kleine toevoeging:
zo it vengeance dus naast mn mugen 2 in mijn systeem

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ja, daar had ik nog niet zo naar gekeken. ASUS is dus beter wat dat betreft? Ga ik even uitzoeken dan!marcel87 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:59:
[...]
Eens, mogelijk is een Megahalems/Super Mega/Mega Shadow nog een idee,
[...]
Hoe kom je daar dan bij? Het verschil qua grootte is nogal wat. De Mugen 2 is zowat 2 cm breder dan de Venomous-X. Ik zal btw nog maar helemaal niet beginnen over de NH-D14![]()
[...]
Alleen is het nogal een lomp zwaar bakbeest dat je toch maar ff aan je mobo'tje hangt. Zo heel veel scheelt dat niet met andere goede (maar vooral kleinere) CPU koelers, namelijk de Venomous-X en bijv. Megahalems.
[...]
Het verschilt nogal qua schermresoluties, dus ik heb geen idee waar ik aan moet denken als je zegt dat je een 27"of 28" wilt kopen. Ik denk dat het inderdaad daarom niet verkeerd is om minimaal een kaart te hebben met 2GB VRAM. Ik zie trouwens dat je een reference design graka hebt gekozen. Waarom niet voor een wat stillere en koelere kaart van bijvoorbeeld MSI of ASUS?
Die buffer van 64 mb spreekt mij wel aan bij deze schijven. En ik denk er idd aan om RAID 0 te gaan draaien.Tweemaal een Spinpoint F3 van 1TB is waarschijnlijk goedkoper en deze blijken ook erg goed te zijn. Ik zie dat die WD schijven wel een SATA-600 aansluiting hebben, maar ik vraag me af of je hier veel snelheidswinst door krijgt (volgens mij is dat nogal beperkt, buiten RAID 0 om).
Voor het OC-en zou je kunnen kijken naar een i7 K versie, dus de i7-2500K of de i7-2600K, waarbij de multiplier unlocked is. Ik zie net dat je hierboven al had gereageerd dat je niet wilde OC-en. de i7-2600 is dan prima.
Ripjaws schijnen niet zo hoog te zijn als Vengeance reepjes. In verband met de processorkoeler. 1600 Mhz is zeker een optie! even aanpassen.Had je perse voorkeur voor Ripjaws of die snelheid op 1333MHz? Op zich zou je nog kunnen kijken naar 1600MHz RAM Ripjaws of bijv. Vengeance.
Als het budget dit nog mogelijk maakt kijk ik daar ook even naar ja. Een stillere graka en sneller geheugen hebben een hogere prio.De SSD is volgens mij prima. Als het goed is liggen de prestaties veelal rond de Intel 510 of iets minder. Snel zat dus. Alleen persoonlijk vind ik de grootte wat beperkt. Voor Windows, programma's en wat algemene dingen wellicht net groot genoeg (uitgaande van nog wat reserveruimte). Echter zou ik eerder gaan voor een wat groter model rond de 100GB, omdat OS en programma's ipv compacter veelal steeds groter worden.
Dan wordt het een Mugen 2 denk ik. Zoeken naar wat info over de afmetingen van het mobo, mugen en geheugen.Wat betreft de processorkoeler zou ik kijken welk RAM je nu gaat nemen. De hoogte van het Vengeance is nogal fors en bij volledige vulling van alle RAM sloten zou dit wellicht niet gaan passen. Bij keuze voor een Mugen 2, dan gaan voor Ripjaws. Bij keuze voor een Megahalems (of iets uit die serie) of Venomous-X, zou wellicht Vengeance kunnen passen, maar dat moet je even zelf nameten (ik ken het mobo verder niet).
3D CAD programma's, renderen ed.In het algemeen vraag ik me nog af welke "zware" CAD programma's jij dan gaat draaien. Over het algemeen valt CAD nogal mee qua vereisten en behoeft helemaal niet een zware high-end pc.
Verwijderd
Ja HAHAHAStef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:01:
[...]
je wordt zwaar genept als je die ssd bij azerty voor 300 euro koopt terwijl je hem op de crucial website voor 107 kan bestellen
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Verwijderd
Precies, en spookverhalen over GLS / TNT / welke postboer dan ook..BeefHazard schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:25:
Ik heb dus ook bij Salland bestelt, kwam mijn kast in een aparte doos met heel groot erop: 600T... Gewoon de originele doos -_-
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 40,52 | € 40,52 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 77,61 | € 77,61 |
1 | Cooler Master CM Storm Enforcer | € 87,19 | € 87,19 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 170,17 | € 170,17 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 75,58 | € 75,58 |
1 | Crucial m4 64GB 64GB | € 295,93 | € 295,93 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 68,50 | € 68,50 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 128,50 | € 128,50 |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 137,74 | € 137,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.132,74 |
Ik had een Corsair Obsidian 650D besteld en die werd ook in zijn eigen doos geleverd! Denk dat de doos te groot is om in een andere doos te versturenBeefHazard schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:25:
Ik heb dus ook bij Salland bestelt, kwam mijn kast in een aparte doos met heel groot erop: 600T... Gewoon de originele doos -_-
[ Voor 11% gewijzigd door rickjehh op 30-04-2011 21:35 ]
Hoe je dat veranderd ligt aan je bank, maar je zult na het inloggen links of rechts en menu hebben met o.a. je gegevens/account oid, daar zal je vast je 06 kunnen veradenren. Of er zal iets staan van instellingen/services, daar staat het vast wel. desnoods raadpleeg je de FAQ.Chopin11 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:58:
gvd meeste nederlandse sites accepteren geen Paypal. Kent iemand er een?
