[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, deze word inderdaad meegeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-k schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Kan iemand dit bevestigen? Zou het graag zeker weten...
Daar zit een tubetje bij. Je zou het eventueel ook even kunnen googelen voor de aardigheid.

Maar ik denk dat je nog even geduld moet hebben:

nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:42
MPS6 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:51:
Heren,

Ik ben op zoek naar een nieuw compleet systeem, dat ik, naast het afspelen van (HD) films en muziek met name wil gebruiken om de game iRacing op te spelen. iRacing is op zich geen heel zwaar spel om te draaien, maar ik zou het liefst alles op 'high' in kunnen stellen, zonder dat de framerate onder de 50fps zal zakken.

Requirements iRacing
  • Hyperthreaded Intel CPU, AMD Athlon 64 CPU, or any dual-core CPU
  • 128MB Pixel Shader 2.0 (ATI 9700Pro or nVidia 6600 or better); 256 MB Pixel Shader 3.0 (ATI X1600 or nVidia 6800 GT/GS or better) graphics adapter recommended
  • 1 GB system RAM
  • 3Gb free hard disk space
Ik (noch de mensen in mijn omgeving) heb niet de kennis in huis om zelf een systeem samen te stellen, laat staan om het vervolgens ook nog eens allemaal in elkaar te schroeven, en ik heb dus uitgekeken naar een compleet systeem.
Mijn budget (exclusief monitor) is EUR 700, maar wanneer ik voor wat minder klaar kan zijn, heb ik daar niets op tegen. Naast een nieuwe pc ben ik voornemens om ook een Fanatec Porsche 911 GT2 Wheel aan te schaffen; een stuur dat (met pedalen) zo'n EUR 300 kost. Met een pc van rond de EUR 1000 of meer wordt een en ander, wanneer je het allemaal bij elkaar optelt, iets te kostbaar naar mijn zin.

Mijn oog is gevallen op een Pricewatch: Acer Aspire M5910 )PT.SDWE2.115' gevallen.
CPU-type Intel Core i5 650
Geheugengrootte 6GB
Geheugentype DDR3
Moederbordchipset Intel H57
Optische Drive Type DVD+/-RW
Videochip Radeon HD5570
Opslagcapaciteit 1TB
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (USB/FW) Firewire 400
Verbinding (overige) 2x PS/2

Te koop vanaf EUR 700. In mijn ogen krijg je relatief veel 'computer' voor je geld bij dit systeem, maar ik moet toegeven dat ik geen expert ben op dit gebied.

Mijn vraag: Hoe schatten jullie in dat bovengenoemd systeem aan mijn verwachtingen kan/zal voldoen? Zijn er jullie wellicht alternatieve (complete) systemen bij jullie bekend die dezelfde prestaties bieden voor minder geld, of betere prestaties voor hetzelfde geld?

Kort samengevat:
Doel: Films en muziek afspelen + iRacing op high settings
Budget: < EUR 700
Compleet systeem ipv losse componenten
revivespirit schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:09:
[...]

Bouw het zelf:), heb je hetzelfde voor waarschijnlijk 500 euro...
(meestal worden voorgebouwde pc 's ergens ingekocht, willen de winkels er winst op maken, en de mensen die het in de eerste instantie in elkaar hebben gezet willen natuurlijk ook betaald worden.... Dus ik dacht meh ze maken er waarschijn 100-200 euro winst op)
Met mijn huidige kennis zou ik ben ik bang uren moeten steken in research (wat past waarop, hoeveel voeding heb ik nodig, is die cpu niet veel te sterk, betaal ik niet teveel voor die videokaart, etc.) dat, wanneer je een 'tarief' aan die uren zou koppelen ik waarschijnlijk net zo duur uit ben met een compleet systeem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don&#039;t fuck up ma beer!

gewoon sata-600 apparaten gebruiken dan is er niets mis met de huidige p67 serie en vlgns mij is het niets met beschadiging maar gaat het alleen om prestatieverlies.

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
tobiasos schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:45:
gewoon sata-600 apparaten gebruiken dan is er niets mis met de huidige p67 serie en vlgns mij is het niets met beschadiging maar gaat het alleen om prestatieverlies.
Het gaat inderdaad om ongeveer 5% prestatieverlies na +- 3 jaar. Er is niks aan de hand als je sata-6 apparaatjes gebruikt of een aparte sata-3 controller gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
MPS6 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:34:
Met mijn huidige kennis zou ik ben ik bang uren moeten steken in research (wat past waarop, hoeveel voeding heb ik nodig, is die cpu niet veel te sterk, betaal ik niet teveel voor die videokaart, etc.) dat, wanneer je een 'tarief' aan die uren zou koppelen ik waarschijnlijk net zo duur uit ben met een compleet systeem :).
Voor kant en klare pc begrippen, is het geen slecht deal. Alleen in de meeste daarvan, waarvan deze ook geen uitzondering is, zit geen fatsoenlijke videokaart om mee te gamen. Een HD5570 is bagger ding. Zelfs op 1680x1050 haal je misschien net speelbare framerates met alle extra's uit.
Een fatsoenlijk game pc, waarmee je op full-hd kan spelen, begint eigenlijk pas bij HD5750, voor nVidia bij GTS450. Wordt pas leuk bij HD6850 of GTX460.
Voor merk pc's met zo'n kaart beginnen de prijzen pas bij >1000 euro.
Een ander mogelijkheid is de acer nemen en van videokaart verwisselen voor 100-150 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasos
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don&#039;t fuck up ma beer!

XilenceSR schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:50:
[...]

Het gaat inderdaad om ongeveer 5% prestatieverlies na +- 3 jaar. Er is niks aan de hand als je sata-6 apparaatjes gebruikt of een aparte sata-3 controller gebruikt.
Dat wordt dus ws goedkoop leuke mobotjes scoren op marktplaats :D

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:00:
[...]

Daar zit een tubetje bij. Je zou het eventueel ook even kunnen googelen voor de aardigheid.

Maar ik denk dat je nog even geduld moet hebben:

nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
Net gewacht voor de 560 ti etc
Krijgen we nu dit 8)7
$!@#&*$&@#*@%&@#*#@Y&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-k schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:59:
[...]

Net gewacht voor de 560 ti etc
Krijgen we nu dit 8)7
$!@#&*$&@#*@%&@#*#@Y&
Wees een gelukkig man ;) Mijn SB-systeem wordt morgen geleverd, je wilt niet weten hoe ik mij nu voel... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MPS6 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:34:
[...]

[...]

Hehe, dit valt reuze mee geloof me:
Youtube; how to build a pc doet wonderen binnen 20 min...
Betaal je niet teveel voor dat, cpu niet te sterk, hoeveel voeding, of het past, daar heb je ons voor? :*)
Je had een budget van d8 ik 700 euro, kan je heel wat moois voor krijgen :) (met max. 2 uurtjes research tijd)(ow, en tenzij je 100 euro per uur verdient valt het mee toch?:D) Maar even serieus, Ik dacht eerst ook dat het allemaal erg ingewikkeld is en blabla socket dit socket dat voeding dit voeding dat, modulair dit modulair dat, videokaart dit videokaart dat, socket 110983209439 dit en dat.. naja je snapt me welk hoop ik, het is allemaal veel makkelijker dan de....ehm shop-verkopers beweren, als iedereen wist hoe easy het is, zouden veel mensen hun baan verliezen wat natuurlijk slecht zou zijn voor de koopkracht/economie in nederland eh?
Back to the point:

Kijk hier een beetje rond op deze thread(je komt vast wel iets moois tegen voor ong 600 euro (bezorgkosten komen erbij(waarschijnlijk maximaal 40-50 euro),
Alleen op deze pagina al zie ik heel wat moois voor je zuurverdiende pegeltjes :D

/off topic.... Hoor mij hier nou praten alsof ik werk.... hehhe
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Wees een gelukkig man ;) Mijn SB-systeem wordt morgen geleverd, je wilt niet weten hoe ik mij nu voel... :(
GGGenaaaaaaaaaaaa maak de zin zelf maar af....
FFFFFFFFFFFUU maak de zin zelf maar af....
RRRRAAAAAAAAAAGGGGGGG maak de zin zelf maar af.....
Zo zou het ongeveer bij mij veropen.... :X

[ Voor 11% gewijzigd door Brodo op 31-01-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ik las in het persbericht niets over het spontaan exploderen van de chips?

Natuurlijk is het allemaal vervelend, maar de wereld is nog niet vergaan. Laten we gewoon even wachten wat de oplossing wordt en ondertussen kan je het systeem gewoon gebruiken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
[...]

Jongens toch, waarom zo overdrijven?
HET IS DE CHIPSET DIE PROBLEMEN HEEFT, NIET DE CPU!
Het zijn de SATA poorten die gebruik maken van de Intel chipset die beginnen slecht te werken, of uiteindelijk zouden kunnen kapot gaan...
5% van de SATA poorten zou kapot gaan na 3 jaar bij gewoon gebruik.
Bij zwaar gebruik is dat 15%.
Je kan ze ook zonder problemen ruilen, want Intel herkent het probleem.
En dan nog, meeste gebruikers melden gewoon dat ze perfect kunnen werken.
Het is allemaal een beetje overdreven, net zoals de Mexicaanse griep...

Net zoals jullie berichten; is dit off-topic :)

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Snobbieh schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:13:
[...]

Het zijn de SATA poorten die gebruik maken van de Intel chipset die beginnen slecht te werken, of uiteindelijk zouden kunnen kapot gaan...

