Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:22
chevchelios schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:33:
In 1.6 bleef er ooit een toetsje op het keyboard hangen, waardoor hij ongeveer 10 sec aan een stuk begon te trillen. Heeft iemand dit al meegemaakt in 2.1?
Dat is me niet meer opgevallen in 2.1, had er eerst ook vaak last van. Tijdens het typen van dit bericht blijft me spatie hangen...
Stinger_ schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:25:
[...]

Handige henkie.. De vraag was of je de helderheid weer op automatisch kon zetten, zoals in 1.6; en dat kan dus NIET.
Slimme henkie, zoals ik al eerder had aangegeven, dit kan WEL! Met de widget in de middelste stand. Zit nu in de trein en als ik mijn vinger over de sensor doe wordt hij donkerder, hij is dus automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 08:42:
[...]

Nou eerlijk gezegd is dit toch "het sony ericsson Xperia x10 topic", dus vind ik dat er ook over de update van de X10 gepraat mag worden, dat is voor sommige mensen wél interessant om te lezen!!
Dan moet je een topic beginnen die specifiek over een bepaald onderwerp van de X10 gaat doen.
Heel veel mensen zoeken een antwoord en stellen hun vraag hier en daar is het ook het topic voor, waarom maak je geen speciaal topic voor de updates??
Mijn mening hoor.;)
Ik zeg ook niet dat er niks over de update gezegd mag worden, ik geef aan dat het irritant is om telkens te melden dat je nog geen update hebt, en vragen stellen die al vaak langs zijn gekomen en soms 5 posts naar boven nog zijn beantwoord. Mensen mogen wat moeite doen als ze wat terug willen verwachten, het is geen helpdesk of kinderspeelplaats, het is een forum voor problemen voor tweakers, waarvan verwacht wordt dat ze zelf eerst zoeken en moeite doen.
Anders lees jij de regels maar eens door, zie dat je net nieuw bent, dit is geen fok of noobforum, er wordt wat van gebruikers verwacht.

Dit topic is 3 delen lang overzichtelijk en behulpzaam geweest, op dit moment niet meer. Misschien idd een nieuw topic, maar dan blijft deze voor 'echte' tweakers met echte problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door paazei op 14-11-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:38

superwashandje

grofheid alom

Chaos-Zero schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:22:
[...]

[...]

Ik had hier ook last van in m'n Nordic update. Ik heb mijn internet instellingen zelfs nog handmatig toegevoegd dmv Vodafone.nl maar ook dat hielp niet.
Wat bij mij wel hielp is de instellingen van APN op Vodafone GPRS te zetten, ik kreeg toen gelijk internet verbinding.
hmm ok maar hoe krijg je dat voor elkaar dan? als ik namelijk in het mobiele netwerk menutje zit en de namen van de apns zie staan zie ik dat vodafone live! geselecteerd is en vodafone gprs staat er wel bij maar als ik die selecteer dan kan ik al die instellingen veranderen maar het lukt me nog niet om die als standaard in te stellen. erg irritant.

edit: heb ook de handmatige instellingen vanaf de site daar al toegevoegd maar die krijg ik dus ook niet geselecteerd (hoewel die hetzelfde zijn als waar de telefoon standaard op staat en het dus ook niet zal werken denk ik dan.)

[ Voor 13% gewijzigd door superwashandje op 14-11-2010 18:31 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

paazei schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:08:
[...]
[...]

Slimme henkie, zoals ik al eerder had aangegeven, dit kan WEL! Met de widget in de middelste stand. Zit nu in de trein en als ik mijn vinger over de sensor doe wordt hij donkerder, hij is dus automagisch.
Paazei, het klopt dat hij iets donkerder wordt maar niet zoals voorheen dat het hele bereik benut werd. Oftewel als het pikkedonker is dan staat de verlichting zo minimaal mogelijk en als je dat de lamp erop zet gaat de verlichting naar het maximale, Dat mis ik echt op de 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
paazei schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:08:
De sensor bedekken doet bij mij echt helemaal niks als de 'auto-brightness' aan staat..
En de 2.1 reviews, die ik gelezen heb, zeggen allemaal dat die feature gewoon weg is..

[ Voor 7% gewijzigd door Nnoitra op 14-11-2010 18:49 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Hebben jullie de indicator LED voor SMS alweer aan de praat na 2.1? Ik mis het echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Dimiz schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:53:
Hebben jullie de indicator LED voor SMS alweer aan de praat na 2.1? Ik mis het echt!
De LED indicator doet het bij mij wel maar alleen als het scherm uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 22:53
ik heb met SwitchPro een 3g/2g(/e maar weet niet waar die e voor staat) toggel en nadat ik die een keer gebruikt heb om 3g uit te zetten krijg ik het niet meer aan. niet via die toggle en ook niet als ik als ik dataverkeer weer aanzet... wifi werkt nog wel. heeft iemand een oplossing want geen internet op me x10 is gewoon waardeloos!

is er ergens een optie om 3g weer aan te zetten via het normale menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

ZixXer schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:19:
ik heb met SwitchPro een 3g/2g(/e maar weet niet waar die e voor staat) toggel en nadat ik die een keer gebruikt heb om 3g uit te zetten krijg ik het niet meer aan. niet via die toggle en ook niet als ik als ik dataverkeer weer aanzet... wifi werkt nog wel. heeft iemand een oplossing want geen internet op me x10 is gewoon waardeloos!

is er ergens een optie om 3g weer aan te zetten via het normale menu?
Kijk eens in de gebruiksaanwijzing?
Instellingen -> draadloos en netwerken -> mobiele netwerken-> Netwerkmodus -> WCDMA (3g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:09

basdej

OutSystems Consultant

GKW schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:05:
[...]