iDEAL werkt niet omdat die zit gelinkt aan mijn oude 06- (hoe verander ik dit?) xD
Prima samenstelling, misschien 1 leuk ding, voor 1 euro meer kan je de XFX XXX 650W halen, precies hetzelfde maar dan modulair.Chopin11 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:39:
Hey, heeft iemand hier nog wat op aan te merken?
wenslijst: remo
Thanks
[ Voor 5% gewijzigd door Nibo op 30-04-2011 21:42 ]
Leuk, maar S-fiets wil 2 kits van 2x4GB er instoppen. Dit betekent dus dat alle sloten gevuld zijn!Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:08:
kleine toevoeging:
[afbeelding]
Klopt, maar volgens mij zijn de verschillen niet erg groot. En aangezien dat die waterkoelers nou ook niet je-van-het zijn (ivm advies van Corsair, aanzuigen vanaf buitenaf voor betere koeling, terwijl binnen in de kast het dan nog warmer wordtrickjehh schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:12:
@marcel87 klopt dat de D14 ook erg groot is. Wanneer je echt hoog ram wil kan je ook nog kijken naar bijv. Een H50/H60! Ik ben er zelf iig nog niet uit wat ik wil, er zijn zoveel goede CPU koelers, de Noctua NH-C14 vind ik bijv. ook erg vet!
Ik zeg niet dat asus perse beter is, maar het ging me meer omdat daar een aftermarket koeler op zit ipv de stock koeler van het reference design.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:14:
[...]
Ja, daar had ik nog niet zo naar gekeken. ASUS is dus beter wat dat betreft? Ga ik even uitzoeken dan!
Je zou eens kunnen na zoeken of het wat uit maakt. Ik meen laatst namelijk eens gelezen te hebben dat het niet erg veel uitmaakt.[...]
Die buffer van 64 mb spreekt mij wel aan bij deze schijven. En ik denk er idd aan om RAID 0 te gaan draaien.
Zoals ik al zei, dat is afhankelijk van je CPU koeler zodadelijk.[...]
Ripjaws schijnen niet zo hoog te zijn als Vengeance reepjes. In verband met de processorkoeler. 1600 Mhz is zeker een optie! even aanpassen.
Prima[...]
Dan wordt het een Mugen 2 denk ik. Zoeken naar wat info over de afmetingen van het mobo, mugen en geheugen.
Civil 3D of Map 3D ofzo?3D CAD programma's, renderen ed.
Why not? Ik denk dat als je enige voorbereiding treft en de boekjes goed doorleest het dan al snel goed moet kunnen komen. Past iets niet, dan niet doordrukken en gewoon alles in rust doen, niet binnen 4 uur af willen hebben. Wellicht dat iemand die je kent ook nog kan helpen of dat een tweaker langskomt? Zie je het toch niet zitten, dan kan een shop het ook voor je in elkaar zetten.Jo... schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:34:
Zouden jullie het afraden om zo'n systeem zelf in elkaar te steken, als het je eerste keer is? Op filmpjes ziet het er vrij makkelijk uit, maar schijn kan wel eens bedriegen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
nee,Stef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:58:
Weet iemand of tnt op zondag rijdt?
* Abeltje130 wacht op zijn pc...(azerty) en zn vertex 3 max Iops (4allshop)
Dat is alsnog wel erg, want zoveel moeite kost het nu ook weer niet om de doos in ieder geval in te pakken met bruin papier of iets dergelijks.rickjehh schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:34:
[...]
Ik had een Corsair Obsidian 650D besteld en die werd ook in zijn eigen doos geleverd! Denk dat de doos te groot is om in een andere doos te versturen
@Jo met wat filmpjes van het internet en de instructieboekjes moet je al een heel eind komen hoor!
op die SSD kun je wel wat kwijt, je OS, Word,excel,photoshop etc.Bernaar schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:17:
Zou iemand nog antwoord kunnen geven op de vragen over mijn systeem?
dure speakerset... nou volgens mij ga je het verschil tussen onboard en dure geluidskaart alleen merken als je een zaal afhuurt en daar je speakers laat spelen. Want ik heb nu een 3 jaar oude onboard-geluidskaart in mn laptop, en je wil niet weten wat ik daar met mijn speakers: pricewatch: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1 een geluid uit krijg! jezus allemachtig! die speakers zijn zooooooooooooooooooooo super hot! <3333333Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:38:
[...]
