Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dat topic staat hartstikke netjes vermeld hoe of wat...?
800x480 pixels in bijvoorbeeld .mp4 formaat en rippen maar...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinier666 schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:59:
[...]

Met usb kabeltje de blackberry aan de archos lukt het verbinden, maar dan vraagt de archos om de APN instellingen. Geen idee wat ik daar in moet voeren nog, ik heb een t-mobile abbo met internet op de blackberry.
Met bluetooth krijg ik hem niet eens gekoppeld hahahaa .......dus

Ik heb ook een laptop en een windows mobile telefoon (van me werk) en die zijn echt binnen 10 sec. aan elkaar te koppelen via bluetooth voor het toegang tot internet op de laptop.

Waarom het dan tussen de blackberry en de archos niet lukt ........iemand een suggestie?

Reinier
Als je de BlackBerry Manuel insteld moet je de APN, loginnaam en wachtwoord hebben. Ik heb namelijk ook T-mobile en even opgezocht op het net wat het APN nummer is.

APN:

•APN: internet
•Account Name: tmobile
•Password: tmobile

Alleen is het mij ook nog steeds niet gelukt om te tetheren met de BB bold :-( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Misschien, een vreemd idee maar wil m toch graag voorleggen.

Ik wil als een soort van project een time-laps video gaan maken van ongeveer 6maanden 8uur per dag zal er om de 10min een foto worden gemaakt. De camera, backup voeding, POE etc allemaal al in bezit nu lijkt het me echt super handig als ik daar bijv de 70 of 101 voor zou kunen gebruiken als FTP server voor het ontvangen van de beelden van de camera in combinatie met een externe 2,5 inch HDD eraan.

Wat losse vragen,

- Draait/kan het FTP programma 24/7 draaien op een Archos. 6x uur iets van 800Kb weg schrijven.
- Werkt de Archos gewoon contineu op de Adapter?
- FTP programma (AndFTP of SwiFTP)
- Externe HDD voorzien van een extra USB voeding/batterypack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01 00:08
heeey vraagje

ik kan z4root niet vinden in de market of waar dan ook zou iemand voor mij de apk. hier willen posten?

tnx alvast!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Oosz schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:46:
heeey vraagje

ik kan z4root niet vinden in de market of waar dan ook zou iemand voor mij de apk. hier willen posten?

Ik kan ook niet alle apps in de market vinden sinds 2.2 (waaronder launcher pro) ik vond laatst ergens een manier om de market te fixen zodat deze wel verschijnen maar ik kan 't niet meer terug vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
JJerome schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:49:
[...]

Ik kan ook niet alle apps in de market vinden sinds 2.2 (waaronder launcher pro) ik vond laatst ergens een manier om de market te fixen zodat deze wel verschijnen maar ik kan 't niet meer terug vinden :(
Gelukkig is daar de zoekfunctie voor uitgevonden.. :|
Oosz schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:46:
heeey vraagje

Eerst hit bij google: zoekopdracht: z4root

[ Voor 22% gewijzigd door leslinho op 05-12-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neo86 schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:13:
Heb een videootje gestreamd en op de tv bekeken. Geluid en beeld zijn goed maar,
het beeld is niet volledig, je blijft die Archos soft keys zien :( en ook links zie je nog een zwarte balk.
Moet gewoon goed werken hoor, zie YouTube en als je 'n film speelt op je Archos zelf zie je ook geen keys enzo

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag voor het eerst eens serieus naar de Archos tablets gekeken en voor de prijs zijn het leuke dingen, echter;
Is de inkijkhoek van het scherm niet wat mager? (of is dat simpelwel waar het verschil in prijs van komt?)
Het slepen van menu's etc lijkt niet 100% soepel (was android 2.1, niet 2.2, hij lijkt simpelweg niet zo snel. Is dat een software of processor beperking)
Ik ben toch wel benieuwd naar het gebruik van thethering, aangezien ik niet zo zeer voor nu, maar voor de nabije toekomst wel mobiel wil kunnn browsen. Kan iemand zijn ervaring delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Het is mij nog niet gelukt met een windows mobile 6.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou een android-android verbinding beter werken? Ik heb namelijk nog geen hippe smartphone en het leek me leuker om een tablet+eenvoudige smartphone aan te schaffen dan een "all-in-one" dure smartphone.. Met andere woorden, OS van de smartphone staat nog open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
Tethering:Heb met Desire Z en Desire (beide 2.2) totaal geen problemen met de hotspot-functie van Android. Creeert gewoon een portable wifi-hotspot. Symbian, WiMo gebruikers kunnen kijken naar Joikuspot. Daarmee kon ik 2 jaar terug een wifi hotspot opzetten op m'n n95.. Weet niet of die nog redelijk actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Tetheren met windoes mobile met bt pan gaat super, met htc dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Volgens mij staat m`n resolutie niet goed. Als ik bijvoorbeeld een afbeelding uit de achtergrondgallerij wil instellen als wallpaper, dan krijg ik de afbeelding niet volledig te zien. Maar mijn iconen staan nog wel goed.

