Duurzame Energie deel 18 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 215 Laatste
Acties:
  • 1.177.762 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

flitspaal.nl schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 07:10:
[...]

Op zich qua verbruik niet slecht maar het is samen met de wasdroger wel de grootste stroomverbruiker in ons huis. En nee, ik krijg mijn vrouw niet zo ver dat de wasdroger het huis uit gaat. :)
Mijn Label B droger is zuiniger dan onze 15 jaar oude wasmachine. Ik wil zoals eerder geschreven een AEG hotfill, maar die is er nog niet :(

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
migjes schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:35:
@flitspaal.nl
heb je al gekeken of als je zelf een los atom moederbordje koopt je dan niet goedkoper uit bent?
Daar heb ik inderdaad naar gekeken, ik ben dan veel goedkoper uit ( moederbord inclusief processor kost circa 120 euro ). Ik heb gekeken naar de Intel ION Zotac. Ik kwam daarvan een review tegen maar het verbruik valt me vies tegen. Idle 25W. Dat is al meer dan mijn laptop.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
PcDealer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:02:
[...]

Mijn Label B droger is zuiniger dan onze 15 jaar oude wasmachine. Ik wil zoals eerder geschreven een AEG hotfill, maar die is er nog niet :(
Mja, dan heb je eigenlijk 3 keuzes:
- Ander merk machine met hotfill
- AEG machine zonder hotfill
- AEG machine met hotfill voorschakelapparaat

Ik denk persoonlijk niet dat je je blind moet staren op 1 merk. Ik heb op dit moment een Lavamat Turbo 16850A staan, zo'n combo-apparaat, en ik weet nu al dat mocht ie stuk gaan, dat het me geen ruk kan schelen welk merk ervoor terugkomt, maar dat ie iig een pluizenfilter moet hebben. Elke was na een droogbeurt zit onder de pluisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_JGC_ schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:06:
[...]

Mja, dan heb je eigenlijk 3 keuzes:
- Ander merk machine met hotfill
- AEG machine zonder hotfill
- AEG machine met hotfill voorschakelapparaat
Snap ik :) Hotfill doe ik nu zelf door via de waspoederbak warm water er in te gieten :7
Voormenger van 200,00 vind ik te gortig, heb ik een 8kg machine voor i.p.v. een nieuwe 6kg met veel functies :p
Ik denk persoonlijk niet dat je je blind moet staren op 1 merk. Ik heb op dit moment een Lavamat Turbo 16850A staan, zo'n combo-apparaat,
Die combo verbruikt meer dan twee losse. Maar goed, misschien heb je geen ruimte voor twee losse apparaten.
en ik weet nu al dat mocht ie stuk gaan, dat het me geen ruk kan schelen welk merk ervoor terugkomt, maar dat ie iig een pluizenfilter moet hebben. Elke was na een droogbeurt zit onder de pluisjes.
Ik heb een dubbel pluizenfilter. Nieuwe AEG's hebben ook een filter bij de condensor. Dat scheelt weer schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:42

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Kunnen mede GoT-ers mij helpen om niet kloppende data in de PV lijst op te merken? Bijvoorbeeld Karel Prior heeft een aantal installaties toegevoegd, waarvan sommige niet van hem zelf lijken te zijn. Ook is de nick "Karel Prior" niet terug te vinden op GoT. Dus verplaatsen naar de niet-GoT lijst? Zijn er zo nog meer te vinden?

[ Voor 24% gewijzigd door antonboonstra op 19-10-2011 11:16 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
antonboonstra schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:14:
Kunnen mede GoT-ers mij helpen om niet kloppende data in de PV lijst op te merken? Bijvoorbeeld Karel Prior heeft een aantal installaties toegevoegd, waarvan sommige niet van hem zelf lijken te zijn. Ook is de nick "Karel Prior" niet terug te vinden op GoT. Dus verplaatsen naar de niet-GoT lijst? Zijn er zo nog meer te vinden?
Karelprior O-)

Even met hem afstemmen dat de bedrijfsinstallaties naar de "niet GoT" overgeheveld worden.

Iedere poster die data heeft ingevuld s.v.p. zelf checken of alles klopt, we willen immers een dijk van een verzameling laten zien, die staat als een huis. Toch?

kWh data van mij komen nog. Ben eerst opdracht aan het uitwerken. Stadswarmte tarieven van voorgaande jaren uitzoeken en netjes in spreadsheet bij elkaar zetten (tijd niks aan gedaan, tarieven had ik in ordner zitten). Vooral het detailwerk daar achter (ja, ik ben nuts, ik weet het) wens je je ergste vijand niet toe...

[ Voor 28% gewijzigd door zonnigtype op 19-10-2011 11:20 . Reden: We blijven van de straat... ]

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
[b]antonboonstra schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:14

@14W server.

Die server die je hebt draaien, verbruikt die idle 14W of is dat onder full load?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

flitspaal.nl schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:02:
[...]

Daar heb ik inderdaad naar gekeken, ik ben dan veel goedkoper uit ( moederbord inclusief processor kost circa 120 euro ). Ik heb gekeken naar de Intel ION Zotac. Ik kwam daarvan een review tegen maar het verbruik valt me vies tegen. Idle 25W. Dat is al meer dan mijn laptop.
Als je http://www.msi.com/product/ipc/IM-945GSE-A.html nog kan vinden (Picco was de enige shop die het, op verzoek, leverde), die verbruikt idle 15w als ik het goed heb. En anders mux vragen voor suggesties? Zie zijn blogs, Over kunst, cultuur en techniek: Teaser: Core i3 desktopsysteem @ 10W idle... o.a. ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Voorstel voor GoT en niet GoT leden:

Als je zelf "een" PV installatie hebt en GoT lid bent eenmalig aanmelden in de GoT PV lijst. Dan kan bijvoorbeeld een actieve GoT poster als Sunshine Company zijn eigen installatie kwijt (als hij zou willen, het is allemaal vrijblijvend).

Alle andere installaties van GoT-ers buiten hun privé / bedrijfs-systeem om s.v.p. aanmelden in de "niet GoT" lijst. Gaarne DM naar Anton als er installaties verkeerd staan in de "GoT" lijst, en die laten overhevelen. Bezorg Anton s.v.p. zo weinig mogelijk (extra) werk, het is allemaal liefdewerk-oud-papier...

Probleem blijft staan dat als er een GoT-er is die meteen "zijn" industriehal met een 100 kWp installatie vol gaat knallen, en die als "GoT" installatie meldt, dat dat meteen een fors vertekend beeld geeft voor het totale geïnstalleerde vermogen in die map. Beetje vergelijkbaar effect als het Oceanium in Rotterdam wat als "lid van de Zonnestroom Producenten Vereniging" is aangemeld, en in een keer het totale vermogen van de leden van de ZPV gigantisch in de hoogte dreef (die installatie heeft een omvang van maar liefst 518,4 kWp...).

Maar dat is eventueel af te vangen met iets van een opmerking "van de geaccumuleerde capaciteit bij de GoT leden (xxx kWp) bestaat een fors deel (yyy kWp) uit grote installaties van zzz GoT leden'. Of zoiets.

