Heel lichtjes maar. Maar dat doet me niks.Wekko306 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:54:
[...]
Daar hadden mijn eerste en tweede DHD ook last van. Steekt jouw aan-uit knop wel iets uit?
Verwijderd
Dan ga ik het ook eens uitproberen! Alleen wat bedoelen ze met uitzetten. Gewoon uitzetten selecteren of ook nog batterij eruit halen omdat de telefoon fast-boot heeft?Ceejay schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:49:
[...]
Vannacht/vanochtend gedaan. Na drie uur bijna onafgebroken gebruik zit ie nog boven de 90%. Voorheen was dat 30/40%. Dus... het werkt echt goed. Ben alleen benieuwd of het effect blijft als ik hem weer moet gaan opladen.
Ik heb ook vaker geprobeerd om erop te duwen met vast duwen, dit lukte me ook niet om het klepje goed te krijgen.Razer schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:58:
[...]
Denk toch dat er verschil zit in de klepjes, harder als dat ik dat gedeelte omlaag dus kan echt niet =) Zal kijken of het met het nieuwe klepje dat vanaf HTC komt binnenkort opgelost isMaar met heel hard drukken is het niet op te lossen, lijkt trouwens net of de simkaart er voor zorgt dat het klepje in het midden een beetje omhoog staat, of dat er een haakje in het midden mist dat het klepje omlaag zou moeten houden.
Ik heb toen het klepje erafgehaald en toen kwam ik erachter dat het pinnetje dat in het midden zit omlaag was geduwd en deze dus niet meer vast kon klikken.
Ik heb toen geprobeerd het pinnetje omhoog te wippen, maar heb die toen overgebroken
Maar het heeft toch voordeel gehad. Klepje zit nu weer goed
Mijn FM radio doet een beetje raar. Als je na het luisteren de radio uitzet, en vervolgens weer wilt luisteren hoor je alleen ruis. Na herstarten(wat overigens geen ramp is met dit toestel
) werkt ie weer.
Ik kan me herinneren dat er eerder iemand hier over heeft gepost, maar zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Ik kan me herinneren dat er eerder iemand hier over heeft gepost, maar zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Verwijderd
Dat klopt, maar daarnaast is het klepje toch heel slecht ontworpen. Mijn drie weken oude HD kan ik niet meer uit een (pouch) case halen zonder dat het klepje achterblijft in de case!! Het zal niet zo heel lang meer duren voordat er een stukje tape overheen moet. Reparatie is nog geen optie omdat ik volgens de shop het toestel 2 tot 3 weken kwijt zal zijn.Largamelion schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:13:
[...]
Dit is een gevolg van het slecht bevestigen van het SIM klepje, dat is geen mankement van de DHD. Is al meerdere keren vermeld ondertussen.
Hmm, waarom ze dat vanuit de fabriek niet doen dan..Wekko306 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:48:
email van HTC
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Zal vast wel een machine/lopende band zijn die dat met massa's tegelijk kan doen.
Allemaal aan oplader, na 8uur massive power-off, uur opladen, power-on en na 2 minuten allemaal een uur aan de lader.
True, kost tijd en tijd is geld.. Maar als je daardoor een beter(e) product (batterij) op de markt kan zetten?
Het gros der mensen wat dit dingetje in de telco winkel op de hoek koopt weet van bovenstaande niets af.
Wat resulteert in klachten over de batterij-duur etc wat de totale verkoop kan beïnvloeden.
Lijkt me... Maarja, ik heb geen marketing gestudeerd

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 19-11-2010 17:45 ]
Het zal vast weer niet goed voor de batterij zijn als hij na zo'n oplaadcyclus een tijd bij een winkel op de plank blijft liggen
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Volgens mij als ie uit is, is ie uit dus uitzetten selecteren in het menuutje. Trouwens het wordt een beetje lastig de batterij op te laden als ie niet in de telefoon zitVerwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:23:
[...]
Dan ga ik het ook eens uitproberen! Alleen wat bedoelen ze met uitzetten. Gewoon uitzetten selecteren of ook nog batterij eruit halen omdat de telefoon fast-boot heeft?
[...]
Hij hangt nu trouwens weer aan de lader dus nu komt de grote test of batterylife nog steeds verbeterd is. Eigenlijk moet je de telefoon rooten en dan de battery stats wipen zodat nieuwe worden geschreven maar daar begin ik nog maar niet aan.
Ik snap er niets van! ik raak me telefoon haast heel de dag niet aan en ik haal maar 17 uurPWM schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:29:
Voor de liefhebber van accu's:
Ik heb mijn toestel nu precies 24 uur van de stroom. Ik heb nog niks getweaked aan accu dingen. Wat heb ik gedaan:Wat staat er aan?
- Weinig gebeld
- Veel internet
- Veel downloads van App store
- Angry birds
De accu heeft nu nog 57% over. Dat valt mij erg mee moet ik zeggen
- Mail synchronisatie (eens per half uur)
- Live wallpaper
- Twitter sync
- Facebook sync
- Bluetooth (continu aan)
- Wifi (continu aan)
- Verder alle zaken die HTC/Google standaard aan hebben gezet
![]()
Opvallende stroomtrekker: Maps. Heb ik gisteren 10 minuten gebruikt, maar heeft totaal 11% van mijn stroomverbruik veroorzaakt.
Weergave is 49%
maps is 17%
Spraakoproepen 10%
btw telefoongesprek duurde 1 minuut en maps heb ik maar voor 5 minuten open gehad...
USB debugging is aan
Of moet ik het opladen en toetsel uitzet truckje maar proberen?
Ik ben benieuwt wat de accu duur is van de rest hier, is het ook zo kort als bij mij?
@ Ceejay
Ik wacht even jou resultaten af
[ Voor 5% gewijzigd door Psycho_Mantis op 19-11-2010 19:42 ]
Ook handig om te vermelden dat de Proximity Sensor niet functioneert met deze Cyanogenmod release.XiniX88 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:41:
CyanogenMod voor de DHD
http://forum.xda-develope...hread.php?t=844703&page=4
Ok voor de kenner is dit leuk speelgoed... Voor de onwetende:
CyanogenMod is een van de bekenste mods van android, het voegt extra functionaliteit toe aan de standaard Android, zo zit er een audio manager in (en kan je je speaker met deze ROM dus wel harder zetten), gebruikt de ADW Launcher, BFS scheduler ipv CFS scheduler (bevind zich in de Kernel, BFS is meer geoptimaliseerd voor low resource apparaten, CFS meer voor desktop systems), ondersteuning voor CIFS & ext4... En veel meer...
Enige nadeel voor de meeste hier:
- Heeft geen HTC Sense
Maar ik zou het elke tweaker toch op zn minst willen aanraden om eens te proberen, gewoon backup maken van wat je nu hebt, dit installeren en dan kan je altijd weer terug
Leuk om te weten voor mensen die doof zijnTsurany schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:17:
Het is niet expliciet verboden maar zou wel onder artikel 5 kunnen vallen. Het grootste probleem is dat een mens twee oren nodig heeft om goed richting van geluid te kunnen bepalen, door een oor muziek te laten opvangen wordt dat een stuk lastiger waardoor richting een stuk slechter bepaald kan worden.
Tis trouwens ook niet gevaarlijk en asociaal als hij maar niet te hard staat... En een beetje spiegelt, vooral op de snelweg. Sommige clowns die niet aan de kant gaan zelfs als er een ambulance een minuut lang achter ze rijdt

Anyway, ik heb hier een tijdje rondgehangen, maar ik ga toch voor de Desire Z denk ik
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Heb mijn DHD nu een paar uur en ben erg tevreden. Tot nu toe niets dat mij teleurstelt...
Nou misschien één dingetje tot nu toe. Nadat ik allerlei zaken had ingesteld, zag ik dat in mijn lijst contactpersonen veel mensen twee tot vier dubbel voorkwamen. De bron stond er keurig bij:
twitter, facebook, activesync, google. Nu is dat niet zo erg, want je kan ze koppelen, dus dat regelt de telefoon mooi.
Echter in mijn agenda zie ik al mijn afspraken dubbel staan. Dat komt door het aanmelden met de googleaccount én de activesync die ik met de googleaccount doe. Nu zullen jullie je afvragen waarom ik dat laatste doe. Nou dat is om mijn mail te vullen. Anders zie ik geen mailtjes in mijn mail app.
Daar komt weer bij, dat als ik een mailtje krijg, ik een vericht krijg van de mail app én van een of ander googleberichtje (linksboven). Dat is bijzonder irritant.
Ben erg benieuwd hoe jullie je telefoon instellen.
