RoJan schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:00:
Mijn Regenmeter werkt voor geen meter meer de laatste tijd. Of het aan een overbezette buienradar ligt of aan de WP 8.1 Dev die ik draait weet ik niet, maar het werkt dus niet. De neerslagpagina geeft uitsluitend aan 'Geen neerslag verwacht', zelfs als het stortregent. De radarpagina toonde de afgelopen dagen verouderde beelden (soms van enkele uren eerder) en wilde niet updaten. Lijkt nu weer ok. Toch een buienradar issue dus? In dat geval lijkt het mij handig te tonen dat er geen verbinding kan worden gemaakt, dan weet je als gebruiker waar je aan toe bent.
Caelorum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:06:
De radarbeelden doen het hier wel (na een handmatige refresh), maar de neerslagdata is vaak wel fout ja. Buienradar heeft het in de afgelopen dagen enorm moeilijk gehad. De site lag er ook zowat uit, met enorm trage laadtijden. Iedereen zit natuurlijk massaal te kijken of er een bui aan komt als het zonnig is en waar die ene zware onweersbui nou weer is.
Ben het wel met je eens dat het handig is om aan te geven of er nieuwe data is opgehaald of niet. Is al wel een verbetering dat de app niet onderuit gaat als er geen verbinding kan worden gemaakt (deed het eerst wel dacht ik?)
hardware-lover schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:45:
[...]
Ik gebruik het eerlijk gezegd enkel en alleen voor de neerslagbeelden, daarvoor voldoet deze nog prima en schijnbaar beter (en betrouwbaarder), dan sommige anderen als ik de berichten hierboven mag geloven? Het is ook niet zo dat we perse een keuze moeten maken, de ene app draait ook prima naast anderen dus nemen we alles mee waar we maar wat aan kunnen hebben, nietwaar?
Even opheldering (als dev van Regenmeter

). De app werkt naar behoren, alleen zorgt Buienradar wederom voor problemen.
Iets anders dan de vorige keer (toen waren ze bezig met nieuwe hosting en nieuwe modellen, waardoor er vaak geen verbinding was met de servers). Nu is er wel een werkende verbinding met de servers (je ziet de tijden links ook gewoon updaten) alleen geeft de API telkens 0 mm terug. De API beweert dus dat het droog is.
Contact opgenomen met Buienradar, zij hopen het deze week nog op te lossen. Meer info hierover:
http://www.wp7.nl/46085/r...door-buienradar-probleem/
Als het aan hun kant weer werkt, werkt Regenmeter ook weer helemaal.. Geen update van mijn kant nodig

. Sorry voor het eventuele (natte) ongemak!
EDIT:
Zojuist wederom reactie van Buienradar.. Alles werkt weer. Ook even de genoemde bui getest met Hollum, Friesland.. En inderdaad, er worden weer netjes mm's aan gegeven

.
BuienRadarNL ✔ @BuienRadarNL
"vanmorgen is het probleem verholpen. DB-connectie issue. Bui op de Wadden wordt nu goed opgepakt."
4:59 PM - 11 Jun 2014
[
Voor 5% gewijzigd door
Niels9001 op 11-06-2014 17:39
]