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

14W is idle. Tijdens opstarten blijft ie onder de 25W. Zie ook YouTube: Power consumption AMD Brazos (helaas heeft Youtube het filmpje wat vertraagd)

Gebruik deze server ook voor:
- Fileserver
- FTP Server
- PV logger
- Webserver
- Backup (handmatige sync met mijn workstation)
- HTPC
- Torrent download

Draait op Windows XP met Apache en PHP en MediaPlayer Classic HC

[ Voor 27% gewijzigd door antonboonstra op 19-10-2011 11:36 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
PcDealer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:14:
[...]
Snap ik :) Hotfill doe ik nu zelf door via de waspoederbak warm water er in te gieten :7
Voormenger van 200,00 vind ik te gortig, heb ik een 8kg machine voor i.p.v. een nieuwe 6kg met veel functies :p

[...]
Die combo verbruikt meer dan twee losse. Maar goed, misschien heb je geen ruimte voor twee losse apparaten.

[...]

Ik heb een dubbel pluizenfilter. Nieuwe AEG's hebben ook een filter bij de condensor. Dat scheelt weer schoonmaken.
Ruimte is er op zich wel voor 2 losse apparaten, maar dan moet er 1 in een koud onverwarmd halletje staan. Voor een apparaat dat eens per 2-3 weken draait (ik hang nagenoeg alles uit, alleen was die niet past op het wasrek gaat in de droger) ga ik die ruimte niet opofferen.
Verder heb ik liever een droger die zijn warmte afgeeft aan de omgeving dan een droger die zijn warmte naarbuiten pompt, hetzij via een slang door de muur, hetzij via een slecht geisoleerd halletje waar ik toch niet kom. De isolatie van dat halletje staat nog op TODO, maar bovenaan dat lijstje staat de bovenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09

Punkrocker

Mostly harmless

Kunnen mede GoT-ers mij helpen om niet kloppende data in de PV lijst op te merken?
Kan de wel/niet subsidiekolom nu ook achteraf ingevuld worden?
Kan dat in het overzicht zelf worden aangepast?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Punkrocker schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:37:
[...]

Kan de wel/niet subsidiekolom nu ook achteraf ingevuld worden?
Kan dat in het overzicht zelf worden aangepast?
Moet je via DM naar Anton doen. Hij heeft functies zo te zien uitgeschakeld, wat begrijpelijk is, want anders gaat iedereen lopen rotzooien en kan het een puinhoop worden (is mijn inschatting).

FEEST! *O*

200,427 kWp totaal is inmiddels binnen (waarvan nu nog 188 kWp in de GoT lijst staat en deel nog overgeheveld moet worden naar de "niet GoT lijst"). 232 MWh in totaal aangemeld (incl. pending PPV opbrengst).

Ik zeg: dit smaakt naar meer!

Invulluh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

En wat is het doel van die lijst? En hoe pas ik die lijst aan dan? Of moet ik je een DM sturen met de gegevens?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 06:38
zonnigtype schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:08:
[...]

Dat was na de silicium is nu nog ff krap en dus prijzig bubbel van 2006, maar JeroenH krijgt wat mij betreft alle credits daarvoor...

Goedemorgen allen!

185,437 kWp, totaal door GoT-ers aangemeld (incl. pending PPV) 158 MWh (9h06)
12,215 kWp "niet GoT" lijst (incl. een op 6,5 kWp afgeschatte installatie, gaarne proberen details te vinden over het totale zonnepaneel vermogen), aangemeld 71 MWh (9h58).
197,652 kWp totaal. Aangemeld reeds 229 MWh. _/-\o_

Ik ga rapportage tempo wel verminderen, want ik kom nergens anders meer aan toe... :)
Die ca 6,5 kWp is mijn 'fout; Dat is de installatie die op het dak van onze school ligt. Vreemd genoeg heeft niemand mij nog kunnen vertellen wat het exacte geinstalleerde vermogen is.. Het zijn van die mooie shell paneeltjes van ruim 10 jaar terug. Er hangt een mooi display in de ontvangsthal, dus de opgewekte kWh-tjes zijn wel bekend!

Edit: info gevonden:

Zie document: http://www.pvinfo.nl/sources/4112201/4112201.pdf

Kan iemand met edit-rechten die ca 6,5 kWp aanpassen naar 8,55 kWp? Die 6,5 kWp was geschat op basis van het directe vergelijk met mijn eigen installatie. Op school wordt dagelijks iets van 20% meer opgewekt dan bij mij thuis. Achter die shell paneeltjes zit waarschijnlijk een OK4e omvormer...(nee het zijn 90x Sunmaster 130S.. is hier iets over bekend??) iets zegt mij nu dat 20% van deze omvormers inmiddels de geest gegeven heeft... 8)7

Dit gaan we eens onderzoeken!

[ Voor 19% gewijzigd door mightym op 19-10-2011 13:26 . Reden: eureka ]

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
mightym schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:18:
[...]

Die ca 6,5 kWp is mijn 'fout; Dat is de installatie die op het dak van onze school ligt. Vreemd genoeg heeft niemand mij nog kunnen vertellen wat het exacte geinstalleerde vermogen is.. Het zijn van die mooie shell paneeltjes van ruim 10 jaar terug. Er hangt een mooi display in de ontvangsthal, dus de opgewekte kWh-tjes zijn wel bekend!

Edit: info gevonden:

Zie document: http://www.pvinfo.nl/sources/4112201/4112201.pdf

Kan iemand met edit-rechten die ca 6,5 kWp aanpassen naar 8,55 kWp? Die 6,5 kWp was geschat op basis van het directe vergelijk met mijn eigen installatie. Op school wordt dagelijks iets van 20% meer opgewekt dan bij mij thuis. Achter die shell paneeltjes zit waarschijnlijk een OK4e omvormer...(nee het zijn 90x Sunmaster 130S.. is hier iets over bekend??) iets zegt mij nu dat 20% van deze omvormers inmiddels de geest gegeven heeft... 8)7

Dit gaan we eens onderzoeken!
Kijk, en zo komen we nu verder (met de fysieke productie cq. mogelijke oorzaak fout herstelling). Sunmasters zijn bekend dat daar nogal wat problemen mee (kunnen) zijn. Tja, ouwe beestjes uit de NL prehistorie...

Anton: *;

(doe jij ff die aanpassing plies? :P )
(2,05 kWp added in eigen spreidscheet...)
(mightym: moet dat woordje "meer" niet zijn "minder"???)
(dat waren gouwe tijden: systeemkosten alle drie deelinstallaties in die Novem publicatie: EUR 6,36/Wp...)

@mightym

Wil je als je toch gaat navragen ook naar die andere twee installaties vragen? In Duitsland zijn Shell Solar modules met delaminatie vastgesteld, o.a. bij een RSM 115 S module type. Volgens de door jou gelinkte Novem info zou het op de Ziekenhuis lokaties om RSM 110 exemplaren gaan, Photon meldde in maart ook dat er een RSM 100 module op Texel in brand is gevlogen (systeem schijnt inmiddels te zijn vervangen, details zijn niet bekend). Zou fijn zijn om te weten dat de problemen tot genoemde series zijn beperkt of mogelijk meer types hebben betroffen.

Wow! Paar kneiters bij gekomen in de "niet GoT lijst". "Voeg maar 46 kWp toe". Update volgt later op de dag (denk ik).

[ Voor 22% gewijzigd door zonnigtype op 19-10-2011 14:15 . Reden: Meer of Minder? ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnigtype schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:31:
Wow! Paar kneiters bij gekomen in de "niet GoT lijst". "Voeg maar 46 kWp toe". Update volgt later op de dag (denk ik).
De DHL installatie is mijn werkgevers installatie. Aan het net sinds begin van deze maand.

