Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Sanction schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:30:
Heb de laatste tijd steeds meer dat Shazaam na het luisteren zichzelf sluit. Nog iemand met dat probleem?
hier geen last, de app al eens opnieuw geïnstalleerd?

Ook zou je op de zoekknop kunnen drukken en dan het muzieknootje aanklikken, er zit namelijk een 'shazam' functie in het OS ingebouwd..! Werkt ook nog eens veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
xxxneoxxx schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:48:
[...]

Nou ja, het heeft de WhatsApp devs lang genoeg geduurd om sowieso een stabiele versie te maken m.b.t. notificaties e.d. die ergens op slaan. Mijn vriendin heeft een Lumia 800 met WP 7.5, en die heeft alle geneuzel m.b.t. de whatsapp client en niet aankomende berichten e.d. nog meegemaakt. Zelf toen WP8 al lang en breed, volgens mij meer dan een jaar uit was, gebruikte de devs nog steeds de vrij onbetrouwbare audio hack e.d., ook onder wp 8. Pas na inmenging van Nokia developers is er eindelijk een client uitgekomen die ook daadwerkelijk deed wat je er van mocht verwachten wat ie doet: berichten afleveren, op tijd. Vreemd genoeg is op wp7.5 daarna de client ook pas echt betrouwbaar gaan werken, terwijl deze niet anders kan dan de audio hack te gebruiken daar naar mijn weten. Zegt dan toch iets over de skills van de devs, of iig de prio die de whatsapp devs lijken te geven aan de WP client.

Leuk dat ze nu features in gaan bouwen die de client op concurrerende OS'sen al heeft, alleen het tempo blijft imho vrij laag. Ik snap dat het ontwikkelen, testen e.d. een ingewikkeld proces is, zeker multi platform e.d., maar ik kan mij toch af en toe niet aan de indruk onttrekken dat er maar 1 dev bezig is met Windows phone variant van de client of zo. :+ :D
Ik heb ook 7.5 meegemaakt (NL800) en de crappy WhatsApp client. Als ik die versie nu vergelijk met de huidige versie is er zoveel verbeterd. Daarnaast heeft Microsoft steken laten vallen wat betreft de audiohack, en VOIP / achtergrond API's voor messeging apps. Je kunt nog niet eens gebeld worden op Skype op een 7.x device. Ik bedoel wtf, het OS is van Microsoft, en Skype is van Microsoft.. En dat soort dingen worden niet gefixed?

WhatsApp timmert heel hard aan de weg, en als ik een lijstje moest maken van Grote Bedrijven / Populaire Apps die op dit moment moeite doen voor Windows Phone dan staat WhatsApp toch wel op 1. Daar gebeuren tenminste dingen, kan ik van Spotify, LinkedIn,Buienradar, etc. niet zeggen.

Gelukkig heeft Windows Phone voor mij uitstekende OS functies, of alternatieven (ben van Spotify naar Xbox Music gegaan, ook door Xbox One) en apps van 3 partijen (Rudy Huyn apps).

Ik begrijp die app bouwers wel. Een app bouwen is 1 ding, ondersteunen is nog een tweede. Daarbij komt de hele kleine marketshare (in vergelijking met iOS en Android). Misschien is het goed om indie devs aan te trekken die wellicht nog kans van slagen kunnen hebben met simpelere apps. Ik denk dat Regenmeter niet zo populair was geweest op Android / iOS aangezien daar al tientallen alternatieven zijn die grotendeels dezelfde functionaliteiten bieden. Dat maakte Windows Phone interessant voor mij (+ de C# / Visual Studio ervaring).

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Hmm, dat Microsoft zelf zoveel steken laat/liet vallen was mij niet bekend. Wel dat Skype na de overname door MS sowieso een draak van een pakket geworden was, maar dat ze Skype bij Windows Phone zo verpaald hadden was mij niet bekend.

Nou is WP als OS bij Microsoft ook wel een tijd een ondergeschoven kindje geweest naar mijn idee, ik zie dat nu pas echt veranderen nu 8.1 uitkomt met een lading features die het OS m.i. allang had moeten hebben. Leuke thread erover ook @ wpcentral:

http://www.wpcentral.com/windows-phone-81-too-late

Als de OS leverancier het OS al niet serieus lijkt te nemen, lijkt mij dat ook niet echt een opsteker voor applicatie ontwikkelaars zeg maar. Het is iig wel goed dat er tegenwoordig op o.a. wpcentral wel regelmatig nieuws te lezen is over bijv. nieuwe whatsapp features, dus wat dat betreft heb je gelijk, de whatsapp devs doen er iig wel een hoop aan een volwaardige client te maken voor wp8. Spotify bijv. zelf geen ervaring mee, maar lees idd hier en daar dat hiervan de ontwikkeling stil lijkt te staan op het WP platform. Jammer.
Het zou m.i. mooi zijn als MS ook met de wp 8.1 update de store onder handen neemt. Zaken als even gemakkelijk contact opnemen met een ontwikkelaar (optioneel - feature requests anyone?) is naar mijn weten bijv. niet mogelijk via de store. Ook begreep ik dat devs vaak geen inzage hebben in de feedback die ze op hun app krijgen. (misschien een regio kwestie?) Zijn rare zaken vind ik..

