Heb je hem al aan de praat gekregen? Bij mij zegt ie no supported hardware detected, met de laatste catalyst drivers (10.10).The Flying Dutchman schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:13:
Heb mijn Sapphire HD6870 alweer anderhalve week. Ben er tot nog toe erg blij mee. Draai naast Windows (Vista) ook Linux (Ubuntu), helaas zijn er nog geen officiele Linux drivers die deze kaart ondersteunen (hoewel de huidige drivers het ook wel doen als je nog een werkende Xorg.conf had).
Heb nu 2 dagen de 6850, bevalt me uitstekend, heb alle spellen tot nu toe op max kunnen spelen op fatsoenlijk fps (F1 2010, Medal of Honor, Dead Rising 2 en WoW). Heb alleen geen idee hoe hoog ik de fan moet zetten, als ik het automatisch laat regelen staat hij naar mijn idee wel erg hard te blazen. Staat nu op 40% en dat is nog wel acceptabel, maar zou dit kwaad kunnen tijdens games? Hij is overigens niet overclocked.
En nog iets wat me opviel tijdens voornamelijk first person games, als ik heen en weer kijk zie ik af en toe een streep over het beeld trekken. Geen andere kleur streep maar meer alsof het beeld daar niet scherp is, waar zou dit aan kunnen liggen?
Alvast bedankt!
En nog iets wat me opviel tijdens voornamelijk first person games, als ik heen en weer kijk zie ik af en toe een streep over het beeld trekken. Geen andere kleur streep maar meer alsof het beeld daar niet scherp is, waar zou dit aan kunnen liggen?
Alvast bedankt!
Er zijn voor zover ik weet alleen maar custom cooler HD6850's uitgekomen, dus het hangt heel erg af van de fabrikant en het model. Het zou dus handig zijn als je iets meer details geeftPascalvE schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:59:
Heb nu 2 dagen de 6850, bevalt me uitstekend, heb alle spellen tot nu toe op max kunnen spelen op fatsoenlijk fps (F1 2010, Medal of Honor, Dead Rising 2 en WoW). Heb alleen geen idee hoe hoog ik de fan moet zetten, als ik het automatisch laat regelen staat hij naar mijn idee wel erg hard te blazen. Staat nu op 40% en dat is nog wel acceptabel, maar zou dit kwaad kunnen tijdens games? Hij is overigens niet overclocked.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Ik vond de Sapphire 6850 wel meevallen als ie op 100% staat te blazen, hij is stiller dan mijn referenced 5850 op 100%
|2600k|Asus 290|
Ik heb de XFX variant.TGEN schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:11:
[...]
Er zijn voor zover ik weet alleen maar custom cooler HD6850's uitgekomen, dus het hangt heel erg af van de fabrikant en het model. Het zou dus handig zijn als je iets meer details geeft.
Iemand enig idee over die 'strepen'?
Heb mijn VRM cooler op maat gekregen maar hij maakte helaas kortsluiting, dus moet ik zonder draaien (hij zat er nog zo mooi op). De temperatuur blijft onder Furmark op een acceptabel niveau, wat denken jullie, is het veilig om een tijdje zonder VRM cooling te draaien?
Ik heb wel geprobeerd met nagellak de cooler te isoleren maar dat gaat weer vloeien zodra het warm wordt en maakt het opnieuw kortsluiting... Misschien de beste oplossing om de standaard koelstrip voor de VRMs te laten zitten?
Ik heb wel geprobeerd met nagellak de cooler te isoleren maar dat gaat weer vloeien zodra het warm wordt en maakt het opnieuw kortsluiting... Misschien de beste oplossing om de standaard koelstrip voor de VRMs te laten zitten?
De LG W2343T-PF. En voor de rest ook bijna alles uit de BBG ;-).-The_Mask- schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:11:
Wat voor monitor heb je?
Hmmm, het zou gemakkelijker zijn als wij konden zien wat jij nou echt ziet. 
Filmpje misschien?
Filmpje misschien?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Kan zo niks vergelijkbaars op youtube vinden, zal binnekort eens kijken of ik een filmpje kan opnemen. Het is niet super storend maar het valt soms wel op, zou het wat met de refreshrate te maken kunnen hebben?
Edit: lijkt opgelost. Had het ook heel erg bij Mirror's Edge, daar viel het door de felle wit in contrast met de felle kleuren meer op. AA wat naar beneden en V Sync aan was de oplossing en ben nu ook op de juiste benaming gekomen: 'texture tearing'.
Toch bedankt
Edit: lijkt opgelost. Had het ook heel erg bij Mirror's Edge, daar viel het door de felle wit in contrast met de felle kleuren meer op. AA wat naar beneden en V Sync aan was de oplossing en ben nu ook op de juiste benaming gekomen: 'texture tearing'.
Toch bedankt
[ Voor 39% gewijzigd door PascalvE op 12-11-2010 00:18 ]
VSync al eens aangezet?PascalvE schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:49:
Kan zo niks vergelijkbaars op youtube vinden, zal binnekort eens kijken of ik een filmpje kan opnemen. Het is niet super storend maar het valt soms wel op, zou het wat met de refreshrate te maken kunnen hebben?
Hehe had je bericht nog niet gelezen, maar zie mn edit hierboven. Dat (en AA naar beneden) heeft inderdaad geholpen.
Tearing is op te lossen met VSync, AA maakt daar geen verschil inPascalvE schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:19:
[...]
Hehe had je bericht nog niet gelezen, maar zie mn edit hierboven. Dat (en AA naar beneden) heeft inderdaad geholpen.
Tja ik had er toch echt nog last van toen ik AAx8Q had. Bij AAx2 was het weg. Beide VSync aan.Moning2 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 01:19:
Tearing is op te lossen met VSync, AA maakt daar geen verschil in
Met dankt aan Splinter Cell voor het posten in het CJ's Radeon Discusstie Topic:
Downloadlink: http://forums.guru3d.com/...hp?p=3770026&postcount=10
AMD Catalyst 10.10e
http://support.amd.com/la...U87AMDCat1010eHotfix.aspx* The AMD Catalyst Control Center now features the new AMD Catalyst AI user interface options on the ATI Radeon™ HD 5000 Series (the new AMD Catalyst AI options were previously only available for the AMD Radeon 6800 Series)”
* Fixed cases where Morphological Anti-Aliasing (MLAA) was not being correctly applied to games (very intermittently)
* OpenGL 4.1 beta support
* Support for the new Morphological Anti-Aliasing feature
* Dead Rising 2 – Crossfire profile (Resolves negative scaling)
* Crossfire Performance Improvement for:
o Metro 2033
o F1 2011 - (Direct X9 version)
o Fallout New Vegas
* Performance optimizations for systems with an AMD Radeon HD 6870 and AMD Radeon HD 6850 series of graphics products installed
o Aliens versus Predator performance enhancements
o Star Craft 2 performance enhancements
o OpenGL performance enhancements – gains can be seen in Prey, Quake Wars: Enemy Territories, and Heaven v2
* Support for additional Stereo 3D-capable displays:
o Viewsonic V3D241wm-LED
o 3D Projectors
Downloadlink: http://forums.guru3d.com/...hp?p=3770026&postcount=10
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik zou zeker niet zonder cooling draaien. Er zou een beveiliging op moeten zitten maar ik zou het daar niet op aan laten komen als ik jou was. Je kunt natuurlijk de stock strip gebruiken.The_Ownman schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:22:
Heb mijn VRM cooler op maat gekregen maar hij maakte helaas kortsluiting, dus moet ik zonder draaien (hij zat er nog zo mooi op). De temperatuur blijft onder Furmark op een acceptabel niveau, wat denken jullie, is het veilig om een tijdje zonder VRM cooling te draaien?
