LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Het kan wel, maar mijn ervaring is dat de wat moeilijkere zoektermen, dus van "dingen", zoals "Station Akkrum" wel online gaan, maar straatnamen etc kunnen wel offline.daffie82 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:19:
Aparte goedkope telefoon kopen voor HERE en in WP8.1 blijven? Zonder sim.
Kan dat überhaupt werken?
People as things, that’s where it starts.
Ik heb destijds toch maar een mobiel data abonnement genomen vanwege issues met zoeken terwijl je off-line bent met Here. Thuis (WiFi) een adres gezocht (een vakantiepark ofzo) en gevonden, geen probleem. Later in de auto weer dezelfde zoekopdracht, geen resultaat. Als je geen straatadres weet, zul je dataverbinding moeten hebben om een route te vinden.RobinHood schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:29:
Het kan wel, maar mijn ervaring is dat de wat moeilijkere zoektermen, dus van "dingen", zoals "Station Akkrum" wel online gaan, maar straatnamen etc kunnen wel offline.
Dat klopt inderdaad, de enige reden dat er toch nog weleens flash browsers gebruikt worden, is doordat er voor Android en Apple veel meer support is. Vaak is er geen app voor Windows. Dit ben ik al erg vaak tegengekomen. Of een slechte app zoals die van Marktplaats.Universal Creations schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:53:
[...]
Flash verdwijnt sowieso, dus misschien dat de sites die voetbal streamen eens met hun tijd mee moeten gaan...
Maar ook zijn er veel standaard zaken niet standaard aanwezig, zoals iets om door je mappen te bladeren. Of een timer op de camera. Daar is een speciale app voor. Dat vind ik echt gemakzuchtig eerlijk gezegd. Ik kan overigens een lange lijst opstellen met zaken waar ik me aan stoor met Windows Phone.
[ Voor 22% gewijzigd door Luxicon op 15-03-2016 23:48 ]
...
Testing, one, two ...
Dan moet je ook eens naar Racing One kijken, is van een collega Tweaker.Universal Creations schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:17:
[...]
Ow, dat is wel interessant. Ik heb eigenlijk nog nooit aan een F1 app gedacht, terwijl ik toch al meer dan 20 jaar F1 kijk.
https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrdjxzh
Dat dacht ik ook, maar ergens klopt er dan iets niet.Swerfer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:40:
[...]
Universele apps kunnen echt universeel zijn en op elk Windows 10 device draaien, echter kunnen ze ook beperkt worden en bijvoorbeeld alleen voor de desktop worden uitgebracht. Maar Twitter is zover ik kan zien een universele app die zowel op de desktop als mobile te installeren is...
Als ik naar Twitter kijk krijg ik voor Windows 10 Mobile deze versie. (Desktop versie)
Ik had dezelfde UI verwacht.
Hetzelfde geldt voor DS Video. De nieuwe Universal App heeft een rode kleurstijl, de WP8 versie een paarse. Als ik DS video download krijg ik de paarse oude versie (v. 1.7)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Heb je toevallig ook een link waar je live F1 kan zien via een app of via Edge?RobinHood schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:02:
[...]
Tja, het is net als Silverlight, de ondersteuning is al grotendeels gestopt, maar bedrijven die het gebruiken lijken al jaren te denken "ja, maar, dit werkt toch ook? Waarom iets als HTML5 gebruiken?"
Gelukkig merk ik dat er langzaam verandering in komt, de 24h van Daytona was bijv. gewoon op mijn 950 te bekijken, in serieuze kwaliteit. Het kan dus wel, alleen vertikken veel bedrijven/sites het simpelweg.
Volgens mij is de DS Video Windows 10 app nog niet universal maar is deze bedoelt voor desktop en slaat de opmerking over "mobile" op een tablet met Windows 10, die is tenslotte ook draagbaar (mobiel).Rhapsody schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:45:
[...]
[knip]
Hetzelfde geldt voor DS Video. De nieuwe Universal App heeft een rode kleurstijl, de WP8 versie een paarse. Als ik DS video download krijg ik de paarse oude versie (v. 1.7)
Testing, one, two ...
*edit*
De update geeft nu een dikke vette melding on startup. Ik was er al bang voor. Had de update beter niet kunnen installeren.
[ Voor 45% gewijzigd door NeFoRcE op 16-03-2016 14:27 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Dat zou heel jammer zijn, maar wel de boel verklaren.hardware-lover schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:47:
[...]
Volgens mij is de DS Video Windows 10 app nog niet universal maar is deze bedoelt voor desktop en slaat de opmerking over "mobile" op een tablet met Windows 10, die is tenslotte ook draagbaar (mobiel).
Volgens mij maakt wel of niet installeren geen drol uit. Als de apps er mee op gaan houden dan zal er wel een of andere dienst uitgeschakeld worden misschien waar nu nog wel een beroep op kan worden gedaan? Dan maakt het niet uit welke versie van de app je op je telefoon hebt staan. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.NeFoRcE schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:19:
Here Maps en Drive+ hebben een update. Ben ze aan installen atm. Zal mij benieuwen.
*edit*
De update geeft nu een dikke vette melding on startup. Ik was er al bang voor. Had de update beter niet kunnen installeren.
Testing, one, two ...
"Op 30 juni 2016 is HERE Mps niet meer beschikbaar op apparaten die draaien op Windows 10 Mobile. Gebruik de Windows Maps om daarna uw weg te vinden." vervolgens een link voor meer info naar de here-site.hardware-lover schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:39:
[...]
Volgens mij maakt wel of niet installeren geen drol uit. Als de apps er mee op gaan houden dan zal er wel een of andere dienst uitgeschakeld worden misschien waar nu nog wel een beroep op kan worden gedaan? Dan maakt het niet uit welke versie van de app je op je telefoon hebt staan. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
"What do you get if you multiply six by nine..."
En als je vervolgens naar de website gaat dan staat er dat ze niet meer werken na 30 juni 2016. Dat is wat anders dan niet meer beschikbaar zijn of het is ongelukkig vertaald vanuit het Engels.Punkrocker schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:42:
[...]
"Op 30 juni 2016 is HERE Mps niet meer beschikbaar op apparaten die draaien op Windows 10 Mobile. Gebruik de Windows Maps om daarna uw weg te vinden." vervolgens een link voor meer info naar de here-site.
Testing, one, two ...
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Microsoft Maps gebruiken. Daar komt binnenkort een dikke update voor uit als je de berichten mag geloven. Echter is die text-to-speech echt zwaarrr ruk. Wat een boutstem zeg. Verder is de layout om te huilen en verre van handig tijdens het rijden.warhamstr schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:16:
Hoe kom ik nu aan (gratis) turn by turn navigatie?
