De SBB (Zwitserse Spoorwegen) app doet dat wel. Ook voor Nederlandse stations: Ik heb Amsterdam-Houten geprobeerd, en hij geeft netjes aan dat je meot overstappen in Utrecht, en per trein (Amsterdam-Utrecht en Utrecht-Houten) de volledige lijst van alle tussenstations van die trein (dus zelfs Den Helder - Nijmegen voor de trein Amsterdam - Utrecht).magnifor schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:24:
Ik heb inmiddels verschillende trein apps geprobeerd:
- Treintijden
- Spoorboekje
- Trein informatie
- Treinplanner
Maar geen van deze apps doen wat ik wil, namelijk dat wanneer ik bij vertrektijden een trein selecteer dat ik dan alle tussengelegen stations kan zien. Weet iemand een app waarmee dat wel kan?
Ik denk persoonlijk dat het een beperking van de NS API is, heb snel rondgesnuffeld in de documentatie en er is geen optie om alle tussengelegen stations te tonen zonder een reis te plannen. Heb zojuist contact gehad met de maker van Treintijden en die geeft ook aan dat de NS API deze feature niet aanbiedt.cPT.cAPSLOCK schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:12:
Nee. Spoorboekje kan wel tussengelegen stations laten ziet van een geplande reis, maar dat kunnen wel meer apps.
Nu moet ik wel zeggen dat je eis vrij specifiek is. Ik heb zelf nooit vraag gehad naar die functionaliteit (niet om jou verzoek af te wuiven, maar meer als verklaring dat veel developers de nood misschien ook niet zien).
Trein voor iOS kan bijvoorbeeld dat wel maar denk niet dat het dan via de API gaat, de NS site zal dan wel gefetcht worden denk ik.
De reden dat ik deze feature graag wil is dat ik soms niet specifiek een reis plan maar wel snel wil zien of de trein ergens stopt. Vind het dan veel te omslachtig om dan een van en naar aan te geven.
Heh, die was er al. Er is zelfs een keer gereageerd in de uitzending op vragen van Android gebruikers over waarom er nog geen app is voor Android. Reden was dat er teveel verschillende versies en devices in omloop waren waardoor het ontwikkelen langer duurde.MrSleeves schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:25:
Vanochtend bij het NOS Nieuws "reclame" voor de officiële NOS app. Weer een schaap (over de dam..):
http://www.windowsphone.c...00-4e2d-a474-35f5a9abc261
Btw. de app is er al sinds 26 april
Via de mobile site van de NS kun je de tussenliggende stations wel zien. In treinen met Wifi kom je daar gelijk al op als je inlogt.magnifor schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:24:
Ik heb inmiddels verschillende trein apps geprobeerd:
- Treintijden
- Spoorboekje
- Trein informatie
- Treinplanner
Maar geen van deze apps doen wat ik wil, namelijk dat wanneer ik bij vertrektijden een trein selecteer dat ik dan alle tussengelegen stations kan zien. Weet iemand een app waarmee dat wel kan?
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Is er een app die meet hoeveel internet je gebruikt ? Ik heb al op verschillende termen gezocht: meter, measure, mb, in out put, how much etc etc etc. Helemaal niks.
Wegens een beperking in wp is dat helaas niet mogelijk...
Ik gebruik zelf de app Call Credit om mijn datalimiet in de gaten te houden (t-mobile)..
Ik gebruik zelf de app Call Credit om mijn datalimiet in de gaten te houden (t-mobile)..
Bij KPN mogen ze ook wel een app uitbrengen, maar vooralsnog kan je je exacte gebruik zien door 'mbverbruik' naar 1245 te sturen. Schijnt ook voor Hi te werken.
Z-machine OriginID: JaccoW
Ah, nice. Dat was echt schokkend in 11 dagen 60mb, terwijl ik toch echt gewoon ruim 9 uur per week internet op mijn telefoon en ook af en toe tether met mijn laptop in de trein.F_demon schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:48:
Bij KPN mogen ze ook wel een app uitbrengen, maar vooralsnog kan je je exacte gebruik zien door 'mbverbruik' naar 1245 te sturen. Schijnt ook voor Hi te werken.
Is er ook zoiets voor Tele2 ?F_demon schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:48:
Er is onderhand bijna van iedere provider wel een app uit voor datalimieten en belminuten.madmaxnl schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:43:
Is er een app die meet hoeveel internet je gebruikt ? Ik heb al op verschillende termen gezocht: meter, measure, mb, in out put, how much etc etc etc. Helemaal niks.
Gebruik zelf die van vodafone en die werkt echt perfect. (het is onderdaad meerdee keren in deze topic naar voren gekomen onderhand)
[ Voor 27% gewijzigd door vali op 11-05-2012 21:18 ]
Zo'n app die de site van de provider uit leest is natuurlijk niet hetzelfde als een app die het dataverbruik van de telefoon weergeeft. Dat laatste is wel eens handig om te weten als je vermoed dat de provider er naast zit of om het daadwerkelijke huidige verbruik te zien. De gegevens die de provider opgeeft willen wel eens een dag achter lopen namelijk.vali schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:17:
[...] Er is onderhand bijna van iedere provider wel een app uit voor datalimieten en belminuten. [...]
Om het nog maar niet te hebben over het verbruik willen weten via wifi
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 11-05-2012 22:55 ]
Aah bedoel je het op die manier. Ik hoef het zelf niet echt te weten wat ik met wifi vebruik (zal best heel veel zijn), maar met wp8 zullen er vast apps uitkomen waarmee je de gehele data verbruik kan zien.Caelorum schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:54:
[...]
Zo'n app die de site van de provider uit leest is natuurlijk niet hetzelfde als een app die het dataverbruik van de telefoon weergeeft. Dat laatste is wel eens handig om te weten als je vermoed dat de provider er naast zit of om het daadwerkelijke huidige verbruik te zien. De gegevens die de provider opgeeft willen wel eens een dag achter lopen namelijk.
Om het nog maar niet te hebben over het verbruik willen weten via wifi
Deze app laat dus nog niet zien hoeveel mb ik daadwerkelijk per maand gebruik, maar hoeveel mb er nog over zijn in mijn bundel. Aangezien ik nog een paar maanden een internet abo zonder limiet heb blijft dit tegoed op ongeveer 1 gig staan en weet ik nog niet hoeveel ik gebruik....vali schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:17:
[...]
Er is onderhand bijna van iedere provider wel een app uit voor datalimieten en belminuten.
