Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Marientjuh schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:43:
Ik heb na de update naar 2.1 heel erg veel last van langdurige vertragingen. Alles is en blijft dan ontzettend traag en reageert pas erg laat. Dit had ik eerder gehad en toen heb ik de face recognition service verwijderd en dat luchtte op. Alleen nu komt het probleem weer terug.

ICT'er als ik ben maakt mij nieuwsgierig naar wat dit veroorzaakt. Is er een programaatje die mij het CPU/RAM verbruik inzichtelijk maakt?
http://www.appbrain.com/app/cpu-usage/cpu.usage
Probeer die eens, schijnt wel Ok te zijn..
En puur voor geheugen; http://www.appbrain.com/app/memory-usage/mem.usage

@streamnl
Als we toch ff offtopic gaan;
Als je mijn reacties daadwerkelijk allemaal zou hebben gelezen, dan zou je geweten hebben dat ik erg vaak meer dan behulpzaam ben, zat mensen geholpen heb met het oplossen van een probleem of in ieder geval mee heb lopen denken over een oplossing.

Maar ik erger me aan mensen die vragen stellen die met 1 simpele topic search (een tig keer) terug te vinden zijn of als er mbv google zeer simpel een antwoord te vinden is.
Of, in het geval van Wallie, de vraag zo ongelooflijk cryptisch en slecht omschreven wordt dat je moet gokken wat nou daadwerkelijk z'n vraag is.

Oftewel; ik leef nog steeds in de illusie dat Nederland een kennis economie is waar mensen eerst zelf nadenken en ergens moeite voordoen voordat ze gaan blaten.

[ Voor 33% gewijzigd door Nnoitra op 03-12-2010 10:24 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 3 weken m'n toestel kwijt te zijn geweest, eindelijk terug ontvangen.

Alleen vraag ik me af hoe ik nu mijn oude berichten terug kan importeren naar de berichtenlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

hoe heb je ze dan geëxporteerd? met Backup&Restore zet ie ze geloof ik gewoon netjes terug...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:12
Marientjuh schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:43:
Ik heb na de update naar 2.1 heel erg veel last van langdurige vertragingen. Alles is en blijft dan ontzettend traag en reageert pas erg laat. Dit had ik eerder gehad en toen heb ik de face recognition service verwijderd en dat luchtte op. Alleen nu komt het probleem weer terug.

ICT'er als ik ben maakt mij nieuwsgierig naar wat dit veroorzaakt. Is er een programaatje die mij het CPU/RAM verbruik inzichtelijk maakt?
Ik merkte dat de ruimte op mijn telefoon steeds minder werd, terwijl ik niks nieuws installeerde. Toen heb ik gisteravond een app gezocht wat mijn cache kon legen (mischien dat dit kon helpen namelijk, je moet wat proberen). Dit is dus de dalvik cache en die kon ik gemakkelijk opschonen met Titanium backup pro bleek later.

De cache bestanden waren 12,5mb. Ik heb deze opgeschoont en ik had meer ruimte op mijn x10 en hij reageerde sneller.

Voor titanium backup heb je root nodig of anders zoek je een app op de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:28:
Nu 3 weken m'n toestel kwijt te zijn geweest, eindelijk terug ontvangen.
Alleen vraag ik me af hoe ik nu mijn oude berichten terug kan importeren naar de berichtenlijst?
Hangt af van welke Android versie je hebt; nog 1.6 of 2.1
In 1.6 kon je je SMSjes in de berichten app zelf exporteren en importeren naar/vanaf je SD.
In 2.1 kun je een backup maken en restoren dmv die Backup&Restore app.

[ Voor 39% gewijzigd door Nnoitra op 03-12-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo bekijk (heb nu 2.1), heb ik geen oude backup meer....
Terwijl ik toch een backup heb gemaakt voordat ik em opstuurde en ook alle berichten heb geimporteerd/exporteerd naar de SD.....

Naja, dan beginnen we maar met een schone lei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:58:
Als ik het zo bekijk (heb nu 2.1), heb ik geen oude backup meer....
Terwijl ik toch een backup heb gemaakt voordat ik em opstuurde en ook alle berichten heb geimporteerd/exporteerd naar de SD.....

Naja, dan beginnen we maar met een schone lei
Dat probleem had ik ook, in 1.6 een backup gemaakt met de sms app, om bij 2.1 weer terug te halen. Dat werkt dus niet om een of andere reden en je bent al je smsjes kwijt...
SE had dat wat mij betreft wel even mogen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de andere kant, bedenk ik me net. De smsjes staan toch allemaal op de SD. Waarom zouden ze dan geen optie maken om deze te importeren, desnoods dat je ze bijvoorbeeld op de pc kunt zetten....

Beetje vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stream nl

ja ik kan wel inloggen op mijn pc. ik vindt het egt heel raar. heb al van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb per abuis in Opera bij het aanraken van maillinkje ingesteld dat Berichten (dus SMS/MMS) de standaard moet zijn. Had Gmail of Email moeten kiezen. Al googelend en alle instellingen nazoekend niet gevonden waar ik dat kan herstellen of op default krijg?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe het met dat ambienttime zit? Komt dat ooit nog hierheen of is de ontwikkeling daarvan gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Sinds vandaag de X10 wow ziet er mooi uit. En heel erg wennen... hoe plaats je een Apps...

Als je navigatie wenst en geen gebruik wil maken van internet, welke navigatie software is dan geschikt?
(In de afgelopen 33 pagina's kon ik er niets over vinden.)
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende probleem:

X10 aansluiting voor de batterij zit ietsjes los. Led-indicator brand lichtelijk rood en heeft behoorlijk wat laadproblemen...

Komt iemand dit bekend voor?

Ben er 3 weken mee teruggegaan naar de winkel, opgestuurd voor reparatie en raad eens? Gisteravond in de oplader, vanmorgen een lege telefoon! Toppie, heb ik nu recht op een nieuw toestel? Bedoel, 2 maanden gaan wachten op een (misschien) fatsoendelijke reparatie en dadelijk misschien weer met hetzelfde probleem te zitten heb ik niet echt bepaald veel zin in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ik heb een heleboel smsjes op mijn telefoon soms wel over de 1000 smsjes per nummer en daardoor word mijn telefoon een beetje traag als ik weer ga smsen omdat hij al die smsjes in het scherm laat zien..
Deze smsjes wil ik niet wissen is er niet een manier om deze smsjes op te slaan op mijn pc of iets en dat ze daar leesbaar zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:53:
Het volgende probleem:

X10 aansluiting voor de batterij zit ietsjes los. Led-indicator brand lichtelijk rood en heeft behoorlijk wat laadproblemen...

Komt iemand dit bekend voor?