Natuurlijk maar het is natuurlijk wel zuur als je je systeem net hebt besteld, morgen binnenkrijgt, en vandaag te horen krijgt dat er het een en ander aan mankeert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ze zijn er achter gekomen omdat gebruikers problemen melden en volgens mij zijn er nog geen drie jaar om, eerder drie weken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nog snel even een korte quote om dan terug on-topic te gaan ;)
Er is nog iets wat ik nog niet volledig begrijp: stelt dit probleem zich enkel bij Sata 6-poorten? Ik stel deze vraag omdat ik mijn i7 2600 op een AsRock P67 Extreme 4 moederbord plaats, met de volgende specs:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ASRock DuraCap (2.5 x longer life time), 100% Japan-made high-quality Conductive Polymer Capacitors
Digi Power, Advanced V8 + 2 Power Phase Design
Supports Intel® K-Series unlocked CPU
Supports Dual Channel DDR3 2133(OC)
Supports ATI™ Quad CrossFireX™, 3-Way CrossFireX™ and CrossFireX™
Supports NVIDIA® Quad SLI™ and SLI™
2 x Front USB 3.0 ports, 2 x Rear USB 3.0 ports, 4 x SATA3 connectors, 1 x eSATA3 connector, 2 x IEEE 1394 ports
Dr. Debug, Smart Switch Design: Power/Reset/Clear CMOS Switch with LED
Supports ASRock Extreme Tuning Utility (AXTU), XFast USB, UEFI, Instant Boot, Instant Flash, Good Night LED, APP Charger, SmartView
Combo Cooler Option (C.C.O.)
7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec), THX TruStudio PRO™ and Premium Blu-ray audio support
Free Bundle : 1 x ASRock SLI_Bridge_2S Card , 1 x Front USB 3.0 Panel, 1 x Rear USB 3.0 Bracket
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als ik het goed heb zit ik niet met Sata 600 poorten, en dus kan ik geen last hebben van dit probleem, of heb ik het volledig mis, en komt ook dit moederbord in de toekomst in aanmerking voor een RMA? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
-The_Mask- schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:22:
[...]

Ze zijn er achter gekomen omdat gebruikers problemen melden en volgens mij zijn er nog geen drie jaar om, eerder drie weken.
Dat klopt wel, maar dat staat wel in het bericht van Intel zelf :)
revivespirit schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:19:
[...]

Natuurlijk maar het is natuurlijk wel zuur als je je systeem net hebt besteld, morgen binnenkrijgt, en vandaag te horen krijgt dat er het een en ander aan mankeert....
Ik zeg niet dat het zuur is, maar dat mensen wel lichtelijk overdrijven van: Nou kan ik me pc niet in elkaar steken!

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Snobbieh schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:42:
Ik zeg niet dat het zuur is, maar dat mensen wel lichtelijk overdrijven van: Nou kan ik me pc niet in elkaar steken!
Ze kunnen het wel doen, maar dan zitten ze met een mobo met ontwerpfout, daar word je ook blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mps6
http://computer-software....4ng%3D%3D&fta_ind=20&fs=1, is een leuke dealer van kant en klare pc's, zou zo snel niet iets goedkopers weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met zo'n marktplaats PC zit je weer opgescheept met zo'n gare LC-power voeding.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 31-01-2011 22:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Snobbieh schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:42:
[...]

Dat klopt wel, maar dat staat wel in het bericht van Intel zelf :)
En dat is objectief of zo? :P

Het feit dat er een mogelijkheid tot defecten is is gewoon jammer. Misschien wat gedetailleerder nieuws afwachten (en niet alleen van intel maar van tech-sites) over of deze bug uitmaakt. NVidia wilde ons ook ooit wijsmaken dat de hoge uitval van GF8000 mobile-chips toeval was... De bug is pas net bekend hè. Al zouden deze chips op de lange termijn SATA-devices slopen, dan zou intel dat nu mogelijk nog helemaal niet weten.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 31-01-2011 23:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel zelf:
"In some cases, the Serial-ATA (SATA) ports within the chipsets may degrade over time, potentially impacting the performance or functionality of SATA-linked devices such as hard disk drives and DVD-drives."
Anandtech:
The Failure Manifested
I asked Intel how we’d know if we had a failure on our hands. The symptoms are pretty simple to check for. Intel says you’d see an increase in bit error rates on a SATA link over time. Transfers will retry if there is an error but eventually, if the error rate is high enough, you’ll see reduced performance as the controller spends more time retrying than it does sending actual data.

Ultimately you could see a full disconnect - your SATA drive(s) would not longer be visible at POST or you’d see a drive letter disappear in Windows.
bron: http://www.anandtech.com/...ies-chipset-begins-recall

Dit probleem treedt dus na verloop van tijd op. Maar het is wel serieus want anders waren niet vrijwel alle P67 en H67 mobo's gedeactiveerd op Newegg. Nederlandse shops verkopen schijnbaar nog wel...maar dat zal niet lang meer duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:12:
Intel zelf:

[...]

Anandtech:

[...]

bron: http://www.anandtech.com/...ies-chipset-begins-recall

Dit probleem treedt dus na verloop van tijd op. Maar het is wel serieus want anders waren niet vrijwel alle P67 en H67 mobo's gedeactiveerd op Newegg. Nederlandse shops verkopen schijnbaar nog wel...maar dat zal niet lang meer duren denk ik.
Ik zelf verwacht morgen een AsRock P67 Extreme 4 mobo van Azerty. Wat zou ik nu het best doen? Gebruik maken van de 8 dagen garantie om het product terug te sturen en mijn geld terugvragen, of gewoon het moederbord gebruiken tot de RMA op punt staat en dan inwisselen tegen een nieuw? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
-The_Mask- schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:09:
[...]
Dat heb ik dan ook helemaal niet gezegd.
Het lijkt alleen zo. Maar goed, pak je de specs erbij; kan de Seasonic 2x 17a leveren op de 12v lijnen, Be Quiet rapporteer 2x22a max. Het verschil is 10A, niet 4a zoals je beweert.

Je reageert trouwens niet op de extra kabels bij de Be Quiet, iets wat natuurlijk mooi meegenomen is.
Hoe bedoel je?
Hoe ik dat bedoel ? Dat je een voeding, die vrijwel net zo duur is, amper beter en met minder aansluitinge prefereert boven de Be Quiet.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:22:
[...]

Nog snel even een korte quote om dan terug on-topic te gaan ;)
Er is nog iets wat ik nog niet volledig begrijp: stelt dit probleem zich enkel bij Sata 6-poorten? Ik stel deze vraag omdat ik mijn i7 2600 op een AsRock P67 Extreme 4 moederbord plaats, met de volgende specs:
ASRock DuraCap (2.5 x longer life time), 100% Japan-made high-quality Conductive Polymer Capacitors
Digi Power, Advanced V8 + 2 Power Phase Design
Supports Intel® K-Series unlocked CPU
Supports Dual Channel DDR3 2133(OC)
Supports ATI™ Quad CrossFireX™, 3-Way CrossFireX™ and CrossFireX™
Supports NVIDIA® Quad SLI™ and SLI™
2 x Front USB 3.0 ports, 2 x Rear USB 3.0 ports, 4 x SATA3 connectors, 1 x eSATA3 connector, 2 x IEEE 1394 ports
Dr. Debug, Smart Switch Design: Power/Reset/Clear CMOS Switch with LED
Supports ASRock Extreme Tuning Utility (AXTU), XFast USB, UEFI, Instant Boot, Instant Flash, Good Night LED, APP Charger, SmartView
Combo Cooler Option (C.C.O.)
7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec), THX TruStudio PRO™ and Premium Blu-ray audio support
Free Bundle : 1 x ASRock SLI_Bridge_2S Card , 1 x Front USB 3.0 Panel, 1 x Rear USB 3.0 Bracket
Als ik het goed heb zit ik niet met Sata 600 poorten, en dus kan ik geen last hebben van dit probleem, of heb ik het volledig mis, en komt ook dit moederbord in de toekomst in aanmerking voor een RMA? 8)7
Jij hebt het juist andersom: Het probleem ligt bij de Sata-300 controller, maar volgens de specs op de pricewatch heeft de Extreme4 ook 4x Sata-600 aansluitinkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:43:
[...]

Ik zelf verwacht morgen een AsRock P67 Extreme 4 mobo van Azerty. Wat zou ik nu het best doen? Gebruik maken van de 8 dagen garantie om het product terug te sturen en mijn geld terugvragen, of gewoon het moederbord gebruiken tot de RMA op punt staat en dan inwisselen tegen een nieuw? ;)
Op zich is het niet handig, je moet de hele zooi RMAen en alles overzetten.
Maar verder, als je genoeg hebt aan 4 SATA poorten heb je geen probleem tot die tijd (2 x SATA 600 van intel + 2 x SATA 600 van marvel gebruiken).

Ik heb het zojuist omgeplugged..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XilenceSR schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:51:
[...]

Jij hebt het juist andersom: Het probleem ligt bij de Sata-300 controller, maar volgens de specs op de pricewatch heeft de Extreme4 ook 4x Sata-600 aansluitinkjes.
Je hebt gelijk ;) Juist even gekeken op de review van Tweakers over dit moederbord en inderdaad: "De vier sata-300-poorten worden aangevuld met vier sata-600-aansluitingen, waarvan er twee door de chipset en twee door een Marvell-chip worden aangestuurd." Bron: reviews: Roundup: vijf P67-moederborden getest. Raar dat er op de site van AsRock hier niet wordt over gesproken...

Dus als ik gewoon mijn SSD (CrucialReal SSD met rarara SATA 3 aansluiting) in de SATA 6 poort plug, is er geen probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XilenceSR schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:51:
[...]

Ik heb de extreme4 en deze heeft inderdaad nog 4 Sata-600 aansluitingen.. als ik mijn hdd hierop aansluit.. zal ik dan geen problemen ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Wat kan je kopen voor € 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Madrox schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:47:
Hoe ik dat bedoel ? Dat je een voeding, die vrijwel net zo duur is, amper beter en met minder aansluitinge prefereert boven de Be Quiet.
Alleen als je de kap open maakt, kom je in de ene een Japanse 105 C condensator tegen en de ander een Taiwanese 85 C. Verder is het 80 plus brons tegen 80 plus. Dat zie je weer terug op je stroomrekening, scheelt toch weer een paar euro op jaarbasis.
dit

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master Elite 310€ 32,02€ 32,02
1AMD Athlon II X3 445€ 61,90€ 61,90
1Antec HCG-400€ 52,99€ 52,99
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 40,17€ 40,17
1Gigabyte GA-MA770T-UD3€ 64,26€ 64,26
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 157,19€ 157,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,52

[ Voor 79% gewijzigd door bladerash op 01-02-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:43:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Als ik zelf al een mobo had besteld zou ik het annuleren of terugsturen. Want ik wil alle sata poorten kunnen gebruiken, ook over een paar jaar. Bovendien geeft het me geen lekker gevoel om met een onbetrouwbaar mobo te werken. Maar ik kan wel wachten want ik heb een redelijke pc op het moment.