Oke Oke pics or it didn't happen.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-J91PluAd4Z0/Tp7HKgevsrI/AAAAAAAAFiE/6nF-zvwv-Ws/h120/tracker.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-MoMfQgz_rdI/Tp7HMzDneAI/AAAAAAAAFiM/59TCba7Zq-k/h120/dak.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ixi_hxbMrMA/Tp7HONgN0qI/AAAAAAAAFiU/eN6g1CkVDpU/h120/omvormers.JPG

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 14:51 . Reden: Foto's of het is niet gebeurt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik kan nu mijn aurora's monitoren met aurora communicator en er zit een optie data logger in maar hoe maak ik hier een mooie website van ofzo

bestandjes zien er zo uit

[info]
Plant Name: System Name
Date: 19/10/2011

[measurements]
Time;Address;Model;MPPT;VDC1;IDC1;PDC1;VDC2;IDC2;PDC2;VAC;IAC;PAC;TINV;TINT;ENERGY;RISO;ILEAK;IRR;GENFREQ;
;;;;VDC;ADC;W;VDC;ADC;W;V;A;W;°C;°C;Wh;MOhm;mA;W/mq;Hz;

[start]
14:31;2;PVI-3.6-OUTD;D;356.3;0.5;170.2;285.1;0.5;137.6;226.1;1.8;281.3;35.9;35.4;2414.0;20.0;0;0;0;
14:31;3;PVI-3.6-OUTD;D;356.4;0.5;170.8;357.7;0.5;168.6;228.7;1.3;321.7;37.0;35.5;2683.0;20.0;0;0;0;

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:31:
[...]

De DHL installatie is mijn werkgevers installatie. Aan het net sinds begin van deze maand.
Mooi (ik neem aan dat hij wel hier van weet?).

Ben benieuwd naar de opbrengsten, ook naar die van de tracker... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnigtype schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Mooi (ik neem aan dat hij wel hier van weet?).

Ben benieuwd naar de opbrengsten, ook naar die van de tracker... :9
Ja, dat is inmiddels ook bij ons doorgedrongen

Ben het aan het bijhouden >:) Nog even geduld :+

Zojuist pics bij orginele bericht.

Tracker is er gekomen omdat je de solyndra panelen niet ziet liggen op dak :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 16:57

Thyzz

-=leeg=-

Jullie wisten het vast al:
http://www.nu.nl/economie...met-duurzame-energie.html

Zegt maar weer eens hoe droevig het is in Nederland

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Thyzz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:22:
Jullie wisten het vast al:
http://www.nu.nl/economie...met-duurzame-energie.html

Zegt maar weer eens hoe droevig het is in Nederland
Ja en vooral deze, ja.

Leveranciersverplichting is de dood in de pot voor bedrijven als Greenchoice, maar dat interesseert in Den Haag helemaal niemand. Gewoon zo goedkoop mogelijk die Europese verplichting van 14% halen, maakt niet uit hoe. De vraag is of ze zelfs die marginale "doel"stelling halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:16

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6032/6260064421_d0b6398582_z.jpg
Stoplicht by ericplan, on Flickr
Ik heb m'n stoplicht! Twee sets LED-jes geven een indicatie van de temperatuur van de zonneboiler en van de CV-boiler. Een actieve GoT-lezer, student elektrotechniek in Twente, zocht contact met me en heeft een printje gemaakt met 6 LED-jes. Zo is het voor elke gebruiker in huis duidelijk wanneer de tijdklok gebruikt moet worden om geen koude douche te krijgen en wordt er niet overbodig gestookt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 08:43
Wat voor modulerende thermostaat raden jullie aan? Ik moet er binnen een korte termijn 1 aanschaffen en wil er 1 (liefst met een groot display) die energie zuinig omgaat met mijn gas. Heb al een poos zitten googelen maar er is zoveel keus, echt niet normaal.

ps:
ik heb ze niet gezien maar misschien bestaan ze wel. Thermostaten met een ethernet poort voor mobile app toegang? Zou wel heel gaaf zijn als die bestaat. (heb er eerlijk gezegd nog niet op gezocht)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

c70070540 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:59:
[...]
En wat is het doel van die lijst? En hoe pas ik die lijst aan dan? Of moet ik je een DM sturen met de gegevens?
Je kunt je eigen installatie toevoegen via een formulier en de bestaande lijst ook bekijken en eventueel exporteren. Ik quote mijzelf even:
antonboonstra schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:01:
Misschien handig om een aparte lijst voor niet-GoT-ers te maken?

Wel GoT-leden (dus eigen installaties van mensen die een account op GoT hebben)Niet GoT-leden (bijvoorbeeld klanten / kennissen etc.)
Nadeel is echter dat aanpassingen aan al ingevoerde systemen door mij gedaan moeten worden. DM mij hiervoor.

Het doel: naar aanleiding van deze vraag kwam er uiteindelijk dit initiatief.

Edit: Volgens mij zijn alle DM's en andere aanpassingen verwerkt. Ik heb alleen nog geen reactie van Karelprior of ik enkele van zijn installaties kan verplaatsen

[ Voor 4% gewijzigd door antonboonstra op 19-10-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
antonboonstra schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:49:
Nadeel is echter dat aanpassingen aan al ingevoerde systemen door mij gedaan moeten worden. DM mij hiervoor.
Kun je niet een opmerking invoerveldje toevoegen aan het formulier?

Men kan dan zelf alles opnieuw invullen en erbij zetten 'Vorig systeem ... van mij kan gewist worden'.

Dan hoef jij alleen nog de oude invoer te wissen dat lijkt me voor jou een berg zoekwerk en arbeid te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 09:07
Speedfightserv schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:49:
ps:
ik heb ze niet gezien maar misschien bestaan ze wel. Thermostaten met een ethernet poort voor mobile app toegang? Zou wel heel gaaf zijn als die bestaat. (heb er eerlijk gezegd nog niet op gezocht)
dat zou wel heel gaaf zijn ja.
een com poort vind ik ook al geweldig.
het liefst nog dat je de modulering van de ketel kunt beïnvloeden.
dan kan ik mijn vloerverwarmings-pomp er ook nog op aansluiten.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poster2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11-2022
Is het mogelijk (heeft het zin) om de collectoren van een zonneboiler
ver weg van de boiler te plaatsen. Ik heb namelijk een garage die haast
perfect op het zuiden kijkt.

Zie tekening:
http://act-if.nl/huis.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

AllesKan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:04:
[...]

Kun je niet een opmerking invoerveldje toevoegen aan het formulier?

Men kan dan zelf alles opnieuw invullen en erbij zetten 'Vorig systeem ... van mij kan gewist worden'.

Dan hoef jij alleen nog de oude invoer te wissen dat lijkt me voor jou een berg zoekwerk en arbeid te schelen.
Aantal wijzigingen valt nog mee en het zoeken valt mee omdat de GoT naam prima is terug te vinden.

Je kunt wel leuke dingen met de input doen:
kaartje, systemen per provincie, installaties per jaar, meest gebruikte hellingshoek, geinstalleerd vermogen per provincie, geinstalleerd vermogen per jaar

[ Voor 16% gewijzigd door antonboonstra op 19-10-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basfromasd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
poster2011 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:14:
Is het mogelijk (heeft het zin) om de collectoren van een zonneboiler ver weg van de boiler te plaatsen.
Ja hoor, dat kan gewoon. Isoleer de leidingen goed. Je kunt nog wat spelen met een groter inschakel-temperatuurverschil om te zien of hij dan minder vaak een plens koud water hoeft op te warmen, maar er is geen fundamenteel probleem. Stadsverwarming gaat ten slotte door nog veel langere leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

@antonboonstra:

Zou je in de lijst bij mij als woonplaats Schinnen kunnen invullen?
Ik wil ook zo'n rood bolletje op de kaart >:)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Schinnen-groen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:37:
@antonboonstra:

Zou je in de lijst bij mij als woonplaats Schinnen kunnen invullen?
Ik wil ook zo'n rood bolletje op de kaart >:)
Na een refresh van de kaart zou je er in moeten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
zonnigtype schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:31:
[...]