Gebruik zelf die van vodafone en die werkt echt perfect. (het is onderdaad meerdee keren in deze topic naar voren gekomen onderhand)
Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1
En nu ook Viber beschikbaar voor Windows Phone 7, is nog wel een beta waarmee nog niet gebeld kan worden maar het begin is er.
http://www.windowsphone.c...f6-4727-bd65-e6bc6c8e35da
http://www.windowsphone.c...f6-4727-bd65-e6bc6c8e35da
SNS bank heeft nu ook een WP7 app:
http://www.wp7.nl/13026/s...ook-windows-phone-app-uit
Gaat snel zo. Wist niet dat ze ermee bezig waren. Bij mij is SNS niet echt bekend als een bank die snel met de nieuwe technieken meegaat, maar dit levert ze wel pluskudo's op!
Gaat snel zo. Wist niet dat ze ermee bezig waren. Bij mij is SNS niet echt bekend als een bank die snel met de nieuwe technieken meegaat, maar dit levert ze wel pluskudo's op!
Verwijderd
Ben aangenaam verrast! Werkt goed en ziet er strak uit.Martinspire schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:23:
SNS bank heeft nu ook een WP7 app:
Goed gedaan van ze.
Verwijderd
Heel mooi van SNS inderdaad.
Enne, voor de zakelijke gebruikers, de officiele LinkedIn app er inmiddels ook.
http://www.windowsphone.c...51-474c-a89a-2b18f58d1317
Enne, voor de zakelijke gebruikers, de officiele LinkedIn app er inmiddels ook.
http://www.windowsphone.c...51-474c-a89a-2b18f58d1317
Complimenten voor SNS. Zag regelmatig mails naar Rabo, ABN en ING voorbijkomen, maar SNS is stilletjes op de achtergrond gaan ontwikkelen (of laten doen) en komt als een duveltje uit een doosje met een WP7 app.
Hoeveel apps/games kopen jullie eigenlijk ? Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd redelijk veel games en apps koop, maar moet er wel bij zeggen dat de grens bij mij op 0,99 eurocent ligt. Alles daarboven schaf ik wat gecontroleerder aan door eerste de trial te proberen. Apps en games van 0,99 eurocent gaan bij mij wat makkelijker. Ben zelf niet zo'n fan van apps met reclame erin. Vind het dan overkomen alsof de app niet helemaal af is.
Hier mijn rijtje gekochte apps:
Battlefield 3 Stats
Boardexpress Pro
BoxFiles voor dropbox (miskoop, gebruik nu volledig Skydrive)
Cardswithme (is nu gratis geloof ik, maar had hem al voor de laatste update)
Handyscan
Link2in
MyFeeds
Parkmobile (app is gratis, maar parkeerkaart is 2.50)
People Search
Polyglot
SkyWallet
WeatherMaster
Youtube Pro
Zaklamp Pro
En dan heb ik nog een tiental XBL games gekocht.
Voorals Cardswithme gebruik ik redelijk vaak en krijg er aardig wat opmerkingen over bij bv Gamma, Praxis, Kruidvat. Veel mensen kennen het nog steeds niet, terwijl het er wel voor IOS en Android is.
Hoeveel apps/games kopen jullie eigenlijk ? Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd redelijk veel games en apps koop, maar moet er wel bij zeggen dat de grens bij mij op 0,99 eurocent ligt. Alles daarboven schaf ik wat gecontroleerder aan door eerste de trial te proberen. Apps en games van 0,99 eurocent gaan bij mij wat makkelijker. Ben zelf niet zo'n fan van apps met reclame erin. Vind het dan overkomen alsof de app niet helemaal af is.
Hier mijn rijtje gekochte apps:
Battlefield 3 Stats
Boardexpress Pro
BoxFiles voor dropbox (miskoop, gebruik nu volledig Skydrive)
Cardswithme (is nu gratis geloof ik, maar had hem al voor de laatste update)
Handyscan
Link2in
MyFeeds
Parkmobile (app is gratis, maar parkeerkaart is 2.50)
People Search
Polyglot
SkyWallet
WeatherMaster
Youtube Pro
Zaklamp Pro
En dan heb ik nog een tiental XBL games gekocht.
Voorals Cardswithme gebruik ik redelijk vaak en krijg er aardig wat opmerkingen over bij bv Gamma, Praxis, Kruidvat. Veel mensen kennen het nog steeds niet, terwijl het er wel voor IOS en Android is.
[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 15-05-2012 01:02 ]
XBL: MRE Inc
Ik koop helemaal niets. Ik heb geen creditcard en weiger een prepaid creditcard te gebruiken dus er zit eigenlijk niets anders op dan niets te kopen. Jammer voor de ontwikkelaars want ik ben toch aardig wat apps tegengekomen in al die maanden die ik wel had willen kopen.
Heb je ooit problemen gehad met Cardswithme dat de streepjescode niet kon worden gelezen door de scanner?MRELynx schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 01:00:
Voorals Cardswithme gebruik ik redelijk vaak en krijg er aardig wat opmerkingen over bij bv Gamma, Praxis, Kruidvat.
Ik had laatst namelijk problemen hiermee bij het zelfscansysteem van de Hoogvliet. De streepjescodelezer om een handscanner te activeren had echt gelijk de code van mijn lumia gelezen maar achteraf bij het uitchecken en betalen stond er een ander soort scanner en kreeg ik met geen mogelijkheid de streepjescode van mij telefoon af gelezen.
Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1
De Rabo-app en LinkedIn app zijn allebei boven verwachtingen.
Snel, overzichtelijk en compleet. De LinkedIn app is zelfs completer dan de Android en iOS veries, die beschikken namelijk niet over dergelijke onderdelen voor Jobs en Companies.
Snel, overzichtelijk en compleet. De LinkedIn app is zelfs completer dan de Android en iOS veries, die beschikken namelijk niet over dergelijke onderdelen voor Jobs en Companies.
Ja sorry hoor, maar je kiest er zelf voor, dan is het dus ook jou probleem. Er is een mogelijkheid en dat is een creditcard, maar die wil je niet. Denk niet dat ze er zo happig op zullen zijn dat ze je missen hoor. Voor jou 10 anderen.Caelorum schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 07:31:
Ik koop helemaal niets. Ik heb geen creditcard en weiger een prepaid creditcard te gebruiken dus er zit eigenlijk niets anders op dan niets te kopen. Jammer voor de ontwikkelaars want ik ben toch aardig wat apps tegengekomen in al die maanden die ik wel had willen kopen.
