'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Ik heb een Nvidia kaart, en had dit probleem al vanin het begin. Telkens een fatal error. Na de update, krijg ik geen error meer, het spel loopt gewoon vastTower410 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:40:
[...]
Ja, zijn veel mensen die er last van hebben, in een topic op het black ops forum reageren alleen maar mensen met dit probleem die een ATI kaart hebben, jij toevallig ook?
Treyarch, stel ons niet teleur. Ik kan sinds vandaag geen mp meer spelen
[ Voor 46% gewijzigd door Mavamaarten op 20-11-2010 21:37 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
Huh? Da's vreemd, er zijn juist zoveel klachten over dat de CPU abnormaal zwaar belast wordt, zelfs bij goede CPU's.yniezink schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:56:Wel valt het me op dat de videokaart maar max voor 75% word belast, maar de cpu word in game voor 23% belast.
crash, lag noem het maar. ook met 955Be en 4850 OC.
Moet wel zeggen dat de SP veel goed maakt maarja dan had ik hem wel gedownload

My life is in 2D, How about yours?
Heb even een andere harde schijf in me pc gehangen, en daar Windows XP 32bit opgezet, draait perfect op me E6750, 4gb en een GTX 275.
Alleen dan wel crashes en vastlopers. Heb ook/wel de instellingen aangepast mbt r_multiGpu, r_multithreaded_device,r_blur_allowed etc.en dat op 0 te gezet.
Morgen eens kijken of ik de singel player kan spelen.
Verwijderd
COD forum status thread is al niet meer geupdate sinds 11-11. Kijk maar eens naar de updates voor ps3/ box en vergelijk dit maar eens met de verkopen van de verschillende systemen, pc interesseert ze blijkbaar geen ruk...
erg jammer
toch hoop ik dat het nog goed komt, spel zelf is top
ik heb bijna hetzelfde systeem als jou. ik heb alleen 6870 in crossfire. ik kan je vertellen dat crossfire niet werkt. zonder crossfire werkt het spel super op max settings. met crossfire aan heb ik flinke framedrops. mensen met een sli/crossfire systeem moeten dus ZONDER multi gpu draaien. het spel werkt niet goed met multi gpu setups.yniezink schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:56:
Ik bne in het bezit van een ati kaart, en heb totaal geen last van de bovengenoemde klachten. Ook draait het spel soepel en heb ik geen last van framedrops. Speel op 1920x1200 met alle settings van het spel op het hoogste. Dus heb niet met catalyst lopen spelen om de instellingen hoger te krijgen.
gemiddelde fps is 100
amd 1090T @ 4,2ghz
hd 5870 @ 900/1300
8gig ram
Wel valt het me op dat de videokaart maar max voor 75% word belast, maar de cpu word in game voor 23% belast.
e8400 @ 4100mhz
4890
win7 64 bit
4 gig
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Jup, ik ook net ff SP proberen weer is, deed het voorheen wel redelijk na hun eerste patch, hup deze patch. Weer stutter en diashow in SP notabene. Zo maar ff MP proberen. Wat een bagger!!Masterkale1 schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:55:
Na de patch is het echt bagger geworden hier.
e8400 @ 4100mhz
4890
win7 64 bit
4 gig
We are all accidents waiting to happen
AMD X2 4400+
2 GB
9600 GT
En bagger komt uit het spel

We are all accidents waiting to happen
6GB DDR3
Nvidia GT320
fps 45 to 60 standaard settings (Medium/high)
en de game draait gewoon goed
Angelo NL / Global Cargo VTC
E8400 @ 4000Mhz
4GB DDR 2
Ati HD5870
Idem dito hier, zat net op een NL server waar zowat iedereen spikes had...Take schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:17:
Hij draaide van de week perfect geen enkel probleem gehad en nu start ik hem 3 dagen geleden en gelijk weer alles slecht. snap echt niet wat ze daar aan het doen zijn. beetje jammer
E8400 @ 4000Mhz
4GB DDR 2
Ati HD5870
E8400, 3.0GHz
4GB DDR2 800MHz
9600GT
paar dagen geleden gewoon lekker soepel met spelen en nu sinds 2 dagen spikes en fps drops...... heb mijn config al getweaked maar dat hielp ook niet. Hoop dat het snel gefixed wordt...
Verwijderd
"just got word back from treyarch, they are currently making another patch that will apparently fix all lag issues, i also told them to update the community and tell JD_2020 to stop being lazy and watch over the community"
Topic..
http://www.callofduty.com...cpdcaunn88gnqsui1k2rn3ar5
Mijn framerate is hierdoor van 30FPS naar bijna 60FPS constant gegaan
Shadows uitgezet, Vsync, bullet impact, anti aliasing... maakt allemaal niks uit. Wacht wel met een patch tot ik het ga spelen.
Krijg trouwens de indruk dat het spel meer op de CPU leunt dan op de videokaart! Mensen met een i7 lijken minder problemen te hebben ondanks een mindere videokaart, dan mensen met een core2duo en een ATi 6xxx serie kaart.
[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 21-11-2010 11:12 ]
Kan gebeuren om wat voor reden dan ook.
