dat gesprek was met mij.
en het ging oa over de meteropnemer hier, die ik thuis vastgehouden heb, voor enige tijd, na weigering van opname teruglevering bij een overbuurman (5kWp met nieuwe iskra) en weigering negatieve opname op mijn ferraris.
ik heb de netbeheerder direkt in kontakt gebracht (en de meteropnemer ook) met mijn leverancier (greenchoice) en het ging ook oa over de geposte link naar besseling.
het is verder niet zo gepast hier verder over te spreken, het is aan een ieder om dit zelf te ontdekken en te ervaren, hoe vreselijk het mis aan het gaan is bij de gevestigde orde.
greenchoice paste de regels aan, dat mag,
de buurman heeft die dure iskra genomen, maar liander neemt hem niet op (wel aangemeld)
ik heb dus de oude situatie, en die word ook niet opgenomen.
dit mag greenchoice best even weten, dus de meteropnemer mocht zijn baas en greenchoice even hardop de standen laten opnoemen.
diefstal van burgers is heel normaal geworden in nederland, het lijkt wel gedoogd.
maar ik duld het niet.
bij opname gaat mijn meterstand van 28992 kWh naar 24006 kWh dat klinkt logisch denk je dan.
maar zo werkt het achterlijke liander niet.
nee, de meterstand opname gaat in hun systeem eerst van 28992 naar 99999 en dan 0 en dan verder weer omhoog naar 24006 opgenomen jaarverbruik : 95906 kWh
blijkt er wel een menu 2B te zijn voor mensen met zonnepanelen,
maar die mag de opnemer niet gebruiken van zijn baas. !!
als dit kan en mag, hakt greenchoice 24.000 euro van mijn rekening,
en dat is al eerder gebeurt, en het is veel werk dit gecorigeerd te krijgen.
dit en exact precies dit is het ontmoedigingsbeleid van de netbeheerder,
"zonder panelen had u dit probleem natuurlijk niet"
liander is de hoofdoorzaak van de beleidsverandering bij greenchoice,
zonder de exacte feitelijke standen krijgt greenchoice altijd teveel of gewoon 0 door van liander,
enkel en alleen met mijn actie bereik ik dat mijn zonnestroom, kan worden afgerekend.
dit is het 5e jaar achtereen dat dit nu gebeurt.
verklaar me voor gek, maar wie is er hier nu echt structureel gek ?
/edit I
oh ja, binnen 4 weken ontvang ik nu natuurlijk weer de brief, uw standen kloppen niet of de meter is stuk, en dat zal dan ook voor de 5e keer zijn.
de eerdere brieven heb ik allemaal al gepost in dit topic.
(en de meter heb ik laten ijken in 09-2010)
/edit II
voor een foutieve opname, kun je een correctie aanvragen,
dat kost 18 euro, of een heropname, die is ook betaald.
maar ik betaal ook al meetdienst.....
dit is wat het is, en dit is wat het blijft, een verdienmodel van een monopolist.
toezichthouder en politiek wenden de blik af, ze zijn immers profijtelijk verbonden aan dit model,
en dit model zal ook in de smart-meter worden toegepast op ons allemaal.
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 29-10-2011 08:33
]