Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:08
fsve schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:34:
[...]

Bij mij belde Lexus NL na 2 weken met de vraag of de locale dealer mij mocht bellen, en die belde weer na ongeveer 1 week.
Hmm... Heeft het in dat geval zin om gewoon zelf de dealer te bellen? Of is dat not done?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:20
Zartos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:00:
[...]

Hmm... Heeft het in dat geval zin om gewoon zelf de dealer te bellen? Of is dat not done?
not done? de dealer lijkt mij het eerste aanspreekpunt, en als hij mij afwimpelt zoek ik wel een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Zartos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:00:
[...]

Bedoel je dat het ook mogelijk is dat je lexus NL vraagt om een proefrit? :+

Ik heb gewoon een dealer direct gebeld, zonder na te denken over wat Lexus NL moet/wil.
Dealer pakte direct de agenda erbij en prikte een datum... simpel.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
Ik bedoelde meer of het wel netjes was om het nu nog rechtstreeks via de dealer te doen terwijl ik het ook al via de website heb aangevraagd. Maar ik ben in ieder geval zojuist gebeld door een vriendelijke mevrouw van Lexus NL, dus er zit schot in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Noem het maar "schot in", probleem is volgens mij dat Lexus nederland deze drukte absoluut niet gewend is en dat dit dus 1 groot leerproces voor ze is.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd wat er over een jaar gebeurt als er 1000 mensen tegelijk een grote beurt willen hebben. Kijken of mensen dan nog steeds zo blij zijn met red carpet treatment.

Natuurlijk menneer, over 8 maanden bent u aan de beurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
PWM schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:45:
Ik ben ook erg benieuwd wat er over een jaar gebeurt als er 1000 mensen tegelijk een grote beurt willen hebben. Kijken of mensen dan nog steeds zo blij zijn met red carpet treatment.

Natuurlijk menneer, over 8 maanden bent u aan de beurt :+
Aangezien onderhoud meestal plaatsvind na een bepaald aantal km's, zal niet iedereen van het eerste uur tegelijk onderhoud willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en Lexus weet ook wanneer welke auto's ongeveer onderhoud nodig hebben dus dan kunnen ze er alvast rekening mee houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:03:
en Lexus weet ook wanneer welke auto's ongeveer onderhoud nodig hebben dus dan kunnen ze er alvast rekening mee houden
inderdaad, ze weten heus wel wat ze kunnen verwachten, en kunnen er ruimschoots op anticiperen.

Die red carpet treatment zit gewoon bij de prijs inbegrepen, en die huren gewoon studenten in om ff die auto's heen en weer te rijden :P
En er zal vast wel in de voorwaarden ergens staan dat mocht er geen verangende lexus op voorraad zijn dat er een alternatief van een huurbedrijf wordt aangeboden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
bouwfraude schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:42:
[...]

Random knopje wat langer ingedrukt houden tot het piept (aldus de gebruiksaanwijzing van Toyota)
Dit heeft gewerkt. Tnx!. Toch het boekje nog maar eens goed napluizen. Ben er ooit aan begonnen maar er staat zoveel in :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
Kun je eigenlijk ook DVDs afspelen op je ML set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Het is 2011, dat mogen wel eens Blu-Ray worden lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Zartos schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:04:
Kun je eigenlijk ook DVDs afspelen op je ML set?
De ML set heeft idd dvd kijken als mogelijkheid maar alleen als de auto stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Afgelopen week in gereden. Hij viel me erg tegen. Luxe is fijn.. prima kwaliteit. Prima stoelen. De aandrijflijn echter is ronduit lui te noemen. Je moet het gaspedaal echt ongeveer vloeren voordat er iets gebeurt (en ja, ik ben CVT gewend. MIjn huidge leasebak is een civic hybrid). Tel daarbij op de bagareruimte die echt te bespottelijk voor woorden is... en het wordt geen Lexus voor mij. Jammer. Op papier was het zo'n mooie auto.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[b][message=35952167,noline]Je moet het gaspedaal echt ongeveer vloeren voordat er iets gebeurt (en ja, ik ben CVT gewend.
Lijkt me kenmerkend voor de ECO mode er zit ook nog een PWR knopje op bij de
Lexus heet dat Sport modus:
"Voor een meer dynamisch weggedrag en sneller acceleratie gevoel kunt u overschakelen naar de SPORT modus. Daarbij wordt het instrumentarium rood verlicht, waar u ook de toerenteller in de gaten kunt houden. Hiernaast worden de karakters van de stuurbekrachting (EPS), Vehicle Stabilty Control (VSC) en Traction Control (TRC) aangepast voor een nog sportiever rijgedrag."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
De beste functie van het power knopje was dat het dashboard rood werd. Voor de rest werd ik er weinig enthousiast van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij is het blok prima geschikt om een nokkenasverstelling toe te passen. Met een ander nokprofiel + aangepaste mapping injectie en ontsteking zou je zo 40pk kunnen winnen. Dat zou ook wel onder een PWR knopje mogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:47
Korvaag schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:16:
De beste functie van het power knopje was dat het dashboard rood werd. Voor de rest werd ik er weinig enthousiast van.
Dat is heel raar, want ik heb wel het gevoel dat hij lekker vlot reageert en goed optrekt. Vergeleken met mijn Seat Altea is het echt een grote verbetering, van 12,3 naar 10,3 tot 100. Vergeleken met de Civic (12,1 voor 0-100) moet de lexus dus een stuk sneller zijn. Geen idee wat er met de auto aan de hand was waar jij in reedt, maar iets lijkt me daar niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Voor mijn gevoel reageert de elektromotor veel feller dan alleen een benzinemotor in de powermodus. De snelheidsbeleving is door de CVT wel wat minder maar ten opzichte van een civic hybrid moet het een flinke verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk persoonlijk dat Korvaag het geluid van de Honda Civic had verwacht. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Falcon schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:06:
Ik denk persoonlijk dat Korvaag het geluid van de Honda Civic had verwacht. ;)
Zo zie je maar dat het vooral de beleving is van acceleratie (subjectief), en niet de daadwerkelijke acceleratie in cijfers (objectief).

