Kwestie van verschil van gebruik. Jij bent natuurlijk niet de enige persoon die een telefoon met WP7 gebruikt. Als ik aan het bellen ben, dan komt vaak een film ter sprake en dan zou het handig zijn om die te kunnen checken. Zo simpel is het. Ik ben jou niet. Jij bent mij niet. De programmeur moet er rekening mee houden omdat het een reëel scenario is voor een telefoon. Ik bel en ik gebruik een app, ik gebruik een app en ik bel. Als je geen apps kan gebruiken tijdens het bellen, zou je zelfs over de naam smartphone kunnen discussiëren.....Manuel schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:31:
[...]
Als ik vaak aan het bellen ben (vaak i.v.m. werk) dan moet ik m'n verstand er wel bij hebben anders pik ik de helft niet eens op. Nu kan ik onder het bellen wel gewoon aantekening maken d.m.v. OneNote en e-mails zoeken met Outlook maar nog steeds snap ik niet waarom de programmeur er in dit geval rekening mee moet houden.
Behoorlijk kort door de bocht ja. Het hele principe van Metro (als je dat ooit hebt bekeken) is witruimte, weinig informatie per scherm. Je ziet ook dat, zoals al eerder gezegd, MS geen knoppen aan de bovenkant van een app heeft staan. Dat is niet voor de grap gedaan natuurlijk.Indien de programmeur er wel rekening mee gaat houden ben je weer veel ruimte kwijt waar je anders ook content kwijt kunt. Mijn mening hierover is dan ook (lekker kort door de bocht) dat alleen de belangrijkste applicaties hiermee rekening hoeven te houden, dus wat echt basis-functionaliteit is van de telefoon wat dus 3rd-party apps uitsluit.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/