Dat van die indie devs heb je wel gelijk in. Ik heb zelf best wat betaalde apps (en games) op mijn telefoon staan. De Windows Phone store is best wel een potentiele groeimarkt qua apps, en het is duidelijk dat er m.b.t. de WP store nog wat hiaten zijn qua apps. Het is dat ik zelf suck @ programmeren en helaas m'n werk al mijn tijd opslokt, anders zou een goeie markplaats app wel een van de eerste zaken zijn waar ik aan zou beginnen voor WP. :) Zet 'm voor 99 cent in de store en ik denk dat een hoop mensen voor die 99 cent echt wel de MP app aan zullen schaffen, wat er is schijnbaar toch wel vraag naar. Hoef je bij IOS en Android niet aan te beginnen me dunkt, daar struikel je over de alternatieve apps als je iets wilt gaan ontwikkelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxxneoxxx schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:57:
Hmm, dat Microsoft zelf zoveel steken laat/liet vallen was mij niet bekend. Wel dat Skype na de overname door MS sowieso een draak van een pakket geworden was, maar dat ze Skype bij Windows Phone zo verpaald hadden was mij niet bekend. [...]
Je moet wel goed in gedachten houden dat in die tijd Skype nog niet zo lang in bezit was van MS en ze nog wat aan het reorganiseren waren en de backend aan het veranderen waren. Achteraf gezien lijkt het er op dat MS binnen is gekomen en meteen heeft gezegd de backend compleet te veranderen in twee jaar tijd. Ze zijn namelijk van p2p op Linux servers overgestapt naar client-server model op windows servers (is minder afhankelijk van netwerk van gebruiker, dus minder problemen). Daarnaast hebben ze het textchat gedeelte deels een upgrade gegeven. Dus stil staan ze niet, alleen hebben de clients er een lange tijd onder geleden.
[...]Het is iig wel goed dat er tegenwoordig op o.a. wpcentral wel regelmatig nieuws te lezen is over bijv. nieuwe whatsapp features, dus wat dat betreft heb je gelijk, de whatsapp devs doen er iig wel een hoop aan een volwaardige client te maken voor wp8. [...]
Dat valt ook nog wel mee. Eigenlijk pas sinds een paar maanden. Daarvoor hebben ze lange tijd zaken in de app gehad (en nu nog steeds) die echt niet zo moeilijk zijn om te fixen/implementeren. Daar is eigenlijk ook geen excuus voor. Om een voorbeeld te geven: in de tijd dat zij die app het fixen zijn in de afgelopen twee maanden, heb ik zowat een complete (redelijk complexe, niet je standaard) app geschreven voor Android die behoorlijk archaïsche toestellen moet ondersteunen, behoorlijk snappy reageert, nette UI heeft en dat alles met een ontwikkelplatform die echt jaren achterligt qua ontwikkelgemak op WP8. In die tijd hadden ze echt zoveel meer kunnen doen, als ze echt hadden gewild. Ik heb eigenlijk nog steeds het idee dat er iemand aan werkt die niet zo goed weet wat hij doet / een intern is. Kijk de connectie met de WA servers zal echt niet makkelijk zijn hoor, maar UI updates kunnen best wel wat sneller worden vrijgegeven.
Dat gezegd hebbende ben ik persoonlijk best tevreden over WA op dit moment. Zelf mis ik niets echt, maar zie wel wat verbeteringsmogelijkheden en kan mij heel goed voorstellen dat sommige mensen wel echt dingen missen.
[...]Het is dat ik zelf suck @ programmeren en helaas m'n werk al mijn tijd opslokt, anders zou een goeie markplaats app wel een van de eerste zaken zijn waar ik aan zou beginnen voor WP. :) Zet 'm voor 99 cent in de store en ik denk dat een hoop mensen voor die 99 cent echt wel de MP app aan zullen schaffen, wat er is schijnbaar toch wel vraag naar. [...]
Je hebt al Marktzoeker (99ct), mijnMarkt (gratis) en Marktplein (99ct). Het is ook maar de vraag of mensen het echt daadwerkelijk zouden kopen en hoe groot die markt is. Je zal er niet van kunnen leven denk ik, dus wordt het puur een hobby ding dan.
Verder mag je niet geautomatiseerd advertenties plaatsen op Markplaats buiten hun API om. Een korte zoektocht op internet zegt mij dat Marktplaats de toegang tot de api gelimiteerd houd tot bedrijven die een niet nader te vinden bedrag betalen en dat een hoge dwangsom wordt geëist tegen bedrijven die het wel ongeautoriseerd doen (10.000E per dag).

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 19-02-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
[..]

Het is dat ik zelf suck @ programmeren en helaas m'n werk al mijn tijd opslokt, anders zou een goeie markplaats app wel een van de eerste zaken zijn waar ik aan zou beginnen voor WP. :) Zet 'm voor 99 cent in de store en ik denk dat een hoop mensen voor die 99 cent echt wel de MP app aan zullen schaffen, wat er is schijnbaar toch wel vraag naar. Hoef je bij IOS en Android niet aan te beginnen me dunkt, daar struikel je over de alternatieve apps als je iets wilt gaan ontwikkelen lijkt mij.
Dat heeft iemand al gedaan ;)

Check out "Marktzoeker" for Windows Phone http://www.windowsphone.c...21-4e38-9755-54f9b648f1a9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is maar per saldo wat je zoekt. Ja ik mis wat games, paar apps, maar heb ook genoeg dingen die 'out of the box' gewoon beter werken dan via 20 exotische apps van iPhone of Android. (Yeey voor Nokia).

Ik heb liever een 'fan made' programma met iets minder functionaliteit, dan 1 of ander commericele app die alles wil weten en je ook nog eens voor moet betalen en 0,0 support krijgt. (bv apps voor Squeezebox - Soundicity).

Mis ik dingen? Natuurlijk. Maar zo mis ik ook weer dingen op Android (en ik heb niets met een google account), waar ik binnen mijn omgeving beter af ben met een WP toestel en de beperkt aanbod van apps :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:20:
[...]

Je moet wel goed in gedachten houden dat in die tijd Skype nog niet zo lang in bezit was van MS en ze nog wat aan het reorganiseren waren en de backend aan het veranderen waren.

