Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 231 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.413 views

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 15:23

Wootlock

Evilution

DrFlash schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:18:
[...]

is in dit geval niet waar, zelfs als je nooit ergens op hebt geklikt of email verstuurd kan je je account kwijtraken. common sense is dus de authenticator kopen / downloaden / whatever en erop zetten.
garagaholic schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:20:
[...]

Het is dan ook common sense om een authenticator aan te schaffen :+.
Hopelijk weet je dan ook dat een authenticator niet 100% veilig is ? ;)
Anyway ik blijf van mening dat je niet zo'n ding nodig hebt om veilig te kunnen blijven spelen.

"Don't let your dreams be memes"

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Wootlock schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:47:
[...]

[...]

Anyway ik blijf van mening dat je niet zo'n ding nodig hebt om veilig te kunnen blijven spelen.
Het maakt het wel een stuk lastiger om je account te hacken

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Dagboekje:

Gisteren was het weer reset dag, tijd voor ICC dus. Even snel inloggen op m'n alts om de daily transmute te doen en vervolgens als een gek naar ICC aangezien ik vrij laat was. Eenmaal daar aangekomen besloten dat ik vanavond wel wou raiden en dus de hele raid mee zou gaan, anders dan de laatste paar weken waar ik eigenlijk alleen mee ben gegaan op LK heb ik nu zowat de hele avond binnen gezeten. De frost wing wel overgeslagen aangezien er iemand was die daar loot nodig had dus even plekje gewisseld voor die 2 bazen.

Weer wat geluk gehad in ICC, m'n laatste heroic token dropte dus kon m'n 4de set item upgraden naar 277 en daarmee is nu alle gear >ilvl 270. Tevens ook nog een extra token gekregen voor m'n tank set, zodat ik ook daar kan beginnen met upgraden naar heroic.

Op LK 2 mensen geboost voor light of dawn en met een 2shot daar waren we vrij snel klaar in de instance. LK Paardje is naar de op-een-na-laatste persoon in de guild gegaan die nog geen speciale mount had van LK of Yogg (en member of hoger was) en dat was onze versie officer paladin. Ik ben nu de laatste persoon die nog een mount moet krijgen maar heb gekozen voor mimirons head van Yogg+0. ben dus zondag aan de beurt.

Na ICC die binnen 1,5 uur clear was met een groepje van 18 nog even naar naxramas gegaan. Ik moest daar nog de achievements "Shocking" en "The dedicated few" als laatste 2 achievement voor de 25 man content. deze gelukkig gehaald. nu nog 5 achievements in 10 man en 4 in 5 mans en dungeons en raids is klaar als achievement lijst.
[...]
Niet 100% maar wel verdomde dichtbij. ze kunnen in ieder geval niet meer je account 'pikken' aangezien elke code maar 1x geldig is in een korte tijd kunnen ze em niet gebruiken om de authenticator van je account af te halen of je password te veranderen aangezien je daarvoor 2x een authenticator code nodig hebt. Dus je bent hoogstens heel even van je account af aangezien ze je inlog moeten onderscheppen om erin te komen zie je het direct dus kan je zelf weer inloggen en als je dat snel doet hebben ze niks kunnen doen.
MaceNL schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:53:
[...]
Ik heb dus alles al gekocht op de US server omdat ik dacht daar wel te blijven maar tijdzone en de attitude hebben doen besluiten over te stappen naar een EU. Desnoods begin ik met een nieuwe priest om beetje het healen onder de knie te krijgen.
Ik zou gewoon de level 80 pakken en beginnen met heroics. over het algemeen hoef je daar alleen een beetje renews te gooien en kan je beetje rondspelen met je spells. Lees ook wat guides over je priest en leer wat de juiste rotaties zijn etc. binnen een week kan je die priest goed genoeg spelen om te beginnen met raiden (mits je gear dat toestaat uiteraard)

[ Voor 33% gewijzigd door DrFlash op 11-11-2010 11:01 ]

Wowhead profiel

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 16:48
DrFlash schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:52:
[...]

Niet 100% maar wel verdomde dichtbij. ze kunnen in ieder geval niet meer je account 'pikken' aangezien elke code maar 1x geldig is in een korte tijd kunnen ze em niet gebruiken om de authenticator van je account af te halen of je password te veranderen aangezien je daarvoor 2x een authenticator code nodig hebt. Dus je bent hoogstens heel even van je account af aangezien ze je inlog moeten onderscheppen om erin te komen zie je het direct dus kan je zelf weer inloggen en als je dat snel doet hebben ze niks kunnen doen.
Tenzij ze inbreken in je huis en een gun tegen je hoofd zetten, dan heb je weinig aan je authenticator ;)
Maar met een beetje common sense kom je al heel ver, zorg dat je pc beveiliging op orde is en dat je een beetje oplet op mails en programma's die geïnstalleerd worden.

Leuk nieuwe feature is trouwens dat je mensen met guildbank toegang kan verplichten een authenticator te gebruiken. Weet niet of het al geïmplementeerd is, maar zag een tijdje geleden een blue post ervan.

• Dice
defiler1974 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:13:
[...]

Tenzij ze inbreken in je huis en een gun tegen je hoofd zetten, dan heb je weinig aan je authenticator ;)
Maar met een beetje common sense kom je al heel ver, zorg dat je pc beveiliging op orde is en dat je een beetje oplet op mails en programma's die geïnstalleerd worden.

Leuk nieuwe feature is trouwens dat je mensen met guildbank toegang kan verplichten een authenticator te gebruiken. Weet niet of het al geïmplementeerd is, maar zag een tijdje geleden een blue post ervan.
Ja, is geimplementeerd, zit in guildcontrol

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Dice schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:51:
[...]

Het maakt het wel een stuk lastiger om je account te hacken
Gelukkig kan je account sowieso niet gehacked worden, dus dat scheelt weer.

Terzijde heb ik vandaag wel 2 authenticators besteld omdat een maat en ik nu samen een guild hebben gestart + guildbank. Zou zonde zijn als door 1 van ons de bank wordt leeggeroofd :P

Ik speel sinds start en heb nog nooit gehad dat mijn account compromised is geweest.
Gewoon een kwestie van weten waar je mee bezig bent dus.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
en voor de personen die die zg pet aan het inslaan waren :P
If you currently have the Razzashi Hatchling item in your inventory, you'll still be able to learn the pet spell at a later point in time. It's not like the pet is disappearing completely; it's just no longer dropping from its usual home in Zul'Gurub.

In fact, I can confirm that the Razzashi Hatchling, being a clever and resilient little reptile, has already found a new home, and will be migrating there shortly after the shattering. ;)
laten ze hem dus gewoon terugkomen?

• Dice
Dakreal schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:22:
[...]

Gelukkig kan je account sowieso niet gehacked worden, dus dat scheelt weer.

Terzijde heb ik vandaag wel 2 authenticators besteld omdat een maat en ik nu samen een guild hebben gestart + guildbank. Zou zonde zijn als door 1 van ons de bank wordt leeggeroofd :P

Ik speel sinds start en heb nog nooit gehad dat mijn account compromised is geweest.
Gewoon een kwestie van weten waar je mee bezig bent dus.
Euh ??? niet gehacked ? hoe bedoel je dat ?
Locks schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:23:

[...]

Ja hij wordt dus wss ergens als Quest reward of random drop gepleurd :).
Dus als je ze ingeslagen heb met het idee ze zijn straks meer waard, heb je het dus miss ( als ik zo het lees )

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 10:22
Locks schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:23:

[...]

Heb je misschien een linkje ? of enig idee of ze ook iets met die mounts gaan veranderen ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 17:01
[...]

[...]

Je kunt van mening zijn wat je wilt, feit blijft dat je veiliger bent wanneer je een authenticator hebt bovenóp de al geldende beveiliging.
Noem me cheapass, maaar common sense > alle andere beveiligingsmiddelen
Een loginnaam/wachtwoord combinatie is namelijk ook een 'ander beveiligingsmiddel' dan common sense, en ik neem aan dat jij niet een wachtwoord hebt wat bijvoorbeeld gelijk is aan de accountnaam. Je hoeft overigens helemaal niets buiten 'common sense' te doen om er voor te zorgen dat je gehacked raakt. Juist de schijnveiligheid die 'common sense' verschaft kan gevaarlijk zijn, en in dat perspectief biedt de authenticator gewoon extra zekerheid.

Toen mijn account compromised was, heb ik me ook helemaal suf gezocht in mijn common sense. Ik open nóóit links in blizz mails, ik heb nog nooit op andermans PC gespeeld en een trojan/virus/keylogger had ik ook al niet (en nog steeds niet ;)). Hoe men aan mijn wachtwoord is gekomen is me nog steeds een volkomen raadsel. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik in een duister verleden voor een 'normale' site dezelfde combinatie uname/pass heb opgegeven en dat die dit soort meuk verkopen oid. Die kans is vrij klein, gezien ik usernames/emailadressen/password combinaties per service/site rouleer, maar het kán natuurlijk wel.

Hoe dan ook: common sense + authenticator > common sense.

• garagaholic
Dice schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:24:
[...]

Euh ??? niet gehacked ? hoe bedoel je dat ?
Over het algemeen bedoelt men met hacken iets anders dan "er achter komen wat voor username/password combi jij hebt". De beveiliging van je account wordt omzeild, of tenietgedaan. Maar het account is niet gehacked.

Of het niet kán is wmb een meer semantische discussie, die mogen jullie voor mij voeren :P

• Valkyre
  • Laatst online: 12-10 13:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

Zilverdael80 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:23:
[...]

Waarom pop je geen BL/Hero tijdens een LK fight?
Wij poppen 'm -altijd- bij de start van P3 om maar zo rap mogelijk die spirits te downen.
Vervolgens kan je 'm na de rez (P4?) vaak nog een keer doen, iedereen is van de exhaustion af.

Op die tactic toch meerdere keren LK op z'n donder gegeven.

Blijft overigens tot nu het leukste gevecht in het spel
Bloodlust gebruik je toch liever bij de laatse transition phase om maar zo snel mogelijk van de raging spirtis af te komen. als je clean in de laatste phase komt, is het niet echt moeilijk meer.
Gisteren eindelijk mijn ICC10 draakje gehaald :) LK was een 1-shot, bij de eerste transistion phase liep ik tegen een net gespawnd sphere aan waardoor ik weg geschoten werd :(
Maar toch hebben ze het gehaald, 1 tank is ook all you need na P1. (alhoewel met de huidige gear denk ik dat je het ook wel gaat redden met 1 tank in P1)

BLijf het het mooiste gevecht vinden!

iRacing Profiel

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
[...]

