Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Heb je dan alleen gewone lampen? Geen spotjes of hallogeen? Want ik gebruik zelf een KlikAanKlikUit-systeem wat prima werkt. Maar wil je die met een app kunnen bedienen heb je nog (bijvoorbeeld) een Control Station van hun of een HomeWizard-setje nodig..beide hebben GEEN windows-phone app maar die laatste wel een webapp die hierop werkt: http://www.homewizard.nl/nieuws/web-app/

Zo kan ik en mijn keukenspotjes bedienen, buitenverlichting etc.

[ Voor 6% gewijzigd door robg1984 op 06-12-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

robg1984 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:12:
Heb je dan alleen gewone lampen? Geen spotjes of hallogeen? Want ik gebruik zelf een KlikAanKlikUit-systeem wat prima werkt. Maar wil je die met een app kunnen bedienen heb je nog (bijvoorbeeld) een Control Station van hun of een HomeWizard-setje nodig..beide hebben GEEN windows-phone app maar die laatste wel een webapp die hierop werkt: http://www.homewizard.nl/nieuws/web-app/

ja klikaan klik uit werkt met een eigen signaal wat je niet met je mobiel kan besturen en is ook geen wifi he . met klik aan of uit zet ej lampen alleen aan of uit met een wifi lamp kun je dus kleuren veranderen , dimmen en aan en uit zetten natuurlijk :)

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

werkt deze niet dan http://www.windowsphone.c...71-4f5d-af04-279a57cdc49b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom GMaps+ zoveel updates heeft. gemiddeld 3 keer per week een update van ca 15Mb is toch overdreven. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:01
Misschien willen ze die ouwe troep eindelijk een keer updaten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:02:
Weet iemand waarom GMaps+ zoveel updates heeft. gemiddeld 3 keer per week een update van ca 15Mb is toch overdreven. Of niet?
Gewoon HERE maps gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51

Ik gebruik zelf Domoticz samen met een RFXtrx433 om de hele KAKU handel (en nog veel meer) te bedienen. De pagina van Domoticz kan je gewoon op je telefoon bedienen. gaat fluitend.
http://www.domotica-shop....er-ontvanger-p-16436.html
http://www.domoticz.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:48
CokeZero schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:25:
[...]

Gewoon HERE maps gebruiken. ;)
QFT!

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

weet ik niet . deze app is voor homewizzard en ik heb geen homewizzard systeem in huis . dus ik weet niet of deze app werkt . zoizo ben ik op zoek naar welke lampen ik het beste kan pakken . de lampen die er veel voor een goeie prijs opstaan zijn gewone lampen die je in principe in elke lamp kan draaien . maar dan zijn ze met wifi aanstuurbaar . en ja als ik het niet zeker weet of een app werkt is het lastig om lampen te bestellen omdat ik dus niet weet of het werkt.. app ziet er goed uit maar nogmaals weet dus niet zeker of dat werkt .

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik vind Here Drive nog behoorlijk crap hoor. Sorry kan er niet meer van maken. Man man wat heb ik af en toe stress momenten gehad ermee. Meestal kom je wel ongeveer op de bestemming, maar met de nadruk op ongeveer. Op de een of andere manier weet het vaak niet precies het gebouw aan te geven, of is het net 100 meter verder of zoiets. En je moet het adres heel precies invullen. Met googe maps deed ik meestal [*Straatnaam* *nummer*, *plaatsnaam*]. Daarmee kwam ik altijd terecht. Als ik echter de postcode niet erbij doe in Here Drive kom ik heel vaak 100 of 200 meter uit de buurt terecht, heel raar. Ook kloppen de postcodes met de straatnaam vaak niet. Ik heb Here Drive al menig keer verrot gescholden omdat ik bijna te laat op afspraken kwam (I know..). Tegenwoordig heb ik geleerd om navigatie zo lang mogelijk uit te laten. Ik volg gewoon de borden, en als ik dan in de plaats ben, dan zet ik navigatie aan om het precieze adres te vinden.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@enomiss. Tsja, het moet natuurlijk gewoon goed werken maar je druk maken over 100 meter? Beetje overdreven. Heb je net 300 kilometer achter de rug, kun jij die laatste 100 meter helemaal in de war raken.

Kortom, ik kan nauwelijks begrip opbrengen voor zoiets. Maar, nogmaals, liever gewoon tot voor de deur navigatie.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Daarom. Navigon :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 01:26
Ik gebruik zelf een Samsung Ativ S, navigatie heb ik op de telefoon in het algemeen niet nodig omdat ik navigatie in de auto heb.

Het is mijn eerste Windows Phone, na jaren iPhone. Het bevalt prima, alleen ben ik "verwend" door de update procedure op een iPhone, daar worden ze voor de complete lijn uitgerold en bij Windows Phone (en ook Android) moet je altijd maar afwachten wanneer je een update krijgt (zonder dev account aan te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
GerCor schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:47:
@enomiss. Tsja, het moet natuurlijk gewoon goed werken maar je druk maken over 100 meter? Beetje overdreven. Heb je net 300 kilometer achter de rug, kun jij die laatste 100 meter helemaal in de war raken.

Kortom, ik kan nauwelijks begrip opbrengen voor zoiets. Maar, nogmaals, liever gewoon tot voor de deur navigatie.
Ga jij maar eens in een cirkel van 100-300 meter om je heen zoeken waar je dan precies moet zijn. Met alle drukte van verkeer, gebrek aan parkeermogelijkheden etc. Het kan regelrecht een nachtmerrie zijn hoor. Vooral als je nog maar 5 minuten hebt. Ik kan je gebrek aan begrip echt niet begrijpen hoor. Moet ik anno 2013 hier tevreden mee zijn? Misschien, omdat het gratis is ja.

Het doel van navigatie is nou net dat je zonder gedoe makkelijk op je bestemming komt. Ook in 'noodsituaties' waar je weinig tijd hebt. Als ik wil puzzelen, kaarten bestuderen, raampjes opendraaien en passerende mensen de weg wil vragen dan zou ik niet hoeven klagen ja. Feit is, dat google maps/nav suprieur is, en dat offline maps maar een klein voordeel is bij Here Drive.

[ Voor 18% gewijzigd door enomiss op 13-12-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Je hebt schijnbaar de tijd van de shell stratenboek niet meegemaakt ;-)
Dat was al een hele verbetering, op de kaart of uit het hoofd er heen rijden en adh van dat boek naar het adres.
En dat was dus alleen in Nederland.

Als je krap zit in je tijdsbalk, dan ruimer inplannen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je begint steeds ongeloofwaardiger te worden. 300 meter in het rond? Als jij naar de stationsstraat moet kan ik mij NIET voorstellen dat jij in een straat terecht komt die volstrekt anders heet en 300 meter van de stationsstraat verwijderd is. Eenmaal in de stationsstraat is het gewoon huisnummers in de gaten houden.

