Ik zou gewoon de i7 2600K nemen als je budget het toelaat. Je wilt een systeem bouwen dat toekomstgericht is en voornamelijk bestemd is om te gamen. Dat betekent niet dat je het systeem niet voor andere dingen gaat gebruiken. Ik zou zeggen bekijk de verschillende benchmarks van Anandtech, Tomshardware, Hardware.info en Tweakers.net over de i5 2500K en i7 2600K en oordeel vervolgens zelf.
Alleen wel jammer dat deze processor momenteel zo goed als niet verkrijgbaar is....Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:15:
Ik zou gewoon de i7 2600K nemen als je budget het toelaat.

Ik ben voor bij mijn binnenkort aan te schaffen i7 2600K nog op zoek naar het juiste geheugen. Daarbij loop ik tegen het volgende aan:
Intel raad aan om het geheugen op maximaal 1.55V te laten lopen, maar alle 1600MHz geheugen (behalve http://tweakers.net/price...voltage-dual-channel.html) loopt op 1.65V, of wordt geleverd in kits van 2x2GB, terwijl ik op zoek ben naar 2x4GB.
Ik wil liever niet dat geheugen van OCZ kopen, omdat zij op korte termijn gaan stoppen met de productie van geheugen en dat misschien slecht is voor de uitvoering van eventuele garantie.
Iemand suggesties voor alternatieven? Ik heb liever geen 1333MHz geheugen, en 1866MHz is me te duur.
Intel raad aan om het geheugen op maximaal 1.55V te laten lopen, maar alle 1600MHz geheugen (behalve http://tweakers.net/price...voltage-dual-channel.html) loopt op 1.65V, of wordt geleverd in kits van 2x2GB, terwijl ik op zoek ben naar 2x4GB.
Ik wil liever niet dat geheugen van OCZ kopen, omdat zij op korte termijn gaan stoppen met de productie van geheugen en dat misschien slecht is voor de uitvoering van eventuele garantie.
Iemand suggesties voor alternatieven? Ik heb liever geen 1333MHz geheugen, en 1866MHz is me te duur.
Verwijderd
1. Kan iemand mij vertellen of ik met de p8p67 deluxe SLI GTX570 kan draaien met daarop elk een vga cooler bijv een Arctic Cooling Accelero XTREME Plus of een VF3000 ??
2. En of dat überhaupt zin heeft en het geld waard is? (OC results?)
3. En hoe groot is de kans dat die coolers nog compatibel blijven met toekomstige kaarten? Als je kijkt naar de GTX595 gaat dat al niet lukken lijkt me..
3. En hoe groot is de kans dat die coolers nog compatibel blijven met toekomstige kaarten? Als je kijkt naar de GTX595 gaat dat al niet lukken lijkt me..
Als ik naar dit plaatje kijk, zou het misschien net kunnen lukken, er is wel wat ruimte.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:03:
1. Kan iemand mij vertellen of ik met de p8p67 deluxe SLI GTX570 kan draaien met daarop elk een vga cooler bijv een Arctic Cooling Accelero XTREME Plus of een VF3000 ??
Edit: Het zal niet ruim zijn, maar het lijkt alsof er precies 1 bracket aan ruimte tussen zit (klopt ook, zitten twee pci-e aansluiting tussen). Als ik dan naar dit plaatje kijk, dan zou het denk ik wel moeten kunnen.
Ik weet alleen niet hoe goed je koeling het nog doet als er direct een andere kaart bovenop de fans zit. Misschien een SLI specifieke koeler zoeken die je op de zijkant van de set mount (als dat bestaat, tenminste, lijkt mij wel praktisch).
[ Voor 15% gewijzigd door mtsr op 16-01-2011 23:26 ]
Verwijderd
Het budget moet wel rond de 1000 euro liggen. 1100 mag, maar erboven is nie de bedoeling. Daarnaast ga ik het systeem niet gebruiken voor beeldbewerking of extreme cpu vragende aps dus ik denk dat ik het met de i5 wel moet gaan redden dan. Ik zat eerst op de "AMD Phenom II X4 955 Black Edition", maar qua performance en gericht op de tekomst is het nu denk ik wel gunstig voor een sandybridge systeem te gaan.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:15:
Ik zou gewoon de i7 2600K nemen als je budget het toelaat. Je wilt een systeem bouwen dat toekomstgericht is en voornamelijk bestemd is om te gamen. Dat betekent niet dat je het systeem niet voor andere dingen gaat gebruiken. Ik zou zeggen bekijk de verschillende benchmarks van Anandtech, Tomshardware, Hardware.info en Tweakers.net over de i5 2500K en i7 2600K en oordeel vervolgens zelf.
Verwijderd
Als je eerst zat te kijken naar een AMD Phenom II X4 955 BE is de Intel i5 2500K inderdaad een goede keus en valt de i7 buiten je budget. Qua game performance ontlopen de 2600K en 2500K elkaar inderdaad niet veel. Voor het grootste gedeelte is bij gaming toch de grafische kaart de bepalende factor.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:28:
[...]
Het budget moet wel rond de 1000 euro liggen. 1100 mag, maar erboven is nie de bedoeling. Daarnaast ga ik het systeem niet gebruiken voor beeldbewerking of extreme cpu vragende aps dus ik denk dat ik het met de i5 wel moet gaan redden dan. Ik zat eerst op de "AMD Phenom II X4 955 Black Edition", maar qua performance en gericht op de tekomst is het nu denk ik wel gunstig voor een sandybridge systeem te gaan.
Om toe te voegen wat mtsr zei:Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:03:
Elk atx mobo heeft de pci-e slots op dezelfde afstand ten opzichte van slot 1 en slot 2 dus welk mobo je ook pakt dat maat niet uit als het atx is zal het identiek zijn. je huidige setup opmeten en rekenen is dus ook een goede optie mits je nu ook een atx board hebt.
En over SLI is dit een interessant artikel voor je:
2-way and 3-way AMD CrossFire and NVIDIA SLI scaling on Intel Sandy Bridge
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Hallo,
Ik post mijn systeem nog voor een laatste goedkeuring.
gallery: Djonkoman
Als voeding heb ik de XFX Pro750W gekozen omdat ik later nog een tweede 6950 erbij wil zetten.
Daarnaast misschien ander geheugen?
Als voeding heb ik de XFX Pro750W gekozen omdat ik later nog een tweede 6950 erbij wil zetten.
Hoi,
Ik ben toe aan een nieuwe pc. Ik had eigenlijk willen wachten tot Diablo 3 uitkwam om dan een nieuwe te halen die dat spel goed kan draaien, maar mijn huidige is het aan het begeven.
Graag jullie advies.
* Wat mag het systeem gaan kosten? max 1000€
* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Enkel pc is nodig, een monitor, muis, keyboard heb ik nog
* Wat denk je allemaal nodig te hebben? lijstje:
* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom? Ik ga meestal voor nvidia kaarten maar owv prijs/kwaliteit heb ik nu een ati kaart genomen. Als iemand een goed alternatief weet voor de ati?
Ik heb ook zitten denken om er een ssd bij in te steken, maar weet niet of dit nog andere voordelen heeft dan sneller opstarten.
* Wat voor soort gamer ben je? De pc moet shooters aankunnen (type COD), Starcraft 2 moet vlot speelbaar zijn, mmorpg's en in de toekomst wil ik Diablo 3 goed kunnen draaien. Verder bekijk ik regelmatig streams.
Ik ben toe aan een nieuwe pc. Ik had eigenlijk willen wachten tot Diablo 3 uitkwam om dan een nieuwe te halen die dat spel goed kan draaien, maar mijn huidige is het aan het begeven.
Graag jullie advies.
* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Enkel pc is nodig, een monitor, muis, keyboard heb ik nog
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 47,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,14 | € 79,14 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 194,- | € 194,- |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 99,50 | € 99,50 |
1 | Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 | € 40,97 | € 40,97 |
1 | Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 248,71 | € 248,71 |
1 | Gigabyte GA-P67A-UD3P | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 838,32 |
* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom? Ik ga meestal voor nvidia kaarten maar owv prijs/kwaliteit heb ik nu een ati kaart genomen. Als iemand een goed alternatief weet voor de ati?
Ik heb ook zitten denken om er een ssd bij in te steken, maar weet niet of dit nog andere voordelen heeft dan sneller opstarten.
* Wat voor soort gamer ben je? De pc moet shooters aankunnen (type COD), Starcraft 2 moet vlot speelbaar zijn, mmorpg's en in de toekomst wil ik Diablo 3 goed kunnen draaien. Verder bekijk ik regelmatig streams.
Weet je dat je geheugen niet op de QVLlist staat van je mobo? Hij staat er wel op, maar dan zonder de K2 erachter. Ik denk dat hij wel zal werken, maar het kan garantieproblemen geven. Verder heeft je videokaart een DVI-I en een HDMI, je beeldscherm een DVI-D en een VGA aansluiting. Dat gaat niet werken. Als je even had gegoogled, was je erachter gekomen dat je SSD dit energieverbruik heeft: 1.7W lezen, 2.4W schrijven, 0.092W idle. Nog eentje met dat energieverbruik zal het probleem niet zijn, denk ik. Verder volgens mij goed systeempje.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:04:
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
-Muis
-Win7
-1 Sata hd 1TB
Wat voor soort gamer ben je?