Heb gisteren even naar de LinkedIn app gekeken en die ziet er inderdaad wel oke uit. Ik erger me alleen aan het kleine 'hokje' waar je in zit te scrollen bij het scherm met de laatste updates. De header mag van mij best wel een flink stuk minder hoog zijn.cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:25:
De Rabo-app en LinkedIn app zijn allebei boven verwachtingen.
off-topicMartinspire schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:11:
[...]
Ja sorry hoor, maar je kiest er zelf voor, dan is het dus ook jou probleem. Er is een mogelijkheid en dat is een creditcard, maar die wil je niet. Denk niet dat ze er zo happig op zullen zijn dat ze je missen hoor. Voor jou 10 anderen.
Veel keus krijg je ook niet als consument. Het is de kredietkaart of niets. Althans bij de Windows Phone marketplace.
Dit wil niet zeggen dat consumenten zomaar zullen plooien en apps via kredietkaart zullen kopen, zoals Caelorum hier bijvoorbeeld aantoont. Het is als bedrijf enorm kortzichtig te denken dat consumenten zich aanpassen aan jouw bedrijfsstrategie.
Qua online betalingsvoorkeuren is er een enorm verschil tussen de VS en Europa. In de VS zijn kredietkaarten het meest geliefd, maar in Europa krijg je een omgekeerd beeld. Online bankieren is keuze nummer één, indien mogelijk. Dat zie je duidelijk bij online winkels. Dat is ook de reden dat Amerikaanse bedrijven online maar zelden een andere betalingsmethode aanbieden dan kredietkaarten.
Een tweede probleem is dat minderjarigen worden uitgesloten. Zij hebben geen toegang tot (eigen) kredietkaarten. Je sluit dus een belangrijke doelgroep uit.
Heb alleen problemen gehad bij de Albert Heijn. Die scanners zijn ook gewoon klote. De rest waar ik kom, werkt het gewoon. Die hand scanners bij de Gamma en Praxis bijvoorbeeld. Werkt echt in 1x.minkenberg schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:37:
[...]
Heb je ooit problemen gehad met Cardswithme dat de streepjescode niet kon worden gelezen door de scanner?
Ik had laatst namelijk problemen hiermee bij het zelfscansysteem van de Hoogvliet. De streepjescodelezer om een handscanner te activeren had echt gelijk de code van mijn lumia gelezen maar achteraf bij het uitchecken en betalen stond er een ander soort scanner en kreeg ik met geen mogelijkheid de streepjescode van mij telefoon af gelezen.
En over het al dan niet kunnen aankopen met creditcard. Tja, als je 18+ bent zou ik er gewoon eentje nemen bij een betaalpakket. Kost je het eerste jaar meestal niks, daarna betaal je een bijdrage, maar goed dat betaal je voor je normale bankpas ook. Allemaal leuk en aardig dat ideal etc etc, maar een creditcard is nou eenmaal een geaccepteerde standaard. iDeal is dat niet, alleen in NL. Duitsland heeft bv weer wat anders en Spanje, Portugal, Rusland etc etc ook weer. Het zou wel handig zijn om bv ook met MS Points te kunnen betalen, maar ik heb ergens gelezen dat dat systeem eruit gaat. Je kan moeilijk van MS verwachten dat ze alle gelocaliseerde betaalsystemen in de marketplace gaan verwerken.
Ok, bedankt.MRELynx schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:38:
[...]
Heb alleen problemen gehad bij de Albert Heijn. Die scanners zijn ook gewoon klote. De rest waar ik kom, werkt het gewoon. Die hand scanners bij de Gamma en Praxis bijvoorbeeld. Werkt echt in 1x.
Dan gun ik de cardswithme app nog een kans, ik denk namelijk dat die scanners bij de Hoogvliet vergelijkbaar zijn met die van de AH. Het zou toch wel erg handig zijn om een stapel pasjes thuis te kunnen laten als de app fatsoenlijk werkt
Steam kan toch ook lokale systemen ondersteunen dus waar MS niet? Zelf verwacht ik overigens alleen een systeem zoals paypal. Iig iets anders dam alleen CC.
Bij Steam gaat het bij het meerendeel van de transacties om grote betalingen. Bij kleine bedragen is een CC gewoon veel goedkoper dan pinbetalingen. Je had vroeger toch ook dat je extra moest betalen bij pinnen (vooral kleine bedragen)? Dat is gewoon om onder de kosten uit te komen en daar heeft MS gewoon geen zin in. Hier is pinnen dan wel gemeengoed, maar we zijn hierin erg uniek. Ga je de grens over, dan is het al heel anders.Caelorum schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:57:
Steam kan toch ook lokale systemen ondersteunen dus waar MS niet? Zelf verwacht ik overigens alleen een systeem zoals paypal. Iig iets anders dam alleen CC.
In de hele wereld is de CC het meestgebruikte betaalmiddel, naast contant heb je ook vaak geen andere keus. Moet MS dan speciaal voor nederland een ander systeem ontwikkelen? Dat klinkt in mijn oren de omgekeerde wereld.
Wij horen als land bij de 1% die graag anders betaald en daarvoor doen ze het niet. Je moet het niet omdraaien.
Een partij als MS kan toch deals sluiten met andere partijen? Denk je niet dat een partij als paypal of anderen graag MS als klant heeft? Paypal heeft notabene al overeenkomsten met MS voor het kunnen kopen van Microsoft points in combinatie met een US live account.
Daarnaast vraag ik niet of ze speciaal voor Nederland een ander systeem ontwikkelen. Ik vraag of ze meer betalingsopties kunnen inbouwen voor iedereen waar ook ter wereld zodat ook mensen zonder CC apps kunnen kopen. Desnoods moet ik bellen naar een Amerikaans 1-800 nummer om op die manier te betalen. Ik wil gewoon apps kunnen kopen zonder een CC te nemen. Dat is toch niet zo moeilijk? Hell zelfs bij Barnes & Noble kan ik door te bellen betalen (zelfs als Europeaan!). Overigens kan ik daar ook met Paypal betalen.
Daarnaast vraag ik niet of ze speciaal voor Nederland een ander systeem ontwikkelen. Ik vraag of ze meer betalingsopties kunnen inbouwen voor iedereen waar ook ter wereld zodat ook mensen zonder CC apps kunnen kopen. Desnoods moet ik bellen naar een Amerikaans 1-800 nummer om op die manier te betalen. Ik wil gewoon apps kunnen kopen zonder een CC te nemen. Dat is toch niet zo moeilijk? Hell zelfs bij Barnes & Noble kan ik door te bellen betalen (zelfs als Europeaan!). Overigens kan ik daar ook met Paypal betalen.