Ik zou sowieso even in de gaten houden hoe heet het PWM gedeelte gaat worden. Normaal komt er nog wel airflow van de fan langs. ook al is dat warme lucht van de GPU heatsink het is wel flow. Dus even in de gaten houden.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ga die nieuwe drivers dit weekend zeker eens proberen. Heaven v2 OpenGL performance is om te huilen (ivm DX11 performance). Ben benieuwd of dit uiteindelijk eens een beetje gelijkgetrokken zal worden...
The Flying Dutchman
Waarom zou je je daar druk om maken? het is maar een benshmark. Lijkt me belangrijker dat games gewoon goed lopen.
Omdat ik vermoed dat OpenGL performance over het algemeen om te huilen is, alleen zijn er weinig programma's waarbij je DX11 en OpenGL direct met elkaar kunt vergelijken.Astennu schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:04:
Waarom zou je je daar druk om maken? het is maar een benshmark. Lijkt me belangrijker dat games gewoon goed lopen.
The Flying Dutchman
Ja ik heb ook zo gedacht echter:Astennu schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:38:
[...]
Ik zou zeker niet zonder cooling draaien. Er zou een beveiliging op moeten zitten maar ik zou het daar niet op aan laten komen als ik jou was. Je kunt natuurlijk de stock strip gebruiken.
Ik zou sowieso even in de gaten houden hoe heet het PWM gedeelte gaat worden. Normaal komt er nog wel airflow van de fan langs. ook al is dat warme lucht van de GPU heatsink het is wel flow. Dus even in de gaten houden.
Standaard wordt de core ook gekoeld door de koeler die op de VRMs zit, daardoor kunnen de VRMs slechter hun hitte kwijt en worden ze warmer dan ze nu zonder koeler worden. Ze worden nu onder Furmark 75 graden, en dat lijkt me prima voor VRMs (die wel 120 kunnen worden, uiteraard met gereduceerde levensduur), onder SCII blijven ze op een acceptabele 43 graden. Ik heb de koelstrip zeker overwogen maar de kans op kortsluiting is ook weer wat groter, beetje nasty dat Sapphire tussen elke MOSFET 2 weerstandjes heeft gezet die precies even hoog zijn

hallo, ik vond het zonde om hier een topic voor te openen dus vraag ik het even hier.
Ik ben in het bezit van een HD 4890, ik game op full HD (1920x1080) reso alleen merk ik dat wanneer ik AA bij iets zwaardere games volledig opengooi de performance hit net iets aan de hoge kant zit.
Nou is mijn vraag of morphological AA ook op wat oudere series kaarten toepasselijk is gezien ik niet echt veel resultaten kan vinden op google.
alvast bedankt
Ik ben in het bezit van een HD 4890, ik game op full HD (1920x1080) reso alleen merk ik dat wanneer ik AA bij iets zwaardere games volledig opengooi de performance hit net iets aan de hoge kant zit.
Nou is mijn vraag of morphological AA ook op wat oudere series kaarten toepasselijk is gezien ik niet echt veel resultaten kan vinden op google.
alvast bedankt
Voor diegene die zitten te wachten op non-reference cards voor de 6870:
http://nl.hardware.info/n...n-hd-6870-pcs+-komt-eraan
ook als je zelf de cooler wilt uitzoeken:
http://nl.hardware.info/n...k-voor-gtx-580-en-hd-6800
Het is dan wel de concurrent maar info over deze kaartjes zijn altijd welkom
http://nl.hardware.info/n...n-hd-6870-pcs+-komt-eraan
ook als je zelf de cooler wilt uitzoeken:
http://nl.hardware.info/n...k-voor-gtx-580-en-hd-6800
Het is dan wel de concurrent maar info over deze kaartjes zijn altijd welkom
Eigenlijk niet het goede topic aangezien het hier om een 4xxx kaart gaat. Dit zou je dan eigenlijk in het HD4xxx ervaringen topic moeten plaatsen.skonak schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:03:
hallo, ik vond het zonde om hier een topic voor te openen dus vraag ik het even hier.
alvast bedankt
Maar goed het antwoord op je vraag. Ja het werkt wel op oudere kaarten maar nee niet op jou kaart. De HD6 en de HD5 serie zouden het kunnen. Momenteel is het officieel alleen nog maar voor de HD6xxx kaarten. HD5xxx kan al via een kleine omweg.
De huidige implementatie werkt alleen op ATi DX11 kaarten. Ik verwacht ook niet dat AMD zelf het nog gaat proberen werkend te krijgen op oudere kaarten. Als dat al kan. Of het hardware technisch mogelijk is weet ik niet. Heb ik te weinig verstand van.
hartelijk dank ! +1
excuses voor het plaatsen in de verkeerde topic,
kon de HD 4xxx ervaringen niet zo 123 vinden in de forumlijst.
excuses voor het plaatsen in de verkeerde topic,
kon de HD 4xxx ervaringen niet zo 123 vinden in de forumlijst.
Zojuist mijn ATi Saphhire 6850 binnen. Zoals ik al eindeloos vaak heb gedaan, PC open, oude 4850 kaart eruit en nieuwe 6850 erin. Power cable eraan en PC wil niet booten.
Al mijn BIOS settings van mijn Asus P5K Pro waren opeens weg (nog nooit meegemaakt). Gelukkig al mijn settings in de manual opgeschreven en zodoende weer aan de slag.
Graphics zien er goed uit, alleen heb ik het idee dat mijn Core2Duo E7400 niet snel genoeg is voor de kaart
(kunnen we dus nog wel meer uithalen).
Negatief puntje nu: TV (Samsung 1366x768) aangesloten op de PC via HDMI, maar hij detect hem op 1280x720 en geforceerd kan ik alleen van 1280 naar 1600 gaan (geen stappen tussen).
Al mijn BIOS settings van mijn Asus P5K Pro waren opeens weg (nog nooit meegemaakt). Gelukkig al mijn settings in de manual opgeschreven en zodoende weer aan de slag.
Graphics zien er goed uit, alleen heb ik het idee dat mijn Core2Duo E7400 niet snel genoeg is voor de kaart
Negatief puntje nu: TV (Samsung 1366x768) aangesloten op de PC via HDMI, maar hij detect hem op 1280x720 en geforceerd kan ik alleen van 1280 naar 1600 gaan (geen stappen tussen).
Ik heb sinds maandag de Sapphire 6870
Ik ben sinds kort van een AMD X2 4800+, 2 GB DDR en Zotac 8800GT naar een AMD X6 1055T (@3.5GHz), 8 GB DDR3 en Sapphire 6870 gegaan
Toch wel een mooie stap vooruit. Leuk om Crysis eens niet op low te hoeven spelen, meer dan 100 fps te halen in Left4Dead 2 en de meeste spellen op het hoogst te kunnen spelen.