Ben er 3 weken mee teruggegaan naar de winkel, opgestuurd voor reparatie en raad eens? Gisteravond in de oplader, vanmorgen een lege telefoon! Toppie, heb ik nu recht op een nieuw toestel? Bedoel, 2 maanden gaan wachten op een (misschien) fatsoendelijke reparatie en dadelijk misschien weer met hetzelfde probleem te zitten heb ik niet echt bepaald veel zin in....
Helaas heb je pas recht op een nieuw toestel nadat de telefoon 3X! voor hetzelfde probleem is opgestuurd .. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
ton1234 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:32:
Sinds vandaag de X10 wow ziet er mooi uit. En heel erg wennen... hoe plaats je een Apps...
Kan je je vraag iets helderder formuleren?
Als je navigatie wenst en geen gebruik wil maken van internet, welke navigatie software is dan geschikt?
Alvast bedankt.
Dit lijkt me meer een algemene Andrioid software vraag, die je dus in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1429888 kan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt.
Ik denk dat als je Android + Navigatie intikt op Google je wel een paar resultaten krijgt.

Voor deze keer:

http://tinyurl.com/3ybs5ap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:08:
Hi ik heb een heleboel smsjes op mijn telefoon soms wel over de 1000 smsjes per nummer en daardoor word mijn telefoon een beetje traag als ik weer ga smsen omdat hij al die smsjes in het scherm laat zien..
Deze smsjes wil ik niet wissen is er niet een manier om deze smsjes op te slaan op mijn pc of iets en dat ze daar leesbaar zijn??
http://www.fjsoft.at/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnf
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-03 22:25
ik wil misschien een X10 gaan kopen maar als ik een Duitse versie koop kan ik dan nog op een manier hyves integratie in timescape krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:41
stijnf schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:58:
ik wil misschien een X10 gaan kopen maar als ik een Duitse versie koop kan ik dan nog op een manier hyves integratie in timescape krijgen??
Dit is mogelijk maar weet niet of ik dat hier mag plaatsen.
Moet je even googlen voor de apk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnf
  • Laatst online: 12-03 22:25
Lucky0wn schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:07:
[...]

Dit is mogelijk maar weet niet of ik dat hier mag plaatsen.
Moet je even googlen voor de apk ;)
Maar het is niet gewoon de nederlandse update erop zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
stijnf schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:34:
[...]

Maar het is niet gewoon de nederlandse update erop zetten??
Dat kan ook, gewoon je regiocode aanpassen en een repair doen met SEUS. Apktje installeren is makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Valt me op na alle 5 de delen doorgewroet te hebben dat er meer vragen dan antwoorden voor dit best leuke toestel zijn :|

Batterij is enorm slecht; na 1-1,5 dag met 5MB data is het weer laden. Binnen half uur na van de lader trekken op 80%...

Even 1 vreemde vraag: moet na aanzetten pincode intikken, en hij start wat zaken op. Ineens komt timeout weer en vraagt ie weer om pincode. Niet eerder gehad - lijkt op iets uit de Market of een update daarvan? Draai al week 2.1 dus dat kan het niet wezen. Nogmaals aangezet en gewacht na 1e keer PIN, maar later wederom nog een keer nodig.

Verbaas me erover dat sommige instellingen niet in de handleiding via de Sonysite terug te lezen zijn, en ook niet op GoT. Android is prima, het toestel ook, maar intuitief kun je het niet noemen. Wat ik velen kan aanraden: maken elke week een backup als alles goed lijkt te draaien, dan kun je bij spontane mysteries vaak terug. In mijn geval niet: toestel blijft om 2x pin vragen.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mijn vriendin heeft een X10 en ik zelf heb een Desire, volgens mij ontlopen deze elkaar niet zoveel qua specs behalve dat de Desire al op 2.2 zit.
Toch werkt de X10 stukken trager. Menu's scrollen traag de eerste keer en ook op andere punten reageert de X10 gewoon trager. Ook is de X10 veel sneller leeg dan mijn Desire, terwijl de X10 veel minder intensief wordt gebruikt dan de Desire.
Komt dit verschil puur door een andere versie van Android? Lijkt me sterk, aangezien mijn Desire ook 2.1 heeft gedraaid en dat ging perfect. Ook leek de X10 met 1.6 soms zelfs sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 05-12-2010 11:50 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

beste tweakers,
als ik in timescape naar hyves ga en hij doet een update, loopt heel mijn telefoon vast en na ongeveer 10 seconden gaat deze weer verder, hoe kan dit?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:28
jelmervos schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:49:
Mijn vriendin heeft een X10 en ik zelf heb een Desire, volgens mij ontlopen deze elkaar niet zoveel qua specs behalve dat de Desire al op 2.2 zit.
Toch werkt de X10 stukken trager. Menu's scrollen traag de eerste keer en ook op andere punten reageert de X10 gewoon trager. Ook is de X10 veel sneller leeg dan mijn Desire, terwijl de X10 veel minder intensief wordt gebruikt dan de Desire.
Komt dit verschil puur door een andere versie van Android? Lijkt me sterk, aangezien mijn Desire ook 2.1 heeft gedraaid en dat ging perfect. Ook leek de X10 met 1.6 soms zelfs sneller.
Ik heb een X10 en mijn broer heeft een Desire. Die is met 2.2 inderdaad iets sneller dan mijn X10, maar veel scheelt het niet. Mijn accu gaat zo'n 2 dagen mee, en mijn broer haalt meestal rond een dag (maar die heeft er dan ook een custom rom op staan, weet niet of dat scheelt). Ik snap verder niet waarom iedereen zon probleem heeft met 2.1, bij mij is ie vele malen sneller dan 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen problemen met 2.1. Hij was al snel en met launcherpro is het alleen maar beter geworden. Ik weet niet hoe de overgangen bij de desire gaan maar misschien moet je die overgang effecten uitzetten op de x10. Dan oogt het sneller..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

tweaktubbie schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:35:
Valt me op na alle 5 de delen doorgewroet te hebben dat er meer vragen dan antwoorden voor dit best leuke toestel zijn :|

Batterij is enorm slecht; na 1-1,5 dag met 5MB data is het weer laden. Binnen half uur na van de lader trekken op 80%...

Even 1 vreemde vraag: moet na aanzetten pincode intikken, en hij start wat zaken op. Ineens komt timeout weer en vraagt ie weer om pincode. Niet eerder gehad - lijkt op iets uit de Market of een update daarvan? Draai al week 2.1 dus dat kan het niet wezen. Nogmaals aangezet en gewacht na 1e keer PIN, maar later wederom nog een keer nodig.

Verbaas me erover dat sommige instellingen niet in de handleiding via de Sonysite terug te lezen zijn, en ook niet op GoT. Android is prima, het toestel ook, maar intuitief kun je het niet noemen. Wat ik velen kan aanraden: maken elke week een backup als alles goed lijkt te draaien, dan kun je bij spontane mysteries vaak terug. In mijn geval niet: toestel blijft om 2x pin vragen.
Zo goed heb je dan niet gewroet, want je zou zien dat 80% accu na een halfuur van de lader echt niet normaal is. Wellicht als je net de update naar 2.1 hebt uitgevoerd, want dan moet de accu zichzelf opnieuw callibreren.

m.b.t. dubbele pin invoeren: heb je een taskkiller draaien?

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01-2023
Heeft er ook iemand problemen met GPS in Google Maps?

Met versie 2.1 krijg ik geen verbinding meer, terwijl het vroeger supersnel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin Fagnano schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:37:
Heeft er ook iemand problemen met GPS in Google Maps?