[...]

True, werk zelf in de beveiliging maar toch heb ik wel een authenticator.

Kijk zelf vaak op mmo / curse dat soort sites en die hebben toestemming om javascript uit te voeren.
Kan altijd mis gaan bij hun of hun adverteerders.
Men pakt een 0day Flash/IE/FF(om deze maand maar op te noemen ;) ) en je hebt een driveby aanval waar je niks van merkt

Kan je common sense hebben wat je wilt maar die authenticator geeft dan wel een beetje extra.
Tenzij er chineesjes te wachten zitten en ze een man in the middle hebben ofc :P

Verwijderd

garagaholic schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:30:
Hoe dan ook: common sense + authenticator > common sense.
Om even op de discussie in te haken:

Het lijkt misschien ver te zoeken maar bij mij in de guild zijn al 2 mensen MET authenticator gehackt. Waaronder onze GM. (sinds launch nog nooit gehackt!) Er zijn nu keyloggers die je authenticator code loggen. Deze blijft toegankelijk tot ca. 5/15 minuten na inloggen en kunnen dus worden hergebruikt. Vervolgens krijg je een 'server not available' melding en weg toegang.

De time-frame/-window om met een account te knutselen is wat kleiner met een authenticator, maar het blijft net zo riskant als een password. Je moet evengoed wat intikken.

Volgens mij eenvoudig door blizzard op te lossen door die timeframe dik in te korten.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 12:41 ]

• garagaholic
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:34:
[...]

Het lijkt misschien ver te zoeken maar bij mij in de guild zijn al 2 mensen MET authenticator gehackt. Waaronder onze GM. (sinds launch nog nooit gehackt!) Er zijn nu keyloggers die je authenticator code loggen. Deze blijft toegankelijk tot ca. 5/15 minuten na inloggen en kunnen dus worden hergebruikt. Vervolgens krijg je een 'server not available' melding en weg toegang.

De time-frame/-window om met een account te knutselen is wat kleiner met een authenticator, maar het blijft net zo riskant als een password. Je moet evengoed wat intikken.

Volgens mij eenvoudig door blizzard op te lossen door die timeframe dik in te korten.
Geen speld tussen te krijgen ;). Maar daarmee is inloggen mét authenticator nog steeds veiliger dan zonder. Dat timeframe zonder auth. is namelijk vrijwel oneindig, dus er is dan ook geen noodzaak voor een 'hacker' om binnen die X aantal minuten te reageren op een login van de gebruiker.

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 09:29
Zjanzjak schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:27:
[...]

Goed om te horen dat je alles weer terug hebt maar van bovenstaand zinnetje ben ik toch een beetje huiverig want ik krijg per dag wel 2 a 3 van dit soort mails in mijn spambox. Dat ze voor reden x mijn password enzo nodig hebben om de boel weer in orde te krijgen, hartstikke nep uiteraard maar er trappen nog vele mensen in deze truuk, met alle gevolgen van dien.

Gister 'the Astral Walker'-titel gehaald, we waren altijd zo geoccupeerd met nieuwe content dat we hier nooit aan toegekomen zijn. Het is omdat ik geen 25 man (raiders) had en we tesaam maar besloten om dat te doen anders was het weer ICC. Wat casuals erbij, vriendje van 1 onzer dames kwam tanken, paar tries en 1 big bang later was het raak, Algalon ging ook voor het eerst voor ons op 25-mans neer. Met de huidige gear ook niet al te moeilijk maar goed, deze titel verdwijnt dus die pakken we mooi nog even mee.
dit mailtje kwam echt van blizzard. was heel te tijd replyen op een mail die ik ingame van een gm had gekregen. (vriend had een ticket aangemaakt via zijn account.)

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 15:35
Wie was nu die raptor pet uit Zg aan het verzamelen om dik te cashen in Cata? Je hebt namelijk te vroeg gejuicht :)
Razzashi Hatchling companion pet
If you currently have the Razzashi Hatchling item in your inventory, you'll still be able to learn the pet spell at a later point in time. It's not like the pet is disappearing completely; it's just no longer dropping from its usual home in Zul'Gurub.

In fact, I can confirm that the Razzashi Hatchling, being a clever and resilient little reptile, has already found a new home, and will be migrating there shortly after the shattering.

[...] When we made the original announcement last month that certain pets and mounts would be removed, it was to inform players of changes that could potentially impact their gameplay. We know that there are many avid collectors out there and, whenever possible, we want to give players notice when a favorite item might be removed. In that same announcement, we also clarified that, while we didn't have any current plans to re-introduce the specified pets and mounts, if we happened to find a suitable location to add them back in, we would certainly consider it.

Totally reasonable, right?

Since then, we found an appropriate place for the Razzashi Hatchling, and it felt like a good opportunity to restore a pet beloved by so many. Naturally, we were excited to share this information with all of you, as we knew a lot of players were saddened to hear about the little guy's initial departure. There was no malicious intent, no crazy conspiracy behind this decision. We saw an opportunity to make the game more enjoyable that meshed with our design goals, and we went with it. Simple as that.

In the end, the worth of the Razzashi Hatchling isn't solely measured in gold, and it would be a fallacy to think that we create non-combat pets simply to provide players with something to sell on the Auction House for profit. To many, pets like the Razzashi Hatchling represent something fun and exciting, and that's just as valid a currency as any in World of Warcraft.

While I'm sorry you're at a financial disadvantage now, I'm hoping you're still be able to enjoy the pet for what it is (re: an adorable, head-bobbing reptilian sidekick) -- or, given that it will still be a rare pet, perhaps even find someone who will adopt it for a reasonable price. Good luck. :) (Source)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• defiler1974
[...]

Nadeel van deze methode van hacking is dat zij op hetzelfde ogenblik gebruik maken van jouw account. Een snel telefoontje naar blizzard en ze hebben misschien 1 minuut om je account te plunderen. Race tegen de klok dus. Lijkt me ook wel een manier van hacken die ze alleen uitvoeren bij mensen waar wat te halen valt. (GM's doorgaans).

Mischien moet blizzard toch zelf de geldmarkt in de hand nemen ala EVE-online. Handel in time cards toestaan voor ingame gold. Je koopt zelf een timecard voor wow en verhandelt deze ingame op de AH voor gold. Daarmee snij je een hoop illegale gold handelaars de pas af. En mensen die veel spelen, kunnen dan door gold te farmen gratis spelen. Schijnt goed te werken in EVE en heeft minimaal effect op economie.

Ik vraag me af wat de situatie van nu daarvan verschilt, behalve dat wow ook een schare mensen erbij krijgt die geen abbo willen betalen voor een online spel.
defiler1974 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:07:
[...]

Nadeel van deze methode van hacking is dat zij op hetzelfde ogenblik gebruik maken van jouw account. Een snel telefoontje naar blizzard en ze hebben misschien 1 minuut om je account te plunderen. Race tegen de klok dus. Lijkt me ook wel een manier van hacken die ze alleen uitvoeren bij mensen waar wat te halen valt. (GM's doorgaans).

Mischien moet blizzard toch zelf de geldmarkt in de hand nemen ala EVE-online. Handel in time cards toestaan voor ingame gold. Je koopt zelf een timecard voor wow en verhandelt deze ingame op de AH voor gold. Daarmee snij je een hoop illegale gold handelaars de pas af. En mensen die veel spelen, kunnen dan door gold te farmen gratis spelen. Schijnt goed te werken in EVE en heeft minimaal effect op economie.

Ik vraag me af wat de situatie van nu daarvan verschilt, behalve dat wow ook een schare mensen erbij krijgt die geen abbo willen betalen voor een online spel.
Indeed, maar het zou me niks verbazen als ze binnen nu en 2 jaar op free to play overgaan.
omdat andere mmo's dat ook doen.

Maar dat is speculatie en we zullen zien :). maar zoals EvE is inderdaad een goeie manier.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Rakkerzero schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:02:
Wie was nu die raptor pet uit Zg aan het verzamelen om dik te cashen in Cata? Je hebt namelijk te vroeg gejuicht :)

[...]
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo....

Naja, niet zo'n probleem :D. Het was een gok, ik kan ze denk ik nog steeds wel omzetten in de LK questmount, genoeg mensen die dit nog niet weten (hoop ik).

Ben ze alweer een voor een aan het verkopen. Bedankt voor de waarschuwing. Ik hou er ook nog een paar, omdat er ongetwijfeld een inflatie gaat plaatsvinden (ze hebben niet voor niets de goldcap bijna ver-vijfvoudigd). De vraag (of gok) is natuurlijk of het nog verkoopt straks.

[ Voor 15% gewijzigd door Darkangle op 11-11-2010 13:15 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mektheb schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:12:
[...]

Indeed, maar het zou me niks verbazen als ze binnen nu en 2 jaar op free to play overgaan.
Lijkt me heel sterk. Met de miljoenen betalende accounts die Blizzard nu al heeft komt er maandelijks een vast bedrag binnen volgens een beproefde methode. Het lijkt me heel sterk dat ze overstappen op een onzekere bron van inkomsten als daar niet een directe aanleiding in de vorm van teruglopende gebruikerscijfers voor is. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:20

Snappie88

Mr. Hollywood

Darkangle schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:13:
[...]

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo....

Naja, niet zo'n probleem :D. Het was een gok, ik kan ze denk ik nog steeds wel omzetten in de LK questmount, genoeg mensen die dit nog niet weten (hoop ik).

Ben ze alweer een voor een aan het verkopen. Bedankt voor de waarschuwing. Ik hou er ook nog een paar, omdat er ongetwijfeld een inflatie gaat plaatsvinden (ze hebben niet voor niets de goldcap bijna ver-vijfvoudigd). De vraag (of gok) is natuurlijk of het nog verkoopt straks.
Iemand anders was me voor :') Wilde het ook al posten omdat hier iemand zat die die krengen verzamelde (jij dus blijkbaar :P).

Valt me wel weer mee dat Tweakers niet een nerdrage aanval krijgen :9

Hoe bedoel je trouwens dat van 't omzetten van de LK questmount?

Surfin' paradise!

NMe schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:18:
[...]

Lijkt me heel sterk. Met de miljoenen betalende accounts die Blizzard nu al heeft komt er maandelijks een vast bedrag binnen volgens een beproefde methode. Het lijkt me heel sterk dat ze overstappen op een onzekere bron van inkomsten als daar niet een directe aanleiding in de vorm van teruglopende gebruikerscijfers voor is. ;)
Dat is ook zo ;), ach we zullen zien hoe dan ook elke slag of route die ze ingaan volg ik wel ;)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Mektheb schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:12:
[...]