Kijk, en zo komen we nu verder (met de fysieke productie cq. mogelijke oorzaak fout herstelling). Sunmasters zijn bekend dat daar nogal wat problemen mee (kunnen) zijn. Tja, ouwe beestjes uit de NL prehistorie...

Anton: *;

(doe jij ff die aanpassing plies? :P )
(2,05 kWp added in eigen spreidscheet...)
(mightym: moet dat woordje "meer" niet zijn "minder"???)
(dat waren gouwe tijden: systeemkosten alle drie deelinstallaties in die Novem publicatie: EUR 6,36/Wp...)

@mightym

Wil je als je toch gaat navragen ook naar die andere twee installaties vragen? In Duitsland zijn Shell Solar modules met delaminatie vastgesteld, o.a. bij een RSM 115 S module type. Volgens de door jou gelinkte Novem info zou het op de Ziekenhuis lokaties om RSM 110 exemplaren gaan, Photon meldde in maart ook dat er een RSM 100 module op Texel in brand is gevlogen (systeem schijnt inmiddels te zijn vervangen, details zijn niet bekend). Zou fijn zijn om te weten dat de problemen tot genoemde series zijn beperkt of mogelijk meer types hebben betroffen.

Het woordje 'meer' klopt wel, maar niet als je kijkt naar het genormeerde vermogen. Een installatie van rond de 6kW is 20% groter dan mijn installatie, op basis van de werkelijke prestaties van de installatie op school was mijn inschatting dus iets van 6,5 kW. In werkelijkheid is blijkbaar 2kW defect...

Ik ga de panelen op school eens inspecteren, kwestie van een laddertje! Met het ziekenhuis heb ik op zich geen contact, maar ik ga kijken of ik een ingang kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas maar op met dat laddertje, anders heb je gelijk een ingang... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Ik was net bij mensen (niet voor PV).. je gelooft het niet, maar ze begroeven hun afval (matrassen, stalen zooi, magnetron, etc.) in de achtertuin. De achtertuin was 1 grote chaos, groot gat, met daarin hun afval. Alles verpaupert, vies, kapot. Hele buurt verpaupert, overigens. Echt zo'n achterstandswijk, met een achterstandsfamilie. Bizar dat mensen zo kunnen leven, dat dat bestaat. Vertelden trots dat ze pas in een of ander SBS programma (ruzie met de buren) waren geweest..

Gemeente inlichting?

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:00:
Pas maar op met dat laddertje, anders heb je gelijk een ingang... :+
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
antonboonstra schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:30:
[...]

Aantal wijzigingen valt nog mee en het zoeken valt mee omdat de GoT naam prima is terug te vinden.

kaartje, systemen per provincie, installaties per jaar, meest gebruikte hellingshoek, geinstalleerd vermogen per provincie, geinstalleerd vermogen per jaar
Anton, Anton, Anton...

... ik maak hier het ene na het andere s.p. moment mee ...

... volgens mij hoef ik niks meer te doen ...

... allemaal al geregeld in Aduard ...

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
Met als doel boete?

Is er geen hulpverleningsinstantie die je een tip kunt geven? Die mensen hebben geen boete nodig, maar hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dubbel: DHL Supply Chain Beringe 20760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
PcDealer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:24:
[...]

Denk het niet, zie "Sys1" en "Sys2"...

Alles bij elkaar nu: 257,4 kWp en 236 MWh aangemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 09:07
SunshineCompany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:01:
Ik was net bij mensen (niet voor PV).. je gelooft het niet, maar ze begroeven hun afval (matrassen, stalen zooi, magnetron, etc.) in de achtertuin. De achtertuin was 1 grote chaos, groot gat, met daarin hun afval. Alles verpaupert, vies, kapot. Hele buurt verpaupert, overigens. Echt zo'n achterstandswijk, met een achterstandsfamilie. Bizar dat mensen zo kunnen leven, dat dat bestaat. Vertelden trots dat ze pas in een of ander SBS programma (ruzie met de buren) waren geweest..

Gemeente inlichting?
ja ja je komt ze af en toe wel eens tegen.
mensen met de geiten en kippen in de huiskamer omdat het gas is afgesloten en zo.
hele vuilnis opslag plaatsen in de tuin etc...
sanitair wat waarschijnlijk ooit wit is geweest maar nu gedrapeerd is in een tot leven gewekte schimmel met meer intelligentie als de bewoners.
verzakte aanbouwsels aan het huis met kieren waar een hooft door past.
natuurlijk recht op de riool bezink put gebouwd. mmm lekker een serre met rioollucht.
gruwels genoeg gezien.
als ze in een woningbouw verenigings huis zitten is het handigste via hun iets te doen.
meestal zijn de probleem gevallen wel bekent bij gemeente/woningbouw vereniging en kunnen ze weinig doen. mensen moeten het wel zelf willen de rest kan alleen maar helpen.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
thalantis schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:32:
ik kan nu mijn aurora's monitoren met aurora communicator en er zit een optie data logger in maar hoe maak ik hier een mooie website van ofzo

bestandjes zien er zo uit

[info]
Plant Name: System Name
Date: 19/10/2011

[measurements]
Time;Address;Model;MPPT;VDC1;IDC1;PDC1;VDC2;IDC2;PDC2;VAC;IAC;PAC;TINV;TINT;ENERGY;RISO;ILEAK;IRR;GENFREQ;
;;;;VDC;ADC;W;VDC;ADC;W;V;A;W;°C;°C;Wh;MOhm;mA;W/mq;Hz;

[start]
14:31;2;PVI-3.6-OUTD;D;356.3;0.5;170.2;285.1;0.5;137.6;226.1;1.8;281.3;35.9;35.4;2414.0;20.0;0;0;0;
14:31;3;PVI-3.6-OUTD;D;356.4;0.5;170.8;357.7;0.5;168.6;228.7;1.3;321.7;37.0;35.5;2683.0;20.0;0;0;0;
Kan je mij een paar van die bestanden mailen? Dan maak ik er support voor in jSunnyreports. ( http://www.familie-kleinman.nl/jsunnyreports ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:24:
[...]

Nee, 2 systemen van elk 20760 Wp. Oftewel 2 x 120 panelen a 173 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericplan schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:54:
Glas HR++ vraagje. Er is enorm veel aanbod met heel veel variabelen zoals de glasdikte binnen en buiten, spouw en soort gasvulling. Wat zijn redelijk normale diktes voor een raam van 80 breed, 160 hoog aan de noordzijde op de derde verdieping? Neem je juist de binnenruit of de buitenruit dikker? Neem je de spouw zo groot als in het kozijn past of kleiner?
belangrijk bij een ruit is ,wat de hoogte onderkant ruit tot vloer is, ivm doorvalveiligheid, is deze minder dan 850 mm moet hij gelaagd zijn aan de binnenzijde, buitenruit van 4mm is op het randje 5 is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:58:
[...]

belangrijk bij een ruit is ,wat de hoogte onderkant ruit tot vloer is, ivm doorvalveiligheid, is deze minder dan 850 mm moet hij gelaagd zijn aan de binnenzijde, buitenruit van 4mm is op het randje 5 is goed.
Dat is vziw het geval bij nieuwbouw, niet bij gewone vernieuwing. De hoogte is overigens 85+ cm. Bij de balkondeur is dit 83 cm., maar daar zit een aan de buitenzijde een hekje. Geen reden voor gelaagd glas dus.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 11:23

flippo765

4170 Wp subsidieloos

PcDealer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:14:
[...]
En een normale thermostaatkraan ervoor?
Is wel van belang dat de wasmachine de temperatuur meet.
Goedkoop en toch een soort van hotfill zonder al te veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

JeroenH schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:40:
Hebben we door dat Solar Team Twente weer een plaatsje omhooggeschoven is naar plaats vier in de World Solar Challenge?
_/-\o_
Als die tukkers niet de pech hadden gehad met die controller stonden we al aan kop :)

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Wat voor modulerende thermostaat raden jullie aan? Ik moet er binnen een korte termijn 1 aanschaffen en wil er 1 (liefst met een groot display) die energie zuinig omgaat met mijn gas. Heb al een poos zitten googelen maar er is zoveel keus, echt niet normaal.

ps:
zoiets? De Ecobee
ca 469 USD.... kost wat maar dan heb je ook wat... of je het gaat besparen? mwah..

