Klopt, heb het even gestest, je kunt inderdaad geen video opslaan uit IE.
Wel kun je .avi's in je Skydrive zetten en van daar uit openen. Heb het gister gestest namelijk. Uiteraard speelt hij ze dan niet af, want .avi wordt niet ondersteund, maar mocht er een app komen, dan is dit een oplossing om de .avi's op je tel te benaderen in ieder geval.
En waarom er geen app voor is? Ik weet het niet zeker hoor, maar ik verwacht vanwege rechten ofzo? Zal je niet voor avi moeten betalen?
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:03:
Out of the box ondersteunen ze wel een container van Apple (MP4 en M4V) maar niet hun eigen AVI, een raar verhaal. Er zijn nu zo'n 50.000 WP7 Apps en geen enkele daarvan kan .avi afspelen, althans dat begrijp ik uit de antwoorden op mijn vraag en zoekacties op Google. Blijkbaar kan het niet of het is te veel werk dat niemand er brood in ziet.
Sinds wanneer is MP4 van Apple?
"Als bestandsformaat koos de Moving Pictures Experts Group voor het QuickTime-bestandsformaat, ontwikkeld door Apple. Microsoft, die graag zijn eigen bestandsformaat in een ISO-standaard had zien opnemen, kwam daarop met een eigen versie van MPEG-4. Het is overigens op deze (gesloten en incompatibele) Microsoft-variant van MPEG-4 dat het populaire DivX gebaseerd werd."
MP4 is van Moving Picture Experts Group, en afhankelijk van de codecs kan er iets van Apple inzitten, maar net zo goed iets van MS.
M4V is wel van Apple, maar ik denk dat MS deze 2 wel ondersteunt om de iPhone gebruikers tegemoet te komen. Als zij overstappen op WP7 hoeven ze nu niet al hun video's opnieuw te converten.
En waarom heb je per se AVI nodig eigenlijk? Zune convert je AVI's netjes naar WMV's zonder qualiteit verlies, dus wat is nou het probleem precies?
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:43:En ik maar denken dat Apple iOS gesloten was, het kan dus nog veel erger

. Alles moet via Zune zij het syncen zij het converteren en syncen of e-mail en Apps die het op een andere manier kunnen doen bestaan niet. Het is in elk geval goed dat ik dit van te voren weet

.
Bij Apple is het volgens mij exact hetzelfde hoor, niet "minder gesloten". Daar moet ook alles via iTunes wat bij WP7 via Zune gaat.
Het feit dat die apps die jij zo graag wilt hebben (waarom is mij een compleet raadsel) er nog niet zijn ligt niet aan MS, maar aan de app-ontwikkelaars. Er wordt nergens beweert dat MS dit soort apps tegenhoud, ze zijn er simpelweg nog niet.