We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
In de bergen kun je dan remmen op de motor, dit door moedwillig je CVT 'te schakelen' naar een hoger toerental.Termin8r schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:57:
[...]
Dat ontken ik helemaal niet. Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die in een auto zonder versnellingsbak willen 'schakelen', met peddeltjes achter het stuur nog wel. Dat is naar mijn idee net zo krankzinnig als een vuurdeur in een elektrisch treinstel, waar je kolen in kunt gooien.
15" MBP i7 (mid 2010) HR
Waar ik blij verrast door ben, is de stemherkenning. Het is erg handig om tegen de auto te kunnen praten, handiger dan dat ik van te voren had verwacht.
Handige commando's zijn:
Ga naar huis
USB
FM
Begeleiding opschorten
Begeleiding hervatten
inzoomen
uitzoomen
Sommige commando's zijn wat raar nederlands, ik bedoel; wie zegt er in 's hemelsnaam dat hij de "begeleiding wil opschorten"? maar het werkt wel prima allemaal.
Verder ben ik ook erg tevreden over de auto zelf, heerlijk stil, prima stereo, en alles werkt gewoon prima.
Ik heb nu ongeveer 400 KM gereden en rij nu 6.3 l/100 km oftewel net geen 1 op 16. Ik rij erg veel snelweg, en daar is mijn verbruik gewoon hoog. Met de auto die ik hiervoor had, een Honda Civic Hybrid, haalde ik 7.2 l/100km. Binnenkort wordt het weer druk op de wegen en zal mijn verbruik nog een stuk gaan zakken (want dan rijd ik vaker een sluiproute)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Vooral fijn na een avond stappenWirf schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:02:
Ik heb inmiddels mijn CT200h opgehaald. Afgelopen vrijdag mocht ik hem ophalen in Enschede
Waar ik blij verrast door ben, is de stemherkenning. Het is erg handig om tegen de auto te kunnen praten, handiger dan dat ik van te voren had verwacht.
Handige commando's zijn:
Ga naar huis

Nooit de Knightrider gezien vroeger?Wirf schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:02:
Verbruik op de snelweg, als je braaf 100 of 120 op de teller blijft rijden moet het beter kunnen.
Hangt ook van het weer af tegenwind, te koud, regen helpt allemaal niet mee.
Klopt... ALS je braaf 120 rijdbouwfraude schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 01:13:
Verbruik op de snelweg, als je braaf 100 of 120 op de teller blijft rijden moet het beter kunnen.

Verder vind ik het jammer/vreemd dat ik niet de EV modus aan kan zetten als de auto een tijdje heeft stilgestaan. De accu is helemaal vol maar EV modus is niet beschikbaar. Iemand enig idee waarom dit is?
Heeft volgens mij met opwarmen van onderdelen te maken.thewizard2006 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:33:
Mijn verbruik is rond de 6l/100 met redelijk veel snelweg. Ik hou er wel van om lekker door te rijden maar als het kan zet ik zsm de CC aan.
Verder vind ik het jammer/vreemd dat ik niet de EV modus aan kan zetten als de auto een tijdje heeft stilgestaan. De accu is helemaal vol maar EV modus is niet beschikbaar. Iemand enig idee waarom dit is?
Een hele rij microsoft certificeringen.
Als je binnen 10 seconden na het aanzetten op de EV-knop drukt, zou die nog wel moeten gehoorzamen. Als de motor eenmaal gestart wordt, begint de opwarmcyclus: http://www.techno-fandom.org/~hobbit/cars/five-stages.txtthewizard2006 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:33:
[J|O|R] <- .signature.gz
Gisteren gelijk geprobeerd en dat werkt inderdaadTwOkkie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:18:
[...]
Als je binnen 10 seconden na het aanzetten op de EV-knop drukt, zou die nog wel moeten gehoorzamen. Als de motor eenmaal gestart wordt, begint de opwarmcyclus: http://www.techno-fandom.org/~hobbit/cars/five-stages.txt
Even een korte vraag, ik ga ook de ct bedtellen de businessline pro zonder navigatie kan een iphone vua de usb ingang muziek afspelen?
Dell XPS 15 9550 FHD
Met een usb stick werkt het wel toch?
Dell XPS 15 9550 FHD
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Niet dat het veel uit gaat maken voor de uiteindelijke leverdatum, lease-auto's worden tenslotte toch niet op kenteken gezet in december.
Male USB A plug
Als de dealer hem in december binnen heeft kan hij hem dan al voor je (bijna) rijklaar maken en kan jij hem op 2 januari ophalen. Als hij hem ergens in januari binnen krijgt, gaat hij dat daarna pas moeten doen en ben je toch wel minstens een week later. :-)Blik1984 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:12:
mijn leverdatum is in ieder geval aangepast van januari 2012 naar december 2011.