Geluid: als je echt wilt soundwhoren, kun je toch beter voor een (goede) headset gaan, als je ook een groot muziekliefhebber bent, is een 5.1 setje het wel waard, maar tijdens muziek voegt het niet zo veel toe IMO.
Als je een dure speakerset koopt, is een goede geluidskaart het echt 100% waard, zeker in tegenstelling tot onboard geluid van je moederbord.
[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 30-04-2011 22:46 ]
maarem, je kunt best prima geluid uit je speakers krijgen met onboard geluid, maar het verschil is echt wel aanwezigStef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:44:
[...]
dure speakerset... nou volgens mij ga je het verschil tussen onboard en dure geluidskaart alleen merken als je een zaal afhuurt en daar je speakers laat spelen. Want ik heb nu een 3 jaar oude onboard-geluidskaart in mn laptop, en je wil niet weten wat ik daar met mijn speakers: pricewatch: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1 een geluid uit krijg! jezus allemachtig! die speakers zijn zooooooooooooooooooooo super hot! <3333333
ja dat betekent dat je voetstappen enzo van vijanden kan horen op Call of duty ofzoBastiaanCM schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:46:
Hence : "als je echt wilt soundwhoren" ?
die hoor je met deze sowieso! pricewatch: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:47:
[...]
ja dat betekent dat je voetstappen enzo van vijanden kan horen op Call of duty ofzo
[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 30-04-2011 22:52 ]
@stefStef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:49:
[...]
die hoor je met deze sowieso! pricewatch: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1
de bas is aanpasbaar, deze speakers, en vooral voor deze prijs kunnen we jou zelfs super gelukkig mee maken!
(en nee ik werk niet bij philips)
[ Voor 5% gewijzigd door Abeltje130 op 30-04-2011 22:55 ]
nee bij mycom:Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:51:
[...]
@stef
toch lijkt het me sterk dat je met een 2.1 setje echt goed vijanden kan horen lopen
oh en met horen lopen bedoel ik dus dat je vanaf een flinke afstand iemand's locatie precies kan markeren
en waar heb je dan op geboden? ik ga je overbieden, omdat het kan
een prijs roepen bij een veiling heet ook bieden hoor.
Over het laatste wil ik nog wel wat toevoegen. Laatst had ik een NH-U12P overgenomen van een medetweaker (zie hier: V&A NH-U12P en Base van NH-U12P), maar toen ik hem thuiskreeg viel me op dat de afwerking nou ook niet zo geweldig was als dat ik had verwacht. En het lijkt me sterk dat dit toevallig een engineering model wasrickjehh schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:52:
@marcel87 de H60 is al leverbaar in Nederland inmiddels, bij verschillende webshops op voorraad/bij leverancier. De H70 schijnt veel luidruchtiger te zijn dan de H50/60 voor niet zo heel veel betere prestaties, vandaar. Ik wil eigenlijk geen groot lomp blok maar wel goede prestaties dus het is lastig kiezen, sommige grote koelers vind ik nl. ook vet en de D14 is de koning onder de luchtkoelers dus dat speelt ook wel mee. Daarnaast staat Noctua bekend om de uitstekende afwerking van hun producten en dat spreekt me ook erg aan.
Waar haal je deze waarden dan vandaan? Het ligt er aan wat je gewend bent, maar op mijn computer staat dik 35+ GB aan programma's erop. Met name CS5 programma's, CAD, Solidworks, Realflow, etc. En dan heb ik het nog niet over de algemene programma's die je nodig hebt.Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:38:
[...]
op die SSD kun je wel wat kwijt, je OS, Word,excel,photoshop etc.
zeg maar zo'n 20gb aan progammas, 16 GB aan OS dus nog zo'n 70Gb O.i.d voor spellen.
games zijn meestal zo'n 10Gb, dus tel uit je winst.
ik had het dus over een gemiddelde tweaker, het is maar een schatting.Waar haal je deze waarden dan vandaan? Het ligt er aan wat je gewend bent, maar op mijn computer staat dik 35+ GB aan programma's erop. Met name CS5 programma's, CAD, Solidworks, Realflow, etc. En dan heb ik het nog niet over de algemene programma's die je nodig hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 30-04-2011 23:46 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
ja voor die prijs zeker aangezien 3-d niet perse aan hoeft te staan. N-Vidia is wel stukken verder/beter met 3-d dacht ik maar dat moet je zelf maar eens testenStef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:48:
maar mijn vraag is van:
Zouden jullie een 3d scherm van 24 inch van zalman voor 150 euro kopen als dat kon? (als hij nieuw was)
de resolutie = 1900x1080, als 3d aanstaat: 1900x540.