Jammer. Heb er zo'n 1,5 jaar geleden nog 30 euro voor neergelegd (Here Drive+).
Professioneel Heftruck Syndroom
Goedkoopste wp 8.1 telefoon kopen puur voor HERE ?warhamstr schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:16:
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Misschien voldoet het gratis gedeelte van Sygic wel? Kwestie van proberen, en als het je bevalt dan komen er regelmatig forse kortingen langs (tot soms 70%), zodat je voordelig een licentie aan zou kunnen kopen.warhamstr schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:16:
Bevalt het niet dan verwijder je deze weer van je pheun.
https://www.microsoft.com.../9nblggh16nlv#app-details
Ze zijn op dit moment overigens ook met een UWP versie bezig, maar deze is nog in Beta status (maar is wel te installeren vanuit de store). Beide versies draaien bij mij probleemloos naast elkaar, en de verschillen tussen beiden zijn minimaal (als ze er al zijn).
Testing, one, two ...
Let op, deze nieuwe versie zou de people hub integratie uitschakelen.Rhapsody schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:25:
Nieuwe Twitter versie voor Windows 10 Mobile komt eraan las ik zojuist op Neowin.
Toen ik net mijn eerste WP7 toestel had meteen Navigon Europe aangeschaft, en die gebruik ik nog steeds
[ Voor 21% gewijzigd door CAP-Team op 16-03-2016 17:30 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dit was het geval met de KLM app.hardware-lover schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:39:
[...]
Volgens mij maakt wel of niet installeren geen drol uit. Als de apps er mee op gaan houden dan zal er wel een of andere dienst uitgeschakeld worden misschien waar nu nog wel een beroep op kan worden gedaan? Dan maakt het niet uit welke versie van de app je op je telefoon hebt staan. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Sinds vorige maand niet meer ondersteund door KLM.
Je kan de app wel openen maar krijgt een bericht daarna dat het niet meer werkt.
Dat is ook maar een tijdelijk uitstel van executie. Map updates gaan er uiteindelijk voor Windows Phone ook niet meer komen is aangekondigd door Here.daffie82 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:07:
[...]
Goedkoopste wp 8.1 telefoon kopen puur voor HERE ?
If you have a smartphone with Windows Phone 8 or a PC with Windows 8
HERE is deeply integrated in the Windows Phone 8 operating system. The HERE apps for Windows Phone 8 will continue to work for you without any disruption. However, we made the business decision to stop the development of new features. Additionally, the maps developed specifically for Windows Phone will not be updated.
Testing, one, two ...
100 euro? 62 pond nu in de store, dat is volgens mij zelfs minder dan 100 euro die je 5 jaar geleden betaald heb.CAP-Team schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:28:
[...]
Let op, deze nieuwe versie zou de people hub integratie uitschakelen.
Toen ik net mijn eerste WP7 toestel had meteen Navigon Europe aangeschaft, en die gebruik ik nog steedsHet was de 100 euro waard na 5 jaar
Sterker nog ik heb het nu op drie devices staan
Maar is het echt goed? Lees ook wat mindere reviews... Laat je telefoon te heet worden, te kleine tekst, battery drain en nog een paar opmerkingen.
Is dit beter dan Sygic betaalde versie?
Kwestie van een alternatief te hebben als MS maps niet beter krijgt...
Goeie tip, thanks.hardware-lover schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:26:
[...]
Misschien voldoet het gratis gedeelte van Sygic wel? Kwestie van proberen, en als het je bevalt dan komen er regelmatig forse kortingen langs (tot soms 70%), zodat je voordelig een licentie aan zou kunnen kopen.
Bevalt het niet dan verwijder je deze weer van je pheun.
https://www.microsoft.com.../9nblggh16nlv#app-details
Ze zijn op dit moment overigens ook met een UWP versie bezig, maar deze is nog in Beta status (maar is wel te installeren vanuit de store). Beide versies draaien bij mij probleemloos naast elkaar, en de verschillen tussen beiden zijn minimaal (als ze er al zijn).
Hoe werkt dit voor routes te voet?
Heb je een tip voor die forse kortingen in de gaten te houden? Waar kan je die bekomen?
Hoewel ik met Sygic nooit navigatie te voet heb gebruikt, staat het wel bij de mogelijkheden. Ervaring daarmee moet ik je dus schuldig blijven. Ik kreeg de korting (en die kwamen erg regelmatig langs), via de app zelf aangekondigd meen ik mij ter herinneren. Je kunt dan via de app naar de Sygic-store om direct je aankoop met korting te realiseren.daffie82 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:16:
[...]
Goeie tip, thanks.
Heb je een tip voor die forse kortingen in de gaten te houden? Waar kan je die bekomen?
Testing, one, two ...
Moet je eigenlijk account maken? Dat is blijkbaar niet noodzakelijk.hardware-lover schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:39:
[...]
Hoewel ik met Sygic nooit navigatie te voet heb gebruikt, staat het wel bij de mogelijkheden. Ervaring daarmee moet ik je dus schuldig blijven. Ik kreeg de korting (en die kwamen erg regelmatig langs), via de app zelf aangekondigd meen ik mij ter herinneren. Je kunt dan via de app naar de Sygic-store om direct je aankoop met korting te realiseren.
Of heeft dit ook voordelen om account te maken?
Volgens mij zitten er weinig nadelen aan. Het is niet dat je wordt overspoeld met mail o.i.d. en voor mij was het vooral prettig omdat de overstap van de Lumia 820 naar Lumia 950 XL niet geheel vlekkeloos ging v.w.b. registratie (en herkenning van mijn eerdere aankopen). Daarop heb ik even contact gehad (via mail), en dit is vervolgens goedgekomen en werd de registratie na een herinstallatie van Sygic (tip van support), automatisch meegenomen naar de nieuwe telefoon. Voor mij had de account dus een voordeeldaffie82 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:48:
[...]
Moet je eigenlijk account maken? Dat is blijkbaar niet noodzakelijk.
Of heeft dit ook voordelen om account te maken?
Testing, one, two ...
Groot voordeel van Sygic vind ik dat je ook routes als favorieten kunt opnemen, dus niet alleen bestemmingen. Helpdesk van sygic is ook ok.
Met Navigon heb ik geen ervaringen.
[ Voor 23% gewijzigd door PinokkioTV op 16-03-2016 21:22 ]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Momenteel trouwens 60% korting, europe te koop voor 20€.
Ik heb nog even wat routes hier in de buurt als voetganger ingegeven. In tegenstelling tot Garmin HUD+ (met Navigon software), stuurt Cygic me over de wandelpaden. Dat ziet er in ieder geval hoopvol uit. Niet de sluippaadjes via een park of zo, dat zit er niet in, maar de voetpaden (hier in de buurt), in ieder geval wel.daffie82 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:16:
[...]
