Boude voorspelling: Cortana komt nooit beschikbaar voor de Nederlandse markt. Kijk naar de Xbox One: bijna een jaar uitgesteld om Nederlandse spraakherkenning te ondersteunen, en uiteindelijk uitgebracht zonder Nederlandse spraakherkenning. Kijk naar Windows: op de doos van Windows Vista hier op m'n bureau staat als een van de features "spraakherkenning". Werkt niet, want dat kan alleen met een Engelse UI. Dat was in 2006. Windows 7, Windows 8: geen Nederlandse spraakherkenning. Voor zover ik weet is voor de Xbox One ook niet aangekondigd dat het ooit gaat komen, en wat Windows betreft heb ik ze er, afgezien van de niet accurate featurelijst op de Vista-doos, nog nooit over gehoord.RoJan schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:37:
[...]
Leuk hoor. Ooit (2015?) komt Cortana ook beschikbaar voor de Nederlandse markt. En dan bedoel ik dus voor ons simpele zielen die niet met Amerikaanse instellingen willen werken. Hij (zij?) mag best in het Engels werken qua interface, als het dan ook echt geschikt is voor de Nederlandse markt.
Het gaat simpelweg niet gebeuren. Misschien is de markt te klein, misschien is de taal te complex.. wie weet. Maar ik heb geen enkele hoop dat er iets op dit gebied gaat komen. Jammer.