De LED indicator doet het bij mij wel maar alleen als het scherm uitstaat.
volgens mij werkt hij bij mij gewoon inderdaad het is me in ieder geval nietecht opgevallen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44

Yucko

One clown to rule them all !

Het upgraden van mijn X10 ging vlekkeloos. De enige problemen die ik heb ondervonden waren met mijn contacten. Ik had netjes een pre 2.1 backup gemaakt op mijn geheugenkaartje. Wil ik deze terugzetten na de upgraden dan gaat het steeds mis bij het restoren van mijn contactpersonen (47%). Alle overige opties terugzetten werkt wel zonder problemen.
En als dat nog niet genoeg was, had ik bij het eerste keer opstarten met 2.1 blijkbaar ergens aangegeven dat hij contacten moest syncen met mijn google account. Gevolg: de contacten die WEL nog teruggezet werden door de restore hadden vaak 5 of meer telefoonnummers :') Ik heb vanmiddag dus mijn contacten allemaal weggedonderd op de X10 en handmatig toegevoegd.

Mijn vriendin had echter minder geluk met haar X10.

SEUS haalt de download binnen om daarna 2.1 naar de telefoon over te sturen. Echter blijft de voortgangsbalk een paar procent voor het einde hangen en resulteert dit na een paar minuten in een mislukte upgrade en een bricked foon :( We hebben inmiddels al 20+ keer opnieuw proberen te upgraden, maar het gaat steeds op hetzelfde moment fout.
Inmiddels SE een mailtje gestuurd en nu maar afwachten of ze met een oplossing komen.

ps.
upgraden is steeds middels dezelfde laptop gedaan. Eerst mijn foon, daarna die van mijn vriendin. Het is dus geen probleem met PC Companion. In het verleden is er ook al een keer de nodige probs geweest om een update van 1.6 op de gsm van mijn vriendin te krijgen.

[ Voor 48% gewijzigd door Yucko op 14-11-2010 20:55 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:16
Djie schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:22:
Net de update gedaan naar 2.1, alles prima e
n wel (KPN, HI). Mooi voorruitgang is 2.1! Bij het terugzetten van de backup kwam alles terug behalve de contactpersonen...balkje gaat voort tot 97% blijft ff tijdje hangen. Daarna staat hij ineens op voltooid, echter is mijn telefoonboek nog leeg.

Hopelijk herkent iemand dit probleem en weet een oplossing!
Backup & restore backupt alleen de "niet gesynchronyseerde contacten".

Als je dus je contacten hebt gesynct met je SE account zal backup & restore ze niet meenemen. In dat geval synchroniseren en je zou ze weer moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

superwashandje schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:30:
[...]

hmm ok maar hoe krijg je dat voor elkaar dan? als ik namelijk in het mobiele netwerk menutje zit en de namen van de apns zie staan zie ik dat vodafone live! geselecteerd is en vodafone gprs staat er wel bij maar als ik die selecteer dan kan ik al die instellingen veranderen maar het lukt me nog niet om die als standaard in te stellen. erg irritant.

edit: heb ook de handmatige instellingen vanaf de site daar al toegevoegd maar die krijg ik dus ook niet geselecteerd (hoewel die hetzelfde zijn als waar de telefoon standaard op staat en het dus ook niet zal werken denk ik dan.)
Ik moest ook de hele tijd zoeken hoe ik hem in godsnaam kon selecteren, maar het is heel simpel, gewoon op het bolletje daarnaast klikken. Bij mij werkte die meteen en had gelijk HSDPA verbinding.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij jullie ook ineens de gebruikshandleiding in de telefoon verdwenen? Het icoontje is er nog wel, maar als ik erop klik, zegt ie dat de handleiding van de telefoon is verwijderd.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:33
ik heb even een vraagje weet iemand hoe je die txt weg krijgt van T mobiel in het Onlockscherm
Dus de txt van: deze telefoon hoort toe aan T mobile :( en is beschermt door een virus scanner

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:38

superwashandje

grofheid alom

Chaos-Zero schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:11:
[...]

Ik moest ook de hele tijd zoeken hoe ik hem in godsnaam kon selecteren, maar het is heel simpel, gewoon op het bolletje daarnaast klikken. Bij mij werkte die meteen en had gelijk HSDPA verbinding.
sjongejonge zeg inderdaad :S wat superslecht zeg. 8)7

ontzettend bedankt iig!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:53
Heb ik ook gehad. Een firmware herstel via PC companion deed bij mij wonderen...
De update bij mijn telefoon ging ook mis. Telefoon reageerde ook niet meer behalve een vaag icoontje dat er iets mis was. Na de firmware herstel was alles weer in orde.
Mijn bloeddruk ook :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

nyand schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:52:
[...]

Heb ik ook gehad. Een firmware herstel via PC companion deed bij mij wonderen...
De update bij mijn telefoon ging ook mis. Telefoon reageerde ook niet meer behalve een vaag icoontje dat er iets mis was. Na de firmware herstel was alles weer in orde.
Mijn bloeddruk ook :$
Helaas hebben we dat ook al geprobeerd maar het mocht niet baten :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Telefoon zaterdag geupdate. Ben zeer tevreden, althans mijn contacten zijn wel verdwenen.
Nummers weer toegevoegd aan de hand van smsjes. Heb ze ook gestored in Gmail, dus voor mij niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een probleem met het updaten. als ik mijn x10 aan mijn laptop aansluit en met pc companion 2.0 wil updaten dan blijft hij bij het starten hangen (het balkje is dan pas voor 1/4de vol) als ik dan op spatie druk dan gaat hij wel naar het volgende scherm dat hij het gaat laden alleen dan blijft hij daar weer hangen. en zo ook weer spatie drukken en ook dan blijft hij hangen. heeft iemand hier ook last van???

