Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:23
SinergyX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:04:
Is kentekencheck niet gewoon makkelijker? Gebruik ik al sinds 7.8 en werkt nog steeds (altijd handig als je auto langs ziet rijden en je wil even de specs kijken).
Kentekencheck werkt prima. Maar ik vind het op zich goed nieuws dat de RDW een app uitbrengt voor alle platformen. En deze lijkt extra functionaliteit te hebben, zoals een APK alert. Ik ga hem gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
Klinkt leuk zo'n apk alert maar volgens mij is het batterij technisch gezien handiger op een reminder in je agenda te zetten. Om nou het hele jaar een achtergrond taak te laten draaien voor één (of meer voor de gelukkige) notificatie lijkt me niet heel erg praktisch.
Of werkt zo'n melding anders dan ik me voorstel?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NeFoRcE schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:07:
[...]

Die kon ik niet meer vinden in de store, maar zoals hierboven staat zou het kunnen omdat ik mijn regio op VS heb staan... of omdat ik W10 draai..
Ik draai al sinds 8 op VS en nu ook W10, maar staat er bij mij gewoon tussen. Of het kan zijn omdat ik een backup terug had gezet, zodat hij deze weer opnieuw gaat downloaden.

Anders gewoon even NL, installeren, en weer terug, zou dan ook moeten werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:44
En Kentekencheck hoef je natuurlijk niet te openen en het kenteken in te voeren?

Dat blijft toch gelijk? Even makkelijk?

Ik vind de resultaten van het RDW erg uitgebreid. Al kende ik de oude versie niet.
Makkelijk ook de alerts die je in kan stellen voor apk en rijbewijs.
En die gegevens vertrouw ik dan weer liever toe aan het RDW, die ze al had, dan aan een third party-app. ;)

Ik heb trouwens W10 (10458), daar zou het niet aan liggen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 08-12-2015 15:24 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Teijgetje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:22:
E
En die gegevens vertrouw ik dan weer liever toe aan het RDW, die ze al had, dan aan een third party-app. ;)
Ik ga ervan uit dat de gegevens in beide gevallen bij de RDW vandaan komen. De app doet in beide gevallen niet meer dan deze ontsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Maar waarom dan niet gelijk bij de bron opvragen?
Je weet zeker dat Kentekencheck geen metadata verzamelt of andere logs maakt?
Zoals je zegt: De RDW heeft al die gegevens al.....

Maar Kentekencheck kan ik dan weer niet vinden in de store. Wellicht nog niet compatibel met W10(M)?

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 08-12-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Heeft er iemand een idee of er een goede app is waarmee je filmpjes kunt uploaden naar youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
on99 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:52:
Heeft er iemand een idee of er een goede app is waarmee je filmpjes kunt uploaden naar youtube?
Ik weet dat MyTube de functie heeft, maar heb hem zelf nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Teijgetje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:37:
Maar waarom dan niet gelijk bij de bron opvragen?
Je weet zeker dat Kentekencheck geen metadata verzamelt of andere logs maakt?
Zoals je zegt: De RDW heeft al die gegevens al.....

Maar Kentekencheck kan ik dan weer niet vinden in de store. Wellicht nog niet compatibel met W10(M)?
Nee, weet ik niet. Maar de leverancier van de app heeft daar volgens mij geen belang bij.
En iemand begon over kentekencheck en ik heb dat braaf overgenomen. Maar ik zit nu even op mijn toestel te kijken en de app heet 'Kentekeninformatie' 8)7 en draait keurig op W10. Kentekencheck is een app van https://www.vwe.nl/ en http://www.autotelex.com/nl.nl.

Voor wie het fijne er dan van wil weten is dit een interessante pagina: http://www.autotelex.com/kentekenkoppeling Als ik het goed begrijp levert VWE mutaties aan bij de RDW (en dus niet andersom). De data van de RDW app en Kentekeninformatie zijn daarmee in basis hetzelfde, maar autotelex voegt weer info toe als uitvoering, etc. Voor mij gaat het al te ver, maar voor sommige mensen is het misschien interessant om te kijken welke app de meest complete gegevens levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
" Iedere dag ontvangen en verwerken wij de mutaties op het RDW-kentekenregister via RDW Provider VWE"

Net andersom. ;)
Ze zoeken er wel eea aan gegevens extra bij zeggen ze maar mijn auto werd bij de RDW uitgebreid weergegeven.
Weliswaar waren niet alle testresultaten en uitstootwaarden daar bekend.

Is dat bij Kentekeninformatie wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Teijgetje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:26:
" Iedere dag ontvangen en verwerken wij de mutaties op het RDW-kentekenregister via RDW Provider VWE"

Net andersom. ;)

Is dat bij Kentekeninformatie wel zo?
Ik haal er uit dat VWE de provider van de RDW is. Of zie ik dat verkeerd. Niet dat het me veel uit maakt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik begreep dan weer dat VWE de dataprovider van de RDW is, als in partner.(zie tijdlijn)
Daarnaast leveren ze data aan andere autobranche gerelateerde bedrijven.

Linksom of rechtsom hebben ze toegang tot dezelfde data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een app om s nachts je scherm te dimmen? Hij staat nu op nul procent maar alsnog te fel voor in bed..ik mis de bluelight filter app van android ((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is er al een oorzaak bekend voor de Franse taal bij apps in de store? Ik vind het behoorlijk irritant worden nu.
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 02:29:
Is er een app om s nachts je scherm te dimmen? Hij staat nu op nul procent maar alsnog te fel voor in bed..ik mis de bluelight filter app van android ((
Zo'n app is er niet. Op de automatische stand dimt het net wat meer, dat is het enige.
UC Browser heeft zelf een nachtstand, dat helpt voor het browsen misschien wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 02:29:
Telefoon niet meenemen naar bed :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edc1
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-04-2024
Vandaag kreeg ik een mail, dat men overweegt om een app te ontwikkelen op wp voor Vlaanderen-Fietsland (met fietsknooppunten, bezienswaardigheden, logementen, enz...)
Voorwaarde is dat er voldoende respons komt via volgende link: https://docs.google.com/f...45jSgJoM/viewform?c=0&w=1
Graag dus massaal invullen. Waarvoor dank !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 17:41
Voor de muzikanten onder ons: Figure is beschikbaar voor W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Teijgetje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:22:
En Kentekencheck hoef je natuurlijk niet te openen en het kenteken in te voeren?

Dat blijft toch gelijk? Even makkelijk?

