Dat kunnen wij niet voor je beslissen. Ik zou het zelf wel doen want daardoor wordt je systeem nog een stukje sneller. Maar dat is voor iedereen anders.RemonT1 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:34:
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB € 40,92 € 40,92 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 0 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 77,61 € 0,- 1 Cooler Master CM 690 II € 67,56 € 67,56 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 160,65 € 160,65 1 Seasonic M12II 520W € 68,90 € 68,90 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 68,50 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 209,96 € 209,96 1 Asrock H67M-GE € 79,60 € 79,60 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 713,09
Ben er bijna uit wat betreft mijn nieuwe pc. Ik zit alleen met de vraag of het het waard is om voor 100 euro een SSD er bij aan te schaffen.
Wat vinden jullie?
is een mooie setup!RemonT1 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:34:
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB € 40,92 € 40,92 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 0 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 77,61 € 0,- 1 Cooler Master CM 690 II € 67,56 € 67,56 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 160,65 € 160,65 1 Seasonic M12II 520W € 68,90 € 68,90 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 68,50 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 209,96 € 209,96 1 Asrock H67M-GE € 79,60 € 79,60 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 713,09
Ben er bijna uit wat betreft mijn nieuwe pc. Ik zit alleen met de vraag of het het waard is om voor 100 euro een SSD er bij aan te schaffen.
Wat vinden jullie?
zeker dat je voor de western digital gaat ipv.. de wel bekende spinpoint 1tb?
ik zou zeker een SSD nemen: 1 nemen van 60gb.. krijg je later wellicht spijt van ivm de opslag capaciteit
Heb hier ook de WD10EARS liggen, prima ding hoor. Een SSD is wel lekker snel -> voorbeeld.
Ik moet snel nog even iets checken op mijn PC, ik zet mijn PC aan en 15 sec later ben ik al op Tweakers.
Ik moet snel nog even iets checken op mijn PC, ik zet mijn PC aan en 15 sec later ben ik al op Tweakers.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
je kunt je computer ook in de slaapstand laten. dan is die met 3sec in windowsBeefHazard schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:50:
Heb hier ook de WD10EARS liggen, prima ding hoor. Een SSD is wel lekker snel -> voorbeeld.
nm..jbkappirossi schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:03:
[...]
je kunt je computer ook in de slaapstand laten. dan is die met 3sec in windows

[ Voor 187% gewijzigd door PredNL op 02-05-2011 10:18 ]
Asus N551JK-CN157H
Verwijderd
Verdomme, ik begin Afuture nu wel zat te worden, dit is een eenmalige order maar nooit weer. Ze komen simpel gezegd hun afspraken niet na en de ergste domper vind ik nog wel het feit dat al mijn onderdelen sinds donderdag binnen waren gekomen en nu blijkt dat er ineens 4 dingen ontbreken, zonder enige vorm van communicatie.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 10:39 ]
Hey jongens (en meiden
)
Inmiddels de mei game pc erbij gepakt en daarop een compleet systeem gebaseerd.
Toch heb ik nog wat vragen. De fan is cheap maar geeft veel herrie, nog beter opties die stiller zijn maar ook niet te duur? Dan nog de belangrijkste: GPU. Nog steeds twijfel ik of ik niet voor de 6950 moet gaan, zeker met optie tot CF/SLI (bij de 560) in de toekomst. Maar ze zitten erg close qua prestaties.. Drama! Wat zouden jullie doen? Is mijn voeding ook voldoende voor een eventuele 2e kaart die er later bijkomt of kan ik dan toch beter de 650 watt pakken?
Andere opmerkingen of verbeterpunten zijn ook welkom, ik wil hem deze week bestellen. (het liefste vandaag!)
Inmiddels de mei game pc erbij gepakt en daarop een compleet systeem gebaseerd.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 37,78 | € 37,78 |
1 | Philips 241E1SB | € 167,- | € 167,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 67,56 | € 67,56 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty) | € 15,95 | € 15,95 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 23,- | € 23,- |
1 | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 24,14 | € 24,14 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 170,17 | € 170,17 |
1 | Corsair Force F120 (34nm) 120GB | € 182,07 | € 182,07 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 32,34 | € 32,34 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Asrock P67 Pro3 (B3) | € 98,94 | € 98,94 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.047,80 |
Toch heb ik nog wat vragen. De fan is cheap maar geeft veel herrie, nog beter opties die stiller zijn maar ook niet te duur? Dan nog de belangrijkste: GPU. Nog steeds twijfel ik of ik niet voor de 6950 moet gaan, zeker met optie tot CF/SLI (bij de 560) in de toekomst. Maar ze zitten erg close qua prestaties.. Drama! Wat zouden jullie doen? Is mijn voeding ook voldoende voor een eventuele 2e kaart die er later bijkomt of kan ik dan toch beter de 650 watt pakken?
Andere opmerkingen of verbeterpunten zijn ook welkom, ik wil hem deze week bestellen. (het liefste vandaag!)
Verwijderd
Goed, de centjes zijn binnen en ga ze vandaag gelijk maar weer uitgeven. Tis voor mij echt een grote uitgave, dus wil graag nog 1x zeker zijn dat ik niks over t hoofd zie. Dit is mijn setup:
Ik begin dus met echt niks, en hier wil ik het mee gaan doen. Ik laat crossfire toch links liggen, ik ben geen voor- of tegenstander maar heb bij een vriend even fallout new vegas gespeeld op een enkele HD58xx (als ik mij niet vergis) en dat ging al ontzettend vloeiend op full hd. Ik betaal mijn eigen stroom en weet dat ik met deze videokaart nog lang genoeg plezier zal hebben.
Heb er ook gelijk een nieuwe muis bij gezet (lijkt me een leuk speeltje, deze variant) en een ramplank. Het enige waar ik nog even snel naar wil kijken is, of er geen keyboard is met dezelfde 'aanslag' als een laptop. Ik vind die lage (lichte) toetsen ontzettend fijn typen, maar ik kan zo snel even geen model vinden.
Heeft iemand daar nog een tip voor mij? En verder, het systeem is keurig zo, toch?
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 37,78 | € 37,78 |
1 | Iiyama E2473HDS-B1 | € 187,41 | € 187,41 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 81,85 | € 81,85 |
1 | Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty) | € 15,95 | € 15,95 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 23,- | € 23,- |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 74,40 | € 74,40 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 75,97 | € 75,97 |
1 | Apacer AE700 Cardreader | € 5,57 | € 5,57 |
1 | Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 | € 227,05 | € 227,05 |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 137,74 | € 137,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.053,89 |
Ik begin dus met echt niks, en hier wil ik het mee gaan doen. Ik laat crossfire toch links liggen, ik ben geen voor- of tegenstander maar heb bij een vriend even fallout new vegas gespeeld op een enkele HD58xx (als ik mij niet vergis) en dat ging al ontzettend vloeiend op full hd. Ik betaal mijn eigen stroom en weet dat ik met deze videokaart nog lang genoeg plezier zal hebben.
Heb er ook gelijk een nieuwe muis bij gezet (lijkt me een leuk speeltje, deze variant) en een ramplank. Het enige waar ik nog even snel naar wil kijken is, of er geen keyboard is met dezelfde 'aanslag' als een laptop. Ik vind die lage (lichte) toetsen ontzettend fijn typen, maar ik kan zo snel even geen model vinden.
Heeft iemand daar nog een tip voor mij? En verder, het systeem is keurig zo, toch?
kijk bijna hetzelfde systeem
waarom ben je voor de 6950 gegaan ipv de 560gtx als ik vragen mag? ook bewust de XFX 650W gepakt voor eventueel crossfire in de toekomst of heb je dan nog meer nodig? (geen flauw benul hoeveel watt dat trekt..)
Verwijderd
Ze zijn erg aan elkaar gewaagd, maar toch presteerd deze net wat beter bij vooral de spellen die ik ga spelen, zie Anandtech benchmarkvergelijking. Daarnaast zie ik wel wat in de 2gb, vs de 1gb van de GTX. Maar zoals ik al zei, ze zullen elkaar afwisselen wat betreft beste prestaties.
Ik loop al maanden te dimdammen, dus kies nu gewoon voor deze. Voordat ik weer ga twijfelen
Hij komt ook bij verschillende reviews (onder andere op tweakers) als beste keus naar voren.
Die XFX 650 XXX is gewoon meer dan genoeg voor dit systeem. Ook in crossfire of SLI gaat dat geen probleem vormen, daar kom je bij lange na niet aan zonder overclock. Ik zie in jouw lijst trouwens geen voeding staan?
Ik loop al maanden te dimdammen, dus kies nu gewoon voor deze. Voordat ik weer ga twijfelen
Die XFX 650 XXX is gewoon meer dan genoeg voor dit systeem. Ook in crossfire of SLI gaat dat geen probleem vormen, daar kom je bij lange na niet aan zonder overclock. Ik zie in jouw lijst trouwens geen voeding staan?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 11:39 ]
nee dat klopt, ik vraag me nog af of ik aan die 500watt voldoende heb (uit de BBG) of toch maar voor die xfx650 moet gaan..