Niet dat het veel uit gaat maken voor de uiteindelijke leverdatum, lease-auto's worden tenslotte toch niet op kenteken gezet in december.
Daar heb je uiteraard gelijk inBeF-Bacchus schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:03:
[...]
Als de dealer hem in december binnen heeft kan hij hem dan al voor je (bijna) rijklaar maken en kan jij hem op 2 januari ophalen. Als hij hem ergens in januari binnen krijgt, gaat hij dat daarna pas moeten doen en ben je toch wel minstens een week later. :-)
Ben benieuwd.... maak je foto's van je werkzaamheden en het resultaat en plaats je die hier?Die Bruine schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:33:
Ik ga dit kreng aan een synch solderen en dan hopen dat ik het allemaal netjes kan wegwerken:
Male USB A plug
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10425
[ Voor 36% gewijzigd door Korvaag op 23-08-2011 23:21 ]
UNOX: The worst operating system
Ja, die past. Die heb ik zelf ook en werkt op zich prima.Korvaag schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:21:
Past deze niet ? (met het dopje eraf natuurlijk).
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10425
Will do...xburchartz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:11:
[...]
Ben benieuwd.... maak je foto's van je werkzaamheden en het resultaat en plaats je die hier?
Maak de klep van je armleuning open en trek het middenconsole vlak voor de armleuning voorzichtig omhoog. Voorzichtig omdat het belachelijk eenvoudig los komt. Daarna doe je hetzelfde met de twee lederen zijkanten bij het dashboard. Ik heb ze even losgetrokken, niet helemaal verwijderd. Bij het dashboard zaten ze nog vast. Vervolgens heb ik met een punttang de onderste stop verwijderd. Die zit vast met zo een typische kunsstof constructie van inknijpen en eruit trekken. Vervolgens heb ik een Ipod kabel doorgeknipt en onder het console via de zijkant (zit een omgevouwen rand waar de kabel in kan) aangebracht. Deze heb ik door het gat van de rubberen stop geloosd. Vervolgens heb ik er weer een USB connector op gesoldeerd. Ik wacht nog op mijn lading Sugru en dan werk ik dat ook weer netjes weg.

Zoals je ziet kun je de kabel helemaal netjes wegwerken via dit gat (waar ik dus naar wijs). Ik heb dat niet gedaan omdat het veel werk is. Het gat loopt namelijk door naar beneden. Je kunt niet meteen linksaf of rechtsaf. Vandaar dat ik de kabel maar lekker via de omgevouwen rand laat lopen. Ik heb er zo geen last van. Je zou ook nog een klein gaatje kunnen boren in de bak. Maar zoals ik al zei. Onnodig IMHO.

En als bewijs dat het wel kan:

Ik ben denk ik 15 minuten bezig geweest. Als je echt een major n00b bent moet je het alsnog binnen een uur kunnen klaren. Ik was het langst bezig met solderen in mijn eentje en zonder klemmen met een portable soldeerbout (gas-uitlaat=irritant).
Mocht iemand nog een USB connector willen, voor € 1,25 stuur ik er één op en voor € 1,95 twee. Postzegel = 0,46 + 0,70 connector + 0,10 envelop. Je kunt ze ook zelf bestellen natuurlijk (en 2-3 weken wachten).
http://www.my-batteries.n...apter-3-To-1-For-iPod.htm
In de bak bedoel je? Die bak is redelijk vervelend. Soort van dubbele wand die tot onder loopt. Het middenconsole zelf til je zo omhoog. Deze zul je vrijwel helemaal moeten verwijderen om ergens in de bak een gat te kunnen boren. Dan moet je wel oppassen want dan moet je gaan uitzoeken waar en hoe de muis bv vastzit. Dat zullen ongetwijfeld connectoren zijn. Maar aangezien het niet nodig is (en ik leef bij doen wat moet gebeuren en laat vooral wat niet moet gebeurensopsop schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:23:
zou je niet zoiets kunnen gebruiken?
http://www.my-batteries.n...apter-3-To-1-For-iPod.htm
Een aansluiting voor de achterbank kun je beter vanuit de kofferbak halen denk ik, aangezien daar de accu zit en je heel makkelijk van daaruit extra draden kunt trekken.
Ik heb overigens zelf met leaseplan gesproken.
