[BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 58.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383254

Jow computerkenners:)

Zelf weet ik echt amper iets over hardware, ik weet hoogstens wat je nodig hebt, maar wat nu snel en goed met elkaar werkt zal ik niet weten. Iig wil ik een nieuwe PC maar niet al te duur

* Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo goedkoop mogelijk, iets duurder dan het BBG budgetsysteem. Zegmaar een geupgrade versie, ik weet niet op hoeveel je dan zou uitkomen omdat ik wel wil bijv dat de PC black ops kan draaien op een redelijke kwaliteit.
* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
Geen 1, echter standaard dingen als muis, toetsenbord en monitor zijn niet meer nodig.
* Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Volgens mij dit he:
Voeding
Moederboard
Processor
Geheugen
Videokaart
Kast

* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Het systeem moet call of duty black ops kunnen draaien. Het hoeft niet op de allerhoogste detail, 1280x1024 en een goede framerate terwijl het er redelijk uitziet is prima. MW2 speelde ik altijd op me laptop op 1024*768 en alles op de laagste detail verder. Ik kon nieteens snipen omdat dan de framerate te ver dropte als ik zoomde bijv. Ook miste ik altijd de eerste paar minuten van de match omdat het laden zolang duurde. Daarom wil ik nu dus een betere PC die deze spellen beter kan draaien. Echter van anderen hoorde ik al dat het kopen van een half systeem weggegooid geld is... zijn julie het hier ook mee eens? Opzich kan ik er wel inkomen maar ik heb geen zin om een superdelux gamesysteem te kopen voor veel geld.
* Wat voor soort programma's wil je draaien?
Oops, ja dit heb ik al in het vorige paragraaf beschreven.

Ik zit dus te denken aan het BBG systeem, alleen dan dat verder verbeteren als dat mogelijk is:

Processor AMD Athlon II X2 255

Moederbord Asrock 880GM-LE, hier zit al een standaard videokaart op, ik zal dus denk ik een ander moederboard nodig hebben, waar je een losse videokaart opzet?

Videokaart: ................. En zo goed mogelijk, maar niet al te duur? Ik weet niet over hoeveel geld we hier spreken? Heb je een redelijke voor 100-150e?

Geheugen Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

Harde schijf Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB

Behuizing, deze moet anders dan de Behuizing AOpen ES45H, want ik wil een andere videokaart en hier wordt een 350W voeding bij bijgeleverd.... en met een andere videokaart moet dit volgens mij meer zijn andere topics lezende.

Optische drive Sony Optiarc AD-7260S

Weet iemand dus verdere ideeen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Altijd :-)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,98€ 41,98
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 13,43€ 13,43
1Cooler Master Centurion 5 II€ 46,09€ 46,09
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 19,99€ 19,99
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 45,51€ 45,51
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 47,93€ 47,93
1AMD Phenom II X2 555 Black Edition€ 68,13€ 68,13
1Asrock 870 EXTREME3€ 62,40€ 62,40
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 107,61€ 107,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,07

Veel mooier kunnen we het niet maken. Maar, laat me raden ; het is te duur ?
Dit systeem heeft een modulaire voeding, CF mobo, dus je kan er nog zo'n videokaart naast prikken later.
Alles erop en eraan.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha 450 is heel nice, Ik zat al bijna 100 euro duurder te denken, maar ik wilde het open laten zodat ook nog wel een beetje goede onderdelen gekozen konden worden en bedankt voor de hulp. Ik ben dan wel een leek op dit gebied maar voor mijn gevoel is dit een "aardig" pctje? Wat bedoel je met videokaart naast prikken later? Gewoon dat hij op het moederboard kan als je een losse koopt?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 383254 op 13-11-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Let even op dat de prijzen momenteel niet kloppen.
Er wordt van 1 shop de prijzen excl btw getoond. Dat vertekend de zaken nogal.

Ik ga dus even geen verbeteringen uitvoeren: dit is mij teveel werk.

- losse processorkoeler hoeft er niet bij - standaard voldoet gewoon, als je tenminste niet gaat overklokken of stilte erg belangrijk vind
- kast kan goedkoper
- voeding kan beter, dan wel goedkoper
- moederbord kan goedkoper -> kans is niet groot dat je een 2e videokaart gaat plaatsen en zo ja: dan moet je ook weer een zwaardere voeding hebben
- videokaart zou ik gelijk iets beter maken: GTX460, of de nog net iets duurdere HD6850.
- processor: ik denk dat je beter een snelle Athlon II kan nemen, of anders de duurdere Phenom II 945 tot 955 kan nemen

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Quacka schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:36:
Let even op dat de prijzen momenteel niet kloppen.
Er wordt van 1 shop de prijzen excl btw getoond. Dat vertekend de zaken nogal.

Ik ga dus even geen verbeteringen uitvoeren: dit is mij teveel werk.

- losse processorkoeler hoeft er niet bij - standaard voldoet gewoon, als je tenminste niet gaat overklokken of stilte erg belangrijk vind
- kast kan goedkoper
- moederbord kan goedkoper -> kans is niet groot dat je een 2e videokaart gaat plaatsen en zo ja: dan moet je ook weer een zwaardere voeding hebben
- videokaart zou ik gelijk iets beter maken: GTX460, of de nog net iets duurdere HD6850.
- processor: ik denk dat je beter een snelle Athlon II kan nemen, of anders de duurdere Phenom II 945 tot 955 kan nemen
Jaja, ik weet het. Heb hem mijn "standaard" AMD Budget game pc laten zien, die is voorbereid op doorgroeien (CF). Athlon's zuigen als het op games aankomt, kan je nog beter de cpu nemen, die ik hem aanbeveel. Het gaat hem vooral om game performance.
Anoniem: 383254 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:19:
Ik ben dan wel een leek op dit gebied maar voor mijn gevoel is dit een "aardig" pctje? Wat bedoel je met videokaart naast prikken later? Gewoon dat hij op het moederboard kan als je een losse koopt?
Met dat laatste bedoel ik dat er al eentje inzit, en je er later nog zo'n kaarte ernaast kan steken, dan krijg je CROSSFIRE en gaat je game performance met zo'n 60 a 90% omhoog.
Voor dat geld heb je gewoon een redelijk voeding, en modulair. Het word anders duurder, of NON modulair.

[ Voor 26% gewijzigd door Madrox op 13-11-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel in performance zou het schelen dan met een GTX460? Ik snap alleen ff niet hoe je die lijstjes maakt zodat je er gelijk op kan klikken. Die kast is toch prima? Of schelen jouw verbetering erg veel in prijs? Of als je die verbetering doorvoert, heb je dan dezelfde prijs maar wel een betere videokaart. Na net opgezocht te hebben wat een modulaire voeding is lijkt me dat wel relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Madrox schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:49:
[...]

Jaja, ik weet het. Heb hem mijn "standaard" AMD Budget game pc laten zien, die is voorbereid op doorgroeien (CF). Athlon's zuigen als het op games aankomt, kan je nog beter de cpu nemen, die ik hem aanbeveel. Het gaat hem vooral om game performance.

[...]

Met dat laatste bedoel ik dat er al eentje inzit, en je er later nog zo'n kaarte ernaast kan steken, dan krijg je CROSSFIRE en gaat je game performance met zo'n 60 a 90% omhoog.

[...]

Voor dat geld heb je gewoon een redelijk voeding, en modulair. Het word anders duurder, of NON modulair.
De phenom 555 wint het vooral in spellen die niet met meerder kernen om kunnen gaan.
De athlon II wint het dik in de gavallen dat dit wel het geval is.
Nu heb ik me niet verdiept in Black ops, maar ik mag toch hopen dat dit moderne spel daar wel mee om kan gaan.

Tja, de voeding kost 55 euro. Voor dat geld heb je een redelijke voeding.
Maar je kan beter een betere niet-modulaire voeding kiezen. Bijv:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Maar goed. De OCZ voldoet heus wel, dus als je puur op modulair let, dan moet je die maar nemen.

Tja, videokaart ernaast prikken: Neem dan wel een zwaardere voeding.
Daarnaast moet je dit eigenlijk wel binnen een jaar doen, want anders kan je beter een nieuwe videokaart kopen.
Ik denk dus dat het niet zo interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja 1 videokaart is genoeg denk ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Quacka schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:07:
[...]

De phenom 555 wint het vooral in spellen die niet met meerder kernen om kunnen gaan.
De athlon II wint het dik in de gavallen dat dit wel het geval is. Nu heb ik me niet verdiept in Black ops, maar ik mag toch hopen dat dit moderne spel daar wel mee om kan gaan.
Black-ops kan idd wel wat cpu power gebruiken.
Tja, de voeding kost 55 euro. Voor dat geld heb je een redelijke voeding.
Maar je kan beter een betere niet-modulaire voeding kiezen. Bijv:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Neem dan de Corsair 450VX, die L7 530 is trouwens lekker prijzig geworden.
[quote[Tja, videokaart ernaast prikken: Neem dan wel een zwaardere voeding.[/quote]
Want ? Hij trekt geen twee, zuinige HD5770's ?
Daarnaast moet je dit eigenlijk wel binnen een jaar doen, want anders kan je beter een nieuwe videokaart kopen.
Ik denk dus dat het niet zo interessant is.
Tja, dat is altijd het probleem. Je weet nooit hoe het balletje rolt. Misschien loop je wel tegen een koopje aan (2de hands HD5770).

Nu ik ongeveer weet wat zijn budget is, heb ik het systeem "op maat" gesneden. Want, quaka, ik was nog lang niet klaar met hem ...lol

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 13,43€ 13,43
1Cooler Master Centurion 5 II€ 46,09€ 46,09
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 19,99€ 19,99
1Corsair VX450W€ 52,63€ 52,63
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 122,50€ 122,50
1Asrock 870 EXTREME3€ 73,50€ 73,50
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 153,84€ 153,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 576,91

Kan er nog een tientje vanaf ? Natuurlijk, maar waarom een oude chipset als je voor negen euro het nieuwste hebt.
De koeling laat ik erop zitten, want stock koelers worden altijd heter en maken meer herrie. Vind jij dat niet erg, kan je hem gewoon schappen. En die kast ? Ja, dat kan goedkoper; dan krijg je een soort vloei-papier wat voor metaal moet doorgaan. Niet mijn "cup of tea". Dit is een nieuw modelletje, niet te duur, praktisch en degelijk en ziet er leuk uit.