Maar gebruik vooral Google Maps met data uit 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

enomiss schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:11:
Ga jij maar eens in een cirkel van 100-300 meter om je heen zoeken waar je dan precies moet zijn. Met alle drukte van verkeer, gebrek aan parkeermogelijkheden etc. Het kan regelrecht een nachtmerrie zijn hoor. Vooral als je nog maar 5 minuten hebt. Ik kan je gebrek aan begrip echt niet begrijpen hoor. Moet ik anno 2013 hier tevreden mee zijn? Misschien, omdat het gratis is ja.
100-300 meter? Ik kom altijd in de straat uit waar ik moet zijn en met huisnummer erbij meestal in de buurt van het juiste adres.
Kan het zijn dat je GPS kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:46:
Je begint steeds ongeloofwaardiger te worden. 300 meter in het rond? Als jij naar de stationsstraat moet kan ik mij NIET voorstellen dat jij in een straat terecht komt die volstrekt anders heet en 300 meter van de stationsstraat verwijderd is. Eenmaal in de stationsstraat is het gewoon huisnummers in de gaten houden.

Ik heb het ook vaak gehad dat je een adres hebt ingetypt en Here Drive mij alleen in de buurt krijgt, maar niet bij het specifieke adres. En als je dan in een buurt zit waar de huisnummers niet makkelijk te zien zijn en straatnaambordjes niet te bekennen zijn... Flink klote kan dat zijn. Ik heb tevens CoPilot, en die doet het toch een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Copilot had ik eerder altijd op mijn Samsungtoestel, en idd is ook een hele fijne om mee te werken.
Maar elk navipakket heeft zijn voor en zijn tegens, en het is nog steeds een ondersteuningsmiddel.

Als ik mijn adressen van te voren binnen krijg en er is nog tijd dan pak ik naast een bak koffie ook even een kaart er bij.
Maar helaas is dat vaak niet het geval.
Meestal krijg je de adressen toegezonden en worden deze gelijk in je navi gezet.
En dan maar hopen dat het goed komt.
Want je rijd immers op de Navisysteem wat de werkgever je bied.
( Op mijn toestel is louter een backup en voor privégebruik ).
Als je dan ergens een keer verkeerd rijd is dat met een auto meestal niet zo'n ramp.
Even keren op de weg is vaak wel ergens mogelijk.
Maar als je dat telkens met een autootje van 16 meter + moet doen dan worden jij en je medeweggebruikers daar echt niet blij van.

Want ook al staan de straatjes en de steegjes wel op je Navi,
je moet nog wel voor je zelf blijven denken.

Afbeeldingslocatie: http://img.izismile.com/img/img4/20111021/640/truck_driver_makes_the_whole_town_laugh_640_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
GerCor schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:46:

Niet overal is de data accuraat, dit kan per gebied verschillen. Ik woon in Zuid Limburg en rij dus vaak in Duitsland en Belgie, en niet altijd even stedelijk. Je zou er van versteld staan welke fratsen Here Drive uithaalt. Vooral als je offline een bestemming invoert dan is de database van Here Drive erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postcode is nooit accuraat, gewoon straatnaam gebruiken, dan komt ie prima waar je moet zijn. Nog geen issue mee gehad.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een update van 6snap (Snapchat). Nu ook in het Nederlands.
http://www.windowsphone.c...dc-4203-bd08-9749b167bc4b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Martinspire schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:29:
Postcode is nooit accuraat, gewoon straatnaam gebruiken, dan komt ie prima waar je moet zijn. Nog geen issue mee gehad.
Ook met straatnamen heb ik een hele hoop problemen gehad, en ik kan het niet aanraden om straatnamen te gebruiken. In ieder geval niet als je echt niet weet waar je heen gaat. De 1e keer dat ik op zakenreis ging met iemand mee, reden we naar de Siemensstrasse in een dorp in DE. Straatnaam + stad ingevoerd, en jawel, we gingen van de snelweg af en dachten dit klopt niet. Blijken er 2 dorpen te zijn met dezelfde naam, zelfde straat nog geen 60km uit elkaar. Lekker dan!

Postcodes zouden het beste moeten werken, maar bij Here Drive+ heb ik heeeeeel vaak dat hij de offline adressen die ik invoer niet kan vinden. De Navigon App is vele malen beter.

Sinds de laatste update trouwens ook geen gesproken aanwijzingen meer. Alle setting nagelopen, maar kan het niet vinden. Ben er nog niet echt tevreden over, zeker beter dan een stratenboek, maar lang niet op het niveau van Navigon/TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_MAN schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:52:
[...]

Ook met straatnamen heb ik een hele hoop problemen gehad, en ik kan het niet aanraden om straatnamen te gebruiken. In ieder geval niet als je echt niet weet waar je heen gaat. De 1e keer dat ik op zakenreis ging met iemand mee, reden we naar de Siemensstrasse in een dorp in DE. Straatnaam + stad ingevoerd, en jawel, we gingen van de snelweg af en dachten dit klopt niet. Blijken er 2 dorpen te zijn met dezelfde naam, zelfde straat nog geen 60km uit elkaar. Lekker dan!
Dat is natuurlijk erg ongelukkig maar lijkt me een enorm kleine uitzondering. Verder lijkt het me sowieso wel handig om (als je echt niet weet waar je heen moet) toch even via internet op te zoeken waar je moet zijn. Maar goed, dat ben ik.
Postcodes zouden het beste moeten werken, maar bij Here Drive+ heb ik heeeeeel vaak dat hij de offline adressen die ik invoer niet kan vinden. De Navigon App is vele malen beter.
Postcodes zijn ook niet altijd top, dat was vroeger beter, maar nu klopt er (vanwege de vele toevoegingen van nieuwe straten en oude straten die weggingen) gewoon geen hond meer van.
Sinds de laatste update trouwens ook geen gesproken aanwijzingen meer. Alle setting nagelopen, maar kan het niet vinden. Ben er nog niet echt tevreden over, zeker beter dan een stratenboek, maar lang niet op het niveau van Navigon/TomTom.
Hier werkt het prima met de gesproken aanwijzingen, anders even opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldeberkoop
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02-2019
ImpaileR schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:01:
[...]

100-300 meter? Ik kom altijd in de straat uit waar ik moet zijn en met huisnummer erbij meestal in de buurt van het juiste adres.
Kan het zijn dat je GPS kapot is?
In Ierland heb ik ook een rare ervaring gehad. Een hotel ingegeven (naam hotel + plaats) en op basis daarvan naar die plek genavigeerd in het donker (koffers waren blijven staan bij een overstap). Die plek was in de middle of nowhere zonder verdere indicatie waar het hotel eventueel zou staan. Gelukkig op basis van een Android toestel naar de juiste plek kunnen navigeren (anders had ik het hotel gebeld natuurlijk en er ook wel gekomen).