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:34:
Vraagje,

Volgens mij staat m`n resolutie niet goed. Als ik bijvoorbeeld een afbeelding uit de achtergrondgallerij wil instellen als wallpaper, dan krijg ik de afbeelding niet volledig te zien. Maar mijn iconen staan nog wel goed.

Iemand??
Bij de Archos101 ligt dat volgens mij aan Launcher Pro die niet goed om kan gaan met de wat gekke resolutie. Als de normale home gebruikt dan weet ik het ook niet ;)
leslinho schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:00:
[...]

Kan je wel zeggen, maar zelfs na 10x deze fix, de firmware flashen vanuit recovery en weet ik wat nog meer heb ik nog steeds geen Launcher Pro.. Heb hem maar van mijn Android foon verzonden naar mijn A101 maar de fix werkt niet bij iedereen..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Wiebbe schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:00:
Bij de Archos101 ligt dat volgens mij aan Launcher Pro die niet goed om kan gaan met de wat gekke resolutie. Als de normale home gebruikt dan weet ik het ook niet ;)

Ik gebruik geen Launcher Pro. Dus daar zal het niet aan liggen. Het lijkt net of het apparaat de volledige afbeelding insteld en niet aanpast aan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Wow na nogmaals de Froyo te resetten loopt m'n Archos 70 idd een stuk vlotter lijkt wel (zoals anderen al aan hebben gegeven).

En na de tijdelijke root met z4root en setCPU de clocksnelheid naar 1000mhz te zetten loopt ie helemaal een stuk beter...

Ik ben weer een stuk blijer met mn Archos 70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Met root crasht hij wel regelmatig :( Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiebbe schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:00:
Ik gebruik geen Launcher Pro. Dus daar zal het niet aan liggen.
Het lijkt net of het apparaat de volledige afbeelding insteld en niet aanpast aan het scherm.
Dat is juist een feature van Android, zodoende kan de afbeelding meebewegen.
Er is vast wel een instelling waarbij je de afbeelding niet mee kan laten sliden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Is het eigenlijk mogelijk om xvid films direct af te spelen vanaf je pc?

Of moeten films toch eerst naar het SDgeheugen gekopieerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bad_Karma schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:07:
Is het eigenlijk mogelijk om xvid films direct af te spelen vanaf je pc?

Of moeten films toch eerst naar het SDgeheugen gekopieerd worden?
Je kunt MountNFS.apk gebruiken om je PC bereikbaar te maken op android. Dan kun je met bijv. Rockplayer de xvids rechtstreeks afspelen. Dit werkt ook prima op mijn el-cheapo tablet.Voor MountNFS moet je je tablet wel geroot hebben.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ten einde raad met mijn Archos 70, om de 5 minuten valt mijn Wi-fi uit :( Ik word er helemaal gek van...
Weet iemand misschien wat oplossingen hiervoor? Moet ik in mijn modem of A70 iets aanpassen?

Het is heel irritant internetten zo, dat ik bijna van plan ben om dit ding te retourneren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:44:
Ik ben ten einde raad met mijn Archos 70, om de 5 minuten valt mijn Wi-fi uit :( Ik word er helemaal gek van...
Weet iemand misschien wat oplossingen hiervoor? Moet ik in mijn modem of A70 iets aanpassen?

Het is heel irritant internetten zo, dat ik bijna van plan ben om dit ding te retourneren.
Wifi manager geinstalleerd? Ander kanaal geprobeerd? Andere beveiligingsmethode geprobeerd?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:49:
[...]

Wifi manager geinstalleerd? Ander kanaal geprobeerd? Andere beveiligingsmethode geprobeerd?
Wifi manager staat erop, kanaal voor mijn post gewijzigd van 1 naar 4 en wat bedoel je met beveiligingsmethoden? bijv. van WPA-PSK-TKIP wat ik nu heb wijzigen naar WEP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:56:
[...]