Dat valt ook nog wel mee. Eigenlijk pas sinds een paar maanden. Daarvoor hebben ze lange tijd zaken in de app gehad (en nu nog steeds) die echt niet zo moeilijk zijn om te fixen/implementeren. Daar is eigenlijk ook geen excuus voor. Om een voorbeeld te geven: in de tijd dat zij die app het fixen zijn in de afgelopen twee maanden, heb ik zowat een complete (redelijk complexe, niet je standaard) app geschreven voor Android die behoorlijk archaïsche toestellen moet ondersteunen, behoorlijk snappy reageert, nette UI heeft en dat alles met een ontwikkelplatform die echt jaren achterligt qua ontwikkelgemak op WP8. In die tijd hadden ze echt zoveel meer kunnen doen, als ze echt hadden gewild. Ik heb eigenlijk nog steeds het idee dat er iemand aan werkt die niet zo goed weet wat hij doet / een intern is. Kijk de connectie met de WA servers zal echt niet makkelijk zijn hoor, maar UI updates kunnen best wel wat sneller worden vrijgegeven.
Dat gezegd hebbende ben ik persoonlijk best tevreden over WA op dit moment. Zelf mis ik niets echt, maar zie wel wat verbeteringsmogelijkheden en kan mij heel goed voorstellen dat sommige mensen wel echt dingen missen.
[...]
Klopt, en dat weet ik ook wel. Maar de gemiddelde consument niet, die vraagt zich alleen af 'waarom Skype zo kut werkt op 7.x maar op een Android of iPhone wel'. Dan ben je die klant kwijt. Wat betreft WhatsApp, tuurlijk.. vooral in het begin veel stomme bugs, maar waarom Nokia daar moest in grijpen en niet Microsoft (volgens mij kan een team van ervaren software engineers zo'n app in een paar weken in elkaar knallen) vind ik zo vreemd.

Nu hetzelfde met WP8.1. Begrijp me goed, ik kan echt niet wachten op alle nieuwe features die nu gelekt zijn. Maar tot nu toe zijn het wel de features die of iOS of Android al (lang) hadden. Het is, in mijn ogen, nu alleen perfect gecombineerd - veel 'vrijheid' a la Android (file system, standard apps kiezen, etc.) met de gestroomlijnde UX van iOS. Wij zijn blij in April, maar dan staat iOS8 en een nieuwe Android versie ook voor de deur - met nieuwe features. Maar goed.. Hopelijk zijn de gelekte spullen niet het enige en heeft Microsoft nog wat verassingen in petto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

SKyDrive is OneDrive geworden, net de update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
defcon84 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:56:
SKyDrive is OneDrive geworden, net de update gehad
En direct 3Gb gratis gekregen ivm auto uploaden van foto's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47
St00mwals schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:00:
[...]

Inderaad..en gelijk even al m'n vriendjes gespammed...zodat er weer 5GB gratis bij kan :+
Ben wel blij dat ik een PDF (die op m'n OneDrive staat) gelijk kan openen, zonder dat er eerst een IE venster tussen komt met een 'download' knop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

St00mwals schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:00:
[...]

7 + 20 WP-loyaliteit + 20 O365 + 3 = 50 ... wat moet ik ermee :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Gratis 7 GB
Surface-bonus 200 GB Geldig tot en met: 4-1-2016
Bonus voor enthousiasten 20 GB Geldig tot en met: 21-12-2014
Bonus voor camera-album 3 GB

230gb... wat moet ik er mee :P ik wil al mijn foto's erop zetten maar dan kom ik nog niet boven de 30/40 gb...
Maar goed, meeste is toch tijdelijk (220gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn vader zou het goed kunnen gebruiken, 62GB en counting :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

robg1984 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:18:
Gratis 7 GB
Surface-bonus 200 GB Geldig tot en met: 4-1-2016
Bonus voor enthousiasten 20 GB Geldig tot en met: 21-12-2014
Bonus voor camera-album 3 GB

230gb... wat moet ik er mee :P ik wil al mijn foto's erop zetten maar dan kom ik nog niet boven de 30/40 gb...
Maar goed, meeste is toch tijdelijk (220gb)
Wat gebeurt er met je data en toegang daartoe op die OneDrive bonusopslag als de geldigheid verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

;(
kenneth schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:12:
[...]
7 + 20 WP-loyaliteit + 20 O365 + 3 = 50 ... wat moet ik ermee :P
hoe kom je aan die WP loyalty?

48 GB total
- Free 25 GB
- Referral bonus (0% achieved) 0 GB
- Enthusiast bonus 20 GB Valid through: 12/21/2014
- Camera roll bonus 3 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
..En gewoon via de browser nu even aanloggen op onedrive voor nog eens 100GB gratisch. :) Via martijn.s:
martijn.s in "[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
xxxneoxxx schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:25:
..En gewoon via de browser nu even aanloggen op onedrive voor nog eens 100GB gratisch. :) Via martijn.s:
martijn.s in "[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen"
En helaas is het alweer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

7 + 200 + 20 + 100 + 3 = 330 gb nu :7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
140 GB in totaal nu.. Maar, is een beetje jammer dat het verloopt over een jaar :(. Had liever 10GB voor altijd gekregen! Helemaal als trouwe Microsoft gebruiker (Xbox One, Windows Phone en 8.1 laptop).

Voor elk device dat je registreert gewoon 10GB erbij, dat zou nou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55
Bij de Surface 2 kreeg ik er 200 GB bij. Ook tijdelijk, ergens in 2015. Maar ik heb toch al een dikke 1 GB in gebruik, die 7 ga ik voorlopig niet eens vullen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Fireshade schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:32:
[...]