Want in objectieve cijfers komt ook de Prius e.d. er helemaal niet slecht vanaf, best aardig zelfs, zeker op lage snelheden en in de stad.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjuh op 01-05-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Bartjuh schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:23:
[...]

Zo zie je maar dat het vooral de beleving is van acceleratie (subjectief), en niet de daadwerkelijke acceleratie in cijfers (objectief).
Hoe bedoel je: zo zie je maar.. ??? Hoe weet jij/jullie nou wat mijn beleving in die auto is :S

Het ding presteert idd wel als je plankgas gaat rijden, maar hoe raar het ook klinkt: ik rij niet plankgas in een auto. Ik wil graag dat een auto normaal reageert op een gaspedaal en niet logaritmisch ongeveer... de 1e driekwart van het intrappen gebeurt er niets en daarna wordt het ineens wat.

Mijn Civic mag dan minder snel zijn, maar ik hecht ongeveer 0 waarde aan de 0-100 cijfertjes. Ik wil een auto hebben die goed te doseren is en normaal reageert op gasgeven. De Lexus voldoet daar totaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Ik neem aan dat de Lexus ongeveer net zo reageert als de Toyota Auris Hybrid. In ECO mode reageert ie wat trager, hoewel ik m ook net echt lui durf te noemen (na mijn proefrit met de Honda Civic Hyrbid concludeerde ik dat dat ding pas echt retelui is, en de power-mode variant die daarin zit is echt alleen maar een volume regeling zodat het motergeluid wat luider wordt), ik vind m acceptabel reageren. In power mode reageer ie naar mijn mening behoorlijk rap (voor een auto met deze performance uiteraard). Plankgas hoef ik ook in eco mode zelden te rijden, ook voor inhaalacties op de snelweg is dat totaal niet nodig. In de stad is het verkeer voor me over het algemeen zo traag dat ik het volledig electrisch bij kan houden.

Maar het is idd een subjectieve beoordeling.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Korvaag schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:26:
[...]
. Ik wil een auto hebben die goed te doseren is en normaal reageert op gasgeven. De Lexus voldoet daar totaal niet aan.
Toch blijf ik erbij dat er dan iets raars met die auto aan de hand was. Als ik switch van Eco naar Power mode is het gaspedaal echt bijzonder lichtgevoelig. Ik hoef hem maar aan te raken of hij reageert al. Ik moet er zelfs weer aan wennen als ik lang in Eco gereden heb omdat het bijna nerveus te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Klinkt inderdaad als de eco stand. Dan gebeurd er inderdaad niet zo heel veel als je hem een beetje indrukt. Maar wat verwacht je dan? Dat je hem 5% indrukt en hij gelijk naar de 100 schiet?
Zelf kan ik me absoluut niet vinden dat hij niet reageert als je het over de sport stand hebt. (Sport stand is inderdaad een rood dashboard en eco is blauw).

En ik heb meer dan genoeg ruimte in de achterbak. Verder kan je de bodem nog eens weghalen en dan heb je nog meer ruimte. Wat wil je er allemaal in kwijt? Daarnaast kan je de achterbank stoelen kantelen zodat deze gelijk komen met de achterbak en je hebt zeeen van ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
De bagageruimte is sowieso persoonlijk. Voor mij is de ruimte in de Lexus praktischer dan de Altea ondanks dat die dieper was. Maar die was weer minder breed en dat moet ik juist hebben.

Kortom, iedereen heeft specifieke wensen en voorkeuren en op basis daarvan voldoet een auto wel of niet. Gelukkig kunnen mensen daarom een proefrit maken en alles zelf testen. Ik ben na 6000km in ieder geval nog steeds erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:23
Kleine tegenvaller, kom er net achter dat het schermpje er alleen maar inzit als je de navigatie er bij besteld. Alleen dat kreng is echt bizar duur, van de bijtelling alleen al kan ik ieder jaar een nieuwe tom-tom kopen. Alleen zonder dat scherm vind ik eigenlijk weer geen porm, juist de mooiere midden-console maakt het dan af.

dilemma's, dilemma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Okee.. ik ga hier ophouden. Beetje vermoeiend dat iedereen voor je gaat denken en bv besluiten dat je op ecostand hebt gereden. Ik vind het ding kut en heb een renaul megane besteld. Punt. *zucht*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
@ Korvaag, gefeliciteerd met je keuze. Je zult echter wel kunnen begrijpen dat niet iedereen het leuk vindt dat je een CT afzeikt in z'n 'eigen' topic. :)

Ieder z'n ding, toch? Ik heb persoonlijk ook weinig met CVT, maar vind het wel een mooi stukje techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je een auto wilt van ongeveer dezelfde maat en prijsklasse als een CT, maar dan 180 graden anders (sportief, spartaans en hard i.p.v. luxe en modern en eco), dan snap ik wel hoe je bij Renault uit komt.
Die hebben speciaal voor de gelegenheid de Megane RS in de prijslijst staan.

Voor zakelijke rijders is het wel een fors verschil in totale kosten (bijtelling 25% i.p.v. 14%, geen investeringsaftrek wegens milieu-investeringen). Voor priverijders is het kostenverschil kleiner, blijft vooral een euro of 100 aan brandstofkosten en een euro of 50 aan wegenbelasting over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

FreakNL

Well do ya punk?

Geloof dat de Megane er ook in 20% is...

