[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.507 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
kleine toevoeging:
zo it vengeance dus naast mn mugen 2 in mijn systeem
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/211qfqu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
@marcel87 klopt dat de D14 ook erg groot is. Wanneer je echt hoog ram wil kan je ook nog kijken naar bijv. Een H50/H60! Ik ben er zelf iig nog niet uit wat ik wil, er zijn zoveel goede CPU koelers, de Noctua NH-C14 vind ik bijv. ook erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel87 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:59:
[...]

Eens, mogelijk is een Megahalems/Super Mega/Mega Shadow nog een idee,

[...]

Hoe kom je daar dan bij? Het verschil qua grootte is nogal wat. De Mugen 2 is zowat 2 cm breder dan de Venomous-X. Ik zal btw nog maar helemaal niet beginnen over de NH-D14 :+

[...]

Alleen is het nogal een lomp zwaar bakbeest dat je toch maar ff aan je mobo'tje hangt. Zo heel veel scheelt dat niet met andere goede (maar vooral kleinere) CPU koelers, namelijk de Venomous-X en bijv. Megahalems.

[...]

Het verschilt nogal qua schermresoluties, dus ik heb geen idee waar ik aan moet denken als je zegt dat je een 27"of 28" wilt kopen. Ik denk dat het inderdaad daarom niet verkeerd is om minimaal een kaart te hebben met 2GB VRAM. Ik zie trouwens dat je een reference design graka hebt gekozen. Waarom niet voor een wat stillere en koelere kaart van bijvoorbeeld MSI of ASUS?
Ja, daar had ik nog niet zo naar gekeken. ASUS is dus beter wat dat betreft? Ga ik even uitzoeken dan!
Tweemaal een Spinpoint F3 van 1TB is waarschijnlijk goedkoper en deze blijken ook erg goed te zijn. Ik zie dat die WD schijven wel een SATA-600 aansluiting hebben, maar ik vraag me af of je hier veel snelheidswinst door krijgt (volgens mij is dat nogal beperkt, buiten RAID 0 om).
Die buffer van 64 mb spreekt mij wel aan bij deze schijven. En ik denk er idd aan om RAID 0 te gaan draaien.
Voor het OC-en zou je kunnen kijken naar een i7 K versie, dus de i7-2500K of de i7-2600K, waarbij de multiplier unlocked is. Ik zie net dat je hierboven al had gereageerd dat je niet wilde OC-en. de i7-2600 is dan prima ;).
8)
Had je perse voorkeur voor Ripjaws of die snelheid op 1333MHz? Op zich zou je nog kunnen kijken naar 1600MHz RAM Ripjaws of bijv. Vengeance.
Ripjaws schijnen niet zo hoog te zijn als Vengeance reepjes. In verband met de processorkoeler. 1600 Mhz is zeker een optie! even aanpassen.
De SSD is volgens mij prima. Als het goed is liggen de prestaties veelal rond de Intel 510 of iets minder. Snel zat dus. Alleen persoonlijk vind ik de grootte wat beperkt. Voor Windows, programma's en wat algemene dingen wellicht net groot genoeg (uitgaande van nog wat reserveruimte). Echter zou ik eerder gaan voor een wat groter model rond de 100GB, omdat OS en programma's ipv compacter veelal steeds groter worden.
Als het budget dit nog mogelijk maakt kijk ik daar ook even naar ja. Een stillere graka en sneller geheugen hebben een hogere prio. :P
Wat betreft de processorkoeler zou ik kijken welk RAM je nu gaat nemen. De hoogte van het Vengeance is nogal fors en bij volledige vulling van alle RAM sloten zou dit wellicht niet gaan passen. Bij keuze voor een Mugen 2, dan gaan voor Ripjaws. Bij keuze voor een Megahalems (of iets uit die serie) of Venomous-X, zou wellicht Vengeance kunnen passen, maar dat moet je even zelf nameten (ik ken het mobo verder niet).
Dan wordt het een Mugen 2 denk ik. Zoeken naar wat info over de afmetingen van het mobo, mugen en geheugen.
In het algemeen vraag ik me nog af welke "zware" CAD programma's jij dan gaat draaien. Over het algemeen valt CAD nogal mee qua vereisten en behoeft helemaal niet een zware high-end pc.
3D CAD programma's, renderen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:01:
[...]

je wordt zwaar genept als je die ssd bij azerty voor 300 euro koopt terwijl je hem op de crucial website voor 107 kan bestellen :)
Ja HAHAHA _O- zag het ook al. Lekker bij het bedrijf zelf. Ik ga het sowieso niet bij Azerty bestellen. Salland is op deze 6 componenten al 25 euro goedkoper. (ga het ook afhalen, ik heb geen vertrouwen in verzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16
Ik heb dus ook bij Salland bestelt, kwam mijn kast in een aparte doos met heel groot erop: 600T... Gewoon de originele doos -_-

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:25:
Ik heb dus ook bij Salland bestelt, kwam mijn kast in een aparte doos met heel groot erop: 600T... Gewoon de originele doos -_-
Precies, en spookverhalen over GLS / TNT / welke postboer dan ook..

Iets van 1400 euro laat ik niet door een of andere student met een bijbaan bezorgen. :')

Dan maar ff op en neer naar Raalte vanuit Assen. :9

Maar, wat voor voeding heb ik nodig? 850watt? 50% belasting rendement blablabla efficient blabla. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Laatst online: 19-09 13:12
Ik denk dat het zowat klaar is! Waarschijnlijk ga ik het ergens volgende week bestellen, dus toch nog even hier posten om te zien of jullie nog kleine verbeteringen weten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 40,52€ 40,52
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,61€ 77,61
1Cooler Master CM Storm Enforcer€ 87,19€ 87,19
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 170,17€ 170,17
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 75,58€ 75,58
1Crucial m4 64GB 64GB€ 295,93€ 295,93
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL€ 68,50€ 68,50
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 128,50€ 128,50
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 137,74€ 137,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.132,74

Het komt uit op een totaal van 970 euro, als ik de videokaart die ik al heb er in meetel, 1100 euro. Toch vrij goede prijs als je vergelijkt met wat je voor dat geld krijgt als je een Media Markt game PC koopt :p
Zouden jullie het afraden om zo'n systeem zelf in elkaar te steken, als het je eerste keer is? Op filmpjes ziet het er vrij makkelijk uit, maar schijn kan wel eens bedriegen.
Is een 650W voeding genoeg als je ook nog van plan bent om een beetje over te klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
BeefHazard schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:25:
Ik had een Corsair Obsidian 650D besteld en die werd ook in zijn eigen doos geleverd! Denk dat de doos te groot is om in een andere doos te versturen ;)

@Jo met wat filmpjes van het internet en de instructieboekjes moet je al een heel eind komen hoor!

[ Voor 11% gewijzigd door rickjehh op 30-04-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-08 10:08
Chopin11 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:58:
gvd meeste nederlandse sites accepteren geen Paypal. Kent iemand er een?
iDEAL werkt niet omdat die zit gelinkt aan mijn oude 06- (hoe verander ik dit?) xD
Hoe je dat veranderd ligt aan je bank, maar je zult na het inloggen links of rechts en menu hebben met o.a. je gegevens/account oid, daar zal je vast je 06 kunnen veradenren. Of er zal iets staan van instellingen/services, daar staat het vast wel. desnoods raadpleeg je de FAQ.
Chopin11 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:39:
Hey, heeft iemand hier nog wat op aan te merken?

wenslijst: remo

Prima samenstelling, misschien 1 leuk ding, voor 1 euro meer kan je de XFX XXX 650W halen, precies hetzelfde maar dan modulair.

