Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
TwOkkie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:03:
Toch kan ik de trend naar kleiner, lichter en zuiniger niet echt erg vinden. Al is het maar om die andere trend van groter, hoger, zwaarder, dikker, vetter een beetje te compenseren. [...]

En wat is nou uiteindelijk het probleem: je bespaart een hoop aan de ene kant en nog een beetje aan de andere kant en daarom is het niet goed?
Lichter is altijd beter. Zuiniger, schoner en rijdt ook nog eens lekkerder. Ik zou willen dat we eens een goedkope manier vonden om koolstofvezel in massaproductie te nemen.

"je bespaart" --> alleen als je zelf in de fiscaal gunstig behandelde auto's rijdt. En vooral als je een zakelijke rijder bent. Mensen die niet tot die groep behoren (bijvoorbeeld omdat ze niet de auto van hun keuze kunnen vinden in de gesubsidieerde klasse, of omdat ze geen auto van de zaak hebben en geen eigen bedrijf waarmee ze hun eigen auto van de zaak kunnen leasen) betalen uiteindelijk de rekening.

Dat is op zich geen enkel probleem, wie vervuilt betaalt zal ik maar zeggen:) Maar als je dan vervolgens leest dat men met alle mogelijke vormen van overheidssubsidie 1:14 of 1:15 rijdt, dan voelt het toch alsof de rekening verkeerd wordt verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Hoop dat de diesel hybride's/plugin's een beetje betaalbaar gaan worden. Wel de kracht en souplesse van diesels, en toch een geringe uitstoot. De 99gram/km PSA Hybrid4 is veel belovend (200pk/500nm) voor de 3008 en 508, en de aangekondigde V60 plugin hybrid doet 1.9ltr de km (D5 diesel met hybride en plugin functionaliteit).. Lijken me fijnere machines dan de bestaande Honda/Toyota oplossingen, daar ben ik na proefritten compleet afgehaakt... Irritante CVT voorop..
En tuurlijk ga ik die Lexus nog wel proefrijden. Ik weet nu al dat de aandrijflijn mij niet gaat bevallen, maar de rest schijnt lexus wel heel goed voor elkaar te hebben, dat wil ik toch even ervaren

[ Voor 17% gewijzigd door djidee op 29-03-2011 16:50 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Ik geloof het pas als de auto's in de showroom staan en ik ze kan kopen. De Volt/Ampèra blijkt bij nader inzien ook niet wat ze er oorspronkelijk van beweerden (het zou een electrische auto met range extender zijn, het blijkt een hybride met een veel grotere accu).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
djidee schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:49:
Hoop dat de diesel hybride's/plugin's een beetje betaalbaar gaan worden. Wel de kracht en souplesse van diesels, en toch een geringe uitstoot. De 99gram/km PSA Hybrid4 is veel belovend (200pk/500nm) voor de 3008 en 508, en de aangekondigde V60 plugin hybrid doet 1.9ltr de km (D5 diesel met hybride en plugin functionaliteit).. Lijken me fijnere machines dan de bestaande Honda/Toyota oplossingen, daar ben ik na proefritten compleet afgehaakt... Irritante CVT voorop..
En tuurlijk ga ik die Lexus nog wel proefrijden. Ik weet nu al dat de aandrijflijn mij niet gaat bevallen, maar de rest schijnt lexus wel heel goed voor elkaar te hebben, dat wil ik toch even ervaren
De V60 zou leuk kunnen zijn. Maar tot nu toe ben ik eigenlijk alleen nog maar echt gecharmeerd van de Peugeot 908 Hybrid HDi en de BMW Vision ED. Laat die nu een beetje buiten budget liggen.

EDIT: was ik zomaar de Tesla's vergeten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

djidee schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:49:
Hoop dat de diesel hybride's/plugin's een beetje betaalbaar gaan worden. Wel de kracht en souplesse van diesels, en toch een geringe uitstoot.
Ik heb toch liever de kracht en souplesse van een electromotor. Ook met een geringe uitstoot, overigens. Alleen jammer dat je er nog een benzinemotor mee moet nemen om de electromotor van stroom te voorzien. Ik zie vooralsnog geen enkele reden om die benzinemotor te willen vervangen voor een dieselmotor, anders dan dat de diesel per liter zo lekker goedkoop is. Maar ja, dan heb je wel stinkende handen bij het tanken.

offtopic:
Mooie oprijlaan achter die fietstas!
De 99gram/km PSA Hybrid4 is veel belovend (200pk/500nm) voor de 3008 en 508, en de aangekondigde V60 plugin hybrid doet 1.9ltr de km (D5 diesel met hybride en plugin functionaliteit)..
Mmm... ik begin zo langzamerhand het punt van t_captain te begrijpen. De auto moet wel over de hele range een aanzienlijke besparing opleveren, niet alleen bij het vermogen dat je aanspreekt tijdens de test. Toch maar eens herzien, die regeling. ;-)

Wat is nou eigenlijk lelijker, een Prius of een 3008 ? Een opgezwollen waterhoofd met een openhangende muil. Dan zie ik toch liever een Prius 2 met z'n gestroomlijnde vormen. Of een CT200h natuurlijk, maar die is waarschijnlijk te krap en vooralsnog zeker te duur voor mij.
Lijken me fijnere machines dan de bestaande Honda/Toyota oplossingen, daar ben ik na proefritten compleet afgehaakt... Irritante CVT voorop..
De CVT is wennen. Maar ik durf te wedden dat jij ook in je Fiesta niet terugschakelt naar de 3 om je maximale vermogen te krijgen. Bij een CVT voorkom je dat alleen door ... minder gas te geven. En dat is lastig als je uit een diesel komt.
Tip: Behandel het gaspedaal dan alsof het de gashendel van een vliegtuig of een vette speedboot is, dan krijg je misschien meer gevoel voor wat je aan het doen bent. Je bent jarenlang gewend dat er een rechtstreekse koppeling is tussen motorlawaai en snelheid, en dat verandert ineens totaal. Je afwijzende reactie is dan ook begrijpelijk, maar toch wel jammer. Zelfs als je het gaspedaal vloert, begin je al met optrekken nog voordat de motor in toerental klimt waardoor het aanvoelt alsof de motor te langzaam reageert.

Je eigen smaak zal de doorslag geven, maar met deze tip sta je misschien iets meer open voor de positieve kanten van deze auto. Veel plezier tijdens die proefrit!

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

TwOkkie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:37:
Ik heb toch liever de kracht en souplesse van een electromotor. Ook met een geringe uitstoot, overigens.
Eensch, een blokje om met een Tesla gedaan, en je weet niet wat je ervaart... _/-\o_
Alleen jammer dat je er nog een benzinemotor mee moet nemen om de electromotor van stroom te voorzien. Ik zie vooralsnog geen enkele reden om die benzinemotor te willen vervangen voor een dieselmotor, anders dan dat de diesel per liter zo lekker goedkoop is. Maar ja, dan heb je wel stinkende handen bij het tanken.
Valt mee (zelf weinig last van, 1 tankstation weet ik dat die dingen goor zijn en zweten, die mijdt ik gewoon daarom al (service (lees: Vriendelijk gezicht) kennen ze verder ook niet))
offtopic:
Mooie oprijlaan achter die fietstas!
Niet de mijne ;)
[...]
Mmm... ik begin zo langzamerhand het punt van t_captain te begrijpen. De auto moet wel over de hele range een aanzienlijke besparing opleveren, niet alleen bij het vermogen dat je aanspreekt tijdens de test. Toch maar eens herzien, die regeling. ;-)
Ja, en nee, werkelijk verbruik wijkt zowieso erg af... En is de test representatief. Als je toch her en der leest hoeveel km's een auto gemiddeld maakt, en hoeveel daarvan op lokale wegen binnen de bebouwde kom zijn, of er buiten (incl stoplichten/rotondes) of file rijdend op de snelweg, mwah...