Redelijk allround. Ik zal komende 3 jaar geen volledig nieuw systeem meer aanschaffen dus het is ook gericht op de toekomst.
Huidige setup:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Samsung Syncmaster 2433BW € 178,- € 178,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Xigmatek Asgard € 32,- € 32,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,90 € 34,90 1 Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m € 5,75 € 5,75 1 Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty) € 15,27 € 15,27 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 194,- € 194,- 1 Corsair TX650W € 74,- € 74,- 1 Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB € 100,- € 100,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 37,50 € 37,50 1 Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E € 161,- € 161,- 1 MSI P67A-GD65 € 154,- € 154,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.050,41
Vragen:
-Voeding moet het wel redden toch? ook als ik er nog een extra HD in hang.
-Ik zie hier opeens andere geheugenbalkjes langskomen als in elke bbg aangeraden werden. Heeft dat een reden? (misschien gericht op oc'en)
-Als ik zo naar de andere systemen kijk doet mijn graka er dan niet ernstig ten onder?
-De 5ms responsetijd van dit scherm. gaat dat een probleem worden?
-Ik twijfel ook nog of het wel in deze kast gaat passen en of hij er geschikt voor is.
Een SSD gebruikt niet meer dan 5W.
Verwijderd
hmmm, zal ik een Fractal Design XL nemen, of een Fractal Design Define R3?
Of zijn er nog meer suggesties?
Ik zoek kast die zwart van binnen is, met goede cable manegement/airflow, ik gebruik maar 3 HDD's, maar wil ruimte hebben voor een 4e, en ben 2x 5.25" Drive bay nodig.
Of zijn er nog meer suggesties?
Ik zoek kast die zwart van binnen is, met goede cable manegement/airflow, ik gebruik maar 3 HDD's, maar wil ruimte hebben voor een 4e, en ben 2x 5.25" Drive bay nodig.
Waar je even op moet lettenShani schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:30:
Hoi,
Graag jullie advies.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,14 € 79,14 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 194,- € 194,- 1 Antec TruePower TP-650 € 99,50 € 99,50 1 Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 € 40,97 € 40,97 1 Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E € 248,71 € 248,71 1 Gigabyte GA-P67A-UD3P € 129,- € 129,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 838,32
• Je geheugen staat niet op de supported memory list
• Heeft je monitor ofwel een DVI-I aansluiting, ofwel een HDMI aansluiting?
Verder niks op aan te merken
En waarom zou DVI-I niet met DVI-D werken? Bij mij werkt het als een zonnetje.Beatboxx schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:55:
[...]
Weet je dat je geheugen niet op de QVLlist staat van je mobo? Hij staat er wel op, maar dan zonder de K2 erachter. Ik denk dat hij wel zal werken, maar het kan garantieproblemen geven. Verder heeft je videokaart een DVI-I en een HDMI, je beeldscherm een DVI-D en een VGA aansluiting. Dat gaat niet werken. Als je even had gegoogled, was je erachter gekomen dat je SSD dit energieverbruik heeft: 1.7W lezen, 2.4W schrijven, 0.092W idle. Nog eentje met dat energieverbruik zal het probleem niet zijn, denk ik. Verder volgens mij goed systeempje.
Verwijderd
K2 staat voor Kit 2 stuks. En deze staat wel op de QVL lijst. Niets aan de hand met het geheugen dusBeatboxx schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:55:
[...]
Weet je dat je geheugen niet op de QVLlist staat van je mobo? Hij staat er wel op, maar dan zonder de K2 erachter. Ik denk dat hij wel zal werken, maar het kan garantieproblemen geven. Verder heeft je videokaart een DVI-I en een HDMI, je beeldscherm een DVI-D en een VGA aansluiting. Dat gaat niet werken. Als je even had gegoogled, was je erachter gekomen dat je SSD dit energieverbruik heeft: 1.7W lezen, 2.4W schrijven, 0.092W idle. Nog eentje met dat energieverbruik zal het probleem niet zijn, denk ik. Verder volgens mij goed systeempje.
Ondersteund worden onder meer:
KVR1333D3N9/2G(N9K2/4G)(K9K3/6G)
KVR1333D3N9/4G(N9K2/8G)(N9K3/12G)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 14:08 ]
Hoi,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar goede componenten om een goede pc mee te maken.
Nou ben ik vrij nieuw in het straatje van samenstellen.
Nou heb ik een lijstje met spullen, zouden jullie mij advies kunnen geven.
nee je moet die nemen, of nee dat kan niet of dat moet zo enz..
Graag wil ik jullie mening hierover,
Met vriendelijke groeten,
Patrick
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar goede componenten om een goede pc mee te maken.
1 | Creative X-Fi Titanium | € 60,- | € 60,- |
1 | Cooler Master HAF 922 | € 95,20 | € 95,20 |
1 | Intel Core i7 2600K | € 287,98 | € 287,98 |
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 89,- | € 89,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 75,- | € 75,- |
1 | Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 | € 230,11 | € 230,11 |
1 | Asus P8P67 PRO | € 151,40 | € 151,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.035,69 |
Patrick
Waarvoor ga je het gebruiken, wat zijn je eisen en wat is je budget?kickstart. schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:22:
Hoi,
# Product Prijs Subtotaal 1 Creative X-Fi Titanium € 60,- € 60,- 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Cooler Master HAF 922 € 95,20 € 95,20 1 Intel Core i7 2600K € 287,98 € 287,98 1 Cooler Master Silent Pro M700 € 89,- € 89,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 75,- € 75,- 1 Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 € 230,11 € 230,11 1 Asus P8P67 PRO € 151,40 € 151,40 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.035,69
Patrick
My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing
Vervang je HD5850 grafische kaart voor een HD6870. Is nieuwer, zuiniger, goedkoper en sneller.kickstart. schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:22:
Hoi,
# Product Prijs Subtotaal 1 Creative X-Fi Titanium € 60,- € 60,- 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Cooler Master HAF 922 € 95,20 € 95,20 1 Intel Core i7 2600K € 287,98 € 287,98 1 Cooler Master Silent Pro M700 € 89,- € 89,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 75,- € 75,- 1 Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 € 230,11 € 230,11 1 Asus P8P67 PRO € 151,40 € 151,40 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.035,69
Patrick
Vervang je kington geheugen door pricewatch: GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC , grotere kans dat deze op een nieuwere procedé(30nm) is vervaardigd.
Als je niet van plan een crossfire setup te doen kan je ook hiermee prima uit de voeten. Wil je wel crossfire doen, is pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE nog steeds beter dan je cooler master. 700W heb je niet nodig tenzij je 2x GTX580 in je systeem wilt stoppen.
Weet je zeker dat je alle toeters en bellen uit je asus moederbord gaat gebruiken? 3x videokaart bijvoorbeeld.
De meeste hebben aan een pricewatch: Gigabyte GA-PH67A-UD3 ook wel meer dan genoeg.
Verder een nette systeem, gaat zeker snel worden.
- Ik zal het vooral voor game gebruiken, maar ook films afspelen, en eventueel photoshop?Theck88 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:44:
[...]
Waarvoor ga je het gebruiken, wat zijn je eisen en wat is je budget?
- En de eisen zijn niet zo hoog: ik moet de games netjes kunnen draaien, en hij mag niet snel vastlopen.
- Mijn budget is denk ik wel 1.300.-
Thanks voor je reactie:bladerash schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:49:
[...]
Vervang je HD5850 grafische kaart voor een HD6870. Is nieuwer, zuiniger, goedkoper en sneller.
Vervang je kington geheugen door pricewatch: GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC , grotere kans dat deze op een nieuwere procedé(30nm) is vervaardigd.
Als je niet van plan een crossfire setup te doen kan je ook hiermee prima uit de voeten. Wil je wel crossfire doen, is pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE nog steeds beter dan je cooler master. 700W heb je niet nodig tenzij je 2x GTX580 in je systeem wilt stoppen.
Weet je zeker dat je alle toeters en bellen uit je asus moederbord gaat gebruiken? 3x videokaart bijvoorbeeld.
De meeste hebben aan een pricewatch: Gigabyte GA-PH67A-UD3 ook wel meer dan genoeg.
Verder een nette systeem, gaat zeker snel worden.
Zijn inderdaad mooie spulletjes, alleen zit ik dan met dat moederboord heb liever asus.
vooral omdat die bekender voor mij is, en crossfire weet ik nog niet.
Ligt eraan of mijn budget dat leuk vind.
Asus is idd een groot merk en had ik in het verleden ook gekozen. Maar sinds dat schandaal rondom roestvorming in hun spoelen ben ik meer gaan afwijken naar MSI Military Class of Gigabyte Ultra Durable 3 moederborden.kickstart. schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:54:
Thanks voor je reactie:
Zijn inderdaad mooie spulletjes, alleen zit ik dan met dat moederboord heb liever asus.
Hier kun je dat artikel nog lezen.
Asus heeft dat inmiddels ongetwijfeld opgelost, maar laat bij mij een nare smaak achter. Dat ik asus niet wil aanraden ligt aan mijzelf.
DVI-I gaat in alle gevallen gewoon samenwerken met DVI-D.Beatboxx schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:55:
[...]