en ik heb al gelezen over iets met SEUS maar wat is dat dan en waar kan je het vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:30:
en ik heb al gelezen over iets met SEUS maar wat is dat dan en waar kan je het vinden???
http://www.sonyericsson.c...ice/xperiax10?cc=gb&lc=en

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
Gister toevallig gevonden:

Ik las meerdere berichtjes met de opmerking dat het beeld niet meer auto donkerder en lichter word maar dat doet hij dus wel degelijk :)

Ga 1 homescreen naar links.
Hier zie je 5 blokjes staan waarvan je de rechter 1 maal in moet drukken.
Nu is je scherm donker geworden.
Druk nogmaals op dat rechter blokje en hij staat op auto.
Klik er nogmaals op en hij staat weer op full brightness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

inzane19 schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:11:

Ik las meerdere berichtjes met de opmerking dat het beeld niet meer auto donkerder en lichter word maar dat doet hij dus wel degelijk :)
Bedankt voor de tip, maar dit is hier al es genoemd: paazei in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 5"

[ Voor 23% gewijzigd door jelmervos op 15-11-2010 11:32 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
  • Laatst online: 25-04 22:53
FIX geen 3G/g

okee ik heb het weer kunnen fixen.

wat het probleem was ga naar instellingen > sony ericsson > en klick dan instellingen downloaden
daar door kreeg ik me verbinding weer terug. dit hoor je normaal gesproken één keer te doen maar op één of andere manier was het gereset, en dit kwam niet door de 2.1 want hier heb ik nog paar dagen mee kunnen surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Dimiz schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:49:
Er zijn natuurlijk een aantal dingen die we nu meer kunnen doen tegenover 1.6, wat is jullie lijst? Ben ik wel benieuwd naar, dingen die ik nog mis!

Ik heb:
WhatsApp
Flash for Android 2.1 (moet ik nog aan de praat krijgen)
Lockscreen
5 homescreen

Jullie?
Hier ook al sinds een paar dagen mee aan het stoeien geweest. Helaas tot nu toe zonder resultaat.
Had de APK geinstalleerd en ook bij toepassingsbeheer staat Flash netjes in het rijtje.
Alleen werkt het dus niet.. Niet in de normale browser, niet in skyfire, niet in opera mini en niet in dolphin HD browser.

Iemand die dit al wel aan de praat heeft gekregen of is dit niet mogelijk?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 16:12
answer_man schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:09:
[...]

Hier ook al sinds een paar dagen mee aan het stoeien geweest. Helaas tot nu toe zonder resultaat.
Had de APK geinstalleerd en ook bij toepassingsbeheer staat Flash netjes in het rijtje.
Alleen werkt het dus niet.. Niet in de normale browser, niet in skyfire, niet in opera mini en niet in dolphin HD browser.

Iemand die dit al wel aan de praat heeft gekregen of is dit niet mogelijk?
Ik zag op de Facebook pagina van SE-Nederland dat ze Flash uit Android voor hun telefoons hebben gesloopt. Ik ben erg teleurgesteld. Ben benieuwd of ik nog enig kunst- en vliegwerk kan uitvoeren om het alsnog te installeren. Tenminste, als T-Mobile die update nu eens voor me klaar wil zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Rudie_V schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:25:
Ik heb toch nog iets vreemds met het standaard sms programma. Ik had een heel smsjes getypt, wat eigenlijk een mms is geworden, maar dat deed ie niet, het bleven 7 smsjes. Ook bij het verzenden gaf ie eerst een vinkje aan van verzonden, maar later kwam er een melding dat ie het niet kon verzenden. Dus ik wat zitten tobbe, me APN settings nagekeken, herstart, en nog een aantal keren proberen te verzenden, maar het ging heel de tijd hetzelfde. Tot ik opeens antwoord op me berichtje kreeg, dus hij had het wel verzonden(en dus meerdere keren ook!).... vreemd weer...
Zijn er meer mensen met de generic 2.1 firmware waarbij het smsjes bij een langere tekst niet geconverteerd wordt naar een mms? Of is er iemand met de generic firmware die gewoon is een lap tekst in een sms wil kopieren om te kijken wat er gebeurd?
bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

LDVC

Let's get it over with

DocMac schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:43:
[...]

Ik zag op de Facebook pagina van SE-Nederland dat ze Flash uit Android voor hun telefoons hebben gesloopt. Ik ben erg teleurgesteld. Ben benieuwd of ik nog enig kunst- en vliegwerk kan uitvoeren om het alsnog te installeren. Tenminste, als T-Mobile die update nu eens voor me klaar wil zetten :(
Android 2.1 bevat geen Flash. Er is dus helemaal niets door SE uit gesloopt. Pas vanaf versie 2.2 bevat Android Flash ondersteuning.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
DocMac schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:43:
[...]

Flash zit pas in Android 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:17

netblade

Sunrise

Pff wat een gedoe met die update, heb zelf een HTC lekker OTA firmware binnenhalen en werken.
Ben al met die software pakketjes aan de gang geweest maar steeds op de laatste paar procenten stopt het hele zaakje ermee. Downgraden gaat niet (en ik denk dat ik daar hetzelfde euvel zal hebben) ook op een XP machine wil het niet werken, nu even volledig de batterij aan het laden (Als die dat nog doet) en nog een keer proberen.

Persoonlijk zou ik hierom zelf eigenlijk geen SE kopen ookal werkt het toestel (als het iid werkt) erg prettig.

Edit fijn dus bricked phone boze collega, echt wat een *%&#@& software, SE was vroeger al ruk, en er is zo te zien nog steeds niks verbeterd /frustratiemode

[ Voor 12% gewijzigd door netblade op 15-11-2010 14:09 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat als X10 volledig is opgeladen, dat dan het scherm aangaat, en het LED-lampje aanblijft? Waarom schakelt de X10 niet de de oplaadstatus uit? Betekent dit dat er wordt gedruppelladen? Da's toch heel slecht voor de accu? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:17

RvL

Het is niet echt druppelladen wat hij doet. Bij druppelladen wordt het de accu vanaf het punt dat deze opgeladen is even snel 'opgeladen' dan dat de zelfontlading zou zijn. In de praktijk blijft de lading daardoor gelijk.