En een Megane is natuurlijk goedkoper qua fiscale waarde. Maakt het verschil nog iets kleiner..

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 02-05-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FreakNL schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:36:
Geloof dat de Megane er ook in 20% is...

En een Megane is natuurlijk goedkoper qua fiscale waarde. Maakt het verschil nog iets kleiner..
Dat hangt van de uitvoering af. Ik had het over een RS omdat die de sportiviteit biedt die Korvaag
kennelijk miste in de CT, en qua catalogusprijs (basis 32k, goed aangekleed +- 37k) in dezelfde orde zit als de Lexus.

Maar met 195 g/km CO2 zal die niet in de 20% vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
De megane RS zal toch zeker niet in de 20% vallen :) En is het de coupe (waar een RS bij zit) of de normale megane.
Heb ook nog ff gekeken voor de renault megane coupe voordat ik voor de lexus ging. Leuke/mooie auto verder en goed uitgerust voor wat je er voor betaald.
De Renault Mégane Coupé TCe 130 Monaco GP is iets minder dan een seconde sneller en zo'n 8k goedkoper in vergelijking met de Lexus CT 200h Hybrid Business Line Pro

Echter verkijk je niet. De 14% tegen over de 20% bijtelling. Tanken is duurder bij een tankpas van de zaak. Geen wegenbelasting tegenover wel wegenbelasting. Dat kan zo dat verschil van 8k wegnemen. En dan rij je ineens wel een klasse hoger :) Maar inderdaad, smaken verschillen... gelukkig. Stel je voor zeg, dat we allemaal in een golfje zouden rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thewizard2006 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:09:

Echter verkijk je niet. De 14% tegen over de 20% bijtelling. Tanken is duurder bij een tankpas van de zaak. Geen wegenbelasting tegenover wel wegenbelasting. Dat kan zo dat verschil van 8k wegnemen. En dan rij je ineens wel een klasse hoger :) Maar inderdaad, smaken verschillen... gelukkig. Stel je voor zeg, dat we allemaal in een golfje zouden rijden....
De wegenbelasting en higere brandstofkosten i.v.m. de CT200h zullen een verschil maken van pakweg 100 a 150 euro per maand op de operationele kosten (ik schat 100 bij een TCe, 150 bij een RS vanwege het verschil in het benzineverbruik). Nog wel te overzien dus.

Bij zakelijk gebruik wordt het verhaal anders. Dan heb je inderdaad te maken met een verschillend bijtellingstarief, en bovendien ook nog met de MIA en VAMIL regelingen als je niet least maar zelf zakelijk aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Nou om even het voordeel aan te geven vanwege de ct met de bijbehorend lagere brandstof kosten.

Ik rijd nu een Honda civic 1.8 sport uit 2007. Mijn leasebedrag hiervoor is inc brandstof 930 euro per maand. Daarna komt er nog 25% bijtelling bovenop voor de waarde van 26.600 euro.

De Ct200h gaat me 937 euro per maand kosten inc. brandstof. 14% over 34.100 euro erbij en ik kom netto ongeveer 60 euro per maand lager uit.

Het verschil is best wel flink vind ik zelf. Een auto van 8000 euro meer rijden en toch per maand goedkoper uit zijn. Ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@r!k schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:57:
Nou om even het voordeel aan te geven vanwege de ct met de bijbehorend lagere brandstof kosten.

Ik rijd nu een Honda civic 1.8 sport uit 2007. Mijn leasebedrag hiervoor is inc brandstof 930 euro per maand. Daarna komt er nog 25% bijtelling bovenop voor de waarde van 26.600 euro.

De Ct200h gaat me 937 euro per maand kosten inc. brandstof.
Als je prive zou rijden, was de CT van 34k dus even duur als de Honda van 26k. Het lagere brandstofverbruik en de vrijstelling van wegenbelasting heffen precies de hogere kapitaalkosten op.

Is de Lexus ook "8000 euro meer auto" dan de Honda? Of zijn het qua uitvoering, kwaliteit, maat en prestaties vergelijkbare auto's?
14% over 34.100 euro erbij en ik kom netto ongeveer 60 euro per maand lager uit.

Het verschil is best wel flink vind ik zelf. Een auto van 8000 euro meer rijden en toch per maand goedkoper uit zijn. Ik ben er blij mee.
Dat is een mooie illustratie van wat ik eerder scheef over zakelijk gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Als je prive zou rijden, was de CT van 34k dus even duur als de Honda van 26k. Het lagere brandstofverbruik en de vrijstelling van wegenbelasting heffen precies de hogere kapitaalkosten op.

Is de Lexus ook "8000 euro meer auto" dan de Honda? Of zijn het qua uitvoering, kwaliteit, maat en prestaties vergelijkbare auto's?

[...]

Dat is een mooie illustratie van wat ik eerder scheef over zakelijk gebruik :)
Nee privé is de CT veel duurder omdat je geen btw kan aftrekken. Lease prijzen zijn ex btw. De kale prijs van de lexus ex btw is veel hoger dan van een auto met dezelfde consumenten adviesprijs die niet bpm vrij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

t_captain schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:52:
[...]

De wegenbelasting en higere brandstofkosten i.v.m. de CT200h zullen een verschil maken van pakweg 100 a 150 euro per maand op de operationele kosten (ik schat 100 bij een TCe, 150 bij een RS vanwege het verschil in het benzineverbruik). Nog wel te overzien dus.