Verder heeft je videokaart een DVI-I en een HDMI, je beeldscherm een DVI-D en een VGA aansluiting. Dat gaat niet werken.
Verwijderd
Iets goedkoper is de Asrock P67 Extreme4 en doet niet veel onder voor de ASUS. Bovendien krijg je er een front USB3.0 panel bij. http://www.asrock.com/mb/...treme4&cat=Specificationskickstart. schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:54:
[...]
Thanks voor je reactie:
Waarom de duurste 5850 die je kan vinden, voor 60-70 euro minder heb je er ook al 1.
Voor dit bedrag heb je ook een 5870, welke een stuk sneller is.
Desnoods inderdaad een 6870, welke er tussenin zit en ook 2 tientjes minder kost.
Voor 2 tientjes meer heb je zelfs een 6950 die gehakt maakt van de 5850 en 6870.
Voor dit bedrag heb je ook een 5870, welke een stuk sneller is.
Desnoods inderdaad een 6870, welke er tussenin zit en ook 2 tientjes minder kost.
Voor 2 tientjes meer heb je zelfs een 6950 die gehakt maakt van de 5850 en 6870.
Verwijderd
Ik heb een kleine setup gemaakt voor een budget Gamepc voor max 500 euro.
En vroeg me af of ik hier wat feedback over kan krijgen van jullie.
Ik heb zelf al een monitor staan (21,5 inch resolutie:1920 x 1080 pix)
Muis, Toetsenbord ,Controllers ook al in mijn bezit.
Spellen die ik wil spelen zijn voornamelijk de games van dit moment.
Probeer het een basic systeem te houden met het oog op upgrades in de toekomst.
Dus hebben jullie op of aanmerkingen dan hoor ik het graag.
wenslijst: Nieuw Systeem
Dus hebben jullie op of aanmerkingen dan hoor ik het graag.
1 | Creative X-Fi Titanium | € 60,- | € 60,- |
1 | Samsung 22x Speedplus Zwart | € 23,49 | € 23,49 |
1 | Super Flower Golden Green SF-550P14XE | € 90,09 | € 90,09 |
1 | GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Asus EAH6950/2DI2S/2GD5 | € 262,15 | € 262,15 |
1 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | € 101,45 | € 101,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.042,26 |
[ Voor 4% gewijzigd door kickstart. op 17-01-2011 16:02 ]
Verwijderd
Moederbord moet je NIET nemen. Dit is de H67 chipset en dat betekent dat je niet kunt overklokken. Wil je volledig gebruik maken van de K processor dan moet je altijd een P67 moederbord aanschaffen. Wil je niet gaan overklokken dan hoef je geen K processor te kopen. Zelfs dan nog is het zinvol een P67 moederbord te kopen omdat je 4 stapjes (400mhz) kunt overklokken met de non-K versies.kickstart. schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:59:
Als ik zo de meningen lees zou ik het zo moeten doen?
# Product Prijs Subtotaal 1 Creative X-Fi Titanium € 60,- € 60,- 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Samsung 22x Speedplus Zwart € 23,49 € 23,49 1 Cooler Master HAF 922 € 95,20 € 95,20 1 Intel Core i7 2600K € 287,98 € 287,98 1 Super Flower Golden Green SF-550P14XE € 90,09 € 90,09 1 GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC € 74,90 € 74,90 1 Asus EAH6950/2DI2S/2GD5 € 262,15 € 262,15 1 Gigabyte GA-PH67A-UD3 € 101,45 € 101,45 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.042,26
Paar borden binnen ongeveer zelfde prijsklasse met P67 chipset zijn:
Gigabyte GA-P67A-UD3P
Asrock P67 Extreme4
MSI P67A-GD55
Asus P8P67
Asus P8P67 Pro
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 16:18 ]
Controleer eerst al eens of je geheugen op de QVL staat van Asus. Ik hoor namelijk vaak dat AMD + GEIL niet zo goed gaat...Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:59:
Dus hebben jullie op of aanmerkingen dan hoor ik het graag.![]()
Met je videokaart ga je wel kunnen gamen, maar het zal op allerlaagste zijn, op lage resolutie.
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
En welke raad jij mij aan, ik had zelf de Asus P8P67 in mijn hoofd.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:09:
[...]
Moederbord moet je NIET nemen. Dit is de H67 chipset en dat betekent dat je niet kunt overklokken. Wil je volledig gebruik maken van de K processor dan moet je altijd een P67 moederbord aanschaffen. Wil je niet gaan overklokken dan hoef je geen K processor te kopen. Zelfs dan nog is het zinvol een P67 moederbord te kopen omdat je 4 stapjes (400mhz) kunt overklokken met de non-K versies.
Gigabyte GA-P67A-UD3P
Asrock P67 Extreme4
MSI P67A-GD55
Asus P8P67
Asus P8P67 Pro
Verwijderd
Je moet jezelf afvragen welke features op een moederbord voor jou van belang zijn en welk budget je in je hoofd hebt. Ook kan het gevoel wat je bij een merk hebt van belang zijn. Zelf vind ik de Asrock P67 Extreme4 een erg goede prijs/kwaliteit/feature verhouding hebben.kickstart. schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:24:
[...]
En welke raad jij mij aan, ik had zelf de Asus P8P67 in mijn hoofd.
Enkele reviews die je kunt doornemen om een keus te maken:
http://nl.hardware.info/r...l-p67-moederborden-review
http://www.tomshardware.c...-bridge,review-32095.html
http://www.anandtech.com/...h-the-asrock-p67-extreme4
Verder kun je ook nog zelf verder zoeken op de genoemde types
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 16:39 ]
De meeste mensen die gaan overclocken doen dat niet voor extra prestatiewinst omdat hun pc traag raken. Maar ze doen dit puur uit genot, Zo van kijk: Ik heb een systeem draaien op 5,4Ghz. Dan maken ze een screenshot van hoe snel ze super-PI wel niet uitrekenen en posten dat online.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:09:
Moederbord moet je NIET nemen. Dit is de H67 chipset en dat betekent dat je niet kunt overklokken. Wil je volledig gebruik maken van de K processor dan moet je altijd een P67 moederbord aanschaffen. Wil je niet gaan overklokken dan hoef je geen K processor te kopen. Zelfs dan nog is het zinvol een P67 moederbord te kopen omdat je 4 stapjes (400mhz) kunt overklokken met de non-K versies.
Gigabyte GA-P67A-UD3P
Asrock P67 Extreme4
MSI P67A-GD55
Asus P8P67
Asus P8P67 Pro
Zinloos spelletje waar je de levensduur van je hardware aanzienlijk mee verkort.
Nou weet ik niet of kickstart van dit soort spelletjes houd natuurlijk...
Het is altijd leuk, maar ik zou dat alleen gaan doen dat als hij trager zou worden.bladerash schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:35:
[...]
De meeste mensen die gaan overclocken doen dat niet voor extra prestatiewinst omdat hun pc traag raken. Maar ze doen dit puur uit genot, Zo van kijk: Ik heb een systeem draaien op 5,4Ghz. Dan maken ze een screenshot van hoe snel ze super-PI wel niet uitrekenen en posten dat online.
Zinloos spelletje waar je de levensduur van je hardware aanzienlijk mee verkort.
Nou weet ik niet of kickstart van dit soort spelletjes houd natuurlijk...
Maar zolang ik de nieuwste games kan spellen, is het voor mij niet nodig.
( wenslijst: Computer)
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:05:
Hallo,
Misschien een andere voeding?
Je geeft een aardige partij geld uit, maar je koopt wel een van de goedkoopst mogelijke kasten. Zou je niet een paar tientjes extra uitgeven? Toen ik mijn eerste pc kocht, bespaarde ik ook op de kast, maar kreeg er al snel spijt van. Niet veel later relatief veel geld uitgegeven aan een P183 en daar heb ik juist heel lang plezier van gehad. Voor jou zou een CM 690 II Lite een optie kunnen zijn?
Verwijderd
Ja die kast word waarschijnlijk een Xigmatek Utgard.
Ik twijfelde zelf nog over het geheugen, misschien beter 1600?
Hangt er vanaf of je wilt overklokken of niet...Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:26:
1600 MHz is voor SB vrijwel het beste te kiezen geheugen.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:26:
Verwijderd
Wat je sowieso kunt doen is direct er een kit van 2x 4GB in zetten.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:26:
Hier vind je een wat oudere test tussen DDR-800 en DDR-1600 geheugen op het X58 platform (i7-975 Extreme proc in dit geval). http://www.tomshardware.c...ry-scaling-i7,2325-5.html
Wat voor upgrades zit je aan te denken?Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:59:
Ik weet niks mbt het niet compatible zijn van geil geheugen op een amd bord, maar je kunt het vervangen door kingston valueram, kost zelfs iets minder.
Ik weet ook niet precies welke features je van het moederbord verwacht, maar ook hierop kun je 10-20 euro besparen (bv met een asrock xtreme 3).
Met het geld dat je overhoudt zou ik de videokaart op zn minst vervangen voor een 5770, liever nog een 5830 of gtx460.
