Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Maarten00 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:46:
Ik hoor helemaal niks hoor, als ik de camera open.

Mijn vader heeft ook net een DHD opgehaald. Wat mij gelijk opviel in de winkel is dat hij minder hard trilt! Zowel het toetsenbord als de tiptoetsen hebben een subtielere feedback. Wanneer mijn telefoon feedback geeft tijdens het typen op bv een houten tafel, is dat duidelijk hoorbaar. Bij die van hem is dat niet zo, en hij trilt dus ook gewoon merkbaar zachter. Ik stoor me er overigens niet aan, maar ik vond het toch wel vreemd. Dit was de 2e levering van de desbetreffende winkel en die was maandag binnengekomen, misschien dat er dus toch al verschillende revisies zijn?
Dat gevoel heb ik ook ja, dat mijn huidige DHD zachter trilt dan mijn vorige twee. Vraagje: steekt bij die van je vader de power knop uit terwijl die bij jou niet uitsteekt?
Of er verschillende revisies zijn weet ik niet, maar bij mijn nieuwe Dhd steekt de power knop iets uit en zit de camera recht achter het glaasje, wat bij mijn vorige twee toestellen anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik krijg morgen mijn telefoon binnen. Ik zag laatst een bepaalde fix, ik dacht in dit topic, waarmee de performance zou verbeteren. Ik zie hem niet in de OP staan, weet iemand waar die staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
menu, settings, applications, development, usb debugging is de optie die jij bedoelt denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:31:
[...]

Verder hoor ik hier veel mensen met problemen/irritaties. Ook even goed om te melden dat er ook mensen met totaal geen problemen zijn, bij mij is alles goed afgewerkt. T is nou eenmaal zo dat mensen met problemen/irritaties eerder hierover rapporteren dan mensen die geheel te vrede zijn met een product. Neemt niet weg dat het zeer vervelend is als je een probleem met je dhd hebt.
Sommige mensen zijn ook gewoon (naar mijn idee) té perfectionistisch. De camera moet exact recht zitten, de randjes van het scherm mogen niet te hoog zijn, het simkaart klepje mag geen mm speling hebben.

Ik heb zelf een Desire HD waarvan de camera niet helemaal recht zit en waar de powerknop een beetje in de behuizing steekt. Ik vind het niet erg, heb er geen last van. Daarbij, deze "nadelen" wegen niet tegen de voordelen van dit toestel. Ben dus helemaal tevreden! :). Ook gewoon een kwestie van niet zo mierenneuken.
Ik vind het zelfs wel fijn dat de powerknop niet zo uitsteekt.

En nu krijg ik natuurlijk een shitload aan mensen over me heen die zich aangevallen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
Nou laat ik mijzelf eens toevoegen aan de HTChaters.

Ik heb een HTC Desire HD nu 3 weken.

+ Groot scherm
+ Goede reactie van het scherm
+ Snelheid

- Hapering onderin applicatielijst (Alle 5 dhd's en 1 Desire Z die ik gezien heb, hebben dat)
- Beide klepjes zuigen.
- Batterylife is zelfs na 3 weken nog dramatisch, ik heb 3 batterije. De twee goedkope imitatiebatterijen lijken het wel langer uit te houden dan de originele.
- Randjes rondom scherm, me haar blijft daar zelfs aan hangen soms met het bellen. (Ik heb nog kort haar ook.!)
- Scherm is lelijk. (Mijn normale AMOLED is stukken mooier!)
- Camera hapert bij filmen.
- Wilt filmpjes na onderbreking niet meer synchroon spelen met welke player dan ook.
- Proximity sensor werkt nog steeds niet optimaal.
- Bereik met deze telefoon is minder dan met elke van mij voorheen.
- Luidspreker is slecht.

Nou ben ik als vele anderen en wil ik dit ding niet meer, puur en alleen om deze punten:

Batterylife
Scherm is lelijk
Geluid is crap
Camera Hapert
Fotokwaliteit is belabberd slecht,
kan een redelijke foto krijgen in daglicht, maar daar blijft het dan ook bij.

Mijne gaat vrijdag op voor reparatie. En daarna verkoop ik dat ding.
Ik heb een perfecte Samsung Omnia Qwerty op de kop getikt om mijn vorige defecte op te vangen. :)
Waardeloos ding. Mensen die dit toestel de hemel in prijzen hebben waarschijnlijk een matige voorganger gehad. :) Dit kan niet anders. :P

Edit:

Begin volgend jaar haal ik wel een toestel van een merk dat wel bekend staat voor het makenv an fatsoenlijke telefoons. Je weet wel: Simkaart/gehegenkaartje erin en doen wat ie moet doen!

Waar staat dat over de camera fixen?! 1/2 pagina's terug? Ik heb een lam oog van alle 2 de topics iedere dag lezen, maar dit van de camera heb ik dan wel gemist.

[ Voor 12% gewijzigd door Jamievanm op 17-11-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 15:23
bedankt voor je bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

sarcasme druipt ervan af >:) (van naNs reactie, dat mag duidelijk zijn.)

de mijne is terug ter omruiling(wegens iets teveel issues om te accepteren) en ben nog steeds happy dat ik gekozen heb voor de DHD.

[ Voor 29% gewijzigd door hdpaddy op 17-11-2010 23:41 ]

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:37
Jamievanm schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:10:

Ik heb een HTC Desire HD nu 3 weken.

+ Groot scherm
+ Goede reactie van het scherm
+ Snelheid

- Hapering onderin applicatielijst (Alle 5 dhd's en 1 Desire Z die ik gezien heb, hebben dat)
- Beide klepjes zuigen.
- Batterylife is zelfs na 3 weken nog dramatisch, ik heb 3 batterije. De twee goedkope imitatiebatterijen lijken het wel langer uit te houden dan de originele.
- Randjes rondom scherm, me haar blijft daar zelfs aan hangen soms met het bellen. (Ik heb nog kort haar ook.!)
- Scherm is lelijk. (Mijn normale AMOLED is stukken mooier!)
- Camera hapert bij filmen.
- Wilt filmpjes na onderbreking niet meer synchroon spelen met welke player dan ook.
- Proximity sensor werkt nog steeds niet optimaal.
- Bereik met deze telefoon is minder dan met elke van mij voorheen.
- Luidspreker is slecht.

Nou ben ik als vele anderen en wil ik dit ding niet meer, puur en alleen om deze punten:

Batterylife
Scherm is lelijk
Geluid is crap
Camera Hapert
Fotokwaliteit is belabberd slecht,
kan een redelijke foto krijgen in daglicht, maar daar blijft het dan ook bij.

Mijne gaat vrijdag op voor reparatie. En daarna verkoop ik dat ding.
Ik heb een perfecte Samsung Omnia Qwerty op de kop getikt om mijn vorige defecte op te vangen. :)
Waardeloos ding. Mensen die dit toestel de hemel in prijzen hebben waarschijnlijk een matige voorganger gehad. :) Dit kan niet anders. :P
Zijn veel dingen die al toch ter sprake gekomen zijn en wel opgelost zijn, veel ook bevestigd? :
Kijk even 1 of 2 pagina's terug ofzo wat betreft je 'haperende camera' , wat je daaraan kan doen waardoor het probleem weg is met schrijven op je microsd,

voor de battery..

Edit
:F Naja nevermind ook maar.. kan wel op blijven sommen waar alles staat maar word er zelf ook een beetje maf van om dat telkens te doen. Ik heb ergens ook het idee dat je al gaat zeggen dat het toch niet zal werken :9

[ Voor 4% gewijzigd door Soullancer op 17-11-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Heb deze telefoon bij mn broer gezien, ben blij dat ik zelf de Desire heb.

Het scherm is gewoon zoveel lelijker dan dat van de Desire met AMOLED dat het gewoon irritant is.

Okay het scherm is groter maar de kleuren zien er niet uit :s.

Zat eerst nog te twijfelen om over te stappen, maar ik wacht wel op de Nexus G2 of de nieuwe generatie Samsung's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-06 22:13

knip
Het is maar waar je je aan kunt ergeren.

- Ok de batterij gaat niet lang mee, ik heb de laatste 2 jaar nog bij geen een smartphone langer dan 1 dag kunnen bellen. Ik heb gewoon op kantoor 1, auto 1 en thuis standaard 2 oplaad units liggen :9
Wel mega irritant dat ze nu van mini-USB naar micro ben gegaan...

- Mijn persoonlijke voorkeur gaat juist uit naar de lcd van de DHD dan naar een amoled van bijvoorbeeld de normale Desire. De lcd heeft vele rustige kleuren en bovendien is als je heel goed kijkt de pixelnauwkeurigheid veel fijner. Alomed pixels zitten namelijk verschoven langs elkaar. Brrr ik zie bij de normale Desire alleen maar puntjes en halve pixels, maar ala.
Ik snap gewoon echt niet dat IEDEREEN altijd zo loopt te z*&ken over die AMOLED schermen. Ze zijn oververzadigd in de kleuren, onscherp door de pixels en soms zelfs roze ipv grijs!

- Ook het bereik is hier helemaal prima, zowel wifi als gsm. veel beter dan mijn HTC Magic iig.

