•
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1500 en €1750 inclusief assemblage en verzendkosten lijkt mij wel mooi. Ik vind prijs/prestatie wel belangrijk, maar af en toe wat relatief meer prijs voor meer prestatie vind ik geen probleem. Ik hoef overigens niet alle €1750 perse uit te geven.
•
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Ik wil een geheel nieuw systeem inclusief randapparatuur bestellen.
•
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Ik vind het wel leuk om een relatief snelle SSD schijf te nemen. Ik vraag me wel af hoeveel games en programma's ik hierop kwijt kan?
Verder ben ik aan het twijfelen of ik een 2.1 of 5.1 geluidssetje wil. Ik vraag me namelijk af hoeveel 5.1 setje toevoegt aan mijn game-ervaring ten opzichte van 2.1 waarmee ik tot nu toe alleen gegamed heb. Ik ben nu van een 5.1 setje uitgegaan omdat dit in de BGG wordt aangeraden.
En als ik dan voor 5.1 ga, zouden jullie voor dit 5.1 setje gaan of toch voor de Logitech X-530 die ook populair is?
En misschien een ouderwetse vraag, maar voegt een geluidskaart nog iets toe?
Ook ben ik nog op zoek naar een basic draadloze netwerkkaart. Hebben jullie enig idee welke standaard wifi kaart aan te raden is?
•
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik zou ook graag mijn PC redelijk stil willen hebben en ik vraag me af of dit systeem dat is? Het belangrijkste vind ik denk ik dat hij in idle/laag (surf) verbruik niet aan het blazen is. Over de geluidsproductie tijdens het gamen maak ik me minder zorgen, omdat ik het idee heb dat het geluid van het spel er dan toch wel bovenuit komt.

Zijn er nog aanpassingen/toevoegingen aan dit systeem nodig om hem stiller te krijgen?
•
Wat voor soort gamer ben je?
Ik speel allerlei soorten games, dus ook games in de meest zware categorie. Ik wil met dit systeem de komende jaren alles vloeiend kunnen draaien op maximale settings.
Naast gamen doe ik heel soms ook aan photoshoppen en videobewerking. Omdat dit maar af en toe is vond ik dat niet genoeg om een i7 2600K te verantwoorden.
Ik heb zelf voor een enkele videokaart gekozen zodat ik er in de toekomst (geen idee welk tijdsbestek) nog zo een bij kan prikken als de games niet meer vloeiend draaien. Dat is toch wel een aardige strategie, toch?
Over de muis: Ik vind hem zelf best lelijk met een patroon van deuken, maar hij schijnt het beste te zijn voor het gamen. Of weten jullie of er inmiddels andere muizen zijn die minstens net zo goed zijn en die er niet zo kinderachtig uitzien?
Over het toetsenbord: Eigenlijk zoek ik een toetsenbord zonder teveel poeha, waar ik gewoon lekker mee kan typen en gamen. Ik heb dan ook niet echt het idee dat een gaming toetsenbord (zoals die vaak in de BGG wordt aangeraden) echt iets toe kan voegen aan mijn game-plezier. Een steun onder het toetsenbord voor je hand lijkt me dan wel weer fijn.
Verder hoor ik graag al jullie op- en aanmerkingen of tips over onderstaande systeem!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 37,74 | € 37,74 |
1 | Dell Ultrasharp U2311H | € 199,- | € 199,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 81,85 | € 81,85 |
1 | Creative Inspire T6160 | € 50,31 | € 50,31 |
1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 41,65 | € 41,65 |
1 | Logitech Deluxe 250 Keyboard | € 8,76 | € 8,76 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 23,- | € 23,- |
1 | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 24,14 | € 24,14 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 170,17 | € 170,17 |
1 | XFX PRO750W | € 78,50 | € 78,50 |
1 | OCZ Vertex 3 120GB | € 217,98 | € 217,98 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B | € 79,91 | € 79,91 |
1 | Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 | € 302,98 | € 302,98 |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 137,74 | € 137,74 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.470,73 |