Die heb ik overgekocht idd, en ja hij moest worden gelapt. Maar ik had het over de algemene afwerking, niet zo zeer over de base! De vernikkeling van de heatpipes naar de baseplate vond ik nou niet zo heel netjes afgewerkt, dat staat dus los van het andere.rickjehh schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:34:
@marcel87 gaat het om een koeler die jij hebt overgenomen? Want bij de links die jij post gaat het om een versie die door de verkoper blijkbaar verkeerd is gelapt, dat heeft dus niets met noctua te maken.
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij eerlijk gezegd. Voor mijn gevoel zou ik het niet doen, maar je zou kunnen kijken bij de verkoper. Je hebt immers niets te verliezen toch?Stef602 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:48:
maar mijn vraag is van:
Zouden jullie een 3d scherm van 24 inch van zalman voor 150 euro kopen als dat kon? (als hij nieuw was)
de resolutie = 1900x1080, als 3d aanstaat: 1900x540.
Ik twijfel dus nog over de voeding. Ik voor nu dus de voeding van 750W gehouden met het oog op toekomstige crossfire configuratie. Ik zag alleen dat deze voeding niet modulair is en ik begreep dat dit wel goed zou zijn voor de airflow. Hebben jullie daar ideeën over en misschien een voorstel voor een voeding die niet veel duurder is, maar wel modulair? Ik zag dat de XFX750W Black edition modulair is, maar die is niet zoveel verkrijgbaar.Bolletje92 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:21:
Mwa, valt nog wel mee. 650W is dan misschien wel interessant. De 520W Seasonic heeft standaard echter niet eens genoeg aansluitingen voor Crossfire HD6950 (4 x 6-pin heb je dan nodig; dat is hij dan misschien van plan). Die XFX's zijn ook gewoon degelijk.
Ik heb de koeler aangepast van Thermalright Venomous X naar Scythe Mugen 2 omdat ik hoorde dat deze goedkoper en stiller is en beter koelt.Bolletje92 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:21:
Zoveel verschil zit er niet tussen een Mugen II en die Thermalright als het gaat om geheugen-compabiliteit.
Die Ripjaws zijn dan ook wel ok.
Bedankt voor de tip! Ik heb zelf een zeer goede ervaring met de G5 en ik wist niet dat die een (game) opvolger had, de G500. De muis is dus ook aangepast!Abeltje130 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:38:
Over de muis: besteed een extra 20 euro aan de g500, die heeft echt heel wat meer features, voelt veeel luxer aan en is preciezer.
Een goed toetsenbord voelt gewoon veel beter als een plankje van 10 euro. Ik heb zelf een Thermaltake toetsenbord, met LEDtjes, macro's en dergelijke, en dit voegt echt wel game plezier toe, ik vind dat het wel een investering van 50 euro waard is.
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 37,13 | € 37,13 |
1 | Dell Ultrasharp U2311H | € 199,- | € 199,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 81,85 | € 81,85 |
1 | Creative Inspire T6160 | € 52,68 | € 52,68 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Logitech Deluxe 250 Keyboard | € 8,76 | € 8,76 |
1 | Logitech G500 | € 36,- | € 36,- |
1 | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 24,14 | € 24,14 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 170,17 | € 170,17 |
1 | XFX PRO750W | € 78,50 | € 78,50 |
1 | OCZ Vertex 3 120GB | € 217,98 | € 217,98 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B | € 78,23 | € 78,23 |
1 | MSI R6970 Lightning | € 319,99 | € 319,99 |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 137,74 | € 137,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.493,17 |
Je zou kunnen overwegen om nog voor één van deze twee te gaan:Bernaar schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:52:
Naar aanleiding van de feedback op mijn eerste voorstel voor mijn systeem heb ik nu het een en ander aangepast!
Ik twijfel dus nog over de voeding. Ik voor nu dus de voeding van 750W gehouden met het oog op toekomstige crossfire configuratie. Ik zag alleen dat deze voeding niet modulair is en ik begreep dat dit wel goed zou zijn voor de airflow. Hebben jullie daar ideeën over en misschien een voorstel voor een voeding die niet veel duurder is, maar wel modulair? Ik zag dat de XFX750W Black edition modulair is, maar die is niet zoveel verkrijgbaar.
Waar heb je dat dan vandaan? De Venomous-X koelt beter dan de Mugen 2. De stilheid heeft alles te maken met de fans die je erop zet, dus dat is een eigen keuze. Goedkoper is hij wel uiteraard.[...]
Ik heb de koeler aangepast van Thermalright Venomous X naar Scythe Mugen 2 omdat ik hoorde dat deze goedkoper en stiller is en beter koelt.
Binnen welke termijn koop je eigenlijk een nieuwe kaart erbij? Volgens mij loopt je voeding anders erg inëfficient, maar goed.En hieronder dus mijn nieuwe systeem! Tips en feedback hoor ik wederom graag!
KNIP
Oke, bedankt voor de suggesties. Is een modulaire voeding het extra geld waard denk je?marcel87 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:19:
Je zou kunnen overwegen om nog voor één van deze twee te gaan:
pricewatch: Corsair HX750W
pricewatch: Corsair AX750
Ik denk dat die HX serie al voldoende is en scheelt toch weer wat euro's. Een opmerking is dat XFX, Corsair en uiteraard Seasonic goede Seasonic componenten bevatten.