- Speaker is geen ghettoblaster, maar redelijk hard genoeg en helderder dan die van de Desire.

- Ik heb ook een halve milimeter opstaand randje aan de rechter kan van mijn scherm en als ik er met mn vinger overheen ga hoor ik een 'ritsel'. Ik vind het eerder interessant dat het zo'n geluidje maakt dan dat het me stoort.

[ Voor 5% gewijzigd door amoen op 17-11-2010 23:52 ]

heeeeee ..... hoe is het?

Verwijderd

amoen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:47:
[...]

Het is maar waar je je aan kunt ergeren.

- Ok de batterij gaat niet lang mee, ik heb de laatste 2 jaar nog bij geen een smartphone langer dan 1 dag kunnen bellen. Ik heb gewoon op kantoor 1, auto 1 en thuis standaard 2 oplaad units liggen :9
Wel mega irritant dat ze nu van mini-USB naar micro ben gegaan...

- Mijn persoonlijke voorkeur gaat juist uit naar de lcd van de DHD dan naar een amoled van bijvoorbeeld de normale Desire. De lcd heeft vele rustige kleuren en bovendien is als je heel goed kijkt de pixelnauwkeurigheid veel fijner. Alomed pixels zitten namelijk verschoven langs elkaar. Brrr ik zie bij de normale Desire alleen maar puntjes en halve pixels, maar ala.

- Ook het bereik is hier helemaal prima, zowel wifi als gsm. veel beter dan mijn HTC Magic iig.

- Speaker is geen ghettoblaster, maar redelijk hard genoeg en helderder dan die van de Desire.

- Ik heb ook een halve milimeter opstaand randje aan de rechter kan van mijn scherm en als ik er met mn vinger overheen ga hoor ik een 'ritsel'. Ik vind het eerder interessant dat het zo'n geluidje maakt dan dat het me stoort.
Tsjah, ik heb t idee dat sommige mensen hier niet weten wat ze willen. Als je een smartphone wil met een batterij die lang mee gaat, koop dan een n8 ofzo.. en ja, die wil je dus ook niet hebben, want die is...(vul in wat voor jou van toepassing is).
Voor het scherm geld precies het zelfde. Je wist van te voren dat er geen amoled scherm op zit. De voor en nadelen zijn algemeen bekend. Waarom koop je dan geen SGS als je een helder en fel scherm wil (in mijn ogen too much).. Juist, die heeft een matige gps, lagt, is bovenal van plastic en lijkt op een iphone.

Volgens mij heb je gewoon niet goed vergeleken of gekeken naar alternatieven als je op dit soort punten zit af te geven.

Het enige waar ik in kan komen is de build kwaliteit, al overdrijven sommige volgens mij hierin. Echte build problemen, zoals het klepje, worden door HTC erkent. Dit blijkt uit het feit dat ze nieuwe klepjes toesturen naar mensen met klachten hierover

Wat betreft dat randje, dat geluid heb ik ook en ik vind het zeker niet storend. Scherp is het randje overigens niet.

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Batterij zuigt ja. Camera is ook niet al te best.

Maar dat zijn echt de enige twee minpunten. Voor de rest is ie gewoon geweldig... ik heb hem nu 2 dagen dus wellicht dat de batterij nog beter wordt. Ik heb al wel voor een 10tje een 1500mah batterijtje gekocht op ebay...misschien helpt het. Ik vraag me af he, al die smartphonemakers... waarom maken ze hem niet wat dikker of zo dat er een 4400 mah batterij in kan?? kan toch niet moeilijk zijn.

Edit: Nieuwsgierig geworden check ik nog eens ebay.. en je kunt daar voor 25 euro ongeveer een 3000 mah batterij met een passende cover voor de desire (geen HD) kopen. Dat bedoel ik dus. De HD heeft een gigantisch oppervlak, ontwerp hem iets dikker en schuif er een dunne batterij in...moet je toch makkelijk 3000 Mah in kwijt kunnen?

[ Voor 27% gewijzigd door Ceejay op 18-11-2010 00:46 ]

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Blijkt maar weer hoe mensen verschillen als ik dit topic zo terug lees. Ik heb voor me een desire HD en een desire normal beide geleverd op de 1e dag dat coolblue ze had. Elke keer als ik de normale desire oppak denk ik: wat een klein scherm!
Hoe minder muziekale herrie er uit een telefoon komt hoe beter voor mij, de trilstand vind ik veel belangrijker en die is op beide erg goed. Wil ik naar muziek luisteren dan zet ik de cowon j3 wel aan; scheelt ook weer in batterij verbruik ;) Met de nazomer zon is het scherm van de HD een stuk beter te lezen; uiteraard zal super amoled hier geen last van hebben, maar ik vond het altijd bijzonder irritant dat ik het scherm gewoon niet kon lezen op de normale desire. Lag etc. heb ik nooit als storend ervaren, de simpele zaken zoals email, batterij duur en surfen wegen meer mee. Ik stoor me dus ook meer aan een blauw lego blok dan aan een haperend menu scherm.
Batterij duur onder normaal gebruik is tussen beide desires gelijk. Aan het begin gebruik je je telefoon nu eenmaal meer dan na verloop van tijd. De HD is mijn 4e android telefoon en deze gaat niet korter of langer mee. Mijn oude desire gebruik ik nu alleen in 2G mode (moet gebeld kunnen worden maar verder niets en op dat nummer word ik liever niet gebeld ;)) en nu gaat deze ruim 5 dagen mee! Syncen, schermen etc. kost nu eenmaal prik.
Wat ik wel altijd doe is een programma installeren om dat verbruik zoveel mogelijk tegen te gaan (bv. superpower) en met mijn normale verbruik kan ik nu ruim(!) 2 dagen mee op 1 batterij; al laad ik meestal elke dag 's nachts op. setCPU scheelt ook veel als je instelt dat de CPU niet mag schalen als je scherm uitstaat.

Wat mij dan weer steeds meer irriteerd aan HTC (maar ook bv motorola) is dat de telefoons dicht gezet worden zodat het steeds moeilijker wordt om root toegang te krijgen om bv kruft te verwijderen.
Overal ben ik juist steeds meer onder de indruk geraakt van de htc android telefoons (hero->desire->desire hd) en wacht met smacht wat 2011 gaat brengen!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Ceejay schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:02:
Batterij zuigt ja. Camera is ook niet al te best.

Maar dat zijn echt de enige twee minpunten. Voor de rest is ie gewoon geweldig... ik heb hem nu 2 dagen dus wellicht dat de batterij nog beter wordt. Ik heb al wel voor een 10tje een 1500mah batterijtje gekocht op ebay...misschien helpt het. Ik vraag me af he, al die smartphonemakers... waarom maken ze hem niet wat dikker of zo dat er een 4400 mah batterij in kan?? kan toch niet moeilijk zijn.

Edit: Nieuwsgierig geworden check ik nog eens ebay.. en je kunt daar voor 25 euro ongeveer een 3000 mah batterij met een passende cover voor de desire (geen HD) kopen. Dat bedoel ik dus. De HD heeft een gigantisch oppervlak, ontwerp hem iets dikker en schuif er een dunne batterij in...moet je toch makkelijk 3000 Mah in kwijt kunnen?
Omdat veel mensen geen dikke telefoon willen maar juist een mooie dunne.
En die 1500mAh van Ebay presteert een stuk minder dan de standaard 1230mAh.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Iedereen die HOTMAIL gebruikt op zijn telefoon, maar push werkt niet goed of je kan geen HTML mails lezen of de widget van de app is niet mooi/goed, dan is er nu de oplossing.

De applicatie Seven heeft alles wat je maar wil!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Nou, na een goede nacht rust heb ik toch maar besloten om m'n DHD voor het moment niet terug te brengen. De voornaamste reden is toch dat er momenteel geen beter alternatief is. Ik kan wel doodleuk het toestel terugbrengen, maar dan moet ik 'm direct voor een ander toestel ruilen en de enige die hiervoor enigzins in de aanmerking komt is de SGS en dat vind ik al helemaal niets. Of, ik kan m'n geld terugkrijgen, maar dan spoel ik 200 euro korting door de plee.

Ik kijk het voorlopig even aan zo. De irritante bijgeluiden bij het openen/sluiten van de camera neem ik maar voor lief aan en als het nodig is maak ik in een later stadium gebruik van de garantie en verkoop ik 'm alsnog op marktplaats. Qua functionaliteit is ie iig nog prima.

Ik vind het echt jammer dat ik zoveel gezeik met dit toestel heb want hij voldoet verder aan bijna al m'n eisen. Voornaamste pluspunten zijn:

- Groot 4,3" scherm. Ik blijf volhouden dat ik ook niets aan te merken heb op de kwaliteit van het scherm. Kleuren zijn prima in orde, alles is lekker scherp etc. Niets over te klagen. Amoled vind ik zelf behoorlijk overrated.
- Sense UI: Ben ik echt liefhebber van. Mooie interface, widgets etc. Daarnaast vind ik HTCSense.com ook een nuttige toevoeging.
- Qua specs is het een monster. De af en toe wat trage internetbrowsing (wat te wijten is aan Android an sich) daargelaten, is het toestel erg snappy.
- De custom development scene e.d. voor dit toestel is in volle gang.