Wat blijkt nu... de straat loopt als een ж en blijkt direkt ook de naam van de kern (dorpje?) te zijn van waar het hotel staat, huisnummers worden niet gebruikt. Het hotel staat aan de doorlopende weg, net buiten de stad. Iedereen die 'normaal' navigeert zou het hotel zien. HERE Drive zet je via achteromweggetjes op de eerste hoek van de straat en denkt dat je dan wel de straat uitrijdt, hetgeen in dit geval nou niet echt mogelijk/duidelijk is.

Silver lining: nog geen week nadat ik de fout op de kaart heb aangegeven bij HERE is het kruisje op de juiste plek gezet en zal het niet weer fout gaan.

Overigens heb ik zoiets met Android ook meegemaakt... via allerlei onverharde wegen en de golfbaan uiteindelijk de achterkant van het hotel bereikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Tjonge. De een heeft een slechte ervaring gehad in Ierland en de ander in Duitsland. Ik ben net bij kennissen op bezoek geweest en Here Drive+ bracht mij tot voor de deur.

Werkt dus prima als je, vanuit je contacten, een adres selecteert. Helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik vind bovenstaande gevallen ook eerder uitzondering dan regel. Je hebt met elke navigatie wel issues als je 2 steden met dezelfde naam en dezelfde straat hebt, of dat postcodes niet altijd helemaal kloppen. Sommige indexeringen zijn namelijk gewoon schattingen en daar kun je dan als gebruiker weinig aan doen. Daarom moet je eigenlijk ook nooit blind ergens heen gaan rijden, zeker als je de grens over gaat, omdat je dergelijke problemen altijd heel simpel kunt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Martinspire schreef op maandag 16 december 2013 @ 06:15:
Mja ik vind bovenstaande gevallen ook eerder uitzondering dan regel. Je hebt met elke navigatie wel issues als je 2 steden met dezelfde naam en dezelfde straat hebt, of dat postcodes niet altijd helemaal kloppen. Sommige indexeringen zijn namelijk gewoon schattingen en daar kun je dan als gebruiker weinig aan doen. Daarom moet je eigenlijk ook nooit blind ergens heen gaan rijden, zeker als je de grens over gaat, omdat je dergelijke problemen altijd heel simpel kunt voorkomen.
Ja, leuk, maar ik reis 40-50% van mijn tijd voor werk, waarvan 98% in het buitenland en altijd op de navigatie. Ik ga me echt niet meer uitgebreid voorbereiden (hooguit beetje richting, check of ik noord of zuid of oost of west moet) als ik ergens heen ga als ik op de navigatie kan vertrouwen.

Feit is dat ik op mijn oude Windows CE met TomTom blindelings op de navi kon vertrouwen. Mijn Garmin standalone werkt ook nagenoeg vlekkeloos. HERE Drive+ dat dus gewoon niet doet. Ik heb 50% van de tijd dat hij in offline modus de adressen niet kan vinden en zelfs als ik online ga hij 20% van de tijd ze nog niet kan vinden.

Dus ja, je kan je voorbereiden, zeker, maar er zijn alternatieven waarbij het niet hoeft, dus HERE Drive+ is gewoon nog niet goed genoeg.

Vergelijk het met Google Maps en Bing Maps, precies hetzelfde probleem, Bing Maps vind veeeel minder plaatsen dan Google Maps, Ik zeg niet dat Google Maps altijd de perfecte locatie heeft, maar die vind in ieder geval iets in de buurt, Bing Maps geeft me vaak helemaal geen locatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:39
GerCor schreef op maandag 16 december 2013 @ 01:21:
Tjonge. De een heeft een slechte ervaring gehad in Ierland en de ander in Duitsland. Ik ben net bij kennissen op bezoek geweest en Here Drive+ bracht mij tot voor de deur.

Werkt dus prima als je, vanuit je contacten, een adres selecteert. Helemaal top.
Snap je reactie niet helemaal. Wat precies heeft jouw specifieke ervaring met de ervaring van anderen te maken?

Het lijkt hier (en andere wp8 topics) alsof je onvolkomenheden nooit mag posten. Ook op de frontpage zie ik onvolkomenheden regelmatig gladgepoetst worden onder de noemer 'uitzondering', of 'je moet t anders toepassen' of iets in die trant.

Ik was in het begin ook zo'n 'gladstrijker' , heb mn lumia 920 als vanaf uur U (begin november vorig jaar), maar de notificatie problemen die ik de laatste tijd ondervind zorgen ervoor dat het OS me steeds meer tegen gaat staan.
Ik gebruik naast mn wp8 (en mn dell venue 8 pro tablet) nog steeds IOS producten, en het klopt gewoon, apple heeft het OS beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Ik ben in maart dit jaar naar Key West / Miami geweest.. bijna een 1000 km gereden met Drive+, Geen enkel probleem gehad daar, Hij wist ons overal perfect voor de deur af te leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik strijk liever niets als daar geen reden voor is. Ik vind ook vreemde zaken in Here Drive+. Heb ik al eerder geschreven zoals dat je van de snelweg af moet van Here Drive+ om vervolgens bij de volgende oprit er weer op te moeten of, je rijdt op een weg met een B-weg er naast. Dan wil Here Drive + dat je op die B-weg gaat rijden. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:04

Grvy

Bot

Ik ben vanaf Rotterdam naar Manchester, UK gereden met Drive+, ook geen enkel probleem ondervonden.
Hij vond elk adres ook als we van route wijzigde om tussendoor even ergens te stoppen/ergens iets te zien.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

GerCor schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:09:
Ik strijk liever niets als daar geen reden voor is. Ik vind ook vreemde zaken in Here Drive+. Heb ik al eerder geschreven zoals dat je van de snelweg af moet van Here Drive+ om vervolgens bij de volgende oprit er weer op te moeten of, je rijdt op een weg met een B-weg er naast. Dan wil Here Drive + dat je op die B-weg gaat rijden. Heel vreemd.
Wat heb jij staan bij Settings -> Route settings -> Route optimisation? Klinkt als een truc die Balanced route nog wel eens uithaalt. Ik heb hem zelf op Faster route gezet. Maar ik rijd weinig en bijna alleen maar naar vrij standaard locaties binnen Nederland en Spanje ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Grvy schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:09:
Ik ben vanaf Rotterdam naar Manchester, UK gereden met Drive+, ook geen enkel probleem ondervonden.
Hij vond elk adres ook als we van route wijzigde om tussendoor even ergens te stoppen/ergens iets te zien.
Geloof best dat hij het wel doet, bij mij doet hij het ook 50% van de tijd, maar niet altijd, daar gaat het nu juist om.
defcon84 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:07:
Ik ben in maart dit jaar naar Key West / Miami geweest.. bijna een 1000 km gereden met Drive+, Geen enkel probleem gehad daar, Hij wist ons overal perfect voor de deur af te leveren :)
Met HERE Drive+ van LAX naar Paso Robles, CA gereden, net iets over de 200 miles en hier het probleem:

Voer "Paso Robles Inn" in, vind hij niet, voer "Paso Robles Inn, Paso Robles" in, vind hij niet. Voer "Paso Robles Inn, Paso Robles, USA" in, dan vind hij hem. Ik start Navigon, hij vraagt om stad, ik voer "Paso Robles" (geeft opties tijdens typen!!!), dan "Paso Robles Inn" in, klaar.