Wat me opvalt als ik de batterijlading (laat) monitor(en) is dat hij geladen wordt tot 100%, terug laat vallen naar +/- 96% om 'm daarna weer op te laden naar 100%. Dit blijft zich herhalen. Niet echt druppelladen dus maar een vorm van wat ze in het Engels Float Charging noemen

Overigens is druppelladen of deze vorm van geenzins schadelijk voor de accu. En neem maar van mij aan dat het laadproces bij dit soort accu's goed overdacht is. Een Lithium-Polymeer accu met een verkeerd laadproces opladen kon wel eens leuk worden (als in hitte, brand of zelfs exploderende accu's).

[ Voor 25% gewijzigd door RvL op 15-11-2010 14:39 . Reden: Toevoegingen ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 22:42
Bij mij is het lampje (kleur weet ik niet meer) ook al eens aan blijven staan, hij ging pas uit na het uitzetten van de x10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, okee, dan hoef ik me dus geen zorgen te maken. :) Maar heb jij dan toevallig ook dat dan het scherm aangaat en het lampje aanblijft als de accu vol is? :P Dit vind ik 's avond best irritant, dan word ik gewoon wakker van het licht dat ineens aangaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Even een klein tipje misschien wisten jullie het al maar zorg dat je PC Comp. update naar versie 2.01.068 dan werkt de herstel funktie voor Android 2.1 ook weer mocht je een keer een herstel moeten doen, kwam er achter dat de versie 2.01.058 dat niet doet.

Weet iemand hoe je de handleiding op je SD kaart kan zetten zodat het icoontje weer werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:17

RvL

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:42:
Hmm, okee, dan hoef ik me dus geen zorgen te maken. :) Maar heb jij dan toevallig ook dat dan het scherm aangaat en het lampje aanblijft als de accu vol is? :P Dit vind ik 's avond best irritant, dan word ik gewoon wakker van het licht dat ineens aangaat. :D
Het lampje blijft bij mij wel branden. Of het scherm ook aangaat durf ik niet te zeggen. Meestal lig ik dan te slapen ;)

Al heb ik volgens mij wel eens gehad dat ik het scherm aan zag springen maar niet wist waarom.

[ Voor 46% gewijzigd door RvL op 15-11-2010 14:45 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 22:42
RvL schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:34:
...
Een Lithium-Polymeer accu met een verkeerd laadproces opladen kon wel eens leuk worden (als in hitte, brand of zelfs exploderende accu's).
Klopt, in de modelbouw heb je zelfs speciale vuurvaste zakken waar dit soort accu's in kunnen tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:44:
Even een klein tipje misschien wisten jullie het al maar zorg dat je PC Comp. update naar versie 2.01.068 dan werkt de herstel funktie voor Android 2.1 ook weer mocht je een keer een herstel moeten doen, kwam er achter dat de versie 2.01.058 dat niet doet.

Weet iemand hoe je de handleiding op je SD kaart kan zetten zodat het icoontje weer werkt ?
Ik kreeg vlak voor m'n X10 update, nog een update voor PC Companion, dus dat was blijkbaar 2.01.068. ;) Ik kreeg toen de melding dat er geen update was voor m'n X10, vervolgens gewoon de gok gemaakt om op herstellen te klikken (had geen geduld om PC Companion opnieuw te installeren :')), en ik kreeg toen gewoon de 2.1 update! :D

Die 2e vraag heb ik ook al eerder gesteld, en helaas nog geen antwoord op. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvL schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:44:
[...]

Het lampje blijft bij mij wel branden. Of het scherm ook aangaat durf ik niet te zeggen. Meestal lig ik dan te slapen ;)

Al heb ik volgens mij wel eens gehad dat ik het scherm aan zag springen maar niet wist waarom.
Haha, goeie slaper ben je. :P Maargoed, kan je het dan een keertje melden als je erachter bent? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:13
Bij mij is het niet echt duidelijk wanneer hij vol geladen is. Het geeft een groen lampje al bij 95% en ook op 100%. Het lampje blijft dan aan staan. Ook gaat het beeldscherm aan wanneer de accu vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camembert1633 schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:15:
Bij mij is het niet echt duidelijk wanneer hij vol geladen is. Het geeft een groen lampje al bij 95% en ook op 100%. Het lampje blijft dan aan staan. Ook gaat het beeldscherm aan wanneer de accu vol is.
Ik ben dus niet de enige. :) Iemand enig idee hoe je kan instellen dat het beeldscherm niet aangaat als de accu vol is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Niemand heeft dus hier last van een bricked phone na de 'update'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:53
netblade schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:23:
Niemand heeft dus hier last van een bricked phone na de 'update'?
Bij mij ging de update mis, wat een bricked telefoon tot gevolg had. Na een firmwareherstel via de PC companion was dit gelukkig weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

nyand schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:35:
[...]

Bij mij ging de update mis, wat een bricked telefoon tot gevolg had. Na een firmwareherstel via de PC companion was dit gelukkig weer opgelost.
Ik krijg die optie niet naar boven helaas, hij wil continue de laatste versie flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook grappig bij de 2.1 versie is als je de vinger op de puntjes voor het naar links of rechts gaan van de homescreens blijft houden je de 5 homescreens te zien krijgt en je dan de gewenste homescreen kan kiezen.

