Toch wel gek dat met 2.1 de apps wel te vinden waren
Ik vind het ook gek dat niet alles te vinden is op de market.
Launcher Pro bijvoorbeeld...
Ook ik heb het probleem, net zoals meerdere hier en op archosfans.com, dat ik niet meer in de SMB map terecht kan.
Ik heb de 101 nu al 3 keer "geformatteerd + herinstallatie froyo" maar dit leidt niet tot een positief resultaat.
@Maaike94 (gefeliciteerd trouwens met uw b'day), hoelang duurde het voordat je LauncherPro weer in de market zag staan? Ik heb al meerdere keren gereboot en opnieuw gezocht maar kan m telkens niet vinden.
Daarnaast had ik zojuist "Quadrant Standard" gedownload maar deze wil de benchmark bij mij niet eens draaien. Iemand dit aan de praat gekregen?
Tot nu toe: Archos 101 + Android 2.2, not ammused!
Ps: Ik heb nu met 2.2 en zonder 3rd apps 252MB aan "app space", terwijl dit bij 2.1 234MB was....
Ook ik heb het probleem, net zoals meerdere hier en op archosfans.com, dat ik niet meer in de SMB map terecht kan.
Ik heb de 101 nu al 3 keer "geformatteerd + herinstallatie froyo" maar dit leidt niet tot een positief resultaat.
@Maaike94 (gefeliciteerd trouwens met uw b'day), hoelang duurde het voordat je LauncherPro weer in de market zag staan? Ik heb al meerdere keren gereboot en opnieuw gezocht maar kan m telkens niet vinden.
Daarnaast had ik zojuist "Quadrant Standard" gedownload maar deze wil de benchmark bij mij niet eens draaien. Iemand dit aan de praat gekregen?
Tot nu toe: Archos 101 + Android 2.2, not ammused!
Ps: Ik heb nu met 2.2 en zonder 3rd apps 252MB aan "app space", terwijl dit bij 2.1 234MB was....

[ Voor 6% gewijzigd door Netsrek op 01-12-2010 22:04 . Reden: Appspace opmerking ]
Dank je voor je reactie eef.eef7260 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:51:
scherm calibreren liggend
acelerometer staand
zo denk ik het teminste te lezen of we doen het allebei flink fout
Ik heb nu de automatische scherm rotatie maar uitgezet.....zo is er tenminste weer mee te werken.
Zal het een paar dagen afwachten............
Reinier
Zojuist een Archos 101 16 Gb aangeschaft. Hangt nu al een uurtje aan de lader. Heb stiekum al een paar keer geprobeerd om het apparaat aan te zetten, maar er gebeurt eigenlijk helemaal niets.
Is dit normaal en moet ik gewoon meer geduld hebben?
Is dit normaal en moet ik gewoon meer geduld hebben?
EDIT @ Hierboven: Even zoeken kan geen kwaad denk ik zo...
Op m'n Motorola Milestone (telefoon) werkten sommige benchprogsels ook niet, dat was voor Qualcomm CPU's.
eef7260 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:46:
Kan iemand mij vertellen hoelang het opladen van de 101 de eerste keer duurt ??
Lepke schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:12:
Oeff... dat duurde inderdaad een eeuwigheid. Heb het niet bijgehouden,
maar zeker méér dan drie uur... zal zo'n vijf uur zijn geweest voor hij aangaf dat de batterij opgeladen was. Wellicht gaat het sneller als je 'm vaker oplaadt... dat moet bij mij nog blijken.
Tsjaa als developpers hun app / game / zut niet goedkeuren voor 2.2 kan dat, wel jammer / dom inderdaad.Tadango schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:55:
Kan zijn dat die niet voor dit type processor is gemaakt en daarom niet opstart?Netsrek schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:01:
Daarnaast had ik zojuist "Quadrant Standard" gedownload maar deze
wil de benchmark bij mij niet eens draaien. Iemand dit aan de praat gekregen?
Op m'n Motorola Milestone (telefoon) werkten sommige benchprogsels ook niet, dat was voor Qualcomm CPU's.
[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 01-12-2010 22:33 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Excuses...in mijn blijdschap om het nieuwe speeltje waren de oogkleppen iets te strak naar binnen gezet.CLB schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:30:
* jacklam zit zich nu in een hoekje te schamen
Dat is nu juist het rare, ik heb dit benchmark programma al wel onder 2.1 gebruikt...CLB schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:30
Kan zijn dat die niet voor dit type processor is gemaakt en daarom niet opstart?
[ Voor 8% gewijzigd door Netsrek op 01-12-2010 22:43 ]
Hmm dat is gek ja.. Ikzelf twijfel wat ik zal doen... Even op 2.1 blijven draaien of gelijk naar 2.2 updaten..
Heb nu 2.1 op m'n telefoon en vind het helemaal top, alleen Apps2SD zou een verwelkoming zijn.. dus ja..
Ik denk dat als ik m'n Archos heb met 2.1 ik daar nog even een tijdje op blijf rondwaggelen...
Heb nu 2.1 op m'n telefoon en vind het helemaal top, alleen Apps2SD zou een verwelkoming zijn.. dus ja..
Ik denk dat als ik m'n Archos heb met 2.1 ik daar nog even een tijdje op blijf rondwaggelen...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb er nu ff met de 101 zitten spelen en ben tot de volgende conclusies gekomen:
- 720p videos afspelen gaat top!
- Browsen gaat lekker soepel en snel
- Ebooks / Magazines lezen werkt goed
- Met de Android Market Hack is er ( uiteraard ) veel meer binnen te halen dan met Appslib.
- Kijkhoek is werkelijk VERSCHRIKKELIJK, ik werk dagelijks met computers, laptops, tv's en monitoren in alle soorten en maten maar ik heb nog nooit zo'n slechte kijkhoek gezien bij een portable device, ik moet hem echt perfect vasthouden / neerzetten om een redelijk beeld te krijgen. Enige minpunt wat mij betreft.
Ik zit overigens nog lekker op 2.1
Wacht nog maar even met upgraden naar Froyo
- 720p videos afspelen gaat top!
- Browsen gaat lekker soepel en snel
- Ebooks / Magazines lezen werkt goed
- Met de Android Market Hack is er ( uiteraard ) veel meer binnen te halen dan met Appslib.
- Kijkhoek is werkelijk VERSCHRIKKELIJK, ik werk dagelijks met computers, laptops, tv's en monitoren in alle soorten en maten maar ik heb nog nooit zo'n slechte kijkhoek gezien bij een portable device, ik moet hem echt perfect vasthouden / neerzetten om een redelijk beeld te krijgen. Enige minpunt wat mij betreft.
Ik zit overigens nog lekker op 2.1
Ergens in de .apk zit een bestand gsm.prop met de volgende inhoud:Tadango schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:55:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| gsm.sim.operator.numeric 310260 gsm.operator.numeric 310260 gsm.sim.operator.iso-country us gsm.operator.iso-country us gsm.operator.alpha T-Mobile gsm.sim.operator.alpha T-Mobile gsm.sim.state READY gsm.network.type EDGE |
Misschien moet je dat veranderen om andere apps te zien in de Market?