Als je je nieuwe mobo al binnen hebt en je ouwe zooi al verkocht wordt het een ander verhaal. Tis niet zo dat je meteen last krijgt of dat dit probleem je pc totaal onbruikbaar maakt. En als je nooit meer dan 2 sata aansluitingen nodig hebt krijg je sowieso geen last. Maar ik zou dat onacceptabel vinden, dus ik zou annuleren en wachten of iig contact opnemen met de shop waar je besteld hebt en vragen wat er in april geregeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

@bladerash

Kan er nog wat RAM bij?
En welke spelletjes kan ik op welke settings spelen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk idd niet dat je het begrijpt, misschien even lezen wat ik nu echt typte.
Maar goed, pak je de specs erbij; kan de Seasonic 2x 17a leveren op de 12v lijnen, Be Quiet rapporteer 2x22a max. Het verschil is 10A, niet 4a zoals je beweert.
Dit meen je toch niet serieus of wel?
Je reageert trouwens niet op de extra kabels bij de Be Quiet, iets wat natuurlijk mooi meegenomen is.
Mooi meegenomen, maar mag niet hopen dat iemand het als hoofdreden gaat zien om een voeding te kopen.
Je draait er nu wel heel erg omheen. Je noemt de Antec amper beter en een aansluiting welke waarschijnlijk niet gebruikt gaat worden een groot voordeel. _/-\o_

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash

Highend Gamesysteem bouwers opgelet!!!

Bij http://www.ibood.com/nl/nl/ hebben ze vandaag een 180GB SSD staan voor 250euro..
De goedkoopste op pricewatch: OCZ SATA II 2.5" SSD 180GB is ~290euro.
Wellicht goeie deal voor de mensen die al van plan waren 1 te halen.
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:39:
@bladerash

Kan er nog wat RAM bij?
En welke spelletjes kan ik op welke settings spelen hiermee?
4GB is zat, je kan altijd meer in zetten natuurlijk.. maar verschil ga je waarschijnlijk toch niet merken.
Wanneer 8GB echt nodig gaat worden over een jaartje of 2, kan die extra ram dan pas in voor bijna de helft van de prijs van nu.
Met een HD6850 kan je de meeste spellen wel op 1920x1080 met AA en AF aan spelen.
Alleen als je tesselation aanzet, wordt het een beetje te zwaar voor een spel als metro 2033 bijvoorbeeld.
Welke spellen speel je zelf?

[ Voor 57% gewijzigd door bladerash op 01-02-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:39:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Als ik zelf al een mobo had besteld zou ik het annuleren of terugsturen. Want ik wil alle sata poorten kunnen gebruiken, ook over een paar jaar. Bovendien geeft het me geen lekker gevoel om met een onbetrouwbaar mobo te werken. Maar ik kan wel wachten want ik heb een redelijke pc op het moment.

Als je je nieuwe mobo al binnen hebt en je ouwe zooi al verkocht wordt het een ander verhaal. Tis niet zo dat je meteen last krijgt of dat dit probleem je pc totaal onbruikbaar maakt. En als je nooit meer dan 2 sata aansluitingen nodig hebt krijg je sowieso geen last. Maar ik zou dat onacceptabel vinden, dus ik zou annuleren en wachten of iig contact opnemen met de shop waar je besteld hebt en vragen wat er in april geregeld kan worden.
Ohja, zal gewoon mijn SSD, HDD en DVD in de SATA 600 aansluitingen pluggen, case closed... Dan kan ik als één van de weinige mensen op deze aardbol genieten van de fenomenale snelheid van SB ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

En ik heb toch maar besloten dat ik ga wachten op socket 2011, dus ik ben hier terug in september:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTube
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
repost,,:::

hallo ,

ik zit echt met smart te kijken naar de reviews van en benchmarks van de 2500k, ik heb nu een aardige setup staan die is samengestel door acer. het probleem is dat hij de nieuwste games niet meer op volle toeren kan draaien. dit vindt ik erg jammer want het doet wel af aan de game-experience. ook zou ik graag wat willen beginnen met overclocken, iets wat niet kan op mijn huidige computer. een beeldscherm heb ik hier al staan (1680x1050) en deze zou ik ook graag willen houden. ik hoef nog niet full hd te gamen. muis/toetsenbord , headset/boxen zijn al aanwezig. graag zou ik van jullie willen horen wat dan de beste setup zal zijn.
ben ook erg in dubio wat de beste videokaart nou zal zijn. de 6870 leek mij een erg mooi kaartje.
met de huidige spullen die ik nu heb lijkt mij een computer voor 800 euro een redelijke richtprijs.
hopelijk kunnen jullie hier iets mee?
ps. hoe maak ik zo'n mooie lijst met directe links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net antwoord gekregen van Azerty, en ben hier toch wel tevreden mee :) Hieronder hun mail:

Beste,

Het probleem bevindt zich in de SATA 300 controller van het moederbord. Een moederbord of systeem heeft maximaal vier van deze aansluitingen. De twee SATA 600-poorten hebben geen problemen, en ook als je moederbord een extra SATA-controller heeft kun je die probleemloos blijven gebruiken. Over een periode van 3 jaar zouden de prestaties 5% omlaag gaan. Tijdens de communicatie met de SATA 300-controller in de chipset zouden zich meer fouten kunnen voordoen waardoor de prestaties teruglopen.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat de op de SATA-controller aangesloten apparaten niet functioneren. We raden je ook aan (als dat mogelijk is) gebruik te maken van de SATA 600-aansluitingen op je moederbord of van de aansluitingen van een van een andere SATA-controller op je moederbord. We raden je het gebruik van de SATA 300-controller af. Echter, omdat het probleem nog maar net geconstateerd is, kan de aanvoer van vervangende producten nog even op zich laten wachten.

Wij zullen uw contact gegevens noteren en zodra de vervangende producten beschikbaar zijn, zullen wij contact met u opnemen.

Het heeft verder op dit moment geen nut om elke week te informeren of er al een oplossing is, wij zullen helaas ook afhankelijk van de informatievoorziening van Intel en de moederbord fabrikanten.

Met vriendelijke groet

Logisch dat ze nu aanraden om even de SATA 600 te gebruiken (want er zijn nog geen nieuwe mobo's beschikbaar). Goed dat ze contact zullen opnemen met mij als ze wèl in het bezit zijn van nieuwe mobo's! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

@Tombius, je kan als je een wenslijst hebt gemaakt onder die wenslijst op "Genereer RML" drukken;)

Je bent niet erg volledig in wat je wilt, aangezien we niet weten wat je allemaal nodig (denkt) te gaan hebben, ga je veel video's op je pc zetten, en welke games ga je spelen? Video-/fotobewerken? Ik heb echter wat bij elkaar gezet. :

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 194,26€ 194,26
1Cooler Master Silent Pro M700€ 89,-€ 89,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4GX€ 44,98€ 44,98
1Sapphire HD6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 219,-€ 219,-
1Asus P8P67 PRO€ 150,-€ 150,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,24

[ Voor 4% gewijzigd door Beatboxx op 01-02-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
tombuis schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:39:

ps. hoe maak ik zo'n mooie lijst met directe links?
Ga naar pricewatch.. kies je onderdelen uit.. zet ze in je wenslijst(rechtsboven) .. Als je wenslijst compleet is.. klik je erop en maak een RML aan. Dan krijg je dus de codes voor zo'n tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Ik zie dat je bij 4launch ondertussen geen 1155 moederborden meer kunt bestellen, ik denk dat dit wel bij meer shops zo is. Daarnaast hoorde ik net iemand zeggen dat de productie pas weer in april start, maar volgens mij bedraagt het daar de productie van kant en klare systemen. Dus ik hoop dat er eerder weer moederborden beschikbaar komen.

Zou de prijs stijgen omdat er misschien minder moederborden beschikbaar zijn? net zoals je zag bij de K processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whiplash1990 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:00:

Zou de prijs stijgen omdat er misschien minder moederborden beschikbaar zijn? net zoals je zag bij de K processors.
In principe worden gewoon alle moederborden uit de handel genomen, ik zou dus ook geen mobo meer halen. Gaat alleen maar problemen geven, Newegg heeft bijvoorbeeld ook al helemaal geen s1155 moederbord te koop.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Ik was ook niet van plan er nu nog een te halen, vindt het juist wel goed dat de levering direct gestaakt wordt tot de problemen zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
bladerash schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:31:
[...]

Alleen als je de kap open maakt, kom je in de ene een Japanse 105 C condensator tegen en de ander een Taiwanese 85 C. Verder is het 80 plus brons tegen 80 plus. Dat zie je weer terug op je stroomrekening, scheelt toch weer een paar euro op jaarbasis.
De Be Quiet is er al een tijdje en ik hoor er weinig klachten over, japanse condensators of niet. Je bespaart een paar luttele euro's op jaarbasis, als je voor zuinigheid gaat is dat idd een optie. Dan heb je nog steeds een psu met minder aansluitingen, wat op zich geen ramp hoeft te zijn maar ik heb geen glazen bril en weet niet wat hij straks wellicht wel nodig heeft. Het is heel simpel, je maakt een keus. Of beter gezegt hij. Er valt voor beide wat te zeggen.

