de samenstelling die ik liet zien is mijn PC, een stuk gebalanceerder dan die van de winkel.Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:14:
[...]
Het hoeft van mij niet via die winkel ook al heb ik zelf niet de kennis om een computer goed samen te stellen of in elkaar te zetten ken ik wel mensen die dat kunnen. Maar je hebt in jou samenstelling een paar dingen meer veranderd. Kun je me uitleggen wat die veranderingen uberhaupt zijn/doen en welk voordeel ik er uit haal kwa Prijs/Prestatie. Ik weet dat ik over kom als een noob en dat ben ik ook dus ik vind het fijn als mensen me proberen te helpen.
b.v.d. Teun Relou
De processor in de PC is beter (met een whooping .4 GHZ?) maar de videokaart is zoveel slechter...
*klik1*
{url=http://www.tomshardware.com/charts/2010-gaming-graphics-charts-high-quality/3DMark06-v1.1.0,2484.html]*klik2*[/url] (je moet zelf even de 5850 opzoeken.
Dit verschilt nogal. 6Gb is atm niet echt nodig, maar met dit setje kun je makkelijk uitbreiden naar 8GB.
Mobo is redelijk cheap en geeft ook geen mogelijkheid tot CF, maar dat kan ook moeilijk met 2 van deze kaarten en de voeding.
Cooler van CPU is goed, en stil. Hij draait hier uren onder load games, om daarna af te sluiten met 35 graden celsius max.
Het is en blijft een natuurlijk beetje persoonlijke afwegingen maken, maar als je dit systeem besteld en in elkaar laat zetten bij een bedrijf/vrienden ben je minder kwijt, dan waarneer je die kant en klaar neemt. Daarnaast weet je ook wat voor hardware er allemaal inzit (wat je vaak niet precies weet bij pre-built) en heb je geen rotzooi van de fabrikant erop...