Verwijderd
Dan zou ik persoonlijk toch naar de XFX 650 gaan. 500 kan nog steeds, maar het word wel krap. En dat is nooit goed. Plus, je hebt een processor en moederbord gekozen waarmee je KAN overclocken, en dan zijn die extra watts ook erg welkom
kijk daar heb ik wat aan, tnx zal em er meteen bijzetten
Ik sta te poppelen om mijn eind 2006 pctje is flink onderhanden te nemen! Ik wil nu eigenlijk alleen de cpu, mobo en het geheugen vervangen. En dan later en ssd toevoegen en mijn scherm upgraden naar een leuke 24".
Helaas valt voor mij (denk ik) het moederbord af wat in de bbg geadviseerd wordt. Dit omdat ik eigenlijk voor 'futureproofheid' wel sli of crossfire ondersteuning wil hebben.
Ik heb deze videokaart
asus EAH5770
Ik wil overstappen naar een i7 2600 (non k omdat ik niet van plan ben te overklokken) met 8 gig geheugen.
Wat ik voornamelijk met de pc ga doen is het standaard mailen/surfen geneuzel. Dat kan nog prima op mijn huidige bak.
Maar ik vind het ook erg leuk om zo nu een dan een spel te spelen. Ik ga niet voor eyefinity oid, gewoon een beeldscherm (hooguit zal ik een 2e gebruiken bij iets als supreme commander ofzo). Daarnaast zal ik voor studie doeleinden soms ook enkele vm's moeten kunnen draaien.
CPU lijkt me ruin voldoende, geheugen ook.
Omdat ik niet echt heel veel tijd heb, en ook nog zowel een ps3 als een 360 hoef ik niet 'bleeding edge op 200fps te spelen met alles op high detail etc, maar meer eyecandy is altijd leuk natuurlijk. Verder wil ik met deze componenten dan graag weer een paar jaar (toch wel 3 a 4) vooruit kunnen.
Secundair is dat ondanks dat de pc op zolder terecht zal komen minder geluidproductie van het apparaat ook beter is
Wat ik zelf niet goed kan inschatten is
- in hoeverre mijn videokaart dit zal kunnen bij benen icm een 24"scherm op zijn native reso (1900x toch?)
- in hoeverre mijn idee van crossfire realistisch is. Volgens mij heb ik het voor 1 scherm niet echt nodig, en over een paar jaar zal een enkele videokaart wsl al net zoveel kracht hebben als 2x een 5770. Is deze gedachte correct? Zo ja dan kan de crossfire eis eigenlijk wel vervallen en kan ik gewoon het geadviseerde bord nemen.
Hoor graag jullie gedachten.
Helaas valt voor mij (denk ik) het moederbord af wat in de bbg geadviseerd wordt. Dit omdat ik eigenlijk voor 'futureproofheid' wel sli of crossfire ondersteuning wil hebben.
Ik heb deze videokaart
asus EAH5770
Ik wil overstappen naar een i7 2600 (non k omdat ik niet van plan ben te overklokken) met 8 gig geheugen.
Wat ik voornamelijk met de pc ga doen is het standaard mailen/surfen geneuzel. Dat kan nog prima op mijn huidige bak.
Maar ik vind het ook erg leuk om zo nu een dan een spel te spelen. Ik ga niet voor eyefinity oid, gewoon een beeldscherm (hooguit zal ik een 2e gebruiken bij iets als supreme commander ofzo). Daarnaast zal ik voor studie doeleinden soms ook enkele vm's moeten kunnen draaien.
CPU lijkt me ruin voldoende, geheugen ook.
Omdat ik niet echt heel veel tijd heb, en ook nog zowel een ps3 als een 360 hoef ik niet 'bleeding edge op 200fps te spelen met alles op high detail etc, maar meer eyecandy is altijd leuk natuurlijk. Verder wil ik met deze componenten dan graag weer een paar jaar (toch wel 3 a 4) vooruit kunnen.
Secundair is dat ondanks dat de pc op zolder terecht zal komen minder geluidproductie van het apparaat ook beter is
Wat ik zelf niet goed kan inschatten is
- in hoeverre mijn videokaart dit zal kunnen bij benen icm een 24"scherm op zijn native reso (1900x toch?)
- in hoeverre mijn idee van crossfire realistisch is. Volgens mij heb ik het voor 1 scherm niet echt nodig, en over een paar jaar zal een enkele videokaart wsl al net zoveel kracht hebben als 2x een 5770. Is deze gedachte correct? Zo ja dan kan de crossfire eis eigenlijk wel vervallen en kan ik gewoon het geadviseerde bord nemen.
Hoor graag jullie gedachten.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Deze moederborden bieden je ondersteuning voor CF en SLI. Neem in jouw geval alleen geen i7 2600, maar een i5 2500. Voor gamen heeft de i7 gewoon nauwelijks meerwaarde, dus die 100 euro steek je liever in je zak. Daarvoor is de i5 veel beter geschikt. De Corsair Vengeance geheugenkitjes zijn goede 1,5V modules op 1600mhz. Er zijn ook Gskill Ripjaws die op 1,5 Volt werken (das het beste voor sandy bridge, maar je kan ook zeker voor goedkopere 2x4GB kitjes gaan, zal ook zeker werken).
De XFX 650W XXX Edition is momenteel alleen bijna nergens meer te krijgen. Sommige shops zeggen nog 4 op voorraad bij leverancier, etc.. Maar ik zou er niet teveel van geloven.
[ Voor 4% gewijzigd door RainOfAshes op 02-05-2011 12:26 ]
Thanks voor de snelle reactie.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:16:
Deze moederborden bieden je ondersteuning voor CF en SLI.*snip*
Ik ben express voor de i7 gegaan omdat ik dus de cpu zelf dus ook enkele jaren lang wil gebruiken, niet direct dat ik het nu hard nodig heb. Daarbij verwacht ik dat multicores steeds vaker gevraagd zullen worden door spellen en bij virtual machines kan het ook geen kwaad
Kan ik uit je reactie concluderen dat jij met deze bak over 1 a 2 jaar jaar een extra videokaart zou plaatsen voor crossfire? Omdat ik er niet zo diep meer inzit heb ik echt geen idee hoe ik gpu kracht moet voorstellen...ik dacht dat 2 videokaarten echter voornamelijk nut had bij multischerm eyefiniti of als je altijd maximale fps nodig heb voor pro gaming etc... (beiden dus niet van toepassing op mij)
edit:
oh dit had ik eigenlijk wel eerst of iig duidelijker kunnen beantwoorden:
Wat mag het systeem de upgrade gaan kosten?
+- 400 euro
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Eigenlijk alles, behalve dus mijn moederbord, oude cpu en geheugen.
Mijn monitor is nu een 19"crt en een 20"lcd breedbeeld. Maar de crt mag op korte termijn met pensioen en dan komt er een 24"lcd voor in de plaatst, maar eerst maar is de pc upgraden
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Voor nu alleen advies mbt tot mobo, cpu en memory icm bestaande pc
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Buiten het bovengenoemde verhaal over de i7 niet, ik geef niet om merken e.d.
Wat voor soort gamer ben je?
Ik speel van alles, het frustreert me dat ik op mijn huidige pc geen black ops kan draaien, en dat gta4+dlc nu net nog soort van speelbaar is op een lage reso en met alle details naar beneden geshroefd. Tevens ben ik van plan meer multiplatform games op pc te gaan spelen via steam (vaak goedkoper dan op consoles).
Zoals in mijn eerdere post gezegd, ik hoef niet alles op max te spelen maar eyecandy is altijd leuk.
[ Voor 36% gewijzigd door Sagat op 02-05-2011 13:07 ]
10 second ninja DONE
met een seasonic 520w of een xfx 550W heb je meer dan genoeg speling met 1 6950 hoor...Riko69 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:24:
kijk bijna hetzelfde systeemwaarom ben je voor de 6950 gegaan ipv de 560gtx als ik vragen mag? ook bewust de XFX 650W gepakt voor eventueel crossfire in de toekomst of heb je dan nog meer nodig? (geen flauw benul hoeveel watt dat trekt..)
@sagat, helaas is de 2600 niet meer dan een 4 cores processor die kan doen alsof hij er meer heeft
Overigens zou voor alleen games zelfs een 955 van amd voldoen! deze is lekker cheap
voor een 955 + mobo zou je 170 kwijt zijn, en voor een 2500k + asrock p67 extreme4(b3) 300 euro...