Met versie 2.1 krijg ik geen verbinding meer, terwijl het vroeger supersnel ging.
Heb je m wel aan staan.???
In een menu(weet even nu niet zo snel welk) moet je m wel aanzetten.
Ik heb zelf 2 navi`s lopen Navigon en sygic en heb een zeer goede gps ontvangst.

En als het goed is (bij mij in iedergeval) is er op het linker scherm een menu balk waar je ook je gps op aan moet,kan zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
Natuurlijk staat hij aan, in de goudengids app lijkt hij wel gewoon heel snel een fix te krijgen. Alleen in Googlemaps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook problemen met de gps, het duurt vaak lang voordat ik een fix heb en zodra ik er een heb valt hij vaak na een minuut of 5 weer weg. Heb dit al ervaren met google maps/ google navigatie en navigon. Op mijn X1 had ik quick gps erop staan. is er niet een vergelijkbare app voor android te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
Rare is dat ik in versie 1.6 altijd supersnel een fix had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
tweaktubbie schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:35:

Ten eerste, het feit dat er meer vragen zijn dan antwoorden komt doordat de meeste vragen door unieke situaties ontstaan en veelal veroorzaakt worden door apps die de boel verprutsen. Aangezien wij niet helderziend zijn en niet precies weten wat die gebruiker allemaal uitvoert komt er ook geen antwoord.
Evenals jou probleem, dat heeft meer te maken met een app die je niet snapt of verkeerd gebruikt dan dat SE daar wat aan kan doen.

De batterij moet inderdaad calibreren en loopt best snel leeg als je bijvoorbeeld navigeerd, heeft weinig met de data te maken iig.
Waarschijnlijk meer met de frequentie van updates en hoe veel je je scherm aan hebt. Ook wanneer je in een 3g-loze zone zit is het beter om hem op gprs te zetten ipv preffered wcdma (of hoe dat in NL ook mag heten) dan doe je er uren langer mee.

Android werkt heel intuitief, maar je moet hem niet aan bijvoorbeeld je oma geven. Misschien ligt het meer aan je eigen intuitieve vermogen of moet je nog even wennen als dit je eerste touchscreen is.

Elke week een backup maken is compleet overbodig, of je moet een beetje overvoorzichtig zijn en het ook met je pc doen, het is niet nodig zolang je reacties leest over een app voordat je allerlei rotzooi installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren gaat mijn x10 niet meer automatisch op standby.
Onder instellingen / geluid en waargave / Time-Out scherm staat het ingesteld op 15 seconden.

Wat zie ik over het hoofd?

---------
EDIT : vandaag gaat de telefoon wel weer in standby, terwijl ik niets heb aangepast.... erg vreemd. Meer mensen hier last van?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben mijn gmail account kwijt.

omdat er is gespeeld met mijn telefoon(omdat ik een patroonbeveiling erop had staan) moet ik nu mijn gmail account doorgeven/

Ik heb gmail account geprobeerd met eigen wachtwoord, met het wachtwoord null en heb gebeld om te kijken of ik in het menu kon komen. maar dat alles werkt niet. ik kan wel inloggen op mijn pc.

wat kan ik nog meer proberen of doen??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt.
Sygic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zien welke bestanden er allemaal op mijn telefoongeheugen staan opgeslagen? (En als je een applicatie verwijdert, is die dan ook écht helemaal verwijderd? Of blijven er net zoals op de pc soms nog kleine bestandjes achter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:41
Het punt waar ik me tot nu toe het meeste aan erger sinds de update naar 2.1 is dat hij zo rete traag is uit stand by. Echt te frot voor woorden. Even snel Facebook opstarten of NU.nl zit er niet in. Alles gaat hakkelend tot het motortje weer tuft.

Ook heb ik dat na het bellen de status balk omlaag komt gegleden en ik eerst deze omhoog moet sliden om dan op de knop te kunnen drukken en op te hangen. Het is niet dat ik sinds 2.1 ineens anders ben gaan bellen.
Iemand tips om de boel te verbeteren? Vooral die post-standby-lag is erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:58:
Waar kan ik zien welke bestanden er allemaal op mijn telefoongeheugen staan opgeslagen? (En als je een applicatie verwijdert, is die dan ook écht helemaal verwijderd? Of blijven er net zoals op de pc soms nog kleine bestandjes achter?)
Zoek naar Astro in de market. De meeste apps laten inderdaad nog wat rotzooi achter op je sdcard. Makkelijk te verwijderen met een filemanager zoals Astro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Vandaag kwam ik erachter dat 1 foto bij een ander contactpersoon vermeld staat onder het kopje 'Vrienden'.
Ik kan deze foto echter niet bij dit persoon verwijderen of een nieuw persoon kiezen met gezichtsherkenning (er staat geen naam of + bij de foto).

Moet ik deze foto helemaal gaan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[sarcasm]Woehoe![/sarcasm]
Zouden ze niet beter aan Gingerbread beginnen dan aangezien die nu toch gisteren is aangekondigd en ze die al op hun Playstation Phone aan het zetten zijn. SE loopt achter op Android gebied en dat is heel spijtig vind ik. Hopelijk kunnen ze zich snel herpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:23:
[...]

Zouden ze niet beter aan Gingerbread beginnen dan aangezien die nu toch gisteren is aangekondigd en ze die al op hun Playstation Phone aan het zetten zijn. SE loopt achter op Android gebied en dat is heel spijtig vind ik. Hopelijk kunnen ze zich snel herpakken.
Goed punt! Tegen de tijd dat SE met 2.2 komt, komt Google met 3.0. Ze lopen achter de feiten aan, maar aan de andere kant: beter iets als niets.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:28:
[...]

Goed punt! Tegen de tijd dat SE met 2.2 komt, komt Google met 3.0. Ze lopen achter de feiten aan, maar aan de andere kant: beter iets als niets.
Daar heb je zeker en vast wel gelijk in. Maar nu zijn ze dus met 2 versies tegelijk bezig en dat maakt het toch eens zo complex ook voor hen denk ik dan. Dus beter van de eerste keer overstap naar 2.3 en wij allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

Ik geloof hier eigenlijk niet zo heel veel van. SE heeft met de 2.1 update gezien dat het veel beter is aanpassingen niet te diep in het systeem te verwerken. Daarmee zou een update van 2.1 naar een hogere versie veel korter moeten duren dan de update van 1.6 naar 2.1. Tevens heeft SE al een tijdje de beschikking over (een early build van) 2.3 (zie playstation phone). Het lijkt me dan onwaarschijnlijk dat er dan zo laat nog een update naar 2.2 komt.
SE heeft aangekondigd dat in Q1 2011 er een UXP upgrade komt, welke mogelijk een android upgrade zou bevatten. Ik vermoed dat dit de laatste major update voor de X10 zal zijn. Gezien het tijdspad (Q1) zou 2.2 dan nog kunnen, alhoewel het natuurlijk hopen is op 2.3.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Krijgen we de versie discussie weer?
SE is een "Smart Follower", geen "Early Adopter".
Deal with it!
Wacht geduldig (+nog wat langer) op de volgende Android update voor de X10 of koop een Nexus (als je 'versienummergeil' bent).