Nou misschien één dingetje tot nu toe. Nadat ik allerlei zaken had ingesteld, zag ik dat in mijn lijst contactpersonen veel mensen twee tot vier dubbel voorkwamen. De bron stond er keurig bij:
twitter, facebook, activesync, google. Nu is dat niet zo erg, want je kan ze koppelen, dus dat regelt de telefoon mooi.
Echter in mijn agenda zie ik al mijn afspraken dubbel staan. Dat komt door het aanmelden met de googleaccount én de activesync die ik met de googleaccount doe. Nu zullen jullie je afvragen waarom ik dat laatste doe. Nou dat is om mijn mail te vullen. Anders zie ik geen mailtjes in mijn mail app.
Daar komt weer bij, dat als ik een mailtje krijg, ik een vericht krijg van de mail app én van een of ander googleberichtje (linksboven). Dat is bijzonder irritant.
Verwijderd
Misschien een stomme vraag, maar ik heb de DHD net en nu staan er een paar apps op mijn sd kaart. Hoe installeer ik deze vanaf de sd kaart. Ik kan ook nergens vinden hoe ik op de sd kaart kan browsen.
Even op de market Onymous App Installer ophalen. Daarme kun je APK'tjes browsen en installeren. Let wel op dat je je APK's vertrouwt en dat je geen rommel op je toetsel installeert.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:56:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb de DHD net en nu staan er een paar apps op mijn sd kaart. Hoe installeer ik deze vanaf de sd kaart. Ik kan ook nergens vinden hoe ik op de sd kaart kan browsen.
Nu ik toch post:
Ik heb de originele HTC rom draaien, 2.6.21.32 oid, nieuwste firmware iig.
Ik heb hem inmiddels ook geroot. Maar hoe krijg ik nu Launcherpro draaiende? Als ik 'm open dan gaat dat prima maar als ik op het huisje druk, de knop onder het scherm zit ik weer in Sense
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Okee nu weer opgeladen na vannacht/vanochtend de truuk te hebben uitgehaald.. ben er nu een uur of 3 weer mee aan het spelen en hij heeft nog 70%...gister zou ik zeker onder 50% hebben gezeten.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:39:
[...]
@ Ceejay
Ik wacht even jou resultaten af
D'r is zeker een positief effect...natuurlijk moeilijk om precies in te schatten hoeveel....Laat ik zeggen op zeker dat ie minstens 50% erop vooruit is gegaan... dus van een uur of 6 heavy use naar 9 uur heavy use.
Morgen zaterdag dus kun je het mooi even doen!!
Verwijderd
Hoi ik heb het zelfde probleem,ik had het ook al eerder ergens vermeld,in een verkeerd topic.stijnos1991 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:57:
Mijn FM radio doet een beetje raar. Als je na het luisteren de radio uitzet, en vervolgens weer wilt luisteren hoor je alleen ruis. Na herstarten(wat overigens geen ramp is met dit toestel) werkt ie weer.
Maar ik heb het probleem ook.
Ik raad je aan om dingen niet dubbel te synchroniseren. Als je agenda wordt gesynct door ActiveSync hoeft Gmail dat niet meer te doen(zie Accounts en Synchronisatie).intruder1400 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:41:
Heb mijn DHD nu een paar uur en ben erg tevreden. Tot nu toe niets dat mij teleurstelt...
Je dubbele mail notificatie klopt ook, je Gmail account komt alleen binnen in de Gmail app en standaard niet in de Mail applicatie. Blijkbaar heb je via AS ook je gmail account laten syncen met de normale Mail app.
Je kan de notificaties van beide programma's onafhankelijk van elkaar regelen door in de app: Menu-->instellingen te kiezen en de notificaties uit te schakelen. Laat ze bij je gewenste app aanstaan en klaar ben je.
Je moet de standaardwaarden van HTC Sense resetten. Dit kan onder instellingen>applicaties>alle applicaties. Als je daarna op home klikt kan je kiezen en als standaard instellen.Pluisje89 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:07:
[...]
Even op de market Onymous App Installer ophalen. Daarme kun je APK'tjes browsen en installeren. Let wel op dat je je APK's vertrouwt en dat je geen rommel op je toetsel installeert.
Nu ik toch post:
Ik heb de originele HTC rom draaien, 2.6.21.32 oid, nieuwste firmware iig.
Ik heb hem inmiddels ook geroot. Maar hoe krijg ik nu Launcherpro draaiende? Als ik 'm open dan gaat dat prima maar als ik op het huisje druk, de knop onder het scherm zit ik weer in SenseEn Homeswitcher schijnt ook niet te onthouden dat ik Launcherpro als default wil. Iemand ervaring mee.
Deze app gebruik ik ervoor.
http://www.appbrain.com/app/com.teslacoilsw.homesmack
Heb sinds gisteren de DHD, € 300,00 voor betaald. Gozer hier in de stad kreeg hem bij verlenging, geeft niks om telefoons. Blijkbaar ook niet om geld
Anyway, 'oude' Desire verkocht voor € 250,00...goedkope DHD
Wat en tof toestel trouwens!
[ Voor 36% gewijzigd door agoNITE op 20-11-2010 08:52 ]
Ik heb nu een aantal keren mijn klepje er af gehaald maar ik heb maar 2 haakjes +/- 1,5 cm vanaf beide zijkanten.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:23:
Ik heb ook vaker geprobeerd om erop te duwen met vast duwen, dit lukte me ook niet om het klepje goed te krijgen.
Ik heb toen het klepje erafgehaald en toen kwam ik erachter dat het pinnetje dat in het midden zit omlaag was geduwd en deze dus niet meer vast kon klikken.
Ik heb toen geprobeerd het pinnetje omhoog te wippen, maar heb die toen overgebroken.
Maar het heeft toch voordeel gehad. Klepje zit nu weer goed![]()
In het midden zit bij mij geen haakje dus die kan ik ook niet goedklikken/afbreken.
Kan iemand mij bevestigen of er 2 of 3 haakjes aan de bovenkant van de backcover moeten zitten?
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Bij mij 2, en hij sluit gewoon goedwortel1 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 08:51:
[...]
Ik heb nu een aantal keren mijn klepje er af gehaald maar ik heb maar 2 haakjes +/- 1,5 cm vanaf beide zijkanten.
In het midden zit bij mij geen haakje dus die kan ik ook niet goedklikken/afbreken.
Kan iemand mij bevestigen of er 2 of 3 haakjes aan de bovenkant van de backcover moeten zitten?
Dank je ik had het ondertussen op een van de unboxing video's toch gevonden (Ik had al eerder gezocht).Totaalgeflipt schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:00:
[...]
Bij mij 2, en hij sluit gewoon goed
Bij mij sluit hij ook goed echter staat het midden van de achterklep 2 á 3 mm omhoog en bij anderen lijkt het alsof het volledig recht loopt op de achterkant.
Ik heb er geen hinder van overigens. Het gaat immer over een nageldikte
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Ik heb helaas geen oplossing gevonden in het forum voor het instellen ven HTC sense. Mijn telefoon kan geen verbinding maken, en via mijn notebook vind ik mijn telefoon niet.
Ik heb verbinding via wifi, nog geen 3G. Kan het daar aan liggen? Zijn er mensen die het wel via wifi gelukt is?
Ik heb verbinding via wifi, nog geen 3G. Kan het daar aan liggen? Zijn er mensen die het wel via wifi gelukt is?
Als ik hem verkeerd erin duw het klepje, dan staat hij bol. Dus dat haakje heeft wel degelijk nut.
Dowload Astro of een andere filebrowser. Daarmee moet het lukken.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:56:
Al had je nou net even iets verder gelezen dan alleen de startpost, had je dit gevonden: http://forum.xda-develope...php?p=9300927#post9300927AmonTobin schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:40:
[...]
Ook handig om te vermelden dat de Proximity Sensor niet functioneert met deze Cyanogenmod release.
Waar staat: "Proximity sensor werkt gewoon". Background automatisch laten instellen schijnt niet te werken, waarom ik schijnt zeg, omdat in Cyanogenmod hij standaard gebruikt maakt van gemiddelde van 30 sec, hierdoor lijkt het niet te werken. Maar die info kan men lezen in de TS van dat topic. Als je verder in discussie wil gaan, doe dat per DM...
Ik heb ook nog genoeg problemen met HTC Sense (het online gebeuren), koppelen was dramatisch, HTC Likes werkt niet (Can't connect to server) en ik heb gewoon 3G... Ik gok dat je de online features nog wat tijd moet geven.RobbieDG schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:07:
Ik heb helaas geen oplossing gevonden in het forum voor het instellen ven HTC sense. Mijn telefoon kan geen verbinding maken, en via mijn notebook vind ik mijn telefoon niet.