Dat ik (woonachtig in noorden, spitsmijdend (begin 6.30, eindig 15.00-16.00 (of 22.00 op schoolavonden))) vooral snelwegkilometers rij, op vrijwel lege snelwegen en daarbij structureel de vmax negerend is niet representatief. Al heb ik op terugreis vanuit Duitsland met mijn Fiesta 1.6 TDCi 1 op 27 gereden over ruim 600km. Achter mijn schoonvader aan met vouwwagen en 90 op de snelweg.... Maar dat zijn uitzonderingen :9
Wat is nou eigenlijk lelijker, een Prius of een 3008 ? Een opgezwollen waterhoofd met een openhangende muil. Dan zie ik toch liever een Prius 2 met z'n gestroomlijnde vormen. Of een CT200h natuurlijk, maar die is waarschijnlijk te krap en vooralsnog zeker te duur voor mij.
Snuit van de 3008 Hybrid 4 is gefacelift tov de nu rondrijdende 3008. Meer van het snoetje van een 5008, staat hem veel beter, maar mooi wordt hij niet. Een Prius achtig mobiel krijg je mij niet in. Gewoon al niet vanwege het kijk mij eens groen zijn verhaal wat er aan hangt (of hij doet het alleen voor het geldt als ik een ander voorbij rijdt)... Auris is nog tot daar aan toe, CT200h lijkt echt op een normale wagen. En ziet er gewoon leuk uit. Als ik een Hybrid4 zou doen, dan zowieso in de 508. Dat is een heerlijke auto. Onpeugeot scherp, maar toch comfortabel. Prachtige wagen. Lees mijn commentaar anders maar in de lezerstest binnenkort in de autoweek maar (De 1.6eHDI (met rotautomaat, maar met flippers goed alternatief), vs de Passat Bluemotion (pagina over schrijven, niet goed bevallen) en de gefacelifte Citroen C5 1.6e-hdi (die geen 20% bleek te worden :+ )
[...]
De CVT is wennen. Maar ik durf te wedden dat jij ook in je Fiesta niet terugschakelt naar de 3 om je maximale vermogen te krijgen. Bij een CVT voorkom je dat alleen door ... minder gas te geven. En dat is lastig als je uit een diesel komt.
Zelden, hooguit eens terug naar de 4 voor het inhalen op een 60/80km weg. Verder trekt hij gewoon linear met veel koppel over een vrij groot toerenbereik zonder enorm hoog de toeren in te vliegen (logisch, diesel, bij een normale benzine klim je (muv de nieuwere motoren (TSI, THP, EcoBoost)) ook hard in de toeren). Zonder dat er iets aan het loeien is. Dat soort mij (dag met een Auris gereden om mij te overtuigen, blanco ingegaan, maar nee...) Het blijft irriteren, en dan houdt het gewoon op (of ik ben er nog niet klaar voor, dat kan ook)...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

Ik heb een halfjaar in de Auris Hybrid gereden, maar de Lexus is toch aanmerkelijk stiller. Totaal geen last van geloei zoals bij de Auris. Dus ik zou zeggen, maak nog eens een proefritje in de Lexus, wellicht bevalt het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga straks in de CT200h rijden. Ik was vergeten dat ik die proefrit had aangevraagd, dus nu staat ie klaar. Aangezien ik toch in de buurt ben, ga ik het toch ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

PWM schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:37:
Ik ga straks in de CT200h rijden. Ik was vergeten dat ik die proefrit had aangevraagd, dus nu staat ie klaar. Aangezien ik toch in de buurt ben, ga ik het toch ff proberen.
Laat maar weten hoe het was, ben benieuwd.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Pfoe... vorige week dat ding zien rijden.... maar man o man... wat is die achterkant toch foeilelijk..... :X Dat terwijl Lexus over het algemeen toch altijd wel hun auto's mooi afwerkt....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Naboo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:17:
Pfoe... vorige week dat ding zien rijden.... maar man o man... wat is die achterkant toch foeilelijk..... :X Dat terwijl Lexus over het algemeen toch altijd wel hun auto's mooi afwerkt....
Mwah, op de rx na vind ik geen enkele lexus achterkant mooi. De IS vind ik echt een sjonnie achterkant hebben.

Sowieso vind ik de CT (ik heb hem nu 2 keer in het echt echt zien rijden) helemaal niet zo'n bijzondere verschijning als je hem ziet rijden. Echter het interieur vind ik fantastisch om te zien en dat is toch het meeste wat je ervan ziet als je erin rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

voorkanten zijn zowieso vaak mooier dan een achterkant van een auto. Ik ken weinig auto's waar de achterkant mooier is dan de voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hmm, meestal heb je wel gelijk denk ik. Ik geloof dat ik onze RX-8 van achteren mooier vind dan van voren (als uitzondering die de regel bevestigt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12
Om dan nog zo'n uitzondering te noemen: mijn 306 is inmiddels een 17-jaar oud model en volgens velen dus ook een lelijk hok. Maar ik kan me herinneren toen hij in 1993 nieuw op de markt kwam, dat de voorkant saai en weinig inspirerend was en dat juist aan de achterkant wat extra aandacht besteed was aan het lijnenspel (met dientengevolge een iets te hoge tildrempel) en het juist inpassen van de lampen met dat typische rode L-stuk dat Peugeot destijds overal had.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
En weer terug :) Een aantal goede en slechte dingen, ik zal ze even op een rij zetten :) Ik heb gereden met de Luxury Line.

PLUS
  • De stoelen vielen mij erg mee (1m96). Ik kon een goede zit vinden. Stuur had wel wat hoger gemogen.
  • De automaat past gewoon goed bij de auto. Hij is soepel en doet wat hij moet doen. De automaat is niet voor een GTI bedoelt, maar past hier prima bij
  • Lekker afgeveerd (maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn)
  • Rijd prima op de snelweg, bochten gaan redelijk
  • Ruimte voorin is goed
  • Tot 120km/u best vlot
Min
  • Boven de 120km/u is alle puf er uit
  • Ruimte achterin is echt klein
  • Kofferbak deksel hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten
  • Als je echt gaat sturen, gaat alle systemen piepen, daar houdt die auto echt helemaal niet van
Maar... De grootste tegenvaller van alles? Het Mark Levinson systeem :X

Potverdrie wat was dat een koude douche :/ Het ding doet het echt prima als je lekker hard dance draait, echt heel mooi. Bij klassiek werd het al minder, maar bij rock (Queen b.v.) gooide het ding echt de handdoek in de ring, wat een teleurstelling. Ook bij lagere volumes valt het geluid totaal weg, terwijl dat juist de kracht moet zijn van zo'n systeem. Instelmogelijkheden zijn ook zeer beperkt (Hoog, Midden, Laag, that's it). Wil jij keihard Tiesto draaien, dan is dit het systeem. Voor de rest, totaal niet. Mijn High Performance Audio in de V50 die ik had (800,-) was veruit superieur bij normale volumes, en kon ik ook nog echt instellen. Jammer. Het lijkt wel of ze dit op het laatste moment bedacht hebben, in de duurdere Lexusen is het wel prachtige audio. Daar zal echter wel vanaf het begin rekening mee gehouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Het mark levinson systeem viel tegen? Dat had ik niet verwacht, ben zelf wel nog erg benieuwd naar het systeem dat bij het navigatie systeem wordt geleverd, dealer liet het me luisteren in een IS die daar stond en dat klonk toen echt niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
@r!k schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:33:
Het mark levinson systeem viel tegen? Dat had ik niet verwacht, ben zelf wel nog erg benieuwd naar het systeem dat bij het navigatie systeem wordt geleverd, dealer liet het me luisteren in een IS die daar stond en dat klonk toen echt niet verkeerd.
Dat is slim van de dealer, want in de IS klinkt hij ook beter ;) Hij valt tegen als je kijkt naar de kosten natuurlijk. Het is een prima systeem, maar niet beter dan de veel goedkopere premium audio's van andere merken.