Bovendien zijn dergelijke berichten totaal niet 'credible'.
Pas als het op het SE product blog staat of als een van de SE hoge heren het zegt, kun je er vanuit gaan dat enigszins geloofwaardig is.
Hoevaak heeft een twitterende SE medewerker "Y" uit land "X" tijdens het wachten op 2.1 wel niet gezegd dat de update zo goed als klaar was? Uiteindelijk duurde het nog een maand?

[ Voor 46% gewijzigd door Nnoitra op 08-12-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Maar er zou toch nog een multitouch update komen voor de X10, heeft dit dat niks met 2.2/2.3 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevchelios schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:53:
[...]

Zoek naar Astro in de market. De meeste apps laten inderdaad nog wat rotzooi achter op je sdcard. Makkelijk te verwijderen met een filemanager zoals Astro.
Ok, ik heb dat programma geïnstalleerd. Weet je ook waar ik die 'rotzooi' moet gaan zoeken? Want ik weet niet goed waar beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:22
Metalbuster schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:34:
Maar er zou toch nog een multitouch update komen voor de X10, heeft dit dat niks met 2.2/2.3 te maken?
Die komt er ook. Maar dat is een update van de UXP interface.
Misschien zal deze update gepaard gaan met een nieuwe versie van Android, maar dit is niet bevestigd door SE.

Niet alle updates die wij krijgen hoeven dus automatisch ook updates te zijn van Android. SE kan ook haar eigen aanpassingen doorvoeren via updates (in de vorm van bugfixes, nieuwe features,etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik heb sinds de update van 2.1 (generic) heel vaak dat mijn adresboek leeg is. Normaal gebruik ik dailer one om te bellen, maar die toont dan geen personen. Ook het normale telefoon boek is leeg. Na een poosje of een reboot zijn ze er wel weer. Ik sync contact personen met gmail/facebook. Geen enkel contact local only. Zijn er meer mensen met dit probleem?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over een navigatieprogramma wat alleen op GPS werkt.

Er wordt dan laks gezegd dat je maar moet googlen en het dan makkelijk te vinden is. Hebben diegene zelf al eens gezocht?
Ik zoek al maanden en hij bestaat gewoonweg niet!!!

De exemplaren op alleen gps zijn allen betaalde versies! En dan kan je net zo goed een TomTom kopen, want dat werkt dan veel beter. maar daar doe je het niet voor natuurlijk.
Elk jaar weer betalen voor je updates.

Het navigatiegedeelte was een hoofdreden dat ik voor de X10 koos (incl. het grote display), maar het blijkt toch weer niet te kunnen.

Googlenavigatie werkt op zich prima, maar kan je zo niet in het buitenland gebruiken zonder hoge kosten en kost veel stroom door de dataverbinding. Ook valt het weg als je geen bereik hebt. En bellen kan niet tegelijkertijd.

Dus als iemand ECHT een gratis GPS-only nav-app weet waar je niet voor hoeft te betalen, dan zou dat top zijn! En niet van die opmerkingen dat iemand eerst zelf maar moet zoeken want dat is BS.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Eerst zelf maar es zoeken is geen BS.. Dat is iets wat je, als het goed is, vroeger al geleerd hebt; eerst zelf ff moeite doen en als je er echt niet uitkomt pas vragen stellen.

Daarbij ben je er zelf toch niet echt mee bezig, want update 5 voor GoogleMaps ondersteund ook offline navigatie. Vooraf een route instellen en dan worden de benodigde maps gecached.
Deze info heeft deze week nog op de Tweakers frontpage gestaan.

Gratis navigatie, inclusief maps die je op je geheugenkaart kunt zetten; dat bestaat volgens mij niet.
Daarbij als dat je hoofdreden was om de X10 te kopen, had je die mogelijkheden vooraf moeten onderzoeken en niet naderhand nog es gaan miepen.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ymoona schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:21:
Ik heb sinds de update van 2.1 (generic) heel vaak dat mijn adresboek leeg is. Normaal gebruik ik dailer one om te bellen, maar die toont dan geen personen. Ook het normale telefoon boek is leeg. Na een poosje of een reboot zijn ze er wel weer. Ik sync contact personen met gmail/facebook. Geen enkel contact local only. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Vaag probleem.
Probeer het es een paar dagen zonder die dailer of kijk es of er een update is, het zou kunnen zijn dat die dailer je problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:05:
Even over een navigatieprogramma wat alleen op GPS werkt.

Er wordt dan laks gezegd dat je maar moet googlen en het dan makkelijk te vinden is. Hebben diegene zelf al eens gezocht?
Ik zoek al maanden en hij bestaat gewoonweg niet!!!

De exemplaren op alleen gps zijn allen betaalde versies! En dan kan je net zo goed een TomTom kopen, want dat werkt dan veel beter. maar daar doe je het niet voor natuurlijk.
Elk jaar weer betalen voor je updates.

Het navigatiegedeelte was een hoofdreden dat ik voor de X10 koos (incl. het grote display), maar het blijkt toch weer niet te kunnen.

Googlenavigatie werkt op zich prima, maar kan je zo niet in het buitenland gebruiken zonder hoge kosten en kost veel stroom door de dataverbinding. Ook valt het weg als je geen bereik hebt. En bellen kan niet tegelijkertijd.

Dus als iemand ECHT een gratis GPS-only nav-app weet waar je niet voor hoeft te betalen, dan zou dat top zijn! En niet van die opmerkingen dat iemand eerst zelf maar moet zoeken want dat is BS.

Alvast bedankt!
Ze zijn er wel maar niet officieel ;) En daarom kan ik hier niets over zeggen op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2018

martend

m11x,SG-M,I7K @ 127.0.0.1

Sinds een aantal weken alweer heb ik de X10 naar volle tevredenheid, wat een heerlijke telefoon, had het alleen leuk gevonden dat als je de stekker van de hoofdtelefoon erin stopt hij automatisch muziek zou gaan afspelen, maar goed.. Verder is mij opgevallen dat ik wat vaker de meldingen krijg .. kan niet updaten via facebook of twitter. Volgens mij heb ik overal aanstaan dat de telefoon mag/kan updaten (mobiel netwerk, wifi) enzv. Heeft iemand anders hier ook last van? Of zie ik misschien iets over het hoofd?

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:18:
Eerst zelf maar es zoeken is geen BS.. Dat is iets wat je, als het goed is, vroeger al geleerd hebt; eerst zelf ff moeite doen en als je er echt niet uitkomt pas vragen stellen.

Daarbij ben je er zelf toch niet echt mee bezig, want update 5 voor GoogleMaps ondersteund ook offline navigatie. Vooraf een route instellen en dan worden de benodigde maps gecached.
Deze info heeft deze week nog op de Tweakers frontpage gestaan.

