Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 22:19
justdowner schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:33:
Ik heb blij te zien dat Microsoft zo pro-actief met dit soort dingen om gaat, dat stemt zeker hoopvol!
Alleen een mooi OS met mooie hardware is niet genoeg, we willen ook mooie apps die gebruikers nodig hebben/vinden :) dus we zijn druk bezig om daar voor te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:20
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

Alleen een mooi OS met mooie hardware is niet genoeg, we willen ook mooie apps die gebruikers nodig hebben/vinden :) dus we zijn druk bezig om daar voor te zorgen.
Mooi dat Microsoft nederland hier aandacht aan besteed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
Ik draai nu op mijn HD2 Android. Is mijn eerste kennismaking met dit systeem nadat ik WP7 noodgedwongen van mijn HD2 af moest gooien omdat ie de batterij leeg trok. WP7 beviel me echter in de maanden dat ik het gebruikte erg goed. Zo goed dat ik sinds gisteren een LG e900 heb. Dit is maar tijdelijk tot het moment dat Nokia een mooi juweeltje op de markt gooit.

Ik ga denk ik toch wel een paar mooie apps missen als ik van android afstap en ik ben ervan overtuigd dat het gebrek aan apps WP7 het nog wel eens lastig zou kunnen maken.
Ik vrees dat MS onvoldoende door heeft dat Whatsapp een must is, Het is het eerste waar jongeren om vragen. Als je antwoord dat dat niet draait op WP7 zijn ze meteen alle interesse kwijt. Ik hoop daarom dat na Mango deze app snel gereleased wordt. Zonder whatsapp voorspel ik dat WP7 hier in NL in ieder geval geen enkele kans van slagen heeft. Helaas zeg er natuurlijk bij.

Skype ga ik ook missen, de geweldige ABNAMRO app ook al. De eveneens zeer goede app van de ANWB ook al met superroute info, VIBER ga ik missen voor mijn frree call met iPhone bezitters. Ik kan nog wel even doorgaan. Er is nog een flinke achterstand in te halen.

Ik kan vanwege mijn NL account nog geen apps downloaden, maar zie al wel Tweakers staan. Hoe verhoudt deze app zich tot de Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Whatsapp heeft niks met Microsoft te maken, Skype is in de maak en de Tweakers app is voor zo ver ik weet niet officieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05-2020
P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:03:

Skype ga ik ook missen, de geweldige ABNAMRO app ook al. De eveneens zeer goede app van de ANWB ook al met superroute info, VIBER ga ik missen voor mijn frree call met iPhone bezitters. Ik kan nog wel even doorgaan. Er is nog een flinke achterstand in te halen.
Geduld is een schone zaak. WP7 is nog vrij nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb de startpost gelezen over betalingsmogelijkheden, maar is er momenteel geen enkele andere methode om te betalen dan met een creditcard? Ook niet via de Zune applicatie toevallig?
Paypal wordt eigenlijk ook gezien als een krediet dienst, dus ik hoop eigenlijk dat Microsoft ergens Paypal beschikbaarheeft.
Ik wil eigenlijk graag wat goeie apps/games daadwerkelijk aanschaffen, maar heb geen creditcard...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kwam trouwens gister een bench proggie tegen : wp cpu benchmark,naam zegt genoeg gok ik zo ;) leuk om straks bij nieuwe toestellen te vergelijken :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
omoe3 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Geduld is een schone zaak. WP7 is nog vrij nieuw.
Ik heb wel geduld, de markt niet! Markontwikkelingen waar vroeger jaren voor nodig waren, gebeurt nu in een paar maanden.
Kijk naar het succes van whatsapp, kijk hoe snel Android marktleider is geworden....
Ik kan het dus niet met je eens zijn dat hier geduld de juiste strategie is. Geduld betekent failure en dat is iets wat ik WP7 niet toewens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 13:07
Da_maniaC schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:35:
Ik heb de startpost gelezen over betalingsmogelijkheden, maar is er momenteel geen enkele andere methode om te betalen dan met een creditcard? Ook niet via de Zune applicatie toevallig?
Op dit moment kun je met de telefoon alleen via CC betalen. Zune zal ik zo ff testen. In Zune kun je ook alleen gebruikmaken van creditkaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Perceptor op 04-08-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:48:
[...]

Ik heb wel geduld, de markt niet! Markontwikkelingen waar vroeger jaren voor nodig waren, gebeurt nu in een paar maanden.
Kijk naar het succes van whatsapp, kijk hoe snel Android marktleider is geworden....
Ik kan het dus niet met je eens zijn dat hier geduld de juiste strategie is. Geduld betekent failure en dat is iets wat ik WP7 niet toewens.
Vergeet niet dat Android lang nodig heeft gehad om succes te hebben. Verder heeft het ook iets van 1,5 jaar gekost voordat whatsapp op Android verkrijgbaar was. En als whatsapp te traag is met ontwikkelen, dan doet de concurrent dat wel.

Ik snap wel dat de markt stukken sneller gaat tegenwoordig, maar vergeet ook niet dat ook ontwikkelaars stukken sneller ontwikkelen. En vooral met de hulp van Microsoft en de goede ontwikkeltools ben ik positief dat applicaties sneller de markt op komen. En succes van WP7 is echt niet afhankelijk van Whatsapp. Whatsapp kan hooguit WP7 aantrekkelijker maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 04-08-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Toch hechten jongeren ontzettend veel waarde aan WhatsApp. En hun ouders nemen - in veel gevallen, zeker bij minder technische mensen - iets wat de kroost hen uit kan leggen / bij kan helpen.

Dus door WP7 populair te maken bij de jeugd, penetreer je direct nog een doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:48:
Toch hechten jongeren ontzettend veel waarde aan WhatsApp. En hun ouders nemen - in veel gevallen, zeker bij minder technische mensen - iets wat de kroost hen uit kan leggen / bij kan helpen.

Dus door WP7 populair te maken bij de jeugd, penetreer je direct nog een doelgroep.
Het feit dat er nu ook vrij laconiek gereageerd wordt op het ontbreken van whatsapp geeft mij geen goed gevoel. Ben namelijk bang dat MS dit ook een dergelijke wijze onderschat. Ga veel met jongeren om en zonder uitzondering is de eerste vraag of whatsapp er op draait. Als het antwoord nee is, is de interesse voor mijn toestel (toen nog HD2 met WP7) meteen weg.