Ik heb de twee versies vergeleken van ´gsm.prop´ , gApps4Archos voor 2.1 en voor 2.2, maar dat bestand is bij beide builds gelijk...bredend schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:42:
[...]
Misschien moet je dat veranderen om andere apps te zien in de Market?
Balen, anders was het een makkelijke oplossing geweest!!
Ok, ik heb de oplossing gevonden voor een aantal missende apps bij de market voor 2.2 op archosfans.com!! (niet voor allemaal, Asphalt 5 Lite nog steeds niet te vinden)
I can confirm that it did have an effect!
Several notable Google applications now show up for me
I have summarized the steps so I can save everyone 9 minutes of their life.
Go to: Settings->Applications->Manage Applications
Running Tab->"Market"->Clear Cache->Force Stop
Running Tab->"Google Services Framework"->Clear Data->Force Stop
Reboot
Als ik deze stappen uitvoert krijg ik in ieder geval LauncherPro weer in de market
I can confirm that it did have an effect!
Several notable Google applications now show up for me
I have summarized the steps so I can save everyone 9 minutes of their life.
Go to: Settings->Applications->Manage Applications
Running Tab->"Market"->Clear Cache->Force Stop
Running Tab->"Google Services Framework"->Clear Data->Force Stop
Reboot
Als ik deze stappen uitvoert krijg ik in ieder geval LauncherPro weer in de market
Ik kan niet echt iets vinden over alternatieve besturingssystemen voor op de 70 of 101 internet tablets. Hoe zit dat nu? Als andere OS'en er ook op werken bestel ik er vandaag nog 1.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Uhm? Waarom zou je een tablet kopen wat niet echt uberhardware heeft voor een ander OS?
Als er nou een octacore CPU in zou zitten en je er dan Windows 7 op zou willen draaien ofzo..
Als er nou een octacore CPU in zou zitten en je er dan Windows 7 op zou willen draaien ofzo..
Omdat archos zelf spreek over Dual OS bij de 70 en 101: http://www.archos.com/products/ta/archos_70it/pclike.html?country=nl&lang=en&p=4#4CLB schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:36:
Uhm? Waarom zou je een tablet kopen wat niet echt uberhardware heeft voor een ander OS?
Alleen vind ik het allemaal erg onduidelijk.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Na de Froyo update had ik niet meer op internet gezeten tot nu toe.... Websites als tweakers/nu.nl scrollen als een botte zaag door hout terwijl dit bij 2.1 echt super vloeiend ging.
Pff, schokkerig en langzaam. Zelfs met Dolphin HD Browser.
Iemand met dezelfde problemen mbt browsen??
Ps: En dat noemen ze dan een "INTERNET tablet"....
Pff, schokkerig en langzaam. Zelfs met Dolphin HD Browser.
Iemand met dezelfde problemen mbt browsen??
Ps: En dat noemen ze dan een "INTERNET tablet"....

Oordeel zelf, plaatje van zojuist:javami schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:23:
Ik denk er over om de Archos 70 aan te schaffen, ik heb alleen 1 grote con waar ik nog niet uit ben. Ik lees verschillende specificaties wat betreft de camera, op de site van Archos staat "Webcam: yes" bij de technische specificaties, helpfull
In reviews lees ik dan weer 0.3 en dan weer 1.3MP, wie kan mij vertellen wat het nu is en hoe de kwaliteit is? Eigenlijk ben ik bang dat het sowieso te karig is en dacht ik een externe usb webcam aan te sluiten maar ook daar kan ik niet van vinden of dit mogelijk is..
Iemand die mij kan toelichten?

Wel uit de 101 camera, ik weet niet of ze hetzelfde zijn...
Verwijderd
YOUTUBE PROBLEEM KAN JE OPLOSSEN DOOR:Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:40:
[...]
Interessant om te weten... dan maar even wachten tot youtube het wel soepeltjes doet met flash.
"Android terminal emulator" te installeren via de market en dan via deze emulator onderstaande commandos in te vullen: (achter elk commando/zin "enter" geven)
Cd /data/test/froyo/system/app
rm YouTube.apk
Hierna de emulator afsluiten, je device rebooten en youtube installeren via de market. Heel simpel....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 06:35 ]
Vandaag het hoesje voor de 70 ontvangen van Archos.... echt een afrader voor 25 euro ! 2 lappen leer, verstevigd met inwendig karton aan elkaar genaaid. Aan 2 kanten open en je moet je Archos er met grote moeite in- en uit wringen.
Ik heb ook het USB host kabeltje van Archos meebesteld, maar ook dat is een slechte ervaring. Als ik er een USB stick of een 3G dongel in doe, gaat wel het lichtje op de stick branden maar de Archos herkent niets. Ligt het aan de poort/stroomvoorziening of doe ik iets anders verkeerd? Moet ik nog iets instellen op de Archos? Het is wel erg jammer als ik niet eens een USB stick kan gebruiken...
Mijn Archos 101 gaat vanmiddag hoogstwaarschijnlijk terug naar de Dixons. Ik erger me constant aan de verschrikkelijke kijkhoek. Als ik fotos of videos wil kijken moet ik hem werkelijk waar perfect voor me houden, bij elke lichte beweging flipt het scherm qua kleur en contrast, dit zorgt er ook voor dat de tablet in portrait mode gewoon onbruikbaar is. Ik heb veel gelezen over het scherm, maar dit slaat alles. Ik lees overigens op het Archosfans forum dat er mensen denken dat er 2 verschillende schermen zijn gebruikt bij de productie omdat de een de kwaliteit van het scherm top vind en de ander een verschrikking ( zoals ik ). Al met al een flinke tegenvaller, verder is het een topapparaat maar het scherm verziekt het voor me en maakt hem onbruikbaar voor wat ik ermee doe. Balen.
Verwijderd
Kon LauncherPro direct vinden, weet ook niet waarom het bij anderen niet kan en bij mij wel. Vanochtend nog een keer gecheckt en staat er nog steeds gewoon bij.Netsrek schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:01:
Ik vind het ook gek dat niet alles te vinden is op de market.
Edit: lees veel ellende na de froyo update. Zelf heb ik weinig negatiefs te melden, in het begin ging het scrollen wat schokkerig tijdens het browsen maar dit is nu niet meer zo. Wel denk ik dat ik, na het lezen van ervaringen hier, dat het voor anderen misschien handig is om toch even te wachten tot een aantal bugs opgelost zijn. Het kan je plezier behoorlijk vergallen. Ook krijg ik steeds meer de indruk dat het beeldscherm van de 70 een stuk beter bevalt dan die van de 101, ook dit is een overweging voor aanschaf denk ik.