Gratis navigatie, inclusief maps die je op je geheugenkaart kunt zetten; dat bestaat volgens mij niet.
Daarbij als dat je hoofdreden was om de X10 te kopen, had je die mogelijkheden vooraf moeten onderzoeken en niet naderhand nog es gaan miepen.
8)
Ik had het er over icm het feit dat er al veel naar gezocht was en dat er dan toch wordt geroepen dat je eerst zelf moet zoeken. Tuurlijk zoek je eerst zelf. Daarnaast moet je ook maar weten waar je moet zoeken. Dat scheelt al een stuk.
Voordat ik de telefoon aanschafte werd mij verteld dat het gewoon kon op gps-only. Dan ga ik niet verder zoeken, maar neem ik even aan dat het idd gewoon kan. (iemand die in een telefoonzaak werkte vertelde mij dit). Daarnaast is er vaak ook niet de tijd om alles uit zoeken. Er is ook nog een sociaal leven. ;)

Ik weet bijv. veel op het gebied van audio. Als ik dan lees wat hier er gemiddeld bekend over is, kan ik ook wel iedereen vertellen dat ze eerst eens echt onderzoek moeten doen naar hoe het echt zit, maar dan zijn ze tien jaar verder. Ik kan ze ook gewoon zeggen hoe het zit of verwijzen naar de goede sites. En vooral, wat niet goed is. En ervaring doe je alleen maar op door veel met die apparatuur te werken. Daarom zou deze site zo handig zijn. Er zitten veel disciplines hier, dus als je ergens niet bekend mee bent, hoop je door iemand die er wel verstand van heeft op een tijdbesparende manier geholpen te worden en niet een opmerking van:"google maar" en "ga eerst zelf alles maar uitvinden". Dat slaat nu juist de plank mis. Men hoeft ook niet overal verstand van te hebben om een wens te hebben, dacht ik. Als iemand erbij kan helpen om het probleem op te lossen is dat juist leuk om te doen, dacht ik. :)

Wel leuk om te horen van je dat het dus nu mogelijk moet zijn om gps-only op googlenavigatie te hebben. Ik ga er meteen naar kijken.
(die is dus kennelijk nieuw en heb ik gemist)
EDIT; Nou, goeie tip. Moet nog uit komen dus en vanaf android 2.2. Hebben we voorlopig niks aan. :X
Blijkbaar heb ik toch niet zo met mijn neus gekeken. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 13:45 . Reden: toevoeging tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GKW schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:53:
[...]

Ze zijn er wel maar niet officieel ;) En daarom kan ik hier niets over zeggen op tweakers
Jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Mijn dank is groot! Ik heb de schuldige gevonden: de oude hyves plugin die regelmatig op 80% CPU stond te draaien. Dan maar geen Hyves integratie :) (Ik heb de Generic geinstalleerd)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:40:
[...]

Ik had het er over icm het feit dat er al veel naar gezocht was en dat er dan toch wordt geroepen dat je eerst zelf moet zoeken. Tuurlijk zoek je eerst zelf. Daarnaast moet je ook maar weten waar je moet zoeken. Dat scheelt al een stuk.
Daar heb je gelijk in. Maar de ervaring in dit topic is dat bij 90% van de vragen niet vooraf zelf gezocht is. Een stukje 'bewijs' erbij (bv; ik heb dit en dit gevonden, maar dat is het niet..) wil dan wel es helpen :)
Voordat ik de telefoon aanschafte werd mij verteld dat het gewoon kon op gps-only. Dan ga ik niet verder zoeken, maar neem ik even aan dat het idd gewoon kan. (iemand die in een telefoonzaak werkte vertelde mij dit). Daarnaast is er vaak ook niet de tijd om alles uit zoeken. Er is ook nog een sociaal leven. ;)
Een , onbekende, verkoper in een telefoonzaak nóóit op z'n blauwe ogen geloven; ze hebben maar 1 motto en dat is "verkopen!!" :)
Assumption is the mother of all fuckups :P
Ik weet bijv. veel op het gebied van audio. Als ik dan lees wat hier er gemiddeld bekend over is, kan ik ook wel iedereen vertellen dat ze eerst eens echt onderzoek moeten doen naar hoe het echt zit, maar dan zijn ze tien jaar verder. Ik kan ze ook gewoon zeggen hoe het zit of verwijzen naar de goede sites. En vooral, wat niet goed is. En ervaring doe je alleen maar op door veel met die apparatuur te werken. Daarom zou deze site zo handig zijn. Er zitten veel disciplines hier, dus als je ergens niet bekend mee bent, hoop je door iemand die er wel verstand van heeft op een tijdbesparende manier geholpen te worden en niet een opmerking van:"google maar" en "ga eerst zelf alles maar uitvinden". Dat slaat nu juist de plank mis. Men hoeft ook niet overal verstand van te hebben om een wens te hebben, dacht ik. Als iemand erbij kan helpen om het probleem op te lossen is dat juist leuk om te doen, dacht ik. :)
Wat ik hierboven ook al zei, als je kunt aantonen dat je zelf enigszins de moeite hebt gedaan om zelf achter bepaalde informatie te komen dan doet bijna niemand moeilijk over het beantwoorden van een vraag.
Maar meer dan eens komen bepaalde vragen 10x per topic voor of is het wel met een simpele google zoekopdrachte te vinden.. Daar wordt men wel eens moedeloos van (A)
Wel leuk om te horen van je dat het dus nu mogelijk moet zijn om gps-only op googlenavigatie te hebben. Ik ga er meteen naar kijken.
(die is dus kennelijk nieuw en heb ik gemist)
EDIT; Nou, goeie tip. Moet nog uit komen dus en vanaf android 2.2. Hebben we voorlopig niks aan. :X
Blijkbaar heb ik toch niet zo met mijn neus gekeken. :/
Dat Android 2.2 vereist is voor Google Maps for Mobile 5 is volgens mij pure speculatie. Ik heb nog geen officiele bron kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie deze link dan. de eerste die ik aanklikte. ;)

http://www.allaboutphones...le-Maps-for-Mobile-5.html

Daarnaast ben ik maandenlang op het internet op zoek geweest. Moet ik dat echt allemaal bewijzen dan?
Ik google een hoop en onthoud echt niet waar ik allemaal geweest ben. Al zou ik graag alles bewijzen wat ik doe, want dat zou een hoop schelen tegenover de mensen die dan graag altijd maar bewijs willen zien.
Het getuigt voor mij als een gebrek aan vertrouwen, wanneer iemand al snel niet gelooft wordt op wat hij zegt.
Zeker wanneer het belang helemaal niet groot is. Dus wanneer het motief van de zender niet discutabel is.

Tuurlijk ben ik het met je eens, dat wanneer iets op het internet wel makkelijk te vinden is, er best wat van gezegd mag worden, alleen mijns inziens is er soms wel erg vaak commentaar.