[ Voor 5% gewijzigd door Nibo op 30-04-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:08:
kleine toevoeging:
zo it vengeance dus naast mn mugen 2 in mijn systeem
[afbeelding]
Leuk, maar S-fiets wil 2 kits van 2x4GB er instoppen. Dit betekent dus dat alle sloten gevuld zijn!
rickjehh schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:12:
@marcel87 klopt dat de D14 ook erg groot is. Wanneer je echt hoog ram wil kan je ook nog kijken naar bijv. Een H50/H60! Ik ben er zelf iig nog niet uit wat ik wil, er zijn zoveel goede CPU koelers, de Noctua NH-C14 vind ik bijv. ook erg vet!
Klopt, maar volgens mij zijn de verschillen niet erg groot. En aangezien dat die waterkoelers nou ook niet je-van-het zijn (ivm advies van Corsair, aanzuigen vanaf buitenaf voor betere koeling, terwijl binnen in de kast het dan nog warmer wordt ;w en lawaaiig meegeleverde fans) en ik zelf niet zo zit te wachten op een vreselijk lomp blok op mijn mobo, vallen er dan weer een aantal af. Dit moet echter ieder voor zich beslissen. Is overigens de H60 leverbaar? Ik dacht dat die niet in NL leverbaar zou worden, als je dat overweegt, waarom dan niet voor de H70 gaan?
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:14:
[...]
Ja, daar had ik nog niet zo naar gekeken. ASUS is dus beter wat dat betreft? Ga ik even uitzoeken dan!
Ik zeg niet dat asus perse beter is, maar het ging me meer omdat daar een aftermarket koeler op zit ipv de stock koeler van het reference design.
[...]
Die buffer van 64 mb spreekt mij wel aan bij deze schijven. En ik denk er idd aan om RAID 0 te gaan draaien.
Je zou eens kunnen na zoeken of het wat uit maakt. Ik meen laatst namelijk eens gelezen te hebben dat het niet erg veel uitmaakt.
[...]
Ripjaws schijnen niet zo hoog te zijn als Vengeance reepjes. In verband met de processorkoeler. 1600 Mhz is zeker een optie! even aanpassen.
Zoals ik al zei, dat is afhankelijk van je CPU koeler zodadelijk.
Wat me nog te binnen schiet is dat als je toch niet gaan OC-en, je dan net zo goed de bijgeleverde Intel koeler erop kunt zetten. Dat scheelt weer ruim 30+ euro. Natuurlijk zijn de aftermarket koelers wel beter, maar bij geen OC eigenlijk niet nodig naar mijn inziens (achteraf).
[...]
Dan wordt het een Mugen 2 denk ik. Zoeken naar wat info over de afmetingen van het mobo, mugen en geheugen.
Prima ;). Als je CAD hebt, kan je ff snel een schetsje maken van je mobo (high-res pic van internet). Gewoon even plaatje invoegen @ CAD, zonodig verschalen en roteren met ref.points naar ATX formaat, dan koeler er in tekenen (incl. fans) en je weet het. Eventueel kan je natuurlijk ook gewoon naar een combo van je componenten zoeken, wellicht dat iemand anders er al een ervaring mee heeft.
Maar denk zo dat de Mugen2 icm Ripjaws prima moet gaan passen. :)
3D CAD programma's, renderen ed.
Civil 3D of Map 3D ofzo?
Jo... schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:34:
Zouden jullie het afraden om zo'n systeem zelf in elkaar te steken, als het je eerste keer is? Op filmpjes ziet het er vrij makkelijk uit, maar schijn kan wel eens bedriegen.
Why not? Ik denk dat als je enige voorbereiding treft en de boekjes goed doorleest het dan al snel goed moet kunnen komen. Past iets niet, dan niet doordrukken en gewoon alles in rust doen, niet binnen 4 uur af willen hebben. Wellicht dat iemand die je kent ook nog kan helpen of dat een tweaker langskomt? Zie je het toch niet zitten, dan kan een shop het ook voor je in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ripjaws + Mugen = werkend. Draait hier, je moet de fan enkel een mm of iets opkrikken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
@marcel87 de H60 is al leverbaar in Nederland inmiddels, bij verschillende webshops op voorraad/bij leverancier. De H70 schijnt veel luidruchtiger te zijn dan de H50/60 voor niet zo heel veel betere prestaties, vandaar. Ik wil eigenlijk geen groot lomp blok maar wel goede prestaties dus het is lastig kiezen, sommige grote koelers vind ik nl. ook vet en de D14 is de koning onder de luchtkoelers dus dat speelt ook wel mee. Daarnaast staat Noctua bekend om de uitstekende afwerking van hun producten en dat spreekt me ook erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Weet iemand of tnt op zondag rijdt?
* Frozen wacht op zijn pc...(azerty) en zn vertex 3 max Iops (4allshop)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Nee doen ze niet. Ook vandaag niet. Hihi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Stef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:58:
Weet iemand of tnt op zondag rijdt?
* Abeltje130 wacht op zijn pc...(azerty) en zn vertex 3 max Iops (4allshop)
nee,
ligt waarschijnlijk aan koningendag dat ie te laat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Zou iemand nog antwoord kunnen geven op de vragen over mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
rickjehh schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:34:
[...]

Ik had een Corsair Obsidian 650D besteld en die werd ook in zijn eigen doos geleverd! Denk dat de doos te groot is om in een andere doos te versturen ;)

@Jo met wat filmpjes van het internet en de instructieboekjes moet je al een heel eind komen hoor!
Dat is alsnog wel erg, want zoveel moeite kost het nu ook weer niet om de doos in ieder geval in te pakken met bruin papier of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
op die SSD kun je wel wat kwijt, je OS, Word,excel,photoshop etc.
zeg maar zo'n 20gb aan progammas, 16 GB aan OS dus nog zo'n 70Gb O.i.d voor spellen.
games zijn meestal zo'n 10Gb, dus tel uit je winst.

Geluid: als je echt wilt soundwhoren, kun je toch beter voor een (goede) headset gaan, als je ook een groot muziekliefhebber bent, is een 5.1 setje het wel waard, maar tijdens muziek voegt het niet zo veel toe IMO.
Als je een dure speakerset koopt, is een goede geluidskaart het echt 100% waard, zeker in tegenstelling tot onboard geluid van je moederbord.
lawaai:
je PC is zo stil genoeg, als je echt een hele stille pc wilt, kun je een cooler master cosmos s of iets dergelijks nemen, die heeft geluidsdempend materiaal, dit scheelt wel wat, maar je legt ook wel wat neer voor zo'n kast

Je videokaart zal bijna elk spel wel maximaal aankunnen op max, als je het risico wilt lopen, koop een 6950 en flash hem naar 6970, en bespaar euros.
Over de muis: besteed een extra 20 euro aan de g500, die heeft echt heel wat meer features, voelt veeel luxer aan en is preciezer.
Een goed toetsenbord voelt gewoon veel beter als een plankje van 10 euro. Ik heb zelf een Thermaltake toetsenbord, met LEDtjes, macro's en dergelijke, en dit voegt echt wel game plezier toe, ik vind dat het wel een investering van 50 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:38:
[...]

Geluid: als je echt wilt soundwhoren, kun je toch beter voor een (goede) headset gaan, als je ook een groot muziekliefhebber bent, is een 5.1 setje het wel waard, maar tijdens muziek voegt het niet zo veel toe IMO.
Als je een dure speakerset koopt, is een goede geluidskaart het echt 100% waard, zeker in tegenstelling tot onboard geluid van je moederbord.
dure speakerset... nou volgens mij ga je het verschil tussen onboard en dure geluidskaart alleen merken als je een zaal afhuurt en daar je speakers laat spelen. Want ik heb nu een 3 jaar oude onboard-geluidskaart in mn laptop, en je wil niet weten wat ik daar met mijn speakers: pricewatch: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1 een geluid uit krijg! jezus allemachtig! die speakers zijn zooooooooooooooooooooo super hot! <3333333
ook besteproduct.nl vindt dat dit de beste speakers zijn die er op dit moment zijn!