Dat werd me verteld, ik heb zelf geen harde bewijzen.marcel87 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:19:
Waar heb je dat dan vandaan? De Venomous-X koelt beter dan de Mugen 2. De stilheid heeft alles te maken met de fans die je erop zet, dus dat is een eigen keuze. Goedkoper is hij wel uiteraard.
Ik wil een nieuwe kaart erbij zetten als de spellen niet meer vloeiend draaien en de kaart aanzienlijk goedkoper is. Ik heb geen idee wanneer dat zal zijn, na 1,5 jaar misschien? Wat zou jij me dan aanraden qua voeding?marcel87 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:19:
Binnen welke termijn koop je eigenlijk een nieuwe kaart erbij? Volgens mij loopt je voeding anders erg inëfficient, maar goed.
[ Voor 10% gewijzigd door Bernaar op 01-05-2011 15:03 ]
neem gwoon een 8xxx series op dat moment?Bernaar schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:33:
[...]
Ik wil een nieuwe kaart erbij zetten als de spellen niet meer vloeiend draaien en de kaart aanzienlijk goedkoper is. Ik heb geen idee wanneer dat zal zijn, na 1,5 jaar misschien? Wat zou jij me dan aanraden qua voeding?
dan heeft je pc iets meer dan 4 jaar geleefdJovas schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:47:
[verhaaltje]
[ Voor 60% gewijzigd door Frozen op 01-05-2011 14:52 ]
kort maar krachtig he?marcel87 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:19:
[...]
Edit: thnx Johan, je zegt precies hetzelfde.... ik was te laat
Als je niet weet waar je een modulaire voeding voor nodig hebt moet je er ook vooral geen doen.Bernaar schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:33:
[...]
Oke, bedankt voor de suggesties. Is een modulaire voeding het extra geld waard denk je?
[...]
Dat werd me verteld, ik heb zelf geen harde bewijzen.Maar ik begrijp uit bovenstaande post dat de Venomous-X fan stiller is dan de Mugen 2. Dus dan wissel ik de Mugen 2 weer terug voor de Venomous-X.
[...]
Ik wil een nieuwe kaart erbij zetten als de spellen niet meer vloeiend draaien en de kaart aanzienlijk goedkoper is. Ik heb geen idee wanneer dat zal zijn, na 1,5 jaar misschien? Wat zou jij me dan aanraden qua voeding?
Voor de airflow hè!jbkappirossi schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:57:
Als je niet weet waar je een modulaire voeding voor nodig hebt moet je er ook vooral geen doen.
Maar de VenomousX is dan ook zo'n 20 euro duurder. Ik weet niet of ik dat het waard vind.jbkappirossi schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:57:
De VenomousX is beter op beide punten. Hij koelt beter, omdat er 6 inpv 5 heatpipes op zitten, waardoor de warmte geleidercapaciteit groter is. Tweede is de verhouding tussen warmte afgifte en koel oppervlakte waarbij de mugen2 met veel meer ribben en oppervlakte voor meer ristrictie en turbulentie zal zorgen.
Okè, ik ga erover nadenken, bedankt!jbkappirossi schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:57:
Over 1.5 jaar zijn de 6xxx series EOL en dus niet meer nieuw te krijgen. tegen die tijd zullen erwel betere kaarten zijn. Daarom nogmaals, kun je beter een 6950 en 100,-euro besparen. waarna je nog maar 100,-euro heft bij te leggen voor een crossfire setje.
Of je koopt nu gewoon een 6950 (die een tijdje voldoet) en dan over 1,5 jaar als de 8xxx series uitzijn (200 euro), koop je zo'n kaartjbkappirossi schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:57:
Over 1.5 jaar zijn de 6xxx series EOL en dus niet meer nieuw te krijgen. tegen die tijd zullen erwel betere kaarten zijn. Daarom nogmaals, kun je beter een 6950 en 100,-euro besparen. waarna je nog maar 100,-euro heft bij te leggen voor een crossfire setje.
[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 01-05-2011 15:05 ]
http://www.anandtech.com/bench/GPU11/188Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:37:
Paar dagen geleden gaf iemand hier een site waarmee je makkelijk videokaarten kon vergelijken, maar kan deze site niet meer terugvinden. Iemand enig idee wat deze site was?
Want ik was eerst van plan om een HD 6850 bij te kopen en dan in Crossfire met mijn oude HD 6850 te gebruiken, maar toen dacht ik dat ik misschien beter die oude HD 6850 zou verkopen om dan een HD 6950 te kopen. Als die HD 6950 dan niet meer alle games zou kunnen afspelen zou ik binnen een jaar ofzo een tweede kunnen kopen voor niet zoveel geld.