Bij zakelijk gebruik wordt het verhaal anders. Dan heb je inderdaad te maken met een verschillend bijtellingstarief, en bovendien ook nog met de MIA en VAMIL regelingen als je niet least maar zelf zakelijk aanschaft.
Je mag inderdaad willekeurig afschrijven in 1 jaar (VAMIL). Alleen MIA is niet van toepassing, wel valt de auto onder kleinschaligheidsinvesteringsaftrek, waarbij je tot 28% van de waarde ex BTW fictief bij je kosten mag optellen. Hierdoor wordt een 14% auto voor een ZZP'er een no-brainer. Ook veel voordeliger dan leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hmm, ik ga de Tesla S maar eens uitrekenen ;)

Ding kost ongeveer $58000,-. Tegen de huidige koers is dat 41000,- euro (excl BTW). Geen BPM verschuldigd. Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek: 11500,- ten laste van de winst. Netto voordeel 5200,-
De auto kost je dus een netto investering van 36000,-.

Operationele kosten vind ik lastig in te schatten. Stel dat die kosten 1000 euro per maand ex BTW zijn, kost je dat netto zo'n 550 euro. Daarbovenop de bijtelling, die kost netto ongeveer 300,- per maand.
Voor 850,- per maand eigenlijk geen verkeerde auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
t_captain schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:56:
Hmm, ik ga de Tesla S maar eens uitrekenen ;)

Ding kost ongeveer $58000,-. Tegen de huidige koers is dat 41000,- euro (excl BTW). Geen BPM verschuldigd. Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek: 11500,- ten laste van de winst. Netto voordeel 5200,-
De auto kost je dus een netto investering van 36000,-.

Operationele kosten vind ik lastig in te schatten. Stel dat die kosten 1000 euro per maand ex BTW zijn, kost je dat netto zo'n 550 euro. Daarbovenop de bijtelling, die kost netto ongeveer 300,- per maand.
Voor 850,- per maand eigenlijk geen verkeerde auto ;)
Wat ook leuk is, de Fisker Karma. Ziet er wat mij betreft nog beter uit dan de Tesla Roadster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met een NL prijs van 101.745,- is het alleen financieel minder aantrekkelijk. Wel een erg mooie auto overigens, draagt iets van een Jag XK8 (voorkant), BMW 6 (achterkant) en AM Rapide (profiel) met zoch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

de zero emission auto's komen WEL voor MIA in aanmerking. In 2010 waren de percentages vanwege de crisis hoger, en kostte op een eenmanszaak een Tesla Roadster netto ongeveer 25% van de aanschafwaarde.

edit: stroom kost ook niet zoveel, geen 1000 euro per maand hoor (In Amsterdam vaak gratis). Onderhoud is bij een elektrische auto ook veel goedkoper. Verzekering zo'n 100 euro p/m, wegenbelasting 0 euro p/m.
Daarnaast: De bijtelling voor nul-emissieauto's is tot 2012 0%, daarna 7%.
Dat compenseert behoorlijk voor de beperkte actieradius. Jammer dat de auto's zo moeilijk verkrijgbaar zijn.

Een Fisker Karma is een plug-in hybride, dus die kwalificeert niet voor 0% bijtelling. Gelijk een behoorlijk stuk duurder dus.

[ Voor 59% gewijzigd door knakworst op 03-05-2011 16:24 . Reden: bijtelling aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

foutje :)

[ Voor 96% gewijzigd door knakworst op 03-05-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
knakworst schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:14:
de zero emission auto's komen WEL voor MIA in aanmerking. In 2010 waren de percentages vanwege de crisis hoger, en kostte op een eenmanszaak een Tesla Roadster netto ongeveer 25% van de aanschafwaarde.

edit: stroom kost ook niet zoveel, geen 1000 euro per maand hoor (In Amsterdam vaak gratis). Onderhoud is bij een elektrische auto ook veel goedkoper. Verzekering zo'n 100 euro p/m, wegenbelasting 0 euro p/m.
Daarnaast: De bijtelling voor nul-emissieauto's is tot 2012 0%, daarna 7%.
Dat compenseert behoorlijk voor de beperkte actieradius. Jammer dat de auto's zo moeilijk verkrijgbaar zijn.

Een Fisker Karma is een plug-in hybride, dus die kwalificeert niet voor 0% bijtelling. Gelijk een behoorlijk stuk duurder dus.
Operationele kosten is natuurlijk veel meer dan brandstof. Denk ook aan verzekering (zakelijk all risk 41000 cataloguswaarde kost me waarschijnlijk 70 of 80 euro maandpremie), afschrijving (6000 per jaar denk ik), rentelasten (1500 per jaar bij 30000 gemiddelde waarde en 5% rekenrente), onderhoud en reparaties, banden. 1000 zal wel dekkend zijn.

0% bijtelling i.p.v. 14%?? Scheelt weer 300 euro.

Als dat allemaal klopt kan ik goedkoper een nieuwe Tesla S rijden dan mijn oude BMW coupeetje O+

[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 03-05-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
Zo, ik heb mijn proefrit er inmiddels op zitten. Dat is wel het voordeel van je via internet oriënteren: alle negativiteit over de rijkwaliteit maken de verwachtingen laag. Daardoor heb ik me nog beter vermaakt!

Wat indrukken:
Het reageren van de motor op het gaspedaal duurt een fractie van een seconde. Dit is wel even wennen, en maakt dat ik goed moest anticiperen op het andere verkeer. Iets om rekening mee te houden dus. Ook het doseren van het gas was even tricky, maar hier moet ik altijd even aan wennen als ik in een andere auto rij.
Persoonlijk merkte ik verder weinig verschil tussen de normale mode en de sport mode. Ik weet niet in welke situaties dit verschil het grootst zou moeten zijn, en waaraan ik dit zou moeten merken (reactiesnelheid, acceleratie?).
Vooral op bochtige 80km/u-wegen was het erg leuk rijden, vanwege de goede wegligging.

Ik heb mijn keuze bijna helemaal gemaakt. Alleen wie helpt me met de echt grote dilemma's in het leven... kies ik zwart leer, of toch ivory? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zartos schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:04: goede wegligging.

