Teijgetje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:17:
Vast wel, alleen je eerste link is "opgelost" met een notificatiecentre en glance, de tweede is uit 2011(?) voor WP7, lang voordat 8 er was met notificatiecentre en glance.
Lijkt me ook opgelost, wat voegen irritante rode en blauwe ledjes toe? Dat je het vanaf de straat al kan zien?
En genegeerd is wat anders als "under review" waarbij gemeld wordt dat ze niet precies kunnen zeggen wanneer dit geïmplementeerd wordt en dat het misschien niet trillen is maar wellicht een andere duidelijk signaal dat je opgenomen hebt.
Ik vind Glance op mijn Samsung Ativ S inderdaad erg handig! Kan direct zien of ik een oproep gemist heb.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat Glance bij een klein percentage Nokia's uberhaubt beschikbaar is.
De reactie vanuit MS komt bij mij ook over als: Ik breng mijn auto naar de garage voor een grote beurt. Kan ik hem 10 minuten later alweer ophalen, omdat een compleet andere auto al een beurt heeft gehad bij een compleet andere garage. Andere auto, andere garage, andere eigenaar, maar er is een auto die een beurt heeft gehad, dus is het VAST opgelost.
Ik snap dat e.e.a. ook aan de telefoonbouwers ligt, die moeten features ook wel willen implementeren, maar een groot gedeelte aan API's zullen dan toch ook echt bij MS vandaan moeten komen. Als er nou een grote berg developers was die de rand van de mogelijkheden van de hardware opzoeken (net als bij IOS altijd het geval is geweest - ook een vrij gesloten OS maar devs lijken daar veel meer voor elkaar te krijgen ondanks gesloten OS) maar dat is ook niet bepaald het geval.. Kom dan devs en je eindgebruikers wat meer tegemoet..
Veel zaken die "under review" staan, daar hoor je niet zoveel meer van. Dat het eerste uit 2011 komt lijkt mij een teken aan de wand. Tuurlijk, het is niet realistisch om te denken dat elke aangevraagde feature geïmplementeerd wordt.. Maar het tempo waarop features toegevoegd worden is toch wel erg traag te noemen.
Datatoggle komt/kwam inderdaad met denim. Men is hierover online massaal overheen gevallen sinds de launch van het notification center. Ongeveer begin 2014..? Hoe kan deze functie nu missen in de quick toggles? Vervolgens: een jaar voor een extra toggle. Heel veel meer biedt Denim volgens mij ook niet.
Wat wel aardig is, is dat ik mijn Ativ S een tijdje interop unlocked gehad heb. Er was binnen korte tijd vrij veel homebrew uit. Meeste dingetjes waren allemaal settings editors. Kon je snel kleine settings aanpassen. Zoals bijvoorbeeld een accent-color wheel. Kleine GUI, welke een enkele registry waarde wegschrijft. De meeste zaken die aangevraagd/aangedragen worden op uservoice, zijn niet heel veel meer dan wat extra settings/opties, toch lijkt MS de grootste moeite te hebben sommige features te implementeren. Wordt met tijden wel frustrerend..