Het feit dat in een vorige posting wordt aangehaald, namelijk dat het ontbreken van whatapp het doorbreken van Android niet in de weg heeft gestaan klopt. Maar toen was dit programma nog geen selectiecriterium bij het uitzoeken van een OS. Nu wel! En dat bedoel ik met snelle ontwikkelingen.

[ Voor 9% gewijzigd door P. vd Loo op 04-08-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Relief2009 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Vergeet niet dat Android lang nodig heeft gehad om succes te hebben. Verder heeft het ook iets van 1,5 jaar gekost voordat whatsapp op Android verkrijgbaar was. En als whatsapp te traag is met ontwikkelen, dan doet de concurrent dat wel.

Ik snap wel dat de markt stukken sneller gaat tegenwoordig, maar vergeet ook niet dat ook ontwikkelaars stukken sneller ontwikkelen. En vooral met de hulp van Microsoft en de goede ontwikkeltools ben ik positief dat applicaties sneller de markt op komen. En succes van WP7 is echt niet afhankelijk van Whatsapp. Whatsapp kan hooguit WP7 aantrekkelijker maken.
Waarschijnlijk wonen wij op twee verschillende planeten maar als ik mijn feiten goed heb is Android vanuit het niets naar marktleider gegaan in 1,5 of 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Het feit dat er nu ook vrij laconiek gereageerd wordt op het ontbreken van whatsapp geeft mij geen goed gevoel. Ben namelijk bang dat MS dit ook een dergelijke wijze onderschat.
Het feit dat in een vorige posting wordt aangehaald, namelijk dat het ontbreken van whatapp het doorbreken van Android niet in de weg heeft gestaan klopt. Maar toen was dit programma nog selectiecriterium bij het uitzoeken van een OS. Nu wel! En dat bedoel ik met snelle ontwikkelingen.
Microsoft heeft bijna geen invloed op Whatsapp, bovendien is het nog niet mogelijk om Whatsapp het zelfde te maken als op Android en iOS. Die API's zitten pas in mango.

Vergeet niet dat Android al met een grote groei bezig was voordat Whatsapp voor werd uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:28

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is Whatsapp echt zo spannend dan? Tuurlijk, het werkt leuk, maar SMS bestaat ook nog steeds en was tot voor kort gewoon een prima manier van berichtjes sturen (en is het nog steeds, vooral in het buitenland). SMS kan wel met WP7 toch? :p

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-08-2011 16:16 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Als Microsoft invloed heeft op Nokia, lees: flink kan schuiven met een bak duiten kunnen ze dat richting de ontwikkelaar van whatsapp natuurlijk ook heel makkelijk doen. Kwestie van betalen...

Nogmaals: wel of geen whatsapp was nog geen selectiecriterium ten tijde van de groei van Android. Nu echter wel. De markt is in rap tempo aan het wijzigen, zo lezen we ook dagelijks in de krant als het over de mobiele operators gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:18:
Als Microsoft invloed heeft op Nokia, lees: flink kan schuiven met een bak duiten kunnen ze dat richting de ontwikkelaar van whatsapp natuurlijk ook heel makkelijk doen. Kwestie van betalen...

Nogmaals: wel of geen whatsapp was nog geen selectiecriterium ten tijde van de groei van Android. Nu echter wel. De markt is in rap tempo aan het wijzigen, zo lezen we ook dagelijks in de krant als het over de mobiele operators gaat.
Als Microsoft aan elke ontwikkelaar die een redelijk populaire app heeft geschreven voor Android of iOS dan blijven ze bezig. Bovendien zijn de API's niet beschikbaar zoals ik al eerder schreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:16:
Is Whatsapp echt zo spannend dan? Tuurlijk, het werkt leuk, maar SMS bestaat ook nog steeds en was tot voor kort gewoon een prima manier van berichtjes sturen (en is het nog steeds, vooral in het buitenland). SMS kan wel met WP7 toch? :p
Blijkbaar wel. :) Ik had een abonnement uitgezocht voor een hele goede vriend. Mooie Samsung Omnia 7. Goedkoop abonnement erbij. Helemaal blij. Zie ik die persoon vorige week nog met zijn oude HTC Hero spelen. Op de vraag waarom ie de Omnia niet gebruikt antwoord ie dat daar geen whatsapp op zit.
Hero....een klein onscherp schermpje....I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:18:
Ze zijn al zo vriendelijk geweest om 'alle' missende API's vrij te geven voor Mango. Niets staat het bedrijf achter WhatsApp in de weg om eenzelfde app te maken voor WP7. Het zou me zelfs zeer verbazen als ze er momenteel niet mee bezig zouden zijn.
WP7 heeft namelijk momenteel al 9% marktaandeel in de VS. Dat is dus 1 op de 11 mensen die ene WP7 toestel hebben. Een te grote markt voor WhatsApp om te laten liggen zou je denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Heb de ontwikkelaar van Whatsapp een mail gestuurd met de vraag of ze bezig zijn. Krijg je per omgaande een autoreply wat kort op mijn vraag ingaat. Knap gedaan van ze overigens. In het antwoord zeggen ze geen uitspraken te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Caelorum schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Ze zijn al zo vriendelijk geweest om 'alle' missende API's vrij te geven voor Mango. Niets staat het bedrijf achter WhatsApp in de weg om eenzelfde app te maken voor WP7. Het zou me zelfs zeer verbazen als ze er momenteel niet mee bezig zouden zijn.
WP7 heeft namelijk momenteel al 9% marktaandeel in de VS. Dat is dus 1 op de 11 mensen die ene WP7 toestel hebben. Een te grote markt voor WhatsApp om te laten liggen zou je denken :)
Klopt, er ligt vast al een versie klaar voor wp7 alleen die brengen ze niet uit omdat Mango nog in beta draait. Ik weet ook niet of dat al in de Marketplace kan worden gezet 8)7 De apps die alleen zijn uitgebracht voor mango zijn allemaal van MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Caelorum schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Hoop dat ze bezig zijn ja.... maar niets wijst er momenteel op, mede gezien het marktaandeel (wat geen 9% is in de VS, maar slechts een luttele 4: bron)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:27:
[...]