Ik denk dat ik mijn systeem zoals hij nu is ga aanschaffen. Nog voor de mensen die niet het hele topic meelezen, ik wil onbezorgd kunnen gamen, in ieder geval komende 2 jaar(lees tenminste medium settings 30+fps), en een mooie overklok kunnen doen(zowel GPU als CPU)
1 | Conceptronic C300Ri | € 17,- | € 17,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 60,- | € 60,- |
1 | BenQ G2420HD | € 158,64 | € 158,64 |
1 | Noctua NH-D14 | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Seasonic X-660 | € 125,60 | € 125,60 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4GX | € 46,30 | € 46,30 |
1 | Asus P8P67 PRO | € 151,40 | € 151,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.166,80 |
Opmerkingen: mobo kan goedkoper, voeding kan goedkoper en GPU kan beter binnen het budget:Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:59:
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 35,- | € 35,- |
1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 14,99 | € 14,99 |
1 | Enermax Luxuray ECA3190 | € 0,- | € 0,- |
1 | be quiet! Pure Power L7 430W | € 45,75 | € 45,75 |
1 | Kingston HyperX Genesis KHX1600C9AD3K2/4G | € 41,86 | € 41,86 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 126,50 | € 126,50 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 74,40 | € 74,40 |
1 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 128,- | € 128,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 466,50 |
[ Voor 64% gewijzigd door Fid3lity op 17-01-2011 17:46 ]
Verwijderd
Misschien nog een SSD erbijBeatboxx schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:37:
Ik denk dat ik mijn systeem zoals hij nu is ga aanschaffen. Nog voor de mensen die niet het hele topic meelezen, ik wil onbezorgd kunnen gamen, in ieder geval komende 2 jaar(lees tenminste medium settings 30+fps), en een mooie overklok kunnen doen(zowel GPU als CPU)
# Product Prijs Subtotaal 1 Conceptronic C300Ri € 17,- € 17,- 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 60,- € 60,- 1 BenQ G2420HD € 158,64 € 158,64 1 Cooler Master HAF 922 € 95,20 € 95,20 1 Noctua NH-D14 € 69,95 € 69,95 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 194,- € 194,- 1 Seasonic X-660 € 125,60 € 125,60 1 Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4GX € 46,30 € 46,30 1 Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E € 248,71 € 248,71 1 Asus P8P67 PRO € 151,40 € 151,40 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.166,80
Verwijderd
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
1 | NZXT Sentry 2 | € 27,74 | € 27,74 |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 63,32 | € 63,32 |
1 | Corsair HX750W | € 124,95 | € 124,95 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 100,- | € 100,- |
2 | Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G | € 47,62 | € 95,24 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 205,80 | € 205,80 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 259,- | € 259,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.014,44 |
Ik welke case zou ik dit systeem stoppen, en zijn er verder nog op/aanmerkingen?
Over de keuze van het ram o.i.d.?
SSD komt later nog als ik daar weer geld voor heb;) Nu buiten budgetVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:41:
[...]
Misschien nog een SSD erbij? Verder is het een erg mooie setup met allemaal kwaliteitscomponenten.
Neem dan als GPU deze: pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIEVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:59:
Voor maar een paar euro meer..
Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.
Verwijderd
Kijk dat zijn welkome verbeteringen,
Kan ik hier dan beter mee uit de voeten voor de hedendaagse games met deze grafische kaart?
Speel normaal opeen xbox dus weet niet wat ik grafisch van een budget game pc mag verwachten?
De rest ook bedankt voor de info
Kan ik hier dan beter mee uit de voeten voor de hedendaagse games met deze grafische kaart?
Speel normaal opeen xbox dus weet niet wat ik grafisch van een budget game pc mag verwachten?
De rest ook bedankt voor de info
Blue-Tiger schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:39:
[...]
Opmerkingen: mobo kan goedkoper, voeding kan goedkoper en GPU kan beter binnen het budget:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 35,- € 35,- 1 Samsung SH-S223C Zwart € 14,99 € 14,99 1 Enermax Luxuray ECA3190 € 0,- € 0,- 1 be quiet! Pure Power L7 430W € 45,75 € 45,75 1 Kingston HyperX Genesis KHX1600C9AD3K2/4G € 41,86 € 41,86 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 126,50 € 126,50 1 Asrock 870 Extreme3 € 74,40 € 74,40 1 Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 128,- € 128,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 466,50
Tip voor de mensen die nu pc willen kopen ( alweer )
http://nl.hardware.info/n...60-ti-op-900-mhz-duikt-op
Denk zeg het toch even.. gaat hier vaak om grote bedragen
chau
chau
Altijd handig;) Bedankt voor je melding!Bart-k schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:04:
Tip voor de mensen die nu pc willen kopen ( alweer )
chau
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 35,- | € 35,- |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 26,- | € 26,- |
1 | XFX PRO650W | € 75,35 | € 75,35 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 37,50 | € 37,50 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 205,80 | € 205,80 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 259,- | € 259,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 794,94 |
Ik had dit systeem samengesteld voordat de sandy bridge uitkwam, ik zie de meeste PCs hier nu met een sandy bridge rondlopen, dus ik ga er van uit dat het nu bevorderlijk is om die te veranderen?
ik zou zeggen vergelijkpowerpuck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:18:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 35,- € 35,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Creative Fatal1ty Gaming Headset € 26,- € 26,- 1 XFX PRO650W € 75,35 € 75,35 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 37,50 € 37,50 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 205,80 € 205,80 1 Asrock 870 Extreme3 € 74,40 € 74,40 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 259,- € 259,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 794,94
Ik had dit systeem samengesteld voordat de sandy bridge uitkwam, ik zie de meeste PCs hier nu met een sandy bridge rondlopen, dus ik ga er van uit dat het nu bevorderlijk is om die te veranderen?
Verwijderd
Het 'probleem' met Nvidia is dat ze alleen borden met x8/x8 configuratie voor sli certificeren. Dus missen de x16/x4 borden de sli unlock sleutel in het bios. Wat op te lossen valt met slipatch (als je geluk hebt). Daar bedank ik ze dus even voor.chim0 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 08:25:
[...]
Als Nvidia een probleem heeft, ligt het er dus niet aan dat de lanes een andere versie zijn, anders had die ATI kaart ook een probleem. Maar er zijn genoeg reviews te vinden die laten zien dat het bij Nvidia ook niet veel uitmaakt.
CF heeft geen bios-unlock nodig. Dat werkt gewoon op ieder mobo met 2 pci-e x16 sloten.
Verwijderd
Neem deze benchmarks door en maak vervolgens je keuspowerpuck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:18:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 35,- € 35,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Creative Fatal1ty Gaming Headset € 26,- € 26,- 1 XFX PRO650W € 75,35 € 75,35 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 37,50 € 37,50 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 205,80 € 205,80 1 Asrock 870 Extreme3 € 74,40 € 74,40 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 259,- € 259,- Bekijk collectie
Enkele benchmarks van de nieuwe i7 en i5 processoren afgezet onder andere tegen de AMD X6 1100T en/of 1090T:
http://nl.hardware.info/r...-2300-sandy-bridge-review
http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/1
http://www.tomshardware.c...k-core-i5-2500k,2833.html
http://www.guru3d.com/art...nd-core-i7-2600k-review/1
Voor jou geldt hetzelfde als wat ik hierboven schrijf. Misschien is de Intel i5 2500K wel een betere keus voor jouVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:13:
Zou iemand nog even naar mijn bericht hierboven willen kijken?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 20:30 ]
Verwijderd
Dat is voor de prestaties zeker bevordelijk. Er zijn toch maar een vrij beperkt aantal apps die van 6 cores gebruik kunnen maken. Met 1 of 2 core dingen is SB veel sneller. Qua stroomverbruik komt AMD er helemaal slecht vanaf.powerpuck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:18:
Qua mobo is het iets lastiger. Het mooie van de Asrock 870 Extreme is dat ie ondersteuning biedt voor 2 graka's met x8/x8. En dat voor maar 75 euro. Dan zit je bij Intel al snel rond de 130 minimaal. Of je moet een x16/x4 bord nemen, dat werkt prima met CF zonder noemenswaardig prestatieverlies. Of gewoon dat hele gedoe met 2 kaarten vergeten. Tegen de tijd dat je daar naar gaat upgraden is er waarschijnlijk alweer een snellere single gpu optie. En kun je ook toe met een minder zware voeding.
Verwijderd
Okee, het is dus wel duidelijk dat een i5 2500K beter is als een 1090T toch?Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:24:
[...]
Neem deze benchmarks door en maak vervolgens je keus.
Enkele benchmarks van de nieuwe i7 en i5 processoren afgezet onder andere tegen de AMD X6 1100T en/of 1090T:
http://nl.hardware.info/r...-2300-sandy-bridge-review
http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/1
http://www.tomshardware.c...k-core-i5-2500k,2833.html
http://www.guru3d.com/art...nd-core-i7-2600k-review/1
[...]
Voor jou geldt hetzelfde als wat ik hierboven schrijf. Misschien is de Intel i5 2500K wel een betere keus voor jou. Bekijk die benchmarks eens.
Welke zouden jullie aanraden qua prijs/kwaliteit verhouding?