Zelf ben ik nog steeds dik tevreden en ga er vanuit dat we even geduld moet hebben voordat een aantal problemen opgelost zijn, bij zoveel commentaar zullen er waarschijnlijk snel updates komen met fixes.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 08:50 ]
Ik zie het hij heeft het over allebeiCLB schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:19:
[...]
Hij had het over de 4Dat hij daar ook mee gewerkt had en dat de resolutie daarop wel heel hoog / klein was.
Volgens mij weet ie alleen zelf waar die het nog over heeft, iig ik kan geen uitsluitsel geven of die nou de 4 of de 2g bedoelt
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Scherm rotatie heeft bij mij nu inderdaad de verwachte magische zelfhealing gehad.Ik heb nu de automatische scherm rotatie maar uitgezet.....zo is er tenminste weer mee te werken.
Zal het een paar dagen afwachten
Reinier
Werkt opeens zoals het moet na ongeveer 6- 8 bedrijfs tijd.
In de tussen tijd auto rotate uitgeschakeld en af toe even aan en proberen en calibreren.
Blijft een vreemd verhaal vindt op archos fans forum er ook niet veel over al staan er wel een paar op met dezelfde ervaring maar geen oplossing .
Wat vreemd blijft dat ik het dus 2 x precies hetzelfde had bij de eerste installatie en ook weer bij de upgrade.
Eef
P.s. Reinier laat nog eens weten hoe het bij jou afloopt ben wel benieuwd
Gek dat op mijn telefoon met 2.2 en ook een arm chip de apps wel te vinden zijnCLB schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:30:
Tsjaa als developpers hun app / game / zut niet goedkeuren voor 2.2 kan dat, wel jammer / dom inderdaad.
[...]
Kan zijn dat die niet voor dit type processor is gemaakt en daarom niet opstart?
Ik zal een de youtube app verwijderen en de cache leegmaken edg, wellicht maakt dat nog iets uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Tadango op 02-12-2010 08:31 ]
Ik gebruik arcMedia als player en dan werkt het gewoonVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:19:
Heeft iemand al de software gekocht dat .mkv en ac3 geluiden ondersteund van archos.com?
GerkeP
Heb gisteren toch maar de Froyo update erop gezet. Updaten was echt klaar in minder dan 5 minuten. Heb vanaf het begin aan (dus toen ik hem net had) nooit de 3rd party apps geinstalleerd. Nu ook niet dus, maar moet zeggen dat het allemaal als een tierelier loopt.
Kon met 2.1 geen connectie meer maken met m'n standaard WiFi access point, moest speciaal er een bijmaken met m'n modem om op het internet te kunnen
, werkt nu weer goed. Meteen de Google apps weer geinstalleerd en alle andere programma's vanuit daar. Alles werkt, alles is te vinden.
Geen problemen met uPnP en ook geen probs met SMB.
Enige minpuntje is dat hij nu al een paar keer is vastgelopen. Kon hem één keer niet uit de standby modus krijgen en een andere keer ging hij hangen toen ik terug wilde naar Home
Als dat laatste nog verhoplpen wordt in een update, ben ik happy
Heb een Archos 70 btw. Moet trouwens zeggen dat ik het scherm wel goed vindt van dit apparaat.
Kon met 2.1 geen connectie meer maken met m'n standaard WiFi access point, moest speciaal er een bijmaken met m'n modem om op het internet te kunnen

Geen problemen met uPnP en ook geen probs met SMB.
Enige minpuntje is dat hij nu al een paar keer is vastgelopen. Kon hem één keer niet uit de standby modus krijgen en een andere keer ging hij hangen toen ik terug wilde naar Home
Als dat laatste nog verhoplpen wordt in een update, ben ik happy
Heb een Archos 70 btw. Moet trouwens zeggen dat ik het scherm wel goed vindt van dit apparaat.
Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2
Ik stel een vraag met betrekking tot het browsen op de Archos A70 op www zonder al te veel pan/zoomwatercoolertje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:23:
[...]
Ik zie het hij heeft het over allebeiLekker duidelijk dus (hij begint bla bla iphone 4 bla bla en eindigd dan met dat stukje wat ik quote...
Volgens mij weet ie alleen zelf waar die het nog over heeft, iig ik kan geen uitsluitsel geven of die nou de 4 of de 2g bedoelt
CLB geeft screen shots van verschillende devices.
Ik geef aan dat ik vroeger zelf een iphone 2G heb gehad. CLB wijst mij er op dat deze een nogal lage resolutie heeft en daardoor misschien miin probleem van pan/zoom optreed.
Als antwoord hierop zeg ik dat dit niet alleen aan de resolutie kan liggen. Dit gezien het feit dat ik ook met een iphone 4 heb gespeeld met een veel hogere resolutie maar hier ook moest gebruik maken van pan/zoom.
Hierna merkt CLB op dat dit waarschijnlijk lag aan de te hoge resolutie (voor 3.5 inch).
Ik vraag of een double-tab genoeg is om het meeste goed te kunnen lezen.
CLB geeft voordat ik mijn edit af maak al antwoord met wat kan worden samengevat als ja.
Ik dacht dat het duidelijk was maar blijkbaar niet. Is het nu wel duidelijk ? Mijn vraag is wel beantwoord
[ Voor 21% gewijzigd door tinka op 02-12-2010 10:50 ]
Voor mij was het al duidelijk hoor =)
Voor de rest: Check reviewfilmpjes op YouTube, zie je genoeg browserervaringen!!
Voor de rest: Check reviewfilmpjes op YouTube, zie je genoeg browserervaringen!!
Verwijderd
Market full acces fixed:
YouTube: Witstech A81E Market full access fixed#!
Geldt neem ik aan ook voor de Archos.
YouTube: Witstech A81E Market full access fixed#!
Geldt neem ik aan ook voor de Archos.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 11:48 ]
Dat klinkt als een oplossing voor het market probleem, ga ik vanavond testen.
Weet iemand wat het "Boot version" is onderaan de afbeelding? Dit is wat er wordt weergegeven op mijn archos 101!

Heeft er ook misschien iemand een andere "Board Version" waarbij alles met de update wel goed werkt?
Die van mij werkt, ook na een volledige device recovery en opnieuw de update, nog steeds niet goed en SMB werkt ook nog steeds niet....

Heeft er ook misschien iemand een andere "Board Version" waarbij alles met de update wel goed werkt?
Die van mij werkt, ook na een volledige device recovery en opnieuw de update, nog steeds niet goed en SMB werkt ook nog steeds niet....
Ja dat is helaas veel te slecht, wat op zich ook te verwachten was. Istie simpelweg niet voor bedoelt. Bedankt voor t sharen iig!bredend schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:14:
[...]
Oordeel zelf, plaatje van zojuist:
[afbeelding]
Wel uit de 101 camera, ik weet niet of ze hetzelfde zijn...
Nog iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is een externe webcam aan te sluiten op de usb poort?