Wat ik wil zeggen is, dat als je het adres invoert zoals hij hem wil hebben, werkt het, wijkt het ook maar iets af, krijg je niets, tijdens typen geen suggesties zodat je een beetje richting krijgt. daar zijn andere apps gewoon beter in.

Mijn conclusie: Ja, HERE Drive+ kan je naar je bestemming brengen, maar het is nog niet op het niveau van de concurrentie. Klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door The_MAN op 16-12-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:04

Grvy

Bot

The_MAN schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:43:
[...]

Geloof best dat hij het wel doet, bij mij doet hij het ook 50% van de tijd, maar niet altijd, daar gaat het nu juist om.

[...]

Met HERE Drive+ van LAX naar Paso Robles, CA gereden, net iets over de 200 miles en hier het probleem:

Voer "Paso Robles Inn" in, vind hij niet, voer "Paso Robles Inn, Paso Robles" in, vind hij niet. Voer "Paso Robles Inn, Paso Robles, USA" in, dan vind hij hem. Ik start Navigon, hij vraagt om stad, ik voer "Paso Robles" (geeft opties tijdens typen!!!), dan "Paso Robles Inn" in, klaar.

Wat ik wil zeggen is, dat als je het adres invoert zoals hij hem wil hebben, werkt het, wijkt het ook maar iets af, krijg je niets, tijdens typen geen suggesties zodat je een beetje richting krijgt. daar zijn andere apps gewoon beter in.

Mijn conclusie: Ja, HERE Drive+ kan je naar je bestemming brengen, maar het is nog niet op het niveau van de concurrentie. Klaar.
Misschien moet je Here Drive even herinstalleren? ik krijg namelijk wel suggesties.. als ik een plaats iets anders tik/anders invul. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:06

rda

The_MAN schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:43:
[...]

[...]

Voor de grap eens uitgeprobeerd. Here maps vindt bij mij zowel paso robles als paso robles inn, direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kenneth schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:38:
[...]

Wat heb jij staan bij Settings -> Route settings -> Route optimisation? Klinkt als een truc die Balanced route nog wel eens uithaalt. Ik heb hem zelf op Faster route gezet. Maar ik rijd weinig en bijna alleen maar naar vrij standaard locaties binnen Nederland en Spanje ...
Precies dezelfde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
rda schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:03:
[...]

Voor de grap eens uitgeprobeerd. Here maps vindt bij mij zowel paso robles als paso robles inn, direct.
In offline or online modus? In online modus krijg ik hem (weliswaar als 8e resultaat!), in offline modus niet. Aangezien ik hem alleen in het buitenland gebruik, is de offline modus interessant voor mij, online niet zo.
Grvy schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:00:
[...]

Misschien moet je Here Drive even herinstalleren? ik krijg namelijk wel suggesties.. als ik een plaats iets anders tik/anders invul. :)
Zelfde vraag, data aan of data uit? :)

[ Voor 25% gewijzigd door The_MAN op 16-12-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Kun je uberhaupt wel een poi vinden in offline modus?
Heb echt het idee dat de navigatie afgeraffeld is om te kunnen zeggen dat Nokia toestellen offline navigatie hebben.
Ze hebben idd niet gelogen, maar het is erg basic. Tijdens m'n autovakantie had ik gewoon Tom Tom geleend van een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik krijg een beetje een WhatsApp gevoel als we het hebben over Here Drive+. Diverse problemen bij gebruikers terwijl anderen die problemen helemaal niet herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
GerCor schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:54:
Ik krijg een beetje een WhatsApp gevoel als we het hebben over Here Drive+. Diverse problemen bij gebruikers terwijl anderen die problemen helemaal niet herkennen.
Nou, ik denk dat iedereen dezelfde problemen zal hebben als ze het op dezelfde manier gebruiken. Probleem is dat iedereen het anders gebruikt. Waardoor sommige wel problemen hebben en anderen niet. Als ik in mijn eigen auto zit gebruik ik het niet, heb ingebouwde navi. Maar zodra ik reis en een huurauto heb, heb ik problemen. Gebruik het dus alleen in het buitenland en altijd in de off-line modus. Daar waarvoor navigatie bedoelt is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Vind idd ook dat de "problemen" van here consequent zijn. Het is meer je definitie van probleem.
Adressen zoeken in offline modus is lastiger, omdat je geen splitsing hebt tussen plaats en adres.
Idem met pois zoeken.
Gebrek aan carlane assistant is een feit, maar sommige mensen hebben het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
enomiss schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:39:
Niet overal is de data accuraat, dit kan per gebied verschillen. Ik woon in Zuid Limburg en rij dus vaak in Duitsland en Belgie, en niet altijd even stedelijk. Je zou er van versteld staan welke fratsen Here Drive uithaalt. Vooral als je offline een bestemming invoert dan is de database van Here Drive erg beperkt.
Ik deel de ervaring dat de kaarten van Duitsland niet altijd even goed zijn. De maximumsnelheden van snelwegen kloppen regelmatig niet. Soms krijg ik ook vreemde routes maar ik denk dat dat mede door de verkeerde snelheidsinformatie komt.
Verder vind ik het een topproduct, beter dan mijn vijf jaar oude TomTom. Maar het is wachten op een goede update van de Duitse kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je voor 50% van je werk afhankelijk bent van navigatie, dan snap ik niet dat je niet gewoon een losse tomtom in de auto hangt. Mij is geleerd dat je maar tot op een bepaald niveau op gratis producten kunt vertrouwen. Prima voor social media, maar niet iets om afhankelijk van te zijn als je er je brood mee moet verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Met Martinspire eens; als je veel reist koop dan serieze navigatie app of apparaat.
Mijn advies: Navigon dat is een serieus navigatie pakket met goede kaarten en aanwijzingen.

En nu ook nog in de aanbieding tot 6 januari 2014 voor €59.49:
http://www.windowsphone.c...6a-4227-81ea-8fc937752d98

Moet je daarna nog wel de kaartupdates en eventueel flitspaal locaties erbij kopen, maar die zijn vaak ook in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Martinspire schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:52:
Als je voor 50% van je werk afhankelijk bent van navigatie, dan snap ik niet dat je niet gewoon een losse tomtom in de auto hangt. Mij is geleerd dat je maar tot op een bepaald niveau op gratis producten kunt vertrouwen. Prima voor social media, maar niet iets om afhankelijk van te zijn als je er je brood mee moet verdienen.
Nou, dat heb ik dus ook wel, toen ik de Lumia 620 kocht, dacht ik met de HERE Drive+ misschien wel uit de voeten te kunnen, maar het bleek van niet, dus ik neem in Europa mijn Garmin nu gewoon nog steeds mee. Heb voor de VS Navigon al eens gekocht, dus dat is het probleem niet. Wil niet zeggen dat ik HERE Drive+ niet af en toe geprobeerd heb. Ben er ook al weer mee gestopt, omdat hij voor mij gewoon niet voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
gauchov6 schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:02:
Met Martinspire eens; als je veel reist koop dan serieze navigatie app of apparaat.
Mijn advies: Navigon dat is een serieus navigatie pakket met goede kaarten en aanwijzingen.