Waarom doen jullie zo moeilijk hierover ? (jij en the Mask). Je hoeft de vraag niet te beantwoorden, het is gewoon iets om over na te denken. Nu hou ik verder mijn mond, de standpunten zijn helder en er verder over door mekkeren lijkt me niet zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede middag allemaal ik heb mijn budget game systeem samen gesteld
ik heb veel uurtjes doorgebracht op zoek naar de beste prijs kwaliteit verhouding.
dat is naar mijn mening aardig gelukt. zo ver ik weet
ik weet aleen niet of alles compateble en of het wel goede keuze's zijn
ik heb zelf al lang over gezocht maar wil met deze post graag
zekerheid voordat ik 800 euro weg gooi
en ik kon niet zien of de processor koeler in de case past ivm grootte
Mvg. J.oor
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Samsung SH-S223C Zwart€ 20,12€ 20,12
1Lian Li PC-60FNW€ 99,-€ 99,-
1Cooler Master V8€ 48,90€ 48,90
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX€ 45,04€ 45,04
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 138,28€ 138,28
1Asus M4A79XTD EVO€ 81,16€ 81,16
1XFX HD 5870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-587X-ZNDC)€ 226,-€ 226,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 706,45

prijzen exclusief BTW 19%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:35:

Waarom doen jullie zo moeilijk hierover ? (jij en the Mask). Je hoeft de vraag niet te beantwoorden, het is gewoon iets om over na te denken. Nu hou ik verder mijn mond, de standpunten zijn helder en er verder over door mekkeren lijkt me niet zinvol.
Waarom wij moeilijk doen? :?

Jij komt met enkele standpunten welke nergens op slaan, lijkt mij niet de bedoeling dat iedereen hier wat onzin gaat vertellen, straks nemen mensen het ook nog serieus...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik denk dat de moederbordfabrikanten en Intel dit gaan voelen, twee maanden nauwelijks verkopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:25:
Goede middag allemaal ik heb mijn budget game systeem samen gesteld
ik heb veel uurtjes doorgebracht op zoek naar de beste prijs kwaliteit verhouding.
dat is naar mijn mening aardig gelukt. zo ver ik weet
ik weet aleen niet of alles compateble en of het wel goede keuze's zijn
ik heb zelf al lang over gezocht maar wil met deze post graag
zekerheid voordat ik 800 euro weg gooi
en ik kon niet zien of de processor koeler in de case past ivm grootte
Mvg. J.oor
Zou een Samsung Spinpoint F3 1TB nemen, deze is sneller.
pricewatch: Sony Optiarc AD-7260S Zwart deze DVD brander
Van de Coolermaster koeler vraag ik mij af of die zijn geld wel waard is.
Als moederbord zou ik Asrock 870Extreme3 nemen, meer functies voor hetzelfde geld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbootje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Gaat er echt een aanzienlijk verschil zijn als ik een systeem over een maand bestel en nu? dan gaat het vooral om het mainstream gamesysteem van ~€800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:47:
[...]

Zou een Samsung Spinpoint F3 1TB nemen, deze is sneller.
pricewatch: Sony Optiarc AD-7260S Zwart deze DVD brander
Van de Coolermaster koeler vraag ik mij af of die zijn geld wel waard is.
Als moederbord zou ik Asrock 870Extreme3 nemen, meer functies voor hetzelfde geld.
Bedankt voor de hulp:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet telefonisch contact gehad met de PC-winkel die mijn setup zal assembleren. Het moederbord (AsRock P67 Extreme 4) was uitgeput en dus heb ik het moeten bestellen via Azerty. Vandaag is alles dus toegekomen bij de PC-winkel. De beste man heeft toch nog even gebeld of ik niet beter zou wachten met het assembleren van de nieuwe machine ivm de problemen omtrent de chipsets van de SB. Ondanks het feit dat hij het mij afraadde (omdat dit voor hem een meerkost betekende: monteren - demonteren -monteren) heb ik hem toch overtuigd om het systeem samen te stellen. Ik heb in mijn setup enkel gekozen voor een SSD, een HDD & een DVD-RW. Ik heb hem gezegd dat hij deze 3 SATA-devices maar op de SATA 600 poorten moeten zetten zodat ik geen problemen ondervind. Ik weet zelfs niet of ik mijn mobo in de toekomst hoegenaamd zàl omruilen... Goede beslissing? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
Hallo,

En weer opnieuw mijn inventaris aangepast op basis van de feedback die ik zowel hier van forumleden als op het internet vond. Bedankt voor jullie hulp!

- Meer geld gestoken in een videokaart, die goed werkt bij BFBC2 (bron: http://www.xbitlabs.com/a...ad-company-2_5.html#sect1). Ik hoef niet perse 1920 x 1080 Full HD te spelen.
- Minder geld aan de processor.
- Een wat kleinere, en snellere/efficiëntere harde schijf (SATA-600).
- En ditmaal een 450 watt 80 Plus Bronze voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic 300Mbps 11n Wireless PCI Card€ 19,44€ 19,44
1Western Digital Caviar Black WD6402AAEX, 640GB€ 54,-€ 54,-
1Asus VH242T€ 121,34€ 121,34
1LG GH22NS50 Zwart€ 14,30€ 14,30
1Cooler Master Elite 370€ 34,90€ 34,90
1Thermaltake Litepower 450W€ 39,90€ 39,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 42,32€ 42,32
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 115,97€ 115,97
1Asrock 870 Extreme3€ 73,90€ 73,90
1Sapphire Vapor-X HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 159,09€ 159,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 675,16

Zijn de wifi ontvanger en de dvd lezer eigenlijk wel goed?

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
FF bumpen! D=
XilenceSR schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:03:
[...]

Ik heb weer vele uren verspeeld door het zoeken naar informatie. Wat zijn alle sites tegenstrijdig zeg! En zo onoverzichtelijk! Het vergelijkingsmateriaal verandert om de haverklap en je moet er maar op vertrouwen dat de conclusie die zij uit hun testjes trekken correct is en niet financieel beïnvloed is door een een fabrikant...

In ieder geval heb ik dus weer wat rondgekeken. Ik heb jouw suggesties overgenomen, die voeding ziet er wel leuk uit =P. Schijnt ook van een goed huis te komen. Echter lees ik wel hier en daar dat deze wat luidruchtiger kan zijn dan de gemiddelde 850W voeding? Onnodig geluid zou ik zonde vinden in ieder geval.

Daarnaast heb ik nog een andere kast gezien die mij wel aanspreekt: De Corsair 600T. Deze ziet er naar mijn mening beter uit en schijnt goed te presteren. Looks is voor mij niet het belangrijkste, though. Het gaat mij voornamelijk om koelprestaties en geluidproductie. Welke presteert het beste op deze gebieden? (Als je kijkt naar CM HAF922/CM 690 II Adv/Corsair 600T)? Ik ga nog steeds voor de HAF922, maar omdat er zulk tegenstrijdige reviews zijn vraag ik het nog maar een keertje =).

Als laatste een onderdeel waar bar weinig informatie over te vinden is: Draadloos netwerkkaarten. Ik heb de voorkeur naar een PCI kaart omdat er zoveel gekloot kan worden met USB. Maar ik heb geen flauw idee welke goed is en welke niet. Ook weer zoveel tegensprekers. Ik huur een woning waar internet bij de huurprijs in zit. Snelheden zijn goed maar mijn vorige laptop had met de bijgeleverde router tijdens het gamen regelmatig kuren. Nu heb ik op mijn huidige budget-laptopje nog geen last gehad van een onstabiele verbinding, maar ik heb er dan ook nog geen games op gespeeld.

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 94,-
1Samsung Syncmaster P2370€ 185,-€ 185,-
1Cooler Master HAF 922€ 106,64€ 106,64
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 56,-€ 56,-
1Roccat Kone[+]€ 66,-€ 66,-
1Steelseries SteelSeries 4HD€ 14,-€ 14,-
1Intel Core i7 2600K€ 282,40€ 282,40
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 76,90€ 76,90
1XFX PRO850W€ 93,22€ 93,22
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 185,-€ 185,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 85,-€ 85,-
1MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 441,35€ 441,35
1MSI P67A-GD65€ 153,-€ 153,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.872,51

Daarnaast gewoon uit nieuwsgierigheid: Hoe makkelijk/veilig is overclocken? Als de prestaties hoger kunnen met relatief weinig risico dan ben ik eigenlijk wel heel erg geïnteresseerd! =O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Beatboxx schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:25:
En ik heb toch maar besloten dat ik ga wachten op socket 2011, dus ik ben hier terug in september:D
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Madrox schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:35:
Ben het gewoon niet eens dat je een Be quiet L7 530W beter vindt dan een Seasonic SS/Antec HCG brons 400W bij een systeem dat <200W gaat trekken.
Madrox schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:31:
Vind die psu te duur voor wat die levert; voor een paar euro heb je deze
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Meer reserves wat betekent dat die koeler kan blijven bij bijv. 300/350 geleverd vermogen.
Ben het verder ook niet eens met je onderste stelling. Sterker nog, het is gewoon feitelijk niet waar. Wat voor een verband heeft meer reserves met koeler te maken? Volgens natuurwetten, is het nog altijd zo dat de warmte wordt gegenereerd door de gehele interne weerstand van je voeding. Hoger rendement = minder interne weerstand = minder verlies aan energie = minder warmte.
Lijkt me dan toch dat de Antec/Seasonic hoger rendement hebben dus minder warmte zullen aanmaken.

Verder, dat er bij de Be Quiet 530W staat, betekent niet dat deze max 530W kan leveren. Voor B-merken is dat vaak wel zo. Maar de Be Quiet kan 530W stabiel voor lange tijd leveren. De piek zal waarschijnlijk ergens tussen 600-700W liggen. Voor de Antec/Seasonic geldt 400W als stabiel voor lange tijd. Maar het zou me niet verbazen als deze ook 530W stabiel kan leveren en piekt ergens >600W.
Bij de Huntkey Jumper bijvoorbeeld, geeft de fabrikant ook 550W. Maar deze kan makkelijk 650W stabiel leveren. Zelfs op 700W ontploft het niet.
Maar wat gaat dit allemaal uitmaken voor een systeem dat een vermogen trekt van <200W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilenceMurderer schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:30:
Hallo,

En weer opnieuw mijn inventaris aangepast op basis van de feedback die ik zowel hier van forumleden als op het internet vond. Bedankt voor jullie hulp!