Goeie tip, thanks.
[knip]
Als ik Navigon software gebruik en dan de voetganger selecteer, stuurt ie me via dezelfde route als met een auto. Toch eens verder kijken of dat niet anders kan.
Onjuist, ook Navigon stuurt mij over het voetpad in voetganger mode.
Nee, dat is een aparte app maar wel met overlappende functies. Je mag deze (na opgave email), 7 dagen uitproberen in premium mode. Indien je de premium mogelijkheden niet gaat gebruiken dan zie ik weinig meerwaarde in deze app t.o.v. Sygic navigatie.daffie82 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:28:
Sygic heeft ook een speedometer app. Deze is enkel apart te koop? Of heb je die ook automatisch als premium als je een europe licentie koopt?
[knip]
[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 16-03-2016 21:58 ]
Testing, one, two ...
Speedometer is duurder maar is wel lifetime. Maar dan moet je al speedo op de achtergrond laten draaien terwijl je Sygic gebruikt. Lijkt mij ook niet handig.
De app gaat open met de "splashscreen" en dan plop ben weer terug op mijn startscherm.
Softreset al gedaan....harde reset nog geen zin in.
Als ik het advies opvolg van Here om de app "kaarten" te gaan gebruiken tja dan start ie telkens na het invoeren van een bestemming de Here applicatie op.
Sygic was de andere keuze maar die werkt dus net even niet.
Schiet dus weinig op.
De eenmalige splashscreen van Here van na de laatste update van deze week is al helemaal een lachertje.
Here, Maps for life.
en vervolgens staat er onder dat ze de stekker er uit trekken...........
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
De enige keren dat ik dat met Sygic meemaakte was na het updaten van de app, een volgende start gaf dan aan dat de software was bijgewerkt. Verder werkelijk geen problemen gehad met deze app, niet onder WP8(1) en (nog) niet onder W10MAmadeus1966 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 01:40:
Ik krijg Sygic niet aan de loop of wordt het nog zo.
De app gaat open met de "splashscreen" en dan plop ben weer terug op mijn startscherm.
[knip]
Zoek anders eens even naar de UWP Beta versie en kijk wat die bij je doet?
https://www.microsoft.com...ion-uwp-beta/9nblggh6c9k9
Volgens mij wordt de licentie gekoppeld aan het Microsoft profiel wat gebruikt is voor aankoop. Of je deze tegelijk op twee toestellen geregistreerd kunt gebruiken onder het mom van, "twee halen, één betalen", weet ik je niet te vertellen. Als ik naar de informatie kijk die via "over" binnen de instellingen zichtbaar wordt dan zou ik denken dat dit niet gaat lukken.daffie82 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 00:27:
Is er trouwens een manier om je Sygic licentie te laten gebruiken door iemand anders, mijn vrouw bijvoorbeeld? Beide lumia.
Ik heb gisteren_avond een update van de Microsoft Camera app gehad (bug fixes), en deze morgen van Microsoft telefoon.
[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 17-03-2016 10:54 ]
Testing, one, two ...
Volgens mij hangt de licentie vooral aan het Sygic-account dat je aan kunt maken. Om de worldwide licentie van mijn oude Lumia over te zetten op mijn nieuwe, moest ik op beide even inloggen met hetzelfde account (in Settings > General > My account). Het is dus sowieso een goed idee om dit account aan te maken, voor het geval dat je telefoon kapot gaat en je je licentie over moet zetten naar een nieuwe telefoon.hardware-lover schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 01:51:
[...]
Volgens mij wordt de licentie gekoppeld aan het Microsoft profiel wat gebruikt is voor aankoop. Of je deze tegelijk op twee toestellen geregistreerd kunt gebruiken onder het mom van, "twee halen, één betalen", weet ik je niet te vertellen. Als ik naar de informatie kijk die via "over" binnen de instellingen zichtbaar wordt dan zou ik denken dat dit niet gaat lukken.
Ik heb gisteren_avond een update van de Microsoft Camera app gehad (bug fixes), en deze morgen van Microsoft telefoon.
Oh, dan kan ik toch bij mijn vrouw met hetzelfde account inloggen?Apaat schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:57:
[...]
Volgens mij hangt de licentie vooral aan het Sygic-account dat je aan kunt maken. Om de worldwide licentie van mijn oude Lumia over te zetten op mijn nieuwe, moest ik op beide even inloggen met hetzelfde account (in Settings > General > My account). Het is dus sowieso een goed idee om dit account aan te maken, voor het geval dat je telefoon kapot gaat en je je licentie over moet zetten naar een nieuwe telefoon.
Of is dat de simpel?
(heb hem nog niet gekocht, dus kan het niet testen)
EDIT : is er trouwens een manier om mijn favorieten van HERE te exporteren naar Sygic?
[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 17-03-2016 12:01 ]
Werkt niet onder 8.1hardware-lover schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 01:51:
[...]
De enige keren dat ik dat met Sygic meemaakte was na het updaten van de app, een volgende start gaf dan aan dat de software was bijgewerkt. Verder werkelijk geen problemen gehad met deze app, niet onder WP8(1) en (nog) niet onder W10M
Zoek anders eens even naar de UWP Beta versie en kijk wat die bij je doet?
https://www.microsoft.com...ion-uwp-beta/9nblggh6c9k9
[...]
Hier geen enkel probleem hoor.
Zou kunnen, kan het helaas niet testen. Misschien moet het én hetzelfde Microsoft-account én hetzelfde Sygic-account zijn..daffie82 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:31:
[...]
Oh, dan kan ik toch bij mijn vrouw met hetzelfde account inloggen?
Of is dat de simpel?![]()
(heb hem nog niet gekocht, dus kan het niet testen)
EDIT : is er trouwens een manier om mijn favorieten van HERE te exporteren naar Sygic?
Overzetten van HERE naar iets anders heb ik nog niks voor kunnen vinden. Gisteren handmatig al mijn favorieten overgezet van HERE naar Windows Maps.
Misschien CoPilot eens proberen?
Testing, one, two ...
Was dat helemaal vergeten.
Draaide ik vroeger op android en beviel mij prima.
Thx voor de reminder
[ Voor 82% gewijzigd door GerCor op 17-03-2016 15:58 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik denk niet snel "oh mijn god dit is wat ik al die tijd al wilde", maar nu dacht ik het
Gewoon alles wat "meh" was, is enorm verbeterd:
navigation is now positioned at the top on desktop (instead of the side) and at the bottom on phone (instead of the top): Geen gedoe meer met bijna-brekende vingers om maar iets in te kunnen typen. Hopelijk krijgen andere teams van MS het ook dat hamburgers linksboven zuigen.