Ik had nog wel 2 vraagjes:
1) Is het op een manier mogelijk om 2 DVI-schermen en tegelijkertijd een HDMI TV aan te sturen? Ik kan alleen maar dingen vinden waarvoor je DisplayPort nodig hebt...
2) Iemand enig idee wanneer ik linux support kan verwachten voor de 6870? De laatste catalyst drivers doen het niet... Beetje jammer voor iemand die Computational Science and Visualisation studeert
Ik ben sinds kort van een AMD X2 4800+, 2 GB DDR en Zotac 8800GT naar een AMD X6 1055T (@3.5GHz), 8 GB DDR3 en Sapphire 6870 gegaan
Ik had nog wel 2 vraagjes:
1) Is het op een manier mogelijk om 2 DVI-schermen en tegelijkertijd een HDMI TV aan te sturen? Ik kan alleen maar dingen vinden waarvoor je DisplayPort nodig hebt...
2) Iemand enig idee wanneer ik linux support kan verwachten voor de 6870? De laatste catalyst drivers doen het niet... Beetje jammer voor iemand die Computational Science and Visualisation studeert
I see red pixels.
Geeft bij mij ook unsupported hardware aan, maar hij draait wel gewoon.Anoniem: 140398 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:22:
[...]
Heb je hem al aan de praat gekregen? Bij mij zegt ie no supported hardware detected, met de laatste catalyst drivers (10.10).
The Flying Dutchman
Heb vandaag net de XFX 6850 binnen gekregen, samen met allerlei andere spullen (complete pc besteld).
Na het installeren van de Catalyst drivers blijft de videokaart fan op 73% procent staan, nu kan ik dit wel manual aanpassen, alleen vroeg ik mij af of dit een bekend probleem is?
En ja, geluid wordt direct minder zodra ik mijn fanspeed op bijv. 40% zet o.i.d.
Edit//
Excuses, niet goed rondgekeken...blijkbaar is er een fix, je moet alleen even je product registreren bij XFX, en daar kun je een modified BIOS downloaden. Althans, dat wordt hier gezegd.
Na het installeren van de Catalyst drivers blijft de videokaart fan op 73% procent staan, nu kan ik dit wel manual aanpassen, alleen vroeg ik mij af of dit een bekend probleem is?
En ja, geluid wordt direct minder zodra ik mijn fanspeed op bijv. 40% zet o.i.d.
Edit//
Excuses, niet goed rondgekeken...blijkbaar is er een fix, je moet alleen even je product registreren bij XFX, en daar kun je een modified BIOS downloaden. Althans, dat wordt hier gezegd.
[ Voor 30% gewijzigd door ZalmanLuci op 13-11-2010 00:44 ]
Ik heb momenteel de Ati Radeon HD4850x2 2GB.
Met welke huidige generatie kan ik dit vergelijken?
Mijn plan is om over te stappen op een ietwat zuinigere kaart van een nieuwe generatie die hetzelfde of beter presteert.
Het is alleen lastig om benchmarks te vinden van nieuwe kaarten waarin de 4850x2 ook voorkomt.
Als ik dus weet waar ik mijn kaart mee kan vergelijken dan kom ik al aardig op weg.
Mijn plan is om over te stappen op een ietwat zuinigere kaart van een nieuwe generatie die hetzelfde of beter presteert.
Het is alleen lastig om benchmarks te vinden van nieuwe kaarten waarin de 4850x2 ook voorkomt.
Als ik dus weet waar ik mijn kaart mee kan vergelijken dan kom ik al aardig op weg.
Refragmental schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 02:50:

google is your friend
Damn!! Hoe?

edit:
Wacht... dat zijn allemaal oude generatie kaarten, niks nieuw wat ik op nieuwe benchsmarks kan vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door Refragmental op 13-11-2010 03:01 ]
Zoek gewoon een review waarbij een 6850 wordt vergeleken met 4870X2, de 4850X2 is 15-20%% langzamer dus zo kun je een beejte kijkenRefragmental schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 03:00:
[...]
Damn!! Hoe?
edit:
Wacht... dat zijn allemaal oude generatie kaarten, niks nieuw wat ik op nieuwe benchsmarks kan vinden.
Ik kan ze dus niet vinden samen in 1 review.n0elite schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 03:02:
[...]
Zoek gewoon een review waarbij een 6850 wordt vergeleken met 4870X2, de 4850X2 is 15-20%% langzamer dus zo kun je een beejte kijken
Na een beetje verder zoeken en wat benchmarks naast elkaar leggen kom ik tot de conclusie dat de 6870 een beetje sneller is dan de 4850x2, maar wel flink zuiniger en stiller (zowel in load alswel idle).
Wordt overigens eens tijd dat de videokaart makers meer tijd steken in energie zuinige oplossingen.
Meer dan 600watt is toch niet normaal???
Wordt overigens eens tijd dat de videokaart makers meer tijd steken in energie zuinige oplossingen.
Meer dan 600watt is toch niet normaal???
HD68xx moet je dan links laten liggen die is niet echt sneller dan wat je nu hebt. Jou kaart in games met goede CF support ongeveer HD5870 speeds halen. De 6870 is trager dan de 5870. Jij zou naar een HD69xx moeten gaan kijken die komt met een beetje geluk eind deze maand. En die is wel een heel stuk snellerRefragmental schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 02:50:
En duurder. 2x een 6850 kost 'maar' 300 euro en levert een bak met prestaties.Astennu schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:21:
[...]
HD68xx moet je dan links laten liggen die is niet echt sneller dan wat je nu hebt. Jou kaart in games met goede CF support ongeveer HD5870 speeds halen. De 6870 is trager dan de 5870. Jij zou naar een HD69xx moeten gaan kijken die komt met een beetje geluk eind deze maand. En die is wel een heel stuk sneller
Het gaat mij er dan ook niet om dat deze kaart sneller is... maar wel veel zuiniger en stiller.Astennu schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:21:
[...]
HD68xx moet je dan links laten liggen die is niet echt sneller dan wat je nu hebt. Jou kaart in games met goede CF support ongeveer HD5870 speeds halen. De 6870 is trager dan de 5870. Jij zou naar een HD69xx moeten gaan kijken die komt met een beetje geluk eind deze maand. En die is wel een heel stuk sneller
Mijn huidige kaart verbruikt onder load 3 keer zoveel als de 6870.
Terwijl de prestaties van de 6870 beter zijn en DX11 ondersteunt.
De 69xx zal wel vele malen beter presteren, maar zal waarschijnlijk ook minimaal 2 keer zoveel verbruiken.
Mijn doel is dan ook om een PC te bouwen met minimaal dezelfde capaciteit, maar dan zuiniger en stiller.
En dat gaat ook aardig lukken.
Hier ook nog een reactie op voor andere mensen die willen weten hoe een 4850x2 zich verhoudt met nieuwere kaarten.Astennu schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:21:
[...]
Jou kaart in games met goede CF support ongeveer HD5870 speeds halen.