Ik had er 2 weken terug met een collega over, hij betrekt binnenkort een appartement en wil exact draadloos de CV bedienen via Android.

Ikzelf hou het liever bij een versie via koperdraad, je wilt niet dat je CV gehacked wordt en een ander je gasrekening gaat affakkelen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NielsTn op 19-10-2011 19:06 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70
  • Laatst online: 18-09 20:07

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

(jarig!)
Euhh.....

We zijn nu wel allemaal bezig de lijst van Anton in te vullen maar moet de lijst niet op de openingspost van het topic geplaatst worden?
Zomaar.... een opmerkingkje... B)

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Laatst online: 19-09 11:23

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Mike70 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:04:
Euhh.....

We zijn nu wel allemaal bezig de lijst van Anton in te vullen maar moet de lijst niet op de openingspost van het topic geplaatst worden?
Zomaar.... een opmerkingkje... B)
Misschien iets voor Deel 19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
Mike70 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:04:
Graag. Ik ben van plan in het voorjaar PV te gaan leggen, maar tegen die tijd kan ik waarschijnlijk het aanmeldformulier niet meer terug vinden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. opvallend.

Omdat het nieuw is voor mij denk ik. Het valt me op dat zelfs als het flink bewolkt is er toch nog echt wat vermogen wordt geleverd. Zo rond de 80W als ik binnen het licht al aan moet doen.

Vandaag meer opbrengst dan gisteren 1,9 kWh/kWp in de meterkast, niet van de SMA afgelezen. Afwijking circa 8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Laatst online: 23-09 12:43
deel 18 blz 581 is toch wel te onthouden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70
  • Laatst online: 18-09 20:07

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

(jarig!)
silvester6 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:10:
_O-

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

[b][message=36960840,noline]antonboonstra schreef op woensdag 19 oktober 2011 @
Het doel: naar aanleiding van deze vraag kwam er uiteindelijk dit initiatief.
Anton diep respect, wat heb je dit alles prachtig uitgewerkt _/-\o_
Vooral met die kaartjes etc, ik heb de hele handel inmiddels als bladwijzers aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
silvester6 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:10:
Ik onthou je naam wel, vraag ik het tegen die tijd wel aan jou. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Wie gaat me inhalen in Anton's lijst..? ;)

* SunshineCompany gaat weer verder met het begraven van zijn afval.

Ik ben nog steeds *shocked* dat mensen in hun eigen achtertuin gewoon hun afval begraven. Echt bizar.

[ Voor 3% gewijzigd door SunshineCompany op 19-10-2011 19:30 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Laatst online: 23-09 12:43
dat mag heb het opgeslagen in me roboform en notitie er bij met deel 18 blz 581 voor alleskan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

SunshineCompany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:29:

Ik ben nog steeds *shocked* dat mensen in hun eigen achtertuin gewoon hun afval begraven. Echt bizar.
Helemaal vreemd als je bedenkt dat het waarschijnlijk meer moeite kost om het te begraven dan om het in te leveren.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:09:
Omdat het nieuw is voor mij denk ik. Het valt me op dat zelfs als het flink bewolkt is er toch nog echt wat vermogen wordt geleverd. Zo rond de 80W als ik binnen het licht al aan moet doen.

Vandaag meer opbrengst dan gisteren 1,9 kWh/kWp in de meterkast, niet van de SMA afgelezen. Afwijking circa 8%.
Dat viel mij ook al op bij bewolkt weer toch nog vermogen.
Bij mij vandaag 2,39 kWh/kWp gemeten met de Sunny Beam.
Opbrengsten vergelijken is op een dag van vandaag toch lastig met die buien er tussen door.
Zoals eerder vermeld aankomend weekend gaan we weer knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Je zonnepanelen zullen ALTIJD aangaan, op besneeuwde dagen na dan. Alleen ga er vanuit dat je de hele MAAND december net zoveel opwekt als op 1 mooie zomerDAG..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Speksteenkachel schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:18:
[...]
Anton diep respect, wat heb je dit alles prachtig uitgewerkt _/-\o_
Vooral met die kaartjes etc, ik heb de hele handel inmiddels als bladwijzers aangemaakt.
Thanx voor alle complimenten. Ik word er helemaal enthousiast van *O* Gelukkig ondersteunt Google mij met de juiste tools (Google forms, Google docs en Google fusiontable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstolk
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

jwstolk

0 Wp

thalantis schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:38:
[...]
is dat wel veilig zo'n eeepc met die losse voeding, ik wil ook zoiets doen met mijn eeepc om mijn set te monitoren
Ik heb mijn eee-pc 900 wel eens aan een oprolbaar zonnepaneel geknoopt. (via een officiële eee-pc auto-lader die max 24V input aan kon.) De 12V eee-pc zal steeds meer stroom gaan trekken als de spanning zakt om het benodigde vermogen te halen, en bij ongeveer 9V overschakelen naar de interne batterij. Hij is dus niet erg kieskeurig wat betreft de externe spanning, maar ik zou niet te ver onder de 12V gaan ziten, om de stroom binnen de specificaties te houden.

Direct een (te klein) zonepaneel aansluiten op een eee-pc (zonder accu er tussen) was echter niet zo'n succes. De spanning van het paneel zakte vaak onder de 9V, waarna de eee-pc overschakelde op de interne accu, waardoor de belasting van het zonnepaneel wegviel, en de spanning weer omhoog schoot, waardoor de eee-pc weer terug schakelde naar de externe voeding, etc. Dit herhaalde +/- 10 keer per seconde, terwijl de bios meldingen 1 seconde op het scherm bleven staan.
Verder moest ik het scherm zo donker mogelijk instellen, om minder stroom te trekken, maar wel in de volle zon zitten met het paneel, wat ook geen handige combinatie was. (to be continued)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
SunshineCompany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:43:
Je zonnepanelen zullen ALTIJD aangaan, op besneeuwde dagen na dan. Alleen ga er vanuit dat je de hele MAAND december net zoveel opwekt als op 1 mooie zomerDAG..
afhankelijk van de opstartspanning van je omvormer icm panelen...
op een naderend fiks onweer wil een installatie ook wel eens uitgaan tgv zeer weinig instraling ;)

ik zou je wel in willen halen in de PV-power-contest qua omvang, maar ja... mijn dak is te klein en ligt al erg vol :+

[ Voor 11% gewijzigd door NielsTn op 19-10-2011 19:49 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn strings van 5 of meer panelen produceren ook met sneeuw, opvallend veel zelfs.
merkte ik december 2010, ongeveer 11 watt per paneel van stc 190Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

NielsTn schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:48:
[...]
op een naderend fiks onweer wil een installatie ook wel eens uitgaan tgv zeer weinig instraling ;)
Zoals de mij nog goed bijgebleven 12 juli 2010 toen het flink waaide en onweerde. Ik was het op het werk en zag via internet ineens geen opbrengst meer. Ik was al bang dat de panelen van m'n dak waren gewaaid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 21:08
SunshineCompany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:43:
Niet eerder zo bij stil gestaan, maar ik kan je (bijna) gelijk geven.
Zowel in de hele maand december 2009 als in december 2010 (met veel sneeuw) produceerden onze panelen circa 1,5 maal zoveel als op een zomerse topdag.
Maar ook bij 15 cm sneeuw op de panelen bleven de Soladins heel zachtjens knipperen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karelprior
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:08
Wel grappig trouwens om te zien hoe naar aanleiding van Antons formularia de tweakerts uit alle hoeken en gaten gaan invullen en hier reageren. Volgens mij zitten er een hele hoop lurkers bij (en dat is zeker geen negatieve kwalificatie hoor!).
ben net klaar met vier pagina's snellezen die sinds gisteravond zijn volgetikt door deze en gene.