When Cortana is enabled, you will receive turn-by-turn directions in Cortana’s voiceCortana klinkt gewoon gaaf. Nog mooier zou ook Nederlandse stemmen zijn, zoals Here Drive wel heeft.
En imo de grote klapper, de reden waarom ik Maps maar meh vond:
And finally, based on the greatest amount of user feedback we’ve made improvements to the UI of turn-by-turn instructions to improve glanceability and the layout in landscape mode.
Heel veel van je scherm is daadwerkelijk een kaart, maar toch heb je alle info die je mogelijk nodig kan hebben. Gewoon perfect afgekeken van Here Drive
Ik kan niet wachten tot die update uitkomt voor mensen die niet in de Insider zitten, want deze update doet mij de Here apps heel snel vergeten
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Kopen kan altijd nog, je geld uitgeven maar 1x.daffie82 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:24:
Tja, deze opkomende update van maps doet mij weer twijfelen of ik Sygic wel zou kopen... Dilemma!
Ik zou lekker wachten, tenzij het echt niet anders kan.
Duurt volgens mij niet lang voordat niet-insiders het ook krijgen.daffie82 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:24:
Tja, deze opkomende update van maps doet mij weer twijfelen of ik Sygic wel zou kopen... Dilemma!
EDIT: (W10M) iemand had het al ergens geschreven maar wel kut dat je inderdaad geen notificatie krijg van updates van apps. Je moet zelf gaan kijken of er updates zijn.
Nu is de vraag: worden de apps vanzelf geupdatet na verloop van tijd of moet je dat handmatig doen?. Is er ergens een instelling dat het automatisch kan, zoals dat in 8.1?
[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 19-03-2016 11:58 ]
Ik kan het instellen binnen de store omgeving, wel of niet automatisch updaten van apps. Als je hem op handmatig zet en je gaat naar de store, dan wordt er vanzelf gekeken of er updates zijn (middels pijltje rechtsboven zichtbaar). Je kunt/moet dan alsnog zelf de updates activeren. Allemaal of wat jij zou willen.GerCor schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:38:
[...]
Duurt volgens mij niet lang voordat niet-insiders het ook krijgen.
EDIT: (W10M) iemand had het al ergens geschreven maar wel kut dat je inderdaad geen notificatie krijg van updates van apps. Je moet zelf gaan kijken of er updates zijn.
Nu is de vraag: worden de apps vanzelf geupdatet na verloop van tijd of moet je dat handmatig doen?. Is er ergens een instelling dat het automatisch kan, zoals dat in 8.1?
Testing, one, two ...
Here Drive bevalt mij prima zoals die is.
Simpel rechttoe rechtaan en in onze moerstaal.
De applicatie zelf zal wel vroeg of laat geheel uit de store verdwijnen maar zolang de
app "kaarten" nog steeds in een voor mij wel verstaanbare maar niet gewaardeerde taal uitgesproken wordt door een fictief karakter uit een onnozele computerspel en niet door een wellustig gevormde Belgische schoonheid ( ik ben een beelddenker.....
Mijn enige hoop om dit moois toch nog in leven te kunnen houden is gevestigd in het kunnen van onze vrienden op XDA.
De Xap van een gehactiveerde Here heb ik inmiddels in bezit.
Rest nu alleen om de kaarten zelf op een dusdanige wijze te manipuleren zodat je de meest recente nog steeds kan blijven gebruiken.
Maar meestal is dat van zeer tijdelijke aard, maar ik zie in kaarten nog steeds geen volwaardige initiatief.
Daarnaast zou ik mij als gelicenseerde gebruiker die ooit eens een x bedrag heeft gedoneerd aan Here voor een langdurige relatie wel een klein beetje genaaid voelen.
Gelukkig heeft mijn Nederlandse inslag de overhand gehad en ben voor gratis gebruik gegaan.
Dus mag eigenlijk niet klagen.....maar ben wel een Nederlander dus wordt ik geacht om te klagen en dus bij deze.
Hoe zit het met die versie en de stem-begeleiding als je toestel op Nederlands staat ingesteld, hoe gaat dat en in welke taal?PinokkioTV schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:52:
Inderdaad een behoorlijke verbetering voor Maps/Kaarten. Ik kan deze nu alleen op m'n 550 draaien met .1001, hoop dat deze versie gauw beschikbaar komt voor m'n 640xl.
Testing, one, two ...
Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, ben zelf meer van de visuele navigatie zonder praatjes. Binnenkort zal ik een ritje maken, dan laat ik het je weten.hardware-lover schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:50:
[...]
Hoe zit het met die versie en de stem-begeleiding als je toestel op Nederlands staat ingesteld, hoe gaat dat en in welke taal?
Yep ..... gevonden.hardware-lover schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:21:
[...]
Ik kan het instellen binnen de store omgeving, wel of niet automatisch updaten van apps. Als je hem op handmatig zet en je gaat naar de store, dan wordt er vanzelf gekeken of er updates zijn (middels pijltje rechtsboven zichtbaar). Je kunt/moet dan alsnog zelf de updates activeren. Allemaal of wat jij zou willen.
Vervolgens: ik kom er tot mijn grote schrik achter dat je in de W10M Twitter-app (versie 5.0) eigengemaakte filmpje kunt uploaden. Super natuurlijk want ze spelen direct af (zonder geluid) in de app. Erop klikken is met geluid. Nou, tot zover prima .... maar die klote Twitter-app op mijn prachtige Surface2 maakt er een superwaardeloze foto van.

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 19-03-2016 16:39 ]
Ah, dat kan natuurlijk ook. Ik rijd zelf vrijwel enkel op stembegeleiding, heb mijn telefoon ook niet direct voor mijn neus zitten zoals de meesten, maar op het voorste zijraampje. Maar liefhebbers van muziek met een wat hoger volume zullen meer aan beeld hebben dan aan geluid. Ik zou het toch nog graag weten als dat gaat lukken?PinokkioTV schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:43:
[...]
Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, ben zelf meer van de visuele navigatie zonder praatjes. Binnenkort zal ik een ritje maken, dan laat ik het je weten.
Testing, one, two ...
Een van de voordelen van "kaarten/maps" zal in ieder geval de OV mogelijkheid zijn, dat zit er bij Cygic niet in. Die is puur gericht op navigeren enkel via eigen vervoersmiddel.daffie82 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:55:
Ben vooral benieuwd naar gebruikers van Sygic premium en hun ervaring met de nieuwe maps app. Vooral dan de voor- en nadelen t.o.v. Sygic premium.
Testing, one, two ...