De 4870x2 ligt inderdaad in lijn met de HD5870 (bij spellen met goede CF support)
De 4870x2 is zo'n 10-15% sneller dan de 4850x2.
De 6870 is wat dat betreft dan zo'n 20% sneller en verbruikt maximaal de helft ten opzichte van de 4850x2.
Is tevens rond de 10-15db stiller in load, heeft DX11 support en geen gezeik meer met CF support issues.
Iemand enig idee of de Apple converters werken op deze kaarten?
Mini-displayport naar VGA ?!
Mini-displayport naar VGA ?!
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Een HD6870 is 10% trager dan de HD5870. Als het niet 15% is.Refragmental schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:44:
[...]
Hier ook nog een reactie op voor andere mensen die willen weten hoe een 4850x2 zich verhoudt met nieuwere kaarten.
De 4870x2 ligt inderdaad in lijn met de HD5870 (bij spellen met goede CF support)
De 4870x2 is zo'n 10-15% sneller dan de 4850x2.
De 6870 is wat dat betreft dan zo'n 20% sneller en verbruikt maximaal de helft ten opzichte van de 4850x2.
Is tevens rond de 10-15db stiller in load, heeft DX11 support en geen gezeik meer met CF support issues.
Maar het was mij niet duidelijk dat het alleen om verbruik en geluid ging. Dacht dat er ook snelheids winst moest zijn.
Weet iemand of het mogelijk is om een 6850 met een pci-e x16 2.X aansluiting te gebruiken op een ouder moederbord met een pci-e x16 slot? Ik kan niet echt vinden of zo'n kaart nu wel of niet downwards compatible is.
Het gaat in dit geval om een MSI K9A2GM V3 moederbord en die heeft dus pci-e x16 1.zoveel aansluiting
Het gaat in dit geval om een MSI K9A2GM V3 moederbord en die heeft dus pci-e x16 1.zoveel aansluiting
Is een PCI-E 1.1a en die zou normaal geen problemen moeten geven.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
zal gewoon werken..Siebolt schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:37:
Weet iemand of het mogelijk is om een 6850 met een pci-e x16 2.X aansluiting te gebruiken op een ouder moederbord met een pci-e x16 slot? Ik kan niet echt vinden of zo'n kaart nu wel of niet downwards compatible is.
Hallo,
Ik wil graag (o.a.) The Force Unleashed 2, Civ 5, lost planet 2 spelen op high met alle eye-candy die erbij hoort met redelijke framerates (+30) en hiervoor ben ik van plan om een 6870 aan te schaffen. Wat ik me alleen afvraag is of mijn pc dat gaat trekken.
Specs: Power 550 watt, E6600 @ 2,73 ghz, 6 gb intern geheugen, moederbord is P5n32e SLI.
Of kan ik dan beter de 6850 nemen of wordt die dan weer te traag voor wat ik wil?
Ik wil graag (o.a.) The Force Unleashed 2, Civ 5, lost planet 2 spelen op high met alle eye-candy die erbij hoort met redelijke framerates (+30) en hiervoor ben ik van plan om een 6870 aan te schaffen. Wat ik me alleen afvraag is of mijn pc dat gaat trekken.
Specs: Power 550 watt, E6600 @ 2,73 ghz, 6 gb intern geheugen, moederbord is P5n32e SLI.
Of kan ik dan beter de 6850 nemen of wordt die dan weer te traag voor wat ik wil?
Snap niet waarom niemand ooit gewoon de voeding kan benoemen.
Maar je vraag hoort in [BBG aanschaf] Videokaarten
AMD Nieuwsdiscussie
Ik overweeg deze kaart aan te schaffen en wil daar 3 DVI monitoren op aansluiten.
2x DVI en 1x HDMI (met HDMI naar DVI adapter) is niet mogelijk, want de DVIs en HDMI gebruiken dezelfde klok en zijn dus beperkt tot 2 schermen. Het zal dus 2x DVI + een DP to DVI adapter worden.
Heeft iemand deze setup (3 schermen) voorelkaar gekregen met een 'standaard' DP-DVI adapter?
Dit zou betekenen dat er DP+ poorten op de kaart zitten en bespaart me dat 100 euro voor een actieve DP-DVI adapter.
2x DVI en 1x HDMI (met HDMI naar DVI adapter) is niet mogelijk, want de DVIs en HDMI gebruiken dezelfde klok en zijn dus beperkt tot 2 schermen. Het zal dus 2x DVI + een DP to DVI adapter worden.
Heeft iemand deze setup (3 schermen) voorelkaar gekregen met een 'standaard' DP-DVI adapter?
Dit zou betekenen dat er DP+ poorten op de kaart zitten en bespaart me dat 100 euro voor een actieve DP-DVI adapter.
[ Voor 0% gewijzigd door Vullisbak op 16-11-2010 21:12 . Reden: typo ]
Dat is een stuk goedkoper dan ik 'm elders had gevonden. Thanks voor de tip!
Nog even een waarschuwing: max resolutie daarmee is 1920x1200.
Er is ook een snelheidswinst, althans na het uitpluizen van een behoorlijk aantal benchmarks kwam ik tot die conclusie.Astennu schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:04:
[...]
Een HD6870 is 10% trager dan de HD5870. Als het niet 15% is.
Maar het was mij niet duidelijk dat het alleen om verbruik en geluid ging. Dacht dat er ook snelheids winst moest zijn.
De 6870 zal in lijn liggen met de 5870.
Let wel dat sommige kaarten mini-displayports gebruiken. Mijn Sapphire had er wel een mini naar normale displayport adapter bij maar controleer het even voordat je er allemaal aan begintVullisbak schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:13:
Dat is een stuk goedkoper dan ik 'm elders had gevonden. Thanks voor de tip!
Ok. Ik heb het verplaatst. Bedankt!-The_Mask- schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:10:
Snap niet waarom niemand ooit gewoon de voeding kan benoemen.
ps.. voeding stond er gewoon bij ... alleen merk niet (Antec True Power).
[ Voor 11% gewijzigd door justme27 op 17-11-2010 11:35 ]
En laat het nou altijd juist om het merk gaan..justme27 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:34:
[...]
Ok. Ik heb het verplaatst. Bedankt!
ps.. voeding stond er gewoon bij ... alleen merk niet (Antec True Power).
Hey mensen,
Sinds gister heb ik de Sapphire editie van de 6870 binnen. Nu heb ik 2 monitoren aangesloten (DVI) en deze werken goed samen. Als ik echter HDMI aansluit valt 1 van de schermen uit en kan ik dus niet (zoals gewenst) een 3 monitoren optie hanteren.
Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt!
Sinds gister heb ik de Sapphire editie van de 6870 binnen. Nu heb ik 2 monitoren aangesloten (DVI) en deze werken goed samen. Als ik echter HDMI aansluit valt 1 van de schermen uit en kan ik dus niet (zoals gewenst) een 3 monitoren optie hanteren.
Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt!
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001
Derde monitor moet via DisplayPort.
Ofwel native DP ofwel een DP naar DVI/VGA adapter.