Ik heb gewoon een USB-stick in the normale USB-poort gestopt (dus niet de kleine) en dan ziet ie 'm meteen. Dus de grote is de juiste aansluiting, de kleine zal dan bedoeld zijn om de Archos aan een PC te hangen, waarna de PC 'm als externe storage ziet (gok ik).Hermanleen schreef op donderdag 02 december 2010 @ 06:10:
Ik heb ook het USB host kabeltje van Archos meebesteld, maar ook dat is een slechte ervaring. Als ik er een USB stick of een 3G dongel in doe, gaat wel het lichtje op de stick branden maar de Archos herkent niets. Ligt het aan de poort/stroomvoorziening of doe ik iets anders verkeerd? Moet ik nog iets instellen op de Archos? Het is wel erg jammer als ik niet eens een USB stick kan gebruiken...
De 70 heeft geen normale USB-aansluiting =)
Ik zal ook nog maar eens iets positiefs neerzetten over de nieuwe firmware. Tetheren ging met 2.1 met mn nokia 5800 helmaal niet, maar met 2.2 gaat het probleemloos! (pikt alle instellingen automatisch op)
Verwijderd
Zo te zien overheerst de negatieve ervaringen in dit topic als ik de tekst lees: ...Ik zal ook nog maar eens iets positiefs neerzetten ... of interpreteer ik het fout?
Mwah, de negativiteit gaat voornamelijk over de nieuwe firmware versie. Daarbij moet je natuurlijk wel in acht nemen dat mensen die problemen hebben sneller in de pen klimmen dan mensen die geen problemen hebben.
Aan de andere kant. Wat ik hier lees weerhoud mij wel een beetje om de update ook daadwerkelijk te installeren. Op dit moment heb ik geen enkel probleem dus zie eigenlijk ook nog niet echt de noodzaak om de upgrade uit te voeren.
Aan de andere kant. Wat ik hier lees weerhoud mij wel een beetje om de update ook daadwerkelijk te installeren. Op dit moment heb ik geen enkel probleem dus zie eigenlijk ook nog niet echt de noodzaak om de upgrade uit te voeren.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Jullie willen positief? Ik zeg:
***2.2 soepelheid
***Angry Birds seasons edition.
Alles wat je nodig hebt om 2.2 op de Archos 70 te rechtvaardigen, de rest is extra
Zoals:
Alle bekende apjes zijn gewoon veel leuker op de 70 dan op je telefoon. maps, nu.nl, buienradar.
En wat dacht je dan van Twitdroyd pro met die overdwarse preview mode op de kickstand.
Dingetjes geef je door vanaf je andere computers via dropbox.
Ik weet dat er ook dingen kapot gegaan zijn in de upgrade maar die gebruikte ik toch al niet en worden vast nog wel gerepareerd, voor mij is het nu echt een heel leuk apparaat zo.
***2.2 soepelheid
***Angry Birds seasons edition.
Alles wat je nodig hebt om 2.2 op de Archos 70 te rechtvaardigen, de rest is extra
Zoals:
Alle bekende apjes zijn gewoon veel leuker op de 70 dan op je telefoon. maps, nu.nl, buienradar.
En wat dacht je dan van Twitdroyd pro met die overdwarse preview mode op de kickstand.
Dingetjes geef je door vanaf je andere computers via dropbox.
Ik weet dat er ook dingen kapot gegaan zijn in de upgrade maar die gebruikte ik toch al niet en worden vast nog wel gerepareerd, voor mij is het nu echt een heel leuk apparaat zo.
Vmu
Ik heb 2 webcams op mijn 101 met Android 2.1 aangesloten maar er gebeurd niets. De camera app gebruikt ook de interne. Verder werkt een externe muis wel, maar je moet dubbelklikken om te tappen, niet praktisch dus. Daarintegen is een toetsenbord wel heel relaxed in gebruik.
Enige Market app die die soort van 'de tablet interface' heeftEn wat dacht je dan van Twitdroyd pro met die overdwarse preview mode op de kickstand.
Ik moet zeggen dat ik de A70 wel wat beter vind met 2.2. Juist bij 2.1 reageerde die bij mij echt te traag en liep de boel vaak vast wat me echt onwijs frustreerde. Ik begrijp dan totaal ook niet waarom mensen 2.1 prefereren, de overall performance verbetering weegt bij mij gewoon zwaarder dan die paar bugjes die er nog zijn.
Ik lees hier en daar dat het scherm van de A70 beter is dan die van de 101, vooral qua kijhoek, is er toevallig iemand die ze allebei heeft
?
Hoi Eef,eef7260 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:25:
[...]
p.s. Reinier laat nog eens weten hoe het bij jou afloopt ben wel benieuwd
Ik start hem net weer op, en wat denk je? Gelijk ondersteboven hahahaha
Ik ga er vanaf nu tot vanavond laat mee spelen, ff kijken wat ie doet
Ook zeker wat positiefs: het scrollen gaat idd al veel beter als de eerste dag, lijkt wel of de archos "ff" moet wennen.......(ben bang dat ik zelf de wennende factor ben hahahaha)
Reinier
p.s. die uren gebruik bij jou, was dat met die automatische schermrotatie aan of uit?
[ Voor 16% gewijzigd door reinier666 op 02-12-2010 16:21 ]
Sorry voor mijn onvolledigheid, maar ik heb de Archos 70, die geen full USB heeft, alleen een optioneel verloopsnoertje zodat het mini USB poortje kan dienen als host. Heeft iemand dit werkend gekregen?buzzbuzz68 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:27:
[...]
Ik heb gewoon een USB-stick in the normale USB-poort gestopt (dus niet de kleine) en dan ziet ie 'm meteen. Dus de grote is de juiste aansluiting, de kleine zal dan bedoeld zijn om de Archos aan een PC te hangen, waarna de PC 'm als externe storage ziet (gok ik).
Ik heb ook een vraag uitstaan bij Archos, krijg ik antwoord dan post ik het.
Zelfde had ik met mijn Nokia 5320 die bijna identiek is aan de 5800. Het verschil is dat je nu een wizzard hebt die op je SIM kijkt welk access point ie moet nemen (ipv dat je dat zelf moet inpielen).Bartske schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:08:
Ik zal ook nog maar eens iets positiefs neerzetten over de nieuwe firmware. Tetheren ging met 2.1 met mn nokia 5800 helmaal niet, maar met 2.2 gaat het probleemloos! (pikt alle instellingen automatisch op)
Het is nu maar een kwestie van 2 toetsjes indrukken op het beginscherm (BT en Tether), en ik ben online.
Gaat over de nieuwe firmware zoals al gezegd. Bij mij loopt hij op 2.2 nu als een tierelier (sneller dan 2.1), alleen ik mis nog 2 dingen:Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:15:
Zo te zien overheerst de negatieve ervaringen in dit topic als ik de tekst lees: ...Ik zal ook nog maar eens iets positiefs neerzetten ... of interpreteer ik het fout?