@Zonnigtype: neem je zelf ook even wat rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
NielsTn schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:00:
[...]

zoiets? De Ecobee
ca 469 USD.... kost wat maar dan heb je ook wat... of je het gaat besparen? mwah..

Ik had er 2 weken terug met een collega over, hij betrekt binnenkort een appartement en wil exact draadloos de CV bedienen via Android.

Ikzelf hou het liever bij een versie via koperdraad, je wilt niet dat je CV gehacked wordt en een ander je gasrekening gaat affakkelen ;)
Op zich een leuk apparaat, maar niet geschikt om een opentherm ketel modulerend te stoken.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
SunshineCompany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:29:

Ach, dat laten de nuke lovers de Staat doen (op onze kosten). Dus what the heck...

Armageddon is nigh...

@Karelprior
@Zonnigtype: neem je zelf ook even wat rust?
Met zo'n vlijtige Anton zeker, die natte dromen uit doet komen zonder dat je d'r wat voor hoeft te doen?

Moeilijk. Heeeeeel moeilijk.

Maar ik ben "gelukkig" weer in de stadswarmte tarieven gedoken (ik heb zo'n drie ordners vol van die sh*t). Worden sommige mensen heel rustig van ("ikkenietbegrijp"). Anderen gaan er van over de rooie.

Vanavond hopelijk afronden. Vastrechten achter de rug. Variabel GJ prijs check! Nu nog die bezopen post "kookgas vastrecht compensatie".

Degene die dat heeft uitgevonden (OK: de combinatie van die ellende) mogen ze van me opknopen.

Van Anton word ik een stuk rustiger blijer... ;)

... and that is the only thing that counts!

[ Voor 45% gewijzigd door zonnigtype op 19-10-2011 21:02 . Reden: Anton for president ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
antonboonstra schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:45:
[...]

Thanx voor alle complimenten. Ik word er helemaal enthousiast van *O* Gelukkig ondersteunt Google mij met de juiste tools (Google forms, Google docs en Google fusiontable).
Wow nice Anton, complimenten! Gelijk mezelf even toegevoegd, had het ontstaan hiervan even gemist. (waardeloos dat werken in het buitenland)
flippo765 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:05:
[...]

Misschien iets voor Deel 19?
Tijd om Anton rechten te geven om zijn werk mooi in de post een plaatsje te geven misschien?
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:53:
mijn strings van 5 of meer panelen produceren ook met sneeuw, opvallend veel zelfs.
merkte ik december 2010, ongeveer 11 watt per paneel van stc 190Wp
Bij mij een dikke vette 0, maar er lag zoveel sneeuw op mijn dak vorig jaar December dat je de panelen nauwelijks zag liggen :) SMA deed helemaal niets meer.. -O-

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Yilar schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:14:

Bij mij een dikke vette 0, maar er lag zoveel sneeuw op mijn dak vorig jaar December dat je de panelen nauwelijks zag liggen :) SMA deed helemaal niets meer.. -O-
Weet u nog, de Grote Sneeuw Bevrijdingsactie, van 20 december 2010? :+

Nou, als rijnstreek seffekes door buffelt met de schone paneelkes in "onze" zonnige provincie, moet dat wel gaan lukken...

... sorry, kon het niet laten ... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door zonnigtype op 19-10-2011 21:23 . Reden: Prikkelen mag best ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
zonnigtype schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

[...]

Nou, als rijnstreek seffekes door buffelt met de schone paneelkes in "onze" zonnige provincie, moet dat wel gaan lukken...

Hehehe.. inderdaad.. ben wel drie keer het dak op gegaan, maar het was vechten tegen de bierkaai.. |:(

Overigens heb ik Anton's formulier en overzicht aan de starttopic toegevoegd. Voor nu even onderaan bij GoT duurzame tweakers overzicht, raken we het in elk geval niet meer kwijt! :)

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

zonnigtype schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

[...]

Het voordeel is dan wel weer dat de omliggende sneeuw een extragratis bonusreflectie opbrengt. Met de sneeuw van vorig jaar heb ik een paar sneeuwballen op de panelen gegooid zodat er wat celletjes zichtbaar waren, de zon samen met de PV deed de rest.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
[...]

Anton, waarom staan de zeeuws-vlaamse installaties niet op het kaartje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Erasmo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:27:
[...]
Het voordeel is dan wel weer dat de omliggende sneeuw een extragratis bonusreflectie opbrengt. Met de sneeuw van vorig jaar heb ik een paar sneeuwballen op de panelen gegooid zodat er wat celletjes zichtbaar waren, de zon samen met de PV deed de rest.
Hoe "snel" ging dat dan? Kost toch wel de nodige tijd dunkt me, en de dagen zijn dan best kort.

Of stond Amon Re lekker te loeien in de vrieskou?

Maar winter opbrengsten, zelfs op zonnige dagen mogen leuk zijn (zonder sneeuw). Het blijft natuurlijk: "ze produceren wat, maar daar is dan ook alles mee gezegd".

http://www.polderpv.nl/seizoenseffecten1.htm#LOES93Wp
http://www.polderpv.nl/seizoenseffecten1.htm#LOVS93Wp

En zoveel van die zonnige dagen zijn er meestal niet in dat seizoen. We gaan onze zegeningen straks wel weer tellen...

Gebied van gevaarlijke kernsplijters? :X

[ Voor 7% gewijzigd door zonnigtype op 19-10-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mightym schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:35:
[...]

Omdat je zelf jouw eigen systeem moet toevoegen. Als je uit Zeeuws-Vlaanderen komt en je hebt jouw PV ingeschreven, dan heb je ook zeeuws-vlaanderen er bij.

Als je er nog meer uit Zeeuws-Vlaanderen weet, spoor ze dan aan om hun PV ook in te schrijven op het systeem van Anton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:50:
[...]

Omdat je zelf jouw eigen systeem moet toevoegen. Als je uit Zeeuws-Vlaanderen komt en je hebt jouw PV ingeschreven, dan heb je ook zeeuws-vlaanderen er bij.

Als je er nog meer uit Zeeuws-Vlaanderen weet, spoor ze dan aan om hun PV ook in te schrijven op het systeem van Anton :)
mightym staat al sinds gisteren in de lijst, en inderdaad staan er geen rooie punten in heel Zeeuws Vlaanderen. Grappig. Denkt Google dat dat ietwat curieuze stuk zonnig Nederland bij het Belgische Vlaanderen hoort??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb eens het kaartje en een kaartje (systemen per provincie) vergeleken en ik denk dat er iets dubbelgeteld wordt.