Maar het zou voor ons heel erg handig zijn als je alle componenten die je nu hebt in de pricewatch opzoekt, en daar zo'n mooi schematatje van maakt
[ Voor 36% gewijzigd door Frozen op 02-05-2011 13:33 ]
Als je een toetsenbord zoekt met lage toetsen kun je eens kijken naar de Razer Lycosa of de goedkopere variant de Razer Arctosa. Ik heb zelf de Lycosa en ik kan hem van harte aanbevelen. Ik type zelf erg veel voor mijn studie en ik game er op. Beide gaan zeer fijn en ik zou er zeker even naar kijken als ik jou was.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:20:
http://tweakers.net/pricewatch/165737/razer-lycosa.html
http://tweakers.net/pricewatch/276717/razer-arctosa.html
Medemensjes de gtx 570 power edition (dus met twin frozr III cooler) staat eindelijk in de pricewatch ;D ,ik heb ook nog wel een linkje voor een gtx 560 HAWK voor de geinteresserden (staat nog in unsorted) =)
@ thornberg ik heb zelf de samsung xl2370 genomen, is 20 euro duurder maar dan heb je ook wat:
Is wel 1 inch kleiner, maar heeft een statisch contrast van 3000:1 en die jij hebt heeft 1000:1, en de samsung heeft betere reviews... Daarom heb ik hem gekozen: Eergister binnen en goh.. wat een prachtding =)
(dynamisch is hetzelfde maar dit word door veel mensen die gamen uitgezet omdat dit vaak zwart TE zwart maakt (dus ik games dat je in een donker hoekje ook echt helemaal niks meer ziet))
@ thornberg ik heb zelf de samsung xl2370 genomen, is 20 euro duurder maar dan heb je ook wat:
Is wel 1 inch kleiner, maar heeft een statisch contrast van 3000:1 en die jij hebt heeft 1000:1, en de samsung heeft betere reviews... Daarom heb ik hem gekozen: Eergister binnen en goh.. wat een prachtding =)
(dynamisch is hetzelfde maar dit word door veel mensen die gamen uitgezet omdat dit vaak zwart TE zwart maakt (dus ik games dat je in een donker hoekje ook echt helemaal niks meer ziet))
@ stef
dat het voor 1 kaart voldoende is is mij duidelijk maar het ging mij juist om de Crossfire or SLI functies, of het dan nog genoeg was..
dat het voor 1 kaart voldoende is is mij duidelijk maar het ging mij juist om de Crossfire or SLI functies, of het dan nog genoeg was..
1 kaart = 520/550 (seasonic/XFX)Riko69 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:45:
@ stef
2 kaart = 650 (XFX)
ik ga ff mn pc bij de bruna (pakjegemak) ophalen
[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 02-05-2011 13:50 ]
Verwijderd
Zou een 450 niet voldoende moeten zijn voor de 6950. Aangezien ik dit als samenstelling heb en iedereen aangaf dat het gewoon goed is.Stef602 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:27:
[...]
met een seasonic 520w of een xfx 550W heb je meer dan genoeg speling met 1 6950 hoor...
@sagat, helaas is de 2600 niet meer dan een 4 cores processor die kan doen alsof hij er meer heeftwil je graag een echte octocore (wacht op de bulldozertjes).
Overigens zou voor alleen games zelfs een 955 van amd voldoen! deze is lekker cheap(L)
voor een 955 + mobo zou je 170 kwijt zijn, en voor een 2500k + asrock p67 extreme4(b3) 300 euro...
Maar het zou voor ons heel erg handig zijn als je alle componenten die je nu hebt in de pricewatch opzoekt, en daar zo'n mooi schematatje van maakt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 13:54 ]
Heh idd 4 echte, 4 hyper threading, maar goed, 4 ht is beter dan geen ht toch? Natuurlijk is het nooit vergelijkbaar met een echte core. Lijkt mij persoonlijk wel nuttig.Stef602 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:27:
@sagat, helaas is de 2600 niet meer dan een 4 cores processor die kan doen alsof hij er meer heeftwil je graag een echte octocore (wacht op de bulldozertjes).
Overigens zou voor alleen games zelfs een 955 van amd voldoen! deze is lekker cheap(L)
Maar ok concrete vraag. Hoe kan je een ht zien als zijnde percentage van een echte core. 90%, 75% misschien wel 50%?
100 euro is wel een hoop geld, maar nogmaals uitgesmeerd over een jaar of 3-4-5 valt dat ook wel weer mee.
Vwb componenten lijstje....Ik kan mijn huidige pc er wil inzetten maar dat is niet zo spannend, die is 5 jaar oud? c2d 6500 ofzo? ddr2 geheugen....Mijn huidige harde schijven houdt ik wel, maar daar komt dus binnenkort een ssd bij.
Bulldozer zou interresant kunnen zijn maar dan ben je weer 3-6 maanden verder ofzo? Voor alleen puur gaming zou huidig amd aanbod ook leuk kunnen zijn, maar intel heeft mijn voorkeur omdat het puur de ruwe rekenkracht heeft. Beste wat je momenteel in mijn prijsrange kan krijgen denk ik zelf.
Maar mijn videokaart vraag heb ik eigenlijk nog geen antwoord op gekregen. Heeft crossfire (met 2 relatief oude kaarten ook nog is) zin als je een 24" scherm moet aansturen? (moge duidelijk zijn dat mijn vermoeden 'nee' is
10 second ninja DONE
Verwijderd
2 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 33,- | € 66,- |
1 | Cooler Master HAF 922 | € 94,11 | € 94,11 |
1 | Corsair TX950W | € 114,42 | € 114,42 |
1 | GeIL EvoTwo GET34GB1333C6DC | € 69,31 | € 69,31 |
1 | EVGA GeForce GTX580 | € 401,17 | € 401,17 |
1 | Asus Sabertooth P67 (3.0) | € 156,50 | € 156,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.071,68 |
Wat denken jullie hiervan?, muis/toetsenbord/beeldscherm/discreader heb ik allemaal al.
Ik koop later nog 2 extra Spinpoints , die ik dan in Raid0 ga draaien.
verder ben ik zelf niet helemaal zeker van de RAM en de voeding
ahja, en CPU > Videokaart bottleneck?????
Verwijderd
Die is ietsjes duurder, maar zit er veel verschil in dan?. Heb juist gehoord dat evga best goed is tegenwoordig
Verwijderd
Waarom überhaupt zon overpriced videokaart? Je kan voor minder, dezelfde prestaties krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 16:17 ]
@ glarik, nouja evga is goed qua garantie enzo maar ze leveren gewoon de standaard gtx 580 zonder speciale koeler, die de dcu II/ lightning wel hebben: deze houden de kaart koeler, en zijn stiller. De lightning heeft zelfs allemaal extra's (zie msi.com)
@ reinman tsjah hij kan ook 2 hd 6870 hawks in crossfire zetten yh..
@ reinman tsjah hij kan ook 2 hd 6870 hawks in crossfire zetten yh..
Verwijderd
ik ben niet echt van plan om veel te gaan overclocken, dus heb dan die extra koelers (denk ik) niet nodig?, gtx580 scheen al redelijk koel te lopen
Verwijderd
Ja, maar is dan wel een Dead upgrade.. dan zit je wel met 2x hd5850's... liever 5 jaar met een high end kaart.. en dan kan ik tegen die tijd het altijd nog SLI laten lopen
Tegen die tijd ga je echt geen 2e GTX580 kopen, dan is er al zoveel nieuwe technologie dat je het geld beter aan een volledig nieuwe kaart kan uitgeven. In dit geval is 2x 5850 de beste prijs/kwaliteit verhouding plus het kost je de helft van een enkele GTX580.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:27:
Ja, maar is dan wel een Dead upgrade.. dan zit je wel met 2x hd5850's... liever 5 jaar met een high end kaart.. en dan kan ik tegen die tijd het altijd nog SLI laten lopen
Edit, tenzij je natuurlijk geen CF of SLI wil op dit moment. Maar dan nog kan je beter een GTX560/570 of 6950/6970 nemen voor dat geld
[ Voor 11% gewijzigd door rickjehh op 02-05-2011 16:42 ]
Als je de andere helft van het geld opzij zet, koop je over 5 jaar een kaart die de vloer aanveegt met 2x GTX580 in SLIrickjehh schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:41:
[...]
Tegen die tijd ga je echt geen 2e GTX580 kopen, dan is er al zoveel nieuwe technologie dat je het geld beter aan een volledig nieuwe kaart kan uitgeven. In dit geval is 2x 5850 de beste prijs/kwaliteit verhouding plus het kost je de helft van een enkele GTX580.
Edit, tenzij je natuurlijk geen CF of SLI wil op dit moment. Maar dan nog kan je beter een GTX560/570 of 6950/6970 nemen voor dat geld
Enige argumenten zijn wat mij betreft stilte en in mindere mate microstuttering (Dragon Age 2 is bijvoorbeeld prima vloeiend speelbaar met 40fps en een enkele GTX570, maar 2xGTX460 is stotterende gameplay met 50 fps uit mijn ervaring).