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 30-04-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Stef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:44:
[...]

dure speakerset... nou volgens mij ga je het verschil tussen onboard en dure geluidskaart alleen merken als je een zaal afhuurt en daar je speakers laat spelen. Want ik heb nu een 3 jaar oude onboard-geluidskaart in mn laptop, en je wil niet weten wat ik daar met mijn speakers: pricewatch: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1 een geluid uit krijg! jezus allemachtig! die speakers zijn zooooooooooooooooooooo super hot! <3333333
maarem, je kunt best prima geluid uit je speakers krijgen met onboard geluid, maar het verschil is echt wel aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Hence : "als je echt wilt soundwhoren" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
BastiaanCM schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:46:
Hence : "als je echt wilt soundwhoren" ?
ja dat betekent dat je voetstappen enzo van vijanden kan horen op Call of duty ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:47:
[...]

ja dat betekent dat je voetstappen enzo van vijanden kan horen op Call of duty ofzo
die hoor je met deze sowieso! pricewatch: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1
;) de bas is aanpasbaar, deze speakers, en vooral voor deze prijs kunnen we jou zelfs super gelukkig mee maken!

(en nee ik werk niet bij philips :+ )
(ik zou zeggen, kom maar een keer bij me thuis :) )
* Frozen kijkt en vraagt:heb jij net op de mycom website bij de veiling een bod uitgebracht?

[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 30-04-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Stef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:49:
[...]

die hoor je met deze sowieso! pricewatch: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1
;) de bas is aanpasbaar, deze speakers, en vooral voor deze prijs kunnen we jou zelfs super gelukkig mee maken!

(en nee ik werk niet bij philips :+ )
@stef
toch lijkt het me sterk dat je met een 2.1 setje echt goed vijanden kan horen lopen
oh en met horen lopen bedoel ik dus dat je vanaf een flinke afstand iemand's locatie precies kan markeren
en waar heb je dan op geboden? ik ga je overbieden, omdat het kan

[ Voor 5% gewijzigd door Abeltje130 op 30-04-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:51:
[...]

@stef
toch lijkt het me sterk dat je met een 2.1 setje echt goed vijanden kan horen lopen
oh en met horen lopen bedoel ik dus dat je vanaf een flinke afstand iemand's locatie precies kan markeren
en waar heb je dan op geboden? ik ga je overbieden, omdat het kan
nee bij mycom:
http://www.mycom.nl/Veili...-Radeon-HD6950,2GB/829363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
een prijs roepen bij een veiling heet ook bieden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
rickjehh schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:52:
@marcel87 de H60 is al leverbaar in Nederland inmiddels, bij verschillende webshops op voorraad/bij leverancier. De H70 schijnt veel luidruchtiger te zijn dan de H50/60 voor niet zo heel veel betere prestaties, vandaar. Ik wil eigenlijk geen groot lomp blok maar wel goede prestaties dus het is lastig kiezen, sommige grote koelers vind ik nl. ook vet en de D14 is de koning onder de luchtkoelers dus dat speelt ook wel mee. Daarnaast staat Noctua bekend om de uitstekende afwerking van hun producten en dat spreekt me ook erg aan.
Over het laatste wil ik nog wel wat toevoegen. Laatst had ik een NH-U12P overgenomen van een medetweaker (zie hier: V&A NH-U12P en Base van NH-U12P), maar toen ik hem thuiskreeg viel me op dat de afwerking nou ook niet zo geweldig was als dat ik had verwacht. En het lijkt me sterk dat dit toevallig een engineering model was :9.
[...]
op die SSD kun je wel wat kwijt, je OS, Word,excel,photoshop etc.
zeg maar zo'n 20gb aan progammas, 16 GB aan OS dus nog zo'n 70Gb O.i.d voor spellen.
games zijn meestal zo'n 10Gb, dus tel uit je winst.
Waar haal je deze waarden dan vandaan? Het ligt er aan wat je gewend bent, maar op mijn computer staat dik 35+ GB aan programma's erop. Met name CS5 programma's, CAD, Solidworks, Realflow, etc. En dan heb ik het nog niet over de algemene programma's die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Waar haal je deze waarden dan vandaan? Het ligt er aan wat je gewend bent, maar op mijn computer staat dik 35+ GB aan programma's erop. Met name CS5 programma's, CAD, Solidworks, Realflow, etc. En dan heb ik het nog niet over de algemene programma's die je nodig hebt.
ik had het dus over een gemiddelde tweaker, het is maar een schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
@marcel87 gaat het om een koeler die jij hebt overgenomen? Want bij de links die jij post gaat het om een versie die door de verkoper blijkbaar verkeerd is gelapt, dat heeft dus niets met noctua te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jongens sorry dat ik hier post, maar ik heb dus 2x 5850.
zal ik voor 150 euro een 24 inch passief 3d scherm kopen met 1900x1080? als 3d aanstaat heb je 1900x540?
Kzag iets leuks op marktplaats :$
afgezien dat hij 2e hans is er van alles aan mis kan zijn, zouden jullie het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33

superwashandje

grofheid alom

kan je hem ophalen? dan kun je eerst kijken. ik zou het niet zomaar laten bezorgen maar als je eerst kan kijken wat je in huis kan halen is het misschien wel grappig om te proberen lijkt me. zelf ook een tijdje geleden 2 extra 24" monitoren gehaald (2e hands maar eerst bekeken) om eyefinity te proberen. na een maandje weer weggedaan maar leuk om mee te spelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 30-04-2011 23:46 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

:) maar mijn vraag is van:
Zouden jullie een 3d scherm van 24 inch van zalman voor 150 euro kopen als dat kon? (als hij nieuw was)
de resolutie = 1900x1080, als 3d aanstaat: 1900x540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
AMD HD3D is nog niet zo ver als nVidia 3D, maarja... Jouw keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopin11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-04-2022
Stef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:48:
Zouden jullie een 3d scherm van 24 inch van zalman voor 150 euro kopen als dat kon? (als hij nieuw was)
ja voor die prijs zeker aangezien 3-d niet perse aan hoeft te staan. N-Vidia is wel stukken verder/beter met 3-d dacht ik maar dat moet je zelf maar eens testen :) Je hebt wel een goede videokaart/systeem nodig als je redelijke FPS wilt krijgen!

En ga je zelf ook voor de 2x5850 ?=P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
rickjehh schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:34:
@marcel87 gaat het om een koeler die jij hebt overgenomen? Want bij de links die jij post gaat het om een versie die door de verkoper blijkbaar verkeerd is gelapt, dat heeft dus niets met noctua te maken.
Die heb ik overgekocht idd, en ja hij moest worden gelapt. Maar ik had het over de algemene afwerking, niet zo zeer over de base! De vernikkeling van de heatpipes naar de baseplate vond ik nou niet zo heel netjes afgewerkt, dat staat dus los van het andere.
Stef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:48:
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij eerlijk gezegd. Voor mijn gevoel zou ik het niet doen, maar je zou kunnen kijken bij de verkoper. Je hebt immers niets te verliezen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Naar aanleiding van de feedback op mijn eerste voorstel voor mijn systeem heb ik nu het een en ander aangepast!
Bolletje92 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:21:
Mwa, valt nog wel mee. 650W is dan misschien wel interessant. De 520W Seasonic heeft standaard echter niet eens genoeg aansluitingen voor Crossfire HD6950 (4 x 6-pin heb je dan nodig; dat is hij dan misschien van plan). Die XFX's zijn ook gewoon degelijk.
Ik twijfel dus nog over de voeding. Ik voor nu dus de voeding van 750W gehouden met het oog op toekomstige crossfire configuratie. Ik zag alleen dat deze voeding niet modulair is en ik begreep dat dit wel goed zou zijn voor de airflow. Hebben jullie daar ideeën over en misschien een voorstel voor een voeding die niet veel duurder is, maar wel modulair? Ik zag dat de XFX750W Black edition modulair is, maar die is niet zoveel verkrijgbaar.
Bolletje92 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:21:
Zoveel verschil zit er niet tussen een Mugen II en die Thermalright als het gaat om geheugen-compabiliteit.