Dit bvb: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Iemand enig idee wanneer er weer nieuwe drivers uitkomen? Ik ervaar toch wel wat prestatieproblemen met mijn crossfire 6850's. Wow presteert minder. BFBC2 heeft last van microstuttering, evenals dirt 2. Misschien straks maar een 6950/70/90...
ik dacht dat ze vandaag gingen uitkomenmcsluis schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:01:
Iemand enig idee wanneer er weer nieuwe drivers uitkomen? Ik ervaar toch wel wat prestatieproblemen met mijn crossfire 6850's. Wow presteert minder. BFBC2 heeft last van microstuttering, evenals dirt 2. Misschien straks maar een 6950/70/90...
Anoniem: 245699
Bij microstuttering moet je kijken of je de instellingen iets lager moet zetten zodat je fps stijgt. Bij hogere fps (>60) schijnt het vrijwel niet merkbaar te zijn. Bij lagere fps (~30) schijn je er meer last van te kunnen hebben, al zal dit ook weer per game verschillen.
Kun je ook de vraag beantwoorden waarom dat niet via HDMI mogelijk is? Als 3e scherm?Noel schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:41:
Derde monitor moet via DisplayPort.
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001
Omdat er maar 2 signalen uit de chip vertrekken die geschikt zijn voor de DVI/HDMI outputs. Dus ofwel kies je 2x DVI ofwel 1x HDMI + 1x DVI. De derde moet sowieso DP zijn.
Ik heb sinds gisteren mijn 2 6870 kaarten. Deze staan in CF, vlak langs elkaar (crossfire bridge is gebogen).
De temp wordt 90 - 100 - 100 °C (GPU temp1 - GPUI temp 2 - GPU Temp3) tiijdens 20 minuten furmark.
Is dit teveel van het goede of moet er dringend iets aan deze temps gedaan worden, vind ze vrij zelf aan de hoge kant. Verder is de kaart idle wel stil, maar in load is het geluid niet te harden. Gelukkig speel ik met een hoofdtelefoon op ;-) en is het niet meer hoorbaar.
Verder steken de kaarten in een cosmos s case waarvan de zijfan eruit is gehaald. Heb nog over: 2*120mm vooraan, 120mm achteraan en 120mm bovenaan. Airflow is er dus wel, maar blijkbaar niet genoeg.
Ik kan eventueel een andere cpu koeler (kleiner model zoals de scythe mugen 2) installeren zodat de 200mm fan teruggeplaatst kan worden.
Nog een paar probleempjes opmerkingen:
- Tijdens BF:BC2 had ik ineens een crash to desktop, is dit een driver of temp probleem.
- Alt+TAB in BF:BC2 laat de FPS zakken tot 30, dit zal duidelijk wel een driver probleem zijn
- Klopt het dat in windows 1 kaart volledig uitgeschakeld wordt na een paar minuten? Het lijkt er zo wel op...
PS: Ik heb de kaart gekocht omdat deze in reviews als stil bemerkt werden, maar ze maken meer geluid dan de 4870's die ik had.
De temp wordt 90 - 100 - 100 °C (GPU temp1 - GPUI temp 2 - GPU Temp3) tiijdens 20 minuten furmark.
Is dit teveel van het goede of moet er dringend iets aan deze temps gedaan worden, vind ze vrij zelf aan de hoge kant. Verder is de kaart idle wel stil, maar in load is het geluid niet te harden. Gelukkig speel ik met een hoofdtelefoon op ;-) en is het niet meer hoorbaar.
Verder steken de kaarten in een cosmos s case waarvan de zijfan eruit is gehaald. Heb nog over: 2*120mm vooraan, 120mm achteraan en 120mm bovenaan. Airflow is er dus wel, maar blijkbaar niet genoeg.
Ik kan eventueel een andere cpu koeler (kleiner model zoals de scythe mugen 2) installeren zodat de 200mm fan teruggeplaatst kan worden.
Nog een paar probleempjes opmerkingen:
- Tijdens BF:BC2 had ik ineens een crash to desktop, is dit een driver of temp probleem.
- Alt+TAB in BF:BC2 laat de FPS zakken tot 30, dit zal duidelijk wel een driver probleem zijn
- Klopt het dat in windows 1 kaart volledig uitgeschakeld wordt na een paar minuten? Het lijkt er zo wel op...
PS: Ik heb de kaart gekocht omdat deze in reviews als stil bemerkt werden, maar ze maken meer geluid dan de 4870's die ik had.
Dat die kaarten te warm worden lijkt me evident. Ga ook de grafiekjes in de overclock tools (bijv. trixx voor Sapphire kaarten) maar na, daarin moet ie echt veel te warm worden wil de fan op 100% gaan lopen.
Mogelijk dat je inderdaad de boel kan koelen met die 200mm fan erbovenop, maar dit hangt natuurlijk helemaal van de situatie van je kast/mobo af. (Heb je geen pic?)
-De framedrop die je beschrijft worden ook bevestigd door de diverse CF reviews van de 6850/6870 die op internet te vinden zijn. De reden schijnt idd de catalyst driver te zijn.
Mijn ervaring met 1 6870 (Sapphire) is zeer positief. Ik hoor zelf ook het ventilator geluid, maar hij komt niet boven de 50% fanspeed. Ik heb op dit moment een Arctic-cooling Accelero Xtreme plus in bestelling staan om ook dat laatste beetje geluid eruit te krijgen en om direct flink beter te koelen. Ik zal hier wel posten hoe dat bevalt. Die koeler zal voor jou geen optie zijn omdat de kaart nog dikker dan met een stock cooler wordt.
Overigens is mijn 6870 overclocked naar 975core/1200mem en hij blijft in fullstress maximaal op 57gr hangen.
Mogelijk dat je inderdaad de boel kan koelen met die 200mm fan erbovenop, maar dit hangt natuurlijk helemaal van de situatie van je kast/mobo af. (Heb je geen pic?)
-Met zulke temperaturen zal het me niets verbazen dat dit een temperatuur probleem is.- Tijdens BF:BC2 had ik ineens een crash to desktop, is dit een driver of temp probleem.
-De framedrop die je beschrijft worden ook bevestigd door de diverse CF reviews van de 6850/6870 die op internet te vinden zijn. De reden schijnt idd de catalyst driver te zijn.
Mijn ervaring met 1 6870 (Sapphire) is zeer positief. Ik hoor zelf ook het ventilator geluid, maar hij komt niet boven de 50% fanspeed. Ik heb op dit moment een Arctic-cooling Accelero Xtreme plus in bestelling staan om ook dat laatste beetje geluid eruit te krijgen en om direct flink beter te koelen. Ik zal hier wel posten hoe dat bevalt. Die koeler zal voor jou geen optie zijn omdat de kaart nog dikker dan met een stock cooler wordt.
Overigens is mijn 6870 overclocked naar 975core/1200mem en hij blijft in fullstress maximaal op 57gr hangen.
[ Voor 48% gewijzigd door iwantje op 18-11-2010 10:06 ]
Ik zal straks proberen een foto te maken en hier te posten.iwantje schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:48:
Dat die kaarten te warm worden lijkt me evident. Ga ook de grafiekjes in de overclock tools (bijv. trixx voor Sapphire kaarten) maar na, daarin moet ie echt veel te warm worden wil de fan op 100% gaan lopen.