En nu ook nog in de aanbieding tot 6 januari 2014 voor €59.49:
http://www.windowsphone.c...6a-4227-81ea-8fc937752d98

Moet je daarna nog wel de kaartupdates en eventueel flitspaal locaties erbij kopen, maar die zijn vaak ook in de aanbieding.
Bij Navigon had je altijd recht op de meest recente kaart-update na aankoop van een product, dat zal met bovenstaande aanbieding niet anders zijn verwacht ik.

Edit: en dit is nog steeds het geval;
- Latest Map Guarantee: Garandeert u de actueelste kaarten op het moment van aankoop!

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2013 20:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Martinspire schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:52:
Heh? Je hebt het over Here? Dat merk wat wil gaan concurreren (of al concurreert) met Google Maps en Apple? Dat merk wat ook dedicated navigatie software gaat leveren voor in auto's?

Het probleem met oa jou is dat je nooit kritisch naar WP zult kijken. Problemen met WP zijn OF altijd specifiek, OF ligt aan de ontwikkelaar. Ik word zo langzaam niet alleen gek van mijn aflatende notificaties op mn lumia 920, maar ook van reacties (ook op de frontpage) die altijd maar WP de hand boven het hoofd blijven houden...

Ik kan je frustraties wel begrijpen, maar ga daardoor niet op de man spelen, daar hebben we hier niets aan

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 17-12-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
deBennie schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:15:
[...]

Heh? Je hebt het over Here? Dat merk wat wil gaan concurreren (of al concurreert) met Google Maps en Apple? Dat merk wat ook dedicated navigatie software gaat leveren voor in auto's?

Het probleem met oa jou is dat je nooit kritisch naar WP zult kijken. Problemen met WP zijn OF altijd specifiek, OF ligt aan de ontwikkelaar. Ik word zo langzaam niet alleen gek van mijn aflatende notificaties op mn lumia 920, maar ook van reacties van bv jou (ook op de frontpage) die altijd maar WP de hand boven het hoofd blijven houden...
Moet zeggen dat ik een tomtom met betaalde file controle beter vind werken dan here maps. Al is het voor een gratis dienst zeker niet slecht (en 10 x beter dan die van Apple en Google maps), het heeft nog steeds zo zijn verbeteringen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...] Heh? Je hebt het over Here? Dat merk wat wil gaan concurreren (of al concurreert) met Google Maps en Apple? Dat merk wat ook dedicated navigatie software gaat leveren voor in auto's?[...]
Gaat leveren? Via NAVTEQ, een dochterbedrijf van Nokia, doen ze dat al ;) NAVTEQ data wordt gebruikt door bing maps, een aantal autobedrijven en Garmin (waar navigon onderdeel van is). Wat dat betreft is het HERE maps platform al wel vrij 'mature'.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 16-12-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik zweer toch bij het makkelijk kunnen vinden van nagenoeg alle POIs met Google Maps, Ik heb te vaak gehad dat andere software bepaalde POIs niet of moeilijk kon vinden. Heb dan ook de onofficiele Google Maps gedownload uit de Marketplace. Navigeren doet die niet, dus daar gebruik ik Here Drive+ voor.

Af en toe gebruik ik ook Waze, het is altijd wel nuttig om te zien dat je in een file gaat komen of zulke dingen, ik zie altijd wel een handjevol gebruikers om me heen dus dan werkt het prima :)
Moet wel zeggen dat Waze soms rare weggetjes uitkiest, een keerje moest ik bij de stoplicht naar rechts, maar toen stuurde Waze mij net voor het stoplicht naar rechts, door een parkeerplaats heen, om vervolgens via links-rechts toch weer op een hoofdweg uit te komen.

Heb ook een keer gehad dat Waze me naar de andere kant van een kanaal stuurde, waarna die vrolijk zei dat ik er recht doorheen moest rijden. Toch maar niet gedaan :P

[ Voor 30% gewijzigd door thefal op 16-12-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

hardware-lover schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:12:
[...]

Bij Navigon had je altijd recht op de meest recente kaart-update na aankoop van een product, dat zal met bovenstaande aanbieding niet anders zijn verwacht ik.

Edit: en dit is nog steeds het geval;
- Latest Map Guarantee: Garandeert u de actueelste kaarten op het moment van aankoop!
Klopt, maar dat is eenmalig, voor de updates elke 3 maanden moet je éénmalig Freshmaps in-app erbij kopen. Dit is nu ook in de aanbieding (35% korting) voor €20 ipv €30 normaal.

Navigon maakt overigens gebruik van Here maps (Nokia/Navteq), maar dan helemaal lokaal opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
[...]

Het probleem met oa jou is dat je nooit kritisch naar WP zult kijken. Problemen met WP zijn OF altijd specifiek, OF ligt aan de ontwikkelaar. Ik word zo langzaam niet alleen gek van mijn aflatende notificaties op mn lumia 920, maar ook van reacties van bv jou (ook op de frontpage) die altijd maar WP de hand boven het hoofd blijven houden...
Misschien ligt het aan jouw telefoon, ik heb namelijk helemaal nergens last van? Notificaties komen prima binnen en ik heb nog geen adres gehad die HERE Drive+ niet kon vinden. Maar dan hebben we het over Nederland.

Ik las in het begin wel eens de recensies in de store. Maar dat gejank over de WhatsApp app ben ik zo zat aan het worden. Moet allemaal zoals in Android. Nou, koop een Android en hou op met huilebalken.

WA werkt prima op een HTC 8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
GerCor schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 05:20:
[...]

Ik las in het begin wel eens de recensies in de store. Maar dat gejank over de WhatsApp app ben ik zo zat aan het worden. Moet allemaal zoals in Android. Nou, koop een Android en hou op met huilebalken.

WA werkt prima op een HTC 8X.
Hoppa. Zo smoren we alle kritiek die men durft te hebben op WP8.
Notificaties is gewoon een probleem binnenin WP8. Mensen die het lef hebben om dat te melden gaan we lekker betitelen als huilebalken.

Kritiek is meer dan welkom, maar ordinair trollen doen we niet

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 17-12-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dit topic is bedoeld om apps te bespreken, niet om je ongenoegen over het OS an sich te uiten. Daar hebben we [WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen voor

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
GerCor schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 05:20:
[...]

