MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Je moet even 'verify game files' in steam doen. Dit lost ook het probleem op dat er slechts enkele servers worden gevonden overigens...Anoniem: 366730 schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:51:
Ik was nogal blij dat ik op de release black ops probleemloos kon spelen. Ik was namelijk 1 van de weinigen:P Nu na de weekendpatches de volgende problemen:
1. geen geluid meer bij geen enkele steamgame
2. modern warfare 2 en black ops onspeelbaar (ook geen geluid)
Voor de weekend patches was black ops probleemloos speelbaar en modern warfare 2 natuurlijk ook. Nu freezed hij gewoon in het menu en vliegt mijn processor naar 100% met een core of 3 (i7 920). Het geluid werkt in geen enkele steam game meer maar de rest is nog wel probleemloos speelbaar.
Starcraft of een andere niet-steam game is goed speelbaar (met geluid).
Tot hiertoe mijn dankbetoog aan treyarch/activision
Zit nu al tijdje dit topic te volgen, en heb toch met de gok vorige week spel gekocht. Tot mijn verbazing loopt het bij allemaal soepel, terwijl hier toch systemen van mensen ben tegengekomen met snellere videokaart.
Misschien nuttig voor de mensen die nog twijfelen dit spel te kopen,
specs van mijn pc
-I7 920 stock
-XFX GTX 275 XXX editie
-Corsair Dominator TR3X3G1600C8D
-Windows 7 64 bit (las dat er bij sommige mensen dat ook probleem gaf, en het beter liep op xp)
-Asus Rampage extreme 2 (zal weinig verschil moeten maken)
Rede dat ik het neerzet is dat er dus mensen zijn met vergelijkbare systemen die de problemen hebben,
Ik heb steady 120 fps met af en toe drop naar 100
Speel op 1920/1080 en de rest op high en 4AA
Edit
vergeet te melden, bij installatie had ik steam nog niet opgestart en simpel weg cd erin. Wordt steam automatisch opgestart, maar hij installeerde alles via de cd. Heb geen truck of wat dan ook gebruikt om dat te doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Noizer op 22-11-2010 13:21 ]
Anoniem: 379313
Op deze map loopt mijn PS3 vrijwel altijd vast... Meer mensen met dit probleem?
nee niet specifiek op een map... maar vanochtend me toch aardig geirriteerd toen ik 55-4 stond op een potje demolition in havana en ik ineens een dikke freeze kreeg.CorteX schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:50:
Ik heb een probleem met mijn (FAT 40Gb) PS3 op Summit.
Op deze map loopt mijn PS3 vrijwel altijd vast... Meer mensen met dit probleem?
daarbij vraag ik me af of mensen ook problemen hebben met theater mode, ik kan daar bij recent games niks selecteren (blijven grijs).. waardoor ik me niet eens kan opgeilen over me eigen skills, das toch matig!
(I7 860, 4gb en een ati 5870.)
Zal binnenkort eens een herinstallatie uitvoeren van CoD
Ik heb er ook last van en heb dezelfde specs als jou dus het ligt aan COD. Herinstall denk ik dat niet veel uitmaakt.wouzer1977 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:10:
Na de patch loopt de game in MP steeds vaker compleet vast. geluid gaat door maar scherm hangt. Alleen nog te killen dmv Taakbehaar via ctrl+alt+del
(I7 860, 4gb en een ati 5870.)
Zal binnenkort eens een herinstallatie uitvoeren van CoD
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Anoniem: 290265
complete radiostilte van pcdev sinds 20 nov.
pcdev
We are looking into the problem reports.
: http://forums.gameservers.com/viewtopic.php?f=11&t=41535
Patch is currently in progress amehoela!
Build Engineer
Summary
A Build Engineer fulfills an essential role in the development process. They will maintain, design and implement our process for building, testing and deploying our game builds.
Duties and Responsibilities
· Maintain code and data stability for entire development team at all times.
· Implement and enforce testing and deployment procedures.
· Management and maintenance of version control repository.
· Automated build management.
· Automated pre-verification of code and content submissions.
· Enterprise-wide deployments of code and data.
· Build archival and retrieval.
· Live configuration file management and archival.
· Managing post-ship patches and downloadable content.
AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3
Nog slechter, community manager van Treyarch, JD_2020, al sinds 11/11 niets meer geupdate in COD: BO forum voor PC, x360 en ps3 daarentegen wel netjes iets van updates.maffiappie schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:39:
Ja de gameservers.com update thread heeft ook nog geen update, terwijl de update al 3 dagen geleden zou moeten zijn uitgerold.
: http://forums.gameservers.com/viewtopic.php?f=11&t=41535
Patch is currently in progress amehoela!
Ik heb dit probleem ook, specs:Sc0rPi0N schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:30:
[...]
Ik heb er ook last van en heb dezelfde specs als jou dus het ligt aan COD. Herinstall denk ik dat niet veel uitmaakt.