Ik vind de resultaten van het RDW erg uitgebreid. Al kende ik de oude versie niet.
Makkelijk ook de alerts die je in kan stellen voor apk en rijbewijs.

Ik heb trouwens W10 (10458), daar zou het niet aan liggen denk ik.
Kentekeninformatie geeft alle informatie op tabs, RDW gooit ze allemaal onder elkaar met hier en daar wat uitklappen, werkt voor mij wat fijner. Qua gegevens, wat hebben ze nu aan het feit dat ik kentekens opvraag? Meer informatie hebben ze toch niet.

En zo'n reminder heb ik gewoon in m'n agenda staan :P Het is net welke app je fijner vind.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik kan sinds kort geen foto's meer sharen vanuit Telegram... Of het gaat wel maar moet minimaal 5x opnieuw proberen. Direct sharen vanuit Photo's is ook geen optie meer...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• coenox
SinergyX schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:29:
[...]

Kentekeninformatie geeft alle informatie op tabs, RDW gooit ze allemaal onder elkaar met hier en daar wat uitklappen, werkt voor mij wat fijner. Qua gegevens, wat hebben ze nu aan het feit dat ik kentekens opvraag? Meer informatie hebben ze toch niet.

En zo'n reminder heb ik gewoon in m'n agenda staan :P Het is net welke app je fijner vind.
Even een vraag hiervan afgeleid: gebruikt iemand een app om gegevens van zijn/haar eigen voertuigen bij te houden? Is er zo iets?

Ik kan de kentekens, kilometerstanden, verlopen schorsing, etc. van onze eigen voertuigen nauwelijks bij houden. Zou handig zijn als er een app voor is. Lijkt misschien wat overdreven voor privé-gebruik, maar we hebben als gezin iets van 13 kentekens op naam staan.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

coenox schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:51:
[...]

Even een vraag hiervan afgeleid: gebruikt iemand een app om gegevens van zijn/haar eigen voertuigen bij te houden? Is er zo iets?

Ik kan de kentekens, kilometerstanden, verlopen schorsing, etc. van onze eigen voertuigen nauwelijks bij houden. Zou handig zijn als er een app voor is. Lijkt misschien wat overdreven voor privé-gebruik, maar we hebben als gezin iets van 13 kentekens op naam staan.
Autototal, gebruik ik hoofdzakelijk voor verbruik, maar je kan werkelijk alles kwijt, zelfs met foto's en GPS locaties. Ding heeft zelfs een export en backup functie naar onedrive, zonder twijfel nog steeds 1 van de beste apps voor WP.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2015 10:53 ]

• coenox
Dank. Ben hem aan het downloaden. Was ik zelf niet achter gekomen, beschrijving in de Store is in het Roemeens of zo. Ga hem proberen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

coenox schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:55:
Dank. Ben hem aan het downloaden. Was ik zelf niet achter gekomen, beschrijving in de Store is in het Roemeens of zo. Ga hem proberen.
Ja, eigenaar is duits of roemeens, betaalde versie (1.99?) is het zeker waard.

• The_Anarchist
De ASN W10M app komt (waarschijnlijk) in januari '16 beschikbaar.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

RTL heeft dus de stekker uit zijn app voor Windows en Windows Phone getrokken:
RTL XL @rtlxl 1 u1 uur geleden
Wij zullen de Windows app niet gaan updaten. Deze app zal binnenkort ook niet meer ondersteunen. ^YB

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
CAP-Team schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:55:

[...]
Vreemd. Zouden er zoveel devkosten aan verbonden zijn?

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:32

[...]
Zucht....... wordt er dan niet beter op :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Denk dat hel het app verhaal een aflopende zaak is. Zie steeds meer, dat voor alle platformen, word verwezen naar een mobiele intuieve website...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
SuikerBrood schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:15:
Vreemd. Zouden er zoveel devkosten aan verbonden zijn?
Van een WP 8.1 naar een W10 app is geen 5 minuten werk, je zult er inderdaad best wat tijd in moeten steken. Voor bedrijven waar software development sowieso geen primair proces is zal het al snel te duur bevonden worden. Zeker als blijkt dat de extra inkomsten die de sales eruit dacht te halen uitblijven.
warhamstr schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:35:
Denk dat hel het app verhaal een aflopende zaak is. Zie steeds meer, dat voor alle platformen, word verwezen naar een mobiele intuieve website...
Het hele app verhaal is wat te grof door de bocht, maar het aantal zinloze apps van bedrijven die alleen maar een app hebben omdat het hip is zal hopelijk snel afnemen, scheelt weer ruis in de store. Om een RTL whatever of Mac app zal ik geen traan laten, de toegevoegde waarde is gewoon nihil. Als ik reclame wil lezen, zet ik m'n blockers wel uit bij het browsen.

Als je echte application functionaliteit wil hebben, is een (native) app een goed idee. Hier zul je in moeten investeren, de frameworks voor multi-platform app development zijn lang niet zo ver dat het bergen tijd bespaart, dus je accepteert dat of je gaat native ontwikkelen val alle target platformen. Een goede app bouwen en ondersteunen is gewoon software development, dat is niet opeens magisch goedkoper en minder moeite dan een x86/x64 application bouwen. Windows 10 maakt het zeker makkelijker om voor meerdere devices te ontwikkelen, maar per device moet je toch echt nadenken over UI, functionaliteit, etc.

Het verwijzen naar een mobiele site of die in een wrapper app proppen is helemaal geen issue wat mij betreft; waarom investeren in een app als je geen functionaliteit nodig hebt die een website ook biedt? Liever een goeie website dan een brakke app naast een brakke website.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Laatst online: 16-09 21:25

MarvinJames

Theatermaker

warhamstr schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:35:
Mijn vermoeden is dat een groot deel van de apps in de toekomst sowieso overbodig worden. Veel apps zijn namelijk niet meer dan frontje waar informatie van een website wordt ingeladen.

Met responsive websites zijn de apps ook steeds minder relevant.
Als een website als 9292ov of NS een perfecte responsive website hebben, dan heb je ook helemaal geen app meer nodig.
Idem voor streaming diensten als Netflix, werkt ook online bijna hetzelfde als de app.
Beltegoed bekijken? Waarom heb je daar een app voor nodig? Als je inlogd op de website van je browser zie je precies dezelfde informatie.