Op het kaartje die ik maar vier stippen en de grafiek geeft aan : 6 PV-installaties. Wat zie ik over het hoofd? Kan dat betekenen, dat er meerdere mensen uit dezelfde woonplaats een PV-installatie hebben?

Ik ben er al uit.. NIks gezegd verder dan alleen nog : Gaaf die kaart en statistieken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnigtype schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:06:
[...]

mightym staat al sinds gisteren in de lijst, en inderdaad staan er geen rooie punten in heel Zeeuws Vlaanderen. Grappig. Denkt Google dat dat ietwat curieuze stuk zonnig Nederland bij het Belgische Vlaanderen hoort??? :?
Oh sorry. niks gezegd. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW te R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:50
Ik heb een 30 Wp paneeltje op het dak liggen. Telt dat ook?

Wie het kleine niet eert ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

mightym schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:35:
[...]
Heel vreemd. Blijkbaar wordt Oostburg niet herkend (of verkeerd herkend). Als ik er Oostburg, Zeeland van maak, pakt ie 'm wel... :? Zijn er nog meer plaatsen die niet herkend worden?

@ JW te R Natuurlijk toevoegen!

[ Voor 11% gewijzigd door antonboonstra op 19-10-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Heeft boer Boon zich al aangemeld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
De laatste dag van de World Solar Race wordt morgen echt super spannend. Ik denk dat de strategie van vandaag bepalend is geworden voor die van morgen. Je wilt per slot van rekening zo leeg mogelijk aankomen bij de finish, maar zo hard mogelijk rijden!
Het verwachte slechte weer zal op de camera's er wel een beetje depri uitzien, maar geeft wel de strategisten van de teams alle credits voor hun rekenmodellen (als er een goeie finish tijd mee gehaald wordt).

Dat Twente het Michigan team inhaalt, lijkt me onwaarschijnlijk bij uitblijven van pech. 230km achterstand is niet zomaar weg te werken.

Wel opvallend dat vooral beide NL teams zo'n enorme media coverage hebben van de hele race (en de up-to-date site van onze topicstarter uiteraard!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
ps:
Ja ze zijn er, oa landal en center parks gebruiken ze. Oa uitgerust met bewegingssensoren. Waren eerder wel los te koop en betaalbaar, maar weet niet wat de ethernet koppeling en beheerderssoftware moet kosten.

http://www.icy.nl/bedrijf/productgroepen/timer-thermostaten
ericplan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:38:
[afbeelding]
Stoplicht by ericplan, on Flickr
Ik heb m'n stoplicht! Twee sets LED-jes geven een indicatie van de temperatuur van de zonneboiler en van de CV-boiler. Een actieve GoT-lezer, student elektrotechniek in Twente, zocht contact met me en heeft een printje gemaakt met 6 LED-jes. Zo is het voor elke gebruiker in huis duidelijk wanneer de tijdklok gebruikt moet worden om geen koude douche te krijgen en wordt er niet overbodig gestookt.
Hee fantastisch systeem!! Leuk leuk.

Voor meer mensen die met hetzelfde probleem zitten (of beter: willen optimaliseren) bij m'n ouders was het mogelijk om de de CV ketel simpel aan te sturen met de zonneboiler controller: de naverwarming sturing (normaal een electrische verwarming) kan het de ketel schakelen, door simpelweg de stroom in en af te schakelen. Op twee momenten wordt deze ingeschakelt: wanneer de boiler bovenin onder de 50c (traploos instelbaar) komt of wanneer deze een week onder de 70c is gebleven. Helaas niet configureerbaar, uitzetten geen optie: Het zijn oude lui dus ik wil geen L*** ziekte op m'n geweten hebben.

Tot vorige week heeft de stekker van de CV er helemaal niet ingezeten, afgelopen weekeinde moest de ketel naverwarmen, maar maandag t/m vandaag had de boiler alweer 100% dekking!
Uiteraard de verwarming nog helemaal niet aan, al wordt het wel hard koud in huis, 's ochtends zomaar 16c, totdat de houtkachel (7,5 kw) de temperatuur bepaalt.

Dit topic gaat echt bizar, bizar hard! Ik kon normaal wel redelijk bijblijven, maar ik red het nu gewoon echt niet meer.

Daarnaast heb ik het heugelijke nieuws dat ik een andere studie ga doen: de master energy and environmental sciences, zoveel als energie en milieutechniek (aan de RuG). Daarnaast in de vrije ruimte een aantal vakken marketing om de ideeën te verkopen.
En in m'n nieuwe studentenhuis alweer twee spaarlampen ingedraaid en de verhuurder gesproken over het juist aansluiten van de radiatoren, het gaat gewoon door haha.

Gisteravond Inside Job gekeken en tot de conclusie gekomen dat het pensioen van m'n pa in de problemen komt door een van de vele bankiers-bonussen gegeven in de VS. En dat zij er mee weg komen, sterker nog, er gewoon mee door gaan en dat er niets gebeurt. Nogmeer sympathesie voor de occupywallstreet en occupyx acties gekregen dus. Eigenlijk had geheel NL er alle reden toe om afgelopen zaterdag op de dam te staan.

Daarnaast de 2880 wp van m'n ouders in de spreadsheet gezet, draait sinds 2003. Voor het gemak 8x2500 kWh dus 20MWh erin gezet (zal niet veel schelen). Totale kosten 15.000 euro voor subsidie. Na subsidie volgens mij minder dan 2 euro / wp.

[ Voor 74% gewijzigd door SpiceWorm op 20-10-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Nope. En boer van Zutphen uit Veghel ook nog niet (ook een 300 kWp dijenkletser van H.E. ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:22
JakeNL schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:04:
De laatste dag van de World Solar Race wordt morgen echt super spannend. Ik denk dat de strategie van vandaag bepalend is geworden voor die van morgen. Je wilt per slot van rekening zo leeg mogelijk aankomen bij de finish, maar zo hard mogelijk rijden!
Het verwachte slechte weer zal op de camera's er wel een beetje depri uitzien, maar geeft wel de strategisten van de teams alle credits voor hun rekenmodellen (als er een goeie finish tijd mee gehaald wordt).

Dat Twente het Michigan team inhaalt, lijkt me onwaarschijnlijk bij uitblijven van pech. 230km achterstand is niet zomaar weg te werken.

Wel opvallend dat vooral beide NL teams zo'n enorme media coverage hebben van de hele race (en de up-to-date site van onze topicstarter uiteraard!)
Het wordt BIZAR spannend de komende paar uren. In iets minder dan een uur gaan ze van start.

Lees deze twee uiterst interessante artikelen van ex-Nuon Solar Team lid Diederik Kinds:

How good is Tokai really?
How good is Nuna really?

Ik heb echt heel veel mazzel dat ik hem als co-auteur heb weten te strikken.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
JeroenH schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:49:
[...]

Het wordt BIZAR spannend de komende paar uren. In iets minder dan een uur gaan ze van start.

Lees deze twee uiterst interessante artikelen van ex-Nuon Solar Team lid Diederik Kinds:

How good is Tokai really?
How good is Nuna really?

Ik heb echt heel veel mazzel dat ik hem als co-auteur heb weten te strikken.
@ Jeroen
De Nederlandse ambassade heeft een tweet geplaatst over de WSC met een link naar jouw website :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:22
SpiceWorm schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:05:
@ Jeroen
De Nederlandse ambassade heeft een tweet geplaatst over de WSC met een link naar jouw website :9
Ik zag het, en ook Helga van Leur met 17k followers. Het is maar goed dat ik mijn hosting provider twee weken gebeld heb, uitgelegd heb wat ik van plan was en of dat een probleem kon worden. Buiten dat ik gigantisch buiten mijn maandelijke databundel van 15Gb loop (waar ik normaal gesproken zo'n 10-15% van gebruik) zou er niet aan de hand zijn. Vanavond gaan we het meemaken....