Je mag zeker wel verwachten dat de graphics met sowieso deze pc al een stuk beter zijn dan de Xbox graphics. De hedendaagse games zul je dus zeker kunnen draaien, al dan niet alle settings op max maar dat mag ook niet verwacht worden met een budget van 500 euro. Toch leuk om te zien dat je al heel veel power kunt krijgen voor die 500e.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:00:
Kijk dat zijn welkome verbeteringen,
De rest ook bedankt voor de info![]()
[...]
Erg zware voeding? De H50 zou ik dumpen voor een goedkopere luchtkoeler. Ik heb ook een H50, maar die wordt zeer binnenkort vervangen voor een luchtkoeler, aangezien de luchtkoeler die ik op het oog heb stiller is en net zo goed koelt. Met een Mugen 2 zul je net zo goede overklokresultaten halen bijvoorbeeld. En er zijn goedkopere HD 6950's? Persoonlijk zou ik kijken of je er een 80/90/100GB ssd in kwijt kunt. 64GB is redelijk krap hoor, dat zit met Win 7, enkele spellen en wat normale applicaties al vol.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:50:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 NZXT Sentry 2 € 27,74 € 27,74 1 Corsair Hydro Series H50 € 63,32 € 63,32 1 Corsair HX750W € 124,95 € 124,95 1 Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB € 100,- € 100,- 2 Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G € 47,62 € 95,24 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 205,80 € 205,80 1 Asrock 870 Extreme3 € 74,40 € 74,40 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 259,- € 259,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.014,44
Ik welke case zou ik dit systeem stoppen, en zijn er verder nog op/aanmerkingen?
Over de keuze van het ram o.i.d.?
Allemachtig wat is die Scythe Mugen 2 Rev. B groot
YouTube: Scythe Mugen rev.b CPU Cooler - It's HUGE!
[ Voor 17% gewijzigd door rickiii op 17-01-2011 22:53 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Zo veel goedkoper zul je de HD6950's niet vinden hoor. Een enkele uitzondering van MaxICT met hun Club3D model daarbuiten gelaten...Marc Rademaker schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:43:
[...]
Erg zware voeding? De H50 zou ik dumpen voor een goedkopere luchtkoeler. Ik heb ook een H50, maar die wordt zeer binnenkort vervangen voor een luchtkoeler, aangezien de luchtkoeler die ik op het oog heb stiller is en net zo goed koelt. Met een Mugen 2 zul je net zo goede overklokresultaten halen bijvoorbeeld. En er zijn goedkopere HD 6950's? Persoonlijk zou ik kijken of je er een 80/90/100GB ssd in kwijt kunt. 64GB is redelijk krap hoor, dat zit met Win 7, enkele spellen en wat normale applicaties al vol.
Hi all,
Dit is mijn uiteindelijke samenstelling geworden:
Hebben jullie nog op- of aanmerkingen?
Ik denk dat de High-end game PC uit de BBG van februari ongeveer iets vergelijkbaars of zelfs iets minder wordt, of niet? Ik bedoel: heeft het nut tot 1 feb te wachten om te kijken of die samenstelling beter is?
Denken jullie trouwens dat ik de met de kast meegeleverd fans moet vervangen/aanvullen met andere fans? Ik hoorde in een review dat de meegeleverde fans niet sterk genoeg zijn om een goede airflow te creëren...
1 | Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit) | € 159,- | € 159,- |
1 | Fractal Design Define XL | € 135,- | € 135,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Intel Core i7 2600 | € 263,50 | € 263,50 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 84,- | € 84,- |
1 | Corsair AX850 | € 160,- | € 160,- |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB | € 185,- | € 185,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 102,- | € 102,- |
1 | Eminent EM1059 | € 9,03 | € 9,03 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6970 | € 320,- | € 320,- |
1 | Asus MB P8P67 EVO | € 165,05 | € 165,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.681,47 |
Ik denk dat de High-end game PC uit de BBG van februari ongeveer iets vergelijkbaars of zelfs iets minder wordt, of niet? Ik bedoel: heeft het nut tot 1 feb te wachten om te kijken of die samenstelling beter is?
Denken jullie trouwens dat ik de met de kast meegeleverd fans moet vervangen/aanvullen met andere fans? Ik hoorde in een review dat de meegeleverde fans niet sterk genoeg zijn om een goede airflow te creëren...
Verwijderd
Je weet dat deze processor niet kan worden overgeklokt?DigitalGerard schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:07:
Hi all,
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit) € 159,- € 159,- 1 Fractal Design Define XL € 135,- € 135,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,90 € 34,90 1 Intel Core i7 2600 € 263,50 € 263,50 1 LG BH10LS30 Zwart € 84,- € 84,- 1 Corsair AX850 € 160,- € 160,- 1 OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB € 185,- € 185,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 102,- € 102,- 1 Eminent EM1059 € 9,03 € 9,03 1 XFX AMD Radeon HD 6970 € 320,- € 320,- 1 Asus MB P8P67 EVO € 165,05 € 165,05 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.681,47
JepVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:18:
[...]
Je weet dat deze processor niet kan worden overgeklokt?
Hier geen reactie meer op gehad. Heeft iemand nog suggesties?mtsr schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:52:
Ik ben voor bij mijn binnenkort aan te schaffen i7 2600K nog op zoek naar het juiste geheugen. Daarbij loop ik tegen het volgende aan:
Waarom dan toch zo'n toren van een koeler?
En dan heb je ook geen 1600Mhz geheugen nodig
[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 17-01-2011 23:34 ]
@mtsr: Waarom geen 1333MHz geheugen? Als je van de intel-standaarden uit wilt gaan, dat is de officieel ondersteunde frequentie voor s1155.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Verwijderd
Hier wat leesvoer over wat de beste snelheid geheugen is voor het Sandy Bridge platform.
http://www.bit-tech.net/h...memory-for-sandy-bridge/1
Dit is toch wel vreemd.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:45:
Hier wat leesvoer over wat de beste snelheid geheugen is voor het Sandy Bridge platform.
Ik heb juist 1333Mhz geheugen gekocht omdat ik advies kreeg dat de Sandy Bridge niet meer dan 1333Mhz aankan. Maar hier lees ik dat het gewoon een kwestie van rating is?Intel's new P67 motherboards allow its LGA1155 Core i3, Core i5 and Core i7 CPUs to clock the memory to speeds up to and including 2,133MHz without the need to overclock. This is despite the fact that the CPU's dual-channel DDR3 memory controller is only rated up to 1,333MHz.
When we tested Intel Lynnfield memory performance, we were left in little doubt that 1,600MHz CL9 DDR3 was the best buy. Beyond this speed, the performance gains didn't justify the price premium of super-fast kits.
De 2600K pakt standaard ook 1600Mhz, de 2500K zul je dmv overclock moeten realiseren.rickiii schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:00:
Ik heb juist 1333Mhz geheugen gekocht omdat ik advies kreeg dat de Sandy Bridge niet meer dan 1333Mhz aankan. Maar hier lees ik dat het gewoon een kwestie van rating is?
Persoonlijk zou ik CL8 DDR3-1600 pakken dat is goed te betalen en toch leuke snelheid.
[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 18-01-2011 00:05 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Meh, vind het best meevallen. Dat riep iedereen steeds, maar toen ik 'm uit de doos haalde vond ik het geen enorm ding ofzo.rickiii schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:50:
Allemachtig wat is die Scythe Mugen 2 Rev. B groot![]()
Maargoed, misschien wijkt mijn gevoel voor maat een beetje af, want ik heb hetzelfde met een Accelero S1. Grotig, maar absoluut geen monsters.
Omdat ik later misschien er een tweede graka bij wil kopen om crossfire te gaan... ik weet niet zoveel van voedingen, maar dit leek me wel okey, of niet?rickiii schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:33:
[...]
Waarom dan toch zo'n toren van een koeler?
Ik kan nou niet echt zeggen wat een mooi formaatVerwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:44:
[...]
Meh, vind het best meevallen. Dat riep iedereen steeds, maar toen ik 'm uit de doos haalde vond ik het geen enorm ding ofzo.
Maargoed, misschien wijkt mijn gevoel voor maat een beetje af, want ik heb hetzelfde met een Accelero S1. Grotig, maar absoluut geen monsters.

Is er een beetje leuke koeler (qua prijs en formaat) die op een 1155 past? een H50/H60/H70 koeler vind ik erg leuk maar de prijs-koelprestatie-geluidsproductie is niet helemaal in evenwicht.
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Wat is er mis met die Mugen 2? Anders is deze misschien iets voor je pricewatch: Cooler Master Hyper TX3? Alleen als je flink wilt overclocken of je wilt het erg stil hebben zul je toch wat dieper in de buidel moeten tasten en genoegen moeten nemen met een groot koellichaam.naaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:05:
[...]
Ik kan nou niet echt zeggen wat een mooi formaatIk vind m ook huge
![]()
Is er een beetje leuke koeler (qua prijs en formaat) die op een 1155 past? een H50/H60/H70 koeler vind ik erg leuk maar de prijs-koelprestatie-geluidsproductie is niet helemaal in evenwicht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 01:18 ]
Verwijderd
Wat mij betreft is iets pas (te) groot als het niet meer past. Daarvoor laat e.e.a. alleen maar zien hoe effectief het wel niet moet zijnnaaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:05:
Ik kan nou niet echt zeggen wat een mooi formaatIk vind m ook huge
ik moest bij mn sharkoon rebel 9 value de 250mm fan buiten de kast vastschroeven omdat de mugen2 in de weg zat..Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:22:
[...]