Maar dat is speculatie en we zullen zien :). maar zoals EvE is inderdaad een goeie manier.
Lijkt mij eerlijk gezegd niet, zolang ze er nog dik aan verdienen zullen ze er een monthly fee voor blijven vragen. wellicht als ze op een gegeven moment de ontwikkeling stop zetten, play for free overgaan, maar dan is er vrij weinig meer te halen dus zullen ze minstens de helft van de playerbase kwijtraken. (althans aannamen ook aan deze kan :))

iRacing Profiel

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]Volgens mij eenvoudig door blizzard op te lossen door die timeframe dik in te korten.
Inkorten van de timeframe kan niet zo goed, want de klokjes in die authenticators zijn meestal niet zo precies. Als de tijdspanne die hij accepteert te kort is, dan kom je er niet meer in als je authenticator een klein beetje voor of achter gaat lopen.

Maar wat ze wel zouden moeten doen is elke authenticator code gewoon maar 1x accepteren en daarna niet meer. Dan kan dit gewoon niet meer gebeuren. Dan kan je alleen niet binnen dezelfde minuut in de game inloggen en in de battle.net website, maar dan hoef je hooguit een minuut te wachten.

Eigenlijk ben ik verbaasd dat ze dit niet zo doen, de meeste bedrijfs-tokens werken ook zo.

• Dakreal
[...]

Het blijft gewoon een kwestie van een Keylogger dumpen op de desbetreffende computer.
Daarmee kunnen ze je Authenticator code achterhalen + je login gegevens.

Geen hack dus, maar gewoon onzorgvuldig.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49
Een keylogger kan toch alleen je toets-aanslagen bijhouden? Dus stel dat je met wat knippen en plakken van losse letters een woord aan elkaar zet, en dan in een notepad bestandje zet ofzo, dat je dan met CTRL+C en CTRL+V kan inloggen? :D Of is dat nou een hele stomme theorie? :+

Oja, en wie had er ook alweer tientallen Razzashi pets? :o
In fact, I can confirm that the Razzashi Hatchling, being a clever and resilient little reptile, has already found a new home, and will be migrating there shortly after the shattering.

[ Voor 40% gewijzigd door Divak op 11-11-2010 13:41 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, ik ben zwak, kan me niet eens aan mijn eigen beloftes houden. Had mezelf beloofd niets meer te levelen tot Cata maar intussen is mijn hunter die 2 weken geleden nog level 15 was nu level 48. Lijkt erop dat ik tegen de tijd dat Cata uitkomt dus 8 level 80's heb. 8)7
RichardvdD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:37:
Een keylogger kan toch alleen je toets-aanslagen bijhouden? Dus stel dat je met wat knippen en plakken van losse letters een woord aan elkaar zet, en dan in een notepad bestandje zet ofzo, dat je dan met CTRL+C en CTRL+V kan inloggen? :D Of is dat nou een hele stomme theorie? :+
Of je zorgt gewoon dat je geen keyloggers krijgt. ;)

[...]
Joh, die was nog niet voorbij gekomen. :+

[...]
Je bent nu nummer 6 die het al zegt over de pets :P

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 13:59

junglebeast

hier staat iets

Hey jullie al gehoord van die ZG pet? O-) Oh en heeft iemand nog een leuke Lock spec of rotatie.. })

Ben ook bezig met me 8ste 80er (Priest). Met nog een Lock die erg dichtbij is. 10de slot is natuurlijk voor een Goblin. En zit er over na te denken om engineering te nemen op me Priest puur voor de fun en gadgets.
Blacksmithing boeit me totaal niet en kan makkelijk dingen laten maken door andere voor mijn Pala bijv.

Zo en dan kijken of we met op de Druid nog wat leuke achievements kunnen krijgen in Ulduar vanavond,

[ Voor 6% gewijzigd door junglebeast op 11-11-2010 14:01 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
deadsy33 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:50:
Nemen jullie nog dagen vrij van het werk op 7 december en verder?
Ik niet in elk geval, mijn account is zowiezo al maanden niet meer actief omdat ik weinig instances doe en al helemaal geen raiding, en de lol er af was na het bereiken van level 80. Met Cata heb ik er wel weer zin in ( ga denk ik ook de prequestchain doen al heb ik fase 1 geloof ik gemist dus ik weet niet of dat nog kan ). Maar ik kijk wel erg naar de expansion uit, ben benieuwd wat ze nu weer verzonnen hebben :)

Mijn ervaring met eerdere expansions is ook dat het de eerste paar dagen zowiezo erg onstabiel is, crashende servers, lange wachttijden, noodreparaties enz. Dus vrij nemen lijkt me een beetje zonde voor het geval dat het dit keer weer zo moeizaam gaat.

• Darkangle
Snappie88 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:18:
[...]

Iemand anders was me voor :') Wilde het ook al posten omdat hier iemand zat die die krengen verzamelde (jij dus blijkbaar :P).

Valt me wel weer mee dat Tweakers niet een nerdrage aanval krijgen :9

Hoe bedoel je trouwens dat van 't omzetten van de LK questmount?
Het omzetten. Ik zet het liefst mijn geld om in items voor het uitkomen van de expansion. Ik verwacht wederom een vrij grote inflatie, dus als je je geld in items omzet blijft dat je met een beetje geluk bespaard. Wat ik dus doe is gewoon die pets weer verkopen en er nog een extra LK quest mount van dat geld kopen.

Echter, ik ga ze niet allemaal verkopen, als de droprate hetzelfde blijft dan zal het beestje behoorlijk veel meer waar zijn in Cata.

Ik heb mijn verzameling mogen uitbreiden met nog een Spectral tiger. te vaag, ik zoek me eerst 5 jaar de tandjes naar een ingame seller, en nu 2 binnen even veel weken. Ik moest wel even aanpoten om hem te kunnen betalen, de vorige sloeg toch een behoorlijk gat in mijn voorraad. Godzijdank zit ik op een druk bevolkt realm, dus via de AH is geld verdienen een stuk makkelijker.
Ik heb nu nog 200k in gold over (meeste had ik al omgezet in items), dus ik hoop dat er nog iets bijzonders voorbij komt om in te investeren zodat ik "blut" ben strakjes. Vaste activa ftw ;).

Zijn er hier nog meer mensen die AH spelen (Alsof het een spel op zich was...)?

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Die authenticator gebruik ik principieel niet. Eerst mag je alle spellen kopen, vervolgens mag je gaan betalen om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken, en nu moeten we weer gaan betalen om er gebruik van te blijven maken? Lijkt me niet moeilijk voor blizzard medewerkers om die authenticator te verkopen: gewoon even iemands gold eraf halen (onzin natuurlijk, maar bij wijze van spreken).

Ik krijg er een beetje het gevoel bij van:
Eerst koop ik een kluisje (het spel)
Dan koop je een digitaal slot voor op het kluisje (account + ww zodat je kan inloggen - playtime)
En nu moet je de mogelijkheid kopen tot de cijfers 2 t/m 9 v/h cijferslot (autenticator)

Alles wat in en om WoW gebeurd kost geld tegenwoordig, terwijl het al dubbel en dwars betaald is. Je koopt een auto en moet er vervolgens elke keer als je gaat rijden een tientje in stoppen, owh en als je hem op slot doet kost je dat 5 euro en als je hem gaat wassen kost dat ook €8.99 - we komen hem maandelijks legen.

What's next? Nog even en Wow wordt alleen gespeeld door directeuren. Ik zie de TV-reclames al voor me: "World of Warcraft, het nieuwe golfen"

[ Voor 0% gewijzigd door Ero-Sensei op 11-11-2010 14:37 . Reden: typo ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerst betaal je mee aan de bouw van de kluisjes, dan huur je een kluisje, en als extra kan je een beter slot kopen voor betere veiligheid.

Auto is hetzelfde principe, je betaalt voor je auto, maandelijks wegenbelasting/verzekering/onderhoud, en wil je een betere alarm installatie moet je daar voor betalen.

Zo bijzonder is het allemaal niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Divak
Auction Housen.. aan de ene kant een super goudmijn, maar ik word echt schijt en schijtziek van die lui die 18 uur per dag op de AH zitten om je telkens te undercutten. Het moet echt eens verboden worden om auctions te annuleren, want dit slaat echt nergens op. Je zet er een item op, en 2 minuten later ben je undercut. Dat haalt echt de lol er vanaf en zeker met het mobiele auction house zal dit alleen maar erger worden. En dan zit ik nog op een rustige realm ook :'(
NMe schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:46:
Of je zorgt gewoon dat je geen keyloggers krijgt. ;)
Lekker bijdehand maar daar gaat het niet om.

Dat van die pet had ik trouwens een tijdje geleden ook al voorspeld, nu is het gewoon bevestigd.

Ook heerlijk dat Insane nieuws, eerst komt het nieuws dat het blijft, vervolgens zeggen ze dat ze een 'bullet' door de achievement hebben geschoten, en nu komt het nieuws dat het een veel makkelijkere achievement wordt. Echt prachtig, na het nieuws dat er een bullet in zou komen heb ik echt tientallen diamonds en librams verkocht, omdat ik geen zin had om te haasten en met de achievement wilde stoppen. Die heb ik toen echt voor DIKKE centen verkocht omdat iedereen snel zijn titel wilde hebben voor Cataclysm. Maar nu blijkt dus dat al die shit onnodig was geweest _O_ Echt een super gevoel en eindelijk eens een super financieel voordeeltje door dit afwisselende nieuws :9~

Verder ben ik op mijn alt mining/herbalism aan het levelen en bewaar ik alle mats in mijn guild bank. Heb bijna alle tabs vol met ores en herbs. Verder zou ik niet zo snel kunnen gokken op wat voor dure items ik zou moeten kopen. Alle gaat flink duurder worden ja, maar ik zou niet weten waar ik enorm veel geld in kan stoppen om het in Cataclysm met zekerheid weer zou kunnen verkopen.

Het gold van de daily heroic is al bijna 100g geloof ik, vergeleken met 25g nu, dus alles zal inderdaad enorm gaan stijgen, maar iemand tips om geld in te investeren? De LK mount is op zich wel een goed idee, aan de andere kant gaat iedereen die natuurlijk in Cataclysm gemakkelijk farmen.