Overigens heb je wel bij sync diensten (Instellingen -> Sync) een HTC Sense account staan? Die ook synchroniseerd, dat is waarschijnlijk nog iets wat je kan proberen.
Btw. Ik zag nog iemand die vroeg of 40% van accu usage die gaat naar Agenda goed was... Bij mij komt mn agenda niet eens voor in het lijstje, dus er klopt inderdaad iets niet mee. Probeer een reset, lijkt me een van de betere oplossingen... of kijk of je niet hele rare dingen in je agenda hebt staan.
[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 20-11-2010 11:36 ]
Dat eerste trucje kan ik niet vinden (engelse taal staat wel ingesteld).AgoNitE schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 08:28:
[...]
Je moet de standaardwaarden van HTC Sense resetten. Dit kan onder instellingen>applicaties>alle applicaties. Als je daarna op home klikt kan je kiezen en als standaard instellen.
Deze app gebruik ik ervoor.
http://www.appbrain.com/app/com.teslacoilsw.homesmack
Zonder dat trucje geeft deze app hetzelfde resultaat als Home switcher.
Maar toch bedankt voor het idee
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
heeft er iemand al een mooi stijlvol hoesje gevonden voor deze telefoon?
aiiii accesoire-topic mijn excuses!
aiiii accesoire-topic mijn excuses!
[ Voor 21% gewijzigd door wildcardxl op 20-11-2010 12:15 ]
heb net het hele topic gelezen (deel 1+2) maar nog niet gevonden, google helpt me ook niet: hoe sluit je een pagina af in je browser? ik kan nu door 1,5 dag internetpagina's bladeren met de back & forward toetsen. kan dat ook gewoon afgesloten worden? cache legen etc helpt allemaal niet, zoek em suf, ik kan het echt niet vinden.
Voor zover ik weet is er ook geen optie om de browser echt af te sluiten. De enige optie is gewoon de history wissen en teruggaan naar je homescreen, maar echt afsluiten kan niet. Ook via Menu > Settings > Application kan je de internet browser niet killen. Misschien een oplossing om een andere browser te downloaden die je wel echt kan afsluiten en de standaard browser niet meer te gebruiken?Frieda schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:24:
heb net het hele topic gelezen (deel 1+2) maar nog niet gevonden, google helpt me ook niet: hoe sluit je een pagina af in je browser? ik kan nu door 1,5 dag internetpagina's bladeren met de back & forward toetsen. kan dat ook gewoon afgesloten worden? cache legen etc helpt allemaal niet, zoek em suf, ik kan het echt niet vinden.
Verwijderd
Het is ook geen pinnetje dat uitsteekt, het zit onder het klepje. Ik vond het eerst ook niet toen ik ergens las dat in het midden het klepje zat.wortel1 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 08:51:
[...]
Ik heb nu een aantal keren mijn klepje er af gehaald maar ik heb maar 2 haakjes +/- 1,5 cm vanaf beide zijkanten.
Onder het klepje staan ergens in het midden een klein vakjes met lettertjes, daar links van.
Zeg maar als je het nog niet gevonden hebt
Waarom is de korte tutorial over het verwijderen van apps dmv Visionary uit de openings post verdwenen? Ik vond het handig dat het daar makkelijk te vinden was.
Verwijderd
Het kan zijn dat ik er over heen kijk maar kon het niet direct vinden. Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met opnemen van telefoongesprekken. Omdat bij mij dus zo'n slider verschijnt (naar beneden om op te nemen, naar boven om te weigeren) heb ik vaak het telefoongesprek al opgenomen op het moment dat ik 'm uit m'n broekzak haal..
Ben ik het nou of is dit gewoon een epic fail van android?
Ik kreeg net een update aangeboden op mijn Desire HD. Wel netjes. Viel me echter wel op dat hij 5 minuten bezig was om de update te doen en opnieuw op te starten. Zijn dat soort updates normaal op Android?
Verwijderd
Ja, dat zijn geen rare tijden..PWM schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:44:
Ik kreeg net een update aangeboden op mijn Desire HD. Wel netjes. Viel me echter wel op dat hij 5 minuten bezig was om de update te doen en opnieuw op te starten. Zijn dat soort updates normaal op Android?
Waarschijnlijk had je nog niet de laatste OTA update van HTC op je telefoon staan en ben je nu weer helemaal up to date. Deze update was namelijk al een week of twee geleden vrijgegeven.PWM schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:44:
Verwijderd
Ja dat gebeurd bij mij helaas ook soms. soms als ik em uit me zak haal dan reject ie het gesprek. heel irritant.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:44:
Het kan zijn dat ik er over heen kijk maar kon het niet direct vinden. Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met opnemen van telefoongesprekken. Omdat bij mij dus zo'n slider verschijnt (naar beneden om op te nemen, naar boven om te weigeren) heb ik vaak het telefoongesprek al opgenomen op het moment dat ik 'm uit m'n broekzak haal..
heb het nu een paar keer gehad.
Verwijderd
http://community.htc.com/.../android/f/94/t/4472.aspxVerwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:50:
[...]
Ja dat gebeurd bij mij helaas ook soms. soms als ik em uit me zak haal dan reject ie het gesprek. heel irritant.
Hier dus een topic met hetzelfde probleem, kan me haast niet voorstellen dat er hier weinig mensen zijn met hetzelfde probleem of heeft iedereen hele ruime broekzakken
en nog een..
http://androidforums.com/...ne-calls-problematic.html
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 16:05 ]
Verwijderd
Heb het inmiddels opgelost door hem niet meer te laten syncen met alle agenda's maar met alleen de PC sync (outlook).. komt nu inderdaad niet meer voor in het lijstje van accuslurpende appsXiniX88 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:32:
Btw. Ik zag nog iemand die vroeg of 40% van accu usage die gaat naar Agenda goed was... Bij mij komt mn agenda niet eens voor in het lijstje, dus er klopt inderdaad iets niet mee. Probeer een reset, lijkt me een van de betere oplossingen... of kijk of je niet hele rare dingen in je agenda hebt staan.
Even in de winkel zitten spelen met de HTC DESIRE en de HTC DESIRE HD.. bij phone compagny? was het geloof ik. Hadden ze er zat nog.
Wat ik wel bij beide toestellen merkte was de lag/hapering onderin het applications menu
Hebben allebei deze kuur... hoe de hell krijg je dat weg?
Wat ik wel bij beide toestellen merkte was de lag/hapering onderin het applications menu
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde 'probleem' ..stoort me niet echt. En het valt nog minder op als je de weergave op lijst zet ipv alleen icoontjes. Maar toch, beetje vreemd. Lijkt mij gewoon een software issue dus een simpele update zou het moeten verhelpen. Denk dat we HTC moeten porren hiervoor.StormingSoul schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:21:
Even in de winkel zitten spelen met de HTC DESIRE en de HTC DESIRE HD.. bij phone compagny? was het geloof ik. Hadden ze er zat nog.
Wat ik wel bij beide toestellen merkte was de lag/hapering onderin het applications menu![]()
![]()
Ik heb gemerkt dat mijn agenda en vooral facebook applicaties soms zeer lang syncen zonder dat het nodig is, en dan vreten ze tot 60% van mijn CPU-kracht, waardoor de load op 95% komt en men batterij snel leeg is. De enige oplossing die ik gevonden heb is het uitschakelen van het 'facebook for HTC sense'-proces...
Heb echt geen zin in een reset...
tnx, ik was er al bang voor. ik heb nu opera en dolphin geinstalleerd, opera werkt wel snel maar ondersteunt geen flash en dolphin werkt niet echt lekker. zijn er nog alternatieven eigenlijk?Wekko306 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:09:
[...]
Voor zover ik weet is er ook geen optie om de browser echt af te sluiten. De enige optie is gewoon de history wissen en teruggaan naar je homescreen, maar echt afsluiten kan niet. Ook via Menu > Settings > Application kan je de internet browser niet killen. Misschien een oplossing om een andere browser te downloaden die je wel echt kan afsluiten en de standaard browser niet meer te gebruiken?
Verwijderd
weet iemand hoe ik alle twitter en facebook contacten uit mijn lijst kan halen en alleen Google Contacts kan gebruiken?
Verwijderd
Als ik je goed begrijp bedoel je dat al je facebook/twitter contacten ook in je contacten lijst komt te staan?Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 02:14:
weet iemand hoe ik alle twitter en facebook contacten uit mijn lijst kan halen en alleen Google Contacts kan gebruiken?
Dit kun je zeer gemakkelijk veranderen door naar je contactenlijst te gaan > menu knop > weergeven > daar instellen welke contacten je allemaal wilt laten zien in de lijst. Dus in jouw geval gewoon twitter en facebook uitzetten en Google aanzetten.