- Youtube app (deed het wel bij 2.1)
- AC3 ondersteuning bij de videoplayer (nu moet je opeens die plugin a la 15 euro gaan kopen voor iets wat het in 2.1 wel deed)
Wanneer hier goede oplossingen voor komen ben ik er super tevreden mee.
Zijn genoeg mensen die dat werkend hebben gekregen ja..Hermanleen schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:10:
Sorry voor mijn onvolledigheid, maar ik heb de Archos 70, die geen full USB heeft, alleen een optioneel verloopsnoertje zodat het mini USB poortje kan dienen als host. Heeft iemand dit werkend gekregen?
Ik heb ook een vraag uitstaan bij Archos, krijg ik antwoord dan post ik het.
Hier in het topic is het al uitvoerig besproken en ook over externe HDD's hebben we het gehad:
Discussie loopt vanaf: CLB in "Archos 70 / 101 internet tablets" dus dat zou je door kunnen nemen.
Paar pagina's terug stond een fix voor de youtube app. Zoek even naar terminal en youtube in dit topicBartske schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:15:
[...]
Gaat over de nieuwe firmware zoals al gezegd. Bij mij loopt hij op 2.2 nu als een tierelier (sneller dan 2.1), alleen ik mis nog 2 dingen:
- Youtube app (deed het wel bij 2.1)
- AC3 ondersteuning bij de videoplayer (nu moet je opeens die plugin a la 15 euro gaan kopen voor iets wat het in 2.1 wel deed)
Wanneer hier goede oplossingen voor komen ben ik er super tevreden mee.
Verwijderd
Wat ook nog geprobeerd kan worden is om een kleinere partitie op je externe hd te zetten van maximaal 16 of 32 GB? Ik heb dit eerder eens gedaan bij aansluiten op een dvd recorder, 250 GB werd niet herkend, 32 GB wel. Weet niet of dit hier van toepassing is maar ik gooi het er maar even in.CLB schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:16:
[...]
Zijn genoeg mensen die dat werkend hebben gekregen ja..
Hier in het topic is het al uitvoerig besproken en ook over externe HDD's hebben we het gehad:
Discussie loopt vanaf: CLB in "Archos 70 / 101 internet tablets" dus dat zou je door kunnen nemen.
Volgens mij was dat voor YouTube icm Flash... Bartske heeft het over een standalone applicatie..?leslinho schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:23:
Paar pagina's terug stond een fix voor de youtube app. Zoek even naar terminal en youtube in dit topic
Super! Werkte in 1 keer voor mij. Nu alleen nog even kijken of ik die plugin ga kopen en ik ben rond voor dit ding. Ben er nu zeker enthousiast over (zeker voor dit geld).leslinho schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:23:
[...]
Paar pagina's terug stond een fix voor de youtube app. Zoek even naar terminal en youtube in dit topic
@ hierboven
het gaat hier niet over de youtube met flash, maar echt om de standalone applicatie en die doet het nu.
[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 02-12-2010 19:20 ]
Ik heb de standalone versie ook zo gerepareerd.CLB schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:44:
[...]
Volgens mij was dat voor YouTube icm Flash... Bartske heeft het over een standalone applicatie..?
Terminal - YouTube app verwijderen - reboot - nieuwe YouTube van de Market halen
Verwijderd
Waar kan ik de arc media vinden? Bij Appslib en Market vind mijn device de app niet...Loveparade schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:46:
[...]
Ik gebruik arcMedia als player en dan werkt het gewoon
__verwijdert__
[ Voor 81% gewijzigd door Windkracht13 op 02-12-2010 19:54 ]
Market krijg ik hem ook niet, terwijl hij er wel zou moeten staan. Heb gewoon hier de apk gedowloaded:Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:35:
[...]
Waar kan ik de arc media vinden? Bij Appslib en Market vind mijn device de app niet...
http://www.freewarelovers.com/android/app/arcmedia
edit:
de file doet het, maar daar is ook alles mee gezegd (720p). De framerate is te laag, het geluid loopt harder dan het beeld (geluid loopt normaal, maar beeld ong 5x zo langzaam). Dan krijg ik de foutmelding: converteer de video naar een lagere resolutie (en nog wat bla bla). Dat is nou juist niet de bedoeling
[ Voor 36% gewijzigd door Bartske op 02-12-2010 20:07 ]
reinier666 je heb een direct message
Eef
Eef
Nadat ik gisteren ietwat ongeduldig een vraag stelde over de eerste keer opladen van mijn nieuwe Archos 101 denk ik nu toch echt dat ik een probleem heb. Hij heeft de hele afgelopen nacht en vandaag aan de oplader gelegen, maar er is geen leven in te krijgen, tenminste, dat denk ik. Als ik 'm van de oplader afhaal blijft het groene laadlampje branden. Als ik de aan-uit knop 10 seconden ingedrukt houd gaat het lampje wel uit. Zet ik het apparaat weer aan, dan gaat het groene lampje wel weer branden, maar verder gebeurt er helemaal niets.
Ik heb al geprobeerd 'm aan te zetten met volume+ ingedrukt, om te kijken of ik in de recovery kon komen, maar ook dat doet helemaal niets.
Hebben jullie nog zaken die ik uit kan proberen? Anders vrees ik dat het weer retour leverancier wordt, en daar zijn ze uiteraard nu weer niet op vooraad
Ik heb al geprobeerd 'm aan te zetten met volume+ ingedrukt, om te kijken of ik in de recovery kon komen, maar ook dat doet helemaal niets.
Hebben jullie nog zaken die ik uit kan proberen? Anders vrees ik dat het weer retour leverancier wordt, en daar zijn ze uiteraard nu weer niet op vooraad
Verwijderd
Het lijkt me inderdaad beter dat je de tablet terugstuurt, totaal niet opstarten ziet er natuurlijk niet goed uit.
Verder voor degene die de tablet al hebben: heb vandaag ADW launcher bekeken en moet zeggen dat deze me echt beter bevalt dan LauncherPro. Even wennen aan de interface, maar de soepelheid en mogelijkheden bevallen me echt een stuk beter.
Verder voor degene die de tablet al hebben: heb vandaag ADW launcher bekeken en moet zeggen dat deze me echt beter bevalt dan LauncherPro. Even wennen aan de interface, maar de soepelheid en mogelijkheden bevallen me echt een stuk beter.
Verwijderd
Voor mensen die een mooie hoes zoeken:Klik klikHermanleen schreef op donderdag 02 december 2010 @ 06:05:
Vandaag het hoesje voor de 70 ontvangen van Archos.... echt een afrader voor 25 euro ! 2 lappen leer, verstevigd met inwendig karton aan elkaar genaaid. Aan 2 kanten open en je moet je Archos er met grote moeite in- en uit wringen.
Ik heb hem besteld, duurt wel een paar weekjes voor ie binnen is.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 23:48 ]
Excuses 
Moved to: Accessoires voor de Archos 70 / 101 internet tablets
Moved to: Accessoires voor de Archos 70 / 101 internet tablets
[ Voor 112% gewijzigd door Neo86 op 03-12-2010 11:40 . Reden: Moved to different topic ]
Wat voor link staat er nou 1 bericht boven je...