Phenom II / Radeon 4870
Anoniem: 238040
Inderdaad. Ik vraag mij af hoe ze daar testen en óf ze wel testen. Kijk als hun alleen maar testen of super high end gamebakken dan begrijp ik dat ze zelf helemaal niks merken. Ze zouden ook op een behoorlijk aantal gemiddelde machines moeten testen en systemen die rond de minimum eisen zitten qua specs. Mochten ze dit al doen, hoe is het dan in hemelsnaam mogelijk dat ze dit niet zelf hebben gemerkt? Ik begrijp er helemaal niks van. Ook als je op het CoD forum kijkt... zouden ze daar zelf ook komen? Niemand van Treeyarch die daar even een berichtje achterlaat. In het PC gedeelte althans. Daarnaast wordt ik ook een beetje moe van al die gastjes die roepen dat er niks aan de hand is omdat bij HUN alles goed werkt en vervolgens Treyarch gaan bedanken en zeggen dat ze zich niets aan moeten trekken van al het geklaagAnoniem: 290265 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:37:
pffff
complete radiostilte van pcdev sinds 20 nov.
[...]
In zombies een bug dat na elke ronde de onderste speler (speler2) zijn pistool niet meer te zien kreeg behalve even kort na een melee attack. Dit was na elke ronde opnieuw.
Verder online tijdens het createn van een custom class bleef het spel gewoon ineens hangen.
wij hadden hier ook last van tot we de playstation gewoon een keer totaal geformateerd hebben en in eens weg probleem. we hebben nu al een week nergens last meer van. ( getest op 5 playstations ) zelfs op mijn eigen playstation van 3 weken oud heeft het geholpen.delaitinho schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:08:
[...]
nee niet specifiek op een map... maar vanochtend me toch aardig geirriteerd toen ik 55-4 stond op een potje demolition in havana en ik ineens een dikke freeze kreeg.
daarbij vraag ik me af of mensen ook problemen hebben met theater mode, ik kan daar bij recent games niks selecteren (blijven grijs).. waardoor ik me niet eens kan opgeilen over me eigen skills, das toch matig!
"Treyarch (Activision) released the PC version of Black Ops in a state that made it unplayable for many. Players complained of stuttering, low frames per second, and the game freezing on a regular basis. Over the following two weeks after the games release date they issued a few patches that did not solve these problems for many players. Treyarch also disabled the developer console feature from the single player campaign during a patch issued on 11/19/2010. The dev console and mod tools were features Treyarch stated would be available for the PC version of CoD Black Ops and the reason many players purchased the PC version over the Xbox or PS3 version."
Wikipedia: Treyarch
EDIT: (Overigens heb ik bovenstaand niet zelf geschreven
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 238040 op 22-11-2010 15:49 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Mystikal op 22-11-2010 15:49 ]
Basement Bios ---- Exo-S
heb ik prioriteit van steam omlaag gedaan.anti aliasing stond uit, deze heb ik op 8x gezet. en nu draait die soepel! max 90 fps. en soms drops naar de 50/60..
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung EcoGreen F3EG, 2TB | € 83,09 | € 83,09 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 220,09 | € 220,09 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,25 | € 77,25 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 33,55 | € 33,55 |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 67,54 | € 67,54 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 109,- | € 109,- |
1 | Corsair CMX4GX3M2A1600C7 | € 75,- | € 75,- |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 199,- | € 199,- |
1 | Asrock 890FX Deluxe4 | € 136,17 | € 136,17 |
2 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE | € 213,- | € 426,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.443,68 |

Meer een verkapt, kijk mij een systeem hebben....

[ Voor 122% gewijzigd door Mystikal op 22-11-2010 15:54 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Nee helemaal niet, ik heb net windows er op staan en alles. cod6 draait alles op high en gewoon goed. cod7 niet. aangezien er veel mensen zijn met problemen. post ik dit, omdat het hoger zetten van de settings bij mij helpt om minder lag te krijgen.Mystikal schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:53:
Het is ook een aardig nasa systeem met die 2 graka's en die processor...
Meer een verkapt, kijk mij een systeem hebben....
Zal die prio-instellingen eens toepassen
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
iedere met actie (en dus veel geluid) begint het spel te laggen als een malle
We are all accidents waiting to happen
Komt door vsync (is uit te schakelen in het menu).Sc0rPi0N schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:23:
Ik heb altijd (zie ik via FRAPS) een framerate van 60 en kom daar in game ook niet boven.
Dacuuu: Het ligt niet aan jouw systeem, het ligt niet aan mijn systeem. Het ligt aan de game.Dacuuu schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:51:
net mijn nieuwe systeem opgestart. cod black ops geïnstalleerd. fps zeer laag.
heb ik prioriteit van steam omlaag gedaan.anti aliasing stond uit, deze heb ik op 8x gezet. en nu draait die soepel! max 90 fps. en soms drops naar de 50/60..
Geduld is een schone zaak.
Besef dat je dit probleem niet zelf kunt oplossen: Probeer vervolgens om je aan te passen. Kortom: omgaan met lag etc. En vervolgens, als alles gefixed is door treyarch, kan je eindelijk genieten van je spaceshuttle.
[offtopic]
Waarom heb je niet de duurrste SSD erin gestopt?