Verwijderd
Hoe is het mogelijk dat Afuture 4 sterren heeft, ze zijn nu zelf zo brutaal om de hoorn voor ruim een uur naast de telefoon te leggen terwijl ze al zo slecht bereikbaar zijn. Heeft iemand trouwens nog antwoord op deze vraag:
Zou een 450 niet voldoende moeten zijn voor de 6950. Aangezien ik dit als samenstelling heb en iedereen aangaf dat het gewoon goed is.Stef602 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:27:
[...]
met een seasonic 520w of een xfx 550W heb je meer dan genoeg speling met 1 6950 hoor...
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 16:46 ]
Verwijderd
Ook werkt SLI nog niet optimaal in elk spel, en over 5 jaar draait die gtx580 nog prima mee denk ik toch wel.PatrickH89 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:45:
Enige argumenten zijn wat mij betreft stilte en in mindere mate microstuttering (Dragon Age 2 is bijvoorbeeld prima vloeiend speelbaar met 40fps en een enkele GTX570, maar 2xGTX460 is stotterende gameplay met 50 fps uit mijn ervaring).
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 39,04 | € 39,04 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 77,61 | € 77,61 |
1 | Cooler Master CM Storm Enforcer | € 87,19 | € 87,19 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Crucial m4 64GB 64GB | € 295,93 | € 295,93 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 68,50 | € 68,50 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 127,10 | € 127,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.128,68 |
Zoals je kunt zien had ik hier een 650W voeding in gestoken, maar nu zat ik te denken... is dat wel genoeg als ik videokaarten en CPU ga overclocken? (2x HD 6850)
Want ik heb net eens het verbruik opgezocht van de Crossfire HD 6850 en de i5 2500K, en kwam toen uit op iets van een 520W, en de rest van de componenten verbruiken ook wel wat vermoed ik. Is dan dus die 650W niet een beetje te weinig als ik ga overclocken?
Nee want deze voeding is van dermate goede kwaliteit dat ie bijna 700W kan leveren onder full load maar ook al kon ie 650W leveren, is dat nog steeds voldoende voor wat je ermee wilt doen. Prima voeding dus!Jo... schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:04:
Is dan dus die 650W niet een beetje te weinig als ik ga overclocken?
Alleen je SSD vind ik belachelijk duur. Kan je beter een Vertex 3 120GB nemen.
Verwijderd
Nee, dat doet hij niet. Of vind je dat nu een 7900GTX ook nog mee kan? Daarbij koop je over 2 1/2 jaar een nieuwe kaart voor de helft die je over hebt gehouden, die allemaal nieuwe features heeft.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:49:
[...]
Ook werkt SLI nog niet optimaal in elk spel, en over 5 jaar draait die gtx580 nog prima mee denk ik toch wel.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 17:23 ]
Haha, die winkel biedt hem gewoon belachelijk duur aanchim0 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:20:
[...]
Nee want deze voeding is van dermate goede kwaliteit dat ie bijna 700W kan leveren onder full load maar ook al kon ie 650W leveren, is dat nog steeds voldoende voor wat je ermee wilt doen. Prima voeding dus!
Alleen je SSD vind ik belachelijk duur. Kan je beter een Vertex 3 120GB nemen.
Hoi.
Ik ga dit systeem morgen bestellen. Zijn er nog aan-/opmerkingen?
1 | TP TL-WN951N | € 23,- | € 23,- |
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 39,04 | € 78,08 |
1 | Samsung Syncmaster BX2431 | € 179,- | € 179,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 78,90 | € 78,90 |
1 | Corsair Graphite 600T | € 111,- | € 111,- |
1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 41,65 | € 41,65 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 248,90 | € 248,90 |
1 | Corsair HX750W | € 112,87 | € 112,87 |
1 | OCZ Vertex 3 120GB | € 219,08 | € 219,08 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 75,97 | € 75,97 |
1 | Eminent EM1059 | € 9,30 | € 9,30 |
1 | Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 | € 294,10 | € 294,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.626,59 |
Quick inventarisatie:
Wat mag het systeem gaan kosten?
?
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
Asus Xonar Essence STX PCI-E
Geen SSD
CrossFire ready behuizing (optie voor de toekomst)
Low noise
Ik wil de volgende games op 1920x1080 min. op MAX settings kunnen spelen.
Max: alle grafische pracht aan en dan +/- 60 FPS
* Call of Duty Black Ops
* Deus Ex Human Revolution
* Battlefield 3
* Battlefield Bad Company 2
* Diablo 3
* The Witcher 2
* Crysis 2
* Rage
* The Elders Scroll: Skyrim
* Guild Wars 2
* Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
* Brink
Ik hoor graag al jullie op- en aanmerkingen of tips over onderstaande systeem!
Wat mag het systeem gaan kosten?
?
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
Asus Xonar Essence STX PCI-E
Geen SSD
CrossFire ready behuizing (optie voor de toekomst)
Low noise
Ik wil de volgende games op 1920x1080 min. op MAX settings kunnen spelen.
Max: alle grafische pracht aan en dan +/- 60 FPS
* Call of Duty Black Ops
* Deus Ex Human Revolution
* Battlefield 3
* Battlefield Bad Company 2
* Diablo 3
* The Witcher 2
* Crysis 2
* Rage
* The Elders Scroll: Skyrim
* Guild Wars 2
* Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
* Brink
Ik hoor graag al jullie op- en aanmerkingen of tips over onderstaande systeem!
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 38,44 | € 76,88 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,99 | € 17,99 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced NVIDIA edition | € 91,49 | € 91,49 |
1 | Noctua NH-D14 | € 67,30 | € 67,30 |
1 | Steelseries 6Gv2 | € 66,- | € 66,- |
1 | Seasonic X-760 80+ Gold Hybrid silent fan control | € 149,90 | € 149,90 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 209,96 | € 209,96 |
1 | Asus P8P67 Deluxe (3.0) | € 184,15 | € 184,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.102,34 |
[ Voor 201% gewijzigd door danysuri op 03-05-2011 01:20 ]
Verwijderd
Ik zag in de winkel dat de HD6950 TwinFrozer III en de HD6950 DirectCU II qua prijs weinig verschil kennen. Heb net mijn offerte klaar en kan mijn complete systeem voor 1100 euro bij Digitique Zutphen bestellen. Alleen was de Asus kaart voor hen op dit moment slecht leverbaar.
Zijn die TwinFrozer III Power Edition-modellen ook goed te doen? Ik had steeds een voorkeur naar ASUS omdat die koeling toch superieur zou zijn (ook volgens de tweakers review) maar toen was deze er nog niet.
In welke mate verschillen deze kaarten? Van horen zeggen dat twinfrozer af en toe graag krom wil trekken?
Ps:
Zijn die TwinFrozer III Power Edition-modellen ook goed te doen? Ik had steeds een voorkeur naar ASUS omdat die koeling toch superieur zou zijn (ook volgens de tweakers review) maar toen was deze er nog niet.
In welke mate verschillen deze kaarten? Van horen zeggen dat twinfrozer af en toe graag krom wil trekken?
Ps:
Nog bedankt! Ik zal er eens naar kijken, al vind ik het nog steeds beste prijskaartjes voor een keyboard. Ik ga nog even voor een goedkoop plankje, en zal eens kijken of ik het wel echt nodig vind. Maar deze hou ik zeker even in mijn wenslijstje!martijnsk87 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:33:
[...]
Als je een toetsenbord zoekt met lage toetsen kun je eens kijken naar de Razer Lycosa of de goedkopere variant de Razer Arctosa. Ik heb zelf de Lycosa en ik kan hem van harte aanbevelen. Ik type zelf erg veel voor mijn studie en ik game er op. Beide gaan zeer fijn en ik zou er zeker even naar kijken als ik jou was.
http://tweakers.net/pricewatch/165737/razer-lycosa.html
http://tweakers.net/pricewatch/276717/razer-arctosa.html
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 20:15 ]
Zo jongens ik heb mijn pc nu! 
SSD komt later (4allshop doet een beetje kut)
en ik was vergeten de dvd drive dinges erin te stoppen, met hulp van reinman is dat toch nog voor elkaar gekomen en heb ik windows lekker via dat ding kunnen installeren
Draadjes deden ook een beetje stom!
En net ging ik toch potverdorie naar youtube, zag ik daar een filmpje en of je het nou gelooft of niet! VOLGENS MIJ HAD IK LAST VAN MICROSTUTTERING! het beeld ging voor 0,5 seconden over op ``grote pixels`` zoals ik het maar noem... Keb net de nieuwste drivers geïnstalleerd dus ja, ik vind het een beetje erg jammer
.
Overigens is deze kast erg mooi en mijn laptop komt qua geluid sowieso boven mn nieuwe pc uit! (mugen + cm 690 II advanced). Het beestje is erg stil!
Ook doet mijn 32 inch schermpje een beetje stom, het beeld ziet er nu ongeveer zo uit:
___
[___] dus gewoon normaal maar ik heb een 32 inch... maar het lijkt alsof hij maar iets van 28 gebruikt! er zitten dus zwarte randjes om mijn beeld!
iemand ervaring?