Overigens is mijn leverdatum weer veranderd naar januari 2012, stond op december. Beetje jammer
@Blik1984: Vreemd, die van mij komt juist eerder. Hij begon met Jan 2012 ging toen naar December 2011 en toen (nu dus) naar November 2011.
iig is het normaal in leaseland
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Nette actie, staat ook in de nieuwsbrief overigens... Zullen veel mensen blij mee zijn
[ Voor 15% gewijzigd door djidee op 25-09-2011 20:23 ]
"Mekker, blaat"
Luxury Line versie heeft er volgens mij 13
Klopt allemaal. Ik heb de navigatieversie met 10 boxen, en het is echt een prima audiosysteem.Blik1984 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:29:
Het schijnt wel goed te zijn in ieder geval. Hoor er alleen maar positieve verhalen over. En als je navigatie hebt krijg je er 10 boxen bij ipv 6.
Luxury Line versie heeft er volgens mij 13
Zeker omdat de CT200h erg stil is, is het erg fijn muziek luisteren in de file.
Helaas valt de levering van mijn CT200 toch pas in week 3 van 2012, dus ik mag hier niet van meeprofiteren
Foutje: Ik las eerder vandaag in de folder ism met Panasonic.BeF-Bacchus schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:26:
Ik begreep dat het standaard audiosysteem in-house ontwikkeld is, in samenwerking met Yamaha.
A.s. vrijdag worden de levertijden weer bijgewerkt. Een maand geleden zijn er een heleboel orders van januari naar december gegaan. Ik verwacht dat er nog meer naar voren gaan, of dat is ijdele hoop (de mijne staat nu op december 2012, order geplaatst 30 juni 2011, dat was ook week 3 2012).fraQ schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:35:
[..]
Helaas valt de levering van mijn CT200 toch pas in week 3 van 2012, dus ik mag hier niet van meeprofiteren.
[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 03-10-2011 13:58 ]
Ik stel voor dat we op 7 oktober allemaal onze leverdatum posten.
Die van mij was ook naar december gegaan, maar weer teruggezet naar januari. Besteldatum overigens 3 juli, paar dagen later.sopsop schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:47:
[...]
A.s. vrijdag worden de levertijden weer bijgewerkt. Een maand geleden zijn er een heleboel orders van januari naar december gegaan. Ik verwacht dat er nog meer naar voren gaan, of dat is ijdele hoop (de mijne staat nu op december 2012, order geplaatst 30 juni 2011, dat was ook week 3 2012).
Jup, het boekwerk dat ik rond juni van de dealer kreeg toen ik interesse in deze wagen toonde.keesdewit schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:22:
@BeF-Bacchus: Is dat de papieren folder van de CT200h?
[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 06-10-2011 14:36 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Je kunt hem toch nu bestellen en dan de datum erbij vermelden wanneer je huidie contract afloopt? Heb ik ook gedaan was geen enkel probleem.Falcon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:36:
Over 6 maanden is mijn huidige leaseauto op aangaande de kilometers.. zal ik hem nu bestellen of nog een maandje wachten ivm levertijd?
Volgende update: 20-10-2011
Gegevens:
Type: Business Line Pro
Kleur: Sienna Brown
Opties: HDD Navigatie
Besteld: 30-06-2011
Originele leverdatum: Januari 2012
Huidige leverdatum: December 2011
[ Voor 41% gewijzigd door sopsop op 06-10-2011 15:45 ]
Edit zoals sopsop:
Gegevens:
Type: Business Line
Kleur: Dark Granite
Opties: HDD Navigatie, fietsendrager
Besteld: 03-07-2011
Huidige leverdatum: Januari 2012
[ Voor 80% gewijzigd door Blik1984 op 06-10-2011 16:41 ]
Gegevens:
Type: Business Line
Kleur: Ultrasonic blue
Intern: Silk ivory stof
Opties: HDD Navigatie, Parkeersensoren voor/achter
Besteld: 20-05-2011
Huidige leverdatum: November 2011
Ze vonden de BMW het leukst en de VW het best als allrounder, waardoor de CT met lege handen overblijft.
Wat ze bij de Lexus minder vonden:
- het grootste verschil in verbruik tussen fabrieksopgave en test (het zuinigst in opgave, het minst zuinig in praktijktest)
- qua accelleratie en topsnelheid minder snel dan de BMW en de VW. alleen de 80-120 tussensprint is vergelijkbaar, bij alle andere proeven zit er een aardig verschil
- ze vonden het interieur minder goed afgewerkt dan bij de BMW en de VW (die allebei een flinke stap zetten t.o.v. hun voorgangers)
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
De 1ste twee punten zeggen me eigenlijk niet zoveel. Sowieso een hybride vs een Golf 2.0 TDI en BMW 1.18 vergelijken op prestaties slaat natuurlijk al helemaal nergens op. En als je met een hybride flink gaat gassen is een hybride helemaal niet zo zuinig, dat is ook een bekend fenomeen.En je kunt me niet vertellen dat bij normaal gebruik een Golf/BMW zuiniger is als een Lexus-hybride.t_captain schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:01:
Deze week in Autoweek, de CT200h tegen een Golf VI (2.0 TDI 140) en een BMW118d (nieuwe model).