Wifi manager staat erop, kanaal voor mijn post gewijzigd van 1 naar 4 en wat bedoel je met beveiligingsmethoden? bijv. van WPA-PSK-TKIP wat ik nu heb wijzigen naar WEP?
Bijvoorbeeld ja, heb ergens gelezen op het archosforum dat dat kan helpen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo86
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 17:59
St@m schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:59:
[...]

Bijvoorbeeld ja, heb ergens gelezen op het archosforum dat dat kan helpen
En natuurlijk powersaving disabelen...

Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
leslinho schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:00:
[...]

[...]

Eerst hit bij google: zoekopdracht: z4root
Jaa idd maar dan is de vraag of het een goeie apk. is maar iig heb hem geinstalleerd Z4root maar ik kan hij is nu al 30 minuten bezig met applying root.. denk niet dat dat helemaal klopt.. iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Oosz schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:16:
[...]
Jaa idd maar dan is de vraag of het een goeie apk. is maar iig heb hem geinstalleerd Z4root maar ik kan hij is nu al 30 minuten bezig met applying root.. denk niet dat dat helemaal klopt.. iemand suggesties?
Bij mij werkte Z4Root ook pas nadat ik m'n Achos weer een keer hard-resette... daarvoor deed ie het om een of andere reden niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag mijn 101 via bluetooth willen verbinden met mijn htc diamond.
Ik kom echter niet verder dan apparaat is gekoppeld maar niet verbonden.
Ik probeer te internetten via wmwifirouter.
Dit lukt wel op een laptop maar de archos ziet deze wifi hotspot niet.
Vandaar dat ik het via bluetooth wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:05:
[...]

Kijk eens bij je WiFi instellingen van je router welk kanaal hij gebruikt. Ik moest hem van kanaal 12 naar 10 zetten om het weer werkend te krijgen.

Archos geeft toe dat het een bug is!

[...]
Zou dit misschien kunnen helpen?

Tetheren lukt mij ook nog steeds niet :(
Zodra ik tetheren aanzet (zowel usb als blauwe tand) licht het scherm van mijn gsm heel even op. En dan komt het bericht: verbinden via tethering is niet gelukt! Maar waarom zegt hij er dan weer niet bij..

Ik begin er aan te twijfelen of mijn Samsung B7610 wel kán tetheren.. Kan het nergens terugvinden in de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:36:
[...]

Zou dit misschien kunnen helpen?

Tetheren lukt mij ook nog steeds niet :(
Zodra ik tetheren aanzet (zowel usb als blauwe tand) licht het scherm van mijn gsm heel even op. En dan komt het bericht: verbinden via tethering is niet gelukt! Maar waarom zegt hij er dan weer niet bij..

Ik begin er aan te twijfelen of mijn Samsung B7610 wel kán tetheren.. Kan het nergens terugvinden in de specs
Probeer Joikuspot eens. Je hebt bluetooth en windows mobile 6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
aan dit topic heb ik wat wil er namelijk ook en weet alleen nog niet welke de 101 of de 70 250Gb

misschien kan een van jullie me helpen

ik doe voornamelijk surfen en films kijken

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supsooi schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:10:
aan dit topic heb ik wat wil er namelijk ook en weet alleen nog niet welke de 101 of de 70 250Gb

Ik heb de 70IT 8GB, prima om films te kijken. Mijn samsung S1 (200GB kan ik er aan hangen en ik heb er een 16 GB kaartje in)
Ik heb de dolphin browser. Heeft tabs en je kunt de geluidsknoppen gebruiken om van tabs te wisselen. En gebruik van een volledig scherm, dus is de 7"groot genoeg om te kunnen browsen.

Ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:55
Supsooi schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:10:

Ik mij jou was, maak uit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo86
Volgens mij is mijn Archos 70 overleden :(
Heb hem eergister aan de stroom gehangen aangezien de accu nog voor 19% vol zat. Hij zei netjes dat hij Charging 2% was, dus ik dacht gaat weer goed met de schatting :P
Toen ik gisterochtend weer keek, stond hij nog steeds op Charging 2%... Heb hem toen ontkoppeld, ding begon te piepen (Plug in adapter) en heb hem weer aan de lader gehangen. Charging 10% zei hij nu, ik dacht dus hij doet het nu wel goed.
Ben naar m'n werk gegaan, kwam 's middags weer thuis stond hij nog steeds op Charging 10% :(
Heb hem weer ontkoppeld, ding is uitgevallen door stroomgebrek (zei ook meteen weer "Plug in adapter") en sindsdien kan ik hem met geen mogelijkheid meer aankrijgen.