Daar kwam ik net perongeluk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_teg
  • Laatst online: 07-03-2024
ik had even een ander vraagje, ik wacht nu al sinds gisteren op smart op mijn update maar hij komt maar niet :(

iemand een idee?
hieronder wat specs van pc companion en mn telefoon:
modelnummer: x10i
firmwareversie: 1.6
smallbandversie: 1.1.31
build: r2ba026
provider: t - mobile

pc companion versie: 2.01.068
production: 9.1

hoor graag van jullie,

Niek
edit: provider bijgezet

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_teg op 15-11-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:37
en via SEUS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:54

D75

Ik heb ook T-mobile en gisteren zowel via de laatste PC companion, als via de SEUS, geen 2.1!

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_teg
nee volgens mij zegt hij niks, er staat dat ik de nieuwste software al heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52
Het vermelden van je provider heeft weinig zin. Belangrijk is of je toestel branded is of niet. Dat kan je zien aan de 1232-44XX code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_teg
.... dan vraag ik misschien iets heel doms, maar waar kan ik dat vinden? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekienator schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:43:
ik had even een ander vraagje, ik wacht nu al sinds gisteren op smart op mijn update maar hij komt maar niet :(

iemand een idee?
hieronder wat specs van pc companion en mn telefoon:
modelnummer: x10i
firmwareversie: 1.6
smallbandversie: 1.1.31
build: r2ba026
provider: t - mobile

pc companion versie: 2.01.068
production: 9.1

hoor graag van jullie,

Niek
edit: provider bijgezet
kijk op sticker als je batterij verwijderd hebt naar SI nummer.

en lees mijn post

[ Voor 7% gewijzigd door Wai_AM op 15-11-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De t-mobile versie volgt later , de trade en kpn/hi versie zijn alwel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_teg
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:57:
De t-mobile versie volgt later , de trade en kpn/hi versie zijn alwel uit.
even ook voor de andere t-mobile gebruikers op dit forum,
aan hoeveel "later" moeten we dan denken? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekienator schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:58:
[...]

T-mobile branded firmware is nog niet goedgekeurd en zal dus nog dagen duren voordat het online is volgens SE NL twitter. Hoeveel dagen exact kan je beter SE NL twitter volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52
niekienator schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:56:
.... dan vraag ik misschien iets heel doms, maar waar kan ik dat vinden? :$
Erm... je stelt een vraag die al 1000x beantwoord is in dit topic.
niekienator schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:58:
[...]
Mijn glazen bol werkt even niet..
Hangt af van wanneer T-Mobile de update heeft goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o293/Eeuwe/X10.jpg

Hmmpf h03reding.. :@

Ik heb een simlockvrije 4407 (KPN, kleur LW)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Hmm repair werkt niet, morgen maar naar zo'n servicepoint brengen die hem waarschijnlijk op gaan sturen omdat het ze via een gewone pc ook niet gaat lukken. Leukleuk, ik update nog eens wat voor een collega :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netblade schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:18:
Hmm repair werkt niet, morgen maar naar zo'n servicepoint brengen die hem waarschijnlijk op gaan sturen omdat het ze via een gewone pc ook niet gaat lukken. Leukleuk, ik update nog eens wat voor een collega :(
Al geprobeerd met Sony Ericsson Update Service (SEUS) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:22
Idd SEUS proberen. Zie ook hier:
http://ow.ly/39U91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk net hier in BE ook kunnen updaten! Vanavond na het sporten er eens een avondje met spelen se :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een A2.1 gebruiker rijker. SEUS was de uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik ben op dit moment nog flink aan het zoeken in de instellingen, maar bij mijn WM smartphone was het mogelijk om HSDPA uit te schakelen (scheelt schakelen en batterij),

In Android zie ik vooralsnog enkel de optie om volledig op 3g/hsdpa te gaan of juist naar gsm. Is er een middenweg? Ik heb ook al gegeken met quick setting / apn droid, maar deze schakelen enkel een voledig datadeel uit...niet de 3.5G/HSDPA :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets cools ontdekt! :D Geen idee of jullie al erachter zijn gekomen. :P

- Voeg een widget toe op je homescreen.
- Selecteer in de beschikbare widgetlijst "Fotolijstje".
- Gebruik Mediascape om een foto te selecteren.
- Als het goed is, zie je nu je fotoalbums in een 3D-weergave! :D

Ik heb alleen geen idee hoe je deze weergave krijg als je gewoon door je foto's, muziek en video's browst in Mediascape... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Camembert1633 schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:15:
Ah, is dat de reden dat mijn beeldscherm aangaat als hij aan de stekker hangt.
En vervolgens ook niet meer uitgaat.

Nu nog eens kijken waarom hij af en toe aangaat als hij niet aan de oplader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

inzane19 schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:11:

Ga 1 homescreen naar links.
Hier zie je 5 blokjes staan waarvan je de rechter 1 maal in moet drukken.
Nu is je scherm donker geworden.
Druk nogmaals op dat rechter blokje en hij staat op auto.
Klik er nogmaals op en hij staat weer op full brightness
Wie weet hoe deze widget heet? Ik heb hem verwijderd maar kan hem niet meer terugkrijgen.
En volgens mij is het de enige manier om te kiezen voor auto brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:22
FF schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:21:
[...]