Ze vonden de BMW het leukst en de VW het best als allrounder, waardoor de CT met lege handen overblijft.
- het grootste verschil in verbruik tussen fabrieksopgave en test (het zuinigst in opgave, het minst zuinig in praktijktest)
- qua accelleratie en topsnelheid minder snel dan de BMW en de VW. alleen de 80-120 tussensprint is vergelijkbaar, bij alle andere proeven zit er een aardig verschil
- ze vonden het interieur minder goed afgewerkt dan bij de BMW en de VW (die allebei een flinke stap zetten t.o.v. hun voorgangers)
Ik ben echter wel heel benieuwd naar het verschil in afwerking, en ben benieuwd waarmee ze vergelijken. Er mag namelijk niet vergeten worden dat je bij de BMW en de Golf heel wat verschillende opties moet gooien wil je eenzelfde hoeveelheid opties e.d. hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 14-10-2011 13:26 ]
En wat ze willen aantonen met ene vergelijk tussen een hybride en een redelijk forse diesel (die 2.0 is geen bluemotion blokje ofzo) is mij een raadsel. Vergelijk die CT200h lekker met de civic hybrid, de insight, de prius en de auris..
Autoweekt_captain schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:01:
Deze week in Autoweek, de CT200h tegen een Golf VI (2.0 TDI 140) en een BMW118d (nieuwe model).
...

Die lui halen bij een Prius 2 zelfs een verbruik van 1:16, dan rijd je toch echt als een niet-anticiperende broodmongool. Als je een beetje anticiperend kan rijden zit je makkelijk aan 1:20 of beter. Ooit met 4 volwassenen + bagage 1:23 gereden over hele tank. Nieuwe zal beter scoren.
En dan gaan ze nog diesel met benzine vergelijken op liter basis, en daaruit de efficiëntie bepalen

Zouden autojournalisten daarin meer bevooroordeeld zijn dan anderen?EXX schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:25:
[...]Sowieso zijn ze over het algemeen anti-CVT en pro-diesel.
1. Dikke onzin: Volgens spritmonitor 118d vs Golf 2.0 TDI vs CT200h in l/100km: 6,1 vs 6,2 vs 5,4t_captain schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:01:
Daarbij: Diesel heeft nog steeds (15%?) meer energieinhoud dan benzine. Eens: Ze hadden de CT alsnog een 60l-tank moeten geven.
2. Niet helemaal onwaar maar.. Topsnelheid? 180 km/u is zàt: Ik ga/ging er (met mijn Corolla's) alleen overheen (uiteraard enkel bij freie Fahrt en als de omstandigheden het toelaten) om te (laten) zien dat het kàn. Qua acceleratie grappig dat mijn ervaring juist is dat Toyota's hybrides zowel bij het stoplicht als bij inhalen op de snelweg moeiteloos deze Duitsers losrijden.
3. Een beetje een smaakkwestie denk ik: Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de Volvo S40 en de laatste (mijn huidige) Corolla: Simpel en licht. Zowel de BMW (ik ken vooral de 3-serie) als de CT200h zijn me eigenlijk iets te druk en wat donker en de A3 (en dat trek ik dan even door naar de Golf) is van binnen zelfs doods. Ik moet de eerste 1-serie of Golf met een met leer afgewerkt dashboard nog zien.
Ik weet dat Autoweek erg Duits-minded is maar als ze zulke kul schrijven is het wel heel erg.
[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 14-10-2011 22:56 ]
De Lexus gaat in dik 10 seconden naar de 100, in mijn boekje is dat gewoon prima te noemen. Meer hoef je op dit moment nog niet echt te verwachten van een hybridet_captain schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:29:
De 0-100 tijden waren gemeten, en zowel in fabrieksopgave als realiteit zat er best een gat tusse de twee Duitsers en de Lexus. Wel is het in de praktijk zo dat bestuurders van handbakken vaak een flink gat laten vallen t.o.v. wat mogelijk is. Vandaar dat je met een CVT in dagelijks verkeer niet gauw de indruk zult hebben langzamer te zijn.
Er zijn eigenlijk twee issues over met de aandrijflijn:
Ten eerste heeft een CVT (en ook de HSD transmissie) de neiging om vrijwel direkt het toerental van de benzinemotor te verhogen als je gas geeft. Daardoor heb je een sneller wisselend motortoerental dan bij een traditionele versnellingsbak. Dit heb je ook als de cruise control wat extra vermogen vraagt door bv een helling of tegenwind. Een veranderend motortoerental bij constante snelheid zullen veel mensen als "geloei" ervaren. Voor de kwaliteitsbeleving van een auto is een rustige motorloop met een sereen geluid van belang.