Ik heb mijn keuze bijna helemaal gemaakt. Alleen wie helpt me met de echt grote dilemma's in het leven... kies ik zwart leer, of toch ivory? :)
Ik zou zeggen zwart, maar dat hangt ook van de kleur van je auto af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ivory vind ik mooier. Maar ik heb zelf toch zwart leer gekozen omdat mij dat veiliger lijkt qua vlekken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
PWM schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:10:
[...]

Ik zou zeggen zwart, maar dat hangt ook van de kleur van je auto af :)
En bij Black of Opal Blue?
knakworst schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:30:
Ivory vind ik mooier. Maar ik heb zelf toch zwart leer gekozen omdat mij dat veiliger lijkt qua vlekken etc.
Ik weet niet wat jij allemaal doet in je auto, maar je kunt toch gewoon de mooiste kleur kiezen en vlekken meteen wegpoetsen? Bovendien vlekt leer lang niet zo erg als stoffen bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die lichte bekleding op de autorai gezien en daar zaten lekker zwarte en blauwe vegen op het leer en stof in wit en beige. Dat krijg je er echt niet makkelijk af volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ik had beige leer in mijn Leon vroeger, staat superfancy maar na een jaar of 2, 3 erin zitten zie je inderdaad wel de kleurstof van je broek erin terug. Grappig genoeg was de beige stoffen bekleding van mijn Civic minder besmettelijk, daar zag je na 2 jaar nog niks op.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Bij leren bekleding zou ik nog twijfelen qua kleur, bij stoffen bekleding zou ik duidelijk voor zwart gaan (of evt. rood als je ook een rode auto hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Zo, vanmorgen om 10.00 uur bij de lexus dealer naar binnen om de CT op te halen. Ik had er zelfs nog geen proefrit in gemaakt dus geen idee hoe hij zou rijden.

Nou na alle uitleg te hebben gehad, papieren ondertekend voor de leasemaatschappij en de sleutels van mijn oude auto te hebben overhandigd op naar de auto. Hij stond al klaar om naar buiten te rijden en nadat de mevrouw van Lexus alle vragen beantwoord had op weg gegaan.

Eerste indruk is positief, hij rijdt heerlijk ontspannen, geluid is goed (heb de business line dus helaas geen ML systeem erin) en wat is hij verder stil en glijdt hij over de weg. Ik vind het heerlijk. Meteen even een lekker ritje gemaakt (250 km) en ja ik vind het een fijne auto. Wel blijkt de kofferbak inderdaad toch net te klein (en vooral niet hoog genoeg) om fatsoenlijk spullen mee te nemen. We hebben nog even boodschappen gedaan en ik vond het toch wel merkwaardig dat ik een volle boodschappentas niet gewoon onder hoedenplank (uitschuifding) kon zetten. Het paste wel maar toch jammer, helemaal omdat er toch een redelijke bak nog onder de laadvloer zit waar je ook nog aardig wat in kwijt kunt.

Dat was het even voor nu, verbuik ligt volgens de auto nu op 6,5 L/km maar hij is nog steeds aan het dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Levertijden rijzen de pan uit, lees net een bericht van iemand op Lexusforum: Besteldatum 12 april, verwachte leverdatum is 22 maart.

Meer dan 11 maanden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:55:
Levertijden rijzen de pan uit, lees net een bericht van iemand op Lexusforum: Besteldatum 12 april, verwachte leverdatum is 22 maart.

Ach, PWM in "Het Grote Audi-topic Deel 3" ;) Wat dat betreft....

Levertijden lopen over hele linie op. Ik denk wel dat de leasemij's dit ongeveer het maximum vinden. Langer dan dit en de voorspelbaarheid van prijzen en restwaardes kan niet meer op een normale manier plaats vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 06-05-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:55:

Jup, collega heeft hetzelfde. Half april de bestelling bevestigd. Verwachtte leverdatum: 15 maart 2012

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Gisteren Duitsland in geweest. Mijn CT stopt keihard bij 190 op de teller. Heuvel/berg af heb ik zelfs het idee dat er bijgeremd wordt. Constant 190 gaf een verbruik van 1 op 9,5. Mijn teller wijkt overigens 8 á 9 km/u af. Zowel bij 100, 120 als 190. Ik graag zien dat het stuur ook tijdens Eco als Sport reageert. In Sportstand rijden om een strakker stuurtje vind ik dikke onzin. Scheelt een paar honderd toeren en die electromotoren werken dan ook harder dan nodig. Eens informeren bij de dealer of zij dat kunnen instellen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 04-09 14:55
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook de gelukkige berijder van een ct200h. Voor een gadgetfreak is dit natuurlijk wel echt een leuke auto :)
Ik heb alleen wat problemen met het overbrengen van mijn 570 contacten uit m'n HTC Desire. Hij brengt ze over tot de letter S en daarna reboot de telefoon (met Bluetooth File Transfer, want zonder die app doet ie helemaal niks). Heb inmiddels op internet wat mogelijke oplossingen gelezen (uitschakelen van facebook en evt de gmail pictures, want hij zou nat gaan op de foto's in de contactpersonen). Daar moet ik nog mee aande slag...

Edit: die foto's hebben dus geen impact. Het probleem was dat ik bij Bluetooth File Transfer koos om de contacten 1 voor 1 over te zetten. Na 400 contacten sloeg hij op tilt. Maar als je alles als 1 bestand overzet is er niks aan de hand.

