Met welke auto vergelijk jij dan je e-scooter? Als je het over zaken als comfort en aanschafprijs hebt kun je die alleen maar vergelijken met een hele kleine auto.Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:23:
ik kan niet zo goed redeneren tegen mensen die al beginnen met het vergeten van parkeermeters, beurten eigen risico etc. ook is het onmogelijk redeneren tegen mensen die google of folders en leveranciers nablaten vanachter hun tft scherm, en deze als waarheid presenteren.
ik kan ook niet redeneren met mensen die ineens alle tvt dingen weglaten bij de auto zoals afschrijven en inruilprijs etc etc etc.
Overigens zijn de parkeermeters persoonsafhankelijk, want ik kom er met 24.000 km per jaar nooit 1 tegen. Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat ik het verdom om bij een winkelcentrum betaald te parkeren, dan ga ik gewoon naar een ander winkelcentrum.
Mijn auto (MB 220CDI, station, diesel) heb ik gekocht toen hij 10 jaar oud was voor 3000,- die rij ik (zoals elke auto die ik gehad heb) gewoon helemaal op, dus zeg in 4 a 5 jaar:gelukkig houd ik het zelf bij en zie duidelijke effecten
integrale kostprijs is integraal, elke eurocent die naar de oto vloeit gedurende de gebruiksduur,
berekend na het gebruik bij inruil (en dan per km)
Afschrijving 3000,- in 48 maanden € 62,50 per maand
Verzekering: 31,- per maand
Wegenbelasting: 115,- per maand
Brandstof (1 op 15 a 16): 2000km/15 @ 1,35/liter = 180,- per maand
Onderhoud in 4 jaar, ik zal eens gek doen want zoveel is het niet, ook 3000,-, dus 62,50 per maand.
Maakt samen 451,- per maand @ 2000km = 22,55 ct per km.
(Overigens heb ik de auto helemaal afgeschreven in 48 maanden, maar een 1000,- a 1500,- brengt hij ook na die 48 maanden nog wel op)