Ik denk dat het tunen van de regelunit hiervoor een oplossing kan bieden. Zet een kleine vertraging op het veranderen van de transmissieverhoudingen.
Ten tweede mag er gewoon wat meer vermogen in. Een Lexus moet gewoon in 8 seconden naar de 100
Wat mij betreft: welkom CT250h !
De tijd dat mensen een hybride kopen om het snelst bij het stoplicht weg te zijn is nog niet aangebroken. Dus voor mensen die geïnteresseerd zijn in een hybride is een dergelijke vergelijking gewoom compleet overbodig en nutteloos. Het belangrijkste is dat een dergelijke auto gewoon fatsoenlijk meekan in het verkeer, en dat kan de CT200h.t_captain schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:52:
De Golf en de BMW deden het onder de 9De tijd dat mensen een hybride kochten voor het nieuwtje, die ligt een beetje achter ons. Een hybride aandrijving is tegenwoordig een geaccepteerd concept en die zal gewoon moeten concurreren met de andere aandrijfsytemen (m.n. diesels in de zakelijke markt).
Maar iets meer vermogen is nooit verkeerd natuurlijk, dus een CT250h zou ik zeker toejuichen. Maar eerst maar eens 4 jaar in de CT200h cruisen
[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 17-10-2011 11:07 ]
Maar wie zegt dat je vermogen nodig hebt / wil hebben om altijd hard te rijden? Ook als je soms veel vermogen wilt gebruiken zul je het wel onder je pedaal moeten hebben. Daarnaast, wie heeft het over stoplichten? Voor een 0-60 acceleratie heb je niet zoveel nodig; elke auto komt wel aardig weg uit stilstand. Voor een snelle 100-140 is veel meer vermogen nodig.
Lexus begeeft zich in marktsegmenten waar (naast comfort, luxe en stilte) ook snelheid tot het eisenpakket behoort. Met de huidige HSD hebben ze een waardig instapmodel, een concurrent voor onder meer de 116i/d en 118i/d modellen van BMW. Het zou leuk zijn als er ook een hybride antwoord zou komen op de 123d en de 330i.
Je kunt al jaren meer verwachten van een hybride imho... [click]Blik1984 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:23:
De Lexus gaat in dik 10 seconden naar de 100 [...] Meer hoef je op dit moment nog niet echt te verwachten van een hybride
Je had het niet beter kunnen zeggen. Ik rijd zelf een CT200h en mis inderdaad regelmatig wat pit.t_captain schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:52:
Ten tweede mag er gewoon wat meer vermogen in. Een Lexus moet gewoon in 8 seconden naar de 100
Wat mij betreft: welkom CT250h !
Zodra er een CT250h of een IS hybrid komt sta ik vooraan bij de dealer!
15" MBP i7 (mid 2010) HR
De GS450h is een iets andere prijsklasse, dadelijk ga je de Fisker er nog bij halen. Naar 100 in 10,6 seconden ( dat zijn volgens mij de specs) is best acceptabel. Het is natuurlijk niet top, maar het is ook niet langzaamSkidShot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:59:
[...]
Je kunt al jaren meer verwachten van een hybride imho... [click]
[...]
Je had het niet beter kunnen zeggen. Ik rijd zelf een CT200h en mis inderdaad regelmatig wat pit.
Zodra er een CT250h of een IS hybrid komt sta ik vooraan bij de dealer!
En meer pit zou ik ook leuk vinden, alleen dan hangt er wel weer een ander prijskaartje aan natuurlijk. Ik zit qua lease-budget nu redelijk op de max, anders had ik de CT waarschijnlijk niet kunnen leasen.
[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 18-10-2011 09:31 ]
Waarschijnlijk zullen we in het instapmodel de "200h" aandrijflijn zien. Maar In de klasse van een IS kom je er niet mee weg als je geen modellen hierboven hebt. De auto moet immers concurreren met de C, 3 en A4. Dan is de vraag: als ze straks die sterkere HSD hebben voor in de IS, komt die dan ook in de CT?
Gezien de grote hoeveelheid dikke mercs, a6-en en 5-series die ik dagelijks tegenkom op de snelweg lijkt me de GS een prima voorbeeld die betaalbaar is voor aardig wat mensen. Jij stelt dat je momenteel nog niet meer kunt verwachten van een hybride, maar dat kan dus wel.Blik1984 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:30:
De GS450h is een iets andere prijsklasse, dadelijk ga je de Fisker er nog bij halen. Naar 100 in 10,6 seconden ( dat zijn volgens mij de specs) is best acceptabel. Het is natuurlijk niet top, maar het is ook niet langzaam
En meer pit zou ik ook leuk vinden, alleen dan hangt er wel weer een ander prijskaartje aan natuurlijk. Ik zit qua lease-budget nu redelijk op de max, anders had ik de CT waarschijnlijk niet kunnen leasen.
