[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:14:
[...]

Het hoeft van mij niet via die winkel ook al heb ik zelf niet de kennis om een computer goed samen te stellen of in elkaar te zetten ken ik wel mensen die dat kunnen. Maar je hebt in jou samenstelling een paar dingen meer veranderd. Kun je me uitleggen wat die veranderingen uberhaupt zijn/doen en welk voordeel ik er uit haal kwa Prijs/Prestatie. Ik weet dat ik over kom als een noob en dat ben ik ook dus ik vind het fijn als mensen me proberen te helpen.

b.v.d. Teun Relou
de samenstelling die ik liet zien is mijn PC, een stuk gebalanceerder dan die van de winkel.

De processor in de PC is beter (met een whooping .4 GHZ?) maar de videokaart is zoveel slechter...

*klik1*
{url=http://www.tomshardware.com/charts/2010-gaming-graphics-charts-high-quality/3DMark06-v1.1.0,2484.html]*klik2*[/url] (je moet zelf even de 5850 opzoeken.

Dit verschilt nogal. 6Gb is atm niet echt nodig, maar met dit setje kun je makkelijk uitbreiden naar 8GB.

Mobo is redelijk cheap en geeft ook geen mogelijkheid tot CF, maar dat kan ook moeilijk met 2 van deze kaarten en de voeding.

Cooler van CPU is goed, en stil. Hij draait hier uren onder load games, om daarna af te sluiten met 35 graden celsius max.

Het is en blijft een natuurlijk beetje persoonlijke afwegingen maken, maar als je dit systeem besteld en in elkaar laat zetten bij een bedrijf/vrienden ben je minder kwijt, dan waarneer je die kant en klaar neemt. Daarnaast weet je ook wat voor hardware er allemaal inzit (wat je vaak niet precies weet bij pre-built) en heb je geen rotzooi van de fabrikant erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet goed bent met PC's moet je de onderdelen laten assembleren (in elkaar zetten) door de winkel. Dit kost je geld maar je hebt direct de zekerheid dat het werkt en vaak krijg je ook nog eens een jaar of 2 jaar garantie op de computer als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:43:
[...]

Erg zware voeding? De H50 zou ik dumpen voor een goedkopere luchtkoeler. Ik heb ook een H50, maar die wordt zeer binnenkort vervangen voor een luchtkoeler, aangezien de luchtkoeler die ik op het oog heb stiller is en net zo goed koelt. Met een Mugen 2 zul je net zo goede overklokresultaten halen bijvoorbeeld. En er zijn goedkopere HD 6950's? Persoonlijk zou ik kijken of je er een 80/90/100GB ssd in kwijt kunt. 64GB is redelijk krap hoor, dat zit met Win 7, enkele spellen en wat normale applicaties al vol.
Okee, dus een grotere SSD, en welke dan precies?
Ik had al gehoord dat de keuze van een SSD afhankelijk is van of je Intel of AMD hebt.
En zo'n groot prijsverschil zit niet tussen alle 6950's toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Gropah schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:13:
[...]

de samenstelling die ik liet zien is mijn PC, een stuk gebalanceerder dan die van de winkel.

De processor in de PC is beter (met een whooping .4 GHZ?) maar de videokaart is zoveel slechter...

*klik1*
{url=http://www.tomshardware.com/charts/2010-gaming-graphics-charts-high-quality/3DMark06-v1.1.0,2484.html]*klik2*[/url] (je moet zelf even de 5850 opzoeken.

Dit verschilt nogal. 6Gb is atm niet echt nodig, maar met dit setje kun je makkelijk uitbreiden naar 8GB.

Mobo is redelijk cheap en geeft ook geen mogelijkheid tot CF, maar dat kan ook moeilijk met 2 van deze kaarten en de voeding.

Cooler van CPU is goed, en stil. Hij draait hier uren onder load games, om daarna af te sluiten met 35 graden celsius max.

Het is en blijft een natuurlijk beetje persoonlijke afwegingen maken, maar als je dit systeem besteld en in elkaar laat zetten bij een bedrijf/vrienden ben je minder kwijt, dan waarneer je die kant en klaar neemt. Daarnaast weet je ook wat voor hardware er allemaal inzit (wat je vaak niet precies weet bij pre-built) en heb je geen rotzooi van de fabrikant erop...
1. Is het ook mogelijk dat ik de proccesor van de winkel aanhoud en jou videokaart pak?

2.Dat van die 4gb en dan gewoon 2x pakken als het later nodig is klinkt wel logisch denk dat het een goed idee is. thx daarvoor.

3. De cooler lijkt me een goed idee.

4. Wat betreft de behuizing vond ik die van de winkel toevallig zelf mooier er uit zien maakt dit verder nog iets uit?

5. Mobo is redelijk cheap en geeft ook geen mogelijkheid tot CF, maar dat kan ook moeilijk met 2 van deze kaarten en de voeding. Wat je hier probeert uitleggen is voor mij chinees:S kun je me dit proberen uit te leggen.

heel er bedankt voor al je hulp tot nu toe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:29:
[...]

1. Is het ook mogelijk dat ik de proccesor van de winkel aanhoud en jou videokaart pak?

2.Dat van die 4gb en dan gewoon 2x pakken als het later nodig is klinkt wel logisch denk dat het een goed idee is. thx daarvoor.

3. De cooler lijkt me een goed idee.

4. Wat betreft de behuizing vond ik die van de winkel toevallig zelf mooier er uit zien maakt dit verder nog iets uit?

5. Mobo is redelijk cheap en geeft ook geen mogelijkheid tot CF, maar dat kan ook moeilijk met 2 van deze kaarten en de voeding. Wat je hier probeert uitleggen is voor mij chinees:S kun je me dit proberen uit te leggen.

heel er bedankt voor al je hulp tot nu toe:)
1. Als de winkel hem zelf heeft gebouwd moet je dat gewoon even vragen, meestal kan dat wel, maar dat kost waarschijnlijk 10% extra ofzo, omdat ze hem apart moeten inbouwen...

4. behuizing maakt beetje uit. Hoe goed de lucht kan circuleren enzo, maar als je niet gaat overclocken (spullen sneller laten werken dan dat ze voor ontworpen zijn (lees soiets als een auto opvoeren)) maakt dat weinig uit. Ga dan gewoon voor de looks.

5. CF= CrossFire. Dit betekend dat je 2 kaarten samen laat werken. Sommige moederborden ondersteunen dit, andere niet. Deze dus niet, maar dat kan ook niet echt, want de voeding kan het vermogen wat de 2e kaart (dus de 2e 5850) zou vragen niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:02:
En let erop dat die voeding maar 3X SATA aansluitingen levert. Bij meer apparaten heb je dus een verloopstekkertje nodig van normale aansluiting naar SATA aansluiting. Verder is er niks met de voeding.
Heb je het nou over de M12D-850? Die heeft er 3 gewoon vast + nog eens 8 modulair...daar kunnen dus aardig wat schijven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Gropah schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:34:
[...]

1. Als de winkel hem zelf heeft gebouwd moet je dat gewoon even vragen, meestal kan dat wel, maar dat kost waarschijnlijk 10% extra ofzo, omdat ze hem apart moeten inbouwen...

4. behuizing maakt beetje uit. Hoe goed de lucht kan circuleren enzo, maar als je niet gaat overclocken (spullen sneller laten werken dan dat ze voor ontworpen zijn (lees soiets als een auto opvoeren)) maakt dat weinig uit. Ga dan gewoon voor de looks.

5. CF= CrossFire. Dit betekend dat je 2 kaarten samen laat werken. Sommige moederborden ondersteunen dit, andere niet. Deze dus niet, maar dat kan ook niet echt, want de voeding kan het vermogen wat de 2e kaart (dus de 2e 5850) zou vragen niet leveren.
Denk dat ik het systeem gewoon los aanschaf en zelf met een vriend in elkaar ga zetten zo leer ik zelf ook nog eens wat.

Behuizing had ik over nagedacht en aangezien ik waarschijnlijk toch niet ga overclocken en de looks misschien wat over rated zijn pak ik gewoon een mooie standaard zwarte kast met goede koeling.

Dus als ik een 2e videokaart zou willen in mijn pc moet ik een nieuwe voeding en moederbord aanschaffen? Zo ja... wanneer verwacht je dat games 2 kaarten gaan eisen van het systeem en is zo'n CF moederbord + voeding veel duurder of misschien wel de moeite waard als ik naar de houdbaarheid van mijn systeem kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Erg zware voeding? De H50 zou ik dumpen voor een goedkopere luchtkoeler. Ik heb ook een H50, maar die wordt zeer binnenkort vervangen voor een luchtkoeler, aangezien de luchtkoeler die ik op het oog heb stiller is en net zo goed koelt. Met een Mugen 2 zul je net zo goede overklokresultaten halen bijvoorbeeld.
De voeding houd ik liever zo voor misschien nog CF in de toekomst. Overclocken doe ik niet aan, en ik heb op dit moment een Mugen 2, maar dat vind ik zo'n groot blok in je case. Een H50 vind ik er veel strakker uitzien. En met 2 stille fans in push/pull maakt de H50 vast niet zoveel geluid.
Ik stop het systeem toch in een Fractal Design R3 waarschijnlijk, dus dan word het geluid ook nog gedempt.
En er zijn goedkopere HD 6950's? Persoonlijk zou ik kijken of je er een 80/90/100GB ssd in kwijt kunt. 64GB is redelijk krap hoor, dat zit met Win 7, enkele spellen en wat normale applicaties al vol.
Ik had al gehoord dat de keuze van een SSD afhankelijk is van of je Intel of AMD hebt.
Ik zat te denken aan een Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB in mijn AMD systeem, goed plan of niet? ;)
En zo'n groot prijsverschil zit niet tussen alle 6950's toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:41:
[...]