Het scherm is wel erg zwak zeg... ik tik net even met een usb kabeltje tegen het scherm en er springt gewoon een stukje glas af
Was helemaal niet hard maar wel net met het puntje natuurlijk.
Gorilla glass is wellicht ook wat overdreven voor een thuis tablet maar dit is ook niet handig
Gorilla glass is wellicht ook wat overdreven voor een thuis tablet maar dit is ook niet handig
Verwijderd
Als ik zou kunnen downgraden zou ik het doen!
Sinds de update alleen maar problemen:
- herkent router niet meer
- herkent sd kaart niet meer
- youtube app werkt niet meer
- lijkt wel trager geworden:O
- loopt vaker vast
- flash player doet het maar gaat zo schokkerig dat er niet naar te kijken is.. *zucht*
- screen rotation is trager en minder accuraat
Hopelijk is er snel een verbeterde versie beschikbaar..
- loopt vaker vast
- flash player doet het maar gaat zo schokkerig dat er niet naar te kijken is.. *zucht*
Hmm dat is wel vrij vaag zeg... Kun je een mooie macro-foto maken misschien?Tadango schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:32:
Het scherm is wel erg zwak zeg... ik tik net even met een usb kabeltje tegen het scherm en er springt gewoon een stukje glas afWas helemaal niet hard maar wel net met het puntje natuurlijk.
Net bij de MediaMarkt in Amsterdam Noord een 101 8Gb in mijn handen gehad. Ze hadden er zowaar één liggen! Ik stond eigenlijk op het punt de doos mee te gritsen en af te rekenen, maar besloot toch nog even te spelen met de 101, want ik had hem natuurlijk nog nooit in mijn handen gehad.
De Archos voelde stevig aan en het gewicht was prima. Het formaat is voor mijn doeleinden perfect, alhoewel ik moet zeggen dat de 7 inch versie ook wel goed er uit zag en groot genoeg leek. Hij reageerde soepel en direct.
Maar je voelt hem al aan komen, ik heb hem niet mee genomen. En de reden daarvoor is er eigenlijk maar één: de ongelooflijk verschrikkelijke kijkhoek. Als ik hem recht voor mij hield was het een perfect beeld, maar als ik hem maar 1 cm wegdraaide was de tekst al niet meer leesbaar. Echt een ontzettende showstopper voor mij.
Nou heb ik al gelezen dat er misschien verschillende schermen in verschillende batches zijn gebruikt, dus ik weet of het er iets mee te maken kan hebben, in de MM lag de batch met Internet Tablet op de voorkant, dus met de T op het einde.
En voor de liefhebbers: de MM in Amsterdam Noord heeft nog 101, 70 en 50 modellen liggen. Niet veel overigens.
De Archos voelde stevig aan en het gewicht was prima. Het formaat is voor mijn doeleinden perfect, alhoewel ik moet zeggen dat de 7 inch versie ook wel goed er uit zag en groot genoeg leek. Hij reageerde soepel en direct.
Maar je voelt hem al aan komen, ik heb hem niet mee genomen. En de reden daarvoor is er eigenlijk maar één: de ongelooflijk verschrikkelijke kijkhoek. Als ik hem recht voor mij hield was het een perfect beeld, maar als ik hem maar 1 cm wegdraaide was de tekst al niet meer leesbaar. Echt een ontzettende showstopper voor mij.
Nou heb ik al gelezen dat er misschien verschillende schermen in verschillende batches zijn gebruikt, dus ik weet of het er iets mee te maken kan hebben, in de MM lag de batch met Internet Tablet op de voorkant, dus met de T op het einde.
En voor de liefhebbers: de MM in Amsterdam Noord heeft nog 101, 70 en 50 modellen liggen. Niet veel overigens.
Ik heb gisteren ook geupdate naar FroYo. Het enige nadeel dat ik gevonden heb is dat er nog geen goede gApps zijn: De market ziet er een beetje raar uit en YouTube deed het niet. Dat is op te lossen door de YouTube.apk weg te halen, dan kan je een nieuwe downloaden van de Market.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:38:
- loopt vaker vast
Heb je al geprobeerd om hem te volledig te resetten, opnieuw installeren en weer volledig te resetten?
Edit: rare Market is te fixen door Vending.apk uit Arctools.apk te installeren...
[ Voor 4% gewijzigd door bredend op 04-12-2010 01:12 ]
Kijk eens bij je WiFi instellingen van je router welk kanaal hij gebruikt. Ik moest hem van kanaal 12 naar 10 zetten om het weer werkend te krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:38:
Archos geeft toe dat het een bug is!
http://www.jbmm.fr/
Wi-Fi:
We have identified 2 issues with Wi-Fi:
i) Problem: it is impossible to connect on access points using channels above 11. Workaround: configure the access point to use another channel. Problem already solved internally and will be published in a firmware update very soon.
ii) Problem: on some devices wifi gets stuck sometimes with WPA2/AES encryption. Workaround: use a different encryption mode on the access point if possible. We are working with our chipset provider to find a solution.
Flash:
We have a specific flash plugin configuration that enables hardware acceleration for optimized video decoding that cannot be made public until Adobe certification is completed. All benchmarks currently conducted with other flash plugins will result in poor performance that will not reflect our platform capability.
Is niet echt op de foto te krijgenCLB schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:42:
[...]
Hmm dat is wel vrij vaag zeg... Kun je een mooie macro-foto maken misschien?
Verder begin ik te wennen aan 2.2. maar je merkt dat hij gemiddeld langzamer is. Doplhin HD browser scrollt net minder soepel maar adw launcher lijkt iets soepelen (is ook net een nieuwe versie dus dat kan het ook zijn). Slaapstand lijkt ook iets van te werken, maar dat lijkt lang te duren. Gisteravond in slaapstand gezet maar het ledje bleef aan. Vanochtend toch uit en geen stroom verbruik. Nu had ik gisteren ook de email account verwijderd, dat kan het zijn. Ook als hij vanzelf uitgaat dan is het ledje soms opeens uit, auto slaap stand? Zou ik graag willen instellen na bv 4 uur oid.
Flash wacht ik mooi op tot archos hem officieel levert met hardware ondersteuning. Market lijkt met de aanpassingen redelijk te draaien al is het ook allemaal net iets trager geworden
Owja, opeens ook geen data meer over wifi, terwijl die nog verbinding leek te hebben. Wifi uit / aan en het werkt weer. Als dat maar niet te vaak gebeured, hij draaien wel netjes 4uur achter elkaar online radion.....
[ Voor 7% gewijzigd door Tadango op 03-12-2010 16:25 ]
Begrijk ik van http://www.jbmm.fr/ dat die 800Mhz bewust is gedaan en dat alleen met internet browsen hij naar 1000Mhz gaat? Dat kan toch niet? Hebben ze de interne browser aangepast zodat deze de cpu aanpast? En andere apps dan? Belachelijk als dat zo zou zijn, maar dan een instellingen zodat je dit zelf kan regelen..........