Duurt natuurlijk nog een tijdje, maar volgens mij worden apps in de toekomst niet meer dan een snelkoppeling naar een website met vooraf ingevulde inlog informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:06

rda

Bestaat er een goed alternatief voor Tapatalk? Iets dat wat vlotter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
Des te belangrijker voor de os bouwers om bookmarks goed te implementeren. Dus niet zoals nu bij w10m dat elke keer dat er op een gepinde bookmark wordt geklikt er een nieuw tabblad wordt geopend en dat deze bookmark ook beter wordt weergegeven dan een blauwe edge tile met een stukje tekst eronder. Maar dat is een discussie voor een ander topic.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:33

P_Tingen

omdat het KAN

Tsux schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:19:
[...]
Duurt natuurlijk nog een tijdje, maar volgens mij worden apps in de toekomst niet meer dan een snelkoppeling naar een website met vooraf ingevulde inlog informatie.
Dat zou helemaal geen verkeerde ontwikkeling zijn. De toegevoegde waarde zit hem dan evt in het afhandelen van het inloggen en gemakkelijke en snelle beschikbaarheid. Als je app een opgedirkte wrapper is voor je mobiele site, dan is hij waarschijnlijk erg klein en heeft hij weinig onderhoud nodig. Ik zie alleen maar voordelen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:26

Punkrocker

Mostly harmless

SinergyX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:52:
[...]

Autototal, gebruik ik hoofdzakelijk voor verbruik, maar je kan werkelijk alles kwijt, zelfs met foto's en GPS locaties. Ding heeft zelfs een export en backup functie naar onedrive, zonder twijfel nog steeds 1 van de beste apps voor WP.
Ik kan hem niet vinden in de Store?
Regio NL, WP8.1

Sorry, gevonden. er staat een spatie tussen Auto Total 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Punkrocker op 11-12-2015 11:24 ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Punkrocker schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:06:
[...]

Ik kan hem niet vinden in de Store?
Regio NL, WP8.1

Sorry, gevonden. er staat een spatie tussen Auto Total 8)7
Excuses :P
P_Tingen schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:53:
[...]

Dat zou helemaal geen verkeerde ontwikkeling zijn. De toegevoegde waarde zit hem dan evt in het afhandelen van het inloggen en gemakkelijke en snelle beschikbaarheid. Als je app een opgedirkte wrapper is voor je mobiele site, dan is hij waarschijnlijk erg klein en heeft hij weinig onderhoud nodig. Ik zie alleen maar voordelen.
Geef mij maar gewoon apps, Vodafone en rabobank zijn een draak in de mobiele weergave, back-knop gaat leuke dingen doen behalve gewoon 1 scherm terug, reload geeft bij Vodafone een opnieuw inloggen en je bent volledig afhankelijk van een werkende verbinding. Om maar niet te spreken van reclame.

Dan heb je nog die ahum-ontwerpers die 'mouse over' menu's gebruiken (zoals oude site van T.net), die hebben echt geen idee waar ze mee bezig zijn.

Nee, goed ontworpen app zal altijd mijn voorkeur hebben, zie bv auto total (tegen bv spritmonitor) of kentekeninformatie, goedwerkend en kan geen site tegenop.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GWBoes schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:49:
Des te belangrijker voor de os bouwers om bookmarks goed te implementeren. Dus niet zoals nu bij w10m dat elke keer dat er op een gepinde bookmark wordt geklikt er een nieuw tabblad wordt geopend en dat deze bookmark ook beter wordt weergegeven dan een blauwe edge tile met een stukje tekst eronder. Maar dat is een discussie voor een ander topic.
Dit is aan de site om het juiste aan te bieden: MSDN: Pinned site metadata reference (Internet Explorer)
Tweakers.net doet dit dacht ik al redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 11:38

EektheMan

DPC

Damn, wist niet eens dat deze bestond. Even gedwonload en zie dat er geen regio beperking op zit. Fijn als je in het buitenland zit. Kan nu met Continuum vanaf de tel mooi HD een stream bekijken. Hopen dat er deze maand extra gebruikers bijkomen waardoor het tippingpoint weer positief uitvalt...

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Laatst online: 22-06 15:41
Ik heb eigenlijk enkel een negatieve ervaring met de app. Als ik een programma terug wilde kijken dan bleef de stream in de app continu stotteren en laden, terwijl het via de website wel gewoon vloeiend ging. Dus als de app slechter werkt als de website (bij een trage internetverbinding) is het ook niet zo gek dat de app minder gebruikt wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rips10 op 11-12-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:02
Iemand ervaring met "camera 360 sight"? Ik ben aan het kijken naar de Blu Win HD LTE. Er zijn nogal wat verdeelde reacties over de camerakwaliteit van dat toestel maar volgens een gebruiker zou je met deze app serieus betere resultaten kunnen krijgen. De samples die hij post lijken dat inderdaad te bevestigen.
http://forums.windowscent...en-my-blu-win-hd-lte.html

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
rda schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:49:
Bestaat er een goed alternatief voor Tapatalk? Iets dat wat vlotter werkt?
mTalk al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Gebruiken mensen hier toevallig Telegram?

Momenteel krijg ik heel irritant de notificaties een uurtje of 3-5 later pas binnen.

Dus ook al heb ik een in-app chat met iemand (dus zonder meldingen) krijg ik 5 uur later doodleuk die (bv) 20 meldingen (met geluid!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Volgens mij is er aan de telegram backend iets veranderd of zo. Had een telegram client in tebruik, die gaf geen notificaties meer. Andere client gebruikt, deed het ook niet. Liet pas nieuwe berichten zijn bij openen client. Dus maar gestopt met Telegram op WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Zal deze eens proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:17
NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:55:
Gebruiken mensen hier toevallig Telegram?

Momenteel krijg ik heel irritant de notificaties een uurtje of 3-5 later pas binnen.

Dus ook al heb ik een in-app chat met iemand (dus zonder meldingen) krijg ik 5 uur later doodleuk die (bv) 20 meldingen (met geluid!).
Dat had ik ook. Begon vrijdag toen lag hij een uurtje of 4 achter tot het hoogtepunt gistermiddag toen hij 18 uur achterliep. Inmiddels loopt hij weer goed zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Ja hier ook inderdaad (gelukkig!) zonder update of wat dan ook.
Maar de tablet (Android) van mijn moeder had er geen last van. Dus of het dan nog steeds back-end zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zijn er hier toevallig mensen overgestapt van Spotify naar Groove? Zo ja: Hoe bevalt het en hoe is de muziekbibliotheek? Ik begin me namelijk erg ter irriteren aan de Spotify app en ik heb weinig hoop op verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik een vers geresette 640 XL waar ik weer mijn apps op wil zetten. Ging eerst goed, maar nu willen apps niet meer installeren. Heel rijtje 'attentie. Tik hier'. Ik heb de tijd en datum al handmatig ingesteld, Windows 8.1 is up to date. Iemand nog ideeën?

<edit> Ik vermoed dat het een probleem is met mijn nieuwe 64 gb SD kaart aangezien ik daarop de apps installeer. </edit>

[ Voor 19% gewijzigd door coenox op 15-12-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
NeutraleTeun schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:23:
Ja hier ook inderdaad (gelukkig!) zonder update of wat dan ook.
Maar de tablet (Android) van mijn moeder had er geen last van. Dus of het dan nog steeds back-end zou zijn?
Hmm, okay. Sinds ik een Android telefoon in gebruik heb genomen, geen telegram meer gebruikt. Maar het zou alnog goed de backend kunnen zijn hoor. :P
Had er overig al een tijdje lang last van.. Soms kwamen notificaties wel door, soms ook niet. Soms alleen pas nadat ik de app echt geopend had, ondanks dat de app ingesteld stond om op de achtergrond te mogen draaien. Kan allicht ook aan mijn toestel gelegen hebben, allen vond ik het typisch dat het bij mij met meerdere telegram clients was.

Andere optie zou zijn dat allicht Windows phone op een andere manier tegen de backend aan praat o.i.d. Als daarin iets wijzigt en de devs van frontends hebben het (nog) niet door, dan heb je ook dit soort issues.

[ Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 15-12-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Misschien kunnen jullie even helpen?

De DS Photo app van Synology heeft nog geen automatische photo backup functie...

Die zien we natuurlijk wel graag verschijnen zoals ook op iOS en Android beschikbaar is...

Helpen jullie even invullen?

https://www.synology.com/en-global/form/inquiry/feature

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gedaan :) Weet je wat ze ook mogen doen bij synology? IkeV2 toevoegen aan de VPN Server. Deze is en een heel stuk veiliger dan de andere opties die je hebt in combinatie met een Windows Phone en is gemaakt om goed stabiel te zijn als je van netwerken switched wat met een telefoon nogal eens gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
dfrenner schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:01:

De DS Photo app van Synology heeft nog geen automatische photo backup functie...

Die zien we natuurlijk wel graag verschijnen zoals ook op iOS en Android beschikbaar is...

Done!

Mis sowieso ook de download functie binnen DSFile, van bijv een mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels wel nieuwe universele apps voor Windows 10 van Accuweather, Uber, Garmin Connect, Wall street Journal, PicsArt, Pandora en World of Tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
Het lukt helaas nog niet om Garmin Connect te downloaden. Al een melding van gemaakt via Twitter.

WoT werkt overigens goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Garmin Connect net geinstalleerd. Helaas is het een mix van vooral deens, nederlands en engels. Ik heb mijn telefoon eerst maar eens op engels gezet, dan is het wel goed. Verder is de App vergelijkbaar met de iPhone App.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
RaymondD schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:04:
Garmin Connect net geinstalleerd. Helaas is het een mix van vooral deens, nederlands en engels. Ik heb mijn telefoon eerst maar eens op engels gezet, dan is het wel goed. Verder is de App vergelijkbaar met de iPhone App.
Hier ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:10
Easy Banking en Hello bank! Universal UWP app verschenen van BNP Paribas Fortis (BE)

mywindows.nl

Eindelijk!
Sinds deze zomer overgeschakeld van Fortis naar ING (BE), zit ik nog zonder bank-app :)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vanochtend weer een update van de Store app en Mail en Agenda. Store app start nu instant op. Die is nu echt snel geworden op de 950xl. Zat bij mij toch altijd wel een vertraging van 2 seconden op.

XBL: MRE Inc

• EektheMan
  • Laatst online: 17-09 11:38

EektheMan

DPC

levi1700 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:17:
Easy Banking en Hello bank! Universal UWP app verschenen van BNP Paribas Fortis (BE)

mywindows.nl

Eindelijk!
Sinds deze zomer overgeschakeld van Fortis naar ING (BE), zit ik nog zonder bank-app :)
Irriteer ik me ook al een tijdje aan. Zeker omdat ING Nederland wel een App heeft. Nu zijn het eigenlijk 2 verschillende banken, maar toch. Zakelijk hebben mijn vrouw en ik een CC van ING. Erg irritant als je op reis niet gemakkelijk bij je bankzaken kunt. Gelukkig heb ik ook ABN.

Heb meteen een vragenformulier bij ING.be ingeschoten (ook al geeft de FAQ antwoord).
https://promo.ing.be/askanexpert/index.aspx?LANG=NL

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

MRE-Inc schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:17:
Vanochtend weer een update van de Store app en Mail en Agenda. Store app start nu instant op. Die is nu echt snel geworden op de 950xl. Zat bij mij toch altijd wel een vertraging van 2 seconden op.
Nu nog het zoeken naar updates in 2 seconden :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:53

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

The_Anarchist schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:13:
Het lukt helaas nog niet om Garmin Connect te downloaden. Al een melding van gemaakt via Twitter.

WoT werkt overigens goed :)
Wow man Garmin Connect als Universal applicatie.. ik vind het nogal wat :) Super blij mee, hem direct geinstalleerd en hij ziet er wel 'ok' uit. Helaas vandaag m'n Fenix niet om zodat ik de device koppeling nog niet kan doen.

Het lijkt langzaam de goede kant op te gaan, ik lees de laatste week veel berichten over bedrijven/instanties die nieuwe versies van apps publiceren _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door dreameater op 17-12-2015 11:39 . Reden: typo ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Over banken gesproken: De ASN Bankieren app is helaas nog niet geschikt voor Windows 10. Nu krijg je in de Store de melding "Deze app werkt niet op dit apparaat". Ondersteuning van Windows 10 komt in de volgende release van de app, volgend de klantenservice van de ASN Bank "aan het begin van net nieuwe jaar". Nog even wachten dus...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Whuh? Ik gebruik hem al tien dagen probleemloos :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• rda

rda

Kort geleden heb ik Garmin als een van de weinige apps genoemd die ik in de app gap serieus nam. Mooi dat die er nu, matigjes, is. Geeft hoop. Jammer dat ik inmiddels meer naar Polar neig.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kreeg net een uitnodiging van GFK voor een online onderzoek.

Vraag 1: Bent u in het bezit van een Smartphone, welke heeft u?

Uit de flinke lijst met merken kies ik de mijne.

Microsoft/Nokia <<

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Helaas, u valt buiten de doelgroep van het onderzoek!

En zo serieus vinden onderzoeksgroepen "onze" Windows Phone, en daarin zijn ze helaas niet de enige. Er wordt, ondanks de introductie van serieuze toestellen, nog steeds weinig rekening gehouden met Windows Phone en daardoor wordt er ook niet snel een app ontwikkelt voor ons platform. Ik hoop(te) dat dit door het universele W10 platform anders zou gaan worden, maar misschien is het nog te vroeg om nu al conclusies te trekken (al ben ik niet hoopvol gestemd als ik eerlijk ben).

Testing, one, two ...

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zegt ook veel over dat onderzoek....

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:42:
Ik hoop(te) dat dit door het universele W10 platform anders zou gaan worden, maar misschien is het nog te vroeg om nu al conclusies te trekken (al ben ik niet hoopvol gestemd als ik eerlijk ben).
Kijk eens op WindowsCentral. Daar zie je de laatste paar weken serieus steeds meer UWP apps uitgebracht worden. Als ook van een US Bank die door UWP weer een Windows app uitbrengt.
Dus dat het beter wordt is wel duidelijk. De vraag is eerder: hoeveel beter.

• xxxneoxxx
Apps uitbrengen is 1 ding. Apps blijven onderhouden is een 2e. Met de introductie van wp8 was er ook even een opleving. Hoop inderdaad dat het universal platform daar verandering in brengt.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:46:
[...]

Kijk eens op WindowsCentral. Daar zie je de laatste paar weken serieus steeds meer UWP apps uitgebracht worden. Als ook van een US Bank die door UWP weer een Windows app uitbrengt.
Dus dat het beter wordt is wel duidelijk. De vraag is eerder: hoeveel beter.
Mjah ook voornamelijk US apps. Netflix is leuk maar nog niet voor W10M, maar komt nog. Verder Wall Street Journal en wat US banken. Pandora ook nog, maar volgens mij is dat hier niet zo bekend. Het ontbreekt aan marketing. Wordt tijd voor een flinke campagne hier in NL van MS NL om de grote bedrijven eens wakker te schudden en mensen erop te wijzen dat er meer is dan iOS en Android. Zo lang MS NL het verdomd om fatsoenlijk reclame te maken voor W10M, Continuum en Universal Apps, zal het marktaandeel niet toenemen.

In feite kun je zeggen dat het mislukken van W10M, Continuum en Universal Apps te wijten is aan Microsoft's eigen lakheid. Je kan de onwetende consument moeilijk de schuld geven. Als ze niet weten dat iets bestaat, zullen ze het ook niet kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 17-12-2015 22:27 ]

Verwijderd

Ik zeg niet dat het Halleluja voor de app addicts is, maar Dus dat het beter wordt is wel duidelijk. De vraag is eerder: hoeveel beter

Misschien ben je meer van het half leeg en ik meer van het half vol.

Ik zal de volgende keer oppassen met een beetje positief zijn.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:38:
[...]

Ik zeg niet dat het Halleluja voor de app addicts is, maar Dus dat het beter wordt is wel duidelijk. De vraag is eerder: hoeveel beter

Nee hoor je mag best positief zijn. Ben ik ook, maar ik ken Microsoft zo langzamerhand wel een beetje. Lees onderstaande bericht op het Office Blog van MS en je weet meteen waarom ik soms zo sceptisch ben tov Microsoft.

Om je de moeite te besparen, hier een korte samenvatting:
Het bewerken van Office documenten op Windows 10 Mobile is tot 31 maart 2016 gratis. Vanaf 1 april 2016 het je dus een Office 365 abo nodig om op je W10M device Office documenten te bewerken als je het via Continuum doet. Ik weet niet of dat op iOS en Android ook zo is, maar daar gaat meteen een USP voor W10M devices de prullenbak in. Microsoft weet het weer goed om zeep te helpen. Klaarblijkelijk hebben ze niks, maar dan ook helemaal niks geleerd van het OneDrive debacle van afgelopen maand (je weet wel, het reduceren van je cloudopslag)

https://blogs.office.com/...planner-preview-and-more/

[ Voor 1% gewijzigd door MRE-Inc op 17-12-2015 23:08 . Reden: Alleen O365 nodig via continuum ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
MRE-Inc schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:44:
[...]

Nee hoor je mag best positief zijn. Ben ik ook, maar ik ken Microsoft zo langzamerhand wel een beetje. Lees onderstaande bericht op het Office Blog van MS en je weet meteen waarom ik soms zo sceptisch ben tov Microsoft.

Om je de moeite te besparen, hier een korte samenvatting:
Het bewerken van Office documenten op Windows 10 Mobile is tot 31 maart 2016 gratis. Vanaf 1 april 2016 het je dus een Office 365 abo nodig om op je W10M device Office documenten te bewerken. Ik weet niet of dat op iOS en Android ook zo is, maar daar gaat meteen een USP voor W10M devices de prullenbak in. Microsoft weet het weer goed om zeep te helpen. Klaarblijkelijk hebben ze niks, maar dan ook helemaal niks geleerd van het OneDrive debacle van afgelopen maand (je weet wel, het reduceren van je cloudopslag)

https://blogs.office.com/...planner-preview-and-more/
Het bewerken via Continuum

Wat overigens standaard beleid van MS is, op devices groter dan 8" is het betaald.

Het bewerken via je Phone blijft gewoon gratis.

https://wren.co/join/Devian

• MRE-Inc

MRE-Inc

Devian schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:54:
[...]

Het bewerken via Continuum

Wat overigens standaard beleid van MS is, op devices groter dan 8" is het betaald.

Het bewerken via je Phone blijft gewoon gratis.
Ja je hebt gelijk. Niet goed gelezen. Ondanks dat het in lijn ligt met het beleid van MS, blijft het gewoon raar. Je koopt eerst een telefoon van 600 euro, dan moet je nog de display dock erbij kopen voor 99 euro en dan nog een maandelijks Office 365 abo a 10 euro per maand. (per jaar iets goedkoper). Je schrikt zo wel potentiële (zakelijke) gebruikers af.

Ik heb zelf een Office 365 E3 abo via mijn werk dus ik kan wel blijven editten, maar ik snap dat een heleboel mensen hier behoorlijk pissed om zijn. Dat je dit voor iOS en Android invoert, dat snap ik. Maar je eigen userbase zo'n klap verkopen, snap ik echt niet, ondanks dat het in lijn ligt met de policy van MS mbt Office op grote schermen. Het is gewoon een middelvinger naar je eigen userbase en je brengt het ene kleine USP-tje wat je nog hebt op W10M tov iOS en Android om het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:38:
[...]

Ik wil ook wel positief blijven maar waarom heb ik toch een beetje het gevoel dat Microsoft Nederland niet serieus neemt als afzetmarkt. Waarom komen ze nu niet (al is het maar alvast als aankondiging), met een Nederlandstalige Cortana. Gewoon eindelijk eens NL spraak ondersteuning, iets wat al sinds Vista aangekondigd maar schijnbaar nooit de moeite waard geweest om het echt te introduceren.

Koop ik een nieuwe Nefit verwarmingsketel, met "smart" thermostaat, blijkt er zelfs nog geen Windows web-ondersteuning te zijn (al beweerde de monteur en de handleiding van wel). Van een Windows Phone app wordt zelfs al vooraf duidelijk gemaakt dat deze er niet gaat komen. Nu stelt die hele Nefit app. ontwikkelafdeling schijnbaar helemaal niets voor, want het lukt ze al 2 jaar niet om een aangekondigde Windows web-applicatie van de grond te krijgen, laat staan wat voor Windows phone. En Nefit is daarin helaas niet de enige, voorbeelden genoeg van grote bedrijven (in Nederland), die Windows Phone gewoon structureel links laten liggen.

Let wel, ik ben blij met mijn stabiele Windows Phone, maar af en toe krijg ik kriebels als ik tegen zoiets aanloop zoals bij Nefit. Nefit zou ook kunnen zeggen dat de Windows Phone app er nu nog niet is en niet zeker is dat deze gaat komen, maar om al botweg vooraf te zeggen dat deze er niet gaat komen, WTH? Als ik het vooraf zo geweten had dan had ik zonder twijfel gewoon voor een ander merk verwarmingsketel gekozen.

Maar we blijven positief, Cortana in Nederlands, natuurlijk komt deze er ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
hardware-lover schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:19:
[...]

Maar we blijven positief, Cortana in Nederlands, natuurlijk komt deze er ;)
Ik heb ook een dubbel gevoel. Ik ben heel positief over het systeem, maar zit eigenlijk al sinds de Lumia 800 te wachten op een doorbraak kwa apps en marktaandeel. En die komt maar niet. Reden waarom ik ook wacht met de aanschaf van een 950 XL. Nu doet mijn 830 het ook nog prima.

Tijdens de introductie van de 950 en 950 XL bij Coolblue in Rotterdam hoorde ik overigens wel van een Microsoft medewerker wat de reden is: Cortana heeft Nederlandse resultaten van Bing zoekopdrachten nodig om goed te werken. En die zijn er nog te weinig. Mogelijk dat het met het succes van Windows 10 op de pc wel gaat toe nemen. Microsoft is wel bezig met een tussenoplossing: een universele Engelstalige Cortana die op een Nederlands toestel gezet kan worden. Zo kun je wel Quit hours instellen en spraak commando's geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

coenox schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:27:
[...]

Ik heb ook een dubbel gevoel. Ik ben heel positief over het systeem, maar zit eigenlijk al sinds de Lumia 800 te wachten op een doorbraak kwa apps en marktaandeel.
Jah, ik heb laatst zelfs even stiekem naar de Oneplus X gekeken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
hjs schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:45:
[...]

Jah, ik heb laatst zelfs even stiekem naar de Oneplus X gekeken :+
Mijn laatste Android was een Galaxy S3. Ik vond het een drama. Heb een Galaxy S4 en een iPhone 5 van de zaak afgewezen en zelf een Windows Phone gekocht (met daarin Sim kaart van mijn werk). Dan ben je echt wel overtuigd lijkt me. Voorlopig hou ik dat zo. Android vind ik te rommelig en de iPhone is me te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
MRE-Inc schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:13:
Ja je hebt gelijk. Niet goed gelezen. Ondanks dat het in lijn ligt met het beleid van MS, blijft het gewoon raar. Je koopt eerst een telefoon van 600 euro, dan moet je nog de display dock erbij kopen voor 99 euro en dan nog een maandelijks Office 365 abo a 10 euro per maand. (per jaar iets goedkoper). Je schrikt zo wel potentiële (zakelijke) gebruikers af.
Die bedragen zijn echt peanuts voor zakelijke gebruikers en onder standaard enterprise contracten is dit gewoon gedekt. Hierbij zit doorgaans het privé-gebruik van Office365 voor alle werknemers waarvoor er een enterprise license is.

Wat je verder aan je hardware wenst uit te geven, dat bepaal je zelf.

Overigens is $700 voor een mobiele werkplek ook helemaal niets. De combinatie van mobiel en productiviteit kost vaak een stuk meer dan dat (iPads, Surface Pro, etc.) en ook dat zijn zakelijk gezien geen relevante bedragen (bedenk dat een HBO+ medewerker al snel zo'n €150 bruto per uur kost voor een werkgever...je telefoon is dus nog geen dag aan gewerkte uren als kostenpost.
Ik heb zelf een Office 365 E3 abo via mijn werk dus ik kan wel blijven editten, maar ik snap dat een heleboel mensen hier behoorlijk pissed om zijn. Dat je dit voor iOS en Android invoert, dat snap ik. Maar je eigen userbase zo'n klap verkopen, snap ik echt niet, ondanks dat het in lijn ligt met de policy van MS mbt Office op grote schermen. Het is gewoon een middelvinger naar je eigen userbase en je brengt het ene kleine USP-tje wat je nog hebt op W10M tov iOS en Android om het leven.
Voor de "eigen userbase" is dit geen issue; het gebruik op 1 PC, 1 tablet en 1 mobiel zit al standaard in een persoonlijk Office365 licentie. Die licentie is om te beginnen al niet heel duur en daarbij krijg je een jaar gratis Office365 bij een nieuwe tablet, telefoon of PC.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zarhrezz schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:47:
Die licentie is om te beginnen al niet heel duur en daarbij krijg je een jaar gratis Office365 bij een nieuwe tablet, telefoon of PC.
En als je moet verlengen even verder kijken dan de verleng-knop van MS zelf gebruiken.

pricewatch: Microsoft Office 365 Personal NL is een stukkie lager dan online bij MS.

(Ik moet voor einde van de maand verlengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
hjs schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:55:
En als je moet verlengen even verder kijken dan de verleng-knop van MS zelf gebruiken.

pricewatch: Microsoft Office 365 Personal NL is een stukkie lager dan online bij MS.

(Ik moet voor einde van de maand verlengen)
Met de gratis licenties bij tablet en nog iets moet ik hier geloof ik in mei 2017 weer naar gaan kijken...gezien het prijsverschil niet eens de moeite hier echt vrije tijd in te steken :D Tegen die tijd heb ik m'n tablet toch al vervangen en zit er weer een jaar gratis aan vast.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we het over de apps hebben. Deze discussie was er ook al in het Windows 10 Mobile topic. Ik heb daar mijn duit als ontwikkelaar gedaan. Zie volgens punt als laatste reactie in de discussie:
Caelorum schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:07:
[...][...][...][...]
Simpel, in een tijd dat de markt voor mobiele apps nog in de kinderschoenen stond en lang niet zo groot was als de markt nu is. Kijk, zelf geloof ik wel dat Windows 10 Mobile het gaat redden, maar nu is niet de tijd om klanten een extra 4000E te laten betalen voor iets waar ze nog niets aan hebben.
Als ik een eigen app zou maken zou ik zeker voor de 3 á 4 grootste platformen simultaan ontwikkelen, maar dan loop ik zelf het financieel risico. Ik kan mij goed voorstellen dat anderen dat risico niet willen of durven nemen en al helemaal als ze dat risico en die beslissing niet voor klanten willen nemen.

Oh, en nee, zelfs met de tooling voor porten loont het niet. Die 40 uur is al op basis van Cordova. Het porten is alleen niet zo eenvoudig als het lijkt en het testtraject neemt gewoon veel tijd in beslag. Daar gaat makkelijk een week voor 1 developer in zitten.
Sindsdien is de klant toch overstag gegaan. Planning is om de app ook voor Windows 10 (mobile) geschikt te maken (concrete opdracht blijft nog even uit). Dit betreft een klant waar ze behoorlijk google-minded zijn. De opleving van de interesse in het Windows platform zie je nu eigenlijk al plaatsvinden bij bedrijven. Ik hoop dat dit een beetje kan aanhouden, want dan is er nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Caelorum schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:52:
Nu we het over de apps hebben. Deze discussie was er ook al in het Windows 10 Mobile topic. Ik heb daar mijn duit als ontwikkelaar gedaan. Zie volgens punt als laatste reactie in de discussie:

[...]

Sindsdien is de klant toch overstag gegaan. Planning is om de app ook voor Windows 10 (mobile) geschikt te maken (concrete opdracht blijft nog even uit). Dit betreft een klant waar ze behoorlijk google-minded zijn. De opleving van de interesse in het Windows platform zie je nu eigenlijk al plaatsvinden bij bedrijven. Ik hoop dat dit een beetje kan aanhouden, want dan is er nog hoop.
Dank. Klinkt inderdaad hoopvol. Ik ben al blij daf collega's van mij die inhoudelijk bij apps betrokken zijn weten dat er zoiets als een mobiel Windows platform bestaat. Daarmee is de app er nog niet, maar het is toch vooruitgang. Overigens wordt er soms zelfs uit kostenoverwegingen besloten om alleen een iOS app te maken en zelfs geen Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Werkt het pairen van een Garmin device ergens? Ik pair mijn Garmin Edge 810 met mijn Lumia 930 maar in de Garmin Connect App blijft "no paired devices" staan.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coenox schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:03:
[...]
Dank. Klinkt inderdaad hoopvol. Ik ben al blij daf collega's van mij die inhoudelijk bij apps betrokken zijn weten dat er zoiets als een mobiel Windows platform bestaat. Daarmee is de app er nog niet, maar het is toch vooruitgang. Overigens wordt er soms zelfs uit kostenoverwegingen besloten om alleen een iOS app te maken en zelfs geen Android app.
Tja, zelf zou ik dan juist een Android app maken, maar ok. Kijk als gebruiker wil ik het liefst dat er altijd een Windows app komt, maar als ontwikkelaar kan ik het eigenlijk bijna niet verkopen. Ja, als de klant geld teveel heeft wellicht. Waarom ze uiteindelijk toch hebben aangegeven er een te willen in de nabije toekomst is mij een raadsel, maar ik ben er blij mee :)
Nu is het porten met Cordova gelukkig lang niet zo arbeidsintensief als een native app maken van scratch, dus dat zal wel mee hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:43
RaymondD schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:21:
Werkt het pairen van een Garmin device ergens? Ik pair mijn Garmin Edge 810 met mijn Lumia 930 maar in de Garmin Connect App blijft "no paired devices" staan.
Werkt hier top met een Garmin Fenix3 en een 950XL. De eerste keer pairen ging bij mij echter ook niet goed. Het bleek dat m'n oude telefoon (HTC One) nog de bluetooth connectie openhield. Ik moest dus eerst hierop bluetooth uitzetten. (Of unpairen) Daarna werkte het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Kan iemand even een kleine test doen ? Op de laatste W10M build (.36) zit de app Geldzaken. Als je die app opent kun je vanuit het hamburgermenu naar valuta gaan. Die kun je dan weer als live tile koppelen. Bij het aanklikken van de Valuta live tile, start deze op en sluit deze weer. Is dat bij jullie ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Kyoko schreef op zondag 20 december 2015 @ 07:32:
[...]

Werkt hier top met een Garmin Fenix3 en een 950XL. De eerste keer pairen ging bij mij echter ook niet goed. Het bleek dat m'n oude telefoon (HTC One) nog de bluetooth connectie openhield. Ik moest dus eerst hierop bluetooth uitzetten. (Of unpairen) Daarna werkte het gelijk.
Behalve de taalinstellingen werktie top! Wanneer je telefoon op Nederlands staat ingesteld laat de Garmin app een mengelmoes van Deens/Noors? en Nederlands zien.. Heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Caelorum schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:13:
Tja, zelf zou ik dan juist een Android app maken, maar ok. Kijk als gebruiker wil ik het liefst dat er altijd een Windows app komt, maar als ontwikkelaar kan ik het eigenlijk bijna niet verkopen. Ja, als de klant geld teveel heeft wellicht. Waarom ze uiteindelijk toch hebben aangegeven er een te willen in de nabije toekomst is mij een raadsel, maar ik ben er blij mee :)
Nu is het porten met Cordova gelukkig lang niet zo arbeidsintensief als een native app maken van scratch, dus dat zal wel mee hebben gespeeld.
Als je als ontwikkelaar kosten wil besparen en moet kiezen tussen Android en iOS is iOS de logische keuze tenzij je voor maar enkele specifieke Android devices hoeft te ontwikkelen. Het Android landschap is zo versplintert dat je als je pech hebt meer tijd bezig bent met bugfixing voor allerlei merken / hardware / Android versies dan met functionaliteit bouwen. Bij iOS (en Windows) is dit vele malen minder, dus je ontwikkeltijd is effectiever in te zetten.