Die Ripjaws zijn dan ook wel ok.
Ik heb de koeler aangepast van Thermalright Venomous X naar Scythe Mugen 2 omdat ik hoorde dat deze goedkoper en stiller is en beter koelt.
Over de muis: besteed een extra 20 euro aan de g500, die heeft echt heel wat meer features, voelt veeel luxer aan en is preciezer.
Een goed toetsenbord voelt gewoon veel beter als een plankje van 10 euro. Ik heb zelf een Thermaltake toetsenbord, met LEDtjes, macro's en dergelijke, en dit voegt echt wel game plezier toe, ik vind dat het wel een investering van 50 euro waard is.
Bedankt voor de tip! Ik heb zelf een zeer goede ervaring met de G5 en ik wist niet dat die een (game) opvolger had, de G500. De muis is dus ook aangepast!

Verder heb ik de videokaart aangepast van een Asus 6970 naar een MSI R6970 Lightning. Ik hoorde namelijk dat deze beter koelt en stiller is.

En hieronder dus mijn nieuwe systeem! Tips en feedback hoor ik wederom graag!

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 37,13€ 37,13
1Dell Ultrasharp U2311H€ 199,-€ 199,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 81,85€ 81,85
1Creative Inspire T6160€ 52,68€ 52,68
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Logitech Deluxe 250 Keyboard€ 8,76€ 8,76
1Logitech G500€ 36,-€ 36,-
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,14€ 24,14
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 170,17€ 170,17
1XFX PRO750W€ 78,50€ 78,50
1OCZ Vertex 3 120GB€ 217,98€ 217,98
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B€ 78,23€ 78,23
1MSI R6970 Lightning€ 319,99€ 319,99
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 137,74€ 137,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.493,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
mugen2 is niet beter dan de VenomousX en ook niet stiller! ander nadeel van de mugen is dat je geheugen slots bij zeker geblokkeerd worden. Zeker Vengeange gaat daar niet onder passen.

Sluit een deal met deze tweaker heb je een betere voeding waar waarschijnlijk nog een jaar of 6 garantie op zit. Deze is op alle punten beter nog dan de xfxpro750 V&A aangeboden: Corsair HX850W

Doe jezelf een plezier en doe een 6950, want het kleine snelheids verschil tussen een 6950 en 70 rechtvaardigt de prijs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Bernaar schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:52:
Naar aanleiding van de feedback op mijn eerste voorstel voor mijn systeem heb ik nu het een en ander aangepast!

Ik twijfel dus nog over de voeding. Ik voor nu dus de voeding van 750W gehouden met het oog op toekomstige crossfire configuratie. Ik zag alleen dat deze voeding niet modulair is en ik begreep dat dit wel goed zou zijn voor de airflow. Hebben jullie daar ideeën over en misschien een voorstel voor een voeding die niet veel duurder is, maar wel modulair? Ik zag dat de XFX750W Black edition modulair is, maar die is niet zoveel verkrijgbaar.
Je zou kunnen overwegen om nog voor één van deze twee te gaan:
pricewatch: Corsair HX750W
pricewatch: Corsair AX750

Ik denk dat die HX serie al voldoende is en scheelt toch weer wat euro's. Een opmerking is dat XFX, Corsair en uiteraard Seasonic goede Seasonic componenten bevatten.
[...]
Ik heb de koeler aangepast van Thermalright Venomous X naar Scythe Mugen 2 omdat ik hoorde dat deze goedkoper en stiller is en beter koelt.
Waar heb je dat dan vandaan? De Venomous-X koelt beter dan de Mugen 2. De stilheid heeft alles te maken met de fans die je erop zet, dus dat is een eigen keuze. Goedkoper is hij wel uiteraard.
En hieronder dus mijn nieuwe systeem! Tips en feedback hoor ik wederom graag!
KNIP
Binnen welke termijn koop je eigenlijk een nieuwe kaart erbij? Volgens mij loopt je voeding anders erg inëfficient, maar goed.

Edit: thnx Johan ;), je zegt precies hetzelfde.... ik was te laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hey jongens,
Sorry dat ik even stoor maar ik zag net bij de mycom veiling een hele leuke actie namelijk:
de mushkin callisto deluxe 90gb: http://www.mycom.nl/Veili...eluxe-90GB--25inch/829349

en de cooler master storm sniper(de versie zonder window):
http://www.mycom.nl/Veili...aster-Storm-Sniper/829342
(die prijzen zijn excl. administratie kosten van 1x €3,50)
;) veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
marcel87 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:19:

Je zou kunnen overwegen om nog voor één van deze twee te gaan:
pricewatch: Corsair HX750W
pricewatch: Corsair AX750

Ik denk dat die HX serie al voldoende is en scheelt toch weer wat euro's. Een opmerking is dat XFX, Corsair en uiteraard Seasonic goede Seasonic componenten bevatten.
Oke, bedankt voor de suggesties. Is een modulaire voeding het extra geld waard denk je?
Waar heb je dat dan vandaan? De Venomous-X koelt beter dan de Mugen 2. De stilheid heeft alles te maken met de fans die je erop zet, dus dat is een eigen keuze. Goedkoper is hij wel uiteraard.
Dat werd me verteld, ik heb zelf geen harde bewijzen. :) Maar ik begrijp uit bovenstaande post dat de Venomous-X fan stiller is dan de Mugen 2. Dus dan wissel ik de Mugen 2 weer terug voor de Venomous-X. :)
Binnen welke termijn koop je eigenlijk een nieuwe kaart erbij? Volgens mij loopt je voeding anders erg inëfficient, maar goed.
Ik wil een nieuwe kaart erbij zetten als de spellen niet meer vloeiend draaien en de kaart aanzienlijk goedkoper is. Ik heb geen idee wanneer dat zal zijn, na 1,5 jaar misschien? Wat zou jij me dan aanraden qua voeding?

[ Voor 10% gewijzigd door Bernaar op 01-05-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bernaar schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:33:
[...]

Ik wil een nieuwe kaart erbij zetten als de spellen niet meer vloeiend draaien en de kaart aanzienlijk goedkoper is. Ik heb geen idee wanneer dat zal zijn, na 1,5 jaar misschien? Wat zou jij me dan aanraden qua voeding?
neem gwoon een 8xxx series op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 21:20
Ik heb nu het systeem wat in mijn sig staat.. Ik ben niet van plan om iets te gaan upgraden binnen 6 maanden, misschien als BF3 belabberd draait dat ik er een Intel Hex en snellere videokaart ingooi(X-fire is no go for me)..

Nu zag ik op die laatste Intel roadmap een Intel i7 980 hex staat en ben benieuwd wat die gaat kosten. Maar vraag me alsnog af of de 980 of 970 hexen het wel waard zijn.. Ik gebruik Cubase en veel plugins voor mijn muziek, maar mijn processor en geheugen worden vaak nog niet eens voor de helft belast.. Zelfde geldt voor BC2, ook daar komt mijn processor vebruik nauwelijks over de helft heen..