Is de Intel Posville niet het beste? (die heb ik zelf iig, verder is mijn systeem budget

Ik had exact dezelfde vraag gisterenSc0rPi0N schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:23:
Ik heb altijd (zie ik via FRAPS) een framerate van 60 en kom daar in game ook niet boven.
Wikipedia: Screen tearing
Mocht dat zo zijn, dan zou het wel verklaren dat ik geen framedrops en problemen heb aangezien ik een creative kaart in mn systeem heb zitten.reemprive schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:47:
Heeft iemand al eens gekeken of er geen verschil zit tussen onboard audio en een pci audio kaart qua fps?
MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3
Nee maakt niks uit, allebei LAG !!!!reemprive schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:47:
Heeft iemand al eens gekeken of er geen verschil zit tussen onboard audio en een pci audio kaart qua fps?
gewoon nee.
- En nee, ik wil niet weer horen dat het moeilijker is te programmeren voor PC. IW is het gelukt, dan moet treyarch het ook maar lukken. Prutsers
Android developer & dürüm-liefhebber
Van die patch niets gemerkt hoor, dat heeft op de PS3 iig weinig verschil gemaakt (lees: geen) . Echt een stel prutsers bij Treyarch. Het is gewoon knap hoe ze van een prima werkende engine een complete rotzooi hebben gemaakt. Vandaag in 2 uur tijd in 80% van de matches server errors, foute host migrations en 2 vastlopers. Het wordt me een beetje TE frustrerend dit. Morgen weer lekker MW2 totdat dit is opgelost.Anoniem: 290265 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:59:
[...]
Nog slechter, community manager van Treyarch, JD_2020, al sinds 11/11 niets meer geupdate in COD: BO forum voor PC, x360 en ps3 daarentegen wel netjes iets van updates.
Nog steeds aan het wachten op een update...........
Q8200 @ 2,33GHz
4GB ram
260GTX Black Edition 896MB
Windows 7 64 bit.
Op sommige plekken een framerate van 32 fps

Verschijnende configs geprobeerd, maar helaas 't blijft steeds zo
Ook @ 800x600

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 22-11-2010 19:54 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Anoniem: 384347
Heel erg bedankt!!!!!!!!!!!ignace93 schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:26:
[...]
Had ik ook. Was opgelost door het volgende te doen:
Steam - Spellenlijst - Rechterklik op BO MP/SP - Eigenschappen - Tab ' Lokale bestanden' - Integriteit van spelcache controleren.
hij doet er weer!
Ik had het over crashes om de 5 minuten, random fatal errors, freezes,... Wat ze me al gestuurd hebben :
1. Please update your BIOS. - WTF ? Gaat echt geen brak spel fixen... Maar ja, tog gedaan, hielp niks.
2. Please reinstall windows. - LOL ! Als ongeveer de helft van de PC players er last van heeft, gaat een windows reinstall echt nie werken.
3. Update all drivers. - Misschien, maar nee. Alles geupdate, niks heeft geholpen.
4. Reinstall DirectX, nee, helpt natuurlijk ook niet.
Nu heb ik het volgende teruggestuurd. Ik hoop dat het voor ze duidelijk is dat de fout niet hier ligt, maar bij hén. Dat ze hun brak spel gewoon fixen, prusters !
"I already tried reinstalling DirectX (with the directX included with Black Ops) , because of the error. It didn't fix the issues. Also, new sound drivers didn't fix anything either.
Please stop making patches for Xbox360 and PS3, the game runs good enough there (for now). About 1/2 of all PC players can't play because the game crashes after the updates. But PS3 and Xbox360 users get lots of fixes to fix small bugs. PC users ? They can't even play. And If they get an update, the update screws up the game even more.
I have tried everything now. The fault is not mine, it's yours. Your game is coded very poorly.
Take a look at this : Shooters
The most popular topic ? The Black Ops Problem topic.1434 posts.
The second popular topic ? The Black Ops General topic. 373 posts.
The problem is not ours. The problem is yours. If you won't fix your game, I'll return it to the store. - And I don't like to return it, because it's an awesome game. The time I could play, I had a great time."

[ Voor 5% gewijzigd door Mavamaarten op 22-11-2010 21:48 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Anoniem: 300745
de eerste versie die ik gekocht heb van call of duty en ben meteen vervent player geworden op de pc
echter ik heb een probleem, ik speel uietraard dan via steam. poorten staan open zoals gevraagd. heb net een nieuw super snel systeempje van dell
zodra ik kies voor een wager match ofe dergelijke dan geeft ie vrij snel de melding could not join. en bij server brouwser hij geeft wel servers aantal op, maar ik zie geen lijst komen. wel staat er een slotje vooraan.
ook bij operations staat overal een slotje.
wie kan me opweg helpen met een passende oplossing.