In de IS en LS is hij wel topperdetop :) Het systeem is bij die auto's meegenomen in het design, en dan gaat het goed.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 06-04-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkidShot
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2023
@r!k schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:33:
Ook in de CT klinkt het niet verkeerd (vind ik). De speakers zijn wel anders dan in de IS volgens mij, omdat de CT eco (bamboo) speakers heeft.
De instel mogelijkheden zijn echter wel beperkt. Net zoals eerder al werd gezegd voor het ML systeem is alleen hoog, mid en laag aan te passen. Zelf heb ik hier voldoende aan, maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen op gaat.
Het Matsushita (Panasonic) systeem kan zich meten met menig premium systeem naar mijn mening. Het verbaasd mij dan ook dat PWM het ML systeem tegen viel vinden. Zelf heb ik het niet gehoord, maar het lijkt me allicht beter te moeten zijn dan de standaard 10 speaker versie.
Heel eerlijk is alles voor mij al snel een upgrade, want ik kom uit een Seat Leon 2.0 TDI DSG business en daar is het geluid echt waardeloos in. :)

 15" MBP i7 (mid 2010) HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:40:
In de IS en LS is hij wel topperdetop :) Het systeem is bij die auto's meegenomen in het design, en dan gaat het goed.
Ook in de CT hoor. Volgens ML zijn er 1000 manuren ingestoken. Nu weet ik niet of dit veel is voor zon audio systeem, maar mijn gevoel zegt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Smaken verschillen. Ik geniet elke dag van het ML systeem, met name klassiek klinkt geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het is ook geen ruk systeem met slechte audio, het is een systeem wat zijn (omgerekend) 4000,- imho niet waard is, want dat is wat je er ongeveer voor betaald. Misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog. Ik heb ervaring met het premium systeem van Volvo, en had verwacht dat de ML dat zou overtreffen.
L-VIS schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:57:
[...]

Ook in de CT hoor. Volgens ML zijn er 1000 manuren ingestoken. Nu weet ik niet of dit veel is voor zon audio systeem, maar mijn gevoel zegt van wel.
Dat zijn 3 man die er 2 maanden aan werken. Dat lijkt me niet overdreven veel tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
PWM schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:09:
Wil jij keihard Tiesto draaien, dan is dit het systeem. Voor de rest, totaal niet.
Keihard Tiesto draaien kan op ieder goed audiosysteem. Juist voor klassieke muziek met veel dynamiek of ingewikkelde prog en symfo, daarvoor koop je zo'n dure set. Jammer dat hij daarin dan dus tegenvalt. Ik snap dat het vooral jouw mening is, want ik lees hier ook andere opvattingen. Betekent wel dat ik hem binnenkort toch echt eens moet gaan beluisteren ...

Zie ook de drie filmpjes van Bas van Putten bij Autoweek. Hij testte de Burmester-set in de Panamera, de set van B&O in de Mercedes S en de Mark Levinson in een Lexus. Bij die laatste reed hij niet maar stond hij stil. Nu weet ik waarom. :)

[ Voor 17% gewijzigd door dreamscape op 07-04-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Want? Waarom stond hij stil dan? Dat was ook geen CT200h.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Geen idee, om rijgeluiden uit de vergelijking te halen en zodoende de hele vergelijking onderuit halen? Het was een andere auto en eigenlijk deed mijn hele opmerking niet ter zake. Het was dan ook een kwinkslag, een gebbetje. Speciaal voor mensen die dat niet makkelijk herkennen staat er zo'n geel lachend gezichtje achter. Zoals deze: :)

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 07-04-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Als het grappig bedoelt was komt er meestal een knipoog of :P achteraan maar goed.
Ik snap ook niet waarom ze bij de een wel reden, en bij de ander niet. Maar als je met zo'n dikke hybride gaat rijden, en hij rijdt nog elektrisch, dan kun je volgens mij net zo goed stilstaan.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:59

ST10©DE

Dus.............

Ik zie nog geen pics genomen door eigenaars? Of is de auto niet zo fotogeniek?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Ja.. ik zoek nog steeds naar goede foto's van de achterbak.. met wat bagage erin.. Ik kan nog slecht inschatten hoe groot die bak is (en moet nog langs de dealer, maar dat is een stukje rijden dus dat komt er maar niet van).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wat wil je erin kwijt? Foto's staan trouwens op autoweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Een kinderwagen ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb geen kinderen dus dat gaat hem niet worden :P

Maar eerlijk gezegd denk ik dat hoewel een kleine kinderwagen zou kunnen, dit een minder geschikte auto is daarvoor. Vrouwen willen altijd een verhuiswagen aan spullen meenemen. Dan kun je beter een skoda fabia combi nemen...

[ Voor 68% gewijzigd door knakworst op 07-04-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:42
Volgens mij heb je aan de Skoda Fabia Combi nog niet genoeg als de vrouwen eenmaal op dreef zijn ;). Ik ben de Lexus CT nog niet tegen gekomen in het wild trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Robsta86 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 07:01:
Volgens mij heb je aan de Skoda Fabia Combi nog niet genoeg als de vrouwen eenmaal op dreef zijn ;). Ik ben de Lexus CT nog niet tegen gekomen in het wild trouwens....
Hier staat geregeld een witte op de parkeerplaats, ziet er erg goed uit moet ik zeggen _/-\o_

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik ben meerdere witte tegengekomen. Allemaal door vrouwen bestuurd. Ik stap binnenkort waarschijnlijk over van werkgever, maar ik denk dat ik de wagen toch meeneem. Tot volgend jaar wachten op een Luxury die ik alleen vanwege open dak, en stoelverwarming zou willen. Nee doe maar niet. De andere reden was Levinson, maar als dat niet veel scheelt van de 10 speaker uitvoering, laat maar lekker zitten. Ik ben al aan het kijken naar een Pioneer TS-WX206A. Klein, makkelijk aan te sluiten en hopelijk meteen het "bass-gat" opgevuld.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Die Bruine schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:21:
Ik ben meerdere witte tegengekomen. Allemaal door vrouwen bestuurd. Ik stap binnenkort waarschijnlijk over van werkgever, maar ik denk dat ik de wagen toch meeneem. Tot volgend jaar wachten op een Luxury die ik alleen vanwege open dak, en stoelverwarming zou willen. Nee doe maar niet. De andere reden was Levinson, maar als dat niet veel scheelt van de 10 speaker uitvoering, laat maar lekker zitten. Ik ben al aan het kijken naar een Pioneer TS-WX206A. Klein, makkelijk aan te sluiten en hopelijk meteen het "bass-gat" opgevuld.
Kan ik hieruit opmaken dat de bass van het 10 speakersysteem niet om over naar huis te schrijven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een ct200h business line pro. Wat een bak zeg. Heerlijk. Ik snap werkelijk waar niet al dat negatieve geloei niet :) Wellicht dat ik hier zo over denk omdat ik uit een peugeot 207 kom (waar ik ook erg tevreden over was).

De achterbak is echt wel ruim. Tuurlijk is een stationwagen ruimer maar over het algemeen kan er echt meer dan genoeg in. Daarnaast kan je de bodem ook nog eens weghalen en komt er nog een grote bak extra ruimte vrij. Zelf heb ik geen kinderwagen maar voor zover ik kan zien past dat wel. Daarnaast kan je uiteraard de bank nog naar voren klappen voor meer ruimte.