Porten is altijd een lastige...als performance en usability heel belangrijk zijn, wil je doorgaans native. Als het allemaal vrij basic is, is multi-platform / porten een goeie optie. Maar van wat ik zo om me heen hoor, zijn de multi-platform tools echt geen silver bullet.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:14:
[...] Het Android landschap is zo versplintert dat je als je pech hebt meer tijd bezig bent met bugfixing voor allerlei merken / hardware / Android versies dan met functionaliteit bouwen. Bij iOS (en Windows) is dit vele malen minder, dus je ontwikkeltijd is effectiever in te zetten.[...]
Dit is ook een kwestie van rekening houden in het ontwerpen niet pixelperfect willen werken. Dezelfde problemen die je hebt met het ontwikkelen voor web heb je ook met Android. Dat lukt allemaal prima.
[...] Maar van wat ik zo om me heen hoor, zijn de multi-platform tools echt geen silver bullet.
Absoluut niet nee. Die tooling is vaak langzaam en komt met zijn hele eigen set aan bugs. Over het algemeen zou ik zeggen dat je beter alles native kan maken, maar dan moet je daar wel de kennis voor in huis hebben of kunnen halen binnen de timeframe van de opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
Sonny7 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:10:
[...]

Behalve de taalinstellingen werktie top! Wanneer je telefoon op Nederlands staat ingesteld laat de Garmin app een mengelmoes van Deens/Noors? en Nederlands zien.. Heel irritant
Heb inmiddels contact gehad met Garmin, ze zijn op de hoogte en verwachten half januari een update uit te brengen om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
The_Anarchist schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:53:
[...]

Heb inmiddels contact gehad met Garmin, ze zijn op de hoogte en verwachten half januari een update uit te brengen om dit te verhelpen.
Top, ben ook met ze in contact geweest, maar ze wisten nog niet wanneer ze dit konden verhelpen :) Mooi dat ze er een tijdslijn aan hebben kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
Dit antwoord ontving ik: I just wanted to reach out to you and update you with more information. The software development team has slated an update for Connect Mobile in mid-January that will resolve the language discrepancy. Some of the language strings did not get translated for the initial version, and they are working to include that in the next release.
We appreciate your patience, and please let us know if you have any other suggestions or concerns.
Thank you for choosing Garmin !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 10:38

Ik heb ook om deze functionaliteit via die link gevraagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovhan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:34
Iemand ervaring met het dagelijks gebruik van de windows 10 mobile fitbit app? Ben aan het overwegen om een fitbit te kopen voor een wat verbeterde levensstijl. Dus ben benieuwd hoe die bevalt in het gebruik. Zeker ook voor het bijhouden van calorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
dal673 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:43:
[...]

Ik heb ook om deze functionaliteit via die link gevraagd. :)
Top!
Goed bezig!

Als iedereen nou een handje meehelpt :)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Volgens MyWindows.nl is er een nieuwe Flitsmeister app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SuikerBrood schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:19:
Volgens MyWindows.nl is er een nieuwe Flitsmeister app.
Klopt, bij details in de store kan je de uitleg vinden.
Uitbreiding naar BE zou nog op de plank liggen, alsook W10 app.

Goede zaak!

WP users kunnen nu ook zelf meldingen doen trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 23-12-2015 15:53 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06

Done, ik kreeg de volgende mail binnen.

Dear XXXX,

First of all, I would like to thank you for your interest in our products and for your feedback.

The Photo backup function is not available on Windows Phone indeed. It would make a great improvement to the WP users to facilitate your backup of your pictures. I will therefore forward your request to our R&D. They will gather all requests and take them into account while developing the future version of DS photo. However, I will not be able to provide you any estimated time of availability.

I hope that this information will be useful for you.

Truly yours,
Thibault
Product Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
De ABN Amro maar weer eens beleefd een vraag gesteld:
Uw vraag::
Wanneer krijgt de Mobiel bankieren App voor Windows Phone dezelfde
functionaliteit als die van iOS en Android? Ik loop nu ? 10,- korting bij
Fonq mis, doordat jullie app de betreffende functionaliteit mist.
En
graag een concreet antwoord en geen: Dank voor uw reactie, we nemen dit
mee.
Reactie:
Hartelijk dank voor uw bericht.
U vraagt ons om een concreet antwoord, echter is hier geen concreet antwoord op te geven.
Wij vinden het fijn dat u ons laat weten wat u van u van de app vindt. Daardoor kunnen wij dit blijven verbeteren. Bij de verdere ontwikkeling zullen wij de reacties van klanten meenemen. U ontvangt hierover geen bericht. Wij houden u op onze internetsite op de hoogte van de verbeteringen en ontwikkelingen.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Dus eigenlijk moeten we ( als ik onbeholpen tussen de regels doorlees ) als wp gebruiker een beetje gaan spammen eh.... lobbyen bij de abn.

Een dergelijke iets heb ik met Telfort.....u weet wel waar tijdens de commercials gepredikt word dat men ook tv kan kijken middels smartphone en tablet.

[ Voor 35% gewijzigd door Amadeus1966 op 23-12-2015 20:56 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Amadeus1966 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:54:
Dus eigenlijk moeten we ( als ik onbeholpen tussen de regels doorlees ) als wp gebruiker een beetje gaan spammen eh.... lobbyen bij de abn.

Een dergelijke iets heb ik met Telfort.....u weet wel waar tijdens de commercials gepredikt word dat men ook tv kan kijken middels smartphone en tablet.
Euh... Ja, maar luisteren... Ho maar :(

Telfort: Das een goeie, ga ik direct ff doen, hebben we tenslotte ook in de meterkast liggen :P
Pagina: 1 ... 86 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.