Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07

Sick Nick

Drop the top!

Simple calendar is dan ook niet de standaard ingebouwde applicatie die dus wel dat probleem heeft:

https://social.technet.mi...dst?forum=winphonegeneral

Al sinds 2013 een probleem, zijn wel wat work-arounds voor maar dan moet je dus handmatig de tijdzone en tijd aanpassen. Lekker smart voor een smartphone als je het alsnog zelf moet gaan doen. MS zegt dat ze het weten en dat het opgelost zou worden in een komende patch, die moet nu nog komen. Zelfs bij de stap van 8.0 naar 8.1 is het nog steeds niet opgelost.

Kan je wel zeggen, pak een 3rd party app die het niet heeft maar zoiets simpels als dit zou toch niet voor mogen komen in een OS dat probeert mensen te winnen? Geeft niet echt vertrouwen in het OS.

Het is dat de camera op de 1020 zo goed is maar anders zou ik direct weer terug gaan naar android

[ Voor 12% gewijzigd door Sick Nick op 29-01-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Tsjah, ergens heb je een punt. Maar ergens denk ik dan ook weer; goeie reden om juist geen Google diensten te blijven gebruiken. Sowieso eigenlijk.. Als je privacy je lief is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

xxxneoxxx schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:38:
Tsjah, ergens heb je een punt. Maar ergens denk ik dan ook weer; goeie reden om juist geen Google diensten te blijven gebruiken. Sowieso eigenlijk.. Als je privacy je lief is. ;)
Als je privacy je lief is moet je niet inloggen op het internet. Zo simpel is dat.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Facebook is vernieuwd. Wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42
Windows Insider is bijgewerkt naar een nieuwe versie.

- Je kunt nu inloggen met je microsoft-account;
- Er zijn nog steeds geen builds beschikbaar;
- In de app staat een link naar de systeemvereisten, maar deze link werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Krasloos schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:47:
Ik kan er niet veel meer mee. Waar stel ik de sortering in? Waarom zie ik bijna alleen maar dingen die anderen leuk vinden? Nee, dit is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45
Krasloos schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:47:
Ik vind het helemaal niets. Ik zie nu hoofdzakelijk berichten van mensen die ik niet ken omdat mensen die ik wel ken op het duimpje hebben geklikt. Als dit blijft kijk ik over een week geen facebook meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb drie weken geleden Facebook van mijn telefoon gegooid. De tijd die ik nu over heb, heerlijk :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Paulus73 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:01:
[...]

Ik vind het helemaal niets. Ik zie nu hoofdzakelijk berichten van mensen die ik niet ken omdat mensen die ik wel ken op het duimpje hebben geklikt. Als dit blijft kijk ik over een week geen facebook meer!
Wat een verschrikkelijke k*t update, ik raad iedereen aan om niet te updaten! Krijg alleen maar berichten te zien van vrienden van vrienden.. zie door de bomen het bos niet meer!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

kenneth schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:26:
Ik heb drie weken geleden Facebook van mijn telefoon gegooid. De tijd die ik nu over heb, heerlijk :P
Hahahaha, zo herkenbaar.
Weet je wat nog beter is, gewoon geen facebook account aanmaken. Heeeeeeeerlijk :9

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Chase en Bank Of America zijn dus echt ingetrokken op Windows Phone 8.1 en Windows 8.1.

Wat vindt men daarvan?

Ik maak me wel zorgen over het voortbestaan van WP. Eerst hadden we geen apps, toen werden ze niet meer geupdate, en nu dus gewoon offline gehaald.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

We zouden inderdaad zo onderhand moeten vrezen voor het platform an sich..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zou typisch zijn.....
Toen ik mijn Nokia 700 gekocht had, werd er 4 weken later aangekondigd dat Symbian dood was.
Ik heb men L 830 nu bijna 4 weken. Laat de aankondiging maar komen zou ik zeggen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:23
?? Windows 10 zit er aan te komen voor deze telefoons. Waar moeten we dan voor vrezen? Ik hoop dat dit juist een boost geeft aan de beschikbaarheid van apps. Misschien wacht Bank of America dit wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:15

Punkrocker

Mostly harmless

daffie82 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:05:
Zou typisch zijn.....
Toen ik mijn Nokia 700 gekocht had, werd er 4 weken later aangekondigd dat Symbian dood was.
Ik heb men L 830 nu bijna 4 weken. Laat de aankondiging maar komen zou ik zeggen.......
Als jij nu eens een IPhone koopt...
:+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Punkrocker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:50:
[...]

Als jij nu eens een IPhone koopt...
:+
Hahahaha, als ik zeker zou weten dat het resultaat hetzelfde was, zou ik het meteen doen :P
Pure marketing dat apple geneuzel :)
Veel geld voor weinig, de BOSE van de telefoons IMO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
coenox schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:46:
?? Windows 10 zit er aan te komen voor deze telefoons. Waar moeten we dan voor vrezen? Ik hoop dat dit juist een boost geeft aan de beschikbaarheid van apps. Misschien wacht Bank of America dit wel af.
Eerst kwam WP7.5, WP8.0, toen kwam WP8.1 en nu komt WP10. Ik heb ze allemaal meegemaakt, en in de tussentijd zijn er inderdaad apps bijgekomen.

Windows 10 komt pas in september uit - en ik moet maar zien dat alle grote bedrijven hun apps snel gaan optimaliseren voor deze versie wat betreft features.

Kijk naar WhatsApp. WP8.1 is nu al 9 maandagen (via dev preview) beschikbaar, en NOG STEEDS zijn notificaties in Action Center niet geoptimaliseerd voor WP8.1 (dus afzender in wit en bold bovenaan, en de message in het grijs daaronder). Hoe snel optimaliseren bedrijven voor een grotere schermgrootte op iOS, of op Material Design op Android. Precies. Je zou toch wel mogen verwachten, met zoveel mindshare dat WP wel heeft t.o.v. haar kleine marketshare, dat na 4 jaar het eindelijk gelijk op zou trekken.

Als grote banken nu hun apps uit de Store halen, betekend dat echt een groot probleem voor WP. Banking apps zijn, naast dingen als Snapchat, gewoon super belangrijk voor je platform.

Ik weet niet of WP nog kan aanraden aan anderen. Behalve de goede prijs/hardware kwaliteit, en de vele features die in het OS al zitten (offline mapping etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Niels9001 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:57:
Eerst kwam WP7.5, WP8.0, toen kwam WP8.1 en nu komt WP10. Ik heb ze allemaal meegemaakt, en in de tussentijd zijn er inderdaad apps bijgekomen.

Windows 10 komt pas in september uit - en ik moet maar zien dat alle grote bedrijven hun apps snel gaan optimaliseren voor deze versie wat betreft features.

Kijk naar WhatsApp. WP8.1 is nu al 9 maandagen (via dev preview) beschikbaar, en NOG STEEDS zijn notificaties in Action Center niet geoptimaliseerd voor WP8.1 (dus afzender in wit en bold bovenaan, en de message in het grijs daaronder). Hoe snel optimaliseren bedrijven voor een grotere schermgrootte op iOS, of op Material Design op Android. Precies. Je zou toch wel mogen verwachten, met zoveel mindshare dat WP wel heeft t.o.v. haar kleine marketshare, dat na 4 jaar het eindelijk gelijk op zou trekken.

Als grote banken nu hun apps uit de Store halen, betekend dat echt een groot probleem voor WP. Banking apps zijn, naast dingen als Snapchat, gewoon super belangrijk voor je platform.

Ik weet niet of WP nog kan aanraden aan anderen. Behalve de goede prijs/hardware kwaliteit, en de vele features die in het OS al zitten (offline mapping etc.).
Wat een onzin!
Dus omdat een of andere bank in Amerika ermee stopt, raad je het niet meer aan bij vrienden!?

In Nederland zijn alle banken gewoon beschikbaar...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
dfrenner schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Wat een onzin!
Dus omdat een of andere bank in Amerika ermee stopt, raad je het niet meer aan bij vrienden!?

'Een of andere bank'!? 2 grootste banken van de USA. En aangezien de US centric approach van Microsoft gezien Windows Phone, heeft dit impact op WP an sich. Maar dat ter zijde - Windows Phone is, na 4 jaar, nog steeds NIET on par met iOS en Android w.b.t apps en features. De gemiddelde huis-tuin-en-keuken consument hoeft geen offline navigatie, maar wilt Snapchat. Zo makkelijk is het, daardoor blijven er weinig argumenten over om WP aan te bevelen.

