Je bent uitvoerig gewaarschuwd hier dat het extreem besmettelijk is, dus eigen schuld dikke bult.
Een goed bevalling gewenst in ieder geval. Niet te hard [laten] persen s.v.p., kan het kindje ondanks alle certificering vast niet zo goed tegen. En moeder de vrouw al helemaal niet...
O ja moet nog Greenchoice en de netbeheerder informeren? .... Beide?
Greenchoice zou ik zeker doen als je prijs stelt op een lager voorschot bedrag (kun je ook zelf op je account doen), meterstanden altijd sowieso aan hen doorgeven en schriftelijk aftikken (e-mail, zelf bewaren).
Netbeheerders zijn rare jongens. Er is weliswaar een Netcode waarin het voornemen (...) tot invoeding als vermeldenswaardig (verplicht) staat, maar een Netcode is een Netcode (en geen wetsartikel), en netbeheerders hebben nooit het plebs geïnformeerd over dat boekwerk (versie numero xxx).
Als je met een Ferrarisje meldt bij Liander "kunnen ze er niks mee". Als Stedin er achter komt dat je invoedt, gaan ze dreigen dat "de meter vervangen moet worden" (voor een viertelwerk geval, en dat natuurlijk op jouw kosten). De NMa, die als zogenaamd leidend principe heeft dat gelijkwaardige afnemers (laten we nu zeggen: "prosumenten") gelijkwaardig behandeld moeten worden blijft slapen.
Ik zou zeggen, als het ooit tot ellende gaat komen voor het van niets wetende slachtoffer: een rechtsgang (eventueel mede betaald door Holland Solar, ZPV, ODE, Consumentenbond, Urgenda, etc.) lijkt me dan op zijn plaats om eindelijk eens juridische piketpalen te gaan neerzetten.
Je mag je van mij gerust aanmelden, maar met een Ferrarisje in de kast zou ik me gewoon stil houden. Met een digitale meter die niet kan terugdraaien noch overschot invoeding kan tellen ben je de pisang en zul je helaas naar een betaalde metervervanging toe moeten als je tenminste nog wat geld voor je overschotten wilt beuren (ik neem aan dat dit in jouw geval een vereiste zal zijn om de teeveetee spreadsheet te laten werken zoals 't ie is bedoeld...). Ook in dat geval zou een rechtsgang meer dan welkom zijn, vanwege dat "ongelijkwaardige behandeling" principe. De pest is dat tot nu toe nog geen een slachtoffer bij mijn weten zo'n weg is gegaan, en gewoon heeft gedokt. Het is natuurlijk niet veel geld (ruim honderd Euro, maar ook weer niet gereguleerd, dus verschil tussen netbeheerders), maar het principe is zo fout als het maar kan zijn.
Wat er zoals gebeurd op het prijsfront: Digitimes
Zoals al voorspeld: shake-out. Die staat nu echt op het punt van uitbreken. Tweede jaarhelft gaat een bloedbad worden, met zeer ongewisse gevolgen. Er ligt nogal wat aan peperdure hardware in hele grote magazijnen te wachten op "afzet". Als dat volume er "door" is, gaan er gekke dingen gebeuren. Hoe gek? We gaan het zien. En dan maar hopen dat er met de modules die je ooit bij een leverancier hebt gekocht van een merk zijn waarvan de producent over een paar jaar nog bestaat, of waarvan de nieuwe eigenaar een klantgerichte houding blijkt te hebben als er problemen zijn...
@Spek
Tuttut
Was trouwens zaterdag in de bossen bij Geldrop. Gezellig met m'n partner boompjes zagen met de CFO van Greenchoice (langjarig project om monoculture - particulier naaldbomen bos - kwalitatief te verbeteren, met klanten en met call-center medewerkers, lachen is dat). Zie ik mezelf nog niet doen met de CFO van RWE (of het moet als bijfik de Amer Kolen Centrale in gaan, misschien is de wil er dan wel...)
[
Voor 9% gewijzigd door
zonnigtype op 13-09-2011 11:21
. Reden: shake-out ]
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)