[ Voor 19% gewijzigd door Divak op 11-11-2010 14:41 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ero-Sensei schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:29:
Die authenticator gebruik ik principieel niet. Eerst mag je alle spellen kopen, vervolgens mag je gaan betalen om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken, en nu moeten we weer gaan betalen om er gebruik van te blijven maken? Lijkt me niet moeilijk voor blizzard medewerkers om die authenticator te verkopen: gewoon even iemands gold eraf halen (onzin natuurlijk, maar bij wijze van spreken).
Dan neem je toch gewoon een gratis authenticator op je smartphone? Het is niet alsof je verplicht bent om een authenticator te kopen om hem te kunnen gebruiken.
RichardvdD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:38:

[...]
Lekker bijdehand maar daar gaat het niet om.
Was niet bijdehand bedoeld. Het probleem begint gewoon bij te slecht beveiligde pc's. Ik heb in de afgelopen 10 jaar twee keer een virus gehad, en beide keren was dat omdat ik zelf iets doms deed, en beide keren wist ik direct dat het stom was en heb ik eerst de computer gefixt voordat ik weer inlogde voor belangrijke dingen. Er lopen gewoon teveel mensen die de virusscanner uitschakelen als ze een melding krijgen in plaats van dat ze de file die ze willen openen met rust laten.

• Dice
NMe schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:46:
[...]

Dan neem je toch gewoon een gratis authenticator op je smartphone? Het is niet alsof je verplicht bent om een authenticator te kopen om hem te kunnen gebruiken.

[...]

Was niet bijdehand bedoeld. Het probleem begint gewoon bij te slecht beveiligde pc's. Ik heb in de afgelopen 10 jaar twee keer een virus gehad, en beide keren was dat omdat ik zelf iets doms deed, en beide keren wist ik direct dat het stom was en heb ik eerst de computer gefixt voordat ik weer inlogde voor belangrijke dingen. Er lopen gewoon teveel mensen die de virusscanner uitschakelen als ze een melding krijgen in plaats van dat ze de file die ze willen openen met rust laten.
ik dacht dat je voor de gedownloade versie ook gewoon moest betalen :?

---

Een brstandje binnenzuigen van een niet-betrouwbare bron doe ik op een gesnapshotte XP .... en na het bestandje te hebben gecleaned revert ik :P

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
De mobiele versie van de authenticator is gratis hoor, er is zelfs een java versie (ik gebruik JavaFX + de java versie op mn telefoon, die is officieel niet supported namelijk).

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 23:38
Darkangle, jij had toch 40 Razzashi Hatchlings ingeslagen voor Cata?
Ze komen gewoon terug, vlak na de Shattering :P

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Ik snap het niet, wat kost het nou voor moeite om zo'n authenticator ding te kopen a 5 euro op ebay/blizzstore? Dat zijn twee biertjes minder in het weekend. Van de week was er ook iemand voor de 4e gehacked die dus geen authenticator had. En dan nog vertikken om zo'n ding aan te schaffen, want hij is te duur. :|

Overigens ben ik geen fan van mobiele authenticators, iemand had dus zijn iphone verkocht en moest hemel en aarde bewegen bij Blizzard om een nieuwe te koppelen en de oude key te deactiveren. Het sn was nl. gekoppeld aan het sn. van zijn telefoon. Geef mij maar een ouderwetse keyring..

Strava

• Dice
deadsy33 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:01:
Ik snap het niet, wat kost het nou voor moeite om zo'n authenticator ding te kopen a 5 euro op ebay/blizzstore? Dat zijn twee biertjes minder in het weekend. Van de week was er ook iemand voor de 4e gehacked die dus geen authenticator had. En dan nog vertikken om zo'n ding aan te schaffen, want hij is te duur. :|

Overigens ben ik geen fan van mobiele authenticators, iemand had dus zijn iphone verkocht en moest hemel en aarde bewegen bij Blizzard om een nieuwe te koppelen en de oude key te deactiveren. Het sn was nl. gekoppeld aan het sn. van zijn telefoon. Geef mij maar een ouderwetse keyring..
Snap ik niet ... had blizz op een gegeven moment (gratisch) aan te telefoon en was geen enkel probleem ...

• Divak
NMe schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:46:
Ja goed, ik heb ook nergens last van, maar heb wel een authenticator. Ik zou nooit 100% op mijn virusscanner vertrouwens als je het zelf ook in de hand kan hebben met een authenticator. Maar waar het mij om ging is dat je op die manier van het kopiëren en plakken toch niet achterhaald kan worden door een keylogger? Aangezien je dan in feite geen wachtwoord 'typet' :P

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53

[...]
Nope.

Keyloggers loggen tegenwoordig alles. Van klembord tot printscreens tot bezochte websites :)

• Noxious
[...]Overigens ben ik geen fan van mobiele authenticators, iemand had dus zijn iphone verkocht en moest hemel en aarde bewegen bij Blizzard om een nieuwe te koppelen en de oude key te deactiveren. Het sn was nl. gekoppeld aan het sn. van zijn telefoon. Geef mij maar een ouderwetse keyring..
Eh, je kan 'm binnen je Battle.net account gewoon loskoppelen hoor...

• Thorval
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

Ik heb toen ik van de iPhone 3g naar de iPhone 4 ging, voor de zekerheid eerst mijn authenticator gedeactiveerd in mijn profiel, daarna alles weer op de nieuwe iPhone gezet en toen opnieuw aan mijn account gekoppeld.

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

• garagaholic
RichardvdD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:38:
Auction Housen.. aan de ene kant een super goudmijn, maar ik word echt schijt en schijtziek van die lui die 18 uur per dag op de AH zitten om je telkens te undercutten. Het moet echt eens verboden worden om auctions te annuleren, want dit slaat echt nergens op. Je zet er een item op, en 2 minuten later ben je undercut. Dat haalt echt de lol er vanaf en zeker met het mobiele auction house zal dit alleen maar erger worden. En dan zit ik nog op een rustige realm ook :'(
Deels eens. Ik wordt namelijk ook helemaal gestoord van mensen die het 'bespelen' van de AH als extra leuk iets zien in WoW. Mijn inziens is het bedoeld om spelers de optie te geven om geld te verdienen door items te verkopen die anderen nodig hebben. Zodat je wat meer hebt aan je professions zeg maar.. Echter, de mensen die 18h/dag AH in de gaten houden en op al hun 50 toons de goldcap moeten hebben, maken het soms voor de 'normale' AH-er onmogelijk om op een normale manier, op een gezonde markt items te verkopen. Men verziekt de markt met zeer grote regelmaat, waardoor hele professions bij tijd en wijle voor 98% van de spelers geen geld op kunnen leveren.

Maar goed, het is ook een kwestie van verschil in interesse. Ikzelf zie namelijk helemaal het nut danwel de lol niet in van de goldcap (meerdere malen) bereiken. Ik weet ook niet wat ik bijvoorbeeld met 500.000 gold zou moeten doen. De frustratie is dan ook wel redelijkerwijs herleidbaar naar onbegrip :P.

• Dakreal
garagaholic schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:12:
[...]

Deels eens. Ik wordt namelijk ook helemaal gestoord van mensen die het 'bespelen' van de AH als extra leuk iets zien in WoW. Mijn inziens is het bedoeld om spelers de optie te geven om geld te verdienen door items te verkopen die anderen nodig hebben. Zodat je wat meer hebt aan je professions zeg maar.. Echter, de mensen die 18h/dag AH in de gaten houden en op al hun 50 toons de goldcap moeten hebben, maken het soms voor de 'normale' AH-er onmogelijk om op een normale manier, op een gezonde markt items te verkopen. Men verziekt de markt met zeer grote regelmaat, waardoor hele professions bij tijd en wijle voor 98% van de spelers geen geld op kunnen leveren.

Maar goed, het is ook een kwestie van verschil in interesse. Ikzelf zie namelijk helemaal het nut danwel de lol niet in van de goldcap (meerdere malen) bereiken. Ik weet ook niet wat ik bijvoorbeeld met 500.000 gold zou moeten doen. De frustratie is dan ook wel redelijkerwijs herleidbaar naar onbegrip :P.
Auctionhouse spelen is gewoon slim, als je dat afschilderd als zielig kan je ook zeggen dat 18h per dag raiden zielig is, of uberhaupt 18h per dag gamen zielig is. Het is zijn manier van geld besteden, en ik vind het terecht. Ik doe het geen 18 uur per dag, maar als ik ga slapen even kijken, en dan als ik weer klaar ben met werken.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Noxious schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:10:
[...]

Volgens mij moet je eerst met je authenticator op je battle.net aanloggen, als je je iphone dan al verkocht hebt kan dat dus niet meer.

iRacing Profiel

• DrFlash
[...]

een quote van de blizzard forums over de authenticator:

"This number is used as a 1-time password. This means the password is only valid once. When you use it to log in, the code becomes invalid and any hacker trying to access your account later with the same number won't be able to log in. "

Wat er gebeurt is als deze mensen al gehacked zijn is dat er een programma op hun PC draait wat de inlogcode onderschept, vervolgens hebben hackers maximaal 5 minuten (geen 15) de tijd om de code te gebruiken. en dan nog kunnen ze dit alleen in die 5 minuten doen en 1 malig.
[...]

Ik snap jouw probleem niet zo, Juist doordat er mensen de markt bespelen kan jij je items beter verkopen. Doordat IK goedkope items koop en die duurder terugzet (wat alle AH bespelers doen) kan jij je items ook duurder verkopen. Als je de markt z'n vrije gang laat gaan dan kosten de epic gems binnen no-time 10g/s in plaats van de huidige 80-100g/s omdat er mensen zijn die rustig met 5g/s undercutten om die dingen maar te verkopen.

[ Voor 35% gewijzigd door DrFlash op 11-11-2010 15:38 ]

Wowhead profiel

Verwijderd

was die ZG tiger maar zo Resourcefull hahaha :P

Iemand trouwens al de Nieuwe troll druud Flightform gezien? a.k.a. Batform?

....hoax of serieus?heb een beetje mn twijfels

( linkje : YouTube: Troll Druid - Epic Flight Form )

• Noxious
Gohan-san schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:27:
[...]

Volgens mij moet je eerst met je authenticator op je battle.net aanloggen, als je je iphone dan al verkocht hebt kan dat dus niet meer.
Dat klopt, maar een beetje vooruit denken mag toch wel?
Verliezen/stuk gaan is iets anders, maar verkopen? :?

• Dice
[...]

Waar je wel voor moet authenticeren via een code ... die op je verkochte ipod staat

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Noxious schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:33:
[...]