[ Voor 17% gewijzigd door xburchartz op 09-05-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
xburchartz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:46:
Ik heb alleen wat problemen met het overbrengen van mijn 570 contacten uit m'n HTC Desire.
Jeetje, je zel een druk leven hebben als je al die 570 contacten moet onderhouden.... tijd om wat te "ontvrienden" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Die Bruine schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:40:
Gisteren Duitsland in geweest. Mijn CT stopt keihard bij 190 op de teller. Heuvel/berg af heb ik zelfs het idee dat er bijgeremd wordt. Constant 190 gaf een verbruik van 1 op 9,5. Mijn teller wijkt overigens 8 á 9 km/u af. Zowel bij 100, 120 als 190. Ik graag zien dat het stuur ook tijdens Eco als Sport reageert. In Sportstand rijden om een strakker stuurtje vind ik dikke onzin. Scheelt een paar honderd toeren en die electromotoren werken dan ook harder dan nodig. Eens informeren bij de dealer of zij dat kunnen instellen.
Die begrenzing bij 190 het je ook bij de Prius III, en ik vermoed ook bij de Auris Hybride, aangezien de CT200H, de Prius III en de Auris Hybride dezelfde aandrijflijn hebben. De tellerafwijking is ook hetzelfde als bij de Prius III.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die Bruine schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:40:

Mijn teller wijkt overigens 8 á 9 km/u af. Zowel bij 100, 120 als 190.
Bij 190 is dat niet overdreven veel. Bij 100 of 120 wel, dan moet de afwijking <5 km/h zijn.
Ik graag zien dat het stuur ook tijdens Eco als Sport reageert.
Zit er dan een instelbaar onderstel op de CT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:16:
[...]

Bij 190 is dat niet overdreven veel. Bij 100 of 120 wel, dan moet de afwijking <5 km/h zijn.
Is daar een regel voor? Er zijn namelijk genoeg moderne auto's waarbij de afwijking ook op 100 of 120 al tussen de 5 en 10 km/h afwijkt. Mijn idee is dat dit simpelweg te maken heeft met de bandomvang: Sta je op kleinere bandjes dan zou je, indien je deze vervangt voor 18" sloffen, nog steeds niet mogen hebben dat je auto aangeeft dat je zachter gaat dan werkelijk i.v.m. het maken van minder omwentelingen om dezelfde afstand af te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Bij 120 is het bij mij zo 10km/u verschil. Rijd nu Ford, maar ook bij mijn Volvo was het zo. Mijn Audi reed bij 120 in het echt 112.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Mijn honda civic wijkte ongeveer 6 km/u af op snelheden onder de 100 km/u. Bij 120 was het 7, bij 150 8 en bij 180 was het 10.

Ik heb nog niet naar de afwijking van mijn ct gekeken maar die zal wel overeenkomen met die van die bruine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Het is inderdaad de banden/velgenmaat. Met onze bus heb ik in de zomer ook ongeveer 9km/u verschil @ 100. Maar met de winterwielen heb ik tot 160 een afwijking van <2km/u.

En volgens mij zit er geen adaptieve demping op de CT200h. Maar de stuurbekrachtiging reageert wel heel anders in sportstand. Zo rij ik ook graag in Eco, maar dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Cid Highwind schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Is daar een regel voor? Er zijn namelijk genoeg moderne auto's waarbij de afwijking ook op 100 of 120 al tussen de 5 en 10 km/h afwijkt. Mijn idee is dat dit simpelweg te maken heeft met de bandomvang: Sta je op kleinere bandjes dan zou je, indien je deze vervangt voor 18" sloffen, nog steeds niet mogen hebben dat je auto aangeeft dat je zachter gaat dan werkelijk i.v.m. het maken van minder omwentelingen om dezelfde afstand af te leggen.
Volgens mij is de wettelijke regel [0...10%]

Die is natuurlijk wel erg ruim. Ik heb een BMW op fabrieks-lichtmetaal staan en die wijkt ongeveer 3 km/h af bij 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
thewizard2006 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:57:
[...]

Jeetje, je zel een druk leven hebben als je al die 570 contacten moet onderhouden.... tijd om wat te "ontvrienden" :)
70% - 80% bestaat uit collega's die ik toch geregeld moet bellen :)
[...]

Als ik 90 rijd, rijd ik in werkelijkheid 85. Bij 140 rijd ik 132

Ik vind het erg jammer dat de snelheid niet tevens digitaal is af te lezen. Ik had hiervoor een Peugeot 407 en die had naast de analoge teller een cruise control met digitale aflezing. De analoge teller week redelijk af maar de digitale klopte op de km (handig bij de diverse trajectcontroles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Zojuist voor het eerst getankt. 33 liter op 612 km komt dus op 1 op 18,5.

Is netjes vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb inmiddels zo'n 5 dagen gereden en hoewel het een erg fijne auto is, zijn er twee zaken die ik met name lastig/jammer vind:
  1. De bekleding van de armsteun zit vrij ver naar achteren. In de praktijk blijkt dat ik met mijn elleboog precies op het stukje plastic rust dat links van de bekerhouders zit. Vóór de bekleding dus. Ben benieuwd of ik daar uniek in ben.
  2. Als ik met navigatie rijd en ik heb de radio aan, dan kan ik de RDS-informatie alleen tijdelijk lezen als ik naar het audio menu ga. Na korte tijd springt het beeld weer op navigatie. Ik zou willen dat de RDS (en stations)info permanent in beeld blijft. Lijkt niet te lukken, of ik heb de juiste weergave-modus niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
xburchartz schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:17:
  1. Als ik met navigatie rijd en ik heb de radio aan, dan kan ik de RDS-informatie alleen tijdelijk lezen als ik naar het audio menu ga. Na korte tijd springt het beeld weer op navigatie. Ik zou willen dat de RDS (en stations)info permanent in beeld blijft. Lijkt niet te lukken, of ik heb de juiste weergave-modus niet gevonden.
Ik heb zelf een Toyota Auris en daar is dit ook. Echter ergens in het menu is een optie om dit uit te zetten. Het lijkt mij dat de basis van de systemen hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
Is er iemand die weet hoe het met de levertijden zit? Ik las berichten dat de fabrieken van Toyota in Europa weer op volle toeren gaan draaien en dat ze verwachten dat de fabrieken in Japan (waar de CT200h gefabriceerd wordt), ook weer sneller dan verwacht op volle bezetting gaan draaien.