Hoop dat ze bezig zijn ja.... maar niets wijst er momenteel op, mede gezien het marktaandeel (wat geen 9% is in de VS, maar slechts een luttele 4: bron)
.
Die test is gehouden tussen 26 april en 22 mei en is maar onder 755 mensen gehouden.

Edit: volgens mij is dit ook niet in de VS gedaan aangezien BB even hoog scoort als de iPhone.

[ Voor 9% gewijzigd door yesjohn op 04-08-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:27:
[...]

.
http://www.mobileinsidernews.com/news/1611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
ok, dat is recentere info! Dat geeft de burger weer wat meer moed ondanks het negatieve verhaal onder de cijfers daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:28

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Blijkbaar wel. :) Ik had een abonnement uitgezocht voor een hele goede vriend. Mooie Samsung Omnia 7. Goedkoop abonnement erbij. Helemaal blij. Zie ik die persoon vorige week nog met zijn oude HTC Hero spelen. Op de vraag waarom ie de Omnia niet gebruikt antwoord ie dat daar geen whatsapp op zit.
Hero....een klein onscherp schermpje....I rest my case.
Hahah, okee dan... maar het enige voordeel van Whatsapp is dat het goedkoper is dan SMS-en, als je dat tenminste veel doet. Je hebt bundels van 1000 smsjes per maand voor een tientje, how cheap can you get? Daar zou ik vier jaar mee doen...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:48:
[...]

Hahah, okee dan... maar het enige voordeel van Whatsapp is dat het goedkoper is dan SMS-en, als je dat tenminste veel doet. Je hebt bundels van 1000 smsjes per maand voor een tientje, how cheap can you get? Daar zou ik vier jaar mee doen...
Lol, maar deze app gaat veel verder dan sms, je kunt met een druk op knop foto's, videos of geluidsfragmenten te versturen. Het is handiger, mooier, completer en goedkoper dan sms. Ik snap eerlijk gezegd het succes heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
Het hier over Whatsapp hebben zorgt er echter niet voor dat het sneller voor WP7 uitkomt ;) :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:12:
[...]

Waarschijnlijk wonen wij op twee verschillende planeten maar als ik mijn feiten goed heb is Android vanuit het niets naar marktleider gegaan in 1,5 of 2 jaar?
In 2,5 jaar zijn ze marktleider geworden. WP7 bestaat nog geen 10 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Naast het feit dat Whatsapp meer kan dan enkel berichtjes sturen in 1 overzichtelijke app, denk ik dat een groot deel van het succes zit in de crossplatform mogelijkheden en daardoor iedereen het nu op zijn toestel kan hebben (iOS, Android, Blackberry...Windows mobile 6-6.5 weet ik dan niet zeker). :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:13
Sms is toch ook cross platform?
Ik begrijp die absolute noodzaak voor Whatsapp ook niet zo. Ja het is handig en ja het is uitgebreider als gewoon sms. Maar chatapps hadden dit al heel lang, vergelijk Whatsapp bijvoorbeeld met live messenger en ik zie weinig verschil, behalve het automagisch aanvullen van contacten op nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Geloof me, MS weet echt wel dat Whatsapp belangrijk is. Kik Messenger is er ondertussen al wel (ook crossplatform) eBuddy is bezig met XMS voor Mango. Gaat erom dat er veel verschillende programmas zijn en veel verschillende gebruikers. Blijft altijd lastig zoveel mogelijk mensen blij te krijgen/houden terwijl we zo kort op de markt zijn met het platform.

Vanaf eind deze maand kan men de eerste Mango specifieke apps de marketplace in gaan schieten dus dan zullen we zien wat voor moois iedereen heeft gemaakt met de nieuwe API's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Kik is niet echt favoriet bij mij

Sowieso geen historie, maar 100 laatst gestuurde berichten. Ik raak regelmatig met tombstonen da laatste berichten kwijt, zijn dan gewoon verdwenen. En sowieso gaat tombstonen erg moeizaam, push notificaties die niet doorkomen etc.

Wat dat betreft gaat whatsapp welkom worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:09:
Geloof me, MS weet echt wel dat Whatsapp belangrijk is. Kik Messenger is er ondertussen al wel (ook crossplatform) eBuddy is bezig met XMS voor Mango. Gaat erom dat er veel verschillende programmas zijn en veel verschillende gebruikers. Blijft altijd lastig zoveel mogelijk mensen blij te krijgen/houden terwijl we zo kort op de markt zijn met het platform.

Vanaf eind deze maand kan men de eerste Mango specifieke apps de marketplace in gaan schieten dus dan zullen we zien wat voor moois iedereen heeft gemaakt met de nieuwe API's.
Het is natuurlijk te begrijpen dat er te veel programma's zijn om bij te houden, maar als je kijkt naar de populariteit van whatsapp welke stukken groter is dan een programma als Kik (vooral in Nederland) dan moet MS actief WhatsApp binnenhalen. Geef WhatsApp spreektijd op de launch van Mango en WP7 wordt daardoor ook stukken interessanter voor potentiële en nieuwe klanten. Its all about marketing.

Maar even ontopic nu: hoe is jullie ervaring met de SuperTube app? Ik begrijp niet waarom MS een dergelijke kwalitatieve youtube-app niet kan maken? Als ik MS was zou ik de ontwikkelaars en de app opkopen en het als default client met WP7 meeleveren. Het speelt zelfs HD af. Iets wat zelfs de default-client van Google op Android niet kan.

Matthijs kun jij misschien een licht schijnen waarom MS vindt dat Google de toegang tot de Youtube-app blokkeert/beperkt? De SuperTube app bewijst eigenlijk het tegenovergestelde?