Misschien ligt het aan jouw telefoon, ik heb namelijk helemaal nergens last van?
Wat heb ik nou aan zo'n opmerking? Het is precies mijn punt, altijd zijn problemen specifiek en nooit is het een wp8 issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:32:
[...] Wat heb ik nou aan zo'n opmerking? Het is precies mijn punt, altijd zijn problemen specifiek en nooit is het een wp8 issue...
Je hebt er helemaal niets aan, net als het constante gebash op WP en dat elk klein probleempje een structureel probleem met WP8 is ;)
Je kan pas spreken van een structureel probleem als je op de een of andere manier betrouwbare data weet te vergaren waaruit blijkt dat 5+% (of iets dergelijks) problemen ervaart. En zelfs dan weet je, in het geval van WA notificaties, eigenlijk niet of het echt aan het WP platform ligt of wellicht toch aan de app ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 13:30

StrongArmLance

Endless flow

GerCor schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:54:
Hmm, Whapp is nog steeds brak hoor, ik ben een ongelofelijk Windows Phone fan. Maar mijn HTC8X is behalve het design gewoon gaar. Het wordt beter met 6Snap etc. maar echt productief is het niet, ik zal het eigenlijk niet echt iemand anders durven aanraden, altijd wel een beetje gedoe, sommige mensen willen dat niet, sommige mensen nemen het voor lief, voor wat WP is. Ik ook, maar ik word er vaak wel moe van. Dat hopeloos achterlopen qua applicaties en functionaliteit. (op sommige punten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ergo; os is niet 100% volwassen, evenals sommige apps nog niet uit ontwikkeld zijn. Is niks nieuws, wordt nog wel beter. Duurt alleen even, was bij Ios en Android ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Martinspire schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:06:
[...]
Dat is natuurlijk erg ongelukkig maar lijkt me een enorm kleine uitzondering. Verder lijkt het me sowieso wel handig om (als je echt niet weet waar je heen moet) toch even via internet op te zoeken waar je moet zijn. Maar goed, dat ben ik.
Oh wacht! En wat hebben we dan nodig? Google maps! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enomiss schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:25:
[...]

Oh wacht! En wat hebben we dan nodig? Google maps! :o
Ehm nee, de website van het bedrijf welke je bezoekt, waarbij je (iig dat zou je verwachten anno 2013) een kaart/handleiding ziet met eventuele routebeschrijving. Ook Google kan het mis hebben.
Case in point: alle adressen op het mediapark in Hilversum... >:)
Ook gebouwen/wegen die zijn neergezet in de laatste 5 jaar zijn niet altijd te vinden

Overigens wacht ik nog steeds op een soort Street View in Bing of Here Maps, waarbij je ook daar bij Google Maps niet altijd kunt vinden wat je zoekt (case in point: Capgemini te Utrecht)

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 17-12-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ik bespeur hier toch enkele blinde WP fans hoor. Ik begrijp dat jullie ervaring naar tevredenheid is, maar doe klachten van mensen die wel problemen hebben niet af als uitzonderingen of dingen waar je maar mee moet leven! Ik beken zelf dat ik ook enigszins een WP fan ben, en ik ben van gmail naar outlook, en van drive naar skydrive over gegaan. Echter ik ben daardoor niet blind geworden.

De mensen die ik daadwerkelijk tegenkom en een WP hebben hoor ik alleen maar klagen over vanalles. Ik moet zeggen, het gaat dan om vrouwen die zich niet erg verdiepen, maar toch kan je er niet om heen. Zelf ervaar ik ook genoeg problemen. WP heeft echt nog wel een weg te gaan. Misschien dat 8.1 een grote stap is.

Dat Here Drive (HD) afgedaan wordt als een gratis dienst waar je maar gelukkig mee moet zijn als het soms werkt is werkelijk belachelijk. De consumentenwereld is lang niet meer gebaseerd op het feit dat je voor iets moet betalen (zie producten van Google en Facebook). Dus of het gratis is of niet, dat maakt niet uit. Bovendien zit het al in genoeg auto's, en hebben ze recent nog een deal gesloten met een groot automerk (vergeten welk). Het is mij een raadsel hoe men deze deals heeft kunnen sluiten.

HD is gewoon de mindere, feit. Dat sommigen hier alleen goede ervaringen ermee hebben snap ik best. Ten eerste als je naar een concert rijdt (wat ik hierboven ergens las) dan navigeer je vast en zeker naar een zeer bekend stadium of concertgebouw. Natuurlijk gaat het dan goed. Deze liggen meestal langs grote wegen en zijn wel in iedere database opgenomen. Waar HD gewoon ongelofelijk slecht in is, is het vinden van hotelletje, restaurantje of winkeltje X in plaats X. Dan gaat het geheid fout. Je adres moet precies kloppen, met straatnaam, huisnummer, postcode, plaatsnaam en soms zelfs land.

In september moest ik naar luchthaven Zaventem bij Brussel. Ik had daar een parkeergarage in de buurt gevonden om de auto weg te zetten. Het precieze volledige adres ingevoerd. Eerst kwam ik op een of andere weg in de middle of nowhere terecht. Mijn mede passagiers helemaal in paniek vanwege de tijdsdruk. Het hele adres opnieuw ingevoerd, en toen kwam ik in een woonwijk terecht. Weer adres ingevuld en toen werd ik weer de andere kant op gestuurd. Gelukkig had ik eerder op Google maps gekeken en zag ik een kruising in de buurt die ik herkende, en daar moest ik dus links in plaats van rechts op de kruising, en een stuk verder lag de parkeergarage dan. Phew!
En dit is echt geen uitzondering hoor, ik heb constant dit soort taferelen. De database achter HD is gewoon erg beperkt, en al helemaal de offline database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
enomiss schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:56:
Ik bespeur hier toch enkele blinde WP fans hoor. Ik begrijp dat jullie ervaring naar tevredenheid is, maar doe klachten van mensen die wel problemen hebben niet af als uitzonderingen of dingen waar je maar mee moet leven! Ik beken zelf dat ik ook enigszins een WP fan ben, en ik ben van gmail naar outlook, en van drive naar skydrive over gegaan. Echter ik ben daardoor niet blind geworden.

De mensen die ik daadwerkelijk tegenkom en een WP hebben hoor ik alleen maar klagen over vanalles. Ik moet zeggen, het gaat dan om vrouwen die zich niet erg verdiepen, maar toch kan je er niet om heen. Zelf ervaar ik ook genoeg problemen. WP heeft echt nog wel een weg te gaan. Misschien dat 8.1 een grote stap is.

Dat Here Drive (HD) afgedaan wordt als een gratis dienst waar je maar gelukkig mee moet zijn als het soms werkt is werkelijk belachelijk. De consumentenwereld is lang niet meer gebaseerd op het feit dat je voor iets moet betalen (zie producten van Google en Facebook). Dus of het gratis is of niet, dat maakt niet uit. Bovendien zit het al in genoeg auto's, en hebben ze recent nog een deal gesloten met een groot automerk (vergeten welk). Het is mij een raadsel hoe men deze deals heeft kunnen sluiten.