Als hij aan de stroom zit brandt de led wel, druk ik de powerknop in dan begint de led snel te knipperen, dit houdt na een tijdje weer op en dan doet hij weer net of ie aan het opladen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Lijkt erop dat je laad circuit kapot is, terug naar de winkel maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo86
Tadango schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:24:
Lijkt erop dat je laad circuit kapot is, terug naar de winkel maar.....
Das mooi klote :(
Deze link heeft ongeveer hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die weet waar die 8GB interne storage uit bestaat bij de 70?
Als dat nou een weggestopt microSD kaartje zou zijn, zou die misschien te vervangen zijn..
Zijn toch ook een paar telefoons die dit hebben namelijk.. HD2 volgens mij (stond op de FP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Bij de 101 is het niet een los kaartje die je kunt upgraden helaas, bij de overige modellen dus waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je hem daadwerkelijk uit elkaar gehaald om dat te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
CLB schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:36:
Heb je hem daadwerkelijk uit elkaar gehaald om dat te checken?
Volgens mij staat het hier in: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=74&t=42806

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ajaa inderdaad! Thanks
The Toshiba chip (THGBM2G6D2ABF19) is a 8GB NAND in FBGA package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Lijkt erop alsof er een nieuw model van de Archos 70 komt, namelijk de 70b.

link : http://www.engadget.com/2...ts-way-to-the-google-ebo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
izzo schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:51:
Lijkt erop alsof er een nieuw model van de Archos 70 komt, namelijk de 70b.

link : http://www.engadget.com/2...ts-way-to-the-google-ebo/
Dat is een ereader, niet een android device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netsrek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:59:
[...]

en het is ook nog eens lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netsrek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:59:
Het is een eReader dat op Android draait met een kleurenscherm dus je kan ook video en dergelijke bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Even een vraagje tussendoor. Heb net een Transcend 8gb microsd kaart binnen gekregen. Hij wordt niet herkend door mijn PC, wel door mijn Archos, maar daar kan ik niets opzetten. Dat lukt wel met een ander kaartje. Kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prop hem in de Archos, hang die aan de PC en zet er zut op? Gek is het wel, dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Dat lukt niet, schijfje is kapot. Gaat retour afzender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
Aristos schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:43:
Dat lukt niet, schijfje is kapot. Gaat retour afzender....
Een format werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waar blijven de eerste uitgebreide 70 reviews hier op Tweakers.net van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de meeste 70 gebruikers tevreden zijn en dan niet meer het forum bezoeken? Zelf heb ik er ook 1 maar het is nu te laat om nog adequaat iets nuttigs op te schrijven. Heb overigens wel gezien dat de 250gb vanaf midden december leverbaar is bij Bandee.nl. Moeite waard om even te checken bij Kang (eigenaar). Is echt een betrouwbaar adresje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad vaak het geval en dat is erg jammer, daarom m'n kleine oproepje... =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
brama schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:27:
[...]

Je kunt MountNFS.apk gebruiken om je PC bereikbaar te maken op android. Dan kun je met bijv. Rockplayer de xvids rechtstreeks afspelen. Dit werkt ook prima op mijn el-cheapo tablet.Voor MountNFS moet je je tablet wel geroot hebben.
MountNFS werkt alleen als je apparaat geroot is. Helaas is er nog geen permanente root beschikbaar voor de Archos.

Met de vorige firmware was het mogelijk om met de standaard videospeler een xvid vanaf een Windows share af te spelen. Downgraden is niet mogelijk.

Ik denk dat er niets anders opzit dan te wachten op een nieuwe firmware of een alternatieve firmware van XDA:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met de huidige firmware kun je ook gewoon een divx van een share afspelen hoor. Waar het brama om ging was dat hij een usb stick (of usb HD) kon gebruiken waarop bestanden groter dan 4G konden staan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:26:
Ik zou graag mijn 101 via bluetooth willen verbinden met mijn htc diamond.
Ik kom echter niet verder dan apparaat is gekoppeld maar niet verbonden.
Ik probeer te internetten via wmwifirouter.
Dit lukt wel op een laptop maar de archos ziet deze wifi hotspot niet.
Vandaar dat ik het via bluetooth wil proberen.
Volgens mij heeft Android de bug dat het niet met een ad-hoc netwerk kan verbinden.
Als je root bent op de Archos kun je dat wel fixen, maar is wel omslachtig.
Joikuspot op mijn Nokia N97 had hetzelfde probleem (Joiku maakt ook een ad-hoc netwerk aan).