Met andere woorden, mijn systeem is nu nog zwaar overkill, en dat terwijl het in December 2008 aangeschaft is. Ik heb alleen vorig jaar de HD4850 vervangen door een HD5850..

Ik denk dat ik gewoon rustig tot Q1 2013 wacht en er dan prijstechnisch het beste systeem voor koop. Probleem is voor mij wel dat ik altijd een duurder mobo met firewire en twee harde schijven nodig heb voor de muziek productie.. Is echt niet normaal meer wat sommige fabrikanten voor een mobo met firewire vragen, het lijkt wel of het eruit gaat ofzo, je ziet nauwelijks nog FW800 is bijna allemaal 400..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dan heeft je pc iets meer dan 4 jaar geleefd :)
overigens kan je zelf ook die firewire kaartjes los kopen (neem ik aan)
980 van 1000 euro... daar kan je 2x een 6990 van kopen, als ie past kan je daar wel een aantal jaar op leven, hahahahaha.
Maar wat is nou eigenlijk je vraag?

[ Voor 60% gewijzigd door Frozen op 01-05-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
[...]

Edit: thnx Johan ;), je zegt precies hetzelfde.... ik was te laat :+
kort maar krachtig he?
Bernaar schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:33:
[...]

Oke, bedankt voor de suggesties. Is een modulaire voeding het extra geld waard denk je?

[...]

Dat werd me verteld, ik heb zelf geen harde bewijzen. :) Maar ik begrijp uit bovenstaande post dat de Venomous-X fan stiller is dan de Mugen 2. Dus dan wissel ik de Mugen 2 weer terug voor de Venomous-X. :)

[...]

Als je niet weet waar je een modulaire voeding voor nodig hebt moet je er ook vooral geen doen.

De VenomousX is beter op beide punten. Hij koelt beter, omdat er 6 inpv 5 heatpipes op zitten, waardoor de warmte geleidercapaciteit groter is. Tweede is de verhouding tussen warmte afgifte en koel oppervlakte waarbij de mugen2 met veel meer ribben en oppervlakte voor meer ristrictie en turbulentie zal zorgen.

Over 1.5 jaar zijn de 6xxx series EOL en dus niet meer nieuw te krijgen. Tegen die tijd zullen erwel betere kaarten zijn. Daarom nogmaals, kun je beter een 6950 ipv. een 6970 doen en 100,- euro besparen waarna je nog maar 100,- euro hoeft bij te leggen voor een crossfire setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
jbkappirossi schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:57:
Als je niet weet waar je een modulaire voeding voor nodig hebt moet je er ook vooral geen doen.
Voor de airflow hè! :P
De VenomousX is beter op beide punten. Hij koelt beter, omdat er 6 inpv 5 heatpipes op zitten, waardoor de warmte geleidercapaciteit groter is. Tweede is de verhouding tussen warmte afgifte en koel oppervlakte waarbij de mugen2 met veel meer ribben en oppervlakte voor meer ristrictie en turbulentie zal zorgen.
Maar de VenomousX is dan ook zo'n 20 euro duurder. Ik weet niet of ik dat het waard vind.

Is de Mugen 2 i.c.m. mijn geheugen een probleem? Zoja, welk geheugen is een goed alternatief?
Over 1.5 jaar zijn de 6xxx series EOL en dus niet meer nieuw te krijgen. tegen die tijd zullen erwel betere kaarten zijn. Daarom nogmaals, kun je beter een 6950 en 100,-euro besparen. waarna je nog maar 100,-euro heft bij te leggen voor een crossfire setje.
Okè, ik ga erover nadenken, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Over 1.5 jaar zijn de 6xxx series EOL en dus niet meer nieuw te krijgen. tegen die tijd zullen erwel betere kaarten zijn. Daarom nogmaals, kun je beter een 6950 en 100,-euro besparen. waarna je nog maar 100,-euro heft bij te leggen voor een crossfire setje.
Of je koopt nu gewoon een 6950 (die een tijdje voldoet) en dan over 1,5 jaar als de 8xxx series uitzijn (200 euro), koop je zo'n kaart :) en verkoop je die 6950. Heb je de nieuwste features en een nieuwe kaart ;) en misschien nog wel betere prestaties ook! (ik heb geen glazen bol, dus ik kan het niet zien, maar wel zeggen wat ik denk)

---------------
ik zou zeggen, neem de mugen + ripjaws, en koop misschien nog wat fans voor in je kast ;) dan is je algemene airflow beter. En die mugen klokt je 2500k toch makkelijk naar 4ghz

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 01-05-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Paar dagen geleden gaf iemand hier een site waarmee je makkelijk videokaarten kon vergelijken, maar kan deze site niet meer terugvinden. Iemand enig idee wat deze site was?

Want ik was eerst van plan om een HD 6850 bij te kopen en dan in Crossfire met mijn oude HD 6850 te gebruiken, maar toen dacht ik dat ik misschien beter die oude HD 6850 zou verkopen om dan een HD 6950 te kopen. Als die HD 6950 dan niet meer alle games zou kunnen afspelen zou ik binnen een jaar ofzo een tweede kunnen kopen voor niet zoveel geld.
Welke mogelijkheid zouden jullie kiezen? Want nu ben ik wel serieus aan't twijfelen over wat ik ga doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:37:
Paar dagen geleden gaf iemand hier een site waarmee je makkelijk videokaarten kon vergelijken, maar kan deze site niet meer terugvinden. Iemand enig idee wat deze site was?

Want ik was eerst van plan om een HD 6850 bij te kopen en dan in Crossfire met mijn oude HD 6850 te gebruiken, maar toen dacht ik dat ik misschien beter die oude HD 6850 zou verkopen om dan een HD 6950 te kopen. Als die HD 6950 dan niet meer alle games zou kunnen afspelen zou ik binnen een jaar ofzo een tweede kunnen kopen voor niet zoveel geld.
Welke mogelijkheid zouden jullie kiezen? Want nu ben ik wel serieus aan't twijfelen over wat ik ga doen :p
http://www.anandtech.com/bench/GPU11/188 (8>

Denk toch maar van plan om een 6950 te kopen, alleen welke? Asus of Sapphire? en bij een 22" scherm is de 1gb toch wel voldoende? tientje verschil maar bij de Sapphire versie.. nm then

[ Voor 10% gewijzigd door PredNL op 01-05-2011 15:57 ]

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
PredNL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:50:
[...]

http://www.anandtech.com/bench/GPU11/188 (8>

Denk toch maar van plan om een 6950 te kopen, alleen welke? Asus of Sapphire? en bij een 22" scherm is de 1gb toch wel voldoende?
Uhu, enkel voor hogere resoluties dan Full HD kun je beter 2GB nemen. Al kwam ik bij GTA IV niet toe met 1GB, op een resolutie van 1920x1080 niet toe met 1GB.

Edit: thx voor de link!
Na de benchmarks te hebben gezien ga ik toch maar voor CF HD 6850, komt momenteel goedkoper uit voor mij, en de verschillen met CF HD 6950 (als ik in de toekomst dan nog eentje zou bijkopen) zijn ook niet zo gigantisch.

[ Voor 20% gewijzigd door Jo... op 01-05-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:57:
[...]

Uhu, enkel voor hogere resoluties dan Full HD kun je beter 2GB nemen. Al kwam ik bij GTA IV niet toe met 1GB, op een resolutie van 1920x1080 niet toe met 1GB.

Edit: thx voor de link!
Misschien komt er later wel een groter scherm, kan ik dus net zo goed voor de 2gb versie gaan. :)

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PredNL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:01:
[...]