Dit zou kunnen betekenen dat de levertijden binnenkort weer omlaag gaan. Ik heb mijn Business Line vorige week besteld en kreeg als levertijd februari 2012 te horen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
rickjehh schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:43:
Is er iemand die weet hoe het met de levertijden zit? Ik las berichten dat de fabrieken van Toyota in Europa weer op volle toeren gaan draaien en dat ze verwachten dat de fabrieken in Japan (waar de CT200h gefabriceerd wordt), ook weer sneller dan verwacht op volle bezetting gaan draaien.

Dit zou kunnen betekenen dat de levertijden binnenkort weer omlaag gaan. Ik heb mijn Business Line vorige week besteld en kreeg als levertijd februari 2012 te horen :p
Ik heb volgens mij vanochtend ergens op www.lexusforum.nl gelezen dat iedereen die nu besteld de auto uiterlijk kan verwachten in januari, en hopelijk zelfs in december.

Dus dat zou betekenen dat de huidige levertijd zo'n 7 a 8 maanden is, en dat jij je auto 2 maanden eerder kunt verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:59

ST10©DE

Dus.............

P. Mekes schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:30:
Ik zie nog geen pics genomen door eigenaars? Of is de auto niet zo fotogeniek?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Blik1984 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:58:
[...]

Ik heb volgens mij vanochtend ergens op www.lexusforum.nl gelezen dat iedereen die nu besteld de auto uiterlijk kan verwachten in januari, en hopelijk zelfs in december.

Dus dat zou betekenen dat de huidige levertijd zo'n 7 a 8 maanden is, en dat jij je auto 2 maanden eerder kunt verwachten
Ik heb het even opgezocht en het klopt dat de levertijden iets terug geschroefd zijn naar 7 maanden. Dat is op zich goed nieuws. Echter laten leasemaatschappijen vanaf ongeveer oktober geen leaseauto's meer bestellen, dus kans dat mijne alsnog wel begin 2012 geleverd gaat worden.

Ach, het is het me waard om erop te moeten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

rickjehh schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:29:
[...]

Ik heb het even opgezocht en het klopt dat de levertijden iets terug geschroefd zijn naar 7 maanden. Dat is op zich goed nieuws. Echter laten leasemaatschappijen vanaf ongeveer oktober geen leaseauto's meer bestellen, dus kans dat mijne alsnog wel begin 2012 geleverd gaat worden.

Hmmm, ik meende dat ze toch problemen hadden met de onderdelen ivm met de aardbeving en tsunami. Maar goed, ook daar zullen vast oplossingen voor zijn gevonden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Bullet NL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:31:
[...]

Hmmm, ik meende dat ze toch problemen hadden met de onderdelen ivm met de aardbeving en tsunami. Maar goed, ook daar zullen vast oplossingen voor zijn gevonden.
Dat klopt, vandaar dat de levertijden eerst ook opliepen naar 10 maanden. Ik heb op een blog van Toyota gelezen dat ze in Europa weer op volle toeren beginnen en dat de fabrieken in Japan ook eerder dan verwacht weer op full strength gaan produceren (belangrijk voor de CT200h).

Hier kan je zien hoe het zit met de levertijden van Ct200h, en ook daar spreken ze over iets kortere levertijden doordat de fabrieken sneller op gang komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
rickjehh schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:29:
[...]

Hoe bedoel je dat leasemaatschappijen vanaf oktober geen lease-auto's meer bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bestellen wel, uitleveren zal niet meer gebeuren vanaf 15 november volgens mij. Als hij bijvoorbeeld op 17 november aankomt krijg je hem uitgeleverd begin januari, ook al kan de dealer hem 2 weken na 17 november afleveren. Iets met een nieuwer kenteken enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft te maken met kenteken in het vorige jaar, levert gewoon minder op bij verkoop.

lexus uit 2011 of lexus uit 2012.

Daarom dwingen leasmij's altijd af om de voorraad op te stapelen tot januari en dan massaal uitleveren.

Dit is volgens mij niet meer in oktober, eind november en heel december doen ze liever niet, maar wellicht voor die paar lexussen dat het ook niet zo gek veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt maar net aan de leasmij. De BMW F11 van mijn vader is op 18 november nog op kenteken gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:26:
Dat heeft te maken met kenteken in het vorige jaar, levert gewoon minder op bij verkoop.

lexus uit 2011 of lexus uit 2012.

Daarom dwingen leasmij's altijd af om de voorraad op te stapelen tot januari en dan massaal uitleveren.