alvast bedankt. ben terug te vinden op blackops als braadkip
ok... ik heb een systeem van 700 euro en ik haal ook makkelijk de 90 fps soms zelf 120 op sommige plekken(Vooral binnen).Dacuuu schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:51:
net mijn nieuwe systeem opgestart. cod black ops geïnstalleerd. fps zeer laag.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung EcoGreen F3EG, 2TB € 83,09 € 83,09 1 Samsung Syncmaster 2443BW € 220,09 € 220,09 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 77,25 € 77,25 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,55 € 33,55 1 Antec TruePower TP-650 € 67,54 € 67,54 1 Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB € 109,- € 109,- 1 Corsair CMX4GX3M2A1600C7 € 75,- € 75,- 1 AMD Phenom II X6 1090T € 199,- € 199,- 1 Asrock 890FX Deluxe4 € 136,17 € 136,17 2 Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE € 213,- € 426,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.443,68
Waar baseer je dat op. Treyarch is ook gewoon een bedrijf en zij vallen onder Activision. Dus je moet niet doen alsof Treyarch beter is dan Activision, want dat zijn ze gewoon niet.Mavamaarten schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:56:
Eat shit, Treyarch ! (Eigenlijk vooral activision, omdat zij waarschijnlijk degenen waren die treyarch pushten het spel te releasen, wanneer het eigenlijk nog niet klaar was...)
< dit stukje webruimte is te huur >
gewoon nee.
lijkt steeds erger te worden.
ja me ps3 formateren? dacht het niet... ben ik alles kwijt!MrDonkey schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:12:
[...]
wij hadden hier ook last van tot we de playstation gewoon een keer totaal geformateerd hebben en in eens weg probleem. we hebben nu al een week nergens last meer van. ( getest op 5 playstations ) zelfs op mijn eigen playstation van 3 weken oud heeft het geholpen.
Dan maar geen theater mode!
Gelukkig heb ik het maar niet gedaan, je wordt niet vrolijk als je dit topic doorleest!
Bij kameraad op de Xbox loopt alles wel soepel.
[ Voor 13% gewijzigd door R2-D2 op 22-11-2010 21:06 ]
[ Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 22-11-2010 22:58 ]
vsync even uitzetten wellicht?Sc0rPi0N schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:23:
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Anoniem: 366730
specs:
i7 920 @ stock
4870 1 gig
6 gig ddr3
wel op 1280x1024 maar wel alles gemaxed.
Het val me wel op dat de standaard brightness veels te hoog is. Bij mij staat hij nu helemaal uit op een heel klein streepje na (dat laatste beetje was toch net iets te veel).
Maar goed ik ga ook weer een poging wagen.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
220 euro geinvesteerd slaat nergens op, maar het resultaat is er wel... Nu maar hopen dat Trey-arch aan de oorzaak van het probleem wat gaan doen ipv het gevolg te laten oplossen door de gamers...
Voor de volledigheid
Huidige specs
W7 64bit
4GB
HD4870
Q9550 (voorheen E6750 en een E8400, beide gaven alleen maar problemen).
Basement Bios ---- Exo-S

motabeatz.com
niet goed draait

Je kan toch wel logisch denken ? Het probleem zit in de codering van het spel zelf en niet in de processor.
Het draait nu zeer goed op mijn E8400 Intel. Maar dan wel onder WinXP 32x. En dan maakt het ook nog een groot verschil op wat voor een "server" je zit. Ik heb ook het idee dat sommigen niet goed een server kunnen configureren.
Op een volle server (alle slots bezet gaat het laggen) maar gaan er 2 weg loopt de server in 1 keer perfect.
De laatste week zit ik op een FPS van rond de 125 zonder dat het inzakt naar 50.
Een nieuwe prcessor kopen is voor mij dan ook complete WAANZIN !!!!!!!!!!
Anoniem: 379651
Er komt een moment dat je dan denkt - misschien is het inderdaad wel mijn CPU.
En, geef toe, CoD: BO blijkt een stuk CPU hongeriger dan misschien een flink aantal mensen hadden verwacht. Echt volslagen waanzin is het niet om de oplossing van het probleem te zoeken in je hardware. Vergeet namelijk niet dat een spel ontwikkelen voor het PC platform een ongelooflijk stuk ingewikkelder is dan ontwikkelen voor een console. Op een console heb je, doorgaans, met maar 1 combinatie van componenten te maken.
Goed, dan blijkt dat jouw PC over een set componenten beschikt waar CoD: BO niet lekker op draait, zie je iemand anders bij wie het wel lekker draait, zie je een opvallend verschil in de hardware. Dan denk je toch: dat moet ik ook hebben!
Of niet dan?
In dit geval is het anders, als alle andere games goed lopen (die vele malen zwaarder zijn dan B0) dan kan je toch wel bedenken dat het niet aan je PROC ligt.Anoniem: 379651 schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:23:
RoaDHouse - lees nu nog eens alle gebruikerservaring in dit topic door. En dan zul je zien dat er van alles is geprobeerd en dat mensen werkelijk alle varianten van verschillende sets van configuraties e.d. hebben geprobeerd.
Er komt een moment dat je dan denkt - misschien is het inderdaad wel mijn CPU.