Geef mij inderdaad maar PayPal. Ik heb ook nog niks gekocht omdat ik geen cc heb en geen zin heb in een prepaid cc.
Toch is ons systeem beduidend beter dan dat achterlijke creditcard systeemMartinspire schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:27:
[...]
Moet MS dan speciaal voor nederland een ander systeem ontwikkelen? Dat klinkt in mijn oren de omgekeerde wereld.
Wij horen als land bij de 1% die graag anders betaald en daarvoor doen ze het niet. Je moet het niet omdraaien.
Dat ben ik met je eens, maar dat is niet de markt-standaard. Net als dat ik liever zie dat de netwerken van telefoons hetzelfde zijn als in Europa (zelfde frequenties om zo makkelijk hardware te kunnen gebruiken) of het Metrische systeem.Avalaxy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:37:
[...]
Toch is ons systeem beduidend beter dan dat achterlijke creditcard systeem
Maar het probleem ligt ook een beetje bij MS Nederland denk ik. Die hadden ook al lang een Nederlandse versie moeten afhebben voor spraakherkenning en andere live-diensten. Daar mag ook wel eens wat meer progressie in komen.
Verwijderd
LinkedIn app review
http://www.wired.com/gadg...han-ios-android-versions/
Al even in de Marketplace en wat mij betreft ook een must have: PrimeTube YouTube app.
http://www.wired.com/gadg...han-ios-android-versions/
Al even in de Marketplace en wat mij betreft ook een must have: PrimeTube YouTube app.
Net als bij pin betalingen, betaalt de winkel bij Ideal betalingen ook aan de provider (Currence). Ik heb een keer gekeken voor iets simpels, minder dan zoveel duizen transacties per maand, en dan betaal je al snel meer dan 0,50€ per transactie. Dus zelfs met een goeie deal betaal je al snel enkele tientallen centen per transactie. En als je producten dan vaak minder dan een paar euro kosten, is dat toch een aanzienlijk deel.
Maar aan de andere kant, CC transacties moeten toch ook geld kosten?
Kent iemand een app waarmee ik kan sms'en in een groter font? Ik heb nog geen leesbril nodig (krant lezen gaat prima), maar met die kleine fonts op de Lumia 800 heb ik moeite. Oplossing zou natuurlijk een Lumia 900 zijn, maar er groeit nog steeds geen geldboom in mijn tuin. Ik heb zakelijk een iPhone en daar is het in het OS geregeld. Microsoft lijkt geen plannen te hebben om hier iets aan te doen.
Betalingsystemen zijn inderdaad relatief duur. Niet verwonderlijk dat transactiebedrijven (zowel kredietkaarten als online pinbetalingen zoals iDeal, Sofort Banking, Mister Cash, MultiSafePay,...) gouden zaken doen.fruitbakje schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:08:
Net als bij pin betalingen, betaalt de winkel bij Ideal betalingen ook aan de provider (Currence). Ik heb een keer gekeken voor iets simpels, minder dan zoveel duizen transacties per maand, en dan betaal je al snel meer dan 0,50€ per transactie. Dus zelfs met een goeie deal betaal je al snel enkele tientallen centen per transactie. En als je producten dan vaak minder dan een paar euro kosten, is dat toch een aanzienlijk deel.
Voor aankopen van mobiele applicaties is de kredietkaart nog steeds de standaard, alhoewel operator billing (= betaling gaat van je beltegoed bij prepaid of komt op je telefoonrekening bij een abonnement) populairder wordt. Groot probleem is wel dat de fragmentatie bij operator billing veel groter is (= veel providers en dan nog verschillend per land) en dat ze heel hoge tarieven aanrekenen. Ik lees op het internet dat marges van 40-50% geen uitzondering zijn. Als je dat vergelijkt met kredietkaarten die naar schatting 5% vragen is dat wel een enorm verschil.
Bijvoorbeeld:
kredietkaart | operator billing | |
---|---|---|
Prijs app (voor consument) | € 1 | € 1 |
Transactiekost | - € 0.05 (5%) | - € 0.40 (40%) |
Subtotaal (=brutowinst) | € 0.95 | € 0.60 |
Commissie app store (Apple, Google, MS,..) | - € 0.29 (30%) | - € 0.18 (30%) |
Inkomsten voor ontwikkelaar | € 0.66 (30%) | € 0.42 (30%) |
Voor de ontwikkelaar van apps is betaling via kredietkaart (gebaseerd op mijn assumpties weliswaar) veel voordeliger dan via operator billing. Alhoewel een pro-argument voor operator-billing is dat je veel meer potentiële klanten aanspreekt (= zij die geen kredietkaart willen of kunnen aanschaffen). Vergeet hierbij niet de niet-Westerse continenten zoal Afrika, Azië en Zuid-Amerika waar kredietkaarten veel minder populair of beschikbaar zijn. Niettemin een immense markt.
Ik vermoed dat operator billing dus meer en meer zullen zien, maar zal dit alleen in Afrika, Azië,... zijn of ook bij ons?
Nog geen dergelijke app gezien. Even zoeken leverde idem geen resultaten op.coenox schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:35:
Kent iemand een app waarmee ik kan sms'en in een groter font? Ik heb nog geen leesbril nodig (krant lezen gaat prima), maar met die kleine fonts op de Lumia 800 heb ik moeite. Oplossing zou natuurlijk een Lumia 900 zijn, maar er groeit nog steeds geen geldboom in mijn tuin. Ik heb zakelijk een iPhone en daar is het in het OS geregeld. Microsoft lijkt geen plannen te hebben om hier iets aan te doen.
Wel op Microsoft Answers gezien dat dit momenteel niet mogelijk is of plannen voor zijn dit te implementeren in toekomstige updates. Niettemin is er een suggestie op de Uservoice om wel de mogelijkheid te bieden tekst te vergroten. Zeker op stemmen dus
Zonder gekkigheid... neem een brilcoenox schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:35:
Ik heb een bril, en kan zonder bril dat font op een lumia 800 nog lezen, als dat al moeilijk word is het gewoon tijd om de realiteit onder ogen te zien
https://wren.co/join/Devian
Ik heb een bril/lenzen, maar dat is voor veraf. Het zit er wel aan te komen, maar heb laatst mijn ogen laten testen. Conclusie was dat een leesbril nog niet nodig is. Over het algemeen is ook geen probleem, maar vooral. Sms en de kleine lettertjes (in themakleur) zijn wel eens lastig. Wat ook wel helpt is het scherm helderder zetten, maar ook daar zijn de mogelijkheden weer beperkt (laag, normaal of hoog).Devian schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:59:
[...]