Dat klopt, maar een beetje vooruit denken mag toch wel?
Verliezen/stuk gaan is iets anders, maar verkopen? :?
Yep ben ik met je eens maar dat schijnt nog weleens voor mensen lastig te zijn ;)

iRacing Profiel

• Conscience NL
Vraagje over macro's. Ik heb drie macro's: Pets 1, Pets 2 en Pets 3, en elke 'Pets' bevat: /castrandom petnaam, petnaam, petnaam, petnaam, etc. Is er een macro dat als ik daar op klik, hij random Pets 1, Pets 2 of Pets 3 uitvoert?

• garagaholic
Dakreal schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:22:
[...]

Auctionhouse spelen is gewoon slim, als je dat afschilderd als zielig kan je ook zeggen dat 18h per dag raiden zielig is, of uberhaupt 18h per dag gamen zielig is. Het is zijn manier van geld besteden, en ik vind het terecht. Ik doe het geen 18 uur per dag, maar als ik ga slapen even kijken, en dan als ik weer klaar ben met werken.
Er is niemand die het zielig noemde, die classificatie verbindt je er nu zelf aan :p. Het frustreert mij (en anderen) alleen in het spelen van het spel. Je moet je namelijk wel realiseren dat als jij 18 uur per dag de AH in de gaten houdt, blijft undercutten en markten in monopolie houdt je andermans plezier kan vergallen. Of het slim is om jouw plezier af te laten hangen van of jij op normale wijze een paar stacks ore kan verkopen, is natuurlijk ook maar de vraag, maar goed :+. Anderzijds hebben we in 'de echte wereld' ook instanties die er op toezien dat een bedrijf geen misbruik maakt van haar macht als monopolist. Het is dus vrij menselijk om niet blij te worden van één iemand die zoveel 'bezit' heeft dat ie anderen met speels gemak uit de markt kan drukken..

Feit blijft dat als jij jouw plezier ten koste van anderen beleeft (zie bijvoorbeeld de discussie over corpsecampen en lowbies uren achter elkaar ganken ), je anderen frustreert. Als iemand zich dat niet realiseert en er bijzonder verwonderd over is als men dat eens aanstipt, is dat m.i. zijn of haar probleem. De game laat het toe, dus leef je uit, maar kijk er niet van op als iemand je er vanuit 'ethiek' op aanspreekt.

Ik realiseer me overigens terdege dat het maar een game is. En anders dan de reactie misschien laat denken, laat ik mij niet heel erg meeslepen in dit soort frustraties. Ik heb er echter wel een mening over, en gezien ik soms best wel in ben voor een discussie (:P) tik ik dat hier allemaal mooi neer. Bovenstaande is dus geenszins een persoonlijke aanval, maar louter stof tot (eventuele) verdere discussie O-)

• wvdveer
  • Laatst online: 12-10 15:15
Conscience NL schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:43:
Vraagje over macro's. Ik heb drie macro's: Pets 1, Pets 2 en Pets 3, en elke 'Pets' bevat: /castrandom petnaam, petnaam, petnaam, petnaam, etc. Is er een macro dat als ik daar op klik, hij random Pets 1, Pets 2 of Pets 3 uitvoert?
Er is een addon (volgens mij RandomPet of RandomCompanion) die dit automatisch doet. Je kan per pet het 'gewicht' aan geven wat in de random selectie meegenomen wordt. Na iedere zone change wordt er dan automatisch een pet uitgegooid. Hetzelfde werkt met mounts, echt een ideale addon. :)

• Conscience NL
wvdveer schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:46:
[...]

Er is een addon (volgens mij RandomPet of RandomCompanion) die dit automatisch doet. Je kan per pet het 'gewicht' aan geven wat in de random selectie meegenomen wordt. Na iedere zone change wordt er dan automatisch een pet uitgegooid. Hetzelfde werkt met mounts, echt een ideale addon. :)
Oh thanks, even uitproberen. :)

• Dice
Na ongeveer 10 meldingen weten we nu wel dat de Razzashi Hatchling een nieuw thuis vindt in Cataclysm
Toevallig op Dice@wildhammer O+ ?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:32:
Iemand trouwens al de Nieuwe troll druud Flightform gezien? a.k.a. Batform?

....hoax of serieus?heb een beetje mn twijfels

( linkje : YouTube: Troll Druid - Epic Flight Form )
Ik vind het nogal oneerlijk. Worgen krijgen gewoon dezelfde saaie kraai die Tauren en Night Elfs al hebben, maar trolls krijgen een epic custom model? :(

• garagaholic
DrFlash schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:30:
[...]
Ik snap jouw probleem niet zo, Juist doordat er mensen de markt bespelen kan jij je items beter verkopen. Doordat IK goedkope items koop en die duurder terugzet (wat alle AH bespelers doen) kan jij je items ook duurder verkopen. Als je de markt z'n vrije gang laat gaan dan kosten de epic gems binnen no-time 10g/s in plaats van de huidige 80-100g/s omdat er mensen zijn die rustig met 5g/s undercutten om die dingen maar te verkopen.
Je hebt bespelen en bespelen. De variant die jij nu benoemt (ik koop voor 10G en verkoop voor 100G om de prijs op redelijk niveau te houden), daar heb ik geen problemen mee. Sterker nog; dat doet iedereen, het laat ook ruimte voor meerdere mensen die dit doen. Problemen komen pas om de hoek kijken wanneer er één (of een zeer beperkt aantal) iemand(en) de markt op een dusdanige manier beheerst dat een klein beetje ge-undercutte gems (zeg maar met 2g) niet verkocht worden, omdat deze mensen dan wéér undercutten. Soms tot op belachelijke prijsniveaus, zodat ze dan (inderdaad) jouw gems voor erg lage prijzen kopen en die vervolgens met hun monopolie weer terugverdienen. 'Ik' wordt dus gedwongen om mijn gems voor erg lage prijzen te verkopen, in plaats van dat ik 'ook hogere prijzen kan vragen'.
NMe schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:54:
[...]

Ik vind het nogal oneerlijk. Worgen krijgen gewoon dezelfde saaie kraai die Tauren en Night Elfs al hebben, maar trolls krijgen een epic custom model? :(
Boeiend die van de trollen is echt hideous, geld voor al hun models btw behalve hun normale troll form.
Geef mij maar de druid forms van Tauren :)

• Darkangle
Conscience NL schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:01:
Darkangle, jij had toch 40 Razzashi Hatchlings ingeslagen voor Cata?
Ze komen gewoon terug, vlak na de Shattering :P
Al op geantwoord, lees maar een stukje terug ;)
[...]

ik heb er in het totaal 1.5x de nieuwe goldcap er doorheengejaagt de laatste 3 weken, en je kan er echt leuken dingen mee doen (spectral, e.d.).

En over de AH bespelen, tsja, het is leuk. En nee, daar ben ik niet 18 uur per dag mee bezig, sterker nog, ik ben er niet veel tijd aan kwijt. Het zijn meestal de kleinere AH spelers die je gelijk undercutten. Meestal zijn er maar 3-4 mensen die de AH op een realm beheersen.

• Divak
Voor 10g kopen en voor 100g terugzetten dat doet iedereen wel eens, waar het mij om gaat is dat mensen zodra ze undercut zijn, zelf hun auctions direct annuleren en hetzelfde item voor 1 copper minder er weer op zetten. Er moet gewoon verboden worden dat je auctions kan annuleren, dan ben je direct van het grootste deel af. En AH beheersen.. tja, ik vind het niet zielig, maar wel zéér oneerlijk tegenover andere spelers die hun items proberen te verkopen maar telkens met 1 copper undercut worden en het nooit kwijt kunnen raken, omdat zij niet in tegenstelling tot AH campers niet heel de dag de tijd hebben om auctions te controleren en te reposten.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mektheb schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:57:
[...]

Boeiend die van de trollen is echt hideous, geld voor al hun models btw behalve hun normale troll form.
Geef mij maar de druid forms van Tauren :)
Ik vind 't gewoon lullig dat ze voor trolls een koel nieuw model maken maar voor worgen niet.

Oh, Worgen forms vind ik koeler dan troll trouwens. :Y)

• DrFlash
RichardvdD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:08:
Voor 10g kopen en voor 100g terugzetten dat doet iedereen wel eens, waar het mij om gaat is dat mensen zodra ze undercut zijn, zelf hun auctions direct annuleren en hetzelfde item voor 1 copper minder er weer op zetten. Er moet gewoon verboden worden dat je auctions kan annuleren, dan ben je direct van het grootste deel af. En AH beheersen.. tja, ik vind het niet zielig, maar wel zéér oneerlijk tegenover andere spelers die hun items proberen te verkopen maar telkens met 1 copper undercut worden en het nooit kwijt kunnen raken, omdat zij niet in tegenstelling tot AH campers niet heel de dag de tijd hebben om auctions te controleren en te reposten.
Je vergeet wel even dat die gem die jij wilt verkopen voor 99g eigenlijk misschien maar 10g waard was geweest als ik die goedkope zooi niet opgekocht had om het voor 100g neer te zetten.

Dus virtueel als jij je gem voor 15g verkoopt maak jij nog winst. Tuurlijk wil je het maximale eruit halen, maar als jij zelf een beetje slim undercut (en daarvoor hoef je echt geen 18h per dag erop te zitten) kan je die gem makkelijk verkopen.

Ik heb de afgelopen week 12k verdiend op AH met 20 minuten per dag erop zitten.

Wowhead profiel

Verwijderd

RichardvdD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:08:
Dan ga je andere items verkopen? Het is niet alsof bij elk item men jou meteen zal undercutten met 1 copper. Zoals al eerder vermeld, zijn de mensen die het grote "gold" binnenhalen vaak helemaal niet zoveel tijd per dag kwijt aan hun inkoop en verkoop.

• defiler1974
NMe schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:11:
[...]

Ik vind 't gewoon lullig dat ze voor trolls een koel nieuw model maken maar voor worgen niet.

Oh, Worgen forms vind ik koeler dan troll trouwens. :Y)
Heeft meer te maken met het feit dat trollen van de zandalar tribe niet met vogels geassocieerd willen worden. Zij beschouwen vogels als zwak (lore). Vandaar de Batform, Vleermuis is trouwens een van de loa's van zandalar trollen.

Ik vind hem overigens wel mooi, smaken verschillen. Niks leukers dan straks lowbies in stormwind laten schrikken met batform!