- Meer geld gestoken in een videokaart, die goed werkt bij BFBC2 (bron: http://www.xbitlabs.com/a...ad-company-2_5.html#sect1). Ik hoef niet perse 1920 x 1080 Full HD te spelen.
Een HD5850 is meer dan snel genoeg om alles op high in te stellen en ook nog eens AA en AF aan te zetten met een resolutie van 1920x1080. ;)
Een sata-600 aansluiting is 100% nutteloos, dat is als een spoiler op een Fiat Panda zetten welke pas te voorschijn komt bij 200 KM/H. :p
Dat is een slechte voeding
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Zou het zo doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic 300Mbps 11n Wireless PCI Card€ 19,44€ 19,44
1Samsung Syncmaster 2333T€ 136,-€ 136,-
1Cooler Master Elite 370€ 34,90€ 34,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,08€ 36,08
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 114,90€ 114,90
1Asrock 870 Extreme3€ 73,80€ 73,80
1XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)€ 149,50€ 149,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,60

HD6850 bijna 50 euro goedkoper maar niet veel langzamer (bij pixmania wil je niks kopen)
Waarschijnlijk snellere HD maar sowieso groter en goedkoper.
Beter leverbaar beeldscherm.
Andere DVD brander
Veel betere voeding.
1333MHz geheugen, 1600MHz levert behalve een grotere kans op instabiliteit weinig op.
En een HD6850 dus, nog steeds genoeg om alle huidige games op high te spelen met een resolutie van 1920x1080.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
SilenceMurderer schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:30:

Sata-600 en 64mb cache is marketing, waar ikzelf in ben gestonken want ik heb een WD 1,5TB EARS :'( . Is zogenaamd een groene voeding met variabele rotatiesnelheid. Prestaties liggen idd lager dan de samsung F3. Maarja, niet zo'n grote ramp. Ik kan er iig mee leven.

Die 80 plus brons is een foutje van tweakers, paar andere sites hebben dit overgenomen.
Op de site van thermaltake zelf: http://nl.thermaltake.eu/...000020&cid=C_00000020&r=2
staat voor litepower geen 80 plus brons.. meer 70 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
  • Laatst online: 28-08 15:25
Ugh, systeem is net verzonden komt dat bericht over die Sata - 300 poorten van de SB mobos, maargoed, ik gebruik 2 hardeschijven en gebruik de dvdbrander maar nauwelijks, dus dat moet wel goedkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je zo'n lijstje met alle onderdelen zoals iedereen hier doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bladerash schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:42:
[...]
Die 80 plus brons is een foutje van tweakers, paar andere sites hebben dit overgenomen.
Op de site van thermaltake zelf: http://nl.thermaltake.eu/...000020&cid=C_00000020&r=2
staat voor litepower geen 80 plus brons.. meer 70 plus.
Andere site's nemen nooit wat van Tweakers over, de voeding heeft gewoon een 80 PLUS Bronze certificaat. ;) Overigens is deze voeding ook anders dan de rest van de Litepowers en is die dus ook niet zo slecht als de rest maar prima te doen in principe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
HD6850 bijna 50 euro goedkoper maar niet veel langzamer (bij pixmania wil je niks kopen)
Waarschijnlijk snellere HD maar sowieso groter en goedkoper.
Beter leverbaar beeldscherm.
Andere DVD brander
Veel betere voeding.
1333MHz geheugen, 1600MHz levert behalve een grotere kans op instabiliteit weinig op.
En een HD6850 dus, nog steeds genoeg om alle huidige games op high te spelen met een resolutie van 1920x1080.
Waarom kan je beter geen videokaart bij pixmania kopen?
En de dvd-brander die jij nu aanraad is een SATA-150, terwijl mijn dvd brander een SATA-300 was. De schrijf/lees snelheden verschillen niet echt. Waarom is die SATA-150 van jou beter?

En dit kan allemaal gewoon worden aangesloten op het moederboard toch?

En weer heel erg bedankt voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilenceMurderer schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:32:
[...]

Waarom kan je beter geen videokaart bij pixmania kopen?
Ze zitten in Frankrijk en veel mensen zijn er niet echt tevreden over, vooral als het gaat om garantie is het daar vaak hopeloos. Zie http://tweakers.net/shopreview/3534/pixmania-punt-com.html
En de dvd-brander die jij nu aanraad is een SATA-150, terwijl mijn dvd brander een SATA-300 was.
Voor een DVD speler/brander maakt dit sowieso niet uit. Zelfs voor de meeste HD's zal je amper verschil merken.
De schrijf/lees snelheden verschillen niet echt. Waarom is die SATA-150 van jou beter?
De Sony komt vaak als één van de besten uit de test al maakt het natuurlijk niet heel veel uit, is immers maar een DVD brander.
En dit kan allemaal gewoon worden aangesloten op het moederboard toch?
Ja

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben volgend systeem aan het samenstellen:

Grafische kaart: MSI N460GTX Hawk - 189,90
CPU: AMD Phenom II X4 965 - 159,90
Mobo: MSI 870A-G54 - 84,90
RAM: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit ( 2 x 2 GB ) - 39,99
Harde Schijf: Samsung HD502HJ 500 GB - 39,99
Voeding: Aerocool E85-700 ( 700 watt ) - 79,90
Case: Thermaltake V4 Black Edition (4x 5,25" extern, 1x 3,5" extern, 4x 3,5" intern, 1, ATX, µATX ) - 49,99
Case koeler: Cooler Master Silent Fan SI1 R4-S2S-12AK-GP - 4,99
Card Reader: Card Reader 54 in 1 - 12,79
DVD Writer: LG H22LS30 - 22,99

Totaalprijs: 835,24

Is dit een goed systeem? Budget is tussen 800 en 1100. En er moeten games op gespeeld kunnen worden ( de games van vandaag )
Het systeem moet upgradebaar zijn en moet zo lang kunnen meegaan ( 7 jaar )
Is het een goed moederbord? Goede case?

Ik ben ook nog een ander systeem aan het samenstellen met een i7 processor, met prize range rond de 1000 EUR

Ik heb ook gehoord dat er een verschil is tussen Modulair en niet-Modulaire power supplies.
Ik kan niet vinden wat soort van power supply ik in deze configuratie heb ( Aerocool E85-700 )
Voorkeur gaat uit naar Modulair.

Tips zijn welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:25:
[...]

Andere site's nemen nooit wat van Tweakers over, de voeding heeft gewoon een 80 PLUS Bronze certificaat. ;) Overigens is deze voeding ook anders dan de rest van de Litepowers en is die dus ook niet zo slecht als de rest maar prima te doen in principe.
Hoe weet je zo zeker dat als je er één bestelt van één van die websites en dan met name de goedkoopste webshop, waar ze dus waarschijnlijk geen fysieke showroom hebben voor deze producten. Waar de toezicht op producten dus slecht is en alles van de leverancier moeten komen. Dat je in zo'n geval niet de nederlandse versie thuis krijgt gestuurd in plaats van die uit uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
@-The_Mask-

En als ik wel bereid ben om bij pixmania een aankoop te doen kan ik dan beter voor de HD5850 gaan die ik in mijn inventaris had staan dan de 6850 die jij me aanraad? Aangezien het prijsverschil maar 10 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet beter kunnen
Het systeem moet upgradebaar zijn en moet zo lang kunnen meegaan ( 7 jaar )
Dan zou ik beginnen met een Phenom II X6 en een HD6850 zou je ook nog een tweede kunnen toevoegen mocht het nodig zijn.
Is het een goed moederbord?
De welk bekende Asrock is beter.
Goede case?
Nogal persoonlijk
Ik heb ook gehoord dat er een verschil is tussen Modulair en niet-Modulaire power supplies.
Klopt de ene is modulair de andere niet. :p

Zou het trouwens in een mooi winkelmandje kunnen.
bladerash schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat als je er één bestelt van één van die websites en dan met name de goedkoopste webshop, waar ze dus waarschijnlijk geen fysieke showroom hebben voor deze producten. Waar de toezicht op producten dus slecht is en alles van de leverancier moeten komen. Dat je in zo'n geval niet de nederlandse versie thuis krijgt gestuurd in plaats van die uit uk.
Er bestaat geen Nederlandse versie, degene die jij aanhaalt is een hele andere voeding welke al jaren niet meer gemaakt wordt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilenceMurderer schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:53:
@-The_Mask-

En als ik wel bereid ben om bij pixmania een aankoop te doen kan ik dan beter voor de HD5850 gaan die ik in mijn inventaris had staan dan de 6850 die jij me aanraad? Aangezien het prijsverschil maar 10 euro is.
Vergeet de verzendkosten en een andere voeding niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:16:
[...]