Wie weet hoe deze widget heet? Ik heb hem verwijderd maar kan hem niet meer terugkrijgen.
En volgens mij is het de enige manier om te kiezen voor auto brightness.
power widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Alle backups op phone zijn volgens backup and restore niet meer restorebaar. Had bewust gisteren eergisteren en zojuist een backup gemaakt :(

Ok het is IETS minder dan ik net dacht. Contactpersonen wil hij nog wel restoren (zegt gereed) echter waar staan ze nu? Nergens op de phone zie ik ze terug :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:26:
Mijn e-mail verschijnt niet meer in timescape. Het wordt wel gesynchroniseerd, en de e-mails die ik had voor de update staan wel in de spline, maar de nieuwe mail komt hier niet bij. Waar kan dit aan liggen?
basdej schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:06:
[...]

bij de instellingen van timescape erin gezet welke email account hij moet checken?
Ik heb zoiezo maar 1 e-mailaccount ingesteld, deze staat gesynchroniseerd. Als ik bij Timescape E-mailaccount instellen klik, geeft hij aan dat ik naar E-mailaccounts moet gaan bij instellingen. Hier is nergens een optie te vinden om dit voor Timescape in te stellen? In de instellingen voor Timescape zelf heb ik er wel aan gedacht om het vinkje aan te zetten bij e-mail. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:08:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Alle backups op phone zijn volgens backup and restore niet meer restorebaar. Had bewust gisteren eergisteren en zojuist een backup gemaakt :(

Ok het is IETS minder dan ik net dacht. Contactpersonen wil hij nog wel restoren (zegt gereed) echter waar staan ze nu? Nergens op de phone zie ik ze terug :(
Ik had dit probleem ook, heb elke puntje 1 voor 1 terug moeten zetten. De contact personen heb ik een paar keer overnieuw moeten doen, zonder resultaat. Door via google een sync uit te voeren daarna waren ze ineens terug. Hopelijk werkt dat ook bij jou!

Wel was ik alle saves van apps kwijt, dus to-do tasklijstje van leeg, mail instellingen, highscores waren weg etc... Allemaal erg irritant.

De irritatie is overigens maar een schim bij de vooruitgang van 2.1, alsof ik een nieuwe telefoon heb. Batterij gaat 2x zo lang mee. Respons van touchscreen lijkt voorruit te zijn gegaan, de gehele gebruikers ervaring is gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

LDVC

Let's get it over with

Omdat iedereen maar blijft klagen over contactpersonen die kwijtraken door Backup & Restore:
De applicatie geeft duidelijk aan dat het geen backup maakt van contacten die je hebt gesynct via Gmail of via SE sync. Na het terugzetten van je backup dus ook weer even syncen met Gmail of SE sync zodat je ook je contacten weer terug hebt.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djie schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:58:
[...]

Ik had dit probleem ook, heb elke puntje 1 voor 1 terug moeten zetten. De contact personen heb ik een paar keer overnieuw moeten doen, zonder resultaat. Door via google een sync uit te voeren daarna waren ze ineens terug. Hopelijk werkt dat ook bij jou!
Is het niet zo dat de SE B&R app de contactpersonen niet backupped en dus niet kan restoren als deze al ergens anders mee gesynced worden? Dit meen ik te hebben zien staan bij het maken van mijn backup.

Edit: LDVC was me net voor. Krijg je ervan als je op je tel zit te reageren ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Michael Knight schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:37:
Ik ben op dit moment nog flink aan het zoeken in de instellingen, maar bij mijn WM smartphone was het mogelijk om HSDPA uit te schakelen (scheelt schakelen en batterij),

In Android zie ik vooralsnog enkel de optie om volledig op 3g/hsdpa te gaan of juist naar gsm. Is er een middenweg? Ik heb ook al gegeken met quick setting / apn droid, maar deze schakelen enkel een voledig datadeel uit...niet de 3.5G/HSDPA :)
Wat wil je precies? In de opties kan je kiezen tussen alleen gprs, alleen 3g en hoger of liever 3g dan gprs(wat stroom zuipt als je geen bereik hebt). Ik heb nog geen widget gevonden die dit kan schakelen en woon ook in een 3g dode zone en moet dus vaak schakelen om batterij te besparen.
Welke middenweg wil je dan? alleen 3g en niet hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55
Zojuist ook ff de update uitgevoerd. Zonder problemen overigens, afgezien van een paar apps die niet meer gevonden kunnen worden. Zometeen alleen nog ff de contacten syncen met google.

Mja, wou ik ADW Launcher dus weer installeren. Die ActionButtons op de drawer zijn wel verrekte handig.. ;)Maar zie ADW Launcher maar eens gewoon in de market te vinden tussen al die themes..

Ik denk: "Barcodescanner en zo'n QR-code opzoeken!"

Zo gezegd, zo gedaan... QR-code scannen en openen. En dan zegt ie "Kan de pagina niet openen."

Heb het met meerdere QR-codes geprobereerd, elke keer hetzelfde. Ik kan blijkbaar geen market links openen in de browser.

Hebben meer mensen daar last van?
Weet iemand een oplossing voor het probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Dweebus op 15-11-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:59:
Ik heb iets cools ontdekt! :D Geen idee of jullie al erachter zijn gekomen. :P

- Voeg een widget toe op je homescreen.
- Selecteer in de beschikbare widgetlijst "Fotolijstje".
- Gebruik Mediascape om een foto te selecteren.
- Als het goed is, zie je nu je fotoalbums in een 3D-weergave! :D

Ik heb alleen geen idee hoe je deze weergave krijg als je gewoon door je foto's, muziek en video's browst in Mediascape... :/
Zoek in de market naar Gallery Shortcut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

paazei schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:01:
[...]

Wat wil je precies? In de opties kan je kiezen tussen alleen gprs, alleen 3g en hoger of liever 3g dan gprs(wat stroom zuipt als je geen bereik hebt). Ik heb nog geen widget gevonden die dit kan schakelen en woon ook in een 3g dode zone en moet dus vaak schakelen om batterij te besparen.
Welke middenweg wil je dan? alleen 3g en niet hoger?
Alleen GSM en 3G... snelheid is dan meer dan toereikend en er wordt dan ook niet constant geschakeld tussen 3G/HSDPA, hetgeen weer meer batterijverbruik veroorzaakt.

Bij 1.6 bleef hij constant op 3G staan. Batterij deed het ook iets beter toen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Michael Knight schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:02:
Alleen GSM en 3G... snelheid is dan meer dan toereikend en er wordt dan ook niet constant geschakeld tussen 3G/HSDPA, hetgeen weer meer batterijverbruik veroorzaakt.

