Even een quote uit
reviews: Shootout: de goedkoopste Windows Phones :
Apps starten onder Windows Phone vaak langzamer op dan bij andere platformen zoals iOS en Android. Dat ligt niet aan de prijs van deze toestellen, maar aan de snelheid van het systeem. Bij alle apps is eerst een paar seconden een splashscreen te zien en we hopen van ganser harte dat Microsoft deze ingebouwde vertraging met updates aanpakt.
Ik vind dit een zéér terechte opmerking van Arnoud.
Ik heb ook ervaring met Android en kan deze stelling bevestigen. Zelfs een simpele app als "Flashlight 7" heeft plusminus 1.5 seconde nodig om op te starten. Niet dat dit nu superstorend is; maar je merkt wel degelijk verschil met Android.
Iemand enig idee waardoor dit kan? Ik ben zelf geen app-developer, dus ik weet niet precies wat voor developers de verschillen zijn tussen de verschillende platformen.
Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet aan de developers ligt, een bedrijf als Facebook zal voldoende knowledge in huis hebben om een app fatsoenlijk te ontwikkelen. En hierbij merk je ook dat de Android-variant nogal wat vlugger is dan zijn WP7-tegenhanger.
Wat vinden jullie hiervan? Storen jullie je eraan, en denken jullie dat dit nog gaat verbeteren in toekomstige versies van WP?