Vergeet de verzendkosten en een andere voeding niet. ;)
Je hebt gelijk! ;)

Ik had gezien dat de Club3D HD6850 veel word aanbevolen bij samenstellingen die ong. in mijn prijsklasse vallen, is die niet beter?
En de MSI R6850-PM2D1GD5/OC heeft weer een hogere GPU speed 820MHz ipv 775MHz, is deze misschien beter?
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 152,-€ 152,-
1MSI R6850-PM2D1GD5/OC€ 152,50€ 152,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,-

Ik weet het, ik ben nogal aan het wegen maar ik ben nou eenmaal een weegschaal. :P

[ Voor 59% gewijzigd door SilenceMurderer op 01-02-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou zeggen zoek de verschillen. Kijk naar de koeler, welke is stiller welke blijft koeler. Kijk naar garantie, kijk naar de geleverde accessoires, enz. Vergelijk het allemaal en kijk wat je belangrijk vind en neem die.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

bladerash schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:48:
1. 4GB is zat, je kan altijd meer in zetten natuurlijk.. maar verschil ga je waarschijnlijk toch niet merken.
Wanneer 8GB echt nodig gaat worden over een jaartje of 2, kan die extra ram dan pas in voor bijna de helft van de prijs van nu.
Met een HD6850 kan je de meeste spellen wel op 1920x1080 met AA en AF aan spelen.
2. Alleen als je tesselation aanzet, wordt het een beetje te zwaar voor een spel als metro 2033 bijvoorbeeld.
3. Welke spellen speel je zelf?
1. Ik gebruik graag VirtualBox, en ik heb nu ook 4 GB ram, maar ik loop een beetje tegen de beperkingen aan.
2. Tesellation?
3. GTA IV, Mafia II, Grid, Dirt 2, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
meh 8gb.. ik heb gehoord dat dit aan te raden was als je een ssd had/hebt? O_o? En hoe zit het met cas 7 4 gig RAM? is dat de 80 euro waard waarvoor je ook 8 gb 9 cas ram kan krijgen?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer werkgeheugen is pas nuttig als je het gaat gebruiken, degene boven je heeft er met zijn VM's bijvoorbeeld heel veel aan. Is het zwaarste wat je het de PC gaat doen gamen, dan schiet je weinig met meer geheugen op. Al maakt het kleine prijsverschil het misschien een overweging waard om toch direct 8GB te nemen.

Wat betreft de CAS lacenties het verschil is allemaal verwaarloosbaar klein.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:01:
[...]

1. Ik gebruik graag VirtualBox, en ik heb nu ook 4 GB ram, maar ik loop een beetje tegen de beperkingen aan.
2. Tesellation?
3. GTA IV, Mafia II, Grid, Dirt 2, etc
1 in dat geval: pricewatch: GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC
pricewatch: GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC
of pricewatch: Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9
afhankelijk van waar je vandaan koopt, welke goedkoper is. De corsair heeft wel 0,15V extra nodig en verbruikt waarschijnlijk iets meer stroom.
zet je ze wel in je eigen wenslijst?

2 tesselation

3
GTA4 --> HD6850 is beter dan HD4890
mafia2
grid --> HD6850 is ongeveer 4830 CF
dirt2

Ze zijn waarschijnlijk gebenched met snellere cpu's. Trek je er ~10 fps vanaf, dan zijn alle spellen nog steeds speelbaar op full hd..
Nu moet je niet denken dat je dan maar gaat voor een snellere cpu en bespaart op je gpu, want dan gaan de framerates echt omlaag.
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:03:
Meer werkgeheugen is pas nuttig als je het gaat gebruiken, degene boven je heeft er met zijn VM's bijvoorbeeld heel veel aan. Is het zwaarste wat je het de PC gaat doen gamen, dan schiet je weinig met meer geheugen op. Al maakt het kleine prijsverschil het misschien een overweging waard om toch direct 8GB te nemen.

Wat betreft de CAS licenties het verschil is allemaal verwaarloosbaar klein.
Sinds wanneer heeft rambus ook licenties op CAS? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door bladerash op 01-02-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:48:
[...]

Waarom wij moeilijk doen? :?

Jij komt met enkele standpunten welke nergens op slaan, lijkt mij niet de bedoeling dat iedereen hier wat onzin gaat vertellen, straks nemen mensen het ook nog serieus...
Weet niets of je iets ziet uit te lokken, maar je word nu echt vervelend. Meer zeg ik er niet over.
bladerash schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:04:
[...]

Ben het gewoon niet eens dat je een Be quiet L7 530W beter vindt dan een Seasonic SS/Antec HCG brons 400W bij een systeem dat <200W gaat trekken.
Waar zeg ik dat dan ?
Ben het verder ook niet eens met je onderste stelling. Sterker nog, het is gewoon feitelijk niet waar. Wat voor een verband heeft meer reserves met koeler te maken? Volgens natuurwetten, is het nog altijd zo dat de warmte wordt gegenereerd door de gehele interne weerstand van je voeding. Hoger rendement = minder interne weerstand = minder verlies aan energie = minder warmte.
Lijkt me dan toch dat de Antec/Seasonic hoger rendement hebben dus minder warmte zullen aanmaken.
Dat is de theorie. De praktijk is weerbarstiger en laat zien dat een psu die 400watt aankan en dat levert, warmer word dan een 800wat psu die 400 watt levert. Dat zie je terug in de reviews. En al zou die psu niet warmer worden, de stabilteit en levensduur van zo'n psu zullen afnemen.
Verder, dat er bij de Be Quiet 530W staat, betekent niet dat deze max 530W kan leveren. Voor B-merken is dat vaak wel zo. Maar de Be Quiet kan 530W stabiel voor lange tijd leveren. De piek zal waarschijnlijk ergens tussen 600-700W liggen. Voor de Antec/Seasonic geldt 400W als stabiel voor lange tijd. Maar het zou me niet verbazen als deze ook 530W stabiel kan leveren en piekt ergens >600W.
Het zal mij ook verbazen, als je ziet dat veel zwaardere voedingen max. 50 a 90watt boven hun specs kunnen leveren, dat is getest. Dan zou ik het zeer opmerkelijk en een geweldige prestatie vinden als deze 400watt gespecificeerde psu 130watt bovenop zijn max. aangegeven vermogen kan leveren voor lange tijd.

Buiten dat je dat niet zo wensen, nietwaar ? Of ga jij dit soort formules werkelijk toepassen om ene psu aan te bevelen 8)7

Dat het systeem nu slechts 200watt nodig heeft, doet er niks aan af dat je met de Be Quiet een meer futureproof voeding hebt, was het niet voor de extra reserves, dan wel voor de extra aansluitingen. Dat kost je amper 5 euro extra. In dat licht bezien vind ik de Be Quiet een net ff betere keus dan de Seasonic. Ik zeg betere keus, let op; dat is wat anders dan betere voeding.

[ Voor 80% gewijzigd door Madrox op 02-02-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bladerash schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:16:
[...]

Sinds wanneer heeft rambus ook licenties op CAS? ;)
Snap niet wat je bedoeld, ik had het niet over Rambus.
Madrox schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:28:
[...]

Man, je kletst nu echt uit je nek. Maar laat maar zitten, snap wel waar dit op uitdraait.
Ik klets? :D

Ik wil wel quoten wat jij zei als je het nu al weer vergeten bent.
• Maar goed, pak je de specs erbij; kan de Seasonic 2x 17a leveren op de 12v lijnen, Be Quiet rapporteer 2x22a max. Het verschil is 10A, niet 4a zoals je beweert.
• Dat je een voeding, die vrijwel net zo duur is, amper beter en met minder aansluitinge prefereert boven de Be Quiet
• Die Seasonic gaat echt geen 800watt leveren, wat is je punt ?
• Meer reserves wat betekent dat die koeler kan blijven bij bijv. 300/350 geleverd vermogen.
En je vind dat ik klets? Ik vind het knap hoor. Volgens mij begrijp je er gewoon niet veel van maar wil je toch je gelijk halen bij iets wat je niet echt snapt. Volgens mij gaat dat niet werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:47:
(omdat dit voor hem een meerkost betekende: monteren - demonteren -monteren)
Daar draait Intel als het goed is voor op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
-The_Mask- schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:37:
[...]

[...]

Ik klets? :D

Ik wil wel quoten wat jij zei als je het nu al weer vergeten bent.

[...]

En je vind dat ik klets? Ik vind het knap hoor. Volgens mij begrijp je er gewoon niet veel van maar wil je toch je gelijk halen bij iets wat je niet echt snapt. Volgens mij gaat dat niet werken.
Je belast hem met gamen misschien voor de helft max, dus wat bedoel je?

Daarnaast zijn ongeveer alle onderdelen in een kwaliteits voeding heel ruim genomen, meeste onderdelen hebben dan ook geen probleem met het dubbele van wat de voeding eigenlijk kan leveren.
Je zegt het idd niet letterlijk ;w
De psu zou voor 90% 800watt kunnen leveren, nietwaar |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 02-02-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:45:
[...]
Je zegt het idd niet letterlijk ;w
Het probleem staat hierboven al:
maar wil je toch je gelijk halen bij iets wat je niet echt snapt.
Je snapt dus absoluut niet wat er staat zo te zien. Misschien nog een keer lezen want het staat er toch vrij duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 02-02-2011 00:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Madrox schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:28:
Dat is de theorie. De praktijk is weerbarstiger en laat zien dat een psu die 400watt aankan en dat levert, warmer word dan een 800wat psu die 400 watt levert. Dat zi eje terug in de reviews.
Waar kom je nu weer mee :F
Wet van behoud van energie en de 3 wetten van de thermodynamica gelden altijd.
Praktijk geldt nog steeds.. Lees goed wat ik heb geschreven: ''minder warmte aanmaken''
Met de nadruk op aanmaken. De reden dat die 800W psu minder warm wordt betekent niet dat ze minder warmte aanmaken. Als ze op 400W minder efficiënt zijn dan een 400W psu die hetzelfde vermogen levert. Dan maakt de 800W psu wel degelijk meer warmte aan. Alleen is het vaak zo dat er in de 800W psu grotere koelblokken en krachtigere fans staan geïnstalleerd. Die moeten namelijk ook lekkages bij 800W kunnen koelen. Daarom is het zo dat deze in reviews vaker koeler blijven. Niet omdat ze minder warm worden, maar omdat ze meer moeten kunnen worden gekoeld. De extra kosten voor grotere koelblokken en krachtigere fans worden natuurlijk doorberekend aan ons de consument. Als je dus niet meer dan 400W trekt, kan je dus beter van de 800W voeding afblijven. Anders betaal je immers voor extra's wat je toch niet gebruikt.