[ Voor 25% gewijzigd door Relief2009 op 05-08-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 13:07
Heb je toevallig die SuperTube app vergeleken met de LazyWorm Youtube app? Die bevalt mij tot nu toe namelijk ook wel goed.
Zal SuperTube ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Perceptor schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:40:
Heb je toevallig die SuperTube app vergeleken met de LazyWorm Youtube app? Die bevalt mij tot nu toe namelijk ook wel goed.
Zal SuperTube ook eens proberen.
Mijn toestel komt binnekort, maar van wat ik heb gelezen schijnt SuperTube stukken beter te zijn. Alleen op dit moment werkt de HQ en HD streaming niet meer, omdat Google weer eens dingen moest veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 13:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb tot dusver alleen de htc youtube app gebruikt,welke gewoon goed is. zal de supertube ook eens installeren :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Supertube / Supertube lite werkt weer met HQ/HD, iig sinds v1.9 weer welke nu in de market staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Over supertube ben ik ook erg goed te spreken. Gebruik hem al sinds day one.
Het enige kleine nadeel is dat hij na het starten met de verschillende categoriën komt in plaats van het search vak (één keer opzij swipen). Ik weet namelijk eigenlijk altijd al wat ik wel hebben - die categoriën raak ik nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
http://wmpoweruser.com/wh...rUser+%28WM+Power+User%29

WhatsApp is op zoek naar een C# developer. Lijkt me dus vrij aannemelijk dat ze voor WP7 willen gaan ontwikkelen met Mango.
Is dat gezeur ook weer afgelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 08:27
Nu pas er mee beginnen, lijkt mij erg sterk tbh.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Of ze nu pas beginnen, of dat het om 'versterking' gaat, is niet te zeggen. Maar ze hebben nog wel even de tijd: aangezien voor mango nog geen datum genoemd is, zal dat nog wel een paar weekjes duren.

Als je een beetje doorwerkt zouden ze dus prima op Mango launch aanwezig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
http://wmpoweruser.com/xb...ntrol-for-windows-phone-7

Nieuwe xbmc remote app. Ziet er een stuk uitgebreider uit dan de concurrenten. Heeft iemand hier xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 21:42
Relief2009 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:45:
http://wmpoweruser.com/xb...ntrol-for-windows-phone-7

Nieuwe xbmc remote app. Ziet er een stuk uitgebreider uit dan de concurrenten. Heeft iemand hier xbmc?
Deze app ziet er zeker mooi uit. Helaas ben ik een Mediaportal gebruiker. Dus ik benieuwd of hier ook iets voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
YouTube: ‪T.E.C. 3001 Official Trailer‬‏ - YouTube

Deze game komt naar de WP7. Graphics wat minder natuurlijk dan de xbox, maar wel een mooie game welke nog niet op andere mobiele OS'en is verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:33
Microsoft heeft twee xbox live enabled games uitgegeven die gratis te downloaden zijn. Het gaat om minesweeper en sudoku. Hoewel ik Sudoku nog niet heb kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 22:15
Hierbij moet wel gezegd worden dat dit alleen voor de US geldt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Laatst online: 29-06 12:20
Broodbeleg schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:20:
Hoewel ik Sudoku nog niet heb kunnen downloaden.
Via Zune is het mij gelukt. Misschien dat dat voor jou ook werkt.

http://social.zune.net/re...0e-47be-bd86-c74c156a1d71

En dit is de link naar Minesweeper

http://social.zune.net/re...a9-e011-a53c-78e7d1fa76f8

[ Voor 16% gewijzigd door IntoDevel op 10-08-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Sudoku is wel verslavend zeg! Heb er al weer 3 op zitten :P
Ook mooi uitgewerkt. Eigenlijk alles zit er wel in. Achievements, twee verschillende modes, wat verschillende moeilijkheidsgraden en alles gaat lekker snel ^^

[ Voor 55% gewijzigd door Caelorum op 10-08-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357542

P. vd Loo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Het feit dat er nu ook vrij laconiek gereageerd wordt op het ontbreken van whatsapp geeft mij geen goed gevoel. Ben namelijk bang dat MS dit ook een dergelijke wijze onderschat. Ga veel met jongeren om en zonder uitzondering is de eerste vraag of whatsapp er op draait. Als het antwoord nee is, is de interesse voor mijn toestel (toen nog HD2 met WP7) meteen weg.
KIK Messenger is wel beschikbaar op WP7, Android en saaiOS. Werkt prima, jammer dat RIM de app geweerd heeft voor BlackBerry's. Kik werkt met een gebruikersnaam, niet met een telefoonnummer.

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 19:49
Anoniem: 357542 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:31:
[...]

KIK Messenger is wel beschikbaar op WP7, Android en saaiOS. Werkt prima, jammer dat RIM de app geweerd heeft voor BlackBerry's. Kik werkt met een gebruikersnaam, niet met een telefoonnummer.
Ook Kik werkt met telefoonnummers alleen dat werkt nog niet op WP7 vanwege de api.. > wat mango natuurlijk oplost (ik geloof zelfs dat ze met een facebook functie bezig waren of die al in android en ios zit?)

[ Voor 9% gewijzigd door Kev!n op 11-08-2011 07:15 ]

• Domino
Kev!n schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:15:Ook Kik werkt met telefoonnummers alleen dat werkt nog niet op WP7 vanwege de api.. > wat mango natuurlijk oplost (ik geloof zelfs dat ze met een facebook functie bezig waren of die al in android en ios zit?)
Volgens mij moet je met KiK een account aanmaken. Op WP7 maar ook op android.
Dus werkt het niet met 06 nummers, maar met een linked account.

• Crysania
  • Laatst online: 14:59
Domino schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:00:
[...]

Volgens mij moet je met KiK een account aanmaken. Op WP7 maar ook op android.
Dus werkt het niet met 06 nummers, maar met een linked account.
je moet wel een account aanmaken maar daarna vind de app op android automatisch iedereen uit je contact list die ook een kik account heeft. dit doet hij op basis van telefoonnummer en/of emailadres uit je contactenlijst.

je kunt ook het account gebruiken om iemand toe te voegen, wat je nu op wp7 moet doen door de missende contact api pre mango

• Domino
Ahhh, ok.

Dus het is een eenmalige registratie, net zoals bijvoordbeeld WhatsApp hun SMS gebruikt?