Verwijderd
Haha dat was wel erg gemakkelijkVerwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 04:16:
[...]
Als ik je goed begrijp bedoel je dat al je facebook/twitter contacten ook in je contacten lijst komt te staan?
Dit kun je zeer gemakkelijk veranderen door naar je contactenlijst te gaan > menu knop > weergeven > daar instellen welke contacten je allemaal wilt laten zien in de lijst. Dus in jouw geval gewoon twitter en facebook uitzetten en Google aanzetten.
Bedankt, wel irritant dat hij zegt dat ik 318 contacten heb op google..
Edit: het werkt nog steeds niet, ik heb alle contacten bij google verwijderd totdat ik er nog +- 35 heb en facebook for htc sense uit gezet maar nog steeds geeft hij twitter en facebook accounts weer en als ik dan alleen met telefoonnummer aanvink geeft hij maar 4 contacten weer..
Edit2: Jezus... hoe langer ik naar die contacten kijk hoe slechter het word.. Ik heb ze gelinkt met twitter maar er staat dat accounts niet gelinkt zijn.. Ook vind ik het niet erg om alle facebook/twitter contacten in mn lijst te hebben maar ik kan geen telefoonnummer toevoegen waardoor je contacten 2 keer erin hebt staan en dat wil ik gewoon niet
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 10:26 . Reden: bij nader inzien werkt het nog niet ]
Ik probeer ook de truuk uit te halen. ik hem hem dus volledig opgeladen terwijl hij aan stond, en daarna uit gezet en de oplader erin gedaan.Ceejay schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:22:
[...]
Okee nu weer opgeladen na vannacht/vanochtend de truuk te hebben uitgehaald.. ben er nu een uur of 3 weer mee aan het spelen en hij heeft nog 70%...gister zou ik zeker onder 50% hebben gezeten.
D'r is zeker een positief effect...natuurlijk moeilijk om precies in te schatten hoeveel....Laat ik zeggen op zeker dat ie minstens 50% erop vooruit is gegaan... dus van een uur of 6 heavy use naar 9 uur heavy use.
Morgen zaterdag dus kun je het mooi even doen!!
maar het lampje word al na 5 minuten weer groen. moet ik me hier niets van aantrekken? of doe ik het weer eens fout?
Ik heb swype op mijn DHD gezet. Werkt goed, behalve de automatische spaties. Wat ik ook met de instelling doe, ik krijg geen automatische spaties..... Iemand een tip?
Je moet de Fast Boot optie uitzetten onder Menu > Settings > Applications > Fast Boot. Daarna zou het wel moeten werken al kan het inderdaad zijn dat het lampje al vrij snel op groen gaat.Psycho_Mantis schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:52:
[...]
Ik probeer ook de truuk uit te halen. ik hem hem dus volledig opgeladen terwijl hij aan stond, en daarna uit gezet en de oplader erin gedaan.
maar het lampje word al na 5 minuten weer groen. moet ik me hier niets van aantrekken? of doe ik het weer eens fout?
Welke versie heb je? Ik heb Swype_1.60.36.8214_WVGA en als ik naar Menu > Settings > Language & keyboard > Swype settings ga en Auto-spacing aanzet krijg ik wel gewoon automatisch spaties voor en na woorden.intruder1400 schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:21:
Ik heb swype op mijn DHD gezet. Werkt goed, behalve de automatische spaties. Wat ik ook met de instelling doe, ik krijg geen automatische spaties..... Iemand een tip?
[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 21-11-2010 12:18 ]
Alle lampjes gewoon negeren...Psycho_Mantis schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:52:
[...]
Ik probeer ook de truuk uit te halen. ik hem hem dus volledig opgeladen terwijl hij aan stond, en daarna uit gezet en de oplader erin gedaan.
Doe gewoon dit na:
quote: email van HTC
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Ik heb het idee dat batterylife duidelijk is verbeterd, maar het effect vlakt wel iets af... Dat zal er denk ik wel aan liggen dat ik mn DHD pas een paar dagen heb.. Je zou dit eigenlijk na 10 dagen pas moeten doen, maar ja ik kon niet wachten
Misschien een hele domme vraag, maar hoe navigeer je in hemelsnaam naar een contact met HTC Locations? Ik kan het niet vinden.
In de contactlist op het adres klikken opent Google Maps en niet Locations. In de Locations applicatie kan je niet naar contacts zoeken, alleen naar footprints, maar bij footprints kan je alleen een contact handmatig invoeren.
Dus mijn vraag, hoe zet je een contact automatisch bij je footprints of hoe kies je een contact in de Locations app?
In de contactlist op het adres klikken opent Google Maps en niet Locations. In de Locations applicatie kan je niet naar contacts zoeken, alleen naar footprints, maar bij footprints kan je alleen een contact handmatig invoeren.
Dus mijn vraag, hoe zet je een contact automatisch bij je footprints of hoe kies je een contact in de Locations app?
Verwijderd
Zit inmiddels al anderhalf uur te lezen maar nog geen duidelijk antwoord gevonden.
heb geprobeerd om films vanaf mijn xstreamer te streamen naar mijn hd maar kan bestanden niet afspelen (video_ts map). Iemand een tip.
Nog een andere, kan ik makkelijk bestanden via mijn netwerk verplaatsen naar mijn HD?
heb geprobeerd om films vanaf mijn xstreamer te streamen naar mijn hd maar kan bestanden niet afspelen (video_ts map). Iemand een tip.
Nog een andere, kan ik makkelijk bestanden via mijn netwerk verplaatsen naar mijn HD?
Ik heb versie Swype_2.6.47.11856_WVGA. Werkt verder prima. Ik heb ook jouw versie even bij de winkel opgehaald, :-) maar zit daar dan automatisch ook de NL taal in, of maakt ie gebruik van een ander NL bestand in de telefoon, los van swype?Welke versie heb je? Ik heb Swype_1.60.36.8214_WVGA en als ik naar Menu > Settings > Language & keyboard > Swype settings ga en Auto-spacing aanzet krijg ik wel gewoon automatisch spaties voor en na woorden.
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij is het de agenda, en de Facebook sync. Dus die doe ik maar 1x per dag zelf handmatig =) Jij al een oplossing gevonden?glennvanhaeren schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:49:
Ik heb gemerkt dat mijn agenda en vooral facebook applicaties soms zeer lang syncen zonder dat het nodig is, en dan vreten ze tot 60% van mijn CPU-kracht, waardoor de load op 95% komt en men batterij snel leeg is. De enige oplossing die ik gevonden heb is het uitschakelen van het 'facebook for HTC sense'-proces...
Heb je je nieuwe klepje al ontvangen of zit je net zoals mij nog te wachten? =(Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:50:
[...]
Ja dat gebeurd bij mij helaas ook soms. soms als ik em uit me zak haal dan reject ie het gesprek. heel irritant.
IDDKajel schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:10:
Waarom is de korte tutorial over het verwijderen van apps dmv Visionary uit de openings post verdwenen? Ik vond het handig dat het daar makkelijk te vinden was.
ik wou er net aan beginnen
Gelukkig staat het nog in deel 1
[ Voor 5% gewijzigd door Henkske op 21-11-2010 14:32 ]
Ik heb een vraag voor wat betreft media volume en belvolume. Hoe kan ik dit snel apart instellen? Als ik in normale stand op de volume knop druk dan is dat het belvolume, pas bij starten van een spelletje of player, dan ziet het toestel dit als media volume, maar soms ook nog vaak als belvolume, dus beetje irritant. Heb niet kunnen vinden hoe ik dit vantevoren kan instellen. Bij oudere HTC toestellen kon je bij het drukken van het volume knopje meteen kiezen tussen die 2.
Had vandaag wat tijd over, dus maar eens aan de slag met het speaker probleem, hij zou te zacht zijn. Daarom nu de volume hack, alleen dan voor android 2.x, gebaseerd op de CyanogenMod audioflinger: https://github.com/Cyanog.../froyo/libs/audioflinger/ en DSPManager
Wat je nodig hebt:
- Root
- S-OFF eng. bootloader
- En doe de recovery ook maar (ook in onderstaande tutorial) en maak een BACKUP van je hele rom
Beide kun je verkrijgen met: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841076 deze guide
Wat je moet doen:
1. Allereerst hengelen we de volgende file binnen:
http://android.denhaas.info/android/htc_ace_sound.zip
2. Zetten we de inhoud op je SDCard (in de root)
3. Zorgen we dat de SDCard niet meer is verbonden met de PC
4. Gaan we naar Terminal emulator, of ADB Shell
Even rebooten en installeer vervolgens de DSPManager.apk (gewoon via de file manager), open DSPManager vervolgens ga naar phone speaker, en daar kun je de equalizer lekker op 6.0 voor elk channel zetten, let wel, alles boven de 0.0 grens zorgt ervoor dat je je speaker op zou kunnen blazen... Je hoort zelf wel welk volume te hard is, indien te hard, stel je waarden naar beneden bij al wil je niet binnen een maand schel geluid hebben.