Als er nu ook apps verdwijnen uit de Store geeft dit een erg slecht signaal af naar consumenten, en andere app developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Niels9001 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:30:
'Een of andere bank'!? 2 grootste banken van de USA. En aangezien de US centric approach van Microsoft gezien Windows Phone, heeft dit impact op WP an sich. Maar dat ter zijde - Windows Phone is, na 4 jaar, nog steeds NIET on par met iOS en Android w.b.t apps en features. De gemiddelde huis-tuin-en-keuken consument hoeft geen offline navigatie, maar wilt Snapchat. Zo makkelijk is het, daardoor blijven er weinig argumenten over om WP aan te bevelen.

Als er nu ook apps verdwijnen uit de Store geeft dit een erg slecht signaal af naar consumenten, en andere app developers.
Als zijn het de grootste banken ter wereld, zo lang we ze in NL niet gebruiken, boeit het geen fluit...

Snapchat? Vervang dat maar gewoon voor whatsapp. De gemiddelde huis-tuin-en-keuken consument heeft nog nooit van snapchat gehoord...

Er komen namelijk ook zat apps bij, die voor mij persoonlijk wel handig zijn..
- Sonos
- Autoweek
- My Vodafone
- RTL XL
- Yellowbrick
- Praxis

Daarnaast is voor de massa gewoon beschikbaar:
- Whatsapp
- Facebook
- Twitter
- Netflix!!!!

De gemiddelde consument gebruikt niet meer dan dit...

Resumé, ik zie juist een positieve ontwikkeling in de apps die beschikbaar komen...

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 30-01-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
dfrenner schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Wat een onzin!

Niet zo'n grote schreeuwert opzetten, hij heeft wel degelijk een punt.

Het is zorgelijk dat op dit moment bedrijven zijn die zelfs hun apps intrekken puur omdat ze het WP platform niet meer ondersteunen. Het klantenbestand van deze grote Amerikaanse banken is een veelvoud dan die lullige Nederlandse bankjes. Het komt het gehele WP platform niet ten goede als dit soort grote spelers hun support intrekken. Een smartphone is verworden tot een middel om je door het dagelijkse leven te leiden. Als daar -op het oog- "normale" onderdelen in ontbreken die je concurrenten wel bieden dan ga je het gewoon niet redden. Waarom zou iemand een WP smartphone willen hebben als hij op een concurrerende platform wel zijn bancaire gegevens kan bekijken, concertkaartjes kan kopen, een berichtje sturen naar zijn kennisenkring, enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^ eens met Miki... Geen goede evolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Miki schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:38:
Het is zorgelijk dat op dit moment bedrijven zijn die zelfs hun apps intrekken puur omdat ze het WP platform niet meer ondersteunen. Het klantenbestand van deze grote Amerikaanse banken is een veelvoud dan die lullige Nederlandse bankjes. Het komt het gehele WP platform niet ten goede als dit soort grote spelers hun support intrekken. Een smartphone is verworden tot een middel om je door het dagelijkse leven te leiden. Als daar specifieke onderdelen in ontbreken die je concurrenten wel bieden dan ga je het gewoon niet redden. Waarom zou iemand een WP smartphone willen hebben als hij op een concurrerende platform wel zijn bancaire gegevens kan bekijken, concertkaartjes kan kopen, een berichtje sturen naar zijn kennisenkring, enz. enz.
Dat is een heel ander punt... Natuurlijk komt het het platform niet ten goede...
Maar het is geen enkele reden het niet meer bij -Nederlandse- vrienden te promoten. Daar reageerde ik direct op...

USA is niet gelijk aan Europa... In USA loopt 40% met een iPhone omdat men er zo graag bij wil horen. In europa zijn er al landen waar WP groter is dan ios (Italie bijvoorbeeld).

Microsoft moet er inderdaad alles aan doen de grote jonegns aan boord te houden. Desnoods door op eigen kosten ontwikkelaars te leveren, aldan niet tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enerzijds jammer idd, aan de andere kant worden de websites ook steeds beter. Het is wachten op de tijd dat ze gewoon via die kant een "app" kunnen inschieten. Sowieso snap ik bij veel bedrijven de drang om een app nog steeds niet. Het is niet alsof je dat qua features nodig hebt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dfrenner schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:37:
[...]

Als zijn het de grootste banken ter wereld, zo lang we ze in NL niet gebruiken, boeit het geen fluit...

Snapchat? Vervang dat maar gewoon voor whatsapp. De gemiddelde huis-tuin-en-keuken consument heeft nog nooit van snapchat gehoord...

Er komen namelijk ook zat apps bij, die voor mij persoonlijk wel handig zijn..
- Sonos
- Autoweek
- My Vodafone
- RTL XL
- Yellowbrick
- Praxis

Daarnaast is voor de massa gewoon beschikbaar:
- Whatsapp
- Facebook
- Twitter
- Netflix!!!!

De gemiddelde consument gebruikt niet meer dan dit...

Resumé, ik zie juist een positieve ontwikkeling in de apps die beschikbaar komen...
Het is positief dat er apps met nederlandse content zijn gekomen maar het zijn eerder uitzonderingen dan daadwerkelijk een trend.

De grote spelers in de app market hebben inderdaad op al hun platformen apps uitgebracht maar dan nog is het vaak erbarmelijk slecht niveau. Facebook en Whatsapp zijn echt vele malen minder dan hun iOS/Android equivalenten.

Maar waar een platform op valt of staat zijn commodities zoals Snapchat, Voetbal.nl, AH Appie, Pathe Bioscopen, TV gidsen, apps voor media apparatuur, apps voor thermostaten, app van je verzekeraar om een declaratie te regelen, enz. enz.
Niks is frustrerender dan dat je erachter komt dat je niet even iets kunt regelen via een app. Of het nu is omdat je wilt weten wie er in je team meevoetballen of dat je met je mee wilt lollen of trollen met je vrienden op Snapchat. En ja... je hebt het uiteindelijk niet nodig omdat je het via je desktop of andere middelen ook kan regelen maar dat is nu het probleem.

Begrijp me goed, ik ben zelf erg happy met mijn Lumia 930 maar soms, soms baal ik ervan dat ik geen twaalf in een dozijn Android mobieltje heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 30-01-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Miki schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:59:
[...]

Het is positief dat er apps met nederlandse content zijn gekomen maar het zijn eerder uitzonderingen dan daadwerkelijk een trend.

De grote spelers in de app market hebben inderdaad op al hun platformen apps uitgebracht maar dan nog is het vaak erbarmelijk slecht niveau. Facebook en Whatsapp zijn echt vele malen minder dan hun iOS/Android equivalenten.

Maar waar een platform op valt of staat zijn commodities zoals Snapchat, Voetbal.nl, AH Appie, Pathe Bioscopen, TV gidsen, apps voor media apparatuur, apps voor thermostaten, app van je verzekeraar om een declaratie te regelen, enz. enz.
Niks is frustrerender dan dat je erachter komt dat je niet even iets kunt regelen via een app. Of het nu is omdat je wilt weten wie er in je team meevoetballen of dat je met je mee wilt lollen of trollen met je vrienden op Snapchat. En ja... je hebt het uiteindelijk niet nodig omdat je het via je desktop of andere middelen ook kan regelen maar dat is nu het probleem.

Begrijp me goed, ik ben zelf erg happy met mijn Lumia 930 maar soms, soms baal ik ervan dat ik geen twaalf in een dozijn Android mobieltje heb.
Geen moment spijt!
Want dan neem ik gisteren een foto van de sneeuw, terwijl het donker is buiten, mijn vrouw met haar iPhone 6 doet het ook en die kan haar sluitertijd niet aanpassen waardoor je één en al ruis ziet op haar plaatje... Terwijl de 930 met een sluitertijd van 3 seconde gewoon een acceptabele plaat maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
[...]

Precies dit. Precies dit. Ik zou ook niet overgaan op dit moment, maar dat mensen (zonder verdere afhankelijkheid van platform of techinsche kennis) kiezen voor een iPhone of Android begrijp ik maar al te goed.

Bij Apple betaal je veel, maar heb je altijd alle apps. Bij Android zul je moeten inleveren op UX als je minder wilt betalen t.o.v. WP.