En, geef toe, CoD: BO blijkt een stuk CPU hongeriger dan misschien een flink aantal mensen hadden verwacht. Echt volslagen waanzin is het niet om de oplossing van het probleem te zoeken in je hardware. Vergeet namelijk niet dat een spel ontwikkelen voor het PC platform een ongelooflijk stuk ingewikkelder is dan ontwikkelen voor een console. Op een console heb je, doorgaans, met maar 1 combinatie van componenten te maken.
Goed, dan blijkt dat jouw PC over een set componenten beschikt waar CoD: BO niet lekker op draait, zie je iemand anders bij wie het wel lekker draait, zie je een opvallend verschil in de hardware. Dan denk je toch: dat moet ik ook hebben!
Of niet dan?
Sorry hoor...... maar dat is voor mij gewoon logisch denken.
De ene steekt het in zijn auto de andere in zijn pc.
Ik heb Vsync uitgezet en bij mij is het nu van 45 FPS naar 90/91 FPS gegaan
Vanavond zonder problemen gespeeld btw.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Anoniem: 379651
En het is ook gewoon logisch denken om tot de conclusie te komen dat er meerdere opties zijn als je alles aan de software kant al hebt geprobeerd:RoaDHouse schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:30:
Sorry hoor...... maar dat is voor mij gewoon logisch denken.
- Stoppen met spelen
- Andere hardware proberen
En let wel - dat andere games soepel lopen zegt niets over CoD: BO specifiek. Aangezien al lang en breed is gebleken dat CoD: BO gewoon heel slecht in elkaar is gedraaid. Dat het echt gewoon prutswerk eigenlijk, op een technisch vlak. Anders waren er echt niet zoveel mensen met zoveel problemen waar inmiddels een half dozijn patches nog steeds geen sluitende oplossing voor hebben kunnen bieden.
Dus... nee, het ligt niet per se aan de spelers. Dus, nee, je kan het niet zomaar waanzin noemen dat ze naar hun hardware gaan kijken, hooguit wanhoop.
K20A daily :-)
Dit is duidelijk een geval van problemen in de software van de ontwikkelaar, dan moet de oplossing ook van die kant afkomen lijkt me.
Dat je nog een andere videokaart koopt kan ik me ook nog voorstellen maar een Proc !!!! nee... sorry.
Hoe lullig het ook is voor de meesten hier, denk dat we toch het geduld moeten nemen voor de oplossing.
Wel vanuit Theater opgenomen, dus het lijkt minder dan het echt is, weet niet hoe dat komt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fGB3kpwsFNY]
Volgens mij heb ik nog wel beter voorbeelden, maar had geen zin om die allemaal op te zoeken.
Anoniem: 360729

Heb de moviemaker achtig ding uitgeprobeerd en er zitten rare pauzes tussen iemand anders dit ook ?
[ Voor 49% gewijzigd door Thrilseeka op 23-11-2010 02:57 . Reden: link werkte niet ]
There is no sadder sight than a young pessimist.
Valt me op dat zodra Treyarch met een CoD aankomt het meestal drama is, CoD1 + 2 en MW + MW2 draaide gewoon goed. Als ik kijk naar de hoeveelheid patches voor b.v. CoDWaW... 1.1->1.7 dan zit je op ~6GB aan updates.. Ik wacht wel ff totdat de berichten wat beter worden.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
En zo loopt het bij mij af en toe. De ene keer loopt het prima, de andere keer de hele tijd kleine schokjes. Dit terwijl de framerate gewoon 60+ is op dat moment. Ik heb zondag eigenlijk de hele dag op 1 server gespeeld. En toen ik 's ochtends speelde had niemand eigenlijk last (ook ik niet) en toen ik 's middags weer speelde, hoorde ik zowat iedereen klagen over lag en kleine schokjes (incl. mezelf)Tower410 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:40:
Ik heb even een filmpje gemaakt hoe mijn lag eruit ziet. Niks lost het op. Als iemand iets weet dat misschien werkt en ik nog niet heb uitgeprobeerd, laat het alsjeblieft weten. Het is erg irritant. In de description van de video staat wat ik al geprobeerd heb (tenminste, ik denk dat dat alles is, maar zal vast nog wel wat vergeten zijn)
Wel vanuit Theater opgenomen, dus het lijkt minder dan het echt is, weet niet hoe dat komt.
*knip*
Volgens mij heb ik nog wel beter voorbeelden, maar had geen zin om die allemaal op te zoeken.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

De wijzen komen uit het Oosten!
Nog iemand last van gehad?
Schiet je een ticketin bij gameservers krijg je een waardeloze mass mail reactie..
Heb je mijn reactie niet gelezen. Ik ben het in de basis met je eens. Ik weet dat het ligt aan de slechte programmering van het spel. Ik weet dat ik zwaardere spellen wel draai met mijn huidige setup. Maar als mijn vrienden het allemaal spelen (bij sommige na een andere processor) waarom zal ik dat niet doen. Ik heb geen zin om nog weken te moeten wachten op een patch.RoaDHouse schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:15:
Volgens mij ben je niet helemaal goed bij je hoofd als je een andere proc gaat kopen omdat BlackOps
niet goed draait.
Je kan toch wel logisch denken ? Het probleem zit in de codering van het spel zelf en niet in de processor.
en nog meer...
