Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:29:
[...]

BIj mij werkt inmiddels geen enkele functie meer via HTCSense.. :(
Volgens de site lig ik voor de kust van Afrika in zee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:40

BioHazard

*\o/*

Feutis991 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:03:
[...]

[...]

Holy crap! Dat werkt meteen beter! Zoals het was eigenlijk. Alles gaat weer spoel en snel. Geen USB kabel oid gebruikt nog.
Alleen begrijp ik niet waarom en wat je moet doen als je hem aansluit via USB. Hij toont niet namelijk
Tja, op de een of andere manier fixed USB debugging een foutje. Wanneer je USB mogelijkheden wilt gebruiken, even uitzetten, en weer aan. Tis even brak, maar ga er stiekem vanuit dat het nog gefixed gaat worden. Sowieso wacht ik op een goed werken CyanogenMod, en ga daar dan naar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
mirelia schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:27:
[...]

Haha, dan staan je coördinaten waarschijnlijk op 0,0, dat is inderdaad op de evenaar bij Afrika in zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:23
Ik heb een DHD uit één van de laatste batches, en misschien heb ik geluk, maar ik heb geen enkele van de bekende bugs. Ook hardwarematig is de telefoon prima in orde. Klepjes prima. Batterij duur nu dat ik er veel mee speel rond de 30 uur. Ik hoop er dadelijk bij normaal verbruik rond de 48 uur mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
XiniX88 schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:48:
[...]

NL post ja, internationale post... nee of je moet zeker weten dat ze vanuit nederland zijn verzonden ;).

[...]

De oplossing van het langer doen met een batterij zit hem niet zo zeer in het goed opladen van de telefoon... Als je telefoon met normaal opladen niet lang genoeg meegaat, heb je de foute telefoon gekocht. In elke review staat dat de batterij (wat overigens bij alle smartphones het geval is) snel leeg is. 6u met de batterij doen is dan inderdaad wel weinig, maar de INIT bug, waar hier veelvuldig over is geschreven, zou hiervoor kunnen zorgen.

CPU load zien... Google op CPU load android en ik krijg 273.000 results, waarbij de eerste er wel goed uit ziet.

Is het normaal dat ongeveer 80% van de accu voor "" wordt gebruikt? Als het niet toevallig het icoontje heeft van het display, gok ik op de /INIT bug... Google: Desire HD init bug

Over je up en download pijltjes, start een download en kijk welke er branden, en welke uitgaat als ie klaar is met downloaden... Deze had je wel zelf kunnen vinden :)

Verder moet ik zeggen dat de FAQ op de TS summier is, de INIT bug veroorzaakt naar mijn weten ook het accu issue, wat daar niet is vermeld. Misschien met de energie dat mensen nu lopen te zeuren over dat mensen moeten zoeken, zouden ze deze met veel voorkomende problemen kunnen aanvullen... Je kan niet echt verwachten dat mensen 130 pagina's doorlezen op GoT als Google niets vind op je zoekresultaat.
Bedankt voor je goede antwoord, blijkbaar kan dat wel ! :*) Voor de mensen die mijn vragen kwalijk nemen, sorry maar ik ben een noob met forums. :P

Maar ik heb met OSMonitor naar mn CPU gekeken, maar de INIT proces stond de hele tijd rond 0%

Met die pijltjes was misschien wel een stomme vraag ja, maar ik zoals ik had gelezen staan er op elk moment maar 2 programma's aan en de rest word in slaapstand gezet. Maar hoe weet ik welke op de achtergrond toch nog stiekem met internet verbinden?
Rudey schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:05:
Ik heb een DHD uit één van de laatste batches, en misschien heb ik geluk, maar ik heb geen enkele van de bekende bugs. Ook hardwarematig is de telefoon prima in orde. Klepjes prima. Batterij duur nu dat ik er veel mee speel rond de 30 uur. Ik hoop er dadelijk bij normaal verbruik rond de 48 uur mee te doen.
Ik heb hem nu ook pas een paar dagen, direct van Vodafone. Waarom houd hij het bij mij dan maar max 12 uur uit bij normaal verbruik?
En wat verschilt er tussen de batches? Andere batterijen of efficiëntere hardware?

[ Voor 61% gewijzigd door Santo op 22-11-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13

Sorcerer8472

Mens sana?

mirelia schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:27:
[...]

In de golf van Guinea? Volgens mij is dat latitude 0, longitude 0. Niet NULL maar 0 dus :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Rudey schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:05:
Ik heb een DHD uit één van de laatste batches
[...]
Waarom zouden er verschillende batches zijn, en hoe weet je uit welke batch jouw komt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:23
Santo schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:18:
[...]

Ik heb hem nu ook pas een paar dagen, direct van Vodafone. Waarom houd hij het bij mij dan maar max 12 uur uit bij normaal verbruik?
En wat verschilt er tussen de batches? Andere batterijen of efficiëntere hardware?
Heb je USB debuging aanstaan?
Fire69 schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:04:
[...]

Waarom zouden er verschillende batches zijn, en hoe weet je uit welke batch jouw komt? :P
Ik weet niet precies uit welke batch de telefoon afkomstig is, maar ik heb een telefoon uit de laatste levering bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Rudey schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:13:
[...]

Heb je USB debuging aanstaan?
Ja die heb ik gister aangezet, maar ik merk geen verschil, hij is nu weer aan het opladen :X
[...]

Ik weet niet precies uit welke batch de telefoon afkomstig is, maar ik heb een telefoon uit de laatste levering bij Vodafone.
Mijn telefoon komt uit diezelfde batch denk ik, dus is het raar dat er zn verschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 13:24
Santo schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:30:
[...]

Ja die heb ik gister aangezet, maar ik merk geen verschil, hij is nu weer aan het opladen :X

[...]

Mijn telefoon komt uit diezelfde batch denk ik, dus is het raar dat er zn verschil tussen zit.
Ik wil je nog 1 zetje geven, er staan al honderden tips, maar een accu kan er inderdaad maar 12u over doen voordat ie leeg is, ligt aan jou gebruik.

Als je de INIT bug al hebt uitgesloten, kijk welke app het meeste stroom gebruikt, verder heb ik al voldoende tips gegeven over bijv. het aantal apps, maar vooral het aantal "foute" stroomvretende apps, kan je allemaal zien in battery use.

Als bij battery use je scherm gewoon op 70% staat, doe je gewoon teveel met de telefoon, je kan niet verwachten dat het scherm (niet bij deze telefoon) 6u lang kan aan staan.

Succes! Ik heb een telefoon uit de eerste batch (neem ik aan, want ik had hem direct) maar ik heb zelf ook 0 problemen, batches zeggen niets, ook niet over die proximity bug, daarbij waren uit verschillende series / batches af en toe dezelfde problemen, ga je probleem daar niet in zoeken in eerste instantie, maar ga eerst je eigen use bespeuren, dan je eigen apps bekijken, dan kijken of de telefoon nog bugs bevat en als laatste huilie huilie doen hier :) (grappig bedoeld dan he ;)) de kans is het kleinste dat er iets mis is met je batterij

[ Voor 22% gewijzigd door XiniX88 op 22-11-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag (geloof ik) een probleempje.

Ik heb niets veranderd aan instellingen maar ik krijg nu geen melding van de notification led meer.
Als ik bijvoorbeeld een mail binnenkrijg zie ik wel in de status balk dat ik een mail krijg,
ik voel de telefoon ook trillen, maar het lampje voor knippert niet.

Aan de oplader brand die wel gewoon :s

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:19:
Ik heb sinds vandaag (geloof ik) een probleempje.

Ik heb niets veranderd aan instellingen maar ik krijg nu geen melding van de notification led meer.
Als ik bijvoorbeeld een mail binnenkrijg zie ik wel in de status balk dat ik een mail krijg,
ik voel de telefoon ook trillen, maar het lampje voor knippert niet.

Aan de oplader brand die wel gewoon :s

Iemand een oplossing hiervoor?
Okee, deze is wel om te huilen,
1. het is al eerder besproken
2. SMS jezelf is, dan zie je dat je telefoon wel een LED geeft (denk ik)
3. http://www.google.nl/#hl=...pbx=1&fp=10c3c749807488f4 google geeft veel te veel resultaten
4. je komt zelf al tot de conclusie dat het lampje wel werkt
5. je hebt 0 dingen zelf geprobeerd (zover ik zie)
6. telefoon al gereboot?
7. welke applicatie is het specifiek

en gooi elke vorm van taskkilling er af, als HTC software heeft die zich als background app ipv service registreerd, sluit je deze ook leuk en kan er functionaliteit verdwijnen van je telefoon (zo had motorola op de milestone het proces USB, sloot je gewoon al je apps, werd deze ook gesloten en kon je je telefoon wel hangen aan je pc, maar werd je telefoon niet herkend).

[ Voor 23% gewijzigd door XiniX88 op 22-11-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:33:
[...]

