Hmm, dat Microsoft zelf zoveel steken laat/liet vallen was mij niet bekend. Wel dat Skype na de overname door MS sowieso een draak van een pakket geworden was, maar dat ze Skype bij Windows Phone zo verpaald hadden was mij niet bekend.
Nou is WP als OS bij Microsoft ook wel een tijd een ondergeschoven kindje geweest naar mijn idee, ik zie dat nu pas echt veranderen nu 8.1 uitkomt met een lading features die het OS m.i. allang had moeten hebben. Leuke thread erover ook @ wpcentral:
http://www.wpcentral.com/windows-phone-81-too-late
Als de OS leverancier het OS al niet serieus lijkt te nemen, lijkt mij dat ook niet echt een opsteker voor applicatie ontwikkelaars zeg maar. Het is iig wel goed dat er tegenwoordig op o.a. wpcentral wel regelmatig nieuws te lezen is over bijv. nieuwe whatsapp features, dus wat dat betreft heb je gelijk, de whatsapp devs doen er iig wel een hoop aan een volwaardige client te maken voor wp8. Spotify bijv. zelf geen ervaring mee, maar lees idd hier en daar dat hiervan de ontwikkeling stil lijkt te staan op het WP platform. Jammer.
Het zou m.i. mooi zijn als MS ook met de wp 8.1 update de store onder handen neemt. Zaken als even gemakkelijk contact opnemen met een ontwikkelaar (optioneel - feature requests anyone?) is naar mijn weten bijv. niet mogelijk via de store. Ook begreep ik dat devs vaak geen inzage hebben in de feedback die ze op hun app krijgen. (misschien een regio kwestie?) Zijn rare zaken vind ik..
Dat van die indie devs heb je wel gelijk in. Ik heb zelf best wat betaalde apps (en games) op mijn telefoon staan. De Windows Phone store is best wel een potentiele groeimarkt qua apps, en het is duidelijk dat er m.b.t. de WP store nog wat hiaten zijn qua apps. Het is dat ik zelf suck @ programmeren en helaas m'n werk al mijn tijd opslokt, anders zou een goeie markplaats app wel een van de eerste zaken zijn waar ik aan zou beginnen voor WP.

Zet 'm voor 99 cent in de store en ik denk dat een hoop mensen voor die 99 cent echt wel de MP app aan zullen schaffen, wat er is schijnbaar toch wel vraag naar. Hoef je bij IOS en Android niet aan te beginnen me dunkt, daar struikel je over de alternatieve apps als je iets wilt gaan ontwikkelen lijkt mij.