Wat blijft er dan als USP over voor WP? Het zijn allemaal die 'kleine' apps die missen, en dat maakt het gewoon lastig om het te kunnen adviseren aan anderen die 'gewoon een smartphone willen'. Dat de apps er niet zijn is dan 1 ding. Dat apps die er wel zijn niet worden geupdate, is een tweede - maar dat apps gepulled worden. Dan heb je toch wel een probleem met je platform.

Ik begrijp ook niet waarom Microsoft hier stil over is. Hetzelfde debacle met 6snap. Ze kunnen Snapchat toch een paar miljoen geven om de boel te ontwikkelen, of ontwikkelen dit zelf (net als FB). Ik begrijp dat andere bedrijven dan ook om geld gaan bedelen, maar wat hebben ze nog te verliezen? Marketshare is nergens, dev. interest is ook laag.

Haal de meest gewilde apps over naar je platform => meer devices verkopen => meer gebruikers => meer interesse van andere devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:57
Niels9001 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:30:
Haal de meest gewilde apps over naar je platform => meer devices verkopen => meer gebruikers => meer interesse van andere devs.
Helemaal mee eens. Gelukkig ben jij wel heel goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat ik de iOS apps van Whatsapp en Facebook anders niet zo bijzonder veel vind verschillen. Wat je hebt is dat nieuwe features later komen, maar verder werkt het op WP prima. En doe niet alsof die iOS versies nooit problemen hebben, want dat had ik ook regelmatig.

En als ik tegenwoordig hoor wat men dan zogenaamd mist, dan kan ik niets anders concluderen dat het leuke wanna-haves zijn maar geen broodnodige apps. Sure Snapchat is leuk, maar het is niet alsof die mensen geen Whatsapp of Facebook kunnen gebruiken. En als ik dan hoor dat mensen een AH app missen, dan kan ik daar ook weinig rouwig om zijn. De echte platform-switchers hebben we nu ondertussen en doen weinig onder voor hun Android of iOS equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Martinspire schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:17:
En als ik tegenwoordig hoor wat men dan zogenaamd mist, dan kan ik niets anders concluderen dat het leuke wanna-haves zijn maar geen broodnodige apps. Sure Snapchat is leuk, maar het is niet alsof die mensen geen Whatsapp of Facebook kunnen gebruiken. En als ik dan hoor dat mensen een AH app missen, dan kan ik daar ook weinig rouwig om zijn. De echte platform-switchers hebben we nu ondertussen en doen weinig onder voor hun Android of iOS equivalent.
Ja maar het gros van het volk kiest juist wel een smartphone op basis van beschikbaarheid van dat soort wanna-haves apps. Ze willen Snapchat en Candy Crush Soda Saga Whatever.
Kijk maar eens naar de reclames op TV bijvoorbeeld.. Bijna alle apps die langskomen zijn alleen geschikt voor iOS en Android. Windows Phone zie je zo goed als nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Jammer Niels, jammer. Niet dat je er zo over denkt, maar dat je ook dat punt bereikt hebt. Wordt wel weer beter, maar af en toe heb ik dat gevoel ook wel eens. Om moedeloos van te worden. Het platform heeft an sich zoveel potentie, elke keer als ik iets doe met de telefoon merk je gewoon dat het ding gewoon *werkt*. Prettig. Zeker in vergelijking met Android. Maar het OS en bijbeborende ecosysteem lijkt MS met tijden niets te interesseren. Om over ons hele continent nog maar te zwijgen. :(

Zelfde als met nieuwe features in het OS. Sommige kleine dingen moeten zolang duren.. Data toggle in de quick actions.. Dan denk ik echt, why? Waarom dit niet direct meenemen met 8.1 update, maar met een losse update. Die ik als Ativ S user trouwens niet eens kan installeren want dan gaat de telefoon in een boot loop. Een fix daarvoor? Nee hoor, vergeet het maar. Issue bij Samsung allicht? Stuur dan een engineer naar Samsung, of help hun ergens mee of zo. Seriously MS, get off your ass. Je bent laatste in de wedstrijd. Slacken betekent verliezen..

Ander voorbeeld. Een color picker voor accentkleurtjes. Simpel. Sterker nog, als homebrew is het er. Bestaat gewoon, kant en klaar. Blijkt het aanpassen van een paar regkeys met zoiets simpels, maak je een hoop mensen blij mee. Met zoiets stoms. Nope, doen we niet..Dan denk ik; Kijk naar je uservoice en ga lekker dingen ontwikkelen waar op gevote wordt. En dan bedoel ik niet 1 gevraagde feature per jaar. Daarmee kom je er niet..
Luister naar je devs, schuif af en toe wat geld rond voor nieuwe apps naar devs, breng actief gemakkelijke , nieuwe API's uit en hou mensen zo gemotiveerd. Hou dev events en wedstrijden met prijsvragen.. Maar nee. Wat er was, wordt afgebouwd lijkt het wel.

Aan de andere kant; het zijn US banken, en voor MS is de USA alles. Dus dit zullen ze allicht wel proberen te fixen. Let's hope. Als ze dit op het beloop laten dan is het denk ik simpelweg het begin van het einde van het OS. Jammer, net nu ik het idee heb dat het OS in Europa qua app ontwikkeling wat meer aandacht krijgt. Weer een gevalletje too little, too late allicht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
InZane schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:26:
Ja maar het gros van het volk kiest juist wel een smartphone op basis van beschikbaarheid van dat soort wanna-haves apps. Ze willen Snapchat en Candy Crush Soda Saga Whatever.
Kijk maar eens naar de reclames op TV bijvoorbeeld.. Bijna alle apps die langskomen zijn alleen geschikt voor iOS en Android. Windows Phone zie je zo goed als nooit.
Maar er worden hier allemaal dingen genoemd die er gewoon zijn...

Candy Crush, check!
Pathe, Check!
Thermostaat manager voor Nest, Ceck!
Toon van Eneco is ook gewoon een app voor.
Er zijn legio aan voetbal apps, die niet onder doen voor de uitslagen avrianten op ios en android...

Niet alles is officieel, maar dat maakt het niet per definitie slechter...

Nee appie is er inderdaad niet...
Buiten interpolis en ditzo is er inderdaad ook geen verzekeraar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
dfrenner schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:46:
[...]

Maar er worden hier allemaal dingen genoemd die er gewoon zijn...

Candy Crush, check!
Zoek Candy Crush Soda dan maar eens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 09:51
Nog even over die twee banken die hun app gaan terugtrekken, ik las een comment van iemand op windowscentral die ook wel een interessante gedachte hierover had:
Okay, everyone just calm down.

Fact is, both Chase and Bank of America are BOTH pulling the app in March, at the same time. Coincidence? No, not at all. Truth is, a lot of new banking regulations are in place, and banks have until March to comply with certain ones. Regulations that will affect their database. Regulations meant to better protect consumer privacy and security and all that.

Are other banks getting their apps updated? Yes. Will there be more announcements? Probably so.

However, there is a VERY GOOD reason why the WP8 app is being pulled.
1. it will no longer be compatible with the database, and will cause issues.
2.The Bank of America app has already been imported to the new Windows 10 Universal store, which means when Windows 10 is available, you'll have it back. I checked the store a few moments ago to make sure.
3.There is NO reason to have to pay good money to redo an entire app for such a small user base when an existing app that is porting properly for Windows 10 will be available once users upgrade phones to Windows 10. Why rewrite the app when it's going to be only used for a few months?

So, let's just all calm down and be thankful that Microsoft is bringing Windows 10 to us. It may be inconvenient for a little bit, but in the long run it will be worth it.
Misschien maken we ons wel druk om weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Martinspire schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:17:
Ik moet zeggen dat ik de iOS apps van Whatsapp en Facebook anders niet zo bijzonder veel vind verschillen. Wat je hebt is dat nieuwe features later komen, maar verder werkt het op WP prima. En doe niet alsof die iOS versies nooit problemen hebben, want dat had ik ook regelmatig.

Dat laatste betwist ik juist, neem nu Whatsapp en Facebook. Draaien nu inderdaad op WP maar daar houdt het wel mee op. Deze apps zijn echt nog geen schim van de iOS/Android equivalenten. Maar ook de nederlandse bank apps bijvoorbeeld, daar kunnen de iOS/Android apps meer dan WP app.
En nog veel erger, Microsoft doet ook nog eens vrolijk mee door op iOS en Android hun eigen Office apps beter voor de dag te laten komen. Daarnaast zijn ze nu bezig met een pilot van Sway die nu iOS only draait, echt wtf!