Okee, deze is wel om te huilen,
1. het is al eerder besproken
2. SMS jezelf is, dan zie je dat je telefoon wel een LED geeft (denk ik)
3. http://www.google.nl/#hl=...pbx=1&fp=10c3c749807488f4 google geeft veel te veel resultaten
4. je komt zelf al tot de conclusie dat het lampje wel werkt
5. je hebt 0 dingen zelf geprobeerd (zover ik zie)
6. telefoon al gereboot?
7. welke applicatie is het specifiek

en gooi elke vorm van taskkilling er af, als HTC software heeft die zich als background app ipv service registreerd, sluit je deze ook leuk en kan er functionaliteit verdwijnen van je telefoon (zo had motorola op de milestone het proces USB, sloot je gewoon al je apps, werd deze ook gesloten en kon je je telefoon wel hangen aan je pc, maar werd je telefoon niet herkend).
doe maar eens rustig hoor.

1. van dit topic zijn 2 delen, ik kan best wel eens over wat heen lezen.
2. Bij smsjes ook geen licht (had ik er wel bij kunnen zetten)
3. Verschillende oplossingen op Google geprobeerd.maar werkte niet.
4.ik weet dat het lampje werkt. alleen wilde ik weten wat ik eraan kon doen om het lampje ook weer aan het werken te krijgen voor notificaties.
5. wel dus , zie 3
6. gedaan, had er geen invloed op

taskkillers heb ik niet, maar het lampje doet het opeens weer :| :)
ongeveer zo'n 10 minuten na de reboot deed hij het weer.

Ik zal de volgende keer wat langer wachten voordat ik een vraag stel ;)

en als ik dan nog een probleem zou hebben, zal ik ook wel wat duidelijker de vraag stellen,
en erin zetten wat ik al allemaal heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een betere video gemaakt om de speakers te vergelijken van de Desire HD.
YouTube: HTC Desire HD vs. N95 speaker sound comparison

Bekijk ook het bijbehorende topic op XDA als je een XDA account hebt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=847216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:50:
[...]

doe maar eens rustig hoor.

[...]

Ik zal de volgende keer wat langer wachten voordat ik een vraag stel ;)

en als ik dan nog een probleem zou hebben, zal ik ook wel wat duidelijker de vraag stellen,
en erin zetten wat ik al allemaal heb gedaan.
Om dat laatste gaat t mij alleen... Je verwacht dat andere er tijd in steken, terwijl in jou post amper tijd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:39

martjah

Appel

Er waren hier meerdere mensen met een slome agenda (waaronder ikke), ik heb eigenlijk niet meer echt een oplossing voorbij zien komen (of overheen gelezen)

Ik heb mijn zeeeeeer trage agenda op kunnen lossen door bij instellingen -> applicaties --> applicaties beheren --> alle applicaties --> agenda + agenda opslag. Cache + gegevens wissen.

Agenda sync opnieuw ingesteld en hij werkt nu als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Zo, ben nu volledig geroot en S-OFF'd. Clockwork Recovery staat erop. Meteen een backup getrokken. En ook meteen een batterij percentage mod geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:58:
[...]

http://community.htc.com/.../android/f/94/t/4472.aspx

Hier dus een topic met hetzelfde probleem, kan me haast niet voorstellen dat er hier weinig mensen zijn met hetzelfde probleem of heeft iedereen hele ruime broekzakken :P

en nog een..

http://androidforums.com/...ne-calls-problematic.html
Zijn er meer mensen die zich herkennen in dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:42:
[...]

Haha, inderdaad hetzelfde probleem!
Ik haal mijn telefoon echt als een complete diebel uit mijn broekzak, en dan OOK hopen dat ik hem niet laat vallen omdat ik hem op de hoekjes vast houdt.

Zelfde voor het irritante lock knopje. Vaak gaat me volume net daarvoor harder of zachter.

Sowieso die volume knoppen zijn rete irritant, net als de lock (wat iedereen al weet).

Toch jammer...

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

[...]

ik heb dr ook last van bij de strakkere broeken.

wat ik altijd dacht is dit soort schermen alleen reageert op een soort van statische lading op je huid. Dat dus eigenlijk niet op je broekzat zit.

ik pak mijn telefoon er altijd uit zonder het scherm aan te raken. Ik raak de achterkant + zijkanten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
XiniX88 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:00:
[...]

Ik wil je nog 1 zetje geven, er staan al honderden tips, maar een accu kan er inderdaad maar 12u over doen voordat ie leeg is, ligt aan jou gebruik.

[...]
Bedankt voor de tips.
Ik zal eens nakijken hoeveel uren ik het scherm aan heb als ik 100% van de batterij heb verbruikt. Volgens mij zat dat tegen de 6 uur aan. Weet ik niet zeker, maar daar ligt het dus aan.
De 'weergave' die vermeld word in accuverbruik, valt hier ook de backlight onder?
[...]
Voor de paar keer dat ik hem opgenomen heb, heb ik er geen last van gehad. Ik heb het scherm niet tegen mn been zitten, dus als ik hem uit mn broekzak haal, hou ik mn vingers stevig op het scherm zodat ik er niet overheen wrijf.

In mijn oude Nokia N85 zit een 8 Gig Class 6 MicroSDHC kaartje van Nokia zelf in, heeft het nut om de meegeleverde 8 gig class 4 kaart hierdoor te vervangen. Of staan er belangrijke bestanden op de het kaartje wat er momenteel in zit? ( Misschien is dit voor jullie wel een domme vraag )

[ Voor 12% gewijzigd door Santo op 22-11-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem net een paar uur (lang leve Hi met winkelvoorraad) en hij bevalt prima. Past enorm veel beter in m'n broekzak dan m'n oude Touch Pro, scherm is prima voor mij en hij ligt heerlijk in de hand. Enige major flaw is de uitstekende camera, maar daar komt toch een hoes oid omheen.

Kan iemand mij trouwens helpen met de Gmail app? Ik wil daar nog een account aan toevoegen enkel voor mail, dus ik ga naar de app en voeg een account toe via de interface die ik dan krijg alleen wanneer ik uiteindelijk op voltooien druk zie ik mijn account nergens terug, niet in het instellingen menu van de DHD en niet in de Gmail app. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 22-11-2010 17:26 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:49:
[...]

Vannacht/vanochtend gedaan. Na drie uur bijna onafgebroken gebruik zit ie nog boven de 90%. Voorheen was dat 30/40%. Dus... het werkt echt goed. Ben alleen benieuwd of het effect blijft als ik hem weer moet gaan opladen.
Heb vannacht/vanochtend ook het 'accu-truukje' gedaan.. maar ik merk weinig tot geen verschil vooralsnog. Heb de telefoon gisteravond aan de lader gehangen rond 23.00.. tot vanmorgen 09.00. Toen afgekoppeld, uitgeschakeld, precies een uur opgeladen, weer afgekoppeld, 2 minuten aangezet, uitgeschakeld en weer een uur opgeladen.

Tussen 11.00 uur vanmorgen en 17.30 uur heb ik 30 minuten Angry Birds gespeeld (dat vreet echt stroom bij mij), 30 minuten email/internet, 2 telefoontjes gepleegd (totaal 10 minuutjes), Dolphin browser geinstalleerd, de nieuwe update van vandaag gedownload en geinstalleerd en 10 minuutjes liggen klooien met 'uiterlijk' en achtergronden. Geen excessief gebruik dus en accu is al weer over de helft leeg (op nog geen 6,5 uur).

Ceejay, had jij de accu wel voordat je de laadcyclus begon helemaal leeg laten lopen? (mijne was 3/4 vol toen ik begon namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik kan eind december mijn abbo mij tmobile verlengen en de HTC Desire HD leek mij een leuke telefoon. Alleen zit ik wel met de batterijduur.
Ik internet regelmatig op mijn telefoon, bel. sms en email ook veel. Nu vraag ik mij af hoelang de tel dat aankan?
Zou 24 uur moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:59:
Hey,

Ik kan eind december mijn abbo mij tmobile verlengen en de HTC Desire HD leek mij een leuke telefoon. Alleen zit ik wel met de batterijduur.
Ik internet regelmatig op mijn telefoon, bel. sms en email ook veel. Nu vraag ik mij af hoelang de tel dat aankan?
Zou 24 uur moeten lukken?
Staat echt meer dan voldoende informatie over de accuduur in dit topic. Maar om snel antwoord te geven op je vraag: 24 uur moet in principe lukken, bij het gros gaat 'ie zo'n 24-36 uur mee, sommige hebben geluk en halen de 48 uur. Ik heb persoonlijk vooralsnog minder geluk en haal met pijn en moeite 18 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

In mijn oude Nokia N85 zit een 8 Gig Class 6 MicroSDHC kaartje van Nokia zelf in, heeft het nut om de meegeleverde 8 gig class 4 kaart hierdoor te vervangen. Of staan er belangrijke bestanden op de het kaartje wat er momenteel in zit? ( Misschien is dit voor jullie wel een domme vraag )
Gewoon alle bestanden van class 4 overzetten naar de class 6. Ik heb dit gedaan via de cardreader van mijn laptop (voor een HTC hero) en het werkte perfect, de telefoon ziet iig geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt Eindhoven heeft zowel de DHD als de DZ in de winkel liggen dus mensen die even willen spelen kunnen dat doen. Vandaag beide toestellen 15 min in de handen gehad.