Vandaag maar weer aan de slag, maar bij het opstarten bleef hij al hallen op de main menu. Opnieuw opstarten. Daarna bij mijn eerste death bleef hij hangen in de killcam met een wit vlak (graphics niet geladen?) ctrl-alt-del en weer terug naar de game werkte wel, maar de game ging gewoon door en toen ik weer terug was was het al weer 0-5. Dat heb je met DOM in Nuketown. (niet dat ik om ratio geef, die van mij is 0.50 of zo)
Punt is, plotseling gaat het nu totaal niet meer zoals het hoort. Terwijl het met de nieuwste patch gistermiddag eerst wel gewoon goed ging.
Maar als de game draait, gaat het wel gewoon soepel op de hoogste instellingen met:
i5 760 @2.8 Ghz
4 GB Kinston Ram
AMD HD Sapphire 6870 (stock cooler)
Ik weet niet wat mijn FPS zijn, maar aangezien ik daar geen problemen mee heb, ga ik daar ook (nog) niet achteraan.
Werkt alvast niet in SP, geen verschil hier als ik ik mijn config weggooi.Tijs_a schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:58:
Hij loopt echt beter nadat ik de config_mp heb weggegooid. Zijn er eigenlijk ook fixes voor de sp geweest, want ook daar had ik last van hickups.
Verwijderd
bij mij nu iets heel vaags aan de hand.
Sinds gisterochtend kan ik niet meer BO spelen.
Steeds als ik het icoontje van BO aanklik op mijn bureablad komt er te staan:
Steam fout:
"Je kan het spel momenteel niet spelen. Probeer het later opnieuw"
Iemand een oplossing??
groetjes,
Wat is je minimale fps en welke settings speel jij?eXsownur schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:28:
Ik draai een phenom II 965, Radeon hd5830, 4 gig ddr3. Geen enkele lag. Vast op 125 Fps met de hoogste setting behalve anti aliasing. Zelfs na al die patches heb ik nergens problemen mee.
min fps 95 max 125 avg ~110
- Eerst config_mp verwijderd toen nieuwe laten aanmaken na patch
- Crossfire uit (geen idee waarom het niet werkt)
- In catalyst control center 3dprestaties naar prestaties gezet
- Vervolgens in console /cl_maxpackets 63 /com_maxfps 125
- En cliprendermethod op 1 zetten (weet zo 123 niet hoe dit heet) ik geloof r_cliprender.
Wanneer je deze op VP8 zet ipv mpeg zal het spel vloeiend lopen (althans bij mij)
E8400 @ 4,25 ghz (2000FSB)
4GB RAM @ 1200 mhz DDR2
HD5750 @ 840/1400 single (2e kaart vertraagd)
Gigabyte EP45-Ds3R
Samsun Spinpoint F1 640GB
Ingame settings:
1920 x 1080
4xAA
Texture filtering Bilneair
Texture settings Extra
Shadows off
Bullet impact off
Hopelijk werkt het ook voor jullie
[ Voor 5% gewijzigd door thijssie op 21-11-2010 12:41 ]
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Het was mogelijk om het spel normaal te spelen (hier en daar wel eens wat framedrops maar niet erg genoeg om er aanstoot aan te nemen) totdat ik gister de patch heb geïnstalleerd (die van 8,9MB).
Het is nu kommer en kwel, alles verloopt schokkerig en het is bijna niet meer mogelijk om kills te halen omdat alles zo schokkerig verloopt. Tijdens MP vaak in een afgrond gelopen omdat tijdens het schokken geen sprake is van enige besturing anders dan rechtdoor lopen.
Ook als ik op iemand aan het schieten was dan schoot diegene mij doodleuk neer, op de killcam zag ik mezelf niet eens schieten, ik stond er maar een beetje bij als een zoutzak, raar he dat ik word neergeschoten. Zelf pompte ik een heel magazijn in diegene maar dat kwam dus niet over. Ik speel met lage pingtijden (tussen de 20 en 40ms) dus dat is het niet. De tegenstanders zitten vaak ook op dezelfde pingtijden dus dat is het ook niet.
Maar goed, uiteindelijk ben ik gestopt en heb ik de instellingen van mijn videokaart aangepast.
Alle grafische toeters en bellen staan uit, zelfs als ik vanuit een toepassing nu AA aanzet dan werkt dit niet, ik heb het wat dat betreft kreupel gemaakt. Wat denk je? het stotteren is nog steeds irritant aanwezig maar het is speelbaarder geworden. Nu kijk ik alleen tegen wazige beelden (vergelijk het met DOF op een foto) wat het moeilijk maakt om op een grote afstand een vijand te herkennen.
Die patch heeft het voor mij dus onmogelijk gemaakt om normaal te spelen terwijl dit voorheen wel kon.
Ik ga mijn computer opnieuw installeren (Windows 7 32 bits ipv 64 bits) en dan hoop ik dat het dan is opgelost. Maar dan heb ik niets meer aan de hoeveelheid geheugen in mijn pc omdat je dan niet meer dan 3,2GB kan aanspreken.
Leuk, ik kan nu dus niet spelen en moet de meest idiote oplossingen proberen om het speelbaar te maken. Sinds de release moet je een configfile aanpassen op veel punten, grafische toeters en bellen uitzetten. Daar hebben de meeste mensen toch allemaal geen verstand van?
De gemiddelde tweaker wel maar ook normale consumenten kopen dit spel, iedereen wordt in de kou gezet door een fabrikant die alleen aan de consolefabrikanten denkt (Microsoft, Sony). Spelers zijn ondergeschikt aan inkomsten heden ten dagen.