• Relief2009
Relief2009 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:53:
Heeft iemand Tentacles toevallig gekocht of gezien? Ziet er erg gaaf en uniek uit! Mooi om een ontwikkelaar te zien die iets orgineels kan bedenken, grafisch een sterke game neerzet en vloeiende gameplay heeft ingebouwd.

YouTube: ‪WP7 Game Review: Tentacles (WMPowerUser.com)‬‏ - YouTube
Even mezelf weer quoten. Sinds dinsdag de trotse eigenaar van een Omnia 7. Ik heb de trail hiervan geinstalleerd en damn wat een spel _/-\o_ Ik heb hiervoor Android gehad (SGS) en wat is het een verademing als een spel zo soepel en intuitief aanvoelt. Een aanrader voor iedereen om het uit te proberen!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind het maar verdomde moeilijk dat spel. En volgens de berichten zijn er meer mensen die er zo over denken...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Anoniem: 80466

Er komt toch een update met een easy modus voor Tentacles?
http://www.trueachievemen...ulty-to-be-toned-down.htm

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 11-08-2011 09:36 ]

• Broodbeleg
IntoDevel schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:37:
[...]

Via Zune is het mij gelukt. Misschien dat dat voor jou ook werkt.

http://social.zune.net/re...0e-47be-bd86-c74c156a1d71

En dit is de link naar Minesweeper

http://social.zune.net/re...a9-e011-a53c-78e7d1fa76f8
Die zune social links werken op de een of andere manier niet goed bij mij (of ik doe het fout, maar daar ga ik niet van uit :p). Ik krijg continu "To access Zune Marketplace, you need the Zune software." maar er gebeurt verder niets.
Ondertussen heb ik sudoku wel via de zune software kunnen vinden en gedownload. :)
Broodbeleg schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:45:
[...]

Die zune social links werken op de een of andere manier niet goed bij mij (of ik doe het fout, maar daar ga ik niet van uit :p). Ik krijg continu "To access Zune Marketplace, you need the Zune software." maar er gebeurt verder niets.
Ondertussen heb ik sudoku wel via de zune software kunnen vinden en gedownload. :)
In IE hoort ie automatisch een venster te openen met de vraag of je de link in Zune wilt openen.

• Broodbeleg
Dat was dat het dus. Ik gebruik Opera, waar het dus niet bij werkt. Thanks, weer wat geleerd!

• derdappie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 13:46
Best slecht: ik gebruik FF en heb hetzelfde probleem.. Maar goed, via IE doen de links het inderdaad wel

• cPT.cAPSLOCK
Via chrome werken ze bij mij wel, via FF werken ze soms. Oh well.

Tentacles is inderdaad heel erg gaaf. Maar ik ga niets kopen voordat ik op mijn NL live account zit, denk ik. Die wil ik vanwege msn wel gaan gebruiken bij Mango. Geen zin dan dingen kwijt te zijn.

• Crysania
Zit er al iemand op de nederlandse marketplace?

ik twijfel al een tijdje om de switch te maken maar wil eigenlijk eerst zien hoeveel apps er in die mp staan.

Veel apps gebruik ik niet eigenlijk, het minimale wat aanwezig moet zijn voor mij zou zijn:
*Runkeeper
*Facebook
*youtube
*diverse twitter apps

Anoniem: 416112

Crysania schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:52:

ik twijfel al een tijdje om de switch te maken maar wil eigenlijk eerst zien hoeveel apps er in die mp staan.

Veel apps gebruik ik niet eigenlijk, het minimale wat aanwezig moet zijn voor mij zou zijn:
*Runkeeper
*Facebook
*youtube
*diverse twitter apps
Alle apps die jij opnoemt zijn te vinden in de Marketplace.
Runkeeper ook.
Facebook zit reeds ingebouwd in WP7, maar heeft ook een aparte app. Idem met Twitter.
YouTube heeft verschillende apps, de app die Microsoft zelf aanbiedt is vrij slecht, maar er zijn alternatieven te vinden. (gratis)

Over het algemeen ben ik nog tevreden met al het aanbod op de Marketplace, persoonlijk had ik het stukken minder verwacht toen ik overstapte van iOS naar WP7.

• Crysania
Anoniem: 416112 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

Alle apps die jij opnoemt zijn te vinden in de Marketplace.
Runkeeper ook.
Facebook zit reeds ingebouwd in WP7, maar heeft ook een aparte app. Idem met Twitter.
YouTube heeft verschillende apps, de app die Microsoft zelf aanbiedt is vrij slecht, maar er zijn alternatieven te vinden. (gratis)

Over het algemeen ben ik nog tevreden met al het aanbod op de Marketplace, persoonlijk had ik het stukken minder verwacht toen ik overstapte van iOS naar WP7.
ik heb het over de nederlandse marketplace he :) zit nu op de amerikaanse en weet inderdaad dat deze apps er zijn.. want heb ze nu op m'n phone staan. de nederlandse marketplace is echter nu in test maar je kunt er wel al op als je je nederlandse live id koppelt. het probleem is echter dat er daar veel minder apps op staan maar ik weet niet welke en weet ook niet hoe ik dat kan zien zonder alles te resetten naar NL.

• IntoDevel
Crysania schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

ik heb het over de nederlandse marketplace he :) zit nu op de amerikaanse en weet inderdaad dat deze apps er zijn.. want heb ze nu op m'n phone staan. de nederlandse marketplace is echter nu in test maar je kunt er wel al op als je je nederlandse live id koppelt. het probleem is echter dat er daar veel minder apps op staan maar ik weet niet welke en weet ook niet hoe ik dat kan zien zonder alles te resetten naar NL.
Kan je niet in Zune inloggen met je NL account en dan toegang krijgen tot de NL marketplace? Het is een idee, ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 20:25
Je kan nog steeds niet inloggen met een NL acount, net geprobeert.

Anoniem: 147672

Warez is niet toegestaan, zie ook Het algemeen beleid en je gezonde verstand.