Qua groote en gewicht vondt ik de DHD toch reuze meevallen. Ik heb dikke duimen en mijn hoofd criteria is dat je fatsoenlijk moet kunnen tikken. Gezien mijn vorige ervaringen met onscreen toetsenborden was ik nogal sceptische over de DHD en zijn groter scherm maar dat werd meteen van de tafel geveegd. Het ligt goed in de handen en geeft ook een goed gevoel tijdens het tikken. Zelfs met mijn dikke duimen had ik geen moeite om de juiste toetsen te vinden, elke keer weer.

De software ban ik trouwens niet voer te spreken. Al die homescreens was maar een rotzooitje. Tuurlijk heeft iedereen dat ding in de handen gehad dus is het een rommeltje geworden maar dan nog is het veelte makkelijk om het overzicht kwijt te raken als je je homescreens verkeerd indeelt. De softwar zelf voelde schokkerig aan. Scrollend door de menu's kreeg ik niet echt het gevoel dat alles even vloeiend loopt. Mijn i8910 (met hx-rom dan wel) is veel vloeiender dan dit. Zo ook als je de statusbalk naar beneden trekt, dat liep ook niet echt super vloeiend vondt ik.

Het klepje van de simkaart sloot ook bij dit toestel niet aan. Nu ik het zelf heb gezien weet ik waar menzen het over hebben. Het is veelte groot om er met een gerust hart mee om te kunnen gaan, dat had beter gekund.

Conclusie is toch dat dit een betere toestel is voor mij. De DZ toestsenbord vondt ik zwaar tegen vallen maar meer daar over in de DZ thread. De DHD met zijn groter scherm en dus ook groter toetsenbord is toch een stuk beter en daarom ook een aanrader voor mensen die een goede toetsenbord zoeken. Het haperen van de software vindt ik wel een probleem en ik moet even kijken of andere toestellen dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Heb Clockwork recovery draaien en moet zeggen dat dat wel erg fijn is. Ik zat er nog aan te denken om Cyanogenmod te proberen, maar HTC sense heeft toch nog wel sterk de voorkeur.

Het enige wat ik wel mis in Sense is resizable widgets ala LauncherPro. Maar goed, wellicht dat dat met een update nog wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:54:
...*snip*...
De software ban ik trouwens niet voer te spreken. Al die homescreens was maar een rotzooitje. Tuurlijk heeft iedereen dat ding in de handen gehad dus is het een rommeltje geworden maar dan nog is het veelte makkelijk om het overzicht kwijt te raken als je je homescreens verkeerd indeelt. De softwar zelf voelde schokkerig aan. Scrollend door de menu's kreeg ik niet echt het gevoel dat alles even vloeiend loopt. Mijn i8910 (met hx-rom dan wel) is veel vloeiender dan dit. Zo ook als je de statusbalk naar beneden trekt, dat liep ook niet echt super vloeiend vondt ik.

...*snip*...
Ik denk dat die 'schokkerigheid' te wijten valt aan dat iedereen er mee zit te spelen, settings veranderen, applicaties mogelijk download, alles aan laat staan, USB debug uit staat etc...

Mijn DHD is vloeiend snel en ik denk dat je, zelfs dat demo toestel, gewoon een reboot gunt ook hij normaal snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:29:
[...]

Ceejay, had jij de accu wel voordat je de laadcyclus begon helemaal leeg laten lopen? (mijne was 3/4 vol toen ik begon namelijk).
Neu, hoewel ik wel ergens heb gelezen dat dat wel zo moet. Overigens lijkt mij na 6,5 uur toch vrij behoorlijk gebruik jouw verbruik helemaal niet zo slecht! Je moet niet kijken naar wat je wil hebben, maar wat je had en daarmee vergelijken. Ik ben niet zo blij alleen, batterylife lijkt verder af te vlakken, ik moet nou al na 6 uur weer aan de lader. Nou ja altijd nog beter dan de 3 uur in het begin.

Ik denk dat ik over een paar dagen het truukje nog maar eens herhaal.
Even andere tip: Choice Dialer Plus! Voice dialing op de DHD met de bijgeleverde headset werkt erg goed en gratis. Vlingo werkt zelfs nog beter, maar daar kun je de remote van de standaard headset weer niet mee gebruiken. Wel bluetooth headsets. Roep je hey vlingo dan kun je je command geven, erg cool. Nadeel is wel dat na het geven van een command via vlingo muziek die je voorheen aan het luisteren was mono blijft... erg vervelend.

[ Voor 15% gewijzigd door Ceejay op 22-11-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:54:
De software ban ik trouwens niet voer te spreken. Al die homescreens was maar een rotzooitje. Tuurlijk heeft iedereen dat ding in de handen gehad dus is het een rommeltje geworden maar dan nog is het veelte makkelijk om het overzicht kwijt te raken als je je homescreens verkeerd indeelt.
Het kost je een minuutje om alles weg te gooien en met schone lei te beginnen, dat ga je toch wel doen als je zo'n toestel hebt. Standaard is het rommelig maar ik maak nu mijn eigen en die maak ik erg overzichtelijk, althans wat ik overzichtelijk vind.
De softwar zelf voelde schokkerig aan. Scrollend door de menu's kreeg ik niet echt het gevoel dat alles even vloeiend loopt. Mijn i8910 (met hx-rom dan wel) is veel vloeiender dan dit. Zo ook als je de statusbalk naar beneden trekt, dat liep ook niet echt super vloeiend vondt ik.
Ligt er aan dat het toestel vervuild is met software denk ik, heb er zelf echt geen last van, het gaat allemaal enorm vloeiend of met minime vertraging, hoewlel ik dat alsnog vloeiend genoeg vind. Het gaat gewoon echt vlot.
Het klepje van de simkaart sloot ook bij dit toestel niet aan. Nu ik het zelf heb gezien weet ik waar menzen het over hebben. Het is veelte groot om er met een gerust hart mee om te kunnen gaan, dat had beter gekund.
Denk dat veel nieuwe toestellen daar geen last van hebben, ik in ieder geval niet met mijne.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat die 'schokkerigheid' te wijten valt aan dat iedereen er mee zit te spelen, settings veranderen, applicaties mogelijk download, alles aan laat staan, USB debug uit staat etc...

Mijn DHD is vloeiend snel en ik denk dat je, zelfs dat demo toestel, gewoon een reboot gunt ook hij normaal snel is.
I agree. Mijn DHD krijg ik wel *wat* slomer als ik mn best doe, dr staan nou iets van 270 apps op, dus af en toe moet je wachten op verversen van icoontjes (in de applicatielijst) en zo en alle homescreens staan vol. Maar het is nog steeds veeeel sneller dan mijn windows 7 desktop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:21:
[...]
Neu, hoewel ik wel ergens heb gelezen dat dat wel zo moet. Overigens lijkt mij na 6,5 uur toch vrij behoorlijk gebruik jouw verbruik helemaal niet zo slecht! Je moet niet kijken naar wat je wil hebben, maar wat je had en daarmee vergelijken. Ik ben niet zo blij alleen, batterylife lijkt verder af te vlakken, ik moet nou al na 6 uur weer aan de lader. Nou ja altijd nog beter dan de 3 uur in het begin.
Nee uiteraard heb ik gekeken naar mijn verbruik voorheen en dat vergeleken met het huidige verbruik, en daar zit volgens mij weinig vooruitgang in, hij ging tussen de 12-18 uur mee, afhankelijk van intensiteit van app-gebruik etc. en nu lijkt het ongeveer gelijkwaardig te zijn.. maar ik zal hem nu volledig leeglaten gaan en de cyclus eens herhalen. Kijken hoe dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Frieda schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:30:
bij mij klinkt de speaker van de telefoon erg schel, ik kan mensen echt nauwelijks verstaan tijdens een telefoongesprek. als ik 'm op de luidspreker zet is het iets beter. hebben nog meer mensen dit? en valt dit op te lossen? ik zie nergens iets van dit soort instellingen staan, alleen harder en zachter tijdens bellen maar hij blijft zo akelig schril :(
niemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:29:
[...]

Heb vannacht/vanochtend ook het 'accu-truukje' gedaan.. maar ik merk weinig tot geen verschil vooralsnog. Heb de telefoon gisteravond aan de lader gehangen rond 23.00.. tot vanmorgen 09.00. Toen afgekoppeld, uitgeschakeld, precies een uur opgeladen, weer afgekoppeld, 2 minuten aangezet, uitgeschakeld en weer een uur opgeladen.

Tussen 11.00 uur vanmorgen en 17.30 uur heb ik 30 minuten Angry Birds gespeeld (dat vreet echt stroom bij mij), 30 minuten email/internet, 2 telefoontjes gepleegd (totaal 10 minuutjes), Dolphin browser geinstalleerd, de nieuwe update van vandaag gedownload en geinstalleerd en 10 minuutjes liggen klooien met 'uiterlijk' en achtergronden. Geen excessief gebruik dus en accu is al weer over de helft leeg (op nog geen 6,5 uur).

Ik heb het zelfde als jou geprobeerd afgelopen zaterdag. Maar helaas merk ik geen verschil.
Zelf gok ik het er op dat de accu nog niet volledig functioneert, dus ik wacht nog 2 weken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:56:
[...]