• defiler1974
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:18:
[...]
Dan ga je andere items verkopen? Het is niet alsof bij elk item men jou meteen zal undercutten met 1 copper. Zoals al eerder vermeld, zijn de mensen die het grote "gold" binnenhalen vaak helemaal niet zoveel tijd per dag kwijt aan hun inkoop en verkoop.
Wat ikzelf een beetje jammer vindt is dat dit AH spelen grotendeels via ah-mods gebeurt. Deze kan je automatisch instellen op het reposten/bieden/opkopen van items op het AH.
Dus mensen zijn eigenlijk in wow bezig om de knoppen van een mod in te drukken, daar een tijdje mee bezig te zijn en dan weer uit te loggen. Dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling van het spelletje.

Als je het allemaal handmatig doet, prima. Maar dan ben je ook een tijdje bezig als je veel wilt posten. Mods moeten je spel-ervaring kunnen verbeteren, maar niet beheersen en hier ben je alleen maar met een mod bezig in het spel.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

defiler1974 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:30:
[...]

Heeft meer te maken met het feit dat trollen van de zandalar tribe niet met vogels geassocieerd willen worden. Zij beschouwen vogels als zwak (lore). Vandaar de Batform, Vleermuis is trouwens een van de loa's van zandalar trollen.
Er is ook een Eagle-loa hoor. http://www.wowwiki.com/Akil%27zon

• Divak
[...]
Of het de mensen zijn die het grote gold binnen halen boeit mij niet, maar undercutten doen ze als de besten. En ja, daarvoor zijn ze lang genoeg online op een dag. Het blijft vervelend dat het mogelijk is om de annuleren. Ik zit heb ook het liefst al mijn auctions undercut en ik hoor zelf ook bij die undercuttende lui. Ik voeg de mensen toe in mijn friend list die mijn items regelmatig undercutten, en zodra ze online komen en offline gaan, relog ik naar m'n bank om alles te reposten. Heel simpel en doeltreffend, maar uiteindelijk niet echt de manier waarop een AH zou moeten werken vind ik.

En 12k in een week, ach, ik heb afgelopen week van iemand een aantal chopper mats kunnen kopen met korting (hij had ze uit ulduar geloot), en vervolgens is de chopper verkocht voor 17k gold :') Dan heb je ook gelijk 6-7k in je zak met één simpel item. Ik heb zelf ook een lvl80 horde op dezelfde realm. Daar kom ik horde pets van de AH, laat door iemand op de neutral AH zetten en doe hetzelfde met mijn alliance char. Vervolgens verkoop ik de horde pets aan de alliance kant en de alliance pets aan de horde kant, en dan gaan ze zó voor 4-5 keer meer over de toonbank en steek je ook een paar duizend gold in je zak voor 5 minuten werk.

• garagaholic
[...]
Ja, want je kiest een profession, bijvoorbeeld jewelcrafting, levelt die en als je max level bent ga je lekker crafted leather verkopen ofzo :?. Lijkt me nu niet bepaald de bedoeling van een profession he? Je moet namelijk met jouw profession items maken die je kan verkopen zodat jij andere items kan terugkopen (je verkoopt bv. gems om enchants aan te kunnen schaffen). Je kunt moeilijk van (met name nieuwe) spelers verwachten dat ze de AH markt voldoende kennen om een profession te kiezen waar géén zwaar monopolie op zit. Daarnaast is dat soort kennis niet iets waarvan een Blizzard graag zou zien dat nieuwe spelers die verkrijgen vóórdat ze gaan spelen.

Overigens is dit op deze manier wel een beetje een discussie zonder end :+. Uiteindelijk komt dat doordat er enerzijds wordt gesproken uit de gedachte dat men met hun handelswijze anderen benadelen. Anderzijds wordt alleen maar de handelswijze verdedigd, maar wordt er niet gesproken over het feit dat je anderen benadeelt. Ik zou haast een stelling willen poneren:

Is het ok om met jouw handelswijze binnen het spel anderen (grof) te benadelen om er zelf plezier uit te halen? Zo ja, waar ligt dan de grens?

Is het in jouw ogen bijvoorbeeld geoorloofd om anderen, via AH, 100 items te verkopen voor de prijs van 1000 items? (in sommige gevallen zie/zag je niet dat het om 100 ging). Waar ligt dan de scheidslijn tussen oplichting en 'moeten ze maar opletten'?

Ben benieuwd :+
Mja bij ons ook ken mensen die denken nu nog 20k te verdienen ermee :<

Ach er zijn der wel meer die niet veel van het spelletje snappen ;)
En dat is niet alleen kwa dingen verkopen maar ook speelwize

@ hierboven.

Als iemand items erop zet voor 3gold en ze hebben een waarde van 30g, dan koop ik ze op en zet ik ze terug erop voor 30 dom ? slim ?. geen idee ben niet zo van het moraal.

Als iemand dom genoeg is om een item te kopen voor 200g meer dan normaal is het ze eigenschuld niet de mijne, en als ik op dat moment de enige ben die het aanbied sja marketing.
Ik hou me niet bezig met of ik het verbeter of verpieter voor anderen, als ik er maar geld mee maak ben ik tevreden

[ Voor 54% gewijzigd door Mektheb op 11-11-2010 16:57 ]

• Dakreal
garagaholic schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:53:
[...]

Ja, want je kiest een profession, bijvoorbeeld jewelcrafting, levelt die en als je max level bent ga je lekker crafted leather verkopen ofzo :?. Lijkt me nu niet bepaald de bedoeling van een profession he? Je moet namelijk met jouw profession items maken die je kan verkopen zodat jij andere items kan terugkopen (je verkoopt bv. gems om enchants aan te kunnen schaffen). Je kunt moeilijk van (met name nieuwe) spelers verwachten dat ze de AH markt voldoende kennen om een profession te kiezen waar géén zwaar monopolie op zit. Daarnaast is dat soort kennis niet iets waarvan een Blizzard graag zou zien dat nieuwe spelers die verkrijgen vóórdat ze gaan spelen.

Overigens is dit op deze manier wel een beetje een discussie zonder end :+. Uiteindelijk komt dat doordat er enerzijds wordt gesproken uit de gedachte dat men met hun handelswijze anderen benadelen. Anderzijds wordt alleen maar de handelswijze verdedigd, maar wordt er niet gesproken over het feit dat je anderen benadeelt. Ik zou haast een stelling willen poneren:

Is het ok om met jouw handelswijze binnen het spel anderen (grof) te benadelen om er zelf plezier uit te halen? Zo ja, waar ligt dan de grens?

Is het in jouw ogen bijvoorbeeld geoorloofd om anderen, via AH, 100 items te verkopen voor de prijs van 1000 items? (in sommige gevallen zie/zag je niet dat het om 100 ging). Waar ligt dan de scheidslijn tussen oplichting en 'moeten ze maar opletten'?

Er staat nergens genoemd dat je iets MOET met een profession. Het enige wat een profession doet, is de mogelijkheid voor het creeren van ingame items en eventueel currency.

Verwijderd

ik snap de grap met undercutten niet. Of doet men dat alleen met dure items? Want anders verlies ik toch geld met mijn eigen auctions annuleren? Je bent dan toch de auction kosten kwijt?
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:13:
ik snap de grap met undercutten niet. Of doet men dat alleen met dure items? Want anders verlies ik toch geld met mijn eigen auctions annuleren? Je bent dan toch de auction kosten kwijt?
Dat ligt er aan, ik heb soms wel is glyphs gekocht voor 1g.
Die normaal voor 35g gaan :), als iemand ze dan voor 30g erop zet en ik zet ze er voor 20g op ben ik 10g goedkoper maar verdien wel 19g.
dus ik undercut wel maar verdien er nogmaals max aan.

Beste motto met AH = What's trash for someone = Gold for another
Alles is te verkopen

• Conscience NL
Volgens mij krijg je dat bedrag ook terug als het is verkocht? Ik heb wel eens een paar keer een item voor 199g op AH verkocht, kreeg 202g in me mail. Ik gebruik Postal dus ik zie niet in die mail staan wat er af gaat en wat ik er bij krijg. :P

• DrFlash
[...]

Ik zou haast een stelling willen poneren:

Als ik jou was zou ik lekker je spul vendoren en ver weg blijven van AH. blijkbaar kan je het niet hebben dat anderen beter zijn ' de markt te bespelen ' dan jij.

Tis in Wow, Eve, of welk spel dan ook echt niet anders. Hell mensen hebben er hun beroep van gemaakt aandelen te handelen of via ebay spullen te kopen/verkopen.

Dat "JIJ" er nadeel uithaalt is je eigen schuld. want nogmaals je hoeft niet uren of dagen online te zijn om geld te verdienen op AH maar blijkbaar doe jij iets fout..

Jouw stelling slaat in dit geval dus nergens op, niemand wordt benadeeld door een handelswijze, iedereen kan hetzelfde doen of op een andere manier terugpakken.
Ik vind dit persoonlijk vrij triest van de verkopers, maar je doet er niets tegen. ikzelf kijk alleen naar de prijs per stuk van items (ja ik gebruik een addon) dus dit zal mij nooit overkomen.

Het probleem ligt ook wel een beetje bij de algemene wow cultuur dat alles snel-snel-snel moet. je kan natuurlijk ook even de tijd nemen om je inkopen te doen, als je in het echte leven naar de stad gaat kijk je ook in een paar winkels rond voordat je je spulletjes koopt en let je goed op dat je niet genaaid wordt.

- Voor de mensen die zeggen "het is maar wow gold", dan zeg ik "dan moet je niet zeiken"

Overigens bovenstaand probleem zal minder voorkomen. Pijlen gebeurde dit voornamelijk mee, en die bestaan niet meer.
auction kosten krijg je niet terug, echter is dat vaak te negeren, als ik gems post van 100g per stuk kost het me 1g (ong.) auction fee. ik post gems bijv ook maar voor 12 uur elke keer.

[ Voor 11% gewijzigd door DrFlash op 11-11-2010 17:22 ]

Wowhead profiel

• garagaholic
DrFlash schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:20:
[...]

Als ik jou was zou ik lekker je spul vendoren en ver weg blijven van AH. blijkbaar kan je het niet hebben dat anderen beter zijn ' de markt te bespelen ' dan jij.
:O Wat een mooie dooddoener. Bedankt voor het advies, maar ik vermaak me persoonlijk vrij goed op het AH en ik was van plan dat te blijven doen. Maar goed, eigenlijk wist ik al wel dat de 'jaloezie' kaart uitgespeeld ging worden, dus ik zal er verder niet heel erg over zeuren.