Als het toch wat goedkoper moet, neem dan de GTX460. Dat scheelt ook pakweg 30 euro en BLack OPs zal daar ook perfect op draaien (had al gezien dat black ops nogal CPU afhankelijk is).

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 13-11-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok 545 is wel max ongeveer, maar dan is het ook wat beter. En inderdaad nee, waarom zou je 10 euro besparen op 550 euro? Dat is vrij nutteloos. Dit laatste systeem ziet er prima uit voor mij iig. Dan ga ik dit denk ik soon bestellen bij Zercom of 4launch... hopelijk hebben ze wel alle onderdelen

Edit: Ah ik zie dat je hem nu nog verder hebt aangepast :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 383254 op 13-11-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 383254 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:29:
Ok 545 is wel max ongeveer, maar dan is het ook wat beter. En inderdaad nee, waarom zou je 10 euro besparen op 550 euro? Dat is vrij nutteloos. Dit laatste systeem ziet er prima uit voor mij iig. Dan ga ik dit denk ik soon bestellen bij Zercom of 4launch... hopelijk hebben ze wel alle onderdelen
Ach, je kan ook zonder cpu koeler beginnen. Als je later stiller wilt hebben, moet je die even vervangen.
Misschien kan je het zelf doen of heb je een handig neefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 383254 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:29:
Ik ben het redelijk eens met madrox laatste systeem.

Begin met de processor en moederbord.
En een HD6850 (merk maakt niet veel uit -> bij de ene shop is de een voordeliger en bij de andere de andere)
dvd-brander, kast, en ddr3-geheugen is nu niet zo belangrijk -> kijk naar prijs en levertijd. Let op dat je wel DDR3-1333 geheugen neemt, als je een ander merk kiest. (of sneller)
Voeding is wel belangrijk: als ze nu de door Madrox en door mij genoemde voeding niet hebben, vraag dan hier welke je wel moet nemen.
Bij 4launch is deze bijv heel goedkoop:
http://www.4launch.nl/sho...thxstream-2-500w/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is geen probleem koeler vervangen, en dan toch liever de saphire HD6850 gewoon... En thanks voor de hulp! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 383254 op 13-11-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert_Jan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Na 6 jaar wordt het tijd voor een nieuwe PC. Toen ook eentje samengesteld uit de BBG, dus die heb ik deze keer ook helemaal uitgeplozen. Eerst de vragen;

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 500 euro voor de kast (excl Windows 7) en de componenten erin.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
Toetsenbord en muis (Microsoft desktop)
Scherm (LG)
Harddisk (voor erbij, als het kan)
DVD writer

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijke allround PC voor in de woonkamer gebruikt voor van alles en nog wat. Office taken, Autocad, Solidworks, Photoshop, iTunes, filmpjes kijken, af en toe gamen (C&C), website maken, etc.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
De PC staat in de woonkamer dus lekker stil en liefst ook een beetje zuinig, omdat hij veel aan staat. Hij moet ook weer een aantal jaren mee dus eventueel een beetje mogelijkheden in de toekomst om te kunnen uitbreiden en/of upgraden.

Uit de diverse topics en BBG's ben ik tot de volgende lijst gekomen;
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 77,54€ 77,54
1Cooler Master Sileo 500€ 52,80€ 52,80
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,76€ 45,76
1Asus EAH5670/DI/1GD5€ 72,91€ 72,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,43

Zou graag horen wat de experts hiervan denken! Volgens mij kan ik hier aardig mee uit de voeten, weet alleen niet zeker of de componenten ook goed compatible zijn. En dan zijn er nog drie onderdelen waarvan ik niet weet of ze de beste keuze zijn.
- Voeding. Is 430 watt genoeg, of teveel
- Moederbord. Lijkt me dat dit een redelijk allround model is
- Videokaart. Geen idee, maar ik zag hem af en toe voorbij komen

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quacka schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:38:
[...]

Ik ben het redelijk eens met madrox laatste systeem.

Begin met de processor en moederbord.
En een HD6850 (merk maakt niet veel uit -> bij de ene shop is de een voordeliger en bij de andere de andere)
dvd-brander, kast, en ddr3-geheugen is nu niet zo belangrijk -> kijk naar prijs en levertijd. Let op dat je wel DDR3-1333 geheugen neemt, als je een ander merk kiest. (of sneller)
Voeding is wel belangrijk: als ze nu de door Madrox en door mij genoemde voeding niet hebben, vraag dan hier welke je wel moet nemen.
Bij 4launch is deze bijv heel goedkoop:
http://www.4launch.nl/sho...thxstream-2-500w/tweakers
Kan idd de Corsair VX450W al niet vinden op 4launch, maar de videokaart is daar wel het goedkoopst (Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE) en het liefst bestel ik alles bij 4Launch want Eindhoven is hier om de hoek. Dus gewoon dat lijsjte kopen en dan wel met laatsgenoemde voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 383254 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:51:
[...]

Kan idd de Corsair VX450W al niet vinden op 4launch, maar de videokaart is daar wel het goedkoopst (Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE) en het liefst bestel ik alles bij 4Launch want Eindhoven is hier om de hoek. Dus gewoon dat lijsjte kopen en dan wel met laatsgenoemde voeding?
Hij staat er wel, de Corsair, maar niet op voorraad. Neem dan deze
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-059309
Die is dacht ik wat nieuwer en beter dan de Steathstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dit is hem dan: De cd rom speler kon ik ook niet vinden dus maar gewoon een andere gepakt. Diegene die hier thuis veel van computers weet heeft geen zin / tijd dus ik post het maar weer hier even:
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/116/70363770.png Wel iets duurder helaas.... en hier komt dan windows ook nog bij.

Ik zag ook dat die corsair voeding volgens mij nieteens kan, omdat die maar 450W is en op 4launch stond dat die videokaart minstens 500W nodig heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 383254 op 13-11-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 383254 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:17:
Oke dit is hem dan: De cd rom speler kon ik ook niet vinden dus maar gewoon een andere gepakt. Diegene die hier thuis veel van computers weet heeft geen zin / tijd dus ik post het maar weer hier even:
[afbeelding] Wel iets duurder helaas.... en hier komt dan windows ook nog bij.

Ik zag ook dat die corsair voeding volgens mij nieteens kan, omdat die maar 450W is en op 4launch stond dat die videokaart minstens 500W nodig heeft.
De shops zeggen al snel dat iets niet kan, trust me, die VX50 is sterker dan menig onbeduidend, matig 500watter van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jow,

laatste vraag voordat ik hem ga bestellen bij de videokaart staat:
Interfacetype: PCI Express 2.1 x16
en bij het moederboard staat:
# 2x PCI Express 2.0 x16 slot

Werkt dit gewoon met elkaar? Alvast bedankt

Via google lijkt me het antwoord hier gewoon ja op :P?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 383254 op 13-11-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Madrox schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:59:
[...]

Hij staat er wel, de Corsair, maar niet op voorraad. Neem dan deze
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-059309
Die is dacht ik wat nieuwer en beter dan de Steathstream.
Nee.
De stealthstreamx II is nieuwer.
Of de modxstream moet ook al weer een nieuwere versie zijn??

pci-e 2.1 op een 2.0 moederbord is geen probleem.
2.1 is maar marginaal anders dan 2.0. (al heb ik er nog nooit opgelet)

[ Voor 12% gewijzigd door Quacka op 13-11-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383301

Hallo best mensen,

Ik wil rond deze tijd een computer bouwen, want over ander halve maand heb ik een redelijk grote LAN-party, en wil ik graag alle games op de hoogste settings en resolutie kunnen draaien.

* Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan een budget van ongeveer 1500-1600 euro. Maar als er voor bijvoorbeeld 50 euro meer een drastisch betere systeem kan worden samengesteld, kan ik mijn budget wel aanpassen.
* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
Ik heb zelf geen andere componenten die ik hier voor wil gaan gebruiken, dus alles moet nieuw zijn.
* Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaart computer onderdelen + een goeie monitor.
Geen muis/headset/toetsenbord etc. want die heb ik zelf al.
* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik dacht wel zoiets als het 1750 gamesysteem van de bbg-november.
* Wat voor soort programma's wil je draaien?
Ik wil er op kunnen gamen, videobewerken, webbrowsen alles wel zo'n beetje.

Omdat dit systeem redelijk wat gaat kosten, hoop ik ook dat het wat langer meegaat en dat ik niet bijvoorbeeld over een jaar al een nieuw systeem moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Geert_Jan schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:43:
Een redelijke allround PC voor in de woonkamer gebruikt voor van alles en nog wat. Office taken, Autocad, Solidworks, Photoshop, iTunes, filmpjes kijken, af en toe gamen (C&C), website maken, etc.

De PC staat in de woonkamer dus lekker stil en liefst ook een beetje zuinig, omdat hij veel aan staat. Hij moet ook weer een aantal jaren mee dus eventueel een beetje mogelijkheden in de toekomst om te kunnen uitbreiden en/of upgraden.

Uit de diverse topics en BBG's ben ik tot de volgende lijst gekomen;
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 77,54€ 77,54
1Cooler Master Sileo 500€ 52,80€ 52,80
1Asus EAH5670/DI/1GD5€ 72,91€ 72,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,43

Zou graag horen wat de experts hiervan denken! Volgens mij kan ik hier aardig mee uit de voeten, weet alleen niet zeker of de componenten ook goed compatible zijn. En dan zijn er nog drie onderdelen waarvan ik niet weet of ze de beste keuze zijn.
- Voeding. Is 430 watt genoeg, of teveel
- Moederbord. Lijkt me dat dit een redelijk allround model is
- Videokaart. Geen idee, maar ik zag hem af en toe voorbij komen

Alvast bedankt voor de hulp!
Het is een leuk pc'tje, maar mocht je nog een paar euro over hebben: neem een iets betere videokaart, bijv de HD5770. Die is ook nog nauwelijks duurder.
Voeding is voldoende
Moederbord is zeer allround. Of je het perse nodig hebt weet ik niet, maar och: je kan hier misschien een 10tje op bezuinigen. Ik zou het moederbord lekker erin houden.
Enige bezuinigpunt kan nog de processorkoeler. De mugen II is erg goed. Perfecte koeler. Maar de CM Hyper 212 plus is ook heel stil. En 10 euro goedkoper.