Ik ga straks ook proberen met de case open en er een ventilator op te zetten, eens kijken of de temp zakt.
De layout van de case is vrij simpel hoor. Er hangen ook geen dikke kabels in de weg die de airflow verhinderen. Eén fan vooraan koelt de 2 SSD's en de hard disk en de andere is vrij van alles.
De fans van de VGA komen tot ongeveer 50%, maar maken dan al een tering kabaal. Luider als dat wil ik niet. Heb ik zo mijn best gedaan om een geluidsstille pc te verkrijgen...
Verder moet ik volgende week exact dezelfde pc als mij ineensteken icm een HAF X. Deze heeft een 230mm fan op de videokaarten staan. Dit zal een eerste indicatie zijn wat betreft de temp.
Laatste mogelijkheid is een GPU watercoolingset en de CPU op lucht houden. De noctua is stil en de CPU moet dus niet perse watergekoeld worden. En dan heb ik de 200mm fan ook niet nodig. Maar dit zal toch de allerlaatste stap zijn.
*edit*
heb je iets aan de profielen van de fans veranderd?
Mijn kaarten zijn ook van sapphire.
Alleen als er veel tesselation gebruikt wordt. In alle andere gevallen niet.Refragmental schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:19:
[...]
Er is ook een snelheidswinst, althans na het uitpluizen van een behoorlijk aantal benchmarks kwam ik tot die conclusie.
De 6870 zal in lijn liggen met de 5870.
De 69xx ? dat is pas eind deze maand en volgens geruchten is dat uitgesteld naar begin Dec.
Dus dat is nog even geduld hebben. Ik zit daar ook op te wachten
[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 18-11-2010 10:43 ]
Zo na een zooitje review gelezen te hebben ook besloten om mijn oude 9800GTX+ de deur uit te doen hij beesje paste gewoon niet meer in mijn huidige systeem ( Core i7 960 Extreme met 12Gb DDR geheugen ) dus heb gister de Asus Radeon 6870 bestelt samen met een nieuwe monitor.
Dus vanmiddag lekker klussen om nieuwe videokaart te installeren ( ik zie overal dat de performance stukken hoger zou liggen dan mijn 9800GTX+ ).
Dus vanmiddag lekker klussen om nieuwe videokaart te installeren ( ik zie overal dat de performance stukken hoger zou liggen dan mijn 9800GTX+ ).
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik heb op dit moment 4 23" schermen en ik wil graag m.b.v. Eyefinity dit bijvoorbeeld gebruiken om films te kijken over alle schermen. Alle 4 de schermen hebben een DVI poort. Een kaart zoals de 6850 heeft 2 DVI, 2 miniDP en 1 HDMI poort.
Van wat ik gelezen heb en wat ik zelf denk te kunnen invullen heb ik 3 opties:
1:
- 2 actieve DP -> DVI adapters kopen (zoals deze Sapphire) (zoals deze Dell)
- alle 4 de schermen aansluiten op de 2 DVI poorten en de 2 DP -> DVI poorten
Edit: Sapphire adapter was niet actief, geen USB kabel
2:
- Hetzelfde als bij optie 1, maar dan 1 HDMI -> DVI adapter gebruiken en 1 DP -> DVI.
Edit: Net gelezen dat HDMI alleen een DVI slot kan vervangen.
3:
- Een 2e kaart erbij kopen met 2 DVI poorten
- 2 schermen op de 1e kaart aansluiten, 2 schermen op de 2e kaart aansluiten.
Edit: Net gelezen dat dit niet mogelijk is.
Optie 1 lijkt te werken en met wat kabels om van miniDP naar DP (2 x 15 euro) naar DVI (2 x 30 pond) te gaan komen de extra kosten op zo'n 105 euro.
Optie 2 kan niet.
Optie 3 heb ik nog geen informatie over gevonden. Als dit werkt is het de goedkoopste optie (30 euro voor een kaartje < 105 euro voor kabels). Maar ik heb zo'n vermoeden dat Eyefinity dit niet accepteert.
Edit:
Optie 4: het kan blijkbaar nog iets goedkoper door een DP -> VGA adapter te gebruiken. Dit schijnt te werken. Maar zou het voor 2 schermen werken?
Edit 2: Deze thread heeft een flinke discussie over of je per ce een actieve adapter nodig hebt. Sommige mensen claimen van niet en andere van wel.
Van wat ik gelezen heb en wat ik zelf denk te kunnen invullen heb ik 3 opties:
1:
2:
- Hetzelfde als bij optie 1, maar dan 1 HDMI -> DVI adapter gebruiken en 1 DP -> DVI.
Edit: Net gelezen dat HDMI alleen een DVI slot kan vervangen.
3:
- Een 2e kaart erbij kopen met 2 DVI poorten
- 2 schermen op de 1e kaart aansluiten, 2 schermen op de 2e kaart aansluiten.
Optie 1 lijkt te werken en met wat kabels om van miniDP naar DP (2 x 15 euro) naar DVI (2 x 30 pond) te gaan komen de extra kosten op zo'n 105 euro.
Optie 2 kan niet.
Optie 3 heb ik nog geen informatie over gevonden. Als dit werkt is het de goedkoopste optie (30 euro voor een kaartje < 105 euro voor kabels). Maar ik heb zo'n vermoeden dat Eyefinity dit niet accepteert.
Edit:
Optie 4: het kan blijkbaar nog iets goedkoper door een DP -> VGA adapter te gebruiken. Dit schijnt te werken. Maar zou het voor 2 schermen werken?
Edit 2: Deze thread heeft een flinke discussie over of je per ce een actieve adapter nodig hebt. Sommige mensen claimen van niet en andere van wel.
Gisteren mijn Asus 6850 DirectCU in mijn systeem gezet.
Draait als een zonnetje. Is lekker stil, wordt niet te warm. Ideaal
Kan in combinatie met mijn Phenom X6 1090T alle games weer op heerlijk hoog detail draaien.
Flinke stap als je van een 2900pro komt
Draait als een zonnetje. Is lekker stil, wordt niet te warm. Ideaal
Kan in combinatie met mijn Phenom X6 1090T alle games weer op heerlijk hoog detail draaien.
Flinke stap als je van een 2900pro komt
Anoniem: 115433
Actieve adapter is de enige oplossing. De mensen zeggen dat het ook lukt met passieve hebben of geluk gehad of ze liegen of ze gebruiken een lagere resolutie.
Je kan ook beter controleren op de AMD website welke er geschikt zijn. http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx
Je kan ook beter controleren op de AMD website welke er geschikt zijn. http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx
De Sapphire is gewoon actiefMaxily schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:13:
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 19-11-2010 14:33 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb nu een Triple monitor setup. maar merk nu dat MW2 en Blackops dus gewoon het beeld uitrekken,
Nu heb ik wel een Fix gezien, maar weet niet meer waar of wat?! iemand enig idee hoe je fatsoenlijk beeld krijgt met een eyefinity opstelling?!
Sander
Nu heb ik wel een Fix gezien, maar weet niet meer waar of wat?! iemand enig idee hoe je fatsoenlijk beeld krijgt met een eyefinity opstelling?!
Sander
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
http://www.widescreenfixer.org/
Say hi to the CoD 4 engine & cheap widescreen support (waarschijnlijk i.v.m. consoles).