Wat mij betreft is iets pas (te) groot als het niet meer past. Daarvoor laat e.e.a. alleen maar zien hoe effectief het wel niet moet zijn
Verwijderd
Wiens schuld is dat?mitsumark schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:12:
ik moest bij mn sharkoon rebel 9 value de 250mm fan buiten de kast vastschroeven omdat de mugen2 in de weg zat..
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 02:33 ]
ik weet het, het is mn eigen schuld... maar toch iets om over na te denken bij zo grote zijfan en de aanschaf van een grote cpu koeler.
excuses voor offtopic.
excuses voor offtopic.
[ Voor 25% gewijzigd door mitsumark op 18-01-2011 02:36 ]
Dat was inderdaad waar ik naar aan het kijken was. Mijn probleem is dat er geen 2x4 setjes in de pw te vinden zijn op die snelheid die niet de volle 1.65V vragen.naaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:03:
[...]
De 2600K pakt standaard ook 1600Mhz, de 2500K zul je dmv overclock moeten realiseren.
Persoonlijk zou ik CL8 DDR3-1600 pakken dat is goed te betalen en toch leuke snelheid.
De BBG wordt tweemaandelijks geschreven. Daarnaast geloof ik wel dat jij al het nodige advies inmiddels hebt gehad en dat dit systeem er dus het beste uitkomtDigitalGerard schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:07:
Hi all,
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit) € 159,- € 159,- 1 Fractal Design Define XL € 135,- € 135,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,90 € 34,90 1 Intel Core i7 2600 € 263,50 € 263,50 1 LG BH10LS30 Zwart € 84,- € 84,- 1 Corsair AX850 € 160,- € 160,- 1 OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB € 185,- € 185,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 102,- € 102,- 1 Eminent EM1059 € 9,03 € 9,03 1 XFX AMD Radeon HD 6970 € 320,- € 320,- 1 Asus MB P8P67 EVO € 165,05 € 165,05 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.681,47
Weet je dat zeker? als ik op de intel pagina kijk zie ik bij memory specification staan "DDR3-1066/1333".naaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:03:
[...]
De 2600K pakt standaard ook 1600Mhz, de 2500K zul je dmv overclock moeten realiseren.
Over de mobo chipset lees ik:
Dus als je mobo het support kan je die snelheid behalen dmv OC-en? Standaard zal die dus nooit op 1600 snelheid draaien, toch?H67 chipset is limited to using DDR3 1333MHz memory at the most, while the P67 chipset supports speed of 1600, 1866, 2133 and potentially even faster speeds.
---
edit: Leesvoer: The Best Memory for Sandy Bridge
[ Voor 7% gewijzigd door Simkin op 18-01-2011 09:21 ]
Ik laat maar mijn eigen bestel lijst gebruiken:mtsr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:39:
[...]
Dat was inderdaad waar ik naar aan het kijken was. Mijn probleem is dat er geen 2x4 setjes in de pw te vinden zijn op die snelheid die niet de volle 1.65V vragen.
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 121,68 | € 121,68 |
1 | Gigabyte GA-P67A-UD4 | € 161,85 | € 161,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 571,51 |
Ram is CL8 1600 en 1.5 Volt en niet extreem duur
Hmm had het ergens gelezen maar weet zo 1-2-3 niet meer waarSimkin schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:11:
[...]
Weet je dat zeker? als ik op de intel pagina kijk zie ik bij memory specification staan "DDR3-1066/1333".

jups kijk dus even in de support lijst van je mobo, de UD4 die ik op het oog heb kan tot boven de 2000Mhz aanDus als je mobo het support kan je die snelheid behalen dmv OC-en? Standaard zal die dus nooit op 1600 snelheid draaien, toch?
if (!coffee) {
Work = false; }
Prima geheugen en ik zou er geen moment over twijfelen, maar met al die koelvinnen e.d. gaat dat nooit onder een mugen passen, volgens mij.naaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:12:
[...]
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
Ram is CL8 1600 en 1.5 Volt en niet extreem duur
Ik ben een fanatiek gamer die ook wedstrijden speelt. Ik speel momenteel alleen CS 1.6, maar wil ook COD etc gaan spelen. Hiervoor wil ik een gamesysteem aanschaffen waar ik de komende 2 jaar mee vooruit kan. Graag jullie mening over mijn samenstelling. De optische drive, keyboard, muis en headset heb ik al dus die heb ik ook niet mee genomen in de lijst.
Alvast bedankt,
Gregory R.
1 | Club3D Theatron Agrippa DTS | € 55,- | € 55,- |
1 | BenQ XL2410T | € 325,50 | € 325,50 |
1 | Lancool PC-K58 Zwart | € 57,01 | € 57,01 |
1 | Logitech Z-5500 Digital | € 249,- | € 249,- |
1 | Antec HCG-520 | € 64,31 | € 64,31 |
1 | Corsair XMS3 CMX4GX3M2A1333C8 | € 45,89 | € 45,89 |
1 | Asrock P67 Pro | € 91,61 | € 91,61 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.550,93 |
Alvast bedankt,
Gregory R.
mtsr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:23:
[...]
Prima geheugen en ik zou er geen moment over twijfelen, maar met al die koelvinnen e.d. gaat dat nooit onder een mugen passen, volgens mij.

Hij is wel wat aan de hoge kant ja, maar het lijkt me dat ze daar wel een beetje rekening mee gehouden hebben?
In vergelijking standaard ram:

if (!coffee) {
Work = false; }
Ik dacht precies hetzelfde. Zou het toch even goed controleren.mtsr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:23:
[...]
Prima geheugen en ik zou er geen moment over twijfelen, maar met al die koelvinnen e.d. gaat dat nooit onder een mugen passen, volgens mij.
Dat zal denk ik wel loslopen.naaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:54:
[...]
[afbeelding]
Hij is wel wat aan de hoge kant ja, maar het lijkt me dat ze daar wel een beetje rekening mee gehouden hebben?
In vergelijking standaard ram:
[afbeelding]
Ik heb even ter voorbeeld wat foto's van mijn eigen systeem getrokken. Hierin zit OCZ ReaperX HPC geheugen, met schuine en hoge heatfins. Toch heb ik er een vrij fors koelblok naast weten te krijgen.
Foto's (Klik erop voor groter formaat):
Van bovenaf (Ja, ik weet dat ik nodig moet ontstoffen

Close-up (met beetje veel flits):

Het past dus net, en in het geval van die Vengeance zou het nog makkelijker moeten lukken naar mijn idee. Die heeft immers geen schuine heatfins.
[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 18-01-2011 11:14 . Reden: Plaatjes voorzien van thumbnails ]
Goedendag,
Mijn oude Gamepc is toe aan vervanging. Nu heb ik een budget van ongeveer 1400 euro, en onderstaande selectie heb ik gemaakt. Waar ik niet veel kaas van heb gegeten, is het intern geheugen, wat adviseren jullie mij bij dit systeem? En ik twijfel ook nog over de videokaart setup, twee 6950's of mss twee Nvida-kaarten omdat die stiller zouden zijn of toch voor 1 kaart?
Voeding zit niet in selectie, daar ik al een 1200watt voeding heb.
Alvast dank voor jullie reacties.
Mijn oude Gamepc is toe aan vervanging. Nu heb ik een budget van ongeveer 1400 euro, en onderstaande selectie heb ik gemaakt. Waar ik niet veel kaas van heb gegeten, is het intern geheugen, wat adviseren jullie mij bij dit systeem? En ik twijfel ook nog over de videokaart setup, twee 6950's of mss twee Nvida-kaarten omdat die stiller zouden zijn of toch voor 1 kaart?
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,14 | € 79,14 |
3 | Cooler Master Silent Fan 120 SI1 , 120mm | € 3,92 | € 11,76 |
1 | Cooler Master TLF-S82-EB-GP, 80mm | € 3,95 | € 3,95 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 123,50 | € 123,50 |
2 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 259,- | € 518,- |
1 | Asus P8P67 | € 137,- | € 137,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.351,24 |
[ Voor 3% gewijzigd door Morgush op 18-01-2011 12:41 ]
Verwijderd
Hallo tweakers,
Nadat mijn laatste post een beetje ondergesneeuwd was plaats ik hem hier opnieuw (met nieuwe visie van mijzelf haha)
Ik wil graag de BBG game systeem kopen, maar met enkele aanpassingen. Zo ben ik op het idee gebracht geworden om naar die nieuwe Intel 2500(k) / 2600 (k) te kijken, wat uiteindelijk voor mij zelf ook een goed keuze lijkt. Nu heb ik echter zo weinig verstand van hardware dat ik geen idee heb welk soort ram/moederbord/videokaart hierbij past!
* Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag niet al te veel afwijken van het Game systeem van de bbg , dus rond de 1000 euro (dit puur voor het systeem) het mag ook best wel iets naar boven afwijken.
* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ik neem mee mijn 25'' Full HD scherm met een max resolutie van: 1920x1200, mijn toetsenbord,muis en soundsysteem
* Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Zoals bij de BBG, ook graag een SSD van 64GB, en zoals ik hierboven aangaf ook graag de nieuwe intel reeks
* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Wederom zoals boven aangegeven graag de nieuwe intel reek, 2500/2600
* Wat voor soort gamer ben je?