Tetheren via BT lukte overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Janoz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:40:
Met de huidige firmware kun je ook gewoon een divx van een share afspelen hoor. Waar het brama om ging was dat hij een usb stick (of usb HD) kon gebruiken waarop bestanden groter dan 4G konden staan.
Kun je uitleggen hoe je een divx/xvid kunt afspelen van een Windows share die met een wachtwoord beveiligd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Bad_Karma schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:48:
[...]

Kun je uitleggen hoe je een divx/xvid kunt afspelen van een Windows share die met een wachtwoord beveiligd is?
Niet, dat is 1 van de bugs in de nieuwe firmware (in de oude werkte het ook nauwelijks.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supremo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:16:
[...]

Volgens mij heeft Android de bug dat het niet met een ad-hoc netwerk kan verbinden.
Als je root bent op de Archos kun je dat wel fixen, maar is wel omslachtig.
Joikuspot op mijn Nokia N97 had hetzelfde probleem (Joiku maakt ook een ad-hoc netwerk aan).

Tetheren via BT lukte overigens wel.
@Supremo
Mij lukt het niet om tethering via bluetooth. Ik maak ook gebruik van een N97.
zou je mij (ons) kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt? Wel kan ik pairen,maar niet verbinden.
Als ik vervolgens tethering inschakel krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ook nadat ik de apn gegevns manuel heb ingevoerd lukt het mij niet.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Tadango schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:02:
[...]

Niet, dat is 1 van de bugs in de nieuwe firmware (in de oude werkte het ook nauwelijks.......)
Dat is niet helemaal correct, bij mij werkt het namelijk wel via ESexplorer ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Loveparade schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:10:
[...]

Kun je alsjeblieft uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bad_Karma schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:48:
[...]

Net even gekeken en hij ziet geen enkele gedeelde map op de win7, maar mijn samba server op mijn linuxservertje ziet hij nog wel keurig. Ook die is beveiligd met een wachtwoord.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Smb implementatie is gewoon erg slecht, dingen werken wel of niet maar veel windows mensen hebben problemen.

Via es explorer werkt hier ook niet, die kan niet inloggen (Alle andere smb apps wel... maar die spelen niet over smb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Bad_Karma schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:19:
[...]

Kun je alsjeblieft uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
In ES explorer kun je per "server" je credentials opgeven en dan werkt het gewoon.

Het probleem wat de meesten hier ondervinden is waarschijnlijk te verklaren door instellingen van de firewall van microsoft, dus daar even in zoeken. (zie: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=51943 , of https://supportforums.motorola.com/thread/36119 )

Ik kan hier in ieder geval bij de domeinshares, de smb shares van afzonderlijke machines en bij alle NFS shares op mijn SAN zonder problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 08-12-2010 14:24 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tadango schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:39:
Smb implementatie is gewoon erg slecht, dingen werken wel of niet maar veel windows mensen hebben problemen.
Je geeft het zelf al aan windows

Zie mijn link hierboven, daar staat je oplossing waarschijnlijk in.

Het ligt dus niet aan de Archos, maar aan de Microsoft manier van implementatie ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:35
Stel dat ik de Archos 70 met 250 GB koop en ik zet hem vol met 150 GB aan mp3-muziek. Hoe zou ik de muziek dan het beste op m'n receiver kunnen afspelen?

Is dit mogelijk met een HDMI to RCA kabel? Of kan dit met een USB to RCA kabel? Of moet ik d.m.v. bluetooth streamen naar een Voiis kastje die ik op m'n receiver aansluit? Of is er nog een andere optie?

Hoe doen jullie dat?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leslinho schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:47:
[...]

Probeer Joikuspot eens. Je hebt bluetooth en windows mobile 6.5
Waar kan ik deze vandaan halen? Staat bij mij niet in de market (of heb ik niet de volledige markt?) en via internet kopen is 15 Eurie, dat is eigenlijk ook niet de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:06:
[...]

@Supremo
Mij lukt het niet om tethering via bluetooth. Ik maak ook gebruik van een N97.
zou je mij (ons) kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt? Wel kan ik pairen,maar niet verbinden.
Als ik vervolgens tethering inschakel krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ook nadat ik de apn gegevns manuel heb ingevoerd lukt het mij niet.. 8)7
Op de N97 bij BT instellingen is Externe SIM-modus uit. Als de N97 en Archos elkaar kunnen zien kun je een tether profiel aanmaken op de Archos. Zie instructies hier: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&t=40606

Ik zit bij Telfort, geen idee of het geblokkeerd is bij andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Supremo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:37:
[...]