De audio vind ikzelf prima. Had hiervoor een JBL systeem met 10 boxen. Ik ben geen audiofiel maar als ik mijn metal/hardcore lekker hard zet is het erg goed te doen. Wel even de bass aanzetten! Dit staat standaard op neutraal. Dan is het inderdaad wat minder.

Over de achterbank kan ik me voorstellen dat het wat krap is mits je de de bestuurdersstoel helemaal naar achteren zet. Als dit niet het geval is dan is er genoeg ruimte. En je zit echt wel lekker.

140 gereden op de teller en hij rijd net zo lekker op die snelheid als op 80. Optrekken van 120 naar 140 bijv gaat ook vloeiend. Misschien als je een 2.0GTI oid gewend bent dat dit tegenvalt maar anders is dit echt meer dan goed. Inhalen is absoluut geen probleem.

Om toch een minpuntje te noemen: Als ik mijn usb kabeltje aansluit voor mijn ipod kan ik deze niet mooi wegwerken dmv bijv een gootje. Maarja, details he. Mis ook wel een beetje een interne harde schijf waar ik mijn muziek op kan zetten. Maar dat is meer een luxe probleem :)

Uiterlijk ben ik ook zeer tevreden mee. Over smaak valt niet te twisten uiteraard. Stoere voorkant, aparte achterkant, goedgevormde zijkant en stoere velgen (17inch). Ik zal vanmiddag eens foto's proberen te maken als ik het niet vergeet.

Hiervoor 2mnd ook in een Auris Hybrid gereden. Daar was ik ook al erg te spreken over. Echter de luxe die ik nu heb is een een flinke stap vooruit. Alles is gewoon net of veel beter.

Kortom een erg tevreden lexus ct200h klant hier. Oh en de CVT is ook heerlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 08-04-2011 09:53 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Om mezelf te qouten uit een vorige post "Geluid valt mij eerlijk gezegd tegen over de radio (bass ontbreekt). Misschien valt dat met MP3's weg, merk het morgen wel.". Dat blijft staan. Als ik David Guetta opzet dan klinkt het goed, zoals het hoort IMHO. Zet ik elke andere willekeurige CD op, dan moet het op standje oorpijn staan wil je een beetje kunnen genieten van de dynamiek. En daar baal ik wel van met 10 speakers. Als ik RHCP opzet klinkt het voor geen meter. Zelfs de radiozenders klinken niet echt vol. Neen, ik ben zeer teleurgesteld in deze installatie. De beschikbare instellingen voldoen niet. Ik heb maar een Ipod Nano gekocht (Marktplaats) en die heb ik op "Bass increased" ofzo staan. Want bij normale volumes klinkt het gewoon nergens naar. En dan vooral "normale" muziek. Man, zelfs rap of R&B klinkt niet. Dat zegt toch genoeg :+ . Sixxx minutes van Snoop Dogg heeft nog nooit zo zielig geklonken. En jaren 80 muziek, voornamelijk rock is pas echt om te huilen.

En om het nogmaals te herhalen, ik ben wel zeker heel tevreden met de CT200h hoor. Ik mis alleen de mogelijkheid om het geluid goed in te stellen. Want het KAN er wel uitkomen. Standaard staan bass en mids gewoon veel te laag/zacht. Ik denk dat een liefhebber van klassieke muziek niet veel zal klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Let wel op dat je per type (CD, FM, USB) weer je settings moet instellen. Dus als je dat 1x hebt gedaan (voor bijv je radio) dan geldt dat niet gelijk voor alles. Dat kan best eens je probleem zijn. Ik heb mijn mid en hoog bijna helemaal naar rechts staan en laag ook iets meer naar rechts. Dan is het gelijk al stukken beter!

[ Voor 29% gewijzigd door thewizard2006 op 08-04-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Die staan bij mij allemaal goed, als in hetzelfde. Liedjes met flinke voorversterking klinken wel goed. Maar dat is het 'm nou juist. Ik ga niet een paarduizend liedjes met een equalizer aanpassen zodat het op normaal volume ook klinkt. Over een maand weet ik of ik de auto hou of niet (overstap werkgever). Zoals het er nu naar uitziet wel en dan koop ik gewoon die Pioneer (of een andere actieve kleine sub). Probleem ook opgelost. Die dingen zijn klein en met twee stekkers ontkoppeld. Die twee keer per jaar dat ik misschien de ruimte nodig heb moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Het geluid is ook iets waar je van moet houden. Ik heb een RX300 President gereden waarbij er ook een standaard Mark Levison ingebouwd zit en daar was ik zelf niet echt over te spreken maar 2 audiofiele vrienden werden er wel nat van.

Het geluid gaat ook wennen en je leert het ook wel waarderen. Ik had ook het gevoel dat na een paar weken het geluid beter begon te klinken alsof alles nog een beetje ingespeeld moest worden. :)

Overigens vind ik het JBL pakket voor de Auris wel een stuk beter klinken dan de ML in de CT200h en dan vooral bij de lagere volumes klinkt het een stuk voller.

[ Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 10-04-2011 12:42 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
zaterdag in de businessline pro gereden. rijdt heerlijk alleen toen ik vroeg naar de levertijd, kreeg ik als antwoord ongeveer 7 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Deze ochtend precies 500km gereden en het lampje dat de benzine bijna op was ging aan. Dat is eigenlijk een stuk sneller dan ik had verwacht. Ik rij wel redelijk sportief (sportstand en flink optrekken) maar dan nog is het niet de 1200km die de dealer had genoemd. Tuurlijk moet je dit met een korrel zout nemen maar had voor mezelf toch wel het idee dat ik met 400km er af (dus 800km per tank) toch wel een behoorlijke korrel zout had genomen.
Misschien aankomende week eens proberen om in de eco stand te rijden en kijken wat er gebeurd.

Iemand enig idee hoeveel km je nog kan rijden met een "lege" tank. Dus als het lampje aangaat. Ik las in het instructieboekje dat je 11.8liter benzine er minimaal bij moet gooien om het lampje uit te laten gaan. Betekend dit dat er nog 11.8 liter inzit? Daar kan je namelijk nog wel een behoorlijk eindje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik neem aan de de boordcomputer aangeeft hoe ver je nog kan? Dan kan je het ook ongeveer uitrekenen. Ik kan nog 200km als hij gaat branden in mijn diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

onze volkswagen passat op benzine gaat nog maar een kilometer of 50 als het lampje gaat branden. Heeft hij geen boordcomputer die aangeeft hoever je nog kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik denk als je 500 km op een tank hebt gereden dat je gewoon iets te enthousiast door hebt getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik kan ongeveer 670km op een volle tank (volgens de boordcomputer). Maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Meestal tank ik al na 500km, dan begint dat ding soms wel te piepen. Met 32 liter kom ik wel 512km ver zo ongeveer. Probleem is dat ik dagelijks minstens 120km rij dus dat risico neem ik dan niet. Tank vrijwel altijd thuis. Er zit een 46 liter tank in. Dus dan moet ik 5x heen en weer halen. Ik zal het volgende week eens proberen. Neem wel een jerrycan mee voor de zekerheid :) . Zondagavond tanken en kijken of ik het tot vrijdagavond uit kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die Bruine schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:13:
Ik kan ongeveer 670km op een volle tank (volgens de boordcomputer). Maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Meestal tank ik al na 500km, dan begint dat ding soms wel te piepen. Met 32 liter kom ik wel 512km ver zo ongeveer. Probleem is dat ik dagelijks minstens 120km rij dus dat risico neem ik dan niet. Tank vrijwel altijd thuis. Er zit een 46 liter tank in. Dus dan moet ik 5x heen en weer halen. Ik zal het volgende week eens proberen. Neem wel een jerrycan mee voor de zekerheid :) . Zondagavond tanken en kijken of ik het tot vrijdagavond uit kan houden.
670 km? Ik reed met het 50-liter tankje in mijn 118d al > 900 km..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Diesel != benzine...