Nee uiteraard heb ik gekeken naar mijn verbruik voorheen en dat vergeleken met het huidige verbruik, en daar zit volgens mij weinig vooruitgang in, hij ging tussen de 12-18 uur mee, afhankelijk van intensiteit van app-gebruik etc. en nu lijkt het ongeveer gelijkwaardig te zijn.. maar ik zal hem nu volledig leeglaten gaan en de cyclus eens herhalen. Kijken hoe dat werkt :)
Hmm ja en hoe lang heb je jouw DHD al? Ik heb hem nou een kleine week en ik ben niet erg blij met hoe lang die meegaat dat kan ik je wel vertellen. Ik lees iets over een dag of 10, en elders zelfs een maand voor de batterij op volle oorlogssterkte is. Ik kan er wel een dag mee halen hoor. Maar als ik thuis ben haal ik dat lang niet.
Psycho_Mantis schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:39:
[...]
Zelf gok ik het er op dat de accu nog niet volledig functioneert, dus ik wacht nog 2 weken af.
Daar hou ik me ook aan vast :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ceejay op 22-11-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tip voor iedereen: Permanent standaard applicaties verwijderen zorgt er voor dat alle mogelijkheden tot OTA updates geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:58:
Een tip voor iedereen: Permanent standaard applicaties verwijderen zorgt er voor dat alle mogelijkheden tot OTA updates geblokkeerd worden.
Kom je nu mee :')

Goed dat ik die standaard meuk er nog op heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb even gewacht met de aanschaf maar nu heb ik hem toch maar gehaald. Om eerlijk te zijn valt dit toestel me een beetje tegen. Mijn HD2 met android lijkt wel 3x sneller in alles en qua display is het net zo mooi. De materialen en afwerking zijn bij de HD2 beter. Mijn aan/uit knop zit er een beetje scheef op en de klep aan de onderkant sluit niet goed aan. De bekende problemen dus. Over de batterij zal ik nog maar niks zeggen aangezien die nog niet op volle sterkte kan zijn maar meer dan 18 uur haal ik niet.

ik moet mijzelf maar een root toegang geven tot dit ding en met setcpu gaan spelen. Daarmee haal ik op de HD2 met de juiste profielen redelijke resultaten wat betreft accugebruik.

Voor de rest leuk ding en het is zonder meer een toptoestel qua mogelijkheden, maar voor mij dus niet veel nieuws behalve de iets betere camera dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:56
Hoe krijg je eigenlijk muziek en films op je HTC Desire HD? Als ik mijn DHD aansluit op de computer gebeurd er niks. Bij de instellen op de telefoon heb ik bij 'verbinden met PC' de optie 'vragen om usb-verbindingstype' aanstaan. En standaard heb ik hem op diskdrive gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

KillerDream schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:18:
Hoe krijg je eigenlijk muziek en films op je HTC Desire HD? Als ik mijn DHD aansluit op de computer gebeurd er niks. Bij de instellen op de telefoon heb ik bij 'verbinden met PC' de optie 'vragen om usb-verbindingstype' aanstaan. En standaard heb ik hem op diskdrive gezet.
Vanuit diskdrive mode kun je muziek en films dmv. Windows Media Player importeren. Dat werkt iig. zo prima op mijn WM toestel (in disk drive mode), Android lijkt mij in principe hetzelfde.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:53:
[...]

Hmm ja en hoe lang heb je jouw DHD al? Ik heb hem nou een kleine week en ik ben niet erg blij met hoe lang die meegaat dat kan ik je wel vertellen. Ik lees iets over een dag of 10, en elders zelfs een maand voor de batterij op volle oorlogssterkte is. Ik kan er wel een dag mee halen hoor. Maar als ik thuis ben haal ik dat lang niet.
Ik heb hem volgens mij op 18 oktober gehaald, dus heb hem nu al ruim een maand. De accu gaat weliswaar iets langer mee als de eerste week inderdaad, maar tis niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Tsurany schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:58:
ik heb ze via de eerder geplaatste handleiding een groot deel op disabled gezet... is dat dan ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwam er net ook pas achter helaas, maar even een factory reset gedaan. Stond op geen enkele site dat dit het gevolg zou zijn behalve op het XDA forum.
martjah schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:07:
[...]
ik heb ze via de eerder geplaatste handleiding een groot deel op disabled gezet... is dat dan ook ?
Dacht t niet, maar kan je geen zekerheid geven. Kijk anders hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829662. Als je ze freezed zou je er geen last van mogen hebben.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik meerdere Google accounts kan instellen? Mij lukt het niet, hij voegt ze niet toe nadat ik de hele rataplan ben doorgelopen.

[ Voor 50% gewijzigd door Tsurany op 22-11-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
YouTube crashed constant voor mij sinds ik die laatste update heb (van YouTube) . Ik had gelezen dat dit door een update van HTC was verholpen, echter bij mij crashed ie bijna elke keer en moet ik de accu verwijderen.

Zijn er nog meer mensen die hier nog steeds last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:07:
YouTube crashed constant voor mij sinds ik die laatste update heb (van YouTube) . Ik had gelezen dat dit door een update van HTC was verholpen, echter bij mij crashed ie bijna elke keer en moet ik de accu verwijderen.

Ik had dit ook met de versie die ik van de market gedownload had. Heb m er meteen afgegooid en de "stock" youtube van na de laatste update weer in gebruik. Stukke beter. Ook valt me op dat je in de nieuwe update (degene die dus op de market staat atm) ook niet kon inloggen op je youtube account (of keek ik hier overheen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:25:
[...]

Ik had dit ook met de versie die ik van de market gedownload had. Heb m er meteen afgegooid en de "stock" youtube van na de laatste update weer in gebruik. Stukke beter. Ook valt me op dat je in de nieuwe update (degene die dus op de market staat atm) ook niet kon inloggen op je youtube account (of keek ik hier overheen?)
Ik kan wel inloggen (menu -> my channel -> ), maar goed, hopelijk komt Google snel met een fix, ik vind die nieuwe GUI wel fijn móet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:07
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:20:
[...]

Staat echt meer dan voldoende informatie over de accuduur in dit topic. Maar om snel antwoord te geven op je vraag: 24 uur moet in principe lukken, bij het gros gaat 'ie zo'n 24-36 uur mee, sommige hebben geluk en halen de 48 uur. Ik heb persoonlijk vooralsnog minder geluk en haal met pijn en moeite 18 uur.
* Kuch Kuch* Ga het even mooi maken ofzo.

Aan zijn vraag te zien is hij vermoedelijk een aardig 'heavy-user'.

Deze mensen met lange accuduur praatjes doen waarschijnlijk heel weinig met dat ding.

Dus voor alle duidelijkheid.

Stel je voor: Een dagje reizen.

3 uur in de trein heen en 3 uur terug.

Muziekje op en beetje internetpagina's surfen.
De batterij is binnen 3 uur leeg.
Ik heb drie batterijen dus ik maak me nergens zorgen om, met twee red ik het wel. :)

Anyways, wat mij nog meer stoort:

De foto's zijn ZOOOO erg overbelicht dat je er niks meer aan hebt.

Fine-tunen zei iemand?! In de root bedoel je dan ckr?

Nou een toestel van 500+ euro hoort wel gebruiksklaar te zijn natuurlijk!

Ik mis trouwens enorm een multi-shot functie! Heb me gek lopen zoeken. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een panorama functie voor de camera beschikbaar; kijk ik eroverheen?
Op mijn hd2 gewoon standaard aanwezig(..) Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamievanm schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:59:
[...]

* Kuch Kuch* Ga het even mooi maken ofzo.

Aan zijn vraag te zien is hij vermoedelijk een aardig 'heavy-user'.

Deze mensen met lange accuduur praatjes doen waarschijnlijk heel weinig met dat ding.

Dus voor alle duidelijkheid.

Stel je voor: Een dagje reizen.

3 uur in de trein heen en 3 uur terug.

Muziekje op en beetje internetpagina's surfen.
De batterij is binnen 3 uur leeg.
Ik heb drie batterijen dus ik maak me nergens zorgen om, met twee red ik het wel. :)

Anyways, wat mij nog meer stoort:

Ik mis trouwens enorm een multi-shot functie! Heb me gek lopen zoeken. :O
Ohey je bent terug, geweldig..

Hou toch op met die onzin dat de batterij maar 3 uur mee gaat. Als dit daadwerkelijk is is er iets mis met je batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Inderdaad... ik las je post eerst, toen je nickname en dat verklaarde het negatieve bericht wel.. welcome back!

3 uur is echt onzin. Je kan rustig flink wat uurtjes muziek luisteren hoor echt geen enkel probleem. En ja! ik doe het zelf, met mijn eigen Desire HD! Misschien dat de lack of performance te wijten is aan het feit dat je crappy aftermarket batterijen gebruikt.
Anyways nog even over je foto's: ik heb hiervoor een HTC Hero gehad en wat mij echt zwaar positief is opgevallen: foto's met flitser nemen in het donker. Voor het eerst zie ik überhaupt wat op die foto's! Vergeleken met een HTC HD2 zijn de foto's echt GEWELDIG. Bij dat andere toestel zijn ze pas wat je zegt overbelicht. Desire HD camera.. prima spul voor dat 'snelle foto momentje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:01:
[...]

Kom je nu mee :')

Goed dat ik die standaard meuk er nog op heb staan.
Welke apps bedoel je dan, ik heb die apps die in de startpost stonden verwijderd, maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je apps zoals Amazon en Peep verwijderd dan schakel je OTA updates ook uit, die werken dan niet meer.