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 13-11-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 383254 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:30:
Jow,

laatste vraag voordat ik hem ga bestellen bij de videokaart staat:
Interfacetype: PCI Express 2.1 x16
en bij het moederboard staat:
# 2x PCI Express 2.0 x16 slot

Werkt dit gewoon met elkaar? Alvast bedankt

Via google lijkt me het antwoord hier gewoon ja op :P?
PCI Express 2.1
PCI Express 2.1 supports a large proportion of the management, support, and troubleshooting systems planned to be fully implemented in PCI Express 3.0. However, the speed is the same as PCI Express 2.0. Most motherboards sold currently come with PCI Express 2.0 connectors.

Ja, het werkt. 2.1 = niks meer dan dat ook is voorbereid op de nieuwe PCIe 3.0 standaard, alle 2.0 functies zitten er gewoon in.
Het is een leuk pc'tje, maar mocht je nog een paar euro over hebben: neem een iets betere videokaart, bijv de HD5770. Die is ook nog nauwelijks duurder.
Tja, 40 euro verschil is toch wat meer dan nauwelijks. Hij is het wel waard maar kost ook wel wat meer.
DE HD5750 kan ook prima, die scheelt 30 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 13-11-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Geert_Jan schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:43:

- Voeding. Is 430 watt genoeg, of teveel ruim voldoende, genoeg als je later nog wil upgraden
- Moederbord. Lijkt me dat dit een redelijk allround model is Ja. Het kan echter wel goedkoper
- Videokaart. Geen idee, maar ik zag hem af en toe voorbij komen [20 euro meer geeft bijna 100% betere prestaties)
USB 3.0 heeft onderstaand systeem niet, wat helemaal geen ramp hoeft te zijn; je moet het ook wel nodig hebben.
USB 2.0 kan ook alles wat USB 3.0 kan, alleen wat langzamer. Dat boeit echter niet als je nu bijv. al tevreden ben met je usb 2.0 performance (denk aan usb-sticks). Heb de kast verander in een niewer model van CM, die ook wat goedkoper is en minstens zo goed. HEt lampje(led) wat je ziet, kan uit , mocht je daarop afknappen. Het is een 140mm fan, die doorgaans wat stiller zijn dan de 120mm exemplaren van CM (en nog steeds aardig wat lucht verplaatsen).

De videokaart is een HD5750 , die slechts 10% langzamer is dan de HD5770. Hij is echter bijna 20% goedkoper (102 vs 120 / die laagste prijzen reken ik niet, want die shop wil je echt niet). Er is geen plaats voor de Phenom II, daarvoor zit een Athlon X4 620 die op 3Ghz draait. Scheelt 50% in aanschafprijs en de prestaties schelen veel minder dan dat. Beste prijs/prestatie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 82,95€ 82,95
1Cooler Master Centurion 5 II€ 51,74€ 51,74
1AMD Athlon II X4 640€ 85,50€ 85,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 51,31€ 51,31
1Asus M4A77T€ 58,51€ 58,51
1XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E€ 101,90€ 101,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 557,16

De Scythe koeling heb ik er even ingelaten, hij is toch wel een maatje beter dan de CM 212.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
hij heeft volgens mij nog wat ruimte in zijn budget: kan hij de phenom II 955 er lekker inhouden.
Natuurlijk is de athlon II die jij kiest een goed alternatief.

De kast die hij zelf had gekozen staat wel bekend om stilte. Ik denk dat ie daarom ook gekozen is.
Ik zou dus de sileo gewoon aan willen raden.

Hd5750 is natuurlijk ook goed, alleen als je een goedkope HD5770 kunt scoren:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=jcxuv5
10 euro is dus 10% duurder... Dat is het dus wel waard. Alternate staat dan wel slecht bekend, de shop is verder wel betrouwbaar.
Dus Geert Jan: Goed naar de prijs-kwaliteit verhouding kijken in de shop(s) waar je gaat bestellen.
Scheelt het max 10% tussen een HD5770 en HD5750, dan de 1e kopen en anders de 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Quacka schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:05:
hij heeft volgens mij nog wat ruimte in zijn budget: kan hij de phenom II 955 er lekker inhouden.
Natuurlijk is de athlon II die jij kiest een goed alternatief.

De kast die hij zelf had gekozen staat wel bekend om stilte. Ik denk dat ie daarom ook gekozen is.
Ik zou dus de sileo gewoon aan willen raden.
Kan zijn, mijn idee is dat een lapje schuimbitumen van de Gamma je hetzelfde resultaat geeft; kosten, pakweg 10 euro, arbeid, pakweg 1/2 uur. Maar goed, als het je teveel gedoe is; neem dan die Sileo.
Hd5750 is natuurlijk ook goed, alleen als je een goedkope HD5770 kunt scoren:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=jcxuv5
10 euro is dus 10% duurder... Dat is het dus wel waard. Alternate staat dan wel slecht bekend, de shop is verder wel betrouwbaar.
Dus Geert Jan: Goed naar de prijs-kwaliteit verhouding kijken in de shop(s) waar je gaat bestellen.
Scheelt het max 10% tussen een HD5770 en HD5750, dan de 1e kopen en anders de 2e.
Ja , lastig met die prijzen. Al helemaal met die "ghost knallers" ertussen.
Kocht mijn HD5750 voor 95 euro, toen de valutakoers nog goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert_Jan
Quacka en Madrox super bedankt voor jullie input!

Heb het allemaal even bekeken. De Sileo hou ik er graag in evenals het moederbord. De videokaart heb ik gewijzigd. Heb er twee opties van gemaakt, allebei van Saphire, de 5750 en de 5770. Ik ga denk ik niet echt (hard) overclocken dus heb ook een goedkopere CPU koeler genomen. Ook omdat de Mugen 2 op dit moment bijna overal is uitverkocht. Dan kom ik tot de volgende lijst;

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Sileo 500€ 55,-€ 55,-
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,-€ 14,-
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 601,92

Volgens mij gaat dit hem worden. Nog een laatste gedachte misschien voordat ik de bestelling plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuiters
  • Laatst online: 01-06 14:32
Hallo experts,

Ik houd al jaren de technologie niet meer bij dus hoop mijn onderzoeksresultaten te kunnen toetsen aan jullie expertise. Doel is een volledig nieuw systeem neer te zetten. Ervaring is dat de monitor een paar systemen overleeft, daarom daar wat extra aan uitgegeven.

•Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder monitor rond de 600 Euro.
Na wat zoeken naar de monitor lijk ik toch uit te komen bij een IPS. De Dell krijgt veel lovende kritieken.

•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
Nee, is allemaal oude meuk.

•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuw systeem. KVM switch i.v.m. aanhaken laptop.
Qua performance zoek ik een systeem dat een paar jaar mee kan. Dus nu wat ruim voor wat ik wil, maar de volgende 2 generaties office mogen ook best soepel draaien. (is misschien wat koffiedik kijken, maar ja)

•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet te veel lawaai. Dit is nogal subjectief, realiseer ik me. Wat ik bedoel dat ik hier en daar een paar tientjes meer uitgeef om e.e.a. wat stiller te maken.

•Wat voor soort programma's wil je draaien?
Geen zware games, office, internet, fotobewerking (basis!), online games (Flash), downloads.
Wel vaak veel tegelijk, daarom gekozen voor een quad-core.

Het lijstje tot nu toe.
Als basis heb ik een combinatie gemaakt van de stille PC's uit de mei BBG en het basis systeem uit de november versie. Daarbij nog wat eigen speurwerk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 61,-€ 61,-
1Dell Ultrasharp U2410€ 510,14€ 510,14
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master Sileo 500€ 55,-€ 55,-
1Scythe D1225C12B1AP-11, 120mm€ 10,60€ 10,60
1Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)€ 7,57€ 7,57
1Logitech B110 Optical USB Mouse (Zwart)€ 5,31€ 5,31
1Scythe Quiet Drive€ 32,-€ 32,-
1Aten CS22U€ 14,53€ 14,53
1AMD Athlon II X4 640€ 86,-€ 86,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,-€ 35,-
1Asrock 890GX Extreme3€ 99,48€ 99,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,37

Nog wat toelichting, het moederbord heb ik gekozen voor deze i.v.m. iets snellere grafische chip.
Ik vraag me af of e.e.a een samenhangend geheel vormt of dat er rare uitschieters in zitten.

Ik sta geheel open voor suggesties.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Waarom een ips-scherm, als het doel alleen maar een beetje fotobewerking is? Als je dit nu professioneel doet...
Voor de helft van dat bedrag heb je ook een mooie monitor.
En zelfs als je perse een ips-monitor wilt zijn er goedkopere opties.

Van het bespaarde geld kan je een veel betere processor kopen. Ik zou er gelijk een X6 1055T in zetten.
Nu absoluut niet nodig, maar op de lange termijn wel een goede keuze.

Of het betere moederbord veel verschil gaat maken betwijfel ik.
Ik denk dat je dan nog beter een goedkoper moederbord kan nemen, met een basis videokaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Geert_Jan schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:11:
Quacka en Madrox super bedankt voor jullie input!