Mijn boeit die 200 euro ook niet (zoals ze bij ons zeggen, daar eet ik geen boterham meer of minder om). Maar ik ben het met je eens, in principe is het van de zotte.
Bij mij telt alleen het resultaat en het resultaat is dat het nu vlekkeloos werkt.
Case closed
Basement Bios ---- Exo-S
http://gamers-underground...lack-ops-fix-list-pc.html
Maar je hebt ook geen goede framerate, dan is het toch logisch dat die lagged....
Ik had in begin van BO mijn config_mp aangepast om wat beter te kunnen spelen en om fps te zien e.d.
Nou heb ik die config weggegooid. BO maakte nieuwe aan. In safe-mode opgestart, alles weer opnieuw goed instellen en nu haal ik weer 40/50 fps op 1024x600 Vsync, shadows, BI uit, en detail op Extra.
Dell studio 1558
I7 720QM
HD5470 1GB
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Yub, bij mij gaat het exact hetzelfde. Denk bij de meesten onder ons. Tenzij je een i7 of phenom hebt.Anoniem: 360729 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:55:
zoals het bij jou loopt loopt het bij mij ook constant kleine haperingen waardoor het eigenlijk net een klein beetje speelbaar is maar gewoon niet leuk is om te spelen.
Nee hoor, op mijn E6750/8800GT loopt het soepeltjes, niet met de hoogste settings natuurlijk maar wel zonder haperingen.n00bs schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:39:
Yub, bij mij gaat het exact hetzelfde. Denk bij de meesten onder ons. Tenzij je een i7 of phenom hebt.
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Hoe dan?Frentik schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:42:
[...]
Nee hoor, op mijn E6750/8800GT loopt het soepeltjes, niet met de hoogste settings natuurlijk maar wel zonder haperingen.
De haperingen waren na de eerste patch al verdwenen, verder een aantal standaard dingen (glow e.d.) in de config op 0 gezet.Jesserr schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:51:
[...]
Hoe dan?Kan je niet even AL je settings geven? Dus ook config dingen enzo. Wat je uit zet (zag al dat je steam community ding uit had gezet) en wat je aan zet en gewoon alles?
Steam ingame staat inmiddels ook weer aan, na de patch van afgelopen weekend werkt dit ook weer vlekkeloos.
Kan zo uit mijn hoofd wel de BO settings zelf geven:
res. 1280x1024,
AA: off
anisotorpic filtering: auto
Textures: Normal
Vsync: off
Shadows/Bullet impacts: Yes
[ Voor 13% gewijzigd door Frentik op 23-11-2010 09:59 ]
wil ik ook wel weten wat je settings zijn.Frentik schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:42:
[...]
Nee hoor, op mijn E6750/8800GT loopt het soepeltjes, niet met de hoogste settings natuurlijk maar wel zonder haperingen.
Maar heb je echt helemaal geen stotteringen, dus volledig vloeiend? Echt vaag, volgens mij ben je dan één van de weinigen met deze CPU die nergens last van heeft. Er is echt iets ontzettend vaags aan de hand waardoor het met bepaalde combinaties wel en andere combinaties niet goed werkt. Ongeacht hoe snel het systeem is. Welke geluidskaart heb je overigens?Frentik schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:56:
[...]
De haperingen waren na de eerste patch al verdwenen, verder een aantal standaard dingen (glow e.d.) in de config op 0 gezet.
Steam ingame staat inmiddels ook weer aan, na de patch van afgelopen weekend werkt dit ook weer vlekkeloos.
Kan zo uit mijn hoofd wel de BO settings zelf geven:
res. 1280x1024,
AA: off
anisotorpic filtering: auto
Textures: Normal
Vsync: off
Shadows/Bullet impacts: Yes
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Okee, goed vergelijkingsmateriaal, hier:steveman schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:38:
Q8200 @ 2,33GHz
4GB ram
Windows 7 64 bit.
Op sommige plekken een framerate van 32 fps
Q9400 @ 4x2.66 GHz (stock)
2GB ram (PC6400)
Windows 7 64 bit
1280x1024 resolutie
Alle settings default (=high?), 0xAA
Vergelijkbare performance.. regelmatig plekken met 37 frames (ook wel 60+, maar de drops zijn irritant), en af en toe (keer of 2 per map) dat de harddisk gaat reutelen, en dan heb ik rond de 13 fps. Dat laatste kan wellicht verklaard worden door dat ik maar 2GB ram heb...
Het is speelbaar, maar speelt gewoon net niet lekker. Ik zit al te kijken naar upgrades terwijl ik eigenlijk van mening ben dat mijn setup het prima aan zou moeten kunnen
Fixes die ik gedaan:
seta r_multiGpu “1” -> Zet deze op 0 als je maar 1 grafische processor hebt
seta r_multithreaded_device “0” -> Zet deze op 1 als je een multi-core CPU hebt
cl_maxpackets -> Zet deze op 100
snaps -> Zet deze op 30
r_blur_allowed -> fps gaat iets omhoog als deze naar “0″ gezet word
r_distortion -> fps gaat iets omhoog als deze naar “0″ gezet word
r_dof_enable -> fps gaat iets omhoog als deze naar “0″ gezet word
r_glow_allowed -> fps gaat sterk omhoog als deze naar “0″ gezet word
cg_brass -> fps gaat iets omhoog als deze naar “0″ gezet word
44.1KHz audio decoding geforceerd (Audigy 2 kaart)
Laatste DirectX
Laatste NVidia driver
Ik hoop eigenlijk dat Treyarch snel met een goede patch komt... anders zal ik waarschijnlijk gaan upgraden... Het is gewoon minder leuk zo...