Maar niemand die mij kan helpen met meerdere accounts in de Gmail app?

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Is verwijderen nu hetzelfde als disablen?
En die OTA updates zijn toch gewoon de firmware updates die HTC uitbrengt? Daar hebben we er tot nu toe 2 van gehad niet? 1 eindigde met .3 en de laatste met .6. Ik hoor hier dan wel wanneer er zo 1 uitkomt en dan ga ik er op dat moment achter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

nee hoor, bij deed hij het out of the box al ong 15 uur en toen deed ik er echt voortdurend alles mee(je kent dat wel, nieuw speeltje...), na een week zat ik al op 19uur. niks mis mee.

geen last van, alleen een beetje korrelig in donker

open fotocamera, klik hierna op menu
Bovendien is het een fotocamera op een telefoontoestel, heb je die lens (of beter, dat lensje) weleens goed bekeken?
het is toch fantastisch dat men zoveel in zoiets kleins heeft kunnen stoppen.!

fotootje van mijn dochter op standaardsettings
Afbeeldingslocatie: http://flic.kr/p/8VxxwZ

is het ook

Ik heb de mijne retour gestuurd om diverse(bekende) redenen(zie hiervoor mijn eerdere posts) maar begin nu te twijfelen of dat wel billijk was.
(halve mm)Speling simklepje schijnt bij elk toestel te zijn
traagheid lag aan /initbug
wegvallen van gsm connectie, ben ik nog niet overuit.
touchsreen zat een beetje scheef, dit zou dan het enige geweest zijn.

Deze week krijg ik als het goed is een nieuwe en ik weet bijna al zeker dat ik deze hou.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinnieminnie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:54:
Is verwijderen nu hetzelfde als disablen?
Volgens 1 iemand op XDA niet, maar ik hoop daar nog bevestiging te krijgen, zie ook: http://forum.xda-develope...hread.php?t=829662&page=5
En die OTA updates zijn toch gewoon de firmware updates die HTC uitbrengt? Daar hebben we er tot nu toe 2 van gehad niet? 1 eindigde met .3 en de laatste met .6. Ik hoor hier dan wel wanneer er zo 1 uitkomt en dan ga ik er op dat moment achter aan.
Dat zijn inderdaad die updates. Het is ook geen ramp die te missen lijkt me, maar als disablen ook werkt en niet die mogelijkheden verwijderd vind ik dat fijner, die ruimte die je wint met verwijderen kan je toch niet voor iets anders inzetten.

Ben trouwens benieuwd wat mijn accu vandaag gaat doen, gister toestel gekregen en gelijk in de middag op werk gebruikt (wel aan usb lader), toen ik naar huis ging zat hij op 50%, thuis verder spelen en uiteindelijk 's avonds tijdens het spelen opgeladen tot vol.
Nu vanochtend half 8 van de lader af en nu staat hij op 'eightyfour percent', ook wel bekend als 84% :+.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
AmonTobin schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:07:

Dit is echt verbeterd in de .6 versie (OTA update), weet je zeker dat je deze hebt? Ik flash nog wel eens een custom kernel, waarbij deze youtube bug gelijk weer terug is, maar al ga ik terug naar de .6 OTA kernel, werkt youtube als een zonnetje...

Verwijderen is niet hetzelfde als disablen, en mocht je de OTA niet kunnen installeren, pm enable dan alle apps die je voorheen hebt disabled.

Maar wanneer houd dit accu gezeur op?
1. Het staat in elke review over deze telefoon, dus je wist het al
2. Het is een smartphone, accu duur is normaal nooit goed, een SGS heb ik ook niet veel langer zien meegaan
3. Wil je toch langer kunnen telefoneren, kies een andere telefoon (en dan geen smartphone, of 1 met klein scherm, of waarvan je weet dat de batterij lang mee gaat)
4. Ga je apps zelf eens na in battery usage
5. Check je sync diensten, deze slurpen ook accu.

[ Voor 6% gewijzigd door XiniX88 op 23-11-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:35:
Maar wanneer houd dit accu gezeur op?
1. Het staat in elke review over deze telefoon, dus je wist het al
2. Het is een smartphone, accu duur is normaal nooit goed, een SGS heb ik ook niet veel langer zien meegaan
3. Wil je toch langer kunnen telefoneren, kies een andere telefoon (en dan geen smartphone, of 1 met klein scherm, of waarvan je weet dat de batterij lang mee gaat)
4. Ga je apps zelf eens na in battery usage
5. Check je sync diensten, deze slurpen ook accu.
6. Koop zodra ze er zijn een grotere after market accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
3 uur full tilt met scherm lekker bright en mijn batterij is ook aardig leeg hoor. Ik verdenk het brakke Vodafone netwerk dat mijn foon hele tijd switched tussen 3g en H omdat 3g net geen bereik heeft. Dat zal in een rijdende trein door de achterlanden wel niet beter zijn.

Heeft iemand ervaring met de el cheapo ebay batterijen van zogenaamd 1500 mah? D'r komt er 1 aan voor mij ik ben wel nieuwsgierig naar gebruikers ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:59
Ceejay schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:04:
3 uur full tilt met scherm lekker bright en mijn batterij is ook aardig leeg hoor. Ik verdenk het brakke Vodafone netwerk dat mijn foon hele tijd switched tussen 3g en H omdat 3g net geen bereik heeft. Dat zal in een rijdende trein door de achterlanden wel niet beter zijn.

Heeft iemand ervaring met de el cheapo ebay batterijen van zogenaamd 1500 mah? D'r komt er 1 aan voor mij ik ben wel nieuwsgierig naar gebruikers ervaringen.
Er staat ergens in dit of het vorige topic een uitleg hoe je in het service menu kunt komen en een functie voor netwerken anders in kunt stellen. Wellicht dat dat je helpt.

Ikzelf heb nu ineens dat mijn Market nog maar 2 downloads heeft staan. Lekker handig met updates. Geen idee wat er gebeurd is, maar opnieuw opstarten verhelpt het probleem.

Heb wel dat ik regelmatig foutmeldingen krijg dat de Market afgesloten wordt en ook soms dat de internet browser afgesloten wordt vanwege een probleem. Kan niet vinden wat daar mee aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:45

Totaalgeflipt

De enige echte

Arunia schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:07:
[...]

Heb wel dat ik regelmatig foutmeldingen krijg dat de Market afgesloten wordt en ook soms dat de internet browser afgesloten wordt vanwege een probleem. Kan niet vinden wat daar mee aan de hand is.
Dat heb ik nu ook. Onregelmatig. Ook nog geen oplossing gevonden.

@ het OTA updaten.

Wat betekent OTA precies?
En begreep ik het nu goed, dat je na het verwijderen van apps als twitter en facebook je geen OTA update meer kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 13:28

MM99

That is the way I am!

Sinds gisteren ben ik ook een eigenaar van een DHD! Klepjes sluiten goed aan, camera zit niet op de juiste plaats. En de knop bovenin steekt niet uit, maar loopt gelijk met de rest van het toestel.

Ik ben er wel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:23:
[...]

Dat heb ik nu ook. Onregelmatig. Ook nog geen oplossing gevonden.

@ het OTA updaten.

En begreep ik het nu goed, dat je na het verwijderen van apps als twitter en facebook je geen OTA update meer kan krijgen?
On The Air, Over The Air updates.
Dus niet downloaden via de site en dan met een kabeltje updaten, maar gewoon updaten vanaf de telefoon zelf via een update knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:23:
@ het OTA updaten.
Wat Arunia zegt inderdaad.
Dat klopt, dat is op XDA bevestigd. Als je die updates van je systeem verwijderd is de mogelijkheid om OTA updates uit te voeren ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Tsurany schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:53:
[...]

6. Koop zodra ze er zijn een grotere after market accu.
Een accu die 10% meer inhoud heeft, die het dus 10% langer volhoud, dus in plaats van 6 uur, houd die gebruiker het 6,6 uur uit... of misschien 1 met 20% meer inhoud... 7,2 uur...

M.a.w. mensen die nu al geen dag redden gaan dat ook niet redden met een goede 1500maw batterij, maar wanneer ze dit eens gaan snappen...
Tsurany schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:41:
[...]

[...]

Dat klopt, dat is op XDA bevestigd. Als je die updates van je systeem verwijderd is de mogelijkheid om OTA updates uit te voeren ook verdwenen.
Gelukkig kan alle data van de .exe flash offline programma's (ja je kunt ook offline flashen) worden gehaald, waardoor er een ROM kan worden gemaakt die je zelf kan flashen. Deze ROM's zie je dan vanzelf weer op XDA verschijnen.

Ik vind het overigens wel logisch dat dit gedaan wordt, de meeste updates zijn incremental, dus vullen aan en zijn geen volledige flash, als je dus "HTC blabla" verwijderd hebt + HTC blabla2, en je krijgt HTC blabla2 weer terug, die HTC blabla nodig had, heb je ineens crashende apps door OTA updates.

Verder heb je je telefoon ook moeten rooten om uberhaupt apps te verwijderen (disablen is anders!! je verwijderd niets), dat wil HTC niet, dus je krijgt gelijk deze service niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:49:
[...]