Ik krijg er waarschijnlijk spijt van, maar goed. Voor mij dus toch nog maar even wel een HTC. :P 8)7

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Dag allemaal,

Heb een dringend vraagje. Ik heb een DHD opzij laten leggen in mediamarkt in nederland. Ikzelf ben van Vlaanderen. Daarom vroeg ik me af of er verschillen zullen zijn qua taal & digitaal keyboard en of dit te wijzigen is. Uiteindelijk zou ik het liefst mijn android volledig in het engels willen laten draaien maar met azerty.

Iemand een ideetje? alvast bedankt!

Inventaris

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mijn huidige exemplaar is ook retour naar Coolblue vanwege mankementen. Toestel raakt signaals op willekeurige momenten 2 a 3 keer per dag totaal kwijt. Eén keer, twee keer en heel soms pas na 3 keer herstarten is er pas weer bereik. Soms start het toestel zelfs uit zichzelf opnieuw op waarna ie geen bereik heeft en ook niet krijgt. Uitgeprobeerd met meerdere simkaarten van verschillende providers.

De HTC Desire HD is een prachtig toestel, maar kampt met enorm veel hardware problemen. Dit is al het 3e exemplaar dat retour gaat. Ben inmiddels over op een ander toestel, de HTC 7 Trophy. Overigens van deze telefoon ook het eerste exemplaar moeten retourneren vanwege defecte WiFi. Na omruiling lijk ik een correct exemplaar te hebben en ben overigens zeer positief verrast inzake Windows Phone 7. Dit echter terzijde.

Moet zeggen dat de afgelopen jaren tientallen smartphones de revu hebben gepasseerd bij mij, eigenlijk altijd zonder problemen. Maar deze nieuwste HTC's lijken een zeer beroerde kwaliteit te hebben en kan me grotendeels vinden in de reacties hierboven inzake beeldkwaliteit, bouwkwaliteit, accuduur en met name het geluid. Het geluid van de Desire HD is ondermaats en niet van deze tijd.

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:21
AmonTobin schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:21:
Nou, na een goede nacht rust heb ik toch maar besloten om m'n DHD voor het moment niet terug te brengen. De voornaamste reden is toch dat er momenteel geen beter alternatief is.
Misschien is deze telefoon wel een alternatief voor je.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik ervaar eigenlijk alle genoemde problemen helemaal niet. Of ik zie het anders, dan kan ook :)

- Batterij: Tja, dat is bij elke smartphone een drama.
- Opstaand randje rondom het scherm: Vind het wel prettig om te voelen waar het scherm ophoudt. Volgens mij is het ook deels expres gedaan om de rand van het scherm te beveiligen bij een val.
- Camera / filmen: Nog niet veel gedaan (ik ben een DSLR-user ;) ) maar vooralsnog werkt dat prima. Flitsfoto's zijn wat overbelicht, maar dat is een kwestie van fine-tunen.
- Lag onder in de app-lijst is me ook niet opgevallen.
- Wegvallend bereik: geen last van
- Powerknop steekt ietsje uit, vind het wel prettig. Zo voel je hem tenminste te zitten. Volumeknoppen zijn wel verzonken, het volume aanpassen is daarom wat tricky.
- Klepjes steken amper tot niet uit, batterijklepje kraakt alleen als ik echt in de telefoon knijp. Het sim-klepje blijft wel af en toe in mijn Brodit carkit hangen, zie ook mijn post in het accessoire-topic

De ultieme telefoon die op alle fronten helemaal 100% perfect is, bestaat gewoon niet.
Dat kan ook niet, want dan hebben de fabrikanten niks nieuws meer om mee te komen :+

[ Voor 1% gewijzigd door Twan V op 18-11-2010 11:09 . Reden: linkje ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

lauw8 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:48:
Iedereen die HOTMAIL gebruikt op zijn telefoon, maar push werkt niet goed of je kan geen HTML mails lezen of de widget van de app is niet mooi/goed, dan is er nu de oplossing.

De applicatie Seven heeft alles wat je maar wil!
Dat en een tiental andere applicaties ook. Dus waarom je Seven nu zo promoot?
tboheeren schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:32:
Dag allemaal,

Heb een dringend vraagje. Ik heb een DHD opzij laten leggen in mediamarkt in nederland. Ikzelf ben van Vlaanderen. Daarom vroeg ik me af of er verschillen zullen zijn qua taal & digitaal keyboard en of dit te wijzigen is. Uiteindelijk zou ik het liefst mijn android volledig in het engels willen laten draaien maar met azerty.

Iemand een ideetje? alvast bedankt!
Dat is allemaal software, dus geen enkel probleem lijkt me. Custom toetsenborden die Azerty zijn lijken mij geen enkel probleem.

[ Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 18-11-2010 12:10 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Als ik dit allemaal zo lees heb ik volgens mij wel een HD van een goede productiebatch.. mijne heeft zover ik kan beoordelen al die kleine mankementen niet. Ik kan niet zeggen dat het opstaande randje langs het scherm zodanig is dat het irritant of storend wordt. Ook de powerknop en volumeknoppen zitten prima verwerkt. Enige punt waar ik me enigzins in kan vinden is het Sim/SD klepje.. daar zit 0,001mm speling in.. maar om nou te zeggen dat ik daarom de HD compleet moet afkraken..!?

Verder qua functionaliteit bevalt de HD me nog steeds prima. Enige echte nadeel wat ik vooralsnog ondervind is de ontzettend trage agenda. Heb een andere app geprobeerd, Jorta ofzo..(?) maar die heb ik alweer verwijderd, was ook bagger. Ik heb het idee dat de vele verjaardagen die in de agenda staan vanwege de Facebook-synchronisatie, de agenda het allemaal niet lekker gehandeld krijgt ofzo.

Foto- en filmkwaliteit vind ik voor een mobiele telefoon gewoon prima, zeker met voldoende licht cq. overdag kun je echt wel haarscherpe foto's maken. Met minder licht is het wel tricky om iets leuks te maken, maarja dan moet je maar een echte camera aanschaffen.

Het volume is inderdaad wat magertjes, maar de tril-functie is daarentegen echt prima. Ik heb hem meestal op stil staan, dus daar ondervind ik weinig last van. Via de speaker bellen is wel lastig, vooral in de auto (waar ik de speaker juist zou gebruiken) is de andere persoon soms lastig te verstaan.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ie lekker snel reageert, internet gaat prima, schakelt automatisch over op wifi zodra ik thuis ben. Surfen gaat goed, functionaliteit is erg intuïtief, bijna Apple-like zeg maar, en door de grote aantallen beschikbare apps voor Android kun je hem helemaal afstemmen naar je eigen wensen (okee, dat kan met elk Android-toestel.. maar toch).

Ik ben zeer tevreden!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik hem mijne nu binnen, nog niet echt gebruikt ga vanavond wel even kijken. Eerst opmerkingen:
  • Telefoon zit goed in elkaar. Alles sluit netjes, powerknop zit goed, klepjes netjes, opstaand randje nauwelijks aanwezig, prima.
  • Scherm is top. Toevallig kon ik hem even naast een Amoled scherm leggen, leek wel een zuurstokken fabriek. Lekker scherm, prima kleur weergave, matige kijkhoek
  • Software, even wennen. Heb in de 5 minuten dat ik keek ongeveer 10 schermen gezien waar ik dingen kon instellen, leek wat verwarrend.
  • Telefoon is zeker niet te groot of te zwaar, lekker formaat

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:49:
Ik hem mijne nu binnen, nog niet echt gebruikt ga vanavond wel even kijken. Eerst opmerkingen:
  • Telefoon zit goed in elkaar. Alles sluit netjes, powerknop zit goed, klepjes netjes, opstaand randje nauwelijks aanwezig, prima.
  • Scherm is top. Toevallig kon ik hem even naast een Amoled scherm leggen, leek wel een zuurstokken fabriek. Lekker scherm, prima kleur weergave, matige kijkhoek
  • Software, even wennen. Heb in de 5 minuten dat ik keek ongeveer 10 schermen gezien waar ik dingen kon instellen, leek wat verwarrend.
  • Telefoon is zeker niet te groot of te zwaar, lekker formaat
Amen.

En amontobin, ik heb je gezever nu in ongeveer 20 posts al gezien, van mij mag je een keer ophouden, mensen weten ondertussen wel dat je het een slecht toestel vind. (Tuurlijk mag het gezegd worden, maar de regelmaat van jou... gooi dat ding alsjeblieft in de prullenbak en koop een nokia 3310)

Toevallig afgelopen week met klasgenoten naar maastricht geweest, waarbij 1 de SGS heeft. Ik heb onder genot van muziek de treinreis van 3 uur heen en 3 uur terug + navigeren + mobiel showen met gemak gehaald op 1 dag, echter de SGS was halverwege de dag al leeg, terwijl de persoon begon met een volle accu lading en niet eens muziek afspeelde en verder hetzelfde gebruik als mij deed.

Overigens heb ik het scherm ook kunnen vergelijken, AMOLED is wat mij betreft inderdaad maar een opgeblazen manier van kleurweergave (dit blijft inderdaad een kwestie van smaak, maar geef mij maar natuurlijke kleuren, wat de DHD prima weergeeft).