Welke mogelijkheid zouden jullie kiezen? Want nu ben ik wel serieus aan't twijfelen over wat ik ga doen
[ Voor 10% gewijzigd door PredNL op 01-05-2011 15:57 ]
Asus N551JK-CN157H
Uhu, enkel voor hogere resoluties dan Full HD kun je beter 2GB nemen. Al kwam ik bij GTA IV niet toe met 1GB, op een resolutie van 1920x1080 niet toe met 1GB.PredNL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:50:
[...]
http://www.anandtech.com/bench/GPU11/188
Denk toch maar van plan om een 6950 te kopen, alleen welke? Asus of Sapphire? en bij een 22" scherm is de 1gb toch wel voldoende?
[ Voor 20% gewijzigd door Jo... op 01-05-2011 16:00 ]
Misschien komt er later wel een groter scherm, kan ik dus net zo goed voor de 2gb versie gaan.Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:57:
[...]
Uhu, enkel voor hogere resoluties dan Full HD kun je beter 2GB nemen. Al kwam ik bij GTA IV niet toe met 1GB, op een resolutie van 1920x1080 niet toe met 1GB.
Edit: thx voor de link!
Asus N551JK-CN157H
en misschien komt er wel een actie dat je bij 1 pakje boter, een gratis 6950 krijgt!PredNL schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:01:
[...]
Misschien komt er later wel een groter scherm, kan ik dus net zo goed voor de 2gb versie gaan.
Verwijderd
Maakt het niet uit dat de ripjaws DDR3-1333 zijn en de vengeance DDR3-1600?Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:03:
ik zou zeggen, neem de mugen + ripjaws, en koop misschien nog wat fans voor in je kastdan is je algemene airflow beter. En die mugen klokt je 2500k toch makkelijk naar 4ghz
Haha, "amper" voelt niet lekker bij het samenstellen van een nieuwe bak!BeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:54:
Je merkt het amper...
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:30:
Hallo ik zou graag jullie advies willen krijgen, want ik wil een nieuw systeem aanschaffen en ik weet niet [reciesof ik een laptop of een desktop pc wil, dus daarom de vraag of jullie mij op weg willen hebben afhankelijk van mijn eisen wat ik het beste kan nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal tot €500
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ehm, ik zou evt. als ik een laptop zou kopen thuis wel gebruik maken van mijn eigen PC monitor.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Goeie videokaart evt. voor games Zoals Portal 2 of WoW (is maar een voorbeeld) ik wil gewoon een goeie videokaart waarvan ik optimaal kan genieten van het gamen.
Wi-Fi
Wil hem gebruiken voor multitasking, dat je ook zegmaar meerdere programmas aan het functioneren kan hebben tegelijk.
Photoshop, Gamen, Muziek luisteren, Films bekijken, Schrijven (school) , Msn, Internet, Skype.
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 37,73 | € 37,73 |
1 | XFX Pro 550W | € 49,62 | € 49,62 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 32,32 | € 32,32 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 104,40 | € 104,40 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 71,70 | € 71,70 |
1 | Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 189,55 | € 189,55 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 502,32 |
Verwijderd
nee een desktop, deze desktop gaat sowieso 5x beter presteren dan een laptop van deze prijs.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:34:
Misschien een dom vraagje, maar is dat voor een laptop?
En qua laptops welke merken zijn beter qua alles?
Acer, Asus.
[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 01-05-2011 18:37 ]
Verwijderd
Oke, en nu ff qua laptops welke merken zijn beter en kunnen mij goeie dingen bieden, aangezien ik niet echt een hele erge gevordert persoon ben qua het bouwen van een pc.Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:35:
[...]
nee een desktop, deze desktop gaat sowieso 10x beter presteren dan een laptop op deze prijs
ehm nou kijk dat ligt er dus aan, ik kan zo 1,2,3 niet een goede laptop opnoemen.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:36:
[...]
Oke, en nu ff qua laptops welke merken zijn beter en kunnen mij goeie dingen bieden, aangezien ik niet echt een hele erge gevordert persoon ben qua het bouwen van een pc.
Een laptop waarop je goed kunt gamen ga je echt niet vinden voor een bedrag van 500 euro hoor.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:36:
[...]
Oke, en nu ff qua laptops welke merken zijn beter en kunnen mij goeie dingen bieden, aangezien ik niet echt een hele erge gevordert persoon ben qua het bouwen van een pc.
Verwijderd
Oh, ik heb wel een scherm dat daarvoor wel goed is, is het dan alsnog goed?Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:38:
[...]
ehm nou kijk dat ligt er dus aan, ik kan zo 1,2,3 niet een goede laptop opnoemen.
maar ik kan wel ff kijken voor je?
(overigens ik had dus eerst ook hetzelfde, zal ik nou desktop of laptop nemen, en ik heb spijt dat ik voor de laptop koos...) het kleine schermpje gaat na een tijdje zeeeeeeeeeer vervelen
het is maar wat je goed noemt, als jij het goed vind dat je misschien battlefield 2 niet eens op laagste settings redelijk kan spelen...Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:39:
[...]