Say hi to the CoD 4 engine & cheap widescreen support (waarschijnlijk i.v.m. consoles).
Bedankt! net wat ik nodig had.
Werkt al in COD4, heb het nog niet aan de gang in MW2 en BO. maar heb de toepassing al, bedankt !
Werkt al in COD4, heb het nog niet aan de gang in MW2 en BO. maar heb de toepassing al, bedankt !

Hoe zeker ben je daarvan? De prijs zou ik nog kunnen geloven, al zijn die sapphire en Dell adapters de enige die ik tot nu toe heb gevonden onder de 100 dollar / euro. Maar bij alles wat ik lees is er 1 constante, een actieve adapter heeft een usb kabel.
[quote]De mensen zeggen dat het ook lukt met passieve hebben of geluk gehad of ze liegen of ze gebruiken een lagere resolutie.[quote]
Ik kwam deze quote tegen in de thread die ik linkte in m'n post:
"If only one or two DVI/HDMI monitors are attached through a DisplayPort connector, then only simple
passive adapters are required. With a passive adapter the GPU outputs the display signal required for
the monitor with no conversion occurring within the adapter itself."
Edit: Brong gevonden - Pagina 8 van dit ATI Eyefinity Technology verslag van AMD - dit zou dan alleen werken voor resoluties onder de 1920 x 1200. Maar of ik dit zomaar kan geloven...
Ik hoef zelf maar 1 1920x1080 monitor per displayport.
[ Voor 11% gewijzigd door Max Hunt op 19-11-2010 16:56 ]
Ander probleempje waar ik tegenaan loop.
ik kan eyefinity niet gebruiken als ik de VGA uitput gebruik. dan kan ik maximaal 2 schermen aansturen.
ik gebruik nu 1x DP naar VGA converter. (goedkope van nedis, en die werkt)
1x DP naar HDMI, daarachter een HD-fury2 (HDMI naar VGA converter)
en een HD-Fury2 op de HDMI uitput.
Zodra ik 1 van de converters eraf haal en het scherm direct op de VGA uitput doe, kan ik eyefinity niet meer gebruiken.
iemand die dit kan bevestigen of iemand die het wel heeft werken?
ik kan eyefinity niet gebruiken als ik de VGA uitput gebruik. dan kan ik maximaal 2 schermen aansturen.
ik gebruik nu 1x DP naar VGA converter. (goedkope van nedis, en die werkt)
1x DP naar HDMI, daarachter een HD-fury2 (HDMI naar VGA converter)
en een HD-Fury2 op de HDMI uitput.
Zodra ik 1 van de converters eraf haal en het scherm direct op de VGA uitput doe, kan ik eyefinity niet meer gebruiken.
iemand die dit kan bevestigen of iemand die het wel heeft werken?
Omdat het zo is.
Kijk anders eens op de site van Sapphire als je mij niet gelooft, zal het ongetwijfeld ook staan.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik vind het helaas wel een tegenvaller
ik heb heel eventjes geleend van een vriend van mij en ik vind de kaart mooi om te zien
maar t zijn de drivers die mij teleurstellen
ik heb heel eventjes geleend van een vriend van mij en ik vind de kaart mooi om te zien
Suh dude
Anoniem: 172410
Dat is natuurlijk veel te beknoptpannekoek141 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:14:
De reden dat ik het niet zeker weet is omdat de link die bij dat product staat een ander product laat zien. Op de pricewatch staat een adapter zonder USB poort, op de Sapphire website staat er eentje met USB. Maar ik heb ondertussen wat reviews gevonden van mensen die deze adapter hebben gekocht, die zeggen ook allemaal dat het werkt.-The_Mask- schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:47:
[...]
Omdat het zo is.![]()
Kijk anders eens op de site van Sapphire als je mij niet gelooft, zal het ongetwijfeld ook staan.
Kenners,
Weet niet of het hier de plek voor is maar mijn oude GK (6800GTS) wil ik vervangen voor een HD6850.
Mijn mb heeft echter maar een PCI-e 1.0 slot.
Gaat deze kaart dan überhaupt werken, of werkt gewoon iets langzamer?
p.s. ga binnenkort wel naar een mb met 2.0 hoor.
Weet niet of het hier de plek voor is maar mijn oude GK (6800GTS) wil ik vervangen voor een HD6850.
Mijn mb heeft echter maar een PCI-e 1.0 slot.
Gaat deze kaart dan überhaupt werken, of werkt gewoon iets langzamer?
p.s. ga binnenkort wel naar een mb met 2.0 hoor.
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Wat zijn de specs van je systeem, want ik denk namelijk dat die namelijk de 6850 gaat bottlenecken.
[ Voor 15% gewijzigd door An1mA op 20-11-2010 19:11 ]
Heb zelf sinds een paar dagen een Club3D 6870 1GB
Ben er echt super tevreden mee, lekker stil, relatief lage warmteproductie en meer dan behoorlijke performance....
Wel wat anders dan de 8800GT 512 in mijn oude systeem
Ik lees hier wat ervaringen over het plaatsen van de 6870 in Crossfire, maar zie vooral dat de warmte toch wel een probleem is....
Heb ik even gekeken, ik heb een ASUS P7P55D EVO moederbord en de 1ste en 2de vga slots zitten behoorlijk ver uit elkaar, zou dat dan een minder groot probleem zijn?
Aan koeling heb ik de standaard fans van mijn CM690 Advanced II (120mm front, top en back) en een Coolermaster Hyper 212 plus op me cpu....
Klinkt wel aantrekkelijk de performance van twee van die kaartjes
Ben er echt super tevreden mee, lekker stil, relatief lage warmteproductie en meer dan behoorlijke performance....
Wel wat anders dan de 8800GT 512 in mijn oude systeem
Ik lees hier wat ervaringen over het plaatsen van de 6870 in Crossfire, maar zie vooral dat de warmte toch wel een probleem is....
Heb ik even gekeken, ik heb een ASUS P7P55D EVO moederbord en de 1ste en 2de vga slots zitten behoorlijk ver uit elkaar, zou dat dan een minder groot probleem zijn?
Aan koeling heb ik de standaard fans van mijn CM690 Advanced II (120mm front, top en back) en een Coolermaster Hyper 212 plus op me cpu....
Als je in Crossfire wilt gaan draaien met de 6870 heb je toch echt wel meer koeling nodig.nooberke schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:45:
Heb zelf sinds een paar dagen een Club3D 6870 1GB![]()
Wel wat anders dan de 8800GT 512 in mijn oude systeem![]()
Heb er nu 1 in mijn CM690 II advanced zitten en deze zit zo op de 75 graden.
daarbij heb ik 8 120mm fans @1000 RPM in de kast zitten.
Mobo is max 30 graden, rest ook niet warmer als 40. maar GPU loopt snel warm.
Hij lijkt hier toch niet zo heel snel warm te worden eerlijk gezegd....
