PaT schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:40:
[...]
Fixed
Het begint nu wel steeds vervelender te worden inderdaad... En in dat licht bezien geloof ik ook weinig van een Windows Phone 7.9 update die nog zou moeten komen? Wat stoppen ze dan in die update? Een lockscreen met de tekst "Het lutser, je hebt een toestel waar we niets meer voor doen, koop een nieuwe! ??
Ik denk dat de support vooral van Nokia moet komen en niet van MS. Het is gewoon zo dat het lastig is om alle updates ook naar WP7 te brengen. Het kost in ieder geval aardig wat meer werk en ik denk dat ze nu vooral WP8 willen laten concurreren met andere systemen. WP7 lijkt nu inderdaad het ondergeschoven kindje te worden wat vooral wat belangrijke updates zal moeten missen. Maar ik denk dat je dat wel vanaf de lancering van WP8 kon aanvoelen.
Overigens zal er nog wel een WP7.9 update komen, daar ben ik eigenlijk wel van overtuigd. Puur om ervoor te zorgen dat je minimaal 2 jaar aan updates hebt gekregen.
Ik denk overigens wel dat je van Skype, Facebook en een paar andere apps nog wel een WP7 versie zult krijgen, maar die zal niet alle nieuwe dingen meer bevatten. Simpelweg omdat die op nieuwe API's leunen of met WP8 zaken zijn gemaakt zoals C++ of andere WP8 libraries.
In de achtergrond bellen zal je bv al niet lukken, waardoor al een groot voordeel wegvalt.
Misschien dat er bij de komende Nokia presentatie nog wat wordt gepresenteerd of misschien dat MS in de toekomst nog wat over de komende updates loslaat, maar de ondersteuning zal helaas wat sneller stoppen dan je gewend bent. Dat is jammer en was duidelijk nog niet te voorzien voor de presentatie van WP8, maar ik denk dat je ook wel snapt dat je daardoor ook niet oneindig lang van updates zult worden voorzien.
Overigens zijn de goedkope WP8 toestellen ook niet zo duur meer, dus als je het een groot gemis vind, kun je altijd nog een instapper nemen. Qua specs lopen de WP7 toestellen ook al behoorlijk achter, dus dat is ook nog iets waar je last van hebt bij de ontwikkeling.
[
Voor 18% gewijzigd door
Martinspire op 14-05-2013 09:11
]