Heb je het nou over de M12D-850? Die heeft er 3 gewoon vast + nog eens 8 modulair...daar kunnen dus aardig wat schijven op.
Nee, dat gaat over het systeem van tonyto_tp. De OCZ StealthXStream II 600W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Laatst online: 15-07 10:32
OK; ik heb nu deze pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W voeding gekozen. Die heeft 6x SATA aansluitingen, ruim voldoende. Ook heb ik dat topic gelezen en benchmarks van de i5 2500K gezien. De 2500K is behoorlijk wat beter dan de 1090T, maar ik twijfel nog steeds welke processor ik zal nemen. Intel verandert echter wel vaak hun sockets , dat betekent dus dat ik bij eventuele upgrades van CPU ook het moederbord moet vervangen. Dit zou bij de 1090T wel een voordeel kunnen zijn, maar dat hangt er vanaf welke processors er in de toekomst uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:33:
[...]

Nee, dat gaat over het systeem van tonyto_tp. De OCZ StealthXStream II 600W.
Ah ok. Maar 3 sata is idd wel erg mager. Ik zou denk ik de Corsair CX600 kiezen, die heeft wel 6x sata. Of nog liever de VX550.

(vaker F5 doen)

De 1090T gaat in de komende AM3+ moederborden, maar een Bulldozer gaat niet in je AM3 moederbord. Met Intel is het altijd een beetje afwachten, maar het schijnt dat er voor s1155 wel een nieuwe reeks cpu's gaat komen (Ivy Bridge op 22nm).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:09:
[...]
Maar het schijnt dat er voor s1155 wel een nieuwe reeks cpu's gaat komen (Ivy Bridge op 22nm).
Zou er maar niet op rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:12:
[...]

Zou er maar niet op rekenen ;)
Ik reken uiteraard nergens op, dat heeft s1156 me wel geleerd. Maar dat zijn wel de geruchten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tonyto_tp schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:05:
OK; ik heb nu deze pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W voeding gekozen. Die heeft 6x SATA aansluitingen, ruim voldoende. Ook heb ik dat topic gelezen en benchmarks van de i5 2500K gezien. De 2500K is behoorlijk wat beter dan de 1090T, maar ik twijfel nog steeds welke processor ik zal nemen. Intel verandert echter wel vaak hun sockets , dat betekent dus dat ik bij eventuele upgrades van CPU ook het moederbord moet vervangen. Dit zou bij de 1090T wel een voordeel kunnen zijn, maar dat hangt er vanaf welke processors er in de toekomst uitkomen.
Deze voeding is een stuk slechter. Die andere OCZ is goed alleen zul je verloopjes moeten gebruiken als je meer SATA aansluitingen wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:52:
[...]

Denk dat ik het systeem gewoon los aanschaf en zelf met een vriend in elkaar ga zetten zo leer ik zelf ook nog eens wat.

Behuizing had ik over nagedacht en aangezien ik waarschijnlijk toch niet ga overclocken en de looks misschien wat over rated zijn pak ik gewoon een mooie standaard zwarte kast met goede koeling.

Dus als ik een 2e videokaart zou willen in mijn pc moet ik een nieuwe voeding en moederbord aanschaffen? Zo ja... wanneer verwacht je dat games 2 kaarten gaan eisen van het systeem en is zo'n CF moederbord + voeding veel duurder of misschien wel de moeite waard als ik naar de houdbaarheid van mijn systeem kijk.
Ok, leuk dat je zelf een PC in elkaar gaat zetten,

houd bij het kiezen van een kast wel rekening met de grote van het moederbord (lang leve Pricewatch!)

Bij een 2e kaart zou je inderdaad een nieuwe moederbord en voeding aan moeten schaffen, maar tegen de tijd dat het nodig is om de kaart eventueel te vervangen, kun je net zo goed een nieuwe kaart kopen, en die gebruiken om de oude te vervangen... Crossfire is meer voor mensen die niet genoeg hebben aan de beste kaart, of voor echte tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hier mijn uiteindelijke "systeem" (met dank aan _/-\o_ ChicaneBT)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,70€ 35,70
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 194,-€ 194,-
1XFX PRO650W€ 75,-€ 75,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 100,-€ 100,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 75,-€ 75,-
1Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 248,71€ 248,71
1Asrock P67 Extreme4€ 129,44€ 129,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.012,74

Heb toch gekozen voor de 2500K omdat in mijn ogen het verschil niet al te groot is? en het toch een kleine 90-95 euro extra kost.

Dank aan iedereen die mij heeft geholpen!

Iemand nog op of aanmerkingen! Dit zal hoogstwaarschijnlijk mijn pc worden en binnen enkele dagen worden besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Laatst online: 15-07 10:32
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:09:
De 1090T gaat in de komende AM3+ moederborden, maar een Bulldozer gaat niet in je AM3 moederbord. Met Intel is het altijd een beetje afwachten, maar het schijnt dat er voor s1155 wel een nieuwe reeks cpu's gaat komen (Ivy Bridge op 22nm).
OK, AMD én Intel krijgen dus beide nieuwe sockets. Het lijkt me dus beter om de 2500K te nemen, aangezien deze sneller is. Maar is het misschien niet handiger om even te wachten, aangezien de bulldozer (waarschijnlijk) dit jaar uitkomt. Dan heb je een AM3+ moederbord én een 128-bits processor.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:17:
Deze voeding is een stuk slechter. Die andere OCZ is goed alleen zul je verloopjes moeten gebruiken als je meer SATA aansluitingen wilt hebben.
Dus ik moet gewoon de OCZ StealthXStream II 600W nemen. Ik denk trouwens dat 3 SATA aansluitingen wel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 19,40€ 19,40
1Zalman CNPS10X Extreme€ 43,87€ 43,87
1OCZ Obsidian DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Dual Channel€ 44,82€ 44,82
1AMD Phenom II X6 1075T€ 172,55€ 172,55
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 112,-€ 112,-
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 159,-€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 551,64

Wil na 7j toch maar eens een nieuwe pc ineen knutselen. Ben nu al een paar weken aan het rondkijken en dit is mijn uitkomst.
Case had ik vorig jaar al gekocht en is de Thermaltake M9
PSU heb ik ook net nieuw, de OCZ StealthXtream 500W
Mijn 2 oude HDD's blijf ik gebruiken tot deze het loodje leggen.

Bedoeling is om hier Win7 op te draaien en dat ik spelletjes zoals CoH, WoW, MoH:BO en Fallout terug deftig kan spelen ...

Lijkt jullie dit wat deftig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Gropah schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:18:
[...]

Ok, leuk dat je zelf een PC in elkaar gaat zetten,

houd bij het kiezen van een kast wel rekening met de grote van het moederbord (lang leve Pricewatch!)

Bij een 2e kaart zou je inderdaad een nieuwe moederbord en voeding aan moeten schaffen, maar tegen de tijd dat het nodig is om de kaart eventueel te vervangen, kun je net zo goed een nieuwe kaart kopen, en die gebruiken om de oude te vervangen... Crossfire is meer voor mensen die niet genoeg hebben aan de beste kaart, of voor echte tweakers.
Hey ik had dus even een uurtje gekeken op de site en geprobeerd zelf een leuk systeempje samen te stellen. Misschien dat je nog een simpele aanpassing hebt hier mag misschien maximaal 100 euro bij dus geef me misschien nog een paar tips of wijzig een paar dingen waarvan je zegt dat het beter of onodig is dan wat ik tot nu toe heb geselecteerd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express€ 35,19€ 35,19
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 60,-€ 60,-
1Thermaltake Armor 90€ 79,50€ 79,50
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 64,40€ 64,40
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 64,19€ 64,19
1Corsair XMS3 CMX4GX3M2A1333C8€ 46,-€ 46,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 204,91€ 204,91
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,85€ 65,85
1Sapphire Vapor-X HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 178,99€ 178,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,03

[ Voor 60% gewijzigd door Extace666 op 18-01-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraag over de XFX Pro 750 Watt voeding: op hun site staat er enkel vermeld dat Nvidia SLI mogelijk is, over ATI CF zegt men niets... Kan je alsnog een Crossfire opstelling maken met deze voeding? http://xfxforce.com/en-gb.../Core/P1-750S-NLB9.aspx#2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 10:02
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:53:
Even een korte vraag over de XFX Pro 750 Watt voeding: op hun site staat er enkel vermeld dat Nvidia SLI mogelijk is, over ATI CF zegt men niets... Kan je alsnog een Crossfire opstelling maken met deze voeding? http://xfxforce.com/en-gb.../Core/P1-750S-NLB9.aspx#2
Dat maakt niks uit, dit is gewoon een marketing praatje. + dat het wel aangeeft dat hij genoeg aansluitingen heeft om 2 videokaarten van prik te voorzien, of dit nou SLI of crossfire is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiplash1990 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:05:
[...]