Die vergelijking gaat dus mank :P

[ Voor 50% gewijzigd door Wok op 13-04-2011 09:28 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:47
Als je Driving Range op 0 staat kan je nog minimaal 50 km rijden, maar waarschijnlijk ook wel 100. Als ik doorrij tot de boordcomputer op 0 staat gooi ik er ongeveer 35 liter in. Dus dat zou betekenen dat er nog een liter of 10 in zit. Ik rij gemiddeld 5,5l/100km en tank na ongeveer 600-650 KM. Valt mij eerlijk gezegd ook een beetje tegen. Had wel een iets grotere tank in gemogen.

Verder ben ik uitermate te spreken over de CT. Heb er inmiddels ruim 3200km opzitten en hij bevalt perfect. Rij eigenlijk altijd in ECO en als het kan in EV mode. Alleen bij invoegen, inhalen of een stoplicht even in de SPORT zetten en dan mensen verbaasd achter laten :-)

De kofferbak is voor mij praktischer dan in de Altea die ik hiervoor had. Dat was echt een bak dit veel smaller was omdat die echt tussen de achterwielen zat.

De ruimte achterin is voor de passagiers niet echt riant te noemen, maar gelukkig zit ik 98% van de tijd alleen of met zijn tweeen in de auto, dus ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wok schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:28:
Diesel != benzine...

Die vergelijking gaat dus mank :P
Vind je?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/13/1302664636-850.jpg

Lexus: 26,3 x 45 liter = 1183,5 km
BMW: 22.2 x 51 liter = 1132,2 km

Actieradius op papier van de Lexus ligt voor het gemiddelde verbruik toch echt 50km hoger, dat heeft niets te maken met benzine of diesel :) Het gaat nu niet over de energie per liter benzine of diesel maar heel simpel over hoeveel km je haalt op 1 tank. Dat zou bij de Lexus gezien het opgegeven verbruik en de technieken dus minimaal gelijk moeten zijn aan de aangedragen 118d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

bassio schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:44:
Als je Driving Range op 0 staat kan je nog minimaal 50 km rijden, maar waarschijnlijk ook wel 100. Als ik doorrij tot de boordcomputer op 0 staat gooi ik er ongeveer 35 liter in. Dus dat zou betekenen dat er nog een liter of 10 in zit. Ik rij gemiddeld 5,5l/100km en tank na ongeveer 600-650 KM. Valt mij eerlijk gezegd ook een beetje tegen. Had wel een iets grotere tank in gemogen.
Ik rijd altijd 100 kilometer door na actieradius 0, en dan gaat er krap 40 liter in. De meter is dus erg pessimistisch. En ik tank tussen de 700-750 km en dat gaat totnutoe in Nederland altijd goed. Als ik naar Zuid Frankrijk rijd met 140 op de teller, zal ik eerder langs de pomp moeten rijden denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door knakworst op 13-04-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
Als je de cijfers van werkelijk verbruik er naast legt, dan is meer dan 900 km voor een 118d erg zuinig aan gedaan, en 670 km voor de Lexus aan de onzuinige kant. De realistische waardes lijken mij eerder te liggen rond de 800 km voor de 118d en 775 voor de Lexus. Neem je voor de 118d een automaat (maakt de vergelijking iets eerlijker) dan zakt de actieradius ongeveer tot 750 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Door boordcomputer stopt rond de 50km met aangeven hoever je nog kan. Toen ging het lichtje aan en werd er geen waarde meer gegeven. Toen ik de wijk inreed en hem op eco mode zette en vol electrisch ging rijden kwam hij weer naar boven met 45km.
De grote vraag die nog niemand met echte zekerheid kan beantwoorden is volgens mij hoeveel liter zit er nog in de tank zodra het lampje gaat branden. Ik heb wel ergens in het instructieboekje gelezen dat het lampje uitgaat zodra je of 11.8 liter er minimaal in hebt zitten of er minimaal 11.8 liter bijgooid zodra het lampje is gaan branden. Dat weet ik niet zeker. Zal het instructieboekje er nog eens op napluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
L-VIS schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:24:
Als je de cijfers van werkelijk verbruik er naast legt, dan is meer dan 900 km voor een 118d erg zuinig aan gedaan, en 670 km voor de Lexus aan de onzuinige kant. De realistische waardes lijken mij eerder te liggen rond de 800 km voor de 118d en 775 voor de Lexus. Neem je voor de 118d een automaat (maakt de vergelijking iets eerlijker) dan zakt de actieradius ongeveer tot 750 km.
Het ging inderdaad niet over diesel of benzine en over energie, CO2 of milieu, maar gewoon over het aantal keer per week dat je bij de pomp staat :)

Ik reed rond de 1:18 met de 118d, met aan de ene kant veel snelwegkilometers maar aan de andere kant geen extreem zuinige rijstijl. Op de snelweg meestal tussen de 120 en 130, af en toe een keertje hard rijden (160-200) en rotondes als een kartbaan benaderen >:)
Auto was van 2007, dus voor de EfficientDynamics verbeteringen. Ik schat dat ik met een nieuwe 118d richting de 1:20 zou kunnen rijden. In het algemeen is bij BMW het opgegeven verbruik niet al te onrealistisch.

Ik schrok even van 670 km op een Lexus want in mijn ogen zijn het auto's waar je vergelijkbare verwachtingen van mag hebben. Een 50 of 55 L tank zou fijn zijn voor de leaserijder. Ik had bij de BMW (indertijd 1200km / week) ook wel eens de wens dat ze er een 60 liter tank ingepropt hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Die tank van 45 liter is idd wel aan de krappe kant. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Zit in de lexus 45liter? Gisteren dus getankt en daar ging 36 liter in.
Ervan uitgaande dat het lampje al een tijdje brandde kan je dus wel stellen dat er nog 11.8liter (zoals in het boekje beschreven staat) in de tank zit.

Dat zou dan betekenen dat je nog ongeveer 140km zijn --> (500km/35l) *10l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termin8r
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
thewizard2006 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:16:
Ik rij wel redelijk sportief (sportstand en flink optrekken)
Kunnen we alsjeblieft ophouden met gebruik van het woord 'sportief' als we het over auto's met een kenteken hebben? Geen enkele auto buiten het circuit is sportief, tenzij er trappers in zitten. Zeg dan gewoon dat je scheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ik hoor er niet bij, maar sommige mensen zien hard rijden op openbare wegen toch echt als een 'sport'.

En kunnen we alsjeblieft ophouden met gebruik van het woord 'scheuren' als we het over auto's met een kenteken hebben? Geen enkele auto kan scheuren, behalve als ie een broek aanheeft. Zeg dan gewoon dat je doorrijdt. :+

grapje uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Termin8r schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:17:
[...]

Kunnen we alsjeblieft ophouden met gebruik van het woord 'sportief' als we het over auto's met een kenteken hebben? Geen enkele auto buiten het circuit is sportief, tenzij er trappers in zitten. Zeg dan gewoon dat je scheurt.
Ik zal eens met een Lotus langs komen rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

of een Ariel Atom
(0-100 in 2.9 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Gewoon lekker sportief langs komen scheuren ;)

Het zijn gewoon alternatieve benamingen voor het gas wat dieper intrappen en/of harder rijden en/of wat meer risico nemen.