[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 12-08-2011 10:40 ]

• Relief2009
Crysania schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:52:

*Runkeeper
*Facebook
*youtube
*diverse twitter apps
Ik dacht dat ze pas bij bij de release van Mango de Nederlandse MarketPlace volledig openstellen.
Anoniem: 147672 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:46:
Deze site is echt de max, hier kan je gratis apps sideloaden op uw WP7
Betaalde apps? Zo ja, dan graag verwijderen want Warez is niet toegestaan ;)
Relief2009 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:39:
[...]
Ik dacht dat ze pas bij bij de release van Mango de Nederlandse MarketPlace volledig openstellen.
Dat klopt maar er is nog een probleem: http://blog.tomverhoeff.n...de-distribution/#more-545
Blijkbaar gaan niet alle worldwide apps automatisch de nieuwe Marketplaces in :/ Dat wordt dus in het begin een karige Marketplace voor ons NL accounts gebruikers :(

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:22
Crysania schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

Deze apps staan echt in de NL Marketplace.

• DevC
triskele10 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:13:
Je kan nog steeds niet inloggen met een NL acount, net geprobeert.
Het lukt alleen als je Mango hebt.

• Broodbeleg
Interesting. Ik heb net via hotmail.com mijn country veranderd naar Nederland. Nu kom ik op zune.net en daar kan je niets veranderen aan je country. Nu ben ik dus wel benieuwd of het veranderen bij hotmail.com effect heeft op zune.net en of ik nu dus in de Nederlandse market wordt gezet zonder een reset. Ik ben benieuwd wat er de komende 24 uur voor mij gaat veranderen. :)

• DevC
Broodbeleg schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:22:
Interesting. Ik heb net via hotmail.com mijn country veranderd naar Nederland. Nu kom ik op zune.net en daar kan je niets veranderen aan je country. Nu ben ik dus wel benieuwd of het veranderen bij hotmail.com effect heeft op zune.net en of ik nu dus in de Nederlandse market wordt gezet zonder een reset. Ik ben benieuwd wat er de komende 24 uur voor mij gaat veranderen. :)
Je zune account moet ook als land Nederland hebben.

• Crysania
Voor de duidelijkheid.. je kunt alleen op de nederlandse marketplace als je de Mango beta draait anders kun je er nog niet op.

De nederlandse marketplace is nu in test. je kunt wel al apps submitten wat bijna iedereen nu ook doet natuurlijk zodat de nederlandse marketplace niet leeg zal zijn bij de officiele opening.

Ik ga denk ik van het weekend mijn mango beta phone maar eens aan mijn nl live id koppelen dan om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Caelorum schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:54:
[...]

Dat klopt maar er is nog een probleem: http://blog.tomverhoeff.n...de-distribution/#more-545
Blijkbaar gaan niet alle worldwide apps automatisch de nieuwe Marketplaces in :/ Dat wordt dus in het begin een karige Marketplace voor ons NL accounts gebruikers :(
Tja als ontwikkelaar moet je gewoon opnieuw bevestigen dat je de app wereldwijd wil publiceren. Zo vreemd is dat niet. Het probleem zal zich hooguit de eerste dag duren voordat alle ontwikkelaars erachter komen dat ze het even opnieuw moeten publiceren.

Aan de andere kant, de nieuwe app hub bestaat al 3 weken, dus ik denk dat vele ontwikkelaars dit al doorhebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 12-08-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Weet iemand toevallig of het mogelijk is webpagina's op te slaan met Internet Explorer of iets anders?

Ik had vorige keer mijn boarding pass naar m'n gsm laten sturen via SMS ipv het te printen. Alles goed en wel bij de checkin, en dan ... Olé! De Omnia 7 kan niet meer op internet om het op te halen (blijkbaar een bekend en wereldwijd voorkomend probleem). Dan sta je daar dus aan de gate >_____<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56

BM

Moderator Spielerij
Crysania schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:12:
Voor de duidelijkheid.. je kunt alleen op de nederlandse marketplace als je de Mango beta draait anders kun je er nog niet op.

De nederlandse marketplace is nu in test. je kunt wel al apps submitten wat bijna iedereen nu ook doet natuurlijk zodat de nederlandse marketplace niet leeg zal zijn bij de officiele opening.

Ik ga denk ik van het weekend mijn mango beta phone maar eens aan mijn nl live id koppelen dan om te testen.
Op het moment dat NL officieel als land erbij komt (dus bij de release van Mango) zullen bijna alle apps die nu in US marketplace staan ook in NL te vinden zijn. Bijna alle apps staan in de worldwide market, en komen dus ook gewoon in NL beschikbaar dan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 22:15
BM schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Op het moment dat NL officieel als land erbij komt (dus bij de release van Mango) zullen bijna alle apps die nu in US marketplace staan ook in NL te vinden zijn. Bijna alle apps staan in de worldwide market, en komen dus ook gewoon in NL beschikbaar dan :)
Dat blijkt dus niet zo te zijn als je even terugleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
cpt.skydiver schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:31:
[...]

Dat blijkt dus niet zo te zijn als je even terugleest.
Dat blijkt dus wel zo te zijn. Alleen moet je het als ontwikkelaar EXTRA bevestigen, omdat MS jouw toestemming nodig heeft om de apps op de nieuwere marketen te publiceren. Het is wel vervelend, maar gezien de nieuwe apphub al een paar werken open is dan kunnen we denk ik de meeste apps wel verwachten bij release van Mango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:56:
[...]
Dat blijkt dus wel zo te zijn. Alleen moet je het als ontwikkelaar EXTRA bevestigen, omdat MS jouw toestemming nodig heeft om de apps op de nieuwere marketen te publiceren.
Dus is het niet automatisch. Het ligt helemaal aan de ontwikkelaar of die die extra stap neemt. Als ze niet weten dat dit moet gebeuren (omdat het nergens staat aangegeven!!!) of er geen zin in hebben zal de app dus ook NIET in de NL marketplace komen te staan.
Alleen als ze dus alsnog alle landen 1 voor 1 gaan selecteren en dus NL ook is het weer wereldwijd beschikbaar.
Alle wereldwijde apps zijn dus in feite alleen verkrijgbaar in US/UK/FR/DE etc totdat de app ontwikkelaar bevestigd dat het ook in andere landen moet komen.