Heb het allemaal even bekeken. De Sileo hou ik er graag in evenals het moederbord. De videokaart heb ik gewijzigd. Heb er twee opties van gemaakt, allebei van Saphire, de 5750 en de 5770. Ik ga denk ik niet echt (hard) overclocken dus heb ook een goedkopere CPU koeler genomen. Ook omdat de Mugen 2 op dit moment bijna overal is uitverkocht. Dan kom ik tot de volgende lijst;

Volgens mij gaat dit hem worden. Nog een laatste gedachte misschien voordat ik de bestelling plaats?
hooguit de koeler. Die jij kiest is toch een wat oudere serie. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ie niet al te stil is, als het hard moet werken. Nu zal dit in de praktijk wel meevallen hoor, maar ik zou de 212 plus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vanwaar de keuze voor dat moederbord?

Die ondersteunt niet eens goed Crossfire en heeft beperkte aansluitmogelijkheden bij het I/O-panel.

Ik zou dan toch de 870 Extreme3 nemen. Zo veel prijsverschil zit er niet en je krijgt er naast een mogelijkheid om op Crossfire over te gaan ook nog USB 3.0 en SATA600 bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 14-11-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:34
Ik ben nu bezig met een opdracht voor tekenen maar kom nu toch wel erg tegen het limiet aan van mijn computer. In after effects was ik een filmpje aan het berekenen van 30 seconden 1280 x 720 pixels en dat duurt dan gelijk minimaal 9 uur. (en dit is dan nog een relatief makkelijke bewerking) |:(

Ik zit nu te werken op een pentium 4 3,00 GHz met 1,5 gb geheugen. Zoals je raad werkt dat niet echt heel soepel meer als je hd video gaat bewerken. :+

Wat mag het systeem gaan kosten?
- Het liefs zo weinig mogelijk, rond de 300 euro moet mogelijk zijn vermoed ik. In verband met later dit schooljaar een aanschaf van een laptop als ik ga studeren, (industriële vormgeving)

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
- 500 Gb sata harde schijf, twee slechte beeldschermen, boxjes, muis + toetsenbord, wacom teken tablet

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 333€ 30,85€ 30,85
1AMD Athlon II X3 445€ 61,34€ 61,34
1Asrock 880GMH-USB3€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,49

In plaats van aparte voeding kan ik natuurlijk ook voor een kast + voeding gaan uit het budget systeem want voldoende power heeft die volgens mij nog wel.
Dan kom ik op dit uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen ES45H€ 42,-€ 42,-
1AMD Athlon II X3 445€ 61,34€ 61,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 235,64

- Het zou handig zijn als ik er in de toekomst een videokaart in kan zetten. Ook zou ik het handig vinden als de onboard videokaart rekenwerk op zich kan nemen in bijvoorbeeld photoshop of premiere pro

Wat voor soort programma's wil je draaien?
- photoshop, premiere pro, tekenprogramma zoals sketchbook, en lightroom.

Mijn voornaamste vraag is, is het slim om dit nu te kopen. Bied dit systeem genoeg snelheid om dit schooljaar nog redelijk filmpjes te kunnen bewerken. (Full HD hoeft misschien niet eens per se)

Alvast vriendelijk bedankt. :>

[ Voor 22% gewijzigd door walletje-w op 14-11-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert_Jan
Quacka schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:37:
[...]

hooguit de koeler. Die jij kiest is toch een wat oudere serie. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ie niet al te stil is, als het hard moet werken. Nu zal dit in de praktijk wel meevallen hoor, maar ik zou de 212 plus nemen.
De boel is besteld! De CM Sileo was ineens uitverkocht ofzo en werd meteen duurder. Heb daarom maar een gewone kast genomen (CM Elite 334) en de vrijgekomen pieken gestoken in de 212 plus. Ben benieuwd.
Nogmaals bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuiters
  • Laatst online: 01-06 14:32
Quacka, dank voor de input. Hieronder mijn bedenksels. Indien ik rare/domme dingen zeg. graag geduld met een noob.
Quacka schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:33:
Waarom een ips-scherm, als het doel alleen maar een beetje fotobewerking is? Als je dit nu professioneel doet...
Voor de helft van dat bedrag heb je ook een mooie monitor.
En zelfs als je perse een ips-monitor wilt zijn er goedkopere opties.
Ik werd getrokken door de kijkhoek. Ik ga op die monitor ook werken, dan zit ik nogal eens onder een hoek. Heb nu nog een CRT, dus misschien is het een fobie. Ik zal het eens in een winkel gaan bekijken, ik zal de bevindingen (of eigenlijk de mening) delen. Voorlopig even de HP ZR24w in de lijst gezet.
Van het bespaarde geld kan je een veel betere processor kopen. Ik zou er gelijk een X6 1055T in zetten. Nu absoluut niet nodig, maar op de lange termijn wel een goede keuze.
Die neem ik van je aan, 6 cores lijkt de toekomst. Even voor mijn begrip, wat doet L3 cache?
Mijn eerste instinct was deze er niet in te zetten i.v.m. extra hitte.
Of het betere moederbord veel verschil gaat maken betwijfel ik.
Ik denk dat je dan nog beter een goedkoper moederbord kan nemen, met een basis videokaartje.
Super tip. Ik ga voor de Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI.
Het bordje downgraden naar Asrock 880GMH-USB3. Ik wil wel graag de USB3 houden.

Enig idee of de kast dit gaat trekken? Bij de mei stille PC staat dat deze kast het niet goed doet voor de zwaardere hitte producenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

walletje-w schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:44:
Mijn voornaamste vraag is, is het slim om dit nu te kopen. Bied dit systeem genoeg snelheid om dit schooljaar nog redelijk filmpjes te kunnen bewerken. (Full HD hoeft misschien niet eens per se)
Ligt eraan wat je fatsoenlijk vind natuurlijk, maar het is uiteraard heel wat sneller dan wat je nu hebt (een factor 4 qua CPU-kracht zal er minstens wel inzitten, maar ik denk wel iets meer). Je houdt ook nog upgrademogelijkheden naar de hexacores mocht je dat willen, die dingen zijn da bomb voor de zaken die je ermee wilt doen gezien de goede multicore-schaling, dus het sparen waard. Wel meteen 100 euro duurder helaas.

Kast + voeding kan prima, maar beperkt de upgrademogelijkheden wel wat t.o.v. een goede voeding. Ter info, die voeding van de ES45H is 350W piek, 300W continu. Als je de athlon II x3 erin houdt kan je wel een videokaart van ruim 100W aan, mocht je echt aan iets high-end's denken, of aan een GPU-upgrade en ook een toekomstige upgrade naar een X6 of zo, dan lijkt me minstens een 400W-voeding wel een goede investering.
[b]pkuiters schreef op maandag 15 november 2010 @ 00:42:
Die neem ik van je aan, 6 cores lijkt de toekomst. Even voor mijn begrip, wat doet L3 cache?
Mijn eerste instinct was deze er niet in te zetten i.v.m. extra hitte.
L3-cache levert simpelweg performancewinst in veel applicaties, de extra cache zorgt voor het prestatieverschil tussen athlon II's en phenom II's, leuk extraatje dus. Heel veel heter is de X6 trouwens ook niet, wel iets natuurlijk maar zonder high-end videokaart is het nog geen hete pc, en zeker gezien de goede CPU-koelert die je in je lijstje hebt komt dat wel goed.
Super tip. Ik ga voor de Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI.
Het bordje downgraden naar Asrock 880GMH-USB3. Ik wil wel graag de USB3 houden.

Enig idee of de kast dit gaat trekken? Bij de mei stille PC staat dat deze kast het niet goed doet voor de zwaardere hitte producenten.
Moet dus wel lukken. :)

[ Voor 51% gewijzigd door bwerg op 15-11-2010 01:36 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
bwerg schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:25:
[...]

Ligt eraan wat je fatsoenlijk vind natuurlijk, maar het is uiteraard heel wat sneller dan wat je nu hebt (een factor 4 qua CPU-kracht zal er minstens wel inzitten, maar ik denk wel iets meer). Je houdt ook nog upgrademogelijkheden naar de hexacores mocht je dat willen, die dingen zijn da bomb voor de zaken die je ermee wilt doen gezien de goede multicore-schaling, dus het sparen waard. Wel meteen 100 euro duurder helaas.

Kast + voeding kan prima, maar beperkt de upgrademogelijkheden wel wat t.o.v. een goede voeding. Ter info, die voeding van de ES45H is 350W piek, 300W continu. Als je de athlon II x3 erin houdt kan je wel een videokaart van ruim 100W aan, mocht je echt aan iets high-end's denken, of aan een GPU-upgrade en ook een toekomstige upgrade naar een X6 of zo, dan lijkt me minstens een 400W-voeding wel een goede investering.
Alvast vriendelijk bedankt voor deze reactie!

Ik zat zelf nog even verder te kijken ga ik het prestatie verschil merken als ik er een quadcore in gooi?
Ik heb nu de dvd brander eruit gehaald, die gebruik ik toch zelden en ik heb nog een slechte dvd brander in de oude pc zitten dus dan doe ik het daar wel mee. Vervolgens heb ik toch weer gekozen voor een kast met aparte voeding ik vermoed dat ook al kies ik nu een iets sterkere processor ik er straks nog steeds een mid range videokaart in kan stoppen. Of is een videokaart echt alleen bedoeld voor gamen? (programma's zoals photoshop en andere reken intensieve programma's hebben daar geen baad bij?)

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 333€ 31,86€ 31,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 268,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bolletje92 schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:28:
[...]

Vanwaar de keuze voor dat moederbord?
Die gaat niet stuk O-)
Die ondersteunt niet eens goed Crossfire en heeft beperkte aansluitmogelijkheden bij het I/O-panel.
12x USB is meer dan genoeg en Crossfire is lang niet voor iedereen noodzakelijk. Met een single videokaar tkan je al perfect gamen. CF/SLI is voor de diehards.
Ik zou dan toch de 870 Extreme3 nemen. Zo veel prijsverschil zit er niet en je krijgt er naast een mogelijkheid om op Crossfire over te gaan ook nog USB 3.0 en SATA600 bij.
Zolang die het doet O-)
Sata600 is alleen met supersneller SSD's interressant en USB-sticks die usb 3.0 doen zijn er ook amper, en bovendien redelijk prijzing. Het is lekker allemaal die features, nog lekkerder als je ze nut hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 15-11-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Mocht usb 3.0 echt een succes worden: voor 10-20 euro heb je al een uitbreidingskaartje voor usb 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Heb nu onderstaande configuratie besteld. Omdat ik waarschijnlijk toch niet voor een extra videokaart ga, ik heb een ps3 om te gamen en daar is het toch het makkelijkst op.
Uiteindelijk toch voor de quad core gegaan waarschijnlijk bied die net wat meer rekenpower wat ik wel ga merken in premiere pro en after effects.