En bij mensen waar de acculading leegloopt:
- Controleer het aantal sync diensten
- Prop je telefoon niet vol met 100 apps, houd het bij alleen goede apps (sommige apps willen nog wel eens veel CPU time vragen in background mode, kijk anders eens bij batterij (about phone) welke app het meeste gebruikt en overweeg deze te verwijderen.
- Zet je scherm op auto brightness
- Zet je debug mode aan (eerder behandeld) werkt tegen een bug...

[ Voor 11% gewijzigd door XiniX88 op 18-11-2010 13:15 ]

• AmonTobin
@XiniX88

Doe eens even normaal. Ik uit alleen kritiek op problemen die ik ondervind met mijn toestel. Als vervolgens iemand daarop reageert, geef ik daar mijn reactie weer op. Daarnaast overdijf je enorm. Wanneer je mijn post historie bekijkt, wordt zoveel wel duidelijk.

Daarnaast heb ik ook mijn positieve ervaringen regelmatig belicht. Dus doe mij een plezier en reageer niet op mijn posts als het je niet aanstaat en waarschuw een mod. Zij kunnen dan inschatten of er actie ondernomen moet worden, daar zijn ze nu eenmaal voor.

Dit soort kinderachtige reacties van Jou zit niemand te wachten. Ook moet je het niet persoonlijk aantrekken alsof ik je moeder beledigd heb ofzo, dat scheelt een hoop frustraties.

[ Voor 54% gewijzigd door AmonTobin op 18-11-2010 14:38 ]

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@ AmonTobin
Eerlijk is eerlijk, je bent ook mij opgevallen met al je kritiek. Als ik jou posts lees heb ik echt het idee dat je een crappy LG hebt gekocht of zo. Maar goed, laten we vooral niet gaan flamen, daar is dit topic niet voor. En misschien heb je echt wel 5 keer op rij een slecht toestel gekregen.

Steam/Discord: Flimovic

Verwijderd

XiniX88 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:12:
En bij mensen waar de acculading leegloopt:
- Controleer het aantal sync diensten
- Prop je telefoon niet vol met 100 apps, houd het bij alleen goede apps (sommige apps willen nog wel eens veel CPU time vragen in background mode, kijk anders eens bij batterij (about phone) welke app het meeste gebruikt en overweeg deze te verwijderen.
2 handige tips! Danku :)

Ik zie echter bij de apps die stroom verbruiken met name Agenda (die bij mij sowieso al totaal niet werkt) op 46% staan en weergave op 31%.. de overige % zijn wifi, android, stand-by modus telefoon etc..

Heb jij ook agenda die zoveel stroom verbruikt?

edit:

als je overigens verder doorklikt op agenda staat daar een waslijst aan bijgeleverde pakketten (Flickr, Aandelen, Peep, Friend Stream etc).. lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de accuprestaties als al die zooi meedraait op de achtergrond.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 14:11 ]

• AmonTobin
Flimovic schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:00:
@ AmonTobin
Eerlijk is eerlijk, je bent ook mij opgevallen met al je kritiek. Als ik jou posts lees heb ik echt het idee dat je een crappy LG hebt gekocht of zo. Maar goed, laten we vooral niet gaan flamen, daar is dit topic niet voor. En misschien heb je echt wel 5 keer op rij een slecht toestel gekregen.
Natuurlijk, ik heb m'n DHD 4x moeten retourneren en elke keer post ik daar hier over. Gaat wel opvallen op een gegeven moment ja. ;)

Maar goed, ik zal er voortaan rekening mee houden, goed? Dan verwacht ik aan de andere kant dat wanneer iemand ergens kritiek op heeft, niet direct 3 mensen keihard in de verdediging springen om uit alle macht het daadwerkelijke probleem proberen te downplayen. Deal?

• Wekko306
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:09:
[...]

2 handige tips! Danku :)

Ik zie echter bij de apps die stroom verbruiken met name Agenda (die bij mij sowieso al totaal niet werkt) op 46% staan en weergave op 31%.. de overige % zijn wifi, android, stand-by modus telefoon etc..

Heb jij ook agenda die zoveel stroom verbruikt?

edit:

als je overigens verder doorklikt op agenda staat daar een waslijst aan bijgeleverde pakketten (Flickr, Aandelen, Peep, Friend Stream etc).. lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de accuprestaties als al die zooi meedraait op de achtergrond.
Als je naar Menu > Settings > Applications > Running services gaat, welke processen (met name van je agenda) staan daar dan?

Bij mij staan daar:
HTC Sync
Network Monitor
CSPeopleSyncService
Calendar
Google Services Framework (2 processes)
HTC Sense (2 processes)
Maps
Mail (2 processes)
Swype

Mijn Mail, Calender en Weather worden elk uur gesynct. Wat is bij Menu > Settings > About phone > Battery je Awake time vergeleken met je Up Time? Bij mij is Awake zo'n 20-25% van Up.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb nu linksbovenin 3x een driehoek met een uitroepteken er in :? Als ik er op klik, doet ie niks. Wat moet ik daar mee?

Verwijderd

Wekko306 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:14:
[...]

Als je naar Menu > Settings > Applications > Running services gaat, welke processen (met name van je agenda) staan daar dan?

Bij mij staan daar:
HTC Sync
Network Monitor
CSPeopleSyncService
Calendar
Google Services Framework (2 processes)
HTC Sense (2 processes)
Maps
Mail (2 processes)
Swype

Mijn Mail, Calender en Weather worden elk uur gesynct. Wat is bij Menu > Settings > About phone > Battery je Awake time vergeleken met je Up Time? Bij mij is Awake zo'n 20-25% van Up.
Running services:
HTC Sync
WhatsApp
PingChat
HTC Hub
Agenda
Google Service Framework (2 processen)
HTC Sence (2 processen)
Mail
Agenda (Facebook sync, 15 mb usage)
Touch Input

Awake/Up Ratio: 37 uur vs. 115 uur.. dus ruim 30%.

• PWM
  • Niet online

PWM

Zie ik nou dat ik een flink aantal pre-installed rotzooi apps, zoals Amazon MP3, niet mag verwijderen van ome Google? So much voor het gevoel van aanpasbaarheid :+

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:23:
Ik heb nu linksbovenin 3x een driehoek met een uitroepteken er in :? Als ik er op klik, doet ie niks. Wat moet ik daar mee?
Naar beneden slepen, dan zul je waarschijnlijk zien waarom je 3 uitroeptekens hebt ;)

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:42:
Zie ik nou dat ik een flink aantal pre-installed rotzooi apps, zoals Amazon MP3, niet mag verwijderen van ome Google? So much voor het gevoel van aanpasbaarheid :+
Gelukkig kun je daar omheen met de tips in de topicstart. :)

cybergamers.nl

• Maverick
  • Laatst online: 18:24
PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:42:
Das meer een trekje van tante HTC :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:45:
[...]

Naar beneden slepen, dan zul je waarschijnlijk zien waarom je 3 uitroeptekens hebt ;)
Ah, zo werkt dat :+

1 van die tekens is dat ik USB Debugging aan heb staan, zoals de tip gaf in dit topic. Klik ik dat ding aan, zet hij hem weer uit. Betekend dus dat ik altijd die uitroep daar heb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:09:
[...]
Rest weet ik niet, maar aandelen kan je helemaal uitzetten, zodat ze niet constant synt:

instellingen > accounts & synchronisatie > Aandelen > Groene vinkje uitzetten of op klikken en updaterooster aanpassen

Overigens staat bij mij agenda niet in mijn "top 8" van accugebruik. Misschien omdat ik deze niet sync met facebook of andere ongein? Wel met outlook overigens
PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:56:
[...]

Ah, zo werkt dat :+

1 van die tekens is dat ik USB Debugging aan heb staan, zoals de tip gaf in dit topic. Klik ik dat ding aan, zet hij hem weer uit. Betekend dus dat ik altijd die uitroep daar heb?
Ik zie dat driehoekje alleen als ik mn dhd aan mn pc heb gekoppeld dmv usb

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 15:02 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

De laatste vraag als Android noob :P

Ik heb geprobeerd de Twitter App te gebruiken. Hij blijft echter hangen op "Signing in". Het proces blijft gewoon continu doorgaan.

Ik ben naar Settings -> Running Applications gegaan, en heb hem daar verwijderd. Daarna, pats, is ie weer. Telfoon aan en uit gezet, zelfde resultaat. Batterij er maar even uitgehaald, telefoon aan, pats, daar is het domme ding weeR: Signing in.

Hoe krijg ik dat proces weg :?

Cache verwijderen was de oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 18-11-2010 15:27 ]

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bij het instellen van htc sense op m'n telefoon, vraagt hij om een regio code en telefoonnummer, om welke regio code en tel. nummer gaat het dan?