Je mag mensen in sommige gevallen dus best op hun mooie ogen (woorden) geloven. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 17:27 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Je hoeft ook niet alles te bewijzen. Een indicatie, in een paar woorden/zoektermen, geven waar je naar gezocht hebt is vaak al voldoende.
:)

Overigens heb ik dat artikel ook gezien en dat is ook het enigste artikel, van de 5 ofzo die ik gelezen heb, waar gesproken wordt over Android 2.2
Dus waar de schrijver die wijsheid vandaan haalt; Joost mag het weten, want alle andere stukjes die ik tegenkwam reppen met geen woord over 2.2!
Het is dus ff wachten tot de update beschikbaar komt of tot Google zelf de 'systeem eisen' bekend maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 08-12-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:36:
Je hoeft ook niet alles te bewijzen. Een indicatie, in een paar woorden/zoektermen, geven waar je naar gezocht hebt is vaak al voldoende.
:)

Overigens heb ik dat artikel ook gezien en dat is ook het enigste artikel, van de 5 ofzo die ik gelezen heb, waar gesproken wordt over Android 2.2
Dus waar de schrijver die wijsheid vandaan haalt; Joost mag het weten, want alle andere stukjes die ik tegenkwam reppen met geen woord over 2.2!
Het is dus ff wachten tot de update beschikbaar komt of tot Google zelf de 'systeem eisen' bekend maakt.
Ik hoop dat die auteur zich vergist heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Roeki:

Heb je tegen die verkoper wel gezegd dat het gratis moest zijn dan? Zo niet dan heeft hij gewoon gelijk als hij zegt dat het mogelijk is. Om er met Sygic, Navigon en iGo maar eens een paar te noemen. Ik snap sowieso niet hoe je erbij komt dat zoiets gratis beschikbaar zou zijn. Ik ben het in ieder geval nog nooit (legaal) tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:42:
@Roeki:

Heb je tegen die verkoper wel gezegd dat het gratis moest zijn dan? Zo niet dan heeft hij gewoon gelijk als hij zegt dat het mogelijk is. Om er met Sygic, Navigon en iGo maar eens een paar te noemen. Ik snap sowieso niet hoe je erbij komt dat zoiets gratis beschikbaar zou zijn. Ik ben het in ieder geval nog nooit (legaal) tegen gekomen.
Dat heb ik toch net gezegd, hoe ik erbij kom. :/

Er zit standaard wisepilot trialversion op. daar zou het mee moeten werken werd er gezegd. (T-mobile-shop).
Er werd trouwens ook niet gezegd dat wisepilot slechts een trial versie was.
Kan je zeggen dat ik dat beter had moeten uitzoeken, maar je mag verwachten dat een verkoper van dat spul dat jou desgewenst verteld.
Ik heb in een audiozaak gewerkt en ga ook niet verwachten dat mensen alles zelf maar uitzoeken. Daarvoor ben jij er als verkoper. Om te adviseren en uitleg te geven op een betrouwbare manier. men kan (en wil) niet altijd alles helemaal uitzoeken. daarnaast moet je dan ook maar weer weten wat alle termen inhouden enz..
Het is gewoonweg onmogelijk om alles te weten en te kennen waar je mee (moet) om gaat vandaag de dag. Zelfs op het eigen vlak zijn de mensen kennelijk niet meer in staat om alles te weten.

De techniek gaat zo snel dat je elke dag achter je PC moet zitten om het een beetje bij te houden. En dan zullen er nog heel veel dingen voorbij komen die je mist of wat je niet even allemaal kan opslaan in je hoofd.

Waarom wordt er gedaan of alles voor iedereen zo simpel is. Als dat zo was, was GoT overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:39:
[...]

Er zit standaard wisepilot trialversion op. daar zou het mee moeten werken werd er gezegd. (T-mobile-shop).
Kan je zeggen dat ik dat beter had moeten uitzoeken, maar je mag verwachten dat een verkoper van dat spul dat jou desgewenst verteld.
Ik heb in een audiozaak gewerkt en ga ook niet verwachten dat mensen alles zelf maar uitzoeken. Daarvoor ben jij er als verkoper. Om te adviseren en uitleg te geven op een betrouwbare manier. men kan (en wil) niet altijd alles helemaal uitzoeken. daarnaast moet je dan ook maar weer weten wat alle termen inhouden enz..
Het is gewoonweg onmogelijk om alles te weten en te kennen waar je mee (moet) om gaat vandaag de dag. Zelfs op het eigen vlak zijn de mensen kennelijk niet meer in staat om alles te weten.

De techniek gaat zo snel dat je elke dag achter je PC moet zitten om het een beetje bij te houden. En dan zullen er nog heel veel dingen voorbij komen die je mist of wat je niet even allemaal kan opslaan in je hoofd.

Waarom wordt er gedaan of alles voor iedereen zo simpel is. Als dat zo was, was GoT overbodig.
Om nog even terug te komen op die "Google het maar" opmerking. (Ga er tenminste vanuit dat je die van mij bedoelde). Ik reageerde zo omdat er een bericht geplaatst werd waar grammaticaal gezien geen touw aan vast te knopen was en hij aangaf dat er in dit topic niks over te vinden was. Dat is een zoekopdracht die je binnen 1 minuut uitgevoerd hebt en in mijn ogen dus niet echt een denderend onderzoek. In mijn ogen verdiend zo'n vraag dan ook een dergelijk antwoord. Daarnaast rept hij er met geen woord over dat het gratis moet zijn. Omdat jij hier later op inhaakte dacht ik dat jij ook het oorspronkelijke bericht geplaatst had maar toen ik het nog eens na las bleek dat iemand anders te zijn.

Verder denk ik dat je nu wel geleerd hebt dat er genoeg verkopers zijn (er zijn gelukkig uitzonderingen) die gerust een hoop onzin verkopen om maar een product te slijten. Sommigen doen dit bewust en anderen weten gewoon echt niet beter. Je wil echt niet weten wat voor onzinverhalen ik mensen al niet heb horen vertellen in telecomwinkels. Om over bepaalde electronicaketens nog maar te zwijgen ;) Helaas werkt het nou eenmaal zo.

Om tenslotte nog even terug te komen op je navigatieprobleem. Ik ga er vanuit dat er verschillende manieren zijn om gratis gebruik te kunnen maken van deze software. Alleen aangezien hier daarover niet gepraat mag worden zal je toch zelf creatief moeten worden. Ik durf het bijna niet te zeggen maar Google het maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:39:
[...]

Type Sygic mobile maps 10 eens in op google.
Als het goed is is er een trail versie van Sygic Aura.Ja ik weet het dat is nooit lang maar je kan wel kijken of je het iets vindt.
Zelf draai ik al 3 jaar Sygic en ik vindt het super,zeker op de X10 daarop nu bijna 8 maanden. _/-\o_ :9
En je hebt in iedergeval geen data kosten.
Op dit moment draai ik in de morgen altijd Navigon met file meldingen(wel data kosten)maja ik heb toch een internet abbo.
Maar die stuurt mij prima om de file`s heen ook vanmorgen de file van de A 20 bij rotterdam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk dingen die je écht moet weten over deze telefoon, zodat de batterij, het geheugen,.. zeker geen schade oploopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die de laatste swype heeft in het nl dat je hem ook gedraaid kunt toepassen dit mis ik enorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:13:
Zijn er eigenlijk dingen die je écht moet weten over deze telefoon, zodat de batterij, het geheugen,.. zeker geen schade oploopt?
Nee, eigenlijk niet. Zolang je maar vanaf de market download, gaat er niets mis met je telefoon (iig niet met de hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, deze vraag heb ik al eens eerder gesteld, maar hier werd niet op gereageerd. Na de update naar 2.1, trilt mijn standaard toetsenbord BIJNA niet meer. (dus niet het android toetsenbord) De trilfunctie staat gewoon aan, maar hij trilt minder dan voorheen als ik er op druk. Ff googlen heeft mij niets opgeleverd. Hoe kan dit? Verder heel tevreden over dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:13:
Het kompas kan niet tegen sterke magneetvelden. Mijn is ermee opgehouden door een veld van 1T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik 2.1 heb op mijn telefoon heb komt melding van Android market dat er update beschikbaar is van bepaalde Apps niet meer automatisch in de meldingsbalk? Met 1.6 kreeg ik altijd melding dat er update aanwezig is in de market!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:51:
Sinds ik 2.1 heb op mijn telefoon heb komt melding van Android market dat er update beschikbaar is van bepaalde Apps niet meer automatisch in de meldingsbalk? Met 1.6 kreeg ik altijd melding dat er update aanwezig is in de market!
dat doet ie bij mij ook niet. Ik krijg pas een dergelijke melding wanneer ik de market applicatie opstart om naar apps te zoeken.
Best wel jammer eigenlijk. Want als je dus een tijd lang niet geinteresseerd bent in nieuwe apps, dan krijg je ook geen updates van je huidige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 17:20
Of dit nieuws nu wel of niet betrouwbaar is:
http://www.gsmarena.com/s...oming_in_q2-news-2122.php