Maar ik heb ook nog hem niet fatsoenlijk gestrest voor langere tijd
Zal dat morgen misschien is doen tijdens de lunch, heb eigenlijk geen zin om mijn pc'tje te laten benchen/stressen aangezien ik hem dan niet gebruiken kan
8 casefans wtf
Maar ik heb ook nog hem niet fatsoenlijk gestrest voor langere tijd
Zal dat morgen misschien is doen tijdens de lunch, heb eigenlijk geen zin om mijn pc'tje te laten benchen/stressen aangezien ik hem dan niet gebruiken kan

8 casefans wtf

[ Voor 40% gewijzigd door nooberke op 20-11-2010 21:06 . Reden: typo ]
Volgens Everest is het een PCI-E 1.0 x16, dus jah neem aan van wel.spNk schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:34:
Is het een x16 slot?
Uuhm heb een Q6600 @2,4Ghz en 2GB geheugen en mb heeft een G31 chipset volgens mij, heb je nog meer nodig?An1mA schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:09:
Wat zijn de specs van je systeem, want ik denk namelijk dat die namelijk de 6850 gaat bottlenecken.
alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Bobswa op 21-11-2010 01:28 . Reden: chipset ]
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Dat gaat gewoon werken en je zult waarschijnlijk geen performance verlies hebben (mocht het al zo zijn, denk aan maximaal 5%).
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 21-11-2010 01:33 ]
Geweldig, bedankt.
Dan ga ik morgen maar eens een nieuwe HD6850 bestellen
Dan ga ik morgen maar eens een nieuwe HD6850 bestellen
Waarschijnlijk keek hij ernaar met een oude Nvidia-bril.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:16:
[...]
Dat is natuurlijk veel te beknoptWat valt er precies tegen en waarom?
Ben benieuwd of het daadwerkelijk gaat werken, volgens mij moet je minimaal pci-e 1.1 hebben, maar je kunt het altijd proberen. Zo niet dan moet je je nieuwe mobo wat eerder aanschaffen.Paprika schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:33:
Dat gaat gewoon werken en je zult waarschijnlijk geen performance verlies hebben (mocht het al zo zijn, denk aan maximaal 5%).
http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
|2600k|Asus 290|
Ik heb een paar keer ati/amd gehad en ik had gehoopt dat die issues voorbij waren.pannekoek141 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:14:
Heb sinds vorig jaar een 5970 en de drivers zijn nog net zo bedroevend als een paar jaar geleden.
CTD's, BSODS, Aero crashes, desktop recovery's youtube clips (flash) die in eens groen worden.
De hardwadware is prima maar de drivers

Mocht deze kaart de geest geven dan zal ik h.w.s. weer voor nvidia gaan, heb met mijn GTX280 etc met WHQL drivers nog nooit bovenstaande problemen gehad.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Anoniem: 172410
Ik vind het toch opvallend dat het meestal mensen zijn die van Nvidia komen die problemen hebben. Ik heb hier nu enige tijd twee verschillende Ati kaarten in gebruik, ik heb nog nooit zulke problemen gezien. Natuurlijk zo nu en dan een vastlopertje, maar niet meer of minder dan de Nvidia kaart die ik ervoor had.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-11-2010 03:08 ]
Heb zelf het idee dat ook op dit forum af en toe door nvidia ingehuurde krachten aan het werk zijn. Zij die vaak vanuit het niets, met slechts een paar post op hun naam, ononderbouwde claims rondstrooien.- Pannekoek's vorige driver probleem heeft hij ook maar verholpen door binnen een dag een nieuwe kaart aan te schaffen.-
Feit is dat onderzoek aantoont dat nvidia drivers verhoudingsgewijs veel meer crashen en dat nvidia drivers al diverse keren voor defecte kaarten hebben gezorgd!
Feit is dat onderzoek aantoont dat nvidia drivers verhoudingsgewijs veel meer crashen en dat nvidia drivers al diverse keren voor defecte kaarten hebben gezorgd!
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Euuh sorry? Heb je je eigen post wel gelezen? Over ongefundeerd gesproken!Heer Hertog schreef op maandag 22 november 2010 @ 03:19:
Heb zelf het idee dat ook op dit forum af en toe door nvidia ingehuurde krachten aan het werk zijn. Zij die vaak vanuit het niets, met slechts een paar post op hun naam, ononderbouwde claims rondstrooien
Dusssss? i rest my caseFeit is dat onderzoek aantoont dat nvidia drivers verhoudingsgewijs veel meer crashen en dat nvidia drivers al diverse keren voor defecte kaarten hebben gezorgd!
Verder "bang for buck" de beste kaarten die er zijn, maar dat terzijde en voor je flauw begint te doen, ja ik kan dat wel onderbouwen
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Dan doe je echt iets fout. Want de drivers zijn steeds beter en steeds stabieler. Ik heb nog nooit en dan ook nooit BSODS gehad met een Stock ATi Kaart. Alleen als ik hele hoge OC's toepas crashed de boel wel eens maar dan nog steeds geen BSOD hooguit een driver recovery.fast-server schreef op maandag 22 november 2010 @ 02:57:
[...]
Ik heb een paar keer ati/amd gehad en ik had gehoopt dat die issues voorbij waren.
Heb sinds vorig jaar een 5970 en de drivers zijn nog net zo bedroevend als een paar jaar geleden.
CTD's, BSODS, Aero crashes, desktop recovery's youtube clips (flash) die in eens groen worden.
De hardwadware is prima maar de drivers![]()
Mocht deze kaart de geest geven dan zal ik h.w.s. weer voor nvidia gaan, heb met mijn GTX280 etc met WHQL drivers nog nooit bovenstaande problemen gehad.
En ook niet met de 5970. Ik snap niet hoe mensen dat toch altijd voor elkaar krijgen. Al heb ik altijd een clean OS dus geen nVidia drivers er op gehad voordat ik me ATi drivers installeer. Want daar zijn wel problemen mee bekend. En driver cleaners halen de oude drivers niet altijd netjes weg waardoor je vervolgens problemen kunt krijgen.
Dus als je dit soort problemen hebt. Eerst controleren of je sys wel echt stabiel is. Misschien belast je video kaart je cpu / mem op een andere manier. En als je dat dan overclocked hebt kan het probleem daar zitten. Als je al stock draait windows een keer opnieuw installeren.
Als het dan niet werkt is waarschijnlijk je kaart defect.
Ten eerste heb ik hier niet slechts een paar post op mijn naam en ten tweede noem ik zaken die ik kan onderbouwen. Had gehoopt dat dat wel bekend zou zijn, maar nvidia huurde al in 2006 mensen in om fora te infitreren (zie ook NVIDIA Focus Group). Daarnaast zijn er enkele driversets geweest die de fan van de videokaart in de steek lieten er daarmee de core verbrandde. De laatstste statistieken over drivercrashes die bekend zijn geven als laatste een 3x zo hoge kans aan bij nvidia dan bij de concurent.millman schreef op maandag 22 november 2010 @ 04:36:
[...]
Euuh sorry? Heb je je eigen post wel gelezen? Over ongefundeerd gesproken!
[...]
Dusssss? i rest my case
Verder "bang for buck" de beste kaarten die er zijn, maar dat terzijde en voor je flauw begint te doen, ja ik kan dat wel onderbouwen
Vergeef me als ik dan skeptisch ben over de posts van sommige gebruikers hier.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Dit topic is gesloten.