Ik speel momenteel alleen world of warcraft. In de toekomst zou ik graag CoD serie games spelen!
hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Ik ben namelijk niet kenner genoeg om te weten of ik bepaalde zaken zomaar kan vervangen in de bbg. De set up van de BBG game systeem mag van mij grotendeels gelijk blijven (op de processor na + de veranderingen die deze met zich mee brengt!)
Groeten, Kempi
PS hopelijk wordt ik niet weer ondergesneeuwd
Nadat mijn laatste post een beetje ondergesneeuwd was plaats ik hem hier opnieuw (met nieuwe visie van mijzelf haha)
Ik wil graag de BBG game systeem kopen, maar met enkele aanpassingen. Zo ben ik op het idee gebracht geworden om naar die nieuwe Intel 2500(k) / 2600 (k) te kijken, wat uiteindelijk voor mij zelf ook een goed keuze lijkt. Nu heb ik echter zo weinig verstand van hardware dat ik geen idee heb welk soort ram/moederbord/videokaart hierbij past!
* Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag niet al te veel afwijken van het Game systeem van de bbg , dus rond de 1000 euro (dit puur voor het systeem) het mag ook best wel iets naar boven afwijken.
* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ik neem mee mijn 25'' Full HD scherm met een max resolutie van: 1920x1200, mijn toetsenbord,muis en soundsysteem
* Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Zoals bij de BBG, ook graag een SSD van 64GB, en zoals ik hierboven aangaf ook graag de nieuwe intel reeks
* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Wederom zoals boven aangegeven graag de nieuwe intel reek, 2500/2600
* Wat voor soort gamer ben je?
Ik speel momenteel alleen world of warcraft. In de toekomst zou ik graag CoD serie games spelen!
hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Ik ben namelijk niet kenner genoeg om te weten of ik bepaalde zaken zomaar kan vervangen in de bbg. De set up van de BBG game systeem mag van mij grotendeels gelijk blijven (op de processor na + de veranderingen die deze met zich mee brengt!)
Groeten, Kempi
PS hopelijk wordt ik niet weer ondergesneeuwd
Volgens Newegg is de Silentsquare 120 * 105 * 146mm en de Mugen 130 * 100 * 158mm, dit is puur de heatsink, zonder fan. Dus je hebt met de mugen inderdaad 5/2 = 2.5mm extra ruimte aan de mem-kant, als je de fan aan de achterkant bevestigt.Zulake schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:11:
[...]
Dat zal denk ik wel loslopen.
Ik heb even ter voorbeeld wat foto's van mijn eigen systeem getrokken. Hierin zit OCZ ReaperX HPC geheugen, met schuine en hoge heatfins. Toch heb ik er een vrij fors koelblok naast weten te krijgen.
Foto's (Klik erop voor groter formaat):
Van bovenaf (Ja, ik weet dat ik nodig moet ontstoffen):
[afbeelding]
Close-up (met beetje veel flits):
[afbeelding]
Het past dus net, en in het geval van die Vengeance zou het nog makkelijker moeten lukken naar mijn idee. Die heeft immers geen schuine heatfins.
Maar als iemand een foto heeft van zo'n opstelling, nog mooier, dan weet ik het zeker.
Zit die Silentsquare ook boven het geheugen of blijft ie ernaast?
Tenzij je per se NU de allerheftigste gamebak wil hebben, zou ik voor een single-gpu gaan met het oog op een upgrade in de komende twee jaar, o.i.d. Dan kun je nu namelijk een dikkere kaart kopen en heb je over twee jaar nog steeds een dik systeem als je dan voor de helft een tweede kaart erbij koopt.Morgush schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:34:
Goedendag,
Het is een beetje slecht te zien, maar ze zitten pal tegen elkaar aan. Er zit 0-1mm ruimte tussen de vinnen van het koelblok en de RAM.mtsr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:41:
[...]
Volgens Newegg is de Silentsquare 120 * 105 * 146mm en de Mugen 130 * 100 * 158mm, dit is puur de heatsink, zonder fan. Dus je hebt met de mugen inderdaad 5/2 = 2.5mm extra ruimte aan de mem-kant, als je de fan aan de achterkant bevestigt.
Maar als iemand een foto heeft van zo'n opstelling, nog mooier, dan weet ik het zeker.
Zit die Silentsquare ook boven het geheugen of blijft ie ernaast?
Verwijderd
Nadat ik dit forum lang heb gevolgd is mijn configuratie volledig klaar. Morgenvoormiddag wordt de bestelling uitgevoerd, tenzij jullie nog opmerkingen hebben of vinden dat bepaalde dingen niet kunnen 
Ik heb bewust niet voor een K-processor gekozen omdat ik niet van plan ben over te clocken.
Ik heb bewust niet voor een K-processor gekozen omdat ik niet van plan ben over te clocken.
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 60,- | € 60,- |
1 | Intel Core i7 2600 | € 263,45 | € 263,45 |
1 | XFX 750W | € 0,- | € 0,- |
1 | Asrock P67 Extreme4 | € 129,44 | € 129,44 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 920,99 |
Halo ik wou graag een nieuw game systeem aanschaffen en heb daar voor zon 800-900euro voor over. Nu zag ik op internet dit systeem staan voor 700euro.
Behuizing
Enermax Volcanus Zwart/Rood
Midi-Tower
Drive Bays 3.5" intern/extern 5/1
Drive Bays 5.25" intern/extern 0/5
Front Audio, 2x USB2.0.
750 Watt Voeding.
Moederbord
MSI AM3 770-C45 R/S/GBL/ATX
Socket AM3
Geheugen DDRIII 800/1066/1333MHz Max. 16GB 4x geheugenslot
Formfactor ATX
Chipset AMD® 770+SB710
HT-Bus 5200 MT/s
Videokaart
Palit nVidia GTS430 VGA/DVI/HDMI/GDDR3 1024MB
VGA Bus: PCI Express 2.0
VGA Chipset: Nvidia GTS430
Geheugen: 1024MB DDR3 128Bit
RAMDAC: 400 MHz
1x VGA
1x DVI
1x HDMI (TV-Out via HDMI)
Koeling: actief
NVIDIA® PureVideo™ HD technology
NVIDIA PhysX®
NVIDIA CUDA™ Cores: 96
DirectX 11 en OpenGL® 4.0 support
Max Resolution: Digital 2560x1600 / VGA 2048x1536.
Processor
Phenom 2 X6 1090T
Socket AM3
Cache L2 6x512Kb L3 6144 KB Totaal 9Mb Cache
Type boxed
Kloksnelheid 6 x 3.20 GHz x6 1090T
HT Bus 2000 MT/s
Geheugen
takeMS DDR3 PC10600 1333Mhz 3 x 2048Mb KIT Totaal 6144Mb= 6Gb
Geluid
7 kanaals (6.1 systeem)
Netwerkkaart
NVDIA Gigabit LAN Ingebouwd 10/100/1000Mbit RJ-45 Connector
USB 2.0
7 Aansluingen (4x achter op de kast, 2 x voor op de kast, 1x op cardreader)
Opslag
Western Digital Caviar Cool & Quit GreenPower WD20EARS SATA300 2000Gb (2Tb) met 64Mb Cache.
Optische stations
DVD R-RW Samsung SHS223C 22x Sata Zwart.
Cardreader takeMS 64-in-1 3,5" zwart
Uitbreidingingssloten
1x PCI-E 16x slot (In gebruik door Videokaart)
1x PCI-E 1x slot
2x PCI slot v 2.3
Aansluitingen intern
ATX 24-pin power connector
4-pin ATX 12V power connector
CPU x1 / System x1 FAN connectors
CD-in connector
1x Floppy disk drive connector
6x SATA II connectors
1x ATA133 connectors
2x USB 2.0 connector support additional 4 ports
SPDIF-Out connector
Front panel connector
Front panel audio connector
Chassis intrusion switch connector
Clear CMOS Jumper
OC Switch
Aansluitingen achter op kast
1 x PS/2 Mouse
1 x Parallel port
1 x Serial port
1 x VGA port
1 x 6 in 1 audio jack
4 x USB 2.0
1 x RJ45 LAN Jack
Opslagcontrollers
1x Floppy drive connector (1 apparaat).
1x ATA-133 connector (2 Apparaten).
6x SATA-300 connectoren (6 Apparaten).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben zelf niet erg technisch maar heb hier en daar wat info bekeken en dit zou volgens vele websites toch wel 2-3jaar mee moet kunnen. Als je op of aanmerking hebt of verbeteringen voor het systeem zou ik het graag horen.
m.v.g. Teun Relou
Behuizing
Midi-Tower
Front Audio, 2x USB2.0.
750 Watt Voeding.
Moederbord
Socket AM3
Formfactor ATX
Chipset AMD® 770+SB710
HT-Bus 5200 MT/s
Videokaart
1x VGA
1x DVI
NVIDIA PhysX®
Processor
Phenom 2 X6 1090T
Socket AM3
Type boxed
HT Bus 2000 MT/s
Geheugen
Geluid
7 kanaals (6.1 systeem)
Netwerkkaart
USB 2.0
Opslag
Western Digital Caviar Cool & Quit GreenPower WD20EARS SATA300 2000Gb (2Tb) met 64Mb Cache.