En waar kan je zien dat je videokaarten in CF goed werken?
en ik was vergeten de dvd drive dinges erin te stoppen, met hulp van reinman is dat toch nog voor elkaar gekomen en heb ik windows lekker via dat ding kunnen installeren
En net ging ik toch potverdorie naar youtube, zag ik daar een filmpje en of je het nou gelooft of niet! VOLGENS MIJ HAD IK LAST VAN MICROSTUTTERING! het beeld ging voor 0,5 seconden over op ``grote pixels`` zoals ik het maar noem... Keb net de nieuwste drivers geïnstalleerd dus ja, ik vind het een beetje erg jammer
Overigens is deze kast erg mooi en mijn laptop komt qua geluid sowieso boven mn nieuwe pc uit! (mugen + cm 690 II advanced). Het beestje is erg stil!
Ook doet mijn 32 inch schermpje een beetje stom, het beeld ziet er nu ongeveer zo uit:
___
[___] dus gewoon normaal maar ik heb een 32 inch... maar het lijkt alsof hij maar iets van 28 gebruikt! er zitten dus zwarte randjes om mijn beeld!
[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 02-05-2011 20:31 ]
@ thornberg ja, de koeling van de asus is superieur aan de twin frozr II cooling, dit is de twin frozr III das een heel groot verschil
, de asus koelt misschien iets beter maar neemt ook 3 slots in beslag.
De power edition neemt 2 slots, koelt misschien 1/2 graden minder goet, neemt twee sloten in beslag, en is hoger geclocked dus iets hogere prestaties.
Als ik jou was: Power edition
Ik heb zelf gister ook de gtx 570 power edition bestelt (omdat ik toch nog misschien sli wil gaan runnen en als je kaart dan 3 sloten in beslag neemt.. nee dank je).
EDIT:
Reinman wth is het dan wel?
De power edition neemt 2 slots, koelt misschien 1/2 graden minder goet, neemt twee sloten in beslag, en is hoger geclocked dus iets hogere prestaties.
Als ik jou was: Power edition
Ik heb zelf gister ook de gtx 570 power edition bestelt (omdat ik toch nog misschien sli wil gaan runnen en als je kaart dan 3 sloten in beslag neemt.. nee dank je).
EDIT:
Reinman wth is het dan wel?
[ Voor 3% gewijzigd door Brodo op 02-05-2011 20:44 ]
Ja, moet je ff instellen in je CCC.Stef602 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:27:
Zo jongens ik heb mijn pc nu!
En net ging ik toch potverdorie naar youtube, zag ik daar een filmpje en of je het nou gelooft of niet! VOLGENS MIJ HAD IK LAST VAN MICROSTUTTERING! het beeld ging voor 0,5 seconden over op ``grote pixels`` zoals ik het maar noem... Keb net de nieuwste drivers geïnstalleerd dus ja, ik vind het een beetje erg jammer.
___
[___] dus gewoon normaal maar ik heb een 32 inch... maar het lijkt alsof hij maar iets van 28 gebruikt! er zitten dus zwarte randjes om mijn beeld!iemand ervaring?
1. Open CCC
2. Klik op "Mijn digitale beeldschermen"
3. Klik op "Opties beeldscherm (Digitaal beeldscherm)"
4. Schuif het dingetje helemaal naar rechts (dus naar 0%)
Dan zijn die vervelende balken normaal weg
Waarom kies je voor een Nvidia kast als je een AMD grafische kaart hebt?danysuri schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:28:
*knip*
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 38,44 € 76,88 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,99 € 17,99 1 Cooler Master CM 690 II Advanced NVIDIA edition € 91,49 € 91,49 1 Noctua NH-D14 € 67,30 € 67,30 1 Steelseries 6Gv2 € 66,- € 66,- 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 170,17 € 170,17 1 XFX Black Edition 750W € 92,15 € 92,15 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 68,50 1 MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC € 227,64 € 227,64 1 Asus P8P67 Deluxe (3.0) € 184,15 € 184,15 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.062,27
[ Voor 55% gewijzigd door Jo... op 02-05-2011 20:55 ]
jeps
ik heb het zelf net uitgevonden (bedankt
), maar wat ik wel heb, is dat mijn beeldscherm soms uit het niets over gaat op negatief! nouja zo lijkt het!
dan zie ik een groen scherm, en dan ineens gebeurt het! en dan zie ik alles in het negatief, en na een tijdje komt er een roze scherm en dan is het weer normaal!
im scared brothers!
dan zie ik een groen scherm, en dan ineens gebeurt het! en dan zie ik alles in het negatief, en na een tijdje komt er een roze scherm en dan is het weer normaal!
Groen randje is mooi.Jo... schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:54:
Waarom kies je voor een Nvidia kast als je een AMD grafische kaart hebt?
Dat is raar, heb ik nog nooit meegemaakt met mijn HD 6850... dus geen AMD probleem ofzoStef602 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:02:
jepsik heb het zelf net uitgevonden (bedankt
), maar wat ik wel heb, is dat mijn beeldscherm soms uit het niets over gaat op negatief! nouja zo lijkt het!
dan zie ik een groen scherm, en dan ineens gebeurt het! en dan zie ik alles in het negatief, en na een tijdje komt er een roze scherm en dan is het weer normaal!im scared brothers!
Als ik jou was zou ik het eens opzoeken met Google, maar ja, hoe noem je iets wat je maar moeilijk kunt beschrijven.
Als ik jou was, zou ik kijken of ik de laatste drivers had, anders een opzoeken naar bekende Crossfire problemen, misschien hebben meerdere mensen met Crossfire er last van.
ik heb dus gekeken maar ne... ik kon het niet vinden, ze zeggen dat het van die temperatuur of overclock dingen zijn, maar die van mij draait op stock.
Ik heb net wel uitgevonden dat als ik CF disable, dat hij me dan mn normale scherm teruggeeft
ik ben nu met aida64 even een rapport aan het opmaken.
Ik heb net wel uitgevonden dat als ik CF disable, dat hij me dan mn normale scherm teruggeeft
ik ben nu met aida64 even een rapport aan het opmaken.
[ Voor 34% gewijzigd door Frozen op 02-05-2011 21:36 ]
alleen de problemen die stef nu ondervind zijn genoeg reden voor mij om een single kaart te nemen XD
ik geef je groot gelijkrevivespirit schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:10:
alleen de problemen die stef nu ondervind zijn genoeg reden voor mij om een single kaart te nemen XD
Verwijderd
Voor mij ook een single kaart
overtuigd 
Maar ehm, kan iemand mij een richting op sturen wat het verschil is tussen een 3 slots GPU en een 2 slots? Ok, de éen gebruikt 3 sloten, de ander 2, maar hoe moet ik dat zien?
Maar ehm, kan iemand mij een richting op sturen wat het verschil is tussen een 3 slots GPU en een 2 slots? Ok, de éen gebruikt 3 sloten, de ander 2, maar hoe moet ik dat zien?
Ik zou geen wireless internet nemen, en de videokaart vervangen door een GTX570.pookie5 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:44:
Hoi.
# Product Prijs Subtotaal 1 TP TL-WN951N € 23,- € 23,- 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 39,04 € 78,08 1 Samsung Syncmaster BX2431 € 179,- € 179,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) € 78,90 € 78,90 1 Corsair Graphite 600T € 111,- € 111,- 1 Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder € 41,65 € 41,65 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 248,90 € 248,90 1 Corsair HX750W € 112,87 € 112,87 1 OCZ Vertex 3 120GB € 219,08 € 219,08 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 75,97 € 75,97 1 Eminent EM1059 € 9,30 € 9,30 1 Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 € 294,10 € 294,10 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 137,74 € 137,74 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.626,59
Verder top systeem, als ik nu iets zou aanschaffen was het ook ongeveer zoiets geworden!
Zo moet je het zien:Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:38:
Voor mij ook een single kaartovertuigd
2 slots/3 slots
Geel is 2 slots, rood is 3.
