@ Sunshine Company
Ik ben het eens met de stelling dat hoge prijzen leiden tot bewustere omgang met.
In dit geval is het goed, vind ik

, om volgende redenen:
- mensen nodeloos geld uit de zakken kloppen, vind ik niet per sé "duurzaam". Als ik meer geld overhoud, kan ik meer investeringen doen. In 2011 zal ik ongeveer €550 betalen voor mijn elektriciteit, in 2012 zal ik ongeveer €750 betalen voor mijn elektriciteit (aangenomen dat het verbruik hetzelfde is). Dat is €200 minder om te investeren. Een boterham minder zal ik er niet van eten, maar leuk is anders

.
- als grondstoffen schaarser worden, dan moet dat in de prijs zitten. Maar als je belastingen wil heffen, noem dat dan belastingen en niet "billijke vergoeding" of "dividend".
- het geeft aan dat elektriciteisprijs niet enkel gestegen is door de zonnepanelen (die perceptie leeft bijzonder hard, en wordt nauwelijks bijgesteld door de pers).
@ Crazyanz
Hangt af van het type "koker" en type "kok". Er zijn mensen die een pot met bodem 22 op een gasbek voor potten >24 zetten. Daar wil je het verbruik niet van weten

.
Nog meer goed nieuws uit Vlaanderen:
Vlaamse regering isoleert elk jaar 3.000 huurwoningen gratis
Vanaf 2012 gaat de Vlaamse regering jaarlijks 3.000 huurwoningen gratis isoleren. Dat zegt minister van Wonen Freya Van den Bossche (SP.A) in De Zondag. De bestaande premies volstaan niet voor huurders in de lagere inkomensgroep.
Volgens Van den Bossche ligt de fout bij de huisbaas. 'Hij isoleert niet omdat hij er geen voordeel mee doet, en zelf kunnen de huurders de investering niet aan. Net die mensen die zich geen isolatie kunnen veroorloven, blijven te hoge energiefacturen betalen.'
Doel van het jaarlijks gratis isoleren van 3.000 huurwoningen is alle woningen tegen 2020 energiezuinig te maken.
(
bron)
Het goede uit die bericht is vooral
Doel (...) is alle woningen tegen 2020 energiezuinig te maken.
Wat betekent dat de belastingaftrek voor energiebesparende maatregelen nog niet meteen afgevoerd zal worden. In België kan je voor heel wat energiebesparende maatregelen een belastingaftrek van 40% genieten. Voorwaarde is wel dat de werken door een aannemer worden uitgevoerd (werkgelegenheid, weet je wel). Er waren signalen dat met de budgetair moeilijke situatie er misschien gesnoeid zou worden in dit gamma van belastingaftrekken. Als de doelstelling is om tegen 2020 zuinigere huizen te hebben, zal die maatregelen vermoedelijk niet op de schop gaan.
Wij huren nu nog, kopen is nog niet voor morgen, dus ik hoop dat de maatregel nog wat langer in voege blijft

.
[
Voor 42% gewijzigd door
Cafe Del Mar op 19-09-2011 15:04
]