Een accu die 10% meer inhoud heeft, die het dus 10% langer volhoud, dus in plaats van 6 uur, houd die gebruiker het 6,6 uur uit... of misschien 1 met 20% meer inhoud... 7,2 uur...

M.a.w. mensen die nu al geen dag redden gaan dat ook niet redden met een goede 1500maw batterij, maar wanneer ze dit eens gaan snappen...
Mwah als die Mugen idd 1800mAh kan leveren hebben we het over zo'n 45% extra, dat is van 6 uur naar 9 uur. Vraag is natuurlijk of die Mugen dat echt kan leveren.
Gelukkig kan alle data van de .exe flash offline programma's (ja je kunt ook offline flashen) worden gehaald, waardoor er een ROM kan worden gemaakt die je zelf kan flashen. Deze ROM's zie je dan vanzelf weer op XDA verschijnen.

Ik vind het overigens wel logisch dat dit gedaan wordt, de meeste updates zijn incremental, dus vullen aan en zijn geen volledige flash, als je dus "HTC blabla" verwijderd hebt + HTC blabla2, en je krijgt HTC blabla2 weer terug, die HTC blabla nodig had, heb je ineens crashende apps door OTA updates.

Verder heb je je telefoon ook moeten rooten om uberhaupt apps te verwijderen (disablen is anders!! je verwijderd niets), dat wil HTC niet, dus je krijgt gelijk deze service niet meer
Het is inderdaad logisch, enkel wel jammer. Al die bagger hoef ik niet op m'n phone te hebben. Ga ze dus disablen zodra ik zeker weet dat ik dan nog OTA updates heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:45

Totaalgeflipt

De enige echte

Tsurany schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:41:
[...]

[...]

Wat een domper. En hoe kan het evt weer ongedaan maken? Alleen door een Factory Reset?

Vind het zelf maar raar. Als ik alle bloatware die op een Acer laptop wordt meegeleverd verwijder, krijg ik toch ook nog mijn Windows Updates.

Ik gebruik geen Twitter en Facebook en daarom hoef ik al die onnuttige apps niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, maar Acer levert de updates niet voor Windows xp, dus dat is ook geen vergelijking in mijn ogen.

Ik vind het niet heel raar dat het gebeurd, ik vind het wel raar dat je de mogelijkheid niet zelf hebt om ze te verwijderen. Sommige programma's zijn voor een aantal mensen nuttig. Ik gebruik een aantal programma's wel, maar de rest niet. Wil eigenlijk de rest ook niet in mijn systeem hebben. Ze zouden het eigenlijk via de market moeten spelen. Geef mensen de mogelijkheid om het te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:14:
[...]

Wat een domper. En hoe kan het evt weer ongedaan maken? Alleen door een Factory Reset?
Jup, voor zover ik weet wel.
Vind het zelf maar raar. Als ik alle bloatware die op een Acer laptop wordt meegeleverd verwijder, krijg ik toch ook nog mijn Windows Updates.
Dat is omdat de updates van Windows niet afhankelijk zijn van Acer, in dit geval zijn de HTC updates afhankelijk van de HTC software omdat HTC zijn eigen updates maakt.
Ik gebruik geen Twitter en Facebook en daarom hoef ik al die onnuttige apps niet. :/
Totaly agree, de mogelijkheid om ze te freezen zou wel moeten werken afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Tsurany schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:57:
[...]

Mwah als die Mugen idd 1800mAh kan leveren hebben we het over zo'n 45% extra, dat is van 6 uur naar 9 uur. Vraag is natuurlijk of die Mugen dat echt kan leveren.

[...]

Het is inderdaad logisch, enkel wel jammer. Al die bagger hoef ik niet op m'n phone te hebben. Ga ze dus disablen zodra ik zeker weet dat ik dan nog OTA updates heb.
Mugen gaat die 1800 niet halen. Laatst ergens een overzicht gezien van wat geteste batterijen. Bleek paar honderd mAh minder uit te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het ook wel jammer dat al deze apps aan je worden opgedrongen. Ik gebruik bv geen Twitter en heb er ook geen behoefte aan. Dat ze erop staan tot daaraan toe, maar dat je ze niet standaard kan verwijderen... bah.

Is een beetje zoals een Windows pc kopen in de winkel, waarbij je een shitload aan apps voorgeïnstalleerd krijgt en waarvan de helft een trial versie is die dan achter een maand komt vragen om te betalen. Voordeel bij Windows is wel dat je ze tenminste volledig kan verwijderen zonder al te veel moeite.

Nuja, dit wordt m'n eerste Android phone, ben benieuwd. Bij Apple etc... is dat trouwens niet veel anders dacht ik.

Gelukkig is het hier Tweakers en zijn er altijd wel oplossingen te vinden ;).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar zat daar ook die nieuwe Mugen bij of waren dat oude versies? Die oude versies scoorden inderdaad vrij slecht, hoop dat die nieuwe Mugen toch een stuk beter gaat scoren. Of dat een andere partij met een betere komt.
1600mAh ipv 1230mAh zou ook al een hele verbetering zijn, zolang ze dat halen is het niet zo heel erg.

Accu is trouwens zojuist onder de 30% gedaald, wel heel intensief gebruikt met games en remote desktop terwijl ik zeer slecht bereik heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black1982
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-04-2021
Ceejay schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:04:

Het is een smartphone. Die zijn niet ontworpen om urenlang games op te spelen zonder dat de batterij leeg loopt. (Of om urenlang op te internetten (in een trein met slecht netwerk bereik) Ik begrijp niet helemaal waar al die onrealistische verwachtingen over de batterijduur vandaan komen?

Hij switcht tussen 3G en H wanneer er data verzonden wordt. Dit is dus volstrekt normaal en heeft niets te maken met het "brakke Vodafone netwerk". Misschien dat voordat je begint met zeiken eerst even wat onderzoek kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
[b][message=35078757,noline]Heeft iemand ervaring met de el cheapo ebay batterijen van zogenaamd 1500 mah? D'r komt er 1 aan voor mij ik ben wel nieuwsgierig naar gebruikers ervaringen.
Prima als reservebatterij, verwacht geen langere accutijd. Voor meer info moet je naar het HTC Desire HD accessoirestopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein vraagje over de eReader,

Ik heb een boek gedownload vanaf mijn DHD in pdf bestand, ten 1ste kan ik hem niet meer terug vinden in mijn telefoon.
Ten tweede wil ik graag dit bestand openen in de voorgeinstaleerde Reader, iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Black1982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:01:
[...]
Het is een smartphone. Die zijn niet ontworpen om urenlang games op te spelen zonder dat de batterij leeg loopt. (Of om urenlang op te internetten (in een trein met slecht netwerk bereik) Ik begrijp niet helemaal waar al die onrealistische verwachtingen over de batterijduur vandaan komen?
Nou das dan wel precies een ontwerpfout. Kan best anders en zal in de toekomst ook wel anders worden.
Grotere batterijen ja en een wat dikkere foon, geen probleem.
Hij switcht tussen 3G en H wanneer er data verzonden wordt. Dit is dus volstrekt normaal en heeft niets te maken met het "brakke Vodafone netwerk". Misschien dat voordat je begint met zeiken eerst even wat onderzoek kan doen?
The switching of 3G and H is normal. (H)sdpa is a protocol over 3g that enables higher data speeds. So when a lot of data in being send it's likely to switch over to H and back again to 3G when the data stops.

Kijk wist ik niet, maar ik ben niet de enige zag ik. Dank u voor de vriendelijke terechtwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Black1982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:01:
[...]

Nouja punt is dat met een 3mm dikkere telefoon er een grotere accu in had gekunt die minstens 50% extra capaciteit heeft. Het is niet alsof het technisch niet mogelijk is, het is gewoon geen prioriteit bij fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black1982
Ceejay schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:33:
[...]

Nou das dan wel precies een ontwerpfout. Kan best anders en zal in de toekomst ook wel anders worden.

[...]

The switching of 3G and H is normal. (H)sdpa is a protocol over 3g that enables higher data speeds. So when a lot of data in being send it's likely to switch over to H and back again to 3G when the data stops.

Kijk wist ik niet, maar ik ben niet de enige zag ik. No need for insults though :(
Het is geen ontwerpfout, maar een ontwerp keuze. HTC moet compromissen sluiten! Wanneer heeft HTC beweerd dat deze telefoons dit moeten kunnen? Je stelt gewoon eisen aan een apparaat die met de huidige technologie niet haalbaar zijn. Je kan daar wel over blijven mekkeren, maar daar schiet niemand iets mee op. De batterij wordt er echt niet groter van. Misschien is een dikkere tel. voor jou geen probleem, maar voor veel mensen wel. Denk je echt dat HTC geen onderzoek doet naar de wensen van een consument? Als je een smartphone kent die dit wel allemaal kan hoor ik het graag, dan koop ik hem ook! Blijven klagen over zaken die niet realistisch zijn noem ik zeiken.

Ik heb je niet beledigd, ik heb alleen gezegd dat je eerst een beetje onderzoek moet doen, voordat je hier dingen gaat posten die gewoon niet kloppen. Sommige lui hier zijn niet zo snugger (mijn mening) en die nemen het misschien voor waarheid aan.