Bij 1.6 bleef hij constant op 3G staan. Batterij deed het ook iets beter toen :)
Ik kan me vergissen, maar volgens mij had 1.6 ook wel hsdpa ondersteuning maar viel dit onder '3g'. Er was dus geen eigen "H" icoontje. Dus had je ook niet door dat er ge-switched werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:09

basdej

OutSystems Consultant

ligt het aan mij of laadt de batterij opeens veel langzamer op?
vanochtend stond ie nog maar op 96% ?

(na een hele nacht opladen)

[ Voor 13% gewijzigd door basdej op 16-11-2010 06:44 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Dat ligt aan jou.. :p
En dit is iets wat al vaker voorbij gekomen is en wat ook al in 1.6 zat.
De x10 laadt op tot 100% en stopt dan met laden. Zodra ie op 90% komt begint ie weer te laden tot 100% etc etc...

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 16-11-2010 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:09:
[...]

Wat houd dat JIT in? Kan het daar zo snel niet vinden. Heb ook geen zin om dat programma te draaien dat al je keyboards ed. verloren gaan.
Als je de gebruiksaanwijzing even goed doorleest kun je zien dan je alles naar eigen wens kunt aanpassen. Als je her en der het een en ander verwijdert kun je de gewenste software/toetsenborden behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat het scherm aanblijft van de X10 na de 2.1 update? Als ik bijvoorbeeld een SMS stuur en ik leg die aan de kant dan blijft het scherm aan. Screen timeout staat al op het minimum (15 seconden) en toch doet hij dat niet. Weet iemand hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:24:
[...]

Als je de gebruiksaanwijzing even goed doorleest kun je zien dan je alles naar eigen wens kunt aanpassen. Als je her en der het een en ander verwijdert kun je de gewenste software/toetsenborden behouden
Okey. En wat houdt dat nou precies in waardoor de telefoon sneller wordt? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:11:
[...]

Okey. En wat houdt dat nou precies in waardoor de telefoon sneller wordt? :)
Technisch verhaal wat andere mensen of wiki beter kan uitleggen dan ik ;)
-->
Quote:
All Android devices could be getting a noticeable performance boost later this year. We have seen companies like Myriad pushing their Dalvik Turbo compiler which they claim offers “3x faster applications, richer game graphics and better battery life to Android”.

Myriad is working with carriers and handset makers to incorporate their software into their Android builds, but it looks Google might beat them to it.

Google has assembled their own team of engineers that is working on a Dalvik JIT Compiler for Android. JITstands for “just in time” compilation, and allows software to run faster by “compiling bytecode into native machine code at runtime which substantially increases performance”. I’m not going to pretend that I’m an expert on JIT, so I’ll defer to Wikipedia if you want the full scoop.

As some of you already know, JIT is in the Android repository and working right now. I’ve loaded the latest kernel that supports (correction: JIT has nothing to do with the kernel version, but some custom roms include both) it on my Nexus One and saw my benchmark scores go up 250-300%. It was cool to play with, but it was major unstable and the phone would reboot after several hours of use.

It looks like Google’s team might be close to releasing a stable version of the Dalvik JIT compiler. Two of them, Ben Cheng and Bill Buzbee, will be outlining their work at Google I/O in a session called “A JIT Compiler for Android’s Dalvik VM“.

In the session they will outline the design of a JIT Compiler designed for embedded Android devices. Topics of the session will include “an architectural overview, the rationale for design decisions and the special support for JIT verification, testing and tuning”.

Hopefully we will see a stable JIT compiler released sometime around May (or at least available via XDA).

Bron:http://androidandme.com/2...id-sooner-than-you-think/
Zie ook:http://nl.wikipedia.org/wiki/Just-in-time_compilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:31:
Is het normaal dat het scherm aanblijft van de X10 na de 2.1 update? Als ik bijvoorbeeld een SMS stuur en ik leg die aan de kant dan blijft het scherm aan. Screen timeout staat al op het minimum (15 seconden) en toch doet hij dat niet. Weet iemand hiervoor de oplossing?
Ik had dit probleem een of 2 pagina's terug. Nog steeds geen oplossing voor. Volgens mij kan je het niet veranderen. Probeer eens bij Toepassingen >>> Ontwikkeling >>> Standby >>> en dan die uitzetten. Ik heb het net gedaan, maar ik moet nog even wachten tot m'n accu weer vol is, en dan kijk ik of m'n scherm weer aangaat. :) Probeer het ook eens, want m'n accu is vrij leeg, dus het duurt nog wel even. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderdw schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:09:
[...]

Zoek in de market naar Gallery Shortcut :)
Thanks! :D Alleen jammer dat je alleen door je afbeeldingen en video's kunt browsen, en niet door je muziek. Ook jammer is dat het niet in Mediascape is geïntegreerd. ;( Is het soms een bug van de X10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:00
Voor alle t-slowbilers....
Ik houd dit maar in de gaten ipv elke keer weer via pc companion of seus te checken...

oh ja ik heb een 1232-4402

[ Voor 5% gewijzigd door GRUMBLER op 16-11-2010 13:29 . Reden: typen blijft moeilijk oid :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
Stinger_ schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:22:
Dat ligt aan jou.. :p
En dit is iets wat al vaker voorbij gekomen is en wat ook al in 1.6 zat.
De x10 laadt op tot 100% en stopt dan met laden. Zodra ie op 90% komt begint ie weer te laden tot 100% etc etc...
nog meer mensen t "probleem" dat nu (met 2.1) het groene ledje niet meer uitgaat als de batt. helemaal opgeladen is ? dit was voorheen wel het geval..

met als gevolg dat de hele slaapkamer 's nachts helder groen verlicht is door dat ene LEDje.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:13
ephymerous schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:09:
[...]