Misschien komt er later wel een groter scherm, kan ik dus net zo goed voor de 2gb versie gaan. :)
en misschien komt er wel een actie dat je bij 1 pakje boter, een gratis 6950 krijgt!
en misschien krijg je hem dan niet, en misschien geef ik je er dan 1 kado, en misschien.
Kijk zo kan je altijd wel doorgaan :) Je moet kopen wat je nu nodig denkt te hebben, als je zeker weet of 80% zeker dat je een scherm met hogere resolutie gaat kopen (binnen 1 jaar) dan zou ik voor de 2gb gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogere kwaliteit textures en AA vragen ook meer Vram, dan kun je beter voor de 2GB versie gaan, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:03:
ik zou zeggen, neem de mugen + ripjaws, en koop misschien nog wat fans voor in je kast ;) dan is je algemene airflow beter. En die mugen klokt je 2500k toch makkelijk naar 4ghz
Maakt het niet uit dat de ripjaws DDR3-1333 zijn en de vengeance DDR3-1600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Je merkt het amper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Haha, "amper" voelt niet lekker bij het samenstellen van een nieuwe bak! :P
Maar de Corsair Vengeance zou wel passen in principe naast een Mugen 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik zou het niet proberen. Is hier al vrij krap met mugen en ripjaws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Waarom niet gewoon de 120mm fan op de mugen wat hoger plaatsen? Kan je gewoon vengeance dimmen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
omdat die dan veel minder goed koelt? >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik zou graag jullie advies willen krijgen, want ik wil een nieuw systeem aanschaffen en ik weet niet [reciesof ik een laptop of een desktop pc wil, dus daarom de vraag of jullie mij op weg willen hebben afhankelijk van mijn eisen wat ik het beste kan nemen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

maximaal tot €500

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.

Ehm, ik zou evt. als ik een laptop zou kopen thuis wel gebruik maken van mijn eigen PC monitor.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Goeie videokaart evt. voor games Zoals Portal 2 of WoW (is maar een voorbeeld) ik wil gewoon een goeie videokaart waarvan ik optimaal kan genieten van het gamen.

Wi-Fi

Wil hem gebruiken voor multitasking, dat je ook zegmaar meerdere programmas aan het functioneren kan hebben tegelijk.

Photoshop, Gamen, Muziek luisteren, Films bekijken, Schrijven (school) , Msn, Internet, Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:30:
Hallo ik zou graag jullie advies willen krijgen, want ik wil een nieuw systeem aanschaffen en ik weet niet [reciesof ik een laptop of een desktop pc wil, dus daarom de vraag of jullie mij op weg willen hebben afhankelijk van mijn eisen wat ik het beste kan nemen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

maximaal tot €500

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.

Ehm, ik zou evt. als ik een laptop zou kopen thuis wel gebruik maken van mijn eigen PC monitor.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Goeie videokaart evt. voor games Zoals Portal 2 of WoW (is maar een voorbeeld) ik wil gewoon een goeie videokaart waarvan ik optimaal kan genieten van het gamen.

Wi-Fi

Wil hem gebruiken voor multitasking, dat je ook zegmaar meerdere programmas aan het functioneren kan hebben tegelijk.

Photoshop, Gamen, Muziek luisteren, Films bekijken, Schrijven (school) , Msn, Internet, Skype.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 37,73€ 37,73
1XFX Pro 550W€ 49,62€ 49,62
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 32,32€ 32,32
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 104,40€ 104,40
1Asrock 870 Extreme3€ 71,70€ 71,70
1Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 189,55€ 189,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 502,32

en deze: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=257447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een dom vraagje, maar is dat voor een laptop?

En qua laptops welke merken zijn beter qua alles?
Acer, Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:34:
Misschien een dom vraagje, maar is dat voor een laptop?

En qua laptops welke merken zijn beter qua alles?
Acer, Asus.
nee een desktop, deze desktop gaat sowieso 5x beter presteren dan een laptop van deze prijs.
Ik kan je vertellen dat ik nu ook een laptop heb (aangesloten op mn fullhd tv) en het bevalt me NIET.
Spellen kan je niet spelen etc etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 01-05-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:35:
[...]

nee een desktop, deze desktop gaat sowieso 10x beter presteren dan een laptop op deze prijs
Oke, en nu ff qua laptops welke merken zijn beter en kunnen mij goeie dingen bieden, aangezien ik niet echt een hele erge gevordert persoon ben qua het bouwen van een pc. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:36:
[...]

Oke, en nu ff qua laptops welke merken zijn beter en kunnen mij goeie dingen bieden, aangezien ik niet echt een hele erge gevordert persoon ben qua het bouwen van een pc. :>
ehm nou kijk dat ligt er dus aan, ik kan zo 1,2,3 niet een goede laptop opnoemen.
maar ik kan wel ff kijken voor je?
(overigens ik had dus eerst ook hetzelfde, zal ik nou desktop of laptop nemen, en ik heb spijt dat ik voor de laptop koos...) het kleine schermpje gaat na een tijdje zeeeeeeeeeer vervelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:36:
[...]

Een laptop waarop je goed kunt gamen ga je echt niet vinden voor een bedrag van 500 euro hoor.
En als je bijvoorbeeld een PC wil met de onderdelen die Stef gaf, dan kun je die gewoon in een winkel kopen en dan kan die winkel het eventueel ook voor jou in mekaar steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
winkels kunnen ook de pc in elkaar zetten, voor 50 euro ofz, maar zoals stef zegt, die desktop is veel beter dan een laptop voor het zelfde geld. overigens gamed een laptop toch niet zo fijn als een desktop, dus ik zou zoiezo voor een desktop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:38:
[...]

ehm nou kijk dat ligt er dus aan, ik kan zo 1,2,3 niet een goede laptop opnoemen.
maar ik kan wel ff kijken voor je?
(overigens ik had dus eerst ook hetzelfde, zal ik nou desktop of laptop nemen, en ik heb spijt dat ik voor de laptop koos...) het kleine schermpje gaat na een tijdje zeeeeeeeeeer vervelen
Oh, ik heb wel een scherm dat daarvoor wel goed is, is het dan alsnog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik weet niet of dit hier ook thuis hoor, maarrr kun je een desktop pc dat in het jaar 2005-2006 uitkwam upgraden in de vorm van dat hij onderdelen heeft van anno 2010-2011 dat hij dan beter presteert? Want dat is ook een probleem van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:39:
[...]

het is maar wat je goed noemt, als jij het goed vind dat je misschien battlefield 2 niet eens op laagste settings redelijk kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:39:
[...]

Een videokaart in een laptop is nooit echt goed voor te gamen, zeker niet de videokaarten in laptops van 500 euro.
En wil je de laptop vaak verplaatsen, meenemen? Want als je hem gewoon thuis wilt zetten en aansluiten op een monitor zie ik geen enkele reden om voor een laptop te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:40:
[...]

Een videokaart in een laptop is nooit echt goed voor te gamen, zeker niet de videokaarten in laptops van 500 euro.
En wil je de laptop vaak verplaatsen, meenemen? Want als je hem gewoon thuis wilt zetten en aansluiten op een monitor zie ik geen enkele reden om voor een laptop te kiezen.
inderdaad die van mij zit in een opening in mn buro, okee je hebt geen grote kast in je kamer, maar dat ding wordt vaak wel superheet!
Ook staat die van mij gewoon als ''pc'' te draaien en niet als laptop, daar heb ik een netbook voor (die ik ook 1x in de maand gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:40:
[...]

het is maar wat je goed noemt, als jij het goed vind dat je misschien battlefield 2 niet eens op laagste settings redelijk kan spelen...
Ik bedoel dat ik wel een beeldschern heb waar je aardig wat mee kan, of het kan zijn dat je dat niet bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:42:
[...]