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
bassio schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:57:
Tuurlijk heb ik gebeld. Sowieso na iedere marketingactie die niet aankwam, maar ook voor de levertijd. Kreeg een wazig verhaal dat mijn auto niet op de boot stond, dat er een andere boot kwam en dat hij misschien deze week bij de dealer aankwam. Dan moest er nog van alles gedaan worden en dan zou er nog wel een weekje overheen gaan. Er zou ruim voor aflevering contact opgenomen worden, dus aangezien ik nog niks gehoord heb ga ik er van uit dat de aflevering nog wel even op zich laat wachten. En dat terwijl veel niet FE bestellers er al in rond rijden....
Ik ken het inderdaad, ik moet nu ook steeds bellen of de bestelling is doorgevoerd. "Ja meneer, we sturen u een e-mail als de bestelling is doorgevoerd", 2 dagen later, nog steeds niets... Beetje jammer.

EDIT: Nadat ik een e-mail had gestuurd hebben ze het netjes opgelost.

Heb overigens de business line besteld met navigatie + parkeersensoren. Levertijd verwachting is 5/6 maanden...

[ Voor 9% gewijzigd door BliXem op 18-04-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Termin8r schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:17:
[...]

Als je niets te zeggen hebt, zeg dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
levertijd is opgelopen tot 10 maanden

bron:
http://blog.lexus.nl/nieuws/japan-en-de-productie-van-lexus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Tsja was te verwachten natuurlijk, razend populaire auto en dealers die in maart al de verkopen haalden waar ze het jaar daarvoor het hele jaar over deden. Ze kunnen de vraag gewoon niet in, zonde want dat gaat ze wel klanten kosten.

offtopic, waarschijnlijk mag ik volgende week mijne gaan ophalen, hij is in ieder geval al in nederland. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004

Bullet NL

Eigen Wijs

/offtopic...

Ik ben erg nieuwsgierig na de opvolger van de IS250, ik verwacht eigenlijk dat deze ook als Hybrid gaat komen.......

//offtopic

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Als dat het geval was geweest bij mijn bestelling dan had ik nee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
voor mij is dat idd nu de reden om nee te zeggen, dan maar de nieuwe ford focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bullet NL schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:32:
/offtopic...

Ik ben erg nieuwsgierig na de opvolger van de IS250, ik verwacht eigenlijk dat deze ook als Hybrid gaat komen.......

//offtopic
Ik ook. Ben altijd best gecharmeerd geweest van het merk Lexus, maar ik heb het gevoel dat een CT net een schepje te weinig van het goede is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Net informatie gekregen van de dealer. Hij vertelde mij dat de tank 45 liter is. Nu heb ik afgelopen keer een behoorlijk stuk gereden op een "lege" tank, het lampje brandde en de cruise range stond op 0, maar er ging alsnog maar 36 liter in. Zou dus betekenen dat je, zodra het lampje gaat branden, nog een 10 a 11 liter in je tank hebt zitten.... Wie wil de proef op de som nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou het niet aanraden, het is enorm slecht voor je auto om met een lege tank te komen staan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
t_captain schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:10:
Ik ook. Ben altijd best gecharmeerd geweest van het merk Lexus, maar ik heb het gevoel dat een CT net een schepje te weinig van het goede is ;)
Past prima in het rijtje:
1 serie, A-klasse, C30 en A3.

Ik denk zelfs dat de Lexus uiteindelijk de beste keuze is... Tenzij je meer dan 140pk wil natuurlijk, maar kwa uitrusting, comfort en klasse zit hij echt bovenaan!

Daarnaast kijkt iedereen om en loopt zelfs even een rondje om de auto!

Ongelofelijk, hij staat bij ons voor de deur (van de buurman) en sommige mensen gaan echt een rondje eromheen lopen en een foto nemen. Constant langzaam rijdende auto's, die even kijken en regelmatig even stil gaan staan...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:50:
[...]

Past prima in het rijtje:
Ik heb mijzelf vorig jaar gepromoveerd van de 1 naar de 3. Vandaar dat mijn belangstelling meer uitgaat naar de IS. Als daar een leuke hybride van komt kon het wel eens interessant zijn om die zakelijk te kopen. Investerinsgaftrek, BTW aftrek, misschien niet teveel bijtelling (zal waarschijnlijk met vlag en wimpel in de 20% komen) ;)
... Tenzij je meer dan 140pk wil natuurlijk, maar kwa uitrusting, comfort en klasse zit hij echt bovenaan!
Vermogen kan me niet zoveel schelen, het gaat om het totaalplaatje van motor, aandrijflijn, gewicht en aerodynamica wat de prestaties bepaalt. Wel zie ik graag een 0-100 van een seconde of 8, eventueel 9. En een topsnelheid die suggereert dat de auto er ook bij hogere snelheden nog zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

t_captain schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:47:
En een topsnelheid die suggereert dat de auto er ook bij hogere snelheden nog zin in heeft.
Als je je dan maar niet laat misleiden door de op 180 echte km/u begrensde topsnelheid van de CT200h. Van 170 naar 180 trekt ie nog als een auto met een top van 210. Dat zou ongeveer de topsnelheid zijn die hoort bij een auto van dat formaat en 136 pk. Alleen omdat die 136 pk niet continue geleverd kan worden (37 pk daarvan komt uit de accu), is de topsnelheid begrensd op een waarde die wel urenlang volgehouden kan worden.

Ook een IS hybride zal een dergelijke beperking hebben.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

dfrenner schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:50:
Daarnaast kijkt iedereen om en loopt zelfs even een rondje om de auto!
Pssst... da's niet perse positief ;)

Ik keek ook m'n ogen uit toen ik 'm de eerste keer zag rijden, maar ik kan toch echt niet zeggen dat ik 'm mooi vond. Hij viel me eigenlijk zwaar tegen, en ook dat maakt 'm opvallend.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:50:Past prima in het rijtje:

Ik denk zelfs dat de Lexus uiteindelijk de beste keuze is... Tenzij je meer dan 140pk wil natuurlijk, maar kwa uitrusting, comfort en klasse zit hij echt bovenaan!
Qua uitrustig kan de A3 prima mee komen met de Lexus. Voor 36k heb je een TSI moter met DSG, S-line interieur met leer, Navigatie, Xenon, sportstoelen, 18 inch, B&O audio en alle andere aanverwante artikelen tegen 20% bijtelling. Qua uitrusting kan die meekomen met de 41k luxury van de Lexus. De BMW 118i heb je met Leer, Xenon, Navi, 17 en alle ander zaken nu voor 34.000,- tegen 20% bijtelling.

Het is nou ook niet zo dat die Lexus een mega verschil maakt t.o.v. van Audi en BMW. De Volvo C30 is echt een klap goedkoper zelfs, voor 24.000 rijd je tegen 20%.

Persoonlijk schaal ik qua klasse die oudere A3 en 1-serie toch echt hoger in dan de Lexus, anderen zullen de Lexus weer hoger inschalen. Kijk je puur naar de cijfertjes, dan is het echter niet zo dat er 1 bovenuit springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als je de 14% niet meeneemt in dit verhaal, dan heb je gelijk.

Daarnaast kreeg ik trouwens het gevoel dat Lexus verkopers even moeten wennen aan het nieuwe publiek ivm de CT200H.. dat proefte ik trouwens wel op de Rai. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Falcon schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:12:
Als je de 14% niet meeneemt in dit verhaal, dan heb je gelijk.
Doordat Audi en BMW op 20% zitten met vergelijkbare auto's, is het tientjes werk. Leuk meegenomen, maar geen aardverschuiving.

