Afgelopen maandag mijn HD6970 binnen gekregen en ik heb heel wat problemen gehad om de kaart en mijn hele systeem werkend te krijgen:
Vorige week viel ineens de pc uit als gevolg van een scheur in het waterkoelblok van mijn CPU.
1e diagnose was in iedergeval dat mijn HD4870x2 niet bestand was tegen de plas water die erop stond
Toen ik eindelijk mijn koelwatersysteem weer in orde had en de gloed nieuwe HD6970 in de pc stak had ik prima beeld bij het opstarten van windows, maar zodra ik een 3d game opstart viel het beeld uit.
1e gedacht is: waarschijnlijk is mijn moederbord ook naar de klote
Direct een HD5770 uit mijn mediacenter pc gehaald om deze te testen -> Deze werkte perfect
Ik stond bijna op het punt om de kaart RMA te doen, maar deed nog een poging. Ineens deed de kaart het perfect, nog even een paar benchmarks doen en ik werkte de pc af en sloot alles aan::
Beeld valt weg na of tijdens dat je in de bios komt
Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat door het grote gewicht van de kaart, deze slecht contact maakt in de PCI-express poort en dus wel windows opstart beeld geeft, maar niet full load kan draaien.
Door de kaart extra te ondersteunen heb ik het nu opgelost.
Nu had ik deze kaart eigenlijk helemaal niet gekocht om eye infinity te gebruiken, MAAR .............
Op mijn bureau staat links een 24" monitor, in het midden een UE46B6000 46" samsung en rechts een 30" Dell. Tot mijn blijschap zat er ook nog eens een display poort kabel in de doos, die ik op mijn Dell kan aansluiten.
Ik heb nu een eye infinity tripplescreen set up, met wel 3 verschillende monitoren, maar het is echt super vet
Doordat de 46" in het midden al redelijk groot is, zie je de zijschermen echt alleen maar in je oog hoeken, maar bij race games krijg je wel dat extra gevoel van snelheid.
Dat de schermen verschillend zijn in afmetingen is verassend genoeg niet eens storend, omdat je echt naar links op rechts moet kijken willen naast de 46" samsung kijken.
Ik moet de set up nog tweaken uiteraard, maar F1 2010 spelen bij een resolutie van 5760x1080 met 8x FSAA verzacht toch wel de pijn van de onverwachte investering in een nieuwe videokaart