Optische stations
Uitbreidingingssloten
1x PCI-E 1x slot
2x PCI slot v 2.3
Aansluitingen intern
CD-in connector
6x SATA II connectors
1x ATA133 connectors
SPDIF-Out connector
Front panel connector
Clear CMOS Jumper
OC Switch
1 x PS/2 Mouse
1 x Parallel port
1 x Serial port
1 x VGA port
1 x 6 in 1 audio jack
4 x USB 2.0
1 x RJ45 LAN Jack
Opslagcontrollers
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben zelf niet erg technisch maar heb hier en daar wat info bekeken en dit zou volgens vele websites toch wel 2-3jaar mee moet kunnen. Als je op of aanmerking hebt of verbeteringen voor het systeem zou ik het graag horen.
m.v.g. Teun Relou
Ik heb de order net geplaatst! Bedankt voor al jullie hulp!Blue-Tiger schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:03:
[...]
De BBG wordt tweemaandelijks geschreven. Daarnaast geloof ik wel dat jij al het nodige advies inmiddels hebt gehad en dat dit systeem er dus het beste uitkomtJe wilde de mogelijkheid voor CF openhouden, toch? Want die voeding is redelijk, lees heel erg, sterk maar ook aardig aan de prijs. Daarbij de BluRay brander / reader, denk dat ik wat gemist heb maar als jij hem nodig hebt, so be it. Ga ervoor zou ik zeggen
(Ik heb uiteindelijk toch voor de 2600K gekozen. Je weet maar nooit wat voor ideeën ik later nog krijg
Verwijderd
Om de post van mij hierboven wat makkelijker te maken heb ik naar een aantal opties (samengesteld door andere) gekeken zelf kwam ik uit op dit:
Mijn vraag:
Is dit systeem compleet? Ben ik wellicht iets vergeten of passen enkele onderdelen niet bij elkaar?
Alvast bedankt!
Gr. Kempi
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 35,70 | € 35,70 |
1 | Intel Core i7 2600K | € 288,- | € 288,- |
1 | Seasonic M12D-850 80+ Silver Label | € 120,- | € 120,- |
1 | Asrock P67 Extreme4 | € 129,44 | € 129,44 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.088,24 |
Mijn vraag:
Is dit systeem compleet? Ben ik wellicht iets vergeten of passen enkele onderdelen niet bij elkaar?
Alvast bedankt!
Gr. Kempi
Mooi systeem. Alleen die 850W is een beetje overbodig... ook als je CF gaat doen is 650/750 al genoeg. Voedingen zijn op 80% meestal ook het efficiëntstVerwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:44:
Om de post van mij hierboven wat makkelijker te maken heb ik naar een aantal opties (samengesteld door andere) gekeken zelf kwam ik uit op dit:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 35,70 € 35,70 1 Intel Core i7 2600K € 288,- € 288,- 1 Seasonic M12D-850 80+ Silver Label € 120,- € 120,- 1 Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB € 100,- € 100,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 37,50 € 37,50 1 Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E € 248,71 € 248,71 1 Asrock P67 Extreme4 € 129,44 € 129,44 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.088,24
Mijn vraag:
Alvast bedankt!
Gr. Kempi
Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.
je zou dat kunnen doen, maar voor minder heb je al snel een beter systeem voor gamen... vooral die videokaart is bagger.Extace666 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:23:
Halo ik wou graag een nieuw game systeem aanschaffen en heb daar voor zon 800-900euro voor over. Nu zag ik op internet dit systeem staan voor 700euro.
Behuizing
Midi-Tower
Front Audio, 2x USB2.0.
750 Watt Voeding.
Moederbord
Socket AM3
Formfactor ATX
Chipset AMD® 770+SB710
HT-Bus 5200 MT/s
Videokaart
1x VGA
1x DVI
NVIDIA PhysX®
Processor
Phenom 2 X6 1090T
Socket AM3
Type boxed
HT Bus 2000 MT/s
Geheugen
Geluid
7 kanaals (6.1 systeem)
Netwerkkaart
USB 2.0
Opslag
Optische stations
Uitbreidingingssloten
1x PCI-E 1x slot
2x PCI slot v 2.3
Aansluitingen intern
CD-in connector
6x SATA II connectors
1x ATA133 connectors
SPDIF-Out connector
Front panel connector
Clear CMOS Jumper
OC Switch
1 x PS/2 Mouse
1 x Parallel port
1 x Serial port
1 x VGA port
1 x 6 in 1 audio jack
4 x USB 2.0
1 x RJ45 LAN Jack
Opslagcontrollers
m.v.g. Teun Relou
Ik zelf heb net een systeem voor ongeveer 500 euro, dat voor gamen beter is door de videokaart...
1 | Cooler Master Elite 334 | € 34,51 | € 34,51 |
1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 54,99 | € 54,99 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Asrock 880GMH/USB3 R2.0 | € 65,85 | € 65,85 |
1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 159,10 | € 159,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 528,84 |
Als je het via die winkel wil doen, en er is mogelijkheid voor zou ik dus zeker de videokaart flink upgrade. Voor de rest heb ik er weinig aan op te merken, maar ja, er zijn andere die dat wel weer kunnen
Het hoeft van mij niet via die winkel ook al heb ik zelf niet de kennis om een computer goed samen te stellen of in elkaar te zetten ken ik wel mensen die dat kunnen. Maar je hebt in jou samenstelling een paar dingen meer veranderd. Kun je me uitleggen waar die veranderingen uberhaupt voor zijn of wat ze doen en welk voordeel ik er uit haal kwa Prijs/Prestatie. Ik weet dat ik over kom als een noob en dat ben ik ook dus ik waardeer het echt als mensen mij proberen te helpen.Gropah schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:55:
[...]
je zou dat kunnen doen, maar voor minder heb je al snel een beter systeem voor gamen... vooral die videokaart is bagger.
Ik zelf heb net een systeem voor ongeveer 500 euro, dat voor gamen beter is door de videokaart...
# Product Prijs Subtotaal 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Cooler Master Elite 334 € 34,51 € 34,51 1 be quiet! Pure Power L7 530W € 54,99 € 54,99 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 37,50 € 37,50 1 AMD Phenom II X6 1055T € 159,90 € 159,90 1 Asrock 880GMH/USB3 R2.0 € 65,85 € 65,85 1 Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E € 159,10 € 159,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 528,84
Als je het via die winkel wil doen, en er is mogelijkheid voor zou ik dus zeker de videokaart flink upgrade. Voor de rest heb ik er weinig aan op te merken, maar ja, er zijn andere die dat wel weer kunnen
b.v.d. Teun Relou
Hoi allemaal,
Ik wil een nieuw systeem bouwen, maar ik twijfel over de CPU:
AMD Phenom II X6 1090T BE vs Intel Core i5 2500K (Sandy Bridge)
Dit is wat ik tot nu toe heb.
Voor de Core i5 heb je een ander moederbord nodig (socket 1155), ik heb gekozen voor deze: pricewatch: Asrock P67 Pro3
Mijn budget zit op de 1000 euro, ik wil graag de CPU overclocken.
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 94,- |
1 | Iiyama ProLite E2209HDS-1 | € 140,- | € 140,- |
1 | Antec Sonata Elite | € 82,90 | € 82,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 35,70 | € 35,70 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 84,- | € 84,- |
1 | OCZ StealthXStream II 600W | € 57,54 | € 57,54 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 75,- | € 75,- |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 204,91 | € 204,91 |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 98,12 | € 98,12 |
1 | XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577X-ZNFC) | € 109,90 | € 109,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 982,07 |
Voor de Core i5 heb je een ander moederbord nodig (socket 1155), ik heb gekozen voor deze: pricewatch: Asrock P67 Pro3
Verwijderd
Deze voeding heb je alleen nodig als je echt Crossfire gaat draaien en daarbij eventueel ook nog gaat overklokken (van GPU en/of CPU). Als geheugen zou ik gelijk 2x 4GB nemen. Verder ziet het er gewoon goed uitVerwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:44:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 35,70 € 35,70 1 Intel Core i7 2600K € 288,- € 288,- 1 Seasonic M12D-850 80+ Silver Label € 120,- € 120,- 1 Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB € 100,- € 100,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 37,50 € 37,50 1 Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E € 248,71 € 248,71 1 Asrock P67 Extreme4 € 129,44 € 129,44 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.088,24
Mijn vraag:
Alvast bedankt!
Gr. Kempi
Here is Guru3D's power supply recommendation:
Radeon HD 6950
* On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit.
Radeon HD 6950 in CrossfireX
* A second card requires you to add another ~160 Watts. You need a 650+ Watt power supply unit and if you use it in a high-end system a 800+ to a KiloWatt is recommended especially if you plan on any overclocking
Bron: http://www.guru3d.com/art...6950-crossfirex-review/14
Lees deze post even door: Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"tonyto_tp schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:59:
Hoi allemaal,
(knip)
En let erop dat die voeding maar 3X SATA aansluitingen levert. Bij meer apparaten heb je dus een verloopstekkertje nodig van normale aansluiting naar SATA aansluiting. Verder is er niks met de voeding.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 16:18 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!