Als je accu wil besparen zet dan je brigtness lager.
Heb je slecht bereik bij 3G? Zet hem dat op GPRS.
Je tel is enorm veel energie kwijt bij het zoeken naar een beter 3G signaal.
Heb je ook een heel erg slecht GPRS signaal, zet hem dan in airplane mode.
Nog een hoop andere tips zijn hier al eerder genoemd en andere te vinden met google.

Voor de gevorderde gebruiker kan ik aanraden te experimenteren met over/underclock kernels en apps zoals Superpower van Chainfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:33:
Dat is geen ontwerpfout, dat is een kwestie van specificaties die niet overeen zijn met jou behoefte. Als je een smartphone wilt waar je uren games op kunt spelen dan koop je er eentje die dat wel aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Black1982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:12:
[...]

Heb je slecht bereik bij 3G? Zet hem dat op GPRS.
Je tel is enorm veel energie kwijt bij het zoeken naar een beter 3G signaal.
Heb je ook een heel erg slecht GPRS signaal, zet hem dan in airplane mode.
Je kan toch ook location based je data verbinding laten uitzetten zodat die over gaat op Wi-Fi? Dat scheelt ook veel in energie verbuik. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen had, maar volgens mij was dat mogelijk om in te stellen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BabyXL schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:31:
[...]

Je kan toch ook location based je data verbinding laten uitzetten zodat die over gaat op Wi-Fi? Dat scheelt ook veel in energie verbuik. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen had, maar volgens mij was dat mogelijk om in te stellen.
Moet je dan niet constant je GPS aanzetten wat dan ook weer van je batterij verbruikt? :P

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
XiniX88 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:35:
[...]

Dit is echt verbeterd in de .6 versie (OTA update), weet je zeker dat je deze hebt? Ik flash nog wel eens een custom kernel, waarbij deze youtube bug gelijk weer terug is, maar al ga ik terug naar de .6 OTA kernel, werkt youtube als een zonnetje...
Hmm, ja ik heb wel een custom kernel erop zitten gevonden op XDA dev forum. Ik zal 's de stock versie proberen en kijken of het daarmee beter gaat. Thanks voor heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Largamelion schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:02:
[...]
Moet je dan niet constant je GPS aanzetten wat dan ook weer van je batterij verbruikt? :P
Nee, kan ook dmv. coördinaties van zendmasten volgens mij. Heeft iemand daar meer info over?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Laatst online: 07-10 16:45
BabyXL schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:17:
[...]

Nee, kan ook dmv. coördinaties van zendmasten volgens mij. Heeft iemand daar meer info over?
Je telefoon bepaald inderdaad aan de hand van zendmasten, WiFi netwerken in de buurt en GPS de locatie. Als je telefoon in stand-by staat(=scherm uit) dan gebruikt hij alleen zendmasten om de locatie te bepalen (correct me if I'm wrong)

Met Locale kun je settings in je telefoon aan (laten) passen op basis van je locatie. Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black1982
BabyXL schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:17:
[...]

Er zijn verschillende apps beschikbaar die dat kunnen. Hoe heet dat zoekprogramma ook al weer waarmee je dit soort zaken kan vinden? Hmmm volgens mij iets met een G.. ? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Black1982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:12:
[...]
Als je een smartphone kent die dit wel allemaal kan hoor ik het graag, dan koop ik hem ook!
[...]
Is precies mijn punt. Over een jaar of zo zijn er smartphones (misschien wel allemaal) waar batterylife geen issue meer is. Gemiste kans voor HTC met de desire HD (en alle andere manufacturers ook trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:07
stijnos1991 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:43:
Inderdaad... ik las je post eerst, toen je nickname en dat verklaarde het negatieve bericht wel.. welcome back!

3 uur is echt onzin. Je kan rustig flink wat uurtjes muziek luisteren hoor echt geen enkel probleem. En ja! ik doe het zelf, met mijn eigen Desire HD! Misschien dat de lack of performance te wijten is aan het feit dat je crappy aftermarket batterijen gebruikt.
Anyways nog even over je foto's: ik heb hiervoor een HTC Hero gehad en wat mij echt zwaar positief is opgevallen: foto's met flitser nemen in het donker. Voor het eerst zie ik überhaupt wat op die foto's! Vergeleken met een HTC HD2 zijn de foto's echt GEWELDIG. Bij dat andere toestel zijn ze pas wat je zegt overbelicht. Desire HD camera.. prima spul voor dat 'snelle foto momentje'.
Nou, nog één keer voor de duidelijkheid.

Accuduur bij Intensief gebruik van muziek via headset en de hele tijd pagina's laden/bekiken.
Met auto brightness.
Usb-debug aan
Geen gekke programma's die volgens het toestel stroom vreten.

DRIE UUR

Is de batterij gewoon (bijna) Leeg. Klaar, punt.

Mensen die na mijn reeactie over heel veel gebruiksuurtjes praten gebruiken hem niet die uren constant zoals dit voorbeeld. Oftewel VOLKOMEN irrelevant.

Nu jou vergelijking. Een merk dat bekend staat om zijn slechte camera's in telefoons.

Jij vergelijkt vevolgens de camera van deze Multimedia Smartphone van €500+ met die van een nog slechter/ouder HTC toestel.

Hiermee valt op geen enkele manier een conclusie te trekken, buiten de welbekende hypothese om: HTC camera's zijn crap.:)

Nu had ik een aantal reviews gelezne blabla voor ik hem kocht en die waren niet bijzonder negatief over de camera, ookal zou hij niet beter zijn dan de huidige 5.0 Megapixels in de koplopende smartphones.

Nou, Enorm overbelichte foto's en matige kwaliteit met daglicht.

Dan is het imo zijn ieder recht om teleurgesteld te zijn!

[quote]hdpaddy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:57:

Je bent trouwens de eerste in dit topic die zegt dat ze NIET overbelicht zijn. :)

Ja en dan? Ga je dan de flitsinstellingen zo aanpassen dat hij ze niet overbelicht?
Sagaris schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:10:
[...]

Prima als reservebatterij, verwacht geen langere accutijd. Voor meer info moet je naar het HTC Desire HD accessoirestopic.
Niks mis met die batterijen nee, lijkt wel alsof ze net iets beter zijn dan me originele.

Die uit Hongkong is overigens qua uiterlijk precies hetzelfde als die van uit UK, verschil is dat die in HONGKONG de helft van de prijs is!

Ik ben er altijd hoor. Ik heb alleen me zegje al gedaan. Pas als iemand hier weer onzin komt vertellen en mensen adhd dit toestel aan gaan schaffen zal ik er wat van zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Jamievanm schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:43:
[...]

Nou, nog één keer voor de duidelijkheid.

Accuduur bij Intensief gebruik van muziek via headset en de hele tijd pagina's laden/bekiken.
Met auto brightness.
Usb-debug aan
Geen gekke programma's die volgens het toestel stroom vreten.

DRIE UUR

Is de batterij gewoon (bijna) Leeg. Klaar, punt.

Mensen die na mijn reeactie over heel veel gebruiksuurtjes praten gebruiken hem niet die uren constant zoals dit voorbeeld. Oftewel VOLKOMEN irrelevant.

Nu jou vergelijking. Een merk dat bekend staat om zijn slechte camera's in telefoons.

Jij vergelijkt vevolgens de camera van deze Multimedia Smartphone van €500+ met die van een nog slechter/ouder HTC toestel.

Hiermee valt op geen enkele manier een conclusie te trekken, buiten de welbekende hypothese om: HTC camera's zijn crap.:)

Nu had ik een aantal reviews gelezne blabla voor ik hem kocht en die waren niet bijzonder negatief over de camera, ookal zou hij niet beter zijn dan de huidige 5.0 Megapixels in de koplopende smartphones.

Nou, Enorm overbelichte foto's en matige kwaliteit met daglicht.

Dan is het imo zijn ieder recht om teleurgesteld te zijn!

[quote]hdpaddy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:57:

Je bent trouwens de eerste in dit topic die zegt dat ze NIET overbelicht zijn. :)

Ja en dan? Ga je dan de flitsinstellingen zo aanpassen dat hij ze niet overbelicht?

[...]

Niks mis met die batterijen nee, lijkt wel alsof ze net iets beter zijn dan me originele.

Die uit Hongkong is overigens qua uiterlijk precies hetzelfde als die van uit UK, verschil is dat die in HONGKONG de helft van de prijs is!

Ik ben er altijd hoor. Ik heb alleen me zegje al gedaan. Pas als iemand hier weer onzin komt vertellen en mensen adhd dit toestel aan gaan schaffen zal ik er wat van zeggen :)
3 Uur? Gisteren, na een hele dag kloten met de ROM, recoverys flashen en dergelijke, had ik nog 30% op het einde van de dag. Dus 3 uur, bullshit. Als dat zo is, ga terug naar de winkel, want dan klopt je DHD niet. Punt :>

En dit: spellingscontrole. Ik zeg niet dat ik perfect typ, maar damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit voegt niets toe.

[ Voor 103% gewijzigd door RoD op 23-11-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ignatius schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:32:
[...]

Je telefoon bepaald inderdaad aan de hand van zendmasten, WiFi netwerken in de buurt en GPS de locatie. Als je telefoon in stand-by staat(=scherm uit) dan gebruikt hij alleen zendmasten om de locatie te bepalen (correct me if I'm wrong)

Met Locale kun je settings in je telefoon aan (laten) passen op basis van je locatie. Kost wat, maar dan heb je ook wat :)
Thanx voor de info! Zal er eens naar kijken.
Black1982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:33:
[...]