Dit is volgens mij niet meer in oktober, eind november en heel december doen ze liever niet, maar wellicht voor die paar lexussen dat het ook niet zo gek veel uitmaakt.
Destijds was het voor Leaseplan geen probleem om mijn auto nog in de eerste week van December uit te leveren. Dus het zal per maatschappij verschillen, het kan ook zo zijn dat je bedrijf zelf een bepaalde deadline hanteert om verschillen tussen verschillende leasemaatschappijen recht te trekken. Maar dat ze zelfs in Oktober niet meer zullen leveren lijkt mij dus wel érg vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dit hangt ook van de werkgever en soort auto af. Voor hybride auto's geldt dit volgens mij per definitie niet. Ik kan mij van de afgelopen twee jaar wel een paar (con)collegae herinneren dat zijn hun hybride gewoon geleverd kregen in december. Ik ben nu aan het jobhoppen zeg maar en ik hoop toch echt dat ik mijn auto kan meenemen (als het een andere detacheerder wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Die Bruine schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:44:
Dit hangt ook van de werkgever en soort auto af. Voor hybride auto's geldt dit volgens mij per definitie niet.
Want een hybride auto heeft geen bouwjaar? Daar geldt het net zo goed voor hoor, als je werkgever/leasemaatschappij dat zo heeft afgesproken zullen er zelden tot nooit uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dus je herhaalt wat ik zeg... "Dit hangt ook van de werkgever en soort auto af." Komt op vrijwel hetzelfde neer als "als je werkgever/leasemaatschappij dat zo heeft afgesproken". Laat ik het dan nog duidelijker stellen. Bij mijn huidige werkgever mag een hybride ook in december uitgeleverd worden en zo weet ik van nog twee grote detacheerders die dat toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij mijn werkgever mogen hybrides ook niet na 15 november worden uitgegeven. Dus je stelling dat "per definitie" hybrides dat wel mogen, klopt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
rickjehh schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:39:
[...]
Hier kan je zien hoe het zit met de levertijden van Ct200h, en ook daar spreken ze over iets kortere levertijden doordat de fabrieken sneller op gang komen.
Hee, dat is goed nieuws.
Ik heb mijn orderbevestiging inmiddels binnen. Verwachte levertijd is week 8 in 2012. Dat is over 9 maanden. Maar afgaande op deze goede berichten zou dat dus al iets eerder kunnen zijn. Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Even een vraag, wat is nu het verschil tussen de Business Line en de Business Line Pro? Is dat echt alleen maar de lichtmetalen velgen en het privacy glass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ja, en volgens mij is lederen bekleding af fabriek een optie bij business line pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Weet je je ordernummer? Dan kun je http://www.lexus.nl/leverdatum.aspx opvragen met een schatting wanneer je auto binnenkomt. De mijne komt in juli binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
@r!k schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:00:
Ja, en volgens mij is lederen bekleding af fabriek een optie bij business line pro.
Dan moet ik toch mijn pro-editie gaan heroverwegen, privacy glass hoeft van mij in ieder geval niet perse. Maandag op het werk maar eens berekenen wat het verschil is in leaseprijs, en wat de andere opties zijn die ik daarvoor in de plaats kan toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
Blik1984 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:05:
Even een vraag, wat is nu het verschil tussen de Business Line en de Business Line Pro? Is dat echt alleen maar de lichtmetalen velgen en het privacy glass?
Inderdaad privacy glass en 17" ipv 16" velgen. Echter, sommige opties zijn niet beschikbaar op de business line, maar wel op de business line pro, zoals LED verlichting bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Zijn er hier ook al mensen bezig met het 'tweaken' van hun auto?

1e wat ik concreet zou willen aanpakken is een extra 12-V aansluiting in de middenconsole, zodat ik mijn telefoon op kan laden zonder dat de laadkabel zichtbaar is. Daarnaast wil ik een aansluiting vanuit de accu in de kofferbak maken zodat daar bv een koelbox o.i.d. kan staan.

Ben ook wel erg benieuwd of het op termijn mogelijk wordt om het audio/navigatiesysteem te tweaken. Zou toch theoretisch mogelijk moeten zijn om met de standaard installatie in de businesline videobestanden af te spelen die op een usb-stick staan? Je zou root-toegang tot het systeem moeten krijgen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Van het weekend naar Parijs met de auto. Dus ik van te voren alvast het adres ingevoerd in de tomtom. Geeft hij aan dat we er 6.5uur over doen. Ik had daarvoor al gekeken op maps.google.nl en daar staat iets meer dan 4.5 uur (scheelt dus 2 uur!!!!). Ook even mijn normale backup tomtom aangezet en die schat het in op 3 uur en 55min. Wat een verschillen zeg.

Heb ook even op het kaartje gekeken en op de A1 in frankrijk lijkt het erop dat hij ineens een gigantische bocht maakt terwijl parijs gewoon rechtdoor ligt. Enig idee of er een optie is waardoor ik de route kan aanpassen zodat hij niet die omweg gaat pakken? Ik heb alle opties aanstaan behalve pondje en autotrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

misschien kijken of hij tolwegen vermijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
die neemt hij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Misschien in verband met verkeersdrukte (file) oid?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Net terug van een weekendje parijs. Uiteindelijk ging het op de dag van vertrek wel goed. Snelle route zoals ook op google maps. Ik vermoed inderdaad iets met file's oid waarom hij eerst een omweg maakte. Een aantal keer een melding gehad dat er file stond maar dat er helemaal niets aan de hand was. Ook een paar omleidingen door files en heb inderdaad tot aan parijs geen file gehad.

Wat is nog wel echt heel erg mis is de snelheid en de flitsers. Zeker in het buitenland is het soms wat vaag hoe hard je nu ergens mag rijden. Verder vind ik mijn tomtom wel relax omdat je daar de vaste flitspalen op kan zien. Dus als er een update voor de lexus komt die dit kan.....dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ze flitspalen in de onboard-navigatie zullen zetten: Dan zou namelijk ineens je hele auto illegaal worden in Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
als het tomtom is, en je hebt toegang tot het bestandsysteem kun je gewoon de POI's toevoegen.
heb ik in die van m'n Seat wel gedaan, werkt prima :)

edit: beter lezen 8)7 je hebt er een losse tomtom bij zie ik ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Shanquish op 07-06-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik kan ook POI's toevoegen in de lexus. Alleen zit er niet echt op te wachten om dat te gaan doen voor alle flitspalen hahaha. Maar wie weet, op trajecten waar ik vaak kom...

Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste