@ Sunshine company.
Als je op gas kookt, zit het verbruik om te koken al niet in uw elektriciteisfactuur é. En dan is 2200kWh niet zo wereldschokkend. Tel koken-op-elektriciteit erbij en je komt makkelijk boven de 2,5Mwh.
@tw-eek
Idem dito. Je zit, na allerlei maatregelen, op 2200-2300kWh. Je kan niet zeggen dat je er zonder moeite geraakt bent é.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar vanzelf gaat het evenmin; tenminste als je een redelijk welvaartsniveau wil aanhouden

.
@ schinnen-groen
Ik ben fenomenaal geschrokken van inductie. Ik had op YouTube al filmpjes gezien enzo, maar truckage is snel

. Ik heb nu de gelegenheid gehad om een paar keer een volledige menu op inductue te maken. Wat een snelheid. Met vitro-keramisch is het nog steeds: de plaat opzetten en dan wat verder groenten kuisen etc. Met inductie moet je echt alle klaar hebben of uw olie is gloeiend heet voor je klaar bent

. Het verbruik per plaat is evenveel tussen inductie en vitrokeramisch. Ik veronderstel dat inductie dus gewoon minder verbruikt.
Enige nadeel is wel dat ik allemaal nieuwe potten moet kopen. We hebben nu nog de Silvinox reeks van Demeyere. Die werkt niet op inductie. Langzaamaan zijn we de
Apollo aan het kopen, ziet er über gelikt uit, maar is echt wel duur.
De Silvinox reeks is overgeërfd van mijn grootmoeder zaliger en is ondertussen 31 jaar oud. Kwaliteit heeft zijn prijs...
[
Voor 51% gewijzigd door
Cafe Del Mar op 12-09-2011 15:25
]