Voordeeltjes
- Harder geluid voor phone speaker
- Sound manager voor alle software (toepasbaar op b.v. Spotify en uiteraard de normale music app)
- Allerlei instelbare effecten
Nadeeltjes:
- U verliest Dolby Mobile en SRS, daarentegen kent DSPManager haar eigen geluidseffecten, die ook niet onderdoen.
Dolby Mobile en SRS kunnen niet worden ingebakken omdat er simpelweg geen source voor is
maar deze DSPManager regelt nu het geluid voor elke applicatie, dus niet voor alleen de HTC apps.
Terug gaan naar de oude situatie:
en reboot, vergeet DSPManager niet te verwijderen, aangezien het nu toch niet werkt.
Wat je nodig hebt:
- Root
- S-OFF eng. bootloader
- En doe de recovery ook maar (ook in onderstaande tutorial) en maak een BACKUP van je hele rom
Beide kun je verkrijgen met: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841076 deze guide
Wat je moet doen:
1. Allereerst hengelen we de volgende file binnen:
http://android.denhaas.info/android/htc_ace_sound.zip
2. Zetten we de inhoud op je SDCard (in de root)
3. Zorgen we dat de SDCard niet meer is verbonden met de PC
4. Gaan we naar Terminal emulator, of ADB Shell
code:
1
2
3
4
| su busybox mount -o rw,remount /system busybox cp /system/lib/libaudio* /sdcard/sound_ace/backup/ busybox cp /sdcard/sound_ace/ /system/lib/ |
Even rebooten en installeer vervolgens de DSPManager.apk (gewoon via de file manager), open DSPManager vervolgens ga naar phone speaker, en daar kun je de equalizer lekker op 6.0 voor elk channel zetten, let wel, alles boven de 0.0 grens zorgt ervoor dat je je speaker op zou kunnen blazen... Je hoort zelf wel welk volume te hard is, indien te hard, stel je waarden naar beneden bij al wil je niet binnen een maand schel geluid hebben.
Voordeeltjes
- Harder geluid voor phone speaker
- Sound manager voor alle software (toepasbaar op b.v. Spotify en uiteraard de normale music app)
- Allerlei instelbare effecten
Nadeeltjes:
- U verliest Dolby Mobile en SRS, daarentegen kent DSPManager haar eigen geluidseffecten, die ook niet onderdoen.
Dolby Mobile en SRS kunnen niet worden ingebakken omdat er simpelweg geen source voor is
Terug gaan naar de oude situatie:
code:
1
2
3
| su busybox mount -o rw,remount /system busybox cp /sdcard/sound_ace/backup/ /system/lib/ |
en reboot, vergeet DSPManager niet te verwijderen, aangezien het nu toch niet werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 22-11-2010 14:12 ]
Dat versienummer heeft standaard al de Nederlandse taalintruder1400 schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:23:
[...]
Ik heb versie Swype_2.6.47.11856_WVGA. Werkt verder prima. Ik heb ook jouw versie even bij de winkel opgehaald, :-) maar zit daar dan automatisch ook de NL taal in, of maakt ie gebruik van een ander NL bestand in de telefoon, los van swype?
Verwijderd
Gewoon bij Menu > instellingen > Geluid > VolumeM.I.G. schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:41:
Ik heb een vraag voor wat betreft media volume en belvolume. Hoe kan ik dit snel apart instellen? Als ik in normale stand op de volume knop druk dan is dat het belvolume, pas bij starten van een spelletje of player, dan ziet het toestel dit als media volume, maar soms ook nog vaak als belvolume, dus beetje irritant. Heb niet kunnen vinden hoe ik dit vantevoren kan instellen. Bij oudere HTC toestellen kon je bij het drukken van het volume knopje meteen kiezen tussen die 2.
Touchscreen(toetsenbord) uitlijnen.
Menu ==> Instellingen ==> Taal en toetsenbord ==> Touch Input ==> Tekstinvoer ===> Ijk Hulpmiddel.
Bestanden streamen naar je DHD? Video_TS map? Dat is toch normale DVD film. Dat kan je DHD ook niet afspelen zover ik weet.
Menu ==> Instellingen ==> Taal en toetsenbord ==> Touch Input ==> Tekstinvoer ===> Ijk Hulpmiddel.
Bestanden streamen naar je DHD? Video_TS map? Dat is toch normale DVD film. Dat kan je DHD ook niet afspelen zover ik weet.
Heeft iemand al eens video of audio opgenomen in luidruchtige omstandigheden? En hiermee bedoel ik een concert of zo. Bij het afluisteren van de opname blijkt deze bij mij te 'clippen' met als resultaat dat het geluid onherkenbaar beroerd klinkt. Ik vermoed dat deze in software beperkt is, of dat de AGC niet goed werkt. Tamelijk vervelend voor het gebruik met Soundhound of Shazam bijvoorbeeld. Onder normale omstandigheden heb ik geen problemen met het geluid.
De 'db Meters' die ik uit de market haal geven ook maximaal 75db aan. Hij lijkt ergens begrenst...
De 'db Meters' die ik uit de market haal geven ook maximaal 75db aan. Hij lijkt ergens begrenst...
[ Voor 4% gewijzigd door andreklaver op 21-11-2010 15:27 ]
Automatische hoofdletter werkt nu (heb jouw versie geïnstalleerd), echter automatische spatie werkt niet. Iemand?intruder1400 schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:23:
[...]
Ik heb versie Swype_2.6.47.11856_WVGA. Werkt verder prima. Ik heb ook jouw versie even bij de winkel opgehaald, :-) maar zit daar dan automatisch ook de NL taal in, of maakt ie gebruik van een ander NL bestand in de telefoon, los van swype?
Zelf heb vrijdag mijn HTC Desire HD gekregen, ziet er echt geweldig uit, werkt goed alleen de accu valt flink tegen.
Omdat informatie over de accu zo over de hele topic verspreid staat probeer ik het even samen te vatten, hopelijk kunnen jullie zeggen of ik het een beetje snap.
- Wanneer je de telefoon krijg moet je hem de eerste paar keer, helemaal vol opladen. Waarna je hem helemaal leeg moet trekken voordat je hem weer oplaad.
- Daarna zo vaak mogelijk opladen omdat dit goed is voor Lithium-Ion accu's
- Start topic: Laat na 30 keer opladen de accu helemaal leeglopen. Dit zorgt ervoor dat de accu % status gekalibreerd wordt. ( Maakt het uit als je hem vaker helemaal leeg laat lopen? )
- En na ongeveer een week:
Ik vraag dit omdat hij bij mij na een een kleine 6 uurtjes al leeg is
en ik het gelijk goed wil doen.
Dan nog wat kleine vragen
Waar kan je de huidige CPU load zien?
Is het normaal dat ongeveer 80% van de accu voor "" wordt gebruikt?
Waar kan ik precies zien hoeveel data er over het netwerk is verzonden?
Klopt het dat als er 2 pijltjes onder het 3G logo op het begin scherm staan, dat hij dan verbonden is? Of moeten deze opgelicht zijn?
Alvast bedankt
Omdat informatie over de accu zo over de hele topic verspreid staat probeer ik het even samen te vatten, hopelijk kunnen jullie zeggen of ik het een beetje snap.
- Wanneer je de telefoon krijg moet je hem de eerste paar keer, helemaal vol opladen. Waarna je hem helemaal leeg moet trekken voordat je hem weer oplaad.
- Daarna zo vaak mogelijk opladen omdat dit goed is voor Lithium-Ion accu's
- Start topic: Laat na 30 keer opladen de accu helemaal leeglopen. Dit zorgt ervoor dat de accu % status gekalibreerd wordt. ( Maakt het uit als je hem vaker helemaal leeg laat lopen? )
- En na ongeveer een week:
Vergeet ik dan nog iets?To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
Ik vraag dit omdat hij bij mij na een een kleine 6 uurtjes al leeg is
Dan nog wat kleine vragen
Waar kan je de huidige CPU load zien?
Is het normaal dat ongeveer 80% van de accu voor "" wordt gebruikt?
Waar kan ik precies zien hoeveel data er over het netwerk is verzonden?
Klopt het dat als er 2 pijltjes onder het 3G logo op het begin scherm staan, dat hij dan verbonden is? Of moeten deze opgelicht zijn?