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou, ik ben up en running, mijn eerste echte indrukken van de software:

+ Het indelen gaat, als je het door hebt, heel eenvoudig, echt makkelijk. Ziet er, door de widgets, ook echt beter uit dan de Iphone (mening)
+ Software werkt erg snel, geen vertraging waar dan ook
+ Android Market werkt vlekkeloos

Minpunten heb ik ook :P

- Veel dubbele apps standaard geinstalleerd, heb zonder iets extra's te installeren 3 verschillende Twitter apps, die allemaal wat doen :?
- Programma's zijn standaard erg aanwezig. Allemaal geven notifications, laat me lekker met rust. Notifications zouden imho opt-in moeten zijn. Nu heb ik standaard Twitter en Peep ( :? ) die me ook nog eens hetzelfde laten zien.
- Google account was niet goed genoeg, moest een gmail bij
- Bij alles wat ik doe en instel wil hij alles met mijn contacten doen. Wil je ze koppelen? Downloaden? Syncen? Hou op man

Nu nog even de plek vinden waar ik al die notifcations uit kan zetten, dat zou je in de apps verwachten, maar daar zit het niet. (EDIT: Ah, bij Peep zitten ze wel onder de menu button, bij die andere app niet. Lekker uniform :+ )

Al met al overigens een zeer positieve indruk tot nu toe.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 18-11-2010 15:41 ]

Verwijderd

Heb de HTC Desire HD eindelijk.

Heb er nog niet mee mogen spelen omdat ik hem eerst nog volledig ga opladen, maar daarvoor moest ik eerst de verzegeling van de batterij weghalen. En daar komt nu net al het eerste punt van kritiek, waar ik al op voorbereid was in dit topic. Die batterij klep is echt slecht. Ik had hem opengemaakt, maar had het idee dat hij niet verder open kon, want stel ik trek t stuk. Maar het is toch gelukt, maar echt prettig vind ik het niet. Hoop het dus ook niet vaak te hoeven openen.

Zie dit als totaal geen reden om de telefoon niet te kopen, dus laat je daar niet door afschrikken. Later meer.

Trouwens nog even 1 vraag over de accu.

In de begin post staat

# De eerste paar keren volledig opladen, en volledig leeg laten gaan voordat je hem opnieuw oplaadt.

Bedoeld men met leeg laten lopen dat de telefoon echt helemaal leeg moet lopen, dat hij uitvalt? of krijg je op een gegeven moment het bericht dat je moet opladen en moet je hem dan opladen?

# Na deze paar keren gewoon zo vaak mogelijk aan de oplader hangen, dit is goed voor Lithium-ion accu’s.

Oke, dus even nog duidelijker, daarna mag je dus wanneer je maar wil zo vaak mogelijk ff korte periodes opladen, maar wel tot die helemaal vol zit?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 15:41 ]

• Wekko306
HammerNL schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:21:
Bij het instellen van htc sense op m'n telefoon, vraagt hij om een regio code en telefoonnummer, om welke regio code en tel. nummer gaat het dan?
Hiermee wordt bedoeld +316xxxxxxx

Heeft iemand van jullie het volgende al geprobeerd om battery life aanzienlijk te verbeteren?
quote: email van HTC
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Op XDA loopt er een heel topic over in het HTC Evo forum en daar zijn veel positieve berichten, en ook op de Desire HD schijnt het een positief effect te hebben. Geen idee waarom precies en ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ben benieuwd of iemand hier het al geprobeerd heeft.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal replies zijn getrashed, zie de topicwaarschuwing waarom.

Verwijderd

Heb de DHD nu bijna een week en ben zeer tevreden. Ook het scherm vind ik mooi. Amoled is feller maar mij te onnatuurlijk. Wat is dit toestel een verademing na de samsung omnia. Alles doet het gewoon. Ik schrok wel van de korte levensduur van de batterij. Maar inmiddels ben ik erachter dat dit vooral komt door de basis instellingen. Het toestel is dan continu alle accounts aan het synchroniseren. Als je dit aanpast gaat de batterij twee keer langer mee. Zie voor tips op Google 'htc battery life'.

• PWM
  • Niet online

PWM

Aaaahhh. Ik heb overal nee geantwoord op het syncen van contacten, die wil ik via Exchange laten verlopen. Open ik nu mijn (dacht ik lege) telefoonboek, hele telefoon vol met allerlei contacten van allemaal services :(

EDIT: En open ik mijn persoonlijke e-mail nu op internet, staan alle contacten van mijn telefoon die ik helemaal niet wilde nu ook daar :N

Zakelijk en prive scheiden met Android lijkt dus een dikke no-go

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 18-11-2010 15:56 ]

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ThijsWTF schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:52:
[...]

Sommige mensen zijn ook gewoon (naar mijn idee) té perfectionistisch. De camera moet exact recht zitten, de randjes van het scherm mogen niet te hoog zijn, het simkaart klepje mag geen mm speling hebben.
Je hebt gelijk, hoor... Alleen het punt is, zoals ook vermeld door somigen hier:

Als je een mobiel koopt op b.v. eBay voor een paar euro-tjes, dan verwacht je ook geen perfectionisme :N

MAAR, als je geeft - in somige gevalen meer dan 500 Euro - dan verwacht je ook wat, of heb ik het fout :S

• PWM
  • Niet online

PWM

Mensen moeten niet vergeten dat het heel vervelend kan zijn als hun problemen niet serieus worden genomen, omdat andere mensen blijkbaar geen last hebben van dat probleem. Ik heb een telefoon die tip top in orde is. Echter, als ik mijn telefoon zo had (Tweakers review exemplaar):

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1288170352.jpeg

Dan was hij direct teruggegaan.

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

*O* Vandaag de DHD in ontvangst genomen (via TNT, leverancier Typhone). *O*

Eerste indruk: Doos verzegeld. DHD is donkerbruin, camera gecentreerd, klepjes sluiten goed aan, opstaand randje rondom scherm goed voelbaar, maar niet storend. Scherm is verder goed geplaatst. Power knop steekt licht uit (hoort zo). Volumeknop wat moeilijker bedienbaar vergeleken met mijn HD2. SDHC-kaart 8G merk Samsung met daarop de navigator, foto's, HTC-sync, muziek en een Engelstalige handleiding. Verder de bekende HTC-spullen: snelstarthandleiding, garantie, oortelefoontje, microUSB-kabel, hele mooie en compacte USB 230V adapter, reserve sticker voor verzegeling van de doos bij onverhoopt moeten opsturen van de DHD. Dit alles in een sober wit doosje met opdruk van de voornaamste punten van de inhoud. De bouwkwaliteit is van hoog niveau zoals ik dat van HTC gewend ben na 6 eerdere toestellen. :Y

Lees eerst de snelstarthandleiding! De wikkel om de accu moet eerst verwijderd worden. Het accuklepje bij de volumeknop laat zich moeizaam openen. Het klepje is erg fragiel en gemakkelijk te verbuigen. Oppassen!! :( Het klepje aan de onderkant gaat gemakkelijker open. In dit compartiment zit bij mij een Samsung micro SDHC-kaartje van 8GB van goede kwaliteit: max. lezen 13,8MB/sec en max. schrijven 5,4MB/sec bij een testfile van 64MB (getest met SiSoftware Sandra). Video in HD mag geen probleem zijn. Daarnaast is plaats voor de SIM-kaart, die ik ook direct er in heb gestopt. Laat je niet verleiden het toestel nu aan te zetten, maar laadt de DHD eerst op! Wisselen van SIM of geheugenkaartje kan beter maar zo weinig mogelijk worden gedaan, hetzelfde geldt voor het wisselen van de accu.

Als het groene lampje brandt dan kan de DHD in gebruik worden genomen. d:)b

Opgestart, de DHD laat zich moeiteloos instellen. Erg snel tov mijn HD2. Scherm is prima. Camera doet het prima en geeft zelfs onder zwakke lichtcondities nog steeds goede foto's. Internet werkt prima zowel met mobiel internet als WiFi-N. Android werkt prima komende van WM6.5 en Symbian. Alles verloopt wat soepeler en vloeiender dan op mijn HD2. Het SLCD-scherm geeft een goede kleurweergave met prima helderheid en detail. Typen gaat soepel met een verfijnde feedback. Kortom na alle horrorverhalen over de HW en SW op dit en andere fora een hele verademing. :Y

PS de ROM is geactualiseerd en bevat versie 1.32.405.6

[ Voor 16% gewijzigd door JeeVee op 19-11-2010 00:09 . Reden: eerste ervaringen ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
[quote]Tsurany schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:08:
[...]

Dat en een tiental andere applicaties ook. Dus waarom je Seven nu zo promoot?

Welke apps heeft dan ook deze functionaliteit?

[ Voor 23% gewijzigd door lauw8 op 18-11-2010 16:10 ]

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09
PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:58:
Mensen moeten niet vergeten dat het heel vervelend kan zijn als hun problemen niet serieus worden genomen, omdat andere mensen blijkbaar geen last hebben van dat probleem. Ik heb een telefoon die tip top in orde is. Echter, als ik mijn telefoon zo had (Tweakers review exemplaar):

[afbeelding]

Dit is een gevolg van het slecht bevestigen van het SIM klepje, dat is geen mankement van de DHD. Is al meerdere keren vermeld ondertussen ;).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Twan V
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:58:

[afbeelding]

Ik heb ergens in dit topic gelezen dat die opening te maken heeft met dat het klepje niet goed zit. Aan de op de foto openstaande zijde van het klepje zitten twee haakjes. Als je die bij het dichtschuiven niet helemaal goed richt, kreeg je dit effect.
Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar de search is je vriend :)

Te laat...

[ Voor 0% gewijzigd door Twan V op 18-11-2010 16:16 . Reden: Spuit 11 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Soullancer

Edit:

Begin volgend jaar haal ik wel een toestel van een merk dat wel bekend staat voor het makenv an fatsoenlijke telefoons. Je weet wel: Simkaart/gehegenkaartje erin en doen wat ie moet doen!

Waar staat dat over de camera fixen?! 1/2 pagina's terug? Ik heb een lam oog van alle 2 de topics iedere dag lezen, maar dit van de camera heb ik dan wel gemist.
Oke klote ik kan het ook niet meer vinden na half uur zoeken.. Nu begin ik zelf nog te twijfelen of het niet in het Desire Z topic stond.

Stond iets over dat lag bij het filmen verholpen kon worden door je telefoon aan te sluiten op je pc, deze te formatteren met 32kb clustergrootte, alleen of het nou fat/ntsf/fat32 was weet ik niet meer.
Hierna nam de telefoon de 720P vlekkeloos op :F Maar baal er van dat ik het niet 1-2-3 tevoor schijn kan toveren voor je :( Zoek nog wel even verder!

Verder, Usb debugging aan, Bluetooth uit, en check je services even of er niet iets is wat je batterij leeg zuigt, een app die blijft hangen oid. Scherm helderheid van 100% naar 40 of 60% scheen ook veel te helpen en leek niet erg veel uit te maken kwa helderheid!

• Soullancer
Hebbes stond in het HD levertijden topic?? :z Beetje rare plek!
Overigens als je nog steeds problemen hebt met die prox. sensor zou ik je toestel toch even omruilen.. want dat is bij andere toestellen weg en moet na die updates ook gewoon in orde zijn!
quarintus schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:26:
Jou problemen zijn bekend en op te lossen.

klepje onderkant sluit niet goed: veel voorkomend probleem. Oplossing? Juiste montage van het klepje. Heb je de handleiding gelezen? Bij het terug duwen van het klepje zo veel mogelijk vingers op het klepje naar beneden duwen (niet bij de zijkanten vast pakken). 9 van de 10 gevallen is spleet zo goed als weg.

Het opnieuw opstarten en de lag komen hoogst waarschijnlijk door de /INIT bug. Als je USB debugging modes aanzet dan is je apparaat een stuk sneller. (er loopt een proces genaamd /INIT op 100% van de processor). Dit is een android 2.2 bug.

Hd video opnemen wordt beter na het doen van usb debugging. Ook blijkt het zo te zijn dat als jeje micro sd kaart opnieuw formatteerd met een 32kb cluster grootte, de opname soepel verloopt.

De verbinding die weg valt, daar heb ik ook over gelezen. Houd jij tijdens het bellen je hand over het onderste klepje? Zo ja, dat zou niet moeten. Dit gaat namelijk bij een nieuwe versie niet weg. In het onderste klepje zit tevens de antenne. Als je dat niet doet, dan is er een kleine kans dat de verbinding beter wordt meten nieuwe, maar die is nihil. Het is eigenlijk net een soort Iphone probleem. een rubber beschermding zorgt ook dat je probleem als sneeuw voor de zon verdwijnt.

De zijkanten zijn bij deze telefoon scherp en verhoogt. Dit is tegen scherm schade.

Als je naast/achter het scherm kan kijken omdat deze scheef zit moet je hem terug sturen (dat zou ik doen) de overige problemen zullen niet verbeterd zijn met je nieuwe telefoon.

[...]

[ Voor 5% gewijzigd door Soullancer op 18-11-2010 16:49 ]

• GentiLi
  • Niet online
Wekko306 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:48:
[...]

Heeft iemand van jullie het volgende al geprobeerd om battery life aanzienlijk te verbeteren?

quote: email van HTC

To also help with Battery Life you can do these steps exactly:

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well

Op XDA loopt er een heel topic over in het HTC Evo forum en daar zijn veel positieve berichten, en ook op de Desire HD schijnt het een positief effect te hebben. Geen idee waarom precies en ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ben benieuwd of iemand hier het al geprobeerd heeft.
Dit klinkt best interssant.

Moet het geburen bij het eerst opstarten van de toestel, of kan dit altijd en ook later pas?

Wil je als je het probeert ook ons laten weten, please??

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
mijn scherm draait niet meer. Vandaag is het draaien van mn scherm plotseling gestopt. Als ik bovendien kijk bij de calibratie van de sensor bewegen de bubbles niet meer. en ook spelletjes zoals aTilt3d laten geen beweging zien.
een softe reset hilp niet en ook een harde reset hielp niet.

ik ben dus bang dat er in de hardware iets fout zit. moet je altijd eerst terug naar de winkel of kan ik direct htc aanschrijven?

Verwijderd

Mad_Cow schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:08:
mijn scherm draait niet meer. Vandaag is het draaien van mn scherm plotseling gestopt. Als ik bovendien kijk bij de calibratie van de sensor bewegen de bubbles niet meer. en ook spelletjes zoals aTilt3d laten geen beweging zien.
een softe reset hilp niet en ook een harde reset hielp niet.

ik ben dus bang dat er in de hardware iets fout zit. moet je altijd eerst terug naar de winkel of kan ik direct htc aanschrijven?
Staat de functie gewoon aan? Zal wel, maar voor de zekerheid..

instellingen --> beeld --> auto draaien aan/uit

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb helaas toch wel een probleem, namelijk het bereik. Meestal heb ik 1 streepje, soms 2, vaak 0. De rest van de telefoons in huis hebben vol bereik. Kijk het heel even aan.

• Mad_Cow
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:10:
[...]

Staat de functie gewoon aan? Zal wel, maar voor de zekerheid..

instellingen --> beeld --> auto draaien aan/uit
ja en dat had zeker ook na de harde reset anders weer aan moeten staan. maar het feit dat ook bij het ijken van de sensor geen beweging wordt geregistreerd is zorgelijk

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:11:
Ik heb helaas toch wel een probleem, namelijk het bereik. Meestal heb ik 1 streepje, soms 2, vaak 0. De rest van de telefoons in huis hebben vol bereik. Kijk het heel even aan.
Wat zijn je netwerkinstelligen? Staat deze op auto?

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:13:
[...]

Wat zijn je netwerkinstelligen? Staat deze op auto?
Yep, staat op auto (als je de optie GSM/WCDMA bedoeld)

• GentiLi
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:14:
[...]

Yep, staat op auto (als je de optie GSM/WCDMA bedoeld)
Probeer het een keer alleen met GSM...

Doet het nu beter?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
Largamelion schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:13:
[...]
Dit is een gevolg van het slecht bevestigen van het SIM klepje, dat is geen mankement van de DHD. Is al meerdere keren vermeld ondertussen ;).
Dan mag je mij vermelden hoe ik het klepje wel moet plaatsen, heb hem er al 10x op en af gehad, en mijn klepje ziet er nog altijd zo uit.

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:14
Razer schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:34:
[...]

Dan mag je mij vermelden hoe ik het klepje wel moet plaatsen, heb hem er al 10x op en af gehad, en mijn klepje ziet er nog altijd zo uit.
Met duim drukken op het gedeelte wat anders omhoog blijft staan op het moment dat je het klepje vastklikt.

Snap al de heisa rondom dat zogenaamde slechte klepje niet hoor, kom op zeg met een beetje moeite en logisch nadenken nergens last van..

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
bob-nwk schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:52:
[...]

Met duim drukken op het gedeelte wat anders omhoog blijft staan op het moment dat je het klepje vastklikt.

Snap al de heisa rondom dat zogenaamde slechte klepje niet hoor, kom op zeg met een beetje moeite en logisch nadenken nergens last van..
Denk toch dat er verschil zit in de klepjes, harder als dat ik dat gedeelte omlaag dus kan echt niet =) Zal kijken of het met het nieuwe klepje dat vanaf HTC komt binnenkort opgelost is :) Maar met heel hard drukken is het niet op te lossen, lijkt trouwens net of de simkaart er voor zorgt dat het klepje in het midden een beetje omhoog staat, of dat er een haakje in het midden mist dat het klepje omlaag zou moeten houden.

Verwijderd

Razer schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:58:
[...]

Denk toch dat er verschil zit in de klepjes, harder als dat ik dat gedeelte omlaag dus kan echt niet =) Zal kijken of het met het nieuwe klepje dat vanaf HTC komt binnenkort opgelost is :) Maar met heel hard drukken is het niet op te lossen, lijkt trouwens net of de simkaart er voor zorgt dat het klepje in het midden een beetje omhoog staat, of dat er een haakje in het midden mist dat het klepje omlaag zou moeten houden.
Je moet tijdens het erop schuiven in het midden drukken (hoeft niet eens hard hoor).. die haakjes in het midden komen anders niet onder het randje waar ze ingeklikt moeten worden. Had er ook last van in het begin, maar is kwestie van even goed erop klikken!

• Erazzzer
  • Laatst online: 18:55

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb de mijne net opgehaald en is nu aan het laden. Klepjes sluiten perfect aan, scherm zit er perfect in. Dus van de buitenkant ziet hij perfect uit. Even opladen en straks kijken hoe hij werkt.

• GentiLi
  • Niet online
Razer schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:34:
[...]

Op YouTube heb je zo veel filmpjes van de unboxing. Als je goed nakijkt, red je het wel. :*)

Cucces! :w

Verwijderd

Iemand enig idee hoe het komt dat mijn Up en Awake time vrijwel identiek zijn? Dit is vanaf maandag zo en m'n batterij is dus ook veel en veel sneller leeg. Ik heb niks constant aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk het scherm bij bepaalde programma's continu te laten branden ivm
Afleesbaarheid bijv met navigeren.
Nb dit lukt niet in de app zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:44:
Iemand enig idee hoe het komt dat mijn Up en Awake time vrijwel identiek zijn? Dit is vanaf maandag zo en m'n batterij is dus ook veel en veel sneller leeg. Ik heb niks constant aan staan.
Mijn uptime is 3,5 maal zo lang als mijn awake time, is dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Even iets anders, ik wist niet dat het bijgeleverde koptelefoontje een microfoon ook heeft. Misschien voor de meesten ten overvloede, maar dat werkt erg prettig. Je rijdt in de auto muziekje op via de koptelefoon HD in de broekzak lalala... hee muziek gaat uit, hij gaat over ik word gebeld! even naar de remote grijpen drukken en babbelen zonder de telefoon of de dopjes ook maar te betasten. Erg handig en men verstaat me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen autorijden met een koptelefoon in is zeer gevaarlijk en nogal asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-08 09:38
Dames en heren,

Gister bij mijn vriendin geconstateerd dat deze niet meer kan smsen, na de laatste OTA geeft de android sms app een exception. Het process wordt door onbekende redenen gestopt. Handcent werkte al niet meer maar deze gaf geen error dus na het verwijderen nog een keer geprobeerd niets werkt. Google geeft ook weinig informatie over niet werkende sms alleen een factory reset maar dat doe ik liever niet. Heeft iemand hier ervaring mee?

i am the toast king whom rules over the moon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Tsurany schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:30:
Alleen autorijden met een koptelefoon in is zeer gevaarlijk en nogal asociaal.
Hmm wat bedoel je? Als er verder niemand in de auto zit is het asociaal? En gevaarlijk...hoe? Je moet hem natuurlijk niet zo hard zetten dat je niks meer hoort van buiten de auto uiteraard, maar das geen probleem hoor. Ik ben niet zo voor gehoorschade. En het werkt ook heel goed met navigatie...muziek gaat even uit als ze wat zegt en dan weer aan...keurig. Leuke feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ceejay schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:07:
[...]

Hmm wat bedoel je? Als er verder niemand in de auto zit is het asociaal? En gevaarlijk...hoe? Je moet hem natuurlijk niet zo hard zetten dat je niks meer hoort van buiten de auto uiteraard, maar das geen probleem hoor. Ik ben niet zo voor gehoorschade. En het werkt ook heel goed met navigatie...muziek gaat even uit als ze wat zegt en dan weer aan...keurig. Leuke feature!
Het is gevaarlijk omdat oordopjes geluid van buitenaf meer blokkeren dan wanneer de muziek uit je speakers komt, ook al is het uiteindelijke volume dat je ervaart hetzelfde, en het is asociaal omdat je niet aan de veiligheid van anderen denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
In mijn ogen moet het kunnen mits je maar 1 oortje in hebt en niet beide. Beide is volgens mij zelfs verboden.
Daarnaast vind ik het vreemd om op die manier muziek aan te hebben, maar goed. Volgens mij is dat dan weer niet verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet expliciet verboden maar zou wel onder artikel 5 kunnen vallen. Het grootste probleem is dat een mens twee oren nodig heeft om goed richting van geluid te kunnen bepalen, door een oor muziek te laten opvangen wordt dat een stuk lastiger waardoor richting een stuk slechter bepaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ik denk dat het vooral afhangt hoe hard je die telefoontjes hebt staan. Het zijn ook geen in-ear dopjes, dat helpt ook.
Als ik volk voorbij hoor rijden met hun dikke stereo installatie en een knallende housedreun er boven uit, dan denk ik ook wel eens toe maar die horen verder ook niks.

Ik heb nog nooit gehoord dat je bij wet geen koptelefoontjes in mag hebben tijdens het rijden, ben benieuwd waar dat staat. Het werkt samen met navigatie in ieder geval erg prettig.

[ Voor 12% gewijzigd door Ceejay op 19-11-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Ceejay schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:01:
Ik denk dat het vooral afhangt hoe hard je die telefoontjes hebt staan. Het zijn ook geen in-ear dopjes, dat helpt ook.
Als ik volk voorbij hoor rijden met hun dikke stereo installatie en een knallende housedreun er boven uit, dan denk ik ook wel eens toe maar die horen verder ook niks.

Ik heb nog nooit gehoord dat je bij wet geen koptelefoontjes in mag hebben tijdens het rijden, ben benieuwd waar dat staat. Het werkt samen met navigatie in ieder geval erg prettig.
Inderdaad, als ik met de moto rijd draag ik meestal in ears met muziek op. De politie hield mij eens tegen (reed te snel), en ik stopte en deed m'n in ears uit en ze zeiden er niets op. Dus ik betwijfel of dit niet mag. Ben wel van belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vanochtend op pad, met 2 telefoons. Mijn Desire HD, en mijn oude nummer op een Nokia E75. Het is even vervelend, maar het moet.

Ik stop de telefoons in mijn rechter en linkerbroekzak (Specs: Levi 501). Ik stap in de auto, en denk na een tijdje:

"Goh, best wel groot zo'n Desire eigenlijk :( "

Even later was ik het een beetje zat, en grijp in mijn linkerbroekzak om de telefoon eruit te halen. Bleek het de E75 te zijn :+ De Desire (rechts dus) voelde ik niet eens. Het komt waarschijnlijk doordat het ding gewoon best in verhouding is, en groot plat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:01:
[...]

Rest weet ik niet, maar aandelen kan je helemaal uitzetten, zodat ze niet constant synt:

instellingen > accounts & synchronisatie > Aandelen > Groene vinkje uitzetten of op klikken en updaterooster aanpassen

Overigens staat bij mij agenda niet in mijn "top 8" van accugebruik. Misschien omdat ik deze niet sync met facebook of andere ongein? Wel met outlook overigens
Ik heb een aantal dingen veranderd in een poging mijn agenda goed te laten werken en vooralsnog (!) doet hij het zowaar binnen 3 seconden en crasht hij niet meer (nog niet althans). Ik heb bij agenda-instellingen:

- alle agenda's uitgevinkt (dan pakt ie niet meer gmail, pc sync & facebook)
- Instellingen toepassen op PC Sync (kunt hier dan ook kiezen voor gmail of facebook)
- alle overbodige zooi uitgezet zoals aandelen etc.

maar ik vermoed dat ie nu vooral sneller is omdat ie alleen nog meer synced zodra ik hem aan de pc hang. Ik gebruik toch alleen maar Outlook om hem te syncen, dus de rest was sowieso overbodig. Ik ben blij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Mad_Cow schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:12:
[...]

ja en dat had zeker ook na de harde reset anders weer aan moeten staan. maar het feit dat ook bij het ijken van de sensor geen beweging wordt geregistreerd is zorgelijk
Ik heb nu dus een nieuwe telefoon. Ging gelukkig erg snel en bijna alles werkt weer. Als ik nu mijn desire HD aansluit via HTC Sync wil ik de calendar syncen, maar die optie is nu opeens grijs en kan ik dus niet meer selecteren. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kan ik ergens het scherm calibreren? Het lijkt erop dat hij een paar mm afwijking heeft. Onder calibratie vind ik allen de g-sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als ik htc likes op start, geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met de htc sense server. Nu las ik in dit topic dat hier wel meer mensen last van hebben, maar heb nog geen oplossing gevonden. Werkt hij bij niemand of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de liefhebber van accu's:

Ik heb mijn toestel nu precies 24 uur van de stroom. Ik heb nog niks getweaked aan accu dingen. Wat heb ik gedaan:
  • Weinig gebeld
  • Veel internet
  • Veel downloads van App store
  • Angry birds :P
Wat staat er aan?
  • Mail synchronisatie (eens per half uur)
  • Live wallpaper
  • Twitter sync
  • Facebook sync
  • Bluetooth (continu aan)
  • Wifi (continu aan)
  • Verder alle zaken die HTC/Google standaard aan hebben gezet
De accu heeft nu nog 57% over. Dat valt mij erg mee moet ik zeggen :)

Opvallende stroomtrekker: Maps. Heb ik gisteren 10 minuten gebruikt, maar heeft totaal 11% van mijn stroomverbruik veroorzaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 19-11-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Zonder de mensen tekort te willen dien die te maken hebben met een scheef scherm / links wel een randje en rechts niet.....

Dit is hoe we elkaar gek maken:

Ik zit met mijn net uitgepakte DHD voor mij dit topic te lezen en lees van de ongemakken van hoge randen om het scherm. Of dit wel acceptabel is en of dit wel hoort. Dus ik pak mijn telefoon.... Check.... en zie inderdaad een flinke hoge rand die inderdaad opvalt als je met je vinger over het beeld schuift, goed voelbaar en de eerste gedachte is: 'moet dit niet mooi vlak zijn'?.......

Wat wil het geval? Heb ik per ongeluk bij oude hd2 in mijn hand!!! Rand was nooit opgevallen, echter nu ik er op lette, zag en voelde ik hem... Bij mijn DHD is de rand minder hoog maar wel voelbaar.... Waar hebben we het over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
PWM schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:29:
Voor de liefhebber van accu's:

Ik Opvallende stroomtrekker: Maps. Heb ik gisteren 10 minuten gebruikt, maar heeft totaal 11% van mijn stroomverbruik veroorzaakt.
Google Maps zet de GPS ontvanger aan.Juist de GPS ontvanger verbruikt heel veel stroom.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Wekko306 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:48:
[...]

[...]
Geen idee waarom precies en ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ben benieuwd of iemand hier het al geprobeerd heeft.
Vannacht/vanochtend gedaan. Na drie uur bijna onafgebroken gebruik zit ie nog boven de 90%. Voorheen was dat 30/40%. Dus... het werkt echt goed. Ben alleen benieuwd of het effect blijft als ik hem weer moet gaan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb men DHD net ontvangen. Zalig toestel man, en alle kleples enz sluiten mooi :) Nu is ie aant opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:49:
[...]

Vannacht/vanochtend gedaan. Na drie uur bijna onafgebroken gebruik zit ie nog boven de 90%. Voorheen was dat 30/40%. Dus... het werkt echt goed. Ben alleen benieuwd of het effect blijft als ik hem weer moet gaan opladen.
waaruit bestond dat gebruik? bellen/sms'en/email/internet of 3 uur angry birds gespeeld? :p (dat laatste zou impressive zijn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Hehe! Nou voornamelijk live achtergronden downloaden van de market. eehhmm emailen, surfen, Muziek luisteren in ieder geval scherm + wifi aan voor zeker 2 van de 3 uur. Echt stukken beter de battery life nu, maar blijft het ook geen idee, ik kan het in ieder geval aanraden om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
HammerNL schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:28:
Als ik htc likes op start, geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met de htc sense server. Nu las ik in dit topic dat hier wel meer mensen last van hebben, maar heb nog geen oplossing gevonden. Werkt hij bij niemand of zie ik iets over het hoofd?
Hij werkt bij mij, maar ook niet altijd. Dus denk dat ze gewoon nog hard met de site bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:18
intruder1400 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:33:
Zonder de mensen tekort te willen dien die te maken hebben met een scheef scherm / links wel een randje en rechts niet.....

Dit is hoe we elkaar gek maken:

Ik zit met mijn net uitgepakte DHD voor mij dit topic te lezen en lees van de ongemakken van hoge randen om het scherm. Of dit wel acceptabel is en of dit wel hoort. Dus ik pak mijn telefoon.... Check.... en zie inderdaad een flinke hoge rand die inderdaad opvalt als je met je vinger over het beeld schuift, goed voelbaar en de eerste gedachte is: 'moet dit niet mooi vlak zijn'?.......

Wat wil het geval? Heb ik per ongeluk bij oude hd2 in mijn hand!!! Rand was nooit opgevallen, echter nu ik er op lette, zag en voelde ik hem... Bij mijn DHD is de rand minder hoog maar wel voelbaar.... Waar hebben we het over??
Dat is inderdaad wat je heel veel ziet gebeuren hier. Mensen zitten elkaar op te fokken, en alleen omdat ze hier lezen over problemen valt ze op dat ze het zelf ook hebben. Zo had ik zelf nog helemaal niet gemerkt of gezien dat mijn camera niet 100% recht voor de lens zit, toen ik het hier las zag ik dat ik het ook had. Maar ik heb er totaal geen nadeel van, net als die randjes. Hoe hoger ze zijn, hoe beter mijn scherm beschermd wordt tegen krassen! :)

[ Voor 187% gewijzigd door Maarten00 op 19-11-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Even over de camera: Op mijn huidige Diamond2 zit die ook niet precies in het midden. Zolang het niet stoort is er toch geen probleem?

Trouwens, die camera vind ik sowieso niet belangrijk. Als ik goeie, mooie foto's wil schieten gebruik ik daar mijn digitale camera voor. Op de foon vind ik het een leuke gadget voor portret foto's ed.

Zelfde geld voor geluid, moet goed zijn voor gesprekken. Muziek luister ik wel via mijn headset.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 18:55

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wat mij alleen aan het toestel opvalt, als ik navigeer met Googlemaps is het geluid heel erg zacht. Ik moet de radio uit doen om het stemmetje te kunnen horen, terwijl ik het navigatiegeluid voluit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CyanogenMod voor de DHD
http://forum.xda-develope...hread.php?t=844703&page=4

Ok voor de kenner is dit leuk speelgoed... Voor de onwetende:
CyanogenMod is een van de bekenste mods van android, het voegt extra functionaliteit toe aan de standaard Android, zo zit er een audio manager in (en kan je je speaker met deze ROM dus wel harder zetten), gebruikt de ADW Launcher, BFS scheduler ipv CFS scheduler (bevind zich in de Kernel, BFS is meer geoptimaliseerd voor low resource apparaten, CFS meer voor desktop systems), ondersteuning voor CIFS & ext4... En veel meer...

Enige nadeel voor de meeste hier:
- Heeft geen HTC Sense

Maar ik zou het elke tweaker toch op zn minst willen aanraden om eens te proberen, gewoon backup maken van wat je nu hebt, dit installeren en dan kan je altijd weer terug :)

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 19-11-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Valt me op dat als ik naar mijn DHD kijk, linksonder het SIM cover klepje wat krakerig is als je ertegenaan duwt. Niet heel erg ofzo, maar viel me ineens op.
XiniX88 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:41:
CyanogenMod voor de DHD
http://forum.xda-develope...hread.php?t=844703&page=4

Ok voor de kenner is dit leuk speelgoed... Voor de onwetende:
CyanogenMod is een van de bekenste mods van android, het voegt extra functionaliteit toe aan de standaard Android, zo zit er een audio manager in (en kan je je speaker met deze ROM dus wel harder zetten), gebruikt het de ADW Launcher, BFS scheduler ipv CFS scheduler (bevind zich in de Kernel, BFS is meer geoptimaliseerd voor low resource apparaten, CFS meer voor desktop systems).

Enige nadeel voor de meeste hier:
- Heeft geen HTC Sense

Maar ik zou het elke tweaker toch op zn minst willen aanraden om eens te proberen, gewoon backup maken van wat je nu hebt, dit installeren en dan kan je altijd weer terug :)
Helaas wel beta, ik wacht nog even. Ben iig al wel over op LauncherPro, ADWlauncher heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 76% gewijzigd door BioHazard op 19-11-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
BioHazard schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:44:
Helaas wel beta, ik wacht nog even. Ben iig al wel over op LauncherPro, ADWlauncher heb ik nog niet geprobeerd.
LauncherPro is een soort van port op ADWLauncher, vooral in den beginnen leken ze heel veel op elkaar, ik ben inderdaad zelf steeds meer weg van LauncherPro (helaas laatste tijd door het commercieler worden weer wat minder).

En ja beta, tis ook meer om te kijken of het leuk is ;) je bent tweaker of je bent tweaker :)

Heb t overigens net geinstalleerd, athans zit nu zelfs nog in recovery, zal er zo een stukje over schrijven.

Wat me opvalt:
- Werkt erg soepel
- Mooi en overzichtelijk
- Mist alle social ellende
- Is ook gelijk rooted (uiteraard) + SuperUser apk
- Verder default android met een hoop instel settings, in CyanogenMod is vaak bijna alles instelbaar, zo kun je ook het rotaten instellen (mag wel/niet 90graden draaien / 180 / 270 graden kunnen ook) etc etc

Ben altijd al weggeweest van CyanogenMod, ik zal het zeker andere aanraden om t gewoon voor de gein eens te installeren (met backup en restore kun je altijd zo weer terug naar je HTC Sense)

[ Voor 38% gewijzigd door XiniX88 op 19-11-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
BioHazard schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:44:
Valt me op dat als ik naar mijn DHD kijk, linksonder het SIM cover klepje wat krakerig is als je ertegenaan duwt. Niet heel erg ofzo, maar viel me ineens op
Daar hadden mijn eerste en tweede DHD ook last van. Steekt jouw aan-uit knop wel iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
XiniX88 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:50:
[...]

LauncherPro is een soort van port op ADWLauncher, vooral in den beginnen leken ze heel veel op elkaar, ik ben inderdaad zelf steeds meer weg van LauncherPro (helaas laatste tijd door het commercieler worden weer wat minder).
LauncherPro en ADWLauncher zijn beide afkomstig van de standaard launcher in Android, namelijk launcher2 (die met eclair mee kwam). Ondanks dat het 'commerciëler' is geworden blijft LauncherPro een van de beste. Nu is het wachten op de nieuwe herschreven LauncherPro.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!