Op de N97 bij BT instellingen is Externe SIM-modus uit. Als de N97 en Archos elkaar kunnen zien kun je een tether profiel aanmaken op de Archos. Zie instructies hier: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&t=40606

Bij Hi (KPN) had ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
nathalia schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:02:
Stel dat ik de Archos 70 met 250 GB koop en ik zet hem vol met 150 GB aan mp3-muziek. Hoe zou ik de muziek dan het beste op m'n receiver kunnen afspelen?

Is dit mogelijk met een HDMI to RCA kabel? Of kan dit met een USB to RCA kabel? Of moet ik d.m.v. bluetooth streamen naar een Voiis kastje die ik op m'n receiver aansluit? Of is er nog een andere optie?

Hoe doen jullie dat?
De koptelefoonaansluiting? Is volgens mij makkelijker om daar een verloopje naar RCA voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:35
Supremo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:38:
[...]

De koptelefoonaansluiting? Is volgens mij makkelijker om daar een verloopje naar RCA voor te vinden.
De output van een koptelefoonaansluiting is vaak maar iets van 0,5 mW. Dan moet je je versterker dus zo ongeveer helemaal open zetten om er geluid uit te krijgen.

Vandaar dat ik meer zat te denken aan de HDMI aansluiting. Er zijn stekkers HDMI to RCA maar ik weet dus niet of dit werkt op de Archos. Iemand ervaring mee?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:55
Hoe groot zou de kans zijn dat er nog een update voor de 101 komt die ons naar 2.3 (of nog beter naar 3.0) zal brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Red devil schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:03:
Hoe groot zou de kans zijn dat er nog een update voor de 101 komt die ons naar 2.3 (of nog beter naar 3.0) zal brengen?
Van archos zelf denk ik 10% aangezien ze al hebben aangegeven dat ze niet zouden gaan updaten. Van de community zelf denk ik dat de kans een stuk groter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die een kabeltje zoeken om via usb naar dc op te laden. Ik heb deze besteld:
http://www.newmp3technology.com/adc101.htm
Met shipping omgerekend nog geen 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Afbeeldingslocatie: http://www.newmp3technology.com/prodimages/a101case.jpg
archos 101

Afbeeldingslocatie: http://www.newmp3technology.com/prodimages/a70case.jpg
archos 70

http://www.newmp3technology.com

30 euro en op voorraad...........dit vind ik wel wat ;)

thx voor de tip van deze site man.

[ Voor 35% gewijzigd door reinier666 op 08-12-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supremo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:37:
[...]

@Supremo
bedankt voor de snelle reactie. Ik merk nu dat op mijn GSM N97 wel het 3G symbooltje nu gaat knipperen. Echter wil hij nog niet verbinden. Vodafone gebruikt volgens mij ook nog een proxy. Kan ik die ook op één of andere manier instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
ES werkt echt niet voor mijn netwerk, ik heb die meerdere malen geprobeerd en hij pakt gewoon de credentials niet. Geen idee waarom, alle andere apps werken prima over smb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tadango schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:07:
ES werkt echt niet voor mijn netwerk, ik heb die meerdere malen geprobeerd en hij pakt gewoon de credentials niet. Geen idee waarom, alle andere apps werken prima over smb.
Heb je windows dan al aangepast, volgens de tips in de 2 linken die ik aangaf?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Dat kan ik niet, ik heb windows 2003 servers die in een domein hangen.... en ik ga echt niet windows aanpassen omdat archos de boel verkloot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tadango schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:44:
Dat kan ik niet, ik heb windows 2003 servers die in een domein hangen.... en ik ga echt niet windows aanpassen omdat archos de boel verkloot ;)
Dan moet je even verder zoeken, ik draai hier ook 2003 servers in een domein en heb de problemen niet.
Zoals al is aangegeven, niet Archos maar Microsoft is de veroorzaker ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wel gek dat verder alles er geen moeite mee heeft. Al mijn media centers en linux bakken en wat dan ook kunnen probleemloos authenticeren. Alleen archos niet........ nee, dan zit er iets fout in mijn server ;)

Met 2.1 werkte de authenticatie ook gewoon goed, alleen crashte te instellingen app. Ik kon zelfs browsen op de shares dus ze hebben iets aangepast in 2.2 waardoor dat niet meer werkt. Niet na x resets of wat dan ook, gewoon geen authenticatie dialoog meer.....

