[...]
Heeft voor jouw geen zin idd, de ééntjes en nulletjes die digitaal worden verzonden blijven net zo goed ééntjes en nulletjes als je er nog een andere geluidskaart in zet.

Goed om te weten, ken namelijk nogal wat mensen die zichzelf audio-expert noemen en kopen vervolgens een enorm dure geluidskaart om hem analoog of via TOSLINK aan te sluiten op hun versterker terwijl deze ook gewoon HDMI ondersteund

Want ja, "die geluidskaart heeft betere componenten", ga je ook erg veel van merken met die nullen en enen inderdaad

Analoog wel natuurlijk, maar waarom überhaupt analoog als het ook digitaal kan?
Sowieso was ik overigens niet van plan extra geld uit te geven aan een geluidskaart, maar in principe kan het ook niet echt beter worden dan 1 op 1 overdracht via HDMI dus dat is mooi meegenomen

[...]
Dat kan prima met deze PC.
Nouja, met name de 6950 is wel een leuk speeltje van wat ik gelezen heb. De 955 BE schijnt niet echt altijd even gewillig te zijn, maar ik heb gelezen dat de C3 stepping een stuk beter is

[...]
Lijkt mij al prima.

[...]
Valt wel mee, 955 moet alle huidige games prima kunnen draaien.

[...]
Schiet je vrij weinig mee op.
Ik heb het ValueRam 1333 toch maar vervangen door HyperX 1600, niet echt noemenswaardig maar het scheelde ook maar iets van 4 euro

[...]
Klopt helemaal. Op lage instellingen heb je last van de CPU maar toch al een hele hoge fps waar een normaal mens niks aan heeft. Op hoge instellingen is de videokaart de bottleneck.
Daarom snap ik ook niet waarom er bij de CPU benchmarks altijd met lage settings gewerkt wordt in games, op zich is het inderdaad wel cruciaal om het theoretische verschil aan te geven, maar in de praktijk ga je toch nooit op zulke settings gamen als hij ook veel hoger aan kan. Ze zouden gewoon met lage en hoge settings moeten benchmarken, dan kun je in ieder geval ook nog zien wat het in de praktijk echt voor verschil maakt als je een goede videokaart hebt

[...]
Je zou een Phenom II X6 prima kunnen overwegen, goedkope Intel CPU's kun je niet overklokken. Goedkoopste Intel welke te overklokken is, is de 2500K, vergelijkbaar moederbord kost ook zo'n 130/140 euro. Een 1055T zit dus nog wel aardig uit de buurt van een 2500K.
Nouja, hetgeen waar ik vooral nog niet over uit ben is of de 1055T dusdanig veel beter overclockt dan bijvoorbeeld de 955BE. Daarnaast is multiplier overclocken volgens mij een stuk minder belastend voor bijvoorbeeld je moederbord dan bijvoorbeeld FSB, of is dat een foute inschatting van mij? (het zal wel minder zijn zolang je de PCI-e bus lockt)
Seesar schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 02:14:
[...]
niet helemaal eens. Ik heb me er nooit in verdiept tot op heden, en als je je pc op je versterker wilt aansluiten en je het belangrijk vind dat het geluid in spellen ook overenekomt met je 5.1, dan is het ondersteunen van DTS en DDL niet onbelangrijk; iets wat veel onboard soundcards niet doen.
Ik kwam daar dus laatst achter dat er geen drol klopt van het geluid omdat de onboard dit niet ondersteunt; recht/links, voor/achter en center zijn compleet verdwaalde geluiden.
Geldt dus alleen als je met goede versterker via coax of SP/Dif aansluit....analoog werkt het altijd.
Maar 0-en en 1-en zijn dus niet altijd dezelfde; ligt er dus aan of je digisignaal 5.1 kan dragen of alleen 2.0 (wat onboard dus vaak alleen maar kan)
Onboard en de videokaart is een wezenlijk verschil
Zie de beschrijving van Club 3D over de 6950:
Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats.
In ieder geval beiden hartelijk bedankt voor de feedback! Nu rest mij nog één vraag, hoe kan ik controleren of die 6950 normaal gaat passen in de gekozen behuizing? Of valt dat met de 6950 wel mee?