Alvast bedankt
Veel dingen kan je toch ook zelf wel uitzoeken lijkt me? Voor dataverbruik zijn gewoon apps te vinden, CPU load kan je ook met een aantal apps zien.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hij heeft toch gezocht? Vervolgens steld hij de vraag: Omdat informatie over de accu zo over de hele topic verspreid staat probeer ik het even samen te vatten, hopelijk kunnen jullie zeggen of ik het een beetje snap.Tsurany schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:37:
Veel dingen kan je toch ook zelf wel uitzoeken lijkt me? Voor dataverbruik zijn gewoon apps te vinden, CPU load kan je ook met een aantal apps zien.
Is het zo moeilijk om daar gewoon een duidelijk antwoord op te geven? Ik wil dit namelijk ook wel weten voor als ik mijn DHD krijg.
Wat betreft de pijltjes, er is dus een verbinding, en die lichten op als er dataverkeer is.
hier heb je ook een zoek funktie dan heb je zo je antw ff moeite doen he >:)(een heel hoop vragen is al voorbij gekomen ) dus gebruik de zoekfunktieBabyXL schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:22:
[...]
Hij heeft toch gezocht? Vervolgens steld hij de vraag: Omdat informatie over de accu zo over de hele topic verspreid staat probeer ik het even samen te vatten, hopelijk kunnen jullie zeggen of ik het een beetje snap.
Is het zo moeilijk om daar gewoon een duidelijk antwoord op te geven? Ik wil dit namelijk ook wel weten voor als ik mijn DHD krijg.
Wat betreft de pijltjes, er is dus een verbinding, en die lichten op als er dataverkeer is.
[ Voor 5% gewijzigd door tsjabbie70 op 21-11-2010 17:31 ]
bij mij klinkt de speaker van de telefoon erg schel, ik kan mensen echt nauwelijks verstaan tijdens een telefoongesprek. als ik 'm op de luidspreker zet is het iets beter. hebben nog meer mensen dit? en valt dit op te lossen? ik zie nergens iets van dit soort instellingen staan, alleen harder en zachter tijdens bellen maar hij blijft zo akelig schril
[ Voor 4% gewijzigd door Frieda op 21-11-2010 17:30 ]
Heb vandaag toch maar een factory reset gedaan, omdat ik de facebook opslaggegevens gewist had bij applicatiebeheer en hij niet meer wou werken.Razer schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:29:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij is het de agenda, en de Facebook sync. Dus die doe ik maar 1x per dag zelf handmatig =) Jij al een oplossing gevonden?
En nu werkt het weer goed... Kben benieuwd voor hoe lang!
Als ik mijn DHD aansluit op mijn Parrot, dan kan ik met mijn Parrot niet door mijn telefoonboek bladeren. Ik heb ooit een review gelezen dat dit wel kan met de DHD, maar ik kan het niet meer terug vinden. Iemand een idee?
Verwijderd
helaas nog steeds te wachten... ik begin me bijna af te vragen of dat klepje wel is opgestuurd.... ik bedoel, met gewone post doet ie er 24 uur over om hier te komen, en met pakketservice max 3 dagen ofzo....Razer schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:31:
[...]
Heb je je nieuwe klepje al ontvangen of zit je net zoals mij nog te wachten? =(
Ik vraag alleen of het klopt wat ik zeg en of ik alles goed begrepen heb? Is het nou echt zo moeilijk om even JA of NEE te zeggen?
Hij stelt veel meer vragen dan dat, de helft wat gewoon perfect zelf uitgezocht kan worden.BabyXL schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:22:
[...]
Hij heeft toch gezocht? Vervolgens steld hij de vraag: Omdat informatie over de accu zo over de hele topic verspreid staat probeer ik het even samen te vatten, hopelijk kunnen jullie zeggen of ik het een beetje snap.
Lees het topic dan door, alle informatie samenvatten en dan vragen of het klopt....Is het zo moeilijk om daar gewoon een duidelijk antwoord op te geven? Ik wil dit namelijk ook wel weten voor als ik mijn DHD krijg.
Lees je eigen post eens terug man, je vraagt veel meer dan dat. Heb je alles goed begrepen? Nee zeker niet.Santo schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:41:
Ik vraag alleen of het klopt wat ik zeg en of ik alles goed begrepen heb? Is het nou echt zo moeilijk om even JA of NEE te zeggen?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
NL post ja, internationale post... nee of je moet zeker weten dat ze vanuit nederland zijn verzondenVerwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:33:
[...]
helaas nog steeds te wachten... ik begin me bijna af te vragen of dat klepje wel is opgestuurd.... ik bedoel, met gewone post doet ie er 24 uur over om hier te komen, en met pakketservice max 3 dagen ofzo....
De oplossing van het langer doen met een batterij zit hem niet zo zeer in het goed opladen van de telefoon... Als je telefoon met normaal opladen niet lang genoeg meegaat, heb je de foute telefoon gekocht. In elke review staat dat de batterij (wat overigens bij alle smartphones het geval is) snel leeg is. 6u met de batterij doen is dan inderdaad wel weinig, maar de INIT bug, waar hier veelvuldig over is geschreven, zou hiervoor kunnen zorgen.Santo schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:36:
Zelf heb vrijdag mijn HTC Desire HD gekregen, ziet er echt geweldig uit, werkt goed alleen de accu valt flink tegen.
[...]
Alvast bedankt![]()
CPU load zien... Google op CPU load android en ik krijg 273.000 results, waarbij de eerste er wel goed uit ziet.
Is het normaal dat ongeveer 80% van de accu voor "" wordt gebruikt? Als het niet toevallig het icoontje heeft van het display, gok ik op de /INIT bug... Google: Desire HD init bug
Over je up en download pijltjes, start een download en kijk welke er branden, en welke uitgaat als ie klaar is met downloaden... Deze had je wel zelf kunnen vinden
Verder moet ik zeggen dat de FAQ op de TS summier is, de INIT bug veroorzaakt naar mijn weten ook het accu issue, wat daar niet is vermeld. Misschien met de energie dat mensen nu lopen te zeuren over dat mensen moeten zoeken, zouden ze deze met veel voorkomende problemen kunnen aanvullen... Je kan niet echt verwachten dat mensen 130 pagina's doorlezen op GoT als Google niets vind op je zoekresultaat.
Als laatste vind ik het eerder erg dat er over Swype wordt gediscusseerd, iets wat niet HTC software is, maar android software en wat niet legaal kan worden verkregen (ja op de SGS staat het default). Android software bespreken we sowieso ergens anders...
@Hous74: Zoeken op batterij geeft in dit thread zelfs nog 100 results, mn punt was meer dat mensen die zich er aan storen, veel voorkomende problemen inderdaad aan de TS kunnen melden, en de FAQ wat meer aanvullen bijv.
[ Voor 48% gewijzigd door XiniX88 op 21-11-2010 18:50 ]
Ehh.. Dat heeft hij toch ook gedaan? Of ontgaat mij iets?Tsurany schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:47:
[...]
Lees het topic dan door, alle informatie samenvatten en dan vragen of het klopt....
Nou dat als je alles samenvat je niet hoeft te vragen of het klopt, dat is nogal onnodig.BabyXL schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:07:
[...]
Ehh.. Dat heeft hij toch ook gedaan? Of ontgaat mij iets?
Toevallig heb ik gister in de amsterdam arena een paar filmpjes gemaakt en ik was positief verrast over de kwaliteit van het geluid. Vergeleken met mijn oude samsung pixon is het geluid geweldig.andreklaver schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:26:
Heeft iemand al eens video of audio opgenomen in luidruchtige omstandigheden? En hiermee bedoel ik een concert of zo. Bij het afluisteren van de opname blijkt deze bij mij te 'clippen' met als resultaat dat het geluid onherkenbaar beroerd klinkt. Ik vermoed dat deze in software beperkt is, of dat de AGC niet goed werkt. Tamelijk vervelend voor het gebruik met Soundhound of Shazam bijvoorbeeld. Onder normale omstandigheden heb ik geen problemen met het geluid.
Even een vraagje
Ik heb mij net aangemeld bij HTC sense. Bij telefoonlocatie krijg ik de volgende melding;
"Telefoonzoeker" is momenteel uitgeschakeld. Uit veiligheidsoogpunt schakel je op de telefoon deze functie in via Instellingen >> Locatie >> Telefoonzoeker.
Maar deze functie is gewoon ingeschakeld op mijn telefoon. Meer mensen last van?