Wandel navigatie van Sygic vind ik niet goed trouwens. Gewoon slecht ivgl met Here.hardware-lover schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:34:
[...]
Een van de voordelen van "kaarten/maps" zal in ieder geval de OV mogelijkheid zijn, dat zit er bij Cygic niet in. Die is puur gericht op navigeren enkel via eigen vervoersmiddel.
Echt niet duidelijk om te zien welke richting je moet uitlopen.
Auto navigatie vind ik dan weer beter dan Here.
Zou je de verschillen eens aan kunnen geven misschien? Ik heb naar beiden gekeken en ze lijken mij beiden bruikbaar, het wandel overzicht lijkt mij in orde? Niet dat ik wandel ervaring heb met één van beiden, maar het lijkt mij informatief voor een ieder die met navigatie bezig is, zeker als straks here er niet meer is voor de W10M gebruikers onder ons.daffie82 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:17:
[...]
Wandel navigatie van Sygic vind ik niet goed trouwens. Gewoon slecht ivgl met Here.
Echt niet duidelijk om te zien welke richting je moet uitlopen.
Auto navigatie vind ik dan weer beter dan Here.
Testing, one, two ...
Het kompas wat je ziet bij Here is een enorme plus bij het wandelen. Ik bedoel het kompas dat je richting aangeeft waar je naartoe loopt. Dat mis ik enorm.hardware-lover schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:38:
[...]
Zou je de verschillen eens aan kunnen geven misschien? Ik heb naar beiden gekeken en ze lijken mij beiden bruikbaar, het wandel overzicht lijkt mij in orde? Niet dat ik wandel ervaring heb met één van beiden, maar het lijkt mij informatief voor een ieder die met navigatie bezig is, zeker als straks here er niet meer is voor de W10M gebruikers onder ons.
Ik zat net in Maastricht op zoek naar een restaurant. In een straat die parallel lag van de straat waar ik naartoe moest.
Sygic had niet door waar ik zat, zei bestemming bereikt. Ik wist op basis van Sygic het restaurant niet te vinden.
Laat dat nu net de dingen zijn waar ik een gps voor nodig heb tijdens het wandelen.
Of als je in een stad wandelt waar je nog nooit geweest bent. Ik heb op basis van deze ervaring niet het gevoel dat ik het meeste ga vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 20-03-2016 01:19 ]
Als het restaurant een adres heeft of als Poi bekend is dan kun je in Sigic toch op die wijze de bestemming selecteren? Jouw locatie wordt aangegeven met een oranje cirkel en de punt van die cirkel is je kompas en wijst naar de bestemming toe? Hoezo weet je GPS niet waar je bent? Was er geen kaart-overzicht of had je hem niet in voetganger mode staan misschien? Zit niet in Maastricht dus kan het moeilijk vergelijken, maar ik ga nu als test toch eens wat vaker de voetganger mode selecteren, puur om eens te kijken of dat nu bruikbaar is of niet.daffie82 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:17:
[...]
Het kompas wat je ziet bij Here is een enorme plus bij het wandelen. Ik bedoel het kompas dat je richting aangeeft waar je naartoe loopt. Dat mis ik enorm.
Ik zat net in Maastricht op zoek naar een restaurant. In een straat die parallel lag van de straat waar ik naartoe moest.
Sygic had niet door waar ik zat, zei bestemming bereikt. Ik wist op basis van Sygic het restaurant niet te vinden.
Laat dat nu net de dingen zijn waar ik een gps voor nodig heb tijdens het wandelen.
Of als je in een stad wandelt waar je nog nooit geweest bent. Ik heb op basis van deze ervaring niet het gevoel dat ik het meeste ga vinden.
M.b.t. Here, als je met W10M draait dan ga je dat helaas toch kwijtraken in de nabije toekomst. Indien je nog met een WP8 toestel met Here draait dan is er even nog niets aan de hand.
Testing, one, two ...
Restaurant was bekend ja. Gevonden alleen op de naam.hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:48:
[...]
Als het restaurant een adres heeft of als Poi bekend is dan kun je in Sigic toch op die wijze de bestemming selecteren? Jouw locatie wordt aangegeven met een oranje cirkel en de punt van die cirkel is je kompas en wijst naar de bestemming toe? Hoezo weet je GPS niet waar je bent? Was er geen kaart-overzicht of had je hem niet in voetganger mode staan misschien? Zit niet in Maastricht dus kan het moeilijk vergelijken, maar ik ga nu als test toch eens wat vaker de voetganger mode selecteren, puur om eens te kijken of dat nu bruikbaar is of niet.
M.b.t. Here, als je met W10M draait dan ga je dat helaas toch kwijtraken in de nabije toekomst. Indien je nog met een WP8 toestel met Here draait dan is er even nog niets aan de hand.
Dat van die punt op de cirkel wist ik niet, thanks.
Misschien had hij gewoon moeite met de locatie tussen de smalle straatjes. Volgende keer nog eens proberen.
Ik kom er net achter dat in de personen-app twitter niet meer weergegeven wordt.GerCor schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:35:
[...]
Yep ..... gevonden.
Vervolgens: ik kom er tot mijn grote schrik achter dat je in de W10M Twitter-app (versie 5.0) eigengemaakte filmpje kunt uploaden. Super natuurlijk want ze spelen direct af (zonder geluid) in de app. Erop klikken is met geluid. Nou, tot zover prima .... maar die klote Twitter-app op mijn prachtige Surface2 maakt er een superwaardeloze foto van.![]()
![]()
![]()
![]()
Kan het in de instellingen ook niet meer terugvinden.
Vreemd want de twitter-app zelf werkt wel gewoon goed.
Ervaring van een andere user:hardware-lover schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:40:
[...]
Ah, dat kan natuurlijk ook. Ik rijd zelf vrijwel enkel op stembegeleiding, heb mijn telefoon ook niet direct voor mijn neus zitten zoals de meesten, maar op het voorste zijraampje. Maar liefhebbers van muziek met een wat hoger volume zullen meer aan beeld hebben dan aan geluid. Ik zou het toch nog graag weten als dat gaat lukken?
FreshM in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
Ik heb zelf nog geen gesproken aanwijzing gehad, dus ik zal wel iets verkeerd doen
[ Voor 10% gewijzigd door PinokkioTV op 21-03-2016 16:10 . Reden: Linkfix :F ]
Dan ben ik ook benieuwd wanneer de mond wordt opengetrokken want bij de start van een navigatie-opdracht blijft het heel erg stil (in tegenstelling tot andere apps). Morgen staat er een ritje gepland, eens kijken wat er aan NL stem uit het apparaat gaat komen.PinokkioTV schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:08:
[...]