In ieder geval het verschil gaat gigantisch zijn voor mijn gevoel in vergelijking met mijn huidige P4 3,00 GHz; 1,5 GB 333MHz ram geheugen, onboard videokaart van 8 jaar oud met windows 7. :+ (en dat voor deze prijs :D)

#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen ES45H€ 39,95€ 39,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 51,90€ 51,90
1Asrock 880GMH-USB3€ 63,91€ 63,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:27

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ik ben op zoek naar een budgetbudget systeem voor in de woonkamer die onze mediaslaaf wordt.

'De nieuwe DJ Robert' moet eigenlijk alleen HD films kunnen afspelen en verder zal hij een beetje muziek serveren en als allround 'he ik moet iets op internet opzoeken' pc dienen. Zal een soort altijd-aan dingetje worden en ik heb, na flink snijden en rommelen in het BBG budgetsysteem het volgende samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 29,95€ 29,95
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 15,98€ 15,98
1AMD Athlon II X2 240€ 42,85€ 42,85
1Gigabyte GA-MA74GMT-S2 (rev. 1.4)€ 43,24€ 43,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 223,87

Nu is de vraag; zal deze computer HD materiaal af kunnen spelen? We hebben een beamer die tot 720 P doet, maar sommige films zijn van 1080P kwaliteit en moeten dus gewoon afgespeeld kunnen worden.

Edit: Suggesties zijn natuurlijk welkom, maar houd dan graag rekening met het maximale budget van 250 euro. Het liefst wil ik er zo min mogelijk aan spenderen, dus hoe minder hoe beter!

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 15-11-2010 20:14 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Neem een mobo met 785G/880G chipset en 2GB geheugen, chipset voor het HD videomateriaal en 2GB op de prijs te drukken en omdat 4GB mij nergens voor nodig lijkt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 18:32

Piper

No guts, no glory

Goedenavond iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuw systeem voor mijn vader. Het huidige systeems is traag en aan vervanging toe. De computer wordt vooral gebruikt voor outlook, surfen, foto's bewerken en wat filmpjes bewerken. Een spelletje wordt er af en toe eens op gedaan maar niets echt spannends.
Toetsenbord/muis is niet nodig, er mag wel een nieuw scherm bij, groter dan 21" hoeft niet hiervoor.
Ik wil de spullen graag bij 1 of max 2 webwinkels bestellen en wil het ook graag in elkaar gezet thuis ontvangen ;) Windows installeren lukt zelf wel, maar moet wel mee besteld worden. Ik heb een beetje zitten lezen en knutselen en heb onderstaand systeem samen gesteld maar graag jullie input voor wat verbeteringen. Als onderstaande overkill is hoor ik het ook graag ;) Budget ligt zo rond de 600e, meer is denk ik niet nodig gezien de wensen(maar zou evt wel kunnen). Het is wel de bedoeling dat het geheel weer een paar jaren mee kan.

Alvast bedankt! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ G2222HDL€ 117,23€ 117,23
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 81,52€ 81,52
1Cooler Master Elite 370€ 30,94€ 30,94
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,73€ 13,73
1Asrock 890GX Extreme3€ 98,69€ 98,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 588,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:27

Pixeltje

Woo-woohoo!

-The_Mask- schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:47:
Neem een mobo met 785G/880G chipset en 2GB geheugen, chipset voor het HD videomateriaal en 2GB op de prijs te drukken en omdat 4GB mij nergens voor nodig lijkt.
Thanks, Zit nu hierop:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 29,95€ 29,95
1AMD Athlon II X2 240€ 42,85€ 42,85
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 25,85€ 25,85
1Asrock 880GM-LE€ 53,57€ 53,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,15

Voor 208 euro een heel acceptabel systeem lijkt me? Is die 2Gb geheugen genoeg om de onboard videochip HD films te laten spelen? (MKV's bijvoorbeeld?)

Edit: De processor is een Athlon II X2 245 geworden, de 240 is kennelijk OEM en heeft dus geen koeler.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Pixeltje schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:41:
[...]
Voor 208 euro een heel acceptabel systeem lijkt me? Is die 2Gb geheugen genoeg om de onboard videochip HD films te laten spelen? (MKV's bijvoorbeeld?)
Ja, video affspelen = streaming. Het word dus nooit totaal in het geheugen geladen. 1Gb zou al genoeg zijn, maar dat is voor je OS net te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maspy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 15:16
Geen opmerkingen naar aanleiding van mijn post?

Maspy in "[BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Maspy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:03:
Volgens mij is dit een aardige pc waarmee ik voorlopig goed uit de voeten kan. Opmerkingen en tips zijn welkom.
Ja, je kan hier wel mee uit de voeten.

Natuurlijk zijn er andere keuzes te maken.
Iets bezuinigen op kast, processorkoeler en moederbord en je kan een betere processor kopen. (edit: je moederbord heeft dan alleen geen sata-600, maar zo belangrijk is dat niet)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,-€ 44,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 224,05€ 224,05
1Cooler Master Centurion 5 II€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,79€ 23,79
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 5,-
1Logitech Internet 350 Keyboard (Qwerty, USB, Zwart)€ 9,90€ 9,90
1Logitech RX250 Optical Mouse€ 6,56€ 6,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,82

Om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maspy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 15:16
Bedankt voor de input. Dus die 37,50 extra (verschil tussen x4 640 en de x4 955) is het dubbel en dwars waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Maspy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:35:
Bedankt voor de input. Dus die 37,50 extra (verschil tussen x4 640 en de x4 955) is het dubbel en dwars waard?
Dubbel en dwars gaat wat ver.
Maar het is wel de keuze die ik zou maken.
Immers heb je een vrij laag budget (400-425 euro excl randapparatuur/software), dus je kan beter een krachtige processor hebben, dan een extreme processorkoeler (tenzij je een overclocker bent...), duurdere kast en iets uitgebreider moederbord.

Het is alleen echt niet zo dat de 955 zoveel beter is, dan dat ie duurder is. De 955 is 44% duurder, qua prestaties misschien 10-15%. Maar ja... Als je ziet waar ik op bespaar, dan heb je er qua prestaties geen nadeel van: alleen maar voordeel.

statistieken voor de processors:
http://www.tomshardware.c...2%5D=on&prod%5B4446%5D=on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Quacka schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:55:
Het is alleen echt niet zo dat de 955 zoveel beter is, dan dat ie duurder is. De 955 is 44% duurder, qua prestaties misschien 10-15%. Maar ja... Als je ziet waar ik op bespaar, dan heb je er qua prestaties geen nadeel van: alleen maar voordeel.
Het ligt er ook maar aan wat je ermee wilt, bijvoorbeeld in gaming heeft die L3-cache wel meer effect dan 10-15%. Al is de prijs/prestatie van de athlon II gewoon wel iets beter.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350412

Hoi,

Ik ben bezig met het samenstellen van een systeem voor mezelf. Hij gaat voornamelijk gebruikt worden om films (blu-rays) af te spelen en voor het algemene pc werk. Er zal windows 7 op komen te draaien, en hij wordt dmv vga op een full hd monitor aangesloten en hdmi op een full hd lcd tv, dus hij moet beide schermen tegelijk kunnen aansturen.

Verder komt hij in het thuisnetwerk te hangen, alleen zal dat wel draadloos moeten. Alleen ben ik daar niet zo in thuis, ik kan wel zo'n wifi usb adapter kopen zoals bij een laptop maar werkt dat het best, en is dat de goedkoopste oplossing? Ik heb een router die 300Mbps draadloos aan kan, dus heb dan ook een netwerkkaart nodig die dat aan kan, iemand suggesties daarvoor?

Voor de rest had ik deze config (behalve ipv de Kingston de: ''Mach Xtreme Technology Copper Series'' alleen die kreeg ik niet in de lijst 8)7 ):

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 55,09€ 55,09
1Samsung SH-S223C Zwart€ 19,71€ 19,71
1AMD Athlon II X3 440€ 65,08€ 65,08
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 50,82€ 50,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,56

Vooral wat betreft de cpu zat ik nog te twijfelen tussen de X3 en X2 255, aangezien die wel 30w minder stroom verbruikt, is het grafische rekenwerk echt veel beter en ben ik dat met mijn gebruik wel nodig?

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 11:45
Ik zit een budget upgrade setje samen te stellen voor standaard gebruik (films/surfen/etc.).

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 445€ 63,07€ 63,07
1be quiet! L7 350W€ 37,25€ 37,25
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 27,-€ 27,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 127,32

Zit alleen nog te twijfelen welk moederbord ik er bij moet nemen.
Heb zelf weinig verstand van chipsets, vandaar dat ik hier vraag.

Een paar punten die van belang zijn:
- Totaal bedrag van de pc moet rond de 200 euro liggen.
- Hoeft geen USB3 of SATA-600 te hebben
- Het liefst met igp die Full-HD content kan afspelen.

Van mijn huidige pc gaat mee:
- 2xHDD (1xP-ATA, 1xS-ATA)
- DVD-Brander (P-ATA)

Op- of aanmerkingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
Volgens mij kan je met elke moderne onboard grafische kaart tegenwoordig hd content afspelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:53
CPU: Athlon II X2 240 @ 2,8 Ghz OC @ 3,2 Ghz
RAM: 4GB DDR2-667Mhz
Videokaart: ATI 5770 1GB
Mobo: M4N78-AM (AM2+)

Nu wil ik dus gaan gamen, wat is beter om te kopen.

Een AMD Athlon X4 640 of een AMD Phenom x2 550 ? Alvast bedankt!