Wat gebeurt er met je data en toegang daartoe op die OneDrive bonusopslag als de geldigheid verloopt?
Uit de FAQ:
When your storage subscription expires, your data/files that is over the free storage limit of SkyDrive will be available in a limited fashion so you can recover it. I still recommended though that you back up your files (say download them to your computer) or extend your SkyDrive storage subscription to prevent losing files.

• TheVMaster
GerCor schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:15:
Bij de Surface 2 kreeg ik er 200 GB bij. Ook tijdelijk, ergens in 2015. Maar ik heb toch al een dikke 1 GB in gebruik, die 7 ga ik voorlopig niet eens vullen.
Ik heb nu 119 GB waarvan ik ongeveer 80 GB in gebruik heb O-) en 40 GB is 'tijdelijk', 20 hiervan tot eind 2014 en 20 tot precies een jaar vanaf nu.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 20-02-2014 00:16 ]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Fireshade schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:32:
[...]

dan blijft je data er gewoon opstaan, alleen kan je er niets meer bij zetten. Dan moet je data (downloaden en) verwijderen tot je onder je limiet zit.

https://opensea.io/seaart

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
TheVMaster schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:15:
[...]

Ik heb nu 119 GB waarvan ik ongeveer 80 GB in gebruik heb O-) en 40 GB is 'tijdelijk', 20 hiervan tot eind 2014 en 20 tot precies een jaar vanaf nu.
achja ik heb zo een gevoel dat er elk jaar wel een of meerdere acties zijn. Ik denk dat als je ze in de gaten houdt, dat je limiet toch langzaam blijft groeien. Ooit mocht je mailbox maar 1gb hebben, nu is dat bijna overal oneindig. Ik denk dat hetzelfde zal gebeuren op dit gebied. Door concurrentie en behoefte aan steeds meer ruimte.

https://opensea.io/seaart

• TheVMaster
enomiss schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:16:
[...]

achja ik heb zo een gevoel dat er elk jaar wel een of meerdere acties zijn. Ik denk dat als je ze in de gaten houdt, dat je limiet toch langzaam blijft groeien. Ooit mocht je mailbox maar 1gb hebben, nu is dat bijna overal oneindig. Ik denk dat hetzelfde zal gebeuren op dit gebied. Door concurrentie en behoefte aan steeds meer ruimte.
Dat is natuurlijk ook wel zo, alleen vraag ik mij af wat de tegenprestatie is bij 'gratis' ruimte. Ik betaal er liever een paar euro voor, maar ja..dat geeft ook geen garantie dat de NSA er niet aan zit te snuffelen natuurlijk...

• GerCor
Ik vraag me af of je werkelijk dat aan GB's hebt of dat je kunt uploaden tot het aantal GB's. Waarom zou MS voor mij 290 GB vrijhouden als ik maar 1 GB gebruik?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat zal het laatste wel zijn lijkt me. Dynamisch gealloceerde ruimte met een maximum dus.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 11:41
Iets heel anders dan al die OneDrive gigabytes. Naar aanleiding van de overname van Whatsapp door Facebook: zijn er hier nog meer mensen die kijken naar alternatieven?

Ik kom veelvuldig telegram.org tegen als alternatief maar deze heeft nog geen officiële variant voor Windows Phone, maar Ngram (http://www.windowsphone.c...dc-4dd0-806a-c2d1e0e6ca9a) zit bijvoorbeeld in de Alpha versie. Iemand ervaring mee?

Of gebruiken jullie andere alternatieven zoals Lime of Heml.is?

• St00mwals
  • Laatst online: 15:48
Jannibal23 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:47:
Iets heel anders dan al die OneDrive gigabytes. Naar aanleiding van de overname van Whatsapp door Facebook: zijn er hier nog meer mensen die kijken naar alternatieven?

Ik kom veelvuldig telegram.org tegen als alternatief maar deze heeft nog geen officiële variant voor Windows Phone, maar Ngram (http://www.windowsphone.c...dc-4dd0-806a-c2d1e0e6ca9a) zit bijvoorbeeld in de Alpha versie. Iemand ervaring mee?

Of gebruiken jullie andere alternatieven zoals Lime of Heml.is?
Ik heb Line al een behoorlijke tijd geïnstalleerd. Bevalt me erg goed en je kunt er ook erg leuke stickers (grote door Line gemaakte plaatjes) versturen.
Waar ik wel altijd tegenaan loop met een andere/nieuwe chat app is het bekende Kip-ei verhaal, er zijn minder/weinig andere gebruikers, dus stappen er weinig mensen over.

Skype heb ik ook, maar eigenlijk nooit echt als chat app gebruikt, dus daar kan ik niks over zeggen.

WeChat ooit een gehad, maar aangezien ik de enige was, er maar weer af gegooid.

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 11:41
Oops typo Line ipv Lime. En Heml.is is natuurlijk nog in de maak.

Vind Line persoonlijk een beetje schreeuwerig overkomen. Wat heb je aan stickers als ik vragen mag? Alternatief voor smileys?

• defcon84

defcon84

Multipass?

KiK messenger vind ik erg goed

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Chronos gebruikers, ik heb gisteren een beta gekregen van de maker.
Leuke dingen toegevoegd :)
Some new features are:
- Left/right swipe on all views.
- Color theme for the whole app.
- New tiles.
- Long press for context menu.
- Move/copy/paste in the context menu.
and lots of other stuff.
Lekker hoor, vanmorgen in de trein mee zitten spelen en zo ziet het er nu bij mij uit (livetile en agenda)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/6srjly.jpg Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1r5dle.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door hjs op 20-02-2014 11:04 ]

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Ik gebruik nu Migram en dat werkt tot nu toe erg goed op mijn windows phone 7.8 samsung omnia 7 device.
Whatsapp doet er bij mij minimaal 20 seconden over om een nieuw berichtje te openen. Migram doet daar 6 seconden over.
Ja ik vraag me ook af waarom ik whatsapp gebruik.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik vraag me vooral af wat er met de meiden op 43 is :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• hjs
  • Niet online

hjs

mrsar schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:23:
ik vraag me vooral af wat er met de meiden op 43 is :P
:o

hahaha, dan zijn ze bij hun vader (ik dus). Dus pas maar op met wat je zegt :+
Berijles is dan ook wat vaag 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 20-02-2014 11:26 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hjs schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:25:
[...]