Er zijn verschillende apps beschikbaar die dat kunnen. Hoe heet dat zoekprogramma ook al weer waarmee je dit soort zaken kan vinden? Hmmm volgens mij iets met een G.. ? 7(8)7
Bijdehandjes gegeten vandaag? :+

Ik begrijp dat Google makkelijk is om een hoop te vinden, maar dit soort zaken zoeken werd het er niet echt duidelijker op. Ik ben een n00b met Android (druk bezig met een snelcursus hier op Tweakers/GoT :)).

Ik zou het leuk vinden als je die 'verschillende apps' de namen ervan door zou geven. Dan kan heb ik tenminste iets om mee te starten.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Misschien een rare vraag, maar die batterij, is die niet al voldoende besproken? Wie zwijgt stemt toe (aannemende dat iedereen dat doet).

Betreffende die zendmasten, tweakers.net maakt er altijd gebruik van in reviews van android telefoons, ik ben de naam helaas wel kwijt, maar ik neem aan dat je hem met deze info wel kan vinden :)

@AmonTobin: Tis jammer dat htc de source waarin dit is gefixt nog niet heeft vrijgegeven, anders zouden we deze fout ook niet terugzien... De vraag is helaas of HTC dit nog gaat doen voor deze kernel versie, waarschijnlijk word het een paar maanden wachten totdat ze een nieuwe linux versie pakken (zie developers.htc.com, ze releasen vaak maar 1 malig de source en zeer weinig de patches die ze later doen).

Je zou wel kunnen kijken welke veranderingen er in de 4g branch zitten ivm onze (A) deze is later gereleased en bevat waarschijnlijk wel de patch,ik mis helaas de tijd.

@Hieronder: LetMeGoogleThatForYou, is dat niet een beetje grote belediging :+

[ Voor 14% gewijzigd door XiniX88 op 23-11-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black1982
BabyXL schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:02:
[...]

Thanx voor de info! Zal er eens naar kijken.

[...]

Bijdehandjes gegeten vandaag? :+

Ik begrijp dat Google makkelijk is om een hoop te vinden, maar dit soort zaken zoeken werd het er niet echt duidelijker op. Ik ben een n00b met Android (druk bezig met een snelcursus hier op Tweakers/GoT :)).

Ik zou het leuk vinden als je die 'verschillende apps' de namen ervan door zou geven. Dan kan heb ik tenminste iets om mee te starten.
http://lmgtfy.com/?q=location+based+wifi+android

eerste resultaat! Succes! ;)

Edit: Oh ja Juice Defender heeft daar ook een optie voor (de betaalde versie)

@hierboven.. Het is niet beledigend bedoeld. Deze vraag zoals bijna alle andere is al eens eerder gesteld en beantwoord. Met die zoektermen (uit zijn/haar eigen post) kan je misschien wel 10 verschillende apps vinden.
Ik weet dat je met Tasker bijna alles wel kan doen en over Locale hoor ik ook goede dingen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Black1982 op 23-11-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:34

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Om de foto kwaliteit te fixen de ISO waarde handmatig op 100 zetten, de automatische instelling gebruikt veel te hoge waarden.

Voor de accuduur natuurlijk controleren of er geen apps constant staan te updaten of syncen, geen live wallpapers gebruiken, display niet te fel etc.

Ik heb de telefoon nu na een paar weken in mijn bezit te hebben weer helemaal tot leeg gebruikt (tot hij vanzelf uitvalt), helemaal opgeladen, vervolgens een paar minuten gebruikt tot de accu op 99% stond, weer echt uitgezet (snel opstarten bij instellingen -> applicaties uitzetten) en weer een uur laten laden. Hij staat nu bijna 20 uur aan, heb er tussendoor nog wat mee lopen prutsen en hij heeft nu nog 57% accu capaciteit over, dus dat lijkt nu goed te gaan.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ceejay schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:39:
[...]

Is precies mijn punt. Over een jaar of zo zijn er smartphones (misschien wel allemaal) waar batterylife geen issue meer is. Gemiste kans voor HTC met de desire HD (en alle andere manufacturers ook trouwens).
Dude... je zegt dus dat HTC NU een slechte telefoon heeft gemaakt omdat er BINNEN EEN JAAR OF ZO telefoons gaan zijn waarbij de batterijduur geen issue gaan zijn? 8)7

Wat moesten ze dan doen, een jaar lang geen telefoons maken!? |:(

Trouwens, geloof je nu ECHT dat er binnen een jaar smartphones gaan zijn die een week meegaan bij intensief gebruik of wat!?
Het is al jaaaaren dat smartphones met moeite 1 of 2 dagen meegaan... :F

Je hoeft niet te melden dat je een topicreport maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 23-11-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:57
Wat betreft de batterij: gaat onder flink gebruik een lange dag mee. Prima dus, s'avonds een beetje juice en de volgende dag weer helemaal klaar om te gaan. Als je langere batterijduur wil: koop een smartphone waar extended battery's voor te krijgen zijn (!= DHD) en go wild. Issue resolved, back to the phone.

Heb het toestel nu 4 week oid, en merk dat de simkaartklep nu echt los begint te zitten. En met los bedoel ik ook echt los. Als ik de telefoon in de ene hand neem en met de andere hand het klepje een en weer beweeg ik het klepje zo 2 mm heen en weer. Toch maar eens mee terug naar VF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black1982
Clock schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:03:
Wat betreft de batterij: gaat onder flink gebruik een lange dag mee. Prima dus, s'avonds een beetje juice en de volgende dag weer helemaal klaar om te gaan. Als je langere batterijduur wil: koop een smartphone waar extended battery's voor te krijgen zijn (!= DHD) en go wild. Issue resolved, back to the phone.

Heb het toestel nu 4 week oid, en merk dat de simkaartklep nu echt los begint te zitten. En met los bedoel ik ook echt los. Als ik de telefoon in de ene hand neem en met de andere hand het klepje een en weer beweeg ik het klepje zo 2 mm heen en weer. Toch maar eens mee terug naar VF...
Jij had toch ook een vd eerste exemplaren? Ben benieuwd of die klepjes nu beter zijn al? Heb mijn 1e exemplaar toen ook vrijwel direct omgeruild vanwege dat klepje.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na anderhalve week gebruik presteert mijn batterij ineens een stuk beter! Hij gaat nu meer dan 20 uur mee bij normaal gebruik. :)

Misschien komt het hierdoor:

Ik had de auto syncs al uitgezet, tenminste dat dacht ik. Alle agenda afspraken werden nog steeds ook op mijn online gmail agenda geplaatst, dat is nl de default setting (zie menu-meer-agenda's). Nu gebruik ik alleen nog PC sync. Een ander probleem is daardoor ook opgelost: ik kan afspraken nu ook naar mijn PC overzetten met HTC sync, dat lukte eerder alleen andersom.

Verder heb ik de app Battery Indicator Pro geinstalleerd. Daardoor krijg je een indicator met percentage. Daarnaast voorspelt hij de resterende batterijtijd en je kan makkelijk zien welke toepassingen stroom gebruiken op de achtergrond en die uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:57
Black1982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:09:
[...]

Jij had toch ook een vd eerste exemplaren? Ben benieuwd of die klepjes nu beter zijn al? Heb mijn 1e exemplaar toen ook vrijwel direct omgeruild vanwege dat klepje.
.
Klopt, ik had een van de eerste, hij heeft nu al heel wat dagen het nodige meegemaakt in mijn broekzak. In het begin was het geen probleem, maar als het zo doorgaat valt ie er met een half jaar vanaf.

Ben nog terug geweest naar de VF shop, maar alle exemplaren hadden het 'slecht aansluitende' klepje. Ga er donderdag nog wel even langs, misschien is het gefixt bij de nieuwere batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
XiniX88 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:26:
@AmonTobin: Tis jammer dat htc de source waarin dit is gefixt nog niet heeft vrijgegeven, anders zouden we deze fout ook niet terugzien... De vraag is helaas of HTC dit nog gaat doen voor deze kernel versie, waarschijnlijk word het een paar maanden wachten totdat ze een nieuwe linux versie pakken (zie developers.htc.com, ze releasen vaak maar 1 malig de source en zeer weinig de patches die ze later doen).

Je zou wel kunnen kijken welke veranderingen er in de 4g branch zitten ivm onze (A) deze is later gereleased en bevat waarschijnlijk wel de patch,ik mis helaas de tijd.
Ja idd, maar goed. Voor nu ga ik wel terug naar stock. De meeste toegevoegde functies in de custom kernels/roms voegen voor mij persoonlijk a.t.m. niet zo heel veel toe. Ook merk ik geen verschil in 'real life' performance door de DHD te OC'en, dus dat is voor mij ook geen argument om daaraan vast te houden. Al is het natuurlijk wel leuk om af en toe eens wat te priechelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telefoon actief gebruikt (Angry Birds) terwijl ik hem oplaad aan een USB poort van een computer, resultaat? Twee procent accu erbij in grofweg 5 uur tijd. Zegt toch aardig wat over het stroomverbruik van de telefoon.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!