Overigens wel begrijpbaar maar dit kan best wel eens verkeerd gaan uitpakken. Het is dus ook niet zo dat bij de launch al meteen alle wereldwijde apps beschikbaar zijn. Vooral van de wat minder actieve app ontwikkelaars gaan de apps echt niet meteen beschikbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 12-08-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Caelorum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

Dus is het niet automatisch. Het ligt helemaal aan de ontwikkelaar of die die extra stap neemt. Als ze niet weten dat dit moet gebeuren (omdat het nergens staat aangegeven!!!) of er geen zin in hebben zal de app dus ook NIET in de NL marketplace komen te staan.
Alleen als ze dus alsnog alle landen 1 voor 1 gaan selecteren en dus NL ook is het weer wereldwijd beschikbaar.
Alle wereldwijde apps zijn dus in feite alleen verkrijgbaar in US/UK/FR/DE etc totdat de app ontwikkelaar bevestigd dat het ook in andere landen moet komen.

Overigens wel begrijpbaar maar dit kan best wel eens verkeerd gaan uitpakken. Het is dus ook niet zo dat bij de launch al meteen alle wereldwijde apps beschikbaar zijn. Vooral van de wat minder actieve app ontwikkelaars gaan de apps echt niet meteen beschikbaar zijn.
Je hoeft niet elke land apart te selecteren. Je moet wel elke app weer worldwide distributeren. Het is inderdaad onhandig, maar ik kan wel begrijpen dat MS jouw toestemming wil hebben. Aan de andere kant niet-actieve ontwikkelaars ben ik liever kwijt dan rijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 12-08-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
[...]

Dit is inderdaad laatst veranderd en ik ben er ook niet blij mee. Voorheen was er 1 checkbox met de optin ook in nieuwe markets te publiceren, het productteam heeft dat in al zijn wijsheid besloten te veranderen.

Het is niet veel werk om aan te passen voor bestaande apps (Mits je er geen 200 hebt) en de nieuwe apps worden wel in de nieuwe markets geplaatst. btw, het is ook voor de developers interessant om te doen want die willen echt wel een zo groot mogelijke afzet markt en er zijn zometeen 19 nieuwe markets bij (er zijn er nu 17 geloof ik, meer dan US/UK/FR/DE zoals je hierboven suggereert.) Het ging in de 1e release om vooral EFIGS landen (engels, frans, italiaans, duits en spaanstalig).

btw, het is niet veel werk. zie mijn blog: http://blogs.microsoft.nl...-inclusief-nederland.aspx

Als je een nieuwe app publiceert moet je juist moeite doen om deze maar in 1 land te publiceren aangezien je dan allerlei dingen moet uitklappen en los een checkbox moet zetten. select all is dan het meest eenvoudige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dit is echt een hele slechte beslissing van Microsoft.

Het is precies waar ik al meteen bang voor was toen ik het onhandige model zag dat Microsoft had gekozen voor de marketplace. Dit gaat ongetwijfeld leiden tot forse verschillen tussen marketplaces waardoor het hebben van een NL account een nadeel wordt.

Hoe werkt dat eigenlijjk voor Belgie.
Als je een app heb gesubmit voor de Belgische market place (die dus gewoon Franstalig is) moet je als appbouwer dan ook nog een soort submit doen voor de Belgie nederlandstalige marketplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:54:
[...]
het is ook voor de developers interessant om te doen want die willen echt wel een zo groot mogelijke afzet markt
Bij veel apps is dat niet zo. Die zij helemaal gereed en/of worden niet actief onderhouden of ze hebben niet een echt belang bij wereldwijde publicatie.
Bijvoorbeeld bij een app voor de Londense openbaar vervoer loop je veel risico mee dat die straks niet beschikbaar meer is voor iedereen maar alleen voor mensen uit de EFIGS landen waar die nu voor is gesubmit terwijl het ook voor de vaste reiziger uit andere landen naar Londen een prima app is.

Ook wordt vaak de apps van veel organisaties in opdracht door een derde ontwikkeld en beheerd. Partijen die vaak die niks doen als ze direct geen opdracht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat is dus precies waar ik van baal :)

Matthijs, gaat Microsoft nog een mail de deur uit doen over deze extra stap? Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een mail naar elke devver te sturen die een app in de marketplace heeft die gemarkeerd is als wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Caelorum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:44:
[...]

Matthijs, gaat Microsoft nog een mail de deur uit doen over deze extra stap? Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een mail naar elke devver te sturen die een app in de marketplace heeft die gemarkeerd is als wereldwijd.
Die mail is de deur al uit, heb hem op 9 augustus ontvangen. Het is echt heel eenvoudig (3 stappen) voor ontwikkelaars, dus ik zou me er niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Caelorum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:44:
[...]

Uiteraard gaan ze dat nog doen, we willen in NL ook een marketplace die gevuld is. Nu hoef ik al die meuk apps niet te hebben waar verder niets mee gebeurd. Maar uiteraard gaan we er voor zorgen dat de juiste apps beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Dit is echt een hele slechte beslissing van Microsoft.

Het is precies waar ik al meteen bang voor was toen ik het onhandige model zag dat Microsoft had gekozen voor de marketplace. Dit gaat ongetwijfeld leiden tot forse verschillen tussen marketplaces waardoor het hebben van een NL account een nadeel wordt.

Hoe werkt dat eigenlijjk voor Belgie.
Als je een app heb gesubmit voor de Belgische market place (die dus gewoon Franstalig is) moet je als appbouwer dan ook nog een soort submit doen voor de Belgie nederlandstalige marketplace
eens, ben het ook niet eens met die beslissing, maar goed deze is nu eenmaal genomen. Over het onhandige model, daar ben ik het niet mee eens. Als de ontwikkelaars geen keuze hadden gehad in welke markets ze apps plaatsen dan hadden een aantal partijen de apps niet eens uitgebracht (denk bv aan Netflix) er zijn ook partijen die mogen niet eens hun software in China uitbrengen bijvoorbeeld.