Alles liep gister ochtend na de patch prima, hoefde zelfs niet eens me cpu prio aan te passen en alles ging goed. Maar ik probeer nu te spelen en het is als of het weer loopt als toen ik de game net geinstalleerd had. Het is gewoon onspeelbaar geworden. Ik heb geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben iets wat gefixed was te slopen, maja we zien wel weer wanneer ze de volgende patch er over heen gooien.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Krijg het zelfs op mijn thinkpad aan de gang.
specs
|
v
[ Voor 29% gewijzigd door warhamstr op 21-11-2010 13:26 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Had ik ook. Was opgelost door het volgende te doen:Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:26:
hallo iedereen,
bij mij nu iets heel vaags aan de hand.
Sinds gisterochtend kan ik niet meer BO spelen.
Steeds als ik het icoontje van BO aanklik op mijn bureablad komt er te staan:
Steam fout:
"Je kan het spel momenteel niet spelen. Probeer het later opnieuw"
Iemand een oplossing??
groetjes,
Steam - Spellenlijst - Rechterklik op BO MP/SP - Eigenschappen - Tab ' Lokale bestanden' - Integriteit van spelcache controleren.
Niet de muziek, maar wel de omgevingsgeluiden.Het spel is voor mij weer terug bij af.......
Kun je zo'n patch terugdraaien?
Vanmorgen heb ik de SP proberen te spelen. Wat was dat een complete drama.
Voordat ik Vorkuta uit ben heb ik al 4 vastlopers gehad. Lagere instellingen (middels de BlackOpsConfig), ingesteld op 1 core etc mocht ook niet meer helpen
Dus nu weer terug naar Windows7, nieuwe config, meeste items uitgezet en mooie framedrops naar 2 fps, ben weer klaar met dit spel
bazs2000, er zit niets anders op dan weer MW2 te gaan spelen en wachten tot de volgende update.
Hopelijk gaan ze nog een patch maken, voordat dit spel niet meer ondersteunt wordt en ze weer "keihard" aan de volgende console release van COD gaan werken
1920 bij 1080n00bs schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:29:
[...]
Wat is je minimale fps en welke settings speel jij?
Anti aliasing: Off
Vsync: Off
Texture filtering: automatic
Texture quality: Extra
Shadows: Yes
Bullet impacts: Yes
Alles vast op 125 met een min van 100 bij bijv chopper gunner
verder zelfde settings als hierboven maar dan 1200 hoogte.
de Game draait wel aardig denk ik nu:
Q9650, 4890OC en 8Gb ram.
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Daarnaast gevraagd waarom het schijnbaar zo moeilijk is om de PC versie zo aan te passen dat hij minder zwaar op de CPU gaat lenen en meer met de GPU gaat doen. Waarom het in hemelsnaam pas redelijk draait met een quad core. En waarom ze het überhaupt op de PC uitgebracht hebben? Ach, ze zullen het ws toch niet lezen, laat staan reageren. Ze hebben het natuurlijk veel te veel naar hun zin met hun XBox vriendjes. BLACK OPS IS VOOR MIJ BIJ DEZE EXIT

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 13:55 ]
Heb nu btw wel 2x een fatal error gehad, en 3x een server gejoined waar bij niemand de atachments werden geladen..
[ Voor 71% gewijzigd door warhamstr op 21-11-2010 14:09 ]
Heb ik even getest met alle geluidsapparaten uitgeschakeld bij mij.
Fps gaat van een miezerige 15-25 naar 35-45.
Dat is nu niet bepaald een fix, maar toont toch wel een belangrijk probleem.
Verwijderd
Is dit niet gewoon de game mode barebones?warhamstr schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:58:
^^Komt wel goed schatje!
Heb nu btw wel 2x een fatal error gehad, en 3x een server gejoined waar bij niemand de atachments werden geladen..
Geprobeerd en ging op zich wel vlot, totdat ik een BSOD kreeg ( 0000007B) Goed ok kan komen door 10.11 hoor daar ook niet echt goede verhalen over, dus ik opnieuw proberen. In het eerste potje ging het goed en vlot totdat het beeld bevroor. Met een Control+Alt+Delete bleek dat Windows gewoon draaide en ik heb BlackOpsMP.exe afgesloten (1.3Gb in het geheugen van de 4Gb !) Settings aangepast (uit mijn hoofd max fps en ping settings met name omdat ik gewoon altijd 60 heb in game) Goed opnieuw opgestart en een potje CTF gejoind. Pingen zijn bij mij altijd perfect (heb altijd zowat de laagste ping (35-40)) maar ook tijdens dit potje tijdens het lopen bevroor het scherm.
Ik wil nog wel een poging wagen maar toch vreemd dat ik gisteren probleemloos kan gamen en vandaag al 3 keer problemen heb gehad... Heb nu de local files geverified dus ben benieuwd
Ja hoor aan het begin van de tweede game paf freeze.. BlackopsMP.exe weer af sluiten lekker getest dus door die jongens van Treyarch !
We zijn niet de enige: http://www.gamespot.com/p...d=m-1-57210486&pid=960187
Ga mijn PC nog maar eens rebooten en kijken of het helpt.
[ Voor 15% gewijzigd door Frostbite op 21-11-2010 15:01 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Op de pc dus. en het ging godver net zo lekker!
