daffie82 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:51:
Regenmeter maakt gebruik van een andere bron voor het weer dacht ik. Voor de neerslag komt de data van buienradar uiteraard.
Maar inderdaad, kan er zeker eens naast zitten. Is kwestie van te zoeken tot je een app hebt die weerdata gebruikt die voor jou locatie het meest en vaakste accuraat is. En dat is voor iedereen anders.
Klopt. Regenmeter op WP8.1 is gebaseerd op Buienradar (neerslag & radarbeelden) en OpenWeatherMap (weer). Voor de W10 versie is de neerslag en radar gebaseerd op een andere data bron, die gehost wordt op mijn eigen Azure server - het voordeel daarvan is dat Regenmeter een uur extra vooruit kan kijken, plus in Ierland, UK, Benelux, Denemarken en geheel Duitsland werkt (en noord-Frankrijk, west Polen, zuid Zweden

). Dit heeft Buienradar niet. Alleen het weer komt nog van OpenWeatherMap, en dus niks meer van Buienradar.
Over het algemeen vind ik apps met bronnen van Foreca (zoals MSN Weer) beter dan open/gratis varianten zoals OWM. Helaas zijn deze nogal prijzig (daar zou Regenmeter flink verlies op draaien met Azure kosten erbij - daar draai ik nu quitte op) dus vandaar dat de keuze makkelijk is.
Hoe verder je vooruit kijkt, hoe lastiger het wordt. Het gaat mij zelf als gebruiker vooral om de indicatie. Kun je naar buiten, zijn er extreme temperaturen etc. Of het dan 22* of 25*, dat zij dan zo

. Mijn 2 centen!