Verwijderd
Als je een aanvulling voor de TS hebt mag je dit naar de poster daarvan PMen, jouw eigen post over CyanogenMod Audioflinger is daar ook een goede kandidaat voor. Nu weet ik dat Tenshu vrij vlot is in het aanpassen van de TS en zo'n startpost is natuurlijk iets wat moet nog moet groeien met inbreng van andere gebruikers.XiniX88 schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:48:
Verder moet ik zeggen dat de FAQ op de TS summier is, de INIT bug veroorzaakt naar mijn weten ook het accu issue, wat daar niet is vermeld. Misschien met de energie dat mensen nu lopen te zeuren over dat mensen moeten zoeken, zouden ze deze met veel voorkomende problemen kunnen aanvullen... Je kan niet echt verwachten dat mensen 130 pagina's doorlezen op GoT als Google niets vind op je zoekresultaat.
Voor de mensen die het nog niet wisten, je kan ook in een geopend topic zoeken waardoor je alleen de posts terug krijgt waar het woord in kwestie vermeld staat.
Voor zover je het nog niet had gevonden:M.I.G. schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:41:
Ik heb een vraag voor wat betreft media volume en belvolume. Hoe kan ik dit snel apart instellen? Als ik in normale stand op de volume knop druk dan is dat het belvolume, pas bij starten van een spelletje of player, dan ziet het toestel dit als media volume, maar soms ook nog vaak als belvolume, dus beetje irritant.
Met de App Quick Settings kun je van alles aan en uit zetten, en er zit ook een mengpaneeltje in voor het instellen van 6 verschillende geluidsitems.
http://www.androlib.com/a...com-bwx-bequick-zmDq.aspx
Denon AVR-X3600H
Wat voor parrot heb je? Ik heb het op een CK3100 en een CK3200 geprobeerd, op beide synchroniseert hij mijn telefoonboek.Erazzzer schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:31:
Als ik mijn DHD aansluit op mijn Parrot, dan kan ik met mijn Parrot niet door mijn telefoonboek bladeren. Ik heb ooit een review gelezen dat dit wel kan met de DHD, maar ik kan het niet meer terug vinden. Iemand een idee?
Bij deze mijn persoonlijke ervaringen met de HTC Desire HD, eerste batch, afgehaald bij een Vodafone winkel op 23-10. Ik heb deze telefoon nu dus een maand in gebruik en zal hieronder mijn ervaringen delen.
Bugs?
Waar ik mensen zeer vaak hoor klagen over een korte accuduur heb ik hier zelf geen problemen mee. Het blijft een smartphone dus een, in verhouding tot normale mobiele telefoons, kortere accuduur is te verwachten.
Mijn batterij gaat bij normaal gebruik ongeveer 35 tot 45 uur mee.
Op dit moment is mijn accustatus 36% na 33,5 uur losgekoppeld te zijn van de oplader.
In deze periode heb ik:
- 40 minuten Simpsons gekeken
- 20 minuten Meteor Blitz (game) gespeeld
- 30 minuten als MP3 speler gebruikt
- 30 minuten browser gebruikt
- paar e-mail berichten verzonden
- paar SMS, WhatsApp en Google Talk berichten verzonden
- 6 telefoontjes gepleegd
- random dingen zoals het dwangmatige e-mail checken
, paar bestanden gedownload, paar applicaties gedownload en bijgewerkt, als wekker gebruikt etc.
Mijn conclusie
Na in het begin last te hebben van de genoemde software bugs zijn deze na software updates geheel verholpen. Nu is het echt een heerlijke telefoon. Grote scherm bevalt mij enorm, reis vrijwel elke dag langere tijd met de trein en het grote scherm is ideaal voor het kijken van series en browsen van websites. In eerste instantie leek de telefoon mij zo groot dat hij lastig in de broekzak zou passen, niets is minder waar. Sterker nog: deze telefoon voel ik helemaal niet zitten aangezien hij mooi vlak tegen mijn been aan ligt. Mijn vorige kleinere telefoon bungelde meer tegen mijn been aan en was dus veel meer 'aanwezig'.
Applicaties als Quickoffice, Dropbox, Navigatie, PowerAMP, arcMedia en RaboBankieren maken deze telefoon tot een fantastisch veelzijdig apparaat. Dusdanig dat zaken als een mp3speler, TomTom en zelfs een laptop voor mij overbodig zijn.
Bugs?
- proximity sensor bug: gehad en inmiddels geheel verholpen na systeemsoftware updates.
- random versturen sms: eenmalig gehad, ben voor zover mij bekend de tweede persoon die zich met deze bug op het forum heeft gemeld. Na een factory reset verholpen.
- opstaande rand bij scherm: klein beetje, niet scherp. Mijn inziens zo bedoeld door ontwerper om beeldscherm te beschermen en is geheel niet storend.
- slecht afsluitend en krakende klepjes: klepje onderaan sluit niet geheel goed af, klein kiertje zichtbaar tussen aluminium en plastic. Stoort mij geheel niet. Wat mij wel enigszins stoort is dat het klepje kraakt als je er licht op duwt.
Waar ik mensen zeer vaak hoor klagen over een korte accuduur heb ik hier zelf geen problemen mee. Het blijft een smartphone dus een, in verhouding tot normale mobiele telefoons, kortere accuduur is te verwachten.
Mijn batterij gaat bij normaal gebruik ongeveer 35 tot 45 uur mee.
Op dit moment is mijn accustatus 36% na 33,5 uur losgekoppeld te zijn van de oplader.
In deze periode heb ik:
- 40 minuten Simpsons gekeken
- 20 minuten Meteor Blitz (game) gespeeld
- 30 minuten als MP3 speler gebruikt
- 30 minuten browser gebruikt
- paar e-mail berichten verzonden
- paar SMS, WhatsApp en Google Talk berichten verzonden
- 6 telefoontjes gepleegd
- random dingen zoals het dwangmatige e-mail checken
Mijn conclusie
Na in het begin last te hebben van de genoemde software bugs zijn deze na software updates geheel verholpen. Nu is het echt een heerlijke telefoon. Grote scherm bevalt mij enorm, reis vrijwel elke dag langere tijd met de trein en het grote scherm is ideaal voor het kijken van series en browsen van websites. In eerste instantie leek de telefoon mij zo groot dat hij lastig in de broekzak zou passen, niets is minder waar. Sterker nog: deze telefoon voel ik helemaal niet zitten aangezien hij mooi vlak tegen mijn been aan ligt. Mijn vorige kleinere telefoon bungelde meer tegen mijn been aan en was dus veel meer 'aanwezig'.
Applicaties als Quickoffice, Dropbox, Navigatie, PowerAMP, arcMedia en RaboBankieren maken deze telefoon tot een fantastisch veelzijdig apparaat. Dusdanig dat zaken als een mp3speler, TomTom en zelfs een laptop voor mij overbodig zijn.
Ik heb een CK3100. Koppelen lukt gewoon, als ik gebeld wordt kan ik opnemen, maar als ik in het menu naar telefoonboek wil staat deze uit.Maarten00 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:13:
[...]
Wat voor parrot heb je? Ik heb het op een CK3100 en een CK3200 geprobeerd, op beide synchroniseert hij mijn telefoonboek.
Bij mijn vader lukte het gewoon, Desire HD en de CK3100. Heb het net zelf ook even geprobeerd en werkt perfect, ik koppelde mijn telefoon en de telefoon gaf aan dat de Parrot mijn telefoonboek wou opvragen. Ik moest toestemming geven en toen deed hij het. (Ik heb dus ook een DHD)Erazzzer schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:26:
[...]
Ik heb een CK3100. Koppelen lukt gewoon, als ik gebeld wordt kan ik opnemen, maar als ik in het menu naar telefoonboek wil staat deze uit.
Ik heb al wel een jaar of 2-3 geleden de firmware van de Parrot geupgrade, misschien dat het daar aan ligt. Even hier kijken: http://www.parrot.com/nl/...300ck3500/software-update
De Parrot is nu een week oudMaarten00 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:42:
[...]
Bij mijn vader lukte het gewoon, Desire HD en de CK3100. Heb het net zelf ook even geprobeerd en werkt perfect, ik koppelde mijn telefoon en de telefoon gaf aan dat de Parrot mijn telefoonboek wou opvragen. Ik moest toestemming geven en toen deed hij het. (Ik heb dus ook een DHD)
Ik heb al wel een jaar of 2-3 geleden de firmware van de Parrot geupgrade, misschien dat het daar aan ligt. Even hier kijken: http://www.parrot.com/nl/...300ck3500/software-update
Goed te horen dat de problemen verholpen zijn en dat er gebruikers van het eerste uur zijn die wel tevreden zijn over hun DHD!bart_vd schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:18:
Kan niet wachten op de mijne
Ik krijg binnenkort (hopelijk) ook de Desire HD binnen maar ik mag eigenlijk nog een abbo kiezen enzo. Ik vroeg me af, (ik heb weinig tot geen verstand van android en nieuwe generatie telefoons) of je ook via andere diensten kan sms'en en bellen dan je eigen provider zodat het wellicht goedkoper wordt. Of dat je belminuten kan besparen door via een andere site of dienst (app) te smsen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja, WhatsApp is een goeie vervanger voor SMS begrijp ik.MrVegeta schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:17:
Of dat je belminuten kan besparen door via een andere site of dienst (app) te smsen.
Net even met google gezocht en ik kwam uit op Handcent
, nou ja goed. Ik kan niet wachten om wat apps te installeren en te proberen 
Hm, da's dan wel weer wat jammer dat je alleen kan sms'en met lui die zo'n telefoon hebben.WhatsApp Messenger is cross platform and available for iPhone, BlackBerry, Android and Nokia (beta) and yes, those phones can all message each other!
[ Voor 49% gewijzigd door MrVegeta op 22-11-2010 01:23 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Handscent is een app waarmee je kunt sms-en... gewoon een vervangend programma van je standaard 'berichten' applicatie.MrVegeta schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:21:
Net even met google gezocht en ik kwam uit op Handcent, nou ja goed. Ik kan niet wachten om wat apps te installeren en te proberen
[...]
Hm, da's dan wel weer wat jammer dat je alleen kan sms'en met lui die zo'n telefoon hebben.
whats app/pingchat enzo is erg makkelijk omdat de berichten over je mobiele internetverbinding gaan en dus geen geld kosten behalve de kosten van je verbinding die je sowieso hebt.
Gewoon mensen aansporen om ook whatsapp/pingchat te downloaden.
Verwijderd
Het valt me eigenlijks nu net pas op maar in de glaasje van de camera zie ik een puntje of een barstje, geen idee, het lijkt niet ernstig en het is voor zover ik kan zien ook niet te merken met foto's en filmen, maar wou toch even weten of bij jullie de lens echt glad is of dat jullie er ook een puntje of wat dan ook in zien.
Yep hier ook(ik zal kijken of ik er bij mijn vervanger ook last van heb).T homass schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:21:
[...]
Toevallig heb ik gister in de amsterdam arena een paar filmpjes gemaakt en ik was positief verrast over de kwaliteit van het geluid. Vergeleken met mijn oude samsung pixon is het geluid geweldig.
Even een vraagje
Ik heb mij net aangemeld bij HTC sense. Bij telefoonlocatie krijg ik de volgende melding;
"Telefoonzoeker" is momenteel uitgeschakeld. Uit veiligheidsoogpunt schakel je op de telefoon deze functie in via Instellingen >> Locatie >> Telefoonzoeker.
Maar deze functie is gewoon ingeschakeld op mijn telefoon. Meer mensen last van?
Tevens kan ik mijn telefoon niet laten afgaan vanaf Sense.
Ook het blokkeren werkte niet bij mij.
Het formatteren van de telefoon heb ik maar niet geprobeerd
Telling SMS en bel strookt weer wel met de Sense website.
Wat er scheelt? Geen idee.
Just frame, wheels and engine
Overgaan lukte op dag 1 wel met HTCsense.com , maar berichten en contacten uitlezen niet.
Op dag 2 werkte alles wel. Telefoonzoeker eigenlijk niet geprobeerd. Binnenkort eens naar kijken.
Als alternatief heb je trouwens WaveSecure, werkt ook erg goed om op afstand te locken en om je telefoon te traceren. Wipe en back up van SMS is ook mogelijk
Op dag 2 werkte alles wel. Telefoonzoeker eigenlijk niet geprobeerd. Binnenkort eens naar kijken.
Als alternatief heb je trouwens WaveSecure, werkt ook erg goed om op afstand te locken en om je telefoon te traceren. Wipe en back up van SMS is ook mogelijk
Maar dat betekend niet dat er per se de nieuwste software op staat, als ik jou was zou ik het gewoon proberen.
Thanks ik zal eens gaan kijken of ik hier wat mee kan.JeanLeGrand schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:30:
[...]
Voor zover je het nog niet had gevonden:
Met de App Quick Settings kun je van alles aan en uit zetten, en er zit ook een mengpaneeltje in voor het instellen van 6 verschillende geluidsitems.
http://www.androlib.com/a...com-bwx-bequick-zmDq.aspx
Mijn Parrot CK3100 synced wel, telefoonboek werkt ook gewoon, maar de namen in het telefoonboek komen niet overeen met mijn telefoon. Bij sommige mensen pakt hij alleen de achternaam, terwijl deze personen gewoon ingesteld staan op 'voornaam achternaam' , ook zijn alle velden van voor/achternaam op de telefoon netjes ingevuld.
Bij mijn touch pro 2 had ik hier geen last van, en aangezien deze contacten toen en nu van dezelfde exchange server af komen weet ik niet waar het probleem ligt.
Bij mijn touch pro 2 had ik hier geen last van, en aangezien deze contacten toen en nu van dezelfde exchange server af komen weet ik niet waar het probleem ligt.
Verwijderd
BIj mij werkt inmiddels geen enkele functie meer via HTCSense..hdpaddy schreef op maandag 22 november 2010 @ 07:46:
[...]
Yep hier ook(ik zal kijken of ik er bij mijn vervanger ook last van heb).
Tevens kan ik mijn telefoon niet laten afgaan vanaf Sense.
Ook het blokkeren werkte niet bij mij.
Het formatteren van de telefoon heb ik maar niet geprobeerd
Telling SMS en bel strookt weer wel met de Sense website.
Wat er scheelt? Geen idee.
Ik kreeg gister ochtend een bericht op mijn telefoon dat er een nieuwe update was (1.32.405.3). Ik heb deze gedownload en geïnstalleerd. Daarna ook al mijn Apps geüpdate.
En ik merk sinds deze ochtend dat de telefoon echt reeeeete traag reageert op alles wat ik doe. Irriteert me enorm!
Hebben jullie dezelfde ervaring?
Ik ga proberen om wat overbodige apps te verwijderen.
Vind/vond het juist zo fijn dat HTC Sense altijd zo snel werkte. Ook bij mijn vorige HD2 in Android.
Als er iets is wat een telefoon minimaal moet doen bij mij is dat de reactie snelheid hoog moet zijn.
En ik merk sinds deze ochtend dat de telefoon echt reeeeete traag reageert op alles wat ik doe. Irriteert me enorm!
Vind/vond het juist zo fijn dat HTC Sense altijd zo snel werkte. Ook bij mijn vorige HD2 in Android.
Als er iets is wat een telefoon minimaal moet doen bij mij is dat de reactie snelheid hoog moet zijn.
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Ligt het aan een app die veel performance vreet of ligt het aan de update zelf?
Voorheen (met dezelfde apps) geen vertragingen of problemen. Nu na de update wel. Maar inderdaad, ook mijn huidige apps zijn geupdate.Tsurany schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:34:
Ligt het aan een app die veel performance vreet of ligt het aan de update zelf?
Ik zal deze eens verwijderen en checken.
Het sliden van foto's gaat rete traag. Het overzicht laad bijna niet. Terug naar Home duurt 3x zo lang. Allemaal erg frustrerend..
Ik zal nu even stoppen met zeiken en die apps verwijderen. I'll keep you posted!
Probeer USB Debugging eens aan te zetten. USB Foutopsporing in het nederlands onder applicaties-> Ontwikkeling. Kijk eens of dat helpt. Zo ja, dan heb je last van de INIT bug.Feutis991 schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:32:
Ik kreeg gister ochtend een bericht op mijn telefoon dat er een nieuwe update was (1.32.405.3). Ik heb deze gedownload en geïnstalleerd. Daarna ook al mijn Apps geüpdate.
USB debugging inderdaad inschakelen, en weer checken op update. De nieuwste is 1.32.405.6. Deze werkt zeer stabiel.
Denon AVR-X3600H
BioHazard schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:48:
[...]
Probeer USB Debugging eens aan te zetten. USB Foutopsporing in het nederlands onder applicaties-> Ontwikkeling. Kijk eens of dat helpt. Zo ja, dan heb je last van de INIT bug.
Holy crap! Dat werkt meteen beter! Zoals het was eigenlijk. Alles gaat weer spoel en snel. Geen USB kabel oid gebruikt nog.JeanLeGrand schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:53:
USB debugging inderdaad inschakelen, en weer checken op update. De nieuwste is 1.32.405.6. Deze werkt zeer stabiel.
Alleen begrijp ik niet waarom en wat je moet doen als je hem aansluit via USB. Hij toont niet namelijk
Dit topic is gesloten.
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.
Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).
Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.
Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).
Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!