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
GeenAnoniem: 238040 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:02:
Maar heb je echt helemaal geen stotteringen, dus volledig vloeiend? Echt vaag, volgens mij ben je dan één van de weinigen met deze CPU die nergens last van heeft. Er is echt iets ontzettend vaags aan de hand waardoor het met bepaalde combinaties wel en andere combinaties niet goed werkt. Ongeacht hoe snel het systeem is. Welke geluidskaart heb je overigens?
[ Voor 9% gewijzigd door Frentik op 23-11-2010 10:13 ]
Misschien vanavond maar even een soundcard er bij in doen i.p.v. de onboard kijken of dit een verschil maakt.
Deze fix heb ik ook geprobeerd, deze
Edit: Nieuwe fix gevonden, maar dit elke ronde te doen...
Option #2.) Use the console at the start of a new round and type ” \snd_restart “.
[ Voor 46% gewijzigd door Gupje360 op 23-11-2010 10:40 ]
Nieuwe geluidskaart? Wat een onzin! Ik heb de game gespeeld met een onboard realtek ding, en met een ESI Juli@, waarbij de game precies hetzelfde reageert (lichte haperingen, welke dus los staan van de geluidskaart).Gupje360 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:29:
Ik word dood moe van dat geluid van mij, alles al geprobeerd en het blijft maar laggen. Moet ik toch een nieuwe geluidskaart kopen, wat ik overigens onzin vind het moet gewoon draaien...
Option #2.) Use the console at the start of a new round and type ” \snd_restart “.
Dus dat heeft niet nodig, maar het is zo irri alle sounds werken perfect behalve de backgroud sounds die happeren als de ziekte.Odysseus253 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:59:
[...]
Nieuwe geluidskaart? Wat een onzin! Ik heb de game gespeeld met een onboard realtek ding, en met een ESI Juli@, waarbij de game precies hetzelfde reageert (lichte haperingen, welke dus los staan van de geluidskaart).
http://www.n-europe.com/news.php?nid=14617
en nog steeds geen enkel bericht van 3Arc... ik snap er

Ik zou sowieso maar eens gaan kijken voor 4GB....
Bij mij draait alles perfect, maar hier even mijn set-up;
8xAA, voor de rest alles max @ 1680x1050 (monitor kan helaas niet meer aan)
mobo; MSI 890FXA-GD70
cpu; AMD Phenom 1055T @ 6x 2.8-3.3GHz
mem; 8GB DDR3 Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9
gpu; Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5
hdd; 2x Western Digital Caviar Black WD5001AALS RAID 0
Framerates; 60 - 125 FPS
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
en 1x \snd_restart... wet niet wat het deed, BO crash... maar sinds dien werk hij wel....
Alleen ziet de game er niet uir wil echt weer naar de 1920x1080...
My life is in 2D, How about yours?
prio aanpassen in de taskmanager heb ik al meerdere malen voorbij zien komen als een werkende oplossing. Wellicht dat dit opgenomen kan worden in de startpost? Ik heb namelijk het gevoel dat sommige er overheen lezen waardoor ze met de problemen blijven zitten en de oplossingen in andere (en vaak: verkeerde) hoek gaan zoeken...BroederM schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:58:
eindelijk werkde... in taskmanager prioriteiten aangepast.
en 1x \snd_restart... wet niet wat het deed, BO crash... maar sinds dien werk hij wel....
Alleen ziet de game er niet uir wil echt weer naar de 1920x1080...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Helaas werkt het niet voor mijChojinZ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:17:
[...]
prio aanpassen in de taskmanager heb ik al meerdere malen voorbij zien komen als een werkende oplossing. Wellicht dat dit opgenomen kan worden in de startpost? Ik heb namelijk het gevoel dat sommige er overheen lezen waardoor ze met de problemen blijven zitten en de oplossingen in andere (en vaak: verkeerde) hoek gaan zoeken...
Als je je geluidskaart eruit trekt? heb je 't dan ook?Gupje360 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:29:
Ik word dood moe van dat geluid van mij, alles al geprobeerd en het blijft maar laggen. Moet ik toch een nieuwe geluidskaart kopen, wat ik overigens onzin vind het moet gewoon draaien...
Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.
Anoniem: 384662
Maar wil nu toch graag de multiplayers van Block Ops gaan spelen.
Echter ik krijg direct de melding dat:
"Call Of Duty - Black Ops server is not available at this time"
Maar bij server-status op de site staat dat hij gewoon online en working is.
Ik ga er van uit dat dit dan een probleem met de poorten moeten zijn?