Wat houd dat JIT in? Kan het daar zo snel niet vinden. Heb ook geen zin om dat programma te draaien dat al je keyboards ed. verloren gaan.
Lees goed de gebruiksaanwijzing door en je komt er wel uit.

Ik had alle bestanden in de map config verwijderd behalve enable_jit. Bij mij is dus alleen jit geistalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dit is eng. :') Waarom heb ik in Mediascape, bij foto's, een map die "Vrienden" heet, met een foto van Job Cohen? :') :D Ik heb nog nooit die map aangemaakt, laat staan dat ik een foto van Job Cohen erin heb gezet. :? Kom dit soms doordat ik vriendjes met 'm ben op Hyves? Maar dan zou het toch betekenen dat ik meer Hyves-contacten in die map moet hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, over die automatische schermverlichting.

Als je die standaard widget gebruikt, en 'm op de middelste stand zet, dan wordt de verlichting op 32% gezet en niet op Auto, volgens MySettings van JQ Soft. Ik gebruik gewoon MySettings, en ik hou dan het icoontje voor verlichting in, de verlichting wordt dan op Auto gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:01:
Okee, dit is eng. :') Waarom heb ik in Mediascape, bij foto's, een map die "Vrienden" heet, met een foto van Job Cohen? :') :D Ik heb nog nooit die map aangemaakt, laat staan dat ik een foto van Job Cohen erin heb gezet. :? Kom dit soms doordat ik vriendjes met 'm ben op Hyves? Maar dan zou het toch betekenen dat ik meer Hyves-contacten in die map moet hebben? :?
Ik had ook foto's van een paar van mijn hyves-vrienden er op staan. Staat in een mapje "hyves-cache" ofzo. Waarschijnlijk worden ze daar automatisch opgeslagen als je een keer op de "buzz-pagina" kijkt. Toevallig dan die personen geladen op die pagina.

Dat is de enige verklaring die ik kan vinden.

Ik heb wel een ander probleempje...
Na mijn sync met Google heb ik alle contacten wel weer, maar is er bij elke contact een leeg notitie veld toegevoegd. Iemand enig idee hoe deze makkelijk en snel zijn te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Laatst online: 25-09 12:07
hey ik heb een vraagje hoe maken jullie een bacup van je sdkaart van de x10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrstylo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:05:
hey ik heb een vraagje hoe maken jullie een bacup van je sdkaart van de x10?
PC aan je computer, SD kaart mounten en kopieren naar je harde schijf op je PC? Of bedoel je iets anders dan wat ik nu voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dweebus schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:18:
[...]

Ik had ook foto's van een paar van mijn hyves-vrienden er op staan. Staat in een mapje "hyves-cache" ofzo. Waarschijnlijk worden ze daar automatisch opgeslagen als je een keer op de "buzz-pagina" kijkt. Toevallig dan die personen geladen op die pagina.

Dat is de enige verklaring die ik kan vinden.

Ik heb wel een ander probleempje...
Na mijn sync met Google heb ik alle contacten wel weer, maar is er bij elke contact een leeg notitie veld toegevoegd. Iemand enig idee hoe deze makkelijk en snel zijn te verwijderen?
Klopt, ik heb die cache leeggemaakt, en die foto was meteen weg. :P Ik heb er een half uur naar lopen zoeken. :P Ik kreeg 'm ook als contact, die niet te verwijderen was, maar na de cache geleegd te hebben, was ie weg. :)
En wat betreft Google, dat had ik eerst ook. ;) Ik synchroniseer nu niet met Google. Ik heb al mijn contacten verwijderd, en ze vervolgens een voor een toegevoegd. Let er wel op dat wanneer je gevraagd wordt waar je je contact op wilt slaan, dat je Telefoonaccount selecteert, en niet Google. Dat is het probleem denk ik. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:53:
[...]

En wat betreft Google, dat had ik eerst ook. ;) Ik synchroniseer nu niet met Google. Ik heb al mijn contacten verwijderd, en ze vervolgens een voor een toegevoegd. Let er wel op dat wanneer je gevraagd wordt waar je je contact op wilt slaan, dat je Telefoonaccount selecteert, en niet Google. Dat is het probleem denk ik. ;)
Ah ok, weer wat wijzer. Dank u :)
Dan verwijder ik het eventueel handmatig. Moet toch enkele dingen handmatig aanpassen, omdat er nu opeens nieuwe velden bij zijn gekomen bij de contactgegevens..
Verder blijf Ik toch wel syncen met Google denk ik, vanwege verjaardagen en kalender integratie. Ik snap niet helemaal waarom ze nu een Telefoonaccount en Google-account gebruiken voor contactpersonen. Beetje vreemde constructie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Je kunt blijven syncen met google, maar stel dan gewoon in dat hij dat niet doet met je contacten.

"Instellingen" --> "Account en synchronisatie" --> selecteer je google account --> haal vinkje weg bij "Contacten synchroniseren"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Laatst online: 25-09 12:07
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:10:
[...]

PC aan je computer, SD kaart mounten en kopieren naar je harde schijf op je PC? Of bedoel je iets anders dan wat ik nu voorstel?
ja dit is denk ik ook wel een optie, maar ik had een app genaamd handy backup, daarmee kon je ook een backup maken maar dat duurt jaren.. ik wil een backup maken omdat ik app2sd wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:29
De mensen met NL 2.1 KPN/HI ROM, zijn er veranderingen/verbeteringen m.b.t. de hyves intergratie in Timescape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2018

martend

m11x,SG-M,I7K @ 127.0.0.1

Hyves is niet veranderd in Timescape voor zover ik kan zien, je kan op de tegel klikken om doorgestuurd te worden via de browser of je kan kiezen om het berichtje te lezen plus indien aanwezig foto's te zien.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ervaringen/vragen over custom roms en rooten horen hier NIET thuis, die kunnen in het daarvoor bestemde topic.