Eensch, een blokje om met een Tesla gedaan, en je weet niet wat je ervaart...

Alleen jammer dat je er nog een benzinemotor mee moet nemen om de electromotor van stroom te voorzien. Ik zie vooralsnog geen enkele reden om die benzinemotor te willen vervangen voor een dieselmotor, anders dan dat de diesel per liter zo lekker goedkoop is. Maar ja, dan heb je wel stinkende handen bij het tanken.
Valt mee (zelf weinig last van, 1 tankstation weet ik dat die dingen goor zijn en zweten, die mijdt ik gewoon daarom al (service (lees: Vriendelijk gezicht) kennen ze verder ook niet))
offtopic:
Mooie oprijlaan achter die fietstas!
Niet de mijne

[...]
Mmm... ik begin zo langzamerhand het punt van t_captain te begrijpen. De auto moet wel over de hele range een aanzienlijke besparing opleveren, niet alleen bij het vermogen dat je aanspreekt tijdens de test. Toch maar eens herzien, die regeling. ;-)
Ja, en nee, werkelijk verbruik wijkt zowieso erg af... En is de test representatief. Als je toch her en der leest hoeveel km's een auto gemiddeld maakt, en hoeveel daarvan op lokale wegen binnen de bebouwde kom zijn, of er buiten (incl stoplichten/rotondes) of file rijdend op de snelweg, mwah...
Dat ik (woonachtig in noorden, spitsmijdend (begin 6.30, eindig 15.00-16.00 (of 22.00 op schoolavonden))) vooral snelwegkilometers rij, op vrijwel lege snelwegen en daarbij structureel de vmax negerend is niet representatief. Al heb ik op terugreis vanuit Duitsland met mijn Fiesta 1.6 TDCi 1 op 27 gereden over ruim 600km. Achter mijn schoonvader aan met vouwwagen en 90 op de snelweg.... Maar dat zijn uitzonderingen

Wat is nou eigenlijk lelijker, een Prius of een 3008 ? Een opgezwollen waterhoofd met een openhangende muil. Dan zie ik toch liever een Prius 2 met z'n gestroomlijnde vormen. Of een CT200h natuurlijk, maar die is waarschijnlijk te krap en vooralsnog zeker te duur voor mij.
Snuit van de 3008 Hybrid 4 is gefacelift tov de nu rondrijdende 3008. Meer van het snoetje van een 5008, staat hem veel beter, maar mooi wordt hij niet. Een Prius achtig mobiel krijg je mij niet in. Gewoon al niet vanwege het kijk mij eens groen zijn verhaal wat er aan hangt (of hij doet het alleen voor het geldt als ik een ander voorbij rijdt)... Auris is nog tot daar aan toe, CT200h lijkt echt op een normale wagen. En ziet er gewoon leuk uit. Als ik een Hybrid4 zou doen, dan zowieso in de 508. Dat is een heerlijke auto. Onpeugeot scherp, maar toch comfortabel. Prachtige wagen. Lees mijn commentaar anders maar in de lezerstest binnenkort in de autoweek maar (De 1.6eHDI (met rotautomaat, maar met flippers goed alternatief), vs de Passat Bluemotion (pagina over schrijven, niet goed bevallen) en de gefacelifte Citroen C5 1.6e-hdi (die geen 20% bleek te worden

)
[...]
De CVT is wennen. Maar ik durf te wedden dat jij ook in je Fiesta niet terugschakelt naar de 3 om je maximale vermogen te krijgen. Bij een CVT voorkom je dat alleen door ... minder gas te geven. En dat is lastig als je uit een diesel komt.
Zelden, hooguit eens terug naar de 4 voor het inhalen op een 60/80km weg. Verder trekt hij gewoon linear met veel koppel over een vrij groot toerenbereik zonder enorm hoog de toeren in te vliegen (logisch, diesel, bij een normale benzine klim je (muv de nieuwere motoren (TSI, THP, EcoBoost)) ook hard in de toeren). Zonder dat er iets aan het loeien is. Dat soort mij (dag met een Auris gereden om mij te overtuigen, blanco ingegaan, maar nee...) Het blijft irriteren, en dan houdt het gewoon op (of ik ben er nog niet klaar voor, dat kan ook)...