[ Voor 16% gewijzigd door patrickos85 op 21-11-2010 14:58 ]
Verwijderd
welk systeem is wel 100% accuraat, ik werd met punkbuster ook vaak gekicked omdat die in-game update niet werkte. mensen die onterecht gebanned zijn gewoon even met steam contact op nemenVerwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:32:
[...]
Je zult nooit weten of iemand cheat of niet. Maar zeggen ik heb 10 games en ben nog nooit gebanned is natuurlijk geen argument, bij mij is het niet gebeurd dus het kan bij jou niet gebeuren? Het kan gewoon een false-positive zijn, lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat hun VAC systeem 100% accuraat is.
Oh My GOD! om het maar even uit te schrijven.Neverwinterx schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:21:
In navolging van deze thread: http://www.callofduty.com...ewtopic.php?f=71&t=334038
Heb ik even getest met alle geluidsapparaten uitgeschakeld bij mij.
Fps gaat van een miezerige 15-25 naar 35-45.
Dat is nu niet bepaald een fix, maar toont toch wel een belangrijk probleem.
Ik test dit nu net en b00m alles soepel, geen stotteringen, geen frame drops, heb het zelfs voor de grap getest met alle settings op hoog en nog steeds 60fps (vsync, 60hz scherm) Damn. Goed als dit echt het probleem is dan moeten ze dat maar ff snel fixen of zo.
Specs:
Q6700@3Ghz
GTX8600 GTS XXX (Core@800Mhz)
4Gb Ram
1024*768
alles laag, 0xAA, 0xAF, Shadows Off, noem maar op ...
Voor de patch: 40Fps+ steady, wel lag spikes, maar had iedereen last van
Na de patch: 30 Fps, zodra er op me geschoten word, 12(!!) Fps, soms nog lager, en ben ik altijd dood
kijk ik naar de lucht: 90 Fps steady, muur idem, grond idem, in een kamer rond de 60-70
zelfs de single player lagt nu als de ziekte
inmiddels resolutie al naar 800*600 gezet, no difference
Tenzij het er >10.000 tegelijk zijn gaat Valve echt geen bans opheffen. VAC maakt namelijk geen fouten(volgens Valve uiteraard).Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:25:
[...]
welk systeem is wel 100% accuraat, ik werd met punkbuster ook vaak gekicked omdat die in-game update niet werkte. mensen die onterecht gebanned zijn gewoon even met steam contact op nemen
Heb al van veel mensen gehoord dat hij het nu slechter doet.
Bij mij zelf draait die gewoon 60FPS maar sinds Patch loopt die zomaar vast,
voorheen liep hij nooit vast. (het is meestal bij het einde ofzo niet echt op een zwaar moment)
Dit met maxed settings, shadows enz enabled. 8x AA
Windows 7 64bit
Merendeel van de problemen blijkt toch van de Intel kant te komen als ik het zo allemaal lees.
[ Voor 14% gewijzigd door Omnyakom1 op 21-11-2010 16:31 ]
Ik heb het wel even gehad voor vandaag.
Zijn er uberhaupt mensen waar de patch wel iets positiefs heeft gedaan?
Koekie?
Verwijderd
Ik heb mijn kopie van Call of Duty Black Ops sinds 10 november en nog geen enkel probleem gehad(behalve dan dat de servers down waren voor een patch ofzo) Ik heb alles gemaxed en draai op een fps van 80-90 en met een paar explosies er tussen door vaan 60-70 fps.kilon666 schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:48:
En weer een vastloper..
Ik heb het wel even gehad voor vandaag.
Zijn er uberhaupt mensen waar de patch wel iets positiefs heeft gedaan?
Verwijderd
Ik heb ook nog steeds last van freezes hier en daar. Wat bij mij heeft geholpen ( ik heb nog steeds freezes maar een stuk minder nu ) Is.
-De geluidskwaliteit van je playback device lager zetten
-Andere playback devices uitzetten
-Het geluid op een USB headset afspelen ( dit hielp het meest )
Nog steeds geen complete oplossing maar zorgt bij mij iig wel voor minder haperingen.
Tijdens het spelen gaat het dan ook telkens meer freezes geven wat ik dan doe is af en toe /snd_restart in de console te typen. Dan gaat het weer 'vloeiend'.
Nogmaals dit heeft het bij mij niet gefixed maar wel veel beter gemaakt.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 18:16 ]
Verwijderd
In het menu heb ik nu freezes van 30s - inf dus dat is een crash xD
en in game heb ik wel es hetzelfde tijdens het laden. en eerst had ik dit dus niet
verder misschienw el minder lagg maar de lagg die er is is 100x erger
Fail patch is a Fail
Ik hoop morgen eindelijk dit spel te kunnen spelen.
Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Verwijderd
jonge ik heb een Q9550 en het spel draait niet soepel wellicht een verbetering voor jou maar het wordt nooit zoals mw2 xDMystikal schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:19:
Ik ben het gedonder aardig beu. Ik ga voor de simpele oplossing morgen. Ik zet er wel een Q9550 in. Dat zou de problemen grotendeels moeten oplossen. Al mijn maten hebben er inmiddels ook een Quad ingezet en naar tevredenheid.
Ik hoop morgen eindelijk dit spel te kunnen spelen.
iPhone 8 Plus iPad air 2
Verwijderd
Nee zijn niet erkend en zullen niet erkend worden. Het spel is een groot succes op de consoles en de PC is bijzaak. Valt immers niet zoveel aan te verdienen. Het hele Call of Duty forum (PC afdeling uiteraard) staat bomvol met klachten. Maar goed, de gebroeders Treyarch/Activision zitten de hele dag te F5'en in het XBOX/PS3 gedeelte om te kijken of iedereen nog steeds tevreden is.Tristal schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:22:
zijn al de problemen al erkent door treyarch of activision? Daarmee bedoel ik dus de problemen die na de laatste patch zijn gekomen.
Ik ben bang dat je gelijk hebt want anders hadden zij koortsachtig al gezocht naar een oplossing nog voordat het spel werd gereleased.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:54:
Ik denk dat de kans klein is dat ze het nog gaan fixen. Dat hebben ze immers met de vorige twee patches al beloofd. Nee de consoles strijken ze tot op het allerlaatste miezerige bugje helemaal glad en de PC blijft voor vele duizenden gamers onspeelbaar. Ik was toch al van plan begin volgend jaar te upgraden. Wellicht dat ik daarna nog eens naar Black Ops kijk. Maar nogmaals, het is te zot voor woorden dat je dit spel pas een beetje kan spelen met een quad core.
Zelf heb ik twee weken geleden al geld uitgegeven aan nieuwe hardware waardoor mijn spaarpot alweer leeg is. In mijn computer zit nu een dualcore (AMD 250) welke genoeg zou moeten zijn (en ook was) en nu zou ik een quadcore erin moeten stoppen omdat ik een spel niet kan spelen wat gewoon brak is?
Alleen BO kan ik niet normaal spelen, alle andere spellen die ik heb leveren geen problemen op, zelfs niet op mijn oude hardware (welke toch echt wel verouderd was).
Het blijft moeilijk te bevatten dat men dit heeft laten gebeuren bij Treyarch en welke motieven zouden hierachter zitten? Nog even en er komen geen spellen meer naar de PC terwijl dit platform zich nog het meest leent voor het spelen van shooters.
In alle opzichten is een console inferieur aan een PC wanneer het gaat over shooters. En voordat iemand mij afvalt over deze uitspraak wil ik benadrukken dat ik het punt noem dat een console op een televisie is aangesloten en dat je het over het algemeen bedient met een controller. Die paar mensen die een toetsenbord en muis gebruiken op een console zijn schaars.
Op de PC heb je dus een mega-community waarvan de meeste mensen grif willen betalen voor een spel wat zich afspeelt op het internet. Waarom kunnen wij dan doodvallen?
Het is inmiddels de 21e en de 9e was de release en wij staan nog steeds met lege handen.
[Edit]
Ook zoiets waar ik boos om kan worden:
Niet dat spelers ook kunnen zorgen of dat lag ook andere oorzaken kunnen hebben nee, dit is lag volgens Treyarch.Quote uit de FAQ van BO:
Why is there lag when I play online?
Playing online involves having your console or PC send packets of data through multiple servers, hubs and backbones to reach its destination server. Your Internet Service Provider may sometime have equipment fail somewhere, and sections of the network go entirely offline. Other times connections have to be re-routed due to power failures or natural disasters, and as a result your connection time (and game performance) suffers.
[ Voor 14% gewijzigd door bazs2000 op 21-11-2010 20:43 ]
In het begin kon ik goed spelen. Veel mensen klaagden over niet-werkende game browser, terwijl die het wel gewoon deed bij mij. Voila, Update 1. Vanaf update 1 kreeg ik regelmatig random crashes (met de droge melding Fatal Error). Update 2, om de crashes en lag te fixen. Vanaf update 2 is het spel onspeelbaar. Ik join een spel, ik ben er misschien 30 seconden in, en gedaan met spelen (freezet gewoon). In safe mode duurt het iets langer. Ik kan misschien NET het einde van een match halen (meestal echter niet).
Ik ben het zat dat Treyarch de PC spelers zo blijft discrimineren. Ze hadden toch gezegd dat ze naar de community gingen luisteren, niet zoals MW2 ? Wel... Ze willen gewoon dat iedereen een PS3 of XBOX360 koopt. Wat als ik dat niet wil ? Wat als ik geen €60 per spel wil uitgeven, wat als ik vreselijk suck op een controller ipv een muis, wat als...
WAT ALS TREYARCH NU EENS DIE FUCKING PC VERSIE ZOU FIXEN
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik weet niet of dat wel het geval is hoor. Iedereen roept wel steeds dat de PC steeds meer bijzaak begint te worden. Maar daar geloof ik niet zo in. De beschikbare verkoopcijfers op het internet zijn volgens mij ook flink vertekend. Veel is ook gewoon kopier en plak. En verder praat iedereen elkaar gewoon na op het internet, zonder daadwerkelijk de echte feiten te kennen. Iets dat jij nu ook doet. Jij baseert dat nu niet zozeer op de verkoopcijfers, want die heb je niet, maar op het feit dat ze niet reageren op de klachten voor de PC. Misschien interesseert het ze gewoon minder. Het draait allemaal op geld. Waarom denk je dat alleen 360 materiaal in werd getoond? Een deal met Microsoft.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:28:
Nee zijn niet erkend en zullen niet erkend worden. Het spel is een groot succes op de consoles en de PC is bijzaak. Valt immers niet zoveel aan te verdienen. Het hele Call of Duty forum (PC afdeling uiteraard) staat bomvol met klachten. Maar goed, de gebroeders Treyarch/Activision zitten de hele dag te F5'en in het XBOX/PS3 gedeelte om te kijken of iedereen nog steeds tevreden is.
Het lijkt me wel apart als ze nu de patch terug draaien en dan doen alsof dat dan de patch is. Let maar op, mensen gaan ineens zeggen dat het spel weer beter werkt. Voorspelbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 21-11-2010 20:46 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
hij doet het hier prima hoorMavamaarten schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:33:
WAT ALS TREYARCH NU EENS DIE FUCKING PC VERSIE ZOU FIXEN

Met zulke DOMME opmerkingen heb je hier NIETS te zoeken.
Er zijn talloze problemen met dit spel. Dat jij die niet hebt heeft er niets mee te maken.
Koekie?
Nou, kop terug in het zand en spelen maar dan.

[edit]
Ik ga toch ook niet in een willekeurig problementopic hier op GoT vertellen dat het bij mij wel werkt? Dat zal diegene met het probleem weinig boeien. Mij boeit het dus niet wat er bij jou wel werkt, mooi voor jou maar doe nu niet alsof het probleem dan niet bestaat.
[ Voor 41% gewijzigd door bazs2000 op 21-11-2010 21:10 ]
Op mijn normale pc had ik om de 3-4 seconden een 'freeze' momentje, gepaard met een mooie gele spike in de lagometer. Wel speelbaar dus, maar niet erg goed voor je scores, zodra je zo'n 'freeze' hebt terwijl je op iemand aan het schieten bent, schiet je naast hem zodra de freeze voorbij is, waardoor de kans groot is dat hij jou eerder dood heeft. Jammer genoeg merk ik nu dat deze patch dit niet gefixed heeft. Vastlopers heb ik nog niet echt getest, heb nog maar enkele minuten gespeeld. Heb eigenlijk niet zo'n zin om mijn contracts en score te vernaggelen om dit te testen, maar goed, denk dat ik toch maar even ga spelen, puur als test...
Voor de patch ging alles goed qua frames niet op achteruit gegaan rond de 60 maar wel na een minuut of 8 loopt hij vast dan werkt alles niet meer dus dan maar op de reset knop gedrukt dit is tot nu toe al elke keer gebeurt sinds die patch, Ik hoop dat ze dit nog ff gaan fixen.
Pctje
Amd Phenom II x4 955(3,93Ghz)
2Gb geheugen
ATI Radeon HD4850
Verwijderd
met AA 16x heb ik nergens last van al leek het spel wel wt sneller te gaan xDLizardz schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:24:
Na de patch had ik ineens ook lagg als een gek. Las in dit topic dat de AA het probleem zou kunnen zijn. AA uitgezet en op Extra graphics draait de game nu goed. Met AA aan laggt het op meduim nog. Zou ik proberen als je het nog niet hebt gedaan.
mr goed de menu lagg vind ik iritanter dan de ingame lag eigelijk
4GB DDR2 800MHz
8600 GT
Deze probleem altijd gehad dus ook voor de laatste patch
Over algemeen 35-40 fps redelijk goed speelbaar dus.
Maar soms valt die aantal rondes naar15-20 pfs dus niet speelbaar.
Licht dit aan men systeem of toch aan BO?
[ Voor 12% gewijzigd door Robskuh op 21-11-2010 21:31 ]
Verduidelijking:Robskuh schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:30:
E8400, 3.0GHz
4GB DDR2 800MHz
8600 GT
Deze probleem altijd gehad dus ook voor de laatste patch
Over algemeen 35-40 fps redelijk goed speelbaar dus.
Maar soms valt die aantal rondes naar15-20 pfs dus niet speelbaar.
Licht dit aan men systeem of toch aan BO?
Intel Core 2 Duo E8400 (S775, 3,00 GHz, 6MB Cache, FSB1333)
4 GB (2 x 2 GB) Kingston DIMM DDR2 800 CL5
Foxconn MB INTEL S775 P35A-S ATX
Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M PCIe (Passief gekoeld)
Die Videokaart is zoiezo aan vervanging toe robby
[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 21-11-2010 21:42 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Het werkt bij mij en hieronder dus even een recap:
- Zet steam op lage prioriteit voor je processor
- Start blackopsMP (doordat steam op lage prio staat, staat BOMP dat ook)
- Lag free gamen
[ Voor 17% gewijzigd door ye-roon op 22-11-2010 07:46 ]
Lijk mij dus een bug in de laatste patch. Doe maar liever een patch versie terug, dan kan ik fatsoenlijk spelen.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Het ergste aan dit allemaal is, eigenlijk, het feit dat wij, PC-gamers, dit spel zelfs niet meer kunnen doorverkopen vanwege het gekoppelde steam-account....Regelrechte schande.
Heb na de patch steeds vastlopers en behoorlijk veel lag. Er zijn al een hoop PS3s gemold door het niet kunnen verwerken van dit spel... Ik heb om de twee games "die na veel moeite een keer contecten" een freeze. PS3 resetten is de enige optie..
Dus zeg niet meer dat PC achtergebeleven kind is voor deze makers.. Ze moeten zich echt schamen voor uitbrengen van een niet afgemakte spel. We zullen zien hoelang het duurt voor iedereen het stabiel kan spelen. En ik hoop echt dat Activision een dikke rekening moet betalen voor alle gestorven PS3s die BO veroorzaakt heeft..