Verder is het behoorlijk subjectief wat acceptabel is qua acceleratie. De CT is een geweldige auto om in te rijden, maar pit zit er echt niet in naar mijn bescheiden mening. En zo als t_captain al riep, een Lexus moet gewoon in 8 seconden naar de 100.
[ Voor 34% gewijzigd door SkidShot op 18-10-2011 10:14 ]
15" MBP i7 (mid 2010) HR
Ik heb zo gauw geen link, maar de directeur Lexus Australië heeft een tijd geleden gehint op een versie van de CT met meer pit.t_captain schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:39:
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de komende generatie IS. Ik weet vrijwel zeker dat ook hier een HSD versie van gaat komen; misschien wordt het zelfs net zoals de CT aangepakt, alleen maar HSD.
Waarschijnlijk zullen we in het instapmodel de "200h" aandrijflijn zien. Maar In de klasse van een IS kom je er niet mee weg als je geen modellen hierboven hebt. De auto moet immers concurreren met de C, 3 en A4. Dan is de vraag: als ze straks die sterkere HSD hebben voor in de IS, komt die dan ook in de CT?
Als die er komt is het natuurlijk ook nog de vraag of hij in Nederland beschikbaar wordt... maar het zou wel mooi zijn!
EDIT: Link
[ Voor 6% gewijzigd door SkidShot op 18-10-2011 10:46 ]
15" MBP i7 (mid 2010) HR
Je hoort mij niet zeggen dat de GS450h onbetaalbaar is als auto. Maar je vergelijkt appels met peren. Je gaat ook geen Polo met een Passat vergelijken. De GS450h is gewoon een totaal andere klasse auto met een compleet ander prijskaartje. De GS450h is qua instapprijs alleen al ruim 2 keer zo duur.SkidShot schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:12:
[...]
Gezien de grote hoeveelheid dikke mercs, a6-en en 5-series die ik dagelijks tegenkom op de snelweg lijkt me de GS een prima voorbeeld die betaalbaar is voor aardig wat mensen. Jij stelt dat je momenteel nog niet meer kunt verwachten van een hybride, maar dat kan dus wel.
Verder is het behoorlijk subjectief wat acceptabel is qua acceleratie. De CT is een geweldige auto om in te rijden, maar pit zit er echt niet in naar mijn bescheiden mening. En zo als t_captain al riep, een Lexus moet gewoon in 8 seconden naar de 100.
Mijn opmerking was bedoelt voor hybride-auto's in de klasse waar de Lexus CT200h ook inzit. Dus dan kijk je naar de Civic, Auris en Prius. En in die prijsklasse kun je dat blijkbaar nog niet echt verwachten. Zoals ik al zei, als je betere prestaties wilt voor de CT200h zul je een grotere motor moeten krijgen. En dat betekent hogere kosten, reken er dan maar 5k tot 10k euro bij als instapprijs. En dan wordt de auto al een stuk onbereikbaarder
Maar ben ik nu een azijnpisser als ik niet geloof dat de BMW als eerste Duitser zijn fabrieksopgave (8,9 s) haalt en de Golf met 0,4 s zelfs ruim ònder de 9,3 s zit? (Waarbij ik nog steeds niet betwist dat beide auto's sneller zijn dan de CT als ze op het scherpst van de snede gereden worden.)
[ Voor 15% gewijzigd door Bacchus op 18-10-2011 10:59 ]
De Auris is best vlot bij het verkeerslicht, als het nat is trekt het met spinnende bandjes weg er begonnen wat lampjes te knipperen die ik nog niet gezien had. Als het droog is ben je altijd vlotter weg dan de handgeschakelde bakken maar het is slecht voor het gemiddelde verbruik dus ik doe het niet.Blik1984 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:06:
[...]
De tijd dat mensen een hybride kopen om het snelst bij het stoplicht weg te zijn is nog niet aangebroken.
Ook even inhalen gaat makkelijk, gas erop en gaan, in mijn GP moest ik terug schakelen van 6 naar 3 om enige vooruitgang te bewerkstelligen.
- Het hele artikel is eigenlijk rondom de BMW en de Golf geschreven, en de CT hangt er een beetje naast. In het hele artikel gaat het maar 15-20% over de CT.