Oh, ik heb wel een scherm dat daarvoor wel goed is, is het dan alsnog goed?
Een videokaart in een laptop is nooit echt goed voor te gamen, zeker niet de videokaarten in laptops van 500 euro.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:39:
[...]
Oh, ik heb wel een scherm dat daarvoor wel goed is, is het dan alsnog goed?
inderdaad die van mij zit in een opening in mn buro, okee je hebt geen grote kast in je kamer, maar dat ding wordt vaak wel superheet!Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:40:
[...]
Een videokaart in een laptop is nooit echt goed voor te gamen, zeker niet de videokaarten in laptops van 500 euro.
En wil je de laptop vaak verplaatsen, meenemen? Want als je hem gewoon thuis wilt zetten en aansluiten op een monitor zie ik geen enkele reden om voor een laptop te kiezen.
Verwijderd
Ik bedoel dat ik wel een beeldschern heb waar je aardig wat mee kan, of het kan zijn dat je dat niet bedoelde.Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:40:
[...]
het is maar wat je goed noemt, als jij het goed vind dat je misschien battlefield 2 niet eens op laagste settings redelijk kan spelen...
Daar heb je dus weinig aan hé. Je kan een geweldig beeldscherm hebben, maar een super slechte videokaart, dan ga je niet ineens goed kunnen gamenVerwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:42:
[...]
Ik bedoel dat ik wel een beeldschern heb waar je aardig wat mee kan, of het kan zijn dat je dat niet bedoelde.
Verwijderd
Oh op die fiets, dat is bij mij het probleem nu vanwege een te slechte videokaart en te weinig RAM geheugen kan ik niet een om het zo maar een voorbeeld te zeggen Sims 3 niet eens spelen, en ik heb ook gehoord dat je dan moet kijken of je pc niet te oud is want bepaalde onderdelen passen niet.Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:43:
[...]
Daar heb je dus weinig aan hé. Je kan een geweldig beeldscherm hebben, maar een super slechte videokaart, dan ga je niet ineens goed kunnen gamen
Wel, Stef heeft net een voorstel gedaanVerwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:44:
[...]
Oh op die fiets, dat is bij mij het probleem nu vanwege een te slechte videokaart en te weinig RAM geheugen kan ik niet een om het zo maar een voorbeeld te zeggen Sims 3 niet eens spelen, en ik heb ook gehoord dat je dan moet kijken of je pc niet te oud is want bepaalde onderdelen passen niet.
kijk je moet het zo zien, of je koopt een fiets, kan je overal naartoe. (terwijl je een gamefreak bent, en voor school en etc etc je vaak thuis zit)Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:44:
[...]
Oh op die fiets, dat is bij mij het probleem nu vanwege een te slechte videokaart en te weinig RAM geheugen kan ik niet een om het zo maar een voorbeeld te zeggen Sims 3 niet eens spelen, en ik heb ook gehoord dat je dan moet kijken of je pc niet te oud is want bepaalde onderdelen passen niet.
Verwijderd
Oh oke, kan ik een paar onderdelen daarvan kopen en die in mijn PC plaatsen of moet ik beter iets kijken wat daarvoor bestemd is want anders heb ik de kans dat hij KABOEM! zegt?Jo... schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:46:
[...]
Wel, Stef heeft net een voorstel gedaanEr zit een zeer goede videokaart in, de processor is oké, en 4GB RAM is meer dan genoeg om gewoon te gamen. Je gaat geen laptop vinden voor de prijs van 500 euro met dezelfde specificaties als degene die Stef voorstelde.
wat voor pc heb je? een mediamarktpc? of zoiets?Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:48:
[...]
Oh oke, kan ik een paar onderdelen daarvan kopen en die in mijn PC plaatsen of moet ik beter iets kijken wat daarvoor bestemd is want anders heb ik de kans dat hij KABOEM! zegt?
Inderdaad, dat is wel handig om te vermelden.Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:48:
[...]
wat voor pc heb je? een mediamarktpc? of zoiets?
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 18:52 ]
das mooi want dan hoef je die niet weer opnieuw te bestellenVerwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:52:
http://h10025.www1.hp.com...en&dlc=fr&product=443756#
Kocht hem eind 2007 in een niet echt bekende winkel.
ik heb er zelf een pci-e netwerkkaart erin gestoken.
Verwijderd
En qua ram en videokaart?Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:54:
[...]
das mooi want dan hoef je die niet weer opnieuw te bestellen
overigens zou ik wel voor een nieuwe harde schijf gaan, en dan alle bestanden naar die nieuwe kopieren, die nieuwe is nieuwer, minder gebruikt en daarom ook een kleinere kans om stuk te gaan
precies wat ik zei
Verwijderd
En als ik hem toch wil gebruiken door bijv. een nieuwe processor+ ram+ videokaart bij te zetten?Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:55:
[...]
precies wat ik zeiik zou gewoon een heel nieuw systeem kopen. en deze misschien voor 200 euro of iets dergelijks op marktplaats zetten
Dan heb je ook nieuw moederbord nodig. Ook gaat je voeding (300W) onvoldoende zijn voor een videokaart zoals de HD 6950.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:57:
[...]