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik zit nu op max 57fps.
Echt heel vreemd. Dit fenomeen heb ik eerder al eens gelezen op Steam, maar vond het niet logisch. Het spel lijkt zelfs soepeler te lopen.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Hebben andere mensen ook last van lage framerates op de PS3?
'Ik ben het in de basis helemaal met je eens. Maar goed, als mijn 7 andere vrienden het wel kunnen spelen en ik niet (en iedereen heeft een Quad inmiddels) dan zet ik er ook een quad in. Het is weer 220 euro, maar voor de een is die 220 nou eenmaal meer dan voor de ander. Ik kan me er niet heel druk om maken eerlijk gezegd. De reden dat ik het NOG niet gegaan had, was exact de reden wat hij ook schreef.bazs2000 schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:27:
Je gaat toch geen quadcore inbouwen vanwege een brak spel? Ze moeten het gewoon fixen want indirect kun je het ook zo zien dat ze jou op kosten jagen.
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Ik heb dit ook gelezen en kan dit bevestigen. Ik had eens alle instellingen zo laag mogelijk gezet en in Catalyst control center alles ingesteld voor optimale prestaties. Zag er niet uit natuurlijk. Het stotteren en freezen was nog steeds even erg als met standaard instellingen. Toen wilde ik weten in hoeverre het verschil zou maken als ik alles zo hoog mogelijk zet. Dus alle grafische toeters en bellen zo hoog mogelijk incl. Catalyst driver. Geloof het of niet maar er was 0,0 verschil. Framerate was gewoon goed maar het stotteren was in dezelfde mate aanwezig. Dus al die tips om van alles uit te zetten zal bij de meesten niet of nauwelijk helpen. Anti-aliassing, filtering, renderen van textures e.d. worden natuurlijk altijd aan de GPU overgelaten. De CPU krijgt het er niet meer of minder druk van.Larrs schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:25:
Ik heb nu voor elkaar gekregen om meer dan 30fps te krijgen en dat door shadows uit te schakelen en de texture settings van normal naar high te doen. Ohja, AA staat ook uit.
Ik zit nu op max 57fps.
Echt heel vreemd. Dit fenomeen heb ik eerder al eens gelezen op Steam, maar vond het niet logisch. Het spel lijkt zelfs soepeler te lopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 08:39 ]
Geen last van lage framerates, wel af en toe last van lag en dat de verbinding wegvalt tussen server en spelers. Dit is slechts sporadisch, af en toe speel ik 2 uur achter elkaar zonder veel probelemen.Eli3l schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:22:
Vandaag was BO weer erger dan eerst... Framerate drops/lag die echt niet normaal is. (PS3) En nee het is niet mijn verbinding, die is prima... 30Mb UPC
Hebben andere mensen ook last van lage framerates op de PS3?
Wordt gespeeld op een PS3 slim 250GB, ik weet niet of het veel verschilt met de oude 'dikke' versie. Wellicht noemenswaardig.
My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing
E8400 @ 3.8 Ghz (zit constant op 90-100%)
GTX460 @ 800 Mhz (zit constant op 15-20%)
2x2 GB 6400 ddr2 geheugen
1280x1024, aax0, settings op normal, shadow uit, bullet impact uit, FOV op laagst, anthro filtering uit:
Qua FPS haal ik een maximum van 130 (in een kleine ruimte), maar zo gauw ik naar buiten ga ligt dit rond de 40-60 fps. Normaal gesproken is dit genoeg om te spelen maar ik moet helaas melden dat zo gauw er een speler in beeld komt mijn FPS compleet inkakt tot ~10-20 waardoor ik niet eens meer kan aimen, ik moet constant hopen dat mijn eerste schot dodelijk is -,-".
Het gekke is dat switchen naar 800x600 het eigenlijk alleen maar erger maakt (O.o idd), de fps ligt lager en veel meer stotters, mijn vraag is dan ook of je niet met een hogere resolutie moet gaan spelen (kan niet testen aangezien mijn beeldscherm maar tot 1280x1024 gaat). Laat mij dit aub weten
Kiek em goan!
Wonderbaarlijk is het spel nu "speelbaar" onder Windows 7. Dit was wel tegen de bots.
Als de random crashes nu wegbleven, dan zou het voor mij speelbaar zijn.
- Windows XP is niet meer speelbaar bij mij, random crashes.
2 mooie screenshots :

- Windows 7 64b heb ik gisteren 2x een compleet level tegen bots kunnen spelen, daarna crash
Beide geprobeerd met de nieuwste en oudere nvidia drivers.
Het lijkt dat me videokaart niet lekker werkt. Onder andere games zoals MW2 heb ik geen last van die rare beelden.
Omdat je er met MW2 geen problemen mee hebt lijkt koeling af te vallen.
Ik zou eerst een geheugen check doen van intern geheugen en eventueel nog van de video kaart om er zeker van te zijn dat die de problemen niet veroorzaken.
Die crashes zien er niet normaal uit iig.
Die crashes zien er bij mij ook zo uit, alleen reageert m'n hele pc niet meer dus gewoon met de aan/uit knop uitzetten.CyberCrew schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:00:
Ook ik heb geprobeerd om de prio te veranderen naar laag.
Wonderbaarlijk is het spel nu "speelbaar" onder Windows 7. Dit was wel tegen de bots.
Als de random crashes nu wegbleven, dan zou het voor mij speelbaar zijn.