Voor Belgie is het probleem er niet. de nl-be en de fr-be hebben dezelfde apps op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401237

Hoeveel apps zijn er op dit moment in de Nederlandse market? Ik twijfel ook heel erg om alvast mijn Nederlandse Live ID te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Anoniem: 401237 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:00:
Hoeveel apps zijn er op dit moment in de Nederlandse market? Ik twijfel ook heel erg om alvast mijn Nederlandse Live ID te gebruiken...
welke apps zijn must haves? aantal roepen heeft totaal geen zin als het er 10000 zijn maar er zit geen enkele app tussen die je perse wilt hebben, of ze staan er allemaal tussen en het zijn er maar 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357542

Anoniem: 125883 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:02:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is webpagina's op te slaan met Internet Explorer of iets anders?

Ik had vorige keer mijn boarding pass naar m'n gsm laten sturen via SMS ipv het te printen. Alles goed en wel bij de checkin, en dan ... Olé! De Omnia 7 kan niet meer op internet om het op te halen (blijkbaar een bekend en wereldwijd voorkomend probleem). Dan sta je daar dus aan de gate >_____<
Als je een webpagina hebt geopend, en je klikt op de home knop (windows toets) dan blijft de webpagina gewoon open. Als je dan weer naar IE gaat staat 'ie er nog, samen met de andere tabbladen die je niet hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
IM+ verliest WLM mogelijkheden in de nieuwe update.
http://wmpoweruser.com/im...tures-and-a-large-caveat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416112

Ergens spijtig. Hoewel de ingebouwde ondersteuning voor chat (MSN, Facebook) in Mango zeer goed is, mist het functies die IM+ wel had.

Belangrijke functie van IM+, je kon meerdere MSN-accounts instellen. Terwijl je bij de ingebouwde chat in Mango enkel MSN van je hoofdaccount (Live-ID) kan gebruiken. Plus Facebook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 14:51
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:17:
[...]

eens, ben het ook niet eens met die beslissing, maar goed deze is nu eenmaal genomen. Over het onhandige model, daar ben ik het niet mee eens. Als de ontwikkelaars geen keuze hadden gehad in welke markets ze apps plaatsen dan hadden een aantal partijen de apps niet eens uitgebracht (denk bv aan Netflix) er zijn ook partijen die mogen niet eens hun software in China uitbrengen bijvoorbeeld.

Voor Belgie is het probleem er niet. de nl-be en de fr-be hebben dezelfde apps op dit moment.
Bekijk het ook eens van de andere kant, wat als jij apps nu world wide hebt gedistribueerd met de intentie ze ook alleen in de landen te zetten waar WP7 initieel uit kwam. Misschien bevat jou app wel content die je niet MAG distribueren in een of meerdere van de nieuwe landen, om copyright of legal redenen.

Ik snap precies waarom dit zo is gedaan. Je zult nu expliciet moeten toestemmen dat jou app ook in die andere landen beschikbaar komt en kun je niet MS gaan aanklagen omdat jij ruzie met een content provider hebt gekregen want MS heeft jou app ineens in een land gezet waar jij geen rechten op die content hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
@LOTG: Ik denk dat iedereen dat wel snapt. Maar het is meer, hoe zorgt MS dat die apps toch in de markets komen waar hij oorspronkelijk niet gepublished is maar wél mag komen. In de meeste gevallen is het namelijk zo dat de app gewoon door de dev zelf geschreven is en dus alle rechten bij de developer liggen.

MS moet developers dus op de hoogte stellen én het makkelijk maken om de app opnieuw world-wide(r) uit te brengen. Dus nu inclusief nieuwe markten. En het feit dat daar de app opnieuw voor gesubmit moet worden is waar men hier tegenaan botst. Niet dat MS het juridisch op safe speelt. De notificatie op dit moment loopt via apphub, maar zoals al gezegd, als een developer 'klaar' is zal hij deze niet zien, en zijn app dus ook niet in de nieuwe markets terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
LOTG schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Bekijk het ook eens van de andere kant, wat als jij apps nu world wide hebt gedistribueerd met de intentie ze ook alleen in de landen te zetten waar WP7 initieel uit kwam. Misschien bevat jou app wel content die je niet MAG distribueren in een of meerdere van de nieuwe landen, om copyright of legal redenen.

Ik snap precies waarom dit zo is gedaan. Je zult nu expliciet moeten toestemmen dat jou app ook in die andere landen beschikbaar komt en kun je niet MS gaan aanklagen omdat jij ruzie met een content provider hebt gekregen want MS heeft jou app ineens in een land gezet waar jij geen rechten op die content hebt.
Alleen heb je in het verleden met de checkbox worldwide distribution al ingestemd met automatisch nieuwe markets publiceren. Dat stond er nl als uitleg en optin bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:04:
@LOTG: Ik denk dat iedereen dat wel snapt. Maar het is meer, hoe zorgt MS dat die apps toch in de markets komen waar hij oorspronkelijk niet gepublished is maar wél mag komen. In de meeste gevallen is het namelijk zo dat de app gewoon door de dev zelf geschreven is en dus alle rechten bij de developer liggen.

MS moet developers dus op de hoogte stellen én het makkelijk maken om de app opnieuw world-wide(r) uit te brengen. Dus nu inclusief nieuwe markten. En het feit dat daar de app opnieuw voor gesubmit moet worden is waar men hier tegenaan botst. Niet dat MS het juridisch op safe speelt. De notificatie op dit moment loopt via apphub, maar zoals al gezegd, als een developer 'klaar' is zal hij deze niet zien, en zijn app dus ook niet in de nieuwe markets terecht komen.
De app hoeft er niet opnieuw voor gesumbit/gecertificeerd te worden. Aanpassen en op de submit knop en het is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
hoorde laatst iemand klagen over afwezigheid van swype in de marketplace, misschien is http://wp7applist.com/en-US/search/?q=slydr een goede vervanger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
mcetweaker schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:12:
hoorde laatst iemand klagen over afwezigheid van swype in de marketplace, misschien is http://wp7applist.com/en-US/search/?q=slydr een goede vervanger ?
Het idee van swype is juist dat je het standaard keyboard vervangt door een alternatief keyboard. zolang dat neit kan zie ik niet het nut van een apart app waar je een tekstje bij elkaar kan sliden.

op android kun je het standaard keyboard vervangen en hebje dus het swype keyboard in al je apps.
Pagina: 1 ... 7 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.