Verwijderd
Ik ben een nieuwe gebruiker op de Archos 101.
Ik heb de 'gApps4Archos.apk' geinstalleerd.
Hoe nu verder.
Ik zie geen Google Market icoon oid staan.
als ik op 'gApps4Archos.apk' klik heb ik alleen maar de optie "Remove Google applications" verder niets.
Ik heb de 'gApps4Archos.apk' geinstalleerd.
Hoe nu verder.
Ik zie geen Google Market icoon oid staan.
als ik op 'gApps4Archos.apk' klik heb ik alleen maar de optie "Remove Google applications" verder niets.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 17:35 ]
Na een reboot verschijnt de market edg pas.
Verwijderd
Ik heb de aanwijzingen gevolgd om via Terminal de YouTube.apk te verwijderen, opnieuw opgestart en daarna geprobeerd om YouTube opnieuw in te installeren via de Market.
De installatie mislukt telkens. Ik heb de Archos 101 voorzien van Froyo.
Kan iemand mij een advies geven?
De installatie mislukt telkens. Ik heb de Archos 101 voorzien van Froyo.
Kan iemand mij een advies geven?
Gek, dat ging hier prima. Krijg je tijdens het verwijderen via de terminal geen fouten?
Ik kan nog steeds een hoop apps niet vinden (zoals Appie, Launcher Pro of ADW Launcher etc). Hoe kan ik dit werkende krijgen? Ik heb 2.2 en Android Market.
Verwijderd
Nee, niets... terwijl het bestand zeker weten weg is.Tadango schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:10:
Gek, dat ging hier prima. Krijg je tijdens het verwijderen via de terminal geen fouten?
Verwijderd
mijn eerste bijdrage dan maar.
voor froyo is een nieuwe .apk voor Google Market nodig.
link: gApps4Archos2.apk
voor froyo is een nieuwe .apk voor Google Market nodig.
link: gApps4Archos2.apk
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 20:40 ]
Ik zal jullie even op de hoogte brengen:
Sinds vanmorgen EINELIJK niet meer onderste boven (scherm) .....:)
Beetje tikken op de achterkant, beetje schudden enz. deed de truuk
Zal die acelerometer (of hoe dat ding ook heet?) een beetje vast hebben gezeten binnenin?
Nu heb ik een beetje het scherm goed ingericht, market erop, flash enz enz.
En conclusie: Reinier is nu heel blij
Na een moeizame start ben ik nu helemaal in mijn element met de Archos 101.........
Het lijkt ook wel of hij steeds sneller en soepeler wordt!
Reinier
Sinds vanmorgen EINELIJK niet meer onderste boven (scherm) .....:)
Beetje tikken op de achterkant, beetje schudden enz. deed de truuk
Zal die acelerometer (of hoe dat ding ook heet?) een beetje vast hebben gezeten binnenin?
Nu heb ik een beetje het scherm goed ingericht, market erop, flash enz enz.
En conclusie: Reinier is nu heel blij
Na een moeizame start ben ik nu helemaal in mijn element met de Archos 101.........
Het lijkt ook wel of hij steeds sneller en soepeler wordt!
Reinier
Verwijderd
Ja inderdaad na de reboot was de market en nog andere apps ter beschikking.
Vriendelijk bedankt voor de tip.
Ik was al enige tijd aan het tobben geweest maar nu lukt het.
Vriendelijk bedankt voor de tip.
Ik was al enige tijd aan het tobben geweest maar nu lukt het.
Dat is logisch, die flash is niet gemaakt voor archos. Wacht to de flash van archos zelf uit is, die is veeeeeeeeel sneler.
Verwijderd
Yep... al wel 8 in totaalTadango schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:36:
Reboot gedaan?
Zou Root helpen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 20:33 ]
Na youtube via de terminal te hebben verwijderd, reboot en dan via de market te hebben geinstalleerd werkt die bij mij. Als de installatie faald dan moet er nog 1 geinstalleerd zijj. Heb je een losse youtube apk geinstalleerd toevallig?
Verwijderd
Update: ondertussen is het alsnog gelukt. Ik ontedekte dat ik via applicaties beheren Youtube nog met de hand kon verwijderen. Hierna opnieuw install gedaan en hopla... klaar!Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:33:
[...]
Yep... al wel 8 in totaal
Zou Root helpen?
(loopt op dit moment alleen wel vast in de applicatie
Dan had je dus nog een andere apk geinstalleerd. Waar loopt hij vast?
Verwijderd
Is gelukt
youtube via terminal verwijderd
daarna via de market geinstalleerd
loopt goed.
Nogmaals bedankt.
youtube via terminal verwijderd
daarna via de market geinstalleerd
loopt goed.
Nogmaals bedankt.
Verwijderd
Om YouTube werkend te krijgen:
1. Download, install and start "android terminal emulator" from Market
2. Enter below lines in the app and finish each line with an enter
cd /data/test/froyo/system/app
rm YouTube.apk
3. Close the app (back out) and reboot
4. Download YouTube from Market.
1. Download, install and start "android terminal emulator" from Market
2. Enter below lines in the app and finish each line with an enter
cd /data/test/froyo/system/app
rm YouTube.apk
3. Close the app (back out) and reboot
4. Download YouTube from Market.
Nou ik heb m ook. De 101 16gb. Even kort samengevat:
- Kijkhoek is gewoon niet goed, je moet hem echt op de goede hoek houden.. het is even wennen, maar niet per se een punt als je hem alleen zelf gebruikt.
- Gelijk 2.2 erop gezet, alles werkt op zich goed (Hoewel ik nog steeds wat apps in de market mis.. ondanks dat ik die fix al uitgevoerd heb). Heb wel met z4root en SetCPU heb standaard op 1GHz teruggezet, dan loopt die over het algemeen toch wat soepeler (zie ook http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&t=42319, moet a.t.m. nog wel bij iedere reboot manual gedaan worden). Browsen gaat goed (Dolphin HD) zolang je niet op zware sites met tig Flash banners komt.. YouTube (hoewel je hier natuurlijk ook al de YouTube app voor hebt), dumpert, e.d. kijken is geen probleem.
- Verder is het voor de prijs gewoon een mooi apparaatje, PDFs, CHMs en ander spul lezen waarvoor ik hem heb gekocht gaat uitstekend.
- Ter vergelijking (niet helemaal eerlijk maar toch): mijn HTC Desire HD wint van de archos qua scherm (kwaliteit + kijkhoek) en snelheid... De voordelen van de Archos zijn het grotere scherm (wat voor bepaalde doeleinden gewoon gewenst is) en de vééél langere batterijtijd.
- Films afspelen enz. heb ik nog niet getest, had er een filmpje opgezet maar moest gelijk weer een plugin kopen (Cinema plugin), dus dat moet nog getest worden.