Denk je nu dat omdat de Be Quiet koeler blijft dan de Antec, dat het beter is voor de voeding en je systeem. Dan is dat jammer want nu komt het volgende:
Verder is het zo dat de Antec een Japanse 105C condensator bezit, in de Be Quiet L7 530W zit een 85C condensator. Dit betekent dat de condensator van de Antec bij een werkingstemperatuur van 20 graden boven de Be Quiet, even snel als de Be Quiet zal slijten. De koeling van de Be Quiet zou de voeding 20 graden lager dan de Antec moeten koelen om even snel/traag te slijten. Ik kan je nu al zonder een review te hebben gelezen vertellen dat dit niet gaat lukken. De Be Quiet zal sneller gaan slijten. Hoewel dit bij werkingstemperaturen van ~40C redelijk verwaarloosbaar is, betekent het toch dat de Antec meer kwaliteit heeft als voeding.
Het zal mij ook verbazen, als je ziet dat veel zwaardere voedingen max. 50 a 90watt boven hun specs kunnen leveren, dat is getest. Dan zou ik het zeer opmerkelijk en een geweldige prestatie vinden als deze 400watt gespecificeerde psu 130watt bovenop zijn max. aangegeven vermogen kan leveren voor lange tijd.

Buiten dat je dat niet zo wensen, nietwaar ? Of ga jij dit soort formules werkelijk toepassen om ene psu aan te bevelen 8)7
Ik beveel hier niks mee, maakte slechts een punt. Dat is dat de labels die aan voedingen worden geplakt slechts een indicatie zijn, niet een restrictie.
Het is niet zo dat een Be Quiet 530W, 130W meer kan leveren dan een Antec 400W. Elk fabrikant hanteert zijn eigen indicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
-The_Mask- schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:37:
Licentie en Latency zijn verschillende dingen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bladerash schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 01:13:
[...]

Licentie en Latency zijn verschillende dingen >:)
Stom, zag het niet eens. :p

Maar jouw hele lange verhaal kan ik ook met één zinnetje nutteloos maken. ;)

Een primaire condensator begeeft het in principe zo goed als nooit in een voeding. :>

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
-The_Mask- schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 01:26:
[...]

Stom, zag het niet eens. :p

Maar jouw hele lange verhaal kan ik ook met één zinnetje nutteloos maken. ;)

Een primaire condensator begeeft het in principe zo goed als nooit in een voeding. :>
Op een temperatuur van 105C leven ze dus ~10.000 uur.
Voor die andere geldt dat ze bij een temp van 85C al na ~10.000 uur ermee kappen.
Ik zei ook verwaarloosbaar bij temp: ~40C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:41:
Heb net antwoord gekregen van Azerty, en ben hier toch wel tevreden mee :) Hieronder hun mail:

Beste,

Het probleem bevindt zich in de SATA 300 controller van het moederbord. Een moederbord of systeem heeft maximaal vier van deze aansluitingen. De twee SATA 600-poorten hebben geen problemen, en ook als je moederbord een extra SATA-controller heeft kun je die probleemloos blijven gebruiken. Over een periode van 3 jaar zouden de prestaties 5% omlaag gaan. Tijdens de communicatie met de SATA 300-controller in de chipset zouden zich meer fouten kunnen voordoen waardoor de prestaties teruglopen.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat de op de SATA-controller aangesloten apparaten niet functioneren. We raden je ook aan (als dat mogelijk is) gebruik te maken van de SATA 600-aansluitingen op je moederbord of van de aansluitingen van een van een andere SATA-controller op je moederbord. We raden je het gebruik van de SATA 300-controller af. Echter, omdat het probleem nog maar net geconstateerd is, kan de aanvoer van vervangende producten nog even op zich laten wachten.

Wij zullen uw contact gegevens noteren en zodra de vervangende producten beschikbaar zijn, zullen wij contact met u opnemen.

Het heeft verder op dit moment geen nut om elke week te informeren of er al een oplossing is, wij zullen helaas ook afhankelijk van de informatievoorziening van Intel en de moederbord fabrikanten.

Met vriendelijke groet

Logisch dat ze nu aanraden om even de SATA 600 te gebruiken (want er zijn nog geen nieuwe mobo's beschikbaar). Goed dat ze contact zullen opnemen met mij als ze wèl in het bezit zijn van nieuwe mobo's! :D
Haha mooi zo die standaard mails, ik had ze ook direct gemailed toen ik dat las de 31ste ;) dag erna had ik ook precies deze mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
bladerash schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 01:10:
[...]

Waar kom je nu weer mee :F
Wet van behoud van energie en de 3 wetten van de thermodynamica gelden altijd.
Praktijk geldt nog steeds.. Lees goed wat ik heb geschreven: ''minder warmte aanmaken''
Met de nadruk op aanmaken. De reden dat die 800W psu minder warm wordt betekent niet dat ze minder warmte aanmaken. Als ze op 400W minder efficiënt zijn dan een 400W psu die hetzelfde vermogen levert. Dan maakt de 800W psu wel degelijk meer warmte aan.
Precies, daar doel ik op; de zwaardere psu is beter uitgerust en zal het beter aankunnen. Hoe die dan koeler blijft, maakt mij iig geen ruk uit; hij blijft koeler, linksom of rechtsom.
-The_Mask- schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:47:
[...]

Het probleem staat hierboven al:

[...]
Je snapt dus absoluut niet wat er staat zo te zien. Misschien nog een keer lezen want het staat er toch vrij duidelijk.
Jawel, ik snap het wel. Je blaast iets op om aan te tonen dat de Seasonic veel betrouwbaarder is, dat bedoel je toch ? Well, fijn dat militairy class onderdelen op zitten, die die capaciteit nooit zullen benutten daar die psu nooit zulke hoge wattages zal leveren. Buiten dat dat natuurlijk een nietszeggende statement is, er is maar 1 defect onderdeelte nodig om de psu onstabiel te maken, of erger. Dan sta je met die vermeende 90% militairy class onderdelen ook gewoon in je hemd.

[ Voor 33% gewijzigd door Madrox op 02-02-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:03:

Wat betreft de CAS lacenties het verschil is allemaal verwaarloosbaar klein.
Dus deze
pricewatch: Kingston HyperX Genesis KHX1600C7D3K2/4GX
Is veels te duur voor wat je ervoor krijgt? (4gb 1600 dinges, en cas 7.....)
Ik merk namelijk in de pricewatch dat je een rib extra betaald voor cas 7 in vergelijking met cas 8/9
(en dit lijkt me dus ook een betere deal vergeleken met die andere kingston:)
pricewatch: Kingston KHX1600C9D3K2/8GX

BTW
Kan iemand me helpen om hier wat$$ af te schaven?
#ProductPrijsSubtotaal
1LG Flatron W2486L-PF€ 259,-€ 259,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,70€ 84,70
1Cooler Master Cosmos S€ 165,41€ 165,41
1Scythe Kaze Master Pro 5.25€ 33,02€ 33,02
4Nexus 120mm Silent Fan Blue LED, 120mm€ 5,11€ 20,44
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 282,40€ 282,40
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 73,43€ 73,43
1Corsair HX850W€ 139,95€ 139,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 185,-€ 185,-
1Kingston HyperX Genesis KHX1600C7D3K2/4GX€ 81,-€ 81,-
1MSI N570GTX Twin Frozr II/OC€ 320,10€ 320,10
1Asus MB P8P67 EVO€ 163,43€ 163,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.888,88

^ beeldscherm wil ik sowieso houden, en ik wil Sli gaan draaien (niet direct over een tijdje).

[ Voor 79% gewijzigd door Brodo op 02-02-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Gewoon CAS 8/9 nemen.
BTW
Kan iemand me helpen om hier wat$$ af te schaven?
<snip>

^ beeldscherm wil ik sowieso houden, en ik wil Sli gaan draaien (niet direct over een tijdje).
Jammer dat je op die monitor hangt. Samsung 2443BW is ook prachtig en 40 euro goedkoper.

Kast is ook nogal aan de prijs, er zijn ook prima kasten voor 60 euro minder.

Je zou de P8P67 PRO ipv EVO kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leg het dan eens uit, want je hebt het steeds over hele andere dingen.
Je blaast iets op om aan te tonen dat de Seasonic veel betrouwbaarder is, dat bedoel je toch ?
Nee ik blaas in principe helemaal niks op, zonde van het geld.
Well, fijn dat militairy class onderdelen op zitten,
military class :? Wist niet dat mensen geloofden in zulk marketings geleuter.
die die capaciteit nooit zullen benutten daar die psu nooit zulke hoge wattages zal leveren.
Sorry maar hieruit blijkt nog steeds dat je het niet begrijpt.
Buiten dat dat natuurlijk een nietszeggende statement is, er is maar 1 defect onderdeelte nodig om de psu onstabiel te maken, of erger. Dan sta je met die vermeende 90% militairy class onderdelen ook gewoon in je hemd.
Je weet dat jij het statement maakte van 90% en military class (wat je overigens elke keer verkeert typt) en ik ik het daar totaal niet over heb gehad en ook niet bedoelde.

Maar zoals ik al zei je begrijpt het niet en daarom heeft deze discussie bar weinig nut.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixie24
  • Laatst online: 16:26
Dit moet m gaan worden... kast, beeldscherm (1900*1200), muis en toetsenbord heb ik al...
Eventuele op of aanmerkingen zijn gewenst! Ik wil de kosten (zoals iedereen) zo laag mogelijk houden en toch een leuk systeem hebben...

Doel van pc in volgorde van 'belangrijkheid'...

1: Fotobewerking
2: Zo af en toe een beetje gamen Hoeft niet op high!)
3: Videobewerking (die minuut langer wachten maakt me niet uit!)

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 15,99€ 15,99
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,90€ 23,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 514,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
trixie24 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:52:
Dit moet m gaan worden... kast, beeldscherm (1900*1200), muis en toetsenbord heb ik al...
Eventuele op of aanmerkingen zijn gewenst! Ik wil de kosten (zoals iedereen) zo laag mogelijk houden en toch een leuk systeem hebben...

Doel van pc in volgorde van 'belangrijkheid'...

1: Fotobewerking
2: Zo af en toe een beetje gamen Hoeft niet op high!)
3: Videobewerking (die minuut langer wachten maakt me niet uit!)