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Desiler schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:02:

Met nieuwere spellen heb je meer profijt van de Athlon, met oudere vaak meer aan de Phenom.
Aan jou de keus.

• Stefanovic45
  • Laatst online: 15-06 11:54
Ik zou voor de X4 gaan, multicore ondersteuning wordt steeds beter en daarin verslaat de X4 de X2 natuurlijk dik.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Desiler schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:02:

Wat zit je op het moment dwars dan?

Volgens mij kan je met dat systeem toch prima gamen? (ik heb de processor zelf ook, maar ook een triple- en hexa-core :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Black Ops trekt die CPU anders aardig vol denk ik (ligt meer aan black ops dan aan de processor maarja.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

StefanvanGelder schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:19:
Black Ops trekt die CPU anders aardig vol denk ik (ligt meer aan black ops dan aan de processor maarja.)
Ja, Black Ops, "powered by Intel". Goede marketing stunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:53
Nou ik zie toch soms de frame drops en ik zie ook op hardware.info als ik kijk naar de benchmarks dat de athlon x4 soms wel het dubbele presteert dan de Athlon II X2 240. Dus dit word hem voor mij bedankt!

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 18:32

Piper

No guts, no glory

Piper schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:02:
Goedenavond iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuw systeem voor mijn vader. Het huidige systeems is traag en aan vervanging toe. De computer wordt vooral gebruikt voor outlook, surfen, foto's bewerken en wat filmpjes bewerken. Een spelletje wordt er af en toe eens op gedaan maar niets echt spannends.
Toetsenbord/muis is niet nodig, er mag wel een nieuw scherm bij, groter dan 21" hoeft niet hiervoor.
Ik wil de spullen graag bij 1 of max 2 webwinkels bestellen en wil het ook graag in elkaar gezet thuis ontvangen ;) Windows installeren lukt zelf wel, maar moet wel mee besteld worden. Ik heb een beetje zitten lezen en knutselen en heb onderstaand systeem samen gesteld maar graag jullie input voor wat verbeteringen. Als onderstaande overkill is hoor ik het ook graag ;) Budget ligt zo rond de 600e, meer is denk ik niet nodig gezien de wensen(maar zou evt wel kunnen). Het is wel de bedoeling dat het geheel weer een paar jaren mee kan.

Alvast bedankt! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ G2222HDL€ 117,23€ 117,23
1Cooler Master Elite 370€ 30,94€ 30,94
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,73€ 13,73
1Asrock 890GX Extreme3€ 98,69€ 98,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 588,59
Iemand hier nog iets nuttigs over te melden :P ? Het scherm gaat een 18,5 inch worden omdat deze toch wat te groot werd gevonden..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Piper schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:53:
[...]

Iemand hier nog iets nuttigs over te melden :P ? Het scherm gaat een 18,5 inch worden omdat deze toch wat te groot werd gevonden..;)
Waarom dat prijzige GX moederbord ? Kan misschien wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanplas
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik vind het erg nuttig. Ik wil een systeem samenstellen voor rond de 500 euro exclusief windows 7. Dit systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor downloaden van nieuwsgroepen, foto/videobewerking (niet heel zwaar) en internetten. Het zou wel mooi zijn als het systeem een aantal jaar mee kan, daarom zit ik te denken aan een sterke processor als de AMD 955BE. Randapparatuur als een tobo, muis en speakers zijn niet nodig.

Zelf kwam ik hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ G2222HDL€ 118,51€ 118,51
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,90€ 82,90
1AOpen ES45H€ 42,-€ 42,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 48,50€ 48,50
1Asrock 890GM PRO3€ 79,85€ 79,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,25

Er is dus nog wel wat ruimte in het budget. Ik heb nog een aantal vragen:
  • Geeft het veel prestatievoordeel om ipv 1333MHz geheugen 1800MHz erin te plaatsen?
  • Geven meerdere cores en groot prestatievoordeel bij programma's als Photoshop en Pinnacle?
  • Zij er mensen die het verschil tussen de Benq G2220HD en G2222HDL gezien hebben?
  • Het mobo downgraden naar een 880-USB3 is een optie, dat geld kan dan naar een sneller geheugen of een AMD 965BE. Kan iemand de voordelen van de 890 chipset tov de 880 chipset uitleggen
Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
• Geeft het veel prestatievoordeel om ipv 1333MHz geheugen 1800MHz erin te plaatsen?
Nee
• Geven meerdere cores en groot prestatievoordeel bij programma's als Photoshop en Pinnacle?
Kan
• Zij er mensen die het verschil tussen de Benq G2220HD en G2222HDL gezien hebben?
Benq G2222HDL maakt gebruik van LED-verlichting. Daardoor een stuk zuiniger, maar de beldkwaliteit kan beter. Maar ik weet zo niet of die van de G2220HD beter is. Volgens mij is die wel beter maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. BenQ G2222HDL review
• Het mobo downgraden naar een 880-USB3 is een optie, dat geld kan dan naar een sneller geheugen of een AMD 965BE. Kan iemand de voordelen van de 890 chipset tov de 880 chipset uitleggen
Het verschil zit hem met name in de grafische chip. Bij de 890GX chipset draait die op een hogere frequentie dan bij de 880G chipset (700 MHz vs 560 MHz), hierdoor is de 890GX dus iets krachtiger. Downgraden naar 880G voor sneller geheugen of een 965BE is het geld eigenlijk niet waard. De 890GX chipset presteert ongeveer 10% tot 15% beter dan de 880G. Als je totaal niet wilt gamen kun je net zo goed voor de 880G chipset gaan. Wil je echter af en toe nog wel eens een simpel spelletje spelen dan is de 890GX wel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanplas
Dan wordt het toch de G2220HD, die komt op dezelfde website veel beter uit.

Ik ben wel van plan om af en toe een spelletje te doen, dus dan gaat het inderdaad die 890gx, prima motivatie!

Als ik bij deze kast nog een (standaard)videokaart bij wil prikken in de toekomst, heb ik dan genoeg Wattage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Let er op dat het verschil maar erg klein is tussen de HD4250 (880G) en HD4290 (890GX). In procenten kan het misschien heel wat zijn, maar als je van 20 FPS naar 22-23 FPS gaat dan is dat niet zo'n verbetering (ik noem maar wat getallen)
Als je dus van plan bent wel enig spelletje te spelen dan raad ik je aan om een simpele videokaart erbij te nemen. Je kan het natuurlijk ook eerst aanzien en kijken wat je van de prestaties vindt om dan eventueel later nog een discrete videokaart te kopen.

Die voeding beschikt waarschijnlijk niet over een PEG-stekker (6-pins stekker die voor videokaarten wordt gebruikt voor extra vermogen). Je bent dan dus beperkt tot videokaarten die voldoende hebben aan het PCI-e-slot zelf. (t/m een AMD HD5670 of NVIDIA GT430 op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Een goedkoper moederbord met een 5450 is inderdaad wel interessanter als je af en toe ook nog een spelletje wilt spelen. Die presteert toch echt veel beter dan een HD4290 (60% ofzo). Hier wel een aardige vergelijking tussen de 5450 en integrated graphics.

Het totaal plaatje hoeft hierdoor helemaal niet veel duurder te worden. Je hebt nu namelijk een moederbord van dik 80 euro. Als je die vervangt door een Asrock 880GMH-USB3 bespaar je daardoor een euro of 25. Een 5450 kost zegmaar 35 euro. Do the math.

Aan de andere kant, een 5550 kost slechts 20 euro meer dan de 5450 en scoort ook weer zoveel beter (wederom iets van 60%) dan de 5450. Het punt is dat je ergens de grens moet trekken. Daarnaast is het ook erg afhankelijk over welke spelletjes we het hebben en of daar in de toekomst nog nieuwere spelletjes bij komen. Als de spelletjes niet zoveel voorstellen heb je genoeg aan een 880G chipset. Als je toch wat serieuzer bezig wil dan is een HD 5550 wel lekker.

Anoniem: 384965

Anoniem: 350412 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:10:
Hoi,

Ik ben bezig met het samenstellen van een systeem voor mezelf. Hij gaat voornamelijk gebruikt worden om films (blu-rays) af te spelen en voor het algemene pc werk. Er zal windows 7 op komen te draaien, en hij wordt dmv vga op een full hd monitor aangesloten en hdmi op een full hd lcd tv, dus hij moet beide schermen tegelijk kunnen aansturen.

Verder komt hij in het thuisnetwerk te hangen, alleen zal dat wel draadloos moeten. Alleen ben ik daar niet zo in thuis, ik kan wel zo'n wifi usb adapter kopen zoals bij een laptop maar werkt dat het best, en is dat de goedkoopste oplossing? Ik heb een router die 300Mbps draadloos aan kan, dus heb dan ook een netwerkkaart nodig die dat aan kan, iemand suggesties daarvoor?

Voor de rest had ik deze config (behalve ipv de Kingston de: ''Mach Xtreme Technology Copper Series'' alleen die kreeg ik niet in de lijst 8)7 ):

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 55,09€ 55,09
1Samsung SH-S223C Zwart€ 19,71€ 19,71
1AMD Athlon II X3 440€ 65,08€ 65,08
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 50,82€ 50,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,56

Vooral wat betreft de cpu zat ik nog te twijfelen tussen de X3 en X2 255, aangezien die wel 30w minder stroom verbruikt, is het grafische rekenwerk echt veel beter en ben ik dat met mijn gebruik wel nodig?

Thanks! _/-\o_
Iemand hier nog tips/advies voor?

Heb trouwens nog een vraag, de pc komt in een kleine studentenkamer te staan waar bij drukte de temperatuur nogal kan oplopen, is de bijgeleverde cooling voor deze config dan voldoende of is het aan te raden een betere cooling te kopen?

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-04 14:00
Anoniem: 384965 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:58:
[...]

Iemand hier nog tips/advies voor?

Heb trouwens nog een vraag, de pc komt in een kleine studentenkamer te staan waar bij drukte de temperatuur nogal kan oplopen, is de bijgeleverde cooling voor deze config dan voldoende of is het aan te raden een betere cooling te kopen?
Maak eens een concrete lijst met eisen waaraan jouw systeem moet voldoen, zodat we je verder kunnen helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Yamaha301 op 25-11-2010 17:19 ]

rmentink schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:04:
[...]

Maak eens een concrete lijst met eisen waaraan je systeem moet voldoen, zodat we je verder kunnen helpen.

1 +/- €325,- dat is dan excl. besturing software.
2 Alles wat in bovenstaande config staat.
3 Qua merk niet, bovenstaande config is afgeleid van best buy
4 Zoals hierboven staat, zal pc vooral voor films worden gebruikt verder geen gespecialiseerd software.

Hopelijk lukt het zo beter.

(Haha zie nu ineens dat ik nu onder ander account aan het posten ben 8)7 Ik ben dus zelfde pers. als r2thed :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 384965 op 25-11-2010 17:35 ]

• Yamaha301
Anoniem: 384965 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:18:
[...]

1 +/- €325,- dat is dan excl. besturing software.
2 Alles wat in bovenstaande config staat.
3 Qua merk niet, bovenstaande config is afgeleid van best buy
4 Zoals hierboven staat, zal pc vooral voor films worden gebruikt verder geen gespecialiseerd software.

Hopelijk lukt het zo beter.
Edit: Even wat veranderd :)
Edit2: Nog meer veranderd 8)7
#ProductPrijsSubtotaal
1Sitecom WL-181 XR Wireless PCI Card 300N-XR€ 36,21€ 36,21
1Cooler Master Elite 333€ 32,-€ 32,-
1AMD Athlon II X2 240€ 44,58€ 44,58
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 47,73€ 47,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 323,51

[ Voor 4% gewijzigd door Yamaha301 op 25-11-2010 17:50 ]

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 00:00
rmentink schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:34:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Sweex LW312 Wireless-N PCI Adapter€ 19,33€ 19,33
1AMD Athlon II X3 445€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 336,81

Klein beetje over budget heen, je kunt eventueel een dual-core processor of een 500gb harde schijf nemen.
Waarom zit er zo'n overkill van een voeding in?

EDIT

voor een draadloze aansluiting raadt ik je sweex af, je zou ook een usb variant kunnen nemen ipv een PCI.
Ik zou zelf eentje nemen die 3 antennes heeft, bv een Tp-link e.d.

rmentink schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:34:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Sweex LW312 Wireless-N PCI Adapter€ 19,33€ 19,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 336,81

Klein beetje over budget heen, je kunt eventueel een dual-core processor of een 500gb harde schijf nemen.
Thanks,

Qua hdd ga ik niet verder bezuinigen wou eigenlijk een 2tb maar die is er alleen in Eco Green, dus wacht wel totdat er een goede 2 tb uitkomt en dan komt die er bij in.

Is de andere behuizing met losse voeding echt veel beter dan de ES45H? En zou de L7 350W niet voldoende zijn?

Zelf had ik een PCI card van tp-link gezien, iemand hier enig ervaring mee?
karstnl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:39:
[...]

Waarom zit er zo'n overkill van een voeding in?

EDIT

voor een draadloze aansluiting raadt ik je sweex af, je zou ook een usb variant kunnen nemen ipv een PCI.
Ik zou zelf eentje nemen die 3 antennes heeft, bv een T-link e.d.
Bedankt voor je reactie (Y)

Is T-link weer iets anders of bedoel je ook tp-link? Ik zat namelijk te kijken naar de TL-WN851N of de 951N.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 384965 op 25-11-2010 17:52 ]

• karstnl
Anoniem: 384965 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:48:
[...]

Thanks,

Qua hdd ga ik niet verder bezuinigen wou eigenlijk een 2tb maar die is er alleen in Eco Green, dus wacht wel totdat er een goede 2 tb uitkomt en dan komt die er bij in.
Waarom zou je niet een 2TB nemen, omdat Eco green gelijk is aan langzaam? Dat valt behoorlijk mee, bekijk hiervoor wat reviews.
Is de andere behuizing met losse voeding echt veel beter dan de ES45H? En zou de L7 350W niet voldoende zijn?
De voeding die geleverd is bij de ES45H is al zat voor u, maar de L7 350W is beter maar niet nodig.
zie post hierboven, verbeterd.

EDIT
Ik zou deze TP TL-WN951N, of een usb wlan device.

[ Voor 3% gewijzigd door karstnl op 25-11-2010 17:55 ]

• Yamaha301
Anoniem: 384965 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:48:
[...]

Thanks,

-Ik kan zo wel even kijken of ik er een 1,5/2tb schijf in kan krijgen.
-Kheb de voeding ge-downgraded. Zie mijn vorige post.
-Neem maar gwn een duurdere wlan-kaart van een goede fabrikant, want je word niet vrolijk van een bagger-kwaliteit-kaart met falende drivers. Je zult immers al genoeg problemen krijgen met draadloos netwerken 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Yamaha301 op 25-11-2010 17:55 ]

• karstnl
rmentink schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:54:
[...]

-Ik kan zo wel even kijken of ik er een 1,5/2tb schijf in kan krijgen.
-Kheb de voeding ge-downgraded. Zie mijn vorige post.
-Neem maar gwn een duurdere wlan-kaart van een goede fabrikant, want je word niet vrolijk van een bagger-kwaliteit-kaart met falende drivers. Je zult immers al genoeg problemen krijgen met draadloos netwerken 8)7
Wat dacht je van dit, ik zit er wel wat overheen. Maar hij is beter leverbaar en je kunt hem bij 1 webwinkel voor 358 euro bestellen, wil je goedkoper neem dan een andere HDD of processor.

#ProductPrijsSubtotaal
1TP TL-WN951N€ 23,90€ 23,90
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 70,21€ 70,21
1Samsung SH-S223C Zwart€ 18,28€ 18,28
1AOpen ES45H€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 330,12

EDIT
Bestel maar niet bij Salland, bespaart je later flink wat problemen mocht er iets mis zijn.

• Yamaha301
Hier een build met een 320Gb HDD voor "normale" bestanden (OS/programma's/games/etc) en een 2tb HDD voor je films.
Onboard graphics, een athlon II x2 en 2gb geheugen moet meer dan genoeg zijn om films mee af te spelen en alle andere gewone tasks zonder probleem aan te kunnen. Gaat echter wel iets over je budget heen.

Edit: Wat dingetjes veranderd :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 70,21€ 70,21
1Samsung Spinpoint F4 HD322GJ, 320GB€ 32,27€ 32,27
1AMD Athlon II X2 245€ 51,30€ 51,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 26,88€ 26,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,55

[ Voor 89% gewijzigd door Yamaha301 op 25-11-2010 18:11 ]

Beide bedankt voor de tips! _/-\o_

Ik denk dat dit hem gaat worden, heb toch wel goede verhalen over die Tp-link gehoord dus neem aan dat dit geen 'bagger kwaliteit' is. Verder kan ik dan een betere processor nemen.

Ik heb pas een externe 2tb schijf in het netwerk gezet, dus kan eerst met 1tb wel uit de voeten, en kan voor uitbreiding nog wel een paar maandjes wachten.

Bestellen doe ik nu al jaren bij Azerty, gaat altijd perfect! (ps heb al een mooie deal kunnen maken qua montage ivm bestellen meerdere pc's)

Edit: Het 2gb RAM is misschien nog wel het overwegen waard, indien ik het voor mijn gebruik toch niet nodig ben.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 330,62

Anoniem: 291284

Zo goedkoop mogelijk, maar de grens is 400 euro.

- Voeding: Corsair VX 450 Watt
- Behuizing: TT Landbox, "Supports Micro ATX form factor & mini ITX form factor"
- Hardeschijf 500 GB en optische drive.

- Processor
- Moederboard (Heb een asrock k7s41gx liggen maar denk niet dat deze goed genoeg is)
- Videokaart
- Geheugen

Hij moet eigenlijk in de kast passen die ik heb.

Starcraft 2:
Windows Vista/Windows 7
Dual Core 2.4Ghz Processor
2 GB RAM
512 MB NVIDIA GeForce 8800 GTX or ATI Radeon HD 3870 or better

WoW:
Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2
2 GB RAM
3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 256 MB Nvidia GeForce 8600 or ATI Radeon

•Verder af en toe een filmpje maar voornamelijk dat ik deze 2 games op medium/high kan spelen. Verder hoeft het niet al te super zijn want ik ben maar van plan om deze pc 1 a 1,5 jaar te houden en niet ben niet van plan om zwaardere games te spelen dan deze 2.

Ik heb een beetje rondgekeken maar kom er niet helemaal uit gezien er zoveel keuze en prijsverschillen zijn. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen met het uitzoeken van een processor, moederboard, videokaart en geheugen voor de kast hardware die ik al heb :) alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 291284 op 25-11-2010 18:40 ]

• Yamaha301
Anoniem: 291284 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:37:
Zo goedkoop mogelijk, maar de grens is 400 euro.

- Voeding: Corsair VX 450 Watt
- Behuizing: TT Landbox, "Supports Micro ATX form factor & mini ITX form factor"
- Hardeschijf 500 GB en optische drive.

- Processor
- Moederboard (Heb een asrock k7s41gx liggen maar denk niet dat deze goed genoeg is)
- Videokaart
- Geheugen

Hij moet eigenlijk in de kast passen die ik heb.

Starcraft 2:
Windows Vista/Windows 7
Dual Core 2.4Ghz Processor
2 GB RAM
512 MB NVIDIA GeForce 8800 GTX or ATI Radeon HD 3870 or better

WoW:
Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2
2 GB RAM
3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 256 MB Nvidia GeForce 8600 or ATI Radeon

•Verder af en toe een filmpje maar voornamelijk dat ik deze 2 games op medium/high kan spelen. Verder hoeft het niet al te super zijn want ik ben maar van plan om deze pc 1 a 1,5 jaar te houden en niet ben niet van plan om zwaardere games te spelen dan deze 2.