Er wordt af en toe gedaan of de Lexus iets enorm voordeligs op de markt heeft gezet, maar dat valt reuze mee. Ik ben zelf de TS en had ook hoge verwachtingen. Kijk ik nu echter naar het totaalplaatje, inclusief ruimte op de achterbank en kofferruimte, dan zie je dat de Lexus gewoon netjes overal tussenin geprijst is. Ja, iets goedkoper, ja ook wat minder ruimte. Ja, "gratis" automaat, maar ja, de S-Tronic van Audi is gewoon beter. De lexus fits in, doesn't stand out ;) Alles is wederom imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Ze zouden bij lexus ook wel gek zijn als ze hem echt flink goedkoper maken dan de rest, dan gooi je je merk ook te grabbel natuurlijk (naast het feit dat ze er dan bij lange na niet genoeg kunnen leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
TwOkkie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:17:
[...]

Als je je dan maar niet laat misleiden door de op 180 echte km/u begrensde topsnelheid van de CT200h. Van 170 naar 180 trekt ie nog als een auto met een top van 210. Dat zou ongeveer de topsnelheid zijn die hoort bij een auto van dat formaat en 136 pk. Alleen omdat die 136 pk niet continue geleverd kan worden (37 pk daarvan komt uit de accu), is de topsnelheid begrensd op een waarde die wel urenlang volgehouden kan worden.

Ook een IS hybride zal een dergelijke beperking hebben.
Een eenvoudige berekening, bij hoge snelheden gaat zo'n beetje 90 a 95% van het vermogen naar de luchtweerstand en 5 a 10% naar de rolverliezen, m.n. de banden. Het vermogen t.b.v. rolweerstand gaat ongeveer lineair met de snelheid omhoog, luchtweerstand met de 3e macht.

Als een auto met 136pk een top heeft van 210 km/h (ideale transmissie die op topsnelheid topvermogen weet te leveren), dan heb je bij 170 km/h een vermogensbehoefte van ongeveer 75 pk. Bij een ideale versnellingsbak die ook op deze snelheid het volle vermogen kan leveren, heb je zo'n 61 pk over voor de versnelling. Dit komt overeen met een kracht van 950 N. Bij een beladen gewicht van 1450 kg levert dit een versnelling van .65 m/s2.

Dit ligt aardig in lijn met mijn huidige BMW 320. Met een handbak heb je niet altijd de volle 170 pk beschikbaar. Bij 170 km/h denk ik dat ik tot maximaal 155 of 160 pk kom (je rijdt dan immers niet de ideale 6100 rpm maar bijvoorbeeld 5500). Beladen gewicht rond de 1475 kg --> versnelling 0.85 m/s2.

De BMW zal dus wat sneller zijn bij de acceleratie bij hoge snelheden, maar de Lexus is zeker niet kansloos. Zo win je wat tijd vanwege het terugschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

PWM schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:30:
Ja, "gratis" automaat, maar ja, de S-Tronic van Audi is gewoon beter.
Onder het motto "één automaat is beter dan géén automaat" is de S-Tronic beter. Maar.. dat is toch zo'n doos vol tandwielen die alleen in vaste stappen kan schakelen? Dat is toch niet te vergelijken met een traploos regelbare electromechanische overbrenging die ook nog eens een paar kWh aan energie kan bufferen? :+

Waarschijnlijk bedoel je "vind ik prettiger rijden" in plaats van "is gewoon beter".

@t_captain, bedankt voor de berekening. Mijn grove - misschien ietwat optimistische - schatting had ik gebaseerd door eens rond te neuzen wat auto's van die klasse en dat gewicht en 130 a 140 pk ongeveer presteren. Die doen allemaal rond de 205 tot 210, dus dat zou (kortstondig) haalbaar moeten zijn als de begrenzer er niet op zit. Het is in ieder geval absoluut niet zo dat het stukje van 170 tot 180 op z'n laatste adem met moeite gehaald wordt. Je bent aan het accelereren en ineens houdt dat gewoon op. Bij een afdaling in D zag ik dat het toerental terugliep naar 3300 en er zelfs even een laadstroom werd opgewekt toen ik de top van 170@GPS bereikte. Ik heb zelf het vorige model Prius met de 1.5 motor maar ga ervan uit dat het bij de 1.8-aandrijflijn niet veel anders zal zijn, maar dan bij 180@GPS.

Als je de top niet zo belangrijk vindt, maar de tussenacceleratie wel, dan hoeft dit dus geen showstopper te zijn.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Hoe kan een handgeschakelde versnelling nu beter dan dan een moderne (automatische en traploze) CVT? Ik heb niet heel veel verstand van auto's maar dat komt op mij niet echt over. Lijkt me dan eerder een kwestie van smaak.

Verder is het niet alleen de 14% die de auto leuk maakt. Voor mij scheelt dit ook in de leaseprijs aangezien je geen wegenbelasting betaald (en nog meer dingen niet???), mijn benzine bedrag een stuk lager licht en het ook nog eens een aanbiedingsmodel was. Als je dit gaat berekenen dan kom je niet eens in de buurt qua bedrag als je bijv een BMW of audi (of wat voor auto dan ook) van 32000 euro neemt die in de 20%.
Maar alles is relatief natuurlijk :) Een Audi A3 1.4 TFSI Attraction Pro Line ter waarde van 35000 euro (en 20% bijtelling benzine) is zo'n 60 euro netto per maand duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PWM schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:11:
Qua uitrustig kan de A3 prima mee komen met de Lexus. Voor 36k heb je een TSI moter met DSG, S-line interieur met leer, Navigatie, Xenon, sportstoelen, 18 inch, B&O audio en alle andere aanverwante artikelen tegen 20% bijtelling. Qua uitrusting kan die meekomen met de 41k luxury van de Lexus. De BMW 118i heb je met Leer, Xenon, Navi, 17 en alle ander zaken nu voor 34.000,- tegen 20% bijtelling.

Het is nou ook niet zo dat die Lexus een mega verschil maakt t.o.v. van Audi en BMW. De Volvo C30 is echt een klap goedkoper zelfs, voor 24.000 rijd je tegen 20%.

Persoonlijk schaal ik qua klasse die oudere A3 en 1-serie toch echt hoger in dan de Lexus, anderen zullen de Lexus weer hoger inschalen. Kijk je puur naar de cijfertjes, dan is het echter niet zo dat er 1 bovenuit springt.
Persoonlijk vind ik de A3 zwaar tegenvallen en eigenlijk lijkt het net of je een Golf rijdt...
Ik was er 2,5 jaar geleden helemaal uit, had mijn Audi A3 geconfigureerd en wilde hem zo hebben, tot na de proefrit... Wat is dat me tegengevallen.

Uiteindelijk had ik voor mijn gevoel een veel betere auto in de Volvo C30 gevonden...

Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, die reactie krijg ik wel vaker. Maar goed, de C30 vind ik een stuk lekkerder rijden, comfortabeler zitten, betere wegligging hebben, mooier afgewerkt en veeel beter uitgerust voor dezelfde prijs. Het enige waar de C30 tekort kwam is vermogen en de 3 deuren... (ik had een A3 SB op mijn lijstje staan...)

De Lexus gaf mij hetzelfde gevoel als mijn C30, de geweldige lederen stoelen van Volvo, leken ook in de Lexus te zitten. Gewoon comfortabel, zonder last van je rug te krijgen. Daar heb ik bij VAG redelijk snel last van...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:22:
[...]

Uiteindelijk had ik voor mijn gevoel een veel betere auto in de Volvo C30 gevonden...

Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, die reactie krijg ik wel vaker. Maar goed, de C30 vind ik een stuk lekkerder rijden, comfortabeler zitten, betere wegligging hebben, mooier afgewerkt en veeel beter uitgerust voor dezelfde prijs.
+ dat Audi naar mijn mening geen antwoord op de D5 van Volvo heeft. Die TDI's hebben hun koppel teveel op 1 bult bij 2500 rpm zitten en ook nog een aan-uit gasreaktie. Voelt wel lekker vlot maar het mist de doseerbaarheid en beschaving wat BMW diesels en de vijfpitter van Volvo wel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:47
thewizard2006 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:23:
Net informatie gekregen van de dealer. Hij vertelde mij dat de tank 45 liter is. Nu heb ik afgelopen keer een behoorlijk stuk gereden op een "lege" tank, het lampje brandde en de cruise range stond op 0, maar er ging alsnog maar 36 liter in. Zou dus betekenen dat je, zodra het lampje gaat branden, nog een 10 a 11 liter in je tank hebt zitten.... Wie wil de proef op de som nemen? :)
Ik heb de laatste keer getankt toen ik 744 km gereden had met gemiddeld 5,2/100L. De driving range stond al vanaf 680km op 0. Ik kon er precies 41 liter ingooien. Ik denk dat je dus prima 800 km kan rijden met de 45 liter. Maar ze zeggen ook dat er ongeveer 45 liter in de tank kan, maar als het nu net 43 echte liters zijn is het riskant. Ik ga dus vanaf rond de 750 km tanken. Dat is wat mij betreft prima acceptabel. Scheelt niet heel veel met mijn Altea diesel waar ongeveer 52 liter in ging. Daar kon ik rond de 800 km mee rijden.

Als je echt iedere keer gaat tanken als het lampje net is gaan branden sta je om de 600 km bij de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ja, het is alleen zo lastig in te schatten hoeveel je nu nog écht kan. Krijg er toch elke keer weer zweethandjes van hahaha. Maar bedankt voor de bevestiging. Ben het met je eens dat 700km wel goed te doen moet zijn.

Kwam er ook achter dat de kaart van de navigatie toch wel een jaartje oud is (of ouder). De dealer meldde mij dat er nog geen updates voor zijn. Erg jammer.
Wat ik ook nog mis zijn flitspalen die ik er op kan zetten en dat hij aangeeft hoe hard je daadwerkelijk mag rijden. Dat kon op mijn tomtom wel.

Verder vind ik de USB mogelijkheden wat beperkt. Ik heb een 32GB USB stick gekocht en daar muziek op gezet in mappen. Echter kan je alleen de muziek in de map zelf afspelen en niet shuffle door alle verschillende mappen. Misschien dan toch maar een 32GB Ipod touch halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:54:
Echter kan je alleen de muziek in de map zelf afspelen en niet shuffle door alle verschillende mappen.
Random knopje wat langer ingedrukt houden tot het piept (aldus de gebruiksaanwijzing van Toyota)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Zit hevig te twijfelen of ik voor een lexus CT200h wil gaan, vind het een mooie auto en is een stuk exclusiever als de auto's die ik normaal gesproken kan leasen. Ik mag over een dikke maand een nieuwe auto uitzoeken. Met160 euro p/m bijtelling is de auto erg voordelig te noemen.

Alleen jammer dat de navigatie zo enorm duur is, drijft de prijs meteen 40 euro p/m omhoog terwijl ik al 40 euro boven budget zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Blik1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:57:
Ik mag over een dikke maand een nieuwe auto uitzoeken. Met160 euro p/m bijtelling is de auto erg voordelig te noemen.
Houd je wel rekening met de levertijd van 10 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
knakworst schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:08:
[...]

Houd je wel rekening met de levertijd van 10 maanden?
Uiteraard, dat is ook nog wel een reden om evt. af te zien van de Lexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

En bij de navigatie schijnen oude kaarten te zitten (lees nogal wat klachten op lexusforum hierover) dus wellicht kun je beter voor een losse tomtom gaan. Nadeel is dan wel dat de stereo ook maar 6 speakers heeft en volgens mij geen cd wisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
@r!k schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:33:
En bij de navigatie schijnen oude kaarten te zitten (lees nogal wat klachten op lexusforum hierover) dus wellicht kun je beter voor een losse tomtom gaan. Nadeel is dan wel dat de stereo ook maar 6 speakers heeft en volgens mij geen cd wisselaar.
cd's zijn zijn zooo jaren 90 :)

Die wisselaar maakt me echt niks uit, een cd-speler die ook mp3's afspeelt is wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Blik1984 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:42:
[...]

cd's zijn zijn zooo jaren 90 :)

Die wisselaar maakt me echt niks uit, een cd-speler die ook mp3's afspeelt is wel erg handig
Hij speelt dus wel mp3's af als ik het goed heb, en met 6 cd's vol mp3's heb je dan toch een redelijke collectie die je in 1 keer mee kunt nemen :)

offtopic: 5-5 mag ik de mijne ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

@r!k schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:53:
[...]

Hij speelt dus wel mp3's af als ik het goed heb, en met 6 cd's vol mp3's heb je dan toch een redelijke collectie die je in 1 keer mee kunt nemen :)

offtopic: 5-5 mag ik de mijne ophalen *O*
Hij speelt prima mp3 af, en DVD'tjes zijn ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ho ho, er zijn twee versies. Alleen de Levinson met DTS ondersteunt DVD's, tenminste dat is mij verteld. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd in mijn niet Levinson/DTS HD-navigatiesysteem. Ben maar voor een Ipod Nano gegaan die ik nog netjes moet wegwerken. Iemand al een USB hub geprobeerd? Toch maar eens eerst op zolder zoeken of ik er niet nog ergens één heb liggen.

BTW, gemiddeld verbruik nu na 5800km van 1 op 15,6. Soms geeft dat ding 1:18 aan en soms 1:15 zoals de vorige tank. Nu na 300km nog steeds op 1:18,2 terwijl ik echt niet anders rij. Zelfde brandstof van dezelfde pomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@r!k schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:53:
[...]
6*700MB= 4,1GB muziek. Voor 14 euro heb je een 4GB moskeyto USB stickje, dat is toch een stuk voordeliger/moderner dan 595 euro voor een wisselaar.

@Die Bruine het weer heeft ook invloed op het verbruik. Het was een tijdje lekker, redelijke temperatuur nauwelijks wind erg goed voor de zuinigheid, daarna heet waarbij de airco vol aan moet en nu waait het weer harder.

[ Voor 22% gewijzigd door bouwfraude op 27-04-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

bouwfraude schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:50:
[...]

6*700MB= 4,1GB muziek. Voor 14 euro heb je een 4GB moskeyto USB stickje, dat is toch een stuk voordeliger/moderner dan 595 euro voor een wisselaar.

@Die Bruine het weer heeft ook invloed op het verbruik. Het was een tijdje lekker, redelijke temperatuur nauwelijks wind erg goed voor de zuinigheid, daarna heet waarbij de airco vol aan moet en nu waait het weer harder.
Alleen heeft mijn huidige auto geen USB aansluiting en heb ik dus een redelijke muziekcollectie op mp3 op cd. Die kan ik gewoon in de wisselaar proppen, daarnaast kan ik gewoon mijn Ipod Nano erop aansluiten.

En af en toe koop ik zelfs nog een cd, die gaat er dan ook gewoon in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Laatst online: 09:44
Ik heb via de website van Lexus een proefrit aangevraagd. Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voor Lexus contact opneemt om een afspraak te maken?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

had je niet beter gewoon naar de dealer kunnen gaan, elke dealer heeft er wel eentje staan denk ik aangezien dit het succesvolste model is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Zartos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:29:
Ik heb via de website van Lexus een proefrit aangevraagd. Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voor Lexus contact opneemt om een afspraak te maken?
Bij mij belde Lexus NL na 2 weken met de vraag of de locale dealer mij mocht bellen, en die belde weer na ongeveer 1 week.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:20
fsve schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:34:
[...]

Bij mij belde Lexus NL na 2 weken met de vraag of de locale dealer mij mocht bellen, en die belde weer na ongeveer 1 week.
sommige dealers/importeurs hebben nog veel te leren.
Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste