Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Crysania schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Het idee van swype is juist dat je het standaard keyboard vervangt door een alternatief keyboard. zolang dat neit kan zie ik niet het nut van een apart app waar je een tekstje bij elkaar kan sliden.

op android kun je het standaard keyboard vervangen en hebje dus het swype keyboard in al je apps.
je hebt geljik, had standalone app nog even niet gezien. weinig reden om dit te downloaden dus :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcetweaker schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

je hebt geljik, had standalone app nog even niet gezien. weinig reden om dit te downloaden dus :')
*Alle* apps zijn standalone bij WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:42:
[...]

*Alle* apps zijn standalone bij WP7.
ja ja, ik bedoel dat dit in ieder geval niets te maken heeft met het bestaande keyboard. maar fijn dat je het me nog even laat verduidelijken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Evernote zou hier ook een goede oplossing voor zijn.
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Als je een webpagina hebt geopend, en je klikt op de home knop (windows toets) dan blijft de webpagina gewoon open. Als je dan weer naar IE gaat staat 'ie er nog, samen met de andere tabbladen die je niet hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:53:
[...]

Ik zit er over 2 weken dan hebben we het erover. Ben ook erg benieuwd. De Rabo app is al wel in de maak.
Even een oude post quoten, maar Matthijs heb je nog wat leuks kunnen bereiken tijdens de meeting met ABN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nu ook al een NL CC gebruiken wanneer je over bent naar de NL Marketplace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
Relief2009 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:53:
[...]

Even een oude post quoten, maar Matthijs heb je nog wat leuks kunnen bereiken tijdens de meeting met ABN?
Inderdaad ik was ook al aan het wachten op nieuws hierover :).. Aangezien ABN zo volop adverteert met hun apps verwacht ik eigenlijk wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zag laatst de Rabo app op een iPhone, blij dat er dus ook een app voor Windows Phone komt!

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de Tweakers app niet vinden in de Nederlandse marketplace, klopt dit en zo ja wanneer wordt deze ook in de NL marketplace beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Vanaf vandaag kunnen Mango updates toch gesubmit worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaat die Nederlandse Marketplace nu officieel open, zo vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik gok bij de Mango release (1 september als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:55:
Ik kan de Tweakers app niet vinden in de Nederlandse marketplace, klopt dit en zo ja wanneer wordt deze ook in de NL marketplace beschikbaar?
De tweakers app is niet van tweakers zelf en is minder goed dan gewoon in IE de site bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

De tweakers app is niet van tweakers zelf en is minder goed dan gewoon in IE de site bezoeken
Yep. Het is niets anders dan een RSS-reader. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Nou ja misschien dat er nog wel wat moois van te maken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de apps in een bepaalde market te tellen.
Dus bijvoorbeeld tellen hoeveel apps er in de NL market place aanwezig zijn?

En als en app top geranked is, is dat dan op basis van waardering en download gegevens voor de overall market place of alleen op basis van waarderingen en downloads in de eigen taal marketplace?
(ofwel zullen NL apps goed scoren in de NL marketplace omdat apps als de nu.nl apps heel veel downloads zullen halen tov andere apps).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:21:

En als en app top geranked is, is dat dan op basis van waardering en download gegevens voor de overall market place of alleen op basis van waarderingen en downloads in de eigen taal marketplace?
(ofwel zullen NL apps goed scoren in de NL marketplace omdat apps als de nu.nl apps heel veel downloads zullen halen tov andere apps).
Tellen zal wel mogelijk moeten zijn aangezien wp7applist bijv ook onderscheid kan maken tussen drie markets (keuze box bovenaan de site).

De reviews zijn ook marktgebonden dus lijkt mij dat de waardering dat dat ook is. Lijkt me vreemd dat ze dan ineens voor de NL market de US ratings gaan gebruiken voor top-ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:21:

Het exacte algoritme wordt niet vrijgegeven maar de top rankings is market specifiek, Je ziet nu al dat buienradar en nu.nl hoog in de lijst staan in de NL market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
CAP-Team schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:19:
Ik denk dat je als ontwikkelaar toegang moet hebben tot Tweakers om er een boeiende app van te maken. Laten we hopen dat Tweakers.net zelf met een app komt ^^

Buienradar net geupdate en ziet er goed uit! Fast-app switching gaat goed (beetje vertraging). Alleen het scrollen in het menu is nog steeds niet smooth (hapert) :/ Er is trouwens een live-tile aanwezig. Alleen krijg het niet aan het werk hmm.

[ Voor 26% gewijzigd door Relief2009 op 23-08-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je alleen Mango updates met 7720 of ook met 7712? Ben ATM te lui om naar 7720 te gaan. (En het feit dat het niet wilt lukken)

Verder ben ik nu zelf bezig met het leren van C#/XAML, gaat best aardig tot nu toe. XAML lijkt heel erg op html en dat kon ik al een beetje.
Heb al een leuk ideetje voor een app, wat een leuk starters projectje zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

CAP-Team schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:19:
Een RSS reader in elkaar zetten vergt werkelijk geen kunsten (dit tevens niet bedoeld als een belediging naar de maker), beter gezegd ik heb zelf al een keer een RSS reader voor de grap in elkaar gezet en ik heb hierin totaal geen ervaring.

Om een echte hoge kwaliteit app die een 'gecompliceerde' site zoals Tweakers goed wilt uitlezen, moet je wel echt goed weten wat je aan het doen bent, daarbij zou je dan ook zeker opnieuw beginnen en niet verder gaan met een RSS reader.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat je als ontwikkelaar toegang moet hebben tot Tweakers om er een boeiende app van te maken. Laten we hopen dat Tweakers.net zelf met een app komt ^^

Buienradar net geupdate en ziet er goed uit! Fast-app switching gaat goed (beetje vertraging). Alleen het scrollen in het menu is nog steeds niet smooth (hapert) :/ Er is trouwens een live-tile aanwezig. Alleen krijg het niet aan het werk hmm.
Volgens mij is dit nog geen Mango versie. Tile moet je een uurtje op wachten (max) dan doet ie het. Is een uur schedule, denk dat een Mango update dit wel fixed (meteen de tile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:54:
[...]

Volgens mij is dit nog geen Mango versie. Tile moet je een uurtje op wachten (max) dan doet ie het. Is een uur schedule, denk dat een Mango update dit wel fixed (meteen de tile).
Hmmm vreemd, is het dan gewoon resume? Weet je toevallig of er een Mango-versie eraan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Relief2009 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 06:34:
[...]

Hmmm vreemd, is het dan gewoon resume? Weet je toevallig of er een Mango-versie eraan komt?
Dit is een gewone resume en geen fast-task switching. Als je naar de e-mail, people of andere native hub gaat en de task switcher open zet en je navigeert naar een native hub mag je geen zwarte (of witte)achtergrond te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Op het moment is mijn live account op m'n telefoon ingesleld in het buitenland zodat ik de marketplace kon benaderen. Nu komt de Mango update eraan, wat inhoudt dat we een Nederlandse marketplace gaan krijgen.

Hier heb ik een aantal vraagjes over:
- Kan ik mijn huidge live account (telefoon) omzetten naar Nederlands?
- Is het ondertussen al mogelijk op app via je CC aan te schaffen in de Marketplace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heel kort:
-nee,
-ja

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppaddo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:47:
Heel kort (iets langer):
-nee, maar je kan een hard reset doen van je telefoon en dan je NL live account instellen.
-ja
fixed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05-2020
Ff een vraagje
(-nee, maar je kan een hard reset doen van je telefoon en dan je NL live account instellen.)
Oke heel leuk. Maar welke diensten hebben wij dan? We hebben natuurlijk toegang tot de nederlandse marketplace. Maar hebben we ook toegang tot zune marketplace op de telefoon zelf? (Dus niet op de pc via zune) En aangezien mango er bijna aankomt, zullen we ook artist info krijgen op het lockscreen of dat nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omoe3 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:13:
Ff een vraagje
(-nee, maar je kan een hard reset doen van je telefoon en dan je NL live account instellen.)
Oke heel leuk. Maar welke diensten hebben wij dan? We hebben natuurlijk toegang tot de nederlandse marketplace. Maar hebben we ook toegang tot zune marketplace op de telefoon zelf? (Dus niet op de pc via zune) En aangezien mango er bijna aankomt, zullen we ook artist info krijgen op het lockscreen of dat nog niet?
http://www.andrewtechhelp...-matrix-the-mango-edition

Verwijderd

Veelal is die matrix een grote leegte en weet je dus niet zeker of er wel of niet support is voor een feature.

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Beetje xbox 360 gevoel hierbij. De xbox360 heeft in de US ook enorm veel leuke features die wij hier niet hebben. Als ik nu mijn telefoon reset en mijn normale account neem, ben ik bang dat ik straks in een enorme leegte terecht kom. Half gevulde marketplace, weinig features.

Wat is het voordeel om over te schakelen? Ik kan na de update toch ook gewoon mijn taal op Nederlands zetten en mijn creditcard koppelen? (Zij het laatste op een onjuist adres, vermoed ik).

[ Voor 5% gewijzigd door koekiemonster op 25-08-2011 17:01 ]

[webhero.nl]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
koekiemonster schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:00:
Beetje xbox 360 gevoel hierbij. De xbox360 heeft in de US ook enorm veel leuke features die wij hier niet hebben. Als ik nu mijn telefoon reset en mijn normale account neem, ben ik bang dat ik straks in een enorme leegte terecht kom. Half gevulde marketplace, weinig features.

Wat is het voordeel om over te schakelen? Ik kan na de update toch ook gewoon mijn taal op Nederlands zetten en mijn creditcard koppelen? (Zij het laatste op een onjuist adres, vermoed ik).
Waarom zou je je phone resetten? Ben je niet happy met het huidige aanbod? Misschien is het handig om te wachten tot Mango uit is alvorens je hierover druk te maken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:50:
[...]

Veelal is die matrix een grote leegte en weet je dus niet zeker of er wel of niet support is voor een feature.
Dat is ook de bedoeling. Overal waar een kruisje staat is die feature wel beschikbaar. Overal dat leeg staat is het er niet.
In de US is bijvoorbeeld alles er. In de UK is aller er behalve Zune Podcast Marketplace en Zune TV Marketplace.
In Nederland is er alleen Windows Phone App Marketplace, Zune Movie Marketplace Rentals, Zune Movie Marketplace Purchases (alleen screen media), Bing Vision, Xbox Live.
Zaken die wij dus niet hebben zijn: Zune Pass, Zune Music Marketplace, Zune Podcast Marketplace, Zune TV Marketplace, Bing Local Search Pivot, Bing Quick Cards, Bing Local Scout, Bing Traffic, Bing Voice Search, Bing Audio / Music Search, Hands Free (Voice) Messaging en Clickable Phone Numbers/Addresses.
Zoals je kan zien is eigenlijk vrijwel het hele Bing platform afwezig in NL.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 25-08-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Tja welkom in Europa dames en heren. Doordat je als bedrijf in elke land moet onderhandelen over de rechten, komen er heel veel diensten niet. Laten we hopen dat de EU een centrale instantie opstelt die gaat over rechten op entertainment. Er zijn plannen, maar het gaat allemaal zo traag.

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 26-08-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Iemand AppFlow geprobeerd? Geweldige app om door de marketplace te browsen.

http://wmpoweruser.com/ap...r-from-cocktail-flow-team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:28:
Tja welkom in Europa dames en heren. Doordat je als bedrijf in elke land moet onderhandelen over de rechten, komen er heel veel diensten niet. Laten we hopen dat de EU een centrale instantie opstelt die gaat over rechten op entertainment. Er zijn plannen, maar het gaat allemaal zo traag.
Blijkbaar kunen nadere partijen wel die onderhandelingen voeren en rechten voor hun prodcuten zeker stellen.
Het is natuurlijk wel zo dat Microsoft al sinds de aankondiging van Windows Phone dit wist en anderhalf jaar de tijd heeft gehad om te onderhandelen met die partijen die muziek ,video en tv rechten hebben.

Verder zijn zaken als local search zaken uit Bing, en Bing is met local search al in mei 2009 geintroduceerd in de VS en dus dergelijke features had Microsoft al in de laatste 2,4 jaar eens wereldwijd kunnen uitrollen.
Ook bij de Xbox en de Zune HD was de internatonalisatie matig tot zeer slecht.

We kunnen rustig stellen dat de internationalisatie van Microsoft diensten de laatste jaren dramatisch slecht is. Zeker in Nederland

Ook de apps marketplace straalt dat weer uit. Waarom kunnen gebruikers van Windows Phone geen taalfilter leggen over de marketplace
En waarom kunnen nu bij Mango developers hun 'wereldwijde' submit niet automatisch wereldwijd uitgerold zien worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat laatste heeft niets met Nederland zelf te maken.

Je kan het leuk vinden of niet, maar we zullen gewoon veel services niet zien. Om iets qua service toe te voegen moet je per land onderhandelen, daarbij komt ook dat wij hier in Nederland al minder ver zijn, in de VS zijn er zat services, dus als je dan als Microsoft binnenkomt dan kan je zo samenwerken met andere of zelf services opzetten. Hier in NL is dat veel lastiger.
Daarbij komt natuurlijk ook dat in de VS veel meer mensen wonen, dus dat is voor je bedrijf ook beter, dus in de VS is het minder werk en de winst is veel groter.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, zo lang een amerikaan in zijn land blijft is er niets aan de hand nee, maar als hij bijv. In rome loopt en local scout doet het niet wordt hij misschien ook wel chagrijnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:10:
[...]

Blijkbaar kunen nadere partijen wel die onderhandelingen voeren en rechten voor hun prodcuten zeker stellen.
Het is natuurlijk wel zo dat Microsoft al sinds de aankondiging van Windows Phone dit wist en anderhalf jaar de tijd heeft gehad om te onderhandelen met die partijen die muziek ,video en tv rechten hebben.
Tel eens hoeveel landen er in de wereld zijn. Heeft het zin om voor elk land om rechten te onderdelen? Het enige wat de concurrentie heeft kunnen onderhandelen zijn muziekrechten, maar geen filmrechten. Dat heeft MS dus wel kunnen regelen. Voor de rest er zijn zoveel landen op deze werelden. Om voor elk land te onderhandelen kost tijd en geld. We zijn als land maar een klein kikkerlandje. Heel veel diensten van Google werken hier ook niet. We hebben in Nederland altijd al moeten wachten.

Voor de rest is het voor MS prioriteit geweest om Mango te kunnen releasen. Zodra Windows Phone aan populariteit wint, kan MS het zich veroorloven om deals voor muziek te maken.
[...]
Verder zijn zaken als local search zaken uit Bing, en Bing is met local search al in mei 2009 geintroduceerd in de VS en dus dergelijke features had Microsoft al in de laatste 2,4 jaar eens wereldwijd kunnen uitrollen.
Ook bij de Xbox en de Zune HD was de internatonalisatie matig tot zeer slecht.

We kunnen rustig stellen dat de internationalisatie van Microsoft diensten de laatste jaren dramatisch slecht is. Zeker in Nederland
True, Bing mag wel wat meer aandacht krijgen. Wat de xbox hiertussen doet snap ik zelf niet
[...]
Ook de apps marketplace straalt dat weer uit. Waarom kunnen gebruikers van Windows Phone geen taalfilter leggen over de marketplace
En waarom kunnen nu bij Mango developers hun 'wereldwijde' submit niet automatisch wereldwijd uitgerold zien worden.
Wat interesseert mij nou die taalfilter? Ik ga naar de marketplace om een app te installeren en daarvoor is een rating meer dan genoeg.

Omdat er landen in de wereld zijn waar bepaalde apps niet welkom zijn en dit dan in problemen voor MS resulteert. Het is onhandig, maar het is te begrijpen.

We lopen nu behoorlijk offtopic.

[ Voor 6% gewijzigd door Relief2009 op 26-08-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Relief2009 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:53:
[...]

We lopen nu behoorlijk offtopic.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:27:
Dat laatste heeft niets met Nederland zelf te maken.

Je kan het leuk vinden of niet, maar we zullen gewoon veel services niet zien. Om iets qua service toe te voegen moet je per land onderhandelen,
Veel Bing services hoeft helemaal niet onderhandelt voor te worden over rechten maar kan de info gewoon wordnen ingekocht of er een abbo op genomen worden. Bijvoorbeeld Bing in de VS toont vliegticket informatie. Dat doen honderden sites in de wereld wereldwijd maar alleen Bing doet het alleen in de VS.
Bing toont lokale filmtheater informatie. Dat is in Nederland net zo makkelijk of moeilijk als in de VS. Bioscoopagenda.nl kan het wel maar Microsoft kan het blijkbaar niet. De grootte van het land doet bij veel services er nauwelijk toe. Grote landen hebben namelijk ook veel meer lokale informatie nodig voor dekking dan kleine landen.
Dat soort services zijn ook voor mobieltje van vitaal belang.

Ik vind het niet erg als zo'n dienst eerst in de VS komt en pas later in Europa maar het is meer dan 2 jaar en er is nog steeds geen zicht op het binnenkort komen van zelfs maar 1 die tientallen lokale Bing diensten en dat vind ik belachelijk.
Er is zelfs geen indicatie dat Microsoft ooit deze vaak relatief eenvoudig toe te voegen diensten in ons land als services gaat aanbieden.
Bing zit in Nederland al jarenlang muur en muurvast. Er was de laatst keer dat ik het vroeg niet eens een club bij Microsoft Nederland voor toekomstige het uitrollen van die gelokaliseerde Bing diensten.

En voor wat muziek rechten betreft voor de marketplace.
Hoeveel nieuwe uitrol landen krijgen een muziek marketplace.
Helemaal nul !!
De rechtensituatie voor muziek is misschien wel complex maar Microsoft lijkt wel degene achteraan loopt en blijkbaar die het minste deals weet te sluiten van alle grote spelers die globale muziek stores willen aanbieden. En Microsoft had het 5 jaar geleden al gereed voo de VS met de Zune.

En de podcasts marketplace bijvoorbeeld. Veel van de podcast op de marketplace zijn gratis en vaak voor iedereen beschikbaar elders op het internet te vinden. Bijvoorbeeld de podcasts van Engadget of zoiets. Dergelijke gratis podcasts zou je toch zeker moeten kunnen krijgen op je telefoon waar je ter wereld ook zit. Laat de podcast eigenaren maar instellen welke regio's ze hun podcast willen beschikbaar stellen maar zorg wel dat iedereen de podcast marketplace kan gebruiken zodat podcast die wereldwijd beschikbaar gesteld kunne worden ook voor iedereen te krijgen zijn. Het niet beschikbaar stellen van dit soort zaken wereldwijd terwijl zelfs als er geen rechten issue is lijkt mij gewoon onverstandig.

De meeste tweeakers begrijpen wel dat je een Amerikaanse account moet faken om alsnog gewoon die marketplacees en diensten te krijgen maar straks krijg je ook gewoone gebruikers voor wie dat een stap teveel is en die worden gewoon genegeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zo, lucht dat op? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een maandje of twee weer wel.
Dan verhoog ik weer de tijd die dan al weer geduurd heeeft in een nieuwe rant.

Makkelijk zat om dat er telkens maar niks veranderd aan de houding van Microosoft tav van die internationalisering van de Marketplaces en Bing diensten in de landen wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het wel eens met hAl. Dit is een hiaat die Microsoft (NL) echt op korte termijn moet opvullen.
Als Bing Vision er bijvoorbeeld niet ingezeten had voor ons Nederlanders, dan was ik echt "not amused" geweest.

Het wazige is volgens mij bovendien, dat het niet eens een technische aangelegenheid is, maar een kwestie van administratief regelen!
Als dat echt de oorzaak is, dan zou m'n broek er van afzakken.
Ik vraag me dan ook af of Microsoft NL hier wel dik op zit om het geregeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me ook al tijden af waarom MS het maar niet voor elkaar krijgt een externe Nederlandse partij data te laten aanleveren voor Bing. Zoals eerder gezegd zijn er nogal wat partijen die vanalles bijhouden en deze data zeer waarschijnlijk tegen een vergoeding (geld of naamsbekendheid) zouden willen aanleveren.
Nu weet ik natuurlijk niet in hoeverre MS al met onderhandelingen bezig is geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat bioscopen hun agenda niet in Bing willen hebben. Bedoel, meer exposure = meer bezoekers = meer geld, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:12:
Nu weet ik natuurlijk niet in hoeverre MS al met onderhandelingen bezig is geweest,
Ik denk gewoon helemaal niet.
Er lijkt bij Microsoft Nederland gewoon na bijna twee-en-een-half jaar Bing nog helemaal niemand bezig te zijn met de lokalisatie van Bing voor Nederland.
Er zijn zelfs elementen van Bing die helemaal geen externe data behoeven maar gewoon zo ingevoerd kunnen worden door het uitrollen van Bing zelf en zelfs dat heeft Microsoft niet gedaan in de meeste landen buiten de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, het begint wel behoorlijk offtopic te worden dus nog een laatste reactie van mijn kant hierover:
Ik hoop dat iemand van MS mee leest of dat Matthijs eens met wat mensen aan de bar kan gaan zitten in het kantoor en kijken of er niet wat te regelen valt.

*edit*
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:03:
[...] Je regelt niet aan de bar dat men serieuze engineering inspannging gaat doen (zoals bij local search nodig is).
Je moet toch ergens beginnen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 26-08-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:47:
[...]

Ik denk gewoon helemaal niet.
Er lijkt bij Microsoft Nederland gewoon na bijna twee-en-een-half jaar Bing nog helemaal niemand bezig te zijn met de lokalisatie van Bing voor Nederland.
Er zijn zelfs elementen van Bing die helemaal geen externe data behoeven maar gewoon zo ingevoerd kunnen worden door het uitrollen van Bing zelf en zelfs dat heeft Microsoft niet gedaan in de meeste landen buiten de VS.
Wat je zegt klopt niet, er zijn heel veel mensen bij MS NL die zich hier druk om maken, echter gebeurd het werk niet in NL maar in de US. En het productteam heeft andere prioriteiten helaas. Die stoppen de effort (zoals ik al een keer eerder heb uitgelegd) nu in het verbeteren in de service in de US ipv in NL. Die effort levert op dit moment meer op dan als ze inspanning in NL zouden doen. Ben het niet eens met die keuze maar dat is zoals deze op dit moment helaas is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Caelorum schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:00:
Mja, het begint wel behoorlijk offtopic te worden dus nog een laatste reactie van mijn kant hierover:
Ik hoop dat iemand van MS mee leest of dat Matthijs eens met wat mensen aan de bar kan gaan zitten in het kantoor en kijken of er niet wat te regelen valt.
Je regelt niet aan de bar dat men serieuze engineering inspannging gaat doen (zoals bij local search nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
heb sinds een paar dagen een omnia7, en vroeg me af, of er een app is die lijkt op Remind Me voor symbian, Dit liet na een in te stellen tijd na het missen van een telefoontje of een berichtje nogmaals een ringtone horen, zodat je niet om het half uur ofzo op je startscherm hoeft te kijken.

Kan dat ik het niet gevonden krijg, mss dat jullie iets dergelijks kennen voor wp7.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Vewachten mensen echt dat MS speciaal voor het kikkerlandje Nederland extra moeite gaat doen om diensten beschikbaar te maken? Er zijn in deze wereld veel grotere landen welke niet eens fatsoenlijke ondersteuning hebben voor Bing of zelfs de MarketPlace.

We moeten gewoon accepteren dat we in Nederland alles later beschikbaar krijgen. Je kunt wel gaan ranten, maar het helpt niet. Prioriteit voor MS ligt nu helaas bij de USA net zoals elk ander technologiebedrijf. Het zou geweldig zijn als bing volledig zou werken in Nederland. Maar dit gebeurt niet. Laten we hopen dat Nokia veel kan inbrengen wat betreft de Europese/Nederlandse ondersteuning.

[ Voor 26% gewijzigd door Relief2009 op 06-09-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:09:
Vewachten mensen echt dat MS speciaal voor het kikkerlandje Nederland extra moeite gaat doen om diensten beschikbaar te maken? Er zijn in deze wereld veel grotere landen welke niet eens fatsoenlijke ondersteuning hebben voor Bing of zelfs de MarketPlace.

We moeten gewoon accepteren dat we in Nederland alles later beschikbaar krijgen.
Er is een verschil tussen prioriteren en volkomen negeren. Als Bing features een jaartje achter lopen dan is dat vervelend maar kun je daar wel een logica in zien. Bing is echter in mei 2009 in de VS uitgerold. 2,5 jaar geleden.
En zelfs na 2,5 jaar is er dus nog geen enkele indicatie vanuit Microsoft dat enige features van Bing zoals localisering van Bing diensten er in Nederland uberhaupt ooit zal komen.

En voor veel zoek gerelateerde zaken als bijvoorbeeld informatie over bioscopen of restaurants is een klein land ook best makkelijk om te localiseren. Voor zaken als vliegtickets zijn er zelfs uitgebreide internationale systemen en is het zelfs ronduit vreemd om alleen vluchtinfo uit de VS aan te bieden.

Het is dus vooral een kwestie van onwil bij Microsoft zelf die die de uitrol van veel van die diensten blokkeert. Misschien niet bij Microsoft in Europa maar wel onwil in het hoofdkantoor waar ze het effect van het negeren van Microsoft van andere markten totaal niet goed in lijken te schatten.

En voor Nederland (als kikkerlandje) in het bijzonder geld nog dat Nederlanders op het internet relatief een voortrekkers rol hebben en dus juist Nederland na grote landen als het VK en Duitsland al snel in de picture komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 07-09 23:28
Relief2009 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:09:
Zo kun je alles wel relativeren. Laten we vooral goed gaan praten wat ze niet doen. Nederland is een rijk land, met goede subsidies op telefoons. Daardoor zullen er dit jaar al miljoenen smartphones verkocht worden.

Het is mij eigenlijk een raadsel waarom zo'n groot bedrijf als Microsoft zo matig is in het lokaliseren van veel producten. Je kunt overal wel een excuus voor bedenken (al zou ik niet weten waarom je een miljarden-bedrijf zou moeten verdedigen), maar feit is dat het zo gewoon een half product blijft hier. Alle regeltjes waaraan voldaan moet worden, moeten Apple, Google, etc ook. En die komen op dit moment een stuk globaler over dan Microsoft. Maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Cheeky schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:05:
[...]

Zo kun je alles wel relativeren. Laten we vooral goed gaan praten wat ze niet doen. Nederland is een rijk land, met goede subsidies op telefoons. Daardoor zullen er dit jaar al miljoenen smartphones verkocht worden.

Het is mij eigenlijk een raadsel waarom zo'n groot bedrijf als Microsoft zo matig is in het lokaliseren van veel producten. Je kunt overal wel een excuus voor bedenken (al zou ik niet weten waarom je een miljarden-bedrijf zou moeten verdedigen), maar feit is dat het zo gewoon een half product blijft hier. Alle regeltjes waaraan voldaan moet worden, moeten Apple, Google, etc ook. En die komen op dit moment een stuk globaler over dan Microsoft. Maar waarom?
inderdaad,zover ik weet is Nederland HET smartphone land bij uitstek op dit moment In europa,erg jammer dat ik mijn telefoon op US heb staan en het daar waarschijnlijk ook op zal houden.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:01
Het Rode Kruis met een "EHBO-app" gemaakt die binnenkort ook voor WP7 uit komt:
http://www.rodekruis.nl/e.../paginas/downloadapp.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 21:09
Reclame spot: Download nu gratis de app voor je Windows Mobile. Het blijft wennen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mdesign schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:44:
Reclame spot: Download nu gratis de app voor je Windows Mobile. Het blijft wennen... :)
Reclame spot: Download nu gratis de app voor je Windows Mobile Phone. Het blijft wennen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
In het filmpje wordt er mobile gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Broodbeleg schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:02:
In het filmpje wordt er mobile gezegd. ;)
echt heel erg slecht eigenlijk, maja wat wil je als microsoft geen reclame maakt in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Matthijs
Gaat MS Het Rode Kruis wijzen op de fouten?

Windows Mobile vs Windows Phone
Rond logo vs vierkant Logo.

Het lijkt me dat MS Nederland hier direkt op moet zitten ( of zit? )

• Relief2009
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:32:
@Matthijs

Niet doen

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 10-09-2011 08:53 ]

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:32:
@Matthijs

is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een WP7 variant op Uitzendinggemist:

http://www.pocketinfo.nl/...ndows-phone-7-mango-61865

p.s. vraagje
Iemand inmiddels al een idee hoeveel apps er in de NL marketplace beschikbaar zijn ?
Is er een site met een view op alleen de NL marketplace?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:40:
Eindelijk een WP7 variant op Uitzendinggemist:

http://www.pocketinfo.nl/...ndows-phone-7-mango-61865

p.s. vraagje
Iemand inmiddels al een idee hoeveel apps er in de NL marketplace beschikbaar zijn ?
Is er een site met een view op alleen de NL marketplace?
geen idee hoe accuraat dit is, maar: http://marketplace.windowsphone.com/
en dan rechtsonder kiezen voor de nederlandse market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:04:
[...]
geen idee hoe accuraat dit is, maar: http://marketplace.windowsphone.com/
en dan rechtsonder kiezen voor de nederlandse market.
Ik krijg alleen maar Windows Mobile apps te zien.
Dacht al, opeens een Rabobank, NS en een Telegraaf app..

Een variant op een app, die al eerder voorbij kwam.
WIFI settings en dergelijke op je desktop pinnen.

Network Dashboard

Ik vind deze zelf net iets lekkerder werken dan Connectivity Shortcuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ImpaileR schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:42:
[...]

Network Dashboard

Mja die Network Dashboard is erg nice. Bij die Connectivity Shortcuts heb je toch nog dat je via het programma weer terug naar je hoofdmenu gaat en dat is met die dashboard dus niet. Hoop dat er nog meer dingen ondersteund gaan worden zoals batterij informatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 12-09-2011 23:00 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
[...]

Network Dashboard

De naam zelf al maakt het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hWCFg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
[...]
Knip

Network Dashboard

Wel handig om aan te geven dat het een "Mango" app is, wat ook voor de UZG app geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zag het. Ik ben benieuwd hoe snel we het mogen verwachten :D

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Hopelijk zeer snel.
Ideaal zou zijn dat hij nu al beschikbaar is voor de mensen die al in de Mango marketplace zitten... Maar hoe ver ze zijn met ontwikkelen is onduidelijk.

Wel moet gezegd worden dat dit een behoooorlijke tease is, dus ze zullen in elk geval ver genoeg gevorderd zijn om sowieso het platform te gaan ondersteunen.
Wie weet wordt hij al gecertified!

Wishful thinking, I know :+

• CAP-Team

CAP-Team

Volgens WPhome.nl is Whatsapp nu officieel aangekondigd voor Windows Phone!

• cPT.cAPSLOCK
Dan is WPhome.nl de fout in gegaan. Hij is namelijk nog *niet* officieel aangekondigd.

Er is alleen een tweet en een teaser-afbeelding op de servers van WhatsApp waar ook het Windows logo op staat.

Dus ja, het is zéér waarschijnlijk - zelfs bijna onvermijdelijk - maar nog niet officieel.

Overigens - kun je alsjeblieft naar de oorspronkelijke bronnen doorlinken in plaats van naar je eigen site? Die zijn een stuk informatiever.

• Relief2009
En nu gelekte foto's van de app!

http://wmpoweruser.com/whatsapp-for-wp7-screen-shots/

Beste nieuws van de afgelopen weken. Eindelijk kan mijn SGS de deur uit :D

[ Voor 49% gewijzigd door Relief2009 op 14-09-2011 18:32 ]

• MarcoC
Ziet er uit zoals ik gedacht had dat het er uit zou zien :P .

• CAP-Team

CAP-Team

cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:33:
Overigens - kun je alsjeblieft naar de oorspronkelijke bronnen doorlinken in plaats van naar je eigen site? Die zijn een stuk informatiever.
Euuhh m'n eigen site? :?

Offtopic, I know ;)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
MarcoC schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:37:
Ziet er uit zoals ik gedacht had dat het er uit zou zien :P .
Had het liever gewoon net zo geïntegreerd gezien al msn(live), facebook en sms in plaats van een aparte app. Boeit mij het nou waar ik een bericht mee verstuur, als het maar aankomt.

Roomba E5 te koop

• Relief2009
sig69 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:47:
[...]

Had het liever gewoon net zo geïntegreerd gezien al msn(live), facebook en sms in plaats van een aparte app. Boeit mij het nou waar ik een bericht mee verstuur, als het maar aankomt.
Dat wil iedereen ja, maar het kan nog niet met Mango. Hopelijk krijgen we een soort Messaging Hub in tango of Apollo.

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 14-09-2011 22:59 ]

• MarcoC
sig69 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:47:
[...]

Ik krijg zaterdag pas mijn WP7-toestel, dus ik weet helemaal niet wat je bedoelt ;( .

Verwijderd

Je hebt nu in Mango een Messaging Hub. Dat is een livetile voor MSN, Facebook Chat en SMS(Text). Veel mensen, waaronder ik, willen graag dat What's App ook in die hub/tile wordt geïntegreerd. Het blijkt nu dat dat niet zo is helaas :(

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Maar begrijp me niet verkeerd hoor: liever een aparte app dan helemaal niet. KPN kan mooi de klere krijgen met z'n 1000 sms'sjes voor een tientje "aanbieding" :z

Roomba E5 te koop

Verwijderd

wat ik vervelend vind is dat je niet voor alles en live tile hebt. voor twitter is er buzzz, maar das zo traag als dikke stront.

facebook is ook traag. dat maakt het allemaal net wat minder dan het huidige android en zelfs blackberry.

het systeem zelf wat windows phone betreft is namelijk in mijn ogen het beste mobiele platform out of the box. alleen dit soort dingen houden me nog echt tegen

• Relief2009
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:06:
Je hebt nu in Mango een Messaging Hub. Dat is een livetile voor MSN, Facebook Chat en SMS(Text). Veel mensen, waaronder ik, willen graag dat What's App ook in die hub/tile wordt geïntegreerd. Het blijkt nu dat dat niet zo is helaas :(
Ach het is handig als je het weg kan zetten, maar ik lig er niet wakker van. Zolang ik maar gewoon berichten kan sturen.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:39:
wat ik vervelend vind is dat je niet voor alles en live tile hebt. voor twitter is er buzzz, maar das zo traag als dikke stront.

facebook is ook traag. dat maakt het allemaal net wat minder dan het huidige android en zelfs blackberry.

het systeem zelf wat windows phone betreft is namelijk in mijn ogen het beste mobiele platform out of the box. alleen dit soort dingen houden me nog echt tegen
Ja want er is maar 1 twitter client en maar 1 facebook client... Sigh

[ Voor 28% gewijzigd door Relief2009 op 15-09-2011 00:07 ]

Relief2009 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:05:
[...]

Ach het is handig als je het weg kan zetten, maar ik lig er niet wakker van. Zolang ik maar gewoon berichten kan sturen.

[...]

Ja want er is maar 1 twitter client en maar 1 facebook client... Sigh
Die schieten inderdaad als paddestoelen uit de grond.
Ik hecht er zelf niet zoveel waarde aan, aangezien ik meestal wel met mn laptop in de buurt van een verbinding zit en ik toch niet zo gigaveel met social networks doe. Maar het is een leuke extra.

Whatsapp kan mogelijk in de toekomst nog wel geïntegreerd worden, als MS bijvoorbeeld ziet dat het heel populair is. Facebook en Twitter hebben ze ook geïntegreerd, dus waarom niet? Ik denk dat als er al een aparte app is, het al veel zal schelen. MS heeft nu weer een half jaar de tijd om wat leuks op te zetten met Skype integratie, dus misschien nemen ze Whatsapp wel mee. Ik gok dat ook Hyves het wel leuk zou vinden om volledige integratie te hebben, maar misschien is dat dan weer wat te hoog gegrepen. Vanuit MS kan het echter wel interessant zijn, al weet ik niet hoeveel netwerken ze eigenlijk willen toevoegen, want ik kan begrijpen dat 100 networks wel weer wat veel is :+

Zoals ik een tijd geleden had gezien, was er een ontwerp gemaakt (onofficieel en niet door MS) waarbij er een notificatie-pagina naast je live-tiles homescreen, zoals je nu naar rechts gaat voor programma's zou je dan naar links gaan voor notificaties. Dat zie ik zelf wel zitten, dus hoop dat MS zo een idee opdoet. Vind het zoiezo raar dat je niet naar links kunt en waarom er aan de rechterkant een zwarte balk is, heb ik eigenlijk ook nooit begrepen (waar dan alleen dat pijltje in staat).

Ik ben benieuwd waar de community nog meer mee gaat komen, maar hoop ook dat we nu onderhand eens te weten komen wanneer WP7 nou eens officieel geïntroduceerd gaat worden in NL, want daar is het toch onderhand wel tijd voor.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• cPT.cAPSLOCK
3rd party apps KUNNEN niet eens integreren in de Threads functie. Zeer spijtig, maar is niet anders.
Waarom MS die keuze gemaakt heeft snap ik niet - ik denk dat ze echt iets laten liggen zo.

Dat concept van die notification page links op het homescreen, vind ik zelf gewoon pure troep. Er is namelijk geen visuele cue mogelijk, om aan te geven dat dit zich daar bevindt. Bovendien hebben we live tiles - in principe staan daar alle notificaties op.

Op dit moment wordt daar nog niet optimaal gebruik van gemaakt, maar dat zal met de Local Tile API van Mango wel meer op gang komen (het is namelijk gewoon raar dat ik voor IOU bijvoorbeeld een push update moet schedulen om locale data op de tile te plaatsen...)

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:07:
3rd party apps KUNNEN niet eens integreren in de Threads functie. Zeer spijtig, maar is niet anders.
Waarom MS die keuze gemaakt heeft snap ik niet - ik denk dat ze echt iets laten liggen zo.
Om te voorkomen dat het onoverzichtelijk wordt en men niet meer eenvoudig kan zien wat men wel kan vertrouwen en wat niet (WP richt zich immers op de casual gebruikers). Ik snap het wel dat ze de voordeur op dit gebied gesloten houden.

[webhero.nl]

• cPT.cAPSLOCK
Niet mee eens. Vereist gewoon zoiets als de location prompt.

"This application wants to integrate with your Threads. Microsoft can not guarantee what happens with your messages. Only allow this application if you trust the developer fully."

Probleem opgelost.

Ik ga nu wel héél kort door de bocht, maar je snapt vast wat ik bedoel. Dit zou voldoende moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 15-09-2011 16:41 ]

• Relief2009
Het hoeft helemaal niet te integreren. Gewoon een apps-tab beschikbaar maken (net zoals in de Music hub) maar dan moeten third-party apps wel toegang hebben tot de live-tile (notificaties). Hierdoor heb je genoeg aan de messaging live-tile.

En als je het perse wil integreren, dan maak je een filter beschikbaar net zoals die in de People hub.

[ Voor 35% gewijzigd door Relief2009 op 15-09-2011 17:00 ]

• Matthijs Hoekstra
koekiemonster schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:07:
[...]

Om te voorkomen dat het onoverzichtelijk wordt en men niet meer eenvoudig kan zien wat men wel kan vertrouwen en wat niet (WP richt zich immers op de casual gebruikers). Ik snap het wel dat ze de voordeur op dit gebied gesloten houden.
nee is kwestie van tijd geweest. Die integratie wordt veel om gevraagd en het zou mij niet verbazen als dat in de toekomst mogelijk wordt. De wensenlijst is gigantisch en als je een product wilt shippen zul je keuzes moeten maken.

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Tango! Feature request indienen. Wie weet maakt het wat uit, ik vind het inderdaad niet meer dan logisch. Helemaal omdat ze juist zo focussen op intregratie van apps in de Kernel (zie windows 8)

-- Altijd blijven prutsen --

• Matthijs Hoekstra
FoggyFreek schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:45:
Tango! Feature request indienen. Wie weet maakt het wat uit, ik vind het inderdaad niet meer dan logisch. Helemaal omdat ze juist zo focussen op intregratie van apps in de Kernel (zie windows 8)
API changes zullen denk ik alleen bij Major releases gedaan worden. Anders krijg je enorme versnippering in apps, die op het ene toestel wel en andere toestel niet werkt.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:44:
[...]

API changes zullen denk ik alleen bij Major releases gedaan worden. Anders krijg je enorme versnippering in apps, die op het ene toestel wel en andere toestel niet werkt.
Als ik mij het goed herinner doet Microsoft dit op dit moment met AppManifest of WMAppManifest, althans om het te integreren in een hub zoals 'Music + video'. Een regel toevoegen zal voor Microsoft ook geen probleem zijn. (Het echte probleem zou zijn de positie bepalen met de links naar de 3rd party apps.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Manuel schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:26:
[...]

Als ik mij het goed herinner doet Microsoft dit op dit moment met AppManifest of WMAppManifest, althans om het te integreren in een hub zoals 'Music + video'. Een regel toevoegen zal voor Microsoft ook geen probleem zijn. (Het echte probleem zou zijn de positie bepalen met de links naar de 3rd party apps.)
Het is ook geen 'probleem' maar je kan niet alles doen in 1 release. Dus er is altijd een volgende release en daar wordt wederom gekeken naar de features en prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilaba70
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-03 08:48
Sorry dat ik kom met de meest basale vraag, maar ik kan geen enkele app installeren of downloaden van de pc of op mijn Samsung Omnia 7 zelf. Heb ik foute account instellingen ingevoerd ofzo? Als ik kijk naar de Zune Marketplace op mijn PC, dan kan ik Nederlandse (en buitenlandse) apps zien en kopen. Na het kopen van de applicatie, krijg ik een schermpje te zien waarop staat dat de applicatie binnen een ogenblik wordt geinstalleerd op mijn telefoon. Helaas is dit dus niet het geval.

NB: ik krijg sowieso geen toegang tot de app-marketplace op mijn telefoon zelf.

Is er uberhaubt een mogelijkheid om applicaties te installeren op je telefoon? Ik zit nu al ruim 2 maanden met een telefoon zonder mogelijkheid om apps te installeren/downen. Heb nu al spijt dat ik android heb laten liggen voor WP7

Ik zou het waarderen als ik hier antwoord op zou kunnen krijgen.

/rant

[ Voor 4% gewijzigd door bilaba70 op 16-09-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bilaba70 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:56:
Sorry dat ik kom met de meest basale vraag, maar ik kan geen enkele app installeren of downloaden van de pc of op mijn Samsung Omnia 7 zelf. Heb ik foute account instellingen ingevoerd ofzo? Als ik kijk naar de Zune Marketplace op mijn PC, dan kan ik Nederlandse (en buitenlandse) apps zien en kopen. Na het kopen van de applicatie, krijg ik een schermpje te zien waarop staat dat de applicatie binnen een ogenblik wordt geinstalleerd op mijn telefoon. Helaas is dit dus niet het geval.

Is er uberhaubt een mogelijkheid om applicaties te installeren op je telefoon? Ik zit nu al ruim 2 maanden met een telefoon zonder mogelijkheid om apps te installeren/downen. Heb nu al spijt dat ik android heb laten liggen voor WP7

/rant
Het klinkt alsof je twee verschillende hoofd accounts gebruikt voor Zune client en telefoon.
Op de Zune client een account met buitenlandse billingadres zodat je de daarbijbehorende market place krijgt en op de telefoon een account met een NL billingadres warvoor pre-mango release geen marketplace aanwezig is.

De oplossing kan in dat zijn om een volledige reset van je telefoon te doen (settings => about => reset) en dan toch een US of UK hoofdaccount voor je telefoon opnieuw in te stellen of te wachten op mango wanneer ook de NL marketplace beschikbaar komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
bilaba70 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:56:

/rant
Je hebt Mango nodig op je toestel om apps te kunnen installeren uit de NL marketplace. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:01:
[...]
Het klinkt alsof je twee verschillende hoofd accounts gebruikt voor Zune client en telefoon.
Op de Zune client een account met buitenlandse billingadres zodat je de daarbijbehorende market place krijgt en op de telefoon een account met een NL billingadres warvoor pre-mango release geen marketplace aanwezig is.

De oplossing kan in dat zijn om een volledige reset van je telefoon te doen (settings => about => reset) en dan een juiste hoofdaccount voor je telefoon opnieuw in te stellen.
Je zune account bepaald niet welke marketplace je te zien krijgt met Zune op de desktop. De locatieinstelling uit je control panel bepaald dat.
Pagina: 1 ... 8 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.