Heb je gelijk in. Het is dan ook wel interessant om te weten welke spellen precies gespeeld worden.
Je kan het misschien ook altijd eerst zonder een discrete videokaart bestellen en kijken hoe die HD4250 het afhandelt. Als dat dan tegenstaat kan je altijd nog kiezen
En een HD5670 speelt spellen nog best goed hoor. Ik heb een HD4670 die al een stuk slechter is en daar kan je menig spelletje wel mee spelen. Nee, niet op de hoogste instellingen in combinatie met een hoge resolutie, maar medium kan wel.
C.QL schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:37:
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
Ik behoud een monitor, luidsprekers, toetsenbord, muis.
Ik heb ook nog een (ik denk, ik heb ze nu niet bij me dus ik kan het niet checken) ATA schijf liggen van 250 GB, en die zou ik er ook graag bijzetten. Naast de nieuwe SATA schijf van 1 GB. Als dit mogelijk zou zijn natuurlijk..? Dat is al een eerste vraag.
Het kan wel, maar de vraag is; waarom wil je dat zo graag?
Ik denk dat met alleen surfen en tekstverwerken de meeste mensen wel genoeg hebben aan de 1TB. Je zou er wel voor kunnen kiezen om geen 1TB-schijf erin te zetten en enkele de 250GB te gebruiken.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, geheugen, processor, voeding, harde schijf, (misschien beter cpu-koeler?)
Wil je misschien nog een DVD-speler erbij?
3) Genoeg ruimte in mijn kast om gemakkelijk in te bouwen. Is deze standaardkast goed genoeg of zou ik beter een andere nemen? Zo ja, welke stelt u voor?
Ik denk dat deze wel voldoet aan je eisen. Hij komt tevens al met één 120mm ventilator.
Op het systeem worden geen games gespeeld. Het is puur voor surf- en officewerk etc. Maar liefst wel vlotjes, en een tijdje bruikbaar. Degelijk materiaal is ook wel een vereiste. Liever wat euros meer voor wat degelijker materiaal.
Tot nu toe heb je wel kwaliteits-spullen gekozen, daar zit je wel goed mee. Je zou misschien nog wat euro's kunnen besparen door een dual- of triple-core te nemen in plaats van een quad-core (kan zo'n 30 euro schelen). Dat geld wat je bespaart kan je dan in andere dingen steken zoals een betere/stillere CPU-koeler, een mooiere behuizing.
Persoonlijk zou ik het zo laten, veel verbeteringen kan je niet doorvoeren.
Tot slot nog een extra vraagje: moet ik zaken als kabels, koelpasta, etc nog apart bijkopen of wordt dat meegeleverd bij het moederbord/processor? Kan iemand hier wat duidelijkheid over geven?

Bij het moederbord komen al enkele kabels.Pakken we de
handleiding van het moederbord erbij dan zien we dat er al
twee SATA-kabels bij komen.
Nu weet ik niet of je een DVD-speler erbij wilt (staat niet in je lijstje), maar als je een DVD-speler en je oude harde schijf nog wilt gebruiken dan heb je er drie nodig. Je zult er dan dus één bij moeten kopen bij de winkel (ook maar 1 tot een paar euro).
Bij de processor (in dit geval een X4 640) komt ook al een koeler (het is een boxed-versie). Deze stock-koeler is al voorzien van een laagje koelpasta waardoor je in principe ook geen koelpasta erbij hoeft bestellen.
De winkels waar ik zou gaan kopen zijn:
www.itware.be en
www.vdhsoft.be, dus liefst iets uit hun gamma. Maar ik ben al blij als iemand me wat tips kan geven, ook al zit het niet in die twee winkels hun gamma

Of toch maar online bij 1 van jullie shops? Maar dan kan een garantievalletje wel duur oplopen waarschijnlijk.
Een garantie-afhandeling hoeft niet per se duur te zijn. Als je een DOA (Dead on Arrival) krijgt vergoed de webshop meestal zowel de verzendkosten heen als terug.
Als er tijdens de garantie-periode iets kapot gaat ben je alleen verzendkosten van België naar Nederland kwijt. Ik ben niet heel bekend met de vervoerders in België maar ik zie bijvoorbeeld
bpost. Vaak weegt hardware niet heel veel (op behuizingen en voedingen na) waardoor je wel in een lagere regio (1-2kg bijv.) komt.
Zo heel veel scheelt het dus niet vergeleken met Nederlanders als je kijkt naar de vezendkosten; een paar euro.
[
Voor 65% gewijzigd door
Bolletje op 05-11-2010 02:35
]