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 15,99€ 15,99
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,90€ 23,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 514,16
Je hebt veel dezelfde dingen als mij. :P

Ik denk dat dit systeem zeker aan je eisen gaat voldoen, wat betreft de videokaart ben ik toch maar voor de MSI R6850-PM2D1GD5/OC gegaan.
Dit omdat:
- 24 maanden garantie.
- kloksnelheid is iets hoger.
- OpenGL is meer up-to-date.

Dus mij lijkt de MSI beter, maarja, zo'n kenner ben ik ook weer niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenGL versie is bij elke HD6850 hetzelfde, is immers dezelfde GPU en ze gebruiken dezelfde drivers. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:45:
OpenGL versie is bij elke HD6850 hetzelfde, is immers dezelfde GPU en ze gebruiken dezelfde drivers. ;)
MSI R6850-PM2D1GD5/OC
OpenGL versie 4.0
https://www.afuture.nl/products/157946/V244-003R__.html

XFX Radeon HD 6850
OpenGL versie 3.2
https://www.afuture.nl/products/150022/HD-685X-ZNFC__.html

Staat op de site van afuture, maar de XFX ondersteund dus ook gewoon 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47
SilenceMurderer schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:57:
[...]
Staat op de site van afuture, maar de XFX ondersteund dus ook gewoon 4.0?
Uiteraard.. 't is exact dezelfde chipset.

Zelfs 4.1.. klik.

[ Voor 23% gewijzigd door - J.W. - op 02-02-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Laatst online: 16:03
is dit een beetje goed of kan kan ik beter nog dingen veranderen ?

gaat vooral gebruikt worden om te gamen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 191,-€ 191,-
1XFX PRO650W€ 71,99€ 71,99
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 92,-€ 92,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 239,95€ 239,95
1MSI P67A-GD65€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 855,84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10
Mijn excuses voor de ordinaire repost maar hij is inmiddels zo ver weg gezakt dat ik niet geloof dat er nog snel een reactie op komt, ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als iemand mij nog even wat feedback zou kunnen geven!
Rctworld schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:17:
Na een halfjaar stage in China kom ik maandag eindelijk weer thuis en op de één of andere manier moet ik gewoon mijn oude hobby weer even oppakken, het assembleren van PC's. Helaas is het voor mij al jaren geleden dat ik dat gedaan heb en met name op de onderdelen kennis komt dat niet echt van pas. De laatste jaren werk ik namelijk steevast op laptops. Echter zal ik de PC alleen gebruiken om af en toe een game op Full HD te draaien of een HD film te kijken, mijn Sony VAIO F12Z1E doet de rest namelijk perfect(nouja HD Films ook wel, maar Full HD games op max is wat minder).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen minimum en geen maximum, ik wil echter de hoogste prijs/kwaliteits verhouding behalen in plaats van me ouderwets suf te betalen aan onderdelen die 2x zo duur zijn en maar 10% beter(ik wil van mijn specs verslaving af :P). Met name omdat ik hem toch waarschijnlijk niet bijster veel zal gaan gebruiken.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
Samsung XL2370(1920x1080 LED), Logitech MX5500 Revolution(waarschijnlijk alleen toetsenbord, dus muis kan nog een belangrijke extra optie zijn)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks bijzonders. SSD heb ik al in mijn laptop, en op deze PC maakt 2 seconde meer of minder nou ook niet zoveel uit.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet echt, het belangrijkste is dat ik de prijs/kwaliteit verhouding zo hoog mogelijk wil houden. Uiteindelijk wordt die GTX580 volgend jaar toch ook weer verslagen door een videokaart die de helft kost. Dan kan ik beter nu genoegen nemen met een paar frames minder en over twee jaar of vervangen of een extra kaart erbij zetten(al vraag ik me af of de voeding dat trekt). Uiteindelijk heb ik dan toch wel meer plezier van mijn geld denk ik zo.

Sowieso vraag ik mij af of een extra geluidskaart dezer dagen nog nut heeft als je een versterker via HDMI hebt, het geluid loopt namelijk toch allemaal digitaal via de videokaart?

Overklok potentieel zou overigens leuk zijn, maar geen vereiste.

Wat voor soort gamer ben je?
All-round(met uitzondering van alles wat met MMORPG te maken heeft :P ), maar focus op games als F1 2010, DiRT2, rFactor, Civ 5 en Call of Duty.

Waar ik tot nu toe op uit ben gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Rebel9 Pro Economy€ 43,-€ 43,-
1Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm€ 10,81€ 10,81
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,75€ 11,50
1Seasonic S12II 520W€ 64,90€ 64,90
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 119,02€ 119,02
1Asrock 870 Extreme3€ 74,-€ 74,-
1Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 239,40€ 239,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 696,70

Enige wat ik me afvraag is of de 6950 wellicht overkill is met de 955, en of ik wellicht beter geheugen kan pakken in verband met overklokken. De keuze voor de 6950 heb ik even zo goed zo gemaakt omdat op het moment dat de CPU de bottleneck wordt de framerate vaak toch al dusdanig hoog is dat het eigenlijk niet echt veel meer uitmaakt. Uiteindelijk zal op hogere resoluties en instellingen toch bijna altijd de GPU de bottleneck zijn toch?

Ik heb nog wel gekeken naar de 2500K en 2600K, en ook al zegt mijn hart dat ik het beste van het beste wil, toch zie ik dat met name de combinatie CPU + Moederbord bijna dubbel zo duur is als deze AMD combinatie. Natuurlijk zijn ze ook behoorlijk wat sneller, maar ik denk toch dat ik dat geld beter in een betere videokaart zou kunnen investeren.

Als laatste heb ik nog de vraag of ik de 955 wellicht voor een 1xxxT in zou moeten ruilen, al komt het dan wel redelijk dicht in de buurt van de Intel prijzen...

Ik sta open voor alle suggesties dus alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

knoffy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:05:
is dit een beetje goed of kan kan ik beter nog dingen veranderen ?

gaat vooral gebruikt worden om te gamen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 191,-€ 191,-
1XFX PRO650W€ 71,99€ 71,99
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 92,-€ 92,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 239,95€ 239,95
1MSI P67A-GD65€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 855,84
Lijkt me mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een systeem aan het samenstellen maar ik heb me hier eigenlijk al een tijd niet meer zo in verdiept.
Heb nu een lijst samengesteld en ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven wat slimmer zou zijn om te doen.

Lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN851N 300M€ 19,10€ 19,10
1Seagate Barracuda XT ST32000641AS , 2TB€ 139,-€ 139,-
1Acer S273HLbmii€ 348,-€ 348,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
1Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 120mm€ 5,06€ 5,06
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 123,95€ 123,95
1Logitech G500€ 39,95€ 39,95
1Intel Core i7 950 Boxed€ 249,90€ 249,90
1LG BH10LS20 Zwart€ 99,33€ 99,33
1Cooler Master GX 750W€ 77,-€ 77,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 139,-€ 139,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/12G€ 118,57€ 118,57
1Asus Sabertooth X58€ 170,02€ 170,02
1Gainward GeForce GTX 560 Ti 1024MB "Golden Sample"€ 235,-€ 235,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.843,02

En sorry voor het plaatsen van de topic ;-)

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Madrox schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:06:

Precies, daar doel ik op; de zwaardere psu is beter uitgerust en zal het beter aankunnen. Hoe die dan koeler blijft, maakt mij iig geen ruk uit; hij blijft koeler, linksom of rechtsom.
De 400W zou geen 800W kunnen trekken, dat is duidelijk.
Maar in situaties onder de 400W, waarom zou de 800W dan beter zijn dan de 400W?
Omdat hij koeler blijft is geen goed antwoord want de onderdelen hebben niet dezelfde uithoudingsvermogen bij dezelfde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:07
Dag mede-tweakers,

Ik ben me wat aan het oriënteren op een nieuw systeem, waar de nieuwe GPU waarschijnlijk richting een 6850 zal gaan.

Nu zijn er meerdere varianten beschikbaar, met name stock (775Mhz core, 4GHz mem) vs OC versies (820MHz en 4,4GHz) die elkaar qua prijs totaal niet ontlopen. Is het hier dus verstandig om de OC versie te pakken of zal die toch een pak warmer zijn en daarmee dus meer decibel produceren? Ik wil toch een zo stil mogelijk systeem (maar uiteraard wel zo snel mogelijk).
Daarnaast, is er veel verschil tussen de verschillende merken als MSI, Sapphire, Club3d, XFX, Powercolor, Gigabyte en Asus of is dit te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:50:
Ik ben een systeem aan het samenstellen maar ik heb me hier eigenlijk al een tijd niet meer zo in verdiept.
Is er een specifieke reden dat je voor socket 1366 gaat i.p.v. 1155?

Vergelijk bijv. hier de Core i7 950 met de goedkopere i5 2500k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
geekeep schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:21:
Dag mede-tweakers,

Ik ben me wat aan het oriënteren op een nieuw systeem, waar de nieuwe GPU waarschijnlijk richting een 6850 zal gaan.

Nu zijn er meerdere varianten beschikbaar, met name stock (775Mhz core, 4GHz mem) vs OC versies (820MHz en 4,4GHz) die elkaar qua prijs totaal niet ontlopen. Is het hier dus verstandig om de OC versie te pakken of zal die toch een pak warmer zijn en daarmee dus meer decibel produceren? Ik wil toch een zo stil mogelijk systeem (maar uiteraard wel zo snel mogelijk).
Daarnaast, is er veel verschil tussen de verschillende merken als MSI, Sapphire, Club3d, XFX, Powercolor, Gigabyte en Asus of is dit te verwaarlozen?
[BBG aanschaf] Videokaarten
Het AMD HD6XXX serie ervaringen topic
CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 121

[ Voor 5% gewijzigd door Sier op 02-02-2011 17:00 ]

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:50:
Heb nu een lijst samengesteld en ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven wat slimmer zou zijn om te doen.
Met meer info kunnen we je beter helpen. Waar ga je het systeem bijvoorbeeld voor gebruiken? In de topicstarter staan wat voorbeelden van de info die handig is om te vermelden.
Pagina: 1 ... 48 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!