Ik bedoel dat ik wel een beeldschern heb waar je aardig wat mee kan, of het kan zijn dat je dat niet bedoelde.
Daar heb je dus weinig aan hé. Je kan een geweldig beeldscherm hebben, maar een super slechte videokaart, dan ga je niet ineens goed kunnen gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:43:
[...]

Daar heb je dus weinig aan hé. Je kan een geweldig beeldscherm hebben, maar een super slechte videokaart, dan ga je niet ineens goed kunnen gamen ;)
Oh op die fiets, dat is bij mij het probleem nu vanwege een te slechte videokaart en te weinig RAM geheugen kan ik niet een om het zo maar een voorbeeld te zeggen Sims 3 niet eens spelen, en ik heb ook gehoord dat je dan moet kijken of je pc niet te oud is want bepaalde onderdelen passen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:44:
[...]

Oh op die fiets, dat is bij mij het probleem nu vanwege een te slechte videokaart en te weinig RAM geheugen kan ik niet een om het zo maar een voorbeeld te zeggen Sims 3 niet eens spelen, en ik heb ook gehoord dat je dan moet kijken of je pc niet te oud is want bepaalde onderdelen passen niet.
Wel, Stef heeft net een voorstel gedaan ;) Er zit een zeer goede videokaart in, de processor is oké, en 4GB RAM is meer dan genoeg om gewoon te gamen. Je gaat geen laptop vinden voor de prijs van 500 euro met dezelfde specificaties als degene die Stef voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:44:
[...]

kijk je moet het zo zien, of je koopt een fiets, kan je overal naartoe. (terwijl je een gamefreak bent, en voor school en etc etc je vaak thuis zit)
of je koopt een auto voor dezelfde prijs! deze heeft veel meer vermogen, gaat veel sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:46:
[...]

Wel, Stef heeft net een voorstel gedaan ;) Er zit een zeer goede videokaart in, de processor is oké, en 4GB RAM is meer dan genoeg om gewoon te gamen. Je gaat geen laptop vinden voor de prijs van 500 euro met dezelfde specificaties als degene die Stef voorstelde.
Oh oke, kan ik een paar onderdelen daarvan kopen en die in mijn PC plaatsen of moet ik beter iets kijken wat daarvoor bestemd is want anders heb ik de kans dat hij KABOEM! zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:48:
[...]

Oh oke, kan ik een paar onderdelen daarvan kopen en die in mijn PC plaatsen of moet ik beter iets kijken wat daarvoor bestemd is want anders heb ik de kans dat hij KABOEM! zegt?
wat voor pc heb je? een mediamarktpc? of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:48:
[...]

wat voor pc heb je? een mediamarktpc? of zoiets?
Inderdaad, dat is wel handig om te vermelden.
Wat je sowieso kunt meenemen is dan je HDD en je CD/DVD speler. Eventueel ook de kast, maar is niet zeker dat die groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://h10025.www1.hp.com...en&dlc=fr&product=443756#

Kocht hem eind 2007 in een niet echt bekende winkel.
ik heb er zelf een pci-e netwerkkaart erin gestoken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:52:
http://h10025.www1.hp.com...en&dlc=fr&product=443756#

Kocht hem eind 2007 in een niet echt bekende winkel.
ik heb er zelf een pci-e netwerkkaart erin gestoken.
das mooi want dan hoef je die niet weer opnieuw te bestellen :)
overigens zou ik wel voor een nieuwe harde schijf gaan, en dan alle bestanden naar die nieuwe kopieren, die nieuwe is nieuwer, minder gebruikt en daarom ook een kleinere kans om stuk te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:54:
[...]

das mooi want dan hoef je die niet weer opnieuw te bestellen :)
overigens zou ik wel voor een nieuwe harde schijf gaan, en dan alle bestanden naar die nieuwe kopieren, die nieuwe is nieuwer, minder gebruikt en daarom ook een kleinere kans om stuk te gaan :)
En qua ram en videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:54:
[...]

En qua ram en videokaart?
precies wat ik zei :) ik zou gewoon een heel nieuw systeem kopen. en deze misschien voor 200 euro of iets dergelijks op marktplaats zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Misschien kan je de pc nieuw leven in blazer door ergens 1 of 2 GB aan ram bij te prikken.
En een X300SE als videokaart??? Dat is gewoon de langzaamste van die generatie.. je kunt kijken naar een 2e handse HD4670.. of iets dergelijks. Dan krik je meteen je gameprestaties op met een factor 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:55:
[...]

precies wat ik zei :) ik zou gewoon een heel nieuw systeem kopen. en deze misschien voor 200 euro of iets dergelijks op marktplaats zetten :)
En als ik hem toch wil gebruiken door bijv. een nieuwe processor+ ram+ videokaart bij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:57:
[...]

En als ik hem toch wil gebruiken door bijv. een nieuwe processor+ ram+ videokaart bij te zetten?
Dan heb je ook nieuw moederbord nodig. Ook gaat je voeding (300W) onvoldoende zijn voor een videokaart zoals de HD 6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

proc + ram + videokaart is nieuw iets van 200 euro?

ook heb je een nieuwe voeding nodig dus kom je op 250.
als je nou die pc voor 200 verkoopt, en je koopt die pc die ik zei met all inclusive voor 600 euro, heb je je pc voor 350 euro...
Ja sorry maar ik zou wel weten wat ik had gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:00:
proc + ram + videokaart is nieuw iets van 200 euro?

ook heb je een nieuwe voeding nodig dus kom je op 250.
als je nou die pc voor 200 verkoopt, en je koopt die pc die ik zei met all inclusive voor 600 euro, heb je je pc voor 350 euro...
Ja sorry maar ik zou wel weten wat ik had gedaan!
Stef, ik denk niet dat mensen nog zoveel voor die PC gaan geven hoor. Ik heb een PC te koop gezet (met betere specs) en heb na één dag nog geen enkele reactie. Ook hoop ik er nog maar 150 euro voor te krijgen, dus voor zijn PC denk ik niet dat hij nog 200 euro gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ik zag laatst een mooi systeem 2ehands, volgens mij was hij van mitsumark voor 400 euro ofzo! vraag of je hem mag overnemen voor 300? ik zal ff linkje zoeken!

V&A aangeboden: game pc e6750, hd5850, 4gb, 64gb SSD
wat vind men hiervan?

[ Voor 34% gewijzigd door Frozen op 01-05-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Electrocrash: Even ter duidelijkheid:

Neem geen laptop, en ga je huidige PC niet upgraden. Je PC upgraden nu is een beetje dweilen met de kraan open. Je hebt een moederbord op een verouderd socket, DDR ram (Ondertussen hebben we DDR3).

Heb je het geld niet? Spaar dan door. Het is zonde om nu een systeem te nemen waarbij je wel goedkoop af bent, maar niet alles kan doen wat je wil.

Verder: Lees je eens in in de componenten van een PC. Dan begrijp je wat wij allemaal zeggen. Op dit moment is het voor ons erg moeilijk om voor jou iets samen te stellen, puur omdat we niet alles perfect naar jouw wens kunnen doen. Immers, je zal zelf een smaak hebben/ontwikkelen voor bepaalde merken, en bepaalde merken juist niet.

Stef; Die PC is niet zo geweldig. Een dualcore, een voeding die naar beneden blaast maar niet onderin de case zit, en amper kablemanagement. Maar hij is wel goedkoop! :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door BeefHazard op 01-05-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01:12
Ik heb een vraagje over de koeling van de AMD Phenom II X4 955 die ik in mijn zojuist opgebouwde systeem heb!

Alles werkt vrij prima doch de 955 cooler klinkt als een stofzuiger zo luid en dat houd ik echt niet uit.
Is hier een oplossing voor of moet ik toch maar een andere CPU cooler aanschaffen?
Ik had bijvoorbeeld naar de Scythe Mugen 2 Rev. B gekeken maar ik ben bang dat die niet past omdat mijn voeding boven ipv onder in de kast zit en de Scythe daar niet veel ruimte krijgt.