Ik maak gebruik van een KPN Experia Box (een nieuwe witte).
Heb de poorten als volgt ingesteld:
http://yfrog.com/0k86300848p
http://yfrog.com/eu67350781p
http://yfrog.com/6621957513p
Doe ik iets grandioos fout? Zie ik iets over het hoofd?
(pls note dat ik niet extreem veel ervaring heb met netwerk-beheer enzo).
Ik zal het zelf vanavond eens proberen om windows xp erop te zetten en het verschil te meten.
Mijn specs zijn :
Intel E8400 Dual Core
Nvidia 8800 GTS 512Mb
4 Gig intern
Windows 7 64 bit
probleem: op alle resoluties ( zelfs op 800x600 ) heb ik stotterend beeld en MW2 loopt helemaal vloeiend op 1680x1050.
Anoniem: 333108
Win7 64bit
Q9550
GTX 280
Zet er gelijk maar winXP 32X op dan is de kans vrij groot dat het lekker loopt met jou specs. Op win7 64x is de kans vrij kleinAalard99 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:47:
Ik zie vaak voorbij komen dat de mensen die problemen hebben windows 7 64 bit gebruiken. Zijn er mensen met window 7 64 bit en niet de allernieuwste hardware die geen problemen hebben?
Ik zal het zelf vanavond eens proberen om windows xp erop te zetten en het verschil te meten.
Mijn specs zijn :
Intel E8400 Dual Core
Nvidia 8800 GTS 512Mb
4 Gig intern
Windows 7 64 bit
probleem: op alle resoluties ( zelfs op 800x600 ) heb ik stotterend beeld en MW2 loopt helemaal vloeiend op 1680x1050.
Want? Waarom zou xp 32 bit een stuk beter lopen? Ik weet dat het niet het nieuwste systeem is maar zo oud is het ook weer niet (2.5 jaar)RoaDHouse schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:57:
[...]
Zet er gelijk maar winXP 32X op dan is de kans vrij groot dat het lekker loopt met jou specs. Op win7 64x is de kans vrij klein
Ik ben zelfs bereid om een nieuw systeem te kopen maar ik lees meerdere berichten dat mensen met een nieuw systeem ook dezelfde problemen ondervinden en mensen met een minder systeem die totaal geen problemen ondervinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Aalard99 op 23-11-2010 15:07 ]
See you in another life, brother.
De engine van het spel is in direct x9 gemaakt, windows 7 heeft vele direct x 11 (of 10, weet niet 100% zeker) functies. Het probleem ligt hier denk ik een beetje in de buurt, de compatibiliteit tussen deze 2.Aalard99 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:03:
[...]
Want? Waarom zou xp 32 bit een stuk beter lopen? Ik weet dat het niet het nieuwste systeem is maar zo oud is het ook weer niet (2.5 jaar)
Ik ben zelfs bereid om een nieuw systeem te kopen maar ik lees meerdere berichten dat mensen met een nieuw systeem ook dezelfde problemen ondervinden en mensen met een minder systeem die totaal geen problemen ondervinden.
* (dit is pure speculatie, dus val me hier niet op aan
Edit: @ hierboven, de e8400 is een prima duo core met heel erg veel OC potentie (3.6-3.8 ghz op stock koeler makkelijk te doen (mits goede airflow ofc), de 8800 GTS zou ik wel een keer gaan vervangen. Deze vid kaart maakt nogal veel geluid en is niet echt meer de snelste ;P. (de 8800 was volgens mij ook de minimale eis, maar dit is niet garant voor het soepel spelen van het spel)
[ Voor 24% gewijzigd door HesRuud op 23-11-2010 15:15 ]
Kiek em goan!
Tot de eerste patch was het redelijk speelbaar. Ik had “slechts” om de paar seconden last van schokkend beeld (fractie van een seconde). Echter op dit moment is het gewoonweg echt niet meer speelbaar voor mij. Ik heb nu gewoon iedere seconde wel last van enorme lag. Ik raak nu geen drol meer, waar ik in de eerste week nog wel iets raakte.
Configuratie:
Windows7 Ultimate 64bit
4 Gig Ram
HD6870
AMD Phenom II X2 550 Black Edition@3,6Ghz
Creative Xi-Fi Audio
Settings Ingame:
1600x1200 (crt)
High settings
AA=0
AF= op medium gezet (8 ofzo)
Audio settings: headphones
Overige aanpassingen:
Config mp file: brass, glow, etc. op 0
Priority Steam: Low
Priority CoD:BO: high
Steam Cloud: off
Ik haal afhankelijk van het level tussen de 80-100fps, echter de fps schommelt echter hevig bij ieder beweging dat ik maak. De lag maakt het gewoonweg niet speelbaar voor mij.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Dat komt omdat ik ook aan het opnemen ben. Als ik niet opneem heb ik gewoon 60+ fps. Wat op zich ook nog een stuk hoger kan als je kijkt hoe laag mijn instellingen staan...Bouli schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:26:
[...]
Maar je hebt ook geen goede framerate, dan is het toch logisch dat die lagged....
Als je slim bent lees je ook even deze post.