- Windows XP is niet meer speelbaar bij mij, random crashes.
2 mooie screenshots :
[afbeelding]
[afbeelding]
- Windows 7 64b heb ik gisteren 2x een compleet level tegen bots kunnen spelen, daarna crash
Beide geprobeerd met de nieuwste en oudere nvidia drivers.
Het lijkt dat me videokaart niet lekker werkt. Onder andere games zoals MW2 heb ik geen last van die rare beelden.
Ik denk niet dat dit aan m'n temps ligt ik zit altijd op 49 graden (x4 955 3,9ghz)
Edit: Ok, dat is nu fixed, en vreemd genoeg zijn alle fps issues ook weg, terwijl ik niets veranderd heb. CPU load is wel van +/- 70% naar 95% gegaan gek genoeg. Nou ja, hopen dat het zo blijft.
[ Voor 29% gewijzigd door Knul op 22-11-2010 12:09 ]
Verwijderd
1. geen geluid meer bij geen enkele steamgame
2. modern warfare 2 en black ops onspeelbaar (ook geen geluid)
Voor de weekend patches was black ops probleemloos speelbaar en modern warfare 2 natuurlijk ook. Nu freezed hij gewoon in het menu en vliegt mijn processor naar 100% met een core of 3 (i7 920). Het geluid werkt in geen enkele steam game meer maar de rest is nog wel probleemloos speelbaar.
Starcraft of een andere niet-steam game is goed speelbaar (met geluid).
Tot hiertoe mijn dankbetoog aan treyarch/activision
Toppunt: een vol magazijn van mijn Galil in iemand moeten pompen die stilstond omdat diegene met zijn RC-kar aan het spelen was. Het was dan van een afstandje, maar niet zo ver dat alles mis zou moeten gaan.
En ik heb ook het gevoel dat de tegenstanders mij eerder kunnen zien dan ik hen. Maar dat kan ook andere redenen hebben zullen we maar even zeggen.
hoe dan ook, mijn plezier is nu echt even 0,0
Dit werkt bij mij ook! Tevens had ik m.b.v. "BLack Ops Config Editor" alles al uitgevinkt. Na veel geklooi kan ik nu enigszins BO spelen.ye-roon schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:11:
- Zet steam op lage prioriteit voor je processor
- Start blackopsMP (doordat steam op lage prio staat, staat BOMP dat ook)
- Lag free gamen
E8400 @3000 of 3600 (maakt gek genoeg geen verschil)
8800 GT
WIN 7 32 bit
Meten = Weten = Denken = Doen
Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd, alleen andere headset kan ik nog testen.
[ Voor 11% gewijzigd door Gupje360 op 22-11-2010 11:45 ]
Als ik tijdens BO TeamSpeak gebruik dan heb ik tijdens de stotteringen ook last van een haperende TeamSpeak-cliënt. Dit heeft niets met TeamSpeak te maken maar het lijkt erop dat alle processen worden verstoord. Ik ga vanavond BO op lage prio te draaien om te zien of het dan beter gaat, klinkt in ieder geval veel belovend.
Als dit niet werkt dan laat ik BO op één core draaien terwijl ik de meeste andere processen over de andere core laat draaien. Jammer genoeg kan ik mijn processor op dit moment niet overklokken omdat mijn airflow in mijn kast dit niet toelaat dus dat kan ik niet proberen jammer genoeg.
Hier had ik ook last van, bij mij hielp wat op een website stond en dat was het verhogen van de geluidskwaliteit (wat tegen mijn idee inging, aangezien dat dan erger zou moeten worden?, meer load etc?) maar het werkte wel.Gupje360 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:43:
Alles draait bij mij vlekkeloos alleen mijn geluid heeft flinke lag als ik aan het spelen ben en als ik de kill cam kijk heeft hij wat lag. Maar mijn geluid is het irritantste, voice en omroepen hoor ik wel goed maar achtergrond geluid laged als ik weet niet wat. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen?
Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd, alleen andere headset kan ik nog testen.
Een ander leuke bijkomstigheid is dat ik een uur heb zitten rotzooien om het geluid uberhaupt weer aan de praat te krijgen, om er vervolgens achter te komen dat in het menu van BO zelf ook outputs geselecteerd kunnen worden en deze op m'n speakers stond (die uit stonden -_-') in plaats van headphones. Persoonlijk vind ik dat maar een rare optie, waarom zou je je geluid op een ander apparaat dan het apparaat wat windows gebruikt willen afspelen?
Ik heb MultiThreadedDevice uitgeschakeld staan. Ingeschakeld levert alleen maar lag op. O ja, bij overklokken een zijpaneel van je kast demonteren. :-) Werkt voor mij en ik kan nu met een stock koeler onder full load ruim onder de 70 graden blijven (is voor mij de grens :-) )bazs2000 schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:04:
Zijn er mensen die TeamSpeak gebruiken?
Als dit niet werkt dan laat ik BO op één core draaien terwijl ik de meeste andere processen over de andere core laat draaien. Jammer genoeg kan ik mijn processor op dit moment niet overklokken omdat mijn airflow in mijn kast dit niet toelaat dus dat kan ik niet proberen jammer genoeg.
[ Voor 21% gewijzigd door Touwkop op 22-11-2010 12:27 ]
Meten = Weten = Denken = Doen
Als je slim bent lees je ook even deze post.