Dat maakt niks uit, dit is gewoon een marketing praatje. + dat het wel aangeeft dat hij genoeg aansluitingen heeft om 2 videokaarten van prik te voorzien, of dit nou SLI of crossfire is.
Ok, bedankt ;) !
En zou je ook nog even je licht kunnen laten schijnen over mijn eerdere post:Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"? Deze lijkt ondergesneeuwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:29:
Dan hier mijn uiteindelijke "systeem" (met dank aan _/-\o_ ChicaneBT)

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 194,-€ 194,-
1XFX PRO650W€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.012,74

Heb toch gekozen voor de 2500K omdat in mijn ogen het verschil niet al te groot is? en het toch een kleine 90-95 euro extra kost.

Dank aan iedereen die mij heeft geholpen!

Iemand nog op of aanmerkingen! Dit zal hoogstwaarschijnlijk mijn pc worden en binnen enkele dagen worden besteld!
Nee, niks op aan te merken :). Bij gaming scheelt het inderdaad niet of je nu een 2500K hebt of een 2600K en de 2500K is toch een smak goedkoper.

Alleen als je Crossfire wilt gaan gamen in de toekomst (dus met 2 videokaarten) is het het overwegen waard om te kiezen voor een 750 of 850 watt voeding. Anders heb je ruim voldoende aan deze voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:23:
Nadat ik dit forum lang heb gevolgd is mijn configuratie volledig klaar. Morgenvoormiddag wordt de bestelling uitgevoerd, tenzij jullie nog opmerkingen hebben of vinden dat bepaalde dingen niet kunnen ;)
Ik heb bewust niet voor een K-processor gekozen omdat ik niet van plan ben over te clocken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600€ 263,45€ 263,45
1XFX 750W€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,50€ 37,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 920,99
Bij voeding moet je deze hebben: pricewatch: XFX PRO750W
Verder ziet het er goed uit en ben je met deze voeding berekend op CrossFire. Je weet dat je met deze processor niet kunt overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Max 400MHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03 22:09

Meemzeh

Je weet wel

#ProductPrijsSubtotaal
1Hannspree Hanns.G HH251DPB€ 169,-€ 169,-
1NZXT Lexa S Crafted Series€ 62,95€ 62,95
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 54,99€ 54,99
2Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 40,34€ 80,68
1AMD Phenom II X6 1055T€ 159,50€ 159,50
1Asrock 870 Extreme3€ 74,40€ 74,40
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 212,-€ 212,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,51

Wat dacht je hier es van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max +400mhz op 1 core of +100mhz op alle cores. Dat is dus volkomen verwaarloosbaar.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/intel/sandybridge/review/limitedunlock_sm.jpg
Edmin schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:37:
[...]

3.8 GHz met vier cores actief. Dat kun je geen 100MHz Oc noemen.
Ik zat te slapen inderdaad. Je kunt 400mhz overclocken :P.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 23:08 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:14:
[...]

Bij voeding moet je deze hebben: pricewatch: XFX PRO750W
Verder ziet het er goed uit en ben je met deze voeding berekend op CrossFire. Je weet dat je met deze processor niet kunt overklokken?
Jep, dat weet ik :) Daarom dat ik ook niet gekozen heb voor een andere processor cooler. Wil een tijdje future proof zijn en alle games op high kunnen spelen, maar aan overclocken doe ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Iemand nog gekeken naar mijn PC samenstelling die ik had gemaakt? Belangrijk voor mij is dat ik niet teveel betaal voor een product wat maar een beetje beter is als een ander of bijvoorbeeld voor een beetje meer geld een flinke upgrade kan krijgen. Dus bespaar zoveel mogelijk maar de PC moet toch wel Battlefield Badcompany 2vietnam op Full settings kunnen spelen en ik heb de intentie om er toch wel minimaal 2jaar gebruik te van kunnen maken dus zou ik dan misschien toch een hogere voeding moeten kiezen en een andere video kaart voor CF?

Hier is mijn build in ieder geval.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:24:
Iemand nog gekeken naar mijn PC samenstelling die ik had gemaakt? Belangrijk voor mij is dat ik niet teveel betaal voor een product wat maar een beetje beter is als een ander of bijvoorbeeld voor een beetje meer geld een flinke upgrade kan krijgen. Dus bespaar zoveel mogelijk maar de PC moet toch wel Battlefield Badcompany 2vietnam op Full settings kunnen spelen en ik heb de intentie om er toch wel minimaal 2jaar gebruik te van kunnen maken dus zou ik dan misschien toch een hogere voeding moeten kiezen en een andere video kaart voor CF?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,03
Ik zou een andere videokaart nemen, zoals een 6850 eventueel 6870 als dat binnen het budget past. 5850 is uit de vorige serie.

Waarom een losse geluidskaart?

Eventueel kijken naar een andere voeding ik ben niet zo bekend met OCZ voedingen, misschien is een xfx iets voor je.

En waarom neem je een micro atx moederbord? in je kast past toch gewoon een standaard atx bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:24:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,03
Die SoundBlaster kaarten zijn nep. Er zit geen echte X-Fi chip op. Kortom, die biedt dus helemaal niets extra's voor het geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:11
Hoi, ik ben ook van plan een nieuwe pc te kopen. Deze waar ik nu aan zit heeft zijn beste tijd gehad.

Ik heb absoluut geen verstand van PC's verder, dus ga absoluut niks overclocken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1200 euro ongeveer (excl. Windows en Office). Ik ga hem denkik bij één winkel bestellen en laat hem daar gelijk samenstellen en installeren. Als ik dat zelf ga doen gaat het mis.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Ja, toetsenbord, muis, 2.1 geluidssetje, 1920:1080 scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
SSD lijkt me wel handig als ik de verhalen hoor en doordat ik niet ga overclocken wil ik het liefst een zo snel mogelijke videokaart (HD6970?)
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Het liefst ook gewoon een degelijke pc waar ik verder niet zoveel omkijken naar heb de aankomende jaren.
Wat voor soort gamer ben je?
Speel niet heel vaak en alleen offline, spellen als Mass Effect 2 en als hij uit is Elders Scrolls V bijvoorbeeld. Wil die wel zo hoog mogelijk spelen.

Heb de BBG doorgelezen en dit topic een tijdje gevolgd en heb dit systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 18,65€ 18,65
1Cooler Master CM 690 II€ 73,11€ 73,11
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 182,50€ 182,50
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 322,59€ 322,59
1Asrock P67 Extreme4€ 133,95€ 133,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,49

Hij lijkt best op het systeem van Kempi, maar dat is toeval denkik :P

Er zit nog geen voeding bij. Ik dacht zelf aan: pricewatch: XFX PRO750W, of is 650W genoeg? Zijn er eventueel goede alternatieven?

Is dit een beetje goed? Zag dat jullie het systeem van Kempi goed vonden, maar hier zijn toch wat kleine dingetjes anders. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:18:
[...]

Max +400mhz op 1 core of +100mhz op alle cores. Dat is dus volkomen verwaarloosbaar.

[afbeelding]
3.8 GHz met vier cores actief. Dat kun je geen 100MHz Oc noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
whiplash1990 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:30:
[...]

Ik zou een andere videokaart nemen, zoals een 6850 eventueel 6870 als dat binnen het budget past. 5850 is uit de vorige serie.

Waarom een losse geluidskaart?

Eventueel kijken naar een andere voeding ik ben niet zo bekend met OCZ voedingen, misschien is een xfx iets voor je.

En waarom neem je een micro atx moederbord? in je kast past toch gewoon een standaard atx bordje.
Hoi ten eerste kan ik uitleggen dat ik nog nooit iets heb samengesteld en ik eigenlijk een ontiegelijke noob ben op het gebied van hardware. Dit is dus gewoon wat ik zelf dacht dat wel ongeveer goed zou zijn en zo goed mogelijk met tweakers/google heb vergeleken.

1. Zijn deze videokaarten qua prestaties dan ook erg veel beter (enige reden waarom ik hem misschien zou upgraden)

2. Ik dacht dat het nodig was om een geluidskaart in je computer te hebben. Zo niet krijg ik dan wel mooi geluid/surround sound?