:o

hahaha, dan zijn ze bij hun vader (ik dus). Dus pas maar op met wat je zegt :+
Berijles is dan ook wat vaag 8)7
ah ok :D :P
berijles had ik nog niet eens gezien,vind het daar stuk slechter leesbaar

[ Voor 12% gewijzigd door mrsar op 20-02-2014 11:27 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• hjs
  • Niet online

hjs

mrsar schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:27:
[...]

berijles had ik nog niet eens gezien,vind het daar stuk slechter leesbaar
Ja, komt duidelijk door de gebruikte foto.
Brede tekst is helemaal hopeloos natuurlijk met deze foto 8)

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
walletje-w schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:13:
Ik gebruik nu Migram en dat werkt tot nu toe erg goed op mijn windows phone 7.8 samsung omnia 7 device.
Whatsapp doet er bij mij minimaal 20 seconden over om een nieuw berichtje te openen. Migram doet daar 6 seconden over.
Ja ik vraag me ook af waarom ik whatsapp gebruik.
Ik gebruik nu chatogram, moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Alles gaat zo veel sneller dan whatsapp. Daarnaast kun je ook berichten sturen via een windows en webclient. Dikke prima. Groot deel van de vrienden is al over en ik hoop dat er meer volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Nou, ik denk dat Telegram/Migram/Chatogram toch wel potentie heeft, het werkt beter dan Whatsapp en toen ik het installeerde had ik 2 contacten die het gebruikte, 2 uur later al 11, nog effe zo doorgaan en ik kan whatsapp eraf gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
_Rene_ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:17:
[...]

Ik gebruik nu chatogram, moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Alles gaat zo veel sneller dan whatsapp. Daarnaast kun je ook berichten sturen via een windows en webclient. Dikke prima. Groot deel van de vrienden is al over en ik hoop dat er meer volgen.
Een Windows Client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

yep: http://tdesktop.com/

Zeer handig als je mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
'k had hem gevonden....nu nog contacten vinden die het ook gebruiken.....eens kijken of ik de Windows Phone App (om ff ontopic te blijven O-) ) wat kan laten vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

TheVMaster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:19:
[...]

'k had hem gevonden....nu nog contacten vinden die het ook gebruiken.....eens kijken of ik de Windows Phone App (om ff ontopic te blijven O-) ) wat kan laten vinden..
Hier pas 1 contactpersoon, in de loop der week maar even meer mensen overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Het mooiste zou zijn als iemand een app wist te ontwikkelen waar alle communicatie samenkomt. Dus Skype gebruikers die met WA e.d. kunnen chatten. Wie dat ontwikkelt is spekkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:21:
Het mooiste zou zijn als iemand een app wist te ontwikkelen waar alle communicatie samenkomt. Dus Skype gebruikers die met WA e.d. kunnen chatten. Wie dat ontwikkelt is spekkoper.
Tja, en juist die kans laat Facebook liggen:
WhatsApp-voorman Jan Koum is in zijn blogpost over de overname vrij stellig over wat er voor gebruikers verandert: niets. Zeker op de korte termijn is dat geloofwaardig. Facebook nam Instagram in 2012 over en ook daaraan is relatief weinig veranderd; het is geen foto-app van Facebook geworden.
Ik zag het ook al voor me: WhatsApp geïntegreerd in Windows Phone zoals Facebook dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zolang er geen verplichting komt voor het aanmaken van een FB profiel vind ik het prima.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Jan Koum kan stellig zijn wat hij wil, het product is niet meer van hem :P

Die verwachtingen worden altijd uitgesproken na overnames en soms worden ze nagekomen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
update van waze beschikbaar die betere batterij performance belooft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
kenneth schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:12:
Jan Koum kan stellig zijn wat hij wil, het product is niet meer van hem :P

Die verwachtingen worden altijd uitgesproken na overnames en soms worden ze nagekomen.
Aan instagram is ook weinig veranderd voor zover ik weet, dus daar hebben ze goed woord gehouden.

Zelf blijf ik nog fijn bij whatsapp, heb niks te verbergen en of nu google, Microsoft, Facebook of de Russische Facebook mijn gegevens krijgt lig ik niet zo wakker van. Ze weten toch alles van je of je het nu wilt of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
.Johnny schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:26:
update van waze beschikbaar die betere batterij performance belooft!
30% in een klein uur zonder bij te laden. Dat is dus een stuk beter en waarschijnlijk kun je nu wel gewoon je telefoon sneller laden dan 'ie leegloopt (niet getest nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Update van de ING app, nu ook met zakelijk bankieren:
http://www.windowsphone.c...a9-4425-9f03-504ec77b09c7
Goed bezig daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Idd! Die app zit echt heel goed in elkaar als je het mij vraagt. Ik pak geregeld de app erbij ipv de website als ik geld moet overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Over bank-apps gesproken, als ik ASN Bankieren gebruik, stopt de muziek (lokaal, radio, stream) met spelen. Ga ik naar de detailgegevens van de rekening, doe ik een overboeking of log ik uit, dan gaat de muziek weer verder. Kom ik weer in het overzichtsscherm met alle rekeningen, stopt de muziek weer.