Er zijn gelukkig uitzonderingen zoals recentelijk uitgebrachte Spotify app maar om nu het zo weg te bagatelliseren is iets te simpel.
dfrenner schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:46:
Pathe, Check!
Thermostaat manager voor Nest, Ceck!
Toon van Eneco is ook gewoon een app voor.
Er zijn legio aan voetbal apps, die niet onder doen voor de uitslagen avrianten op ios en android...

Niet alles is officieel, maar dat maakt het niet per definitie slechter...

Nee appie is er inderdaad niet...
Buiten interpolis en ditzo is er inderdaad ook geen verzekeraar...
De nadruk ligt niet op het vinden van antwoorden op mijn voorbeelden die ik ad-random heb benoemd, ik kan er nog wel een zooitje opnoemen ;)
En natuurlijk zijn er soms goede alternatieven van derden (hoi Niels) maar ook zoveel die niet anders zijn dan een wrapper van de mobiele site. Het is gewoon niet goed.

Ps. ter kennis name:
Voetbal.nl is bedoelt voor spelers van amateurvoetbal om alles rondom je team te kunnen managen en niet zo zeer om uitslagen van profvoetbal te kunnen bekijken. Heel pijnlijk daarbij is, is dat de KNVB de mobiele site ook niet eens heeft voorzien van de functies die de Android en iOS app hebben. Gaat om niets maar bloed irritant als je het net wel even nodig hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Miki op 30-01-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Miki schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:53:
Dat laatste betwist ik juist, neem nu Whatsapp en Facebook. Draaien nu inderdaad op WP maar daar houdt het wel mee op. Deze apps zijn echt nog geen schim van de iOS/Android equivalenten. Maar ook de nederlandse bank apps bijvoorbeeld, daar kunnen de iOS/Android apps meer dan WP app.
Wat kan whatsapp en Facebook op ios en android méér dan op WP dan? Ik hoor juist mensen met iOS al ongeveer een jaar klagen over Facebook...
Of een ING en RABO app, bijvoorbeeld?
Ps. ter kennis name:
Voetbal.nl is bedoelt voor spelers van amateurvoetbal om alles rondom je team te kunnen managen en niet zo zeer om uitslagen van profvoetbal te kunnen bekijken. Heel pijnlijk daarbij is, is dat de KNVB de mobiele site ook niet eens heeft voorzien van de functies die de Android en iOS app hebben. Gaat om niets maar bloed irritant als je het net wel even nodig hebt.
Wist ik niet, maar voetbal doet me dan ook redelijk winig tot niets ;)

Ik snap de irritatie wel, maar dit ligt niet alleen bij MS...
De bedrijven mogejn ook vooruit denken...
En we mogen de bedrijven die geen app hebben best afstraffen en de gene die het wel doen belonen.

Eén van de redenen dat ik van Tele2 naar Vodafone ben overgestapt en dat ik weg ben gegaan van Ziggo naar glasvezel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dfrenner schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Wat kan whatsapp en Facebook op ios en android méér dan op WP dan? Ik hoor juist mensen met iOS al ongeveer een jaar klagen over Facebook...
Of een ING en RABO app, bijvoorbeeld?
Check voor Rabo: linkje
Ing: linkje

Whatsapp kan bijvoorbeeld geen grotere video bestanden dan 16mb versturen zonder dat je die zelf moet comprimeren. Maar ook de notificaties worden echt erbarmelijk slecht afgehandeld in Notification Centre.

Uiteraard niet de schuld van Microsoft maar wel ontzettend kut dat het weer net niet kan met je Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De pathe app is overigens geen officiële en dat is in het gebruik ook wel te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
InZane schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:26:
[...]
Inderdaad, die reclames komen de laatste tijd wel heel erg vaak voorbij? Overigens ben ik bij dat soort reclames eigenlijk blij dat er geen Windows logo in beeld komt. Laat dat soort app's maar lekker naar Apple en Android gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
hardware-lover schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:45:
[...]

Inderdaad, die reclames komen de laatste tijd wel heel erg vaak voorbij? Overigens ben ik bij dat soort reclames eigenlijk blij dat er geen Windows logo in beeld komt. Laat dat soort app's maar lekker naar Apple en Android gaan.
Nou ja, het is ook niks voor mij, maar er zijn vast genoeg mensen die er wel blij mee zouden zijn.

Mijn vrouw speelt zo af en toe toch weleens een spelletje Candy Crush op haar Lumia 1020.

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 30-01-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:17:
[...]

Check voor Rabo: linkje
Ing: linkje

Whatsapp kan bijvoorbeeld geen grotere video bestanden dan 16mb versturen zonder dat je die zelf moet comprimeren. Maar ook de notificaties worden echt erbarmelijk slecht afgehandeld in Notification Centre.

Uiteraard niet de schuld van Microsoft maar wel ontzettend kut dat het weer net niet kan met je Windows Phone.
Natuurlijk zijn meer features fijn, maar het belangrijkste zit gewoon in alle apps. Dat iOS e.d. eerder zijn, prima dat is ook een grotere doelgroep, maar het is niet alsof je alleen maar je saldo kunt bekijken.

Voor Whatsapp kun je gewoon het Onedrive linkje doorsturen, werkt imo makkelijker en scheelt downloaden/comprimeren/zendtijd.

En van Facebook heeft sinds de laatste update nu ook Windows Phone de meest debiele feature toegevoegd: geen makkelijker sortering op laatste bericht ipv populaire berichten. Dus elke keer als je opstart moet je naar het menu toe om daar Recent te selecteren eer je echt ziet wat nou als laatste erbij is gekomen. Dat had WP eerst niet en was juist zo fijn (ik snap nog steeds niet wat Facebook bezielt met die update. Zo zie je sommige berichten nooit voorbij komen en kunnen ze dus ook niet populair worden).

Maar zo super zijn Whatsapp en Facebook echt niet op iOS hoor. Bij mij crashten die ook regelmatig, kon ie ineens mn geschiedenis niet laden of ander gezeik.
Wederom: belangrijkste features werken gewoon op WP.
hardware-lover schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:45:
[...]

Mja die reclames gaan vooral over games die toch niemand wil spelen (van die Free2Play ofwel Pay2Win spellen. Waar je na 1 minuut al de portemonnee moet trekken om uberhaupt verder te kunnen. Nou ik pas wel.

Ik kan me serieus niet de laatste app herinneren die ik op mn iPhone heb gezet waarvan ik dacht "wow wat gaaf" of "wow, wat handig".
En als je echt zaken als een voetbal.nl app nodig hebt, dan neem je er toch gewoon een goedkope Android naast voor als je naar voetbal gaat? Heb je meteen het probleem niet meer dat je voorzichtig met je tas moet zijn omdat anders je mobiel stuk gaat :+
Of een tablet, kun je meteen opstellingen maken ;)

Ik snap dat je het graag op je mobiel wilt hebben, maar is het nou echt een probleem? Ik vind van niet. Zolang mijn day-by-day handelingen perfect gaan, zie ik geen reden om over te moeten stappen voor apps die je 1 keer per maand een keertje zou willen gaan gebruiken als het even uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 30-01-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martinspire, wat iemand 'day-by-day' gebruikt verschilt nogal van persoon tot persoon he. Ik zie dagelijks legio mensen die dagelijks (zo niet elk uur) een bepaalde game opstarten of een app waarvan ik niet had verwacht dat iemand daar ooit op zit te wachten. Voor die mensen is het dus wel een dealbreaker.

Kijk voor mij is WP8 ook prima, maar ik zou het zeker niet aan iedereen aanraden en ergens is dat best wel jammer. Vooral als je dan acties van MS ziet die het wellicht nog erger maken (of eigenlijk gebrek aan actie van MS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 22:27
Wat ik sinds gisteren mis is een app voor de Seek Thermal. :'(
De usb-versie past prima (bij mij) en zou bij werkzaamheden meer dan handig zijn voor $199.
Al hoop ik dat de XR ook leverbaar is, gezien de grotere reikwijdte.

Is een Android app te decompilen en aan te passen naar een Windowsapp?
Of zeg ik nu iets raars?

En is het wachten op een officiële app?
(en hebben wij wellicht geen usb poort die on the go stroom kan geven voor de camera)

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 31-01-2015 00:46 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan een android app niet simpel omzetten naar een WP8 app. De technologieën en mogelijkheden liggen zo ver uit elkaar dat het gewoonweg niet mogelijk is.
Komt nog bij dat WP8 devices volgens mij geen usb host kunnen zijn. Je kan er dan dus geen apparaten aanhangen via de micro-usb poort. Dit soort dingen zullen via bluetooth of wifi moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 18-09 22:27
Jammer.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:22:
@Martinspire, wat iemand 'day-by-day' gebruikt verschilt nogal van persoon tot persoon he. Ik zie dagelijks legio mensen die dagelijks (zo niet elk uur) een bepaalde game opstarten of een app waarvan ik niet had verwacht dat iemand daar ooit op zit te wachten. Voor die mensen is het dus wel een dealbreaker.

Kijk voor mij is WP8 ook prima, maar ik zou het zeker niet aan iedereen aanraden en ergens is dat best wel jammer. Vooral als je dan acties van MS ziet die het wellicht nog erger maken (of eigenlijk gebrek aan actie van MS).
Maar gaat het dan om de game of om gewoon bezig te worden gehouden? Er zijn al legio alternatieven voor games die elders populair zijn. En die je toch niet tegen elkaar kunt spelen dus echt nodig is dat dan ook niet. De store zit nu prima vol met games dat je jezelf wel even bezig kunt houden dus dat vind ik een vrij slap argument.

Sure, de logotjes zijn soms anders of het is van een andere maker, maar qua functionaliteit kun je ook bij WP wel terecht. Er waren maar een aantal apps (vooral social media en chat) die je echt mist als je eerst overging naar WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard, maar daar gaat het niet om. Die mensen kijken in de winkel naar Windows Phones, browsen met een beetje geluk even door de store (jeeh ze zijn niet meteen doorgelopen!) en dan komen ze erachter dat de spellen die zij spelen er niet in staan. Dat er vergelijkbare spellen in staan denken ze dan echt niet over na. Jammer, maar zo is het nu eenmaal. Zo is dat ook met andere apps.
Het hoeft geen dealbreaker te zijn, maar voor velen op het moment van aanschaf toch stiekem wel, omdat ze nu eenmaal merkvast zijn. Niet alleen met logo op het toestel zelf, maar ook die op de apps.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 31-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Precies, en dan kunnen er 3rd party apps zijn - officieele zijn gewoon van belang. Mij maakt het persoonlijk niet uit dat de meeste apps er niet zijn (restauranten-vinders, games etc.) omdat ik ze simpelweg niet mis. Ook ga ik niet naar de AH dus Appie mis ik ook niet. Dat betekend niet dat het daarom maar niet uit maakt dat die apps er niet zijn. 99% van de mensen die ik in de trein (Hallo, NS app????) met hun smartphone bezig zie gebruiken die apps schijnbaar wel. En dat is simpelweg de reden waarom je ook nauwelijks WPs ziet.

Qua apps lopen we achter, dat is te stellen, en sommige features missen of komen heel laat (Geofencing, BT LE) terwijl er dan wel weer energie wordt gestoken in dingen zoals Rooms of Kids Corner. Vreemd als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar kijk nou echt eens in de store. De namen die nu in de lijst staan met populaire apps/games zijn ook niet bepaald muf te noemen. Sterker, bij iOS en Android staan in de stores veel meer troep-apps tussen.
Kijk gewoon hier: http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/top-free-apps dit is wat de meesten wel zullen zien (of 1 van de andere overzichten). Dat ziet er gewoon prima uit.

En bij de games staan ook wel namen die je daar verwacht: http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/top-free-games
Dus hoezo is dit slecht? Of denk je dat ze bij Android en iOS ook door 10 pagina's heen bladeren? En bij het zoeken krijg je toch wel resultaten die naar anderen refereren "beter dan Clash of Clans" of whatever.
Beetje rondkijken op de homescreen, wat standaard apps opstarten en dat is het wel zo ongeveer.

Overigens heeft wat een verkoper laat zien, meer effect denk ik. Maar totdat die goed geinformeerd zijn over Windows Phone, denk ik dat daar meer stappen gemaakt kunnen worden. Overigens vind ik zelf de demo-modus waar ie in schiet als ie even niets te doen heeft, wel erg goed bij WP.

Misschien een wild idee: maar is het niet mogelijk zelf bedrijven te benaderen om daar een kickstarter voor op te zetten om een financiering rond te krijgen? In principe is het meestal een geld-kwestie.

[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 31-01-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Opera Mini en Teamviewer zijn nu ook uit de Store gehaald, gaat lekker :|

http://www.windowscentral...unpublished-windows-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Als ik naar een schoenenwinkel ga omdat ik graag Nike's draag, dan is het leuk dat ze heel veel schoenen hebben van andere merken die ik niet ken maar die er op lijken..

Dat er troep in alle app stores staan is uiteraard bekend. Maar liever alle officiele apps + troep dan een paar officiele apps + troep.

Nogmaals, ik zou zelf niets anders willen dan WP op dit moment. Ben blij met de hardware en vind het OS met haar core features voor mij uitstekend werken. Daarnaast vind ik het leuk om er voor te developen. Dat laatste is ook een klein puntje van kritiek naar Microsoft: waarom is die 'Dev Center' app al 2 jaar niet geupdate, en mist hij gewoon echt de meest basic features - wat voor signaal geeft dat af aan andere developers..

Voorbeeld: als ik iemand wil toevoegen aan een BETA, moet ik op mijn telefoon naar een DESKTOP VERSIE (!) van het Dev Center gaan en daar heel omslachtig iemand toevoegen. Daarnaast is die website echt traag (ook op grote Windows), bij het toevoegen van nieuwe deelnemers of app packages. Klein, en heel niche, voorbeeld van die dingen die dan weer net jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Music+ en soundcloud blijft altijd hangen nadat ik het eerste nummer afgespeeld heb... Nog iemand dit probleem? Lijkt erg buggy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Kan iemand mij uitleggen waarom Opera niet meer te downloaden is, maar ik wel Operar kan downloaden. Als leek zijn dit vrij dezelfde browsers als ik ze gebruik. Is dit een beslissing van Microsoft, of van de ontwikkelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
mavaros schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:25:
Kan iemand mij uitleggen waarom Opera niet meer te downloaden is, maar ik wel Operar kan downloaden. Als leek zijn dit vrij dezelfde browsers als ik ze gebruik. Is dit een beslissing van Microsoft, of van de ontwikkelaar?
Goeie vraag. Mogelijk hebben ze veel slechte recenties gehad en is daarom de app unpublished? Aangezien de app er nog niet zo lang is voor Windows Phone, zal het wel iets sufs zijn. Of hij is om wat voor reden dan ook unpublished omdat er een nieuwe versie aan zit te komen? Of MS interne versie nummering systeem doet raar waar devs last van hebben.. Je kan evt, als je een SD kaart hebt, de XAL nog wel downloaden en installeren vanaf SD:
http://www.windowsphone.c...04-4ecb-a8fb-9fc817cdab90

Overigens speelt dit opeens wel veel. MEGA app die opeens 2 keer in store verschijnt, opeens een paar grote namen apps (US Banken!) die opeens unpublished raken. Allicht gewoon een grote fuckup @ Microsoft of issue smet de appstore backend daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Valt me ook op met soundcloud bijvoorbeeld... Music+ is exact hetzelfde... Of Music download unlimited, ook exact hetzelfde. 3 dezelfde apps met een verschillende naam?? Alle drie werken ze trouwens niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17
xxxneoxxx schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:46:
[...]

Goeie vraag. Mogelijk hebben ze veel slechte recenties gehad en is daarom de app unpublished? Aangezien de app er nog niet zo lang is voor Windows Phone, zal het wel iets sufs zijn. Of hij is om wat voor reden dan ook unpublished omdat er een nieuwe versie aan zit te komen? Of MS interne versie nummering systeem doet raar waar devs last van hebben.. Je kan evt, als je een SD kaart hebt, de XAL nog wel downloaden en installeren vanaf SD:
http://www.windowsphone.c...04-4ecb-a8fb-9fc817cdab90

Overigens speelt dit opeens wel veel. MEGA app die opeens 2 keer in store verschijnt, opeens een paar grote namen apps (US Banken!) die opeens unpublished raken. Allicht gewoon een grote fuckup @ Microsoft of issue smet de appstore backend daar?
Misschien WindowsCentral volgen. Scheelt een boel vragen en je weet het sneller. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Misschien WindowsCentral volgen. Scheelt een boel vragen en je weet het sneller. _/-\o_

Doe ik, maar dat hangt van de speculaties aan elkaar op dit onderwerp. Althans, zo ervaar ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
GerCor schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:24:
[...]