Het systeem zit zo in elkaar dat niet iedereen rijk kan worden. Logisch ook, er zit een bepaalde (doch groeiende) hoeveelheid gold in de game. Als dat, bij wijze van, 100.000 gold zou zijn, en jij hebt er 95.000 van, dan kan ik niet óók 95.000 gold hebben. De meeste servers hebben een beperkt aantal mensen die de AH het beste bespelen, zij hebben bij elkaar waarschijnlijk een relatief fors deel groot deel van het 'beschikbare' gold op de server. Hoe groter dat relatieve deel is, hoe moeilijker het is voor anderen, met name nieuwelingen, het 'goed' te doen en eenzelfde niveau van ingame welvaart te vergaren. Het is dus zeker niet altijd dat er iemand iets 'fout' doet als ze niet meerdere toons aan de goldcap hebben zitten.
Jouw stelling slaat in dit geval dus nergens op, niemand wordt benadeeld door een handelswijze, iedereen kan hetzelfde doen of op een andere manier terugpakken.
Bizar. Dus als ik jou irl oplicht en je 100.000 euro afhandig maak, dan ben jij niet benadeeld omdat jij dit zelf ook kan doen of omdat jij mij 'op een andere manier' kan terugpakken? Er zijn ook dingen als ethiek en moraal, normen en waarden waar men naar handelt. Iemand die daar grof van afwijkt met zijn handelswijze (omdat hij of zij bijvoorbeeld een hele andere dan de geldende moraal heeft) benadeelt wel degelijk iemand met zijn handelswijze.
Ik haal hier overigens even bewust RL bij, om m'n punt duidelijk te maken. Ik zei al eerder, ik neem het zelf persoonlijk niet zo serieus, maar hou wel van een stukje discussie :+.

Zoals ik al probeerde duidelijk te maken: m.i. is het een moreel vraagstuk, en draait het niet zozeer om het specifieke AH voorbeeld. En natuurlijk is er een verschil tussen wat een ieder irl moreel acceptabel vindt en wat dezelfde persoon ingame vindt kunnen. Het is en blijft een game, waarbij anderen benadelen (doden :+) een groot deel van het spel is. Waar ik benieuwd naar ben is wat men moreel acceptabel vindt binnen de game zelf, afgezien van eerder genoemde moord en doodslag. Je handelt met andere spelers, andere mensen binnen WoW. Gaat men daar heel erg anders mee om dan met mensen irl? En waarom dan, wat maakt het dat jij je (bijvoorbeeld!!!) als een grote zak hooi wilt gedragen tegenover andere mensen in een game, terwijl je irl poeslief bent?

De stelling ongeldig verklaren omdat jij het op een (heel ander en veel meer) specifiek punt niet met mij mee eens bent is overigens op z'n zachtst gezegd vreemd. Je kunt óók verder kijken dan alleen het AH voorbeeld, en gewoon jezelf afvragen tot in hoeverre jij het van jezelf acceptabel vindt om anderen met jouw speelwijze (of handelwijze, wat je wil) te benadelen. Hypothetisch gezien dus, wat kan en wat kan niet?

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 09:32
[...]
Ik zou haast een stelling willen poneren:

Ja, een grens is er vrijwel niet.

Ja, en ze moeten inderdaad maar beter opletten.

In het echt ben ik een stuk netter dan dit, maar hier ligt dan ook het verschil: dit is en blijft een game. Ik ben niet een AH-goeroe en verbaas mij er ook over hoe makkelijk sommige spelers dit wel kunnen. Maar ik zie er niks fouts in, het is gewoon handel en dan geldt: wat de gek ervoor geeft. In WoW zitten genoeg gekken of luilakken met gold, doe je voordeel ermee. Uiteindelijk blijft het namelijk toch een spel en kun je er niks mee, het heeft 0,0 waarde. Dat je zieltje zich gekrenkt voelt na een slechte aankoop/verkoop is jouw probleem.

Je moet er een beetje oog voor hebben en wat geluk, dan kun je mooie deals sluiten. Hier lijkt mij dan ook niets verkeerds aan, soms ben ik ook te lui om naar een alt te gaan om iets te craften en koop ik het ook voor een eigenlijk belachelijke prijs. Maar ik heb dan gold genoeg en doe het gewoon, dan voel ik mij ook niet opgelicht maar 't is gewoon een keuze die je maakt.
Wat wel onmogelijk zou mogen worden is het verkopen van vendoritems, zo zag je ook gasten die hadden sinds de laatste patch "Vanishing Powder" op AH gezet voor 100+ gold terwijl het bij de vendor el cheapo is en unlimited supply. Dat vind ik erger dan iemand die serieus probeert te handelen met een eigen verkregen item, dat is namelijk gewoon vraag-aanbod. Dit is met dat poedertje ook wel zo, maar dat is net wat wranger. Daarvan zou ik zeggen.. geen vendoritems meer. Maarja, zolang er gekken met gold zijn..

BTW: lol @ waarschuwing.

Specs

• Divak
Freaky Maus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:30:
Wat wel onmogelijk zou mogen worden is het verkopen van vendoritems, zo zag je ook gasten die hadden sinds de laatste patch "Vanishing Powder" op AH gezet voor 100+ gold terwijl het bij de vendor el cheapo is en unlimited supply. Dat vind ik erger dan iemand die serieus probeert te handelen met een eigen verkregen item, dat is namelijk gewoon vraag-aanbod. Dit is met dat poedertje ook wel zo, maar dat is net wat wranger. Daarvan zou ik zeggen.. geen vendoritems meer. Maarja, zolang er gekken met gold zijn..
Dat vind ik nou ECHT eigen stomme schuld dat je geen moeite neemt om je te verdiepen in waar een item vandaan komt. Voor ALLES wat ik koop, kijk ik waar het vandaan komt, wat het kost, en of het niet makkelijker is om de mats los te kopen en het zelf te laten craften. Blijkbaar zijn er heel veel mensen die dit niet doen, en gerust 1000 gold extra betalen voor een crafted i264 item, terwijl de mats dus op de AH staan voor 1000g minder. Dan kies je er zelf voor en is het je eigen schuld.

En ja, die vanishing powders waren wel leuk in het begin. Zeker geen goudmijn, maar god wat heb ik gelachen toen ik die avond er een stack op heb gezet voor zo'n 2000 keer de vendor price en nog allemaal stuk voor stuk had verkocht ook :')

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

[...]

en hoe wil je uberhaubt inloggen op je battle.net account als je 'vorige' authenticator dus op je oude telefoon zit. Bij mij vraagt hij dus om een authenticator code...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Even wat mensen blij maken hier *O* *O* *O*

Cataclysm pre-downloaden
Zoals je waarschijnlijk al wist, kun je Cataclysm nu al digitaal kopen. Daarbij wordt in de tijd tot de release ook alvast de client gedownload, zodat je op releasedag vanaf de eerste minuut kunt gaan spelen.

Nu dacht je waarschijnlijk dat dit pre-downloaden alleen kon als je cataclysm digitaal kocht via Blizzard. Jij dacht waarschijnlijk dat je eerst nog de expansion moest gaan installeren zodra de speldisc in je handen hebt en dus om die reden al een paar uur achterloop op de pre-downloaders die het spel al ready hadden vanaf de eerste minuut.
Dan ben ik bij deze je redder in nood, want ook niet-digitale kopers van Cataclysm kunnen het spel pre-downloaden. Al gaat dit wel met een kleine tweak. Omdat een Blizzard medewerker deze tweak zelf heeft aangegeven is dit volledig te vertrouwen.

Dit moet je doen:
- Ga naar World of Warcraft\WTF\config.wtf en open deze in een texteditor.
- Zoek deze lijn: SET accounttype
- Je ziet er waarschijnlijk een "LK" achter staan wat betekent dat je een Lick King account hebt.
- Verander de letters "LK" in "CT". Je zou dan het volgende moeten hebben staan:
SET accounttype "CT"

- Sla het bestand op en open WoW via de launcher en hij zal Cataclysm beginnen te pre-downloaden.
- DONE

Je zult nu enkel nog het speldoosje nodig hebben om je licentiecode toe te voegen aan je WoW account, maar installeren hoeft met dit dus niet meer.

Deze informatie is terug te vinden in de startpost onder het kopje Cataclysm.

*O* Happy Pre-Downloading *O*

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

Happy Pre-Downloading as we speak! *O* Thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Rakkerzero schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:12:
Even wat mensen blij maken hier *O* *O* *O*

Cataclysm pre-downloaden
Zoals je waarschijnlijk al wist, kun je Cataclysm nu al digitaal kopen. Daarbij wordt in de tijd tot de release ook alvast de client gedownload, zodat je op releasedag vanaf de eerste minuut kunt gaan spelen.

Nu dacht je waarschijnlijk dat dit pre-downloaden alleen kon als je cataclysm digitaal kocht via Blizzard. Jij dacht waarschijnlijk dat je eerst nog de expansion moest gaan installeren zodra de speldisc in je handen hebt en dus om die reden al een paar uur achterloop op de pre-downloaders die het spel al ready hadden vanaf de eerste minuut.
Dan ben ik bij deze je redder in nood, want ook niet-digitale kopers van Cataclysm kunnen het spel pre-downloaden. Al gaat dit wel met een kleine tweak. Omdat een Blizzard medewerker deze tweak zelf heeft aangegeven is dit volledig te vertrouwen.

Dit moet je doen:
- Ga naar World of Warcraft\WTF\config.wtf en open deze in een texteditor.
- Zoek deze lijn: SET accounttype
- Je ziet er waarschijnlijk een "LK" achter staan wat betekent dat je een Lick King account hebt.
- Verander de letters "LK" in "CT". Je zou dan het volgende moeten hebben staan:
SET accounttype "CT"

- Sla het bestand op en open WoW via de launcher en hij zal Cataclysm beginnen te pre-downloaden.
- DONE

Je zult nu enkel nog het speldoosje nodig hebben om je licentiecode toe te voegen aan je WoW account, maar installeren hoeft met dit dus niet meer.

Deze informatie is terug te vinden in de startpost onder het kopje Cataclysm.

*O* Happy Pre-Downloading *O*
:?

Gisteren Cat digitaal gekocht maar predownloaden ho maar 8)7

En wat moet hij na patch 4.0.1 nou nog extra downloaden eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Nou ik verveel me te pletter, ben zelfs gaan PVP'en puur om gems te krijgen en te verkopen. Maar inmiddels het ik op elke toon 10k en valt het nut nu ook wel weg...

Waar houden jullie je mee bezig? Archi's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky Maus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:30:
[...]