Iemand ENIG idee waarom? Puur nieuwsgierigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Terugkomend op de discussie m.b.t Whatsapp en de ontwikkelingn, zojuist t.b.v. Telegram de app Migram geinstalleerd.. Doet het prima. Wel bijzonder deze heeft standaard achtergrond plaatjes support.. En aangepaste notification sounds ondersteund. Geen custom geluiden en achtergronden, maar toch.. Het KAN dus wel. En dit door een dev die een beta app maakt. Wel geinig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Spotify krijgt eindelijk een overhaul :)

Eindelijk, zouden ze 'm dan nu wel gewoon werkend maken zoals op alle andere systemen wel 't geval is. Ik zit serieus vaker de webplayer te gebruiker dan de WP8 app...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb sinds vandaag een Nokia Lumia 620, wat mijn eerste ervaring met Windows Phone 8 is. Nu vind en vond ik Here Drive+ een geweldige navigatie met gratis Live traffic, maar ik mis de flitspalen in de navigatie? Kun je die aan zetten? Bestaan er apps die (net zoals Camsam++ op Android) een overlay kunnen maken op de Here Drive+ software met flitspaal-informatie er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Als je je gewoon aan de toegestane snelheid houdt, doen die flitspalen er niet toe. Lukt mij al ruim 25 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

GerCor, dat is niet echt de vraag dus hé. Knap overigens dat je je dat op de huidige snelwegen met de wirwar aan snelheden op soms stukken van een kilometer nog kan... Maar dat is een hele andere discussie.

Ja Flitsmeister heb je ook voor WP8 en je hebt ook nog Flitsservice FlitsNav.
Beiden gebruiken de offline kaarten die al via Here Maps in je Nokia zitten.

Let wel op, ze vreten stroom daar wordt je angstig van. Dus zorg er wel voor dat je je Lumia in een autolader hebt zitten, anders is hij halverwege leeg. Persoonlijk vind ik Flitsmeister prettig werken. Beiden hebben zo hun voor en nadelen. De een geeft wel trajectcontroles aan, de ander weer niet. Installeer ze naast elkaar en kijk welke jij t prettigst vind zou ik zeggen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
zwahiel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:09:
Spotify krijgt eindelijk een overhaul :)

Eindelijk, zouden ze 'm dan nu wel gewoon werkend maken zoals op alle andere systemen wel 't geval is. Ik zit serieus vaker de webplayer te gebruiker dan de WP8 app...
Wat is er mis met de wp8 app? Ik heb zelf (voor zover ik weet) nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

msnguy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:54:
Bestaan er apps die (net zoals Camsam++ op Android) een overlay kunnen maken op de Here Drive+ software met flitspaal-informatie er op?
Ik ken Camsam++ niet, zelf draai ik altijd in de achtergrond 'flitsnav', deze geeft (iig binnen Nederland en Belgie) dan keurig notificaties + een bak herrie als er een flitser in de buurt is. Multitasken ftw.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
zwahiel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:18:
GerCor, dat is niet echt de vraag dus hé. Knap overigens dat je je dat op de huidige snelwegen met de wirwar aan snelheden op soms stukken van een kilometer nog kan... Maar dat is een hele andere discussie.

Kon je nog niet zo lang geleden naar BNR - de radiozender waar ik vaak naar luister - bellen als je flitser had gezien, nu moet dat inderdaad via de Flitsmeister app. 8)

En HERE Drive + houdt de snelheden voor mij in de gaten. Ik krijg even een seintje als ik te snel zou rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 28-02-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

SjorsC schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:39:
[...]

Wat is er mis met de wp8 app? Ik heb zelf (voor zover ik weet) nergens last van
Is dit een serieuze vraag?
Laad eens een afspeellijst in met meer dan 200 nummers. Kijk dan maar is wat er mis is.
Buiten dat stopt de muziek als je gebeld word en gaat na het telefoon gesprek niet veder, de radio functie mist. En de performance van de app is echt belachelijk traag.
En ook streamt hij data over 3G/4G terwijl je naar een offline playlist luistert.

[ Voor 7% gewijzigd door Psycho_Mantis op 25-02-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
zwahiel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:18:

Let wel op, ze vreten stroom daar wordt je angstig van. Dus zorg er wel voor dat je je Lumia in een autolader hebt zitten, anders is hij halverwege leeg. Persoonlijk vind ik Flitsmeister prettig werken. Beiden hebben zo hun voor en nadelen. De een geeft wel trajectcontroles aan, de ander weer niet. Installeer ze naast elkaar en kijk welke jij t prettigst vind zou ik zeggen.
Thanks! Ik had nu dus de "normale" versie van CamSam geïnstalleerd maar die is op Windows Phone toch niet zo heel geweldig. Bij mijn eerstvolgende grote reis zal ik heen eens Flitsnav proberen en terug Flitsmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Met waze heb je naast traffic routing ook flitscameras en trajectcontrole. Ik rij niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Rudy Huyns nieuwe project: cloudstorage apps, eerste app van de Cloudsix serie is Dropbox:

Check out "CloudSix for Dropbox" for Windows Phone http://www.windowsphone.c...af-49c8-bb0e-522089b67518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Whatson schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:50:
Rudy Huyns nieuwe project: cloudstorage apps, eerste app van de Cloudsix serie is Dropbox:

Check out "CloudSix for Dropbox" for Windows Phone http://www.windowsphone.c...af-49c8-bb0e-522089b67518
Komt ook voor andere cloud services toch, gebruik box.com meer dan dropbox eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:42
hjs schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:00:
[...]