- Negatieve punten van bijvoorbeeld de BMW worden goedgepraat door de redactie. Voorbeeld: testrijder vind het iDrive-systeem maar niks, dan geeft de redactie aan dat het een stuk beter is geworder in de loop der tijd en dat de testrijder zijn borst nat kan maken bij de Lexus. Ik ruik een soort van ingenomenheid hier
- Ze vinden het dashboard van de Lexus futuristisch, maar achterhaald... Hoe kan dat?
- Ze vergelijken de Lexus motorisch gezien niet met de BMW en de Golf. Ze vinden zelf ook dat dat appels met peren vergelijken is. Maar de volgens hun negatieve punten van de CVT moeten natuurlijk wel erg benadrukt worden.
- het hele artikel is eigenlijk puur gebaseerd op de fun-factor. Ze zijn heel erg anti-CVT, dat is heel duidelijk uit het hele stuk
- De Golf scoort het hoogste op ruimte-gebruik, terwijl het de kleinste kofferbak heeft
- De Lexus scoort het laagste op uitrusting, eigenlijk puur gebaseerd op dat er geen navi bij de business line bijzit. Terwijl de business line (eerste upgrade, want je hebt ook nog business line pro en luxury line) verder wel bluetooth, usb-aansluiting, achteruitrij-camera, cruise-control, climate control etc. heeft. Ik weet uit ervaring dat de navi van de Golf (die er in dit plaatje inzit) gewoon poep is en dat je bij de Golf een premium telefoon-upgrade moet hebben om je iPhone aan te kunnen sluiten (de standaard is niet voldoende). Bij bijv. de Lexus is dit gewoon standaard bij de goedkoopste versie.
- Uit de cijfers valt me op dat de Lexus qua acceleratie opvallend goed meekomt. Vnl. bij de tussensprintjes doen die niet onder voor de Golf en de BMW (mits de Golf en de BMW niet in de laagste versnelling staat is de Lexus zelfs sneller). Ik vind het wel erg opvallend dat ze niet eens in de buurt komen van de 0-100 acceleratiecijfers die Lexus heeft opgegeven. Geen sport-modus gebruikt?
Kortom, voor mij lijkt het artikel geschreven alsof het eigenlijk voor de Golf en de BMW geschreven is, maar dat ergens halverwege de CT er ook nog even bij is gehaald. Het hele artikel draait om de vergelijking tussen de Golf en de BMW. De fun-factor is verreweg de belangrijkste graadmeter in deze test.
Dan heb je nog geluk. Drie keer met je ogen knipperen en hij is gestolen. Echt schandalig. Twee keer gestolen, één keer wel ingebroken, hadden niet eens gezien dat de vorige nog gestolen wasBlik1984 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:34:
Ik weet uit ervaring dat de navi van de Golf (die er in dit plaatje inzit) gewoon poep is
Voor mij NOOIT meer van mijn leven een auto van VAG.
Bij plankgas maakt dat niet uit: Dan reageert de computer van de CT voor alle modi hetzelfde.Blik1984 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:34:
- Uit de cijfers valt me op dat de Lexus qua acceleratie opvallend goed meekomt. [...] Ik vind het wel erg opvallend dat ze niet eens in de buurt komen van de 0-100 acceleratiecijfers die Lexus heeft opgegeven. Geen sport-modus gebruikt?
Als je de throttle-power-curves in hetzelfde assenstelsel zou tekenen, zou de eco-curve wat ingezakt zijn en de sport-curve wat bol staan tov normal maar ze snijden elkaar bij 0 (doh) en bij max.
Hoewel de informatie daarover uiteramate spaarzaam is, vermoed ik dat bij eco mode bij 0 de ICE uit staat, en in power mode de ICE draait. Dus in ECO/Normal mode zal de ICE eerst nog moeten starten, wat je best wat tijd/vermogen kan kosten.BeF-Bacchus schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:50:
[...]
Bij plankgas maakt dat niet uit: Dan reageert de computer van de CT voor alle modi hetzelfde.
Als je de throttle-power-curves in hetzelfde assenstelsel zou tekenen, zou de eco-curve wat ingezakt zijn en de sport-curve wat bol staan tov normal maar ze snijden elkaar bij 0 (doh) en bij max.
Niet dat het echt boeit, want in tegenstelling tot de prius I (10 jaar geleden) komt alles heel goed met het verkeer mee. Simpeler zelfs, omdat je niet de optimale schakelmomenten hoeft te kennen.
/edit:Ja, hieronder... die grafiek ken ik. Echter hetgeen op de X en Y as staat is zodanig vaag dat het alleen maar een indicatie is, en niet aangeeft wat b.v. het moment is op een zekere snelheid.... Is wellicht ook niet zo simpel.