BTW: lol @ waarschuwing.
In classic had ik permanent een character in Winterspring die daar de (limited) recipes kocht en naar een bank alt mailde. Zelfs de niet limited recipes verkochten goed, omdat men vaak geen zin had om van SW naar Winterspring te reizen.

Ik bespaarde deze mensen een reis, volkomen terecht dat ze daarvoor betalen en hoeveel? ... wat de gek er voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Blizzard bedankt voor de gratis 7 dagen om WoW weer 'even uit te proberen'....ben weer ontzettend verslaafd nu! Aangezien ik al een DPS en healer heb voor Cataclysm ben ik een Death Knight gaan levelen als tank.
Nu lukt het tanken best aardig in Draktharon Keep en The Nexus maar helemaal zeker van mezelf ben ik nog niet. Het kost me nog best veel moeite voldoende agro te houden, zeker wanneer mijn aanvallen op cooldown zitten. Mijn rotation is als volgt:

Death and Decay (bij group)
Frosty Fever
Plague Strike
Pestilence (bij group)
Blood Boil
Death Strike
Death Coil
Blood Boil of een andere aanval die dan weer up is.

Op zich red ik het aardig met bovenstaande, behalve als een DPS-er al aanvalt/AOE voordat ik Pestilence heb kunnen uitvoeren. Daarnaast wordt het af en toe tricky als een aantal aanvallen (Diseases / Blood Boil) tijdens een gevecht op cooldown zitten.

Ook ben ik benieuwd hoe jullie pull-en. Veel tanks zie ik Death Grip gebruiken, zelf leg ik eerst Death and Decay neer en begin dan met Frosty Fever. Is dit de juiste aanpak?

Mijn spec is Blood zonder Scarlet Fever (Armory werkt niet dus kan mijn char niet opzoeken).

Hebben jullie tips hoe ik nog beter agro kan houden of rotations dien te wijzigen? De beste methode is natuurlijk oefenen, maar ik merk dat de gemiddelde PuG weinig tot geen geduld heeft met een nieuwe tank :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

Nibbz

Postmaster General

Aghanim schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:37:

Ook ben ik benieuwd hoe jullie pull-en. Veel tanks zie ik Death Grip gebruiken, zelf leg ik eerst Death and Decay neer en begin dan met Frosty Fever. Is dit de juiste aanpak?
Hulde!!! ik zie zo vaak DK tanks die openen met DG.... ik begin altijd gelijk de tank te whisperen, dat hij beter met DnD kan openen, ipv met DG... dat hij DG beter als failsafe kan gebruiken, in het geval er een mob op de healer (mij in dit geval) staat de beuken..

Meer dan helft van de gebruikers reageert dan asociaal "lol nub, dont tell me how to play my class".. standaard DK reactie tbh..

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Nibbz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:49:
[...]

Hulde!!! ik zie zo vaak DK tanks die openen met DG.... ik begin altijd gelijk de tank te whisperen, dat hij beter met DnD kan openen, ipv met DG... dat hij DG beter als failsafe kan gebruiken, in het geval er een mob op de healer (mij in dit geval) staat de beuken..

Meer dan helft van de gebruikers reageert dan asociaal "lol nub, dont tell me how to play my class".. standaard DK reactie tbh..
Ben ik blij dat ik mezelf redelijk lang in leven kan houden tegenwoordig met me dooda healer lol.... Soms een beetje te erg, vooral in pvp, alle hots up en dan zie je 1 warrior maar op je inbeuken. Vervolgens komt er een mage bij, en maar beuken... Tuurlijk verlies je het op het laatst, maar je houd het bijzonder lang uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dice schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 07:56:
En wat moet hij na patch 4.0.1 nou nog extra downloaden eigenlijk ?
Misschien nu nog niet zo veel. Wellicht dat in de komende tot Cataclysm hier nog data voor bijkomt.
En dat pre-downloaden gebeurd in de launcher en niet in de client zelf. Dus als je de launcher niet gebruikt, dan pre-download inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
[...]

Doordat een hoop 'kleine' kinderen een DK cool vonden krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Rakkerzero schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:54:
[...]

Misschien nu nog niet zo veel. Wellicht dat in de komende tot Cataclysm hier nog data voor bijkomt.
En dat pre-downloaden gebeurd in de launcher en niet in de client zelf. Dus als je de launcher niet gebruikt, dan pre-download inderdaad niet.
Dat zou ik toch moeten zien ?? De downloader in mijn system tray ?

Zaggiknie :z

Misschien toch die tweak maar uitvoeren die hierboven werd gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Het is inderdaad jammer dat er vrij negatief tegenover DK's wordt gedaan, terwijl ik het een erg fijne class vind. Ook als DPS in een instance doe ik veel damage en hoef ik bijna niet gehealed te worden omdat ik veel armor en stamina heb.

Met DnD houd ik beter agro, volgens mij gaat het tanken ook goed, alleen het zijn de ongeduldige DPSers die als aanvallen nog voordat ik agro opgebouwd heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aghanim schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:37:
Blizzard bedankt voor de gratis 7 dagen om WoW weer 'even uit te proberen'....ben weer ontzettend verslaafd nu! Aangezien ik al een DPS en healer heb voor Cataclysm ben ik een Death Knight gaan levelen als tank.
Nu lukt het tanken best aardig in Draktharon Keep en The Nexus maar helemaal zeker van mezelf ben ik nog niet. Het kost me nog best veel moeite voldoende agro te houden, zeker wanneer mijn aanvallen op cooldown zitten. Mijn rotation is als volgt:

Death and Decay (bij group)
Frosty Fever
Plague Strike
Pestilence (bij group)
Blood Boil
Death Strike
Death Coil
Blood Boil of een andere aanval die dan weer up is.
Paar pagina's terug had ik het nog over DK tanking, waarop iemand aangaf geen disease 'vast' in je rotatie te hebben. Een bluename op WoW forum geeft ook aan dat tank rotaties nooit complex horen te zijn, en als een DK tank diseaseless wil gaan, dan zou hij dat moeten kunnen.

Je vergeet 1 belangrijke skill, Rune Strike, death coil skippen en gewoon rune strike spammen, geeft enorme singletarget threat.

Ik heb geen rotatie, mede omdat Rune strike 40% kans heeft een random rune te resetten van cooldown, is het spelen met de beschikbare skills. Maar eigelijk gebruik ik plague strike helemaal niet meer (of echt alles zit op cooldown), daarvoor heb ik deathstrike, samen met heartstrike voor wat extra AoE.

Singletarget icy touch > Heart > death > BBoil > dan spammen wat er beschikbaar is.
AoE -> DnD -> boil -> boil -> target switch death/rune/heart.

Lange boss fights (de helft hedendaags op heroic gaat duur geen 30 sec meer), gooi ik wel de volledige disease erin, dan heeft het nog wat nut.
Diseaseless Blood
In the case of "diseaseless Blood," we don't have a problem if tanks choose to sacrifice some of their threat generation for a simpler rotation or other benefits. It doesn't bother us unless ignoring diseases becomes the only reasonable way to play (and with Outbreak available in Cataclysm, applying diseases is even easier). When dps specs were ignoring diseases, we made changes, because the whole DK rotation was based on applying diseases. That's true to a much lesser extent for tanks, but we try to have pretty simple rotation for tanks anyway because they have a lot of other things to worry about and are often having to deal with very dynamic situations compared to what a PvE dps DK might be doing. (Source)
A lot of the concerns about diseaseless Blood play make a few assumptions:

-- Someone else is providing the tanking debuffs (presumably without a major dps hit).
-- You can AE tank fine without diseases.
-- You won't use Outbreak.
-- Your threat generation will be fine without diseases (or at least the trade off will be worth it).

Those are all risks, but I don't think there is enough evidence yet how they will all play out at 85. We're still a long way from the diseaseless dps rotations of yore. If they do all turn out to be true, to the extent that skipping diseases becomes the typical way that tanking DKs play, then we're likely to do something. Something could include giving Heart Strike or Death Strike slightly more dependent on diseases.

Recall however that we changed things to their current state because too much ramp up time for a tank can be really painful. You don't want to have to get all your diseases up before you start generating decent threat, and when DKs are balanced around so much self-healing, you can't be expected to always have time to get diseases up when you really need that Death Strike heal. Perhaps there is room to come down a little. We'll see how things play out. (Source)
Tier 11 hunter ziet er weer NIET uit :/ Warlock is echt simplistisch en waarom heeft rogue van die enorm opvallende schouders? male female

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 12-11-2010 09:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorval
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

SinergyX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:36:
Tier 11 hunter ziet er weer NIET uit :/ Warlock is echt simplistisch en waarom heeft rogue van die enorm opvallende schouders? male female
MMM de heroic van priest vind ik wel ok er uitzien.... maar ja paars is ook wel mijn lievelingskleur LOL

Moet zeggen dat ik die van Mage meer bij een Lock zou vinden passen

[ Voor 6% gewijzigd door Thorval op 12-11-2010 09:47 ]

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Priest krijgt een helm met vizier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Bijna lvl 52 hier :) begin nu wel te merken dat het lvl'en iets langer duurt dan vroegah, waar ik anders een paar lvl's per avond doe mag ik nu blij zijn als ik er 1 haal. Dungeons worden ook moeilijker (vooral voor de tank en healer, ik focus vooralsnog op DPS) en na alles wat op een wipe lijkt disconnect meteen de helft op dit level, je mag blij zijn als je 1 a 2 dungeons op een avond kunt doen ook met de lange queue's.

Edit: wtf @ priest helm en druid vleugeltjes :D

[ Voor 5% gewijzigd door Noxious op 12-11-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben geen hunter, maar hunter is juist wel tof combineer dat met een bone achtige bow ! en nieuwe cataclysm mini pet en een toffe cape en echt wel een leuk setje :).

Priest gaat wel het is op een plaatje zoiezo anders als ingame met "enchants etc erbij"
Lock ziet er niet uit :).
Rogue ook niet :)
Druid en Warrior gaan opzich wel.
DK is weer badass zoals gewoonlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Mektheb schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:49:
Ik ben geen hunter, maar hunter is juist wel tof combineer dat met een bone achtige bow ! en nieuwe cataclysm mini pet en een toffe cape en echt wel een leuk setje :).

Priest gaat wel het is op een plaatje zoiezo anders als ingame met "enchants etc erbij"
Lock ziet er niet uit :).
Rogue ook niet :)
Druid en Warrior gaan opzich wel.
DK is weer badass zoals gewoonlijk :P
mage is ook wel cool met die schedel
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.