Vandaag heb ik een koeler van een medetweaker binnengekregen maar ik was verbaasd over wat ik aantrof.
De koeler zou in nieuwstaat zijn maar de base van de koeler, een Noctua NH-U12P, lijkt wel gepolijst.
De base had een spiegelende finish en er zit zwart spul (wat verdacht veel lijkt op polijststof) bij de randjes, in de schroefjes en aan de mounting brackets van de koeler. Ook zie je bij de randen een koperkleur, waar het nikkel dus lijkt weggepolijst. Op de heatpipes zitten ook sporen, en zwart spul.
Volgens de verkoper wordt de koeler zo door Noctua geleverd.
Het zwarte spul is volgens hem koelpasta, de base hoort zo'n finish te hebben en de base zou wellicht verkleurd zijn door warmte van de CPU.
Volgens mij hoort het niet zo, maar ik zou graag jullie mening willen;
De base zoals ik hem op internet vind:

De base op de koeler die ik heb ontvangen:

Ook heb ik even gekeken naar hoe vlak de base is.
Wederom zoals ik hem op internet vind:

En van de koeler die ik heb ontvangen:

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Noctua hun koelers zo levert.
De koeler zou in nieuwstaat zijn maar de base van de koeler, een Noctua NH-U12P, lijkt wel gepolijst.
De base had een spiegelende finish en er zit zwart spul (wat verdacht veel lijkt op polijststof) bij de randjes, in de schroefjes en aan de mounting brackets van de koeler. Ook zie je bij de randen een koperkleur, waar het nikkel dus lijkt weggepolijst. Op de heatpipes zitten ook sporen, en zwart spul.
Volgens de verkoper wordt de koeler zo door Noctua geleverd.
Het zwarte spul is volgens hem koelpasta, de base hoort zo'n finish te hebben en de base zou wellicht verkleurd zijn door warmte van de CPU.
Volgens mij hoort het niet zo, maar ik zou graag jullie mening willen;
De base zoals ik hem op internet vind:

De base op de koeler die ik heb ontvangen:

Ook heb ik even gekeken naar hoe vlak de base is.
Wederom zoals ik hem op internet vind:

En van de koeler die ik heb ontvangen:

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Noctua hun koelers zo levert.