Komt ook voor andere cloud services toch, gebruik box.com meer dan dropbox eigenlijk ;)
Jup zeker, je kan zelfs stemmen welke cloud provider hij als volgende gaat ondersteunen:
http://t.co/H83u3hNxPH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Shorteh schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:18:
[...]

Jup zeker, je kan zelfs stemmen welke cloud provider hij als volgende gaat ondersteunen:
http://t.co/H83u3hNxPH
Mooi! Ik heb voor Jottacloud gestemd. Prima Noorse cloudprovider, niet in Amerika dus, maar geen Windows Phone, dus lijkt me dit een uitgelezen kans! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kunnen (hopelijk) helpen met de sonos app in te toekomst naar windows phone 8 te laten komen.

http://www.wpcentral.com/...t-they-want-your-feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.sver.re/m/pc2C.png

link is op die pagina leidt naar http://windowsphone.com/ niet naar een app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

die link staat daar al een paar maand :(
gelukkig is er nu de Gemist XL app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb het topic doorzocht op 'alarm' en 'wekker' en slechts een handvol reacties kunnen vinden. Mijn vriendin is op zoek naar een goede wekker app.

Verschillenden dagen en tijden
Eigen muziek afspelen met fade
Instelbare snooze
Betere interface als je wakker wordt, dus grote snooze en kleine dismiss

Iemand suggesties? Heeft WP8 nog altijd hetzelfde design als WP7 dat het alarm direct onder het lockscreen moet draaien waardoor je batterij snel leegloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
In mijn ogen de beste wekker app:
http://www.windowsphone.c...65-490a-98bc-c11e278dfddd

Heeft ook een mooie livetile. Kan in de achtergrond draaien, maar is vlgns mij niet nodig als je alleen wekker functionaliteit gebruikt.. Zou dat laatste alleen wel ff testen voor gebruik. Bij mij mag ie nml in de achtergrond draaien als ik m gebruik, al is dat maar sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:42:
Jullie kunnen (hopelijk) helpen met de sonos app in te toekomst naar windows phone 8 te laten komen.

http://www.wpcentral.com/...t-they-want-your-feedback
Thanks..

Ik zit hier met smart op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat rtv nh als enige info heeft over de nieuwe iphone en android toestellen :)
http://www.rtvnh.nl/achtergronden/home/458/RTV+N-H+App

nou is er ook een app voor windows phone 8
http://www.windowsphone.c...ac-4208-abf9-3693f7e5d81e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Ik word een beetje simpel van SimpleCalendar. Om de paar dagen brengen ze een nieuwe update uit. En vaak vernaggelt de update ook nog de Frodo layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Vanmiddag postte Ziggo een bericht op Facebook waarin ze het tv kijken via tablet en telefoon promoten. Zowaar zowaar reageerden er veel mensen met een vraag waar de WP8 en Windows 8 app blijft. Ziggo reageerde zelf ook dat ze aan een app voor Windows Phone werken *O* (helaas geen tijdsindicatie)
Waarom dan niet ook Windows 8 kun je je dan wel weer afvragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Nu die falers van UPC nog (iig Windows 8 dan) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
CAP-Team schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:01:
Vanmiddag postte Ziggo een bericht op Facebook waarin ze het tv kijken via tablet en telefoon promoten. Zowaar zowaar reageerden er veel mensen met een vraag waar de WP8 en Windows 8 app blijft. Ziggo reageerde zelf ook dat ze aan een app voor Windows Phone werken *O* (helaas geen tijdsindicatie)
Waarom dan niet ook Windows 8 kun je je dan wel weer afvragen..
Dat Ziggo verhaal komt volgens mij eens in de zoveel maanden voorbij. Ziggo werkt al anderhalf jaar aan een app voor de Xbox360. Nou, heb jij die ooit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heeft iemand een suggestie voor een goede Google Drive app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:06:
OneDrive gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Rockvee2 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:06:
Interessant artikel
CloudSix for Google Drive komt binnenkort uit.

Verder is er nog niets (bijzonders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Sinds 2 dagen ben ik ook een Windows Phone gebruiker en het viel mij op dat er geen app is die een live stream kan openen. Met Android deed ik dat met VLC maar er zijn meerdere video apps die live streams kunnen afspelen.

Waarom kan dit niet met Windows Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

live streams van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Live TV (rmtp/mms etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kyddil schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:09:
[...] Waarom kan dit niet met Windows Phone?
Het framework ondersteund het niet. Dan moet je dus of zelf gaan ontwikkelen of gaan grijpen naar iets als VLC, maar die moet nog worden herschreven naar WP8 en Windows 8. Daar zijn ze bij VLC momenteel mee bezig, maar ze zijn nog niet eens begonnen met ARM support.
Beide opties vereisen zoveel kennis en tijd dat het niet haalbaar is voor kleine tot middelgrote teams om zo'n app te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Caelorum schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:58:
[...]

Het framework ondersteund het niet. Dan moet je dus of zelf gaan ontwikkelen of gaan grijpen naar iets als VLC, maar die moet nog worden herschreven naar WP8 en Windows 8. Daar zijn ze bij VLC momenteel mee bezig, maar ze zijn nog niet eens begonnen met ARM support.
Beide opties vereisen zoveel kennis en tijd dat het niet haalbaar is voor kleine tot middelgrote teams om zo'n app te bouwen.
Dat is wel minder, onbegrijpelijk hoe een OS in 2014 dit niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Laatst online: 18-08 14:21
kyddil schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:40:
[...]

Dat is wel minder, onbegrijpelijk hoe een OS in 2014 dit niet heeft.
Ik snap het wel, ik denk dat er met mij een hoop mensen zijn die niet eens weten wat dit is en het ook niet gebruiken. Kwestie van prio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb inmiddels al 3 dagen lang updates via de Store, zou bijna zweren dat het gewoon werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
ik moet het natuurlijk afkloppen op ongeverfd hout, maar ik heb de laatste paar weken ook bijna dagelijks updates. gaat het misschien toch nog de goede kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
GerCor schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:36:
[...]