Zonder gekkigheid... neem een bril
Ik heb een bril, en kan zonder bril dat font op een lumia 800 nog lezen, als dat al moeilijk word is het gewoon tijd om de realiteit onder ogen te zien.
Als je je bril af doet, zie je de tekst dan wel normaal? dat geval, je bril is niet goed
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoog is op mijn Titan vaak té sterk, dus dat lijkt mij geen beperkte keus hoor.coenox schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:51:
[...]
Ik heb een bril/lenzen, maar dat is voor veraf. Het zit er wel aan te komen, maar heb laatst mijn ogen laten testen. Conclusie was dat een leesbril nog niet nodig is. Over het algemeen is ook geen probleem, maar vooral. Sms en de kleine lettertjes (in themakleur) zijn wel eens lastig. Wat ook wel helpt is het scherm helderder zetten, maar ook daar zijn de mogelijkheden weer beperkt (laag, normaal of hoog).
Verder is dit echt typisch een geval van "was even aar de winkel gereden om hem te bekijken"...
En je geeft aan dat het met sommige themakleuren is, dus: probeer eens een andere kleur
Laatste optie: zelf een app schrijven hiervoor! Of als je dat niet kunt; uitbesteden.
Maar die apps staan bij jou dus ook vast? Of wisselen die wel door?hjs schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:42:
Ik zie geocaching, im wp7 en een hotel app staan als in marketplace open bij apps.
Vindt het wel altijd lang duren qua updates
Bij MS krijgt de ontwikkelaar altijd 70% onafhankelijk of het met cc of MO billing wordt betaald.c-mattic schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:47:
[...]
Betalingsystemen zijn inderdaad relatief duur. Niet verwonderlijk dat transactiebedrijven (zowel kredietkaarten als online pinbetalingen zoals iDeal, Sofort Banking, Mister Cash, MultiSafePay,...) gouden zaken doen.![]()
Voor aankopen van mobiele applicaties is de kredietkaart nog steeds de standaard, alhoewel operator billing (= betaling gaat van je beltegoed bij prepaid of komt op je telefoonrekening bij een abonnement) populairder wordt. Groot probleem is wel dat de fragmentatie bij operator billing veel groter is (= veel providers en dan nog verschillend per land) en dat ze heel hoge tarieven aanrekenen. Ik lees op het internet dat marges van 40-50% geen uitzondering zijn. Als je dat vergelijkt met kredietkaarten die naar schatting 5% vragen is dat wel een enorm verschil.
Bijvoorbeeld:
kredietkaart operator billing Prijs app (voor consument) € 1 € 1 Transactiekost - € 0.05 (5%) - € 0.40 (40%) Subtotaal (=brutowinst) € 0.95 € 0.60 Commissie app store (Apple, Google, MS,..) - € 0.29 (30%) - € 0.18 (30%) Inkomsten voor ontwikkelaar € 0.66 (30%) € 0.42 (30%)
Voor de ontwikkelaar van apps is betaling via kredietkaart (gebaseerd op mijn assumpties weliswaar) veel voordeliger dan via operator billing. Alhoewel een pro-argument voor operator-billing is dat je veel meer potentiële klanten aanspreekt (= zij die geen kredietkaart willen of kunnen aanschaffen). Vergeet hierbij niet de niet-Westerse continenten zoal Afrika, Azië en Zuid-Amerika waar kredietkaarten veel minder populair of beschikbaar zijn. Niettemin een immense markt.
Ik vermoed dat operator billing dus meer en meer zullen zien, maar zal dit alleen in Afrika, Azië,... zijn of ook bij ons?
Btw MO billing levert meestal we 3 à 4 x zoveel meer downloads op voor een app.
Dat is goed nieuws voor ontwikkelaars!Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 18:49:
[...]
Bij MS krijgt de ontwikkelaar altijd 70% onafhankelijk of het met cc of MO billing wordt betaald.
Btw MO billing levert meestal we 3 à 4 x zoveel meer downloads op voor een app.

Nu als de telecomoperatoren eens wakker zouden worden en dit meer zouden ondersteunen.

Wie weet kan dit een nieuwe cash cow worden voor de Nederlandse operatoren met hun tegenvallende inkomsten. Zo blijft mobiel internet op termijn betaalbaar in Nederland
MO-billing = Operator billing Matthijs?
(ik ken die term MO-billing niet, dus ik dacht, ik vraag het maar)
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mobile Operator, lijkt me.PaT schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:59:
Yep, Mobile Operator billing. Er wordt hard gewerkt aan implementatie van MO billing in de hele wereld. Ook een onderdeel van de deal met Nokia en MS om dat sneller voor elkaar te krijgen omdat Nokia al veel overeenkomsten op dat gebied had.PaT schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:59:
Enig idee, wanneer dat in NL gaat komen? Of is het er al? Komt het dan ook voor niet-Nokia's?
Iemand ervaring met MyOrder (http://www.myorder.nl/). Ik vind die app wel heel erg goed passen in het concept smartphone namelijk. Voor wie niet weet wat het is:
Kwam de app tegen toen ik aan het browsen was in de marketplace. Het youtube filmpje (met leuke dame) laat meer zien. Overigens is deze post niet bedoeld als reclame whatsoever, kwam het tegen en vroeg me af of er al Windows Phone gebruikers zijn die er gebruik van maken.
Wil je eenvoudig, snel en veilig bestellen en betalen met je mobiel?
Dat kan! Je kunt MyOrder gebruiken om onder andere je drankje,
kaartje, of bezorgmaaltijd gemakkelijk te bestellen en betalen. De betaling verloopt via MiniTix.
Helaas nog niet volledig geintegreerd, maar het lijkt mij wel handig om zonder tussenkomst van een ober bv je drankje of tosti te bestellen in de kroeg.MyOrder voor Ondernemers
MyOrder is een gratis applicatie voor de mobiele telefoon waarmee uw klanten gemakkelijk kunnen bestellen én betalen. Dit werkt ongeacht bij welke bank zij bankieren.
MyOrder is een aanvulling op de huidige betaalmogelijkheden binnen uw onderneming. Met MyOrder is het mogelijk meer omzet te genereren door hiermee de bestellingen en betalingen van uw klanten af te handelen. Het systeem is geschikt voor alle typen ondernemingen.
Bent u als ondernemer geïnteresseerd in MyOrder? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie!
Kwam de app tegen toen ik aan het browsen was in de marketplace. Het youtube filmpje (met leuke dame) laat meer zien. Overigens is deze post niet bedoeld als reclame whatsoever, kwam het tegen en vroeg me af of er al Windows Phone gebruikers zijn die er gebruik van maken.