[ Voor 38% gewijzigd door Tadango op 09-12-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef42195
  • Laatst online: 04-09 16:57
Ik heb de Archos 70 nu 2 dagen in huis, een paar punten die me zijn opgevallen:

Kreeg nadat ik wifi had ingesteld meteen de update naar 2.2 voor m'n kiezen. Deze ook maar uitgevoerd, dus kan de prestaties niet vergelijken met 2.1. Al met al vind ik de Archos 70 nou niet echt flitsend te noemen, regelmatig blijft er iets hangen (10-20 seconden geen reactie) of krijg ik een forced close.
Een ander minpunt is dat de achterkant redelijk warm wordt, met name bij m'n linker hand. Niet dat de blaren erop komen te staan, maar echt comfortabel is het niet. Niet zo fijn als je een tijdje Angry Birds aan het spelen bent, wat trouwens echt fantastisch draait op de Archos _/-\o_

Kwam er gisteren bij toeval achter dat die fotolijst applicatie van Archos ook foto's van m'n Picasa albums kan laten zien (werkt volgens mij ook met Flickr en Facebook, maar die heb ik niet geprobeerd).

[ Voor 7% gewijzigd door sjef42195 op 09-12-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Heb je hem compleet geformateerd na de upgrade na 2.2? Dat kan de forced close problemen oplossen. Ik heb nog geen forced close gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Tadango schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:13:
Wel gek dat verder alles er geen moeite mee heeft. Al mijn media centers en linux bakken en wat dan ook kunnen probleemloos authenticeren. Alleen archos niet........ nee, dan zit er iets fout in mijn server ;)

Met 2.1 werkte de authenticatie ook gewoon goed, alleen crashte te instellingen app. Ik kon zelfs browsen op de shares dus ze hebben iets aangepast in 2.2 waardoor dat niet meer werkt. Niet na x resets of wat dan ook, gewoon geen authenticatie dialoog meer.....
Tuurlijk zit er niet iets mis in je server. Bij 2.1 werkte SMB prima bij mij, bij 2.2 niet meer. Niet op mijn synology en niet op mijn WHS. Dan ligt dat aan de Archos en niet aan mijn netwerk. Zeker niet omdat er meerdere mensen problemen mee hebben.

ESfile explorer werkt wel, maar daarmee kun je niet direct comics openen (ik vind in iedergeval geen optie als: "bestand openen met". Je kunt alleen openen als afbeelding, video of document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

St@m schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:42:
[...]

Tuurlijk zit er niet iets mis in je server. Bij 2.1 werkte SMB prima bij mij, bij 2.2 niet meer. Niet op mijn synology en niet op mijn WHS. Dan ligt dat aan de Archos en niet aan mijn netwerk. Zeker niet omdat er meerdere mensen problemen mee hebben.

ESfile explorer werkt wel, maar daarmee kun je niet direct comics openen (ik vind in iedergeval geen optie als: "bestand openen met". Je kunt alleen openen als afbeelding, video of document.
En toch snap ik het niet, waarom heb ik die problemen dan niet?
Synology, Thecus en LG NAS allemaal werkend met de 101
Alle SMB shares op servers en werkstations doen het bij mij gewoon.
Ik gebruik overal ES explorer voor zonder een enkel probleem.

Misschien dat een andere aplicatie ergens roet in het eten gooit?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb direct na een format de smb geprobeerd, en toen werkte het al niet. Nas heb ik niet om te testen (geen nas met smb tenminste).

Wellicht draait er op jouw servers iets anders, andere policy? Toch zou alles gewoon kerberos moeten zijn dus ik verwacht zoiezo een inlog scherm.......... Ook echt alle machines geven die inlog niet maar allen zitten in een domein. Ik zal nog een keer met een standalone machine testen, ben wel benieuwd.

Firewalls heb ik intern ook niet trouwens dus dat kan het ook niet zijn. Ik zal eens een sniffer ertussen zetten, wellicht levert dat nog iets op.

OF... zou er iets via de wifi niet meer werken? Ik heb simpele WEP encryptie erop staan en wifi loopt hier super. Wellicht dat wifimanager oid iets anders regelt waardoor dat wel werkt....... ben maar aan het gokken nu maar ja....

[ Voor 16% gewijzigd door Tadango op 09-12-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik gebruik gewoon 802.11 N wifi met WPA2, geen extra software voor wifi zoals wifimanager

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Loveparade schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:23:
[...]

En toch snap ik het niet, waarom heb ik die problemen dan niet?
Synology, Thecus en LG NAS allemaal werkend met de 101
Alle SMB shares op servers en werkstations doen het bij mij gewoon.
Ik gebruik overal ES explorer voor zonder een enkel probleem.