HD is gewoon de mindere, feit. Dat sommigen hier alleen goede ervaringen ermee hebben snap ik best. Ten eerste als je naar een concert rijdt (wat ik hierboven ergens las) dan navigeer je vast en zeker naar een zeer bekend stadium of concertgebouw. Natuurlijk gaat het dan goed. Deze liggen meestal langs grote wegen en zijn wel in iedere database opgenomen. Waar HD gewoon ongelofelijk slecht in is, is het vinden van hotelletje, restaurantje of winkeltje X in plaats X. Dan gaat het geheid fout. Je adres moet precies kloppen, met straatnaam, huisnummer, postcode, plaatsnaam en soms zelfs land.

In september moest ik naar luchthaven Zaventem bij Brussel. Ik had daar een parkeergarage in de buurt gevonden om de auto weg te zetten. Het precieze volledige adres ingevoerd. Eerst kwam ik op een of andere weg in de middle of nowhere terecht. Mijn mede passagiers helemaal in paniek vanwege de tijdsdruk. Het hele adres opnieuw ingevoerd, en toen kwam ik in een woonwijk terecht. Weer adres ingevuld en toen werd ik weer de andere kant op gestuurd. Gelukkig had ik eerder op Google maps gekeken en zag ik een kruising in de buurt die ik herkende, en daar moest ik dus links in plaats van rechts op de kruising, en een stuk verder lag de parkeergarage dan.
En dit is echt geen uitzondering hoor, ik heb constant dit soort taferelen.
Ben het hier wel mee eens, maar vandaag net weer een update, dus wie weet hebben ze goed meegelezen ;)

Het gaat bij mij trouwens om het offline navigeren, online doet hij best wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Hoe zit eigenlijk de koppeling tussen people hub en maps.
Bij een contact heb ik een adres. straat huisnummer, postcode en woonplaats. Via de people hub word ik doorgestuurd naar maps. Vanuit maps kan ik weer naar Here Drive.
Echter kwam ik laatst erachter dat je vanuit people niet altijd naar het goede adres gaat in maps. Als je dan vanuit maps naar Here Drive gaat, dan wordt ook de verkeerde adres geladen
Doe ik een copy/paste in Here Drive dan gaat dit wel goed.

Is dit weer een typisch gevalletje van offline/online? Vanuit people hub naar maps is offline, exacte adres vind ie niet, dan pakt ie maar wat in de "buurt" ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
misschien moet iedereen zich niet blind staren op navigatie, maar ook nog zelf nadenken.
denk dat de meeste problemen dan ook opgelost zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Even gekopieerd en geplakt ;-)

"In september moest ik naar luchthaven Zaventem bij Brussel. Ik had daar een parkeergarage in de buurt gevonden om de auto weg te zetten. Het precieze volledige adres ingevoerd. Eerst kwam ik op een of andere weg in de middle of nowhere terecht. Mijn mede passagiers helemaal in paniek vanwege de tijdsdruk. Het hele adres opnieuw ingevoerd, en toen kwam ik in een woonwijk terecht. Weer adres ingevuld en toen werd ik weer de andere kant op gestuurd. Gelukkig had ik eerder op Google maps gekeken en zag ik een kruising in de buurt die ik herkende, en daar moest ik dus links in plaats van rechts op de kruising, en een stuk verder lag de parkeergarage dan.
En dit is echt geen uitzondering hoor, ik heb constant dit soort taferelen."

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dat zelfde had ik dus met TT.
Geen navi ( iig de kaarten cq database ) is perfect.
Maar het schijnt dat alles gefocust wordt, ( inclusief planning ) op die verflikste navie.
Ook ik ben van mening dat het nog steeds een ondersteunend middel is.
Maar menig planner is het daar niet mee ééns.............totdat je fout rijdt.

Ooit een mooie zomerdag in Bremen, moest een aansluiten hebben op de autobahn.
Geweldig, volgens TT moest ik een bepaalde kruising nemen.........kruising was er wel, doch was een uitrijstrook van de zelfde autobahn, dus zou ik tegen het verkeer in moeten.
TT bood geen alternatief en gezien ik in een andere wagen reed had ik mijn kaartenmap ook niet bij me, dus.............planner gebeld.
En deze gaf mij dus daadwerkelijk de opdracht om TT te volgen en gewoon op te rijden, want ook volgens zijn gegevens ( track and trace/gps ) stond ik dus idd gewoon voor de oprit........koekkoek.
Na de rit moest ik dus op kantoor verschijnen omdat ik een opdracht had genegeerd en daardoor te lang onderweg was geweest.
Btw de planner kreeg gelijk van de directie en had ik gewoon moeten luisteren.................

Wat ik miste in WP8 was een mooie klokapp ( niet echt nodig, maar ach ).
Ik had eerder al eerder de app TimeMe op gesnord, maar nog nooit echt de tijd ( of zin ) genomen
om deze te installeren.

Maar vandaag toch maar "even" bezig geweest om TimeMe er proberen op te zetten.
TimeMe is een klokapp van Arnold Vink.
http://projects.arnoldvink.com/

Maar om deze fatsoenlijk te laten werken moet je eerst nog wat kunstgrepen doen.
Degene die in de store staat is namelijk te beperkt, dus de enige optie is dus sideloaden.....
Om dit te kunnen doen hebt je dan een zogenaamde developersaccount nodig.
Nu is dat niet zo'n probleem.
Maar om de app te pushen in je telefoon heb je wel de sdk pakket nodig.
Maar om de Sdk te kunnen gebruiken heb je eerst nog eens virtual studio 2012 nodig.
Internet is gewillig, dus het downloaden was zo gepiept.
Maar........bummer.
Het werkt niet onder Windows 7 ( 32 bits ).
Je hebt dan een W8 64 bits systeem nodig......
Dus maar weer aan het downloaden gegaan met de intentie om een dualboot te creeren.
Ondertussen ben je gewoon simpelweg een halve dag aan het knoeien met je
systeem om te bouwen om een één of andere k#t ap te kunnen installeren.
Maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20131217_0001.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik merk bij de youtube app dat deze geen verbinding blijft houden met mijn philips 46pfl8007 nadat de telefoon en de tv aan elkaar gekoppeld zijn. Ook andere niet officiële youtube apps hebben dit. Als ik de app sluit moet ik iedere keer opnieuw de koppelingscode invoeren om opnieuw verbinding te maken

Bij de officiële android app heb ik hier geen problemen mee gehad dus ik ga er niet vanuit dat dit met mijn netwerk te maken heeft.

Herkennen jullie dit, en heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Amandeus1966, bij mij staat rechts bovenin mijn scherm de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:45:
@Amandeus1966, bij mij staat rechts bovenin mijn scherm de tijd.
Weet ik, bij mij ook.
Maar vond het gewoon leuk om te hebben ;-)
Wilde eens proberen om het toestel te unlocken en kijken welke stappen je daarvoor moest doorlopen.
Het enige struikelblok was dat ik even tijdelijk een ander o.s. moest installeren.