Blijkbaar is mobile operator billing al mogelijk in bepaalde landen.
Onder andere (alleen deze waarvan ik een bevestiging vond):
Telus (Canada)
T-Mobile (Duitsland)
Orange (Frankrijk)
Sprint, Vodafone, AT&T (VS)
Telenor (geen bevestiging in welke landen)
Telstra (Australië)
Weliswaar blijft de beschikbare informatie heel beperkt.
Niettemin vond ik een interessant interview met de VP of Developer Experience and Marketplace bij Nokia (Marco Agrenti). Hij vermeldde:
Maar zoals Matthijs Hoekstra al vermeldde werken ze hieraan hard verder. Ik ben dan ook ongeduldig aan het wachten
Onder andere (alleen deze waarvan ik een bevestiging vond):
Telus (Canada)
T-Mobile (Duitsland)
Orange (Frankrijk)
Sprint, Vodafone, AT&T (VS)
Telenor (geen bevestiging in welke landen)
Telstra (Australië)
Weliswaar blijft de beschikbare informatie heel beperkt.
Niettemin vond ik een interessant interview met de VP of Developer Experience and Marketplace bij Nokia (Marco Agrenti). Hij vermeldde:
Het is niet duidelijk of de 146 ondersteunde operatoren bedoeld zijn voor de Nokia Store of WP Marketplace..And of course we also have some interesting assets, and one of them is operator billing. We currently have operator billing support with 146 operators in 50 markets. And when we have introduced operator billing, we have seen increasing monetization and conversion rate increases of 300 to 500 percent.
Operator billing is supported by the Windows Phone platform, and in the U.S. and other markets this is available through all operators. In other markets, that integration is under way. So that can be quite a winning formula, especially for apps sold in countries where app monetization is problematic.
Als ik mij niet vergis had Nokia met Symbian operator billing voor bijna alle (westerse) landen.
Volgens mij bedoelen ze dus dat ze die contacten, die Nokia al heeft, willen gebruiken om het mogelijk te maken voor het hele platform (WP).
Volgens mij bedoelen ze dus dat ze die contacten, die Nokia al heeft, willen gebruiken om het mogelijk te maken voor het hele platform (WP).
Bazaar gebruikers hier?
Oh Matthijs, is er al nieuws rond achtergrond updates voor 3rdpatry apps?
Nu heb je Mehdoh, Carbon etc die allemaal maar op het halfuur mogen checken en pushen..
Nu heb je Mehdoh, Carbon etc die allemaal maar op het halfuur mogen checken en pushen..
[ Voor 78% gewijzigd door StrongArmLance op 19-05-2012 18:23 ]
Er is geen nieuws over toekomstige versies.kristan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:56:
Bazaar gebruikers hier?
Fixed!Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:54:
[...]
Er is geen nieuws over toekomstige versies die ik hier met jullie ga delen.
geruchten en speculaties is geen nieuws, maar zijn speculaties en geruchten
Gebruik al een tijd bazaar en devstore 7kristan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:56:
Bazaar gebruikers hier?
Ik heb de neutral text color nu op lichtblauw en de tiles ook een pittig mooie kleur, ik maak screenshots als een gek etcvali schreef op zondag 20 mei 2012 @ 08:52:
[...]
Gebruik al een tijd bazaar en devstore 7De nieuwe update van bazaa geeft eindelijk aan als er een update is. Werkt nu echt top
Ik heb sinds een week of 2 ook een Windows Phone (Omnia W), maar chat via Facebook loopt nog niet echt soepel. Zo hoorde ik van mijn vriendin dat ze me een berichtje wilde sturen (terwijl ik op mijn WP aangegeven had dat ik online stond), maar zij kreeg toen een foutmelding dat het niet mogelijk was om mij een berichtje te sturen. Ook als ik mijn beschikbaarheid op afwezig zet lukt het niet om mij een bericht te sturen.
Hebben meer mensen hier last van?
Overigens heb ik met de facebook app zelf ook nog wel een probleem: sommige notifications wel worden doorgegeven, maar anderen niet. Alle notifications staan aangevinkt in de instellingen van de FB app, dus daar kan het niet aan liggen.
Hebben meer mensen hier last van?
Overigens heb ik met de facebook app zelf ook nog wel een probleem: sommige notifications wel worden doorgegeven, maar anderen niet. Alle notifications staan aangevinkt in de instellingen van de FB app, dus daar kan het niet aan liggen.
Facebook app wordt"binnenkort" bijgewerkt naar versie 2.5 en daar zouden een hoop verbeteringen in moeten zitten. Zelf vind ik het ook maar een halfbakken app tot nu toe. De notificaties lopen onvoorstelbaar achter bij de feitelijke situatie.
leuk,toen we er achter kwamen heb ik een mailtje gestuurd naar 9292 dat de app niet in alle markets stond.
zowaar een mailtje terug gekregen
goed om te weten dat mailen niet voor niets is 
zowaar een mailtje terug gekregen
wilde ik toch nog even plaatsenHartelijk dank voor uw reactie en uw bezoek aan onze website www.9292.nl.
En excuses voor dit zeer late antwoord. Wij hebben dit aan laten passen. Als het goed is moet het nu wel mogelijk zijn om de app te downloaden.
Is dat juist? Zo niet dan horen wij dit graag van u.
[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 21-05-2012 23:55 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dat kan nu al perfect gedaan worden door het checken op (status)updates vanaf een server te laten gebeuren.kristan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:56:
Bazaar gebruikers hier?
Spaart ook nog je batterij. Helaas kiezen niet alle developers daarvoor.
Dit snap ik niet, hoe zou dat dan werken? De WP-app kan toch nog steeds maar eens in het half uur nieuwe info binnenhalen? Dus als je de app niet open hebt staan krijg je mogelijk 29 minuten en 59 seconden later pas het bericht./\/\|) schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:38:
[...]
Dat kan nu al perfect gedaan worden door het checken op (status)updates vanaf een server te laten gebeuren.
Spaart ook nog je batterij. Helaas kiezen niet alle developers daarvoor.
Nee, de server checkt het voor jou en wanneer er iets nieuws is stuurt de server een push message naar de telefoon. Deze gaan volledig buiten de applicatie om, die hoeft er dus niet voor te draaien. Op die manier bespaar je de telefoon batterij, doordat de telefoon zelf niets extra hoeft te doen. Immers heeft de telefoon maar 1 verbinding met de MSPNS nodig voor alle applicaties. Daarnaast komt het nieuws hooguit met een paar minuten vertraging aan.Fred-Erik schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:02:
[...]Dit snap ik niet, hoe zou dat dan werken? De WP-app kan toch nog steeds maar eens in het half uur nieuwe info binnenhalen? Dus als je de app niet open hebt staan krijg je mogelijk 29 minuten en 59 seconden later pas het bericht.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 24-05-2012 19:37 ]
Dit geld alleen voor background apps zoals weather apps. Ik heb zelf een battery status geinstalleerd (sideload) en daar hebben ze met een hack ervoor gezorgt dat hij elke 10 min kijkt (dit is standaard niet mogelijk).Fred-Erik schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:02:
[...]
Dit snap ik niet, hoe zou dat dan werken? De WP-app kan toch nog steeds maar eens in het half uur nieuwe info binnenhalen? Dus als je de app niet open hebt staan krijg je mogelijk 29 minuten en 59 seconden later pas het bericht.
Het enige wat ik mis (aangezien ik facebook niet echt veel gebruik) is dat je geen reply kunt liken. Je kan enkel de post zelf een like geven maar de reacties erop niet en dat vind ik wat jammer.PaT schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:55:
Facebook app wordt"binnenkort" bijgewerkt naar versie 2.5 en daar zouden een hoop verbeteringen in moeten zitten. Zelf vind ik het ook maar een halfbakken app tot nu toe. De notificaties lopen onvoorstelbaar achter bij de feitelijke situatie.
En qua snelheid etc mag er wel wat verbetering komen want soms werkt het voor geen meter (soms foutmeldingen dat er geen data kan ontvangen worden terwijl de lumia met wifi is verbonden).
Dat kan nu dus met de nieuwe updatemisterdoom schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:22:
[...]
Het enige wat ik mis (aangezien ik facebook niet echt veel gebruik) is dat je geen reply kunt liken. Je kan enkel de post zelf een like geven maar de reacties erop niet en dat vind ik wat jammer.
..
m.b.t. Facebook app update
Replies kunnen eindelijk geliked worden, ook kun je mensen en locaties taggen in statusupdates. Echter kan dit alleen nog maar door middel van "-- Met An Noniem bij Plaza" en niet in het bericht zelf. Ook kunnen er foto's toegevoegd worden aan statusupdates en de app lijkt ook iets responsiever. Helaas mist de app nog steeds bepaalde features, maar het gaat de goede richting op
Replies kunnen eindelijk geliked worden, ook kun je mensen en locaties taggen in statusupdates. Echter kan dit alleen nog maar door middel van "-- Met An Noniem bij Plaza" en niet in het bericht zelf. Ook kunnen er foto's toegevoegd worden aan statusupdates en de app lijkt ook iets responsiever. Helaas mist de app nog steeds bepaalde features, maar het gaat de goede richting op
[ Voor 7% gewijzigd door -Tom op 25-05-2012 01:50 ]
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.
Iemand nog iets gehoord over de ABN app? Sinds ze aangekondigd hebben dat ze voor de zomer met een app komen heb ik niets meer gehoord. Ineens was er rust en leek iedereen te vreden. Welnu het is al 2 dagen 30+ graden dat is voor mij zomer, en in de tussentijd is er wel al een Rabo en een SNS app. Nota bene met minder bombarie kenbaar gemaakt dan ABN maar wel al te vinden in de appstore..
Jammer, de zomer begint officieel pas 21 juni. Ze zijn laat, maar nog niet te laat.loewie1984 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:00:
Iemand nog iets gehoord over de ABN app? Sinds ze aangekondigd hebben dat ze voor de zomer met een app komen heb ik niets meer gehoord. Ineens was er rust en leek iedereen te vreden. Welnu het is al 2 dagen 30+ graden dat is voor mij zomer, en in de tussentijd is er wel al een Rabo en een SNS app.
Even geduld hebben dus.
Z-machine OriginID: JaccoW
loewie1984 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:00:
Welnu het is al 2 dagen 30+ graden dat is voor mij zomer

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Het is zomers ja. Geen zomer. Die s is een groot verschil
. KNMI kan je er alles over vertellen!
hahafruitbakje schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:39:
Het is zomers ja. Geen zomer. Die s is een groot verschil. KNMI kan je er alles over vertellen!

Misschien helpt het als ik zeg dat er voor de ing klanten (waaronder ik) waarschijnlijk pas met wp8 een app krijgen. Hopelijk wordt dan ing wakker dat windows phone een serieus platform is.
[ Voor 30% gewijzigd door vali op 25-05-2012 13:39 ]
Windows Phone is inmiddels al een serieus platform, anders zouden de andere banken het nog niet ondersteund hebben (kost ook geld...).vali schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:38:
[...]
haha
Misschien helpt het als ik zeg dat er voor de ing klanten (waaronder ik) waarschijnlijk pas met wp8 een app krijgen. Hopelijk wordt dan ing wakker dat windows phone een serieus platform is.
De vraag is meer wanneer ING een serieuze (consumenten) bank wordt...
Dat bedoelde ik ook, windows phone is al een tijd een serieus platform. Het is jammer dat ING dit niet ziet... Er is nog steeds geen mobiele versie van hun website zover ik weer...EgMaf schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:57:
[...]
Windows Phone is inmiddels al een serieus platform, anders zouden de andere banken het nog niet ondersteund hebben (kost ook geld...).
De vraag is meer wanneer ING een serieuze (consumenten) bank wordt...

Ik kijk zelf altijd op Mijn ING via de browser.
Klein beetje scrollen en het werkt gewoon.
Natuurlijk heb ik ook lever een native app of een goede mobiele site.
Heb ze al paar keer gemaild over de app.
Eerste keer zeiden ze dat ze nog niks in de planning hadden en zouden afwachten wat de andere banken deden.
Tweede keer had ik gezegd dat iedere grote bank inmiddels of een app heeft of in ontwikkeling heeft en toen zeiden ze dat ze het verder zouden gaan onderzoeken.
Klein beetje scrollen en het werkt gewoon.
Natuurlijk heb ik ook lever een native app of een goede mobiele site.
Heb ze al paar keer gemaild over de app.
Eerste keer zeiden ze dat ze nog niks in de planning hadden en zouden afwachten wat de andere banken deden.
Tweede keer had ik gezegd dat iedere grote bank inmiddels of een app heeft of in ontwikkeling heeft en toen zeiden ze dat ze het verder zouden gaan onderzoeken.