En als ik hem toch wil gebruiken door bijv. een nieuwe processor+ ram+ videokaart bij te zetten?
Stef, ik denk niet dat mensen nog zoveel voor die PC gaan geven hoor. Ik heb een PC te koop gezet (met betere specs) en heb na één dag nog geen enkele reactie. Ook hoop ik er nog maar 150 euro voor te krijgen, dus voor zijn PC denk ik niet dat hij nog 200 euro gaat krijgen.Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:00:
proc + ram + videokaart is nieuw iets van 200 euro?
ook heb je een nieuwe voeding nodig dus kom je op 250.
als je nou die pc voor 200 verkoopt, en je koopt die pc die ik zei met all inclusive voor 600 euro, heb je je pc voor 350 euro...
Ja sorry maar ik zou wel weten wat ik had gedaan!
[ Voor 34% gewijzigd door Frozen op 01-05-2011 19:06 ]
[ Voor 39% gewijzigd door BeefHazard op 01-05-2011 19:09 ]
kijk eens voor een cooler master 212 plus?Pathology schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:58:
Ik heb een vraagje over de koeling van de AMD Phenom II X4 955 die ik in mijn zojuist opgebouwde systeem heb!
Alles werkt vrij prima doch de 955 cooler klinkt als een stofzuiger zo luid en dat houd ik echt niet uit.
Is hier een oplossing voor of moet ik toch maar een andere CPU cooler aanschaffen?
Ik had bijvoorbeeld naar de Scythe Mugen 2 Rev. B gekeken maar ik ben bang dat die niet past omdat mijn voeding boven ipv onder in de kast zit en de Scythe daar niet veel ruimte krijgt.
Iemand alternatieven?
Ik heb het idee dat dit inderdaad niet het geval is, maar ik zal morgen de ruimte even goed opmeten want een Mugen 2 ziet er toch wel het beste uit.BeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:40:
Je mugen komt zeker niet in de BUURT van je voeding. I guess.
[ Voor 14% gewijzigd door Munin op 02-05-2011 08:02 ]
Is 'ie wel goed ingesteld? Als de koeler een beetje goed zit en er een beetje airflow heeft zou hij in idle geen hoge toeren moeten draaien. Niet dat een goede koeler verder een slecht idee is, maar toch.Pathology schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:12:
[...]
Ik heb het idee dat dit inderdaad niet het geval is, maar ik zal morgen de ruimte even goed opmeten want een Mugen 2 ziet er toch wel het beste uit.
In ieder geval beter dan de 5600 RPM in rust draaiende stock fan. Mijn god wat een straaljager.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Stef602 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:04:
ik zag laatst een mooi systeem 2ehands, volgens mij was hij van mitsumark voor 400 euro ofzo! vraag of je hem mag overnemen voor 300? ik zal ff linkje zoeken!
V&A aangeboden: game pc e6750, hd5850, 4gb, 64gb SSD
wat vind men hiervan?
Om dan zelf ook maar even te reagerenBeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:05:
Stef; Die PC is niet zo geweldig. Een dualcore, een voeding die naar beneden blaast maar niet onderin de case zit, en amper kablemanagement. Maar hij is wel goedkoop!
Verwijderd
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 23:24 ]
Naast een Mugen 2 wel, onder niet!Bernaar schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:56:
Haha, "amper" voelt niet lekker bij het samenstellen van een nieuwe bak!
Maar de Corsair Vengeance zou wel passen in principe naast een Mugen 2?
Het punt is meer dat de Mugen 2 zelf (dus de heatsink zelf) boven het RAM komt te hangen. Een optie is om de onderste paar hitteverspreiders (of hoe noem je die dingen ook al weerBeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:57:
Ik zou het niet proberen. Is hier al vrij krap met mugen en ripjaws.
ikheetkoen schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:19:
Waarom niet gewoon de 120mm fan op de mugen wat hoger plaatsen? Kan je gewoon vengeance dimmen nemen.
A.M.R. schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:25:
omdat die dan veel minder goed koelt? >.<
Wat bedoel je? USB3? Mogelijkheid tot snellere data-overdracht misschien? Vaak leveren de poorten ook meer stroom, dat wel eens handig kan zijn voor het opspinnen van sommige externe HDD's.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:19:
Wat is het nut van de nieuwe usb? En wat is nu het voordeel.
[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 01-05-2011 23:49 ]
1 | Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB | € 40,92 | € 40,92 |
0 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 77,61 | € 0,- |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 67,56 | € 67,56 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 160,65 | € 160,65 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 68,90 | € 68,90 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 68,50 | € 68,50 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 209,96 | € 209,96 |
1 | Asrock H67M-GE | € 79,60 | € 79,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 713,09 |
[ Voor 32% gewijzigd door RemonT1 op 02-05-2011 09:35 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq