brtkpr schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:30:
[...]
Maar, een besturingssysteem valt of staat met bepaalde apps toch? Zonder Apps kan nog zo'n mooi besturingssysteem zijn maar dat is niet wat er met een smartphone wordt bedoeld ...ik vind de reactie wat vreemd.
Dat klopt, maar je noemde een aantal merken, geen apps. Ik snap de strekking met wat je bedoelde hoor, maar zonder inhoudelijk ergens info over te geven wordt het voor de mensen in dit topic nogal moeilijk meepraten.

Zo blijkt het nu over officiële apps te gaan. Dat klopt. Dat is een gemis voor veel apps helaas. En inderdaad, uiteindelijk niet goed voor het OS.
Het is jammer dat Microsoft met Windows 8 de boot gemist heeft qua marktaandeel, anders hadden we een boatload aan universal apps gehad wat ook weer goed geweest was voor Windows Phone. Hopelijk hebben ze met Windows 10 meer geluk. Als ze dan ook nog eens de ontwikkeltools onder handen nemen en sommige elementaire zaken gemakkelijker maken voor devs, zie ik niet in waarom de 'app gap' uberhaubt nog een ding zou moeten zijn.
Ik zit zelf ook naar een stukje domotica te kijken. Wil wat wifi lampjes ophangen die makkelijk te dimmen e.d. zijn. Eerste gedachte was Hue. Toen zag ik de prijzen.

Gelukkig is er wel een mooie niet officiele app voor (dankzij Niels - Huetro ziet er echt wel OK uit) maar een officiele zou wel tof zijn. Alhoewel die van Niels probably qua functionaliteit vast niet onder zal doen voor de officiele..
Uiteindelijk zit ik er aan te denken om dan toch, vanwege hoge instapkosten maar geen Philips wifi lampjes oplossing te kiezen maar voor iets anders te gaan. Issue daarmee is weer weer.. Alleen IOS en Android apps. Tsjah. Uiteindelijk vind je wel wat 3rd party apps maar het is maar net de vraag of je alle functionaliteit hebt. Kan je pas fatsoenlijk testen als je de hardware reeds aangeschaft hebt. Da's dan toch jammer.