er staat een interressante comment bij:
Chrythyc:
A representative of SE passed yesterday, and he said there will no update tot 2.2 SE will go directly to 2.3
2010-12-08 18:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:02:
Hallo, deze vraag heb ik al eens eerder gesteld, maar hier werd niet op gereageerd. Na de update naar 2.1, trilt mijn standaard toetsenbord BIJNA niet meer. (dus niet het android toetsenbord) De trilfunctie staat gewoon aan, maar hij trilt minder dan voorheen als ik er op druk. Ff googlen heeft mij niets opgeleverd. Hoe kan dit? Verder heel tevreden over dit toestel.
Ik denk dat SE het verkeerd heeft afgesteld, of er klopt iets niet met je keyboard.Je kan proberen een repair te doen en hopen dat het dan beter werkt, maar ik betwijfel het.
Ik gebruik zelf het android toetsenbord dus weet niet hoe hij eerst trilde en of hij het nu anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:32:
[...]

Type Sygic mobile maps 10 eens in op google.
Als het goed is is er een trail versie van Sygic Aura.Ja ik weet het dat is nooit lang maar je kan wel kijken of je het iets vindt.
Zelf draai ik al 3 jaar Sygic en ik vindt het super,zeker op de X10 daarop nu bijna 8 maanden. _/-\o_ :9
En je hebt in iedergeval geen data kosten.
Op dit moment draai ik in de morgen altijd Navigon met file meldingen(wel data kosten)maja ik heb toch een internet abbo.
Maar die stuurt mij prima om de file`s heen ook vanmorgen de file van de A 20 bij rotterdam. :P
OK. Dank je. Ik ga eens kijken.
Mijn bedoeling was niet persé om geld uit te sparen (althans, hier in NL) omdat ik ook gewoon een internetabbo heb. Het was meer gericht om de afhankelijk ervan in gebieden waar je geen bereik hebt en het buitenland. met alleen GPS heb je daar geen last van. :)

Ook meteen maar inhaken op het toetsenbordverhaal van hierboven...
Ik kan alleen het standaard toetsenbord gebruiken. Er wordt geen optie gegeven om een andere te gebruiken. Wel kan ik van de andere aanwezige toetsenborden de instellingen wijzigen, maar niet toewijzen als toetsenbord. Rara. :?
In 1.6 kon ik zo het lijstje vinden en aanklikken, maar in 2.1 lijkt ie verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

RvL

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:19:
is er iemand die de laatste swype heeft in het nl dat je hem ook gedraaid kunt toepassen dit mis ik enorm..
Ja heb ik. Stuur maar een DM als je meer info wil hebben :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:03:
[...]
Ook meteen maar inhaken op het toetsenbordverhaal van hierboven...
Ik kan alleen het standaard toetsenbord gebruiken. Er wordt geen optie gegeven om een andere te gebruiken. Wel kan ik van de andere aanwezige toetsenborden de instellingen wijzigen, maar niet toewijzen als toetsenbord. Rara. :?
In 1.6 kon ik zo het lijstje vinden en aanklikken, maar in 2.1 lijkt ie verdwenen.
Heb je het al geprobeerd door het invoerveld bij bijvoorbeeld het smsen lang ingedrukt te houden en vervolgens de invoermethode te selecteren? Volgens mij is dit de enige manier om van toetsenbord te wisselen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje rondom backups

klopt het dat als je geen backup maakt al je gegevens (berichten/ contacten e.d) verloren gaan???
Of is dat alleen als er iets mis gaat?

Veel dank alvast!!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:41:
Vraagje rondom backups

klopt het dat als je geen backup maakt al je gegevens (berichten/ contacten e.d) verloren gaan???
Of is dat alleen als er iets mis gaat?

Veel dank alvast!!
Als dat is voor de update naar 2.1 dan is het altijd het geval dat je al je gegevens kwijt raakt. De beste manier is dat je de stappen volgt die SE opstelt tijdens het update proces. Het enige dat je dan echt kwijt bent zijn enkele van je applicaties die je gedownload hebt. Maar als je ze aangekocht hebt dan staan ze nog bij downloads in de market en kan je ze opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:30:
[...]

Heb je het al geprobeerd door het invoerveld bij bijvoorbeeld het smsen lang ingedrukt te houden en vervolgens de invoermethode te selecteren? Volgens mij is dit de enige manier om van toetsenbord te wisselen.
He Ja!
Top zeg! Dank je wel! _/-\o_
Jammer nog dat ik het HTC toetsenbord niet in de lijst krijg, maar het androidtoetsenbord vind ik ook al fijner werken.

Bedankt nogmaals. Me happy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:13:
[...]

He Ja!
Top zeg! Dank je wel! _/-\o_
Jammer nog dat ik het HTC toetsenbord niet in de lijst krijg, maar het androidtoetsenbord vind ik ook al fijner werken.

Bedankt nogmaals. Me happy! :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:41
Heb er een voor de OP.

Ik heb mijn unbranded X10 voor de NL release geupdate naar de Nordic versie van 2.1. Sindsdien heb ik het probleem dat mijn telefoon ontzettend traag is wanneer hij uit stand-by komt. Het is dan een minuut of wat behelpen en dan begint de telefoon weer redelijk snel te reageren. Dit is vooral irritant bij even snel een berichtje sturen etc. Na het installeren van een CPU app kwam ik tot de ontdekking dat een SE app meer dan de helft van mijn CPU kracht pakt wanneer hij uit stand-by komt!
Deze app heet 'Face Recognition' en is eigenlijk constant bezig om jouw foto's te analyseren en zo de gezichten op die foto's aan je contacten te knopen. In het begin merkte ik hier weinig van maar ik heb het vage vermoeden dat hij ook Facebook foto's gaat scannen op bekende koppies.