Dat doe ik ook. En zo kom ik ook aan mijn info over de unpublished apps. En inderdaad, ze melden het daar, maar er is 0 officiele reden te bekennen aldaar m.b.t het waarom van het unpublished raken. Enige wat daar terug te lezen is dat de devs achter teamviewer aangeven dat het klopt dat de app unpublished is. Duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 00:27
In de praktijk heb ik vaak discussies meegemaakt over het wel/niet ontwikkelen/updaten/publiceren van Windows apps. Er speelt hier van alles mee, veel meer dan alleen de investering in ontwikkeling van de apps. Denk daarbij bijv. aan de volgende punten:

- QA kosten, het testen van applicaties kost veel tijd en hoe kritieker de app is hoe meer tijd en geld hier in gaat zitten. Zelfs als de app al voor je gebouwd of gefinancieerd zou worden ost het testen van een WP app vrijwel net zo veel tijd als een iOS app

- Security, elke extra applicatie is een extra risisco. Dat risico wordt beperkt door allerlei vormen van extra testen, maar ook daarvan lopen de kosten snel op. Je kunt je voorstellen hoe serieus een bank security neemt, dat betekent dat elke app update een serie van tests door gaat die het relatief kostbaar maakt.

- Mankracht, een bedrijf is in the end eindverantwoordelijk voor zijn apps, zelfs als iemand anders hem bouwt worden zij er op aangekeken. Dat betekent dat personen binnen de organisatie die een Product Owner, QA, etc. rol zitten voor elke app tijd vrij moeten maken, ook een evt. Windows app. Elk uur dat ze besteden aan Windows besteden ze niet aan andere apps en die afweging speelt dus altijd mee.

- "Politiek", er zijn helaas bedrijven die het belangrijk vinden om Windows Phone dwars te zitten (om diverse redenen). Het makkelijkste voorbeeld is Google, die erg zijn best doet om te voorkomen dat hun diensten goed te gebruiken zijn op WP, maar reken maar dat er meer bedrijven zijn met een verborgen agenda. Vergeet daarbij niet dat ook de persoonlijke voorkeur van bepaalde personen binnen een organisatie net dat duwtje de verkeerde kant op kan geven. Als er een ontzettende Apple/Google fanboy bij een meeting zit kan die het Windows project verpesten, maar op dezelfde manier kan een MS fanboy genoeg drukken om een project er wel doorheen te krijgen.

- Alternatieven, hierbij speelt vooral het beschikbaar zijn van een functionele mobiele website een rol. Als gebruikers hun ding kunnen doen via de website is de noodzaak voor een app minder groot (en valt dus slechts een kleinere investering te rechtvaardigen)

Al deze punten komen uiteindelijk bij elkaar op het simpele punt van marktaandeel. Veel bedrijven meten zelf hoe hun diensten worden gebruikt en zien bijv. x% bezoekers vanaf een Windows Phone. Microsoft heeft door de jaren heen vaak voorspellingen/target gegeven voor WP marktaandeel en deze helaas niet kunnen waarmaken. Bedrijven die op basis van dergeljke voorspellingen een keus hebben gemaakt zullen nu toch een keer extra nadenken.

Bottom line is dat ik zelf nog steeds veel vertrouwen in het platform heb en zeker weet dat Windows 10 een verschil gaat maken voor de adoptie door bedrijven (en dus hopelijk ook door gebruikers). De harde realiteit is wel dat het voor veel bedrijven niet vanzelfsprekend is om een WP app te maken en dat wij als gebruikers daar de dupe van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Beste Tom,

Wat een prachtig epistel. Lijkt mij allemaal zeer aannemelijk. Ook ik heb voorlopig nog wel vertrouwen in het systeem. Zo lang ik geen essentiële zaken voor mezelf mis, blijf ik het gebruiken. Ik zou op dit moment ook geen goed alternatief weten. Ik weet wel hoe een echt afbrokkelend systeem eruit ziet: op mijn Nokia 808 moet ik steeds meer truukjes uithalen om de boel te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Martinspire schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:31:
Maar kijk nou echt eens in de store. De namen die nu in de lijst staan met populaire apps/games zijn ook niet bepaald muf te noemen. Sterker, bij iOS en Android staan in de stores veel meer troep-apps tussen.
Kijk gewoon hier: http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/top-free-apps dit is wat de meesten wel zullen zien (of 1 van de andere overzichten). Dat ziet er gewoon prima uit.

En bij de games staan ook wel namen die je daar verwacht: http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/top-free-games
Dus hoezo is dit slecht? Of denk je dat ze bij Android en iOS ook door 10 pagina's heen bladeren? En bij het zoeken krijg je toch wel resultaten die naar anderen refereren "beter dan Clash of Clans" of whatever.
Beetje rondkijken op de homescreen, wat standaard apps opstarten en dat is het wel zo ongeveer.

Overigens heeft wat een verkoper laat zien, meer effect denk ik. Maar totdat die goed geinformeerd zijn over Windows Phone, denk ik dat daar meer stappen gemaakt kunnen worden. Overigens vind ik zelf de demo-modus waar ie in schiet als ie even niets te doen heeft, wel erg goed bij WP.

Misschien een wild idee: maar is het niet mogelijk zelf bedrijven te benaderen om daar een kickstarter voor op te zetten om een financiering rond te krijgen? In principe is het meestal een geld-kwestie.
Het is simpel, voor zakelijk gebruik valt Apple helaas af door hun bug in Apple sync, die ze nog steeds niet opgelost hebben... Hierdoor is bij het gebruik van terugkomende afspraken, je agenda niet betrouwbaar en dat is zakelijk gezien onacceptabel.

Mensen die het toestel meer prive gebruiken zullen hier nooit tegenaan lopen.

Dus dan blijft Android over, hierbij vind ik de toestellen te snel traag worden. Mijn S3 was destijds gloednieuw uit de doos al een beetje laggy...

Alles wat ik nodig heb is er gewoon voor WP...
tomverhoeff schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:00:
In de praktijk heb ik vaak discussies meegemaakt over het wel/niet ontwikkelen/updaten/publiceren van Windows apps. Er speelt hier van alles mee, veel meer dan alleen de investering in ontwikkeling van de apps. Denk daarbij bijv. aan de volgende punten:

- QA kosten, het testen van applicaties kost veel tijd en hoe kritieker de app is hoe meer tijd en geld hier in gaat zitten. Zelfs als de app al voor je gebouwd of gefinancieerd zou worden ost het testen van een WP app vrijwel net zo veel tijd als een iOS app

- Security, elke extra applicatie is een extra risisco. Dat risico wordt beperkt door allerlei vormen van extra testen, maar ook daarvan lopen de kosten snel op. Je kunt je voorstellen hoe serieus een bank security neemt, dat betekent dat elke app update een serie van tests door gaat die het relatief kostbaar maakt.

- Mankracht, een bedrijf is in the end eindverantwoordelijk voor zijn apps, zelfs als iemand anders hem bouwt worden zij er op aangekeken. Dat betekent dat personen binnen de organisatie die een Product Owner, QA, etc. rol zitten voor elke app tijd vrij moeten maken, ook een evt. Windows app. Elk uur dat ze besteden aan Windows besteden ze niet aan andere apps en die afweging speelt dus altijd mee.

- "Politiek", er zijn helaas bedrijven die het belangrijk vinden om Windows Phone dwars te zitten (om diverse redenen). Het makkelijkste voorbeeld is Google, die erg zijn best doet om te voorkomen dat hun diensten goed te gebruiken zijn op WP, maar reken maar dat er meer bedrijven zijn met een verborgen agenda. Vergeet daarbij niet dat ook de persoonlijke voorkeur van bepaalde personen binnen een organisatie net dat duwtje de verkeerde kant op kan geven. Als er een ontzettende Apple/Google fanboy bij een meeting zit kan die het Windows project verpesten, maar op dezelfde manier kan een MS fanboy genoeg drukken om een project er wel doorheen te krijgen.

- Alternatieven, hierbij speelt vooral het beschikbaar zijn van een functionele mobiele website een rol. Als gebruikers hun ding kunnen doen via de website is de noodzaak voor een app minder groot (en valt dus slechts een kleinere investering te rechtvaardigen)

Al deze punten komen uiteindelijk bij elkaar op het simpele punt van marktaandeel. Veel bedrijven meten zelf hoe hun diensten worden gebruikt en zien bijv. x% bezoekers vanaf een Windows Phone. Microsoft heeft door de jaren heen vaak voorspellingen/target gegeven voor WP marktaandeel en deze helaas niet kunnen waarmaken. Bedrijven die op basis van dergeljke voorspellingen een keus hebben gemaakt zullen nu toch een keer extra nadenken.

Bottom line is dat ik zelf nog steeds veel vertrouwen in het platform heb en zeker weet dat Windows 10 een verschil gaat maken voor de adoptie door bedrijven (en dus hopelijk ook door gebruikers). De harde realiteit is wel dat het voor veel bedrijven niet vanzelfsprekend is om een WP app te maken en dat wij als gebruikers daar de dupe van zijn.
Het enige wat wij kunnen doen is bedrijven die geen WP app hebben, daarvoor afstraffen...
Door een alternatief te kiezen wat wel een dergelijke app biedt.

Ik heb het gemerkt met Ziggo en Tele2, die zijn heel erg op gericht klanten te behouden, door nog een laatste aanbieding te doen en een reden van overstap te vragen...

Als maar genoeg mensen het benoemen dat er geen app is voor WP, dan komt er vanzelf verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Miki schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:04:
Opera Mini en Teamviewer zijn nu ook uit de Store gehaald, gaat lekker :|

http://www.windowscentral...unpublished-windows-phone
Niet te snel conclusies trekken:

Update: The official TeamViewer Support Twitter account has now offered a statement on the removal of their Windows Phone app, saying, "The TeamViewer app should be back soon in the store. We apologize for any inconvenience caused."

Daarnaast Opera:

http://www.windowscentral...one-store-least-beta-form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
dfrenner schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:17:
[...]

Dus dan blijft Android over, hierbij vind ik de toestellen te snel traag worden. Mijn S3 was destijds gloednieuw uit de doos al een beetje laggy...
Zelfde ervaring. Ik had een S3 van mijn werk. Die heb ik ingeleverd en ik heb zelf een Lumia 830 gekocht waar nu de SIM-kaart van mijn werk inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
dfrenner schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:21:
[...]

Update: The official TeamViewer Support Twitter account has now offered a statement on the removal of their Windows Phone app, saying, "The TeamViewer app should be back soon in the store. We apologize for any inconvenience caused."

Daarnaast Opera:

Heeft weinig met conclusies te maken.. Iemand constateert dat bepaalde apps opeens delisted zijn en dit wordt een nieuwsbericht (waarsch. op windowscentral). Zonder reden van de app developers erbij. Schijnbaar is het "normaal" dat apps van de ene op de andere dag opeens niet meer te installeren zijn, zonder enige verklaring over het waarom. Terwijl de bedrijven achter de apps toch een actief twitter account hebben e.d.. Het is van Miki dus gewoon een constatering. En hij merkt erbij op dat dit niet de eerste keer is dat apps opeens delisted worden. Opeens. Het is leuk dat die gasten van teamviewer NADERHAND opeens een bericht plaatsen dat het inderdaad klopt dat hun app delisted is, maar geven daarbij nog steeds niet aan waarom eigenlijk. :P

Ergo; als eindgebruiker heb je nog steeds geen idee m.b.t. het waarom, en is het enige wat je vast kan stellen dat de app inderdaad van het ene op het ander moment, delisted is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dfrenner schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:21:
[...]

Daarnaast Opera:

Mja, het kwaad is al geschied precies zoals dat ook al gebeurde met WhatsApp vorig jaar in de zomer. Daarbij is het opvallend dat er niets zeggende reacties vanuit de bedrijven komen die de app hebben verwijderd. Communicatie bij dit soort dingen is key :)

Op dit moment kan ik maar twee scenario's bedenken van wat er mogelijk aan de hand kan zijn:
  1. Windows Phone is kut en voor die paar users gaan we geen moeite doen dus we trekken onze apps in om nog verdere schaamte te voorkomen.
  2. Windows 10 beta voor smartphones komt eraan en we willen een graantje meepikken. Nu moeten we onze apps hercompileren van Microsoft, echter omdat het nog allemaal geheim is en een NDA getekend hebben zeggen we niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik krijg een app niet op mijn phone...

http://androidfreedownloa...-windows-phone-smartphone

Als ik de link selecteer staat er dat hij niet beschikbaar is voor mijn regio/telefoon...

Is er een manier hem toch te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dfrenner schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:25:
Ik krijg een app niet op mijn phone...

http://androidfreedownloa...-windows-phone-smartphone

Als ik de link selecteer staat er dat hij niet beschikbaar is voor mijn regio/telefoon...

Is er een manier hem toch te installeren?
Telefoon even op US zetten, appje downloaden en weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Miki schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:57:
[...]

Mja, het kwaad is al geschied precies zoals dat ook al gebeurde met WhatsApp vorig jaar in de zomer. Daarbij is het opvallend dat er niets zeggende reacties vanuit de bedrijven komen die de app hebben verwijderd. Communicatie bij dit soort dingen is key :)

Op dit moment kan ik maar twee scenario's bedenken van wat er mogelijk aan de hand kan zijn:
  1. Windows Phone is kut en voor die paar users gaan we geen moeite doen dus we trekken onze apps in om nog verdere schaamte te voorkomen.
  2. Windows 10 beta voor smartphones komt eraan en we willen een graantje meepikken. Nu moeten we onze apps hercompileren van Microsoft, echter omdat het nog allemaal geheim is en een NDA getekend hebben zeggen we niets.
http://www.windowscentral...turns-windows-phone-store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ach, of er kwaad geschiedt? Kan ook zijn dat er weer over 'jouw' app geschreven wordt en je weer 'in the picture' staat. Kan ook gewoon 'vergeten' zijn zoals ook zo vaak gebeurt met changelogs. Wordt ook vaak vergeten. En zolang je de echte reden niet weet heeft alleen speculeren zin.

WhatsApp krijgt er elke dag nieuwe gebruikers bij, dus zo negatief zal het allemaal in de praktijk niet zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 03-02-2015 10:44 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Miki schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:35:
[...]

Telefoon even op US zetten, appje downloaden en weer terug :)
Helaas, staat nu op region United States...
Kan hem nog steeds niet installeren...

http://www.windowsphone.c...ea-4ebe-93b1-6cbbd9434137

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je wilt de Russische store hebben, daar staat die wel in ;) Deze dus: http://www.windowsphone.c...ea-4ebe-93b1-6cbbd9434137

[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 03-02-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hoe zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel ^^ Er staat een install knop :P

Er staan twee talen die ondersteund worden: Engels en Russisch. Vaak als die laatste er bij staat kan je hem ook wel vinden in de Russische store, dus daar kijken loont dan wel de moeite en als je dan een installeer knop ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bijzonder, app is teruggetrokken en is nu weer teruggezet. Voor zover ik kan zien is er geen enkele wijziging aangebracht, ondanks berichten van WP central is het versienummer niet veranderd wat tevens ook te zien is aan het tijdsstempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik ken de vorige versie niet maar op Windows Central staat een changelog. Versie 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat Teamviewer kan ik gewoon gebruiken om mijn PC (W7 Enterprise) mee te bedienen ?
Dan moet ik wel teamviewer ook op mijn PC installeren waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel hoe Teamviewer hoort te werken ja ^^
Het is wat dat betreft gelijk aan RDP, maar dan niet gebonden aan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nice, kende de app nog niet. Gebruikte nu soms ''cool remote'' hiervoor, maar daar moet je telkens het IP voor aanpassen, dus dat was niet super handig.
Straks eens op men desktop PC installeren :)

In Teamviewer is het dus mogelijk om mijn desktop PC vast toe te voegen in mijn account ofzo, zodat ik deze vanuit de app makkelijk kan aansturen? (en niet telkens eerst de desktop applicatie moet gaan opstarten om te kijken wat het Device ID is)

[ Voor 38% gewijzigd door daffie82 op 03-02-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Teamviewer is een heel erg omslachtig, traag en over het algemeen niet fijn programma.

Rdp is erg fijn voor desktop op je telefoon maar ik denk dat je PC Remote (pro) het fijnst zal vinden! Deze heeft allerlei functies.
Je kan je pc vastzetten op je startscherm, je kan dan meteen beginnen met besturen.

Probeer beide uit zou ik zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-02-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Volgens mij valt PC remote af voor mijn gebruik omwille van :
-PC and Phone must be connected to the same WiFi network-
Mijn PC hangt namelijk in een bedraad netwerk, niet op WIFI.
En neen, dit ga ik niet omzetten naar WIFI enkel voor max. 1 keer in de maand mijn PC eens remote te bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uch, zolang je router geen scheiding aanbrengt tussen wifi en bedraad (zoals de meeste niet doen) gaat dat gewoon werken hoor. Het is niet alsof dat ding een rechtstreekse WIFI verbinding opzet met de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wellicht staat er ook wifi netwerk omdat het vrijwel onmogelijk is een netwerkkabel aan je telefoon te koppelen. Kan wel, werkt voor geen meter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ah ok, dan ga ik dat toch eens uitproberen :)

http://www.windowsphone.c...1c-4b2d-9e52-5db491a4f714
Dit is ook een optie... En is ook nog eens gratis.
Iemand dit al geprobeerd? is wel BETA blijkbaar.

[ Voor 70% gewijzigd door daffie82 op 03-02-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
GerCor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:16:
Wellicht staat er ook wifi netwerk omdat het vrijwel onmogelijk is een netwerkkabel aan je telefoon te koppelen. Kan wel, werkt voor geen meter. :+
Gewoon gaatje boren in de telefoon, vervolgens rode dropveter in de rode.. Oh nee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:52
Ben vandaag aangemeld als beta tester voor het programma mSecure (passwordmanager). Ik gebruik dit programma al een aantal jaar op iOS en heel even op Android maar aangezien ik onlangs ben overgestapt op Windows Phone (nog snel even een Nokia voordat het tijdperk echt voorbij is) heb ik onlangs een e-mail gestuurd of er geen Windows Phone app in de maak was, en warempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
daffie82 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:22:
Ah ok, dan ga ik dat toch eens uitproberen :)

http://www.windowsphone.c...1c-4b2d-9e52-5db491a4f714
Dit is ook een optie... En is ook nog eens gratis.
Iemand dit al geprobeerd? is wel BETA blijkbaar.
PC remote werkt gewoon prima bedraad of niet.
Die andere app ziet ook wel goed uit.

Waarvoor wil je het eigenlijk gebruiken?

PC remote is een leuke app voor wanneer de laptop is aangesloten op tv, heb je een remote tobo en muis, ook media besturen met allerlij afstandsbedieningen kan je doen.

Rdp of die app die jij zei zou je weer sneller en makkelijker applicaties kunnen openen op je telefoon. Zelfs het spel Hearthstone werkt met rdp. (meeste games werken overigens niet)

[ Voor 27% gewijzigd door Heilige Kaas op 04-02-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik vraag of er een versie van Windows Phone voor die nieuwe Dementia app komt. Als ik reclames voorbij zie komen met iOS en Android doe ik dat altijd even. Dit was de reactie:
Vooralsnog brengen we de versie voor android en Apple uit en als de vraag groot is voor Windows tablet dan wel.

We weten dat de vraag vaker gesteld zal worden gezien de groei van Windows voor de tablet maar vooralsnog niet.

Zodra we een keus maken dan zullen we bericht sturen.

Vriendelijke groeten,
team dementia-App
Ehh, juist. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heilige Kaas schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 00:10:

PC remote werkt gewoon prima bedraad of niet.
Die andere app ziet ook wel goed uit.

Waarvoor wil je het eigenlijk gebruiken?

PC remote is een leuke app voor wanneer de laptop is aangesloten op tv, heb je een remote tobo en muis, ook media besturen met allerlij afstandsbedieningen kan je doen.

Rdp of die app die jij zei zou je weer sneller en makkelijker applicaties kunnen openen op je telefoon. Zelfs het spel Hearthstone werkt met rdp. (meeste games werken overigens niet)
Dank voor je reactie!
Waarvoor ik het zou gebruiken? Naja, meer voor de fun en ook wel om mijn PC te "waken" als hij in slaapstand is. Scheelt me een paar trappen naar boven :+
Maar dan moet ik dus de PC kunnen toevoegen op een manier zodat hij altijd kan connecten. Niet dat ik eerst boven moet gaan kijken wat het IP adres is, dan is het nut natuurlijk weg :)

En wat bedoel je precies met media besturen met allerlei afstandsbedieningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat waken moet je pc ondersteunen.

Check anders ff de screen shots en probeer gewoon uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heilige Kaas schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:19:

Doe ik, alleen jammer dat PC remote pro 499 euro kost in de store....... :(
http://www.windowsphone.c...5d-e011-854c-00237de2db9e

Als je dan bij nl-nl gaat kijken is het 2,99 euro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heilige Kaas schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:19:

Heb maar besloten PC remote pro te kopen voor 2,99 euro.
Krijg ik het wake-on-lan niet aan de praat... Grrrr.... :(

Moet thuis nog eens vanalles proberen, maar voorlopig werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
daffie82 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:51:
Dat Teamviewer kan ik gewoon gebruiken om mijn PC (W7 Enterprise) mee te bedienen ?
Dan moet ik wel teamviewer ook op mijn PC installeren waarschijnlijk?
Eh...waarom zou je Teamviewer willen gebruiken als je op je Windows Phone ook gewoon Remote Desktop (van Microsoft) beschikbaar hebt....en dan doel ik op je thuis pc waar je dan natuurlijk wel een RDP connectie naar toe kunt maken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
daffie82 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Heb maar besloten PC remote pro te kopen voor 2,99 euro.
Krijg ik het wake-on-lan niet aan de praat... Grrrr.... :(

Moet thuis nog eens vanalles proberen, maar voorlopig werkt het niet.
Je had ook een gratis versie hoor. ;) Kijk even in de bios of Wake On Lan aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
TheVMaster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:14:
[...]

Eh...waarom zou je Teamviewer willen gebruiken als je op je Windows Phone ook gewoon Remote Desktop (van Microsoft) beschikbaar hebt....en dan doel ik op je thuis pc waar je dan natuurlijk wel een RDP connectie naar toe kunt maken..?
Moet je wil een 'Pro' versie van Windows op je PC hebben, anders werkt het alsnog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
Sonny7 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:21:
[...]

Moet je wil een 'Pro' versie van Windows op je PC hebben, anders werkt het alsnog niet..
Inderdaad...of Enterprise...wie heeft dat nu niet dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
TheVMaster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:30:
[...]

Inderdaad...of Enterprise...wie heeft dat nu niet dan? :+
Daar moet ik je dan weer gelijk in geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@heilige klaas : gratis versie PC remote werkt wake on lan sowieso niet mee, vandaar dat ik hem gekocht had.

Heb W7 Enterprise trouwens :)

@TheVMaster : Remote Desktop (van Microsoft) app heeft die ook bepaalde power functies? Zoals in slaapstand zetten en wake on LAN?

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 05-02-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Gebruik al tijden wake my pc als WOL app. Doet het ook prima.
http://www.windowsphone.c...ab-e011-a53c-78e7d1fa76f8
Je kan een wol actie ook pinnen als tile, en toegevoegde computers worden automagisch opgeslagen in de cloud. Dus bij een telefoon reset niet meer nodig om mac adressen handmatig over te kloppen. Handig!
Samen met remote desktop goed te doen. (Alhoewel ik rdp vanaf telefoon niet zo vaak gebruik.. Toch wel een klein schermpje. :P)

[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 05-02-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Bijzonder, app is teruggetrokken en is nu weer teruggezet. Voor zover ik kan zien is er geen enkele wijziging aangebracht, ondanks berichten van WP central is het versienummer niet veranderd wat tevens ook te zien is aan het tijdsstempel.
Mogelijk een beveiligingslek waar ze geen aandacht aan willen schenken, maar die toch significant genoeg was om de app tijdelijk terug te trekken. Het is niet de eerste die dergelijke stappen moet zetten om klanten te beschermen.

Pagina: 1 ... 76 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.