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
SpiceWorm schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:05:
[...]

@ Jeroen
De Nederlandse ambassade heeft een tweet geplaatst naar jouw website :9
De jeugd heeft de toekomst...

OK, ff afronden vandaag n.a.v. de Grote Boonstra Actie ter Leeringh ende Vermaeck.

Hier lees je wat de bedoeling is.

177,963 kWp GoT spelers, aangemeld 205 MWh (incl. schatting PPV, komt nog update) (20 okt. 00h05)
110,769 kWp "niet GoT" systemen, aangemeld 89 MWh (19 okt. 16h15)
288,732 kWp alles bij elkander, een mooie 294 MWh reeds aangemeld.

Ik zeg: zegt het voort, mehr lust dazu op de derde Boonstra Dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56
[...]

Behalve dat ik in Zeeland Michigan USA wordt weergegeven i.p.v. Zeeland Noord-Brabant... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zo, meterkast is klaar... ruimte!

Eruit:
- TP Link TL-SG2109WEB Managed Gigabit rackmount switch
- GlobalScale Sheevaplug
- Cisco WAP4410N-G5

Erin:
- TP Link TL-WR1043ND

Enige wat ik jammer vind is dat de externe USB hdd wel herkend wordt, ook werkt, maar niet makkelijk via Samba is aan te bieden op het netwerk. Samba op OpenWRT is gewoon beroerd. Misschien ooit de Sheevaplug demonteren en in een hdd-behuizing bouwen, grote kans dat dat printje samen met een 2.5" hdd wel in een 3.5" harddiskbehuizing te proppen is.

Al met al denk ik dat er zo'n 25W 24/7 verbruik is weggehaald zo. Daarnaast neemt het complicatie weg, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
antonboonstra schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:57:
[...]

Heel vreemd. Blijkbaar wordt Oostburg niet herkend (of verkeerd herkend). Als ik er Oostburg, Zeeland van maak, pakt ie 'm wel... :? Zijn er nog meer plaatsen die niet herkend worden?

@ JW te R Natuurlijk toevoegen!
Haha, er is ook een Oostburg in de VS, daar heb ik nog niet gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 07:52
ericplan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:07:
Dat is vziw het geval bij nieuwbouw, niet bij gewone vernieuwing. De hoogte is overigens 85+ cm. Bij de balkondeur is dit 83 cm., maar daar zit een aan de buitenzijde een hekje. Geen reden voor gelaagd glas dus.
In België is dat gelaagd glas ook verplicht bij renovatie, sinds 2008 of 2009 denk ik.
Wij hebben nieuwe ramen laten plaatsen in ons vorige huurhuis (van enkel glas naar dubbel) en wij moesten voor alle deuren en voor 2 ramen spectaculair dik en zwaar glas laten steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

flitspaal.nl schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:52:
[...]

Kan je mij een paar van die bestanden mailen? Dan maak ik er support voor in jSunnyreports. ( http://www.familie-kleinman.nl/jsunnyreports ) :)
zal volgende week wel even doen dan heb ik een aantal dagen verzameld

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

jwstolk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:46:
[...]

Ik heb mijn eee-pc 900 wel eens aan een oprolbaar zonnepaneel geknoopt. (via een officiële eee-pc auto-lader die max 24V input aan kon.) De 12V eee-pc zal steeds meer stroom gaan trekken als de spanning zakt om het benodigde vermogen te halen, en bij ongeveer 9V overschakelen naar de interne batterij. Hij is dus niet erg kieskeurig wat betreft de externe spanning, maar ik zou niet te ver onder de 12V gaan ziten, om de stroom binnen de specificaties te houden.

Direct een (te klein) zonepaneel aansluiten op een eee-pc (zonder accu er tussen) was echter niet zo'n succes. De spanning van het paneel zakte vaak onder de 9V, waarna de eee-pc overschakelde op de interne accu, waardoor de belasting van het zonnepaneel wegviel, en de spanning weer omhoog schoot, waardoor de eee-pc weer terug schakelde naar de externe voeding, etc. Dit herhaalde +/- 10 keer per seconde, terwijl de bios meldingen 1 seconde op het scherm bleven staan.
Verder moest ik het scherm zo donker mogelijk instellen, om minder stroom te trekken, maar wel in de volle zon zitten met het paneel, wat ook geen handige combinatie was. (to be continued)
ik monitoor nu dus met mijn eee-pc, gebruikt 7-8 watt (zit een ssd in) beter dan aan mijn server die 190watt gebruikt (die gaat ook uit als hij niet gebruikt word inclusief switch en dergelijke) via een ip power gebruikt 3 watt

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
SpiceWorm schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:16:

[...]

Hee fantastisch systeem!! Leuk leuk.

Voor meer mensen die met hetzelfde probleem zitten (of beter: willen optimaliseren) bij m'n ouders was het mogelijk om de de CV ketel simpel aan te sturen met de zonneboiler controller: de naverwarming sturing (normaal een electrische verwarming) kan het de ketel schakelen, door simpelweg de stroom in en af te schakelen. Op twee momenten wordt deze ingeschakelt: wanneer de boiler bovenin onder de 50c (traploos instelbaar) komt of wanneer deze een week onder de 70c is gebleven. Helaas niet configureerbaar, uitzetten geen optie: Het zijn oude lui dus ik wil geen L*** ziekte op m'n geweten hebben.
Mijn CV wordt ook aangestuurd door de zonneboiler, dat gebeurt tijd- en temperatuurgestuurd. Het programma voorziet in heet water tussen 7 en 9 (de ochtendspits) en in de vroege avond tussen 17 en 19 u, maar kent helaas geen weekend stand. Probleem was dat buiten die uren soms toch iemand onder de douche gaat. Als je onder een lauwe of koude douche staat heb je niet altijd begrip voor de hobby's van pa. Met het stoplicht en de tijdklok is er een simpele manier om dat te voorkomen.
Het stroomverbruik van de schakeling komt niet boven de meetdrempel van m'n verbruiksmeter en de tijdklok is mechanisch.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6100/6262529473_3f3fae53e3_z.jpg
DSC02546-Optimized by ericplan, on Flickr

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na maanden (lees: jaren) van meelezen heb ik eindelijk ook een account geregistreerd op GoT, voornamelijk voor dit topic.

Vorige maand ook eindelijk de knoop doorgehakt en een 3800Wp systeem besteld en gezien alle berichten over stijgende energieprijzen geen moment te vroeg.

Het afgelopen jaar hebben we vrijwel alle (>90%) lampen vervangen door LED en nu de laatst hand leggen aan de isolatie van de zolder. Laar de winter dan maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:30:
Na maanden (lees: jaren) van meelezen heb ik eindelijk ook een account geregistreerd op GoT, voornamelijk voor dit topic.

Vorige maand ook eindelijk de knoop doorgehakt en een 3800Wp systeem besteld en gezien alle berichten over stijgende energieprijzen geen moment te vroeg.

Het afgelopen jaar hebben we vrijwel alle (>90%) lampen vervangen door LED en nu de laatst hand leggen aan de isolatie van de zolder. Laar de winter dan maar komen.
Welcome! :)

Pagina: 1 ... 153 ... 215 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen vragen om offertes oid in het topic te plaatsen. Er staat een link naar een site met leveranciers in de topicstart, die kan je (buiten GoT om) mailen voor meer informatie over je persoonlijke situatie.