[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 19-10-2011 15:26 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat in alle gevallen de ICE uit staat, mits op temperatuur ed. Ik meen zelfs te herinneren dat de Prius powertrain niet vanuit stilstand kan wegrijden op de ICE en alleen op elektro.leuk_he schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:35:
Hoewel de informatie daarover uiteramate spaarzaam is, vermoed ik dat bij eco mode bij 0 de ICE uit staat, en in power mode de ICE draait. Dus in ECO/Normal mode zal de ICE eerst nog moeten starten, wat je best wat tijd/vermogen kan kosten.
Nu is het wel een feit dat de CT200h niet de beste auto ever is, maar de CVT als waardeloos bestempelen en het interieur als achterhaald, gaat gewoon nergens over. Eveneens vergeet men de immense Toyota kwaliteit erbij te betrekken, evenals de lange garantie (zeker op de batterijen!!) en de voordelige packs ipv. kale auto's met ellenlange optielijsten.
Neemt niet weg dat de huidige Lexus niet helemaal mijn auto zou zijn. Ik wil iets direkter sturen, en wil gewoon wat meer vermogen. Heb nu 170 pk in mijn woon-werk auto en op de volgende auto mogen er 50 bij komen. Vandaar mijn belangstelling voor een 250h / 300h.
[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 19-10-2011 17:42 ]
Optrekken vanuit stilstand doe je inderdaad electrisch, omdat bij 0 er nog geen vermogen naar de wielen gaat. De PSD werkt als een soort differentieel: al het motorvermogen dat niet naar de wielen kan, gaat naar de generator die de electromotor aandrijft, eventueel aangevuld met stroom vanuit de accu.
Zodra je echter vaart hebt, gaat er ook vermogen van de benzinemotor direct naar de voorwielen. Tenzij... die benzinemotor nog niet gestart is. Dan wordt de generator even gebruikt als electromotor om de benzinemotor een snelheid van 1000 a 1200 rpm te geven zodat deze gestart kan worden. Totdat de benzinemotor werkelijk op eigen kracht draait en toeren kan gaan maken, rijdt je nog op de 27 kW die de accu kan leveren, minus de kracht die nodig is om de motor te starten.
Dit gebeurt allemaal in hooguit een halve seconde, maar dat zal zeker wat acceleratietijd kosten.
Je kan ook zorgen dat de benzinemotor al draait bij de acceleratie-test door met links je rem vast te houden, terwijl je met rechts volgas geeft. De benzinemotor in mijn P2 gaat dan 2200 toeren draaien en laadt op dat moment de accu op met zo'n 60 Ampère. Laat ik dan de rem los, dan heb ik serieus het idee dat ik nog veel sneller van z'n plek af kom. Ik heb dit echter nooit gemeten, dus het blijft even bij dit onderbuikgevoel.
Ik ben benieuwd hoe AW gemeten heeft.
[J|O|R] <- .signature.gz
Waarschijnlijk met de volgende checklist:TwOkkie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:56:
Ik ben benieuwd hoe AW gemeten heeft.
* is het een Audi ? (ja = 70 punten)
* is het een BMW ? (ja = 70 punten)
* is het een Mercedes ? (ja = 70 punten)
* is het een andere Duitse auto ? (ja = 70 punten)
* is het niet van Duitsland ? (ja = 30 punten)
* is het een basis model ? (ja = 10 punten)
* is het een full option model ? (ja = 12 punten)
* is het een diesel ? (ja = 10 punten)
[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 19-10-2011 22:29 ]
Net even contact gehad met de Lexusdealer in Eindhoven aangezien de leverdatumchecker geen datum meer aangaf en ik mijn Lexusmenu binnen heb gekregen. Mijn auto is op 22 december bij de dealer, de dame aldaar gaf aan dat de oplevering waarschijnlijk eind januari zal zijnsopsop schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:39:
Gegevens:
Type: Business Line Pro
Kleur: Sienna Brown
Opties: HDD Navigatie
Besteld: 30-06-2011
Huidige leverdatum: December 2011

Behoorlijk frustrerend als je nog een maand moet wachten terwijl hij gewoon al bij de dealer staat. Zodra hij binnen is belt de verkoper me op om een afleverafspraak te maken. Eens kijken of hij nog een gaatje eerder kan vinden.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
[insert happy face here]
even je ervaringen delen dusTermin8r schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:29:
Vandaag is m'n op 5 april bestelde CT BL met parkeersensoren in Sienna Brown met Silk Ivory bekleding geleverd. Oorspronkelijk had ik negen maanden moeten wachten, maar hij kon ineens een paar weken eerder geleverd worden. Misschien dat het feit dat ik al een maand in een vervangende auto van de dealer reed daaraan heeft geholpen...
[insert happy face here]
ik heb onlangs een dark opal besteld met navigatie, ben erg benieuwd naar de audio met de tien speakers omdat ik de testrit heb gemaakt met de ML 13 speaker versie.