3. Ik ben totaal niet bekend met voedingen hopelijk kan iemand anders mij daar dan nog mee helpen.

4. Wat is het verschil tusse een Micro ATX en een standaard ATX? Prijs/Kwaliteit?

Ok nog een vraagje ik zag ergens staan dat de processor niet goed samen zou werken met de door mij geselecteerd HDD misschien heb je een alternatief? (500gb min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Die Blu-ray speler heb je niet nodig als je geen Blu-ray films gaat kijken. Haal de geluidskaart er ook uit, want niet nodig. Blijft er geld over voor een betere videokaart. Ander voedinkje. Dat verhaal over de hdd is onzin. Iets goedkopere cpu.
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO650W€ 75,-€ 75,-
1AMD Phenom II X6 1075T Black Edition€ 184,90€ 184,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 776,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Edmin schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:55:
Die Blu-ray speler heb je niet nodig als je geen Blu-ray films gaat kijken. Haal de geluidskaart er ook uit, want niet nodig. Blijft er geld over voor een betere videokaart. Ander voedinkje. Dat verhaal over de hdd is onzin. Iets goedkopere cpu.
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO650W€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 776,95
Vervang dan gelijk het mobo voor een 870... Die IGP gaat hij denk ik echt niet gebruiken en er is nog ruimte in z'n budget. Plus, weer meer uitbreidmogelijkheden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Bedankt voor de reacties. Maar ik snap nu de helft er niet van. Het zou fijn zijn als je een beetje uitlegt wat je hebt verandert en waarom. De geluidskaart is me duidelijk gemaakt de videokaart is gewoon beter als de oude 5850 die ik had gekozen denk ik? en een hogere voeding/ander moederbord geeft me de mogelijkheid om later gebruik te maken van bijvoorbeeld CF? Als ik er compleet naast zit moet je het ook maar even melden sorry dat ik er niet zoveel verstand van heb de hulp wordt egt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:11:
Bedankt voor de reacties. Maar ik snap nu de helft er niet van. Het zou fijn zijn als je een beetje uitlegt wat je hebt verandert en waarom. De geluidskaart is me duidelijk gemaakt de videokaart is gewoon beter als de oude 5850 die ik had gekozen denk ik? en een hogere voeding/ander moederbord geeft me de mogelijkheid om later gebruik te maken van bijvoorbeeld CF? Als ik er compleet naast zit moet je het ook maar even melden sorry dat ik er niet zoveel verstand van heb de hulp wordt egt gewaardeerd.
Je zegt het vrij goed hoor ;) Het mobo dat jij nu had gekozen is een mATX bord. No offence, het kunnen leuke bordjes zijn voor lanboxen of HTPC's, maar voor desktops bieden ze (in ieder geval imo) te weinig ruimte voor uitbreiding en zijn ze in veel gevallen dus ook relatief duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 16:39
Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:42:
[...]

Hoi ten eerste kan ik uitleggen dat ik nog nooit iets heb samengesteld en ik eigenlijk een ontiegelijke noob ben op het gebied van hardware. Dit is dus gewoon wat ik zelf dacht dat wel ongeveer goed zou zijn en zo goed mogelijk met tweakers/google heb vergeleken.
1. Zijn deze videokaarten qua prestaties dan ook erg veel beter (enige reden waarom ik hem misschien zou upgraden)
Prestaties liggen hetzelfde of net iets lager, de HD6900 series hebben betere prestaties. Voordeel is wel dat ze minder verbruiken, en dus minder warmte en dus ook minder lawaai :P
2. Ik dacht dat het nodig was om een geluidskaart in je computer te hebben. Zo niet krijg ik dan wel mooi geluid/surround sound?
Het is niet echt nodig als je een speakerset voor PC's erop aansluit. Als je begint met home theater, dan is het meestal wel aangeraden. Maar tegenwoordig scoren interne geluidskaarten op vlak van gewone speakersets even goed.
3. Ik ben totaal niet bekend met voedingen hopelijk kan iemand anders mij daar dan nog mee helpen.
Een beetje research kan nooit geen pijn. Je leest er ook veel van in dit topic en in het topic van de voedingen.
4. Wat is het verschil tusse een Micro ATX en een standaard ATX? Prijs/Kwaliteit?
mATX en ATX heeft niks te zien met de kwaliteit, maar met de grote van je moederbord. Meestal ligt de prijs van een mATX wel lager.
Ok nog een vraagje ik zag ergens staan dat de processor niet goed samen zou werken met de door mij geselecteerd HDD misschien heb je een alternatief? (500gb min)
Zie opmerking Ed_L

[ Voor 2% gewijzigd door Snobbieh op 18-01-2011 23:24 . Reden: Klein aanpassingetje ]

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Snobbieh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:23:
[...]
Het is niet echt nodig als je een speakerset voor PC's erop aansluit. Als je begint met home theater, dan is het meestal wel aangeraden. Maar tegenwoordig scoren interne geluidskaarten op vlak van gewone speakersets even goed.
Hier hebben we al een hele discussie over gevoerd. Let wel: voor analoge signaalverwerking is de kwaliteit van de bron (lees: geluidskaart) belangrijk voor de signaalverwerking. Onboard chips hebben met name veel last van ruis. Daarbij, in dit geval voegt de geluidskaart die hij had gekozen niets toe aan kwaliteit boven onboard, maar een ASUS Xonar DX bijvoorbeeld weldegelijk wél. Die kaart is ook wel wat hoger geprijsd (lees: 60 euro ongeveer) en is dus niet voor iedereen interessant. Het derde punt dat ik wil maken. BIj Home-Theatre denken we tegenwoordig aan digitale signaalverwerking naar een versterker toe. In dit geval bestaat digitaal signaal uit enen en nullen, waarbij de kwaliteit van de gebruikte geluidskaart niets toevoegt aan de kwaliteit van die enen en nullen. 10 blijft 10, waar 1 mV niet altijd 1 mV precies blijft, snap je?

Analoog -> kwalitatieve geluidskaart (afhankelijk van eisen)
Digitaal -> Onboard

Of, uiteraard, audioverwerking over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Blue-Tiger schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:33:
[...]

Hier hebben we al een hele discussie over gevoerd. Let wel: voor analoge signaalverwerking is de kwaliteit van de bron (lees: geluidskaart) belangrijk voor de signaalverwerking. Onboard chips hebben met name veel last van ruis. Daarbij, in dit geval voegt de geluidskaart die hij had gekozen niets toe aan kwaliteit boven onboard, maar een ASUS Xonar DX bijvoorbeeld weldegelijk wél. Die kaart is ook wel wat hoger geprijsd (lees: 60 euro ongeveer) en is dus niet voor iedereen interessant. Het derde punt dat ik wil maken. BIj Home-Theatre denken we tegenwoordig aan digitale signaalverwerking naar een versterker toe. In dit geval bestaat digitaal signaal uit enen en nullen, waarbij de kwaliteit van de gebruikte geluidskaart niets toevoegt aan de kwaliteit van die enen en nullen. 10 blijft 10, waar 1 mV niet altijd 1 mV precies blijft, snap je?

Analoog -> kwalitatieve geluidskaart (afhankelijk van eisen)
Digitaal -> Onboard

Of, uiteraard, audioverwerking over HDMI.
Wel ja, ik en geluidskaarten :P Ik snap het, ty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Snobbieh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:49:
[...]

Wel ja, ik en geluidskaarten :P Ik snap het, ty :)
No problem :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 14:48
CrabpPeople schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:36:
Hoi, ik ben ook van plan een nieuwe pc te kopen. Deze waar ik nu aan zit heeft zijn beste tijd gehad.

Ik heb absoluut geen verstand van PC's verder, dus ga absoluut niks overclocken.

Tussen de 1000 en 1200 euro ongeveer (excl. Windows en Office). Ik ga hem denkik bij één winkel bestellen en laat hem daar gelijk samenstellen en installeren. Als ik dat zelf ga doen gaat het mis.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Ja, toetsenbord, muis, 2.1 geluidssetje, 1920:1080 scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
SSD lijkt me wel handig als ik de verhalen hoor en doordat ik niet ga overclocken wil ik het liefst een zo snel mogelijke videokaart (HD6970?)
Het liefst ook gewoon een degelijke pc waar ik verder niet zoveel omkijken naar heb de aankomende jaren.
Speel niet heel vaak en alleen offline, spellen als Mass Effect 2 en als hij uit is Elders Scrolls V bijvoorbeeld. Wil die wel zo hoog mogelijk spelen.

Heb de BBG doorgelezen en dit topic een tijdje gevolgd en heb dit systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 18,65€ 18,65
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 182,50€ 182,50
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 322,59€ 322,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,49

Hij lijkt best op het systeem van Kempi, maar dat is toeval denkik :P

Er zit nog geen voeding bij. Ik dacht zelf aan: pricewatch: XFX PRO750W, of is 650W genoeg? Zijn er eventueel goede alternatieven?

Is dit een beetje goed? Zag dat jullie het systeem van Kempi goed vonden, maar hier zijn toch wat kleine dingetjes anders. Alvast bedankt! :)
Waarom 1 geheugenmodule van 8 GB??? Volgens mij overkill, erg duur en je hebt 4 slots vrij op je bord. Volgens mij kun je ook voordeel behalen uit een dual channel opstelling (dus twee modules), al weet ik dat niet geheel zeker. Beter neem je deze scheelt ~40 euro. En gezien je eisen/wensen, zou dit ruim voldoende moeten zijn. Anders kun je er altijd nog extra geheugen bij prikken.

edit:
Oeps alleen naar plaatje van geheugen gekeken, is een dual channel set. Blijft het wel overkill in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hij heeft een setje van 2x4GB, lijkt me niks mis mee? Je edit niet gezien, toch lijkt 8GB me niet overdreven veel

Als je toch niet overklokt en 1 videokaart gebruikt, voldoet de standaard koeler ook wel en kun je wel een minder zware voeding nemen (500-550W is ook wel voldoende lijkt me).

[ Voor 14% gewijzigd door glrfndl op 19-01-2011 08:50 ]

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit even met een dilemme waar jullie mij vast mee kunnen helpen.
Ik moet een game systeem samenstellen en voor hetgeen wat ik heb uitgezocht moeten de onderstaande producten bij elkaar passen, maar mijn vraag aan jullie is, klopt dat ook of zou je dingen anders doen?

