@rube
ik heb je huis bekeken, maar kon geen goeie bouwtekening vinden.
ik verwacht eigenlijk aan de bouw norm en tijdstip dat het gebouwd is dat je 10 cm eps zult hebben aan vloer isolatie.
ben zeer benieuwd naar een foto van je kruipruimte, want ik als Brabander ken deze bouw methode niet.
@Cyberpope
een Kwaaitaaivloer heeft meestal geen isolatie. tenminste als hij de fabriek verlaat niet.
bij het maken van een kwaaitaai vloer worden er extra stoffen aan het beton toegevoegd om het sneller te laten harden en dan word het beton warmer. (binnen 4 uur hard.)
het word zelfs zo warm dat de eps zal smelten.
zou het kwaaitaai beton in eps worden gegoten kan het beton helemaal zijn warmte niet kwijt en waarschijnlijk barsten.
het kan wel zijn dat ze de eps tijdens of na de bouw er tegenaan hebben geplakt of dat het een broodjes vloer is.
hoe zeker ben je er van dat het een kwaaitaai vloer is?
als de eps er later tegenaan is geplakt kun je beter er geen pur tegen aan laten spuiten.
(ik denk zelfs dat de betere pur spuiters het niet eens zullen doen.)
het probleem is dat de pur de eps na een aantal jaren los zal trekken van de vloer en dan ben je nog verder van huis

. pur is eigenlijk best (relatief) zwaar spul.
het is geen probleem om eps door jouw kruipluik te krijgen.
gewoon het gat wat dieper graven bij het luik zelf. (niet de helle kruipruimte uitgraven!!! somige funderingen hebben tegendruk nodig.)
standaard platen bij de bouwmarkten zijn 100 cm x 50 cm max 5 cm dik.
die kun je makkelijk in 2 lagen tegen de oude laag plakken. (let wel op welke lijm je gebruikt. het met de eps niet laten smelten)
ik hoop wel dat je kruipruimte een beetje droog is anders kun je problemen krijgen met je kwaaitaai beton.
(ik kan er een beetje naast zitten de firma kwaaitaai heeft veel verschillende producten gemaakt)
@Solar Garant
sorrie maar het systeem om mijn gegevens naar producent te sturen om garantie te krijgen staat mij niet aan.
net zo goed als een sluwe meter die hier der ook niet in komt.
mijn auto breng ik ook zelf naar een keurings-station om daar na zelf eens rond te kijken wie hem daar na repareert als nodig.
wel jammer want met mijn dak zou het best nog wel eens interessant kunnen zijn. ik heb een oost-west dak.
(misschien ben ik wel een te grote control freak.)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)