Ging me eigenlijk dus meer om de procedure dan om de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ziggo komt ook met de Ziggo TV app voor Windows Phone. Na reacties op me facebook wall bericht, hebben ze toch besloten om maar een app te maken.
https://www.facebook.com/ZiggoCompany/posts/629773403716878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
CokeZero schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:43:
Ziggo komt ook met de Ziggo TV app voor Windows Phone. Na reacties op me facebook wall bericht, hebben ze toch besloten om maar een app te maken.
Ein-de-lijk weer een groot Nederlands bedrijf die het aandurft om een WP8 app te ontwikkelen. Laten we hopen dat de app snel gereed is, ik ben zelf namelijk ook lid van Ziggo en zou TV kijken op m'n tablet/Lumia wel zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Er is al een jaar bekend dat Ziggo een Xbox360 aan het ontwikkelen is. Nog steeds niks gezien. Dus, waarschijnlijk zijn jullie blij met een dooie mus. Zelf zit ik ook bij Ziggo, heb ook meerdere keren gevraagd naar de Xbox360 app.

Wordt gewoon niks. Ziggo staat op het punt 'gekocht' te worden en tot die tijd zullen ze gewoon blijven zitten waar ze zitten.

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
CokeZero schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:43:
Dat is goed nieuws!!

• CAP-Team

CAP-Team

En als ze dan toch bezig zijn met een WP8 app, is het een koud kunstje om ook een W8 app te maken :)

• enomiss
Overigens moet ik zeggen dat ik de laatste dagen echt meteen meldingen van updates krijg op de Store livetile. Gaat echt snel nu, op de dag van de update komt er nu ook een melding. Het lijkt eindelijk goed te werken.

• CAP-Team

CAP-Team

Ik krijg de afgelopen week echt veel updates binnen. Bijna elke dag wel 3 of 4.

• enomiss
CAP-Team schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:08:
Ik krijg de afgelopen week echt veel updates binnen. Bijna elke dag wel 3 of 4.
Van mij mogen trouwens updates wel automatisch geïnstalleerd worden vanaf WP8.1.

enomiss schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:37:
[...]

Van mij mogen trouwens updates wel automatisch geïnstalleerd worden vanaf WP8.1.
Die functionaliteit zit al wel in Windows 8.1, dus het is zeker mogelijk. Al mis ik daar wel een overzicht van wat er nou eigenlijk wanneer geupdate is.

• enomiss
Martinspire schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:40:
[...]
Die functionaliteit zit al wel in Windows 8.1, dus het is zeker mogelijk. Al mis ik daar wel een overzicht van wat er nou eigenlijk wanneer geupdate is.
Klopt, en een lijstje met gedane updates zou dan inderdaad heel mooi zijn.

• CAP-Team

CAP-Team

Ik vind het juist wel handig om ze handmatig te installeren, dan kun je tenminste ook eventueel zien wat er gewijzigd is.

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
En dan installeert hij tenminste niet apps van bijvoorbeeld 30 MB over mobiel internet.
In W8.1 gebeurt dat ook niet. Apps worden daar alleen automatisch geinstalleerd over niet-metered internetverbinding. Dus als ze dat al in WP8.1 gaan introduceren hoef je je daar geen zorgen over te maken :)
Daarnaast kan je daar ook auto-updates uitzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 19-12-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Laatst online: 17-09 00:27
Sinds vandaag heeft iens een officiele app op Windows Phone. Zelfs WPCentral wist het te melden: http://www.wpcentral.com/netherlands-iens-windows-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Temple Run 2 is beschikbaar in de Windows Phone Store!!

http://www.windowsphone.c...29-42e8-9f65-e8da33fcada3

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kijk eens aan, krijg net een mail binnen: 20 GB gratis (voor een jaar) extra ruimte op Skydrive.

Dank u... _/-\o_

@tomverhoeff. Heb de app geïnstalleerd en direct weer verwijderd. Het dichtstbijzijnde restaurant zit 10 kilometer verderop van mijn woonplaats. Dus, laat maar. Probeer het maar eens een keertje opnieuw.

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 21-12-2013 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:47
GerCor schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 05:58:
Kijk eens aan, krijg net een mail binnen: 20 GB gratis (voor een jaar) extra ruimte op Skydrive.

Dank u... _/-\o_
Dat leuke 'Kerst' kadootje kreeg ik vanmorgen ook al _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 20:37
St00mwals schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:00:
[...]

Dat leuke 'Kerst' kadootje kreeg ik vanmorgen ook al _/-\o_
Leuk kado, enkel ik klik op de link in de mail om te activeren, maar mijn opslag blijft op 7 GB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Cool.. 227 GB op m'n Skydrive :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nog steeds op 45GB, ook geen mail gehad ofzo :/ 25GB vanwege oud account en 20GB voor mijn office 365 subscription.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:57
Ik heb ook nog geen email gehad, maar ik wacht geduldig af. Ik ga er nog wel vanuit dat ik iets krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb ook nog geen mail ontvangen, weet iemand of dit ook voor Windows Phone 7.8 toestellen geldt. Ik heb namelijk een Lumia 800, zou mij (helaas) niks verbazen dat dit alleen geldt voor WP8.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik heb de mail ook gehad en meteen geactiveerd. Werkte zonder problemen :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Activeren voor 31 januari 2014, dus ik denk dat er nog mensen een mail gaan krijgen. Windows Phone staat in de mail, geen woord over WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
levi1700 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:56:
[...]

Leuk kado, enkel ik klik op de link in de mail om te activeren, maar mijn opslag blijft op 7 GB staan.
Je hebt na het klikken op de link in de mail ook nog op de link op de website geklikt waar je uitkwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen waarvan de link gewoon leeg is? Ik heb geen code om te activeren. Dit is de link in de mail: https://skydrive.live.com/options/ManageStorage?redeemCode=
Er mist dus nog ergens iets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Nope.. Hier geactiveerd zonder problemen. Misschien een andere browser gebruiken als het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wees blij dat je überhaupt een link hebt gekregen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:29:
Nope.. Hier geactiveerd zonder problemen. Misschien een andere browser gebruiken als het niet werkt?
Heb gekeken in de broncode van de mail, maar de code zit er gewoonweg niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 17:58
GerCor schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 05:58:

@tomverhoeff. Heb de app geïnstalleerd en direct weer verwijderd. Het dichtstbijzijnde restaurant zit 10 kilometer verderop van mijn woonplaats. Dus, laat maar. Probeer het maar eens een keertje opnieuw.
Als je IENS nogmaals probeert maar dan de optie "zoek op beschikbaarheid restaurant" uit zet, dan krijg je veel meer restaurants te zien (beschikbaarheid slaat namelijk op mogelijkheid op via de app te reserveren)

[ Voor 9% gewijzigd door kruila op 22-12-2013 10:15 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 09:26:
[...]

Heb gekeken in de broncode van de mail, maar de code zit er gewoonweg niet in...
Die code kwam pas als ik op de link klikte. Dan kwam er een ingevuld veld tevoorschijn.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1 ... 57 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.