Overigens heb ik mijn systeem gister besteld en zo binnen nu en 2-3 dagen binnen moeten zijn
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 38,44 | € 38,44 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 78,90 | € 78,90 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (Window Edition) | € 94,- | € 94,- |
1 | Thermaltake SpinQ VT | € 38,06 | € 38,06 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 160,65 | € 160,65 |
1 | Mushkin Callisto Deluxe 120GB | € 159,90 | € 159,90 |
1 | XFX HD 6950 830M 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZNDC) | € 198,70 | € 198,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.049,29 |
Edit: he verdomme, kom er net achter dat alles via dezelfde shop vandaag 6 euro goedkoper is dan gisteren
ivm het kapot gaan van mijn huidige computer (herstart steeds krijg geen beeld en cpu fan slaat niet aan) en ik heb geen zin om hem na te laten kijken het was toch al een beetje tijd voor een upgrade en ben op dit gekomen
Apparaat type Product
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
Processor Intel® Core™ i5-2500K
Voeding XFX PRO550W Core Edition
Behuizing Antec Three Hundred
Moederbord ASRock H67M-GE
Harddisks (SATA) Samsung HD502HJ
Geheugen GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
DVD-ROM Sony Optiarc DDU1681S-0B
€ 566,38*
leuk systeem voor een redelijke prijs..ben niet van plan te overclocken of sli ofzo te draaien ik speel wat spellen zoals battlefield 2(en binnenkort 3) eve online( 2clienten) en lord of the rings online dat is het wel een beetje.
helaas was het eerst zo dat ik dacht dat de videokaart op mijn oude kapot was heb ik een nieuwe gekocht vandaar ook deze moederboard met onboard video..bij alternate wilde ze hem niet inbouwen met die nieuwe videokaart omdat ik hem ergens anders heb gekocht beetje flauw(omdat ik voor de rest altijd bij hun de pc koop en ze werken het gewoon perfect af dat wel en goede service.) maar goed met onboard video kunnen ze hem volledig assembleren en testen en dan stop ik die kaart er zelf wel thuis in.
alleen de moederboard heb ik wat vragen over.. er zijn er 2
de SRock H67M-GE en de ASRock H67M (B3) wat is hier echt verschil tussen ik ben al een tijdje niet meer zo bezig in de hardware wereld maar die aanduiding b3 had ergens mee te maken ivm met een probleem met een ontwerpfout ofzo??
welke van de 2 kan ik beter nemen dan.
alle tips zijn welkom
Apparaat type Product
Processor Intel® Core™ i5-2500K
Moederbord ASRock H67M-GE
€ 566,38*
leuk systeem voor een redelijke prijs..ben niet van plan te overclocken of sli ofzo te draaien ik speel wat spellen zoals battlefield 2(en binnenkort 3) eve online( 2clienten) en lord of the rings online dat is het wel een beetje.
helaas was het eerst zo dat ik dacht dat de videokaart op mijn oude kapot was heb ik een nieuwe gekocht vandaar ook deze moederboard met onboard video..bij alternate wilde ze hem niet inbouwen met die nieuwe videokaart omdat ik hem ergens anders heb gekocht beetje flauw(omdat ik voor de rest altijd bij hun de pc koop en ze werken het gewoon perfect af dat wel en goede service.) maar goed met onboard video kunnen ze hem volledig assembleren en testen en dan stop ik die kaart er zelf wel thuis in.
alleen de moederboard heb ik wat vragen over.. er zijn er 2
de SRock H67M-GE en de ASRock H67M (B3) wat is hier echt verschil tussen ik ben al een tijdje niet meer zo bezig in de hardware wereld maar die aanduiding b3 had ergens mee te maken ivm met een probleem met een ontwerpfout ofzo??
welke van de 2 kan ik beter nemen dan.
alle tips zijn welkom
Iseci
Enige wat er nu gebeurt is dat je een 2500K neemt (om over te clocken) en een H67 bord waar je niet mee kunt overclocken. Dus of een P67 of een 2500 nemen.
Verwijderd
Waar heb je het dan besteld dan, aangezien 2-3 dagen onrealistisch klinkt.ScytheNL schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:57:
[...]
Zo moet je het zien:
2 slots/3 slots
Overigens heb ik mijn systeem gister besteld en zo binnen nu en 2-3 dagen binnen moeten zijn
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 38,44 € 38,44 1 Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) € 78,90 € 78,90 1 Cooler Master CM 690 II Advanced (Window Edition) € 94,- € 94,- 1 Thermaltake SpinQ VT € 38,06 € 38,06 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 160,65 € 160,65 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 74,40 € 74,40 1 Mushkin Callisto Deluxe 120GB € 159,90 € 159,90 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 68,50 1 XFX HD 6950 830M 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZNDC) € 198,70 € 198,70 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 137,74 € 137,74 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.049,29
Edit: he verdomme, kom er net achter dat alles via dezelfde shop vandaag 6 euro goedkoper is dan gisteren
Waarop basseer je dat dat onrealistisch klinkt? Elk onderdeel in zijn lijstje is voor een redelijke prijs binnen een paar dagen te leveren? En er is nooit aangegeven dat het allemaal bij 1 webshop besteld is
.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Heey bedankt! Als ik zelf nou even wat beter had gekeken had ik kunnen zien dat met slots de slots aan de achterzijde van de pc worden bedoeld. Die tekening maakte het me ineens goed duidelijkScytheNL schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:57:
[...]
Zo moet je het zien:
2 slots/3 slots
Wat is verder het nadeel van 3 slots? behalve de grootte dan (en krapheid bij CF/SLI en de airflow misschien). Bedoel dus vooral of er technisch gezien nadelen aan zitten?
Ik zie bijvoorbeeld dat een 3 slots over 2 van de 3 kleine PCI(?) slots zit. Waar kunnen deze eigenlijk voor dienen?
(zo, ik word er weer even aan herinnerd dat ik een gigantische leek ben op dit gebied
aha bedankt voor die uitlegPatrickH89 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:34:
Enige wat er nu gebeurt is dat je een 2500K neemt (om over te clocken) en een H67 bord waar je niet mee kunt overclocken. Dus of een P67 of een 2500 nemen.
heb nu dit
Apparaat type Product
Processor Intel® Core™ i5-2500
Moederbord ASUS P8H67-M PRO -=Rev.3.0=-
moerderboard ziet er goed uit..4 memory slot dus kan makkelijk nog uitbreiden heeft wel xfire maar goed dat zal ik wel niet gebruiken en 2x pci dat hebben de meeste boordjes niet zo uitgebreid..
is dit wat beter?
Iseci
Verwijderd
Ik denk dat ik deze config wil bestellen, iemand nog op of aanmerkingen?
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,- | € 44,- |
1 | Iiyama ProLite E2210HDS-B1 | € 139,50 | € 139,50 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,99 | € 17,99 |
1 | Cooler Master HAF X nVidia Edition | € 173,- | € 173,- |
1 | Zalman CNPS9900 MAX Red | € 52,- | € 52,- |
1 | Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound (4g) | € 3,45 | € 3,45 |
1 | Corsair TX850W | € 95,82 | € 95,82 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 103,- | € 103,- |
2 | Corsair XMS CMX4GX3M1A1600C7 | € 50,43 | € 100,86 |
1 | Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 189,53 | € 189,53 |
1 | Asus Sabertooth P67 (3.0) | € 155,90 | € 155,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.323,95 |
Als je wilt overclocken zou ik geen Zalman CNPS9900 MAX Red nemen.
geheugen wat je hebt is 1.65volt. neem 1.5volt voor sandy bridge.
Jij bent al de tweede met een Nvidia kast en een AMD kaart. Wat is dat toch?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 04:58:
Ik denk dat ik deze config wil bestellen, iemand nog op of aanmerkingen?
Verder is je voeding zwaar overdreven, je geheugen zou ik een 8GB kit nemen en niet twee losse modules, je koeler is te duur (zou gewoon de Mugen 2 nemen), je moederbord is overdreven en die Arctic Cooling prut heb je niet nodig.
1.65v loopt ook prima, alleen voor overclocking doeleinden kan je beter 1.5v nemen omdat je dan nog speelruimte hebt m.b.t. voltages van je geheugen. Bij 1.65v zit je al bijna aan het maximum.jbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 05:32:
1.65 loopt niet!rickjehh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:24:
[...]
1.65v loopt ook prima, alleen voor overclocking doeleinden kan je beter 1.5v nemen omdat je dan nog speelruimte hebt m.b.t. voltages van je geheugen. Bij 1.65v zit je al bijna aan het maximum.
Nee dat zie je verkeerd. juist voor even overclocken of benchen maakt 1,65volt niet uit.
Voor langdurig gebruik kan dat wel voor degradeding van de IMC zorgen. maximum voor sandy bridge is 1.5volt plus ongeveer 5% afwijking is 1.575 de limit voor 24/7 gebruik.
Kijk er de datasheet maar op na.
Edit; hier alsjeblieft

[ Voor 6% gewijzigd door jbkappirossi op 03-05-2011 09:33 ]
Hmm, ik heb andere dingen gelezen maar goed. Heb al meedere malen gelezen dat 1.65v ook prima draait, maar dat dit echt het maximum is voor dagelijks gebruik. Zal er wel naast zitten danjbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:30:
[...]
1.65 loopt niet!
Nee dat zie je verkeerd. juist voor even overclocken of benchen maakt 1,65volt niet uit.
Voor langdurig gebruik kan dat wel voor degradeding van de IMC zorgen. maximum voor sandy bridge is 1.5volt plus ongeveer 5% afwijking is 1.575 de limit voor 24/7 gebruik.
Kijk er de datasheet maar op na.
Edit, ik zie de datasheet. Blijkt idd dat je gelijk hebt! Dan is het toch vreemd dat er nog zo weinig 1.5v kitjes te krijgen zijn in Nederland!
2e edit, ik lees wel overal dat 1.65v prima gaat werken voor dagelijks gebruik, dus heel erg veel maakt het niet uit! Er zijn immers ook al genoeg mensen die gewoon 1.65v geheugen kitjes hebben draaien op Sandy Bridge.
[ Voor 22% gewijzigd door rickjehh op 03-05-2011 09:37 ]
ja, ik zeg ook niet dat het gelijk kapot gaat met 1,65, maar dit staat gewoon in de intel datasheet want dit zullen ze uiterraad getest hebben bij intel, daarbij komt dat vlak voor de laung van sandy bridge ram fabriekanten allemaal kwamen met 1.5volt terwijl voorheen alleen valueram op 1.5volt draaide op spec.rickjehh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:33:
[...]
Hmm, ik heb andere dingen gelezen maar goed. Heb al meedere malen gelezen dat 1.65v ook prima draait, maar dat dit echt het maximum is voor dagelijks gebruik. Zal er wel naast zitten dan
edit elk merk heeft nu tenminste 1 setje van 1.5volt maar daar moet je inderdaad even naar zoeken als je het niet weet.
[ Voor 9% gewijzigd door jbkappirossi op 03-05-2011 09:38 ]
True! Nouja dan ga ik toch maar voor een H60 i.c.m. Vengeance geheugen want die ripjaws passen dan wel onder een NH-D14 maar ik vind ze echt te lelijkjbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:36:
[...]
ja, ik zeg ook niet dat het gelijk kapot gaat met 1,65, maar dit staat gewoon in de intel datasheet want dit zullen ze uiterraad getest hebben bij intel, daarbij komt dat vlak voor de laung van sandy bridge ram fabriekanten allemaal kwamen met 1.5volt terwijl voorheen alleen valueram op 1.5volt draaide op spec
ja ach, ik heb ook vengeance en ik vond de prijs tenopzichte van RipjawX niet gerechtvaardigt.
Want de bandbreedte merk je niks van bij sandy brige. Je hebt in real life altijd meer aan capaciteit dan het aantal cycles per clock tik.
Want de bandbreedte merk je niks van bij sandy brige. Je hebt in real life altijd meer aan capaciteit dan het aantal cycles per clock tik.
Daar komt nog eens bij dat de 1600 mhz versie van de Ripjaws heel moeilijk leverbaar is in Nederland! Ik zag trouwens in je inventaris dat je een H50 hebt, ben je er tevreden over?jbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:41:
ja ach, ik heb ook vengeance en ik vond de prijs tenopzichte van RipjawX niet gerechtvaardigt.
Ik heb het allemaal bij zercom besteld. Daar staat het vrijwel allemaal op 1-3 dagen leeftijd dus daar ga ik op dit moment van uit. Kan natuurlijk veranderen..Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:04:
[...]
Waar heb je het dan besteld dan, aangezien 2-3 dagen onrealistisch klinkt.
[ Voor 12% gewijzigd door ScytheNL op 03-05-2011 10:18 ]
Verwijderd
bedankt voor de tip:)jbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 05:32:
Zercom levert in principe 1 dag extra levertijd bij verzenden en het is bij mij pas een keer gebeurd dat ze de producten echt binnen die tijd hebben geleverd (meestal een dag of 1/2 later, mijn ervaringen met Zercom zijn in principe wel goed).ScytheNL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:17:
[...]
Ik heb het allemaal bij zercom besteld. Daar staat het vrijwel allemaal op 1-3 dagen leeftijd dus daar ga ik op dit moment van uit. Kan natuurlijk veranderen..
h50 stock is niks, kijk maar eens in me fotoalbums, want ik heb mn H50 behoorlijk gemod.rickjehh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:46:
[...]
Daar komt nog eens bij dat de 1600 mhz versie van de Ripjaws heel moeilijk leverbaar is in Nederland! Ik zag trouwens in je inventaris dat je een H50 hebt, ben je er tevreden over?
[ Voor 8% gewijzigd door jbkappirossi op 03-05-2011 11:32 ]
Ik zal eens kijken! Ik ben van plan om de H60 aan te schaffen, krijgt wel goede reviews moet ik zeggen. De H70 schijnt niet zo veel betere prestaties te leveren om de meerprijs te rechtvaardigen dus vandaar de keuze voor de H60. ook i.v.m. geheugen compatibiliteit enzo.jbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:31:
[...]
h50 stock is niks, kijk maar eens in me fotoalbums, want ik heb mn H50 behoorlijk gemod.
Edit, ik zie het in je fotoalbums alleen ben ik niet van plan te gaan modden
[ Voor 6% gewijzigd door rickjehh op 03-05-2011 11:35 ]
Verwijderd
Hoe heb je hem eigenlijk luchtdichtgekregen?jbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:31:
[...]
h50 stock is niks, kijk maar eens in me fotoalbums, want ik heb mn H50 behoorlijk gemod.
wacht wacht wacht WTF? Ik heb vorige week 1.65v ram modules voor sb bestelt, nog niet gebruikt maar dit gaat toch geen problemen op leveren hoop ik? O_O
http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=31239704
^wat ik daar uit haal en uit andere forums is dat het geen problemen op levert.
En heeft het ook niet te maken met je mobo? Asus geeft aan dat de p8p67 evo in mijn geval best 1.65v ram kan hebben?
En heeft het ook niet te maken met je mobo? Asus geeft aan dat de p8p67 evo in mijn geval best 1.65v ram kan hebben?
Wat ik ervan gelezen en gehoord heb gaat het prima werken hoor.revivespirit schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:51:
wacht wacht wacht WTF? Ik heb vorige week 1.65v ram modules voor sb bestelt, nog niet gebruikt maar dit gaat toch geen problemen op leveren hoop ik? O_O
Memory - Intel recommend 1.50v plus/minus 5% which means 1.60v is the ideal safe maximum, but we have found in our testing all 1.65v memory is fine. We have also found most new 1.65v like Corsair XMS3 will run at its rated timings with just 1.50-1.55v which is well within Intel specifications. So people upgrading to Sandybridge you can still use your old DDR3, but we do recommend you run it at 1.60v or less. We are shipping most of our bundles which feature Corsair XMS at 1.50v-1.55v at rated timings. We've also discussed with Asus and MSI regarding voltages for memory and they also confirm in their testing 1.65v caused no issues with reliability.rickjehh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:52:
[...]
Wat ik ervan gelezen en gehoord heb gaat het prima werken hoor.
bron:
http://nl.hardware.info/f...ugen-voor-Sandy-Bridge-ok
Nou ja dat hoop ik wel O_o ik wil niet over een maandje boem horen en zien dat mn halve pc is opgeblazen

Verwijderd
Zijn er hier mensen die hun samenstelling ook door Afuture laten assembleren? Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of dat hele bedrijf uit een persoon bestaat. Niemand neemt de telefoon op en kritische vragen per e-mail worden genegeerd. Ik ga mijn geld terug eisen. Dit is te belachelijk voor woorden. Als het nu al zo slecht gaat, vraag ik mij af hoe dramatisch het zou kunnen worden mocht het defect raken en je een garantie-claim indient.
Nope, ik heb wel wat spullen bij afuture besteld, was helemaal goedVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:54:
Zijn er hier mensen die hun samenstelling ook door Afuture laten assembleren? Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of dat hele bedrijf uit een persoon bestaat. Niemand neemt de telefoon op en kritische vragen per e-mail worden genegeerd. Ik ga mijn geld terug eisen. Dit is te belachelijk voor woorden. Als het nu al zo slecht gaat, vraag ik mij af hoe dramatisch het zou kunnen worden mocht het defect raken en je een garantie-claim indient.

Verwijderd
Wat mag het systeem gaan kosten? +-1500EUR
Snel starten, genoeg geheugen om ook met photoshop te kunnen werken
Vroeger meer dan nu, zeker geen hard core, moderate gamer. :-)
Heb een systeem via pricewatch gemaakt, graag jullie opmerkingen.
Mobo heeft maar 2 sata600 aansluiting, dus deze kan ik dan gebruiken voor mijn ssd en hdd, meer heb ik niet nodig denk ik.
heb ook wireless kaart PCI erin gezet, denk dat die beter ontvangst hebben dan USB en ik kan geen UTP kabel trekken naar waar pc komt, dus enkel wireless mogelijk.
Ik hoop dat mijn geheugenkitje gaat passen naast de scythe mugen koeler, met zijn hoge vins.
De nieuwe ssd vertex 3 genomen, iets prijziger maar liefst toch de snelste op de markt. Al is het maar om mezelf mentaal te sussen.
Heb met productkeuze ook rekening gehouden met mijn shop, die hebben bvb geen XFX of Asrock... vandaar ook keuze asus moederbord en antec voeding.
Graag jullie reactie, alle verbeteringen zijn welkom!
Snel starten, genoeg geheugen om ook met photoshop te kunnen werken
Vroeger meer dan nu, zeker geen hard core, moderate gamer. :-)
Heb een systeem via pricewatch gemaakt, graag jullie opmerkingen.
Mobo heeft maar 2 sata600 aansluiting, dus deze kan ik dan gebruiken voor mijn ssd en hdd, meer heb ik niet nodig denk ik.
heb ook wireless kaart PCI erin gezet, denk dat die beter ontvangst hebben dan USB en ik kan geen UTP kabel trekken naar waar pc komt, dus enkel wireless mogelijk.
Ik hoop dat mijn geheugenkitje gaat passen naast de scythe mugen koeler, met zijn hoge vins.
De nieuwe ssd vertex 3 genomen, iets prijziger maar liefst toch de snelste op de markt. Al is het maar om mezelf mentaal te sussen.
Heb met productkeuze ook rekening gehouden met mijn shop, die hebben bvb geen XFX of Asrock... vandaar ook keuze asus moederbord en antec voeding.
1 | D-Link DWA-556 Xtreme N PCI Express Desktop Adapter | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB | € 65,45 | € 65,45 |
1 | Samsung Syncmaster XL2370HD | € 208,- | € 208,- |
1 | Lite-On IHAP122 Zwart | € 22,97 | € 22,97 |
1 | Microsoft Windows 7 Professional (UK OEM 64bit) | € 110,46 | € 110,46 |
1 | Antec Performance One P183 V3 | € 118,80 | € 118,80 |
1 | Antec TruePower TP-750 | € 112,60 | € 112,60 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 93,15 | € 93,15 |
1 | Apacer AE700 Cardreader | € 7,95 | € 7,95 |
1 | Asus P8P67 PRO | € 143,48 | € 143,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.547,91 |
Verwijderd
Apart, juist hun communicatie is ver beneden allen peilen. Ze zijn gewoon totaal onbereikbaar per telefoon. En inhoudelijke (kritische) mails blijven onbeantwoord. Het zou goed kunnen dat ze een nieuwe persoon aangenomen hebben die daarover een stuk lakser is. In ieder geval zal ik even de eigenaar contacteren want zoals het er nu aan toe gaat ben ik echt ontevreden.revivespirit schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:22:
[...]
Nope, ik heb wel wat spullen bij afuture besteld, was helemaal goedGeen problemen, ze hielden we goed op de hoogte, alles was goed verpakt(met genoeg bescherming verzonden), alleen leek het er wel op alsof ze van een afstandje dingen erin pleurde (hdd bijv) maarja... alles is goed aangekomen ;D
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 13:30 ]
En daar ben ik weer.
Ruim 4 dagen na het plaatsen van de bestelling is de leverstatus van mijn 2 x 5850 xtreme veranderd van 2-3 werkdagen naar onbekend. Het komt er dus op neer dat ik nu ik weet niet hoe lang moet gaan zitten wachten voordat ze nog ergens 2 van die kaartjes hebben gevonden. Ik kan gelukkig wel nog kiezen voor een alternatieve videokaart. Maar welke videokaart moet het worden... de 2 x 5850 was ideaal voor mijn systeem... niet al te duur, en toch uitermate geschikt voor mijn 1920 x 1080 gamesysteempje. Ik ben dan ook op zoek naar 1 kaart die niet veel duurder is dan de 2 x 5850, dus een budget van maximaal 230 euro. 2 kaarten die samen 230 euro kosten is natuurlijk ook nog altijd prima. Het liefst wel een kaart die dezelfde of betere prestaties levert....
Ruim 4 dagen na het plaatsen van de bestelling is de leverstatus van mijn 2 x 5850 xtreme veranderd van 2-3 werkdagen naar onbekend. Het komt er dus op neer dat ik nu ik weet niet hoe lang moet gaan zitten wachten voordat ze nog ergens 2 van die kaartjes hebben gevonden. Ik kan gelukkig wel nog kiezen voor een alternatieve videokaart. Maar welke videokaart moet het worden... de 2 x 5850 was ideaal voor mijn systeem... niet al te duur, en toch uitermate geschikt voor mijn 1920 x 1080 gamesysteempje. Ik ben dan ook op zoek naar 1 kaart die niet veel duurder is dan de 2 x 5850, dus een budget van maximaal 230 euro. 2 kaarten die samen 230 euro kosten is natuurlijk ook nog altijd prima. Het liefst wel een kaart die dezelfde of betere prestaties levert....
Dezelfde prestaties als 2x 5850 in CF ga je niet krijgen voor 200/230 euro. Ik zou een 6950 of een GTX560 aanbevelen, alleen zijn de prestaties wel beduidend minder dan 2x 5850 in CF. Maar van die verschillen ga je niet heel erg veel merken met gamen omdat de 6950 en GTX560 alle nieuwe games ook prima aan kunnen.GlenSpey schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:41:
En daar ben ik weer.
Glen wat ik dan zou nemen is of de gtx 560 HAWK of de hd 6950 power editionGlenSpey schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:41:
En daar ben ik weer.
En uit die twee zou ik de hawk nemen
Probleem is wel dat je nu waarschijnlijk een onnodig dure voeding en moederbord hebt, ik zou dan het volledige systeem eens herzien.GlenSpey schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:41:
En daar ben ik weer.
(of je moet nu een 200 euro kaart kopen en er over een jaartje nog 1 bij prikken)
Verwijderd
Heb HDD verandert naar 2TB en green, stiller en performance van black zal ik niet merken. Dan liever iets stillere en grotere HDD.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:29:
........
[...]
Alsook 2500k naar 2600k verandert, die turbo kan ik misschien missen bij photoshop.
1 | D-Link DWA-556 Xtreme N PCI Express Desktop Adapter | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 62,48 | € 62,48 |
1 | Samsung Syncmaster XL2370HD | € 208,- | € 208,- |
1 | Lite-On IHAP122 Zwart | € 22,97 | € 22,97 |
1 | Microsoft Windows 7 Professional (UK OEM 64bit) | € 110,46 | € 110,46 |
1 | Antec Performance One P183 V3 | € 118,80 | € 118,80 |
1 | Antec TruePower TP-750 | € 112,60 | € 112,60 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 93,15 | € 93,15 |
1 | Apacer AE700 Cardreader | € 7,95 | € 7,95 |
1 | Asus P8P67 PRO | € 143,48 | € 143,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.623,67 |
Azerty besteld?GlenSpey schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:41:
En daar ben ik weer.
Waarom niet bijv een Asus 6950 en later voor goedkoper diezelfde kaart in een crossfire opstelling.
+ een kans om te flashen naar een 6970 heb ik me hier horen vertellen.
Asus N551JK-CN157H
een 3 slots in crossfire? SuccesPredNL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:06:
[...]
Azerty besteld?
Waarom niet bijv een Asus 6950 en later voor goedkoper diezelfde kaart in een crossfire opstelling.
+ een kans om te flashen naar een 6970 heb ik me hier horen vertellen.(zoiets ben ik ook van plan)

ASUS EAH6950/2DI2S/2GD5 een 3 slots?
Asus N551JK-CN157H
Ahja, goed punt. Daar had ik nog geeneens rekening mee gehouden.mitsumark schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:49:
[...]
Probleem is wel dat je nu waarschijnlijk een onnodig dure voeding en moederbord hebt, ik zou dan het volledige systeem eens herzien.
(of je moet nu een 200 euro kaart kopen en er over een jaartje nog 1 bij prikken)
Azerty inderdaad, ik baal hier echt van. Ik had vrijdag al gezien dat een aantal shops de levertijd in onbekend hadden veranderd, echter bij azerty was deze nog gewoon leverbaar. Daarom heb ik m speciaal bij azerty besteld...PredNL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:06:
[...]
Azerty besteld?
+ een kans om te flashen naar een 6970 heb ik me hier horen vertellen.(zoiets ben ik ook van plan)
Mja, je bent waarschijnlijk 1 van de mensen die net te laat is geweest met bestellen. Het kan natuurlijk best zijn dat er door de schaarste ineens veel meer bestellingen voor de 5850 zijn binnengekomen bij Azerty waardoor de voorraadindicatie een vertekent beeld geeft.GlenSpey schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:14:
Azerty inderdaad, ik baal hier echt van. Ik had vrijdag al gezien dat een aantal shops de levertijd in onbekend hadden veranderd, echter bij azerty was deze nog gewoon leverbaar. Daarom heb ik m speciaal bij azerty besteld...
Ben ik blij dat ik direct de keuze heb gemaakt om ze te bestellen....
Blijkbaar iddrickjehh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:16:
[...]
Mja, je bent waarschijnlijk 1 van de mensen die net te laat is geweest met bestellen. Het kan natuurlijk best zijn dat er door de schaarste ineens veel meer bestellingen voor de 5850 zijn binnengekomen bij Azerty waardoor de voorraadindicatie een vertekent beeld geeft.
Ben ik blij dat ik direct de keuze heb gemaakt om ze te bestellen....
Maargoed, de voorlopige keuze als vervanger ligt op de PowerColor RADEON HD 6950 - 2 GB.
En dan 1 videokaart ipv 2 in CF. Wat voor voeding zou ik daarbij moeten hebben? Ik heb nu de XFX Pro 650W, maar die was dus bedoeld voor mijn CF systeem.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!