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 94,-
1Lian Li PC-X2000F€ 468,-€ 468,-
1Intel Core i7 980X€ 911,69€ 911,69
1Cooler Master Silent Pro M1000€ 131,50€ 131,50
2Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 145,83€ 291,66
2GeIL GVP36GB1600C9TC€ 64,70€ 129,40
1Asus P6X58D-E€ 193,23€ 193,23
2Asus ENGTX580/2DI/1536MD5€ 465,06€ 930,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.149,60

Ik weet dat het systeem uitermate hoge ingezet is, maar dat is de bedoeling ook en de eis van de desbetreffende persoon.

Een van de belangrijkste vragen zal zijn of het zinvol is om de GTX580 wel in SLI te zetten of dat het minimale performance opleverd?

De intel SSD wil ik in Striped zetten voor Games en Applicaties en de Samsung Spinpoint wordt gebruikt voor opslag in Mirrored.

Daarnaast ga ik er van uit dat je met dit systeem wel enige tijd vooruit kunt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:52:
Ik moet een game systeem samenstellen en voor hetgeen wat ik heb uitgezocht moeten de onderstaande producten bij elkaar passen, maar mijn vraag aan jullie is, klopt dat ook of zou je dingen anders doen?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.149,60

Ik weet dat het systeem uitermate hoge ingezet is, maar dat is de bedoeling ook en de eis van de desbetreffende persoon.

Een van de belangrijkste vragen zal zijn of het zinvol is om de GTX580 wel in SLI te zetten of dat het minimale performance opleverd?

De intel SSD wil ik in Striped zetten voor Games en Applicaties en de Samsung Spinpoint wordt gebruikt voor opslag in Mirrored.

Daarnaast ga ik er van uit dat je met dit systeem wel enige tijd vooruit kunt 8)7
Die processor is echt veel te duur, en dat geld wel voor meerdere onderdelen in je systeem. Je kunt beter de helft besparen en over 2 jaar weer een nieuwe pc kopen. Maar dat is mijn mening.

Misschien kun je overwegen voor een s1155 I7 2600K te gaan, al weet ik niet of deze net zo een goede ondersteuning bied voor SLI mocht je dat echt willen moet je advies vragen aan een ander forum lid. Maar ik denk dat je met 1 gtx580 ook wel even voorruit kunt.

Wil je perse een 1366 systeem zou ik ook gaan voor 3x4 gb geheugen ipv 6x2 i.v.m. uitbereiding in de toekomst mocht je dit ooit willen, of je compatibiliteitsproblemen tegen komt met 6x2 durf ik niet te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door dewil1990 op 19-01-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Als het een game systeem is, kun je volgens mij net zo goed een i7 2600k als processor nemen. De i7 2600k heeft in games bijna gelijkwaardige scores als de i7 980x.
Voor bepaalde applicaties die veel cores gebruiken is de i7 980x wel beter natuurlijk,

Ook al is het een erg hoge inzet, het verschil in prijs (€600,-) tussen de i7 980x en de i7 2600k is het niet waard lijkt mij.

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net reviews door te nemen maar dat verschil is nihil met games althans, dus ik heb de processor vervangen voor een Intel Core i7 2600K.

Met betrekking tot geheugen kan ik natuurlijk ook wat je zegt 3x 4 GB doen, maar maakt het veel verschil als ik voor Kingston of GeIL?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
socket 1155 ondersteund geen tripple channel geheugen maar double channel, dus dan zou ik gaan voor 2x4 gb geheugen wat waarschijnlijk ook meer dan genoeg is.

Wat betreft het merk maakt het niet zo veel uit, je kan kijken of het in de QVL van het moederbord staat echter is deze lijst beperkt omdat men niet elke geheugen dat op de markt is kan testen, en levert ander geheugen in 99% van de gevallen geen problemen op.

[ Voor 45% gewijzigd door dewil1990 op 19-01-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
Dit lijkt me prima geheugen voor jouw systeem, 2x4GB DDR3-1600

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:20:
Ik zat net reviews door te nemen maar dat verschil is nihil met games althans, dus ik heb de processor vervangen voor een Intel Core i7 2600K.

Met betrekking tot geheugen kan ik natuurlijk ook wat je zegt 3x 4 GB doen, maar maakt het veel verschil als ik voor Kingston of GeIL?
Laat ik voorop stellen dat je vriend overdreven veel geld uitgeeft. Met twee videokaarten van een dergelijk kaliber, heb je zelfs overdreven veel rekenkracht voor een groot 30 inch paneel. Overigens schalen Radeons in deze generatie beter dan GeForce kaarten, dus kan je beter voor twee 6970's gaan.
Omdat je SSD's in RAID gaat zetten en dus TRIM niet werkt, wil je dat je drives goed voor zichzelf kunnen zorgen dm GC. Neem dan Sandforce drives, in dit geval Vertex2.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K€ 288,12€ 288,12
1Seasonic M12D-850 80+ Silver Label€ 124,95€ 124,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 183,50€ 183,50
1OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low Voltage Dual Channel€ 102,-€ 102,-
2Club3D HD6970 PCI-E€ 319,-€ 638,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.063,71

Bijna 1100 euro goedkoper en net zo snel als jouw systeem, maar wel met 80GB SSD ruimte extra! Snel verdiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 22:11
Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:37:
[...]

Laat ik voorop stellen dat je vriend overdreven veel geld uitgeeft. Met twee videokaarten van een dergelijk kaliber, heb je zelfs overdreven veel rekenkracht voor een groot 30 inch paneel. Overigens schalen Radeons in deze generatie beter dan GeForce kaarten, dus kan je beter voor twee 6970's gaan.
Omdat je SSD's in RAID gaat zetten en dus TRIM niet werkt, wil je dat je drives goed voor zichzelf kunnen zorgen dm GC. Neem dan Sandforce drives, in dit geval Vertex2.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.063,71

Bijna 1100 euro goedkoper en net zo snel als jouw systeem, maar wel met 80GB SSD ruimte extra! Snel verdiend :P
500 euro voor een kast?
Wow.

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.063,71

Waarom kies je voor een Asrock i.p.v. de Asus P6X58D-E?

Ik was in de veronderstelling dat de Asus als beste uit de test kwam?
Beetje mij onwetenheid, maar wat bedoel je met GC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Sier schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:46:
[...]

500 euro voor een kast?
Wow.
Hey, ik heb hem niet uitgekozen. In prinicpe bemoei ik me niet met de keuze van een behuizing, omdat dat juist vaak erg persoonlijk is. Tenzij het niet past, uiteraard.
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:49:
[...]

Waarom kies je voor een Asrock i.p.v. de Asus P6X58D-E?

Ik was in de veronderstelling dat de Asus als beste uit de test kwam?
Beetje mij onwetenheid, maar wat bedoel je met GC?
Tja, een 2600K gaat niet op een X58 moederbord passen, he... en van alle midrange P67 borden, ziet de ASrock er wmb voorlopig het beste uit qua prijs/kwaliteit verhouding.
GC is Garbage Collection. Een functie van de controller op je SSD. Lees er maar eens wat over in het SSD topic.

[ Voor 48% gewijzigd door Edmin op 19-01-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
De asus die jij had gekozen was een x58 moederbord voor een socket 1366 processor, hier past de nieuwe sandy bridge processor (i7 2600K) niet op deze is namelijk voor een 1155 socket moederbord.
Asus heeft uiteraard ook moederborden voor het nieuwe socket 1155, en hoewel asrock de laatste jaar(en) goed aan de weg timmert en erg goede moederborden maakt tegen een gunstige prijs zou mijn voorkeur ook naar een asus bordje gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door dewil1990 op 19-01-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
whiplash1990 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:53:
hoewel asrock de laatste jaar(en) goed aan de weg timmert en erg goede moederborden maakt tegen een gunstige prijs zou mijn voorkeur ook naar een asus bordje gaan.
Dit klinkt als een fanboyreactie. Waarom gaat je voorkeur uit naar Asus? Wat hebben zij de laatste jaren gedaan dat ze beter zou moeten maken dan de concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:54:
[...]

Dit klinkt als een fanboyreactie. Waarom gaat je voorkeur uit naar Asus? Wat hebben zij de laatste jaren gedaan dat ze beter zou moeten maken dan de concurrentie?
Het is ook een "fanboy" reactie, puur persoonlijke voorkeur, ik zeg ook niet dat Asrock niet goed is.

@ hieronder. u heeft gelijk ik zal mijn bovenstaande post ook even aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door dewil1990 op 19-01-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Nee, maar het hele punt van dit topic is dat je mensen zo rationeel mogelijk advies probeert te geven. Om dan aan te komen met het advies om 'een' van de volgende lijst met Asus planken te nemen, zonder daarbij aan eisen, specs en prijs te denken, is niet helemaal in lijn met wat ik een goed onderbouwd advies zou noemen, vind je niet? ;)

De volgende die langs komt post misschien wel een lijst met MSI moederborden zonder echte onderbouwing en daar is niemand mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Bedankt voor alle reacties. Ik had vandaag nog maar eens gekeken wat me goed leek. Nog even een lijstje van wat ik met mijn PC wil kunnen.