Iemand alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Pathology schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:58:
Ik heb een vraagje over de koeling van de AMD Phenom II X4 955 die ik in mijn zojuist opgebouwde systeem heb!

Alles werkt vrij prima doch de 955 cooler klinkt als een stofzuiger zo luid en dat houd ik echt niet uit.
Is hier een oplossing voor of moet ik toch maar een andere CPU cooler aanschaffen?
Ik had bijvoorbeeld naar de Scythe Mugen 2 Rev. B gekeken maar ik ben bang dat die niet past omdat mijn voeding boven ipv onder in de kast zit en de Scythe daar niet veel ruimte krijgt.

Iemand alternatieven?
kijk eens voor een cooler master 212 plus? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Je mugen komt zeker niet in de BUURT van je voeding. I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01:12
BeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:40:
Je mugen komt zeker niet in de BUURT van je voeding. I guess.
Ik heb het idee dat dit inderdaad niet het geval is, maar ik zal morgen de ruimte even goed opmeten want een Mugen 2 ziet er toch wel het beste uit.
In ieder geval beter dan de 5600 RPM in rust draaiende stock fan. Mijn god wat een straaljager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11-2011
Beste medegamers,

ik ben op zoek om een nieuwe high end game pc samen te stellen en zou graag hiervoor julie advies kunnen gebruiken, ik zou dit binnen een aantal maanden willen doen en zodoende genoeg tijd nemen om alles nog eens te overlopen en eventueel nog dingen in mijn samenstelling te kunnen veranderen als ik fouten ontdek.

Belangrijke dingen om te weten
  • Budget: rond de 1500 EURO (mag er 100- 150 EUR naast zitten door de randapparatuur: bv een beter beeldscherm)
  • Is om zelf in elkaar te steken
  • Nog extra randaparatuur: + beeldscherm, toetsenbord & boxen ( dingen die ik meeneem uit vorig systeem: enkel mijn muis)
  • Games: Veel RTS games zoals: Starcraft II (multiplayer -- online), de laatste "total war" games , ...dan RPG games zoals: the witcher II en action games zoals de laatste nieuwe GTA games
  • Voorkeur voor de nieuwe Intel sandy bridge technologie voor de processor en zeker 1 SSD schijf, wat de videokaart betreft heb ik nog geen voorkeur
  • Liefst geen gigantisch groot stroomverbruik door een pc die een voeding nodig heeft van 1000 W
Alvast bedankt voor julie input ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Munin op 02-05-2011 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Pathology schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:12:
[...]

Ik heb het idee dat dit inderdaad niet het geval is, maar ik zal morgen de ruimte even goed opmeten want een Mugen 2 ziet er toch wel het beste uit.
In ieder geval beter dan de 5600 RPM in rust draaiende stock fan. Mijn god wat een straaljager.
Is 'ie wel goed ingesteld? Als de koeler een beetje goed zit en er een beetje airflow heeft zou hij in idle geen hoge toeren moeten draaien. Niet dat een goede koeler verder een slecht idee is, maar toch. :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:04:
ik zag laatst een mooi systeem 2ehands, volgens mij was hij van mitsumark voor 400 euro ofzo! vraag of je hem mag overnemen voor 300? ik zal ff linkje zoeken!

V&A aangeboden: game pc e6750, hd5850, 4gb, 64gb SSD
wat vind men hiervan?
BeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:05:
Stef; Die PC is niet zo geweldig. Een dualcore, een voeding die naar beneden blaast maar niet onderin de case zit, en amper kablemanagement. Maar hij is wel goedkoop! :Y)
Om dan zelf ook maar even te reageren :P ook al is dit geen verkooptopic.
Voor 325 mag ie weg zonder SSD, met SSD moet ie toch wel 375 opleveren.
Dualcore is nog prima voor 95% van de games, zeker met een overklok (met mugen draait ie 3,8 24/7, met stock koeler 3,5).
De voeding zuigt gewoon lucht uit de kast en blaast het er aan de achterkant uit.
Kwa koeling is er dan ook verder geen probleem.
Kabelmanagement is nu beter dan op de foto's.
Enige reden waarom ie weggaat is de eyefinity setup, voor gamen op 1 scherm is hij gewoon prima.
(ik kan maar weinig opties vinden die ik niet voluit kan zetten op 1920x1080).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het nut van de nieuwe usb? En wat is nu het voordeel.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Bernaar schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:56:
Haha, "amper" voelt niet lekker bij het samenstellen van een nieuwe bak! :P
Maar de Corsair Vengeance zou wel passen in principe naast een Mugen 2?
Naast een Mugen 2 wel, onder niet!
BeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:57:
Ik zou het niet proberen. Is hier al vrij krap met mugen en ripjaws.

ikheetkoen schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:19:
Waarom niet gewoon de 120mm fan op de mugen wat hoger plaatsen? Kan je gewoon vengeance dimmen nemen.

A.M.R. schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:25:
omdat die dan veel minder goed koelt? >.<
Het punt is meer dat de Mugen 2 zelf (dus de heatsink zelf) boven het RAM komt te hangen. Een optie is om de onderste paar hitteverspreiders (of hoe noem je die dingen ook al weer :? ) weg te knippen. In het geval dat slechts de fan erboven hangt, dan kan je die best 1 cm omhoog verschuiven lijkt me. Zeker bij een pushpull opzet, scheelt dat amper graden schat ik.

@ Bernaar, je kan toch ook voor Ripjaws @ 1600MHz gaan. Die staan ook in de PW: klik mij aan!. Overigens kan je bij memoryc.com ook bijna alle DDR3 Ripjaws krijgen en wellicht ook NL webshops, de PW bevat soms namelijk niet alle producten en is niet altijd up-to-date!
Het ligt eraan wat je ermee gaat doen of je het dan gaat merken. 1600MHz @ CAS9 is net wat sneller dat 1333MHz @ CAS7, dus die 1333MHz @CAS9 is wel een stukkie langzamer. Is dat erg? Dat moet je zelf bepalen.

Verder zou ik niet na 1,5 jaar nog eens voor Crossfire gaan. Neem gewoon een HD6950 al dan niet de 2GB versie daarvan en kijk over 1,5 jaar of upgraden naar een nieuwe single kaart nodig is. Voordelen zijn vooral minder warmte, minder geluid, minder kans op driverissues (al wordt het steeds beter), minder stroomgebruik en vooral goedkoper (goedkopere voeding en videokaart). Oh, en je houdt nog wat sloten over voor andere insteekkaarten, dat ook niet weg is in sommige gevallen. :)
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:19:
Wat is het nut van de nieuwe usb? En wat is nu het voordeel.
Wat bedoel je? USB3? Mogelijkheid tot snellere data-overdracht misschien? Vaak leveren de poorten ook meer stroom, dat wel eens handig kan zijn voor het opspinnen van sommige externe HDD's.

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 01-05-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonT1
  • Laatst online: 28-04 15:08
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 40,92€ 40,92
0Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,61€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II€ 67,56€ 67,56
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 160,65€ 160,65
1Seasonic M12II 520W€ 68,90€ 68,90
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL€ 68,50€ 68,50
1XFX AMD Radeon HD 6950€ 209,96€ 209,96
1Asrock H67M-GE€ 79,60€ 79,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 713,09

Ben er bijna uit wat betreft mijn nieuwe pc. Ik zit alleen met de vraag of het het waard is om voor 100 euro een SSD er bij aan te schaffen.

Wat vinden jullie?

[ Voor 32% gewijzigd door RemonT1 op 02-05-2011 09:35 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!