De fix is vrij simpel. Zorg dat je X10 root acces heeft, hiervoor heb ik z4 Root gebruikt (gratis in de market). Daarna met Titanium Backup (ook gratis in de Market, root versie pakken!) de Face Recognition van mijn telefoon gewipt. Even een reboot en mijn X10 heeft nog nooit zo snel gewerkt. Of dit ook wat uitmaakt voor de accu weet ik niet, maar ik gok van wel.

Las via Google dat niet iedereen dit probleem heeft, bij een hoop mensen trekt de Face Recognition ook maar 3% CPU kracht. Ik zat tussen de 50% en de 70% wat nogal erg veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

@bartsled
Dit had ik ook, en ook nog eens de oude (dom, dom, dom) hyves plugin eraf gehaald. Nu gebruik ik 50% accu op een dag met alles aan. (wifi, bluetooth, gps, sync services, brightness op auto en 3g)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:47
Heb het al eerder gevraagd hier , maar nog geen antwoord:

Sinds 2.1 (Nordic) update werkt de blu-tooth telefoonverbinding in m'n Megane 3 niet meer.
Hij is wel gepaired , maar geen geluid, zie alleen een blu-tooth headset icoontje op de telefoon wanneer ik bel via de handsfreekit in de auto.
Liever 1.6 als er geen oplossing voor is.

[ Voor 27% gewijzigd door Paqbro op 10-12-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de tip, maar die had ik dus al gedownload.
Maar na installatie op de telefoon (met astro) gebeurd er verder niks mee. Hij komt er niet bij in het menu of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:53:
[...]

Maar na installatie op de telefoon (met astro) gebeurd er verder niks mee. Hij komt er niet bij in het menu of iets.
Bij instellingen -> Toetsenbord deze aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de LiveView al aangeschaft en zo ja, hoe bevalt ie? Ik zit te twijfelen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:19:
Heeft iemand de LiveView al aangeschaft en zo ja, hoe bevalt ie? Ik zit te twijfelen namelijk...
Niet doen...zie verder accessoires forum @ sdy in "Sony-Ericsson LiveView (Bluetooth Watch)..."

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, ook op xda zag ik al verdeelde reacties..ik blijf mijn mbw-100 wel gebruiken voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:53:
[...]

|:(
Het kopje "Instructions:" ook gelezen?
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
@bartsled
waar heb jij dat bestand kunnen vinden? (welke map bedoel ik dan)
heb zelf ook last van een trage X10 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
thvers schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:49:
@bartsled
waar heb jij dat bestand kunnen vinden? (welke map bedoel ik dan)
heb zelf ook last van een trage X10 :(
Je kan het niet verwijderen met astro, je moet eerst je telefoon rooten en dan kan je met bijvoorbeeld titanium backup de standaard apps verwijderen. Pas op! Sommige apps zitten verwerkt met de basisfuncties en kunnen je x10 naar de kl•te helpen. Hier kan je face recognition verwijderen, je hebt dan geen face recognition meer in je camera, maar het is al te krom voor woorden dat dat soort onzin constant draait en ook nog een je cpu en dus batterij onnodig verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
paazei schreef op zondag 12 december 2010 @ 02:08:
[...]

Je kan het niet verwijderen met astro, je moet eerst je telefoon rooten en dan kan je met bijvoorbeeld titanium backup de standaard apps verwijderen. Pas op! Sommige apps zitten verwerkt met de basisfuncties en kunnen je x10 naar de kl•te helpen. Hier kan je face recognition verwijderen, je hebt dan geen face recognition meer in je camera, maar het is al te krom voor woorden dat dat soort onzin constant draait en ook nog een je cpu en dus batterij onnodig verbruikt.
Met titanium kun je 'm ook "Freezen". Dan blijft ie op je toestel staan, maar wordt ie niet meer gestart / gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawamaup
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik ga nog niet zo heel diep in mobile software rooten enzo maa Is het niet zo dat je dit soort apps gewoon bij "toepassingen beheren"kunt aan of uitzetten? Tenminste, zo zet ik bijv ook anders SE apps uit en verwijder ik ze ook gewoon. Mijn toestel is overigens branded dus de provider apps krijg ik er eigenlijk niet af. Maar die gebruik ik ook dus ik stoor me er ook niet aan.

Waar ik trouwens wel last van heb is dat ik het jammer vind dat, zoal sop vorige se modellen, je wel gewoon ringtones uit je media archief kon linken aan een contact. nu moet je eerst een app downloaden om muziek oid aan te passen zodat deze gelinkt kan worden. OF doe ik iets vreselijk verkeerd?. Ik vind de standaard rits met ringtones op een aantal na nl allemaal verschrikkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen vrijdag via PC Companion m'n X10 geupdate:

Sins de update laadt die de batterij niet meer volledig op. Na afgelopen nacht een uur of 9 aan de lader te hebben gezeten steeg de batterij van 37% naar 64%
Daarnaast start die ook vaak niet met opladen als je 'm aansluit.

Hoort dit bij de "gewenningsperiode" na de update of heb ik een ander probleem?? :?

Dank alvast voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

kawamaup schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:03:
Ik ga nog niet zo heel diep in mobile software rooten enzo maa Is het niet zo dat je dit soort apps gewoon bij "toepassingen beheren"kunt aan of uitzetten? Tenminste, zo zet ik bijv ook anders SE apps uit en verwijder ik ze ook gewoon. Mijn toestel is overigens branded dus de provider apps krijg ik er eigenlijk niet af. Maar die gebruik ik ook dus ik stoor me er ook niet aan.

Waar ik trouwens wel last van heb is dat ik het jammer vind dat, zoal sop vorige se modellen, je wel gewoon ringtones uit je media archief kon linken aan een contact. nu moet je eerst een app downloaden om muziek oid aan te passen zodat deze gelinkt kan worden. OF doe ik iets vreselijk verkeerd?. Ik vind de standaard rits met ringtones op een aantal na nl allemaal verschrikkelijk
geen problemen hier hoor, gewoon naar een contact gaan en een beltoon uitkiezen. Ik heb die tonen wel in een mapje 'Ringtones' gegooid maar er verder niks mee gedaan..

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:16:
Heb afgelopen vrijdag via PC Companion m'n X10 geupdate:

Sins de update laadt die de batterij niet meer volledig op. Na afgelopen nacht een uur of 9 aan de lader te hebben gezeten steeg de batterij van 37% naar 64%
Daarnaast start die ook vaak niet met opladen als je 'm aansluit.

Hoort dit bij de "gewenningsperiode" na de update of heb ik een ander probleem?? :?

Dank alvast voor de hulp!!
volgens mij klopt er dan iets niet. Dit heeft niets met gewenning te maken namelijk. Misschien is de USB-ingang van je x10 beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avec_style schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:42:
[...]

volgens mij klopt er dan iets niet. Dit heeft niets met gewenning te maken namelijk. Misschien is de USB-ingang van je x10 beschadigd?
Ik zie verder geen beschadeging.. Heb 'm nu verder opgeladen en hij laadt door tot 73% en daar staat die nu al een uur (aan de lader) op..
Is het nu verstandig om ermee naar de winkel te gaan of iemand een ander idee??
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ervaringen/vragen over custom roms en rooten horen hier NIET thuis, die kunnen in het daarvoor bestemde topic.