1. Gamen de nieuwste spellen en hopelijk de komenden 2-3jaar op high settings te spelen.
2. Nog makkelijk te upgraden bijvoorbeeld een 2e Videokaart of extra geheugen.
3. Films kijken en amateuristisch bewerken van gameplay beelden.
4. Een systeem wat niet overdreven veel lawaai maakt of te heet wordt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus DRW-24B1LT Zwart€ 28,-€ 28,-
1Thermaltake V4 Black Edition€ 39,22€ 39,22
1Cooler Master GX 750W€ 77,90€ 77,90
1Corsair XMS3 CMX4GX3M2A1333C8€ 44,88€ 44,88
1Asrock 890GX Extreme3€ 97,50€ 97,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,11

[ Voor 3% gewijzigd door Extace666 op 19-01-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik heb je toch al eerder een lijstje gegeven? Waarom verander je nou de voeding in die crappy cooler master, het moederbord in een duurder exemplaar en de DVD brander in een niet leverbaar apparaat?
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO650W€ 75,-€ 75,-
1Asrock 870 Extreme3€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 727,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Kort snel vraagje.. in het budget game systeem van de laatste bbg wordt één 1tb hdd gebruikt. Zou het snelheid winst opleveren om die te vervangen door 2 hdd's (van ±30 euro, zodat je bij het budget blijft) en die in raid0 te gebruiken? Op zich heb ik persoonlijk ook meer dan voldoende aan zeg 600gb..

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefox1983
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik wil deze pc gaan aanschaffen, mis ik nog iets in deze lijst behalve monitor en randapparatuur natuurlijk?
Ik wil hem gaan gebruiken voor wat gamen en videobewerken en hij moet redelijk futureproof zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 18,-€ 18,-
1XFX PRO650W€ 75,-€ 75,-
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 159,06€ 159,06
1Asrock P67 Pro3€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 20:14
martijn--g schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:26:
Kort snel vraagje.. in het budget game systeem van de laatste bbg wordt één 1tb hdd gebruikt. Zou het snelheid winst opleveren om die te vervangen door 2 hdd's (van ±30 euro, zodat je bij het budget blijft) en die in raid0 te gebruiken? Op zich heb ik persoonlijk ook meer dan voldoende aan zeg 600gb..
Het is wel sneller maar vooral in doorvoersnelheid, dus bij dingen heen en weer kopieren, maar als het binnen je budget past, zou je ook een SSD kunnen halen want die leveren wel zichtbare prestatiewinst op. Ze zijn nu ook redelijk betaalbaar dus je kan ook een wat minder snelle nemen die wat goedkoper is maar nog steeds sneller (en veiliger) dan een normale harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:52:
[...]

Hey, ik heb hem niet uitgekozen. In prinicpe bemoei ik me niet met de keuze van een behuizing, omdat dat juist vaak erg persoonlijk is. Tenzij het niet past, uiteraard.

[...]

Tja, een 2600K gaat niet op een X58 moederbord passen, he... en van alle midrange P67 borden, ziet de ASrock er wmb voorlopig het beste uit qua prijs/kwaliteit verhouding.
GC is Garbage Collection. Een functie van de controller op je SSD. Lees er maar eens wat over in het SSD topic.
Kast is inderdaad een persoonlijke keuze.

Mijn persoonlijk voorkeur met betrekking tot het merk van moederbord gaat ook naar Asus. Dit komt omdat ik tot op heden nog nooit ( even afkloppen ) problemen er mee heb gehad. Die laatste 30 euro maakt het verschil niet, maar zou ik dan niet voor de Asus P8P67 PRO kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:52:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.149,60

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit, dit is een Best Buy Guide, geen Most Expensive Buy Guide.
Persoonlijk zou ik ook alle bovenstaande reacties volgen, scheelt je 1000+ euro en het kost je (in ieder geval voorlopig) geen gameplezier.
Voor die 1000 euro kun je dan 3 hele mooie schermen kopen voor eyefinity setup >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:37:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman CNPS10X Extreme€ 43,87€ 43,87
1OCZ Obsidian DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Dual Channel€ 44,82€ 44,82
1AMD Phenom II X6 1075T€ 172,55€ 172,55
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 112,-€ 112,-
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 159,-€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 551,64

Wil na 7j toch maar eens een nieuwe pc ineen knutselen. Ben nu al een paar weken aan het rondkijken en dit is mijn uitkomst.
Case had ik vorig jaar al gekocht en is de Thermaltake M9
PSU heb ik ook net nieuw, de OCZ StealthXtream 500W
Mijn 2 oude HDD's blijf ik gebruiken tot deze het loodje leggen.

Bedoeling is om hier Win7 op te draaien en dat ik spelletjes zoals CoH, WoW, MoH:BO en Fallout terug deftig kan spelen ...

Lijkt jullie dit wat deftig ?
Effe omhoog geschopt, wil weten wat jullie ervan vinden ... ben niet zo thuis in de wereld van "compatibiliteit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe Gaming PC te kopen. Ik heb zelf wat samengesteld en wil graag weten of er ruimte is voor verbetering.

De huidige prijs is ongeveer mijn budget mischien €100 - €200,- meer.

Randapparatuur heb ik al behalve een goede monitor mocht je daar nog suggesties voor hebben laat me maar weten zou graag iets hebben in de richting 24 inch.

Ik zou graag een redelijk future proof systeem willen hebben, maar niet zo extreem dat ik over 2 jaar ook nog de nieuwste games kan maxen.

Redelijk hardcore, speel heel veel dingen online CS:S, TF2, COD4 enz. Ik zou graag bijvoorbeeld de aankomende elder scrolls, Skyrim op hoge settings willen kunnen spelen.

AantalProductPrijsSubtotaal
1ASRock P67 Extreme4€ 129,44€ 129,44
1Cooler Master CM 690 II Lite€ 64,00€ 64,00
1Geil Black Dragon 4GB DDR3-1333 CL7 kit€ 49,53€ 49,53
1Intel Core i7 2600K€ 282,23€ 282,23
1OCZ Vertex 2 Extended 60GB€ 104,90€ 104,90
1Optiarc AD-7260S Black€ 16,50€ 16,50
1Samsung Spinpoint F3 1TB€ 48,95€ 48,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,55€ 33,55
1XFX Core Edition 650W€ 75,00€ 75,00
1XFX Radeon HD 6970 2GB€ 322,59€ 322,59
10 Importeren als eigen wensenlijstTotaal€ 1.126,69

Nog een vraag: Als ik deze onderdelen bestel bij een online winkel zitten alle benodigde kabels er dan gewoon bij?

Alvast bedankt,

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
firefox1983 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:34:
Ik wil deze pc gaan aanschaffen, mis ik nog iets in deze lijst behalve monitor en randapparatuur natuurlijk?
Ik wil hem gaan gebruiken voor wat gamen en videobewerken en hij moet redelijk futureproof zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 18,-€ 18,-
1XFX PRO650W€ 75,-€ 75,-
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 159,06€ 159,06
1Asrock P67 Pro3€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,61
Is het voor jou niet slimmer om een 2500K te kopen en die wat te overklokken en met het overgebleven geld een HD6950 te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Kast is inderdaad een persoonlijke keuze.

Mijn persoonlijk voorkeur met betrekking tot het merk van moederbord gaat ook naar Asus. Dit komt omdat ik tot op heden nog nooit ( even afkloppen ) problemen er mee heb gehad. Die laatste 30 euro maakt het verschil niet, maar zou ik dan niet voor de Asus P8P67 PRO kunnen gaan?
Ja, de P8P67 Pro is inderdaad een vergelijkbare keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.063,71

Woei! Strak samengesteld :) Het enige dat ik mis, is waar je die 80GB extra SSD ruimte hebt gelaten? Volgens mij is 120GB < 160GB, oftewel: d'r mist een SSD ;)

En if it were up to me, dan zou ik er toch gelijk 3 schermen en / of een derde HD6970 inzetten. Zou je nog wel kunnen redden voor het geld :)
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:45:
[...]

Effe omhoog geschopt, wil weten wat jullie ervan vinden ... ben niet zo thuis in de wereld van "compatibiliteit".
Je koeler is niet zo fraai. Ik zou van dezelfde fabrikant zoeken naar het Performa model, die Extreme presteert ondermaats. Ook kan je als geheugen een setje Kingston HyperX Genesis pakken. Scheelt niks in kosten, maar OCZ ram is matig en OCZ stopt ook met de productie van geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fid3lity op 19-01-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:00:
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe Gaming PC te kopen. Ik heb zelf wat samengesteld en wil graag weten of er ruimte is voor verbetering.

De huidige prijs is ongeveer mijn budget mischien €100 - €200,- meer.

Randapparatuur heb ik al behalve een goede monitor mocht je daar nog suggesties voor hebben laat me maar weten zou graag iets hebben in de richting 24 inch.

Ik zou graag een redelijk future proof systeem willen hebben, maar niet zo extreem dat ik over 2 jaar ook nog de nieuwste games kan maxen.

Redelijk hardcore, speel heel veel dingen online CS:S, TF2, COD4 enz. Ik zou graag bijvoorbeeld de aankomende elder scrolls, Skyrim op hoge settings willen kunnen spelen.

AantalProductPrijsSubtotaal
1ASRock P67 Extreme4€ 129,44€ 129,44
1Cooler Master CM 690 II Lite€ 64,00€ 64,00
1Geil Black Dragon 4GB DDR3-1333 CL7 kit€ 49,53€ 49,53
1Intel Core i7 2600K€ 282,23€ 282,23
1OCZ Vertex 2 Extended 60GB€ 104,90€ 104,90
1Optiarc AD-7260S Black€ 16,50€ 16,50
1Samsung Spinpoint F3 1TB€ 48,95€ 48,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,55€ 33,55
1XFX Core Edition 650W€ 75,00€ 75,00
1XFX Radeon HD 6970 2GB€ 322,59€ 322,59
10 Importeren als eigen wensenlijstTotaal€ 1.126,69

Nog een vraag: Als ik deze onderdelen bestel bij een online winkel zitten alle benodigde kabels er dan gewoon bij?

Alvast bedankt,

Jur
Zoals hier al vaak is opgemerkt, is het verschil tussen de i7 2600K en i7 2500K in gaming NIHIEL. Dus die kan je verwisselen. Dan kan je met het geld dat je hebt uitgespaard, dat je een beter scherm mee kan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:45:
[...]

Kost hetzelfde, kan meer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,66€ 23,66
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,-€ 37,-
1AMD Phenom II X6 1075T€ 172,58€ 172,58
1Asrock 870 Extreme3€ 71,-€ 71,-
1XFX AMD Radeon HD 6950€ 247,14€ 247,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:06:
[...]

Woei! Strak samengesteld :) Het enige dat ik mis, is waar je die 80GB extra SSD ruimte hebt gelaten? Volgens mij is 120GB < 160GB, oftewel: d'r mist een SSD ;)
:F een keer te weinig op Enter geramd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:14:
[...]

:F een keer te weinig op Enter geramd...
Kan gebeuren he! Je bent inmiddels alweer een jaartje ouder... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:05:
[...]

Ja, de P8P67 Pro is inderdaad een vergelijkbare keuze.
Heb je om een bepaalde reden gekozen voor 1 SSD i.p.v. 2 SSD's?
Daarnaast heb je 1x 8 GB gedaan, deze wil ik upgraden naar 2x, maar dat zal geen problemen opleveren.

Ik denk dat ik het systeem zo ga bestellen naar jouw opzet, maar dan met de P8P67 Pro en dan blijft alleen nog de vraag staan van de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:25:
[...]

Heb je om een bepaalde reden gekozen voor 1 SSD i.p.v. 2 SSD's?
Zie hierboven. Dat was een klikfoutje.
Daarnaast heb je 1x 8 GB gedaan, deze wil ik upgraden naar 2x, maar dat zal geen problemen opleveren.
Nee, dat levert geen problemen op, maar ook geen prestatiewinst.
Ik denk dat ik het systeem zo ga bestellen naar jouw opzet, maar dan met de P8P67 Pro en dan blijft alleen nog de vraag staan van de SSD.
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get a room you two! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:27:
[...]

Zie hierboven. Dat was een klikfoutje.

[...]

Nee, dat levert geen problemen op, maar ook geen prestatiewinst.

[...]

Done :)
Dit wordt hem dan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 121,-€ 121,-
1Logitech G9X Lasermuis€ 63,-€ 63,-
1Logitech G13 Advanced Gameboard€ 66,93€ 66,93
1Logitech G35 gaming headset€ 79,90€ 79,90
1Intel Core i7 2600K€ 288,84€ 288,84
1LG BH10LS30 Zwart€ 83,94€ 83,94
2OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 183,50€ 367,-
2OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low Voltage Dual Channel€ 102,-€ 204,-
1Asus P8P67 PRO€ 151,40€ 151,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.786,66

Heb ik nog aparte brackets nodig voor het monteren van de SSD? Ik kan het nog herinneren in mijn systeem dat ik die 3,5" naar 2,5" brackets nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:53:
[...]

Dit wordt hem dan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 121,-€ 121,-
1Logitech G9X Lasermuis€ 63,-€ 63,-
1Logitech G13 Advanced Gameboard€ 66,93€ 66,93
1Logitech G35 gaming headset€ 79,90€ 79,90
1Intel Core i7 2600K€ 288,84€ 288,84
1LG BH10LS30 Zwart€ 83,94€ 83,94
2OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 183,50€ 367,-
2OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low Voltage Dual Channel€ 102,-€ 204,-
1Asus P8P67 PRO€ 151,40€ 151,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.786,66

Heb ik nog aparte brackets nodig voor het monteren van de SSD? Ik kan het nog herinneren in mijn systeem dat ik die 3,5" naar 2,5" brackets nodig had.
Wil je de processor en/of grafische kaarten nog gaan overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Slecht leverbaar geheugen, en ik zei net al niet doen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snobbieh schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:07:
[...]

Zoals hier al vaak is opgemerkt, is het verschil tussen de i7 2600K en i7 2500K in gaming NIHIEL. Dus die kan je verwisselen. Dan kan je met het geld dat je hebt uitgespaard, dat je een beter scherm mee kan kopen!
Bedankt voor je reactie.

Maar maakt de i7 2600k hem niet meer future proof of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:59:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Maar maakt de i7 2600k hem niet meer future proof of maakt dat niet uit?
Future proof, ach. Over een paar maanden komt AMD met bulldozer en Intel met S2011. Sowieso, zeker voor hardware geldt dat future-proof een heel ruim genomen begrip is ;)

Het zal wel wat kunnen schelen, maar HT biedt in games voor nu sowieso geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:55:
[...]

Wil je de processor en/of grafische kaarten nog gaan overklokken?
Nee ik ga niks met overclocken doen.
Blue-Tiger schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:55:
Slecht leverbaar geheugen, en ik zei net al niet doen. :Y
Mijn excuus, kwartje viel blijkbaar niet. Dan moet ik ander geheugen hebben, want ik moet hem op korte termijn in elkaar zetten.

Neem aan dat OCZ geheugen geen voordelen biedt bij een OCZ SSD :D
Dus kan ik hier gewoon het beste Kingston voor kiezen of verlies ik dan weer performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:01:
Mijn excuus, kwartje viel blijkbaar niet. Dan moet ik ander geheugen hebben, want ik moet hem op korte termijn in elkaar zetten.

Dus kan ik hier gewoon het beste Kingston voor kiezen of verlies ik dan weer performance?
Toch zonde, zo'n systeem en dan niet willen overclocken... Enfin, met Kingston ram ga je niets missen kwa performance. In ieder geval niet zo erg dat het merkbaar is. Het gaat 'm basically allemaal over clocks en latency, en natuurlijk het feit dat je mobo een bepaald merk ondersteunt. Maar Kingston wordt overal wel heel goed ondersteund, dus vandaar ook het advies hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:01:
[...]

Nee ik ga niks met overclocken doen.
Zonde. Neem dan een gewone 2600.
[...]

pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Zonde. Neem dan een gewone 2600.

[...]

pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9

[...]

Zie hierboven.
Ik zou hem adviseren alsnog de K versie te kopen. Als hij bijvoorbeeld aan het einde van het jaar wil overstappen op socket 2011 dan heeft de K versie een hogere marktwaarde ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:18:
[...]

Ik zou hem adviseren alsnog de K versie te kopen. Als hij bijvoorbeeld aan het einde van het jaar wil overstappen op socket 2011 dan heeft de K versie een hogere marktwaarde ;).
Die 20 euro gaat het verschil echt niet maken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Voor het volgende budget game-pctje heb ik nog een aantal vragen voornamelijk betreffende compatibiliteit.
Het systeem komt er als volgt uit te zien en wordt voornamelijk gebruikt voor games. Verder wil ik nog de CPU en GPU overklokken, vandaar ook de 3 fans en cpu koeler:
(keuze voor gpu moet ik nog maken vandaar 2 GPU's)
#ProductPrijsSubtotaal
1LG E2240S€ 127,22€ 127,22
1NZXT Gamma€ 35,-€ 35,-
3Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 6,25€ 18,75
1Antec HCG-520€ 64,31€ 64,31
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 40,10€ 40,10
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 126,50€ 126,50
1MSI 870A-G54€ 74,-€ 74,-
1MSI N460GTX Hawk€ 177,89€ 177,89
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition€ 172,50€ 172,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,92

Mijn vragen:

Welke videokaart raden jullie mij aan, de cyclone is niet meer leverbaar dus dat wordt dan een toxic of standaard gigabyte.
Van de GTX460 hawk heb ik vernomen dat de combi AMD CPU Nvidia GPU verre van optimaal is. Is dit waar of valt dat wel mee? (ook gezien het amd moederbord)

Ik heb hier gekozen, door de meerprijs van slechts 3 euro, voor het snellere 1600 geheugen ipv 1333, biedt dit ingame meerwaarde en past het wel op het gekozen mobo?

Overkoepelende vraag: zouden de gekozen componenten normaliter in vrede en harmonie elkaars kwaliteiten optimaal kunnen benutten, of moet ik daarvoor andere componenten kiezen?

Graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

laurens.janssen schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:28:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG E2240S€ 127,22€ 127,22
1NZXT Gamma€ 35,-€ 35,-
3Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 6,25€ 18,75
1Antec HCG-520€ 64,31€ 64,31
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 40,10€ 40,10
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 126,50€ 126,50
1MSI 870A-G54€ 74,-€ 74,-
1MSI N460GTX Hawk€ 177,89€ 177,89
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition€ 172,50€ 172,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,92

Mijn vragen:

Welke videokaart raden jullie mij aan, de cyclone is niet meer leverbaar dus dat wordt dan een toxic of standaard gigabyte.
Van de GTX460 hawk heb ik vernomen dat de combi AMD CPU Nvidia GPU verre van optimaal is. Is dit waar of valt dat wel mee? (ook gezien het amd moederbord)
Onzin. Alleen SLI gaat op AMD chipsets niet werken, verder gaat het combineren perfect.
Ik heb hier gekozen, door de meerprijs van slechts 3 euro, voor het snellere 1600 geheugen ipv 1333, biedt dit ingame meerwaarde en past het wel op het gekozen mobo?
Mooi setje. Je kunt de QVL van het mobo nog even nakijken maar ik geloof wel dat het gaat passen. Dat setje is ook lekker goed betaalbaar dus doen! ;)
Overkoepelende vraag: zouden de gekozen componenten normaliter in vrede en harmonie elkaars kwaliteiten optimaal kunnen benutten, of moet ik daarvoor andere componenten kiezen?
Dit gaat allemaal in harmonie samenwerken, hoor. De enige keuze die jou nog rest is de GPU. Het enige wat ik eraan zou veranderen is een andere voeding (bq L7 430 Watt bijvoorbeeld) en een X6 CPU. Dat is toch wel de keuze van het moment ;) Verder zul je nog wel wat verder op weg geholpen worden.

Hup Ed_L, hup! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:08

thommich

Belg

Ik vroeg mij af of er bij aanschaf van een nieuwe gamepc nog aandacht moet geschonken worden aan iets ivm physx? Een tijd geleden werd dit aangeprezen als dé revelatie en nu hoor je er (bijna) niets meer van.

Ik heb gezien dat The Mask bvb zegt "Physx heeft in zijn huidige vorm geen bestaansrecht". Maar zou je dat even kunnen toelichten (iemand anders mag natuurlijk ook).

Neem nu bvb Mafia 2, er werd enorm ingezet op Physx in die game. (Marketing duh) Als ik nu een pc koop met bvb een 2600k processor en een 6950 GPU, haal ik dan het maximum uit die game? Of mis ik bepaalde physx delen dan? En hoe kun je dat dan eventueel oplossen? (Nvidia kaart nemen?)

Indien dit niet in dit topic hoort hoor ik het wel en start ik een nieuw topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

thommich schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:50:
Ik vroeg mij af of er bij aanschaf van een nieuwe gamepc nog aandacht moet geschonken worden aan iets ivm physx? Een tijd geleden werd dit aangeprezen als dé revelatie en nu hoor je er (bijna) niets meer van.

Ik heb gezien dat The Mask bvb zegt "Physx heeft in zijn huidige vorm geen bestaansrecht". Maar zou je dat even kunnen toelichten (iemand anders mag natuurlijk ook).

Neem nu bvb Mafia 2, er werd enorm ingezet op Physx in die game. (Marketing duh) Als ik nu een pc koop met bvb een 2600k processor en een 6950 GPU, haal ik dan het maximum uit die game? Of mis ik bepaalde physx delen dan? En hoe kun je dat dan eventueel oplossen? (Nvidia kaart nemen?)

Indien dit niet in dit topic hoort hoor ik het wel en start ik een nieuw topic :)
[Hybrid PhysX] Dedicated PhysX Tutorial

Bijvoorbeeld... ;)

Ether way, dedi PhysX wordt als overgewaardeerd beoordeeld. Ik zou er dus zeker geen nieuwe GPU voor kopen, tenzij er echt geld teveel is. Daarnaast zijn er nog mogelijkheden als mobo's met Hydra chips, die het combineren van nVidia / AMD vrij mogelijk maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Fid3lity op 19-01-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
thommich schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:50:

PhysX is een practige techniek om de spelwereld realistischer te maken, echter... doordat de techniek closed platform is en dus alleen op NV gpu's werkt, zal het nooi in topgames ingezet worden om het onderdeel van de gameplay te laten zijn. Het hoogst haalbare is het oppoetsen van wat grafische elementjes, zoals een wapperende vlag en een brekend glas.
Er zijn tegenwoordig prima alternatieven voor PhysX die wel door alle gpu fabrkanten t egebruiken zijn. Ht is nog even wachten tot die daadwerkelijk doorbreken. PhysX lijkt echter voorbehouden om een zachte dood te sterven. Het zal op jaarbasis op niet meer dan 1 of 2 topgames gebruikt worden om het grafisch iets op te poetsen, maar alleen omdat NV de devs betaalt om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
glrfndl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:47:
Hij heeft een setje van 2x4GB, lijkt me niks mis mee? Je edit niet gezien, toch lijkt 8GB me niet overdreven veel

Als je toch niet overklokt en 1 videokaart gebruikt, voldoet de standaard koeler ook wel en kun je wel een minder zware voeding nemen (500-550W is ook wel voldoende lijkt me).
Bedankt voor de adviezen!
Dus het geheugen is goed? 4G lijkt me gewoon zo... weinig... zegmaar :P

En als ik als voeding de pricewatch: XFX PRO650W neem, is dat dan in orde?

Zoals ik al postte wil ik gewoon een degelijk systeem om onder andere goed games te kunnen spelen. Voor de volledigheid nog even het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 17,-€ 17,-
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 181,40€ 181,40
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 99,83€ 99,83
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 72,20€ 72,20
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 320,-€ 320,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.010,18

Kan dit er dan mee door, of heeft iemand verbeterpunten? Zo niet, dan bestel ik hem morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrabpPeople schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:20:
[...]

Bedankt voor de adviezen!
Dus het geheugen is goed? 4G lijkt me gewoon zo... weinig... zegmaar :P

En als ik als voeding de pricewatch: XFX PRO650W neem, is dat dan in orde?

Zoals ik al postte wil ik gewoon een degelijk systeem om onder andere goed games te kunnen spelen. Voor de volledigheid nog even het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 17,-€ 17,-
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 181,40€ 181,40
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 99,83€ 99,83
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 72,20€ 72,20
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 320,-€ 320,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.010,18

Kan dit er dan mee door, of heeft iemand verbeterpunten? Zo niet, dan bestel ik hem morgen!
Voeding is goed voor je setup en heeft een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Als hardeschijf kun je gewoon deze nemen: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Goedkoper en beter verkrijgbaar. Verder identiek alleen is dit de OEM verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Erg zware voeding? De H50 zou ik dumpen voor een goedkopere luchtkoeler. Ik heb ook een H50, maar die wordt zeer binnenkort vervangen voor een luchtkoeler, aangezien de luchtkoeler die ik op het oog heb stiller is en net zo goed koelt. Met een Mugen 2 zul je net zo goede overklokresultaten halen bijvoorbeeld.
De voeding houd ik liever zo voor misschien nog CF in de toekomst. Overclocken doe ik niet aan, en ik heb op dit moment een Mugen 2, maar dat vind ik zo'n groot blok in je case. Een H50 vind ik er veel strakker uitzien. En met 2 stille fans in push/pull maakt de H50 vast niet zoveel geluid.
Ik stop het systeem toch in een Fractal Design R3 waarschijnlijk, dus dan word het geluid ook nog gedempt.
En er zijn goedkopere HD 6950's? Persoonlijk zou ik kijken of je er een 80/90/100GB ssd in kwijt kunt. 64GB is redelijk krap hoor, dat zit met Win 7, enkele spellen en wat normale applicaties al vol.
Ik zat te denken aan een Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB in mijn AMD systeem, goed plan of niet? ;)
En zo'n groot prijsverschil zit niet tussen alle 6950's toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:39:
[...]

Voeding is goed voor je setup en heeft een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Als hardeschijf kun je gewoon deze nemen: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Goedkoper en beter verkrijgbaar. Verder identiek alleen is dit de OEM verpakking.
Ah dank.

Oja, iemand postte ook dat een aparte koeling niet nodig is als ik niet wil overclocken. Kan iemand dat bevestigen? Zou toch weer een eurootje of 35 schelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Blue-Tiger schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:35:
[...]

Onzin. Alleen SLI gaat op AMD chipsets niet werken, verder gaat het combineren perfect.

[...]

Mooi setje. Je kunt de QVL van het mobo nog even nakijken maar ik geloof wel dat het gaat passen. Dat setje is ook lekker goed betaalbaar dus doen! ;)

[...]

Dit gaat allemaal in harmonie samenwerken, hoor. De enige keuze die jou nog rest is de GPU. Het enige wat ik eraan zou veranderen is een andere voeding (bq L7 430 Watt bijvoorbeeld) en een X6 CPU. Dat is toch wel de keuze van het moment ;) Verder zul je nog wel wat verder op weg geholpen worden.

Hup Ed_L, hup! *O*
Tnx voor je reactie

430 watt voeding lijkt me een beetje weinig als ik ook nog overklok op de CPU en GPU.......... toch?
Daarnaast heb ik vernomen nooit te bezuinigen op de voeding en leek de antec me de betere keus
Zelfde reden waarom ik voor het msi mobo heb gekozen en niet voor een asrock

Wat bedoel je trouwens met qvl? Ben een echt newb, dit wordt mijn eerste zelfbouw en hoop spelenderwijs het een en ander te leren :P
max 185 voor de grafische kaart.
max 750 totaal plaatje excl.

p.s. is 4 fans luchtkoeling overkill in deze set-up?
Als ik er twee kan schrappen blijf ik namelijk mooi binnen budget:P

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 19-01-2011 18:07 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!