Ervaring van een andere user:
FreshM in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
Ik heb zelf nog geen gesproken aanwijzing gehad, dus ik zal wel iets verkeerd doen
Edit: nogmaals in huis getest zonder in de auto te stappen en het mens (lees vrouw) praat Nederlands, geen TTS zo te horen, maar voor wie dat niet nodig vind (of niet weet wat het is), prima in orde verwacht ik.
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2016 19:54 ]
Testing, one, two ...
Benieuwd naar je bevindingen en de verschillen met Sygic premium.hardware-lover schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:50:
[...]
Dan ben ik ook benieuwd wanneer de mond wordt opengetrokken want bij de start van een navigatie-opdracht blijft het heel erg stil (in tegenstelling tot andere apps). Morgen staat er een ritje gepland, eens kijken wat er aan NL stem uit het apparaat gaat komen.
Edit: nogmaals in huis getest zonder in de auto te stappen en het mens (lees vrouw) praat Nederlands, geen TTS zo te horen, maar voor wie dat niet nodig vind (of niet weet wat het is), prima in orde verwacht ik.
Als doekje tegen het bloeden, met de kans dat er altijd een litteken achter zal blijven;Wasrek schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:25:
Het doek voor MixRadio is vandaag ook definitief gevallen.
MixRadio-gebruikers krijgen 60 dagen gratis en op elk moment annuleren
https://www.microsoft.com/nl-nl/mixradio
Testing, one, two ...
Zit zelf op Android, moeder op Windows Phone 8.1 op een Lumia 735. Geweldig toestel en op het eerste gezicht prima OS. Kwijlend en jaloers kijk ik naar het wit/kleur op zwarte UI. Iets wat Google na 6 versies nog niet leert..
Maar zodra je gewoon ff wil weten wat nou de standaard app is om simpele dingen te doen, ben ik al gauw 10min bezig en geef ik het daarna op.
Navigatie: dat was altijd Here Maps. Alleen had je 2 verschillende apps nodig, Here Maps en daarnaast Here+ die turn-by-turn navigatie bood. Een beetje gek, hoe leg je dat nou weer aan je ouders uit. Dus knal je Here+ op dr scherm want dat is toch wat ze verwacht van een Maps app.
Fastforward een jaar of anderhalf: Here is verkocht.
Als je nu de app opent, krijg je een melding dat Here gaat stoppen en je beter de Microsoft Maps app kunt gebruiken. Prima, dus ik klik op de link die erbij zit en krijg gewoon pats boem het zoekresultaat van "Maps" in de store.
In de resultaten lijst staat een app die GMaps heet bovenaan en nog veel meer verwarrende Mapps, maar als je HEEEEEL goed kijkt is geen van ze de officiele, standaard Microsoft Maps.. Al scroll je tot het eind, je zult hem niet vinden.
Wat blijkt, deze app zat standaard op de telefoon, alleen beetje verwarrend, want je had Here Maps, Here+ Maps en blijkbaar ook Maps. 3 dus. huh?
Plus, wie niet bewust op zoek is naar Maps in zijn ellenlange lijst met apps, gaat dat dus niet weten. Zet de officiele Maps hoog in de Store en mensen kunnen je in elk geval vinden.. of denk ik dan al te moeilijk?
OK, voor het gemak Here en Here+ geuninstalled. Nu open ik Maps en die ziet er best netjes uit, prima eigenlijk. Even een adresje zoeken, route plannen alles is prima, tot je vervolgens op de knop drukt om die route daadwerkelijk af te leggen!
Dan krijg je dus een melding, dat je voor voice navigatie een extra app nodig hebt. Okeee.. wellicht een pure voice addon. Kan ik me iets bij voorstellen. Dus ik druk weer op de link die erbij staat en voila:
Ik krijg het resultaat van "Maps" in de store, met alle Google Maps kopietjes, Waze, Maps+ (van Livetiles, niet van Microsoft) en nog een HOOOOP andere apps. Apps die de Microsoft Maps dus eigenlijk weer helemaal overbodig maken.
Ik heb zelfs nog die van Livetiles geinstalleerd. Maar het zat me dwars dat "Maps" prima werkt en zegt een andere app voor voice navigatie nodig te hebben, en ik vervolgens een compleet alternatief voor Maps installeer, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is Maps dan een One Experience app, je gebruikt hem 1x, wordt naar de Store geleid en vervolgens moet je hem nooit meer gebruiken?? Nee, dat lijkt me ongelooflijk onlogisch, dus die heb ik toch maar weer verwijderd.
Wat moet ik nu doen om gewoon 1 Maps app te hebben, gewoon zoals Microsoft wil dat ik turn-by-turn navigatie ervaar, zonder over te stappen naar een concurrerende app van Maps? Ik wil gewoon de ervaring zoals Microsoft die bedoeld heeft eens ervaren?
Ik heb mijn moeder dus met Maps gelaten, ze ontdekt heel binnenkort dat haar telefoon geen stem meer heeft en niet meer met haar 'meerijd'.
Upgraden naar Win10 kan natuurlijk sinds afgelopen donderdag maar de ervaringen op Tweakers tonen aan dat dat een tijdrovende klus is, dus dat zit er komende weken niet in. Bovendien zou dat niet nodig moeten zijn natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 22-03-2016 01:08 ]
Advies: blijf met je vingers van de telefoon van je moeder af als je Microsoft niet begrijpt. (geintje)
[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 22-03-2016 01:32 ]
[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 22-03-2016 09:53 ]
[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 22-03-2016 09:53 ]
Dat snap ik. Maar je vroeg waar Microsoft mee bezig is en dat leg ik je uit. Turn-by-turn is Windows 10 Mobile. Dan vind je het uiteraard niet als jouw moeder haar toestel draait op Windows Phone 8.1.Jazco2nd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
Ik werk met de Engelse versie, [mbr]niet doen[/mbr]. En de ingebouwde turn-by-turn voice navigatie van deze app = een link naar de Store met "Maps" zoekresultaten, waarbij je alle alternatieven van Microsoft Maps ziet. Zoals ik duidelijk omschrijf.
Maps op 8.1 is meer een routebeschrijving en niet meer dan dat.
Overigens, hoewel tijdens het upgraden van 8.1 naar 10 er een bericht verschijnt dat het 5 tot 10 minuten kan duren, hou rekening met anderhalf uur. Maar dan heb je ook wat en maak je jouw moeder, denk ik, echt blij. Want W10M ziet er toch erg mooi uit in vergelijking met 8.1
Succes.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 22-03-2016 10:10 ]
Wel jammer ik moet dus wel zsm upgraden of Here terugzetten en de melding telkens wegdrukken. In elk geval bedankt voor de verduidelijking.
Het is ook verwarrend. Vooral als je W10M niet hebt.Jazco2nd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:16:
Ok dus de Maps voor Win10 heeft gewoon turn by turn, in 8.1 moet je het met 3rd party doen. Ergens logisch want Here Maps was ooit first party maar inmiddels niet meer. Alleen wel erg jammer van de slechte melding van Here, want ik lees nu online dat Here zal blijven werken op 8.1, dit blijkt niet uit de popup die de app toont.
Wel jammer ik moet dus wel zsm upgraden of Here terugzetten en de melding telkens wegdrukken. In elk geval bedankt voor de verduidelijking.
Ik begrijp het als volgt:
HERE blijft beschikbaar op Windows Phone 8.1 maar wordt niet meer ge-updatet.
HERE maakt geen app voor Windows 10 Mobile.
Vervelend/jammer is dat HERE niet uitlegt waarom er geen W10M app komt.
Volgens mij is dat om 2 redenen.
1. Er zijn te weinig gebruikers van W10M, dus loont de moeite niet
2. Microsoft heeft HERE niet (meer) nodig want ze gaan het zelf doen. Waarschijnlijk ook om zeker te zijn dat gebruikers steeds updates krijgen en ze daarvoor niet afhankelijk zijn van een derde zoals HERE in dit geval.
Wat blijft er dan over van de samenwerking met HERE? De kaarten zelf, die blijven geleverd worden door HERE.
Verwijderd
Hier kan je de reden lezen :
http://360.here.com/2016/...re-apps-on-windows-phone/
Vandaag een aardige rit gehad (zo'n 230 km over allerlei binnenwegen en gedeeltelijk snelweg).daffie82 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:28:
[...]
Benieuwd naar je bevindingen en de verschillen met Sygic premium.
Heen met Sygic Premium.
Terug met gebruik van enkel "Kaarten".
Het verschil tussen de Premium versie en gratis Kaarten is groot, op heel wat vlakken, waarbij Sygic als pure navigatie app duidelijk de winnaar is. Datzelfde gaat overigens ook op voor Navigon, ook daar kan Kaarten niet aan tippen. Je mist veel zaken die bij de andere pakketten een welkome aanvulling op de navigatie geven, maar.......
De Kaarten app voldoet als basis navigatie en doet zijn werk verder meer dan redelijk. De symbolen op het scherm mogen gerust een tandje groter, en de kleurinstelling van de kaart (in het donker), is eigenlijk onvoldoende, ook dat kan stukken beter.
De ingestelde snelheidswaarschuwing (piepen bij snelheid als deze 5KM/h hoger ligt dan is toegestaan), wordt volledig genegeerd, bij 2km te hard gaat ie al piepen, en blijft dat met regelmaat doen. Foutje verwacht ik.
Overzichtelijke afslaginformatie, waar Navigon (Reality View), in het verleden als eerste mee kwam, kent ie niet, je moet dus goed (naar de veel te kleine) pijltjes kijken. Niet echt veilig.
Stem van vrouw is duidelijk en goed verstaanbaar, maar er worden geen straat-/afslagnummers/wegnummers uitgesproken, het is allemaal vrij sober maar afdoende. Kijken op de kaart is dus een must wil je niet verkeerd rijden. Overigens is die stem wel te horen op mijn 950 XL maar niet op een 820 met dezelfde W10M software build (.164) die via de slow ring op dat toestel terecht is gekomen. Er valt nergens wat aan stemmen in te stellen of binnen te hengelen.
Het aantal instellingen is op dit moment ook nog vrij beperkt, zal allemaal nog wel uitgebreider worden verwacht ik.
Nu lijkt het erop dat die Kaarten app een grote update gaat krijgen, die heb ik nu niet getest. Mogelijk wordt daar al een hoop mee aangepakt/opgelost.
Het zal mijn standaard navigatie app zeker niet gaan worden, ik rijd het liefst zoveel mogelijk op gehoor, met Sygic is dat grotendeels mogelijk. Voor het OV is deze bijvoorbeeld wel bruikbaar voor mij (mocht ik dat ooit nodig hebben). Voor een ander zal de Kaarten app mogelijk ruim voldoende zijn en er zullen beslist updates verschijnen waardoor de app alleen maar flink beter zal gaan worden.
Testing, one, two ...
Erg nuttige post! Dank.hardware-lover schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:00:
[...]
Vandaag een aardige rit gehad (zo'n 230 km over allerlei binnenwegen en gedeeltelijk snelweg).
Heen met Sygic Premium.
Terug met gebruik van enkel "Kaarten".
Het verschil tussen de Premium versie en gratis Kaarten is groot, op heel wat vlakken, waarbij Cygic als pure navigatie app duidelijk de winnaar is. Datzelfde gaat overigens ook op voor Navigon, ook daar kan Kaarten niet aan tippen. Je mist veel zaken die bij de andere pakketten een welkome aanvulling op de navigatie geven, maar.......
De Kaarten app voldoet als basis navigatie en doet zijn werk verder meer dan redelijk. De symbolen op het scherm mogen gerust een tandje groter, en de kleurinstelling van de kaart (in het donker), is eigenlijk onvoldoende, ook dat kan stukken beter.
De ingestelde snelheidswaarschuwing (piepen bij snelheid als deze 5KM/h hoger ligt dan is toegestaan), wordt volledig genegeerd, bij 2km te hard gaat ie al piepen, en blijft dat met regelmaat doen. Foutje verwacht ik.
Overzichtelijke afslaginformatie, waar Navigon (Reality View), in het verleden als eerste mee kwam, kent ie niet, je moet dus goed (naar de veel te kleine) pijltje kijken. Niet echt veilig.
Stem van vrouw is duidelijk en goed verstaanbaar, maar er worden geen straat-/afslagnummers/wegnummers uitgesproken, het is allemaal vrij sober maar afdoende. Kijken op de kaart is dus een must wil je niet verkeerd rijden. Overigens is die stem wel te horen op mijn 950 XL maar niet op een 820 met dezelfde W10M software build (.164) die via de slow ring op dat toestel terecht is gekomen. Er valt nergens wat aan stemmen in te stellen of binnen te hengelen.
Het aantal instellingen is op dit moment ook nog vrij beperkt, zal allemaal nog wel uitgebreider worden verwacht ik.
Nu lijkt het erop dat die Kaarten app een grote update gaat krijgen, die heb ik nu niet getest. Mogelijk wordt daar al een hoop mee aangepakt/opgelost.