Al met al ben ik tevreden met de aankoop..
- Kijkhoek is gewoon niet goed, je moet hem echt op de goede hoek houden.. het is even wennen, maar niet per se een punt als je hem alleen zelf gebruikt.
- Gelijk 2.2 erop gezet, alles werkt op zich goed (Hoewel ik nog steeds wat apps in de market mis.. ondanks dat ik die fix al uitgevoerd heb). Heb wel met z4root en SetCPU heb standaard op 1GHz teruggezet, dan loopt die over het algemeen toch wat soepeler (zie ook http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&t=42319, moet a.t.m. nog wel bij iedere reboot manual gedaan worden). Browsen gaat goed (Dolphin HD) zolang je niet op zware sites met tig Flash banners komt.. YouTube (hoewel je hier natuurlijk ook al de YouTube app voor hebt), dumpert, e.d. kijken is geen probleem.
- Verder is het voor de prijs gewoon een mooi apparaatje, PDFs, CHMs en ander spul lezen waarvoor ik hem heb gekocht gaat uitstekend.
- Ter vergelijking (niet helemaal eerlijk maar toch): mijn HTC Desire HD wint van de archos qua scherm (kwaliteit + kijkhoek) en snelheid... De voordelen van de Archos zijn het grotere scherm (wat voor bepaalde doeleinden gewoon gewenst is) en de vééél langere batterijtijd.
- Films afspelen enz. heb ik nog niet getest, had er een filmpje opgezet maar moest gelijk weer een plugin kopen (Cinema plugin), dus dat moet nog getest worden.
Al met al ben ik tevreden met de aankoop..
Verwijderd
Probleem van de router opgelost dmv routerinstellingenbredend schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:06:
[...]
Ik heb gisteren ook geupdate naar FroYo. Het enige nadeel dat ik gevonden heb is dat er nog geen goede gApps zijn: De market ziet er een beetje raar uit en YouTube deed het niet. Dat is op te lossen door de YouTube.apk weg te halen, dan kan je een nieuwe downloaden van de Market.
Heb je al geprobeerd om hem te volledig te resetten, opnieuw installeren en weer volledig te resetten?
Edit: rare Market is te fixen door Vending.apk uit Arctools.apk te installeren...
Sd kaart wordt ineens wel herkend..geen idee waarom maar hij doet het iig!
Daarna reset, nieuwe installatie en nog een reset, (Bedankt Bredend!)
En hij loopt iig een stuk sneller:) Ook de sceen rotation loopt beter!
Ik lees net dat er een betere flash player van archos komt dus daar wachten we maar op!
Youtube app is te fixen, dus ik ben weer een stuk tevredener;)
Alleen tethering krijg ik nog steeds niet voor elkaar, krijg iedere keer gewoon de melding: "kan geen verbinding maken" Mijn Samsung Omnia qwerty zou het toch echt moeten kunnen!
Iemand dat al uitgeprobeert met 2.2?
Met mijn nokia 5800 loopt het perfect, niet met gegevens te hoeven kloten ofzo, gewoon lekker makkelijk in 1 keer, terwijl het met 2.1 niet lukte.
Nou, dat is me ook nog niet gelukt met de blackberry bold, daar ga ik me morgen nog eens opnieuw in verdiepen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:18:
Is het iemand al gelukt om met een BlackBerry te tetheren met de Archos 70/101??
Als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag!
Reinier
Heb vandaag ook mijn HDMI kabeltje binnen gekregen. Meteen even getest en moet zeggen dat alles redelijk vlot verloopt. Je zet de Archos via de Widget op TV, het Archos scherm is daarna als touch pad te gebruiken. Dit is even wennen en misschien niet de ideale oplossing, maar werkt.
Heb een videootje gestreamd en op de tv bekeken. Geluid en beeld zijn goed, maar het beeld is niet volledig, je blijft die Archos soft keys zien
en ook links zie je nog een zwarte balk.
Weet iemand hier een oplossing voor? Misschien een andere player die de soft keys kan wegkrijgen? Ik speelde hem dus af in de standaard player
Heb een videootje gestreamd en op de tv bekeken. Geluid en beeld zijn goed, maar het beeld is niet volledig, je blijft die Archos soft keys zien
Weet iemand hier een oplossing voor? Misschien een andere player die de soft keys kan wegkrijgen? Ik speelde hem dus af in de standaard player
Ik heb een hele meuk dvd films op mijn hd staan. Nu wil ik die converteren naar een format dat mijn Archos 101 leest. Wat raden jullie aan?
Ik heb het topic van CLB gelezen (Films converteren voor je Android device) maar ik vind daar nog niet duidelijk hoe ik hem het beste voor Archos kan converteren.
Ik heb het topic van CLB gelezen (Films converteren voor je Android device) maar ik vind daar nog niet duidelijk hoe ik hem het beste voor Archos kan converteren.
Met usb kabeltje de blackberry aan de archos lukt het verbinden, maar dan vraagt de archos om de APN instellingen. Geen idee wat ik daar in moet voeren nog, ik heb een t-mobile abbo met internet op de blackberry.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:18:
Is het iemand al gelukt om met een BlackBerry te tetheren met de Archos 70/101??
Met bluetooth krijg ik hem niet eens gekoppeld hahahaa .......dus
Ik heb ook een laptop en een windows mobile telefoon (van me werk) en die zijn echt binnen 10 sec. aan elkaar te koppelen via bluetooth voor het toegang tot internet op de laptop.
Waarom het dan tussen de blackberry en de archos niet lukt ........iemand een suggestie?
Reinier
Ja Windows en Windows zijn er op ingericht met Active Sync. Als je een USBkabeltje aansluit hoef je zelfs niks te configureren of koppelen.reinier666 schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:59:
[...]
Met usb kabeltje de blackberry aan de archos lukt het verbinden, maar dan vraagt de archos om de APN instellingen. Geen idee wat ik daar in moet voeren nog, ik heb een t-mobile abbo met internet op de blackberry.
Met bluetooth krijg ik hem niet eens gekoppeld hahahaa .......dus
Ik heb ook een laptop en een windows mobile telefoon (van me werk) en die zijn echt binnen 10 sec. aan elkaar te koppelen via bluetooth voor het toegang tot internet op de laptop.
Waarom het dan tussen de blackberry en de archos niet lukt ........iemand een suggestie?
Reinier
Je telefoon als wifirouter inzetten lijkt me het simpelst, misschien dat hier voor BB ook wel apps voor zijn?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De 101 kan behoorlijk wat formaten aan out off the box. Begreep dat er wel iets is veranderd sinds froyo. Zou een codec nemen wat Archos hardwarematig aan kan, dus af te spelen is met de std videospeler.Aristos schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:19:
Ik heb een hele meuk dvd films op mijn hd staan. Nu wil ik die converteren naar een format dat mijn Archos 101 leest. Wat raden jullie aan?