Dat Ziggo verhaal komt volgens mij eens in de zoveel maanden voorbij. Ziggo werkt al anderhalf jaar aan een app voor de Xbox360. Nou, heb jij die ooit gezien?
Inderdaad......schijnt 'complex' verhaal te zijn heb ik begrepen...pff....ze moeten gewoon opschieten! Voor zowel Xbox One/360 als Windows 8 en Windows Phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik vind het wel "schattig" dat mensen het blijven vragen aan de klantenservice, en deze overduidelijk vaker zulke vragen krijgt.. En daarom inmiddels al een standaard antwoord heeft om maar zo snel mogelijk van de 'moeilijke vragen' van 'lastige klanten' af te zijn.. En dat het standaard antwoord hier elke keer voorbij komt, gepost als 'hot news' dat er een client in ontwikkeling is, door mensen die in al hun onschuld nog niet doorhebben dat ze keihard voorgelogen te worden door de klantenservice van de provider. :P

Klinkt misschien allemaal een beetje cynisch, maar als een antwoord meer dan anderhalf jaar later nog steeds "It'll be here soon, i promise!" is, dan kan je denk ik haast geen andere conclusie meer trekken. Ziggo heeft schijnbaar gewoon lak aan Windows Phone / 360 gebruikers, simpelweg omdat de markt waarsch. niet groot genoeg is om effort in te stoppen. Op zich niet heel dramatisch m.i., maar dat ze er schijnbaar niet eerlijk over zijn om niemand tegen zich in het harnas te jagen is op zich natuurlijk niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
net een update voor de facebook beta app. performance lijkt flink verbeterd in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ik weet niet hoe dvblogic dit doet, maar daar kan ik prima live tv mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Dat Ziggo bezig is met een app is volgens mij gewoon bullshit. Zo moeilijk is zo'n app nou ook weer niet om te maken, en kijk hoe snel andere apps gebouwd worden. Ik snap ze wel, met zo weinig marketshare zou ik er ook geen effort in stoppen. Beter is Microsoft te blamen, dat zij maar eens gaan lobby-en/pushen bij Ziggo.

Daarnaast heb ik Telfort, en kijk ik nauwelijks TV dus het maakt me in dit geval sowieso weinig uit :) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Windows Phone ondersteunt geen adaptive streaming alleen progessive streaming. Omdat in de Android en iPhone apps meestal gebruik wordt gemaakt van adaptive streaming gebaseerd op Apple techiek: .m3u8 (minder data bij langzame verbinding) kunnen die apps niet met dezelfde API overweg en moet er voor WP een aparte API worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Whatson schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:29:
Windows Phone ondersteunt geen adaptive streaming alleen progessive streaming. Omdat in de Android en iPhone apps meestal gebruik wordt gemaakt van adaptive streaming gebaseerd op Apple techiek: .m3u8 (minder data bij langzame verbinding) kunnen die apps niet met dezelfde API overweg en moet er voor WP een aparte API worden gemaakt.
Windows Phone ondersteunt zeker wel adaptive streaming, zelfs al sinds WP7. Net als m3u8 overigens.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Devin19 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:36:
[...]

Interessant artikel
CloudSix for Google Drive komt binnenkort uit.

Verder is er nog niets (bijzonders)
Thanks is zeer interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Niels9001 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:55:
Dat Ziggo bezig is met een app is volgens mij gewoon bullshit. Zo moeilijk is zo'n app nou ook weer niet om te maken, en kijk hoe snel andere apps gebouwd worden. Ik snap ze wel, met zo weinig marketshare zou ik er ook geen effort in stoppen. Beter is Microsoft te blamen, dat zij maar eens gaan lobby-en/pushen bij Ziggo.

Daarnaast heb ik Telfort, en kijk ik nauwelijks TV dus het maakt me in dit geval sowieso weinig uit :) :).
Toch snap ik dat niet, dat geen Market-Share argument..
Ook al is de markt niet zo groot voor Windows Phone, wat kost het nou voor Ziggo, gaat toch om kleine bedragen voor hun? Al beginnen ze lekker simpel, met tv gids en opname instellen (url aanroepen om opname te plannen lijkt me allemaal niet zo spannend). Als iedereen dat argument zou hebben dan zouden er helemaal geen apps zijn en wordt de markt ook niet echt groter... Zet ff Rudy Huyn erop en de app is overmorgen klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robg1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:56:
[...] Toch snap ik dat niet, dat geen Market-Share argument..
Ook al is de markt niet zo groot voor Windows Phone, wat kost het nou voor Ziggo, gaat toch om kleine bedragen voor hun? [...]
Maar het moet wel economisch rendabel zijn. In die zin dat het maken en onderhouden van een app een zinvolle investering moet zijn in de klanttevredenheid/werving van nieuwe klanten. Iedereen maakt die afweging anders, maar bij een te laag marktaandeel kan ik mij goed voorstellen dat er andere zaken zijn die de investering beter kunnen gebruiken dan een app voor nog geen 4-5% van de klanten.
[...]Als iedereen dat argument zou hebben dan zouden er helemaal geen apps zijn en wordt de markt ook niet echt groter...[...]
Ze (Ziggo) hebben helemaal geen belang bij het groter worden van het besturingssysteem. Eerder andersom lijkt mij. Een extra speler in de markt betekend op den duur alleen maar dat ze nog een app moeten ontwikkelen en onderhouden, dus meer kosten. En zo gaat dat voor veel bedrijven op.

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 14-03-2014 20:07 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.