Je kan voor ING heel makkelijk ING buddy gebruiken. Ik hoef alleen "saldo" te sturen en ik krijg mijn actuele saldo en vervolgens stuur ik "af'" om mijn af- en bijchrijvingen te zien.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik denk dat een bank als ING met een hele marketing afdeling heel goed voor zichzelf kan bepalen of een mobiel OS serieus is. Zij hebben de meeste gegevens over hun klanten, wat voor apparaten die gebruiken, hoe makkelijk zij omgaan met nieuwe techniek en technologie. Zij hebben de mogelijkheden om daar een mooie analyse voor te maken. Wij wat minder dunkt me.
En laten we eerlijk zijn, Henk en Ingrid hebben nog altijd een iPhone of een Andriod toestel.
Voor mij is het trouwens wel makkelijk praten hoor, mijn bank zal voorlopig niet met een WP7 app komen. De Andriod en iOS versie zijn er nl ook nog lang niet.
edit: het kan natuurlijk ook makkelijk dat ze hard falen hoor. Heeft Nokia natuurlijk ook gedaan. Maar ik pretendeer in ieder geval niet dat ik dat al van tevoren kan inschatten
.
En laten we eerlijk zijn, Henk en Ingrid hebben nog altijd een iPhone of een Andriod toestel.
Voor mij is het trouwens wel makkelijk praten hoor, mijn bank zal voorlopig niet met een WP7 app komen. De Andriod en iOS versie zijn er nl ook nog lang niet.
edit: het kan natuurlijk ook makkelijk dat ze hard falen hoor. Heeft Nokia natuurlijk ook gedaan. Maar ik pretendeer in ieder geval niet dat ik dat al van tevoren kan inschatten
[ Voor 13% gewijzigd door fruitbakje op 26-05-2012 13:13 ]
Verwijderd
Aardige aanbieding op deze betaalde RDP client voor Windows Phone (0,99 ipv 5,99) :
http://wmpoweruser.com/co...for-0-99-instead-of-5-99/
Verwijderd
Ook de BBC wordt wakker met als eerste de Topgear app
http://www.wpcentral.com/...op-gear-app-windows-phone
http://www.wpcentral.com/...op-gear-app-windows-phone
Nice, aangeschaft. 99 cent is geen geld.... App ziet er mooi uit en veel opties.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:51:
Aardige aanbieding op deze betaalde RDP client voor Windows Phone (0,99 ipv 5,99) :
Heeft iemand een tip voor een simpel "voeg meer kleuren toe" aan je themes appje? Liefst gratis natuurlijk. Ik vraag me af of er een app is die je interface zwart-wit maakt?
Dit is mogelijk. Je moet alleen wel je phone unlocked hebben of een custom ROM draaien. Ik gebruik zelf advanced configuration tool.maratropa schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:53:
Heeft iemand een tip voor een simpel "voeg meer kleuren toe" aan je themes appje? Liefst gratis natuurlijk. Ik vraag me af of er een app is die je interface zwart-wit maakt?
Voor zover ik weet is er nog geen Marktplaats.nl app in de maak. Ik benader Marktplaats daarom via de browser. De mobiele site van marktplaats lijkt goed te werken, maar als ik een advertentie bekijk ontbreekt er een belangrijk deel van de tekst (wit vlak). Iemand een oplossing?
Verwijderd
Kijk eerst of het aan de site ligt.coenox schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:14:
Voor zover ik weet is er nog geen Marktplaats.nl app in de maak. Ik benader Marktplaats daarom via de browser. De mobiele site van marktplaats lijkt goed te werken, maar als ik een advertentie bekijk ontbreekt er een belangrijk deel van de tekst (wit vlak). Iemand een oplossing?
Controleer je UA string van je phone hier:
http://www.enhanceie.com/ua.aspx
Copy en paste die en mail die naar je PC.
Verander de UA string in IE9 met de UA picker:
http://www.enhanceie.com/ietoys/uapick.asp
Ga naar marktplaats op je IE9 desktop/laptop met de nieuwe UA string en kijk wat je voorgeschoteld krijg.
Is de site in je desktop browser ook niet in orde dan moet je Marktplaats aanspreken dat ze een slechte pagina leveren aan je Windows Phone browser.
De app heeft wel veel 'permissions' nodig.. maar achja MS weet toch al alles over me
Verwijderd
Voor mensen die de navigatie/gui in de stock IE9 browser onvoldoende vinden zijn er wat alternatieven.
Hier een aardig artikeltje dat een aantal van de betere browseralternatieven op Windows Phone beschrijft:
http://withwindows.com/best-web-browsers-windows-phone/
Hier een aardig artikeltje dat een aantal van de betere browseralternatieven op Windows Phone beschrijft:
Nice, belangrijkste vraag.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:58:
Voor mensen die de navigatie/gui in de stock IE9 browser onvoldoende vinden zijn er wat alternatieven.
Springen die allemaal wel naar het laatst ongelezen bericht hier op GoT
Ah, ik ben dus niet de enige die last heeft van het niet (altijd) springen naar een anchor, zoals je inderdaad vooral op een forum hebt ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Helaas niet.spNk schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:51:
Is er een mogelijkheid om een weeknummer te zien in de agenda?
Gelukkig zijn er wel genoeg losse apps te vinden in de Marketplace die dat wel kunnen.
Dat komt omdat Microsoft een wat andere interpretatie heeft van de anchortag dan wat bijv. de devvers bij Tweakers hebben. Het had volgens mij te maken met het beginnen van een elementname of id met een cijfer en dat IE9 op WP7 daar niet mee overweg kan ofzo.kenneth schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:42:
Ah, ik ben dus niet de enige die last heeft van het niet (altijd) springen naar een anchor, zoals je inderdaad vooral op een forum hebt ...
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 30-05-2012 13:16 ]
Volgens IE moet een anchortag met een letter beginnen en hier op tweakers begint het altijd met cijfers. Het id van het bericht wordt gebruikt.
Toevallig een tip voor een goede app (liefst gratis)?PaT schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:21:
[...]
Helaas niet.
Gelukkig zijn er wel genoeg losse apps te vinden in de Marketplace die dat wel kunnen.
Verwijderd
Zie ook hier:Caelorum schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:14:
[...]
Dat komt omdat Microsoft een wat andere interpretatie heeft van de anchortag dan wat bijv. de devvers bij Tweakers hebben. Het had volgens mij te maken met het beginnen van een elementname of id met een cijfer en dat IE9 op WP7 daar niet mee overweg kan ofzo.
Anchors op GoT niet standaardsconform ?!
Blijkbaar gebruiken de anchors hier op Tweakers het in HTML5 obsolete geworden name-attirbute (de tweakers pagina's gebruiken wel weer het doctype voor HTML5)
Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.