Misschien dat een andere aplicatie ergens roet in het eten gooit?
Hoe open jij dan vanuit ES explorer een film met bijvoorbeeld Rocketplayer, of een comic met ACV of een ebook met Aldiko. Daar ben ik wel benieuwd naar. Dan is voor mij het hele probleem opgelost aangezien ik met ES file explorer wel de SMB shares kan benaderen, maar met de standaard explorer van Archos (waar de koppelingen met de verschillende applicaties inzitten) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

St@m schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:05:
[...]

Hoe open jij dan vanuit ES explorer een film met bijvoorbeeld Rocketplayer, of een comic met ACV of een ebook met Aldiko. Daar ben ik wel benieuwd naar. Dan is voor mij het hele probleem opgelost aangezien ik met ES file explorer wel de SMB shares kan benaderen, maar met de standaard explorer van Archos (waar de koppelingen met de verschillende applicaties inzitten) niet.
Eenmalig de credentials instellen met ES explorer en vervolgens gewoon met de Archos Explorer.
Ebooks met Aldiko werkt zowiezo niet vanaf een share, die moet altijd geimporteerd worden vanuit sdcard, maar dat gebruik ik niet, daarvoor heb ik mijn BeBook Neo.
Ik gebruik ook gewoon de videoplayer van Archos. ACV heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 17% gewijzigd door GerkeP op 09-12-2010 15:14 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Loveparade schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:12:
[...]

Eenmalig de credentials instellen met ES explorer en vervolgens gewoon met de Archos Explorer.
Ok, je opent de bestanden dus niet vanuit ES file explorer
Loveparade schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:10:
[...]

Wat je hier aangaf wel te doen. Vandaar de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Loveparade schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:12:
[...]

Ebooks met Aldiko werkt zowiezo niet vanaf een share, die moet altijd geimporteerd worden vanuit sdcard, maar dat gebruik ik niet, daarvoor heb ik mijn BeBook Neo.
Ik gebruik ook gewoon de videoplayer van Archos. ACV heb ik geen ervaring mee.
Ik ben ook heel benieuwd hoe je dit doet. Heb je een plugin oid voor ES Explorer geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Bad_Karma schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:28:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe je dit doet. Heb je een plugin oid voor ES Explorer geinstalleerd?
Nee hoor, gewoon de standaard

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Is er een progje, wat mij laat bepalen wat er wordt opgestart bij het aanzetten van de 101?
Ik zie dat het geheugen vol staat met programma's, die ik op dat moment helemaal niet gebruik...

De standaart taskmanager werkt niet helemaal lekker hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn genoeg apps voor ja, kijk daarvoor even in het software topic =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
nouu maandag word mijn Archos 101 opgehaald door TNT voor de RMA speakers stuk en Knopje aan zijkant werkt ook niet lekker kijken hoesnel ze het gefixd kunnen hebben! ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Folks, pre-sale vraag: In hoeverre spelen de 70 en 101 MKV files af (met AC3 tracks)?
Ben me momenteel aan het oriënteren of deze aan mijn wensen kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Sypher schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:12:
Folks, pre-sale vraag: In hoeverre spelen de 70 en 101 MKV files af (met AC3 tracks)?
Ben me momenteel aan het oriënteren of deze aan mijn wensen kan voldoen.
Correct me if i'm wrong, deze files worden gewoon afgespeeld met 2.1, met 2.2 heb je geen geluid en moet je een programma kopen.
Dat is wat ik begrepen heb uit deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
St@m schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:32:
[...]

Correct me if i'm wrong, deze files worden gewoon afgespeeld met 2.1, met 2.2 heb je geen geluid en moet je een programma kopen.
Dat is wat ik begrepen heb uit deze topic
Klopt helemaal. Zodra je een video file met ac3 geluid wil afspelen doet hij gelijk helemaal niets meer, en zegt dat hij je een plugin (van 15 euro) moet aanschaffen. Ik heb met 2.2 wel een aantal series afgespeeld (MKV 720P) en dat ging perfect, dus als je die plugin gaat aanschaffen dat kan ik je garanderen dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Ik krijg net een melding dat mijn geheugen vol zit. Maar ik heb alleen maar apps geinstalleerd en nog geen foto's/video's. Ik kan dus nooit aan de 8Gb zitten. Maar blijkbaar zit ik wel aan de 512 Mb. Hoe krijg ik mijn files op mijn interne grote geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even kijken op Google hoe dat werkt? Kom op zeg, dat is een standaard Android 2.2 functie..

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste