Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:18:
Heb de drie nieuwe Rush maps tot nog toe gespeeld;
Cold War, dat is écht een slechte map. De afwerking is waardeloos, je ziet direct dat het een SP map is. Ga voor de grap maar eens aan de waterkant lopen, je kunt zo helemaal doorlopen, je ziet alleen amper wat omdat de sneeuw 'te' wit is.
Harvest Day, leuke map, maar dodelijk als je een team met veel angsthazen/campers hebt.
Oasis is wel een goede map, alleen een beetje raar dat de defenders op punt 3 één Light Tank krijgen tegen twee heavy tanks van de attackers. Dit is trouwens ook op Harvest Day punt 2 of 3 zo.
Moet erbij zeggen dat vooral de fixes aan de helikopters zéér goed bevallen. In de Apache is het echt gemakkelijk fraggen als piloot nu. De UH-60 is ook sterker gemaakt, maar dit is misschien een beetje overdreven. Het was al gemakkelijk met de minigun te fraggen, toch wel 4-5 kills/minute met een vriend van me.
Vanavond Heavy Metal maar eens proberen!
maar al die sterke punten zijn vrij eenvoudig te counteren met een beetje teamwork. Bij de nieuwere mappen zijn voldoende AA punten te vinden, om die dingen neer te halen. En als je niet overweg kunt met een tracerdart omdat je als "sniper" de sidearm nodig hebt, moet je ook niet klagen als je neergemaaid wordt door een black hawk
En met de bestuurbare rakettenwerper kun je ook aardig wat damage doen hoor. En het is niet zo dat ze twee raketten nodig hebben om neer te gaan

. Overpowered waren de choppers in BF2.
En over de nieuwe mappen, ik heb momenteel slechts 3 gespeeld. (De 3 rush maps)
Oasis: Tanks en chopper (att) in het begin, tezamen met een grote hoeveelheid loopwerk als je geen autootje te pakken kunt krijgen. De afstanden van de eerste set MCOM's is groot.
De tweede is dichterbij, maar je moet langs een choke waar een paar huizen staan. Mogelijkheid blijft om via het water te gaan. De bergwand is af te raden

. (tank + APC + Chopper voor beide partijen plus extra tank voor att.)
De derde is een stukje verder, de stad in. Ook hier hebben de def. en att. beide een tank en APC. Geen choppers meer, dus ben er zuinig op. Veel (Veel!) sniper plekken in de bergwand, en close Q fighting bij de mcom's. Voor de rest nog best veel vrijheid.
4e set is maar een klein stukje verderop. Geen tanks en geen APC's. Mcom's in / nabij huisjes, maar de def. spawned vlak bij. Eventueel omloop/zwem mogelijkheid via het water, maar dat is af te raden. Optie twee is links via de bergwand, maar dat wordt ook moeilijk. De Def. kan de boel vrij eenvoudig goed dichtzetten.
en de 5e set beschikt weer over een APC als ik me niet vergis. Voor beide kanten. De vechtruimte wordt weer iets opener, maar niet veel.
Harvest day:
Open ruimte alom. De eerste set MCOM's is óf rennen voor je leven over een kilometer of twee open veld, óf een tank / buggy pakken en iets minder vaak doodgaan. Verstandig als attacker is de bosrand te pakken aan de rechterzijde. Zorg ervoor dat je een tank meeneemt, dat scheelt vuur vanuit de bosjes daar. Tanks van de tegenstander kamperen ook regelmatig bovenop die bult. twee tanks voor beide. Hier en daar een baal hooi en wat huisjes bij de MCOM's. De mcoms staan overigens niet "in" de huisjes, wat het voor het aanvallende team wat moeilijker maakt om ze te zetten. Vanaf een afstandje kapot schieten is overigens ook niet te doen.
setje twee, hetzelfde eigenlijk. neem hier als je te voet bent, de bergkant links voorbij de radartoren. Vervolgens moet je nog steeds een open veld over, maar niet zo groot als normaal.
Att. heeft 2 tanks, def. heeft er 1. Als je als def. van de mcomplek weggeblazen wordt, is het wel heel moeilijk om daar terug te komen.
Setje 3 is in het dorp. Behoorlijk wat sluiproutes naar binnen. Maar gelukkig is de brug op te blazen. Als je niet alles dicht kunt zetten, gebruik mijnen en zorg dat je dicht (voor) de mcom's blijft hangen. Als attacker krijgt je 1 bradley, als defender niets. Sluiproutes links zijn goed te doen, veel cover. Sluiproutes rechts minder. Je komt wel bovenop A terecht als het lukt, inclusief drie huisjes waar je je in kunt verbergen, met direct zicht op A, maar je moet wel een open veldje over. Als je slim bent, ren je door het beekje

het laatste setje is het moeilijkste. Echt verschrikkelijk moeilijk. Je moet de bult op rennen over een relatief open terrein. Geen bradley support en nauwelijks cover. En je vecht tegen een bergwand op. De moeilijkste set mcom's. Gelukkig staat B in een sloopbaar huisje, maar voor A heb je echt smoke nodig. A staat aan de zijkant van het plein, en als 1 van de def. zich in 1 van de 4 huisjes verschranst heeft, kun je het ding echt nooit zetten. Eigenlijk kan ik geen fatsoenlijke tactiek verzinnen voor deze set MCOM's. Het is voor de def. zo gemakkelijk om de boel in de gaten te houden (snipers op de bergen tussen de struikjes) en voldoende vuur naar beneden te leggen. In 3 rondjes def. hebben we het daar tegengehouden, in 3 rondjes att. hebben we het daar af moeten leggen. En als je als att. eenmaal binnen bent, wordt je er zo uitgerookt. Door snipers in de bergen, door normale kereltjes en je zit bovendien bovenop hun spawn. Niet het meest gemakkelijke setje

Cold war:
Eigenlijk heb je hier niet echt een stukje tactiek van. Dit is gewoon rennen en schieten en hoppen. Van huisje naar huis, cover naar cover. Echte omloopacties zitten er niet in en ik heb ook geen trappen gezien naar de zolder. Op daken verschransen kan wel, maar je hebt schuurtjes nodig.
Als att. bij de eerste set MCOM's val je met je parachute. Stuur helemaal naar links, en je kunt bivakkeren op de berg. Niet aan te raden, want je bent nutteloos voor je team. Maar de mogelijkheid is er. Als def. heb je bij de eerste set de beschikking over een truck. Die bestuurbaar is. Waarom? Geen flauw idee, maar het is wel grappig om daar in rond te karren.
Dichtzetten als def gaat vrij gemakkelijk. links tegen de bergwand aan, kun je op de bergwand klimmen. Een redelijk eindje. Blijf daar zitten en alles wat over links komt, is prooi voor jouw kogels. Rechts heb je in de hoek een L vormig huis staan. Verschrans daar in en ook rechts zit dicht. Eventueel kun je gebruik maken van de bergwand rechts om je daar te verstoppen.
Als attacker zit je dus met een klein stukje maaiveld waar je open en bloot doorheen moet rennen. Zorg ervoor dat 1 squad member de eerste rij huisjes haalt, blijf zitten en wacht op de rest. Zorg ervoor dat je altijd 1 min of meer vast spawnpunt hebt.
Als je de eerste set gehad hebt, komen er nog drie. Allemaal dicht bij elkaar, veel huisjes waarbij je vaak van huisje naar huisje kunt springen als je de muren op strategische punten eruit blaast. Eigenlijk vrij weinig over te zeggen, behalve dat het voor de verdedigers nu stukken moeilijker wordt om de aanvallers tegen te houden.
Ik kom overigens nog terug op heavy metal, zodra ik de kans gezien heb om die te spelen.
Ps. met rechts bedoel ik de kant vanwaaruit ik spreek. Als ik het heb over att. en ik zeg rechts, dan is het ook rechts vanuit de aanvallers. Idem met def.
ps2. heeft iemand toevallig al een overzichtsafbeelding gezien van de nieuwe mappen? Zou wel handig zijn voor de TS
[
Voor 63% gewijzigd door
M2M op 02-12-2010 13:12
]