Het zal mijn standaard navigatie app zeker niet gaan worden, ik rijd het liefst zoveel mogelijk op gehoor, met Sygic is dat grotendeels mogelijk. Voor het OV is deze bijvoorbeeld wel bruikbaar voor mij (mocht ik dat ooit nodig hebben). Voor een ander zal de Kaarten app mogelijk ruim voldoende zijn en er zullen beslist updates verschijnen waardoor de app alleen maar flink beter zal gaan worden.
Als maps die update uitbrengt waar je naar linkt, mag je hem nog eens uitproberen
It's never easy.....
Ik ga het morgen even testen. Ben benieuwd.Radeon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:41:
Heb toevallig vandaag nog met de nieuwe Maps gereden. En het is echt een groot verschil met de oude maps. En is nu zeker op gelijke hoogte en ook nog wel beter als HereDrive.
Je bedoelt dan zeker de nieuwe Maps/Kaarten app die in de Insider build beschikbaar is maar nog niet voor de Production toestellen die buiten Insider draaien?Radeon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:41:
Heb toevallig vandaag nog met de nieuwe Maps gereden. En het is echt een groot verschil met de oude maps. En is nu zeker op gelijke hoogte en ook nog wel beter als HereDrive.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Dynamic Theme:
https://www.microsoft.com...(259740)(2542549)(d_wp)()
Kan je zowel lockscreen(kan al naar Bing) als ook de achtergrond aanpassen.
Dat noemen we crosspostenVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:11:
Van WindowsCentral, maar ik post 'm hier ook maar even, want dit zullen velen een mooie vinden.
Dynamic Theme:
Ja, ik had hem geïnstalleerd gisteren, om me vervolgens af te vragen wat voor praktisch nut het voor mij hadVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:11:
Van WindowsCentral, maar ik post 'm hier ook maar even, want dit zullen velen een mooie vinden.
Dynamic Theme:
Ik wil helemaal niet dat mijn background automatisch wijzigt, en mijn lockscreen staat al op bing.. dus eigenlijk geen toegevoegde waarde voor mij.
https://wren.co/join/Devian
EDIT: net even een stukje gereden met Kaarten. Ik moet nog uitvinden waar ik gewoon in Drivemodus kan rijden zoals in HERE Drive +. Zonder een adres in te voeren waar ik naar toe wil. Nu zie ik alleen dat rondje en daar heb ik weinig aan. Ik wil de wegen zien en de omgeving op het Noorden. Stem is, volgens mij, de vertrouwde vrouwenstem uit HERE. Maar ziet er strak uit verder.
[ Voor 62% gewijzigd door GerCor op 23-03-2016 10:27 ]
De Here Apps zijn de nek omgedraaid,
alleen de ene laten ze nog even doorspartelen op WP 8.x maar gaat uiteindelijk ook gewoon een stille dood sterven.
Welke smoesjes Here ook heeft bedacht het maakt niets uit.
Het enig wat ze hoefden te doen waren de kaarten te onderhouden, de apps waren er al.
Ben benieuwd hoe het straks gaat als je handmatig Here drive voor wp8 op W10 installeert.
De app zelf zal waarschijnlijk nog wel werken, ben alleen benieuwd of je de kaarten dan ook nog kunt blijven downloaden ( ook al zullen deze niet meer bijgewerkt worden ).
Aan de andere kant, de kaarten zijn hetzelfde als de nieuwe app "kaarten/maps of hoe dat ding tegenwoordig ook heet.
En die kaarten worden nog wel aangeleverd.......
Ik ben voorlopig nog niet van plan om het Here tijdperk achter me te laten en lijkt me een leuke uitdaging om deze toch nog zo lang mogelijk in leven te houden totdat ze met iets aankomen wat mij wel bevalt.
Ik heb de app zelf in ieder geval als gehactiveerde xap in de backup staan.
Dus kan er nog even mee rondknoeien..
http://thatsgaming.nl/exa...-voor-windows-10-devices/
Krijgen ze misschien weer een rechtszaak wegens monopoliemisbruik aan hun broek zoals bij Internet Explorer of Windows Media Player destijds...Jazco2nd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 01:03:
Zet de officiele Maps hoog in de Store en mensen kunnen je in elk geval vinden.. of denk ik dan al te moeilijk?
Maar terugkomend over : "ik snap Microsoft niet, want Here wordt de nek omgedraaid"
Here is niet van Microsoft, maar van Nokia. En Nokia doet lekker zelf wat ze willen (tenzij Microsoft weer met een grote zak geld over de brug komt).
Microsoft wil duidelijk een minder dikke vinger in de pap hebben in de apps, want dat schrikt andere app developers af. Want gebruikers zijn nou eenmaal geneigd om de default apps te gebruiken. En dan maken aanbieders van alternatieven weinig kans.
Dus wat hun 'nekt', is dat Nokia hun apps zo verdraaid goed/fijn gemaakt hadden (Here, Mixradio, PlayTo, etc.) . En die worden allemaal gestopt. Door Nokia. Niet door Microsoft.
[ Voor 47% gewijzigd door Fireshade op 23-03-2016 16:31 ]
Sterker nog, HERE is al een tijdje verkocht door Nokia (aan een consortium autobedrijven geloof ik). Dus de link met windows phone wordt nog zwakker. Geldt ook voor MixRadio geloof ik, maar dat weet ik niet zeker.Fireshade schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:12:
En die worden allemaal gestopt. Door Nokia. Niet door Microsoft.
youtube.com/@hisrep
Volgens mij snap je er niet veel van. HERE is inderdaad verkocht aan een clubje autofabrikanten, waaronder Mercedes. Kaarten of Maps staat standaard op je telefoon. Dus, die dikke vinger in de pap is van Microsoft. Ze konden HERE van Nokia kopen maar maken het gewoon zelf. Die Kaarten app wordt minstens zo goed als HERE anders begon Microsoft er niet aan. Geen idee wat je bedoelt met: 'Dus wat hun nekt'.Fireshade schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:12:
[...]
Krijgen ze misschien weer een rechtszaak wegens monopoliemisbruik aan hun broek zoals bij Internet Explorer of Windows Media Player destijds...
Maar terugkomend over : "ik snap Microsoft niet, want Here wordt de nek omgedraaid"
Here is niet van Microsoft, maar van Nokia. En Nokia doet lekker zelf wat ze willen (tenzij Microsoft weer met een grote zak geld over de brug komt).
Microsoft wil duidelijk een minder dikke vinger in de pap hebben in de apps, want dat schrikt andere app developers af. Want gebruikers zijn nou eenmaal geneigd om de default apps te gebruiken. En dan maken aanbieders van alternatieven weinig kans.
Dus wat hun 'nekt', is dat Nokia hun apps zo verdraaid goed/fijn gemaakt hadden (Here, Mixradio, PlayTo, etc.) . En die worden allemaal gestopt. Door Nokia. Niet door Microsoft.
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.