Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:19

L702

Eric #99

Topicstarter
Vandaag heb ik een koeler van een medetweaker binnengekregen maar ik was verbaasd over wat ik aantrof.

De koeler zou in nieuwstaat zijn maar de base van de koeler, een Noctua NH-U12P, lijkt wel gepolijst.
De base had een spiegelende finish en er zit zwart spul (wat verdacht veel lijkt op polijststof) bij de randjes, in de schroefjes en aan de mounting brackets van de koeler. Ook zie je bij de randen een koperkleur, waar het nikkel dus lijkt weggepolijst. Op de heatpipes zitten ook sporen, en zwart spul.

Volgens de verkoper wordt de koeler zo door Noctua geleverd.
Het zwarte spul is volgens hem koelpasta, de base hoort zo'n finish te hebben en de base zou wellicht verkleurd zijn door warmte van de CPU.

Volgens mij hoort het niet zo, maar ik zou graag jullie mening willen;

De base zoals ik hem op internet vind:
Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/base1.jpg

De base op de koeler die ik heb ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/base2.jpg

Ook heb ik even gekeken naar hoe vlak de base is.

Wederom zoals ik hem op internet vind:
Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/base3.jpg

En van de koeler die ik heb ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/base4.jpg

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Noctua hun koelers zo levert. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het lijkt er inderdaad toch wel op dat de base gelapped is of althans geprobeerd te lappen, maar aan de meetlat te zien op de onderste foto is dat niet echt goed gelukt. Wat ik in elk geval weet van de Noctua NH-D14 die ik gehad heb zag die base er zo uit als op de 1ste foto en niet zoals de 2de waarbij aan de randen het koper te zien is. Maar je zou het eventueel wel dan zelf ietwat kunnen herstellen door op een goede manier de base verder te lappen maar zoals ie nu is zou ik hem persoonlijk niet op je cpu gaan zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Roel1966 op 25-03-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Je geeft je eigen antwoord eigenlijk al ;)
De cooler die jij hebt gekregen is gelapped. De noctua's leveren geen mirror-finished coolers.
Het enige wat je nu kunt doen is je cooler opnieuw lappen, maar dan goed lappen. Bestel zo'n lapping kitje bij highflow.nl (400 grid - 2500 grid) en probeer em zo glad mogelijk te maken. En natuurlijk recht lappen.
Ik heb zelfs het vermoeden dat de cooler echt niet goed koelt nu, want hij is wel ERG scheef. Dus ik ben bang dat je cooler niet goed contact maakt om stabiele temperaturen te houden.

Extreem slechte zaak van de verkoper zeg om je op die manier om de tuin te leiden.

[ Voor 47% gewijzigd door Deathchant op 25-03-2011 10:33 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
jammer dat er Tweakers zijn die dus blijkbaar liegen om hun spul te verkopen
De koeler is inderdaad gelapped.. aleen niet niet echt geweldig XD

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Koelers van Noctua worden nooit zo geleverd, ik heb er 2 gehad en die waren spiegelglad en waterpas zeg maar, wel jammer dat de verkoper het niet toegeeft dat hij gelapped is.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Niet vergeten die in de V&A Feedback van de verkoper te vermelden, om andere potentiële kopers te informeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:19

L702

Eric #99

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, lijkt me duidelijk. :)
Pagina: 1