Ik heb een beetje rondgekeken maar kom er niet helemaal uit gezien er zoveel keuze en prijsverschillen zijn. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen met het uitzoeken van een processor, moederboard, videokaart en geheugen voor de kast hardware die ik al heb :) alvast bedankt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,63

of

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 125,-€ 125,-
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 163,39€ 163,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 400,12

[ Voor 20% gewijzigd door Yamaha301 op 25-11-2010 18:54 ]

Dankje voor de 2 lijstje rmentink. Tot nu toe ben ik geneigd de eerste optie te nemen. Wel vroeg ik me af of 1 tikje lagere videokaart het aan kan en welke is eigenlijk 1 tikje lager?

• karstnl
Anoniem: 291284 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:07:
Dankje voor de 2 lijstje rmentink. Tot nu toe ben ik geneigd de eerste optie te nemen. Wel vroeg ik me af of 1 tikje lagere videokaart het aan kan en welke is eigenlijk 1 tikje lager?
Je zou kunnen kijken naar een HD4850 via vraag en aanbod. Is ongeveer gelijk qua prestaties van de HD5770, maar dan zonder dx11 e.d. Verder als je dat niet wilt, zou ik je een HD5670 aanraden. Die kan Wow en SC2 makkelijk draaien op niet al te hoge setting.

• Yamaha301
Anoniem: 291284 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:07:
De hd5670 ligt qua performance iets onder de hd5770. Ik zou echter voor een game pc echter geen kaart onder de hd5770 halen. Haal in ieder geval geen hd4xxx-kaart, want die hebben geen directx11.

@ Hieronder: Toen ik p03p's post nog eens doorlas, besefte ik pas dat mn hele antwoord niet klopte 8)7

[ Voor 186% gewijzigd door Yamaha301 op 25-11-2010 20:31 ]

• karstnl
rmentink schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:23:
De hd5670 is qua performance/prijs ook een goede keus.
EDIT
Grappig ik wilde net reageren op je post, maar je hebt het al aangepast. ;)

• karstnl
rmentink schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:23:
[...]

De hd5670 ligt qua performance iets onder de hd5770. Ik zou echter voor een game pc echter geen kaart onder de hd5770 halen. Haal in ieder geval geen hd4xxx-kaart, want die hebben geen directx11.
Hoezo geen HD4xxx kaart? alleen vanwege Dx11? als je voor zeg 60 euro een HD4850 kunt kopen, dan lijkt me dat een perfecte oplossing.

• Yamaha301
karstnl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:30:
[...]

Hoezo geen HD4xxx kaart? alleen vanwege Dx11? als je voor zeg 60 euro een HD4850 kunt kopen, dan lijkt me dat een perfecte oplossing.
De goede games die het komende jaar uitkomen zullen bijna allemaal directx11 zijn. Nice doublepost btw :9

[ Voor 3% gewijzigd door Yamaha301 op 25-11-2010 20:34 ]

• karstnl
rmentink schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:32:
[...]

De goede games die het komende jaar uitkomen zullen bijna allemaal directx11 zijn.
Maar dat is toch irrelevant voor iemand die Wow en SC2 wil spelen? En wat als er veel dx11 games uitkomen, dat wil nog niet zeggen dat ze goed zullen draaien op een HD5770.

Ik hoef inderdaad geen nieuwe games te spelen die in de toekomst uitkomen. Echt alleen deze 2 games. Dit omdat ik meerdere computers thuis heb staan. Maar de high end pc waar ik mijn games op speel is een familie pc dus vandaar dat ik 1 speciaal voor wow en sc2 alleen wil.

Verder hoeft het niet op al te hoge settings. Medium of high is prima, de range qua setting in beide games gaat van low tot ultra. De HD5770 lijkt me namelijk een beetje overkill voor wat ik wil doen.

• karstnl
Anoniem: 291284 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:41:
Ik hoef inderdaad geen nieuwe games te spelen die in de toekomst uitkomen. Echt alleen deze 2 games. Dit omdat ik meerdere computers thuis heb staan. Maar de high end pc waar ik mijn games op speel is een familie pc dus vandaar dat ik 1 speciaal voor wow en sc2 alleen wil.

Verder hoeft het niet op al te hoge settings. Medium of high is prima, de range qua setting in beide games gaat van low tot ultra. De HD5770 lijkt me namelijk een beetje overkill voor wat ik wil doen.
Weet je misschien ook je resolutie waar je op gaat gamen?

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 23:05
als ik jou was zou ik gewoon een kaart uit de 4xxx serie nemen. Een 4850 is prima, zoals hierboven ook al is gezegd. Als je er een uit de V&A haalt, heb je voor 45 euro prestaties die ongeveer gelijk zijn aan die van de 5770. Het enige wat je dan mist is DX11, maar aangezien je 2 games gaat spelen die dat toch niet ondersteunen ben je beter af met een 4850

just my 0.02$

[ Voor 5% gewijzigd door accountabc op 25-11-2010 20:56 ]

• karstnl
accountabc schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:44:
als ik jou was zou ik gewoon een kaart uit de 4xxx serie nemen. Een 4850 is prima, zoals hierboven ook al is gezegd. Voor 45 euro heb je dan prestaties die ongeveer gelijk zijn aan die van de 5770. Het enige wat je dan mist is DX11, maar aangezien je 2 games gat spelen die dat toch niet ondersteunen ben je beter af met een 4850

just my 0.02$
Precies, ik heb net ook voor de grap is SC2 opgestart van mijn HD5450 met alles op medium/low en dat wilde zelfs al. Maar zoals ik al eerder zei en nu Accountabc ook zegt, ga voor een 2de handse HD4850.

karstnl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:43:
[...]

Weet je misschien ook je resolutie waar je op gaat gamen?
Ik speel het op 1680x1050. De HD4850 is inderdaad een goede optie, een friend van me zag HD5570. Qua prijs en specs is hij bijna zelfde als de 4850 geloof ik. Zou dat een optie zijn?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 291284 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:06:
[...]

Ik speel het op 1680x1050. De HD4850 is inderdaad een goede optie, een friend van me zag HD5570. Qua prijs en specs is hij bijna zelfde als de 4850 geloof ik. Zou dat een optie zijn?
Bijna, en toch een hele berg:
http://www.techspot.com/r...radeon-hd-5570/page4.html
(de HD4770 is vrijwel net zo snel als de HD4850)

• accountabc
En in sommige gevallen zelfs langzamer. Een 4850 is ongeveer 2 keer zo snel dan een 5570, terwijl die 5570 zo'n 15 22 euro duurder is dan de eerder genoemde 4850 op V&A.

Met andere woorden: wil je graag meer geld betalen voor de helft van de performance? Ga je gang :P

[ Voor 48% gewijzigd door accountabc op 25-11-2010 21:28 ]

De 4850 is inderdaad aantrekkelijk alleen zit ik er een beetje mee dat hij 22 maanden oud is en ik weinig ervaring heb met 2e handse producten. Dus het is betrouwbaar om deze over te nemen? (Voor de zekerheid, we hebben het over deze toch?)

• karstnl
Anoniem: 291284 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:32:
De 4850 is inderdaad aantrekkelijk alleen zit ik er een beetje mee dat hij 22 maanden oud is en ik weinig ervaring heb met 2e handse producten. Dus het is betrouwbaar om deze over te nemen? (Voor de zekerheid, we hebben het over deze toch?)
Ja, maar als je zekerheid wilt, koop dan alleen zo'n kaart bij iemand die zeer goed beoordeelt is(spreekt voor zich)

• accountabc
uiteraard. die 45 euro kaart is maar een voorbeeldje ;). Maar als je een andere 4850 voor zo'n 60 euro van iemand met goeie beoordeling op de kop kan tikken is dat nog steeds een goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanplas
StefanvanGelder schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:55:
Een goedkoper moederbord met een 5450 is inderdaad wel interessanter als je af en toe ook nog een spelletje wilt spelen. Die presteert toch echt veel beter dan een HD4290 (60% ofzo). Hier wel een aardige vergelijking tussen de 5450 en integrated graphics.

Het totaal plaatje hoeft hierdoor helemaal niet veel duurder te worden. Je hebt nu namelijk een moederbord van dik 80 euro. Als je die vervangt door een Asrock 880GMH-USB3 bespaar je daardoor een euro of 25. Een 5450 kost zegmaar 35 euro. Do the math.

Aan de andere kant, een 5550 kost slechts 20 euro meer dan de 5450 en scoort ook weer zoveel beter (wederom iets van 60%) dan de 5450. Het punt is dat je ergens de grens moet trekken. Daarnaast is het ook erg afhankelijk over welke spelletjes we het hebben en of daar in de toekomst nog nieuwere spelletjes bij komen. Als de spelletjes niet zoveel voorstellen heb je genoeg aan een 880G chipset. Als je toch wat serieuzer bezig wil dan is een HD 5550 wel lekker.
Bedankt voor je reactie, het klinkt allemaal erg goed!

Als het zo weinig scheelt vind ik het wel prettig om wat ademruimte te hebben. Dan wordt het toch de HD5550 denk ik. Nu zie ik verschillende staan in de pricewatch. Heb je nog een suggestie, gewoon die van sapphire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:19
Waarschijnlijk bedoelt ie een HD5750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
hermanplas schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:17:
[...]

Bedankt voor je reactie, het klinkt allemaal erg goed!

Als het zo weinig scheelt vind ik het wel prettig om wat ademruimte te hebben. Dan wordt het toch de HD5550 denk ik. Nu zie ik verschillende staan in de pricewatch. Heb je nog een suggestie, gewoon die van sapphire?
De goedkoopste, lijkt me zo. Misschien is kijken als je aankoop gaat doen, bij welke winkel je dan uit komt zonder de HD5550 en dan bij die winkel kijken of ze hem aanbieden.

EDIT
Uitgaand van het feit dat je waarschijnlijk alles bij 1 winkel gaat bestellen kom je snel uit bij salland of Azerty. Bij Azerty bieden ze de goedkoopste Hd5550 aan. Lijkt me een simpele keuze ;)

[ Voor 14% gewijzigd door karstnl op 26-11-2010 14:13 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor we beginnen: